Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.Σχόλιο του χρήστη Γρηγόρης Τσακίρδαης | 28 Δεκεμβρίου 2009, 20:42
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟς ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ. Είμαι συνταξιούχος λογιστής/φοροτεχνικός και θέλω να υποβάλλω μια πρόταση, η εφαρμογή της οποίας - ύστερα από λεπτομερέστερη μελέτη - θα μπορούσε να συμβάλλει στον περιορισμό της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς. 1. Οι πάσης φύσεως αμοιβές/έσοδα (μισθοί, επιδόματα, συμβατικές αμοιβές του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, κέρδη από λαχεία, ΟΠΑΠ, καζίνα, αποζημιώσεις πάσης φύσεως κλπ, έσοδα από εμπορικές συναλλαγές, πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, μισθώματα) να κατατίθενται σε τραπεζικό λογαριασμό. 2. Ο δικαιούχος (φυσικό ή νομικό πρόσωπο), να ενεργεί όλες τις πληρωμές του (προσωπικές και οικογενειακές δαπάνες, αγορές εμπορευμάτων, αγορές κινητών και ακινήτων, αμοιβές παροχής υπηρεσιών, λογ/σμοί ΔΕΚΟ, αγορές λαχείων, ΟΠΑΠ, δωρεών σε συγγενικά πρόσωπα και κοινωφελείς οργανισμούς, πληρωμές μισθωμάτων), με ειδική μαγνητική κάρτα η οποία θα χρεώνει τον προσωπικό λογαριασμό του και θα πιστώνει τον αντίστοιχο τραπεζικό λογαριασμό του αντισυμβαλλόμενου φυσικού ή νομικού προσώπου. Έτσι δεν θα είναι δυνατή η παραγωγή μαύρου χρήματος, ούτε υπερ/υποτιμολογήσεων στις συναλλαγές. Για τις πληρωμές αυτές δεν θα χρειάζεται να λαμβάνει αποδείξεις, αφού το υπουεγείο οικονομικών θα μπορεί να λαμβάνει αυτόματα/ηλεκτρονικά όλα τα στοιχεία των συναλλαγών, τα οποία στο τέλος του έτους θα αθροίζονται για τον ακριβή προσδιορισμό όλων των μεταβολών της περιουσίας κάθε φορολογουμένου, για τον υπολογισμό του αφορολογήτου ποσού βάσει δαπανών και οικογενειακής κατάστασης, καθώς και για τη συλλογή πλήθους στατιστικών στοιχείων χρήσιμων για υπολογισμούς βιοτικού επιπέδου και φοροδοτικής ικανότητας. 3. Για τις δαπάνες του φορολογουμένου φυσικού προσώπου που η πληρωμή τους δεν είναι εύκολη με μαγνητική κάρτα, ο φορολογούμενος θα αναλαμβάνει από τον τραπεζικό λογαριασμό του, μετρητά και για αυτές τις δαπάνες θα υποχρεούται να προσκομίζει νόμιμες αποδείξεις πάνω στις οποίες θα φαίνεται ο ΑΦΜ του συναλλασσομένου οι οποίες αποδείξεις θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο υπουργείο οικονομικών, κατά τακτά χρονικά διαστήματα στη διάρκεια του έτους, (Π.Χ. τρίμηνο), οπότε θα ενσωματώνονται στις πληρωμές της παραγράφου 2 (μέσω του τραπεζικού λογαριασμού). Για τις περιπτώσεις μικροδαπανών που δεν θα προσκομίζει αποδείξει - για οποιοδήποτε λόγο - και για να υπάρχει κίνητρο ώστε αυτές να είναι ελάχιστες, θα πληρώνει ιδαίτερο φόρο (25% ή 30%) προκειμένου αυτός ο φόρος να αποτελέσει κίνητρο περιορισμού της δημιουργίας μαύρου χρήματος και για να αναπληρώνει τις απώλειες του δημοσίου από τον ΦΠΑ. Το υπουργείο οικονομικών θα είναι σε θέση να γνωρίζει το ύψος αυτών των δαπανών και έτσι θα ελέγχει ενδεχόμενες περιπτώσεις διαφθοράς, επιβάλλοντας μεγαλύτερους φόρους για τις περιπτώσεις μεγάλων αδικαιολόγητων ποσών. 4. Με τα πιο πάνω μέτρα τα οποία σίγουρα θα πρέπει να μελετηθούν από ειδικούς επιστήμονες (που όμως δεν θα τους δωθεί η δυνατότητα να κωλυσιεργήσουν), πιστεύω ότι μπορεί να περιορισθεί σε μέγιστο βαθμό τόσο η φοροδιαφυγή όσο και η διαφθορά. Αν κάποιος σκεφθεί ότι "αυτά δεν είναι εφαρμόσιμα" μπορώ να τον διαψεύσω θέτοντας άμεσα (από 1/1/2010) στη διάθεση του υπουργείου οικονομικών την εφαρμογή του οικογενειακού μου προϋπολογισμού, σύμφωνα με όσα περιγράφω πιο πάνω. 5. Οι τράπαζες - ή κάποιες τράπεζες - θα χρειασθεί να προσφέρουν σημαντικό ρόλο στην εφαρμογή των μέτρων αυτών, πιστεύω χωρίς βαρύ κόστος, όμως θα έχουν και το όφελος της μείωσης του κόστους καταμέτρησης χαρτονομισμάτων, γιατί σήμερα απασχολούν ικανό αριθμό υπαλλήλων για τη διαδικασία αυτή. Ακόμη πιστεύω θα περιορισθεί και η κυκλοφορία πλαστών τραπεζογραμματίων, λόγω του ότι περισσότερες συναλλαγές θα γίνονται ηλεκτρονικά. Θα πρέπει να αποκτήσουν δυνατότητα ηλεκτρονικών συναλλαγών (η τουλάχιστον να έχουν φορολογικές ταμειακές μηχανές), ακόμη και τα περίπτερα και οι υπαίθριοι καστανάδες και κουλουρτζήδες. Αν όχι οι καταναλωτές θα πληρώνουν το ιδιαίτερο φόρο της πιο πάνω παραγράφου 3. 28/12/2009