Πως κρίνετε τα ισχύοντα φορολογικά κλιμάκια, τα αφορολόγητα όρια και τους συντελεστές ανά κλιμάκιο; Ποιες αλλαγές προτείνετε;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1.713 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Η τιμαριθμοποιημένη κλίμακα ως σκεπτικό είναι λάθος, καθότι αν θεσμοθετηθούν κατάλληλα αφορολόγητα όρια κανείς δεν θα έχει πρόβλημα να δώσει από το «περίσσευμα» του.
Προτείνω αφορολόγητο όριο τις 17.000€
+4.000€ για ενοίκιο Α’ κατοικίας (με μεγαλύτερα ποσά για πολύτεκνες οικογένειες)
+3.000-5.000€ για κάθε ανήλικο ή προστατευόμενο τέκνο
+4.000€ για κάθε νέο παιδί τα πρώτα 2 έτη
+3.000€ για νιόπαντρους (εφάπαξ)
+ όλες οι ιατρικές & φαρμακευτικές δαπάνες απεριόριστα
Τα πρόσθετα αφορολόγητα ποσά μέσω αποδείξεων.
Φορολογικός συντελεστής 35% για όλους.
Σε περίπτωση αγοράς 2ου αυτοκινήτου, άλλης κατοικίας ή οικοπέδου, πρόσθετος φόρος 3% επί του εκάστοτε πληρωτέου ποσού (όταν ο διακανονισμός γίνεται σε δόσεις, ο φόρος να μην αποδίδεται όλος εξαρχής αλλά να ακολουθεί τις δόσεις)
Μερίσματα,υπεραξίες πώλησης μετοχών, τόκοι και συναφή εφόσον θεωρούνται εισόδημα να φορολογούνται ανάλογα.
Για δωρεές σε κοινωφελή ιδρύματα και οργανισμούς , η δαπάνη να εκπίπτει 100% και να μην φορολογήται.
Να θεσπιστούν αφορολόγητα όρια στις γονικές παροχές και τις κληρονομιές.
40%-45% φορολογία στα κέρδη από τυχερά παιχνίδια ,επιτόπου, στα πρακτορεία ,καζίνο κ.α.
Λογιστικός προσδιορισμός κερδών για όλους και ενιαίες επιλέξιμες δαπάνες επίσης. Κατάργηση κυρώσεων ΚΒΣ εφόσον δεν προήλθαν από δόλο. Ποινική δίωξη πλαστογραφίας βιβλίων και στοιχείων. Απλοποίηση ΚΒΣ και ενιαία τέλη όπου δεν είναι δυνατόν να καταργηθούν.
Επαναφορά της υποχρεωτικής περαίωσης , για τζίρους άνω των 120.000€, ο έλεγχος να γίνεται από ορκωτούς λογιστές, οι οποίοι θα φέρουν ακέραια την ευθύνη (και ποινική) για την ακρίβεια των στοιχείων. Οι ορκωτοί λογιστές-ελεγκτές θα εγγράφονται και θα λαμβάνουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από τις ΔΟΥ. Η αμοιβή τους θα είναι προκαθορισμένη βάση τιμολογίου και θα προκαταβάλλεται από τον ελεγχόμενο σε τραπεζικό λογαριασμό. Για κάθε έλεγχο 1 ελεγκτή θα επιλέγει ο ελεγχόμενος, έναν η εφορία και αν το μέγεθος του ελέγχου το απαιτεί να ορίζονται ανάλογα πρόσθετα ζευγάρια ελεγκτων. 2,4,6,8 ….
Να καθιερωθεί ενιαίο πρόσθετο βιβλίο/ημερολόγιο αξιογράφων , το οποίο να αποστέλνεται ηλεκτρονικά στην αρμόδια ΔΟΥ για επεξεργασία στο τέλος κάθε τριμήνου. (ένα excelακι θα ήταν αρκετό, ας μην περιμένουμε τον κάθε λογιστή να συμπληρώνει φόρμες στο internet, αν είχε internet θα είχε και το αντίστοιχο πρόγραμμα για να μην καταχωρεί τα στοιχεία 2 φορές)
ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΦΟΡΟΥ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ 20% ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΕΠΙΣΗΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ. ΤΟ 20% ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΠΟΣΟ ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ Π.Χ. ΠΙΑΣΤΗΚΕΣ ΝΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΗΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΘΥΡΟΚΟΛΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΦΟΡΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΡΥΔΑΛΟ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΜΙΑ ΖΩΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΚΟΡΟΙΔΑ. ΕΔΩ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΣΕ ΑΡΠΑΧΤΕΣ ΚΑΙ ΛΑΜΟΓΙΑ.
Πρόταση: Αντιμετώπιση της οικογενείας σαν 1 επιχείρηση. Σαν έσοδα να θεωρούνται μισθοί/συντάξεις/ενοίκια/τόκοι… σαν έξοδα τα πάντα.
Συντελεστές (για τα καθαρά «κέρδη») 25% για μέχρι 30.000Ε, 30% 30 -60 , 40% 60-90, 45% 90+
με τον τρόπο αυτό και όλοι θα ζητούν αποδείξεις και η κατανάλωση θα ανέβει μια και όλοι θα έχουν και κάποιο κέρδος από τις αγορές τους
Επιτελους,η ενιαια φορολογικη κλιμακα ειναι το δικαιότερο φορολογικο μετρο, οπως και η φορολογηση ολων των εισοδηματων σε ενιαια φορολογικη βαση με καταργηση της αυτοτελους φορολογησης.
Οσον αφορα τους φορολογικους συντελεστες κινεισθε και παλι σε λαθος δρομο.παραδειγμα ζητατε απο καποιον που κερδιζει 100.000 Ε να πληρωσει φορους 45.000 που μεταφραζεται να δουλεψει σχεδον τον μισο χρονο για να πληρωσει φορους.
Ερωτω ,γιατι να δουλεψει περισσοτερο?μηπως παλι τον οδηγειτε στο να φοροδιαφυγει?
Θα ηταν νομιζω δικαιοτερο να υπαρξει ενας συντελεστης χαμηλος για εισοδηματα μεχρι 50000 Ε ,με παραλληλα αυστηρα-εξοντωτικα προστιμα σε περιπτωση φοροδιαφυφης,ωστε να αποτρεπει καθε σκεψη φοροδιαφυγης.
Ενας υψηλοτερος συντελεστης για εισοδηματα εως 100000Ε και ενας ακομη υψηλοτερος για μεγαλυτερα εισοδηματα,οχι ομως σε υψη που να καθιστα τιμωρια την προσπαθεια κερδους και αναπτυξης.(πχ Κυπρος).
Αν λοιπον γνωριζει καποιος οτι μπραγματι θα πληρωσει οσα του αναλογουν και οχι περισσοτερα ,επειδη εργασθηκε περισσοτερο,ειναι βεβαιο οτι,σε συνδυασμο με αυστηρες ποινες ,θα αποφυγει να φοροδιαφυγει.
Το πλέον απαράδεκτο σύστημα η συλλογή αποδείξεων . Ο κάθε φορολογούμενος θα φτιάξει ένα αρχείο του κράτους στο σπίτι του ή αυτές θα αποτελέσουν αντικείμενο συναλλαγής με τους εφοριακούς γιατί η αυτοπρόσωπη κατάθεση ή με λογιστή θα έχει σαν αποτέλεσμα να καταλήξουν στα υπόγεια των φορολογικών αρχών ξαναχρισημοποιημένες
Το πλέον δικαιο η ύπαρξη αφορολόγητου κλιμακίου και ο έλεγχος των υπευθύνων να εκδίδουν αποδείξεις και όταν διαπιστώνονται παραβάσεις να τους γίνονται κατασχέσεις για όσους πποσφέρουν υπηρεσίες και άμεσο κλείσιμο της επιχείρησης για όσους διαθέτουν τ καταναλωτικά αγαθά
Κύριε Υπουργέ
Θα πρότεινα ως τον καλύτερο τρόπο φορολόγησης η εφαρμόγη του ΕΝΙΑΙΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ για ΟΛΑ τα εισοδηματα.
Το ύψος του συντελεστή το αφήνω σε σας.
Ετσι κανείς από τους »ψηλούς΄΄ δεν θα θέλει να »κατέβει» ψαχνοντας τρόπους φοροδιαφυγής.
Όπως όλα τα συστηματα έχει τα υπέρ και τα κατά του αλλά νομίζω οτι ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ εχει περισσότερα θετικά παρά αρνητικά.
Ειδικά ΤΩΡΑ πού το Κράτος ψάχνει απελπισμένα για περισσότερα έσοδα.
ΟΙ ΚΛΙΜΑΚΕς ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ
0-12000 0%
12000-20000 15%
20000-30000 20%
30000-40000 25%
40000-60000 35%
60000-10000045%
100000-…..50%
ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ????
Συγχαρητήρια για αυτή την προσπάθειά σας
Προτείνω η μη έκδοση απόδειξης (φοροδιαφυγή) να γίνει αυτόφορο αδίκημα
Να σταματήσουν επίσης οι παιρεώσεις των ελεύθερων επαγγελματιών και να φορολογούνται με κλίμακα στα έσοδα-έξοδα, θεσπίζοντας δε κριτήρια διαβίωσης και βιωσιμότητας επιχείρησης.
Και πάλι συγχαρητήρια για τη δυνατότητα που μας δίνεται να εκφράσουμε την άποψη μας.
Σύντομα κοντά σας
Σπύρος-Κέρκυρα
Μπαίνω στη διαδικασία του ανοιχτού διαλόγου με την ελπίδα οι όποιες προτάσεις μου,τουλάχιστον να αναγνωσθούν από τα αρμόδια όργανα και αν κριθούν σωστές να αποτελέσουν υλικό προς προβληματισμό.
θεωρώ ηθικό και δίκαιο τα εργαζόμενα ζευγάρια-τα οποία τα τελευταία χρόνια πληρώνονται επί δύο τα οικογενειακά επιδόματα,σε αντίθεση με τους υπόλοιπους που εργάζονται μόνοι τους και θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να εισπράττουν ενισχυμένο οικογενειακό επίδομα-να φορολογούνται επί του συνολικού οικογενειακού τους εισοδήματος και όχι επί των ατομικών τους εισοδημάτων,οπότε αντιλαμβάνεσθε πως το προς φορολόγηση ποσό θα αγγίζει σε πάρα πολλές περιπτώσεις και θα ξεπερνά το όριο των 45.000-50.000 € με θετικές συνέπειες για τα κρατικά έσοδα.
Οικονομικά δε γνωρίζω πυροσβέστης είμαι, αυτό που γνωρίζω είναι ότι η κοινή γνώμη απαιτεί να πληρώσουνε οι έχοντες και οι φοροφυγάδες και αυτοί σίγουρα δεν είναι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι.
Η αύξηση του φόρου στα καύσιμα είναι λάθος γιατί επιβαρύνει όλους.
κατ’ αρχήν συγχαρητήρια για την διαδικασία της διαβούλευσης. Ελπίζω πραγματικά να προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα και ιδέες καθώς και να υπαρχει το κατάλληλο υπόβαθρο για την επεξεργασία των σχολίων.
Σχετικά με τα αφορολόγητα όρια θα ήθελα να πω το εξής:
Δεν έχει νόημα να πει ο καθένας που ακριβώς θα μπει ο πήχυς για το αφορολόγητο. Υπάρχουν αντικειμενικοί τρόποι αξιολόγησης του κόστους ζωής και η κυβέρνηση μπορεί λαμβάνοντας υπ’ όψη το δημοσιονομικό κόστος και την κοινωνική της ευαισθησία να βάλει τον πύχη όπου θεωρεί ότι τα εισοδήματα είναι πραγματικά χαμηλά και δεν πρέπει να τοςυ αναλογεί φόρος.
Η πραγματική τεράστια ΤΟΜΗ είναι η ΤΙΜΑΡΙΘΜΟΠΟΙΗΣΗ των κλιμακίων ώστε τα όρια να αναπροσαρμόζονται αυτόματα όσον αφορά ο κόστος ζωής και να μην απαιτούνται νομοθετικές ρυθμίσεις για αυτη την προσαρμογή και να μην αυξανεται με αυτόν τον έμμεσο τρόπο κάθε χρόνο η φορολογία για αυξήσεις στο ύψος του πληθωρισμού που ουσιαστικά δεν αυξάνουν την αγοραστική ισχύ των φορολογουμένων.
ΕΝΙΑΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ…
ΥΨΗΛΟΤΕΡΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΥΨΗΛΟΤΕΡΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ…
Ο ΦΟΡΟΣ,ΩΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ,ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ…
Αισθάνομαι Κροίσος, αφού ανήκω στην κατηγορία του 5% που δηλώνουν εισόδημα σαν επιχειρηματίας 60000 €, αλλά έχω στην κατοχή μου ένα αυτοκίνητο PANDA και ένα φουσκωτό.
Άλλοι όμως που είναι φτωχοί και δηλώνουν εισόδημα 10-15000 , διαθέτουν
τζιπ πολυτελείας και διάγουν βίο χλιδάτο.
Αυτούς πως θα τους πιάσετε, αν όχι από τα τεκμήρια και τις δαπάνες που κάνουν? Και γιατί δεν θα μπαίνει στο πόθεν έσχες το ποσόν των καταθέσεων?
Είναι φυσικό, όταν κάποιος κάνει μια αγορά που δεν δικαιολογείται από το εισόδημά του να διατείνεται οτι είχε τα χρήματα από παλιά στην Τράπεζα.
καταρχην ενα μπραβο στην πρωτοβουλια να μπορει ο πολιτης να καταθετει την γνωμη του για ενα τοσο σοβαρο θεμα.Δηλωνω οτι δεν ειμαι ψηφοφορος του κομματος σας αλλα αυτη η προσπαθεια οντως ειναι αξια εστω και εαν τελικα δεν ληφθει τιποτα υποψην απο αυτα που γραφονται.για εμενα το δικαιο φορολογικο συστημα πρεπει να ειναι ετσι.ενιαιος συντελεστης για ποσα απο 0-15.000 που θα ειναι αφορολογητος.Απο εκει και πανω θα ξεκιναει σταδιακα να ανεβαινει.15000-30000 10% 30-50 20% 50-80 30% 100 και πανω σταθερα 35% και με καταβολη του φπα απο τις τελευταιες 2 κατηγοριες μετροιτης με μια εκπτωση στο ποσο της ταξης του 5%.επισης για να μπορεσει να περιοριστει το φαινομενο της φοροδιαφυγης απαραιτητα θα πρεπει να προσδιοριζετε ο συντελεστης με την λογικη εσοδα-εξοδα απο τα παντα.Τσιγαρα,ποτα,καφεδες,τυροπιτες κτλ θα μπαινουν κανονικα στον υπολογισμο.Ετσι μονο θα αρχισει να αλλαζει η ασχημη ειναι η αληθεια κατασταση.
Σίγουρα υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν για να γίνει δικαιότερο το φορολογικό σύστημα. Θα αναφερθώ μόνο στο παρακάτω θέμα:
Σε μία οικογένεια (π.χ. 4 μελή). Εργάζεται μόνο ο ένας από τους 2 σαν ιδιωτικός υπάλληλος (έχει πτυχίο μηχανικού και είναι ασφαλισμένος στον ΤΣΜΕΔΕ). Η σύζηγος άνεργη, αλλά λόγω του ότι είναι ασφαλισμένη στο ΤΣΜΕΔΕ πληρώνει κανονικά εισφορές (1800 ευρώ / 6μήνες). Ουσιαστικά τις εισφορές της πληρώνει αυτός που εργάζεται, αλλά δεν μπορεί να δικαολογήσει τα ποσά που δίνει, αφού το ΤΣΜΕΔΕ κόβει τις αποδείξεις στο όνομα του ασφαλισμένου. Οπότε τα 1800 / 6μήνες είναι ακόμα περισσότερα αφού φορολογούντε με την εκάστοτε κλίμακα.
Το ίδιο ισχύει και για οποιεσδήποτε άλλες δαπάνες, όπως ασφάλιστρα ζωής, κλπ
Θα πρέπει το εισόδημα να θεωρείτε οικογενειακό και όχι ατομικό. Τα 22.000 ευρώ του ενός δεν πρέπει να φορολογείτε σαν ατομικό αλλά σαν οικογενειακό. Εάν δούλευαν και οι 2 θα είχαν 2 χ 11.000 ευρώ εισόδημα και θα ήταν αφορολόγητο, αλλά ο ένας πληρώνει φόρο.
Συγχαρητηρια για την διαβουλευση!
να ανεβη το αφορολογητο στα 15000 για ολους και+ 2000 για καθε παιδι καινα ανεβαινειη κλιμακα φορολογησης καθε 3000 και 10 % να καταργηθουν οι τριτεκνοι και πολυτεκνοι διοτι ειναι αδικο η αλλοι που μπορει και να θελουν αλλα να μην μπορουν να κανουν 3 παιδι να εχουν διαφορετικη φορολογικη αντιμετοπιση.να ανεβη το φπα στα ποτα τσιγαρα ταξιδια ψυχαγωγια διασκεδαση και φαγητο .τιποτα δεν ειναι καλυτερο απο την εισαγωγη αυστηροτατων νομων στο θεμα της φοροδιαφυγης και των παρανομων δοσολειψιων ευχαριστω.
φορολόγηση από το πρώτο ευρώ. Λήψη πάσης φύσεως αποδείξεων. Δηλωμένο εισόδημα μείον ύψος αποδείξεων,ίσον εισόδημα προς φορολόγηση. Συντελεστής έως 20.000@ 20%, 20.000 – 40.000 30%, άνω των 40.000 συντελεστής 35%
π.χ
εισόδημα 30.000
αποδείξεις 27.000
φορολογητέο εισόδημα 3.000
φόρος 20%
3.000*20% = 600
ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΟ (ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ) ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ( ΤΕΚΜΑΡΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ).ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΘΕΙ , ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟ ΣΠΟΡ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΟΥΜΕ . ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΕ ΙΑΤΡΕΙΟ ΚΑΠΟΙΩΝ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΩΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΝΙΜΟΥΜ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 20.000-30.000 ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΜΕΡΟΣ – ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ -ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ -ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΥ .ΤΟ ΙΔΙΟ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ.ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ,ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΣ,ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ. ΚΑΝΕΙΣ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΘΕΛΗΣΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ 40%-50% ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟ ΘΑ ΖΗΤΗΘΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ Η ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ. ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ Π.Χ 15000-20000 ΦΟΡΟΣ 5% 20000-25000 ΦΟΡΟΣ 10% 25000-30000 ΦΟΡΟΣ 20% . ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ.
ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΔΟΥΜΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ (ΓΙΑΤΡΟΙ)ΝΑ ΔΗΛΩΝΕΙ 7.000 ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΠΟΣΑ .
ΠΡΟΚΑΛΕΙ ………………
Αφορολόγητο στις 14000-15000 και μέχρι τις 20000 συντελεστης 15%, ώστε να μην υπάρξει απότομη πτώση της αγοραστικής δύναμης από την κατάργηση των αυτοτελώς φορολογούμενων εισοδημάτων και την ένταξη τους στην ενιαία κλιμακα.Ας μην ξεχναμε ότι οι πολίτες έχουν αναλάβει κάποιες υποχρεώσεις με τα εισοδήματα που είχαν και τωρα μπορούν να βρεθούν σε δυσχερή θέση.
20% για εισοδηματα εως 25000
25% έως 35000
30% έως 45000
35% έως 75000
40% έως 100000
45% πάνω από 150000
Επίσης να εφαρμοστει η ιδια κλιμακα και για τους επαγγελματιες. Δε νομιζω ότι ο συντελεστης 15% για τα 1500 ευρώ που ειναι η διαφορά των δύο κλιμάκων συνεισφέρει τόσο σημαντικά στα έσοδα.
ΚΕ ΥΠΟΥΡΓΕ,
ΞΑΝΑΔΕΙΤΕ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΟ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ Ο ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΣΥΖΗΓΟΥΣ. ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΣΕ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΘΕ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ; ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ 40.000 ΕΥΡΩ (20.000 + 20.000 ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΜΕΛΟΣ) ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ 4.000 ΦΟΡΟ ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΑΝ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΕΝΑΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ 8.000 ΦΟΡΟ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΑ ΔΙΠΛΑΣΙΑ; ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΕΤΑΙ ΠΩΣ ΟΣΟ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ «ΧΤΥΠΑΕΙ» ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ, ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ, ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ, ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ, ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ, ΤΟ ΑΕΠ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ.
ΕΛΠΙΖΩ ΣΕ ΜΙΑ ΕΚΛΟΓΙΚΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΟ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Α.
Τι πάει βρε παιδιά να πει «ενιαία, προοδευτική κλίμακα»;
Γιατί αυτός που βγάζει περισσότερα λεφτά να τιμωρείται;
Γιατί αυτός που δουλεύει παραπάνω να φορολογείται περισσότερο για αυτά τα παραπάνω λεφτά;
Μια προοδευτικά αυξανόμενη κλίμακα θεωρείται οτι λειτουργει σωστά όσον αφορά στον «κοινωνικό» χαρακτήρα της φορολογίας.
Λειτουργεί όμως έτσι;
Κατ’ εμέ όχι. Το μόνο που καταφέρνει κανείς με το να φορολογεί με ολοένα αυξανόμενη κλίμακα είναι να ωθεί όλους να προσπαθούνε να κατέβουν φορολογικό κλιμάκιο.
Αυτός που βγάζει 15.000 προσπαθεί με κάθε τρόπο να «πέσει» κάτω από τα 12.000 για να μην φορολογηθεί.
Αυτός που βγάζει περισσότερα, αυτός κι αν κλέβει. Όσο περισσότερα πας να του πάρεις, τόσο περισσότερα θα προσπαθήσει να κρύψει.
Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ.
Η προοδευτικά αυξανόμενη κλίμακα ωθεί τον πολίτη στη φοροδιαφυγή και στην εφεύρεση τρόπων να κρύψει τα εισοδήματα του. Ένα πολίτης που ξέρει οτι όσα περισσότερα θα βγάλει, τόσο περισσότερα θα του πάρει το κράτος, ανάγει σε κύριο στόχο του την απόκρυψη εισοδημάτων. Απλά.
Καθιερώστε ενιαίο φορολογικό συντελεστή για όλους. Καταργήστε το αφορολόγητο τελείως. Μειώστε την απόκλιση των συντλεστών εάν αυτό το θεωρείτε παράλογο.
Αυτός που βγάζει 15.000€ πληρώνει 750€. Του αφήνετε 14,250€, δηλαδή το 95% του μεικτού εισοδήματος του.
Αυτός που κερδίζει τα διπλά, δηλαδή 30.000€ πληρώνει 8 φορές πειρσσότερο φόρο, 5.700€, του αφήνετε δηλαδή 24.300€, το 81% του αρχικού του εισοδήματος.
Κάθε υψηλή φορολόγηση αφαιρεί από την κατανάλωση και δημιουργεί φορογυγάδες και ανθρώπους χωρίς φιλοδοξία.
Η λογική «όσο λιγότερα βγάλεις, τόσο λιγότερα θα σου πάρω» είναι χαζή και αναποτελεσματική, καλλιεργώντας ή ανθρώπους χωρίς φιλοδοξία που θα φοβούνται να βγάλουν παραπάνω λεφτά ή φοροφυγάδες.
– ΕΝΑΙΟ ΚΟΙΝΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΒΑΣΕΙ ΕΣΟΔΩΝ-ΕΞΟΔΩΝ.
– ΤΟΝΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΤΕ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΦΠΑ.
– ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΤΕ ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ. ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΦΠΑ.
Η ενιαία κλίμακα για όλους (και όχι μόνο για τα εισοδήματα από όλες τις πηγές) είναι το μόνο σωστό και συνταγματικό μέτρο.
Η διαφοροποίηση μεταξύ μισθωτών και ελευθέρων απαγγελματιών ήταν απαράδεκτη και αντισυνταγματική.
Θα μπορούσε ίσως να σταθεί μια διαφοροποίηση μεταξύ χειρωνακτών και μη.
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο ιδιώτης μηχανικός πρέπει να έχει άλλη χειρότερη φορολογική κλίμακα ή μικρότερο αφορολόγητο από το δημόσιο υπάλληλο μηχανικό ή ο δικηγόρος σε σχέση με οποιοδήποτε υπάλληλο γραφείου. Την ίδια δουλειά δεν κάνουν;
Θα μπορούσα να δεχτώ κάποια διαφοροποίηση για όσους δουλεύουν χειρωνακτικά κι έχουν μεγαλύτερη σωματική κούραση-επιβάρυνση.
Επίσης ποτέ δεν κατάλαβα τις διαφοροποιήσεις μεταξύ των πηγών.
Γιατί φορολογείται διαφορετικά το αγροτικό μου εισόδημα, διαφορετικά το εισόδημά μου από ακίνητα και διαφορετικά από ελεύθερα επαγγέλματα;
Αν θέλετε να στηρίξετε κάποιους κλάδους βρείτε άλλους τρόπους, όχι τη φορολογία…
ΣΥΜΦΩΝΩ λοιπόν στη μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλους και για όλα τα εισοδήματα.
Σχετικά με την κλίμακα μισθωτών, θεωρώ ότι λόγω της δεινής
οικονομικής κατάστασης στην οποία ευρίσκεται ο μέσως και κάτω
του μέσου Έλληνα, το 25 % στις 18000 € είναι αρκετά, καθώς επίσης
και το 35 % στις 45,000 €.
Και αυτό διότι, μέσα στα ανωτέρω εισοδήματα, έχουν δημιουργηθεί
στις περισσότερες οικογένειες, τραπεζικά έξοδα τέτοια, που ήδη
δεν μπορούν να αποπληρώσουν (Η μικρότερη δόση ενός στεγαστικού δανείου, ανέρχεται στο ποσό των € 1,000 περίπου = ήδη – 12,000 €/έτος).
Μέχρι να ανακάμψει η ανωτέρω ομάδα μισθωτών – συνταξιούχων, θεωρώ
ότι η φορολογία της τάξεως του 15% και 25 % αντίστοιχα, θα ήταν μεγάλη βοήθεια.
Δηλαδή,για παράδειγμα, όταν αποδυκνείεται ότι ο φορολογούμενος των 18,000 € καταβάλει κατά μέσο όρο το μήνα 300 € για κάρτες, δάνεια, σχολεία κλπ, οπότε το μηνιαίο έξοδό του ανέρχεται στο ποσό των € 1200, τότε τι μένει να δώσει στο κράτος ? Ας δώσει το 15 % και όχι το 25%.
Μήπως όμως και χωρίς τα ανωτέρω έξοδα,το 25 % είναι μεγάλο ποσό να το αφαιρέσουμε από τις 18,000 €? Νομίζω το 15% σε όλες τις περιπτώσεις, είναι δίκαιο για να ζούμε ανθρώπινα.
Οι αποδείξεις θα βοηθήσουν πολύ, να αποδείξει ο μέσος και κατώτερος οικονομικά Έλληνας, το ποσό το οποίο πραγματικά του απομένει από το καθαρό εισόδημά του.
Επίσης, νομίζω ότι οι αποδείξεις των ιδιωτικών σχολείων θα πρέπει να συμπεριληφθούν. Και αυτό διότι πλέον το ιδιωτικό σχολείο δεν είναι πάντα θέμα πολυτέλειας, αλλά λύση ανάγκης όταν εργάζονται και οι δύο γονείς. (Μιλάμε για τα μέσα ιδιωτικά σχολεία).
Τα άλλα να φορολογούνται κανονικά. Φαίνεται ποιός πηγαίνει το παιδί του στο ιδιωτικό από ανάγκη και ποιός επειδή έχει χρήματα.
Το ολοήμερο, δεν παρέχει όσα ένα ιδιωτικό, αλλά αυτό είναι ένας άλλος τομέας.
Ως ισοστάθμιση των ανωτέρω, μπορεί το κράτος να φορολογήσει με 45 % τα εισοδήματα από 100,000 έως 150,000 € και με 50% από 200,000 € και άνω.
Όταν εισπράττουμε 200 ας δώσουμε τα 100 στο κράτος να μας φτιάξει δρόμους, παιδεία, υγεία κλπ, αν δεν τα δώσετε εσείς που έχετε τότε ποιός ?
Εδώ κάποιοι περνούν με 18 εσείς δεν μπορείτε με…. 100 ???
Είναι πολύ δίκαιο να εισφέρουν οι έχοντες.
Όμως υπάρχει ένας παράγοντας, που πολύ φοβάμαι ότι είναι δύσκολο να αλλάξει και αυτό είναι η νοοτροπία του Έλληνα σύμφωνα με την οποία, εάν έχει χρήματα, προτιμάει να τα σπαταλήσει οπουδήποτε αλλού, και όχι στο κράτος και στους συμπολίτες του.
Αυτό πρέπει να αλλάξει πρώτα.
Πχ ο δικηγόρος που χρεώνει 850 για ένα δικόγραφο, πρέπει από μόνος του να μου δώσει απόδειξη και όχι να περιμένει να του ζητήσω.
Το ίδιο και ο μεγαλογιατρός και δεν αναφερόμαστε βεβαίως στους γιατρούς οι οποίοι εργάζονται με έναν απλό μισθό στους διάφορους φορείς υγείας (νοσοκομεία, κέντρα υγείας κλπ).
Όσο για το περίφημο «φακελάκι» εφ΄ όσον δίνεται, να φορολογείται,αλλά και αυτό θα εξαρτάται από το «φιλότιμο» του κάθε γιατρού από τα 5,000 € τα οποία πχ λαμβάνει για μία επέμβαση να πληρώνει ένα φόρο στο κράτος. Και πάλι κερδισμένος θα είναι.
Θα μπορούσε το κράτος θεσπίσει το εξής :
*Δεν είναι παράνομα τα φακελάκια και εκπίπτουν από το εισόδημά σας πολίτες, εφ΄όσον λάβετε απόδειξη*.
Τότε πιστεύω ότι οι πολίτες θα ζητούν απόδειξη αφ΄ενός, αφ΄ετέρου δεν είναι και τόσο παράλογο ένας γιατρός να αμοίβεται σε λογικά πλαίσια επιπλέον του μισθού του και να φορολογείται γι΄αυτό.
Συμπέρασμα : Mικρός φορολογικός συντελεστής στους μέσους και χαμηλούς,
πολίτες, να εκπίπτουν της φορολογίας τα ανωτέρω και μεγάλη φορολογία στους έχοντες, διότι με ένα τζιπ των 70,000 € λιγότερο, δεν παθαίνουμε τίποτα.
Ευχαριστώ,
Μισθωτοί – Συνταξιούχοι:
Αφορολόγητο 13000 ευρώ (το κλιμάκιο από 8000 έως τις 13000 να ισχύει με προσκόμιση αποδείξεων) για όλους. Προσαύξηση 1500 ευρώ για το πρώτο και το δεύτερο παιδί και 6000 για κάθε παιδί πάνω από το δεύτερο. Τιμαριθμοποίηση των ανωτέρω.
Ελεύθεροι Επαγγελματίες – Έμποροβιοτέχνες:
Αφορολόγητο 12000 και επαναφορά των αντικειμενικών κριτηρίων (είδος δραστηριότητας – τόπος δραστηριότητας κλπ)
Αγαπητοι Κύριοι, για σαs
Εγώ θα πρότεινα τα εξήs :
1.Κανέναs φορολογούμενοs να μην δικαιούται αφορολόγητο ποσό
2.Να μη υπάρχει παρακράτηση ΦΜΥ απο τον εργοδότη
3.ΜΟΝΟ οι συνταξιούχοι να εξαιρούνται καινα μην φορολογείται
το εισόδημά τουs,στην ουσία η σύνταξή τουs.
4.Για όλουs έναs συντελεστήs φορολογησηs.
5.To Φορολογητέο εισόδημα να προκείπτει,έσοδα μείον έξοδα
είτε είναι φυσικο πρόσωπο είτε όχι.
Για παράδειγμα έναs μισθωτόs με εισόδημα 15000 ευρώ καιμε
οικογενειακέs η μη δαπάνεs 10000 ( σόύπερμάρκετ,ρεύμα ,τηλέφωνο
έξοδα παιδιών κλπ.)να έχει φορολογητέο εισόδημα 5000 ευρώ.
Να αντιμετωπίζεται δηλαδή σαν μια επιχείρηση τελικά.
6.ΦΠΑ όλοι.
7.ΟΧΙ παρακράτηση φόρου 20% στιs αμοιβέs των ελευθέρων επαγγελματιών
αλλά όλο το εισόδημά τουs μετά την αφαίρεση των δαπανών τουs για
φορολόγηση.
8.Στιs αμοιβέs μισθωτών υπηρεσιών να μην υπάρχει παρακράτηση
ποσών , των γνωστών και απο εργοδότη καιεργαζόμενο ,αλλά ο μισθωτόs
να λαμβάνει το ποσό εκείνο που κοστίζει στον εργοδότη η απασχόλησή
του καινα είναι όμωs αυτόs υπεύθυνοs , οπωs έναs επιτηδευματίαs ,
για την καταβολή των εισφορών του στο ασφαλιστικό ταμείο που ανήκει.
Συγχαρητήρια που για πρώτη φορά στα χρονικά γίνεται διαβούλευση για φορολογικά και μη θέματα.
Ευχαριστώ
Με εκτίμηση
Τσακαλάκηs Κων/νοs
κύριε υπουργέ
Δεν θα μπω βέβαια στα χωράφια σας για να σας υποδείξω ποιες και πόσες κατηγορίες πρέπει να γίνουν μια και για κάτι τέτοιο χρειάζονται στοιχεία αλλά για να σας προτείνω να αυξήσετε τα φορολογικά κλιμάκια, τουλάχιστον όσον αφορά τα χαμηλά εισοδήματα και μέχρι το ύψος των 30000 γιατί έτσι πιστεύω να αμβλυνθούν κάποιες αδικίες που υπέστησαν τα χαμηλά στρώματα με την κατάργηση των χαμηλών συντελεστών.
Θα ήταν εύκολο να μιλήσω για υπερφορολόγηση των πολύ μεγάλων εισοδημάτων μια και δεν με αφορά αλλά αυτό κύριε υπουργέ έχει μια βάση λογικής.Ο κάθε ένας που σε αυτήν την χώρα βρήκε την ευκαιρία να κερδίζει τεράστια ποσά θα πρέπει και να επιστρέφει ένα μέρος αυτών πίσω στο ευρύ κοινό. Αν μεν απασχολεί υπαλλήλους και αυξάνει τον αριθμό τους ή την μισθοδοσία τους αντίστοιχα με την παραγωγή και τα κέρδη του τότε οι συντελεστές του να είναι διάφοροι και μικρότεροι από κάποιον που μειώνει προσωπικό και αμοιβές στο όνομα των επιπλέον κερδών ή παρά την αύξηση της παραγωγής του δεν δημιουργεί θέσεις εργασίας ή τα κεφάλαιά του τα έχει σε μη παραγωγικές διαδικασίες όπως τραπεζικές καταθέσεις, Repos κλπ.
Αυτό θα επιφέρει μια ισονομία ανάμεσα σε αυτούς που προσφέρουν στον τόπο και στην οικονομία και σε αυτούς που απλά εισπράττουν.
Η νέα δημοκρατία κατήργησε την κλίμακα εισοδήματος φόρου 15%. Παρακαλώ να εξετασθεί να επανέλθει για μισθωτούς και ελεύθερους επαγγελματίες και ειδικότερα μέχρι το ποσό των 20.000 ευρώ. Από 20.000 – 30.000 ευρώ εισοδήματος θα πρέπει να μην ξεπερνά το 20-22% φόρου. Είναι ήδη πολλά. Δώστε μια ευκαιρία και σε αυτούς που δηλώνουν αυτό που έχουν και είναι ειλικρινείς.
Σχετικά με το αφορολόγητο όριο θα ήθελα να επισημάνω οτι ήδη οι συνταξιούχοι και οι μισθωτοί υπερέχουν σε σχέση με τους ελεύθερους επαγγελματίες έχοντας 1.500 επιπλέον.Είναι δεκτό λαμβανομένης της υπ’ όψιν μη προνομιακής θέσης τους.Αλλά βέβαια δεν τίθεται θέμα διόρθωσης των αφορολογήτων ποσών διότι θα δημιουργηθούν αδικίες.Σε καμμία περίπτωση κατάργηση του αφορολογήτου.Θα επιφέρει κλονισμό σε ομάδες κοινωνικές σοβαρότατο.
Ναι και βέβαια ΝΑΙ στην συλλογή αποδείξεων δαπανών διαβίωσης.Μέσα στο σύνολό τους θα πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι ασφαλιστικές εισφορές των αυτοαπασχολούμενων,τα ασφάλιστρα και κάθε τι υποχρωτικό σαν δαπάνη από το νόμο. ΝΑΙ στα τεκμήρια διαβίωσης και αυστηρότατα μάλιστα ώστε να αποκαλυφθούν οι έχοντες (οι ίδιοι ή μέλη της οικογενείας τους) πολλά ακίνητα, πολλά και πανάκριβα αυτοκίνητα, σκάφη, καταθέσεις/ομόλογα και ξοδεύουν σε ένα μήνα όσα εγώ για την οικογένειά μου ετησίως. Αρκεί αυτό το μέτρο να δώσει στο δημόσιο τα έσοδα που τόσο χρειάζεται σήμερα.Ας μη μείνουμε στα λόγια όμως,κι ας δούμε αποτελέσματα.
Το αφορολόγητο όριο κατα΄την γνώμη μου δεν μπορεί να είναι μικρότερο από τις 15000 Ευρώ και να ισχυει για ολους. Απο εκει και περα να υπαρχει κλιμακα η οποια θα ανεβαινει ανα 5%. Δηλαδη από 15.000 – 20000 5% φορος. 20.000 – 25000 10% φόρος. 25.000 – 30000 15%. 30.000 – 35000 25% φόρος, 35.000 – 40.000 30% 40.000- 45000 35%. 45.000 – 50.000 40% φόρος και 50.000+ 45% φόρος.
Για κάθε παιδί να υπάρχει 3000 επιπλεον αφορολογητου.
Η ιδέα για την σύνδεση αποδειψεων και αφορολογητου ειναι αρκετα καλη αλλα θα πρεπει να συμπεριλαμβάνονται ολες οι αποδειξεις… περιττό να πούμε οτι για μια οικογενεια μισθωτων των 700 ευρώ το μεγαλυτερο μερος παει σε σουπερ μαρκετ και λαικη… ΟΛΕΣ οι αποδείξεις λοιπόν.
Συγχαρητηρια για την διαβουλευση.
Αποδεικνυει οτι η δημοικρατια αρχιζει πλεον να λειτουργει με συγχρονο τροπο σε μια συγχρονη ζωή.
Για τα κλιμακια θεωρω οτι οι αλλαγες πρεπει να γινουν κυριως απο 35000 και ανω με φορολογηση 35% να κατεβει δηλαδη η κλιμακα απο εκει και πανω 10.000 κατω .Ενω ανω των 50000 να φορολογειται με 40% .
Ειναι απλο να γινει , ειναι δικαιο κοινωνικα πιστευω, εινα απαραιτητο συναμα για τις συνθηκες που βρισκεται η χωρα .
Σχετικα με την αυτοτελη φορολογια της αποζημιωσης των μισθωτων οπως φορολογουνται σημερα με το νομο 2112 , σε σχεση με την προταση για καταργηση της παρακαλω σημειωστε τα εξης ¨
Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΛΥΟΜΕΝΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ λογω καταγγελιας της μισθωσης εργασιας πρεπει για κοινωνικους λογους να μην καταργηθει η αυτοτελης φορολογηση της διοτι δεν ειναι εισοδημα το οποιο επαναλαμβανεται καθε χρονο αλλα εντελως περιστασιακα και παντα η απολυση ενος εργαζομενου ειναι σε βαρος του σκοπο δε εχει να συμβαλλει στην στηριξη του απολυομενου υπαλληλου και της οικογενειας του προκειμενου να στηριξει με οσον το δυνατον καλλιτερο τροπο την μετεπειτα ζωη του.
Δικαιο μπορει να ειναι αν ενας υπαλληλος απολυεται για ποινικο αδικημα το οποιο εχει διαπραξει πχ για κλοπη η πλαστογραφια κλπ να φορολογειται με τις γενικες διαταξεις της κλιμακος του αρθρου 9 . αλλα να μην συμπαρασυρει τον υπαλληλο ο οποιος απολυεται για μειωση η ανανεωση του προσωπικου της ιδιωτικης εταιρειας.
Σας ευχαριστω.
Δυστυχως επαναλαμβάνετε το ιδιο σκηνικο με τις προηγουμενες κυβερνησεις. πατε παλι να παρετε χρηματα απο τους αφελεις ελληνες που δηλωνουν εισοδηματα και δεν τα κρυβουν απο τη φορολογικη τους δηλωση.
δυο παρατηρησεις:
1. οι αφελεις 3000 έλληνες που δηλωνουμε πανω απο 200000 ευρω εισοδημα, δεν θα ανεχθουμε αλλο αυτην την κοροιδια εις βαρος μας, θα μας οδηγησετε κι εμας τους λιγους στη φοροδιαφυγη, με το χειροτερο αποτέλεσμα για την ελληνικη οικονομια. ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ, με σωστα, πραγματικα κριτηρια, με φορολογικες διασταυρωσεις, χωρις φανφαρες και τηλεοπτικές γιορτες (βλεπε ιατρους κολονακιου) με συστηματικότητα για ΟΛΟΥΣ (ξεκινώντας απο τους εαυτους σας και τους γυρω σας) και προπαντως ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ αν εχετε κυριοι σοβαρο σκοπο για αυτο τον τοπο. με το πατημα λιγων πληκτρων στους υπολογιστες σας μπορειτε να εντοπισετε ασυμβατοτητες φορολογικων δηλωσεων με τροπο ζωης, ακινητα, κινητα και αλλα στοιχεια. πιστευω οτι δεν θα αντεξουν αλλο οι αφελεις (κατα πολλους) φορολογούμενοι και θα ξεχειλωσετε την φοροδιαφυγη αντι να την μαζεψετε.
2. δεν ειμαι οικονομολογος αλλα ιατρος. νομιζω ομως οτι η οικονομια δεν αναπτυσσεται με περισσοτερους φορους. η οικονομια θελει ρευστο και κινηση. δωστε λοιπον κινητρα να βγαλει ο κοσμος τα λεφτα του εξω στην αγορα. να αγορασει, να χτισει, να επενδυσει. μειωστε τους φορολογικους συντελεστες, αυξηστε τις φορολογικες διασταυρωσεις, δωστε αντικινητρα στη φοροδιαφυγη και σε συνδιασμο με την πρωτη παρατηρηση αφηστε το χρημα να κυκλοφορίσει.
ανεβαζοντας τους φορους περα απο την τρομοκρατηση του ελληνα φορολογουμενου, περα απο το στεγνωμα της αγορας, οδηγειτε την οικονομια σε μια εσωστρεφεια ανευ προηγουμενου.
ευχαριστω
ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΜΕΣΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ. ΜΕ ΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΑΝ ΒΓΑΖΕΙ ΕΝΑΣ Π.Χ. 30,000 EUR ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ 4500EUR ΕΝΩ ΑΝ ΒΓΑΖΕΙ ΑΠΟ 15,000EUR Ο ΚΑΘΕΝΑΣ Ο ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ 1500EUR;ME AYTO TO ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ Ο ΑΝΕΡΓΟΣ.
ΕΔΩ ΜΙΑ ΔΙΚΑΙΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ:ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΔΙΑΙΡΕΙΤΑΙ ΔΙΑ ΤΟΥ 2 ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΣΟ
Πολύ σωστό! Και θα παρακαλούσα τους σχολιαστές που συνδιαλέγονται να σχολιάζουν επι του συγκεκριμένου και μόνο άρθρου! Όχι να αναγράφουν τις προσωπικές τους απόψεις γενικά επι του φορολογικού συστήματος.
Ευχαριστώ.
Για Εισοδήματα από εργασία :
1. 10% για το τμήμα από μηδέν (0) μέχρι 20.000 €
2. 20% για το τμήμα άνω των 20.000 €
Για Εισοδήματα από Περιουσία: ενοίκια, μετοχές τόκοι κλπ
3. 15% για το τμήμα από μηδέν (0) μέχρι 20.000 €
4. 30% για το τμήμα άνω των 20.000 €
Μικτά από εργασία και αξιοποίηση περιουσίας: Πχ Αγρότες, επαγγελματίες με ιδιόκτητα καταστήματα
5. 12,5% για το τμήμα από μηδέν (0) μέχρι 20.000 €
6. 25% για το τμήμα άνω των 20.000 €
Καμία φοροαπαλλαγή και για κανέναν!
Από τον πρόεδρο της δημοκρατίας μέχρι τον τελευταίο συνταξιούχο του ΟΓΑ!
Είμαι δημόσιος εκπαιδευτικός και όχι επιχειρηματίας.
Πιστεύω ότι πρέπει να γίνουν από όλους θυσίες και κυρίως από αυτούς που καταναλώνουν τα δωρεάν!!! αγαθά του ελληνικού Κράτους που τα πλερώνουμε πανάκριβα.–
Ειναι το πιο δικαιο.Οπωσδηποτε ναι.
Θελει μελετη η κλιμακωση του φορου
Να δημιουργηθουν αντικειμενικα κριτιρια για τα ελευθερα επαγγελματα π.χ Αθηνα θεσσαλονικη επαρχιακες πολεις περιοχες ακησης του επαγγελματος π.χ κεντρο, ετη ασκησης επαγγελματος,ιδιοτητα π.χ καθηγητης πανεπιστημιου.
Ενιαία κλιμάκια ανεξαρτήτως κατηγορίας φυσικών προσώπων:
Κλιμάκιο________Συντελ._Φόρος Κλιμ._____Σύνολο__________Σύνολο
(€)_____________(%)_____(€)_____________Εισοδ.(€)_______Φόρου(€)
11.000__________0_______0_______________11.000__________0
4.000___________5_______200_____________15.000__________200
5.000___________10______500_____________20.000__________700
5.000___________15______750_____________25.000__________1.450
5.000___________20______1.000___________30.000__________2.450
5.000___________25______1.250___________35.000__________3.700
5.000___________30______1.500___________40.000__________5.200
10.000__________35______3.500___________50.000__________8.700
15.000__________40______6.000___________65.000__________14.700
30.000__________45______13.500__________95.000__________28.200
25.000__________50______12.500__________120.000_________40.700
80.000__________52______41.600__________200.000_________82.300
200.000_________54______108.000_________400.000_________190.300
600.000_________56______336.000_________1.000.000_______526.300
> 1.000.000_____58
Όσον αφορά τους μηχανικούς, το σημερινό καθεστώς είναι γνωστό ότι οδηγεί σε εκπτώσεις από τις ελάχιστες αμοιβές, με τη μορφή επιστροφής χρημάτων στους εργοδότες .
Οι εκπτώσεις αυτές φτάνουν εως το 50% ή και το 80% σε πολλές περιπτώσεις…Κοινώς ένας μηχανικός μπορεί να εισπράττει 5.000 ευρώ και να δηλώνει 10.000 ευρώ.Ο φόρος για τις 10.000 μπορεί να είναι από 1200 εώς 1800 ευρώ, ανάλογα την ειδικότητα του μηχανικού.
Η όποια αλλαγή του καθεστώτος φορολόγησης και της υπάρχουσας κλίμακας θα πρέπει απαραίτητα να εξαιρεί τις επιβλέψεις και τις αμοιβές που αφορούν σε έργα τα οποία έχουν ξεκινήσει, και αυτά να φορολογηθούν με το υπάρχον καθεστώς.
Και αυτό γιατί πολλές αμοιβές είναι κατόπιν συμφωνίας και αφορούν ΚΑΙ τις επιβλέψεις των έργων.
Στο προηγούμενο παράδειγμα μας , ο μηχανικός, έχοντας δηλώσει φορολογητέο εισόδημα 10.000 ευρώ (και έχοντας αποδώσει ΦΠΑ , κρατήσεις κλπ για αυτό το ποσό) μετά τη φορολόγηση έχει ένα ποσό 3.200 εώς 3.800 ευρώ.
Αν φορολογηθεί με 40% ανώτατο συντελεστή (κατάργηση της κλίμακας τεκμαρτής δαπάνης) και ο φόρος είναι 4.000 ευρώ , προκειμένου να τηρήσει τη συμφωνία που έχει κάνει, από 10.000 δηλωθέν εισόδημα θα έχει 1.000….
Στην περίπτωση δε που η «έκπτωση» γίνεται όλη στην επίβλεψη ένός έργου , (σύνηθες φαινόμενο) που το ποσοστό ΄΄εκπτωσης μπορεί να φτάσει και το 80%, πιθανότατα να χρειαστεί να πληρώσει περισσότερα από όσα θα εισπράξει.Σκεφτείτε ότι ένας μέσος μηχανικός μπορεί να έχει 5-6 τέτοιες υποθέσεις ανοικτές- η επιβάρυνσή του θα είναι εξοντωτική.
Και σαφώς υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις λιγότερες αλλά σημαντικές…π.χ. φανταστείτε κάποιον που διεκδικεί μια αμοιβή στα δικαστήρια και η οποία πλέον όταν και αν την λάβει θα φορολογηθεί με πολύ μεγαλύτερο συντελεστή.
Είναι θεμιτό να εφαρμοστεί μια ενιαία κλίμακα , αλλά θα πρέπει να αφορά εισοδήματα που θα αποκτηθούν από εδώ και στο εξής.Και εισοδήματα όπως αυτά που ανέφερα παραπάνω είναι εισοδήματα που θα δηλωθούν (και θα εισπραχθούν) μεν σε μεταγενέστερο χρόνο, αλλά έχουν συμφωνηθεί και οριστικοποιηθεί με τα υπάρχοντα δεδομένα.
Αφορολόγητο όριο 15000€ για όλους (για καθε έναν απο τους δύο συζήγους) με προσαύξηση 5000€ για κάθε παιδί και για πολύτεκνους ευνοϊκότερο αφορολογητο. Αυτόματη τιμαριθμοποίηση των παραπάνω ορίων.
Φορολόγηση του ατομικού εισοδήματος με Ενιαία κλίμακα έως το ποσό του
ποσού των 60000€ με συντελεστή 15%. Ανω των 60000€ 30%. Αντίστοιχη φορολογία των φυσικών προσώπων με τις εταιρείες. 15% και 30%. ΜΗ φορολογηση των μερισμάτων διότι είναι ήδη φορολογημένα στην εταιρεία. Φορολόγηση των ΒΡΑΧΥΠΡΟΣΘΕΜΩΝ χρηματηστηριακών συναλλαγών με σαφή ορισμού της έννιοιας του βραχυπρόθεσμου.
Σταθερό φορολογικό σύστημα. Κάποια στιγμή όλοι πρέπει να ξέρουν πως θα φορολογηθούν και στο κοντινό μέλλον, έτσι ώστε να υπάρχει σταθερότητα και εμπιστοσύνη του πολίτητ στο κράτος
Δέν συμφωνώ καθόλου για την απότομη αύξηση της κλίμακας του αφορολόγητου για τους τρίτεκνους (10Κ €), διότι το δεύτερο παιδί το δικό μου είναι ίσος πολίτης με το τρίτο παιδί του τρίτεκνου. Δεν δέχομαι να μεταφέρονται πόροι απο εμένα στο τρίτο και στο τέταρτο παιδί κάποιων συνφορολογούμενών μου. Πότε σε αυτή τη χώρα θα καταλάβουμε ότι δεν αντομετωπίζεται το δημογραφικό με σκοπούμενη επιδότηση να γεννηθεί ένα τέταρτο παιδί σε μια οικογένεια.
Άν επιδοτηθεί ένα ζευγάρι για να κάνει δεύτερο ή και πρώτο παιδί (γιατί λόγω οικονομικών προβλημάτων δεν μπορούν να κάνουν παιδιά ή και να παντρευτούν) τότε τα επιπλέον παιδιά που θα γεννηθούν θα είναι 50 φορές περισσότερο απο αυτά των πολυτέκνων. Να σταματήσουμε λοιπόν να δημιουργούμε μια λομπίστικη πολιτική υπέρ των πολυτέκνων μεταφέροντας πόρους απο αυτούς που έχουν ένα ή δύο παιδιά σε αυτούς που έχουν περισσότερα, δίνοντας την εντύπωση – ψευδαίσθηση στους ανυποψίαστους πολίτες οτι κάνουμε υποτίθεται κάτι για την υπογεννητικότητα.
Πρότασή μου είναι να επιδοτείται αναλογικά το ίδιο, το κάθε παιδί στην φορολογική κλίμακα. π.χ. 1200 € για κάθε παιδί.
Η φοροδιαφυγη στη χωρα μας ειναι προβλημα διαφθορας. ουτε οι νομοι φταινε ουτε οι κυβενητικες αποφασεις. Φταιει η διαφθορα σε βασικους τομεις επιχειρηματικης δραστηριοτητας (κυριως οικοδομη,καυσιμα) και δευτερευοντως αλλα πολυ ουσιαστικα ελευθεροι επαγγελματιες που ολα αυτα τα χρονια εκμεταλλευονται τις ευνοϊκες ρυθμισεις.
Συγκεκριμενα στην πολη μου , τη μητροπολη της αυθαίρετης δομησης υπαρχει μεγαλος αριθμος αυθαίρετων κτισμάτων που δεν εχουν δηλωθει πουθενα και δεν πληρωνουν ουτε φορο ακινητης περιουσιας ουτε ΙΚα ουτε φυσικα προστιμα παραβασεων. στο ηρακλειο ζουμε σε μια ιδιοτυπη ομερτα που δεν επιτρεπει καταγγελιες ειδικα με το παρον συστημα καταγγελιων(ανυπαρκτο). Ελευθεροι επαγγελματιες κυριως μηχανικοι και δικηγοροι που εμπλέκονται στη διαδικασια φορολογουνται με εντελως επιζημιο για το κρατος συστημα.
τελος η διαφθορα στις τοπικες εφοριες οπου πλεον γνωριζουν ολοι προσωπα και πραγματα εχει λαβει χαρακτηρα μαφιας. αν αυτα τα προβλήματα δεν λυθούν δραστικα ,ας μη μας παραξενευουν οι απανωτες αυτοκτονιες επιχειρηματιωνξ στην Κρητη. Δεν ειναι υπερβολικοι οι οροι που χρησιμοποιω ειναι ακριβεις και οδυνηρα αληθεις.
Προτείνω αφορολόγητο τις 15000 ευρώ,
20000 με συντελεστή 5%
25000 10%
30000 15%
35000 20%
45000 25%
60000 30%
75000 40%
100000 45%
100000+ 50%
Τα κλιμάκια να είναι τα ίδια για όλους,όχι μόνο για τους μισθωτούς
διότι έτσι οι υπόλοιποι θεωρούνται εκ των πραγμάτων ανακριβείς.
Τα ποσά, θεωρώ ότι είναι τα ελάχιστα που χρειάζεται κάποιος σήμερα
για να επιβιώσει αξιοπρεπώς.
Σχόλιο.Από την εποχή της κυβερνήσεως Μητσοτάκη,υπάρχει σχεδόν κάθε
χρόνο μια αύξηση στο αφορολόγητο,χωρίς όμως να γίνεται και
αντίστοιχη μετακύληση και των συντελεστών πρός τα πάνω,με
αποτέλεσμα αμέσως μετά το αφορολόγητο να φορολογείται κάποιος
με συντελεστή 25-35%.Αυτό το θεωρώ πολύ άδικο και κοροιδία
πρός τον φορολογούμενο πολίτη.
Τα υφιστάμενα κλιμάκια, συντελεστές και αφορόλογητα όρια, είναι απολύτως ικανοποιητικά αρκεί να εφαρμόζονται για όλους και για όλα τα εισοδήματα ΧΩΡΙΣ ΕΙΔΙΚΟ ΤΡΟΠΟ (ΤΕΚΜΑΡΤΟ) ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ όπως:
ΝΑΥΤΙΚΟΙ
ΑΓΡΟΤΕΣ
ΤΑΞΙ
ΕΝΟΙΚ. ΔΩΜΑΤΙΑ
ΦΔΧ
ΠΛΑΝΟΔΙΟΙ ΛΙΑΝΟΠΩΛΗΤΕΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
KAI ΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
ΤΟΚΟΙ
ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ
ΚΕΡΔΗ ΑΠΟ ΜΕΤΟΧΕΣ
ΚΕΡΔΗ ΑΠΟ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΜΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΤΑΚ (όποιος πουλά ακίνητο με κερδος φορολογείται, με κόστος νοούμενο αυτό με το οποίο το αγόρασε ή το το κληρονόμησε)
Κλιμάκιο Συντελ. Φόρος Κλιμ. Σύνολο Σύνολο
(€) (%) (€) Εισοδ.(€) Φόρου(€)
11.000 0 0 11.000 0
4.000 5 200 15.000 200
5.000 10 500 20.000 700
5.000 15 750 25.000 1.450
5.000 20 1.000 30.000 2.450
5.000 25 1.250 35.000 3.700
5.000 30 1.500 40.000 5.200
10.000 35 3.500 50.000 8.700
15.000 40 6.000 65.000 14.700
30.000 45 13.500 95.000 28.200
25.000 50 12.500 120.000 40.700
80.000 52 41.600 200.000 82.300
200.000 54 108.000 400.000 190.300
600.000 56 336.000 1.000.000 526.300
> 1.000.000 58
Απαιτείται ενιαίος φορολογικός συντελεστής με συντελεστή 12% που θα εφαρμόζεται για εισοδήματα από 0 έως 80.000 ευρώ.
Kαταρχήν συγχαρητήρια για την δημόσια διαβούλευση.
Η πρόταση (1) με βρίσκει κάθετα σύμφωνο και για την άρση των όποιων αδικιών η προοδευτικότητα των κλιμακίων θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα.
Εφόσον έχει αναγνωριστεί από όλους ότι το κύριο πρόβλημα είναι η περιορισμένη φορολογική βάση πρέπει επιτέλους να πάψει η συζητήση για αύξηση φορολογικών συντελεστών όπου το μάρμαρο θα το πληρώσουν οι ίδιοι και ίδιοι φορολογούμενοι, οι νομοταγείς μισθωτοί.
Επίσης, έχουμε εντελώς παρεξηγήσει την έννοια της αναλογικότητας. Τι κίνητρο δημιουργείς σε έναν «υψηλά αμοιβόμενο» υπάλληλο ή επιχειρηματία εάν του παίρνεις το 40%-50%, την στιγμή που οι γνωστές κατηγορίες φοροφυγάδων πληρώνουν ψίχουλα. Ουσιαστικά του ζητάς να φύγει από την χώρα.
Ένας flat-tax 20% για όλου τους τύπου τα εισοδήματα με κάποιο αφορολόγητο γύρω στις 20Κ θα ήταν πολύ απλούστερο και δικαιότερο για όλους και το πιθανότερο είναι ότι θα αύξανε τα φορολογικά έσοδα καθώς θα μείωνε το κίνητρο της φοροκλοπής/φοροαποφυγής.
Η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑ ΚΑΤΑΓΟΡΙΑ. ΟΧΙ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΕΝΝΙΑΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΙΔΟΔΗΜΑΤΟΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΞΗΣ
Α)ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ(ΜΙΣΘΩΤΟΙ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ
ΕΠΑΓ/ΤΙΕΣ, ΑΓΡΟΤΕΣ, ΣΥΝΤ/ΧΟΙ ΚΛΠ)
Β)ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ, ΥΠΕΡΑΞΙΕΣ ΑΠΟ
ΧΡΗΜ/ΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ, ΤΟΚΟΙ ΑΠΟ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΑ)
Γ)ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ
Δ)ΕΙΔΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΛΟΓΩ ΑΠΟΛΥΣΗΣ
Ε)ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ ΠΟΣΑ(ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΛΠ)
Πολλά ακούγονται τους τελευταίους μήνες και μάλλον ποιό πολύ τρομοκρατούν των κόσμο αυτά τα μέτρα παρά τον καθησυχάζουν!!!
Ένα πράγμα που βρίσκω δίκαιο είναι η σύνδεση του αφορολογήτου ορίου με τον πληθωρισμό και μάλιστα με τον πραγματικό και όχι με αυτόν που επηρεάζεται από τα καύσιμα.
Η φορολογική κλίμακα μπορεί να σπάσει σε μικρότερα κομμάτια και να ελαφρύνει κυρίως μισθωτούς που είναι το ζητούμενο! Αλλά κλίμακα με συντελεστή 15% από 12000 ως 15000 δεν έχει νόημα παρά μόνον αν από 15000 ως 30000 ο συντελεστής κατέβει στα 20% ή ακόμα και ποιό χαμηλά!!!
Για τα υψηλά εισοδήματα οι συντελεστές θα πρέπει να ανέβουν στο 45% αλλά όχι στο 50% είναι υπερβολικό!!!
Υπάρχουν ζευγάρια Δημοσίων Υπαλλήλων με μέσω εισόδημα 17000 ο καθένας σε αυτούς οι ατομικοί συντελεστές φορολόγησης θα κατέβουν για φοροελάφρυνση αλλά τι θα γίνει με το οικογενειακό εισόδημά τους που θα υπερβαίνει τα 30000 ευρώ?
Από την μια θα φοροελαφρύνονται οικονομικά και μετά κατα την εκκαθάριση του φόρου θα ανεβαίνουν σε συντελεστές της τάξεως των 35% όπως ακούγεται από τις τηλεοράσεις?
ΕΙΜΑΙ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΠΛΗΡΩΝΩ ΗΔΗ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΦΕΤΟΣ ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΣΤΙΣ 14.500€ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑ ΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΜΑΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕΙΩΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΖΕΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΕΡΔΟΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
2. Θα πρότεινα το αφορολόγητο ποσό του πρώτου κλιμακίου των κλιμάκων (α) και (β) της παραγράφου 1 να αυξάνεται κατά χίλια (3.000) ευρώ εάν ο φορολογούμενος έχει ένα τέκνο που τον βαρύνει, κατά δύο χιλιάδες (6.000) ευρώ εάν έχει δύο τέκνα που τον βαρύνουν, κατά δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ όπως είναι, εάν έχει τρία τέκνα που τον βαρύνουν και κατά χίλια
(2.000) ευρώ για καθένα τέκνο πάνω από τα τρία.
Εάν ο ένας σύζυγος δεν έχει εισόδημα ή αυτό που έχει είναι μικρότερο από το
αφορολόγητο ποσό του πρώτου κλιμακίου της κλίμακας, το αφορολόγητο ποσό που αφορά τα τέκνα ή η διαφορά που προκύπτει και μέχρι το αφορολόγητο ποσό που αφορά τα τέκνα προστίθεται στο αφορολόγητο ποσό του άλλου συζύγου. Την κατάργηση του. Τα παιδία σήμερα επιβαρύνουν με σημαντικά έξοδα τα νοικοκυριά.
5. Αν στο συνολικό εισόδημα περιλαμβάνεται και εισόδημα από ακίνητα, εκτός από το απαλλασσόμενο εισόδημα από ιδιοκατοίκηση γενικά, το ακαθάριστο ποσό αυτού
υποβάλλεται και σε συμπληρωματικό φόρο, ο οποίος υπολογίζεται με συντελεστή ενάμισι τοις εκατό (1,5%). Το ποσό του συμπληρωματικού φόρου αυτής της παραγράφου δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από το ποσό του φόρου που αναλογεί στο συνολικό καθαρό εισόδημα, σύμφωνα με τις παραγράφους 1 έως και 4, κατά περίπτωση. Την κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου. Ήδη πληρώνει τον φόρο που του αναλογεί.