Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχουςΣχόλιο του χρήστη ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ | 29 Δεκεμβρίου 2009, 23:06
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατ' αρχήν συγχαρητήρια για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών προς όφελος του απλού πολίτη. Θα σταθώ στο ζήτημα των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων. Κατά την άποψή μου και σύμφωνα με την αρχή "ο ρυπαίνων πληρώνει", η οποία άλλωστε εφαρμόζεται στο κοινοτικό και εθνικό δίκαιο, θα πρέπει τα τέλη κυκλοφορίας να είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις ποσότητες αερίων ρύπων που εκπέμπουν τα ΙΧ μέσα μεταφοράς (CO2, NOx, PM). Η παλαιότητα ενός οχήματος δεν προεξοφλεί ότι αυτό αποτελεί πηγή ρύπανσης. Επισημαίνω, ότι η μέτρηση των εκπομπών κατά την έκδοση της Κάρτας Καυσαερίων μπορεί και πρέπει να πιστοποιεί την λειτουργική κατάσταση του οχήματος και τη συμμόρφωσή του με τα όρια που έχει θέσει ο κατασκευαστής του. Σημειώνεται ότι οι εκπομπές υποβάλλονται από την κατασκευάστρια εταιρία (μέσω του αντιπροσώπου - εισαγωγέα της) και αναγράφονται στην Έγκριση Τύπου του οχήματος, οπότε δεν υφίσταται πρόβλημα στον προσδιορισμό τους. Τα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι ανάλογα με τις εκπομπές αερίων και ιδιαίτερα του CO2, λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου. Προκειμένου όμως να δοθεί αφενός κίνητρο για την απόκτηση αυτοκινήτων μικρού κυβισμού, σύγχρονων ακόμα και υβριδικών, θα ήταν σκόπιμο κάτω από ένα όριο εκπομπών να υφίσταται μια μικρή, αν όχι μηδενική χρέωση. Αντίθετα, ως αντικίνητρο για την απόκτηση ρυπογόνων, μεγάλου κυβισμού οχημάτων, θα πρέπει η χρέωση από ένα όριο εκπομπών και πάνω να είναι σημαντικά υψηλότερη. Ο προσδιορισμός και των δύο ορίων θα πρέπει να διαμορφώνεται ανάλογα με τις σχετικές τεχνολογικές εξελίξεις και την κοινοτική νομοθεσία. Επί παραδείγματι, στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχει κατάταξη των οχημάτων σε κατηγορίες από Α(<100 CO2 g/km) έως και F (186+ CO2 g/km). Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.