• Σχόλιο του χρήστη 'Κοντογεώργης Σπύρος' | 29 Δεκεμβρίου 2009, 18:46

    Το κείμενο που σας αποστέλλω έχει να κάνει μ' ένα θέμα που έχει δημιουργήσει μεγάλη και δικαιολογημένη δυσαρέσκεια τις τελευταίες ημέρες: Τα τέλη κυκλοφορίας και τη σύνδεσή τους με το περιβάλλον. Πρόκειται για μια πρόταση πλήρους μεταρύθμισής των πρός το δικαιότερο και αναλογικότερο και πιστεύω πως μπορούν να σας βοηθήσουν πολύ στη διαμόρφωση των αλλαγών στις οποίες θα πρέπει να προβείτε. Σημειώνω ότι το κείμενο συντάχθηκε τον Οκτώβριο και απεστάλη στο πολιτικό γραφείο της κας Γκερέκου, έκτοτε όμως υπήρξαν εξελίξεις, οπότε και προχώρησα σε επιπλέον παρατηρήσεις προκειμένου να καλύψω επιπλέον περιπτώσεις. Μετα τιμής Κοντογεώργης Σπύρος, Αντιπρόεδρος της Κερκυραικής Λέσχης Αυτοκινήτου, C. R. C. ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ Αγαπητοί κ. Υπουργοί, όπως πιθανώς γνωρίζετε η σημερινή διαμόρφωση των τελών κυκλοφορίας έχει αμφισβητηθεί έντονα, όχι μόνο από τους οδηγούς-ιδιοκτήτες αλλά και από τον ειδικό τύπο. Η απερχόμενη κυβέρνηση επεχείρησε στο παρά πέντε να αλλάξει το υφιστάμενο καθεστώς, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, ωστόσο προφανώς επρόκειτο για πρόφαση – κατά το σύνηθες της συγκεκριμένης κυβέρνησης(!) – αφού η συγκεκριμένη αναμόρφωση θα επιβάρυνε χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων παλαιότερης τεχνολογίας. Ενημερώθηκα από τον ημερήσιο τύπο (ΤΑ ΝΕΑ 26/9) και τη συνέντευξη του κ. Κουβέλη στο μηνιαίο περιοδικό DRIVE για τις επικείμενες προθέσεις σας. Καταρχάς θα πρέπει να σας πω ότι αν και συμφωνώ με τη λογική της επιπλέον καταβολής βάσει των εκπεμπόμενων ρύπων, έχω ορισμένες ενστάσεις οι οποίες θεωρώ ότι αποδεικνύουν ως ανεδαφική μια τέτοια εφαρμογή. Αυτές είναι: α) δεν μπορεί να ελεγχθεί η χρήση ενός αυτοκινήτου, οπότε είναι άδικο να πληρώνει επιπλέον ένας ιδιοκτήτης ενός έστω ρυπογόνου οχήματος το οποίο ενδεχομένως δεν χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση, β) είναι λάθος να λαμβάνετε υπ’ όψιν τις εργοστασιακές μετρήσεις ρύπων κάθε οχήματος, διότι είναι αποδεδειγμένα αναληθείς (αφού οι μετρήσεις γίνονται σε συνθήκες εργαστηρίων) και γ) θεωρώ ανέφικτη την πραγματική αξιολόγηση των οχημάτων ως προς τους ρύπους, από τα τοπικά ΚΤΕΟ, καθώς η λειτουργία τους είναι τουλάχιστον αμφισβητήσιμη. Επειδή όμως διακρίνω μια ειλικρινή προσπάθεια εκ μέρους σας να κατευθυνθείτε προς μια λειτουργική αλλά και δίκαιη λύση, σας παραθέτω τις προτάσεις μου, οι οποίες είναι οι εξής: - Υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με καταβολή ποσού ίσου με το 1% της αξίας κάθε οχήματος προ φόρων, μειούμενη κατά 10% -επί του προαναφερθέντος 1% - ανά πενταετία. (κατώτατο ποσό καταβολής για όλα τα οχήματα πλην των υβριδικών 130 ευρώ). - Επιπλέον καταβολή ενός ποσού της τάξεως των 30 ευρώ με βάση τις προδιαγραφές ρύπων EURO κάθε οχήματος. Συγκεκριμένα: EURO IV και V 0 Euro, EURO ΙΙΙ 30 ευρώ, EURO II 60 ευρώ, EURO I 90 ευρώ και Μη Καταλυτικά 120 ευρώ. Μπορεί ακόμη η ένδειξη EURO ν’ αναγράφεται στο σήμα του οχήματος για τον καλύτερο έλεγχό του από τις Αρχές. - Ειδικό σήμα 200 ευρώ για αυτοκίνητα EURO II και παλαιότερα τα οποία οι ιδιοκτήτες τους επιθυμούν για οποιονδήποτε λόγο να κρατήσουν στην κατοχή τους, με περιορισμό χρήσης τους τις τρεις τελευταίες ημέρες της εβδομάδας. Η πρόταση αυτή όπως αντιλαμβάνεστε εστιάζει ακριβώς στο θέμα της πραγματικά αναλογικής καταβολής. Με βάση το σημερινό καθεστώς θεωρώ ότι η κρατική μηχανή όχι μόνο ενδεχομένως να έχει και απώλεια εσόδων, αλλά δίνει την αίσθηση ενός αναχρονιστικού μηχανισμού διαμόρφωσης των τελών. Καθώς οι νέες τεχνολογίες επιβάλλουν μείωση των κυβικών με ταυτόχρονη χρήση υπερσυμπιεστών μεγάλου εύρους - γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη μεγάλης ιπποδύναμης από κινητήρες μικρής χωρητικότητας - δεν υπάρχει κανένας λόγος σήμερα να προτιμήσει κάποιος ένα αυτοκίνητο με κινητήρα πολλών κυβικών. Για να σας αποδείξω όμως και του λόγου το αληθές περί της σημερινής αδικίας, σας παρουσιάζω ορισμένα παραδείγματα. Μοντέλο Κυβικά Τιμή * Σημερινά τέλη Προτεινόμενα MERCEDES C180 1800 38000 202 350 VW GOLF GT 1400 26000 202 220 FORD FIESTA 1600 14000 202 130 ALFA ROMEO 159 1750 27500 202 230 OPEL ASTRA 1600 19000 202 170 BMW 316 i 1600 28000 202 250 AYDI A3 TSI 1400 25000 202 220 NISSAN 370Z 3500 52000 550 470 TOYOTA AURIS 1600 17000 202 150 PORSHE CAYMAN 3000 68000 550 580 *Μ.Ο. τιμών – πηγή: περ. DRIVE Όπως γίνεται λοιπόν εμφανές, ωφελημένοι θα είναι οι ιδιοκτήτες που έχουν αγοραστική δύναμη έως 20.000 ευρώ, επιβαρυμένοι σε ένα μικρό βαθμό, όσοι αγοράζουν οχήματα αξίας έως 30.000 ευρώ και στις περισσότερες περιπτώσεις, όσοι έχουν τη δυνατότητα απόκτησης οχημάτων αξίας άνω των 30.000 ευρώ. Εδώ θα πρέπει να συμπληρώσω μια διευκρίνιση: το 1% θα αφορά όλα τα οχήματα, δηλαδή και τα τύπου Jeep και θα καθορίζεται με βάση το ανώτατο επίπεδο εξοπλισμού έκδοσης για συγκεκριμένα κυβικά. Δηλαδή, αν ένα όχημα 1.600 κ.εκ. έχει τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, οι οποίες π.χ. κοστολογούνται, προ φόρων, 16.000 ευρώ, 17.200 ευρώ και 18.100 ευρώ, ο ιδιοκτήτης θα καταβάλει το 1% επί του ανωτάτου ποσού, ήτοι 180 ευρώ με στρογγυλοποίηση. Αντίστοιχα φυσικά θα διαμορφωθούν και τα τέλη των μεταχειρισμένων, όπου επικρατεί ακόμη μεγαλύτερη αναντιστοιχία καταβολής τελών – πραγματικής αξίας, αφού υπάρχει διαφοροποίηση και στην απαξίωση κάθε μοντέλου. Ας πάρουμε ως παράδειγμα μερικά μοντέλα πενταετίας, για να μη συνυπολογίζουμε το μείον 10% που προτάθηκε για παλαιότερα μοντέλα. Μοντέλο Κυβικά Τιμή(καιν.)*Τιμή (μεταχ.)*Τέλη Προτεινόμενα BMW 318 ci 2000 39000 19000 450 350 SMART 700 10000 6000 120 130 AUDI A4 TQ 1800 35000 21000 202 300 MERCEDES SLK 1800 46000 27000 202 400 MAZDA RX8 1300 42000 18000 130 380 FIAT PUNTO 1400 13000 9000 202 130 FORD MONDEO 1800 26000 16000 202 230 VOLVO S40 1800 28000 18000 202 240 SEAT LEON 20VT 1800 25000 17000 202 230 TOYOTA CELICA 1800 35000 22000 202 300 HONDA S2000 2000 50000 26000 450 450 PORCHE 911 3500 110000 55000 650 850 *1. Πηγή τιμών: περ. DRIVE 11/2005 *2. Τιμές μεταχειρισμένων κατ’ εκτίμηση βάσει του περιοδικού « Αγορά Αυτοκινήτου» 9/2009 Οι τιμές των προτεινόμενων τελών είναι κατά προσέγγιση, καθώς δεν έχω υπόψη μου τις ακριβείς τιμές προ φόρων, αλλά είναι δηλωτικές του τι συμβαίνει και του τι μπορεί να συμβεί. Λάβετε ακόμη υπ’ όψιν, ότι γι’ αυτοκίνητα παλαιότερα της πενταετίας το μείον 10% που δε θα καταβάλουν οι ιδιοκτήτες λόγω παλαιότητας, ουσιαστικά θα καλύπτεται ή και θα υπερκαλύπτεται από το συν 30 και πλέον ευρώ που θα αναλογεί στο αντίστοιχο EURO του αυτοκινήτου. Σημειώνω εδώ, ότι σε περίπτωση όπου κάποιος έχει ένα όχημα άνω της δεκαετίας και πιθανόν να καταβάλει το κατώτατο ποσό (130 ευρώ) θα πληρώνει επιπλέον το ποσό που αντιστοιχεί στο EURO του οχήματός του. Αυτό που θέλω να τονίσω και ίσως σας έχει διαφύγει στο σχεδιασμό των νέων προτάσεών σας, είναι αυτό που σημείωσα στην αρχή: ότι με τις νέες τεχνολογίες τα αυτοκίνητα δεν έχουν κινητήρες πολλών κυβικών με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν δυσανάλογα τέλη σε σχέση με την αξία των οχημάτων αυτών, αφού τα περισσότερα εξ αυτών ξεπερνούν το χρηματικό όριο των 20.000 ευρώ. Δηλαδή το κράτος ενδεχομένως να σημειώνει απώλεια εσόδων! Αυτή βέβαια, πιθανόν να ισοσκελίζεται από το ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων προσιτής αξίας, ας πούμε έως 15.000 ευρώ, πληρώνουν εξίσου δυσανάλογα τέλη, αλλά προς τα πάνω, γεγονός που πιστοποιεί όχι μόνο το αίσθημα αδικίας αλλά και ενισχύει το αίσθημα περί φορολογικού παραλογισμού… • ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Καθόσον ενημερώθηκα προσφάτως, οι φόροι στα οχήματα τιμολογιακής αξίας άνω των 25.000 ευρώ, είναι μεγαλύτεροι απ’ τις εκτιμήσεις μου, οπότε ο συντελεστής 1% θα μπορούσε να διαμορφωθεί π.χ. στο 1,2% προκειμένου να μην υπάρξει μείωση των εσόδων. Πιστεύω πως αυτός ο τρόπος φορολόγησης, ενδεχομένως να σας βοηθήσει και στον εντοπισμό των λεγομένων «εχόντων και κατεχόντων» , διότι προφανώς όποιος μπορεί να αγοράσει ένα όχημα αξίας άνω των 30.000 ευρώ έχει κάποιες προφανείς οικονομικές δυνατότητες… • Απόσυρση Όπως γνωρίζετε η ακύρωση της απόσυρσης δημιούργησε σημαντική δυσαρέσκεια. Παρ’ όλα, αυτά πιστεύω πως ήταν ένα περιττό μέτρο κι ευνοούσε κυρίως τις αντιπροσωπείες καινούργιων αυτοκινήτων. Αν λάβετε υπ’ όψιν τις προτάσεις μου, πιθανόν να μην χρειαστεί ποτέ να την εφαρμόσετε, αφού οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα έχουν πρακτικά οικονομικά κίνητρα, να προχωρήσουν στην αλλαγή των παλαιών οχημάτων τους με κάποια νεότερης τεχνολογίας, οπότε όλοι θα είναι ωφελημένοι. Οι ίδιοι, επειδή θα αντέχουν οικονομικά την αγορά ενός νεότερου μεταχειρισμένου, το κράτος επειδή όχι μόνο δε θα μειώσει τα έσοδά του, αλλά θα εφαρμόσει ένα δίκαιο σύστημα φορολόγησης και το περιβάλλον, επειδή σταδιακά τα παλαιότερης τεχνολογίας (Euro I και μη καταλυτικά) θ’ αποσυρθούν. • Τέλη Θεωρώ πως η διαμόρφωση των νέων τελών όχι μόνο είναι καθ’ όλα άδικη, αλλά και με πολυεπίπεδες συνέπειες. Πρώτον, επειδή πλήττουν κατά βάση τους ασθενέστερους, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα αγοράς νεότερου αυτοκινήτου. Δεύτερον, επειδή έχουν άμεση συνέπεια στον κλάδο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Τρίτον επειδή μεσοπρόθεσμα θα οδηγήσει σε απώλεια εσόδων του κράτους, αφού ουκ ολίγοι ιδιοκτήτες καταθέτουν τις πινακίδες των οχημάτων τους ή προχωρούν στην πώλησή τους. Το τελευταίο έχει επιπτώσεις στις τοπικές οικονομίες συνολικά, καθώς η ύπαρξη ενός δεύτερου ή ακόμη και τρίτου – παλαιότερης τεχνολογίας – οχήματος είναι σύνηθες φαινόμενο για τις ελληνικές οικογένειες και η συντήρησή του σχετίζεται με την επιβίωση όλων των, σχετικών με το αυτοκίνητο, κλάδων (συνεργεία, ηλεκτρολογεία, βουλκανιζατέρ κ.λ.π.). Και τέταρτον κι ίσως σημαντικότερο για εσάς, η δημιουργηθείσα δυσαρέσκεια έχει μοναδικό αποδέκτη την κυβέρνησή σας, καθώς δεν πρόκειται για κληροδοτημένη κατάσταση. Επαναλαμβάνω δε, ότι δυσαρεστημένοι είναι άνθρωποι χαμηλής οικονομικής κατάστασης, οι οποίοι ακόμη κι αν έχουν στην κατοχή τους 3 αυτοκίνητα, η αξία αυτών συνολικά πιθανότατα να μην υπερβαίνει ούτε τα 20.000 ευρώ… ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συνεχίζοντας τις προτάσεις μου, χαίρομαι εν πρώτοις για την ευαισθητοποίηση που δείχνετε για το συγκεκριμένο ζήτημα. Χωρίς να έχω επαρκή και λεπτομερειακή γνώση, ως προς τη ακριβή ρυπαντική συνάρτηση αυτοκινήτου και περιβάλλοντος, θα πρέπει πρωτίστως να σημειώσω, ότι είμαι κάθετα αντίθετος ως προς τη στοχοποίηση του αυτοκινήτου ως βασικού παράγοντα μόλυνσης, τη στιγμή όπου υπάρχει ένα όργιο ασυδοσίας από βιομηχανικές εταιρείες, ιδιωτικές και δημόσιες, το οποίο είναι γνωστό σε όλους. Θα πρέπει επιπλέον ν’ αρχίσω λέγοντας ότι χωρίς τη βελτίωση των μέσων μεταφοράς, τη δημιουργία χώρων στάθμευσης – πρόβλημα που αντιμετωπίζει και η πόλη μου – και ενδεχομένως την προώθηση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης, όπως το ποδήλατο και η μοτοσυκλέτα, κανένα πρόβλημα δεν πρόκειται να λυθεί. Ως προς το κυρίως θέμα θα πρέπει αρχικά να λάβετε υπ’ όψιν ότι κατεξοχήν παράγοντας μόλυνσης είναι τα οχήματα δημοσίας χρήσεως, τα οποία ακριβώς λόγω ιδιότητος, χρησιμοποιούνται σε καθημερινή βάση. Θα πρότεινα λοιπόν να δοθούν άμεσα κίνητρα, αλλά – για οχήματα άνω της 15ετίας – ενδεχομένως να πρέπει να επιβληθεί η αντικατάστασή τους, καθώς σε πολλές περιπτώσεις η ρύπανση που προκαλούν είναι ορατή δια γυμνού οφθαλμού! Αυτό αφορά κυρίως τα ΤΑΞΙ, καθώς και τα οχήματα βαρέου τύπου, φορτηγά και λεωφορεία. Θεωρώ αδιανόητο να μιλάμε για μείωση εκπομπών ρύπων των ΙΧ, όταν αρκεί ένα όχημα εκ των παραπάνω για να ρυπάνει όσο 100 ΙΧ μαζί! Γνωρίζω ότι λόγω των προβλημάτων των κλάδων, η αντικατάσταση φορτηγών και λεωφορείων ενδεχομένως να είναι δύσκολη, κι εδώ θα πρέπει να υπάρξει παρέμβαση – βοήθεια του κράτους για την προώθηση –μεταπώληση αυτών των οχημάτων σε χώρες του εξωτερικού. Όσον αφορά όμως τα ΤΑΞΙ πιστεύω, ότι οι ιδιοκτήτες τους μπορούν να προχωρήσουν σχετικά άμεσα στην αντικατάσταση τουλάχιστον οχημάτων προ του 1998. Προφανώς δεν είναι απαραίτητη η αγορά ενός εντελώς νέου οχήματος, αναγκαία όμως είναι η απόσυρση των μοντέλων άνω της 12ετίας. Αναφερόμενος στα Δ.Χ. έρχομαι να επισημάνω ένα ακόμη σημαντικό θέμα, αυτό της πετρελαιοκίνησης και της υφιστάμενης απαγόρευσης της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Κατά γενική ομολογία είναι πλέον παράλογη και θα προσέθετα και βλαπτική για το περιβάλλον με βάση ορισμένα δεδομένα! Ας μου επιτραπεί εδώ μια παρέκβαση προκειμένου να σας αποδείξω του λόγου το αληθές. Οδήγησα πρόσφατα ένα SUV 1650 κιλών με κινητήρα 2000 κ. εκ. turbodiesel. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης καταναλώνει κατά μέσο όρο 8λ/100χλμ , τη στιγμή που το αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο καταναλώνει 13λ/100χλμ ! Φυσικά χαμηλότερη κατανάλωση σημαίνει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Αναλογιστείτε ότι η συγκεκριμένη κατανάλωση αντιστοιχεί σ’ ένα μέσο βενζινοκίνητο 1400 κ. εκ. ! Γι’ αυτόν τον λόγο σημείωσα εξαρχής ότι δεν πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι εργοστασιακές μετρήσεις. Μπορείτε ν’ ανατρέξετε προς επιβεβαίωση σε οποιοδήποτε σχετικό άρθρο του ειδικού τύπου. Επιπροσθέτως, οι σύγχρονοι κινητήρες diesel έχουν ανώτερα φίλτρα συγκράτησης μικροσωματιδίων από τους βενζινοκινητήρες, ενώ για ορισμένους υπάρχει ήδη η δυνατότητα καύσης βιοκαυσίμου, το οποίο πιθανόν στο μέλλον να χρησιμοποιείται ευρέως λόγω των ελαχίστων εκπομπών θείου και διοξειδίου του άνθρακα. Πρότασή μου επομένως είναι, όχι μόνο να επιτραπεί η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων σύγχρονης τεχνολογίας στις μεγάλες πόλεις, αλλά και η παροχή κινήτρων για την απόκτησή τους, όπως λ.χ. η μειωμένη καταβολή τελών κυκλοφορίας κατά 20%. Τέλος, χωρίς πάλι να είμαι ειδικός, έχω να κάνω μια πρόταση σχετικά με τη λειτουργία του δακτυλίου. Προκειμένου να μειωθεί κάπως η κυκλοφορία και κυρίως η ρύπανση, θα πρότεινα την απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των οχημάτων – και ΙΧ και ΤΑΞΙ – τα οποία δεν είναι προδιαγραφών Euro IV και V. Αν πάλι το κυκλοφοριακό δεν βελτιωνόταν, θα μπορούσε να επανέλθει το σύστημα μονά – ζυγά για τα συγκεκριμένα οχήματα. Προς αποφυγή αναστάτωσης, το μέτρο αυτό μπορεί να εφαρμοστεί αρχικά για τα ΙΧ και ν’ ανακοινωθεί ότι θα εφαρμοστεί ένα έτος αργότερα για τα ΔΧ, προκειμένου να δοθεί ο χρόνος στους επαγγελματίες ν’ αντικαταστήσουν τα οχήματα τους. Όπως μάλλον προσέξατε δεν έχω αναφερθεί καθόλου στο θέμα της απόσυρσης. Πιστεύω ότι αν εφαρμόζονταν οι προτάσεις μου, η αντικατάσταση των αυτοκινήτων θα γινόταν σταδιακά αλλά σταθερά κι’ όχι βεβιασμένα υπό την απειλή της καταβολής δυσβάσταχτων τελών και μάλιστα προς εκείνους, οι οποίοι προφανώς δεν έχουν τη δυνατότητα αντικατάστασης του οχήματός τους. Διότι, θα ήταν δυνατή η αγορά ενός πιο σύγχρονου μεταχειρισμένου, τα τέλη του οποίου θα ήταν μεν προσαυξημένα, αλλά σ’ ένα λογικό βαθμό, οπότε, και τα αρκετά παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα θα αντικαθίσταντο και η οικονομία του κλάδου εμπορίας μεταχειρισμένων θα έπαιρνε μια ώθηση ανάλογη με αυτήν των αντιπροσωπειών. Πάντως, καθώς όλα δείχνουν ότι το μέτρο τουλάχιστον θα εφαρμοστεί, έχω να σας προτείνω τη θέσπιση τριών προυποθέσεων, α) Ο ιδιοκτήτης να έχει την κατοχή του οχήματος τουλάχιστον ένα χρόνο, β) Να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας τα προηγούμενα 5 έτη και γ) Το όχημα να μην είναι τρακαρισμένο – ακινητοποιημένο. Τα ποσά αντικαταβολής φαίνονται ικανοποιητικά, αλλά φυσικά όχι αρκετά – ειδικά τη δεδομένη χρονική στιγμή - για την κάλυψη ικανού μέρους των ποσών, που απαιτούνται για την αγορά ενός οποιουδήποτε μοντέλου προδιαγραφών Euro IV και V, γεγονός που επιβεβαιώνει κατά τη γνώμη μου, τη λογική της προηγούμενης παραγράφου. Ελπίζω να κατέστησα σαφείς τους κεντρικούς άξονες της τοποθέτησής μου. Θα επαναλάβω τη σημασία που έχει για όλους μας, η κατάρτιση ενός δίκαιου και λειτουργικού νομοσχεδίου συνολικά για τα θέματα αυτά και πιστεύω πως οι προτάσεις μου μπορούν να σας δώσουν επιπλέον ιδέες και κατευθύνσεις. Σε κάθε περίπτωση είμαι στη διάθεσή σας για περαιτέρω αναλύσεις και διευκρινίσεις. Μετά τιμής, ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΗΣ ΣΠΥΡΟΣ • ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Περί υβριδικών Η προώθηση των υβριδικών οχημάτων μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στη μείωση των εκπομπών ρύπων, ωστόσο έχετε υπ’ όψιν πως η κατασκευή ενός υβριδικού αυτοκινήτου επιβαρύνει το περιβάλλον 3 φορές περισσότερο απ’ την κατασκευή ενός οποιουδήποτε συμβατικού. Επιπλέον, το νέο μεγάλο βήμα της τεχνολογίας, είναι η κατασκευή πετρελαιοκίνητων υβριδικών, με εκπομπές ρύπων και κατανάλωση 40% μικρότερες απ’ αυτές των βενζινοκίνητων υβριδικών κι αυτό είναι ένα ακόμη επιχείρημα υπέρ της πετρελαιοκίνησης. Περί φορολόγησης βάσει εκπεμπόμενων ρύπων Στην αρχή του κειμένου μου αιτιολόγησα την αντίθεσή μου με τη σύνδεση ρύπων και τελών κυκλοφορίας, ωστόσο εάν προχωρήσετε σε αυτή τη λύση, έχω να προτείνω το εξής: Πλήρη αποσύνδεση των τελών από τα κυβικά και την παλαιότητα του οχήματος, και συνδυασμός συντελεστή επί της αξίας – όπως εξήγησα παραπάνω – με επιπλέον καταβολή ενός ποσού ανάλογα με την αριθμητική ομάδα ρύπων, όπως προτείνεται παρακάτω: Co2gr-km Έως 150 = 0 ευρώ Έως 175 = 30 ευρώ Έως 200 = 60 ευρώ Έως 225 = 90 ευρώ Έως 250 = 120 ευρώ Έως 300 = 150 ευρώ Άνω 300 = 180 ευρω