Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχουςΣχόλιο του χρήστη Θωμάς Κεχαγιάς | 28 Δεκεμβρίου 2009, 21:09
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα πράσινα τέλη που επιβλήθηκαν με βάση το έτος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματος στην Ελλάδα είναι παντελώς άδικα για πολλούς λόγους που έχουν χιλιοειπωθεί στον τύπο. Πολύ πιο τολμηρά μέτρα θα έπρεπε ή τουλάχιστον πρέπει να παρθούν στο άμεσο μέλλον, που να αντανακλούν την πραγματική στροφή σε περιβάλλον καθαρό και απαλλαγμένο από επιπλέον ρύπους. 1) Σοβαρή αποθάρρυνση της αγοράς αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, άνω των 2.000 cc. Καθαρά ή όχι τα πολλά κυβικά καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο άρα ρυπαίνουν περισσότερο, και αυτό είναι ανεξάρτητο από την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου. Λύση η επιβολή επιπλέον προοδευτικού τέλους υψηλών κυβικών, για παράδειγμα 200 € για τα 2.000 cc, 350 € για τα 2.500 cc, 600 € για 3.000 cc και άνω. 2) Επιβάρυνση της τιμής των καυσίμων αυτοκίνησης, δίχως εξαιρέσεις, με πράσινο τέλος ως ποσοστό επί της τιμής του, το οποίο θα ανακοινώνεται ετήσια ή εξαμηνιαία. Οι πολλές μετακινήσεις επιβαρύνουν σοβαρά το περιβάλλον με ρύπους και πρέπει να αποθαρρύνονται. Ανακοινώσεις στον τύπο και το διαδίκτυο για τις πράσινες επενδύσεις που προκύπτουν από τα χρήματα αυτά. 3) Επιβολή τέλους παλαιότητας με βάση το έτος κατασκευής του αυτοκινήτου μόνο όταν πρόκειται για το δεύτερο ή τρίτο κ.ο.κ. αυτοκίνητο της οικογένειας. Μείωση του τέλους κατά 75% όταν πρόκειται για το μοναδικό αυτοκίνητο. 4) Να προωθηθεί η μετακίνηση εμπορευμάτων με το σιδηρόδρομο και να μειωθούν δραστικά οι άδειες δημοσίας χρήσεως φορτηγών αυτοκινήτων. 5) Να επιδοτηθεί σοβαρά η αγορά υβριδικών ή ηλεκτροκινούμενων ταξί (κατάργηση τέλους ταξινόμησης, χαμηλότοκο δάνειο για την αγορά) σε πόλεις με πληθυσμό μεγαλύτερο των 50.000 κατοίκων. 6) Ανάπτυξη της ηλεκτροκινούμενης δημόσιας συγκοινωνίας και εκτός του Λεκανοπεδίου. Επιδότηση των επενδύσεων στον τομέα αυτό από το πράσινο τέλος καυσίμων. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, υποχρέωση των φορέων δημόσιας και δημοτικής συγκοινωνίας να μετατρέψουν σταδιακά την πετρελαιοκίνηση των λεωφορείων σε κίνηση με φυσικό αέριο. 7) Τέλος, η χρονομίσθωση εταιρικών αυτοκινήτων, που όλοι ξέρουμε ότι χρησιμοποιούνται και για ιδιωτική χρήση, να επιβαρύνει τις εταιρίες με ετήσιο τέλος χρήσης που θα καθορίζεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος.