Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.Σχόλιο του χρήστη ΤΥΡΟΚΟΜΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ | 29 Δεκεμβρίου 2009, 18:15
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι κύριοι, Καταρχήν θα ήθελα να σας συγχαρώ για την ανοιχτή προσπάθειά σας και να σας ευχηθώ με όλη μου την καρδιά καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας. Αν και είμαι σίγουρος πως είστε στη σωστή κατεύθυνση, παρακαλώ πολύ δεχτείτε και ακούστε ταπεινά από ένα απλό πολίτη, το παρακάτω απλό σκεπτικό επίλυσης, όλου του εισπρακτικού προβλήματος και φοροδιαφυγής, υποχρεώνοντας τα δύο μόνο παρακάτω για κάθε φορολογούμενο πολίτη. 1. Το φορολογητέο εισόδημα κλίμακας να προκύπτει από τα συνολικά έσοδα συν των λοιπών εισροών (πώληση στοιχείων, λήψης δανείων κτλ) μείων τα συνολικά έξοδα προσκομίζοντας αποδείξεις από κάθε συναλλαγή (περίπτερο, μάρκετ, καφέ, taxi) συν των λοιπών εκροών (αγορές περιουσιακών στοιχείων, καταβολές δανείων κτλ), και 2. Τη δήλωση (Ε1) για κάθε φορολογούμενο των μέσω διαθεσίμων ρευστών του έτους που έχουν σε τραπεζικές καταθέσεις ανά Τράπεζα με ΑΦΜ (εύκολα η τράπεζα εκδίδει βεβαίωση τρέχοντος και προηγούμενου (μεταβολές) έτους καθώς και χρεογράφων για κάθε συνδικαιούχο με ΑΦΜ για διασταύρωση τύπου ΚΕΠΥΟ). Τα πιθανά αποτελέσματα που θα προκύψουν θα είναι τα εξής: 1. Ο φορολογούμενος γίνεται διώκτης των επιχειρήσεων για αυτό που πληρώνει στην έκδοση αποδείξεων. 2. Αποδίδεται Φ.Π.Α. 3. Το μέσο διαθέσιμο καταθέσεων προδίδει τη διαφορά του δηλούμενου με το πραγματικό, σε σύγκριση των μεταβολών του προηγούμενου έτους. Άρα πρέπει να φορολογηθεί ή πρέπει ο φορολογούμενος να φέρει αποδείξεις ή π.χ. να φέρει συμβόλαια πώλησης περιουσιακών στοιχείων στη πραγματική τιμή και όχι την αντικειμενική. 4. Εξάλειψη του μαύρου χρήματος. 5. Εμφάνιση του πραγματικού εισοδήματος και βελτίωση της δανειακής ικανότητας των νοικοκυριών. Αυτά σημαίνουν την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, τον λογιστικό προσδιορισμό κάθε επαγγέλματος αλλά και την πρόσθετη επιβάρυνση και γκρίνια του φορολογούμενου σε πιθανά κόστη λογιστή για ακριβή προσδιορισμό εισοδήματος με την δήλωση, συλλογή αποδείξεων, ταμειακών μηχανών σε επιχειρήσεις, την ανάγκη διασταύρωσης των καταθέσεων στο εξωτερικό μετά τη λήψη των νέων μέτρων (τύπου μορφής intrastat). Επειδή το εισόδημα (εισροές) όλων των Ελλήνων πολιτών αυτόματα θα αυξηθεί, ικανοποιώντας και σε πολλά έσοδα το κράτος (Φ.Π.Α., φόρων μεταβιβάσεων κ.α.) να δοθεί χαμηλός συντελεστής της πρώτης νέας διευρυμένης κλίμακας (0-30.000,00) π.χ. έως και 10%, με μια παράλληλη ποσοστιαία δυνατότητα απόκλισης του δηλούμενου εισοδήματος με το πραγματικό εισόδημα π.χ. 10% που προκύπτει από τις τραπεζικές καταθέσεις και χρεογράφων. Το παραπάνω σενάριο σίγουρα δεν θα είναι αρεστό στους λήπτες του μαύρου χρήματος. Εύχομαι αυτές οι σκέψεις, αν σας δοθεί η πολυτέλεια του χρόνου και κάποια στιγμή τις αναγνώσετε, να σας ωφελήσουν και να σας βοηθήσουν για την ορθότερη απόφαση, της μεγάλης πρόκλησης, της φορολογικής μεταρρύθμισης. Είμαι στη ταπεινή διάθεσή σας για οτιδήποτε με χρειαστείτε. Σας εύχομαι καλή επιτυχία. Με απέραντη εκτίμηση, Τυροκόμος Χ. Ιωάννης