Αρχική Ενίσχυση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνηςάρθρο 3 / παράγραφος 1Σχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | 6 Νοεμβρίου 2009, 13:08
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Kατά το άρθρο 3 του προσχεδίου : 1. Αντικαθίσταται το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης Α΄ του άρθρου 11 του ν. 3634/2008 (ΦΕΚ Α΄ 9) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 παρ. 4 του ν. 3763/2009 (ΦΕΚ Α΄ 80) , ως εξής: «Επί της συνολικής αξίας της ακίνητης περιουσίας, μετά την αφαίρεση των ποσών που προβλέπονται στο άρθρο 9 του νόμου αυτού ,επιβάλλεται τέλος με προοδευτικό συντελεστή ως εξής: α) Για αξία μέχρι και εξακόσιες χιλιάδες ευρώ (600.000) , ένα τοις χιλίοις (1%ο), β) Για αξία από εξακόσιες χιλιάδες ένα ευρώ (600.001) μέχρι και ένα εκατομμύριο ευρώ (1.000.000) , δύο τοις χιλίοις (2%ο), γ) Για αξία από ένα εκατομμύριο ένα ευρώ (1.000.001) μέχρι και τέσσερα εκατομμύρια ευρώ (4.000.000) , τέσσερα τοις χιλίοις (4%ο), γ) Για αξία από τέσσερα εκατομμύρια ένα ευρώ (4.000.001) και άνω, έξι τοις χιλίοις (6%ο).» 2. Το δεύτερο εδάφιο της περιπτώσεως Β του άρθρου 11 του ν.3634/2008 αντικαθίσταται ως εξής: «Η αξία των ακινήτων των ημεδαπών και των αλλοδαπών , με τον όρο της αμοιβαιότητας, νομικών προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που επιδιώκουν αποδεδειγμένα σκοπούς κοινωφελείς, θρησκευτικούς, φιλανθρωπικούς και εκπαιδευτικούς, καθώς και τα υποκείμενα σε τέλος ακίνητα των περιπτώσεων ι΄ ια΄και ιβ΄ του άρθρου 8 ,φορολογείται με συντελεστή τρία επί τοις χιλίοις (3%ο )» 3. Από την υποπερίπτωση γ) της περιπτώσεως Β του άρθρου 11 του ν.3634/2008 διαγράφονται οι περιπτώσεις ι΄, ια΄και ιβ΄ 4. Οι διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 3756/2009 (ΦΕΚ Α΄ 53) εξακολουθούν να ισχύουν. 5. Οι διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 3634/2008 όπως τροποποιούνται με τις διατάξεις του άρθρου αυτού, εφαρμόζονται από το έτος 2009 και για κάθε επόμενο έτος, για ακίνητη περιουσία που βρίσκεται στην Ελλάδα και ανήκει σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα , την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους. Αναρτήθηκε επίσης στο διαδίκτυο (σε σελίδα του χρηματιστηρίου) λίστα με εταιρίες, που καλούνται να πληρώσουν έκτακτο εφ' άπαξ φόρο περίπου (5-10% επί των περυσινών κερδών τους). Στην λίστα αυτή που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο διαπιστώσαμε ότι περιλαμβάνονται και εταιρίες που ασκούν ξενοδοχειακή και τουριστική εν γένει δραστηριότητα. Πολλές από τις εταιρίες αυτές εφαρμόζουν τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, που αναλύονται αφενός κατά τα Δ.Λ.Π., και αφετέρου κατά το Ελληνικό Γενικό Λογιστικό Σχέδιο (Ε.Γ.Λ.Σ), ωστόσο έχουν ζημιογόνα αποτελέσματα, ασχέτως αν λογιστικά εμφανίζουν κέρδη τα οποία είναι μη λειτουργικά. Κατόπιν των ανωτέρω αντιλαμβάνεστε ότι η τυχόν επιβολή έκτακτης εισφοράς σε λογιστικά και όχι λειτουργικά κέρδη και μάλιστα σε μεγάλο ύψος, θα είναι καταστροφική για τις εταιρίες αυτές, με άμεσο αποτέλεσμα την αναστολή λειτουργίας ξενοδοχειακών μονάδων και τη δημιουργία σημαντικού κοινωνικού προβλήματος στην ευρύτερη περιοχή της Χαλκιδικής, από την άμεση διακοπή εργασίας των χιλιάδων εργαζομένων (αορίστου χρόνου εργασίας και εποχιακών) και ειδικότερα σε μια περίοδο που η τόσο έντονη και πρωτόγνωρη παγκόσμια οικονομική κρίση έχει πλήξει σε υπέρμετρο βαθμό τις τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον Τουρισμό και την Εθνική Οικονομία κατ΄ επέκταση. Δεν παραλείπουμε να επισημάνουμε ότι κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου η Κυβέρνηση είχε προαναγγείλει ότι, σε περίπτωση που θα απαιτηθεί, θα επιβάλει έκτακτη εισφορά επί του καθαρού φορολογητέου εισοδήματος ή επί των καθαρών λειτουργικών κερδών. Τέλος αναφορικά με το άρθρο 3 του ιδίου σχεδίου, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η οποία έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις τουριστικές επιχειρήσεις και καθώς, απ’ ό,τι διαφαίνεται, οι συνέπειες αυτής θα εξακολουθήσουν να είναι ιδιαίτερα έντονες τα επόμενα χρόνια, εισηγούμαστε τη συμπλήρωση – τροποποίηση της παρ. 4 του άρθρου 3 που αφορά το συντελεστή το συντελεστή ΕΤΑΚ για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ως κατωτέρω. Σε κάθε περίπτωση, επί των ανωτέρω διατάξεων και μέσα στα πλαίσια της πρόσκλησης σας για δημόσια διαβούλευση υποβάλουμε τις παρακάτω προτάσεις τροποποίησης αυτών, ήτοι: « Άρθρο 3 Κοινωνική συνεισφορά της μεγάλης ακίνητης περιουσίας, με αύξηση του συντελεστή ΕΤΑΚ 1 …………………………………………………………………………………………………… 4 Οι διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 3756/2009 (ΦΕΚ Α΄ 53) εξακολουθούν να ισχύουν, τροποποιούμενες ως εξής: «η αξία των ακινήτων των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων οποιασδήποτε μορφής υπάγεται σε τέλος με συντελεστή 0,33‰. Για την περίπτωση αυτή δεν έχει εφαρμογή το ελάχιστο όριο του ενός (1) ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο των κτισμάτων». 5 ……………………………………………………………………………………………………………… Με την βεβαιότητα ότι θα γίνουν αποδεκτές οι ανωτέρω προτάσεις μας και θα ληφθούν υπόψη οι προαναφερόμενες επισημάνσεις μας είμαστε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε άλλη διευκρίνιση ή πληροφορία.