Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.Σχόλιο του χρήστη marksg | 29 Δεκεμβρίου 2009, 10:55
1. Πολύ μεγάλος συντελεστής φορολογίας (90%)για συνολικό εισόδημα που καταναλώθηκε χωρίς απόδειξη σε ένα έτος. Αυτό (το συνολικό εισόδημα)ορίζεται ως (κινητή)περιουσία στο τέλος του έτους - περιουσία στην αρχή + εισοδήματα/δάνεια/πιστωτικές κάρτες κατά την διάρκεια του έτους. 2. Χρήση χρεωστικών καρτών ώς πληρωμή λιανικής. Αποκλειστική χρήση του λογαριασμού του παρέχοντος την υπηρεσία/αγαθό ως "αποδεικτικού" λογαριασμού, ο οποίος δηλώνεται ανά επαγγελματία/επιχείρηση στην εφορία. Η τράπεζα (εκδότρια της χρεωστικής κάρτας) χρεώνει τον λογαριασμό του καταναλωτή, πιστώνει τον λογαριασμό του παρέχοντος την υπηρεσία στον "αποδεικτικό" λογαριασμό του και πιστώνει την εφορία με τον αναλογούντα ΦΠΑ. Κατ'αναλογία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και οι πιστωτικές κάρτες. Σε περίπτωση χρήσης μετρητών η απόδειξη περνιέται στο σύστημα αφού αυτές προσκομιστύν ανά μήνα στην εφορία από τον καταναλωτή. Ο καταναλωτής επιβαρύνεται με κόστος εισαγωγής της απόδειξης στο σύστημα (Η εισαγωγή αποδείξεων στο σύστημα είναι outsourced!). Κατά τον ίδιο τρόπο ο "αποδεικτικός" λογαριασμός του παρέχοντος την υπηρεσία/αγαθό χρεωνεται για απόδοση ΦΠΑ. 3. Στο τέλος του έτους οι τράπεζες στέλνουν βεβαίωση με το συνολικό ποσό που ανάλωσε ο πελάτης στην διάρκεια του έτους για χρήση στην εφορία. 4. Μισθοί, συντάξεις και εταιρικές συναλαγές μέσω τραπεζών 5.Καμμία πίεση/νομοθέτημα για ταμειακές μηχανές μια και η ίδια η αγορά θα τις επιβάλει. Ομοίως δεν χρειάζεται να γίνει τίποτα για το παρεμπόριο μια και το κόστος του θα είναι αυτόματα διπλάσιο (+90%) για τον καταναλωτή.