• Σχόλιο του χρήστη 'Θανάσης Ε.' | 29 Δεκεμβρίου 2009, 16:51

    Θα ήθελα να προτείνω κάτι για τα Τέλη Κυκλοφορίας, μιας και αυτά είναι Φόρος, αλλά δεν βρήκα αντίστοιχη ενότητα. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τον Φόρο για την αγορά ενός οχήματος τον πληρώνουμε και με τον παραπάνω. Το θέμα είναι ότι όποιος **ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ** το αυτοκίνητό του, ρυπαίνει και χρησιμοποιεί και χρειάζεται τους δρόμους και τις υποδομές. Άρα αυτός να πληρώσει αντίστοιχα και τα Τέλη **ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ**. Με βάση περιβαλλοντολογικά κριτήρια, γιατί να με νοιάζει αν κάποιος έχει μια Lamborghini στο γκαράζ του σπιτιού του και την κυκλοφορεί 1000 km τον χρόνο; Αυτός ρυπαίνει ελάχιστα και, συν τοις άλλοις, έχει πληρώσει και ένα σωρό λεφτά για να την αγοράσει και έχει ήδη φορολογηθεί για αυτή την αγορά. Και γιατί να μην πληρώσει **συγκριτικά** περισσότερα τέλη αυτός που κάνει 30.000km/χρόνο με το μικρό του Fiat; Ρυπαίνει πολύ περισσότερο από τον πρώτο και χρησιμοποιεί τους δρόμους πολύ περισσότερο! Για να μην παρερμηνευτώ, φυσικά και δεν προτείνω να πληρώσει αυτός με το Fiat παραπάνω από ότι πληρώνει τώρα! Προτείνω απλά ο καθένας να πληρώνει περισσότερο, όσο χρησιμοποιεί το όχημά του. Όλοι ξέρουμε ότι ο κυβισμός είναι αντικειμενικά το πιο άδικο κριτήριο υπολογισμού των τελών. Το δικό μου αυτοκίνητο είναι του 2008 και 2000cc και έχει λιγότερους ρύπους ανά χιλιόμετρο από το 1400cc μοντέλο του 2009 της γυναίκας μου. Όμως, εγώ για το 2010 θα πληρώσω 3 φορές περισσότερα για τα "πράσινα" τέλη, δηλαδή 578 ευρώ και 186 ευρώ αντίστοιχα. Επίσης, τί κοροϊδία είναι αυτή με τα υβριδικά μοντέλα; Επειδή, δηλαδή, υβριδικά των 3500cc και 1800cc ρυπαίνουν σαν 1600cc και 1200cc αντίστοιχα, πρέπει να πληρώνουν ευτελή τέλη ή ακόμα και τίποτα; Εκεί, τουλάχιστον, έγιναν κάποιες διορθωτικές κινήσεις... Ακόμη, κάποιος αγόρασε το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο με κάποιον άλλον: ο πρώτος το πήρε στις 31/12/2004 και ο δεύτερος στις 2/1/2005. Γιατί ο πρώτος να πληρώνει παραπάνω τέλη; Ρυπαίνει περισσότερο; Ή είναι πιο πλούσιος; Τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι από τους πιο άδικους, κακοσχεδιασμένους φόρους. Πιστεύω ότι το θέμα δεν είναι να τιμωρούμε για χρόνια κάποιον που, είτε έχει την ευχέρεια, είτε στριμώχτηκε για να επιλέξει ένα μεγαλύτερο και ασφαλέστερο όχημα (π.χ. ένα μεσαίο οικογενειακό ή ένα minivan για κάποιον πολύτεκνο), ούτε πρέπει να αναγκαστούμε όλοι να κυκλοφορούμε με μικρού κυβισμού αυτοκίνητα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλειά μας. Το Τέλος Κυκλοφορίας δεν θα πρέπει να είναι φοροεισπρακτικού χαρακτήρα μέτρο και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά την φορολογία εισοδήματος. Πρέπει να αποκτήσει πραγματικά πράσινη κατεύθυνση και να μην αναγκάζει χιλιάδες κόσμου να παρατάει τα έστω και λίγων ετών αυτοκίνητά του λόγω των υπέρογκων επιβαρύνσεων! Σίγουρα, ένα σημαντικό βήμα θα ήταν τα Τέλη να βασιστούν απλά πάνω στις εκπομπές ρύπων και όχι στον κυβισμό. Αλλά πιστεύω ότι υπάρχει ακόμα πιο δίκαιη λύση, όπως η εξής: Όποιος κινείται, ρυπαίνει. Ας πληρώνουμε ανάλογα με την κίνηση, δηλαδή ανάλογα με την βενζίνη/πετρέλαιο που καταναλώνουμε. Δηλαδή, να ενσωματωθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας στα καύσιμα. Θα μπορούσαμε π.χ. να πληρώνουμε ένα πολύ χαμηλό στάνταρντ τέλος ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου μας, π.χ. 30 ευρώ τον χρόνο, και από κει και μετά να ενσωματωθούν τα Τέλη στην βενζίνη. Έτσι, όποιος κάνει λίγα χιλιόμετρα ή/και καίει λιγότερο, ρυπαίνει λιγότερο και θα πληρώνει λιγότερα συνολικά ετήσια Τέλη από ότι τώρα. Όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα ή/και καίει περισσότερο, θα πληρώνει αναλόγως περισσότερα. Βέβαια, για να γίνει κάτι τέτοιο σωστά και αποδοτικά, θα πρέπει να σταματήσει το χάος της αγοράς καυσίμων και να μην υπάρξει πχ. αύξηση της βενζίνης κατά 10 λεπτά/λίτρο, ενώ θα πρέπει να αυξηθεί πχ. 2 λεπτά/λίτρο. Όποιος χρησιμοποιεί το όχημά επαγγελματικά θα μπορούσε να έχει συγκεκριμένες φοροαπαλλαγές, ενώ, για τα ακριβά αυτοκίνητα, θα μπορούσε να ισχύσει ένα δίκαιο Τεκμήριο, και όχι εξωπραγματικό, όπως ήταν παλιά. Αυτό θα κάλυπτε το κενό που θα μπορούσε να προκύψει εάν κάποιος αναρωτηθεί "πώς συντηρεί κάποιος μια Lamborghini, ακόμα και αν δεν την κινεί ιδιαίτερα;". Επίσης, θα μπορούσε να συνδεθεί ακόμα και το τελικό ποσό πληρωμής υπέρ Τελών Κυκλοφορίας με κάποιο πλαφόν, προκειμένου να υπάρξουν νέες ανισότητες. Για παράδειγμα: κάποιος χαμηλόμισθος αναγκάζεται και κάνει πολλά χιλιόμετρα για να πάει στη δουλειά του και έχει καταναλώσει πολλά καύσιμα με το παλαιό του αυτοκίνητο μέσα σε ένα χρόνο. Προσκομίζοντας τις αποδείξεις καυσίμων, θα μπορούσε να κριθεί ένα Α ποσό επιστροφής φόρου, στη περίπτωση που θα την δικαιούταν με βάση γενικότερα φορολογικά κριτήρια εισοδήματος, αφού ο συγκεκριμένος πολίτης θα έχει πληρώσει συνολικά πολύ περισσότερα Τέλη Κυκλοφορίας από ότι αντέχει η τσέπη του. Όπως είπα πριν, πιστεύω ότι τα Τέλη δεν θα πρέπει να αντικαταστήσουν την Φορολογία Εισοδήματος. Με το σύστημα που προτείνω πιστεύω ότι: 1) θα εξαλειφθούν οι πάμπολλες αδικίες και ανισότητες του υπάρχοντος συστήματος 2) θα δοθούν πραγματικά κίνητρα για να μικρύνει η μέση ηλικία του στόλου οχημάτων, δηλαδή θα έχουμε ασφαλέστερα και πιο οικολογικά οχήματα 3) θα βοηθήσει να αποκτήσουμε οικολογική συνείδηση καθώς όλοι θα σεβαστούμε ένα πραγματικά πράσινο προσανατολισμό του μέτρου 4) δεν θα επιβαρύνει το εφάπαξ κόστος των Τελών τον οικογενειακό προϋπολογισμό του Δεκεμβρίου, ούτε την αγορά ενός οχήματος 5) δεν θα παρατηρείται η αδικία της πληρωμής ολόκληρων των Τελών του τρέχοντος έτους, ακόμα και αν η αγορά ενός νέου οχήματος γίνεται τους τελευταίους μήνες του χρόνου 6) θα τονωθεί η αγορά αυτοκινήτων 7) θα αυξηθούν τα έσοδα του Κράτους από τα Τέλη Ταξινόμησης 8) ο πολίτης θα κατανοήσει και θα σεβαστεί ότι το κράτος επιτέλους υιοθετεί την κοινή λογική Αυτές είναι απλά μερικές σκέψεις. Φυσικά υπάρχει χώρος για πολύ βελτίωση, αλλά καταλαβαίνετε τον γενικό προσανατολισμό. Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις σας περί του θέματος. Φιλικά, Θανάσης Ε.