Πρέπει να προστεθούν ή να αφαιρεθούν κατηγορίες δαπανών προς έκπτωση και ποιες; Ποιες αλλαγές προτείνετε σε σχέση με τα εκπιπτόμενα από το εισόδημα ποσά; Οι εκπτώσεις δαπανών θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν ένα μέρος του αφορολογήτου ορίου που ισχύει σήμερα;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1.993 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
τι αποδείξεις και κουρελόχαρτα ζητάτε?δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά!να μας εξηγήσουν οι «ειδικοί»γιατί η ελλάδα είναι η ΜΟΝΗ χωρα στην κοινότητα με αφορολόγητο στα 12000Euros!!!
Κύριε Υπουργέ
Είμαι μισθωτός υπάλληλος και έτσι έχω δικαίωμα να μιλήσω ως ειλικρινής φορολογούμενος μια και καταβάλω το φόρο εισοδήματος και τις εισφορές που μου αναλογούν κάθε μήνα ανελλιπώς μέσω της μισθοδοσίας στην ιδιωτική επιχείρηση που εργάζομαι.
Πιστεύω ότι τα μέτρα θα πρέπει να εστιάσουν στις κατηγορίες των φορολογούμενων οι οποίοι φοροδιαφεύγουν ευρέως και εκτεταμένα και να προστατευθούν τα εισοδήματα των μισθωτών ώστε να μην καλεστούμε για άλλη μια φορά να πληρώσουμε κατά αποκλειστικότητα το εθνικό χρέος, ενώ οι κατηγορίες που είναι ευρέως γνωστό ότι φοροδιαφεύγουν να συνεχίσουν να ζουν «ζωή χαρισάμενη»
Συγκεκριμένα θεωρώ δίκαια και αποτελεσματικά τα παρακάτω μέτρα:
1) Άμεση εφαρμογή του «πόθεν έσχες» για κάθε φορολογούμενο και για τα προηγούμενα οικονομικά έτη ώστε να εξασφαλισθούν επιπλέον έσοδα για το κράτος και να καλεστούν να πληρώσουν το μερίδιό τους οι φοροδιαφεύγοντες κατά τα προηγούμενα έτη που έχουν πια μεγάλες και αδικαιολόγητες περιουσίες σε σχέση με τα δηλωθέντα εισοδήματα
2) Προστασία της (εκ των πραγμάτων) ειλικρινούς ομάδας των μισθωτών και συνταξιούχων μέσω της διατήρησης του αφορολογήτου ποσού στο επίπεδο των € 12.000 ή σε επίπεδο κοντά σε αυτό. Οι φορολογούμενοι της ομάδας αυτής δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να φοροδιαφύγουν και πληρώνουν ανελλιπώς μέσω της παρακράτησης του Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών του αναλογούντες φόρους τους. Με τη διατήρηση του ισχύοντος αφορολογήτου ποσού θα αμβλυνθεί το αίσθημα αδικίας που υπάρχει. Επιπλέον, οποιοδήποτε παρατυπία μπορεί να διασταυρωθεί μέσω του πόθεν έσχες που θα εφαρμοσθεί.
3) Διεύρυνση των κατηγοριών αποδείξεων δαπανών που μπορούν να εκπέσουν από το φορολογητέο εισόδημα καθώς και αύξηση του ποσοστού έκπτωσης. Η έκπτωση του 40% που ισχύει έως σήμερα καθώς και ο περιορισμός των κατηγοριών που εκπίπτουν δεν επαρκούν και δεν αποτελούν μεγάλο κίνητρο για την ζήτηση αποδείξεων. Θα πρέπει να περιληφθούν οι περισσότερες δαπάνες του νοικοκυριού μια και αυτές συντελούν στο τελικό κόστος διαβίωσής του.
4) Τελευταία έχει διαρρεύσει στον τύπο η πρόθεση του Υπουργείου να μειωθεί το αφορολόγητο ποσό στα € 6.000 και το υπόλοιπο να συμπληρώνεται με αποδείξεις. Θεωρώ ότι το ποσό αυτό είναι ιδιαίτερα χαμηλό και θα πλήξει την κατηγορία των μισθωτών τόσο οικονομικά όσο και ηθικά διότι ο μισθωτός θα τιμωρείται με επιπλέον φόρους δεδομένου ότι είναι αρκετά πιθανό να μην συγκεντρωθεί το υπολειπόμενο ποσό καθώς οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα προσφύγουν στις προσφιλείς τους δικαιολογίες όπως «δεν δουλεύει η ταμειακή», «δεν υπάρχει χαρτί», «αν θέλεις απόδειξη θα πληρώσεις παραπάνω» κ.λπ. προκειμένου να μην εκδίδουν αποδείξεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο εκ των πραγμάτων ευσυνείδητος μισθωτός θα επιβαρυνθεί ακόμα και εάν μαζέψει αρκετές αποδείξεις μια και με αυτό τον τρόπο απλά θα φθάσει στο παρόν αφορολόγητο χωρίς καμία ελάφρυνση ή επιβράβευση για την προσπάθειά του. Για το λόγο αυτό το αφορολόγητο θα πρέπει να διατηρηθεί σε παρόμοια επίπεδα με τα σημερινά. Επιπλέον, όπως έυστοχα παρατήρησε έτερος σχολιαστής πόσες αγορές εκτός ειδών διατροφής και πρώτης ανάγκης κάνει ένα μέσο νοικοκυριό δεδομένης και την οικονομικής κατάστασης? Με λίγα λόγια πόσα ρούχα, παπούτσια και άλλους είδους διαρκή αγαθά αγοράζουν τα νοικοκυριά σε ένα έτος και ιδιαίτερα κατά την διάρκεια οικονομικής κρίσης? Αυτό το γεγονός θα αυξάνει την φορολογική επιβάρυνση των μισθωτών.
5) Η μείωση του αφορολογήτου ποσού και η σύνδεσή του με την συλλογή αποδείξεων ενδέχεται να επιβαρύνει περισσότερο την φορολογική υποχρέωση των μισθωτών και με τον τρόπο αυτό να μειώσει το διαθέσιμο εισόδημά τους δημιουργώντας έναν καθοδικό φαύλο κύκλο στην οικονομική δραστηριότητα.
Επιπλέον, ενδέχεται να εντείνει το αίσθημα αδικίας που ήδη υπάρχει στην ομάδα των μισθωτών οι οποίο θα καλεστούμε πάλι να σηκώσουμε το βάρος του χρέους. Το Υπουργείο πρέπει να θυμάται ότι η ομάδα των μισθωτών πρέπει να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω διότι στηρίζει με τις δαπάνες της την οικονομική δραστηριότητα της χώρας πληρώνοντας συγχρόνως τους φόρους που της αναλογούν. Δεν πρέπει να δοθεί λάθος εντύπωση από την πλευρά του Υπουργείου.
6) Η μείωση του αφορολογήτου ποσού και η απευθείας σύνδεσή του με την συλλογή αποδείξεων θα πρέπει να εφαρμοσθεί και να εστιασθεί στις κατηγορίες φορολογούμενων που είναι ευρέως γνωστό ότι φοροδιαφεύγουν. Αυτό θα δώσει ισχυρό κίνητρο να έρθουν στο φορολογικό προσκήνιο αδήλωτες συναλλαγές. Επιπλέον θα δοθεί σαφές μήνυμα ότι οι έως πρότινος φοροδιαφεύγοντες θα καλεστούν να πληρώσουν αυτό που τους αναλογεί.
7) Η αδιάκριτη μείωση του αφορολογήτου ποσού τόσο στην κατηγορία των μισθωτών όσο και στην κατηγορία των ελευθέρων επαγγελματιών αυξάνει ασκόπως το διαχειριστικό κόστος από την πλευρά του Υπουργείου. Και πάλι ο κίνδυνος φοροδιαφυγής από τους μισθωτούς είναι μικρός οπότε η διακράτηση του φόρου και η μετέπειτα εκκαθάριση βάσει αγνώστου αφορολογήτου ποσού μέχρι την κατάθεση των αποδείξεων στο σύστημα αυξάνει το κόστους διαχείρισης και την περίπτωση λάθους. Επιπλέον επιδρά αρνητικά στην ζήτηση μια και μειώνει άμεσα το μηνιαίο διαθέσιμο εισόδημα μέσω της αύξησης του ΦΜΥ με μετάθεση της λήψης του επιστρεφόμενου φόρου αρκετούς μήνες μετά την λήξη του οικονομικού έτους.
8) Σε περίπτωση που η υποβολή των αποδείξεων θα γίνεται ηλεκτρονικά θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα καταχώρησης των αποδείξεων καθόλη την διάρκεια του έτους και όχι μόνο στο τέλος. Με αυτό τον τρόπο θα επιμερισθεί το διαχειριστικό κόστος εισαγωγής εκατοντάδων ή και χιλιάδων αποδείξεων από την μεριά του φορολογούμενου καθώς και θα επιτρέπει στις υπηρεσίες του Υπουργείου να ελέγχουν σε συχνή βάση την πορεία των πωλήσεων και του ΦΠΑ που οφείλει η κάθε επιχείρηση
9) Εισαγωγή ταμειακών μηχανών και ασφαλών τρόπων έκδοσης νομίμων αποδείξεων σε όλους του ελεύθερους επαγγελματίες
10) Συμφωνώ με την εισαγωγή όλων των εισοδημάτων στην ενιαία κλίμακα φορολογίας εισοδήματος μια και ανεξάρτητα του τρόπου απόκτησης το εισόδημα συγκεντρώνεται σε ένα φυσικό πρόσωπο. Η αυτοτελής φορολόγηση είναι απλά άδικη για τους φορολογούμενους με μικρότερα εισοδήματα.
11) Τι θα γίνει με τις ομάδες εκείνες οι οποίες δεν θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και οι οποίες δεν είναι εξ’οικιομένες με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές?
Είμαι εντάξει με την συνείδησή μου ότι πληρώνω τους φόρους που μου αναλογούν και έτσι προσφέρω και εγώ στην ανάπτυξη της χώρας. Παρόλα αυτά αισθάνομαι εξοργισμένος με το όργιο της φοροδιαφυγής που υπάρχει γύρω μου καθώς και με την επίδειξη τόσου πλούτου από ορισμένες κοινωνικές ομάδες με την απόκτηση και κατοχή πολυτελών αυτοκινήτων, εξοχικών κατοικιών, ιδιόκτητων διαμερισμάτων και εμφανούς πολυτελούς βίου. Δεν είμαι αντίθετος στην επιδίωξη και στην απόκτηση πλούτου αρκεί ο καθείς να πληρώνει τον αναλογούντα φόρο και έτσι να επιστρέφει κάτι στην κοινωνία η οποία του παρείχε αυτόν το πλούτο.
Εύχομαι καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας και η συμμετοχή όλων μας σε αυτή τη διαβούλευση να ληφθεί τελικά υπόψη.
Νομίζω ότι ο καλύτερος τροπος για να πιάσει τόπο η εφαρμογή των αποδείξεων είναι να μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι πληρωμές μέσω της πιστωτικής κάρτας (ή κάρτας συνδεδεμένης απευθείας σε λογαριασμό). Όλοι οι επιτηδευματίες (γιατροί, δικηγόροι, τεχνίτες, βενζινάδικα, ταξί κ.λ.π) πληρώνονται υποχρεωτικά μέσω καρτών με απευθείας καταβολή στον τραπεζικό τους (επαγγελματικό) λογαριασμό. Αυτό επιτρέπει αφενός την εύκολη καταγραφή των συναλλαγών του φορολογούμενου και των απαραίτητων εκπτώσεων από το εισόδημα του (χρησιμοποιώντας ένα ετήσιο ενημερωτικό από την τράπεζα ως δικαιολογητικό για το σύνολο των συναλλαγών)και αφετέρου την ηλεκτρονική διασταύρωση για το εισόδημα των επιτηδευματιών. Παράλληλα θα μπορεί να δεσμεύεται στον λογαριασμό του επιτηδευματία από την τράπεζα ένα ποσοστό ως προκαταβολή ΦΠΑ που θα εκκαθαρίζεται μετά την υποβολή των τριμηνιαίων καταστάσεων ΦΠΑ.
Είναι προφανές ότι το εισόδημα που αποκτάται με απολύτως «μαύρα χρήματα» (φακελάκια, γρηγορόσημο κ.λ.π) δεν μπορεί να εντοπιστεί με αυτού του είδους τη διαδικασία και απαιτεί την αυστηρή εφαρμογή του πόθεν έσχες.
Πριν γράψω διάβασα αρκετά σχόλια και η αίσθηση που πήρα είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών (συμφωνώ μαζί τους) έχει σταθεί στο ότι είναι πολύ δύσκολο για ένα μισθωτό συνταξιούχο να μαζέψει 5000-6000€ αποδείξεις αν δεν συμπεριλαμβάνονται αποδείξεις από ΔΕΚΟ, ενοίκιο, δάνεια, Super market, κινητών-σταθερών τηλεφώνων, Βενζίνης κ.α.
Επίσης είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΉ η ιδέα να αγοράζεις με το Α.Φ.Μ. και να μην χρειάζεται να μαζεύεις αποδείξεις. Μπορεί άμεσα να μην μπορεί να εφαρμοστεί παντού αλλά σε βάθος 2-3 ετών σίγουρα γίνεται, μην είμαστε κοντόφθαλμοι.
Πολύ καλή ιδέα ήταν να έχει κάθε απόδειξη να σου δίνει άλλο ποσοστό φοροαπαλλαγής.
Το θέμα είναι να νιώσουμε ότι το κράτος έχει τη διάθεση να συγκρουστεί με τα συμφέροντα, γιατί αν δεν μας την δώσει και αυτό το μέτρο θα αποτύχει όπως όλα τα άλλα. Αν πραγματικά διαβάσετε όλες τις απόψεις θα βρείτε κάποιες εκπληκτικές ιδέες, δίκαιες και άμεσα εφαρμόσιμες αρκεί έχετε τη διάθεση να το κάνετε.
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΤΩΝ 12000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ. ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΟ ΑΦΟΡΟΡΟΛΟΓΗΤΟ, ΑΛΛΑ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ. ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΕΓΩ ΜΑΓΕΙΡΕΥΩ, ΤΡΩΜΕ ΠΟΛΥ ΣΠΑΝΙΑ ΕΞΩ, ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΝΩ ΑΠΟ ΡΟΥΧΑ ΜΕΧΡΙ ΒΛΑΒΕΣ ΜΟΝΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΜΟΥ ΖΗΤΗΘΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΑΓΑΘΩΝ ΩΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ. ΑΣ ΖΗΤΗΘΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΑ, ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΤΙΣ ΕΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΘΡΟΙΣΕΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ΑΠΟ SUPER MARKET ΚΛΠ?
Αν οι αποδείξεις έχουν την σημερινή τύχη, δηλαδή να στοιβάζονται σε κάποιους χώρους και να μη τις ελέγχει κανένας τότε δεν πρόκειται να έχουν κανένα αποτέλεσμα. Θα πρέπει αυτές να υποβάλονται ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ στο ΜΗΚΥΟ και αυτόματα όταν ο ελεύθερος επαγγελματίας θα υποβάλει την δική του δήλωση αυτή να διασταυρώνεται αυτόματα με ότι έχει καταχαρωθεί στο δικό του ΑΦΜ από τους πελάτες του.
ΑΝ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΤΟΤΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ.
Οσον αφορά τους ελεύθερους επαγγελματίες που ανήκουν στον ιατρικό κλάδο και επειδή η σχέση για τον κάθε πελάτη – φορολογούμενο είναι πάρα πολύ λεπτή με τον γιατρό του θα πρέπει να βρεθεί άλλος τρόπος ελέγχου. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΑΥΤΟΣ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΜΟΝΙΜΑ ΘΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΕΙ.
Το μέτρο αυτό να ισχύσει για όλες τις αγορές η πληρωμές που θα κάνει ο κάθε φορολογούμενος π.χ. οτε – δεη – ευδαπ κλπ.
ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΣΤΙΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΠΡΟΣ ΕΚΠΤΩΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΟΥΝ ΔΑΠΑΝΕΣ ΑΠΟ: ΚΑΦΕΤΕΡΙΕΣ,ΚΑΝΤΙΝΕΣ,ΑΝΑΨΥΚΤΗΡΙΑ,ΚΑΦΕΝΕΙΑ,ΧΩΡΟΥΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ,ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ,ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ,ΕΙΔΗ ΕΝΔΥΣΗΣ-ΥΠΟΔΗΣΗΣ,ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΑ-ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ,ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ-ΔΙΚΥΚΛΩΝ,ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ,ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ,ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ-ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ,ΑΝΘΟΠΩΛΕΙΑ.
ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ ΘΕΣΠΙΣΤΕΙ ΠΕΡΙΞ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΤΩΝ 5000-6000 ΕΥΡΩ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΟΥΝ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ Δ.Ε.Κ.Ο.,SUPER MARKETS ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ 6000 ΕΥΡΩ ΝΑ ΠΡΟΣΤΙΘΕΝΤΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΣΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ,ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΒΡΕΘΟΥΝ ΣΕ ΔΥΣΧΕΡΗ ΘΕΣΗ ΤΑ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ. ΑΠΟ ΤΑ 6000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΝΩ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΟΥΝΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ Δ.Ε.Κ.Ο. ΚΑΙ SUPER MARKETS KAI NA EKΠΙΠΤΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ Φ.Π.Α. ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.
ΣΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΑΠΟ Δ.Ε.Κ.Ο. ΚΑΙ SUPER MARKETS ΔΕΝ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΣΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΠΡΟΣ ΕΚΠΤΩΣΗ ΤΟΤΕ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΤΕΙ ΠΕΡΙΞ ΤΩΝ 9000-10000 ΕΥΡΩ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΔΑΠΑΝΕΣ ΕΩΣ 3000 ΕΥΡΩ ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΕΞ’ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ,ΑΠΟ 3000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΝΩ ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ Φ.Π.Α.
ΕΚΤΙΜΩ ΟΤΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ: 1) ΔΕΝ ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΤΑ ΧΑΜΗΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ,2) ΕΝΙΣΧΥΕΤΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ.
Κύριε Υπουργέ,
Φυσικά και το μέτρο είναι «δίκαιο» αλλά θα πρέπει να καταχωρούνται με απλό τρόπο και να αφαιρείται όλο το ποσό από τα καθαρά εισοδήματα. Προτείνω να «στηθεί» δικτυακή σελίδα που θα καταχωρεί ο χρήστης ΟΛΕΣ τις αποδείξεις απλώς καταγράφοντας τους 77 χαρακτήρες του ΕΑΦΔΣΣ (Ειδική Ασφαλής Φορολογική Διάταξη Σήμανσης Στοιχείων). Οπότε ΔΕΝ θα «κουράζονται» οι υπάλληλοι του υπουργείου σας να καταχωρούν τις αποδείξεις. Το κόστος είναι ελάχιστο. Επίσης, ηλεκτρονικά θα ελέγχονται για την εγκυρότητά τους οι αποδείξεις (δεν θα υπάρχουν διπλοεγγραφές). Οι υπολογιστές υπάρχουν στο υπουργείο σας, εγώ προσωπικά καταθέτω εδώ και πολλά χρόνια ηλεκτρονικά την δήλωσή μου. Εάν υπάρχει και η πολιτική βούληση η εφαρμογή είναι απλή και εύκολη. Έτσι, θα απαιτεί ο καθένας την απόδειξη για να εκπέσει του φόρου και θα συλλεγεί επιτέλους το ΦΠΑ και θα αναγκαστούν να δηλώσουν το πραγματικό εισόδημα αυτοί που μέχρι σήμερα φοροδιαφεύγουν.
Ακούγεται πρωτοποριακό και μάλλον ταιριάζει στη νοοτροπία του Έλληνα. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ. ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΕΡΙΣΣΕΥΜΑ. Αν υπάρχει.
Ούτως ή άλλως σχεδόν κάθε συναλλαγή φορολογείται ήδη κυρίως με 19% (ΦΠΑ). Δήλωσε (με αποδείξεις που θα κρατάς για λίγα χρόνια για την περίπτωση δειγματοληπτικού ελέγχου) όλα ανεξαιρέτως τα έξοδά σου. Όλα, ΔΕΗ, ΟΤΕ, εστιατόριο, ένδυση, διασκέδαση, φροντιστήρια κλπ. Σαν κράτος σου προσφέρω και ένα ποσό για μικροέξοδα χωρίς δικαιολογητικά. Το περίσσευμα όμως το φορολογώ με 30 ή 40%. Ποιος δεν θα προτιμήσει την απόδειξη της ταβέρνας των 100€ όταν θα ξέρει ότι η ταβέρνα χωρίς απόδειξη θα του κοστίσει 130 ή 140€; Ποιος επαγγελματίας θα τολμήσει να προτείνει στον πελάτη του συναλλαγή χωρίς απόδειξη όταν θα γνωρίζουν και οι δύο ότι το κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας χωρίς απόδειξη, επιβαρύνει τον αποδέκτη με 30 ή 40%;
Τα γενικότερα οφέλη εύκολο να γίνουν αντιληπτά ακόμη και από τους ειδικούς. Το κυριότερο μειονέκτημα, η συλλογή αποδείξεων. Η φορολογική παιδεία αποκτάται σιγά-σιγά. Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα. Ίσως κάποτε να μην χρειάζεται η συλλογή αποδείξεων. Ας μην ξεχνάμε ότι είναι ευκολότερο για τον μέσο πολίτη να συγκεντρώνει αποδείξεις και μια φορά το χρόνο να βγάζει το άθροισμα από το να συμπληρώνει πίνακες με πόθεν έσχες, αντικειμενικά κριτήρια, καταθέσεις, εκπτώσεις δαπανών κλπ.
Νομίζω γίνεται μια παρανόηση, όσον αφορά τις αποδείξεις. Ταμειακές μηχανές ναι, όπου είναι εφικτό. Διότι οι έμποροι στη συντριπτική τους πλειοψηφία, κόβουν αποδείξεις.
Ο γιατρός,ο επίορκος εφοριακός, ή ο πολεοδόμος (ο υπάλληλος της πολεοδομίας) ο δασικός και άλλοι, ων ουκ έστι αριθμός, με τα φακελάκια και μερικές φορές με «τεράστια κλασέρ», όχι φακελάκια, αλλά και οι μικρότεροι με το γρηγορόσημο, μπορούν να υπαχθούν στις ταμειακές μηχάνές;
Το παραεμπόριο; το οποίο σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία ανέρχεται σε 12 τρις € και το διακινούν σε δρόμους και πλατείες σε χωριά και πόλεις, μαύροι, κίτρινοι, λευκοί, μελαψοί κλπ ανεξέλεγκτα, πως θα ελεγχθεί; Από που και πως προμηθεύονται όλοι αυτοί την πραμάτεια τους;
Το σύστημα των αποδείξεων απέτυχε και ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών, ο κ.Παπαντωνίου, αν δεν κάνω λάθος, το κατήγρησε. Γιατί πόσα ρούχα και παπούτσια, η ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά και ηλιακούς θερμοσίφωνες θα αγοράζουμε κάθε χρόνο;
Ύστερα μερικές κατηγορίες τεχνητών και επαγγελματιών (δεν στοχοποιώ κασνένα), όταν πραγματοποιούν μια εργασία, για να κόψουν τιμολόγιο, άσε που οι περισσότεροι δεν έχουν καν μπλοκ, ζητουν επί πλέον το ΦΠΑ, οπότε ο πολίτης δεν επιμένει.
Άλλος ρόπος πρέπει να βρεθεί. Δεν ξέρω, δεν είμαι ειδικός. Αυτό που ξέρω πάντως είναι ότι το «μάρμαρο» και μάλιστα πολύ πιό ακριβά αυτή τη φορά θα το πληρώσω εγώ ο συνταξιούχος.
Αν κάποιος κάνει τον κόπο και με διαβάσει, τον ευχαριστώ.-
Αξιότιμε κ. υπουργέ,
είμαι υπάλληλος του Υπουργείου Παιδείας αποσπασμένος στο εξωτερικό. Σαν εμένα υπάρχουν εκατοντάδες δημόσιοι υπάλληλοι πολλών υπουργείων. Όπως είναι ευνόητο, είναι αδύνατο κατά το σύντομο χρονικό διάστημα που βρισκόμαστε κάθε χρόνο στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια των διακοπών μας να μαζέψουμε τις απαραίτητες αποδείξεις που θα μας εξασφαλίσουν το αφορολόγητο όριο των δημοσίων υπαλλήλων. Με τον τρόπο αυτό θα χάσουμε το κατώτερο αφορολόγητο όριο που ίσχυε τόσα χρόνια για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους και θα κληθούμε να καταβάλουμε υπέρογκους φόρους.
Παρακαλώ, επομένως, να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα και να γίνει ειδική ρύθμιση για τους υπαλλήλους που είναι αποσπασμένοι στο εξωτερικό και εκ των πραγμάτων είναι αδύνατο να συλλέξουν τις αναγκαίες αποδείξεις.
Σας ευχαριστώ
ΤΟ ΣΑΦΑΡΙ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΠΙΟ ΚΑΛΗ ΛΥΣΗ ΚΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΑΦΕΝΟΣ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΧΕΡΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ Σ΄ΑΥΤΕΣ ΚΑΙ ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΡΚΕΤΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΜΗΝΙΑΙΩΣ.ΤΑ ΠΟΣΑ ΦΟΡΟΥ ΠΟΥ ΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ.ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΚΑΡΤΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ(DEBIT).ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ Η ΠΛΗΡΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΤΥΠΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ.ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ(ΓΙΑΤΡΟΙ,ΔΚΗΓΟΡΟΙ,ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ ΚΛΠ) ΝΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΟΥΝ ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΜΕΣΩ ΚΑΡΤΑΣ.ΤΕΛΟΣ,ΕΥΧΟΜΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΑ(ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ) ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥΣ ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΝΤΕ ΣΠΙΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.
ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!!!
Θα πρέπει να δώσετε επιπλέον κίνητρα για συλλογή αποδείξεων σε κλάδους που αποδεδειγμένα φοροδιαφεύγουν (κυρίως παροχή υπηρεσιών, δίνοντας ως κίνητρο την έκπτωση της παρακράτησης φόρου 20% και ίσως και του ΦΠΑ αν συλλέξουν αποδείξεις πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό , το οποίο θα αποτελεί ποσοστό επί του συνολικού δηλωθέντος εισοδήματος). Πιστεύω ότι οι αποδείξεις από SUPER MARKET και γενικότερα από αλυσίδες καταστημάτων με online συστήματα μηχανογράφησης που είναι αντικειμενικά δύσκολο να φοροδιαφύγουν (αφού η απόδειξη λειτουργεί ως σύστημα εσωτερικού ελέγχου)δεν θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για φοροαπαλλαγή.
Θα μπορούσατε να λάβετε ως τεκμήριο αγορές άνω των 500€ στις οποίες θα πρέπει να αναγράφεται ο Α.Φ.Μ. του αγοραστή και θα λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό των τεκμηρίων.
Η πρόταση είναι σωστή, αλλά θα μπορούσαμε να την κάνουμε και πιο τολμηρή, καταργούμε τέλειος το αφορολόγητο για όλους και το επανακαθορίζουμε με βάση το έσοδα και τα έξοδα του κάθε νοικοκυριού. Στα έσοδα συμπεριλαμβάνονται όλα τα έσοδα που μπορεί να έχει κάποιο νοικοκυριό (μισθοί, ενοίκια, επιχειρηματική αμοιβή) και στα έξοδα όλες οι δαπάνες είτε είναι καταναλωτικές είτε είναι διαρκής όπως διαβίωσης, λογαριασμοί ΔΕΚΟ, έξοδα αυτοκινήτου, αγορά οικοσυσκευών, τόκοι στεγαστικών δανείων. Φυσικά όσοι ξοδεύουν πάνω από τα έσοδα τους να μπορούν να δικαιολογήσουν την υπέρβαση αυτή με στοιχεία. Έτσι το σύστημα υπολογισμού των φόρων είναι πιο απλό, επιτρέπει να γίνονται διασταυρώσεις μεταξύ του τζίρου της αγοράς και των παραστατικών που εκδόθηκαν (συγκρίσει με βάσει το ΑΦΜ του επαγγελματία τι δήλωσε αυτός και τι οι καταναλωτές.) Φυσικά εδώ προϋποθέτει ότι παντού θα υπάρχουν ταμειακές μηχανές, δεν χρειάζεται να εξαιρείται κανείς από το μέτρο αυτό (υπάρχουν μηχανές στο μέγεθός κινητού). Ο καταναλωτής δεν μπαίνει στη σκέψη για συνδιαλλαγή γιατί εκτός από το Φ.Π.Α. που θα πρέπει να ¨παζαρέψει¨ θα είναι και στη μέση και ο φόρος εισοδήματος που θα χάσει και του οποίου το πόσο δεν θα γνωρίζει κατά τη διάρκεια της συνδιαλλαγής.
Afeson ine gnosto oti oli i «katastrofi tu kratus» ine i elefri epagelmaties.
Na mas pune pos piasane persi, propersi klp.
Sigura iparhune elefri epagelmaties pu den kovune apodiksis,
Eforiaki pu ta pernune , kathigites pu kanun idietera klp alla na timoris olus gia na piasis mia xoufta anthropus pu kseri pii ine to theoro adiko.
Να ισχύουν οι αποδείξεις για αντικατάσταση μέρους του αφορολόγητου, αλλά να ισχύουν και για παραπέρα, δηλαδή και για μέρος του φορολογητέου.
Αν το αφορολόγητο είναι π.χ. 12000 ευρώ, να μπορεί κάποιος να αντικαταστήσει με αποδείξεις τις 6000 ευρώ (6000 αφορολόγητο χωρίς αποδείξεις, 6000 αφορολόγητο με αποδείξεις, αλλά και άλλες 5000 ή 6000 ακόμη,με αποδείξεις, ώστε να μπορεί να αυξήσει ουσιαστικά το αφορολόγητό του και πέρα από τις 12000 ευρώ, π.χ.μέχρι τις 18000 ευρώ).
Διότι αν περιορίζεται η εφαρμογή των αποδείξεων μόνο μέχρι την κάλυψη μέρους του αφορολόγητου, κάποιος που πραγματοποιεί μεγαλύτερες δαπάνες δεν θα έχει κίνητρο να ζητάει αποδείξεις πέραν του καλυπτόμενου ποσού.
Κε Υπουργε,
Η εκπτωση του 40 ο/ο της δαπανης με αποδειξεις, στην πραξη καταστρατηγειται οσον αφορα τις ταβερνες, εστιατορια κ.λ.π. με συνεπεια να εποφελουνται μονον καποιοι επιτηδιοι. Γνωριζω ουκ ολιγους
( κυριως μισθωτους με μεγαλα εισοδηματα ) οι οποιοι εχουν στησει ολοκληρο δικτυο συλλογης αποδειξεων απο ταβερνες και εστιατορια προκειμενου να τυχουν επιστροφης φορου 2.000 – 3.500 Ευρω ετησιως.
Οι αποδειξεις αυτες ανηκουν εν πολλοις σε ατομα που δεν εχουν κανενα
φορολογικο κινητρο, κυριως χαμηλομισθω-συνταξιουχοι,με αποτελεσμα
να γινεται συναλλαγη εξυπηρετωντας συγγενεις, φιλους και πελατες
με μοναδικο «θυμα» το κρατος. Φυσικα οι σερβιτοροι και οι ιδιοκτητες
των εστιατοριων εχουν τον πρωτο λογο.
Δικαιωτερο και αποτελεσματικωτερο μετρο θα ηταν, κατα την αποψη μου,
ολοι οι πολιτες, ανεξαρτητως φορολογητεου ποσου, να ειναι δικαιουχοι
επιστροφης μερους η και μερους του αναλογουντος ΦΠΑ και για καποιο
προκαθορισμενο υψος δαπανης απο αποδειξεις που θα προσκομιστουν.
Η θεωρια για απονομη δικαιοσυνης πρεπει να γινεται και πραξη, αλλως
ειναι διπλη κοροιδια για τους ‘φουκαραδες’ χαμηλοεισοδηματιες….
Στάχτη στα μάτια των φορολογουμένων,αναποτελεσματικό μέτρο για τον εξαναγκασμό σε κοπή αποδείξεων,και τεράστιο βάρος για τους ελεγκτές των φορολογικών δηλώσεων.Η έκπτωση αποδείξεων επομένως αποτελεί απόδειξη τριτοκοσμικού φορολογικού μηχανισμού και κράτους μπανανίας.
Αν είναι επιθυμητή,εξ αιτίας αύξησης των πάγιων ανελαστικών εξόδων των πολιτών,η ελάφρυνση του πολίτη(που δεν είναι),τότε αυξήστε το αφορολόγητο μιας ενιαίας κλίμακας φορολογίας εισοδήματος,θεσπίζοντας ταυτόχρονα πέρα από το ατομικό αφορολόγητο και ένα οικογενειακό.
Εφόσον υπάρχει πρόθεση να επεκταθεί το μέτρο των αποδείξεων θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει κάθε είδους απόδειξη, ακόμα και αυτές που αφορούν λογαριασμούς κοινής ωφέλειας και δεν μπορούν να περιληφθούν στα έξοδα βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας (πχ. οι λογαριασμοί του σπιτιού ενός ελεύθερου επαγγελματία που δεν εμπίπτουν σήμερα στα έξοδά του). Αν θέλουμε να είναι απόλυτα δίκαιο θα πρέπει ο φορολογούμενος να προβάλει αποδείξεις για τα πάντα, για κάθε μορφής έξοδο στο οποίο προβαίνει.
Από την άλλη τι θα συμβαίνει με τις καταθέσεις? Αν κάποιος, πχ, με εισόδημα 10000 ευρώ έχει έξοδα 8000 ευρώ και τα υπόλοιπα δύο τα καταθέτει σε λογαριασμό ταμιευτηρίου, θα φορολογείται για την εκταμίευση του αυτή? Θα εμπίπτει στο αφορολόγητο όριο εφόσον οι αποδείξεις είναι λιγότερες από τα έσοδά του?
Η αδυναμία του κράτους να ελέγξει την φοροδιαφυγή οδηγεί σε μαζικό κοινωνικό εκβιασμό στρέφοντάς πολίτες εναντίων πολιτών, και εξωθεί τους ασθενέστερους σε ακόμα μεγαλύτερη απόγνωση.
Ενα εισόδημα απο ενοίκια των 10.500 ευρώ ετησίως, πως θα συγκεντρώσει αποδείξεις 10.500 ευρώ?.
Δασκάλα με 22.000 ευρώ μικτά ετησίως, με δεδομένα έξοδα διαβίωσης απο το στεγαστικό δάνειο, τους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ,το αδηφάγο σούπερ μάρκετ,τα κοινόχρηστα, θα πρέπει σώνει και καλά να χαλάει 6.000 σε παπούτσια, ρούχα,γυμναστήρια, κομμωτήρια,ταβέρνες, ινστιτούτα αισθητικής, υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, αλουμινάδες κλπ.? νομίζετε οτι της περισσεύουν ? θέλετε να βάλετε τους πολίτες να επιδοθούν σε αγορές που δεν τις αντέχει η τσεπη τους προκειμένου να συγκεντρώσουν εκβιαστικά τις αποδείξεις για το αφορολόγητο?
Η σύνδεση του αφορολόγητου ορίου με τις αποδείξεις αγοράς είναι σχήμα οξύμωρο, εξουδετερώνει τις συνιστώσες.
Θα πρέπει να καταλάβουμε οτι για κάποιους η αγορά μιάς γυναικείας τσάντας, ενός ζευγαριού παπουτσιών και κάποιου ρούχου μπορεί να καλύψει και να ξεπεράσει άνετα το απαιτούμενο ποσό για το αφορολόγητο των 12.000 ή 10.500 ευρώ.
Αρα οι έχοντες πάλι ωφελημένοι είναι απο αυτό το μέτρο.
Ο κρατικός μηχανισμός θα πρέπει επιτέλους να τολμήσει να εντοπίσει και να εισπράξει φόρους απο τα εισοδήματα που αποκρύβονται συστηματικά για χρόνια.
Το μέτρο συλλογής αποδείξεων είναι σωστό και θα πρέπει να επεκταθεί σε όλα τα επαγγέλματα και υπηρεσίες.
Το κίνητρο να είναι κοινό για όλους και να συνοψίζεται στο ότι:
όσο πιο πολλές αποδείξεις , τόσο πιο μεγάλη φορολογικη έκπτωση.
Ο γιατρός να δίνει απόδειξη στον υδραυλικό ,ο υδραυλικός στον μανάβη, ο μανάβης στον δικηγόρο, ο δικηγόρος στην κομμώτρια, η κομμώτρια στον μηχανικό, ο μηχανικός στον φούρναρη, ο φούρναρης στον συμβολαιογράφο, ο συμβολαιογράφος στον ηλεκτρολόγο, ο ηλεκτρολόγος στην φαρμακοποιό, η φαρμακοποιός στον ξενοδόχο, ο ξενοδόχος ……………………..
…………………………………………………………..
Οσο πιό πολλές δηλώνεις τόσο πιό πολλά γλυτώνεις
Χρόνια Πολλά και Καλά
Χρόνια σας πολλά και ελπιδοφόρο αύριο.
-Έχουμε την γνώμη ότι τα πράγματα είναι πιο απλά από όσο τα εμφανίζουν κάποιοι.
-Πόθεν έσχες για ΟΛΟΥΣ.
-Για όση περιουσία δεν μπορείς να δικαιολογήσεις βαρύτατος φορολογικός συντελεστής από όταν αποκτήθηκε,διαφορετικά ακόμα και ΔΗΜΕΥΣΗ !!!
-Η συλλογή αποδείξεων πρέπει να έχουν κίνητρα.Το ισχύον κίνητρο είναι ΑΣΤΕΙΟ.
-Γιατί στις αποδείξεις δεν περιλαμβάνονται οι λογαρισμοί ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΕΥΔΑΠ-κλπ;
-Όχι στον υπολογισμό τεκμηρίων δάνεια ανοικτά,κλειστά,κάρτες κλπ ανεξέλεκτα γιατί τα περισσότερα έγιναν για κάλυψη τρεχουσών αναγκών-πληρωμή φροντιστηρίων-δόσεις εφορία-κάλυψη άλλων δανείων κλπ.
-Εξονυχτική διασταύρωση στοιχείων πώς, πότε και με ποιο τρόπο αποκτήθηκαν τα κινητά και ακίνητα.
-Διευκόλυνση όλων που έχουν εκκρεμείς φορολογικές,ασφαλιστικές εκκρεμότητες για πληρωμή ενός κατώτατου ορίου σε δόσεις ανεχτές.
Έλεγχος όλων των εκκρεμών φορολογικών υποθέσων και κλείσιμό τους με το ελάχιστο ποσό,γιατί έτσι και αλλιώς το πιθανότερο είναι να παραγαρφούν !!! Όχι στην διαπραγμάτευση,αλλά προκαθορισμένα πόσο θα πληρωθεί και πόσες δόσεις.
Σωστό το μέτρο της έκπτωσης φόρου με αποδείξεις, αρκεί να είναι απλό και όχι βασανιστικό γι’ αυτόν που υποβάλλει αποδείξεις.
Θεωρώ πως πρέπει να συμπεριληφθεί και έκπτωση για τα είδη διατροφής και λειτουργίας του νοικοκυριού για να δείτε πόσο δύσκολα τα φέρνει ο κόσμος.
Θεωρώ ότι το ισχύον φορολογικό σύστημα είναι εξαιρετικά άδικο διότι φορολογούνται αποκλειστικά τα έσοδα και όχι τα ‘καθαρά’ κέρδη μετά την αφαίρεση του συνόλου των εξόδων. Με τον υπολογισμό όλων των εξόδων ο φορολογούμενος αποκτά κίνητρο να ‘ξοδέψει’ και με τον τρόπο αυτό αναθερμένεται και η αγορά που τόσο επιθυμεί η κυβέρνηση.
Δεν είναι δυνατό να φορολογείται ο κάθε πολίτης ακόμα και με μικρό συντελεστή όταν έχει ξοδέψει όλα τα έσοδά του και είχει πληρώσει τον αναλογούντα ΦΠΑ όπως και άλλους έμμεσους φόρους. Στην προκειμένη περίπτωση ο πολίτης φορολογείται ‘τιμωρούμενος’ γιατί είχε έσοδα ενώ δεν αύξησε την περιουσία του.
Ευχαριστώ
Χρόνια πολλά σε όλους.
Αυτά τα Χριστούγεννα είναι για μένα τα 22α στις τάξεις του Π.Ν , 17 εκ των οποίων έζησα στην αγκαλιά της μεγάλης οικογένειας των Υ/Β. Ειδικά αυτά τα Χριστούγεννα μου έρχονται στο μυαλό μόνο δυσάρεστα πράγματα :
Θυμάμαι όταν ξυπνάγαμε άγρια χαράματα για να πάμε κάποιο ταξίδι και αφού αφήναμε πίσω μας τον Ναύσταθμο έφτανε αργά το βράδυ ώστε να καταφέρουμε να βρούμε λίγο χρόνο να κλείσουμε τα μάτια μας.
Θυμάμαι το 1994 όταν κατά την διάρκεια δοκιμών ενός νέου συστήματος είχαμε 2 μήνες ο καθένας να βρεθούμε στο σπίτι μας και έρχονται στο μυαλό μου σκηνές ανθρώπων , βρώμικοι από τα γράσσα και τα λάδια να κοιμούνται πάνω στα φορεία των Τ/Λ.
Θυμάμαι τα ατέλειωτα 25 ήμερα ταξίδια , όπου βρώμικοι,αξύριστοι και πολλές φορές ελέω ψυκτικής νηστικοί είχαμε ένα και μοναδικό σκοπό , να γυρίσουμε νικητές.
Θυμάμαι όταν συνάδελφος μου πληροφορήθηκε από ένα άψυχο μήνυμα τον θάνατο του πατέρα του, τον οποίο δεν πρόλαβε ποτέ να αποχαιρετήσει.
Θυμάμαι όταν έμαθα ότι ο μόλις 4 μηνών γιός μου είναι στο νοσοκομείο χωρίς να γνωρίζω τον λόγο και χωρίς να μπορώ να επικοινωνήσω με την σύζυγό μου να μάθω τι συνέβη. Πολύ δε περισσότερο με έκαμψε ότι δεν είχα την δυνατότητα να είμαι δίπλα στην οικογένεια μου εκείνη την στιγμή.
Θυμάμαι την απαίσια μυρωδιά από τα αέρια της μπαταρίας αναμεμειγμένα με την μυρωδιά του πετρελαίου να έχει ποτίσει τα πνευμόνια μας και να μας θυμίζει αρκετές ημέρες μετά από κάθε επιστροφή μας ότι μέσα στο σώμα μας είχαν γίνει χιλιάδες χημικές ενώσεις.
Ακόμη και τώρα που σταμάτησα να είμαι πλήρωμα Υ/Β λόγω «γήρατος» μου έχουν μείνει πόνοι στην μέση και τον αυχένα από το υγρό περιβάλλον στο οποίο έξησα τόσα χρόνια, ώστε να μην ξεχνώ ποτέ τις κακουχίες , για τις οποίες δεν μετανιώνω ποτέ. Εαν ο χρόνος γύρναγε πίσω θα ήθελα να ζήσω ακριβώς τις ίδιες καταστάσεις, όχι γιατί αυτές ήταν μόνο ευχάριστες αλλά γιατί δεν θα ήθελα με τίποτε να μην είχα γνωρίσει όλους αυτούς τους ανθρώπους , που όλοι για έναν και ένας για όλους , αποτελούν αυτήν την υπέροχη Υ/Β οικογένεια. Ολα τα ανωτέρω έχουν συναισθηματική αξία και σφίγγουν την καρδιά ΜΟΝΟ εμάς των Υ/Β , οι υπόλοιποι δυστυχώς και εσείς Κε Υπουργέ μας βλέπετε ώς προνομιούχους. Δεν ξέρω εάν μπορεί να συγκαταλέγεται κάποιος στους προνομιούχος όταν λαμβάνει μισθό ο οποίος μαζί με το Καταδυτικό Επίδομα κυμαίνεται μεταξύ 1400 – 2000 ευρώ. Παρόλα αυτά διαβάζω στις εφημερίδες αυτό το διάστημα ότι σκέφτεται η πολιτεία να αυξήσει την φορολογία του Καταδυτικού επιδόματος , συμπεριλαμβάνοντας το στην κλίμακα φορολόγησης που ακόμη δεν ξέρουμε σε ποιό ποσοστό θα κυμανθεί.
Αυτό σημαίνει απώλεια εισοδήματος για εμάς , ασήμαντη βέβαια για τα υπόλοιπα μέλη της ομάδος στην οποία μας συμπεριλάβατε που είναι οι ποδοσφαιριστές, Βουλευτές, Τραγουδιστές, Δήμαρχοι κλπ.
Τι σχέση μπορεί να έχω εγώ με αυτούς. Ενας βουλευτής που λαμβάνει αποζημίωση 80000 ευρώ εάν αυτή φορολογείται αυτοτελώς όπως το δικό μου Καταδυτικό Επίδομα και δεν έχετε βάλει και εκεί το χεράκι σας , αποδίδει φόρο στο ελληνικό δημόσιο 12000 ευρώ. Απομένουν στον βουλευτή για να «ζήσει» 68000 ευρώ ή 5800 ευρώ τον μήνα. Εαν η φορολογία που πληρώσει ένας βουλευτής διπλασιαστεί τότε του απομένουν 56000 ευρώ ή 4660 ευρώ το μήνα. Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τα πρίμ από συμμετοχή σε επιτροπές , οδοιπορικά κλπ. Εν κατακλείδι οι αποδοχές των βουλευτών παραμένουν σε υψηλό επίπεδο και ο μόνος προβληματισμός που θα έχει η οικογένεια του είναι ότι αντί του ROLEX Chronograph ίσως περιοριστεί σε ένα απλό TagHeuer. Στον αντίποδα εάν εγώ αλλάξω κλίμακα και έχω απώλεια εισοδήματος 1500 ευρώ ετησίως σημαίνει ότι θα πάρω έναν μισθό λιγότερο και πιστέψτε με οι 14 μισθοί με τα τωρινά δεδομένα φτάνουν ίσα-ίσα .
Ρωτήστε τους συναδέλφους σας στους οποίους ‘εχει δωθεί η ευκαιρία να επιβεί σε
Υ/Β, θα διαπιστώσετε ότι δεν μπορούν να κρύψουν τον θαυμασμό τους για τις αντίξοοες συνθήκες κάτω από τις οποίες επιτελούμε το έργο μας. Στο απίστευτα δύσκολο έργο μας έχουν αναφερθεί και πολλοί δημοσιογραφίσκοι στύλ Αυτιά , όταν «συγκινημένοι» αποκαλούσαν αθάνατους τους νεκρούς πιλότους της Π.Α (Οι πιλότοι της Π.Α είναι στην ίδια κατηγορία με εμάς αλλά εμείς ευτυχώς δεν έχουμε θρηνήσει θύματα – προνομιούχοι και αυτοί) και τώρα με ένα ηλίθιο χαμόγελο στα χείλη αναρωτιούνται πως είναι δυνατόν να λαμβάνουμε αυτοτελώς φορολογούμενα επιδόματα και γίνονται ακόμη πιο αστείοι και γελοίοι όταν αναρωτιούνται γιατί η ελληνική Πολιτεία μας δίνει το δικαίωμα να συνταξοδοτηθούμε νωρίτερα.
Ελπίζω οι προβληματισμοί μου να γίνουν και δικοί σας ώστε να δείτε με σωφροσύνη και σε βάθος το θέμα των επιδομάτων που τυγχάνουν αυτοτελούς φορολόγησης. Εάν το κάνετε με ταυτόχρονη κάλυψη του απωλεσθέντος εισοδήματος είμαι μαζί σας.
Δυστυχώς, στην Ελλάδα για να εισπράξεις Φ.Π.Α. (όπως και για να επιβάλλεις οποιοδήποτε άλλο μέτρο) ο μόνος δρόμος είναι οι πολύ εντατικοί έλεγχοι και η παραδειγματική τιμωρία όσων τον παρακρατούν.
Το μέτρο της συλλογής αποδείξεων για την κάλυψη μεγάλου μέρους του αφορολόγητου είναι γόρδιος δεσμός για τον ακόλουθο λόγο.
Είναι αδύνατο να ζητήσεις από τον φορολογούμενο να καλύψει ένα μεγάλο ποσό αφορολόγητου (π.χ. 4000 Ευρώ που ακούγεται) με αποδείξεις μόνο από επαγγελματίες οι οποίοι κατά κύριο λόγο φοροδιαφεύγουν (υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, γιατροί, δικηγόροι, εστιάτορες κ.λπ.) για τον απλούστατο λόγο ότι οι χαμηλού/μεσαίου εισοδήματος φορολογούμενοι έχουν περιορισμένα έξοδα αυτής της κατηγορίας σε μέση ετήσια βάση.
Ο μόνος τρόπος κάλυψης αυτού του αφορολόγητου με αποδείξεις είναι ο συνυπολογισμός αποδείξεων από προιόντα και υπηρεσίες επαγγελματιών οι οποίοι ούτως ή άλλως όμως δεν παρακρατούν Φ.Π.Α. όπως για παράδειγμα τα σούπερ μάρκετ (αυτοί μας κλέβουν αλλού, π.χ. υπερτιμολογήσεις).
Άπό τα προηγούμενα post βλέπω πως όλοι παραδέχονται περιστατικά που απέφυγαν να κόψουν αποδείξεις. Αυτό και μόνο αποδεικνύει την αναγκαιότητα του μέτρου! Οφείλουμε όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν είναι δουλειά μόνο των εφοριακών και δεν είναι πρόβλημα μόνο των άλλων η φοροδιαφυγή. Όταν δεν κόβουμε μια απόδειξη ωφελούμαστε στιγμιαία αλλά ζημιωνόμαστε στην πραγματικότητα. Αναγκάζουμε το κράτος να επιβάλει επιπλέον μέτρα για να μαζέψει τα απαραίτητα έσοδα. Πληρώνουμε λοιπόν χειρότερα για να ωφελούνται περισσότερο κάποιοι επαγγελματικοί κλάδοι.
Μέτρο για την αντιμετώπιση της ‘χαρτούρας’:
Υποβολή των αποδείξεων που συγκεντρώνει κανείς ηλεκτρονικά κυρίως(ή όπως αλλιώς προβλεφθεί) κάθε 2 ή 3 μήνες, δηλαδή 6 ή 4 φορές το χρόνο.
Έτσι υπάρχει έλεγχος της κίνησης της αγοράς και των δαπανών καθώς τρέχει η χρονιά και όχι συνολικά στο τέλος του έτους και δεν συγκεντρώνεται υπερβολικός όγκος αποδείξεων.
Μέτρα για τον έλεγχο και την είσπραξη του ΦΠΑ
– Ταμειακές μηχανές παντού. Καμιά εξαίρεση για τα ταξί,τα βενζινάδικα,τους δικηγόρους,τους γιατρούς,τους υδραυλικούς…
– Ηλεκτρονικό σύστημα συνδεδεμένο με όλες τις ταμειακές μηχανές και τα κεντρικά του Υπ.Οικονομικών για την καταγραφή των αποδείξεων που κόβονται, σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο οι αποδείξεις δεν συμπεριληφθούν στις δηλώσεις των φορολογουμένων και για διασταύρωσεις.
– Σκληρές ποινές για τη μη απόδοση ΦΠΑ
Είναι δραστικές αλλαγές νοοτροπίας αλλά πρέπει να δοθεί η αίσθηση ότι γίνεται μια καινούργια αρχή με καθαρούς όρους παιχνιδιού. Και ότι πλέον όποιος τους παραβιάζει θα έχει σκληρές επιπτώσεις.
Η συλλογή των αποδείξεων δεν πρέπει να συνδεθεί με το αφορολόγητο όριο. Αν κάποιος δεν ξοδεύει πολλά σε καταναλωτικές δαπάνες αλλά αποταμιεύει, δεν αγοράζει ακριβά προϊόντα αλλά επιλέγει τα φθηνά, θα φορολογείται περισσότερο από κάποιον που καταναλώνει πολλά σε ακριβά αγαθά. Μη ξεχνάτε ότι μεγάλο μέρος του εισοδήματος ξοδεύεται σε λογαριασμούς ΔΕΚΟ.
Θα πρέπει να επεκταθεί το μέτρο της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα και σε άλλους κλάδους όπως ένδυση, τρόφιμα, εκπαίδευση κλπ.
Το ιδανικό θα ήταν να ζητηθεί από όλους τους πολίτες όλες τους οι συναλλαγές να γίνονται χωρίς μετρητά αλλά με χρήση debit cards – που είναι π.χ. ο κανόνας στις συναλλαγές του μέσου Αμερικανού, που θα είναι συνδεδεμένες με κάποιον τραπεζικό του λογαριασμό.
Έτσι το δημόσιο θα μπορεί κάθε στιγμή να ξέρει με αυτόματο τρόπο τι ποσό δαπανά κάθε πολίτης, και δεν θα χρειάζεται να μαζεύουμε και να υποβάλλουμε αποδείξεις – φαντάζεστε τι θα γίνεται στις εφορίες για την καταμέτρηση των αποδείξεων κάθε χρόνο, αν μιλάμε για την καταμέτρηση αποδείξεων από κάθε πιθανή συναλλαγή;
Θα ξέρει επίσης και τις πωλήσεις του κάθε επαγγελματία καθώς η συναλλαγή καταγράφει πωλητή, αγοραστή και ποσό.
Θα πρότεινα επίσης να επιβληθεί σε διάστημα π.χ. 6 μηνών όλες οι συναλλαγές σε γυμναστήρια, νυχτερινά κέντρα και άλλους συνήθεις υπόπτους φοροδιαφυγής, να γίνονται αποκλειστικά με debit cards, ώστε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο μη απόδοσης απόδειξης (η απόδειξη θα είναι η καταχώρηση στην τράπεζα της συναλλαγής). Και βέβαια ταμιακές μηχανές στην αντλία στα βενζινάδικα.
Όπως λένε πολλοί παραπάνω, εφόσον το όφελος και για τον πελάτη και για τον επιχειρηματία είναι μεγαλύτερο όταν δεν κόβεται απόδειξη (μειωμένο κόστος για τον πελάτη, μαύρα λεφτά για τον επιχειρηματία), το μέτρο αυτό δεν πρόκειται να περπατήσει.
Εξάλλου ο έλεγχος των αποδείξεων θα είναι αρκετά χρονοβόρος, και βέβαια είναι γνωστό το κόλπο του να δηλώνεται το μέγιστο των δαπανών και σε περίπτωση ελέγχου φίλοι και λογιστικά γραφεία συνεισφέρουν και άλλες αποδείξεις.
Άρα το κίνητρο εδώ είναι αυστηροί δειγματοληπτικοί έλεγχοι και τεράστια πρόστιμα τόσο στον επιχειρηματία όσο και στον πελάτη που συναινεί στη μη έκδοση απόδειξης. Αλλιώς το αντικίνητρο είναι ισχυρότερο.
Ίσως μία άλλη λύση είναι η διάδοση του πλαστικού χρήματος (πιστωτικές, χρεωστικές κάρτες), αφού έτσι ο επιχειρηματίας αναγκάζεται να κόψει απόδειξη (και βέβαια υπάρχει ηλεκτρονικό αρχείο με τις συναλλαγές με την τράπεζα).
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΤΩΝ 12000 ΕΥΡΩ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ.ΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΣΤΑΝΤΑΡ ΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2009 ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΑΓΟΡΑ ΟΥΤΕ ΕΓΩ ΟΥΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ.ΕΙΜΑΙ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΤΩΝ 1200 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ ΜΕ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ.ΣΠΟΥΔΑΖΩ ΤΗ ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΣΕ ΠΟΛΗ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΕΝΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΕΥΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΑΓΟΡΕΣ.ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΑΝ ΚΙΝΗΤΡΟ ΑΠΛΑ ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΙΣ ΣΤΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ 12.000 ΕΥΡΩ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ.
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Κατ’αρχή συμφωνώ απόλυτα με το υπό συζήτηση μέτρο (χωρίς να θεωρώ ότι είναι επ’ουδενί πανάκεια) αλλά θέλω να θέσω και κάποιους προβληματισμούς για το θέμα:
1. Ακούγεται ότι μπορεί να τεθεί υποχρεωτικό ελάχιστο όριο για το ποσό των αποδείξεων που θα μπορεί να προσκομίζει κάποιος προκειμένου να μπορεί να διατηρήσει το αφορολόγητο του (πχ. 5000 για μισθωτούς, 10000 για επαγγελματίες κλπ). Αυτή η γενίκευση νομίζω είναι άδικη γιατί δεν έχουν όλοι οι μισθωτοί το ίδιο εισόδημα όπως εξάλλου και οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Θεωρώ ότι θα πρέπει το ελάχιστο όριο να διαμορφώνεται(αναλογικά?) σε σχέση με το εισόδημα για όλες τις κατηγορίες. Ασφαλώς θα πρέπει να υπάρχει και ένα ανώτατο όριο για το συνολικό ποσό των αποδείξεων που θα μπορεί να προσκομίσει κάποιος (το οποίο και αυτό ίσως θα μπορούσε να μην είναι σταθερό?).
Ειδικά για τους ελεύθερους επαγγελματίες θα πρέπει να πω ότι και εδώ δεν είναι όλες οι κατηγορίες το ίδιο. Ποιές από αυτές φοροδιαφεύγουν υπερβολικά το γνωρίζουμε σχεδόν όλοι. Πόσο μάλλον στις εφορίες. Θα μπορούσε λοιπόν εδώ με τη βοήθεια της πληροφορικής και της στατιστικής να βγούν μοντέλα που να εστιάζουν σε αυτές τις προβληματικές κατηγορίες επαγγελματιών πιο εμπεριστατομένα και να τεθούν διαφορετικά κριτήρια για αυτούς (τα οποία μοντέλα θα πρέπει να επαναπροσδιορίζονται τακτικά-ίσως κάθε χρόνο-).
2. Αν τεθεί τελικά υποχρεωτικό ελάχιστο όριο είναι δίκαιο ή όχι να απορρίπτονται δαπάνες όπως πχ. οι λογαριασμοί των ΔΕΚΟ. Ειδικά σε περίπτωση που τα όρια είναι υψηλά νομίζω ότι τέτοιου είδους δαπάνες θα πρέπει να προσμετρώνται ως αποδείξεις-έξοδα.
3. Υποχρεωτικά ταμειακές μηχανές για αρκετές κατηγορίες επαγγελματιών που σήμερα για ανεξήγητους λόγους δεν έχουν. Δηλ. βενζινάδικα, ταξί, περίπτερα κλπ.
4. Τέλος κλειδί νομίζω για ένα επιτυχημένο σύστημα είναι τα μέσα ελεγχου και υποστήριξης του:
– έχει ακουστεί για ένα είδος αστυνομίας που μπορεί να συσταθεί και να ασκεί ελέγχους. Συμφωνώ με αυτό. Θα πρέπει να δοθούν αυξημένες αρμοδιότητες σε ένα τέτοιο σώμα και να επανδρωθεί με αρκετό προσωπικό (προτείνω μετατάξεις σε αυτό το σώμα και από άλλες δημόσιες υπηρεσίες όπου είναι υπεράριθμες).
– ευρεία χρησιμοποίηση της πληροφορικής επιστήμης και του ανάλογου εξοπλισμού
– μεγάλες ποινές (χρηματικές και μη) για τους παραβάτες ώστε να λειτουργεί κυρίως αποτρεπτικά για όλους τους επίδοξους κερδοσκόπους.
Υ.Γ.
Τέλος, κ.υπουργέ κ’ αγαπητοί συμπολίτες, να υπενθυμίσω ότι δεν είναι παιχνίδι η κατάσταση πια έτσι όπως έχει διαμορφωθεί. Χρειάζεται τόλμη και αρετή από όλους μας. Και οι προσπάθειες μας να μην το ξεχνάμε να στραφούν προς όλους αυτούς που κερδοσκοπούν παράνομα και δίχως καμμία ντροπή και να τους εξαφανίσουμε εφόσον δεν συνετίζονται. Γιατί αν δεν το κάνουμε αυτό θα εξαφανισθούμε τελικά όλοι μας σιγά-σιγά.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ,
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΕΝΑ ΤΡΟΠΟ ΣΥΛΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΝΟΜΙΖΩ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΙΔΙΚΟΣ, ΟΤΙ ΕΠΙΛΥΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΟΥΤΕ ΝΑ ΜΑΖΕΥΟΥΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΥΤΕ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ. ΚΑΙ ΕΞΗΓΟΥΜΑΙ. ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΑΝΤΟΥ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ON LINE ΜΕ ΤΟ TAXIS ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΟ ΑΦΜ (ΜΕ ΠΟΛΥ ΒΑΡΙΑ ΧΡΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ) Ο ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΗΣ Ή Ο ΓΙΑΤΡΟΣ Ή ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΑΣ, ΝΑ ΚΑΤΑΧΩΡΕΙΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΕΞΟΔΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ. ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΥΓΕΙ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙ, ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ ΘΑ ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΣΤΟ TAXIS ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ. ΚΑΤ’ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΩΣ. ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ, ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ, ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ.
ΜΕ ΤΙΜΗ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Με αυτόν τον τρόπο το σύστημα με τις αποδείξεις δεν θα έχει αποτέλεσμα. Ο πολίτης πρέπει να έχει ξεκάθαρο κίνηρο για να συγκεντρώνει αποδείξεις. Παραθέτω κάποιες ιδέες.
Π.χ αν μαζέψει αποδείξεις 6000 ευρώ να γλυτώνει 200 ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας.
Π.χ πάνω από 8000 ευρώ αποδείξεις να εκπίπτει από το φορολογητεό εισόδημα αντίστοιχα. Αν δηλαδή κάποιος μαζέψει 10000 ευρώ αποδείξεις να αφαιρείται 2000 ευρώ από το φορολογητέο.
Π.χ για 4000 ευρώ αποδείξεις έκπτωση 10% στα τιμολόγια της ΔΕΗ. για 8000 ευρώ έκπτωση 20% κ.τ.λ για τον επόμενο χρόνο.
Π.χ για αποδείξεις 5000 ευρώ μη πληρωμή της ΕΡΤ για τον απόμενο χρόνο.
Κύριοι της κυβέρνησης πρέπει να βάλετε και εσείς ως κράτος το χέρι στη τζέπη αν θέλετε να πατάξετε τη φοροδιαφυγή. Δηλ. να βρείτε έναν τρόπο να μαζεύτε 100 ευρώ από τη φοροδιαφυγή αλλά τα 80 να επιστρέφουν άμεσα στον πολίτη με τους παραπάνω τρόπους που ανέφερα.
Υ.Γ Τα νούμερα που αναφέρω είναι τυχαία. Οι αρμόδιοι όμως μπορούν να συγκεκριμενοποιήσουν έτσι ώστε να έχουν ουσία και να επιφέρουν κέρδη στο κράος αλλά και στους πολίτες.
καλεσ γιορτές
Είναι πολυ απλοικό και λιγο τριτοκοσμικό. να βάλετε τον κόσμο να μαζευει αποδείξεις.Με την ενιαία σύνδεση ταμειακών συστημάτων με το υπουργειο οικονομικών (online) υπάρχει η δυνατότητα απευθείας καταγραφής του ΑΦΜ του πελάτη κατευθείαν απο το υπουργείο.Αν πάμε σε ολική καταγραφή της κατανάλωσης σε ενα ενιαίο μηχανογραφικό σύστημα με τερματικά σε κάθε τοπο πιθανής συναλλαγης οπου μια κάρτα που θα έχει τα προσωπικά στοιχεία του καθενός (Καρτα Υγείας,Ταυτοτητα,φορολογική ταυτότητα κλπ) όντως υπάρχει τρόπος για διαφάνεια στην κατανάλωση του καθενός).Στην ουσία είναι μια ευκαιρία να περάσουμε στο ηλεκτρονικό χρήμα .Η τεχνολογία υπάρχει ,το κόστος μικρό,η λύση απόλυτη …..
Η εικόνα της γιαγιας που στην ακρη του δρόμου θα πουλαει κρεμμυδια στους περαστικους και θα βαζει την προφoρτωμένη κάρτα μου και μέσω mobile connection θα κανει την συναλλαγη….ειναι εφικτή η δικια σας αποφασιστικότητα ειναι υπο αιρεση … γιατι υπάρχουν τεχνολογιες που καταργούν πολλές απο τις σημερινές δομές οικονομικής διαχείρισης …
Θα συμφωνούσατε να σας καταργούσαμε εξ αλλου ποιος μπορεί να τα καταφερει χειρότερα απο σας…
Προβληματικότατο μέτρο.
1. Δηλαδή αν κάποιος δεν ξοδεύει αλλά αποταμιεύει, πρέπει να τιμωρείται γι αυτό;
2. Οι ιατρικές δαπάνες εκπίπτουν από το εισόδημα και σήμερα. Υπάρχει έστω και η παραμικρή ένδειξη πως αυτό οδήγησε σε μείωση της φοροδιαφυγής των ιατρών;
Να διατηρηθεί το αφορολόγητο των 12000€. Δεν είναι δυνατόν να μπω στο κυνήγι των αποδείξεων που είναι δουλειά άλλων. Άλλωστε εγώ μπορεί να θέλω να αποταμιεύσω αυτά τα χρήματα και όχι να τα ξοδέψω οπότε θα φορολογηθώ επιπλέον.
ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ. ΤΙΣ ΑΠΟΔΕιΞΕΙΣ ΘΑ ΤΙΣ ΘΕΣΠΙΣΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΣΥΝΗΘΗ ΥΠΟΖΥΓΙΑ Ή ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΑΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ;;;; ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΜΕ ΤΑ ΚΟΜΦΕΤΙ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΠΟΥ ΖΗΤΑΤΕ. ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΔΕΝ ΤΑ ΔΕΧΕΣΤΕ. ΠΩΣ ΘΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΜΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ;;;;; ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΔΑΝΕΙΑ…ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥΣ ΤΟΚΟΥΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ;;;; Ή ΔΙΕΥΡΥΝΕΤΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΜΕ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ Ή ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΤΙΣ…ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΥΚΑΡΑΔΕΣ ΝΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΣΕ….ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ. ΑΛΛΑ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΑΤΕ ΣΕ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΥΣ ΘΑ ΤΡΕΧΟΥΝ..Σ Ι Γ Ο Υ Ρ Α…..ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΦΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΟΡΟΕΠΙΔΡΟΜΗ ΛΕΩ ΝΑ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΣΤΑ….ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΠΙΟ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΙ…. ΠΙΑΣΤΕ ΤΙΣ ΑΡΓΟΣΧΟΛΕΣ ΚΥΡΑΤΣΕΣ ΤΗΣ ΕΡΤ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ..ΤΟΥΣ ΧΡΥΣΟΚΑΝΘΑΡΟΥΣ ΤΗΣ ΡΕΜΟΥΛΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΑΚΗ ΠΟΥ ΣΑΣ ΨΗΦΙΣΕ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΕΣΤΩ ΛΙΓΑ ΑΚΟΜΗ ΧΡΟΝΙΑ…ΑΡΑΓΕ ΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΤΙ ΦΟΡΟ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΤΟ 2010 ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΣΑΣ;;;ΕΧΕΤΕ ΤΑ ΚΟΤΣΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΙΤΕ;;;;;;
Αγαπητοί κύριοι του Υπουργείου, όσο η φοροελάφρυνση από τη συλλογή αποδείξεων είναι μικρότερη από το κέρδος της φοροδιαφυγής, το συγκεκριμένο μέτρο είναι καταδικασμένο σε αποτυχία. Και εξηγούμαι:
Το συνολικό εισόδημα θα πρέπει να φορολογείται βάσει των συνολικών εξόδων. Δεν μπορεί να λογίζονται ως έσοδα ανά χείρας όλα τα χρήματα που έλαβε κάποιος πλην εκείνων που εσείς θέλετε να αναγνωρίσετε…
Ποιά η πρόβλεψη για τις δωρεές; Θα αυξηθεί το παγιωμένο ποσό των 300€ ανά έτος;
Ο κάθε πολίτης ΠΡΕΠΕΙ να συνεισφέρει με βάση τα εισοδήματα που έχει από καθαρά κέρδη επιχειρήσεων ή καθαρούς μισθούς και συντάξεις. Το ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ που έχει από χρόνια θεσπιστεί, έχει την έννοια, να μην φορολογείται από τα ανωτέρω εισοδήματα το ποσό που κρίνεται ως απαραίτητο για να καλύψει τις βασικές ΒΙΟΤΙΚΕΣ ανάγκες του φορολογούμενου.
Επομένως θα πρέπει για την σωστή απεικόνιση, ΣΑΝ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΠΟΣΟ, από το εισόδημα του κάθε πολίτη να αφαιρούνται οι αποδείξεις που προέρχονται από την αγορά ειδών πρώτης ανάγκης όπως αποδείξεις για ενοίκιο πρώτης κατοικίας, δαπάνες ΔΕΚΟ, ειδών διατροφής, ειδών ένδυσης, εκπαίδευσης των τέκνων του, μετακίνησης, δαπάνες υγείας, δαπάνες φροντίδας ανιόντων των δύο συζύγων.
Κατόπιν μπορεί να οριστεί ύψος φοροαπαλλαγής για άλλες κατηγορίες δαπανών όπως οι δαπάνες ψυχαγωγίας (εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης, έξοδα ταξιδιών , ξενοδοχεία κλπ), δαπάνες εξοπλισμού (ηλεκτρικά είδη, έπιπλα κλπ) δαπάνες καλλωπισμού (κομμωτήρια, ινστιτούτα καλλονής κλπ).
Ακόμη μπορεί να δοθεί ΚΙΝΗΤΡΟ μέσω φοροαπαλλαγής, σε ορισμένες κατηγορίες δαπανών όπως για παράδειγμα σε δαπάνες προστασίας περιβάλλοντος, εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ηλεκτροδότησης ή ανεμογεννητριών, αγορά υβριδικών αυτοκινήτων κ.λ.π.
Τα ανωτέρω προϋποθέτουν ΑΥΞΗΣΗ των φορολογικών συντελεστών δεδομένου ότι τελικά φορολογείται η διαφορά έσοδα μείον έξοδα.
Οι αυξημένοι φορολογικοί συντελεστές των υψηλών εισοδημάτων αποτελούν ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΟ παραγωγικότητας διότι για παράδειγμα ο ελεύθερος επαγγελματίας θα προτιμήσει να μην προβεί σε μια επαγγελματική δραστηριότητα που θα του επιφέρει καθαρό εισόδημα μετά από τον φόρο 40% (φορολογικός συντελεστής 60%) προκειμένου να διαθέσει τις ώρες αυτές στην οικογένεια του ή στον προσωπικό του ελεύθερο χρόνο.
Γιάννης Νανούρης
Λογιστής – Φοροτεχνικός
ΛΗΣΤΡΙΚΗ ΕΠΙΔΡΟΜΗ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ
Αρνητική είναι η θέση των συμμετεχόντων στη δημόσια διαβούλευση που μπορείτε να δείτε εδώ, για τη σύνδεση αφορολόγητου και αποδείξεων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το αφορολόγητο των 10.500 ή 12.000 €, δεν ήταν χαριστική πράξη. Είχε καθιερωθεί για τις πληρωμές των απαραίτητων εκείνων δαπανών που δεν προβλέπονταν στις εκπτώσεις.
Τώρα, αν κάποιο μέρος αφορολόγητου, όσο και αν είναι πρέπει να καλυφθεί με αποδείξεις, θα αποτελέσει ληστρική επιδρομή σε βάρος των μισθωτών και των συνταξιούχων. Διότι δεν θα μπορέσουν να τις συγκεντρώσουν.
Εκτός αν, όπως τονίζουν οι συμμετέχοντες στη διαβούλευση, περιληφθούν και οι αποδείξεις super market, οι λογαριασμοί ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.λ.π , θέρμανσης, καυσίμων αυτοκινήτων, γενικά κάθε είδος δαπάνης.
Αλλιώς, οτιδήποτε άλλο θα αποτελέσει ληστρική επιδρομή σε βάρος των μισθωτών και των συνταξιούχων. Κάτι τελείως παράλογο! (25-12-09 11,30)
Κατ’ αρχήν συμφωνώ και μάλιστα θα το έθετα ευρύτερα το θέμα: ό,τι δηλαδή το φυσικό πρόσωπο θα πρέπει ουσιαστικά να φορολογείται βάσει «εσόδων – εξόδων», όπως ακριβώς και το νομικό. Τα έσοδά του ήδη πάμε να τα βάλουμε όλα σε ένα ενιαίο κουβά. Ας του αναγνωρίσουμε λοιπόν και όλα τα έξοδα, αλλιώς τον φορολογούμε επί «μικτών εσόδων» και όχι επί «καθαρών κερδών», κάτι που είναι άδικο.
Ωστόσο, οι προβληματισμοί μου στο πιο πάνω σκεπτικό είναι:
1) Πώς θα αντιμετωπίσουμε το αντικίνητρο του ότι για όλες τις αποδείξεις το φυσικό πρόσωπο θα επιβαρύνεται με ΦΠΑ, ενώ τώρα το γλυτώνει πολλές φορές (και βέβαια ο επαγγελματίας γλυτώνει αντίστοιχα τον φόρο εισοδήματος, που τον επωφελείται πλήρως και δεν περνάει μέρος του στον πελάτη); Τι κίνητρο θα του δώσουμε για να επιμένει να πάρει απόδειξη κι ας του έρθει πιο ακριβά;
2) Πώς θα αντιμετωπίσουμε τα πρακτικά προβλήματα από τη συλλογή, επεξεργασία και φύλαξη τόσων αποδείξεων; Το γενικό σκεπτικό είναι να απλοποιήσουμε όλες τις φορολογικές διαδικασίες, ενώ μ’ αυτό το μέτρο τις επιβαρύνουμε.
3) Το να δεχτούμε όλες τις δαπάνες του φυσικού προσώπου ως εκπεστέες είναι άραγε δίκαιο; Ποιός θα κρίνει αν καλώς του εκπίπτουμε τη δαπάνη για να πάει στα μπουζούκια ή όχι; Θα πρέπει να μπούμε σ’ αυτή τη λογική ή τα δεχόμαστε όλα με το σκεπτικό ότι θέλουμε να πιάσουμε το εισόδημα του επαγγελματία ή επιχειρηματία; Τείνω προς αυτή τη λύση.
θα ήθελα να προτείνω τα ακόλουθα:
(Άρθρο 8 Κ.Φ.Ε.) Έκπτωση δαπανών από το συνολικό εισόδημα.
Σελίδα 8 – 2 γ) να αντικατασταθεί το «…ή περιτοναϊκή κάθαρση ή δεν έχουν
κάνει μεταμόσχευση νεφρού, καθώς και…» με το «…ή περιτοναϊκή κάθαρση ή έχουν κάνει μεταμόσχευση νεφρού, καθώς και…»
Να υπολογιστεί αφορολόγητο ποσό σ΄ αυτούς που κατοικούν σε παραμεθόριες περιοχές. Κυρίως (σ΄ αυτούς που κατοικούν μόνιμα) στα παραμεθόρια μικρά νησιά του Αιγαίου.
(Άρθρο 9 Κ.Φ.Ε.)μειώσεις από το φόρο.
Σελ 10 – 3 αα), ββ) …
Προτείνω να εκπίπτει κατά 100% του συνόλου των δαπανών για περίθαλψη, αποκλειστικές νοσοκόμες σε κρατικό νοσηλευτικό ίδρυμα για νοσηλεία εξαιτίας ΜΟΝΟ ασθένειας ή ατυχήματος (εξαίρεση η ιδιωτική κλινική και εξαίρεση η νοσηλεία για αισθητικούς λόγους εκτός αν η αισθητική αποκατάσταση αφορά ελάττωμα που προήλθε από ασθένεια ή ατύχημα ).
Το κράτος οφείλει να παρέχει νοσοκομειακή κάλυψη στον πολίτη που την χρειάζεται. Στην περίπτωσή μας και δεν τον καλύπτει ώστε να μην ξοδέψει καθόλου χρήματα και δεν του επιτρέπει να εκπέσει ολόκληρο το ποσό που ξόδεψε από το φορολογητέο του εισόδημα.
Επιπλέον προτείνω να εκπίπτει κατά 100% «η δαπάνη για την αντικατάσταση μελών του σώματος με τεχνητά μέλη, καθώς και η δαπάνη για την αγορά ή τοποθέτηση στο σώμα του ασθενούς οργάνων, τα οποία είναι αναγκαία για τη φυσιολογική λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού».
Σελ 12
Να εκπίπτει το 100% των τόκων που καταβάλλονται για απόκτηση πρώτης κατοικίας, εφόσον το εισόδημα του φορολογούμενου δεν ξεπερνά τα χχχχ € και η αξία της κατοικίας δεν ξεπερνά τα χχχχ €. Διαφορετικά να εκπίπτει το 20% των τόκων.
Σελ 14 – δ)
Να εκπίπτει το 60% των δεδουλευμένων τόκων για ατομικό ετήσιο εισόδημα μέχρι 30.000 € και το 30% ή 40% για ετήσια εισοδήματα άνω των 30.000 €
Η συλλογη αποδειξεων απο ΚΑΘΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑ Η ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ συνιστα και αλλαγη νοοτροπιας περαν της δηλωσης τους για οικονομικο οφελος στην εφορια.
Διαβαζω απο καποιους για σχολια για «ατελειωτο χαρτομανι» «θα μαζευουμε χαρτουρα» κλπ. Δυστυχως αν οχι για εφ ορου ζωης για 3-4 χρονια θεωρω οτι ειναι πολυ σημαντικο για την αλλαγη στην νοοτροπια του Ελληνα να συλλεγονται αποδειξεις ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
Μονο ετσι θα κατανοησει οτι ζητωντας αποδειξη ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΣ ΚΑΙ ΜΙΖΕΡΟΣ (νοοτροπια που επικρατει ω ναι σε μεγαλο ποσοστο ελληνων..!!)..θα σταματησει η νοοτροπια του «δε βαριεσαι μωρε τωρα ποιος κανει φασαρια για μια αποδειξη σε ενα εστιατοριο..»
ΠΡΕΠΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΟΤΙ ΜΗ ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΚΛΕΒΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ! ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ…ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟ ΦΠΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ…ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΡΓΑ ΓΙΑ Ε Σ Ε Ν Α ΤΟΝ ΙΔΙΟ!ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΟΤΙ ΜΗ ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΕΓΚΛΗΜΑΤΕΙ.
για μενα αυτο εχει μεγαλυτερη σημασια στη συλλογη αποδειξεων.
πιστεψτε με (πιστευω το ξερετε και ο ιδιος…)ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΔΕΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ειναι γνωστο αλλωστε το χαμηλο πνευματικο μορφωτικο επιπεδο που επικρατει σε μεγαλο ποσοστο του ελληνικου πληθυσμου.
ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ.
ευχαριστω για την προσοχη σας
Συμφωνώ με την κατάργηση της φοροαπαλλαγής των 12 χιλιάδων ευρό και να έχεις βεβαίως φοροαπαλλαγή για όλο το ποσό των αποδείξεων υποβάλλοντας σχετική συγκεντρωτική κατάσταση στην εφορία με πλήρη στοιχεία των αποδείξεων και από όλες πηγές αγορών. Επιπλέον η πάταξη της φοροδιαφυγής έχω την εντύπωση ότι μπορεί να γίνει ή έστω να ελαττωθεί για τους ελεύθερους επαγγελματίες π.χ. ηλεκτρολόγοι,μηχανικοί,υδραυλικοί,δικηγόροι,γιατροί,κλειδαράδες,μηχανουργία,φανοποιεία καθώς και πολλές άλλες περιπτώσεις, οι οποίοι με το εκβιαστικό δίλημμα
του ΦΠΑ δεν κόβουν απόδειξη και φοροδιαφεύγουν,αφού δεν δηλώνουν τα πολύ μεγάλα εισοδήματα που πραγματοποιούν το χρόνο. Προτείνω το ΦΠΑ, που εκβιαστικά θέτει ο επαγγελματίας στον πελάτη για να του κόψη απόδειξη ή τιμολόγιο, ο πελάτης να υποβάλλει συγκεντρωτική κατάσταση στο τέλος του έτους με όλα τα στοιχεία του επαγγελματία καθώς και του τιμολογίου στην εφορία του και με την εκκαθάριση της φορολογικής του δήλωσης να του επιστρέφεται όλο το ποσό του ΦΠΑ που έχει πληρώσει. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να χάνει έσοδα από τον ΦΠΑ το κράτος αλλά θα έχει περισσότερα έσοδα από την φορολόγηση του εισοδήματος του ελεύθερου επαγγελματία ο οποίος θα υποχρεωθεί να δηλώσει όλο το εισόδημά του. Κύριοι ο κόσμος πρέπει να έχει κίνητρο για να ζητήση απόδειξη και το κινητρό του πρέπει να είναι αντίστοιχο με αυτό που του προτείνει ο επαγγελματίας τεχνίτης, δηλαδή την μη πληρωμή του ΦΠΑ, όλα τα υπόλοιπα κατά την γνώμη μου είναι
ημίμετρα, Χρόνια πολλά και καλή χρονιά.
Ότι έκπτωση και να γίνει στο φορολογητέο εισόδημα με τις αποδείξεις (που πρέπει να γίνεται με τους κλιμακωτούς συντελεστές που έχουμε) δεν θα αποδίδει στις περισσότερες περιπτώσεις λόγω των <>
Πχ προφανώς ένας με μεσαίο εισόδημα θα προτιμήσει να γλυτώσει το 20% του ΦΠΑ χωρίς απόδειξη αντί να πάρει απόδειξη.
Προτείνω παράλληλα να ποινικοποιηθεί αυστηρά εκτός από την μη έκδοση απόδειξης και Η ΜΗ ΛΗΨΗ απόδειξης, με υψηλό πρόστιμο. Πχ 200 ευρώ.
Αυτό θα είναι και κίνητρο για να ζητούν απόδειξη και αυτοί που <> να την ζητήσουν πχ από έναν γιατρό.
Τότε όλοι επίσης θα ζητούν αποδείξεις από υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους κτλ. και με το φόβο σε έλεγχο να υποχρεωθούν να πληρώσουν μεγάλο πρόστιμο αλλά θα έχουν επίσης και ένα <> να ζητούν.
Προφανώς αν αυτό γίνει, θα απαιτηθεί καμπάνια τύπου γρίππης Η1Ν1.
Αν δεν γίνεου τα ανωτέρω (υψηλά πρόστιμα για μη εκδίδοντες καιτους μη λαμβάνοντες αποδείξεις) θα έχουμε ένα από τα ίδια.
Γιατί συνήθως δεν περνά το παλιό σύνθημα, αν αγαπάς την πατρίδα απόδειξη. Οι περισσότεροι προτιμούν και θα προτιμούν το προσωπικό κέρδος.
Συμπέρασμα:
Μεγάλα πρόστιμα και για τους μη λαμβάνοντες απόδειξη με μεγάλη καμπάνια. Τότε θα δείτε την αποκάλυψη των φοροδιαφευγόντων
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΩΡΑΙΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΤΕΙ ΥΠΟΨΗΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΛΕΙΠΟΥΝ ΚΑΘΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ. ΠΩΣ ΘΑ ΜΑΖΕΨΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ; ΙΣΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ
ΕΠΙΣΗΣ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ. Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΟΙΚΟΔΟΜΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΝΩΡΙΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.
ΑΡΕ ΧΑΡΤΟΜΑΝΙ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΖΕΥΤΕΙ !!!!!
ΜΠΡΑΒΟ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΑΣ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥς ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙς
ΕΙΜΑΙ ΠΑΣΟΚ ΑΛΛΑ ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΜΑΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΕΤΕ
ΝΤΡΟΠΗ ΣΑς ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ
ΚΡΙΜΑ Η ΨΗΦΟς ΜΟΥ
ΕΝΑΣ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΣ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΜΕ ΕΤΗΣΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 11.000
Είμαι μισθωτός και η γυναίκα μου που αυτή την στιγμή δεν δουλεύει,δηλώνει ενοίκιο από ένα σπίτι των γονιών της.Το αφορολόγητο της είναι 10.500€ προφανώς.
Επειδή κάπου ο «εισοδηματίας» (τρομάρα μας) μπερδεύεται με τον ελεύθερο επαγγελματία, δεν θα πρέπει το αφορολόγητο να καλύπτεται όλο με αποδείξεις.Εξ΄`άλλου είναι εύκολο μέσα από τα Ε9,Ε1,Ε2 να ελεγχθεί αν αποκρύπτει πηγές εισοδήματος κάποιος που νοικιάζει .
Κύριε Υπουργέ Χρόνια Πολλά,
ΗΛΠΙΖΑ-ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΣΑ ότι για εσάς οι τίμιοι φορολογούμενοι ΜΙΣΘΩΤΟΙ και ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ δε θα έχουν φορολογική επιβάρυνσή όπως είχατε δηλώσει. Η σύνταξη μου δαπανάται σε super-market, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, ασφάλεια αυτοκινήτου, σήμα κυκλοφορίας αυτοκινήτου. Ήδη η σύνταξη μου με τις ανατιμήσεις των προϊόντων διαβίωσης εξανεμίζεται χρόνο με το χρόνο. Εφαρμόστε λοιπόν το μέτρο του αφορολόγητου στις 5000-6000 ευρώ, χωρίς τις δαπάνες των παραπάνω αποδείξεων, για να μας ΤΕΛΕΙΩΣΕΤΕ.
Δεν είμαστε καθόλου υπεύθυνοι για τις υποθέσεις των: ΟΜΟΛΟΓΩΝ, ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ και SIEMENS. Δεν συμμετείχαμε στο party της ρεμούλας, της μάσας και της διαφθοράς.
Ψάξτε κατασκευαστές δημοσίων έργων, βιομηχάνους, αντιπροσώπους, πλοιοκτήτες, λαθρεμπόρους καυσίμων, γιατρούς, δικηγόρους καθώς επίσης και στις κοσμικές στήλες των περιοδικών και των εφημερίδων.
ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ!