• Σχόλιο του χρήστη 'Christos Akrittidis' | 30 Δεκεμβρίου 2009, 22:31

    Κύριε υπουργέ και υφυπουργέ ! Είναι μεγάλη ανάγκη να εξηγήσετε στους πολίτες το 'σχέδιο' των αποδείξεων. Τα τηλεπαράθυρα σπέρνουν τον πανικό και ο κόσμος σκέπτεται μόνον τις επιβαρύνσεις που θα επιφέρει αυτό στην καθημερινότητα του, άκουσα κάποιους να λένε : θα γίνω λογιστής, πως θα μαζεύω αποδείξεις όλον τον χρόνο και θα γράφω 15 νούμερα το ΑΦΜ, 360 αποδείξεις και αλλά διάφορα. Πρέπει να πείσετε τους πολίτες με πολύ απλά και καθαρά λόγια, π.χ. εγώ δεν άκουσα αυτές τις μαγικές απλές λέξεις ότι αυτός που δεν κόβει αποδείξεις κλέβει από την σύνταξη του καθενός και από το μέλλον των παιδιών μας. Όλοι αποφεύγουν να πουν αυτές τις απλές λέξεις, μιλούν γύρω-γύρω από το θέμα και στο τέλος αυτό που μένει είναι μόνον τα δυσάρεστα για τον απλό πολίτη ο οποίος είναι και επιρρεπείς στα δυσάρεστα γεγονότα. Εσείς φυσικά ξέρετε την σημασία αλλά πρέπει να χρησιμοποιήσετε απλές και κατανοητές λέξεις για όλους. Δεν άκουσα να λέγεται ότι ο τρόπος αυτός, οι αποδείξεις, είναι και ο καλύτερος τρόπος για να εντόπιση κάποιος την σπατάλη του, άσχετα έξοδα, και αυτό θα του καταδείξει τα 'λάθη' του και σίγουρα θα κάνει σωστές κινήσεις που βελτιώνουν τα οικονομικά του. Μην το θεωρείτε δεδομένο ότι όλοι οι πολίτες σκέπτονται έτσι. Εσείς πρέπει να τους εξηγήσετε αυτά τα ευκολονόητα που ίσως να μην φτάνουν σε αυτό το σημείο να το σκεφτούν. Εγώ νομίζω ότι οι περισσότεροι πολίτες δεν έχουν τον ακριβή αριθμό των εξόδων του μηνά παρά μόνον στο περίπου. Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύπλοκη, όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ, στην ποίηση και στην φιλολογία, στον γραπτό λόγο είναι η καλύτερη αλλά όχι στην καθομιλουμένη, την προφορική. Έχουμε δυστυχώς μάθει για διάφορους λόγους ότι κάτι μπορεί να κρύβεται πίσω από τα λεγόμενα κάποιου διότι η γλώσσα και μόνον δίνει την δυνατότητα σε κάποιον να βλέπει τα λεγόμενα από διάφορες γωνίες και διαστάσεις, έτσι αναπτύσσεται, μεταξύ άλλων, η δυσπιστία και η ανασφάλεια στον πολίτη. Έχω μάθει στην ζωή μου να ακούω ιδέες, είναι τζάμπα, μα ίσως κάποτε στο ρου της ζωής να χρησιμευόσουν, αυτός φυσικά είναι και ο σκοπός της διαβούλευσης. Θα εκθέσω κάποιες ιδέες μου εδω διότι δεν βρίσκω άλλον κατάλληλο χώρο, ζητώ συγγνώμη γι αυτό. Πως μπορεί ο πολίτης πολύ απλά να προσαρμοστεί στην διαδικασίας καταχώρισης αποδείξεων. Αν και υποθέτω ότι εσείς ήδη έχετε προσχεδιάσει. Οι περισσότεροι πολίτες είναι σταθεροί πελάτες κάπου, ιδιαίτερα στα ειδή διατροφής. Έτσι λοιπόν: Στα Souper Markets και σε άλλες υπηρεσίες να υπάρχουν έντυπα και εμφανή με διακριτικά χρώματα , κεφαλίδα η καθέτως, για προσδιορισμένες ενέργειες, δεν είναι πολλά ίσως μόνον δυο η τρία. 1) Έντυπο για τα ειδή διατροφής αυτών των Souper Markets να είναι προτυπωμένο το ΑΦΜ αυτών, έτσι ο πολίτης θα γράφει μόνον το ποσό και ημερομηνία όταν φτάνει στο σπίτι, πόσες φορές τον μηνά πάει κάποιος στα Souper Markets, μετρημένες μπορώ να πω. Σκέπτομαι δε ότι αυτό θα το καλοδεχτούν και τα Souper Markets αφού κατά κάποιον τρόπο οι πελάτες θα προτιμήσουν αυτόν που προσφέρει αυτήν την ευκολία με τα γνωστά επακόλουθα, και, ίσως προσφερθούν να τυπώνουν οι ίδιοι τα έντυπα αυτά που τους αφορούν. 2) Έντυπο για ειδή ένδυσης-υπόδησης-, δεν τρέχει κάνεις να αγοράσει ρούχα η παπούτσια κάθε λίγο, οι περισσότεροι είναι και τακτικοί πελάτες κάπου, και δεν είναι καθόλου δύσκολο να αναγράψουν το ΑΦΜ-ποσόν-ημερομηνία. 3) Έντυπο για διάφορες υπηρεσίες όπως γιατροί ηλεκτρολόγοι και τα συναφή. 4) Έντυπο για διάφορους εξοπλισμούς όπως έπιπλα-υπολογιστές κ.α. Αυτό το έντυπο μπορεί να συνοψιστεί και στο παραπάνω. Ακόμη μια φορά θέλω να τονίσω ότι είναι ανάγκη να εξηγήσετε στον πολίτη αυτά τα απλά πράγματα με καθαρές και απλές κουβέντες, δεν είναι δεδομένο ότι οι πολίτες κατανοούν τα πάντα, ακούω διαλόγους και σχόλια στα καφενεία. Όποιος έχει δει γνωρίζει. Ευχαριστώ που διαθέσατε χρόνο και δεν αγνοήσατε μια ιδέα.