Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχουςΣχόλιο του χρήστη Αλέξανδρος Α. | 29 Δεκεμβρίου 2009, 16:56
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πιστεύω πως είναι σωστό να υπάρχουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. που έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στο περιβάλλον. Τα έσοδα αυτά όμως πρέπει να πηγαίνουν σε περιβαλλοντικούς σκοπούς (όπως π.χ. ποδηλατικές υποδομές, δημόσιες συγκοινωνίες, κ.λ.π.). Θα ήταν απαράδεκτο να ξοδεύονται τα περιβαλλοντικά τέλη για την προώθηση της χρήσης του Ι.Χ. (όπως π.χ. για την κατασκευή πάρκινγκ ή νέων αυτοκινητόδρομων). Το μεταφορικό μέσο που έχω επιλέξει να χρησιμοποιώ είναι το ποδήλατο, για το οποίο πληρώνω μηδενικά τέλη και μηδενικά καύσιμα. Ο κίνδυνος που διατρέχω να σκοτωθώ χρησιμοποιώντας το ποδήλατό μου στο δρόμο είναι οκταπλάσιος απο αυτόν που διατρέχει ένας οδηγός αυτοκινήτου, ανά χιλιόμετρο (σύμφωνα με στοιχεία που άκουσα για το μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση). Κινδυνεύω περισσότερο από μεγάλα οχήματα παρά από μικρά, επομένως το θεωρώ δίκαιο να φορολογούνται περισσότερο τα μεγάλα Ι.Χ. για να αποτρέπεται η επιλογή τους ως μεταφορικά μέσα. Ο κίνδυνος που διατρέχει κάποιος με μοτοσυκλέτα ή μηχανάκι να σκοτωθεί είναι διπλάσιος από τον κίνδυνο που διατρέχει ένας ποδηλάτης, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Για συγκεκριμένες χώρες που μπόρεσα να βρώ γραπτά στοιχεία η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη: Ολλανδία (5Χ) http://www.swov.nl/uk/research/kennisbank/inhoud/00_trend/10_risico/risk_by_mode_of_transport.htm Αγγλία (3.5Χ) http://www.dft.gov.uk/adobepdf/162469/221412/221549/227755/rcgb2007.pdf Παρ' όλα αυτά έχουμε ευνοήσει τη χρήση της μηχανής, που την ανεχόμαστε και στα πεζοδρόμια, και όχι του ποδηλάτου που φημολογείται ως επικίνδυνο, χωρίς καν να κάνουμε την αντίστοιχη ανάλυση στη χώρα μας. Τα κρατικά έξοδα για ποδηλατικές υποδομές είναι πολύ μικρά. Αυτό είναι άδικο και περιβαλλοντικά στενόμυαλο. Η Αθήνα δεν έχει κάν κάποιο δεκαετές ή οποιοδήποτε πρόγραμμα για την αύξηση της χρήσης και της ασφάλειας του ποδηλάτου, όπως έχουν πολλές άλλες μεγάλεις πόλεις του εξωτερικού: Σικάγο http://bike2015plan.org/ Νέα Υόρκη http://www.nyc.gov/html/dcp/html/bike/mp.shtml Σαν Φρανσίσκο http://www.sfmta.com/cms/bproj/bikeplan.htm Σηάτλ http://www.seattle.gov/Transportation/bikemaster.htm Τορόντο http://www.toronto.ca/cycling/bikeplan/index.htm Βοστώνη http://www.cityofboston.gov/transportation/accessboston/bicycle.asp Λονδίνο http://www.london.gov.uk/view_press_release.jsp?releaseid=15612 Παρόλο που για να παρκάρω το ποδήλατό μου χρειάζομαι μηδαμινό χώρο, υπάρχουν ελάχιστες υποδομές για αυτό το σκοπό, με αποτέλεσμα να κλειδώνω το ποδήλατό μου όπου βρώ και με δυσκολία. Ακόμα και τα υπουργεία δεν έχουν προβλέψει να διευκολύνουν τους πολίτες που πάνε εκεί με ποδήλατο για τις υποθέσεις τους. Απ' την άλλη μεριά ανεχόμαστε το παρκάρισμα αυτοκινήτων στα πεζοδρόμια. (Εξαίρεση από αυτή την παράλειψη είναι οι σταθμοί του ΗΣΑΠ.)