Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης | 27 Δεκεμβρίου 2009, 23:04
Θεωρώ ότι 1. Η καταγραφή της ακίνητης περιουσίας είναι επαρκής και δεν χρειάζεται να γίνεται ξανά και ξανά κάθε χρόνο. 2. Η καταγραφή των καταθέσεων στο Ε1, αν και φαινομενικά ορθή, τελικά δεν θα αποδόσει όπως ήδη φαίνεται από τη μεταφορά προς το εξωτερικό κεφαλαίων 3-8 δις τις τελευταίες μέρες. Αντίθετα, σε περίπτωση διαρροής μπορεί να γίνει αφορμή εγκληματικών πράξεων. 3. Η καταγραφή αυτοκινήτων, σκαφών, πισινών κλπ σε συνδυασμό με τον υπολογισμό ελάχιστου κόστους χρήσης είναι αυτονόητη και αναγκαία. Πλέον των φυσικών χαρακτηριστικών π.χ κυβικά, μέτρα σκάφους, πρέπι να υπάρχει ένας πολλαπλασιαστικός συντελεστής πολυτέλειας ανάλογα με την μάρκα, π.χ ένα ΚΙΑ 2000 κ.ε να έχει συντελεστή 1 και μια Mercendes 2000 κ.ε να έχει 1,8. Αυτό αντικατοπτρίζει το πραγματικό κόστος συντήρησης. 2-3 τεκμηριωμένες προτάσεις για προσθήκες στον υπολογισμό του κόστους διαβίωσης με γνώμωνα ότι οι φοροφυγάδες διαβιούν πολυτελώς : 1. Κόστος ιδιωτικών σχολείων. Δεν είναι δυνατόν κάποιος να στέλνει 2 παιδιά σε μεγάλο επώνυμο ιδιωτικό (=24000 ετησίως) και να δηλώνει εισόδημα 20.000 (Είναι πραγματική περίπτωση). Το κίνητρο για τον ειλικρινή φορολογούμενο να το δηλώσει μπορεί να είναι 20% έκπτωση στο φορπλογητέο εισόδημα. 2. Κόστος επιπλώσεων, χαλιών κλπ. Κίνητρο όπως πιό πάνω. 3. Κόστος ξενοδοχείων. Κίνητρο όπως πιό πάνω. Επιπλέον, Επειδή τα περισσότερα πολυτελή αυτοκίνητα, σκάφη κλπ είναι μέσω leasing, πρέπει αν το leasing είναι ατομικό, να καταγράφεται στο Ε1 και να αθροίζει στα τεκμήρια. Αν είναι leased σε νομικό πρόσωπο π.χ μια εταιρία Α.Ε πρέπει να μπεί ένα λογικό κατώφλι π.χ 1600-2000 κ.ε όπου μπορεί να χρησιμοποιείται από έναν υπάλληλο (π.χ πωλητή) και από εκεί και πάνω (βρωμάνε οι leased Cayene) το κόστος χρήσης να είναι τεκμήριο για τον πρόεδρο ΔΣ, διευθύνοντα κλπ (ΓΙΑ ΟΛΑ τα αυτοκίνητα της ΑΕ πάνω από το όριο και όχι για το μεγαλύτερο). Τέλος, Οι ποινές για τους φοροφυγάδες πρέπει να επιβάλονται άμεσα και όχι μετά από 8-10 χρόνια, να είναι στοχευμένες, προοδευτικές και σε περίπτωση υποτροπής εξοντωτικές. Π.χ Ιατρός φοροδιαφεύγων, πρώτη φορά πρόστιμο, δεύτερη φορά κλείσιμο ιατρείου για 1-2 εβδομάδες, τρίτη φορά κλείσιμο ιατρείου για 10-20 εβδομάδες και άρση συνεργασείας με ασφαλιστικά ταμεία, τέταρτη φορά αφαίρεση της άδειας λειτουργίας του ιατρείου (από εφορία, νομαρχία κλπ), αν θέλει ας πάει στο ΕΣΥ. Το ίδιο και για άλλες κατηγορίες ελευθέρων επαγγελματιών. Καλή δουλειά. Αν σκεφτώ κάτι άλλο θα επανέλθω.