Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;Σχόλιο του χρήστη tzitzis | 29 Δεκεμβρίου 2009, 00:31
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΕΞΟΔΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ. Σύμφωνα με το άρθρο 31 του ΚΦΕ (ν.2238/94) οι επιχειρήσεις που προσδιορίζουν τα κέρδη τους λογιστικά, έχουν δικαίωμα για να προσδιορίσουν τα κέρδη τους, να εκπίπτουν από τα ακαθάριστα τους έσοδα, κάποιες δαπάνες.Σ αυτές ανήκουν, τα έξοδα μισθοδοσίας και οι ασφαλιστικές εισφορές, δωρεές-χορηγίες,ασφάλιστρα, μισθώματα,τόκοι δανείων ή πιστώσεων, κάποιοι φόροι-τέλη και εισφορές,αποσβέσεις κ.α. Θέλω να σταθώ ειδικά στην κατηγορία των δαπανών που εκπίπτουν και αφορούν τα οχήματα της επιχείρησης. Τα έξοδα αυτά, που αφορούν τα ΕΙΧ των εταιριών, δηλαδή τα ασφάλιστρα,τα τέλη κυκλοφορίας, οι δαπάνες επισκευής, τα έξοδα κίνησης (βενζίνες), οι αποσβέσεις αλλά και τα μισθώματα που καταβάλλονται σε εταιρίες Leasing εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα τους, μέχρι ποσοστό 60% για αυτοκίνητα μέχρι 1600 κ.ε. και μέχρι 25% για ΕΙΧ, με μεγαλύτερο κυβισμό. Τα δε μισθώματα, για ΕΙΧ που έχουν μισθωθεί από εταιρίες ενοικίασης, εκπίπτουν ολόκληρα από τα ακαθάριστα έσοδα. Στην πράξη παρατηρείται στις επιχειρήσεις (Α.Ε. και άλλες) να υπάρχει δυσανάλογος αριθμός ΕΙΧ, με τις ανάγκες της επιχείρησης καθώς και η κυριότητα ή μίσθωση Leasing, πολυτελών αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού (άνω των 2000 κ.ε.)Το φαινόμενο δε, παρατηρείται ακόμη και σε επιχειρήσεις οι οποίες δηλώνουν επι σειρά ετών στα αποτελέσματα τους ζημίες. Σχετικά με τα παραπάνω για την ορθολογικότερη χρήση της έκπτωσης των δαπανών των ΕΙΧ αλλά και την προώθηση της χρήσης οχημάτων με λιγότερους ρύπους προτείνω τα εξής. 1)Να συσχετιστεί ο αριθμός των οχημάτων ΕΙΧ για τα οποία εκπίπτονται οι δαπάνες με τον τζίρο, το αντικείμενο ή τον αριθμό των απασχολουμένων στην επιχείρηση. 2)Να διατηρηθεί ή έκπτωση των δαπανών μέχρι 60% για αυτοκίνητα μέχρι 1600 κε και μάλιστα να αυξηθεί στο 80% αν αυτά είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά. 3)Να καταργηθει ή έκπτωση του 25% των δαπανών για ΕΙΧ με μεγαλύτερο κυβισμό από 1600 κε και η κατάργηση αυτή να ισχύσει και για τα μισθώματα που καταβάλλονται σε εταιρίες ενοικίασης. 4)Να διατηρηθεί ή έκπτωση του 25% των δαπανών για ΕΙΧ με μεγαλύτερο κυβισμό από 1600 κε, μόνο όταν αυτά είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά. Θέλω να προσθέσω ότι οι παραπάνω προτάσεις δεν αποτελούν ιδιαίτερα καινοτόμες ή πρωτοποριακές ιδέες.Πιστεύω ότι με μικρή δόση δεκτικότητας, οξυδέρκειας και κριτικής ικανότητας από το περιβάλλον του, κάποιος ενδιαφερόμενος μπορεί να ακούσει και να υιοθετήσει πολύ καλύτερες από αυτές.Ευχαριστώ.