Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.Σχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ | 29 Δεκεμβρίου 2009, 13:16
Το θέμα της φοροδιαφυγής αποτελεί θέμα κατ΄ αρχάς ηθικό και η μερική έστω επίλυσή του θα έχει ως αποτέλεσμα τη δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών σε όλους τους πολίτες. Θεωρώ ότι πρέπει να αντιμετωπισθεί ως ύψιστο θέμα ηθικής από όλους τους πολίτες. Δεν νομίζω ότι μπορεί να επιλυθεί με φοροελεγκτικούς μηχανισμούς. Για να το αντιμετωπίσουμε πρέπει όλοι και πρωταρχικά η κυβέρνηση να κοιτάξει κατάματα την αλήθεια. Πρέπει λοιπόν να εστιάσουμε στις κύριες πηγές της φοροδιαφυγής αντί να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Ποιες μπορεί να θεωρηθούν κύριες πηγές φοροδιαφυγής: 1. Τα εισοδήματα των ιατρών από τα λεγόμενα "φακελάκια". Μπορούμε να τα νομιμοποιήσουμε; Με ποιο τρόπο; Πρέπει να σκεφθούμε ότι σε αυτό τον ευαίσθητο τομέα το "φακελάκι" δεν μπορεί να θεωρηθεί παράνομο αφού σε αυτή την περίπτωση η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών κρίνονται παράνομοι. Να καθιερωθεί για κάθε ιατρική εξέταση ένας τιμοκατάλογος σε συνεργασία με τους Ιατρικούς Συλλόγους. Ο τιμοκατάλογος αυτός θα πρέπει να είναι ρεαλιστικός και να αντανακλά την πραγματικότητα. Ο πολίτης θα λαμβάνει απόδειξη από τον ιατρό του νοσοκομείου για το ποσό αυτό. Κάποια από τα ποσά αυτά (ιδίως όταν ποσά είναι μεγάλα και επομένως αφορούν σημαντικά προβλήματα υγείας) θα πρέπει να επιστρέφονται στον πολίτη είτε από τα Ασφαλιστικά Ταμεία είτε με εκπτώσεις στο φορολογητέο εισόδημα. 2. Παιδεία - Η πηγή της φοροδιαφυγής εδώ θεωρώ ότι είναι τα ιδιαίτερα μαθήματα. Θεωρώ ότι χρειάζονται έξυπνες κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας. Χρειάζεται κατ΄ αρχάς η επιστροφή των μαθητών στο φυσικό χώρο του σχολείου, η οργάνωση μαθημάτων ακόμη και ατομικών στο χώρο του σχολείου και τελικά η επιλογή των καθηγητών από τους γονείς και τους μαθητές. Να γίνει το σχολείο πάλι εστία γνώσεων. Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε άνεργους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στο θεσμό αυτό. Έτσι μπορεί να επιλυθεί το θέμα της φοροδιαφυγής και όχι με φοροεισπρακτικούς μηχανισμούς. 3. Ελεύθεροι επαγγελαμτίες (Ιατροί - Υδραυλικοί - Ηλεκρολόγοι - Δικηγόροι - Μηχανικοί) Εδώ βασικό ρόλο πρέπει να παίξουν τα τεκμήρια διαβίωσης και να εξετασθεί κάποιος τρόπος σύνδεσης των εσόδων αυτών των κατηγοριών με τον αριθμό των επισκέψεων (πχ ιατρεία, οικίες κτλ). 4. "Φακελάκια στο Δημόσιο" - Πρέπει να περιοριστούν οι επισκέψεις πολιτών στις Δημόσιες Υπηρεσίες. Απ' ότι γνωρίζω σε όλο το δυτικό κόσμο τα έγγραφα στέλνονται ταχυδρομικά στις Δημόσιες Υπηρεσίες και αυτές απαντάνε με τον ίδιο τρόπο και με απόλυτη σειρά προτεραιότητας στους πολίτες. Γιατί στην Ελλάδα θα πρέπει να συναθροιζόμαστε στις Δημόσιες Υπηρεσίες ξοδεύοντας πολύτιμο χρόνο και πληρώνοντας γρηγορόσημα;