Πρέπει να προστεθούν ή να αφαιρεθούν κατηγορίες δαπανών προς έκπτωση και ποιες; Ποιες αλλαγές προτείνετε σε σχέση με τα εκπιπτόμενα από το εισόδημα ποσά; Οι εκπτώσεις δαπανών θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν ένα μέρος του αφορολογήτου ορίου που ισχύει σήμερα;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1.993 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
-Επτά στα δέκα σχόλια εχουν να κάνουν με αποδείξεις ιατρων και πράξεων.Μεγάλο πόνο εχουν οι νεοκενσιανιστές με τους γιατρούς.Φαίνεται οτι το αδήλωτο χρήμα εκεί βρίσκεται.Αίφνης ο γιατρός των 40 η ακόμη και των πενήντα ετων που αρχισε να βγάζει χρήματα στα 35 ,καλείται να κλείσει τρύπες.Κομπλεξικά πράγματα.Εκτιμώ οτι η υπερφορολόγηση τους θα εκτινάξει την αμοιβή της παροχής και θα δημιουργήσει ανισότητες.Φυσικά και ενας ιατρός δεν πρέπει να δηλώνει 13000€-να τεθούν εκει κριτηρια διαβίωσης εως και να τον ελεήσομεν, αλλά ΦΠΑ και άλλα ωραία θα αποφέρουν κόστος λειτουργικό που θα οδηγήσει τις τιμές προς τα πάνω. Αντικειμενικά κριτήρια λοιπον εκεί.
-Θέλω να παρατηρήσω οτι πρέπει να δοθεί προσοχή στο αφορολόγητο όριο των τριτέκνων και πάνω…Αυτοί μόνο απο δαπάνες διαβίωσης,ειναι κορεσμένοι. Επίσης η παραπαιδεία δεν εχει εκλείψει…ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ.Αρα οι μη έχοντες που θέλουν τα παιδιά τους να μάθουν κάτι που δεν δίδει το δημόσιο σχολείο, ως ωφειλε ,δεν μπορούν να δικαιολογήσουν δαπάνες. Η διασκέδαση αυτών των παιδιών δικαιολογείται ως δαπάνη?? Οι μεταφορές τους υπο μορφήν σχολικού.??Θέλω να τονίσω δηλαδή οτι οταν επιδιώκεις να συλλάβεις φορολογητέα υλη καλύτερα να την προσδιορίζεις παρα να επιδιώκεις απο την καθημερινότητα να την ανακαλύψεις…
Ποινικοποιείστε τη μη έκδοση αποδείξεων με εξοντωτικά πρόστιμα, και για τον εκδότη της απόδειξης αλλά και για τον λήπτη αυτής. Είναι γνωστή και πολύ συνηθισμένη η πρακτική της έκπτωσης σε αγορά αγαθού ή υπηρεσίας με την μη έκδοση απόδειξης.
Δώστε κίνητρο στον καταναλωτή να ζητά αποδείξεις με μια διαδικασία παρόμοια με αυτή της επιστροφής του ΦΠΑ στους αγρότες. Έτσι το κράτος επιστρέφει μεν το ΦΠΑ (ο οποίος θα χρηματοδοτήσει ξανά την κατανάλωση τονώνοντας την αγορά) εισπράτει δε το φόρο εισοδήματος, ενώ διαφορετικά υπάρχει απώλεια και των δύο φόρων.
Κατ αρχήν θα ήθελα να τονίσω ότι άλλο πράγμα είναι σύστημα έκπτωσης φόρου μέσω αποδείξεων, που σκοπό έχει την πάταξη της φοροδιαφυγής και είσπραξη εσόδων από Φ.Π.Α, και άλλο η κατάργηση του αφορολόγητου με το παραπάνω πρόσχημα. Δεν είναι δυνατόν ένας μισθωτός με που έχει πάγιες ανάγκες (ενοίκιο, κοινόχρηστα, θέρμανση, ΔΕΚΟ, super market)ένα σεβαστό ποσό, να μην μπορεί να προσκομίσει αποδείξεις για τις πάγιες ανάγκες του και να έχουμε την απαίτηση να προσκομίζει κάθε μήνα αποδείξεις περίπου 500 Ευρώ από ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς και καταστήματα ένδυσης για να συμπληρώσει το αφορολόγητο. Το μέτρο αυτό περισσότερο μοιάζει με κατάργηση του αφορολόγητου (να μην προσθέσω ότι θα αυξηθεί η παρακράτηση φόρου άσχετα αν τελικά καταφέρεις να μαζέψεις τις αποδείξεις) παρά με ότιδήποτε άλλο.
Αγανάκτηση και μόνο ,τίποτα άλλο δε μπορεί να αισθάνεται ο μισθωτός και ο συνταξιούχος. Δηλαδή εμείς οι φορολογούμενοι που σηκώνουμε το βάρος πάντα και συνεχώς πέρα των δυνατοτήτων μας.
Τα πράματα είναι απλά για εσάς, με το σύστημα των αποδείξεων πάλι εμείς θα τη πληρώσουμε. Είναι αδύνατο για εμάς να αποδείξουμε δαπάνες που αυταπόδεικτα με το μισθό των 900 ευρώ δεν υπάρχουν. Είναι όμως μία καλή δικαιολογία για να Φορολογηθούμε επιπλέον .
Να προστεθούν όλες οι δαπάνες που κάνουμε από τα πάντα. Ρούχα παπούτσια σούπερ μάρκετ φαρμακεία εστιατόρεια σινεμά καφετέριες ξενοδοχεία εισιτήρια σε πλοία αεροπλάνα τα πάντα. Το αφορολόγητο όμως πρέπει να παραμείνει ως έχει, να μην εξαρτάται από τις αποδείξεις. Σκεφτείτε είναι δυνατόν τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα όπως εσεις οι ίδιοι το λέτε να μπορέσουν να μαζέψουν 10.000 ή 12.000 Ευρώ το χρόνο για να πιάσουν το αφορολόγητο? Προσπαθείστε να καταλάβετε έστω και λίγο το πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα για τούς πολίτες. Γιά τα τεράστια λάθη που έχουν γίνει διαχρονικά στην χώρα και στην οικονομία τους σίγουρα δεν τα έχουν προκαλέσει οι απλοί πολίτες φορολογούμενοι που υπομένουν πάντα όλα τα βάρη που τους φορτώνετε όλοι εσείς που κυβερνάτε. Πάντα φταίνε οι διάφορες κυβερνήσεις και τό μόνο που ακούμε πάντα είναι ότι πληρώνουνε πηγαίνοντας στην αντιπολίτευση. Για όνομα του Θεού δεν έχει κανείς πληρώσει πραγματικά για τα χάλια μας. Εάν ένας πολίτης έχει χρέη ή βλάψει το Κράτος πηγαίνει κατευθείαν φυλακή με σύντομες διαδικασίες. Όλοι αυτοί που έφτασαν την χώρα σε αυτό το επίπεδο πότε επιτέλους θα πληρώσουν?
1. Οι δαπάνες με αποδείξεις να υπολογίζονται για την καθορισμό του αφορολογήτου με αναλογική σχέση με το δηλούμενο εισόδημα π.χ 1/5
2. Οι δαπάνες για παροχή υπηρεσιών από γιατρούς, δικηγόρους, υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους και συνεργεία να υπολογίζονται στο διπλάσιο ώστε να υπάρχει ισχυρό κίνητρο.
3. Να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό από τις ΔΟΥ με ειδικά καθήκοντα τον έλεγχο των επαγγελματιών και των πολιτών εάν δίνουν και εάν παίρνουν αποδείξεις. Αυτονόητο ότι η μη λήψη απόδειξης αποτελεί παράβαση.
Εκείνο που δεν μπορώ να καταλάβω, ίσως γιατί δεν είμαι οικονομολόγος, με τον κοινό μου νου, είναι γιατί πρέπει να φορολογούμαι διπλά για τα εισοδήματα που ξοδεύω.
Αν, ως μισθωτός, δαπανώ (με αποδείξεις) 15000€ από τις 20000€ του εισοδήματός μου, οπότε πληρώνω 19% ΦΠΑ, γιατί πρέπει να φορολογηθώ βάσει της κλίμακας ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ για αυτό το ποσό;
Με δεδομένο ότι το φορολογικό σύστημα, ως μηχανισμός ανταπόδοσης και άμβλυνσης των κοινωνικών διαφορών, είναι ουσιώδες για την κοινωνική συμβίωση, αλλά και το ότι, για να είναι λειτουργικό, πρέπει να διέπεται από σαφήνεια, απλότητα, δικαιοσύνη, κάνω την εξής πρόταση:
α. Αποδείξεις παντού και για όλα.
β. Κατάργηση του αφορολογήτου ορίου, εκτός από μια κατηγορία μικροσυνταξιούχων.
γ. Ενδεχόμενη κατάργηση του 9% στο ΦΠΑ, εκτίμηση και διαμόρφωση του άλλου συντελεστή (19%)βάσει προσδοκώμενων εσόδων πιο πάνω ή και πιο κάτω (!)
δ. Ηλεκτρονική μηχανοργάνωση όλων των αποδείξεων με την αναγραφή σε καθεμιά κωδικού που θα συμπεριλαμβάνει το ΑΦΜ του πωλητή ή του παροχέα υπηρεσιών και το ποσό.
ε. Ηλεκτρονική υποβολή των αποδείξεων μέσω διαδικτύου ή μέσω ΚΕΠ ή μέσω ακόμη και ηλεκτρονικών συσκευών που μπορούν να εγκατασταθούν παντού και οι οποίες θα εκδίδουν απόδειξη για ένα σύνολο αποδείξεων των οποίων έχει σαρωθεί το barcode.
στ. Υποχρεωτική πληρωμή μέσω της τράπεζας για δαπάνες πάνω από ένα όριο.
ζ. Φορολόγηση του ποσού που απομένει, όταν αφαιρεθούν οι δαπάνες των αποδείξεων με ένα δίκαιο, ενιαίο συντελεστή.
Ναι το προτεινω για ολες τις αποδειξεις ,αλλα πολυ χαρτι και με τα μικρα ποσα ???
Νομίζω ότι είναι απλό. Ο φορολογούμενος να υποβάλει όλες τις αποδείξεις από τις πάσης φύσεως δαπάνες του, οι οποίες να αφαιρούνται από το εισόδημά. Το εισόδημα που απομένει μετά την αφαίρεση των αποδείξεων να φορολογείται με μεγάλο συντελεστή (π.χ. 30%). Να δείτε πως θα κυνηγάει κάθε ένας φορολογούμενος τις αποδείξεις. Εάν το υπόλοιπο αδιάθετο εισόδημα κατατίθεται στην τράπεζα και παραμένει δεσμευμένο για ένα χρόνο να φορολογείται με μικρό συντελεστή (π.χ. 15%).
Οσον αφορά τις υποβαλλόμενες αποδείξεις να συντάσσεται κατάσταση αναλυτική που θα τις συνοδεύει. Το ποσό κάθε «αθροιστικού λάθους» ή ανύπαρκτης αποδείξεως που περιλαμβάνεται στην κατάσταση να βεβαιώνεται ως φόρος στον φορολογούμενο.
There is obviously no trust as to disclosure of income. What about increasing VAT and reducing other taxes for businesses, but not for the public.
Θεωρώ πως το θέμα δεν θα πρέπει να το δουμε αποσπασματικά από τη πλευρά του εισοδήματος αλλά και από τη πλευρά του ΦΠΑ.
1)Πιστεύω πως μια προοδευτική χρήση του μέτρου θα ήταν πιό δίκαιη, πρακτικά εφικτή και αποδοτική. Όπως η έκπτωση με μειούμενο συντελεστή, π.χ. Έως 6.000,00 – 0 %
6.000,01 ως 12.000,00 – 27% (οσο και το ποσοστό του φόρου)
12.000,01 ως 22.000,00 – 7ή9% (όσο και ο χαμηλός συντελεστής ή λίγο λιγότερο)
22.000,01 ως 30.000,00 – 4ή5% (λιγότερο από το προηγούμενο αλλά να αξίζει) και
από 30.000,00 και άνω τίποτα (αποτελούν το 6% των φορολογούμενων!!!)
2)Θα μπορούσε να επιλυθούν προβλήματα και να βελτιώθει η εικόνα της χώρας μας φορολογικά, μέσω της τεχνολογίας.Με τη χρήση του ΑΦΜ ή μιας μαγνητικής κάρτας σε κάθε συναλλαγή,αναλυτικά:
Α)Οι ταμιακές να καταχωρούν τα στοιχεία της συναλλαγής(ΑΦΜ ΠΕΛΑΤΗ, ΗΜ/ΝΙΑ, ΚΑΘΑΡΟ ΠΟΣΟ, ΠΟΣΟ ΦΠΑ) σε μνήμη. Απαίτηση, οιμνήμες να μη δέχονται στοιχεία πάνω από πχ.90μερες (τρίμηνο). Επίσης, να είναι απλή η αποστολή των πληροφοριών, συνδέση της μνήμης, περιοδικά, σε γραμμη τηλεφώνου (on line με moden) και αποστέλει αυτόματα με το πάτημα ενώς κουμπιού τα στοιχεία στο TAXIS.
B)Η καταργηση «ουσιαστικά» της θεώρησης των χειρόγραφων παραστατικών, τα οποία να σημαίνονται με mini φορητούς «εκτυπωτές-μνήμες» στους οποίους,(για τη σημανση να χρειάζεται η καταχώρηση της ημερομηνίας, του ΑΦΜ, της Καθαρής Αξίας και του ΦΠΑ), ομοίως on line αποστολή και να μην δέχονται πάνω από 30 μέρες,
Γ)Για τις ήδη μηχανογραφικές, μόνο ρύθμιση για την 90ήμερη αποστολή.
3)Οι φορολογικές δηλώσεις θα έχουν προτυπωμένο το ποσό των αποδείξεων(για πολλούς λόγους πονηρούς και μη),
4)»Εκτός του θέματος»: Μια επιπλέον πρόταση, να μπλοκάρουν οι μνήμες και να μην μπορουν να εκδίδονται παραστατικά, αν δεν έχουν υποβληθεί οι δηλώσεις ΦΠΑ, για να ξέρει κράτος τους οφειλέτες του (καλό είναι να υποβάλονται και οι χρεωστικές δηλώσεις ΦΠΑ έστω αν δεν πληρώνονται, ούτως ώστε να μην διακόπτεται απρόσκοπτα η λειτουργία των επιχειρήσεων που οφείλουν).
Τα δύσκολα σημεία (για τους κακόβουλους) λύνοναι ως εξής:
α)Σε περίπτωση διακοπής η βλάβης η χειροκίνητη απο στολή μέσω Διαδικτύου των αποδείξεων,
β)Η απαίτηση 24ωρης τεχνικής υποστήριξης,
γ)Η μνήμη να είναι φορητή αλλά αντιστοιχισμένη μόνο σε ένα μητρώο μηχανισμού
δ)Να για την αγορά η να δωθεί πλήρης έκπτωση του ποσού με το ΦΠΑ ή να «επιβαρυνθεί» ο κρατικός προυπολογισμός (που δεν επιβαρύνεται αν αντιληφθούμε…), άλλωστε υπάρχει, αν δε κάνω λάθος, ευρωπαική επιχορήγηση για τη ψηφιακή Ελλάδα,
ε)Σε περίπτωση διαφοράς αποδείξεων με τη δήλωση, η πληκτρολογηση τους μέσω διαδικτύου ή μεσω ανοιχτού για το κοινό υπολογιστή από τις ΔΟΥ με τη βοήθεια των υπαλλήλων.
δ)Στη μεγάλη βάση δεδομένων, περιοδικά μερική αποθήκευση των στοιχείων, και η ταυτόχρονη ταξινόμηση τους και υπολογισμός των συνόλων ανά ΑΦΜ, άλλωστε ο πίνακας των στοιχείων των δεδομένων θα έχουν τη μορφή:
(| α/α ΜΝΗΜΗΣ |ΚΩΔ ΜΝΗΜΗΣ |ΑΦΜ ΠΕΛΑΤΗ | ΑΦΜ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ | ΗΜ/ΝΙΑ | ΚΑΘΑΡΟ ΠΟΣΟ | ΠΟΣΟ ΦΠΑ|).
Έτσι επιτυνχάνεται:
Η διαθεση από όλους (πλιν τους κάτω από 6000) να απαιτούν τις αποδείξεις,
Να μην υπάρχει συνοστισμός στις ΔΟΥ για το μέτρημα των αποδείξεων,
Η απαγόρευση έκδοσης εταιροχρονισμένων παραστατικών(και «μαγείρεμα» των αποτελεσμάτων),
Η αποφυγή «κακόβουλων» συναλλαγών μεταξύ λογιστών-φορολογούμενων και εφοριακών, για φουσκωμα του ποσού ή μεταφορά αποδείξεις από φορολογούμενο σε φορολογούμενο,
Η σε μεγάλο βαθμό μείωση της έκδοσης πλαστών και εικονικών(αφού θα έχουμε έμεσα «Συγκεντρωτική πελατών» από 1 λεπτό)
Ο έλεγχος των ανακριβών δηλώσεων ΦΠΑ και εισοδήματος,
Η έμεση υποβοήθεια για απλοποίηση του ΚΒΣ,
Η εύρεση των επιχειρήσεων που έχουν διπλές και τριπλές ταμειακές μηχανές με το ίδιο μητρώο,
Για οποιαδήποτε περαιτέρω…
Ευχαριστώ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Λογιστής – Οικονομολόγος
Any taxation return should consist of receipts and expences. To be required to keep expenses relating to undeductible items is quite absurd.
I noticed when i have visited Greece the waiter somewhat distressed running after me to hand me a receipt. These are backward and dictatorial type policies. They are often discussed by visitors to your country.
Seems like you have not yet broken the shackles of the oppressor.
1. Υπάρχουν πολλές δαπάνες οι οποίες δεν λαμβάνονται υπόψη. Για παράδειγμα τα έξοδα των διαφόρων κοινωνικών εκδηλώσεων – υποχρεώσεων (γάμοι, βαπτίσεις,κηδείες, μνημόσυνα, κατασκευή μνημάτων) και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτόν να δηλώνουν ό,τι θέλουν.
2. ΟΛΟΙ οι επαγγελματίες να έχουν υποχρεωτικά αναρτημένους ή να επιδεικνύουν κατά περίπτωση τιμοκατάλογους των παρεχόμεων υπηρεσιών με τον ΦΠΑ ενσωματομένο και οι οποίοι να φέρουν θεώρηση από την οικεία ΔΟΥ προκειμένου να καταπολεμηθεί το φαινόμενο της αύξησης της τιμής όταν ο πελάτης ζητάει απόδειξη. Η έλλειψη δε τιμοκαταλόγου να τιμωρείται αυστηρά.
3. Ο οποιοσδήποτε να έχει τη δυνατότητα να εκδίδει αποδείξεις παροχής υπηρεσιών και όχι μόνο οι Γιατροί. Το «κοινωνικό κριτήριο» δεν αποτελεί κατά τη γνώμη μου ουσιαστική δικαιολογία ώστε η υπόψη κατηγορία αφενός να έχει ιδιαίτερη μεταχείριση αφετέρου να συμπεριφέρεται όπως γνωρίζουν οι πάντες. Άν κάποιος για παράδειγμα είναι Δημόσιος υπάλληλος και έχει γνώσεις επισκευής υπολογιστών και το απόγευμα πραγματοποιεί επισκευές, δεν θα πρέπει να θεωρείται παράνομος εφόσον θα παρέχει απόδειξη. Έτσι, και ο πελάτης θα ζητάει απόδειξη και ο απασχολούμενος θα δηλώνει το επιπλέον εισόδημά του αλλά και το κράτος θα εισπράτει τον αναλογούντα φόρο. Όμως, και εδώ, θα πρέπει να εξετάζεται το συνολικό εισόδημα και να κατατάσσεται στην ανάλογη κλίμακα και όχι να επιβάλλεται υπέρμετρη φορολογία η οποία θα έχει αντίθετο απο το επιδιωκώμενο αποτέλεσμα.
4. Όταν κάποιος κάνει μια δαπάνη μέσω τραπεζικού δανείου για οποιοδήποτε είδος, το κάνει προφανώς γιατί δεν έχει τη δυνατότητα να αγοράσει τοις μετρητοίς. Επομένως, τιμωρείται αρκετά από τα υπέρογκα επιτόκια των τραπεζών και δεν είναι ανάγκη να τιμωρείται και από το φορολογικό σύστημα. Άρα, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι περιπτώσεις αυτές σε ότι αφορά το πόθεν έσχες αλλά και τις δαπάνες διαβίωσης γενικότερα.
5. Οι δαπάνες από τις πιστωτικές κάρτες θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σε συνδυασμό με το γενικότερο προφίλ του κάθε φορολογουμένου. Δεν είναι λογικό να κρίνονται το ίδιο ένας μεγαλοεισοδηματίας που κάνει χρήση της πιστωτικής του κάρτας για λόγους ευκολίας και ένας μισθοσυντήρητος ή και άνεργος πολίτης γιατί δεν έχει άλλη λύση.
6. Κάτω από το πλαίσιο των δαπανών θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται ΟΛΕΣ οι δαπάνες χωρίς εξαιρέσεις γιατί έτσι και ο κάθε πολίτης θα ζητάει απόδειξη από κάθε συναλλαγή αλλά και οι επαγγελματίες θα παρουσιάζουν τον ακριβή τζίρο τους.
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ. ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΖΕΥΟΥΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΠΡΟΦΑΣΗ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ.
ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΥΣ; ΜΗΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ 150 ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ;
Διάβασα με πολλή προσοχή σχεδόν όλα τα μηνύματα για την ενίσχυση του μέτρου των αποδείξεων έτσι ώστε ο φορολογούμενος να έχει έκπτωση από το εισόδημά του. Το μέτρο κατ’ αρχήν το θεωρώ σωστό με την προοπτική όμως να λειτουργήσει σωστά. Εξηγούμαι λοιπόν.
1)Θα πρέπει ειδικά για τους συνταξιούχους άνω των 65 ετών να μην ισχύσει. Ο λόγος είναι απλός. Ο συνταξιούχος αυτής της ηλικίας δεν θα πάει ούτε στο κομμωτήριο, ούτε στην ταβέρνα, ούτε θα βάψει το σπίτι του κάθε δύο ή τρία χρόνια. Να ισχύσει μόνο σε συνταξιούχους οι οποίοι έχουν παρακράτηση φόρου. Σκεφτείτε τους συνταξιούχους στα χωριά οι οποίοι οι άνθρωποι δεν ξέρουν και γράμματα. Τεράστιο μπάχαλο. Εκτός αν ισχύσουν όλες οι αποδείξεις ανεξαρτήτως φορέα. Δηλαδή σούπερ μάρκετ, ΔΕΗ, ΟΤΕ,πετρέλαιο και όλα τα υπόλοιπα. Έτσι όπως φτάσαμε το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός μας πηγαίνει σε λογαριασμούς κοινής ωφέλειας και σε είδη βασικής ανάγκης.
2)Έχει γίνει μία παρεξήγηση στις αποδείξεις των επαγγελματιών. Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας. Το επάγγελμά μου δεν θα το αναφέρω. Μπορεί να το καταλάβετε από τα γραφόμενά μου. Κόβω αποδείξεις σε όλους. Όσο και αν αυτό σας φαίνεται παράξενο. Το ζήτημα όμως είναι το άλλο. Αποδίδω το ΦΠΑ μου κανονικά κάθε τρείς μήνες και μιλάμε ότι το ποσό αυτό αντιστοιχεί σχεδόν σε δύο μηναίους μισθούς. Ρωτάω λοιπόν. Πώς εγώ θα μπορώ να κινηθώ όταν το ΦΠΑ που εισπράττω το παίρνω με καθυστέρηση μπορεί και ενός εξαμήνου; Αυτό που θέλω να τονίσω είναι το γεγονός ότι το Υπουργείο ας μας ακούσει μία φορά έστω και τώρα και ας καθιερώσει ελάχιστο κόστος εργασιών ή παροχής υπηρεσιών. Έτσι ώστε ο καθένας θα ξέρει τί πληρώνει και γιατί το πληρώνει και η απόδειξη αυτή να εκπίπτει 100% από το εισόδημά του. Σε αυτό δεν είμαι αντίθετος. Μετά θα δείτε εκτίναξη των εσόδων του ΦΠΑ. Έχω άδικο; Δεν το νομίζω.
3)Στις κατηγορίες των αποδείξεων έχουν μπεί αρκετές κατηγορίες. Εκεί που έχει γίνει η μεγαλύτερη παρεξήγηση είναι στους ελαιοχρωματιστές και σε όλα τα επαγγέλματα της οικοδομής. Πολλοί πολίτες παρασύρθηκαν και πιστεύουν ότι η επέκταση αυτή είναι λάθος. Σωστή είναι με την διαφορά ότι όλα αυτά τα επαγγέλματα θα υποχρεωθούν να ασφαλιστούν στον ΟΑΕΕ, γιατί πολύ απλά θα είναι ελεύθεροι επαγγελματίες και θα αποδίδουν το ΦΠΑ κανονικά. Ξέχωρα ότι οι εργολάβοι οικοδομών θα γλιτώσουν από το ΙΚΑ και θα περνάνε σαν έξοδο το τιμολόγιο που θα τους κόβουν όλα αυτά τα επαγγέλματα. Εννοείται βέβαια ότι όλα θα έχουν ένα ελάχιστο κόστος όπως ισχύει στις οικοδομές. Λίγοι είναι αυτοί που είναι ημερομίσθιοι και τα απογεύματα πηγαίνουν και φτιάχουν μερεμέτια και οτιδήποτε άλλο έχει σχέση με το σπίτι; Αν καθήσετε και υπολογίσετε ότι η ελάχιστη αμοιβή είναι λίαν επιεικώς 20-30 € για να μην πώ και παραπάνω 10 επισκέψεις να έχει για σκεφτείτε πόσα χρήματα πηγαίνουν στην τσέπη τους «μαύρα» και ωραία και εσύ φορολογούμενε πολίτη σκάς και λές γιατί όλα τα βάρη σε μένα; Να γιατί.
4)Τέλος όσον αφορά για την απαλλαγή επαγγελμάτων από το ΦΠΑ αυτό με βρίσκει εντελώς αντίθετο. Όλοι ανεξαιρέτως να ενταθχούν στο καθεστώς. Ακόμη και τα περίπτερα. Διάβασα από μερικούς ότι κάποιοι συνταξιούχοι δεν πηγαίνουν σε γιατρούς. Γι’ αυτό και τα ιδιωτικά κέντρα και ιατρεία καθημερινά είναι γεμάτα από συνταξιούχους κυρίως οι οποίοι δεν μπορούν να αντέξουν τον χρόνο αναμονής στα δημόσια νοσοκομεία καταφεύγουν στους ιδιώτες γιατρούς;
5)Τελειώνοντας θα πρέπει να τονίσω και ένα άλλο γεγονός το οποίο δυστυχώς με έχει εκπλήξει δυσάρεστα. Πότε οι πολίτες αυτής της χώρα θα μάθουν να ζητάνε απόδειξη για ότι αγαθό ή υπηρεσία αγοράσουν; Ακόμη θυμάμαι την διαφήμιση «Αγαπάς την Ελλάδα; ΑΠΟΔΕΙΞΗ!!!». Το μέτρο είναι αλήθει ατόνισε. Το ζήτημα είναι ότι θα πρέπει μέσα από αυτό τον διάλογο ο υπουργός να διαλέξει εκείνες τις λύσεις οι οποίες και δεν θα έχουν κοινωνικό αντίκτυπο αλλά και θα δούν τα έσοδά του ΦΠΑ να εκτινάσσονται ευχάριστα. Το θέμα είναι να αποκτήσουμε ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ!!! Οι αποδείξεις πρέπει να μπούν στο πετσί μας είτε το θέλουμε είτε όχι. Κανείς στο απυρόβλητο. Μόνο έτσι θα πάμε μπροστά. Διαφορετικά πολύ φοβούμαι ότι θα ακούσουμε πάλι την φράση ενός πολιτικού που έμεινε στην Ιστορία. Χαρίλαος Τρικούπης. «Δυστυχώς επτωχεύσαμεν!!!». Πιστέψτε με κύριε υπουργέ σαν ένας νέος 37 ετών δεν θέλω να την ξανακούσω. Ευχαριστώ πολύ.
Διάβαζα μερικά σχόλια σας. Είναι πολύ καλές προτάσεις και συμφωνώ μερικές.
Να κάνω μια πρόταση. Το κράτος να φτιάξει μια κάρτα σαν πιστωτική σε κάθε άτομο έπειτα απο μια απλή αίτηση χωρίς επιβάρυνση. Τη κάρτα θα την κρατά ο πολίτης που θα ψωνίζει και το κατάστημα,το ιατρείο ο ελευθερος επαγγελματίας να προμηθεύονται όλοι ένα μηχάνημα ανεξαιρέτως επαγγέλματος θα περνά τη κάρτα πατώντας το ποσό η οποία θα αναγράφει το αφμ του, την ημερομηνία και το ποσό. Έτσι θα γνωρίζουμε το μηνιαίο ποσό και τι αγαθά πληρώσαμε.
Με το αφμ που κατέχει το μοναδικό αριθμό του κάθε πολίτη ξέρουμε με το σύστημα αφού βλέπουμε τι επάγγελμα. Με την κάρτα καταθέτεις την εφορία και το σύστημα τους βλέπουν τις κινήσεις διασταυρώνοντας με τους άλλους. Προτείνω να επεκτείνουν σε όλα τα επαγγέλματα (καταστήματα, supermarket, κλάμπ, ιατρεία και αλλά) ειδικά και στα φαρμακεία όπου εκεί με τον ασφαλιστικό φορεά τους βλέπει τι φάρμακα πήρε διασταυρώνει με τις συνταγογραφήσεις κάθε ιατρού αλλά και να μπορεί να πάρει πίσω τα χρήματα τους αφού έχουν δώσει ένα ποσοστό. Συνιστώ στα φάρμακα να έχουν ενιαίο ποσοστό συμμετοχής πληρωμής όλων των ασφαλιστικών φορέων.
Ευχαριστώ…
Καταργείστε το «Αφορολόγητο Όριο» και αφαιρέστε τις αποδείξεις απευθείας από το εισόδημα.
Είναι ένας πολύ καλός τρόπος (αν όχι ο μόνος) να υποχρεώσετε όλους να ζητάνε αποδείξεις.
Επικεντρωθείτε στη συγκέντρωση αποδείξεων από επαγγέλματα που φοροδιαφεύγουν (ή φοροαποφεύγουν):
– Γιατροί
– Δικηγόροι & Συμβολαιογράφοι
– Αρχιτέκτονες, Μηχανικοί κ.λπ.
– Υδραυλικοί, Ηλεκτρολόγοι και άλλοι «μάστορες»
– Μηχανικοί αυτοκινήτων
– Καφέ, Εστιατόρια, Ζαχαροπλαστεία κ.λπ.
– Ηθοποιοί, Τραγουδιστές κ.λπ. «καλλιτέχνες»
κ.ά.
Εντατικοποιήστε τους ελέγχους!
Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί πρέπει να ξυπνήσουν από τον βαθύ λήθαργο πο έχουν πέσει!
Καταργείστε ΟΛΕΣ τις εξαιρέσεις! Τα βάρη πρέπει να μοιράζονται με αναλογικότητα αλλιώς το υποζύγιο θα πεθάνει!
έχω φορολογητέο εισόδημα 17000 ευρώ. Από αυτό τα 5500 είναι δόση στεγαστικού δανείου, τα 2500 έξοδα σούπερ μάρκετ (για τροφή και καθαριότητα, τα βασικά), τα 2000 έξοδα κίνησης και συντήρησης ενός μικρού αμαξιού που έχω, τα 1500 λογαριασμοί σπιτιού (οι απαραίτητοι, όχι κάρτες), υπολογίστε και περίπου 1500 ευρώ ο φόρος με το ισχύον σύστημα, τι μένει? 4000 ευρώ, δηλαδή να τα χαλάω όλα για να κερδίσω το αφορολόγητο? και άμα πάθω κάτι? να μην αποταμιεύω? ή μήπως το κράτος θα μου παρέχει όλες τις υπηρεσίες δωρεάν. Για σκεφτείτε λίγο καλύτερα μήπως πρέπει να αφαιρείται το κόστος στεγαστικού δανείου από το εισόδημα ώστε να μειώνεται το απαίτουμενο ποσο αποδείξεων για το αφορολόγητο, γιατί αλλιώς δε θα έχουμε να το καλύψουμε καθώς το εισοδημά μας δε μας επαρκεί γιαυτό.
Καλησπέρα,θα πρέπει στις αποδείξεις να προσμετρώνται και αυτές των SUPER MARKETS διαφορετικά θα την πληρώσουν πάλι οι μισθωτοί και κυρίως οι συνταξιούχοι.Το ποσό των αποδείξεων όπως ακούγεται των 5000 ευρώ δεν μαζεύεται εύκολα μόνο με εστιατόρια,κομμωτηρια,δικηγόρους και υδραυλικούς.Αλλωστε οι μικρομεσαίοι τα περισσότερα απο τον μισθό τους τα δίνουν στα σουπερ μαρκετ και στους κοινοχρηστους λογαριασμους.Και προσοχη στους συνταξιουχους .Αραγε μπορεί ένας 87χρονος να συγκεντρώσει αποδείξεις 5000 ευρώ;Και τι κανουμε όταν σου λένε με απόδειξη 1500 και χωρίς 1200;Εμεις παλι θα πληρώσουμε το Φ.Π.Α. τους;
Πιστευω οτι ειναι λαθος ο εξαναγασμος της συλογης αποδειξεων για την διατηρηση του αφορολογητου οριου τοθλαχιστον για τους χαμηλομισθους.
Αν επρεπε να γινει κατι αναλογο θα πρεπει να εφαρμοστη στα μεγαλα εισοδηματα και οχι στα εισοδηματα των 12000 -15000 euro
Δηλαδη αν ο χαμηλο συνταξιουχος δεν μπορεσει να μαζεψει το ποσο των αποδηξεων πρεπει να τιμωρηθει με φορολογιση του ειδη χαμηλου του εισοδηματος?
Πολυ καλλιτερα θα ηταν αν η κυβερνηση εφαρμοζε το συστημα της ανταμοιβης, Δηλαδη θα μπορουσε να πει, οτι θα δινει πισω το 10-20% του παρακρατηθεντα φορου της καθε αποδειξης και αυτο το ποσο θα εκπιπτει απο το συνολικο φορολογιτεο εισοδημα του.
Με το τροπο αυτον σπρωχνει τον πολιτη απο μονο του να αρχισει το σαφαρι των αποδειξεων για να εχει καλλιτερη φορολογικη μεταχειρηση.
Το κρατος μπορει να βαζει με αυτο τον τροπο εναν συνεταιρο αλλα θα του μενει στην «τσεπη» το 80-90%
Επισης ο νομος για τη φοροδιαφυγη στην Ελλαδα θα πρεπει να αλλαξει και να μπει στην κατηγορια του βαρεος εγληματος (οπως πολυ καλα θα γνωριζει ο πρωθυπουργος ειναι στην Αμερικη) με εφαρμογη κλεισιματος των επιχειρισεων που φοροδιαφευγουν και μεγαλα προστημα
Η αποδεδηγμενα μηδενικη ανοχη σε αυτο το ειδος του εγληματος θα κανει τον κοσμο να αρχισει να μαθαινει σε μια καινουργια ταξη πραγματων.
Εμφανιση αποδείξεων για συμπλήρωση του αφορολόγητου ή πλήρης αφαίρεσή τους απο το εισόδημα και φορολόγηση του υπολοιπου?
Η απάντηση εξαρτάται καθαρά απο το ποιές αποδείξεις θα γίνονται δεκτές.
Αν δικαιολογούνται τα σημερινα έξοδα μόνο θεωρώ ότι θα πρέπει να διατηρηθεί ένα υψηλό αφορολόγητο ποσο (περι τα 8000-9000 ευρώ).
Αν ενταχθούν όλες οι αποδείξεις συμπεριλαμβανομένων και αυτών απο τα Super Markets, των ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ) και των εταιριών τηλεφωνίας (κινητής και σταθερής) τότε και μόνο τότε θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για φορολογηση του εναπομείνοντως εισοδήματος.
Στην δεύτερη περίπτωση είναι προφανές ότι θα εξαναγκαστουν να εμφανιστούν πολλοί απο τους «αγαπητούς» φοροφυγάδες αλλά πιθανόν να υπάρξουν απώλειες απο φόρους που, χρόνια τώρα, εισπράττει το κράτος απο αυτούς που δεν μπορούν να κρυφτούν. Και δεν είναι ποτε έυκολο να δεχτείς το γεγονός οτι ναι μεν ηρθαν καινούριοι αλλα οι παλιοί «πελάτες» μειώθηκαν.
Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει λόγος ούτε και έξτρα αφορολόγητο ποσο ανά παιδί ούτε διαβουλευσεις επι διαβουλέυσεων για το τι και έως τι ποσο θα πρέπει να αφαιρείται μια δαπάνη.
Λύσεις για την συγκέντρωση, κατάθεση και διαστάυρωση των αποδείξεων υπάρχουνε αλλα δεν είναι της παρούσης
1.εστω υπαλληλος με σδε 25000,με συζυγο ανευ εισοδηματων, 3 παιδια, στεγαστικο δανειο 4000 ετησιως, οικογενειακες δαπανες 7000, αφορολογητο 12000
λεμε:
12000 αυτος
+
2000 συζυγος
+
6000 (3 παιδια)
+
4000 στεγαστικο (μεχρι 20% σδε)
+
5000 οικογ. δαπαν (7000-5000(20% σδε))
=
29000 συνολο
κατα σπουδαιοτητα και επειδη με τις οικογ. δαπ. υπερβαινει το σδε, η επιστροφη του ειναι οσα του κρατησαν στη μισθοδοσια του
2. ζευγαρι με σδε 45000, στεγαστικο 10000, οικογ. δαπ. 14000, αφορολογητο 12000+ 12000+24000
λεμε:
στεγαστικο 9000 (20% σδε)
+
9000 οικ. δαπ (20%) σδε
=
18000
18000+24000=42000
φορολογουνται για 3000
20%*3000=600 φορος
τι κρατηθηκε σαν φμυ;
+ ή – διαφορα
δεστε το
ειμαστε 3000000 κοσμος
ή ασκεις κοινωνικη πολιτικη ή αστο καλυτερα
συμφωνώ και εγώ με εκείνους που θεωρούν ότι υπάρχει πρόβλημα με την φύλαξη αποδείξεων… βασικά καταστρέφονται με τη πάροδο του χρόνου
για αυτό προτείνω να υποβάλλονται φορολογικές δηλώσεις – μόνο μέσω internet – 2 φορές το χρόνο: Μάιο και Νοέμβριο
η φοροδιαφυγή/αποφυγή προκύπτει κυρίως από τους εμπόρους και όσους παρέχουν υπηρεσίες – όλες αυτές θα πρέπει με ενιαίο τρόπο να μειώνουν το εισόδημα
το δύσκολο είναι πως θα έχει όφελος ο καταναλωτής να ζητάει αποδείξεις, πχ στις αποδείξεις υπηρεσιών που σήμερα μέχρι τις 20,000 εκπίπτει το 40%, δηλαδή επιστροφή φόρου μάξιμουμ 8,000Χ25% (στο μέσο κλιμάκιο) ο καταναλωτής εάν παρουσιάσει αποδείξεις 10,000 έχει όφελος 10,000 Χ 40% Χ 25% = 1,000 ή 10%
που το θεωρώ λίγο…
εάν πχ ο διοργανωτής γάμου κάνει έκπτωση 10% τότε είναι μία η άλλη + ο καταναλωτής παίρνει άμεσα την επιστροφή φόρου που μπορεί να είχε σε 12 μήνες από το κράτος…
ξαναγράφω, οι φοροαπαλλαγές να ισχύουν με κάποιο ενιαίο τρόπο όπου αφορά συλλογή αποδείξεων
διατηρήστε και αυξήστε το 100% των ιατρών-δικηγόρων που ισχύει εδώ και λίγους μήνες
και να ξαναδείτε τους τόκους των δανείων – εδώ υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ παλαιών και νέων δανειοληπτών…
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΒΕΝΖΙΝΗΣ;ΟΙ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΟΒΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ;
Το αφορολόγητο εισόδημα στο ύψος του ΕΚΑΣ. Εκπτωση από το εισόδημα όλων των αποδείξεων μέχρι τις 15.000 €. Προοδευτική κλίμακα με ανώτατο συντελεστή 35% για όλα τα εισοδήματα. Κατάργηση αυτοτελούς φορολόγησης.
Φοβάμαι πως είναι πολύ δύσκολο στην υλοποίηση. Διαβλέπω σκηνές απαίρου κάλους που θα εκτυλίσονται στις ΔΟΥ, όπου οι εφοριακοί θα προσπαθούν να ελέγξουν τις εκατοντάδες αποδείξεις που θα προσκομίζει ο κάθε φορολογούμενος. Και αυτοί που θα επιλέξουν την ηλεκτρονική υποβολή; Θα τους καλέσετε εκ των υστέρων να τις επιδείξουν; Και αυτοί θα τις δανείζοναι ο ένας από τον άλλο…
Όχι δεν είναι σοβαρή λύση.
Ορθή η σκέψη να στρέψετε τους φορολογούμενους κατά των φοροαποφευγόντων, αλλά …
Μιά προτιμότερη λύση είναι να στοχοποιηθούν οι φοροδιαφεύγοντες ως κλάδοι και να ληφθούν ειδικά μέτρα κίνητρα για τους φορολογούμενους. Π.χ. η επιλογή του γιατρού να γίνει ελέυθερη για τους ασφαλισμένους οι οποίοι να επιλέγουν είτε τον γιατρό του Ταμείου τους, οπότε δεν θα πληρώνουν τίποτα, ή τον ελεύθερο γιατρό, οπότε η απόδειξή του να υποβάλεται από τον ασφαλιζόμενο στο Ταμείο του, από το οποίο να εισπράτει το 100% αυτής μέχρι το ποσό που δικαιολογεί αυτό, και 50% για το υπερβάλλον. Ναι με τη λύση αυτή θα επιβαρυνθούν τα Ταμεία, αλλά η έκδοση αποδείξεων θα ρίξει στη δαγκάνα τους φοροδιαφεύγοντες ιατρούς, από τα φορολογικά έσοδα των οποίων μπορεί να επιδοτήσει το προκύπτον έλλειμα των Ταμείων.
Μια λύση για την απαίτηση αποδείξεων είναι να συμπεριλαμβάνεται υποχρεωτικά το ΦΠΑ σε κάθε τιμή ή εκτίμηση, όπως ήδη κάνουν πολλά καταστήματα λιανικής. Έτσι όταν ζητάω απόδειξη δε θα μπορεί να πεί ο μαραγκός εντάξει αλλά θα πληρώσεις και ΦΠΑ, όπως κάνει τώρα (μεταθέτοντας την φοροδιαφυγή σε μένα). Θα του πω, η τιμή που είπες δια νόμου συμπεριλαμβάνει το ΦΠΑ.
Και θεωρώ καλύτερα να μειωθεί το ΦΠΑ και να αυξηθούν τα έσοδα του κράτους από το φόρο εισοδήματος. Βλέπε http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=1248 19% είναι υπερβολικό.
Φυσικά, η αφαίρεση από το εισόδημα για δωρεές σε κοινωφελής σκοπούς πρέπει να συνεχιστεί ως έχει. Δε γίνεται να φορολογείσαι για εισόδημα που δώρισες στην κοινωνία.
Απο κει και πέρα δεν το βρίσκω σωστό να ευνοείται φορολογικά η κατανάλωση. Οποιοδήποτε οικονομικό κίνητρο για τη συλλογή καταναλωτικών αποδείξεων συνεπάγεται έναν υπολογισμό μεταξύ των δύο ατόμων που κάνουν την συναλλαγή για το πώς θα τους έρθει φθηνότερα. Αυτός ο υπολογισμός πώς είναι δυνατόν να βγάλει κερδισμένο το κράτος;
Βλέπε http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=1157
Σωστό το σχόλιο για αυτούς που ζούν στο εξωτερικό αλλά φορολογούνται στην Ελλάδα:
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=1250
Προσθέτω και τους συνταξιούχους που ζούν με τα παιδιά τους στο εξωτερικό. Γιατί να αυξάνεται ο φόρος που πληρώνουν επειδή δεν καταναλώνουν στην Ελλάδα (και επίσης δεν επωφελούνται από τα δημόσια έργα στην Ελλάδα).
Η ας πούμε κάποιος αγρότης που καλλιεργεί τα δικά του τρόφιμα και επομένως έχει λιγότερες αποδείξεις. Γιατί να επιβαρύνεται επειδή καταναλώνει λιγότερο;
Και τι θα γίνει με τις λαϊκές αγορές; Θα αναγκάσετε όλους τους μικρο-παραγωγούς να κόβουν απόδειξη για ένα ευρώ λεμόνια; Το σωστό είναι να κόβουν όλοι απόδειξη, αλλά θα έκανα κάποιες εξαιρέσεις στη λαϊκή αγορά για πρακτικούς και ανθρωπιστικούς λόγους. Δεν φτάνει που δεν τηρούμε τους νόμους που έχουμε, να βάλουμε κι άλλους που τηρούνται ακόμα πιο δύσκολα; Αν επομένως συνεχίσει να εξαιρείται η λαϊκή από αποδείξεις, δεν πρέπει να ευνοείται φορολογικά αυτός που ψωνίζει απ’ το σουπερ μαρκετ απ’ αυτόν που ψωνίζει κατ’ ευθείαν απ’ τον παραγωγό. Είναι βέβαια και μερικοί έμποροι που τα κονομάνε στη λαϊκή π.χ. πουλώντας ξηρούς καρπούς απ’ το φορητό τους κατάστημα 10 με 20 φορές πιο ακριβά ανά κιλό απ’ ότι ο διπλανός που πουλάει σπανάκι. Αυτοί θα ‘πρεπε να κόβουν απόδειξη.
Τέλος το να μαζεύω ένα κάρο ψιλο-αποδείξεις το θεωρό βάρος και επί πλέον επίπονη και αντιπαραγωγική δουλειά για μένα και για κάθε φορολογούμενο (ιδιαίτερα ηλικιωμένους).
Καταρχήν χρόνια πολλά, καλή χρονιά και καλή δύναμη.
Θα ρίξω μια απλή πρόταση που στόχο έχει πραγματικά την πάταξη της φοροκοπάνας!!!
Λοιπόν για να μην γίνονται παζάρια στα διάφορα ταμεία αφορολόγητο για όλους 8000€ και από εκεί και πέρα ΟΛΕΣ οι αποδείξεις παροχής υπηρεσιών, εστιατορίων, κέντρων διασκέδασης, εστιατορίων…..και λοιπών να εκπίπτουν 100% από τη φορολογία.
Έτσι θα έχω πραγματικό κίνητρο να ζητήσω απόδειξη και να μην κάνω παζάρια στην τιμή.
Εύχομαι η πλειοψηφία των Ελλήνων να δηλώνει πάνω από 15000€ εισόδημα, οπότε αν ξέρουν ότι υπάρχει περίπτωση να μην πληρώσουν καθόλου φόρο… ναι θα ζητήσουν απόδειξη….
Και αν θέλετε να κτυπήσετε τη φοροδιαφυγή δώστε bonus στα επαγγέλματα που δεν κόβουν αποδείξεις… όπως πχ έκπτωση στο αφορολόγητο ποσό έως και 200%, ναι αν κάποιοι δεν μπορέσουν μα μαζέψουν πολλές αποδείξεις να μπορούν να συμπληρώσουν ένα ελάχιστον πλαφόν με αυτές τις αποδείξεις έως και το 2πλάσιο της τιμής πχ αποδείξεις από είδη αγοράς 5000 και 2000 από γιατρούς-δικηγόρους-υδραυλικούς κλπ τότε αντί για 7000 να πηγαίνει στις 9000€ αφορολόγητο!!
Έτσι και για τσίχλα των 10 λεπτών θα ζητάς απόδειξη !
Δεν θέλει κόπο…τρόπο θέλει και κανένας δεν θα είναι δυσαρεστημένος και το κράτος θα μαζέψει ουκ ολίγα….
Φιλικά
Ανδρέας
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ ΠΛΕΟΝ ΟΤΙ:Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΓΟΡΑ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ Η ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ (ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΝΑ ΠΟΣΟΣΤΟ).
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΩΣ ΕΚΠΙΠΤΟΜΕΝΕΣ!!!
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΤΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ:ΕΙΔΗ ΕΝΔΥΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΔΗΣΗΣ, ΤΑ SUPER MARKETS,ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΑ, ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ, ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΙΑΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, TA ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΧΩΡΟ ΑΥΤΟ (ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ), ΤΑ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΑ,ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ (ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΝΗ), ΤΟΥΣ ΦΟΥΡΝΟΥΣ, ΤΑ ΚΡΕΟΠΩΛΕΙΑ, ΤΑ ΙΧΘΥΟΠΩΛΕΙΑ, ΤΑ ΚΑΦΕ ΜΠΑΡ, ΤΑ ΤΑΧΥΦΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΝΤΙΝΕΣ (ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ, ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ, ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΤΡΑΙΝΩΝ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ),ΤΟΥΣ ΜΑΝΑΒΙΔΕΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΑΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ).
ΚΑΘΙΕΡΩΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΑ, ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ, ΣΤΑ ΤΑΞΙ, ΣΤΙΣ ΛΑΙΚΕΣ.
AΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 1 ΠΑΙΔΙ ΣΤΑ 1500ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΣΤΙΣ 3000ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΙΠΤΩΜΕΝΩΝ ΠΟΣΟΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ : ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ KAI NOΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ «ΚΑΛΥΨΗ», ΓΙΑ ΤΟΚΟΥΣ «ΠΡΩΤΗΣ» ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ, ΓΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ.
ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΟΛΕΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΙΑΤΡΟΥΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ, ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ, ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΥΣ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΥΣ, ΛΟΓΙΣΤΕΣ,ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΥΣ,ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΣ,ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΕΣ,ΖΩΓΡΑΦΟΥΣ κλπ. ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ (πχ Χ 1,30 ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΕΝ ΠΟΣΟ), ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΜΦΙΤΑΛΑΝΤΕΥΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙ Η ΟΧΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ «ΦΟΒΕΡΑΣ» ΤΟΥ ΦΠΑ.
ΤΟ ΙΔΙΟ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΟΣΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Η ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ(ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΣΤΙΓΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΑΥΤΟ).
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ «ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ» ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΚΑΤΑ 2000 ΜΕ 3000ΕΥΡΩ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΘΗΓΟΥΝ ΧΑΜΗΛΟΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΩΣ ΧΑΜΗΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ.
ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ, ΑΡΑ ΒΟΗΘΑΝΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΦΠΑ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΣΑΝ «BONUS» (ΟΠΩΣ ΠΡΟΑΝΕΦΕΡΑ), ΕΠΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ.
ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΚΡΗ «ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ» ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΦΟΡΟΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ, ΔΩΡΕΕΣ ΚΑΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΕΣ :ΗΠΙΟΤΕΡΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ. ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΦΗΝΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΜΕ ΤΟΣΟ ΔΥΣΒΑΣΤΑΚΤΟ ΤΡΟΠΟ.ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΕ ΤΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ.
Έκπτωση με αποδείξεις από τα μακαρόνια … μέχρι τα καύσιμα ,ποτά τσιγάρα και όλες τις υπηρεσίες
Σωστό μέτρο. Επιπλέον θα μπορούσε να υιοθετηθεί και το κινέζικο σύστημα,, σύμφωνα με το οποίο θα γίνονται και κληρώσεις , με βάση τον αριθμό της απόδειξης που θα αποθέρει πολλά οφέλη στους τυχερούς. Επίσης να ποινικοποιηθεί η μη έκδοση απόδειξης. Να τοποθετηθούν άμεσα ταμειακές στα βενζινάδικα.
Να εκπίπτουν οι καταναλωτικές δαπάνες με την προσκόμιση αποδείξεων από κάθε αγορά αγαθών λιανικής πώλησης καθώς και παροχής οποιουδήποτε είδους υπηρεσίας σε ποσοστό τουλάχιστον 25%, ώστε να είναι δελεαστικό για τον καταναλωτή να απαιτεί απόδειξη από τον λιανέμπορο ή τον προσφέροντα την υπηρεσία. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα, οι έντιμοι φορολογικά πολίτες να υποχρεώσουν και τους υπόλοιπους να πληρώσουν του φόρους που τους αναλογούν.
Αντί να απλουστεύονται οι διαδικασίες, περιπλέκονται. Το κόστος διαχείρισης του συγκεκριμμένου μέτρου είναι πολύ μεγάλο και ως εκ τούτου πρέπει να απορριφθεί.
Σε περίπτωση μη έκδοσης απόδειξης, άμεσο σφράγισμα της επιχείρησης για διάστημα τουλάχιστον 10 εργάσιμων την πρώτη φορά, 20 τη δεύτερη, 30 την τρίτη και οριστικό κλείσιμο την τέταρτη.
Θεωρώ ότι η έμφαση στις αποδείξεις είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Συμφωνώ, όμως, με προηγούμενο σχόλιο το οποίο έλεγε ότι υπάρχουν πρακτικές δυσκολίες με τον αριθμό των αποδείξεων, όπως επίσης και το ότι κάποιες ταμειακές μηχανές, οι θερμικές, χρησιμοποιούν μέθοδο εκτύπωσης που σβήνει με την πάροδο του χρόνου.
Προτείνω ιδιαίτερη έμφαση σε αποδείξεις κλάδων που φοροδιαφεύγουν συστηματικά (υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, ιατροί κτλ).
Ίσως, να έμπαινε ένα ελάχιστο όριο π.χ. από να μετράει η απόδειξη από €25 και άνω.
Πρέπει, οπωσδήποτε να συνεχιστεί η΄ισχύς των αποδείξεων από εστιατόρια και ταβέρνες. Επίσης, έφτασε η ώρα να γίνει΄και ένα βήμα για τις αποδείξεις των νυκτερινών κέντρων διασκέδασης. Εκεί η φοροδιαφυγή είναι καταφανής και προκλητική.
Αυτές τις μέρες, μας ζητάνε πάνω από €70 το άτομο. Αμφιβάλλω αν θα δηλώνουν πάνω από €1000 έσοδα τη μέρα.
Τέλος, θα ήθελα να προτείνω και την παραδειγματική τιμωρία όσων συλληφθούν να φορο-απατούν. Δε χρειάζεται ούτε τυμπανοκρουσίες ούτε προεδρικά διατάγματα. Προτείνω να γίνει ένας δικτυακός τόπος στον οποίο να μπαίνουν τα Top 10 κρούσματα φοροδιαφυγής ή απάτης ανά μήνα και να δίνονται στα κανάλια και δελτία ειδήσεων ώστε να ξέρει ο κόσμος με τι έχει να κάνει. Με όνομα και κλάδο επιχειρήσεων. Δεν τίθεται κανένα θέμα προσωπικών δεδομένων ή μείωσης/προσβολής προσωπικότητας κανενός. Είναι στάση ευθύνης απέναντι σε όλους τους μισθωτούς που τους παρακρατείται 40% φόρος. Είναι προσβολή για τους υπολοίπους το ότι δεν φαίνονται πουθενά και προστατεύονται οι απατεώνες. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ.
Γιατί, αντί για τις αποδείξεις καταναλωτικών αγαθών, να μην εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα όλα τα ποσά που πληρώθηκαν μέσα στο οικονομικό έτος σε ΑΜΕΣΟΥΣ φόρους (π.χ. φορολογία εισοδήματος, ακίνητης περιουσίας, τέλη κυκλοφορίας); Αυτό θα αποτελέσει όχι μόνο ένα κίνητρο για την εμπρόθεσμη καταβολή των φόρων, αλλά και ένα μέτρο φορολογικής δικαιοσύνης: τα ποσά που ήδη πληρώθηκαν ως άμεσοι φόροι δεν μπορεί να θεωρούνται ΚΑΙ φορολογητέο εισόδημα.
Πρέπει να ενισχυθούν οπωσδήποτε οι δαπάνες με αποδείξεις και να διευρυνθούν,ώστε οι φορολογούμενοι να έχουν έκπτωση φόρου αλλά να υποχρεώνουν και αυτούς που δεν τις εκδίδουν να τις εκτυπώνουν.
Μάλιστα πρέπει να προστεθούν στο αφορολόγητο οι δαπάνες από όλα τα προϊόντα εκτός των Σούπερ Μάρκετ. Για τους Μισθωτούς για να πάρει το αφορολόγητο των 12000 ευρώ να προσκομίζουν αποδείξεις 4000-5000 ευρώ και απο εκεί και πέρα όσες προσκομίζουν να αποτελεί αφορολόγητο επιπλέον ποσό και να εκπίπτει το 100% του ποσού έως και 8.000 ευρώ,για τις δαπάνες της καθημερινότητας. Για τους ελεύθερους επαγγελματίες όλο το ποσό του αφορολόγητου να προσκομίζεται για να το δικαιωθεί συν βέβαια μέχρι και το υπόλοιπο ποσό των αποδείξεων έως 8.000 ευρώ στο 100% εαν προσκομίζει να δικαιούται το αντίστοιχο αφορολόγητο.Απο εκεί και πέρα να ισχύσουν οι αποδείξεις από φροντιστήρια ,φυσικό αέριο,ηλιακούς θερμοσίφωνες,ασφάλιστρα ζωής,τόκοι για την πρώτη κατοικία με τον ίδιο τρόπο που ισχύει σήμερα αλλά οπωσδήποτε η εισφορά στα ασφαλιστικά ταμεία να εκπίπτει όλο το ποσό. Με αυτό τον τρόπο έχουμε το κίνητρο κάποιες ομάδες εργαζομένων να συνεισφέρουν στα ταμεία τους τα οποία έχουν πρόβλημα(π.χ η εισφορά στον ΟΓΑ,ΤΕΑΔΥ,ΜΤΠΥ,ΤΠΔΥ και άλλα).
Για τους συνταξιούχους οι δαπάνες που θα πρέπει να προσκομίζουν με αποδείξεις αγαθών για να λάβουν το αφορολόγητο ποσό των 12.000 ευρώ να είναι στο ποσό των 2.000 έως 3.000 ευρώ,συν το ποσό έως 8.000 ευρώ το 100% έκπτωσης.
Πρέπει να ενισχυθούν οπωσδήποτε οι δαπάνες με αποδείξεις και να διευρυνθούν,ώστε οι φορολογούμενοι να έχουν έκπτωση φόρου αλλά να υποχρεώνουν και αυτούς που δεν τις εκδίδουν να τις εκτυπώνουν.
Μάλιστα πρέπει να προστεθούν στο αφορολόγητο οι δαπάνες από όλα τα προϊόντα εκτός των Σούπερ Μάρκετ. Για τους Μισθωτούς για να πάρει το αφορολόγητο των 12000 ευρώ να προσκομίζουν αποδείξεις 4000-5000 ευρώ και απο εκεί και πέρα όσες προσκομίζουν να αποτελεί αφορολόγητο επιπλέον ποσό και να εκπίπτει το 100% του ποσού έως και 8.000 ευρώ,για τις δαπάνες της καθημερινότητας. Για τους ελεύθερους επαγγελματίες όλο το ποσό του αφορολόγητου να προσκομίζεται για να το δικαιωθεί συν βέβαια μέχρι και το υπόλοιπο ποσό των αποδείξεων έως 8.000 ευρώ στο 100% εαν προσκομίζει να δικαιούται το αντίστοιχο αφορολόγητο.Απο εκεί και πέρα να ισχύσουν οι αποδείξεις από φροντιστήρια ,φυσικό αέριο,ηλιακούς θερμοσίφωνες,ασφάλιστρα ζωής,τόκοι για την πρώτη κατοικία με τον ίδιο τρόπο που ισχύει σήμερα αλλά οπωσδήποτε η εισφορά στα ασφαλιστικά ταμεία να εκπίπτει όλο το ποσό. Με αυτό τον τρόπο έχουμε το κίνητρο κάποιες <> εργαζομένων να συνεισφέρουν στα ταμεία τους τα οποία έχουν πρόβλημα(π.χ η εισφορά στον ΟΓΑ,ΤΕΑΔΥ,ΜΤΠΥ,ΤΠΔΥ και άλλα).
Για τους συνταξιούχους οι δαπάνες που θα πρέπει να προσκομίζουν με αποδείξεις αγαθών για να λάβουν το αφορολόγητο ποσό των 12.000 ευρώ να είναι στο ποσό των 2.000 έως 3.000 ευρώ.
Η λογική φοροαπαλλαγής ανάλογα με δαπάνες που παρουσιάζονται έχει 2 οπτικές.
Η μία είναι η απαλλαγή από τη φορολόγηση εξόδων τα οποία ο πολίτης υποχρεούται να κάνει (π.χ. για ασφαλιατικά ταμεία, ιατρικά έξοδα κλπ.) και η δεύτερη είναι να παράσχει ένα κίνητρο ώστε να ζητάει αποδείξεις για την παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών ή προϊόντων ώστε να δηλώνονται αυτά από αυτούς που τα παρέχουν και να καταβάλεται το ΦΠΑ που αναλλογεί.
Δυστυχώς η μέχρι σήμερα πρακτική δείχνει ότι το σύστημα αυτό δεν λειτουργεί καθώς πρακτικά η αγορά, σε αρκετούς τομείς, λειτουργεί με 2 τιμές (αυτή με αποδεοξη και αυτή χωρίς)
Η διαφορά είναι σε κάποιες περιπτώσεις το 19% ΦΠΑ ποσό πολύ μεγαλύτερο από την φοροαπαλλαγή που μπορεί να ελπίζει κάποιος.
Το παράδοξο είναι ότι δεν λειτουργεί ακόμα και για περιπτώσεις όπως τα ιατρικά έξοδα τα οποία απαλλάσονται.
Σίγουρα πρέπει να διατηρηθούν οι φοροαπαλλαγές που αφορούν την 1η περίπτωση (δηλαδή ασφαλιστικά ταμία, Ιατρικά έξοδα κλπ.)
Το δεύτερο κομμάτι που αφορά καταπολέμηση της φοροδιαφυγής νομίζω ότι το μέτρο είναι αναποτελεσματικό.
Το σημαντικό είναι να δημιουργηθεί καταναλωτική συνείδηση σε όλους ώστε να απαιτούν απόδειξη και να αποφεύγουν ή ακόμη καλύτερα να καταγγέλουν επαγγελματίες οι οποίοι προσπαθουν να αποφύγουν την έκδοση αποδείξεων.
Κατανοώ ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα σε μερικούς μήνες ώστε να φέρει πρακτικά αποτελλέσματα το οποίο είναι ένα σημαντικό ζητούμενο αυτή τη στιγμή και την πιθανή αναγκαιότητα ενός τέτοιου μέτρου ώστε να υπάρξουν κάποια άμεσα αποτελέσματα.
Είναι εξαιρετική ιδέα να συνδεθεί το αφορολόγητο με κάποιους τύπους αποδείξεων. Το δικαιότερο θα ήταν όλα τα έξοδα να προσκομίζονται στη δήλωση και να προκύπτει από αυτά το αφορολόγητο αλλά στην περίπτωση αυτή θα ήταν πραγματικά πολύ δύσκολο να γίνουν έστω και δειγματοληπτικοί έλεγχοι. Θα πρέπει λοιπόν το βάρος να δωθεί σε συγκεκριμένους τύπους αποδείξεων από αυτούς που σπανίως μας δίνουνε οι γνωστοί «επαγγελματίες». Τα έξοδα αυτά πολλαπλασιασμένα με ένα συντελεστή θα μπορούσαν να καθορίζουν το αφορολόγητο. Προσοχή όμως, αυτό να γίνει όχι για να μειωθεί το αφορολόγητο αλλά για να ζητούνται αποδείξεις. Όσο για το ποιος υπάλληλος εφορίας θα μετρήσει τις αποδείξεις όταν πάμε τη δήλωσή μας, η απάντηση είναι κανένας!!! Τις αποδείξεις θα τις κρατάει ο φορολογούμενος ή καλύτερα να παραδίδονται σε σφραγισμένο φάκελλο και θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι. Να πιεστούν όμως οι εφοριακοί να κάνουν ένα μίνιμουμ τέτοιων δειγματοληπτικών ελέγχων. Προσωπικά δε θα διακινδύνευα να δηλώσω μεγαλύτερο άθροισμα αποδείξεων από το πραγματικό και να είμαι ο τυχερός που θα ελεγχθεί και θα πληρώσει χρυσή μια μικρή μείωση στο φόρο!
Πρέπει να ενισχυθούν οπωσδήποτε οι δαπάνες με αποδείξεις και να διευρυνθούν,ώστε οι φορολογούμενοι να έχουν έκπτωση φόρου αλλά να υποχρεώνουν και αυτούς που δεν τις εκδίδουν να τις εκτυπώνουν.
Μάλιστα πρέπει να προστεθούν στο αφορολόγητο οι δαπάνες από όλα τα προϊόντα εκτός των Σούπερ Μάρκετ. Για τους Μισθωτούς για να πάρει το αφορολόγητο των 12000 ευρώ να προσκομίζουν αποδείξεις 4000-5000 ευρώ και απο εκεί και πέρα όσες προσκομίζουν να αποτελεί αφορολόγητο επιπλέον ποσό και να εκπίπτει το 100% του ποσού έως και 8.000 ευρώ,για τις δαπάνες της καθημερινότητας. Για τους ελεύθερους επαγγελματίες όλο το ποσό του αφορολόγητου να προσκομίζεται για να το δικαιωθεί συν βέβαια μέχρι και το υπόλοιπο ποσό των αποδείξεων έως 8.000 ευρώ στο 100% εαν προσκομίζει να δικαιούται το αντίστοιχο αφορολόγητο.Απο εκεί και πέρα να ισχύσουν οι αποδείξεις από φροντιστήρια ,φυσικό αέριο,ηλιακούς θερμοσήφωνες,ασφάλιστρα ζωής,τόκοι για την πρώτη κατοικία με τον ίδιο τρόπο που ισχύει σήμερα αλλά οπωσδήποτε η εισφορά στα ασφαλιστικά ταμεία να εκπίπτει όλο το ποσό. Με αυτό τον τρόπο έχουμε το κίνητρο κάποιες <> εργαζομένων να συνησφέρουν στα ταμεία τους τα οποία έχουν πρόβλημα(π.χ η εισφορά στον ΟΓΑ,ΤΕΑΔΥ,ΜΤΠΥ,ΤΠΔΥ και άλλα).
Για τους συνταξιούχους οι δαπάνες που θα πρέπει να προσκομίζουν με αποδείξεις αγαθών για να λάβουν το αφορολόγητο ποσό των 12.000 ευρώ να είναι στο ποσό των 2.000 έως 3.000 ευρώ.
ΕΙΜΑΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ ΑΓΟΡΑΣ-ΔΗΜΟΣΚΟΠΩΝ.
ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ.
ΕΓΩ ΣΑΝ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΧΩ ΤΕΒΕ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ. Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ ΣΑΝ ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΕΧΕΙ ΜΠΛΟΚΑΚΙ ΜΕ ΙΚΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ. ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ 10500 ΕΥΡΩ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ.
ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 22000 ΕΥΡΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ, ΑΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΖΕΨΟΥΜΕ 10500+10500=21000 ΕΥΡΩ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΠΩΣ ΤΟ 2009.ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 2000 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ ΣΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ!!!ΟΠΟΤΕ Η ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΖΕΨΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΟΡΟΥ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΑΣ.
Η ΑΝ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΖΕΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΩΝ 21000 ΕΥΡΩ ΜΕ ΣΥΝΟΛΟΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 22000 ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΟΤΙ ΕΖΗΣΕ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΑΝΗΛΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ 1000 ΕΥΡΩ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ.
ΚΑΝΩ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ:ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΝΑ ΜΑΖΕΥΟΥΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ 10500 ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ 10500 Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΟΠΩΣ ΠΡΙΝ ΑΛΛΙΩΣ ΑΥΞΑΝΕΤΕ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΕΣ.
ΑΥΤΟ ΦΥΣΙΚΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ.
ΕΠΙΣΗΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΔΗΛΩΣΩ ΟΤΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ 20% ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ!!
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΔΙΚΙΑ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΜΗΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΚΟΙΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΚΑΤ ΑΡΧΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΟΥ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΟΠΩΣ ΤΟΚΟΙ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΖΩΗΣ ΚΛΠ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ Η ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΣΤΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΙ ΠΙΟ ΑΔΥΝΑΜΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ.
ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΛΗΨΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ Η ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΤΩΝ 12.000 ΕΥΡΩ, ΑΛΛΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΦΕΡ ΕΙΠΕΙΝ ΑΠΟ 25% ΣΕ 15% ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ 12.000 ΕΥΡΩ ΕΩΣ 20.000 ΕΥΡΩ. ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΗ Η ΕΜΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΠΛΗΞΕΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΕ ΕΝΤΟΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Π.Χ. ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΟΥΝ ΤΗ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΣΦΥΚΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΟΥΣ Ή ΑΝΗΜΠΟΡΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ (ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ, ΥΠΕΡΗΛΙΚΕΣ, ΑΣΘΕΝΕΙΣ) ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΨΩΝΙΖΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΟΥΤΕ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΟΥΤΕ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΟΥΤΕ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ. ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΑΥΤΟ ΑΝ ΔΟΘΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΞΕΙ ΑΔΥΝΑΜΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ, ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΑ ΧΑΜΗΛΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΑΦΟΥ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΤΑΙ ΦΠΑ 19% ΕΝΩ ΘΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΦΟΡΟΣ 10% ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΘΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΤΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ, ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΗ,
ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΑΣ ΘΥΜΙΣΩ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ( ΟΠΩΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ- ΟΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ-ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΛΟΙΠΟΙ) ΕΧΟΥΝ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΤΙΜΕΣ :
1. ΜΙΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ – ΑΚΡΙΒΗ (ΤΟΣΟ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ) ΚΑΙ
2. ΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ – ΠΡΟΣΙΤΗ ( ΤΟΣΟ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ – ΜΑΥΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ )
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ Σ’ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΕΧΕΙΑΣ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ, Ο ΜΙΣΘΩΤΟΣ Ή ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΗΣ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ?
ΤΙ ΘΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙ – ΠΩΣ ΘΑ ΞΕΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΜΠΛΗΓΑΔΕΣ ΠΕΤΡΕΣ ?
ΜΗΠΩΣ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ( ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ ) ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ?
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΖΗΤΗΣΑΤΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ
– ΤΙ ΓΝΩΜΗ ΕΝΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ ΜΕΣΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ.
H άποψη μου για την πάταξη της φοροδιαφυγής είναι η υποχρέωση ΟΛΩΝ των τραπεζών να υποβάλλουν ανά έτος αρχείο που ανα ΑΦΜ να περιέχει την θέση του κάθε λογαριασμού ως Σύνολο Χρεωσεων, Σύνολο Πιστώσεων, Ποσά από τραπεζικά δάνεια, Υπόλοιπο, Ομόλογα, κλπ. Με αυτό τον τρόπο πολύ εύκολα θα μπορεί να γίνει διαστάυρωση μεταξύ των δηλωθέντων εισοδημάτων και των χρημάτων που «κυκλοφορούν» σε διάφορους λογαριασμούς τραπεζών με το ίδιο ΑΦΜ.
Μεγάλες διακυμάνσεις θα οδηγούν σε εξονυχυστικούς ελέγχους για την προέλευση των χρημάτων και την μετέπειτα φορολόγησή τους.
Με αυτό τον τρόπο η το μαύρο χρήμα θα αποθηκεύεται στο πάπλωμα η θα προσπαθεί να διοχετευτεί με σακούλες στο εξωτερικό, πράγμα δύσκολο για τους περισσότερους.
Σχετικά με την έκδοση αποδείξεων από την παροχή υπηρεσιών, ο γιατρός ιδιωτικής κλινικής ψυχρά μου λέει ότι θα πληρώσεις για επέμβαση 5000 και θα πάρεις απόδειξη για 1500, ενώ άλλος για θεραπείες ζητάει 400 eur και κόβει απόδειξη για 20. Αν δε του ζητήσεις κανονική απόδειξη σου λέει ότι τότε θα μου δώσεις 40% επιπλέον, ήτοι 560 eur.
Πως αλλιώς μπορούν να αντιμετωπιστούν όλοι αυτοί για να πληρώσουν επιτέλους το φόρο που πρέπει ?
Το αφορολόγητο όριο θα πρέπει να παραμείνει τουλάχιστον στα 12.000 ευρώ. Όσον αφορά τις αποδείξεις, η πρόταση να επιστρέφεται ο ΦΠΑ στον φορολογούμενο, θεωρώ ότι είναι πολύ καλή. Βεβαιως, θεωρώ πρακτικά αδύνατον να μαζεύουμε όλες τις αποδείξεις και να τις συνυποβάλλουμε με τη φορολογική δήλωση ξεθωριασμένες και τσαλακωμένες. Αν υπάρξει ηλεκτρονική υποβολή των αποδείξεων για τους χρήστες Η/Υ είναι τέλειο, αλλά δυστυχώς είμαστε πολλοί λίγοι…! Η μάνα μου και ο πατέρας μου τι θα κάνουν…;Τα πάγια έξοδα όπως ΔΕΚΟ, ασφάλεια ΙΧ, τέλη κυκλοφορίας, super market δεν θα πρέπει να υπολογιστούν;
ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΠΟΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ, ΣΕ ΑΥΤΑ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΧΑΜΗΛΟ Η ΚΑΘΟΛΟΥ ΦΠΑ. ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 70% ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΦΠΑ. ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ Π.Χ.ΑΛΥΣΙΔΕΣ SUPER MARKET. ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΚΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ (ΜΑΝΑΒΗΔΕΣ ΚΛΠ).ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΣΤΙΣ 5.000 ΚΑΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ. ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΥΨΗΛΟΣ ΦΠΑ 30%-35% ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΠΟΛΥΤΕΛΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΟΠΩΣ ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ, ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΝ, ΣΤΕΡΕΟΦΩΝΙΚΩΝ, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΑΞΙΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 40.000 ΚΛΠ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΤΕΙ ΦΟΡΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΟΣ 3% ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΕΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΟΣ , Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Η ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ Η ΑΓΟΡΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ Η ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ.
Η συλλογή αποδείξεων από τους φορολογούμενους για την αποψυγή της φοροδιαφυγής από μια μερίδα ελευθέρων επαγγελματιών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση με όλες τις δισκολίες και αδυναμίες που διαβάζω σε διάφορα σχόλια.Ένα μέτρο που πιστεύω ότι ειναι απαραίτητο είναι η υποβολή των αποδείξεων σε σφραγισμένο φάκελο, ο οποίος θα ανοίγεται σε περίπτωση ελέγγου, ώστε να αποφευχθεί η συνήθης πρακτική που ακολουθείται από τα φοροτεχνικά γραφεία που μαζεύουν αποδείξεις και τις χρησιμοποιούν σε περίπτωση ελέγχου πελατών τους.
Είναι πιστεύω απαραίτητη η κατηγοριοποίηση των αποδείξεων,(μεγαλύτερη ή μικρότερη έκπτωση) ανάλογα με τη δυνατότητα διαπραγμάτευσης μεταξύ των συναλλασομένων του τιμήματος με απόδειξη ή χωρίς απόδειξη.
Κατηγορίες που πρέπει σίγουρα να προστεθούν είναι κυρίως αυτές της παροχής υπηρεσιών όπως καθαριστήρια, ενοικιαζόμενα δωμάτια, συμβολαιογράφοι,φοροτεχνικοί,μεσίτες,δικηγόροι,τοπογράφοι, μηχανικοί,μεταφορείς,αεροπορικές εταιρείες,κλπ.
Τελος συμφωνώ όπως οι εκπτώσεις των δαπανών να αντικαταστήσουν ένα μέρος του αφορολόγητου ορίου που ισχύει σήμερα.(4000-5000ε)
Θεωρώ οτι εαν ισχυσει το μετρο της εκπτωσης του φορου με αποδειξεις για καταναλωτικές δαπανες θα πρεπει να αφαιρειται το σύνολο της δαπανης μονο ετσι θα εχει αποτελεσμα.
Ως δευτερο θεμα σχετικά με τις αποδείξεις που αφορούν τις αναπαλαιωσεις και επισκευες των οικιων και κτηριων θα πρεπει να αφαιρουνται στο συνολο τους διοτι πιστευω ετσι μονο θα έχει αποδοτηκοτητα το μετρο ( σκεφθειται το μεγεθοσ των επισκεων και αναπαλαιωσεων ποσες ειναι και πιοα ειναι τα εσοδα που χανονται μονο απο τοΦΠΑ
Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες της κυβέρνησης,
Πρέπει οπωσδήποτε να λάβετε υπόψιν όλες τις άπόψεις που παρουσιάζονται εδώ, γιατί είναι προτάσεις των πολιτών που βλέπουν τα πράγματα από μια σκοπιά που εσείς δεν τη βλέπετε.
Περνάω στη δική μου πρόταση τώρα.
Θεωρώ οτι επιβάλλεται να συμβούν 2 πράγματα τα οποία θα εξασφαλίσουν διαφάνεια σε όλες τις συναλλαγές, ανεξαρτήτου κατηγορίας ή φύσεως.
α) Επιβάλλεται να υπάρχουν παραστατικά που να αποδεικνύουν την οποιαδήποτε συναλλαγή χρηματική. Συνεπώς επιβάλλεται ΑΠΑΝΤΕΣ να εκδίδουν αποδείξεις. Από τον περιπτερά μέχρι την μεγάλη επιχείρηση. Φυσικά όλοι οι ελέυθεροι εοαγγελματίες καθώς και πρατηριούχοι καυσίμων θα εμπίπτουν σ’ αυτή τη διάταξη.
β)Θα θεσμοθετηθούν ΒΑΡΥΤΑΤΕΣ ποινές εφάμιλλες του αμερικανικού ποινικού συστήματος σε όσους φοροδιαφεύγουν συστηματικά και κατ’ εξακολούθηση. Αυτό επιβάλλει να μπουν φυλακή ακόμα και μεγαλόσχημοι και να μην χαριστεί η κυβέρνηση σας σε ΚΑΝΕΝΑΝ.
γ)Τέλος πολύ σημαντικό είναι να εκπίπτουν όλες οι αποδείξεις από το φόρο εισοδήματος. Αυτό θα ενισχύσει τη διάθεση των καταναλωτών να καταναλώσουν αντί να αποταμιεύουν. Έτσι ένας υπάλληλος με εισοδήματα 20000€ αν παρουσιάσει αποδείξεις οτι ξόδεψε 20000€ θα του επιστραφεί ολόκληρο το ποσό που του παρακρατήθηκε έκαστο μήνα του έτους. Αν παρουσιάσει αποδείξεις λιγότερες τότε θα φορολογηθεί, για το υπόλοιπο ποσό, με βάσει τις νέες δικαιότερες κλιμάκες που έχετε ήδη ανακοινώσει οτι σκέφτεστε. Δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει άνθρωπος που δε θα ζητάει απόδειξη ακόμα και για την πιό απίθανη συναλλαγή, εφόσον αυτή θα εκπίπτει από το φόρο εισοδήματος.
Ευχαριστώ πολύ