Αρχική Ενίσχυση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνηςάρθρο 2 / παράγραφος 1Σχόλιο του χρήστη Αθανάσιος Τσάτσος | 4 Νοεμβρίου 2009, 09:15
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συγχαρητήρια για τη ορθό προσανατολισμό της κατανομής των εσόδων από τα έκτακτα μέτρα που παίρνετε. Προτείνω όμως τα έσοδα του προυπολογισμού να έχουν μόνιμο και όχι περιστασιακό χαρακτήρα.Αποσπασματικές ενέργειες πιθανόν να κλονίσουν την εμπιστοσύνη των πολιτών, να προσδώσουν αβεβαιότητα στην αγορά και ρεβανσισμό μεταξύ των κοινωνικών ομάδων. Η αναμόρφωση του προσανατολισμού της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων πιστεύω ότι θα βοηθούσε μέσω των ελεγκτικών μηχανισμών της, στην θεαματική αύξηση των εσόδων του κράτους και στην εμπέδωση του αισθήματος της ισονομίας και της δικαιοσύνης στην κατανομή των φορολογικών βαρών μεταξύ των Ελλήνων πολιτών. Καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχή έκβαση των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων στη Δημόσια Διοίκηση αποτελεί η ενίσχυση της εμπιστοσύνης. Η ενίσχυση της εμπιστοσύνης είναι το σημείο κλειδί για να λειτουργήσει ο ενάρετος κύκλος που ανατροφοδοτεί την ορθή λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και τη σχέση της με την πολιτική ηγεσία και τους πολίτες. Είναι βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και καταλύτης επιτυχίας των όποιων αλλαγών. Χωρίς εμπιστοσύνη, κανείς δεν πιστεύει στην χρησιμότητα των αλλαγών και στην καθαρότητα των προτάσεων. Απαιτείται, λοιπόν, εμπιστοσύνη τόσο στο εσωτερικό περιβάλλον των δημόσιων οικονομικών υπηρεσιών, όσο και μεταξύ του κράτους και των πολιτών, αλλά και μεταξύ των στελεχών της δημόσιας διοίκησης και της Κυβέρνησης. Η εμπιστοσύνη στην Κυβέρνηση είναι θεμελιώδες στοιχείο της Δημοκρατίας και η κάμψη της μπορεί να ασκήσει σημαντική επίδραση στον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες αντιλαμβάνονται, συμμορφώνονται και αλληλεπιδρούν με τις δημόσιες υπηρεσίες. Η Δημόσια Διοίκηση οφείλει: ●να είναι αποτελεσματική (και με οικονομικούς όρους), ●να είναι ευέλικτη στη δομή και τη λειτουργία της, ώστε να προσαρμόζεται γρήγορα στις αλλαγές, ●να λειτουργεί με ταχύτητα, σεβασμό και διαφάνεια, προς όφελος του πολίτη και ●να εμπνέει εμπιστοσύνη. Παράλληλα θα πρέπει: ●να είναι αποτελεσματική στη διαχείριση των οικονομικών και του ανθρώπινου δυναμικού. ●να διαθέτει αυξημένη υπευθυνότητα στην οργάνωση των δημοσίων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της αποτελεσματικής λογιστικής, του ελέγχου και της διοικητικής αποκέντρωσης, ώστε να καθίστανται οι δημόσιοι ανώτεροι υπάλληλοι περισσότερο υπεύθυνοι για τις ενέργειές τους. ●να διαθέτει συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, ώστε οι όροι και οι κανόνες να είναι γνωστοί εκ των προτέρων σε όλους και ●να έχει πληροφόρηση και διαφάνεια, προκειμένου να ενισχυθεί ο πολιτικός έλεγχος, να προωθηθεί η δημόσια συζήτηση και να μειωθεί η διαφθορά. Για να τα επιτευχθούν όλα αυτά, απαιτείται να αλλάξουν νοοτροπίες και συνήθειες πολλών ετών. Χρειάζεται η Δημόσια Διοίκηση να χρησιμοποιήσει νέες μεθόδους και νέα εργαλεία διαχείρισης και προσέγγισης των αναγκών των πολιτών. Θα πρέπει να απαντά άμεσα, αποτελεσματικά και με διαφάνεια στις απαιτήσεις των πολιτών και της Κυβέρνησης. Θα πρέπει να υιοθετήσει μεθόδους μέτρησης του κόστους και του οφέλους κάθε ενέργειάς της. Η αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα δεν αποτελεί μόνο θέμα προσώπων, αλλά πολιτικής βούλησης, διοικητικής κουλτούρας και εφαρμογής βασικών μεθόδων του σύγχρονου μάνατζμεντ. Κύριε Παπακωνσταντίνου σας ευχαριστώ για την ευκαιρία να εκφράσω την γνώμη μου.Αθανάσιος Τσάτσος. Λάρισα.