Αρχική Ενίσχυση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνηςάρθρο 1 / παράγραφος 1Σχόλιο του χρήστη MKO Πατρότης | 7 Νοεμβρίου 2009, 22:11
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε Κε Υπουργέ, Καταρχήν η ΜΚΟ Πατρότης σας εύχεται καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας. Θα θέλαμε να επισημάνουμε οτι το νομοσχέδιο που προτείνετε προβλέπει την παγίωση και διεύρυνση μιας προϋπάρχουσας φορολογικής αδικίας. Σύμφωνα με το Άρθρο 1, παρ.2, περίπτωση Α, δικαιούχοι της έκτακτης ενίσχυσης κοινωνικής αλληλεγγύης είναι οι φορολογούμερνοι που βαρύνονται φορολογικά από ένα τουλάχιστον πρόσωπο. Κατά τη φορολογική νομοθεσία όμως, οι γονείς ανήλικων τέκνων που δεν ασκούν την επιμέλειά τους με δικαστική απόφαση - κάτι που στη συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαϊκών χωρών αποτελεί σπάνιο φαινόμενο καθώς η επιμέλεια συνεχίζει να ασκείται και από τους δύο γονείς και μετά το διαζύγιο - δεν θεωρείται οτι βαρύνονται από αυτά φορολογικά. Παρόλο που στην πραγματικότητα βαρύνονται οικονομικά από τα τέκνα τους καθώς η πλειοψηφία από αυτούς καταβάλλουν διατροφή, ενώ προβαίνουν και σε πολλά άλλα έξοδα για τα τέκνα τους πέραν της δικαστικά οριζόμενης ελάχιστης διατροφής. Να σημειώσουμε ότι μέχρι σήμερα οι φορολογικές ανισότητες που υφίστανται οι γονείς που δεν ασκούν την επιμέλεια των παιδιών τους (στη συντριπτική πλειοψηφία τους πατέρες) είναι πολλές, καθώς φορολογικά θεωρούνται άγαμοι και άτεκνοι. Για παράδειγμα, δεν αυξάνεται το αφορολόγητο όριο του εισοδήματός τους ανάλογα με τον αριθμό των τέκνων τους, ενώ η διατροφή που καταβάλλουν για τα τέκνα τους δεν εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημά τους. Αντιθέτως, ο γονέας που ασκεί την επιμέλεια δεν φορολογείται για τη διατροφή που λαμβάνει από τον άλλο γονέα για τα τέκνα . Με το μέτρο που προτείνετε, ένας διαζευγμένος μισθωτός πατέρας με τρία παιδιά και εισόδημα 1.200 ευρώ τον μήνα (ή 16.800 ευρώ το χρόνο), που καταβάλλει διατροφή 700 ευρώ τον μήνα σύμφωνα με δικαστική απόφαση και βαρύνεται με έξοδα ενοικίου επειδή αποχώρησε από την οικία του - πάλι σύμφωνα με δικαστική απόφαση - δεν είναι δικαιούχος της ενίσχυσης. Είναι φανερό νομίζουμε πόσο άδικο είναι να μην την δικαιούται ο συγκεκριμένος πολίτης, που ουσιαστικά πληρεί όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις αλλά όχι τυπικά. Γιατί ο παραπάνω πολίτης του παραδείγματός μας δεν δικαιούται την έκτακτη ενίσχυση, γιατί τα τέκνα του δεν θεωρούνται προστατευόμενα μέλη. Είναι εμφανής από το παραπάνω παράδειγμα η οικονονομική ανισότητα και η κοινωνική αδικία που δημιουργούνται και για τον λόγο αυτό θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπ’ όψιν οι παρατηρήσεις μας, προκειμένου να αρθούν και όχι να μεγενθυθούν φαινόμενα κοινωνικής αδικίας. Θα θέλαμε επίσης να σας επισημάνουμε πως πέρα από τη φορολογική ανισότητα, η κυβέρνησή σας θα πρέπει να προβεί επίσης στην άρση και πολλών ακόμα δυσμενών διακρίσεων που υφίστανται οι διαζευγμένοι πατέρες σε προνοιακά, συνταξιοδοτικά και ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους. Με εκτίμηση, Το Δ.Σ. της ΜΚΟ Πατρότης