• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Ι. Στεφανής' | 29 Δεκεμβρίου 2009, 19:55

    Αγαπητοί κύριοι, Εισαγωγικά, η σύνδεση των αποδείξεων με τη φορολόγηση των προσώπων, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Πλην όμως, εκτιμώ ότι πρέπει να προχωρήσει, πέρα από το αρχικό στενό της πλαίσιο. Συγκεκριμένα, μπορεί να επιτευχθεί διαμέσω του στόχου όπως περισταλεί η φοροδιαφυγή - φοροαποφυγή, κατά περίπτωση, ο διττός στόχος εκσυγχρονισμού της Ελληνικής κοινωνίας. Πράγματι, το καταρχάς ζητούμενο είναι η καθολική επικράτηση των ευρυζωνικών συνδέσεων, με ότι αυτό συνεπάγεται για μια κοινωνία. Από την άλλη, η σύνδεση των ταμειακών μηχανών με τις αρμόδιες ΔΟΥ, δεν είναι καινοφανής. Ομοίως, είναι δεδομένο ότι όποτε πραγματοποιούμε μια συναλλαγή, καταβάλλουμε και τον αντίστοιχο φόρο. Ο δε τελευταίος, είναι, συνήθως,το αντικείμενο της μεταξύ μας συναλλαγής (επαγγελματία - καταναλωτή). Αυτή η ιδιαιτερότητα, δυναμώνεται ιδίως, από το γεγονός ότι καίτοι όλοι μας, καταναλώνοντας πληρώνουμε τους αναλογούντες φόρους αυτής (ενν. καταναλώσεως), άρα έμμεσα και του εισοδήματός μας, εντούτοις, καλούμεθα στο τέλος, όπως καταβάλλουμε πανωφόρους (εάν μου επιτρέπεται η έκφραση). Τέλος, εφόσον όλοι μας αποκτήσουμε πραγματικά κίνητρα, προφανώς και μπορούμε να επανατοποθετήσουμε τη φορολογική μας συμπεριφορά. Εχοντας κατά νου, τα επιγραμματικά προαναφερθέντα, προτείνω : α] Την καταρχάς ηλεκτρονική σύνδεση όλων των επαγγελματιών, αλλά και των απλών καταναλωτών [π.χ. υπαλλήλων], με την αρμόδια μας ΔΟΥ. β] Ακολούθως, το ΑΦΜ ή κάπποιος άλλος κωδικός, να μας χαρακτηρίζει μοναδικά. γ] Ερχόμενοι στο προκείμενο τώρα. Εφόσον για παράδειγμα, εκδώσω μια απόδειξη προς πελάτη μου, αυτομάτως αυτή να καταχωρείται διπλογραφικά, στην αρμόδια ηλεκτρονική μου μερίδα στη ΔΟΥ. Τα στοιχεία δε που θα την χαρακτηρίζουν, να είναι ο μοναδικός μου αριθμός, ο αύξων αριθμός της αποδείξεως και το αναγραφόμενο ποσό της. δ] Ακολούθως, ο καταναλωτής οφείλει όπως εντός εύλογης προθεσμίας την καταχωρίσει, επίσης ηλεκτρονικά, προκειμένου να γίνει η διπλογραφική, λογιστική της εγγραφή. Ενοείται, στην ιδική του ηλεκτρονική μερίδα. Υπενθυμίζεται ότι κάθε απόδειξη, στη λογική αυτού του συστήματος, πρόκειται να είναι μοναδική. Ειδικά για τους τουρίστες, προκειμένου να έχουν το κίνητρο να τις συλλέγουν, μπορέι π.χ. να θεσμοθετηθεί με την έξοδό τους από τη Χώρα μας, η επιστροφή ενός μικρού ποσού (π.χ. το 10% από τον αντιστοιχούντα ΦΠΑ). ε] Αρα, ερχόμενοι στο τέλος του οικονομικού έτους, οι ΔΟΥ γνωρίζουν άμμεσα τις εισροές, αλλά και τις εκροές όλων μας. Επομένως, με το παράλληλα θεσπισμένο ad hoc, δίκαιο αντικειμενικό φορολογικό σύστημα, θα έχει ήδη καταβληθεί η αντιστοιχία (ενν. του φόρου), διαμέσω της εισπράξεως - αποδώσεως αυτής, από τους επαγγελματίες. στ] Στη βάση αυτού του συτήματος, αντικείμενο φορολογίας, θα είναι μόνον το τυχόν επιπλέον αναλογούν εισόδημα. Βασικό πλεονέκτημα του συστήματος αυτού, είναι ότι όσο καταναλώνουμε, πληρώνουμε ταυτόχρονα και τον αντίστοιχο φόρο. Αρα, δεν καλούμεθα στο τέλος εκάστοτε οικονομικού έτους, να επιβαρύνουμε επιπλέον, το εισόδημα που αναλογικά, έχουμε ήδη καταναλώσει νομίμως. Ομοίως, το δημόσιο, μειώνει δραστικά τη φοροδιαφυγή, αφού εν τοις πράγμασι όλοι μας, προφανώς και θα ζητάμε αποδείξεις, για τα πάντα, προκειμένου να μην επανακαταβάλουμε τον αναλογούντα φόρο ! Τέλος, έμμεσα θα επιτευχθεί και η ψηφιακή σύγκλιση, όλης της κοινωνίας. Προφανώς και η προτεινόμενη θέση δεν διεκδικεί την επανανακάλυψη του τροχού. Π.χ. τι θα ισχύει ειδικότερα, για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Τα παραπάνω, λόγω της στενότητας του χώρου, είναι επιγραμματικά παρουσιασμένα. Εφόσον θεωρήσεται ότι χρήζουν διευκρινήσεων, ευχαρίστως να με ενοχλήσετε. Με εκτίμηση, Κωνσταντίνος Ι. Στεφανής Δικηγόρος - Φορολογικός Σύμβουλος Επιχειρήσεων