Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.Σχόλιο του χρήστη Aris Ioannidis | 30 Δεκεμβρίου 2009, 13:21
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κ. Υπουργέ Το πρόβλημα είναι ότι αναζητούνται έσοδα και ιδίως από τους έχοντες Θεωρητικά μιλώντας οι επιχειρήσεις θα έπρεπε να έχουν εν γένει χαμηλότερο συντελεστή φορολόγησης από τους μισθωτούς/συνταξιούχους γιατί (α) ενέχουν μεγαλύτερο ρίσκο (δάνεια, ασφαλιστικές εισφορές, ανείσπρακτες οφειλές κλπ.) (β) γιατί προσφέρουν απασχόληση (γ) γιατί το τυχόν περίσσευμά τους θεωρητικά (εν μέρει) αναμένεται να επανεπενδυθεί στην επιχειρηματική δραστηριότητα Επειδή όμως ζούμε στην Ελλάδα και όλοι θα θελαν να κλέβουν η λύση είναι (α) Παρακολουθούμε τις δημοσιευμένες χρηματο-οικονομικές καταστάσεις διαφόρων μεγαλο-μεσαίων εταιρειών στις εφημερίδες. Βλέπουμε κύκλους εργασιών π.χ. 1.000.000€ και άνω. Στατιστικά παρατηρείται ότι 9 στις 10 εταιρείες παρουσιάζουν αρνητικά αποτελέσματα ή πολύ μικρά κέρδη π.χ. 0,5-1% του κύκλου εργασιών. Ταυτοχρόνως για τις 9 στις 10 εταιρείες γράφεται στα σχόλια του ορκωτού ότι δεν έχουν ελεγχθεί τα τελευταία 2-3 χρόνια. Αυτό μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα (κρίση, ακάλυπτες επιταγές, αλλά και εκμετάλλευση της αδυναμίας του κράτους μέσω εικονικών τιμολογίων κλπ.). Προτείνω δειγματοληπτικούς ελέγχους σε όλες τις εταιρείες που έχουν καιρό να ελεγχθούν, σε διάφορες γεωγραφικές περιφέρειες, σε διάφορους κλάδους των αγορών. Προτείνω να μπει στόχος στους υπαλλήλους αύξηση 10% των εσόδων του κράτους από μεγάλες εταιρείες με κύκλους εργασιών πάνω από 1.000.000€. Προτείνω έλεγχο στις περιουσίες των ιδιοκτητών τέτοιων εταιρειών. (β) Το κλειδί δεν είναι οι αποδείξεις των μισθωτών και συνταξιούχων αλλά τα τεκμήρια των επαγγελματιών. Γιατροί, δικηγόροι, επαγγελματίες κάτω του ορίου των 10.000€, ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων, τραγουδιστές, ποδοσφαιριστές, ιδιοκτήτες μη κερδοσκοπικών οργανισμών, κλπ. Ειδικά για όλους αυτούς να ελεχθούν τεκμήρια και μεγάλα δάνεια που έχουν πάρει τα οποία πληρώνουν και διεκπεραιώνουν. (γ) Δειγματοληπτικοί έλεγχοι από υπαλλήλους των εφοριών σε μεσαίες-μεγάλες εταιρείες (ειδικά όσες είναι ανέλεγκτες τα τελευταία χρόνια) (δ) Δειγματοληπτικοί έλεγχοι από υπαλλήλους των εφοριών σε περιουσίες ιδιοκτητών μη κερδοσκοπικών οργανισμών (ε) Δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων, τραγουδιστές, ποδοσφαιριστές Τα έσοδα όμως θα έπρεπε να αναμένονται και από ξένες επενδύσεις όχι αποκλειστικά μέσω αποκρατικοποιήσεων οι οποίες έχουν μόνο βραχυχρόνια αποτελέσματα αλλά (α) ουσιαστική πάταξη της γραφειοκρατίας (β) επιπλέον φορο-απαλλαγές για νέα ξένα κεφαλαια τα 5 πρώτα χρόνια (γ) με τη μορφή υποδομών μέσω ΣΔΙΤ όπου τόσο το κράτος όσο και ο υποψήφιος ιδιώτης επενδυτής επιμερίζονται το ρίσκο αλλά βοηθάει και ο ένας τον άλλο (τόσο χρηματικά όσο και μη) π.χ. νέοι σταθμοί ΣΕΜΠΟ σε 3-4 απομακρυσμένα νησιά