• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ' | 28 Δεκεμβρίου 2009, 22:38

    Πιστεύω πως το σύστημα πάσχει στο επίπεδο του ελέγχου. Αυτό που θα έπρεπε να κάνουμε είναι να διαμορφώσουμε ένα αδιάβλητο - κατά το δυνατόν - επίπεδο ελέγχου το οποίο να διασφαλίζει την συμμόρφωση. Προτείνω να αντιγράψουμε το μόνο ίσως επιτυχημένα αδιάβλητο σύστημα αξιολόγησης που υπάρχει στην χώρα μας: τις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ας πούμε: Οι έλεγχοι γίνονται στοχευμένα για συγκεκριμένο θέμα και όχι "πάμε μήπως βρούμε κάτι". Αυτό σημαίνει πως τα στοιχεία που πρέπει κάποιος να προσκομήσει είναι συγκεκριμένα. Τα παραλαμβάνει υπάλληλος που δεν έχει σχέση με τον έλεγχο απλώς πρωτοκολλεί την κατάθεση των δικαιολογητικών. Δεν υπάρχει εκεί δηλαδή ευκαιρία συνδιαλλαγής. Υπεύθυνος για το τι προσκόμησε είναι ο φορολογούμενος. Αν δεν έδωσε όλα τα τιμολόγια κτλ. η ευθύνη είναι δική του. Στο δεύτερο επίπεδο ελέγχονται τα στοιχεία από 2 κλιμάκια ξεχωριστά μεταξύ τους, και χωρίς να ξέρουν τα στοιχεία της επιχείρησης. Σε τρίτο επίπεδο μόνο αν το αποτέλεσμα είναι σημαντικά αποκλίνον, τρίτο κλιμάκιο (πιο έμπειρο), κάνει τον έλεγχο τελεσίδικα. Σε τελευταίο επίπεδο, δειγματοληπτικά ανεξάρτητες υπηρεσίες ελέγχουν τις αποφάσεις των κλιμακίων κατωτέρων επιπέδων. Το πρόστιμο αποδίδεται κανονικά ως μέσος όρος των δύο κλιμακίων ή ως η τρίτη απόφαση. Με αυτό το σύστημα σχεδόν εξαφανίζεται η επαφή με την ΔΟΥ και άρα η περίπτωση συνδιαλλαγής.