Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;Σχόλιο του χρήστη Βασίλειος Σωτήρας | 29 Δεκεμβρίου 2009, 14:08
Κύριοι κυβερνητικοί, Πρώτο βήμα στη διαχείρηση μιας καταστάσεως είναι η ανάγκη να κωδικοποιηθούν οι απαιτήσεις της υπηρεσίας της εφορίας προς συλλογή φόρων , και δεύτερον οι απαιτήσεις της υπηρεσίας προς επιτυχή τρόπο λειτουργίας προς αυτό το σκοπό. Η στρατηγική της Toyota ως προς το Lean Management είναι να έχει κάθε μονάδα της υπηρεσίας στρατηγικό σκοπό με συγκεκριμένες ευθύνες και ικανότητες μέσα από καθαρές διαδικασίες. Αυτό προϋποθέτει δενδρική κωδικοποίηση των φορολογικών νόμων που θα πρέπει να είναι σταθεροί, ξεκάθαροι και να μήν επιτρέπουν προσωπικές επεμβάσεις διευκρύνισης είτε από υπαλλήλους είτε από φορολογούμενους. Αυτό είναι και κίνητρο επενδύσεων, γιατί κάθε προϋπολογισμός έργου χρειάζεται να ξέρει και το ύψος της φορολογίας που θα προκύψει. Η καταγραφή απαιτήσεων λειτουργίας θα πρέπει να αντανακλά και τις ικανότητες εργασίας των υπηρεσιών και η συστηματική αναδιάρθρωση των εργαζομένων σε θέσεις που είτε πρέπει να καλύψουν είτε θα πρέπει να καταργηθούν. Η ψηφοθηρία είναι ο παράγοντας αποσταθεροποίησης της χώρας, πιέζοντας το δημόσιο τομέα να επεκτείνεται γοργά ως καρκινοειδής όγκος δίχως οι πραγματικές ανάγκες να δικαιολογούν περαιτέρω προσλήψεις, αλλά και τις προσλήψεις με ψηφοθηρικό κίνητρο παρά με προσχεδιασμένες καλύψεις αναγκών τύπου και τόπου εργασιακού φορτίου των υπηρεσιών. Το πρακτικό πρόβλημα που έχει κάθε κάθε κυβέρνηση είναι η προσωποποίηση δημοσίων θέσεων εργασίας και η μονιμότητα της θέσης αυτής, που σε συνδιασμό με τις εργατικές ενώσεις αποτρέπουν το κάθε σοβαρό μέτρο αναδιάρθρωσης με απειλές απεργιών (είτε με αποχή προσέλευσης στους χώρους εργασίας, είτε με λευκές απεργίες μέσα στους χώρους εργασίας). Αυτό προβάλλει και το πρόβλημα που προκαλλούν οι λευκές απεργίες (είτε για υποστήριξη εργατικών κεκτημένων, είτε για άτυπη δήλωση προς καταβολή γρηγορόσημου). Το πλαίσιο εργασιών θα πρέπει να καλύπτεται από όρια χρονικά προς περραίωση, και κάθε καθυστέρηση πέρα των προς ορισμό ορίων, θα πρέπει να δικαιολογήται γραπτώς και με αποδεικτικά στοιχεία εργασίας, επαφών μέσα στο φάκελο φορολόγησης του καθενός και να είναι προσβάσιμα από όλους τους ενδιαφερόμενους. Η μηχανογράφηση επικοινωνιών (γραπτών , ηχητικών και διαβουλεύσεων είναι εφικτή με παρελθούσα τεχνολογία, και δε δικαιολογήται η μή ύπαρξη ή χρήση τοιούτων συστημάτων. Η διαφάνεια είναι αυτό που κάθε ένας χρειάζεται, είτε προς διοίκηση, είτε προς διακυβέρνηση, είτε προς εξυπηρέτηση. Προσωπικά ενώ δε χρωστούσα στην εφορία, φίλες του τοπικού διευθυντη της εφορίας , τηλεφωνούσαν στο σπίτι και απειλούσαν τους γονείς μου με μέτρα εναντίων μου εάν δεν έδεινα δώρα σε αυτές, τότε δε θα έπερνα ποτέ χαρτί φορολογικής ενημερώτητας από το διευθυντή. Εγώ άφησα τα χρόνια να περάσουν ώστε να αλλάξει ο διευθυντής της Β Σερρών, και να μπορέσω να εξυπηρετηθώ από την υπηρεσία. Μήπως θα έπρεπε να φτάσω σε σημείο να ζητήσω να παρακολουθήσουν τις τηλεφωνικές μου επικοινωνίες ώστε να έχω και καταγραμένες τις απειλές τους; Ως πότε θα πρέπει να καλύπτουμε τις κρυφές απαιτήσεις ανόμων δημοσίων υπαλλήλων που κομματικοί μηχανισμοί υποστηρίζουν και καλύπτουν; Πότε η προστασία του κράτους θα είναι πρακτικά προτεραιότητα των πολιτών σε σχέση με τη προστασία των κομματικών συμφερόντων και συνδιαλλαγών; Πώς ο πολίτης μπορεί να νιώθει ότι μπορεί να μάχεται επι ίσοις όροις με παρακυκλώματα μέσα στις υπηρεσίες με την νομική υποστήριξη ενός αξιοκρατικού κράτους; Ο μεγαλύτερος εχθρός της Ελλάδος κατάλαβα ότι είναι οι Έλληνες. Με πολύ ελπίδα και πολλές ευχές για ένα δημιουργικό έτος.