Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.Σχόλιο του χρήστη Χρήστος | 28 Δεκεμβρίου 2009, 12:01
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο καλύτερος τρόπος να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών είναι να οριστεί πλαφόν, ένα μίνιμουμ όριο κέρδους, ανάλογα με επάγγελμα, περιοχή κ.λπ. Δεν μπορεί ένας γιατρός, υδραυλικός, δικηγόρος ή ιδιοκτήτης νυχτερινού κέντρου να επιβιώνει οικονομικά τη στιγμή που δηλώνει ότι δεν έχει κέρδος (με δήλωση για 10.500ευρώ). Η συνεπής εφαρμογή αυτού του μέτρου θα ήταν καλό να περιλαμβάνει ένα πιο ακόμη πιο αποτελεσματικό μέτρο που θα επανόρθωνε σημαντικό μέρος της ως τώρα χρόνιας αδικίας και φοροδιαφυγής: οι ελεύθεροι επαγγελματίες που τα τελευταία π.χ. 5 ή περισσότερα χρόνια δηλώνουν συνεχώς χαμηλό εισόδημα, που δεν φολογείται, θα πρέπει να θεωρηθεί ότι ασκούν ασύμφορη δραστηριότητα και να τους αφαιρείται η άδεια ή να υποχρεούνται να διορθώσουν τη δήλωσή τους επί το αληθέστερο. Ή τουλάχιστον να ισχύει αυτό από εδώ και στο εξής! Γιατί το κράτος ανέχεται να το κοροΪδεύουν ανοιχτά και φορτώνει όλα τα βάρη συνεχώς στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους; Αυτό σημαίνει ότι όποιος μπορεί κλέβει! Κάτι τέτοιο αποτελεί χείριστο κοινωνικό μήνυμα που καταστρέφει την υγιή δημοκρατική συνείδηση και τη σχέση κράτους-πολίτη. Σε ό,τι αφορά τα τεκμήρια διαβίωσης, μια παρατήρηση σχετικά με μια εξόφθαλμη και μεγάλη αδικία: είναι πολύ άδικο να θεωρούνται ισότιμα τα ιστιοπλοϊκά με τα ταχύπλοα σκάφη του ίδιου μήκους. Για τον εξής λόγο: ένα 10μετρο ιστιοπλοϊκό σκάφος έχει μία μηχανή 25-30 ίππων και οι χώροι ενδιαίτησης είναι πολύ περιορισμένοι, ενώ ένα ταχύπλοο του ίδιου μήκους διαθέτει δύο μηχανές των 250 ίππων η κάθε μία (άρα το κόστος καυσίμων του είναι πολλαπλάσιο, το ίδιο και οι ρύποι εις βάρος του περιβάλλοντος) και οι χώροι ενδιαίτησής του αντιστοιχούν σε ένα μικρό διαμέρισμα! Επίσης το κόστος απόκτησης του ταχυπλόου είναι πολλαπλάσιο του ιστιοπλοϊκού. Ως εκ τούτου είναι απαράδεκτο, και κοινωνικά και περιβαλλοντικά, να θεωρείται εξίσου τεκμήριο ένα ταχύπλοο κι ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος 10 μέτρων και να μην θεωρείται τεκμήριο ένα μικρότερο ταχύπλοο, π.χ. 8 ή 9 μέτρων.