Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχουςΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Μπαντράς | 28 Δεκεμβρίου 2009, 11:05
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι γεγονός ότι "οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους" αλλά το πρόβλημα, τουλάχιστον για την Ελλάδα, είναι κατα πόσο αυτοί οι επικείμενοι φόροι θα διατεθούν για την πραγματική προστασία του περιβάλλοντος. Σχεδόν κανένας δεν είναι διατεθημένος να βλάψει το περιβάλλον και σχεδόν όλοι προτίθενται να συνεισφέρουν στην προστασία του εφόσον οι φόροι που θα επιβληθούν θα είναι πάνω από όλα ΔΙΚΑΙΟΙ. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσω ότι ο τρόπος με τον οποίο ξεκινά η επιβολή "πράσινων φόρων" στην Ελλάδα είναι πέρα για πέρα λανθασμένος. Αρχικά δίνεται η εντύπωση ότι οι νέοι αυτοί φόροι δε θα μειώσουν την περιβαλλοντική ρύπανση αλλά στοχεύουν στην εισφορά για τη μείωση του διογκωμένου ελλείματος. Για παράδειγμα τα περιβαλλοντικά τέλη που εισπράτει ο κρατικός μηχανισμός αυτές τις μέρες μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας δημιουργούν ένα αίσθημα "τιμωρίας" στους φτωχούς κατόχους παλαιών αυτοκινήτων που είναι σχεδόν βέβαιο ότι αδυναντούν οικονομικά να προχωρήσουν στην αντικατάστασή τους. Επιπλέον η προεκλογική δέσμευση του κυβερνώντος κόμματος για επαναξιολόγηση του συγκεκριμέου μέτρου θα έλεγα ότι έμεινε στάσιμη καθώς όπως αποδεικνύεται τα μέτρα που υιοθετεί η κα. Μπιρμπίλη είναι παρόμοια με αυτά που είχε εξαγγείλει ο κος. Σουφλιάς. Ο όρος επαναξιολόγηση στο μυαλό μου δεν περιλαμβάνει κυβικά εκατοστά και χρονολογία κατασκευής, αλλά προδιαγραφές EURO (1,2,3 κλπ)τακτικούς ελέγχους (ετήσιους για παράδειγμα) για τις εκπομπές ρύπων από πιστοποιημένους φορείς, αλλά και αποκλεισμό συγκεκριμένων οχημάτων από το λεκανοπέδιο ή επιβολή διοδίων για την είσοδο τους στο κέντρο της Αθήνας. Το μόνο που θα καταφέρει η παρούσα επιβολή "πράσινων τελών" είναι να δημιουργήσει τραγελαφικές καταστάσεις (άδικες στο μεγαλύτερο ποσοστό τους) όπου π.χ ένα Smart 700 κ.εκ. κατασκευής 2004 να επιβαρύνεται με περιβαλλοντικό τέλος ενώ ένα Hummer 6 λίτρων κατασεκυασμένο μετά το 2006 να πληρώνει μειωμένα τέλη. Να τονιστεί εδώ ότι και τα δύο οχήματα είναι προδιαγραφών EURO 4. Αυτό που θα πρέπει να επιδιωχθεί δεν είναι η "τιμωρία" αλλά η προσπάθεια δημιουργίας περιβαλλοντικής συνείδησης στον Έλληνα. Μόνο όταν με διαφανείς διαδικασίες και έργα που αξιοποιούνν τους πράσινους φόρους (επέκταση μετρό, βελτίωση μέσων μαζικής μεεταφοράς) αλλά και τη διόρθωση όλων των αδικιών θα ΄καταφέρουμε να προστατέψουμε το περιβάλλον.