Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.Σχόλιο του χρήστη Ρούσσος Γρηγόρης | 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:28
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η τελική απόφαση για την διαμόρφωση της φορολογικής κλίμακας πρέπει να λάβει υπόψη τουλάχιστον τα παρακάτω, ώστε να προστατευτούν όσο είναι δυνατό τα μικρά και μεσαία εισοδήματα: α)Ένα σημαντικό τμήμα του διαθέσιμου εισοδήματος των μισθωτών κατευθείνεται προς την αποπληρωμή προσωπικών ή καταναλωτικών δανείων. Βάσει στατιστικών το ποσό αυτό υπερβάινει το 60% του διαθέσιμου εισοδήματος. Κατά συνέπεια για την διατήρηση του αφορολόγητου με αποδείξεις θα πρέπει να αληφθούν υπόψη οι καταβολές δόσεων στις τράπεζες??? Ακόμη και στην περίπτωση πιστωτικών καρτώ που αφορούν αγορές καταναλωτικών αγαθών (οπότε σχετίζονται με αποδείξεις)δεν είναι δυνατό να προσκομιστούν αποδείξεις αγορών που πραγματοποιήθηκαν τα προηγούμενα έτη, ωστόσο η αποπληρωμή της κάρτας γίνεται το 2010 και εφεξής. β)Εφόσον δεν ληφθούν υπόψη οι αποδείξεις από το supermarket τότε ουσιαστικά «αναγκάζουμε» τον φορολογούμενο πολίτη σε αγορές που δεν χρειάζεται ή ακόμη χειρότερα δεν δύναται να κάνει, προκειμένου να καλύψει το αφορολόγητο. Ουσιαστικά δηλαδή καταργούμε το αφορολόγητο!!! γ) μέχρι σήμερα, προσωπικά δεν έχω διαπιστώσει καμία αναφορά σε αποδείξεις φαρμακείου, όπου κατευθείνεται επίσης ένα πολύ μεγάλο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος, ειδικά για τις περιπτώσεις γονέων με μικρά παιδιά έως 3 ετών. Δηλαδή θα «τιμωρήσουμε» και αυτήν την κατηγορία??? δ) επίσης δεν έχει συνειδητοποιηθεί το γεγονός ότι σε ένα νέο ζευγάρι με χαμηλά εισοδήματα, ουσιαστικά θα ζητηθεί η προσκόμιση διπλών αποδείξεων προς διατήρηση του εκάστοτε αφορολόγητου (!). Μην ξεχναμε ότι βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας τα εγγαμα ζευγάρια είναι ήδη αδικημένα (π.χ. το ποσό για ιδιωτική ασφάλιση γίνεται κοινό από τη στιγμή του γάμου πληρώνοντας ουσιαστικά παραπάνω φόρο από το αν δεν ήταν παντρεμένοι(!!!). Θέλουμε να προβούμε και σε νέα «χτυπήματα» κάτω από τη μέση για τα παντρεμένα ζευγάρια??? Ας μην ξεχνάμε ότι τα περισσότερα ζευγάρια ήδη πληρώνουν υψηλές δόσεις στεγαστικών δανείων με τους πενιχρούς μισθούς τους, για αγορές κατοικιών αξίας αρκετά υψηλότερης από τις τρέχουσες τιμές λόγω της κρίσης. Θέλουμε λοιπόν να ενισχύσουμε τους πλειστηριασμούς ακινήτων??? Βάσει των ανωτέρω προβληματισμών, καλό θα ήταν επιτέλους να προστατέψουμε τα μικρά και μεσαία εισοδήματα. Τα έσοδα για το κράτος δεν θα έρθουν από την κατάργηση του αφορολόγητου αλλά από την προοδευτική φορολογίκή κλίμακα (θα πρότεινα αύξηση των κλιμάκων)και την εφάπαξ προοδευτική φορολογική επιβάρυνση μεγάλης ακίνητης περιουσίας (ως τέτοια θα πρέπει να θεωρηθεί η αντικειμενική αξία άνω των 500 χιλ. ευρώ), προκειμένου να αποδοθεί κοινωνική δικαιοσύνη. Ας ξεκινήσουμε με σημαία ότι τα εισοδήματα έως 30.000 ευρώ δεν πρέπει να επιβαρυνθούν. Να κοιτάξουμε για τα μεγαλύτερα ποσά και για τα μαύρα εισοδήματα των γιατρών δικηγόρων κλπ. Λόγω της δυσκολίας εντοπισμού τους θα πρότεινα της εφαρμογή του πόθεν έσχες για όλες τις «ύποπτες» κατηγορίες επαγγελμάτων. Αν δεν δηλώνουν εισοδήματα, τότε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων θα πρέπει να εξασφαλίσει στο κράτος τα απαραίτητα έσοδα από φορολόγηση. Και αν πραγματικά το κράτος ψάχνει να βρει πως δημιουργήθηκαν οι χρηματοοικονομικές τρύπες αρκεί μια απλή κίνηση: Να προσληφθούν 200 «αδιάφθοροι» και να ξεκινήσουν ελέγχους προσωπικού σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Με χαρά θα διαπιστώσουν ότι στα μισθολόγια υπάρχουν 3 φορές παραπάνω εγγεγραμένοι από εκείνους που θα βρεθούν να δουλεύουν. Αυτοί οι «υπάλληλοι» απλά δεν έχουν εμφανιστεί ποτέ(!)