Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / ΕισαγωγήΣχόλιο του χρήστη Θανάσης Παπαθανασίου | 30 Δεκεμβρίου 2009, 00:26
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής θα μπορούσε πιστεύω να αποφευχθεί με τους παρακάτω τρόπους: 1) Τα Ε1 να είναι προεκτυπωμένα και αυτό είναι εύκολο για τους μι-σθωτούς και συνταξιούχους βάσει της βεβαίωσης αποδοχών όπου οι εκδότες υπηρεσίες/υπουργεία/οργανισμοί/ταμεία όπως ΙΚΑ κ.α. να υποβάλλουν για τον καθένα εργαζόμενο/συνταξιούχο προς τη ΓΓΠΣ μέσο ηλεκτρονικών υπολογιστών τα στοιχεία. Εφόσον αυτές αποσταλούν στον κάθε φορολογούμενο, αυτός με την σειρά του να ελέγχει το Ε1 και εάν πρέπει να μεταβάλει κάποια στοιχεία να κάνει τις διορθώσεις. Τα υπόλοιπα στοιχεία η ΓΓΠΣ τα έχει για τους ήδη πιστοποιημένους φορολογούμενους από τα προηγούμενα έτη οπό-τε απομένει μόνο για τους υπόλοιπους που δεν είναι πιστοποιημέ-νοι. 2) Για τους πολίτες που δεν είναι πιστοποιημένοι θα πρέπει υποχρεω-τικά να πιστοποιηθούν με τους παρακάτω τρόπους: α) Για τους πολίτες που δεν διαθέτουν pc και σύνδε-ση στο διαδίκτυο ή δεν γνωρίζουν πως μπορούν να πιστο-ποιηθούν από την ΓΓΠΣ να μεταβούν στα ΚΕΠ και να πι-στοποιηθούν. β) Για τους πολίτες που επιθυμούν να υποβάλλουν τις δηλώσεις μέσω Λογιστών ή Λογιστικών γραφείων ο κάθε λογιστής να είναι υποχρεωμένος να αναλαμβάνει την υπο-χρέωση να τους πιστοποιεί στη ΓΓΠΣ και να τους ανακοινώ-νει τους προσωπικούς κωδικούς έτσι ώστε αν την επόμενη χρονιά ο πολίτης επιθυμεί να αλλάξει λογιστικό γραφείο ή να την υποβάλει μόνος του να γνωρίζει τους κωδικούς του. γ) Στη διαδικασία πιστοποίησης μπορούν να βοηθή-σουν και οι υπηρεσίες των εργαζομένων με το να διαθέσει η κάθε υπηρεσία ένα υπάλληλο που να συνδράμει τους συνα-δέλφου του στο να πιστοποιηθούν. Κάτι αντίστοιχο μπορούν να κάνουν και τα ταμεία των συνταξιούχων πέρα από τα ΚΕΠ όπως προανέφερα και παραπάνω. 3) Για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις θα πρέπει: α) Όλες οι επιχειρήσεις να συνδεθούν online με τις ΔΟΥ και να υποβάλλουν τις βεβαιώσεις με τις αποδοχές και τις κρατήσεις όπως και οι δημόσιες υπηρεσίες για τους υ-παλλήλους που απασχολούν. β) Κάθε απόδειξη που εκδίδεται να ενημερώνει online τον ΗΥ της ΓΓΠΣ με πλήρη στοιχεία όπως ΑΦΜ, ΠΟ-ΣΟΝ, ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ/ΩΡΑ καθώς και ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΪΟ-ΝΤΟΣ το οποίο διακινήθηκε/πωλήθηκε.