2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.

Πρέπει να προστεθούν ή να αφαιρεθούν κατηγορίες δαπανών προς έκπτωση και ποιες; Ποιες αλλαγές προτείνετε σε σχέση με τα εκπιπτόμενα από το εισόδημα ποσά; Οι εκπτώσεις δαπανών θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν ένα μέρος του αφορολογήτου ορίου που ισχύει σήμερα;

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 22:06 | Ν.Μοσχονας

    ΣΤο σύνολο του αφορολόγιτου ποσούν [12 000,00ε].Οι αποδείξεις θα υπολογίζοντε στο α]σύνολο των ετήσιων καθαρών αποδοχών ή β]στις καθαρές αποδοχές ,αφαιρόντας το ποσόν της ετήσιας διατροφής συζήγου;;;

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 22:37 | io

    Θελω να αναφερω σχετικα με τις αποδειξεις των γιατρων.
    Πριν απο 4 χρονια ζητησα αποδειξη απο καποιον γιατρο και το πληρωσα πλυ ακριβα
    Αυτος Θυμωσε και μου εδωσε λαθο θεραπεια.Αφου μου εδωσε την αποδειξη.
    Και ακομη τραβιεμε με σοβαρο προβλημα.Πως εγω μπορω να αποδειξω οτι φταιει αυτος?Ξερω οτι φτεει ειμαι σιγουρος αφου βρηκα το πραγματικο μου προβλημα στο εξωτερικο.
    Πολλες φορες ακουσα οτι οταν καποιος ανθρωπος κυνδινευει τοτε στο γιατρο δινουν οτι τους ζητησει χωρις να λενε τιποτα για αποδειξη.
    Πρωτεινω να βρειτε εναν αλλο τροπο φορολογισης των γιατρων που να μην εμπλεκετε τον πολιτη που εχει αναγκη.ο καθενας απο εσας εχει μια ιστορια απο καποιο συγγενικο του προσωπο που του ζητησαν φακελακι

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 22:05 | io

    Με το νεο νομοσχεδιο που προθειτε θεωρω οτι επιβραβευετε αυτον που ξοδευει.
    Ενω φορολογειτε αυτον που προσπαθει να αποταμιευσει για καποια δυσκολη στιγμη.
    Διοτι για να εχει καποιος αφορολογητο θα πρεπει να κανει αγορες.
    Εσεις θεωερειτε οτι οποιος δεν κανει αγορες ειναι φοροκλεφτης.μεγαλο λαθος να ισοπεδωνετε ολον τον ελληνικο λαο.Πρωτεινω το αφορολογητο οριο για ολους τους ελληνες να ειναι το ιδιο ειται ειναι δημοσιοι υπαληλοι ητε οχι.Δεν καταλαβαινω γιατι οι δημοσιοι υπαληλοι τοσα χρονια ειχαν κα ι θα εχουν παλι 12000 αφορολογητο!Ενω ολοι οι αλλοι ειχαν 10500!πρωτεινω η καταργηση του αφορολογητου για ολους η το αφορολογητο να ειναι το ιδιο για ολους.πχ 6000. και το υπολυπο 6000 να φορολογειται με 5%.
    Με το συσημα των αποδειξεων που προτεινεται αρχισαμε στην οικογενεια να εχουμε
    ηδη προβλημα.Ποιος θα γραψει τοσες αποδειξεις?Εμεις στο σουπερ μαρκετ καθε μερα εχουμε αποδειξεις απο 1,5 εως 10 ευρω.Διοτι δεν ψωνιζουμε καθε σαββατο για ολη την εβδομαδα αλλα λιγο λιγο αναλογα με της αναγκες μας,προσπαθοντας να κανουμε οικονομια και να μην αγοραζουμε ασκοπα πραγματα διοτι θα ερθουν και δυσκολες ημερες και θελουμε να εχουμε.γιατι μας τιμωρειτε?πρεπει καθε μερα να γραφουμε και οταν θα πρεπει να κανουμε φορολογικη δηλωση θα πρεπει καποιος να ξοδεψει 15 ημερες για να γραφει καθε αποδηξη των 0,5 η 1 η 2 η 3 ευρω στην φορολογικη δηλωση μεσω του ιντερνετ.Και κατι ακομη(Το ρευμα που θα ξοδεψει καποιος για να καταχωρεισει ολες τις αποδειξεις μεσα στην φορολογικη κλιμακα μεσω του ιντερνετ εχει υπολογιστει απο εσας?)Μηπως ειναι παρα πολυ?Και τι θα κανει ο πατερας μου που ειναι 85 χρονων?Θα του πειτε να παει στα ΚΕΠ?και να περιμενει στη σειρα 2 ημερες να καταγραφουν οι αποδειξεις του?Και αν ο υπαληλος του παρει τις μισες?Θα καταλαβει κατι ο 85χρονος?
    Η φοροδιαφηγη ειναι γνωστη και το ξερετε ολοι που ειναι.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 22:04 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Για να αποδώσει το μέτρο των αποδείξεων πρέπει όλες οι επιχειρήσεις να εκδίδουν αποδείξεις. Μετά από αυτό προτείνο την καταργηση τήρησης βιβλίων Α΄κατηγορίας του Κ.Β.Σ. από ορισμένες επιχειρήσεις (περιπτερά, λαϊκές αγορές κλπ) και την ενταξή τους στη Β΄κατηγορία τηρησης.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 21:01 | ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΟΣΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΟΥ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΤΩΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΦΑΙΡΕΙΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ 40% ΤΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΔΗΛ.Ο ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΣ ΖΗΤΑΕΙ ΑΜΟΙΒΗ 1000 ΕΥΡΩ ΣΥΝ 190 ΕΥΡΩ ΦΠΑ.ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΜΟΥ ΘΑ ΑΦΑΙΡΕΘΟΥΝ 400 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΑΙ ΜΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 27% ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΩ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΦΟΡΟ ΚΑΤΑ 108 ΕΥΡΩ.ΑΝ ΟΜΩΣ ΔΕΧΘΩ ΝΑ ΜΗΝ ΜΟΥ ΕΚΔΟΣΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΩ ΤΟ ΦΠΑ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΩ 190 ΕΥΡΩ.ΑΡΑ ΜΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΖΗΤΗΣΩ ΑΠΟΔΕΙΞΗ.ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΕΚΠΙΠΤΕΙ 20% ΤΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΟ.ΔΗΛ. Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΟΥ ΛΕΕΙ 50 ΕΥΡΩ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ 70 ΕΥΡΩ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ.ΑΝ ΠΑΡΩ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΩ 14 ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΟ,ΕΝΩ ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΡΩ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΩ 20 ΕΥΡΩ.ΑΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΠΙΟ ΣΩΣΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.ΚΑΛΟ ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΣΘΕΙ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΠΟΣΟΝ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠ ΟΨΙΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ(ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΟΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ Κ.Λ.Π.)ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΔΑΑΠΑΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ.ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΑΝΤΩΣ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΙΣΧΥΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΤΟΥ 2007 ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΩΦΕΛΗΣΕ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ.ΟΙ ΜΙΣΘΟΣΥΝΤΗΡΗΤΟΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΑ ΠΟΣΑ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ.ΩΔΕΙΑ-ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ-ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΑ-ΤΑΒΕΡΝΕΣ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΞΟΔΕΥΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΥΤΑ.ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΩΝ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΝΟΜΙΖΩ ΣΑΣ ΕΠΕΙΣΕ.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 20:47 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤ.

    Για να αναγκαστούν να κόψουν αποδειξεις οι ελευθεροι επαγγελματίες ένας τρόπος υπάρχει…..νέες επενδύσεις και επιδοτούμενα προγράμματα ανακατασκευής κατοικιών και λοιπων επαγγελματικων χώρων…τότε μόνο θα ειναι δίκαιο το φορολογικο σύστημα,γιατί θα εκδίδουν παραστατικα (τιμολόγια και αποδείξεις) αυτοι που έχουν εργασία.Τότε θα αναγκαστει να κόψει απόδειξη και ο ηλεκτρολογος και ο υδραυλικός και ο ελαιοχρωματιστής και οι λοιποί επαγγελματίες που θα εργαστουν στα ακίνητα .
    Ας βγουν επιδοτούμενα προγράμματα τέτοιου είδους και οχι μονο ενεργειακά όπως ακούστηκε μέχρι τωρα.Δώστε κίνητρα στον κόσμο να δουλέψει η αγορά και γενικότερα η οικοδομή για να παρετε φορους από το φπα και το είσόδημα και τις ασφαλιστικές εισφορές.Αλλιώς δε πρόκειται να γίνει τίποτα με τις αποδείξεις να εχουν έκπτωση από το εισόδημα…..
    Θα μου πει κανείς τι θα κάνω πχ όταν έχω ένα σοβαρό πρόβλημα με το ρεύμα στο σπίτι μου στις 10 το βράδυ και πάρω τον ηλεκτρολόγο να έρθει, ενω την προηγούμενη φορά που τον είχα ξαναχρειαστεί του είχα ζητήσει απόδειξη? Ας έρθει κάποιος να μου πει ένα λόγο για να έρθει αυτός ο ηλεκτρολόγος τέτοια ώρα στο σπίτι μου.Το σίγουρο είναι οτι θα έρθει μετά απο μια μέρα . Δυστυχώς Θέλουμε αρκετό χρόνο ακόμα για να γίνουμε κράτος δικαίου.
    Στην Τουρκία πριν κάποια χρόνια πήγαινες το βράδυ στα Κέντρα Διακεδασης κλπ ζητούσες Απόδειξη και το πρωί πήγαινες στην εφορία με την απόδειξη και έπαιρνες επιστροφή ποσοστού της απόδειξης πίσω…..

    ευχαριστω

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 20:51 | ΒΑΜΒΑΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

    Είναι πλέον προφανές οτι το «μέτρο» των αποδείξεων,ως ακραίο,έχει ήδη αποτύχει.
    Οπως και κατά το παρελθόν.
    Εχει αποτύχει και εδώ και παντού, όταν και όπου επιχειρήθηκε,ως μέθοδος προσδιορισμού του εισοδήματος και της φορολογητέας ύλης.
    Γί’αυτό και εγκαταλείφτηκε έγκαιρα στον ανεπτυγμένο κόσμο και παραμένει στον Τρίτο.
    Οπως και αυτό των «θεωρημένων» τιμολογίων.
    Διότι το μόνο που πετυχαίνουν είναι Χάος(Chaos),ενώ συγχρόνως αποτελούν και το προνομιακό πεδίο της Πολύ Μεγάλης Φοροδιαφυγής,δηλ της Φοροδιαφυγής της Αστικής Τάξης.
    (Εξ’ου και άλλο Δανία,και άλλο…Ιορδανία.)
    Αυτά τα θέματα είναι ήδη λυμένα, και διεθνώς αλλά και στο Οικονομικό Πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ.
    Αλλο αν κάποιοι παριστάνουν τον ανήξερο.

    Αυτό όμως που σίγουρα πετυχαίνει Μετρήσιμα,είναι η ΑΜΕΣΗ ΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ σε Μισθωτούς δια της μείωσης του Αφορολόγητου,από 12000ευ,σε 6000ευ.
    Πολύ απλά,η παρακράτηση Φόρου στους Μισθωτούς του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα(ΦΜΥ)θα είναι ΑΜΕΣΗ και ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ.
    Π.χ. Μισθωτός με ετήσιο εισόδημα 21000ευ,δηλ 1500/μήνα,είχε ετήσια παρακράτηση (21000-12000)*25%=9000*25%=2250ευ και μηνιαία 2250/14=160ευ Μ.Ο. (Ο συντελεστής κλιμακίου είναι 25% αλλά στη πράξη ο φόρος κλίμακας γίνεται 27% !!!).
    Με το αφορολόγητο στα 6000ευ η μηνιαία παρακράτηση φτάνει στις 15000*25%/14=268ευ.
    Αρα μέση μηνιαία μείωση μισθού 100ευ περιπου!
    Και αυτό έως τον Νοέμβριο? του 2011 που θα γίνει? η τελική εκκαθάριση και η επιστροφή φόρου εφ’όσον βέβαια καταφέρουν τα 4 εκατομ. φορολογούμενων
    1. Να συλλέξουν 4.000.000*6000=24.000.000.000(24 δις.)ευ δαπάνες με
    2. 24 δις.*300=7.200.000.000.000(7,2τρις) χαρτάκια, υποθέτοντας (αυθαίρετα)οτι ο Μ.Ο. κάθε απόδειξης είναι 20ευ.
    3. Να τα ξεφορτώσουν στα ΚΕΠ,η στους Φοροτέχνες,η όπου αλλού.
    Και εφ’όσον όλο αυτό το «υλικό» καταφέρει να το καταχωρήσει (DATA ENTRY)και επεξεργαστεί η Γ.Γρ.Πληρ.Συστημάτων!

    Μέχρι τότε οι μισθωτοί των 1500ευ θα έχουν υποστεί απώλεια εισοδήματος τουλάχιστον 2500ευ και ανάλογα,οι λοιπές κατηγορίες φορολογούμενων.

    Και αυτό δεν πρόκειται να συμβεί.

    Εξ’άλλου,σε όποιες χώρες δεν υπάρχει αφορολόγητο όριο ή είναι πολύ χαμηλό,ισχύουν πολύ χαμηλοί συντελεστές για τα χαμηλά εισοδήματα (έως και 2%) και πολύ υψηλοί για τα υψηλά (έως και 70%),άλλοι κανόνες φοροαπαλλαγών, καθώς και πολλά κλιμάκια (στην Ελλάδα μόνο 3, 12.000-30.000 με 25%,30.000-75.000 με 35% και από 75.000 και άνω με 40%).Δηλ., καμμία σχέση…

    Αρα,το μόνο που απομένει να υποθέσει κανείς,είναι οτι αποτελεί ενα «μέτρο» εκφοβισμού που πρακτικά αποσκοπεί στην άμεση αύξηση των φορολογικών εσόδων και τη δημιουργία υψηλότερης φορολογικής βάσης για το μέλλον.
    Αλλά και αυτό,αμφίβολο είναι.Καλύτερα θα ήταν να είχε εφαρμοστεί ευθύς εξ’αρχής το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ για τη φορολογική μεταρρύθμιση.
    Διότι στο τέλος,αυτό θα εφαρμοστεί,καθότι όντως, ή αλλάζουμε,ή βουλιάζουμε από μόνοι μας και οχι επειδή το στήνουν οι γνωστοί κύκλοι εντός,εκτός (και επί τα αυτά)της ΕΕ.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 20:54 | Νίκη Καρδακάρη

    Δεν έχω ούτε με ενδιαφέρει να αποκτήσω αυτοκίνητο, είμαι επαγγελματιας και μετακινούμαι εντός Αθηνών και σε όλη την Ελλάδα με όλα τα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς. Πέρα του ότι τα εισητήρια αθροίζουν σε μια υπολογίσιμη ετήσια δαπάνη, οι μετακινήσεις με ΜΜΕ πρέπει να ενθαρρυνθούν ως φιλοπεριβαλλοντική πρακτική και γιαυτό θεωρω επιβεβλημένο να συμπεριληφθούν τα εισητήρια ΜΜΕ στις κατηγορίες δαπανών προς έκπτωση.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 18:59 | Μαίρη Πιπεράκη

    Συμφωνώ με τις αποδείξεις και να αποτελούν μέρος του αφορολόγητου. Αλλά αυτό πώς θα βοηθήσει όταν τα ταξί δεν δίνουν απόδειξη, οπότε οι ταξιτζήδες δηλώνουν όλοι το μίνιμουμ? Εάν οι υδραυλικοί και οι ηλεκτρολόγοι οι οποίοι δεν εκδίδουν αποδείξεις,δηλώνουν μίνιμουμ?
    Θα πρέπει με τη δήλωσή μου να υποβάλλω και υπεύθυνη δήλωση για όσους δεν μου έδωσαν απόδειξη και να υπάρχει μηχανισμός ο οποίος θα τους ελέγχει.

    Επίσης θα μπορούσατε να ελέγξετε αυτούς τους επαγγελματίες από τα υλικά που αγοράζουν από τα μαγαζιά. Τα μαγαζιά με τα υλικά τους κάνουν εισαγωγές ή αγοράζουν από μεγαλοεισαγωγείς. Θα πρέπει να ελέγχονται οι εισαγωγές και τα εκδιδόμενα τιμολόγια ή και οι αποδείξεις να αναγράφουν τα στοιχεία των επαγγελματιών που αγοράζουν τα υλικά. Έτσι η εφορία ηλεκτρονικά θα μπορεί να ελέγχει αυτούς τους επαγγελματίες.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 17:30 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Π. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

    Δεν είμαι οικονομολόγος και ομολογώ ότι δεν θεωρώ τον εαυτό μου κατάλληλο να σχολιάσει και πολύ περισσότερο να υποδείξει μέτρα για την φορολογία. Η παρέμβασή μου εδώ έχει σχέση με τις αποδείξεις που πρέπει να συλλέγει κάθε φορολογούμενος σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο και ειδικότερα έχει σχέση με την διαδικασία συλλογής των αποδείξεων.
    Επειδή στα δελτία ειδήσεων γίνεται κυρίως λόγος για την διαδικασία συλλογής των αποδείξεων, τον όγκο αυτών, τον τρόπο φύλαξής τους κλπ που «τρομοκρατεί» τον πολίτη και ελάχιστος λόγος γίνεται για την ουσία της ρύθμισης, σε συνδυασμό με την ανάγκη ενεργόύς συμμετοχής του πολίτη στην υλοποίηση του κυβερνητικού προγράμματος, όπως έχει επανειλημμένα ζητήσει ο Πρωθυπουργός, προτείνω αντί κάθε έλληνικό σπίτι να γίνει μικρή «αποθήκη» αποδείξεων ή μικρό «λογιστήριο», να συγκεντρώνει το ίδιο το Κράτος τις αποδείξεις καθημερινά από τους πολίτες μέσω των ΚΕΠ, προμηθεύοντας τους με την σχετική απόδειξη παράδοσης. Με τον τρόπο αυτό καθημερινά θα είναι εφικτή από το Υπουργείο Οικονομικών η διασταύρωση των απαιτούμενων στοιχείων και εφικτός ο έλεγχος καταβολής του παρακρατηθέντος ΦΠΑ και άρα και η εισροή χρήματος στα ταμεία, ενώ από την άλλη ο πολίτης θα νοιώθει καθημερινά ότι συμβάλει και συμμετέχει και εκείνος με τον δικό του τρόπο στην προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται και σε μεγάλο βαθμό και η «εμπορία» των αποδείξεων, αλλά και κυρίως δεν επιβαρύνεται ψυχολογικά ο πολίτης από την συλλογή όγκου αποδείξεων για διάστημα έτους και την συνακόλουθη «ζαλάδα» που την συνοδεύει και που ίσως τελικά κουράσει.
    Ευχαριστώ

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 16:32 | Νικόλαος Κουτίβας

    Να θεσμοθετηθεί το παρακάτω:
    1.Απαγορεύεται στην Ελληνική επικράτεια οποιαδήποτε αγοραπωλησία χωρίς την υποχρεωτική χρήση της άμεσα συνδεδεμένης (online) με το Υπουργείο Οικονομικών Ατομικής Κάρτας Φορολογίας (ΑΚΦ) κάθε κατοίκου στην Ελλάδα.
    2.Το Υπουργείο Οικονομικών είναι υπεύθυνο για την έκδοση και διάθεση της ΑΚΦ σε κάθε μόνιμο κάτοικο ή επισκέπτη, αλλοδαπό ή ημεδαπό στην Ελλάδα. Η ΑΚΦ θα περιέχει με ηλεκτρονικό τρόπο (μαγνητικό;) τα φορολογικά στοιχεία κάθε κατόχου.
    3. Το Υπουργείο Οικονομικών είναι υπεύθυνο για την συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων που θα μεταδίδονται προς αυτό μέσω του ήδη υπάρχοντος δικτύου μετάδοσης αγοράς με πιστωτικές κάρτες προς της τράπεζες. Στο τέλος κάθε φορολογικού έτους το Υπουργείο Οικονομικών αποστέλλει σε κάθε φορολογούμενο τα αποτελέσματα της επεξεργασίας τα οποία θα αφορούν στα εκπιπτόμενα από το εισόδημα ποσά. Οι φορολογούμενοι συλλέγουν τις αποδείξεις αγοράς και εάν αμφισβητούν τα αποτελέσματα της επεξεργασίας ενίστανται.

    Η συγκεκριμένη μέθοδος προτείνεται να εφαρμοσθεί πιλοτικά σε έναν δήμο της χώρας και βάσει των αποτελεσμάτων να εφαρμοσθεί μετά συνολικά στην επικράτεια.

    Επειδή με αυτό τον τρόπο είναι σχεδόν γνωστή στο Υπουργείο Οικονομικών άμεσα οποιαδήποτε αγοραπωλησία γίνεται πολύ εύκολη και η είσπραξη του ΦΠΑ από τις επιχειρήσεις.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 15:32 | Σ.Β.

    Για να υπάρξει επιτυχία του μέτρου πρέπει:
    1. Για κάθε τι να εκδίδεται απόδειξη (ταξί, λαϊκές, κοινόχρηστα )
    2. Να υπάρχει απ΄ευθείας ενημέρωση της μερίδας του πολίτη κατά την έκδοση της απόδειξης, ώστε να μην απαιτείται η καταγραφή των στοιχείων σε καταστάσεις (είναι αδύνατον και θα ακυρώσει το μέτρο)
    3. Για κάτω από 12.000€ (30€ /ημέρα) να μην υπάρχει υποχρέωση αποδείξεων (το ελάχιστο αφορολόγητο να ανέρχεται σε 18.000€)
    4. Δυνατός ελεγκτικός μηχανισμός

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 14:58 | Ανίτα

    Να καταθέσω κι εγώ τις απόψεις μου σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στο φορολογικό σύστημα.
    Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τη μείωση του αφορολόγητου. Μέχρι σήμερα όλα τα κυβερνητικά στελέχη μιλούν για δίκαια μέτρα που δεν θα επιβαρύνουν χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους. Αλήθεια, πόσο «δίκαιο» πιστεύετε ότι είναι για έναν συνταξιούχο ή έναν νέο εργαζόμενο των 600 ή 700 ευρώ, έχοντας να συντηρήσει σπίτι (δηλαδή χρειάζεται σχεδόν το σύνολο των μηνιαίων αποδοχών του για λειτουργικά έξοδα όπως ενοίκιο, κοινόχρηστα, λογαριασμούς) να πρέπει να προσκομίσει αποδείξεις ύψους 1500 ευρώ περίπου από να μπορέσει να καλύψει το αφορολόγητο; Πάλι τα μεσαία και υψηλά εισοδήματα ευνοούνται. Φυσικά και θα πρέπει να υπάρχει κίνητρο για τη συλλογή αποδείξεων αλλά να μην συνδεθεί με το αφορολόγητο. Θα μπορούσε να διατηρηθεί το αφορολόγητο -ως έχει σήμερα- και να υπάρχει έκπτωση φόρου ανάλογα με το ύψος των καταναλωτικών δαπανών, όπως ίσχυε παλαιότερα.
    Ας περάσουμε τώρα στον τρόπο υποβολής των αποδείξεων στη φορολογική δήλωση. Θεωρώ ότι θα είναι εξαιρετικά δύσκολο και χρονοβόρο να μπορέσουν τα ΚΕΠ να σηκώσουν τον απίστευτο φόρτο εργασίας που θα δημιουργηθεί με την υποβολή των δηλώσεων, όταν θα πρέπει ένας υπάλληλος να καταχωρεί -ας πούμε- και 1000 αποδείξεις. Εξίσου χρονοβόρο όμως θα είναι -και αρκούντως δαπανηρό!- το να καταφύγει ο φορολογούμενος σε λογιστικά γραφεία. Για τη υποβολή μιας δήλωσης μαζί με τη συμπλήρωση του εντύπου για τις αποδείξεις θα χρειάζονται τρεις μέρες τουλάχιστον!
    Πρέπει να βρεθεί ένας πιο απλός τρόπος για την καταγραφή των αποδείξεων, εύκολος και κατανοητός από όλους τους πολίτες.
    Επί παραδείγματι, θα μπορούσε το σύστημα να δέχεται αρχεία τύπου excel, τα οποία θα επισυνάπτονται (attachments για τους μυημένους στους υπολογιστές) μαζί με τη δήλωση. Εναλλακτικά μπορεί η ΓΓΠΣ να αναρτήσει φόρμα υποβολής αποδείξεων (σε μορφή excel ή αντίστοιχο) στο δικτυακό της τόπο, η οποία θα μπορεί να «κατεβαίνει» σε έναν υπολογιστή, να συμπληρώνεται από τον φορολογούμενο και στη συνέχεια να «ανεβαίνει» στο σύστημα με την υποβολή της δήλωσης.
    Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 14:25 | Ν.Π.

    Είναι εντελώς παράλογο (και προφανώς στερείται νομιμότητας) το να συνδέσει το κράτος το αφορολόγητο με την υποβολή αποδείξεων, αν δεν μπουν πρώτα ταμειακές μηχανές ΠΑΝΤΟΥ. Με ποιό σκεπτικό δε θα μπορώ να δικαιολογήσω τα έξοδα στη λαϊκή, στα ταξί, στα περίπτερα;
    Είναι επίσης εντελώς ασαφές το ύψος των αποδείξεων που θα πρέπει να προσκομίσει κανείς. Γίνεται μόνο λόγος για αποδείξεις 1000-2000 ευρώ για όσους έχουν εισοδήματα στο ύψος του αφορολόγητου (12.000) και μετά ένα ενιαίο ποσό 6.000 για τους υπόλοιπους… Μα είναι δυνατόν ; Δηλαδή εγώ που δηλώνω εισόδημα 17.500 ευρώ και κάποιος που δηλώνει 30.000 ή 40.000 ευρώ θα πρέπει να δικαιολογούμε το ίδιο ποσό με αποδείξεις; Θεωρώ ότι το ποσό των 6.000 για εισοδήματα σαν το δικό μου είναι εξωφρενικά υψηλό.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 13:48 | Γιάννης Π. Τριανταφύλλου

    Δείτε στο παρακάτω link http://lamianews.blogspot.com/2010/01/blog-post_4188.html την κάκιστη νοοτροπία που πρέπει να πετύχετε να διαλύσετε για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να υπάρχουμε ως χώρα:
    – ο επιχειρηματίας παρανομεί μην εκδίδοντας απόδειξη παρά μόνο ένα απλό χαρτί με την ανάλυση της παραγγελίας
    – ο πελάτης δεν διαμαρτύρεται για την απόδειξη, αλλά τον ενοχλούν οι τιμές στο εστιατόριο που ο ίδιος επέλεξε
    – σε επισήμανση στο σχόλιο ότι αυτό πρέπει να το καταγγείλει στην ΥΠΕΕ απαντά (ο παραπονούμενος πελάτης πάντα) ότι αυτό είναι ΡΟΥΦΙΑΝΙΑ !!

    Όταν η παρανομία έχει γίνει συνείδηση σε πάρα πολλούς πολίτες τότε όσοι νόμοι και αν ψηφιστούν, όσες δημόσιες διαβουλεύσεις και αν ανακοινωθούν θα είναι ρήμα κενό !!

    Εγώ θα πρότεινα την άμεση κινητοποίηση του ελεγκτικού και εισπρακτικού μηχανισμού πανελλαδικά, με δημοσιοποίηση όλων των εκθέσεων των ελέγχων που θα διενεργηθούν και δημοσιοποίηση της προόδου είσπραξης όλων των προστίμων που θα επιβληθούν !!

    Επίσης, πρέπει να διατεθούν πόροι για επιμόρφωση (π.χ. ειδικά σεμινάρια στα σχολεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια) στο θέμα της έκδοσης αποδείξεων, στο θέμα της δίκαιης φορολόγησης όλων, στο θέμα της σωστής κατανομής των βαρών στους πολίτες. Παλιά το έλεγαν «Αγωγή του Πολίτη» και ήταν μάθημα στα σχολεία, καταργήθηκε για να γίνουμε καλύτερη κοινωνία, μήπως είναι ώρα να επανέλθει με ανανεωμένο περιεχόμενο…;;

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 13:38 | Δημήτριος Ρήγας

    Έχω σπίτι στην Κοζάνη όπου λειτουργεί το δίκτυο της Τηλεθέρμανσης άρα για την θέρμανση δεν έχουμε πετρέλαια και συνεπώς και όχι αποδείξεις. Γιατί εγώ και όλοι οι πολίτες που λειτουργούν ανάλογες υπηρεσίες να μην έχω το δικαίωμα να προσκομίσω την απόδειξη; Μαζεύουμε αποδείξεις για να δικαιολογήσουμε φορολογητέο εισόδημα με 1200 € το μήνα και άλλοι π.χ. οι βουλευτές και δημοσιογράφοι έχουν εισόδημα κατά έτος πάνω από 90.000 € και δεν φορολογούνται γιατί; Θέλουμε ένα δίκαιο σύστημα οι πολίτες και όχι κοροϊδίες όλοι να έχουν ανάλογο μισθό είτε είναι Υπουργοί, Βουλευτές, Διοικητές ΔΕΚΟ, Δημοσιογράφοι Γεν. Γραμματείς κτλ. περικοπές παντού και όσους δεν τους φτάνουν τα χρήματα της πολιτείας να πάν σπίτι τους ή όπου αλλού θέλουν. Αγανακτισμένος και Αηδιασμένος φορολογούμενος πολίτης

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 13:34 | Ν.Π.

    Είναι εντελώς παράλογο (και προφανώς στερείται νομιμότητας) το να συνδέσει το κράτος το αφορολόγητο με την υποβολή αποδείξεων, αν δεν μπουν πρώτα ταμειακές μηχανές ΠΑΝΤΟΥ. Με ποιό σκεπτικό δε θα μπορώ να δικαιολογήσω τα έξοδα στη λαϊκή, στα ταξί, στα περίπτερα;
    Είναι επίσης εντελώς ασαφές το ύψος των αποδείξεων που θα πρέπει να προσκομίσει κανείς. Γίνεται μόνο λόγος για αποδείξεις 1000-2000 ευρώ για όσους έχουν εισοδήματα στο ύψος του αφορολόγητου (12.000) και μετά ένα ενιαίο ποσό 6.000 για τους υπόλοιπους… Μα είναι δυνατόν ; Δηλαδή εγώ που δηλώνω εισόδημα 17.500 ευρώ και κάποιος που δηλώνει 30.000 ή 40.000 ευρώ θα πρέπει να δικαιολογούμε το ίδιο ποσό με αποδείξεις; Θεωρώ ότι το ποσό των 6.000 για εισοδήματα σαν το δικό μου είναι εξωφρενικά υψηλό.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 12:27 | Ναούμ Λιώτας

    Σε κάθε περίπτωση αυτό θα πρέπει να γίνεται με έναν απλό τρόπο και να έχει νόημα. «Απλός τρόπος» σημαίνει ότι θα μπορεί να τον εφαρμόσει ένας πολίτης με εκπληρωμένη την υποχρεωτική βαθμίδα εκπαίδευσης χωρίς την πρόσληψη λογιστή. Με το να «έχει νόημα» εννοώ ότι θα παρουσιαστεί η λογική πίσω από την πραγματική αναγκαιότητα μιας τέτοιας κίνησης ενώ θα δίνονται κίνητρα για να καθίσει κάποιος να αφιερώσει τον επιπλέον χρόνο για τη δουλειά αυτή. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρχει και ελεγκτικός μηχανισμός ο οποίος θα λειτουργεί σωστά χωρίς μίζες. Τώρα, όταν δεν υπάρχει αδιάβλητος ελεγκτικός μηχανισμός π.χ. για μη φυσικά πρόσωπα με μεγαλύτερες δαπάνες, θα μπορέσει να υπάρξει κάτι τέτοιο για τις αποδείξεις του κυρ Κώστα και της κυρά Μαρίας; Μου φαίνεται λίγο παρατραβηγμένο. Μήπως για την καλλιέργεια φορολογικής συνείδησης είναι πιο σημαντικό να υπάρξει άλλος τρόπος προσέγγισης; (λέμε τώρα)…

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 12:06 | Δημήτριος Ρούσσης

    Θα ήθελα να κάνω ένα γρήγορο σχόλιο σχετικά με το μέτρο για συλλογή αποδείξεων ύψους 6000 ευρώ. Ταξιδεύω συχνά στο εξωτερικό (Ευρωπαϊκή Ένωση), με αποτέλεσμα τουλάχιστον 4 φορές το χρόνο να βρίσκομαι εκτός Ελλάδος. Το κόστος των ταξιδιών αυτό είναι περίπου 4000 ευρώ. Επιπλέον επί το πλείστων αγοράζω προϊόντα από ηλεκτρονικά μαγαζιά ebay,amazon,biofar κ.λ.π. κυρίως της Αγγλίας αγορές τουλάχιστον 2500 ευρώ το χρόνο. Ο μισθός μου είναι περίπου 1200 ευρώ το μήνα. Όπως καταλαβαίνετε από τα παραπάνω σχεδόν το σύνολο των καταναλωτικών μου εξόδων πραγματοποιείτε σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αγοράζω ελάχιστα πράγματα από Ελλάδα. Θέλω να πιστεύω πως θα γίνουν δεκτές οι αποδείξεις από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Αν δεν γίνουν δεκτές οι αποδείξεις χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης,πως θα αποδείξω καταναλωτικά έξοδα 6000 ευρώ στην Ελλάδα,με τον μισθό που παίρνω;Είμαι υποχρεωμένος να αγοράζω προϊόντα στην διπλή τιμή στην Ελλάδα αφού κυρίως λόγω τεχνογνωσίας και γνωριμιών στο εξωτερικό μπορώ να τα αγοράζω στην μισή τιμή (δυστυχώς έτσι είναι) νόμιμα απέξω; Δεν έχω δικαίωμα να αγοράζω απο όποια χώρα της Ευρωπαικής Ένωσης επιθυμώ;Αν με υποχρεώσουν απ την στιγμή που θα φέρω αποδείξεις από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με το ύψος των 6000 Ευρώ, με μια προσφυγή σε Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα καταρρεύσει άμεσα το όλο σύστημα…

    Ευχαριστώ Πολύ

  • Η καταχώρηση των αποδείξεων θα είναι επίπονη αν πρέπει να γίνει σε μία ημέρα. Το τεχνικό αυτό πρόβλημα (που δηλώνει ανικανότητα του κράτους να ελέγξει) μπορεί να γίνει μικρότερο.

    Πρέπει να υπάρχει επιπλέον η επιλογή της ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥΣ (import) από αρχείο csv, ods, xls με σαφής οδηγίες καταχώρησης.

    Έτσι ανά διαστήματα (π.χ. καθημερινά ή εβδομαδιαία) μπορεί κάποιος να καταχωρεί τις αποδείξεις του ώστε να τις εισάγει όλες μαζί στο σύστημα.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 11:13 | Χριστίνα

    Να προστεθούν και οι λογαριασμοί των ΔΕΚΟ τόσο για τις εκπτώσεις από το φορολογητέο εισόδημα, όσο και για να αποτυπωθούν όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένα οι δαπάνες που πραγματοποιεί μια οικογένεια ή μια επιχείρηση.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 11:00 | Νίκος

    Είναι γεγονός ότι εάν δοθούν κίνητρα στους πολίτες να συλλέγουν αποδείξεις αυτό θα περιορίσει σε ένα βαθμό την φοροδιαφυγή από τους επιχειρηματίες – ελεύθερους επαγγελματίες που δεν κόβουν αποδείξεις. Η φορολογική συνείδηση είναι από μόνη της ένα κίνητρο βάσει του οποίου ο καθένας μας θα πρέπει να απαιτεί απόδειξη σε κάθε του συναλλαγή. Θα πρέπει να εμπεδώσουμε ότι εάν δεν παίρνουμε απόδειξη έμμεσα κάνουμε πλάτες στους φοροφυγάδες με συνέπεια το Κράτος να έχει μειωμένα έσοδα , να μην μπορεί να παρέχει στους πολίτες τα αυτονόητα όπως παιδεία, ιατρική περίθαλψη κλπ και στο τέλος να πληρώνουν οι πολίτες τα σπασμένα διπλά. Το να μειωθεί το αφορολόγητο όπως ακούγεται στα 6.000€ και τα άλλα 6.000€ (μέχρι τις 12.000€ που είναι το αφορολόγητο σήμερα) , να είναι με αποδείξεις δεν είναι κίνητρο αλλά εξαναγκασμός. Καλή η φορολογική συνείδηση από πλευρά πολιτών αλλά και η Πολιτεία θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της. Αν για παράδειγμα εγώ ψωνίζω φρούτα και λαχανικά από λαϊκή αγορά , όπου σήμερα (2010, κοινός οικονομικό έτος 2011) δεν κόβονται αποδείξεις , ένα μέρος του εισοδήματος μου φεύγει χωρίς να έχω απόδειξη με ευθύνη όμως όχι δική μου αλλά του Κράτους. Το ίδιο συμβαίνει με τα taxi , τα βενζινάδικα, τα περίπτερα κ.α. Από την άλλη πως σκέφτεται να μας προστατέψει το Κράτος από εκβιασμούς επαγγελματιών (γιατρών, δικηγόρων, υδραυλικών κλπ) της μορφής: κόστος υπηρεσιών χωρίς απόδειξη «χ» , κόστος υπηρεσιών με απόδειξη «χ+ΦΠΑ». Κατά την γνώμη μου θα πρέπει το Κράτος να καθορίσει – επιβάλει σύστημα προκαθορισμένων αμοιβών ανά εργασία, ένα είδος διατίμησης δηλαδή στις παροχές του κάθε επαγγελματία και να έχει και τους μηχανισμούς ώστε να επιβλέψει την καλή λειτουργία του συστήματος. Με τον τρόπο που πάει να εφαρμοστεί το μέτρο με τις αποδείξεις και η σύνδεσή του με το αφορολόγητο, δημιουργεί την αίσθηση ότι το Κράτος αναθέτει και επιφορτίζει τους πολίτες με φορο-ελεγκτικές αρμοδιότητες. Υπό τις παρούσες συνθήκες η συγκέντρωση αποδείξεων ύψους 6.000€ μόνο και μόνο για να διατηρηθεί το υπάρχων αφορολόγητο των 12.000€ είναι υπερβολικό. Κατά την γνώμη μου πιο λογικό είναι ένα αφορολόγητο 9.000€ με δυνατότητα να φτάσει τα 12.000€ , ή και παραπάνω, με αποδείξεις. Προτείνω δηλαδή το απαιτούμενο ποσό αποδείξεων για να διατηρηθεί το σημερινό αφορολόγητο να είναι 3.000€. Αν τώρα με την πάροδο του χρόνου γίνουν υποχρεωτικές οι αποδείξεις όπου σήμερα δεν προβλέπονται από τον νόμο (λαϊκες , περίπτερα κ.λ.π.) και με τα μέτρα που θα πρέπει να λάβει το Κράτος (και όχι οι πολίτες) επιβάλει στους Γιατρούς , Δικηγόρους κ.λ.π. να κόβουν αποδείξεις , τότε θα μπορεί να αυξηθεί το απαιτούμενο ποσό από αποδείξεις που θα πρέπει να προσκομίσει και να «καταγράψει» ο φορολογούμενος για να διατηρήσει το αφορολόγητο όριο του . Τονίζω το να «καταγράψει», γιατί η καταγραφή αυτή , έτσι όπως ακούγεται ότι πρέπει να γίνει (με ημερομηνία , ΑΦΜ, αρ. απόδειξης, ποσό) θα είναι «βασανιστική» για τους φορολογούμενους και με τα λάθη που αναμφίβολα θα γίνουν, θα οδηγήσουν σε αποτυχία το μέτρο.Βλέπω σχόλια που κάνουν υπολογισμούς με μέσους όρους αποδείξεων 20-50€.Νομίζω ότι ο μέσος όρος θα είναι μικρότερος (προσωπικά έχω πληθώρα αποδείξεων 1-2έως 5 Ευρώ)με συνέπεια πολύ μεγαλήτερο του αναμενομένου αριθμού αποδείξεων και άρα περισσότερα λάθη στην καταγραφή .Τέλος και οι αποδείξεις για συναλλαγές από το εξωτερικό-internet θα πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν από την στιγμή που είναι νόμιμες.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 10:59 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΑΔΑΣ

    Γενικά το σύστημα συγκέντρωσης όλων των αποδείξεων είναι στη σωστή κατεύθυνση, ΟΜΩΣ υπάρχει μια ιδιαίτερη κατηγορία ανθρώπων που λόγω ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ δεν θα μπορέσουν να συγκεντρώσουν ούτε μία απόδειξη κινδυνεύοντας να χάσουν το αφορολόγητο. Παραθέτω το πιο κάτω πραγματικό παράδειγμα που ισχύει για κάθε ψυχικά ασθενή και ανήμπορο που δυστυχώς χρειάζεται να νοσηλεύεται μόνιμα σε ψυχιατρικές κλινικές και οίκους ευγηρίας:
    Συνταξιούχος με αποδοχές λίγο παραπάνω από το αφορολόγητο των 12.000 ΕΥΡΩ, η οποία νοσηλεύεται μόνιμα σε οίκο ευγηρίας και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατό να συγκεντρώσει καμιά απόδειξη καταναλωτικών αγαθών, κινδυνεύει να χάσει το αφορολόγητο και να πληρώσει φόρο. Να σημειωθεί ότι με τη σύνταξή της καλύπτει τα νοσήλεια. Πιστεύω ότι θα πρέπει να βρεθεί μια λύση κοινωνικά δίκαιη για αυτούς τους ανθρώπους.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 10:49 | Χρυσάνθη

    Μια απλή παρατήρηση έχω να κάνω: Πως περιμένετε να μαζέψω 6.000 σε αποδείξεις για να μην φορολογηθώ παραπάνω (για να μην πάρω πρόστιμο δηλαδή) όταν όλο σχεδόν το μισθό μου τον δίνω σε:

    -Βενζίνη (οι περισσότεροι πρατηριούχοι αρνούνται την απόδειξη, όπου και δίνω πάνω από 150 ευρώ το μήνα – μιας και εκεί που δουλεύω δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία όπως θα όφειλε να υπάρχει)
    -Περίπτερα (για εφημερίδα,περιοδικά,τσιγάρα,τσίχλες – απόδειξη αγνοείται)
    -Ταξί (ακόμα ψάχνω τον ταξιτζή που θα μπει στο κόπο να δώσει απόδειξη)
    -Λαική αγορά (ούτε για αστείο δεν μπορείς να ζητήσεις)
    -Εισητήρια μετρό (χμμμ)
    -Μουσεία (έχω πάει σε 2 φέτος…απόδειξη αγνοείται)
    -Κινηματογράφος (απόδειξη αγνοείται)
    -Υπηρεσίες απο ιδιώτες που αρνούνται να κόψουν απόδειξη ή σου κόβουν την μισή ενώ πληρώνω κανονικά και υπερτιμημένα μια »άγνωστη τέχνη» σε μένα (και η κλασσική απάντηση είναι: Κυρία μου τι μου λέτε τώρα;;;)
    -Κινητό τηλέφωνο (το όποιο αποδεικτικό-απόδειξη θα ισχύει;)
    -ΔΕΗ (το όποιο αποδεικτικό-απόδειξη θα ισχύει; είναι ΔΕΚΟ…άρα όχι)
    -ΝΕΡΟ (το όποιο αποδεικτικό-απόδειξη θα ισχύει; είναι ΔΕΚΟ…άρα όχι)
    -Σταθερό τηλέφωνο (το όποιο αποδεικτικό-απόδειξη θα ισχύει;)
    -Ασφάλεια αυτοκινήτου (το όποιο αποδεικτικό-απόδειξη θα ισχύει;)
    κ.λ.π. (υπάρχουν και πολλά πολλά άλλα…)…

    Φυσικά αποδείξεις απο »φαγητό έξω» ή »αγορές ρούχων και άλλων» μπορώ να συλλέξω ελάχιστες πλέον, μιας και το κόστος ζωής μου απαγορεύει τέτοιες πολυτέλειες!!! Ποιες αποδείξεις μένουν; Άντε από το σουπερμάρκετ, το κρεοπωλείο και το πολύ πολύ από κανένα μίνι μάρκετ…

    Επομένως, θα φορολογηθώ για το εισόδημα που μου απομένει στην άκρη για μια δύσκολη στιγμή και για δαπάνες που το ΦΠΑ το αποδίδω κανονικά και με το νόμο…Ο νόμος που είναι για να με προστατέψει; Αυτός και αν αγνοείται ακόμα…(τον αναμένω σε 2 μήνες περίπου!!!)

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 09:48 | Ιωαννης Προεστός

    Είμαι συνταξιούχος δικηγόρος γραμμένος στο Ταμείο Προνοίας Δικηγόρων Αθηνών. Η μέση αμοιβή εξωτερικών ιατρών κυμαίνεται από 80-1οο €. Πηγαίνω την απόδειξη στο Ταμείο και μου δίνει το πολύ 15€. Στο τέλος του έτους παίρνω βεβαίωση του Ταμείου για την διαφορά των ιατρικών δαπανών μου και εκπίπτω(κατά ένα μέρος ) από το φορολογικό μου εισόδημα. Τι γίνεται με τις αποδείξεις των γιατρών, αφού τις έχει το Ταμείο; Δεν πρέπει να ζητάτε κατάλογο των αποδείξεων για να φορολογηθούν ανάλογα οι γιατροί που δηλώνουν ετήσια εισοδήματα από 20.000-30.000;!

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 09:55 | Παρασκευάς Νικόλαος του Παναγιώτου

    Σχετικά με τον τρόπο συλλογής και αναγραφής αποδείξεων σε λίστα για υποβολή της, μαζί την υποβολή της φορολογική δήλωσης , ο οποίος είναι δύσκολο να τηρηθεί από τον «μέσο» πολίτη και ακόμη δυσκολώτερο να διεκπεραιωθεί από τα ΚΕΠ ,προτείνω όπως:

    Εκδίδεται από το ΚΕΠΥΟ (;) ονομαστική μαγνητική κάρτα αναγραφής του κόστους των περιλαμβανομένων στο αφορολόγητο αγορών, η οποία να αποστέλεται στόν κάθε πολίτη ετησίως , με την οποία θα κάνει όλες τις αγορές του έτους πληρώνοντας σε μετρητά .
    Η κάρτα αυτή θα περνιέται από την ταμειακή μηχανή του κάθε καταστήματος ,η οποία και θα περνά το πληρωτέο ποσόν σ’αυτήν όπως και θα την αναγράφει και στην εκδιδόμενη απόδειξη, στο τέλος της οποίας
    θα αναγράφεται και το κόστος των συνολικών μέχρι τότε αγορών.
    Στο τέλος τού έτους ο πολίτης θ’αναγράφει στην φορολογική του δήλωση το συνολικό κόστος αγορών που θα έχει τυπωθεί στο τέλος της τελευταίας απόδειξης του έτους, την οποία και μόνον θα κρατά σαν αποδεικτικό στοιχείο αγορών έτους,ταχυδρομώντας την μαγνητική κάρτα στο ΚΕΠΥΟ .
    Εννοείται ότι προκειμένου να υπολογισθεί το συνολικό αφορολόγη-το κάθε οικογενείας θα συμπεριλαμβάνονται όλες οι σχετικές μαγνητικές κάρτες και αποδείξεις των βαρυνόντων τον φορολογούμενο πολίτη προσώ-πων στην φορολογική του δήλωση και ότι όλα τα καταστήματα και επιτη-δευματίες που υποχρεωτικώς εκδίδουν αποδείξεις θα πρέπει να εφοδια-σθούν με τις κατάλληλες για την ανωτέρω διαδικασία ταμειακές μηχανές.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 01:42 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΟΒΑΣ

    Να εκπίπτουν όλες οι αποδείξεις από το φορολογητέο εισόδημα, μόνο που το όφελος για το φορολογούμενο να είναι διαφορετικό ανάλογα με το είδος της απόδειξης και την κατηγορία του φορολογούμενου.

    Για παράδειγμα, τα σούπερ μάρκετ εκδίδουν πάντα αποδείξεις, οπότε μπορούν να εκπίπτουν σε ποσοστό 70% από το φορολογητέο εισόδημα του μισθωτού και 40% από το εισόδημα του ελεύθερου επαγγελματία.
    Οι αποδείξεις από γιατρούς, δικηγόρους, υδραυλικούς κλπ. να εκπίπτουν σε ποσοστό 120% για όλους (μισθωτούς και ελεύθερους επαγγελματίες).
    Επίσης, να επεκταθεί το ΦΠΑ σε όλες τις κατηγορίες υπηρεσίων και να θεωρείται η απόκρυψή του κακούργημα. Το Δημόσιο έτσι και θα εμπεδώσει τη φορολογική συνείδηση και θα μειώσει την παραοικονομία σε σημαντικό βαθμό.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 00:57 | ΧΑΡΙΛΑΟΣ

    ΕΝΙΑΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ Φ.Π.Α.
    Δεν πρέπει να επιβληθεί ενιαια κλίμακα για το ΦΠΑ – δεν μπορώ να καταλάβω ποιος το σκέφτηκε αυτό, γιατί είναι ένας τρόπος να αυξηθεί ο έμμεσος φόρος. Πρέπει να γίνουν τρεις κλίμακες για το ΦΠΑ – τα τρόφιμα
    καιτα είδη ευρείας κατανάλωσης στον χαμηλό 5% – στον μεσαίο 9% τα είδη
    όχι πρώτης ανάγκης και στον ανώτερο 19% τα είδη πολυτελείας.
    ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
    Ο κ. Πρωθυπουργός δήλωσε πριν λίγες ημέρες ότι θα μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα παλαιά αυτοκίνητα. Αυτό πρέπει να γίνει άμμεσα και όχι να συψηφισθούν με τα τέλη του 2011. Θα προσθέσω ότι τα αυτοκίνητα που έχουν περάσει ΚΤΕΟ και έχουν ΚΑΡΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ πρέπει να πληρώνουν λιγότερα τέλη.-

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 00:14 | Αντώνης Π. Μιχαλόπουλος

    Γνωρίζω ότι είναι πολλοί εκείνοι που έχουν πει τη γνώμη τους μεταξύ των οποίων και εγώ για τη σχετική ενότητα αλλά επιτρέψτε μου να σας γράψω μια σκέψη μου που αν και κάπως αργοπορημένα ήρθε στο μυαλό μου.

    Θα πρέπει να εξετάσει το οικονομικό επιτελείο τη δυνατότητα να χρησιμοποιούνται στις αποδείξεις και οι αποδείξεις κοινοχρήστων των πολυκατοικιών.
    Θα πρότεινα μάλιστα την εγγραφή των μηνιαίων αποδείξεων επιμερισμού των κοινοχρήστων και τον δειγματοληπτικό έλεγχο από τα σχετικά όργανα του κράτους.
    Να δηλώνουν δηλαδή οι πολίτες τα μηνιαία κοινόχρηστα χωρίς να παραδίδουν τις επιμέρους αποδείξεις αλλά μόνο τις εξοφλητικές αποδείξεις κοινοχρήστων και σε δεύτερο χρόνο αν χρειαστεί να επιδείξουμε τις επιμέρους αποδείξεις στην εφορία -αν αυτό ζητηθεί έστω και δειγματοληπτικά- να τις εμφανίσουμε για να γίνουν οι σχετικές διασταυρώσεις.
    Με αυτό το τρόπο δίνεται κίνητρο σε μεγάλες ομάδες πληθυσμού να προσθέσουν αποδείξεις με σκοπό την αύξηση του αφορολογήτου ποσού,ακόμα και τις minimum αποδείξεις που ακόμα και κάποιος με ελάχιστο εισόδημα θα μπορεί να έχει στα χέρια του χωρίς να χρειάζεται να κάνει αγορές από το εισόδημα που δεν έχει.
    Με αυτό το τρόπο,ξεκινάει και μια πολύ σημαντική προσπάθεια η οποία στη πορεία επιδέχεται και βελτιώσεις σε επαγγέλματα που φοροδιαφεύγουν κατ’εξοχήν και είναι αυτά που συνδέονται με εργασίες και συντηρήσεις των πολυκατοικιών.

    Σας ευχαριστώ .

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 23:52 | Σωφρόνης Παραδεισόπουλος

    Είναι πολλοί οι μισθωτοί που εργάζονται στο εξωτερικό για όφελος Έλληνα εργοδότη με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών τους να διενεργούνται στο εξωτερικό. Προτείνω να συνυπολογίζονται οι αποδείξεις δαπανών που διενεργήθηκαν στο εξωτερικό.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 23:36 | Φ. ΖΩΡΖΟΥ

    Με προβληματίζει η αποτελεσματικότητα του μέτρου. Κατά την άποψή μου, βοηθά μόνο ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, Με την έννοια αυτή θα μπορούσε να διευρυνθεί και να περιλαμβάνει και όλες τις δαπάνες από εμπορικά καταστήματα, βιβλιοπωλεία, κατ/τα ηλεκτρικών ειδών κτλ. Τα ποσά των αποδείξεων να μειώνουν το φορολογητέο εισόδημα. Οι αποδείξεις μπορεί να λειτουργούν ως κίνητρο όταν επιφέρουν φοροαπαλλαγή, στην πράξη όμως, δεν είναι πάντα εφικτό το να τις ζητήσεις. Οταν π.χ. από ένα γιατρό εξαρτάται η πορεία της υγείας σου δε θα απαιτήσεις απόδειξη, αν δεν είναι διατεθειμένος να τη δώσει. Πέραν αυτού, σε χρεώνει με το επιπλέον ποσό που αναλογεί στο φόρο (άλλη τιμή με απόδειξη, άλλη χωρίς), πρακτική που, ως γνωστό, εφαρμόζουν οι περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες. Το ίδιο ισχύει και για ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς κτλ. που είναι δυσεύρετοι και εφόσον τους ζητήσει κάποιος απόδειξη την επόμενη φορά θα έχει πρόβλημα να δεχθούν να τον επισκεφθούν για όποιο πρόβλημα του προκύψει. Ειδικά στις κατηγορίες αυτές (γιατροί, τεχνικο’ι, πιστεύω ότι το μέτρο δε θα έχει εκ των πραγμάτων επιτυχία.
    Επισης, αφού, όπως ανακοινώθηκε, από την επόμενη φορολογική χρήση οι δηλώσεις θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά θα πρέπει και να βρεθεί τρόπος παρουσίασης των αποδείξεων στην Εφορία. Γιατί βέβαια είναι εξαιρετικά γραφειοκρατικό και χρονοβόρο να καταγράφονται, όπως ανακοινώθηκε στον Τύπο, εκατοντάδες αποδείξεις κάθε χρόνο. Επίσης, θα πρέπει να εξεταστεί πόσο εύκολο να γίνεται διασταύρωση αποδείξεων με τη δήλωση εισοδήματος και ΦΠΑ του εκδίδοντος την απόδειξη (για να έχει νόημα το μέτρο), δεδομένου ότι, πρακτικά, φαίνεται πολύ δύσκολο και χρονοβόρο. Παράδειγμα: μέσος όρος ποσού απόδειξης € 50.Για να συγκεντρωθεί ποσό € 6.000 απαιτούνται 120 αποδείξεις ανά φορολογούμενο. Για τον έλεγχο αυτών: 120 αποδείξειςΧ6.000.000 φορολογούμενοι=720.000.000 αποδείξεις!!!!. Πόσος χρόνος νομίζετε ότι απαιτείται για να ελεγχθούν όλες αυτές;
    Συμπερασματικά, πιστεύω πως μέτρα άμεσης απόδοσης θα πρέπει να είναι, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, ο αντικειμενικός τρόπος προσδιορισμού του εισοδήματος των ελεύθερων επαγγελματιών και κυρίως τα τεκμήρια διαβίωση, δεδομένου ότι προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί στη σύλληψη των υψηλών ποσών φοροδιαφυγής και μετά σε αυτήν του καστανά και του περιπτερά της γωνίας. Αν κάποιος δηλώνει χαμηλό εισόδημα και παράλληλα διατηρεί τεράστια σπίτια, πολυτελή αυτοκίνητα, σκάφη κτλ., υπάρχει ένα σοβαρό στοιχείο φοροδιαφυγής. Οπότε, θα πρέπει να φορολογείται για εισόδημα που αντιστοιχεί σ’ αυτά τα τεκμήρια και, εκτός αυτού, να υφίσταται και έναν ενδελεχή έλεγχο στα βιβλία του (με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα είναι αδιάφθορο το ελεγκτικό σώμα). Βέβαια, οι υψηλοί εισοδηματίες πολλές φορές εντάσσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία σε off shore εταιρίες. Γι’ αυτό θα πρέπει να βρεθεί νομική φόρμουλα για να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου και των εταιριών αυτών.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 23:21 | Παύλος Π

    Η λύση είναι πολύ απλή. Η φορολόγηση να γίνεται στο ΠΕΡΙΣΣΕΥΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ, δηλαδή από το εισόδημα να αφαιρούνται ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΔΑΠΑΝΩΝ και το υπόλοιπο να φορολογείται με συντελεστή μεγαλύτερο του ΦΠΑ γιατί από το τμήμα αυτό του εισοδήματος το κράτος έχει πάρει ΦΠΑ και θα πάρει και φόρο εισοδήματος από αυτούς που μέχρι σήμερα δεν έκοβαν αποδείξεις.
    Μέσα σε μια μέρα μπαίνει τέλος στις συναλλαγές χωρίς απόδειξη, αλλάζει η νοοτροπία όλων και τα έσοδα του κράτους από ΦΠΑ και από τη φορολογία εισοδήματος φτάνουν σε απίστευτα νούμερα για τα σημερινά δεδομένα με απολύτως δίκαιο τρόπο.
    Μια εναλλακτική λύση, αν θέλετε να κρατήσετε το αφορολόγητο με αποδείξεις σε ένα συγκεκριμένο ποσό πχ12.000, είναι να ανακοινώνεται μετά την πρώτη Γενάρη του επόμενου έτους ποιες κατηγορίες αποδείξεων θα μετρήσουν για το αφορολόγητο του προηγούμενου έτους, έτσι ώστε να μην ξέρει κάποιος εκ των προτέρων ποιες αποδείξεις θα του χρειαστούν για το προηγούμενο οικονομικό έτος και να αναγκάζεται να τις συγκεντρώνει όλες.
    Και στις δυο περιπτώσεις δεν είναι απαραίτητο να καταθέτουν μαζί με τη δήλωση όλοι οι φορολογούμενοι όλες τις αποδείξεις αυτό μπορεί να γίνεται δειγματοληπτικά.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 22:22 | Γιώργος Καραγιαννιός

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ

    I. Σχετικά με τις αποδείξεις

    1. Υπάρχουν περιπτώσεις που η συγκέντρωση αποδείξεων θα δημιουργήσει «τεχνικά» προβλήματα:
    • Πώς θα γίνεται η συλλογή αποδείξεων τις ταβέρνες και στα λοιπά μαγαζιά (καφετέριες κλπ) που συχνάζουν παρέες;
    Εκτός και βάζουμε τον εστιάτορα και μας «κόβει» ξεχωριστές αποδείξεις. Αν η απάντηση είναι καταφατική, πώς θα γίνει αυτό;
    • Ποιο από τα μέλη της οικογένειας θα δηλώσει την απόδειξη (π.χ. του super market);
    Σε περίπτωση μάλιστα που έχουμε συζύγους επιτηδευματίες (όπου θα απαιτούνται και περισσότερες αποδείξεις) τότε, υπάρχει το πιθανό ενδεχόμενο να οδηγηθούμε σε ενδοοικογενειακούς καβγάδες.
    2. Αν υποθέσουμε ότι ο μέσος όρος κάθε απόδειξης είναι 20 €, τότε για τη συγκέντρωση ενός ποσού 6.000 € θα χρειαζόμαστε 300 αποδείξεις.
    Φανταστείτε λοιπόν πόσο χρόνο θα απαιτεί η συμπλήρωση της λίστας των αποδείξεων ενός ηλικιωμένου που δεν θα έχει την πρόνοια να ενημερώνει σε καθημερινή ή σε εβδομαδιαία βάση. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας και ότι το θερμικό χαρτί σβήνει μετά από κάποιο διάστημα ή σε κάποιες αποδείξεις το μελάνι είναι ξεθωριασμένο, πόσο πιο δύσκολο γίνεται το έργο αυτό.
    3. Στην περίπτωση που μετράνε και οι αποδείξεις τηλεφωνίας (εναλλακτικών παρόχων και ΟΤΕ), καθώς και εκείνων των super market και των μεγάλων πολυκαταστημάτων τότε, φοβάμαι, ότι θα κάνουμε το colpo grosso να «πιάσουμε» αυτούς που ήδη εκδίδουν αποδείξεις.
    Αυτό με οδηγεί στον εξής συλλογισμό: Μήπως τελικά ο στόχος είναι διπλός:
    • Από τη μια να οδηγήσουμε τον κόσμο σ’ έναν «απερίσκεπτο» καταναλωτισμό, προκειμένου να συγκεντρώσουμε τις απαιτούμενες αποδείξεις, με απώτερο στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά;
    • Μήπως «ποντάρουμε» στη μη συγκέντρωση του απαιτούμενου ποσού μέσω αποδείξεων, ώστε να έχουμε αύξηση των φορολογικών εσόδων όχι από εκείνους που φοροδιαφεύγουν, αλλά από αυτούς που θα έχουν δυσχέρεια στη συγκέντρωση αποδείξεων;
    4. Μήπως στην προσπάθεια να «πιάσουμε», κυρίως, την παροχή υπηρεσιών και με δεδομένο ότι δεν κάνουμε δα και καθημερινή χρήση των υπηρεσιών αυτών που φοροδιαφεύγουν δώσουμε ένα επιπλέον «διαπραγματευτικό ατού» (μη καταβολή ΦΠΑ, παζάρι στο κομμάτι του φόρου εισοδήματος κλπ) στους λήπτες των υπηρεσιών αυτών;
    5. Μέχρι και φέτος κάποιες από τις αποδείξεις αυτές μειώνουν απευθείας (μέχρι κάποιο ποσοστό -και ποσό-) το φόρο εισοδήματος. Αν αυτές μεταφερθούν στο αφορολόγητο χωρίς να εξακολουθούν να μειώνουν ταυτόχρονα και το φόρο, για κάποιους, θα έχουμε μείωση του αφορολόγητου ποσού.
    6. Αν η παρακράτηση του φόρου μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ) και μάλιστα αναδρομικά γίνει με το νέο, μειωμένο, αφορολόγητο τότε θα υπάρξει σημαντική μείωση των πληρωτέων μισθών μέχρι την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης την επόμενη χρονιά.
    7. Για τη δημιουργία κεφαλαίου που θα χρησιμοποιείται για την κάλυψη τεκμηρίων (ανάλωση κεφαλαίου) θα αφαιρείται από το δηλωθέν εισόδημα το ποσό των αποδείξεων; Αν ναι, τότε θα υπάρξει σημαντική ανατροπή του ισχύοντος status.

    II. Γενικά περί του φορολογικού
    Θα πρέπει να υπάρξει ουσιαστική απλοποίηση και σταθερότητα σε βάθος χρόνου της φορολογικής νομοθεσίας, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο από τη μια το κράτος να θεωρεί εκ προοιμίου φοροφυγάδες όλους τους πολίτες και από την άλλη οι πολίτες να σπαταλούν όλο τους το χρόνο στην προσπάθεια να εκπληρώσουν τις γραφειοκρατικές φορολογικές τους υποχρεώσεις.
    Θεωρώ απαράδεκτο ο μικροεπιτηδευματίας να έχει ανάγκη λογιστή, όχι για να τον συμβουλέψει και να τον καθοδηγήσει για το πού βρίσκεται η επιχείρησή του και πώς θα την κάνει καλύτερη οικονομικά, αλλά για τη συμπλήρωση του πλήθους των γραφειοκρατικών εντύπων της εφορίας.
    Επίσης, η όποια αλλαγή θα πρέπει να συνοδευτεί και από την αποκατάσταση της σχέσης εμπιστοσύνης κράτους-πολίτη-κράτους, χωρίς συνεχείς αιφνιδιασμούς, με φανερή και χειροπιαστή προσφορά των κοινωνικών αγαθών και υπηρεσιών από μεριάς κράτους, ώστε και ο πολίτης να έχει κίνητρο να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του απέναντι σ’ αυτό.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 21:51 | ΛΙΒΑΝΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Πολύ σωστό μέτρο το οποιο προτείνεται εδω και χρόνια απο την ένωση φοροτεχνικών. Πρίν βγάλετε οποιοδήποτε σχέδιο σε δημόσια διαβούλευση καλό είναι να συμβουλεύεστε τις ενώσεις φοροτεχνικών-λογιστών. Θα πρότεινα να μπούν πρώτα αποδείξεις σε όλα τα καταστήματα τα οποία δεν είχαν έως τώρα (βενζινάδικα-περίπτερα-δαπάνες στο εξωτερικό) και μετά να καθοριστεί το αφορολόγητο όριο βάση αποδείξεων.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 21:01 | alfa

    Εδώ και 2 μήνες χρησιμοποιώ ενα πρόγραμμα εσόδων εξόδων και διαπίστωσα ότι χρειάζονται για ένα μήνα αποδείξεις για χαμηλό εισόδημα 850Χ14=11900 και τό οποιο δεν φτάνει να φας όχι να ντυθείς. Απαιτεί αποδείξεις 200 περίπου τόν μήνα επί 12 =2400 δια 25 (γραμμές η σελίδα)
    ισον 96 σελίδες .Αν το αφορολόγητο είναι 12000 δια 2 =6000 Θά θέλουμε δηλαδή αποδείξεις 1200 ή 48 σελίδες να υποβάλουμε στην εφορία. Αν τα
    δώσουμε σε λογιστή ο οποίος δεν θα μας δώσει απόδειξη και θα μας πάρει
    δεν ξέρω πόσα λεφτα ,τα οποία γι αυτούς που έχουν δεν μετράνε αλλά για
    αυτούς που δέν έχουν μετράνε πολύ.Θά πείτε να κάτσουμε να τα φτείαξουμε μόνοι μας.Αυτό ίσως ένα ποσοστό το καταφέρει.Αλλά ένα 60 με 70% δεν θα
    τα καταφέρει.Ενα ποσοστό απο το 60% με 70% Θα καταφύγει σε λογιστές οι οποίοι σιγά μην κάτσουνε να γράφουνε 48 σελίδες εως άλλες τριπλάσιες ή παραπάνω σελίδες.Απλώς θα κάνουν συνδιαλαγή με αυτούς που πρέπει.Αυτοί που δεν θα έχουν λεφτά για λογιστή θα τις πηγαίνουν τις αποδείξεις η τα τεφτέρια και θα ταλαιπωρούν και θα ταλαιπωρούνται οι ίδιοι .

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 21:29 | Τσιρογιάννης Χαράλαμπος

    Ένα μέρος του εισοδήματος κάθε φορολογούμενου δεν καταναλώνεται από τον ίδιο γιατί αποδίδεται στο κράτος υπό μορφή φόρων, κυρίως ΦΠΑ.
    Προτείνω να εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα κάθε είδος φόρου, εισφοράς προς το κράτος κλπ.
    Η συλλογή των αποδείξεων λοιπόν μπορεί να γίνεται από τους φορολογούμενους προκειμένου να εκπέσει ο ΦΠΑ που περιέχεται σ’ αυτές.
    Μπορεί επίσης κάποιες από τις αποδείξεις να εκπίπτουν 100% ή 50% κλπ. προκειμένου να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή ορισμένων επαγγελματικών κλάδων.
    Με το σύστημα αυτό οι καταναλωτές έχουν κίνητρο να ζητούν αποδείξεις για το σύνολο των δαπανών τους, άρα δημιουργούν μεγαλύτερη πίεση για κόψιμο αποδείξεων. Είναι φανερό ότι κανείς δεν μπορεί να παρουσιάζει ανεξέλεγκτα σωρό αποδείξεων γιατί θα θεωρείται τεκμήριο διαβίωσης. Οι φορολογικές αρχές επίσης θα έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερο δείγμα των αποδείξεων που κόβονται στην αγορά έτσι θα μπορούν να εντοπίζουν εκδότες πλαστών παραστατικών κλπ. Όταν κάποιος έχει κόψει τις κανονικές αποδείξεις, δεν μπορεί να παρουσιάζει μικρότερες αγορές και έτσι καταπολεμείται το λαθρεμπόριο.
    Πιστεύω λοιπόν πως το να εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα όλοι οι αποδιδόμενοι στο κράτος φόροι είναι ένας δυναμικός αλλά κυρίως δίκαιος τρόπος για το υπολογισμό του απαλλασσόμενου φορολογητέου εισοδήματος.
    Τσιρογιάννης Μπάμπης
    Ροδολίβος Σερρών

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 21:12 | Κώστας

    ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΩΝ
    ΠΟΣΩΝ

    Σας προτείνομε αμέσους ελέγχους και πρόστιμα σε επιχειρηματίες, αλλά και καταναλωτές. για τη μη έκδοση αποδείξεων
    Πρόστιμα με παράλληλη μείωση των « αφορολογήτων ποσών» κατά το ποσόν των προστίμων ή πολλαπλάσια του ποσού αυτού.
    Οι καταναλωτές ενός π.χ. καταστήματος εστίασης ή ψυχαγωγίας δεν λειτουργούν μόνο ως οικονομικά, υπολογιστικά, υποκείμενα, αλλά και ως υποκείμενα πολυποίκιλων σχέσεων, σκοπιμοτήτων και συναισθημάτων.
    Το ενδεχόμενο ενός τσουκτερού προστίμου, πού θα διπλασιάσει ή τριπλασιάσει το κόστος ενός γεύματος θα λειτουργήσει στις περισσότερες περιπτώσεις «λυτρωτικά».
    Τα πρόστιμα πρέπει να αρχίσουν να επιβάλλονται τώρα, πού αναπτύσσεται το κίνημα των αποδείξεων και όχι αργότερα, όταν θ αρχίσει να «ξεθυμαίνει».
    12-01-2010 Κώστας

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 20:43 | GP

    ΠΡΟΣΟΧΗ ΝΑ ΜΗ ΜΕΙΩΘΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΣΑΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ (30000 – 40000 ΕΥΡΩ) ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΗ Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ 6000 ΕΥΡΩ!

    ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΩΝ ΔΕΚΟ ΚΑΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΤΟΥ ΟΤΕ. ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΘΑ ΣΤΡΑΦΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 20:04 | παναγιωτης

    κύριοι
    θέλω να θέσω ένα πολύ σημαντικό θέμα σε σχέση με την φοροδιαφυγή στο όποιο δεν βλέπω κανείς να αναφέρεται
    δηλαδή αυτό της μαύρης εργασίας στο χώρο των επαγγελματιών
    αναφέρομαι στον καθηγητή που το πρωί δουλεύει στο δημόσιο και το απόγευμα κάνει ιδιαιτέρα μαύρα δηλαδή χρήματα που φυσικά δεν δηλώνει τον υδραυλικό που το πρωί δουλεύει στον οργανισμό ύδρευσης και το βράδυ κάνει υδραυλικές εργασίες στα μαύρα τον ηλεκτρονικό δημόσιο υπάλληλο που το βράδυ ασχολείται και αυτός και βγάζει χρήματα χωρίς να τα δηλώνει και όλους αυτούς σε όλους τους κλάδους που ροφάνε πηγή εσόδων από τους ελευθέρους επαγγελματίες
    εάν ένας ελεύθερος επαγγελματίας φοροδιαφεύγει διαπράττει όπως λένε κακούργημα!!!
    ο μισθωτός δεν διαπράττει κακούργημα?????????
    το θέμα είναι ότι αυτοί οι κύριοι για την ιδία εργασία προσφέρουν πολύ χαμηλότερη τιμή και ο λόγος είναι προφανής
    δεν έχουν να πληρώσουν ενοίκιο καταστήματος φως νερό φπα εφορία και τόσα αλλά έξοδα που έχει ένας ελεύθερος επαγγελματίας
    με αποτέλεσμα ο κόσμος να τους προτιμά
    ποιος θα προστατέψει τους ελευθέρους επαγγελματίες από αυτή την πληγή τα βάλατε όλοι με τους ελευθέρους επαγγελματίες οι όποιοι στο σύνολο τους προσπαθούν ισα ισα να βγάλουν τα έξοδα τους για να μην κλείσουν υπάρχουν βεβαία και εξαιρέσεις όπως μεγαλογιατροί μεγαλοδικηγόροι κλπ αλλά αυτοί δεν είναι ο κανόνας και τους ξέρεται
    εγώ πάντως δεν έχω δει πολλούς υδραυλικούς αλουμινένιες μηχανικούς αυτοκίνητων και άλλους μικροεπαγγελματίες να κυκλοφορούν με μερσεντές η να έχουν βίλλα με πισινά
    παρακαλώ λάβετε σοβαρά υποψιν αυτήν την παράμετρο της παραοικονομίας και προσπαθήστε να την πατάξετε
    με τον τρόπο αυτό βοηθάτε τον ελεύθερο επαγγελματία να αυξήσει τα έσοδα του και αντίστοιχα να αποδώσει περισσότερα στο κράτος
    ευχαριστώ για την προσοχή σας

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 18:07 | ΣΑΡΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΚΥΡΙΟΙ
    ΚΑΝΩ ΕΚΚΛΗΣΗ ΝΑ ΖΥΓΙΑΣΕΤΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ.
    ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΥΟ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΑ ΒΟΗΘΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΑΚΤΙΚΑ ΛΟΓΩ ΑΝΕΡΓΙΑΣ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΖΕΨΕΙ 6000+6000 = 12000 ΕΥΡΩ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΑΖΕΤΕ ΤΗ ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΕΚΟ. ΝΑΧΕΤΕ ΥΠΟΨΗΝ ΣΑΣ ΟΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΙΜΑΤΗΡΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΛΙΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ, ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΙ, Ο ΘΕΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΕΦΑΠΑΞ ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΟΣΦΥΓΟΥΜΕ ΣΤΑ ΕΥΡΩΠΑΊΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ……….
    ΘΑΠΡΕΠΕ ΗΔΗ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΠΕΙ ΤΡΟΠΟΥΣ ΣΥΛΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΤΩΝ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ, ΜΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΗΘΗ ΓΑΪΔΟΥΡΙΑ ΠΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ……
    ΘΑΠΡΕΠΕ ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ, ΝΑ ΜΗ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΕΙ ΝΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΩΡΘΩΣΕΙ ΤΑ ΚΑΚΩΣ ΚΟΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕ ΝΕΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙ ΠΩΣ ΘΑ ΞΑΝΑΒΓΕΙ.
    ΣΚΕΦΤΗΚΑΤΕ ΤΑ ΔΗΜΑΡΧΕΙΑ ΤΩΝ 700 ΔΗΜΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΦΤΙΑΧΤΗΚΑΝ, ΠΟΣΟ ΣΤΟΙΧΙΣΑΝ ΣΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΩΡΑ;;;KOTEΤΣΙΑ;;;
    ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΟΥΤΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΨΗΦΙΣΕ ΚΑΙ ΗΛΠΙΣΕ ΣΕ ΣΑΣ, ΝΕΟ ΦΑΓΟΠΟΤΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΥΠΝΟΥΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΦΤΩΧΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΦΑΜΕ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ( δηλ βρουβες), Δεν μπορουμε να μεταβιβασουμε τα σπιτια μας χωρις επιδοτηση γενναια για μονώσεις, δεν μπορουμε να αγορασουμε ακριβά αυτοκίνητα. Γιναμε Αργεντινή, το πήρατε χαμπάρι;;;

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 17:51 | kontos

    ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΠΑΝΤΟΥ ΠΡΩΤΑ. ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΑ ΤΑΞΙ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ. ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΟΙ ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΔΡΟΜΟ ΧΩΡΙΣ ΕΔΕ. ΜΠΟΝΟΥΣ ΓΙΑ ΕΣΟΔΑ ΠΟΥ ΦΕΡΝΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΣΙΝΟ ΧΑΛΙ ΕΣΟΔΩΝ.ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΣΤΙΣ 3000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 16:31 | Λευτέρης

    Κύριοι,

    Οι τόκοι των στεγαστικών δανείων θα πρέπει να εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα. Οι τόκοι αυτοί συχνά αποτελούν σημαντικό μέρος του οικογενειακού εισοδήματος. Έτσι, οι οικογένειες που έχουν ένα τέτοιο έξοδο φορολογούνται στην ουσία σε εικονικό εισόδημα. Για παράδειγμα, θεωρείστε δύο οικογένειες με μηνιαίο εισόδημα 2700, η μία με δόση δανείου 900 και η άλλη χωρίς δόση δανείου. Η μία καλείται να βγάλει τον μήνα με 1800 και η άλλη με 2700. Θα πρέπει να φορολογούνται με τον ίδιο τρόπο?

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 16:03 | Νεκταρία Παπανικολάου

    Σε συνέχεια του προηγούμενου σχολίου μου θα ήθελα να προσθέσω ότι η σύνδεση του αφορολόγητου με τις αποδείξεις αποτελεί ουσιαστικά κατάργησή του. Επειδή παρά τα σχόλια και τις επισημάνσεις (που φοβάμαι ότι δε θα διαβαστούν καν) σίγουρα θα ξεφύγουν κατηγορίες; δαπανών που θα έπρεπε να ενταχθούν, το μέτρο αυτό, αν εφαρμοστεί, θα οδηγήσει σε περαιτέρω φορολογική επιβάρυνση των μισθωτών και συνταξιούχων, ενώ οι φοροφυγάδες θα γελούν εις βάρος των γνωστών θυμάτων που θα τρέχουν να μαζέψουν αποδείξεις…
    Για αυτό το λόγο θεωρώ απαραίτητη τη διατήρηση του αφορολόγητου των 12.000 ευρώ και περαιτέρω φορολογικές ελαφρύνσεις από την υποβολή ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ αποδείξεων, με έμφαση σε αυτές από επαγγελματίες που φοροδιαφεύγουν. Να αφαιρούνται 100% οι δαπάνες από γιατρούς, δικηγόρους, υδραυλικούς κτλ. Ταυτόχρονα ουσιαστική ενεργοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους: δε μπορεί και δεν έχει την υποχρέωση ο πολίτης να υποκαταστήσει το ΣΔΟΕ και την εφορία. Να δημιουργηθεί γραφείο καταγγελίας επαγγελματιών που φοροδιαφεύγουν, ξεκινώντας από τους γιατρούς. Δε μπορεί να μη γνωρίζετε ότι οι γιατροί εκμεταλλευόμενοι το ευαίσθητο θέμα της υγείας δεν κόβουν αποδείξεις και κανείς δεν τολμά να τους ζητήσει! Να μπορεί ο πολίτης να καταγγέλει, φυσικά με στοιχεία, την αυθαιρεσία των γιατρών, χωρίς να κινδυνεύει η υγεία η δική του ή των δικών του ανθρώπων. Αν δεν πατάξετε τη φοροδιαφυγή σε γιατρούς, δικηγόρους, μεγαλοεργολάβους κτλ, όλα τα υπόλοιπα δε θα είναι απλώς ημίμετρα, αλλά θα διατρανώσουν την υφιστάμενη αδικία εις βάρος των μισθωτών και των συνταξιούχων και θα οδηγήσουν μακροπρόθεσμα σε μεγάλη αγανάκτηση του κόσμου. Το κράτος πρέπει επιτέλους να σεβαστεί τον έλληνα φορολογούμενο και να σταματήσει να τιμωρεί τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους για τη φοροδιαφυγή των υπολοίπων. Ας μην επαναληφθούν τα λάθη με τα τέλη κυκλοφορίας!
    Μην μειώσετε το αφορολόγητο! Θα είναι μεγάλο λάθος – και θα είναι και μεγάλο το τίμημα που θα πληρώσει η κυβέρνηση από την αγανάκτηση του κόσμου…

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 16:43 | Ελευθέριος Μιχαηλίδης

    Προτείνεται να ισχύσει το μέτρο των αποδείξεων και μάλιστα αποδείξεις παντού ηλεκτρονικά.

    Πιο συγκεκριμένα ο κάθε κάθε επαγγελματίας αποκτάει ένα ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής συναλλαγών. Κάτι ανάλογο με την συσκευή ηλεκτρονικής χρέωσης της πιστωτικής κάρτας, που σήμερα έχουν σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις, καταστήματα λιανικής πώλησης.

    Το κράτος εκδίδει και αποστέλλει σε κάθε πολίτη την ατομική του κάρτα, με το ΑΦΜ και το ονοματεπώνυμο του. Κάθε φορά που ο πολίτης αγοράζει κάποιο προϊόν ή υπηρεσία, δίνει στον επιτηδευματία την κάρτα του και ο καθένας καταλαβαίνει ότι από εκεί και πέρα η όλη συναλλαγή είναι γνωστή στο μηχανογραφικό κέντρο του Υπουργείου Οικονομικών, τόσο για τις πωλήσεις του συγκεκριμένου επιτηδευματία όσο για την καταναλωτική κίνηση του πολίτη. Θα μπορούσα να γράψω πολλά πλεονεκτήματα για την πιο πάνω ηλεκτρονική καταγραφή, που είναι η αρχή των πάντων, λόγω χρόνου όμως το αφήνω, αλλά είμαι διαθέσιμος να το αναλύσω.

    Το Υπουργείο Οικονομικών εκδίδει και αποστέλλει κάθε μήνα καταστάσεις κίνησης κάθε ΑΦΜ, τα οποία αποστέλλει και στον επιτηδευματία και στον καταναλωτή. Με τον τρόπο αυτό διευκολύνει τον επαγγελματία, αφού αυτόματα του υπολογίζει το ΦΠΑ που έχει εισπράξει και θα πρέπει να αποδώσει και επίσης ενημερώνει τον καταναλωτή για τις συναλλαγές του, που ουσιαστικά συνέτειναν στην είσπραξη εσόδων ΦΠΑ από το κράτος.

    Από την στιγμή που το κράτος οργανώσει ηλεκτρονικά το σύστημα των αποδείξεων, έχει την δυνατότητα να φτιάξει οποιοδήποτε πακέτο παροχής προς τον πολίτη. Μπορεί εύκολα να φτιάξει το μοντέλο σύνδεσης αφορολόγητου με ποσό αποδείξεων και μάλιστα όχι με αυθαίρετους υπολογισμούς, αλλά με πραγματικά στοιχεία που θα βοηθήσουν το κράτος να προϋπολογίζει κάθε καινούργια ανακοίνωση, ποιά ακριβώς παροχή θα προσφέρει στον πολίτη και ποιά έσοδα θα έχει το κράτος.

    Σήμερα η κυβέρνηση μας λέει, μαζέψτε όλες τις αποδείξεις και θα έχετε οικονομικό όφελος. Άλλοι την πιστεύουν και ξεκίνησαν ήδη την συλλογή αποδείξεων και άλλοι όχι. Εάν όμως η παροχή προς τον πολίτη ήταν ορισμένη αριθμητικά τότε τα αποτελέσματα θα ήταν πολύ μεγαλύτερα.

    Ο πολίτης έχοντας ενημερωμένη την ατομική του καρτέλα κάθε μήνα, θα βοηθούσε περισσότερο στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Μετά τις πρώτες δύο μηνιαίες καταστάσεις, είναι σίγουρο ότι θα γλυκαινόταν και εάν το κράτος ανακοίνωνε συγκεκριμένες παροχές ακόμα και μεγαλύτερο αφορολόγητο στον πολίτη, τότε τα έσοδα του κράτους θα είχαν συνεχή ανοδική εξέλιξη και μάλιστα εκθετική.

    Ίσως κάποιοι να πουν ότι καλά ακούγεται θεωρητικά το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής, αλλά πότε θα γίνει, πόσο θα κοστίσει κλπ κλπ;

    Η απάντηση είναι απλή ελάτε να το συζητήσουμε ή αναθέστε το αύριο το πρωί σε μια τράπεζα ή σε μια κάρτα πιστωτική (Visa) ή ακόμη και σε μια εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Σε πολύ λίγες ημέρες το σύστημα θα μπορεί να είναι σε λειτουργία.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 15:44 | Νάντια

    Προτείνω:
    1ον: Να συνυπολογίζονται αποδείξεις δαπανών στον εξωτερικό. Εφόσον η συγκέντρωση αποδείξεων συνδέεται με το αφορολόγητο ορισμένου ύψους εισοδήματος, αντίκειται στην αρχή της ισότητας το να μην λαμβάνονται υπ’όψιν οι αποδείξεις δαπανών που διενεργήθηκαν στο εξωτερικό.
    2ον: Να εκπίπτουν στο σύνολό τους οι δαπάνες που σχετίζονται με την πράσινη ανάπτυξη. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται οι δαπάνες για αγορά συσκευών ή πραγματοποίηση εργασιών που στοχεύουν στο να καταστεί λιγότερο ενεργοβόρα και επιβαρυντική για το περιβάλλον η κατοικία, ανεξάρτητα από το έτος κατασκευής της: θερμομόνωση, θέρμανση με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (στη Γαλλία όχι μόνο εκπίπτουν από το εισόδημα οι δαπάνες για την τοποθέτηση ηλιακού συλλέκτη για τη θέρμανση, αλλά το κράτος χρηματοδοτεί κατά το ήμισυ την αγορά και τις εργασίες τοποθέτησης), την κομποστοποίηση οργανικών απορριμμάτων.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 15:46 | Παύλος

    Το μέτρο των αποδείξεων, που κατά τα άλλα είναι πολύ σωστό, να μην ισχύσει για τους κατοίκους εξωτερικού, διότι δεν μπορούν για αντικειμενικούς λόγους να μαζεύουν αποδείξεις

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 15:49 | Νεκταρία Παπανικολάου

    Μόλις διάβασα ότι ενισχύεται το σενάριο της μείωσης του αφορολόγητου σε 6.000 ευρώ, με υποχρέωση του φορολογούμενου να προσκομίσει αποδείξεις για τις υπόλοιπες 6.000. Είμαι κατηγορηματικά αντίθετη στο μέτρο αυτό, αφού στο πλάισιο της υποτιθέμενης προσπάθειας να παταχθεί η φοροδιαφυγή θα τιμωρηθούν οι εξ ορισμού ειλικρινείς φορολογούμενοι, οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, χωρίς να επιτευχθεί τίποτα ουσιαστικό σε σχέση με τις ομάδες που πραγματικά φοροδιαφεύγουν.
    -Πρώτα πρώτα, για να δικαιολογηθεί το ποσό των 6000 ευρώ με αποδείξεις, πρέπει να ενταχθούν κυριολεκτικά τα πάντα: ενοίκιο, σούπερ μάρκετ, λαϊκή αγορά, περίπτερα, ΤΑΞΙ (δε φαντάζεστε πόσα χρήματα δαπανά ένας Αθηναίος το χρόνο στα ταξί, όταν δεν έχει αυτοκίνητο), ΔΕΚΟ, εταιρείες τηλεφωνίας, έξοδα αποπληρωμής δανείων/πιστωτικών καρτών, εισιτήρια συγκοινωνιών και κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Αυτά είναι πάγια έξοδα στα οποία καταναλώνεται το μεγαλύτερο μέρος του μισθού ή της σύνταξης και θα πρέπει να συνυπολογίζονται όλα. Αυτό όμως συνεπάγεται:
    1. ότι θα τοποθετηθούν πραγματικά ταμειακές μηχανές ΠΑΝΤΟΥ
    2. ότι θα συλλέγεται ένας τεράστιος όγκος αποδείξεων, από τις οποίες το 80% θα είναι άχρηστες για το κράτος, αφού δε θα προέρχονται από τις γνωστές ομάδες επαγγελματιών που φοροδιαφεύγουν. Αν όμως εξαιρεθούν, δε θα μπορεί ο φορολογούμενος να συγκεντρώσει το ποσό των 6000 ευρώ. Ένας μισθωτός των 1000 και 1200 ευρώ μηνιαίως δεν είναι σε θέση να προσκομίσει αποδείξεις του ύψους αυτού μόνο από καταναλωτικά αγαθά όπως ρούχα, παπούτσια κτλ, γιατί αυτά του έχουν γίνει σχεδόν είδος πολυτελείας…
    – Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να ληφεθεί μέριμνα, ώστε να περιλαμβάνονται και άλλες κατηγορίες εξόδων, όπως αεροπορικά εισιτήρια (και μάλιστα αυτά που κλείνουμε μέσω ίντερνετ), ταξίδια, αγορές μέσω διαδικτύου, θέατρα και κινηματογράφοι. Σε διαφορετική περίπτωση θα έχουμε άμεση παραβίαση της ελευερίας του πολίτη και του δημοκρατικού του δικαίωματος να επιλέξει πώς θα διαμορφώσει τη ζωή του. Δε μπορεί να μου επιβάλλει το κράτος από ποιό βιβλιοπωλείο θα αγοράω τα βιβλία μου, με ποιά αεροπορική εταιρία θα ταξιδεύω και πώς θα διαμορφώνω τον ελεύθερο χρόνο μου. Αυτά είναι κατοχυρωμένα στοιχειώδη δικαιώματα των πολιτών και η παραβίασή τους θα επιφέρει σίγουρα προσφυγές. Δε μπορεί το ΠΑΣΟΚ που μιλά διαρκώς για ηλεκτρονική διακυβέρνηση να αγνοεί ότι πολύς κόσμος πραγματοποιεί συστηματικά αγορές μέσω διαδικτύου.
    -Δικαίωμα του πολίτη είναι επίσης να μη χαίρεται κάποια καταναλωτικά αγαθά και να βάζει στην άκρη κάποια χρήματα από τον πενιχρό μισθό του γιά όποιον λόγο αυτός κρίνει. Είναι απαράδεκτο να τιμωρείται η αποταμίευση.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 15:23 | Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων & Φίλων ΑΜΕΑ Αγ. Παρασκευής

    1. Το αφορολόγητο όριο των Ατόμων με Αναπηρία που είναι έμμεσα
    ασφαλισμένα και βαρύνουν τους κηδεμόνες τους δε θα πρέπει να συνδέεται με συλλογή αποδείξεων ανεξάρτητα αν έχουν ετήσιο
    εισόδημα κάτω ή πάνω από 6000 €.
    2. Οσοι έχουμε παιδιά με βαριά Νοητική Υστέρηση, Αυτισμό και
    Ψυχώσεις λόγω του «εξαιρετικού προνιακού συστήματος» αλλά και των
    ιδιαιτεροτήτων των παιδιών (δε θέλουν ή δε μπορούν να πάνε σε
    ειδικά σχολεία ή οικοτροφεία) πληρώνουμε τεράστια ποσά για τις
    δυνατότητές μας σε κάποιους ειδικούς ή μη, για να παίζουν ή και
    απλά να κάνουν παρέα στα παιδιά. Ολοι αυτοί πλην ελαχίστων,
    εξαιρέσεων δε μας δίνουν απόδειξη για τις υπηρεσίες τους. Το
    πρόβλημα είναι ότι για τα παιδιά μας η επαφή με άλλους ανθρώπους
    εκτός των γονιών τους αποτελεί και τη μοναδική διέξοδο
    κοινωνικοποίησής τους. Επειδή όμως με τους ανθρώπους αυτούς
    δένονται και κάθε αλλαγή τους, δημιουργεί τεράστια προβλήματα σε
    όλη την οικογένεια, αναγκαζόμαστε να υποκύπτουμε στην άρνηση
    έκδοσης απόδειξης. Το αποτέλεσμα είναι προφανές. Δε μπορούμε να
    εμφαζίζουμε τις πραγματικές ετήσιες δαπάνες μας.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 14:59 | Σωκράτης Ιωαννίδης

    Από την εμπειρία μου έχω διαπιστώσει ότι με τη χρήση πιστωτικών καρτών εκδίδεται πάντοτε απόδειξη.
    Νομίζω ότι η ενθάρρυνση της χρήσης καρτών (πιστ/κών και χρεωστικών) θα αποτελούσε αυτομάτως μέτρο αύξησης του ποσοστού των συναλλαγών κατά τις οποίες εκδίδεται απόδειξη.
    Σε συνεργασία με τις τράπεζες θα έπρεπε να γίνει προσπάθεια να μειωθούν οι σχετικές προμήθειες που κάνουν τους καταστηματάρχες να δαγκώνονται δύο φορές όταν βλέπουν τον πελάτη με την πλαστική κάρτα στο χέρι.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 14:12 | Καραγεώργος Γεώργιος

    Είμαι διαζευγμένος πατέρας δύο ανήλικων παιδιών την επιμέλεια των οποίων έχει η μητέρα τους. Παρότι πληρώνω βάσει δικαστικής απόφασης 500,00 € μηνιαίως ώς διατροφή για τα παιδιά μου, η συγκεκριμένη δαπάνη δεν μου αναγνωρίζεται από τη Δ.Ο.Υ., ενώ ταυτόχρονα δεν έχω ούτε μεγαλύτερο αφορολόγητο λόγω των δύο παιδιών μου. Είναι τεράστια αδικία και είναι τουλάχιστον ρατσιστική αλλά και οικονομικά επώδυνη η αντιμετώπιδη των διαζευγμένων γονέων που δεν έχουν την επιμέλεια των παιδιών τους. Καλύπτω το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών των παιδιών μου και ζητώ από την πολιτεία να το λαμβάνει υπόψιν στην εκκαθάριση των φορολογικών μου στειχείων.