• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Τσανάκας' | 30 Δεκεμβρίου 2009, 21:33

    Ως προς τα έσοδα, πιστεύω ότι οφείλουμε να εξαντλήσουμε τα περιθώρια φορολόγησης εκείνης της μορφής κατανάλωσης που σχετίζεται με αρνητικές συνέπειες στο περιβάλλον και στην υγεία των πολιτών. Η λιανική τιμή της βενζίνης είναι η χαμηλότερη στην ΕΕ, επειδή ο αναλογών φόρος σήμερα είναι σχετικά χαμηλός. Η γενναία αύξηση του φόρου και η συνακόλουθη μείωση της κατανάλωσης, θα έχει πολλαπλές ευεργετικές επιπτώσεις: - σημαντική αύξηση των δημοσίων εσόδων - μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος - μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης - μείωση του ελλείματος του εμπορικού ισοζυγίου - αύξηση της ταχύτητας στα μέσα μαζικής μεταφοράς - βελτίωση της ποιότητας ζωής στα αστικά κέντρα Σημειωτέον ότι η επιβάρυνση του τιμαρίθμου θα είναι πολύ περιορισμένη, καθώς η παραγωγικές μονάδες δεν χρησιμοποιούν την βενζίνη σε οποιαδήποτε φάση της παρασκευής και μεταφοράς καταναλωτικών προϊόντων. Επιπλέον, είναι αναγκαίο να καταπολεμηθεί αποτελεσματικά το λαθρεμπόριο καυσίμων, με την αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, μπορούν να υποχρεωθούν ΟΛΑ τα οχήματα μεταφοράς καυσίμων να εφοδιαστούν με σύστημα ζωντανής παρακολούθησης πορείας (GPS), που θα επιτρέπει την καταγραφή όλων των διαδρομών από τα διϋλιστήρια μέχρι τα σημεία λιανικής πώλησης καυσίμων. Η καταγραφή αυτή μπορεί να γίνεται ψηφιακά, σε κεντρικό σημείο ενός αρμόδιου φορέα. Έτσι, θα γίνει πολύ ευχερέστερος ο έλεγχος οποιουδήποτε με "ύποπτες" διαδρομές, και η αποτροπή του λαθρεμπορίου καυσίμων. Με τον συνδυασμό των ως άνω μέτρων είναι δυνατή η σημαντική ενίσχυση των δημόσιων οικονομικών (τουλάχιστον 5 δις ευρώ), που θα δώσουν σημαντική ανάσα στην προσπάθεια για δημοσιονομική ισορροπία.