Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχουςΣχόλιο του χρήστη simos | 30 Δεκεμβρίου 2009, 11:48
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας, θεωρώ ότι τα μέτρα είναι απλά αναποτελεσματικά και άδικα. Για παράδειγμα, το δικό μου αυτοκίνητο 2000 cc και 143 ίππων, μοντέλο 2002, πληρώνει 671 ευρώ τέλη, ενώ η αξία του είναι 14000 ευρώ, ενώ η Mercedes ενός φίλου 1800 cc και 183 ίππων αξίας 40000 ευρώ και μοντέλο 2006 πληρώνει κοντά στα 200 ευρώ. Επίσης, ένα αυτοκίνητο 15 ετών 2000 cc αξίας 2000-3000 ευρώ πληρώνει περισσότερα τέλη από μια ολοκαίνουρια Ferrari ή κάποιο άλλο υπερπολυτελές και πανάκριβο αυτοκίνητο. Είναι προφανές ότι δεν πληρώνουν οι έχοντες αλλά αυτοί που απέκτησαν κάποιο αυτοκίνητο πιθανόν κάποια στιγμή ευημερίας και δεν έχουν χρήματα να το αλλάξουν, ενώ αυτοί που έχουν καινούρια και πανάκριβα δεν πληρώνουν. Το θέμα επίσης με τους ρύπους είναι απαράδεκτο, δηλαδή δώσε 50 ή 100 ευρώ και ρύπανε όσο θες? Πρέπει να είναι συνάρτηση των εκπομπών ρύπων και πιθανώς των χιλιόμετρων που καλύπτει κάθε όχημα ετησίως. Συμπερασματικά, η πρόταση μου είναι να υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας κάθε οχήματος συνυπολογίζοντας: 1)την αντικειμενική του αξία, υπάρχουν πολλοί πίνακες ακόμα και σε ένα περιοδικό αυτοκινήτου με την αξία κάθε οχήματος καινούριου και μεταχειρισμένου, 2)την ιπποδύναμη του, αφού πλέον το κακό με τα μικρού κυβισμού τούρμπο αυτοκίνητα έχει παραγίνει, και είναι κατανοητό ότι η κατανάλωση και επομένως και η ρύπανση αυξάνει με την ιπποδύναμη, ενώ επίσης και σε όλη την Ευρώπη τα τέλη είναι βάση της ιπποδύναμης, 3)τις εκπομπές ρύπων και όχι την παλαιότητα, υπάρχει άλλωστε η κάρτα καυσαερίων, αφού δεν ρυπαίνει το ίδιο ένα καινούριο Hammer με ένα μικρό Fiat 8 ετών, εάν θέλουμε να ονομάζονται πράσινα τέλη.