Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
Όλους από την στιγμή που τα ακίνητα φορολογούνται και η υπόλοιπη περιουσία και αποταμίευση «ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΕΙ».
Αδικος είναι ο φόρος ααυτόματου υπερτιμήματος , εκτός να καταργηθούν οι εξαιρέσεις , δηλαδή επιβάλλεται σε όλους ανεξαιρέτως (ναούς , μονές κ.λ.π.) , εκτός βεβαίως του Δημοσίου και των ΟΤΑ.
Γενικά οι φόροι περιουσίας είναι οι πλέον μισητοί, καθώς θεωρούνται άδικοι, και γιαυτό εν τέλει οι πλέον αναποτελεσματικοί στην εφαρμογή τους. Φοβούμαι ότι θα γίνει πολύς ντόρος με αμφίβολο τελικό αποτέλεσμα.
Θα ήταν καλλίτερα
α) να παραμείνει η φιλοσοφία του ΕΤΑΚ, αλλά με μορφή ανταποδοτικού τέλους για τις υπηρεσίες και υποδομές που παρέχει το κράτος. Αυτές εν τέλει δίνουν αξία στο κάθε ακίνητο. Το τέλος αυτό θα ήταν συνδεδεμένο με το εμβαδόν του τελικού κτίσματος (συνεπώς θα εφαρμοζόταν και στα άκτιστα ακόμη οικόπεδα με υπολογισμό του συντελεστή δόμησης) και όχι με την αξία. Έτσι θα ήταν δίκαιο στην σχέση ανταπόδοσης και απλό στην εφαρμογή του.
β) να γίνει καθεστώς ο φόρος υπεραξίας κατά την μεταβίβαση ακινήτου. Το πιθανόν κέρδος (η και ζημία) να συναθροίζεται στο εισόδημα και να φορολογείται με τις γενικές διατάξεις, όπως και όλα τα άλλα εισοδήματα.
γ) να καταργηθούν οι αντικειμενικές αξίες, οι οποίες στρεβλώνουν την αγορά. Αποτελεί άλλωστε παγκόσμια πρωτοτυπία. Για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας να χρησιμοποιούνται άλλοι τρόποι που να διασφαλίζουν ότι δεν θα γίνεται συναλλαγή μεταξύ φορολογουμένων και εφοριακών. π.χ. μπορεί να χρησιμοποιούνται υπηρεσίες ορκωτών εκτιμητών ακινήτων, όπως αυτές που χρησιμοποιούν σήμερα οι τράπεζες για να δώσουν στεγαστικό δάνειο.
δ) να μειωθούν οι φόροι μεταβίβασης ακινήτων, στις περιπτώσεις εκείνες που δεν ισχύει ΦΠΑ. Οι υψηλοί φόροι μεταβίβασης είναι αντικίνητρο στην λειτουργία της αγοράς ακίνητης ιδιοκτησίας.
στ)να καταργηθεί το υποχρεωτικό ποσοστό δικηγόρων και συμβολαιογράφων στις μεταβιβάσεις και να είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμο. Σήμερα οδηγεί σε υπερβολική επιβάρυνση των συναλλασομένων, είναι αντικίνητρο για τις μεταβιβάσεις, και εν τέλει είναι ενάντια στον ανταγωνισμό.
Τον ΤΑΠ που πληρώνουμε στους Δήμους. Γενικά οι Δήμοι είναι πολύ πιο φορομπηχτικοί από το ίδιο το κεντρικό κράτος και οι φόροι προς αυτούς πάνε στο βρόντο και για τα ρουσφέτια της Δημοτικής αρχής.
Δεν πρέπει να φορολογείται το μερίδιό της ακίνητης παρουσίας που αντιστοιχεί σε ανεξόφλητο ενεργό στεγαστικό δάνειο.
Δεν πρέπει να φορολογείται ή να έχει ανάλογη μειωμένη φορολογία το μερίδιό της ακίνητης παρουσίας από το οποίο έχει προκύψει φόρος εισοδήματος την ίδια χρόνια.
«…Προϋπόθεση για την έκπτωση των τόκων είναι η αξία της πρώτης κατοικίας που θα αναγράφεται στα συμβόλαια να μην υπερβαίνει τις 300 χιλιάδες ευρώ ανεξάρτητα από την επιφάνεια της πρώτης κατοικίας. Το ποσό των 300 χιλιάδων ευρώ φαίνεται πως θα αποτελέσει κλειδί και για άλλες φορολογικές συναλλαγές.
Για παράδειγμα, υπάρχουν σκέψεις ώστε η απαλλαγή από τον φόρο μεταβίβασης για αγορά πρώτης κατοικίας να ισχύει μόνο για κατοικίες με αξία έως τις 300 χιλιάδες ευρώ, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει σήμερα που το απαλλασσόμενο όριο συνδέεται με την επιφάνεια της κατοικίας ανεξάρτητα από την αξία της, με συνέπεια να επιδοτείται η αγορά πολυτελών κατοικιών αξίας εκατομμυρίων ευρώ.
Οπως επισημαίνει αρμόδιος παράγοντας που εμπλέκεται στη διαδικασία του διαλόγου, πρόθεση της κυβέρνησης είναι να ενισχυθούν για να αποκτήσουν πρώτη κατοικία φορολογούμενοι με μικρά και μεσαία εισοδήματα, ενώ δεν αποκλείει την κατάργηση της σχετικής φοροαπαλλαγής για τα υψηλά εισοδηματικά κλιμάκια…»
Από εφημερίδα Έθνος
Συμφωνώ απόλυτα!
Πρέπει να παρθούν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να φορολογηθούν τα ακίνητα που ανήκουν σε off-shore. Πρέπει να «ανασκολοπησθούν» φορολογικά όλοι εκείνοι οι εξυπνάκηδες τύπου πρώην υπουργών της απελθούσης κυβέρνησης που βρήκαν ένα καλό τρόπο να εμπαίζουν το κράτος και να κατακλέβουν την κοινωνία (μη αποδίδοντες τεράστιους φόρους).
Θα πρότεινα μάλιστα, κάθε ακίνητο που ανήκει σε υπεράκτια εταιρία να φορολογείται αυτομάτως με ΦΜΑΠ και μάλιστα με τον υψηλότερο δυνατό συντελεστή, δηλαδή πολύ περισσότερο από ένα ακίνητο που δεν ανήκει σε τέτοια εταιρία, ως αντικίνητρο σε αυτή την πρακτική, αλλά και ως αναδρομική τιμωρία στους επί δεκατετίες απατεώνες.
Για τα αποκτηθέντα αγαθά είτε αυτά είναι ακίνητα η αυτοκίνητα η σκάφη η τσιγάρα από φυσικά πρόσωπα έχουν ήδη καταβληθεί κατά την αγορά τους οι αναλογούντες φόροι.
Για τα επικαρπωνόμενα κέρδη από αυτά καταβάλλονται ετησίως φόροι.
Α) Είναι άδικη η επαναφορολόγηση επενδύσεων των πολιτών ως μόνη λύση για την κακή διαχείριση του κράτους από τους διαφόρους πολιτικούς.
Β) Είναι άδικη η διαφοροποίηση της φορολόγησης ανάλογα με την επιλογή τοποθέτησης της επένδυσης των πολιτών . (καμία φορολόγηση των καταθέσεων αλλά συνεχόμενη φορολόγηση των ακινήτων)
Η Ευρώπη είναι πλέον μία χώρα. Όλες οι χώρες της Ευρώπης διέπονται από δικαιότερη φορολογία από την Ελλάδα. Ήδη με τις διάφορες φορολογικές εξαγγελίες έφυγαν από την χώρα περισσότερα από 3 δίς. Το μόνο που θα επιτευχθεί είναι να σταματήσει τελείως η οικοδομική δραστηριότητα να πουληθούν τα ήδη υπάρχοντα ακίνητα και εν συνεχεία να τοποθετηθούν σε άλλες χώρες . Ας μην ξεχνάμε ότι μόνον ο έχων αγοράζει μία δεύτερη η τρίτη κατοικία για εξασφάλιση των αποτεμιευθέντων . ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΟΥΔΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΘΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΣΕΙ.
Γενικα να υπαρχει ενα ΦΠΑ 9% η 19% …στη αγορα και στη πωληση ενος ακινητου και τιποτα αλλο.Ως γνωστο μεχρι να τελειωσει ενα σπιτι ολα τα υλικα εχουν φορολογηθη πολλακις.
Γνωρίζω την περίπτωση κάποιων στην επαρχία, που κληρονόμησαν ένα ακίνητο που έχει αντικειμενική αξία 65.000.000 ευρώ. Καλά διαβάσατε 65 εκατομμύρια ευρώ. και δεν αξίζει μια, δεν μπορεί να πουληθεί. είναι το άκρον άωοτον της αδικίας.
οι άνθρωποι έχουν έρθει σε απόγνωση, και ενω φαίνεται ότι υπάρχει νομική λύση, με βάση εγκύκλιο του υπουργείου οικονομικών, όλοι από τον έφορο μέχρι τη Δνση κεφαλαίου του ΥΠΟΙΚ φοβούνται (λόγω της μεγάλης αξίας) να εφαρμόσουν το νόμο…..
Το μεγαλύτερο πλυντήριο για το μαύρο χρήμα είναι η αγορά ακινήτων. Προτείνω να μην αυξηθούν οι αντικειμενικές (εκτός ίσως από περιοχές όπως η Βουλιαγμένη…) και να τεθεί συντελεστής με βάση τον οποίο το πάνω από την αντικειμενική αξία ποσόν θα φορολογείται με 0,5% ή με 1%.
Υπάρχουν πολλοί συναλασσόμενοι που θέλουν να φαίνονται όλα τα χρήματα που δίνουν ή παίρνουν και δεν το κάνουν λόγω του συντελεστή, ωστόσο, όλοι οι εμπλεκόμενοι (μεσίτες, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι κλπ) πληρώνονται στην αληθινή αξία. Να πως θα τους πιασετε, χωρίς να εξοντωθεί και η αγορά. Δεν είναι δυνατόν οι τράπεζες να δίνουν δάνεια για τα μαύρα στις αγοραπωλησίες, να τους απαγορευθεί, όλα να φαίνονται στα συμβόλαια. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και επαγγελματίες που θέλουν να δουλεύουν φανερά και οι συναλασσόμενοι δεν τους αφήνουν, είτε διότι δεν έχουν ποθεν εσχες, είτε διότι δεν θέλουν να επωμιστούν το κόστος.
Π.χ. Σκεφτείτε ότι υπάρχει ένα σπίτι αγορασμένο από τους παππούδες, έχει πληρωθεί αυτό το σπίτι από τους παππούδες που το πήραν, μετά πέθανε πρώτα ο παππούς άντε κληρονομιά από τη γιαγιά, μετά από τον πατέρα που του ήρθε σαν κληρονομιά, μετά πέθανε πάλι ο πατέρας, έγινε αποδοχή από τη σύζυγο, τώρα πρέπει να γίνει γονική παροχή ή κληρονομιά στο παιδί. Δηλαδή έχει πληρωθεί φόρος 5 φορές.
Και αυτό που άκουσα για την πράσινη κάρτα, δεν θα μπορεί να μεταβιβαστεί ένα σπίτι χωρίς να έχει πράσινη κάρτα. Πώς μπορεί ένας νέος με τη μικρή βοήθεια της σύνταξης των δικών του να κάνει επισκευές, να τις πληρώσει και να πληρώσει και τους φόρους.
Και αν υπάρχει και δεύτερο σπίτι, θα φορολογήσετε τον ιδιοκτήτη για κόστος συντήρησης σπιτιών επειδή του ήρθαν δύο σπίτια από τους γονείς και τους παππούδες του????. Αν έχει έσοδα καλώς, ειδάλλως δεν μπορείτε να βάλετε φορολογία για μεγάλη ακίνητη περιουσία σε κάποιον που δεν έχει έσοδα επαρκή.
Αναλόγως με τα έσοδα να γίνεται και η φορολόγηση και να λαμβάνεται υπόψιν η παλαιότητα και οι πόσες φορές έχει πληρωθεί ένα σπίτι από τις μεταβιβάσεις από γενιά σε γενιά.
Τα ακίνητα έχουν πληρώσει ήδη πολλούς φόρους (κατασκευή, πώληση κλπ) είναι άδικο να φορολογούνται ακίνητα που δεν αποδίδουν πχ χρησιμοποιούνται για ιδιοκατοίκηση ή είναι κληρονομικά ή χωράφια.
Ο ΦΜΑΠ θα οδηγήσει σε πωλήσεις που με την υπάρχουσα κρίση θα οδηγήσει σε κατάρρευση των τιμών.
Οι άνθρωποι δεν έχουν ρευστότητα που να τα βρεί τα λεφτά ο μισθωτός που ζει μια οικογένεια ο συνταξιούχος.
Η κυβέρνηση έχει κηρύξει πόλεμο στην ακίνητη περιουσία και αυτό θα οδηγήσει σε πολύ μεγάλες αδικίες.
Η ιδιοκτησία προστατεύεται από το σύνταγμα η πολιτική της κυβέρνησης με έμμεσο τρόπο πλήτει την ιδιοκτησία.
Οι μεγαλοκαρχαρίες δεν έχουν πρόβλημα έχουν τα ακριβά ακίνητά τους σε OFSHORE ή στις ΑΕ που έχουν και υπάγονται σε άλλο φορολογικό καθεστώς.
Ποιο δίκαιος είναι ο ΕΤΑΚ.
ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΟ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΚΟΣΜΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕ ΤΙΣ «ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ» ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ?
ΟΙ ΑΓΟΡΑΙΕΣ ΑΞΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΓΝΩΣΤΕΣ ΑΝ ΡΙΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΕ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΣΙΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ.
ΤΟ ΝΑ ΔΙΝΕΙΣ 300.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΟΥΝ 140.000 (ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΞΙΑ), ΜΟΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. ΓΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕ ΤΙ ΦΟΡΟΥΣ ΧΑΝΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΣΤΟ ΒΕΛΓΙΟ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΚΙΝΗΤΟ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ-ΚΥΡΙΑΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ, Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΕΝΑ ΠΟΣΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΝ ΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ (ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΙΣΒΕΡΙΣΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ-ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΟΥ), ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΟ, ΜΕΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ, ΚΛΠ. Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΟΡΚΩΤΩΝ ΕΚΤΙΜΗΤΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗ, ΟΡΟΦΟ, ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑ, ΚΛΠ.
ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΣΤΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ, ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΤΟ ΕΝΟΙΚΙΟ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΑΙ, ΚΑΘΟΣΟΝ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΦΟΒΑΤΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ. Ο ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΗΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΟΤΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ (ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΕΝΕΧΕΙ ΘΕΣΗ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΣ) ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ, ΑΝΑΞΑΡΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΝΟΙΚΙΟΥ ΠΟΥ ΕΙΣΠΡΑΤΕΙ, ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΟΛΟΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ.
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΕΤΗΣΙΩΣ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ, ΕΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΧΕΙ ΣΤΑΘΕΡΑ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΕΝΑ ΕΣΟΔΑ.
ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΚΟΥΤΟΦΡΑΓΚΟΙ, ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΑΛΚΑΝΙΟΙ. ΚΑΝΤΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΑΨΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΑΛΚΑΝΙΑ. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΤΑ ΗΜΙΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΑΦΗΝΟΥΝ ΧΩΡΟ ΣΕ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΑΛΙΣΒΕΡΙΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΚΟΜΠΙΝΕΣ.
Η αντικειμενική αξία επαγγελματικού χώρου, ο οποίος είναι μερικά σκαλοπάτια κάτω από την στάθμη του πεζοδρομίου (όχι όμως τόσα ώστε να χαρακτηρισθεί από την πολεοδομία ως υπόγειο) υπολογίζεται ωσάν να είναι ισόγειο, διότι δεν προβλέπεται μειωτικός συντελεστής αναλόγως της απόστασης από τη στάθμη του πεζοδρομίου. Αυτό όμως είναι πολύ άδικο, διότι είναι πασίγνωστον ότι η αξία ενός καταστήματος που κατεβαίνεις σκαλοπάτια για να μπείς είναι πολύ μικρότερη από το εντελώς ισόγειο, διότι οι πιο πολλοί πελάτες αποφεύγουν να κατεβαίνουν. Η αδικία αυτή έχει δυσμενείς επιπτώσεις στα ποσά ΦΜΑΠ, ΕΤΑΚ, φόρων μεταβιβάσεως, κληρονομίας, γονικής παροχής κλπ.
Για την θεραπεία της αδικίας αυτής νομίζω ότι πρέπει να τροποποιηθεί η σχετική νομοθεσία και να θεσπισθεί ένας συντελεστής μειώσεως της αντικειμενικής αξίας επαγγελματικού χώρου ανάλογα με την απόσταση από την στάθμη του πεζοδρομίου σε σκαλοπάτια ή σε εκατοστά. Το ίδιο πρέπει να γίνει, κατά τη γνώμη μου, και όταν ο επαγγελματικός χώρος είναι υπερυψωμένος μερικά σκαλοπάτια από το πεζοδρόμιο.
Να παρθεί η γενναία αλλά και δίκαιη απόφαση ώστε να εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα η συνολική δαπάνη για τόκους στεγαστικού δανείου που αφορά αγορά πρώτης κατοικίας, αναδρομικά για όλους τους δανειολήπτες που έχουν πάρει στεγαστικό δάνειο τα τελευταία 20 έτη.
Η οριοθέτηση μάλιστα να μην αφορά μόνο τα τετραγωνικά αλλά συνδυαστικά και την αντικειμενική αξία δηλαδή πχ. για αντικειμενική αξία μέχρι 300.000 και 130 τμ. (λογικά νούμερα και τα 2 για αξιοπρεπή διαβίωση οικογένειας)
Κληρονόμησα το 18% του αέρα ενός οικοπέδου με μια μονοκατοικία και πλήρωσα ΕΤΑΚ ένα σημαντικό ποσό για μένα. Γνωρίζω ότι ο αέρας είναι δικαίωμα αλλά δεν είναι και ακίνητο. Καθώς δεν υπάρχει τρόπος συνεννόησης με τους υπόλοιπους δικαιούχους για την αξιοποίηση του οικοπέδου καλούμε να πληρώνω φόρο για κάτι που ουσιαστικά δεν υπάρχει.
Άδικοι φόροι:
– Το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας. Ποιός είναι ο λόγος ύπαρξής του ξεχωριστά από τα Δημοτικά Τέλη;
– Το 1,5% συμπληρωματικός φόρος στο εισόδημα από ακίνητα. Γιατί; Δεν είναι αρκετό που συνυπολογίζεται το εισόδημα από ακίνητα στην κλίμακα;
H φορολόγηση των ακινήτων αφορά το παρελθόν ,το παρόν ,το μέλλον τη χρήση … του ακινήτου,και τους φόρείς που εισπράτουν φόρο,,
ΝΑ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΗΘΕΙ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΑΥΤΗ Η ΤΡΕΛΑ ΚΑΙ
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ
ΔΗΜΟΥΣ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΝΕΜΟΥΝ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΑΝΕΚΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ
You need to lower the stamp duty on property transfers. Property is a commodity like everything else. Every time it is bought and sold money will be circulated in the economy; the government will make money, the real estate agent will make money, the builders, the removalists, the painters, the solicitors, the banks which extend mortgage loans, the surveyors, engineers and so on.
You need to break the old shackles of identifying property owners as wealthy and selfish. Housing needs to become affordable to everyone. And like anything else the more it is sold and repaired the more money that will change hands.
You have a severe lack of competition that needs to be addressed as a matter of urgency.
On another subject: you must give out more permits for buildings to be developed particularly in the smaller towns. The planning laws are too restricitive. Particularly in the size of dwellings. They are too small in size.
Η ανικανότητα όλων των κυβερνήσεων να περιορίσουν το σπάταλο κράτος και να καταπολεμήσουν την φοροδιαφυγή των δικηγόρων, γιατρών, επαγγελματιών κλπ οδηγεί στην άγρια φορολόγηση των εύκολων θυμάτων: τα ακίνητα και τους μισθωτούς.
Δεν πάει να φωνάζει η ΕΕ να μην βάλουν νέους φόρους, αυτοί εκεί το χαβά τους. Φόρο στα ακίνητα, φόρο στους μισθωτούς. Καλά έκαναν και σας είπαν οι Ευρωπαίοι ότι είμαστε μία αυτιστική χώρα. Αλλά έπρεπε να συμπληρώσουν ότι αυτιστικοί είναι οι Υπουργοί Οικονομικών και οι Πρωθυπουργοί, όχι οι πολίτες.
Στον πίνακα που ακολουθεί φαίνονται οι 40!!! Φόροι που βαρύνουν κάθε ακίνητο: άντε ρε να τους χιλιάσουν!
40 ΦΟΡΟΙ ΒΑΡΥΝΟΥΝ ΤΟ ΚΑΘΕ ΑΚΙΝΗΤΟ – ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ:
Α. Φόροι – τέλη επί του εισοδήματος από ακίνητα
1. Φόρος Εισοδήματος μισθωμάτων 15-40%
2. Συμπληρωματικός Φόρος Εισοδήματος Μισθωμάτων 1,5%-3%
3. Τέλος Χαρτοσήμου + ΟΓΑ (πλην μισθωμάτων κατοικιών) 3,6%
4. Τεκμ. εισόδημα ιδιοχρησιμοποίησης επαγγ.στέγης & Β΄κατοικίας 15-40%
5. Διπλάσιο τεκμαρτό εισόδημα ιδιοκατοίκησης άνω των 200 τ.μ. 15-40%
6. Κράτηση στα μισθώματα από το Δημόσιο υπέρ ΜΤΠΥ 3%
7. Κράτηση στα μισθώματα από τους ΟΤΑ υπέρ ΤΑΔΚΥ 2%
Β. Φόροι – τέλη κατά τη μεταβίβαση ακινήτων
8. Φ.Π.Α. στην αγορά νεόδμητων κτισμάτων και στην αντιπαροχή 19%
9. Φόρος Αυτόματου Υπερτιμήματος (χωρίς αποπληθωρισμό) 5-20%
10. Φόρος Μεταβίβασης Ακινήτων 9-11%
11. Δημοτικός φόρος μεταβίβασης ακινήτων 3% επί ΦΜΑ
12.Τέλος Συναλλαγής για μεταβιβάσεις ακινήτων & α΄κατοικίας 1%
13. Φόρος Ανταλλαγής (- συνένωσης οικοπέδων) έως 4,5%
14. Φόρος Διανομής Ακινήτων έως 2,25%
15. Φόρος Χρησικτησίας 9-11%
16. Τέλος υπέρ Ταμείου Νομικών κατά τη σύνταξη συμβολαίων 6,50‰
17. Τέλος υπέρ Ταμείου Νομικών κατά τη μεταγραφή 1,25‰
18. Πρόσθετο Τέλος Μεταγραφής Συμβολαίων 4,5-7,5‰
Γ. Φόροι κληρονομιάς/γονικής παροχής & δωρεάς ακινήτων
19. Φόρος Κληρονομιάς ή Γονικής Παροχής ακινήτων
Α’ Κατηγορία: προς τέκνα (γον. παροχή), εγγονούς, συζύγους, γονείς 1%
Β’ Κατηγορία: προς κατιόντες, αδελφούς, θείους, παππούδες κλπ. 1%
Γ’ Κατηγορία: προς άλλους συγγενείς και ξένους 20-40%
20. Φόρος Δωρεάς ακινήτων
Α’ Κατηγορία: προς εγγονούς, συζύγους, γονείς 5-20%
Β’ Κατηγορία: προς κατιόντες, αδελφούς, θείους, παππούδες κλπ. 10-30%
Γ’ Κατηγορία: προς άλλους συγγενείς και ξένους 20-40%
Δ. Περιοδικοί φόροι επί της ιδιοκτησίας ακινήτων
21. Ενιαίο Τέλος Ακινήτων (Ε.Τ.ΑΚ.) ετήσιο
1‰ (Φυσ. πρόσ.)
6‰ (Νομ. πρόσ.)
22. Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ), ετήσιο, επί κτισμάτων και οικοπέδων, (πρόστιμο 200% σε περίπτωση αδήλωτου ακινήτου) 0,25-0,35‰
23. Φόρος Ακίνητης Περιουσίας Υπεράκτιων Εταιριών, ετήσιος 3%
24. Φόρος Αναπροσαρμογής Αξίας ακινήτων επιχειρήσεων(περιοδικός) για γη 5%,
για κτίρια 8%
Ε. Αλλοι φόροι, τέλη και εισφορές υπέρ Ο.Τ.Α. και τρίτων
25. Δημοτικά Τέλη Καθαριότητας – Φωτισμού Ελεύθερα από ΟΤΑ
26. Δημοτικός Φόρος Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων Ελεύθερα από ΟΤΑ
27. Δημοτικά Δυνητικά Τέλη (με διάφορες αιτιολογίες) Ελεύθερα από ΟΤΑ
28. Τέλη Αποχέτευσης ακινήτων (σύνδεση-χρήση). Από ΟΤΑ- ΔΕΚΟ
29. Εισφορές σε γη & χρήμα για ένταξη σε σχ.πόλεως (Ν.1337/83) σε γή ως 60%, σε χρήμα ως 25%
30. Εισφορά υπεραξίας λόγω νέων έργων με το Ν.2508/97
31. Tέλος Ανάπλασης Υποβαθμισμένων Περιοχών υπέρ ΔΕΠΟΣ με το Ν.2508/97
32. Τέλος Εγγραφής ακινήτων στο Εθνικό Κτηματολόγιο
35 ευρώ/δικαίωμα + 1‰ επί αντ.αξίας
Ζ. Φόροι, Τέλη και Εισφορές οικοδομικής αδείας και ανοικοδόμησης κτιρίων
33. Τέλος έκδοσης οικοδομικής αδείας 1% επί προυπολ.
34. Τέλος οικοδομικών έργασιών ΚΗ’ ψήφισμα/1947
35. Κράτηση υπέρ ΤΕΕ και ΤΣΜΕΔΕ επί προϋπολογισμού
36. Κράτηση υπέρ Δήμου επί προϋπολογισμού
37. Εργοδοτικές εισφορές προς ΙΚΑ & ΤΕΑΕΔΞΕ
90% περ. επί του τεκμ. ημερομισθίου
38 Φόρος Προστιθέμενης Αξίας επί οικοδ. υλικών και εργασιών 19%
39. Δημοτικά Τέλη Κατάληψης Πεζοδρομίου Ελεύθερα από ΟΤΑ
40. Τέλος ρευματοδότησης ακινήτου (υπέρ ΔΕΗ και Δημοσίου) Ν.4483/65 (άρθρο 8)
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΠΟΜΙΔΑ)
Αν επιβάλλεται φόρος υπερτιμήματος από μεταβίβαση λόγω επαχθούς αιτίας είναι άδικος, αν παράλληλα κατά τον χρόνο κυριότητας, επιβαλλόταν και φόρος επί του ακινήτου, προσδιοριζόμενος στην μεταβαλλόμενη (διαδραμόντος του χρόνου) αντικειμενική του αξία. Διαφορετικά, αν έμενε αφορολόγητο, καλώς επιβάλλεται.
Περαιτέρω χρειάζεται αναμόρφωση ο κατάλογος των υπόχρεων νομικών ή φυσικών προσώπων καθώς και οι περιπτώσεις επιβολής. Π.χ. Το Κράτος, οι ΟΤΑ και τα Ν.Π.Δ.Δ. που ΔΕΝ ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα να απαλλάσεται. Οι υπόλοιποι γιατί; Κι από την άλλη: φυσικό ή νομικό πρόσωπο που χάνει ένα ακίνητο λόγω δικαστικού πληστηριασμού είναι άδικο να φορολογείται και με το υπερτίμημα.
το ΤΑΠ!
ο ΦΟΡΟΣ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΥΠΕΡΤΙΜΗΜΑΤΟΣ μοίαζει σε σωστή βάση αλλά δεν έχω καθόλου ενημέρωση για το πως έχει εφαρμοστεί…
Ωραιες λυσεις βρισκετε και αναρωτιεμαι ποιος (και ΑΝ) τις σκεφτεται.
Ειναι που ειναι καθισμενη εδω και 3 χρονια η αγορα ακινήτων στη χωρα, να την ισοπεδωσουμε τελειως? Το γεγονος οτι σε καποιους τομεις εργασιας καποιοι φοροδιαφευγουν, δε σημαινει οτι το κανουν ολοι, αλλα με τα μετρα που σκεφτεστε (ή παιρνετε βλεπε ‘τελη κυκλοφοριας’) τους παιρνει η μπαλα ολους, και αρχιζω να αναρωτιεμαι ..
Παραδειγμα πρωτο: Ζευγαρι εργαζομενο παιρνει δανειο και αντι ενοικιου αγοραζει σπιτι και φυσικα πληρωνει τον πρεποντα φορο κατα την αγοροπωλησια με κοπους κ θυσιες (γνωριζουμε ολοι το μεσο μισθο). Πληρωνοντας καθε χρονο φορους για αυτο το σπιτι ειναι στην ουσια σα να το νοικιαζει μακροχρονια το μισο στο κρατος και το αλλο στη τραπεζα – γιατι? Του περισσευουν? Δε φορολογηθηκαν τα εισοδηματα του ηδη?
Παραδειγμα δευτερο: Ιδιωτης αντι να δωσει αντιπαροχη οικοπεδο με μικρο σπιτι μεσα που κληρονομησε (κ πληρωσε φορο γιαυτο) παιρνει δανειο και αποφασιζει να χτισει με σκοπο τη πωληση. Δε καταφερνει να πουλησει (λογω της υπαρχουσας νεκρωσης της αγορας) και το ακινητο μενει ανεκμεταλλευτο, αλλα ο ιδιωτης πληρωνει τοκους. Οταν και αν πουληθει καποιο διαμερισμα, ο αγοραστης θα πληρωσει φορο ουτως η αλλως. Γιατι να ξαναφορολογηθει η ανεκμεταλευτη οικοδομη? Προσφερει καποιο εσοδο/κερδος ή δειχνει με καποιο τροπο που εγω δε μπορω να καταλαβω οτι ο ιδιοκτητης της εχει μεγαλο εισοδημα? Οχι – Αλλα το συνολο της αξιας των ανεκμετάλευτων διαμερισματων ομως ειναι πανω απο το οριο της μεγαλης ακινητης περιουσιας οποτε ο δυστυχής ιδιοκτητης/ιδιωτης τη πατησε χοντρα καθοτι πλεον θεωρειται πλουσιος.
Και ας υποθεσουμε οτι οντως ειναι πλουσιος και βρισκει κ πληρωνει το φορο – πως θα πουλησει τα διαμερισματα στην οικοδομη που εχτισε, οταν ο πιθανος αγοραστης, φοβαται να αγορασει γιατι δε ξερει τι θα του ξημερωσει αυριο, ειτε απο φορους, ειτε απο ανεργια, ειτε ειτε ειτε?
Παραδειγμα τριτο: Συνταξιουχος πρωην εμπορος αποβιωνει και ο εργαζομενος γιος του κληρονομει το σπιτι (μεγαλο καθοτι ο αποθανων ειχε καποτε καποια οικονομικη ανεση) στο οποιο διαμενει – καλειται να πληρωσει φορο κληρονομιας (ο οποιος αρκετες φορες ειναι δυσβασταχτος και πληρωνεται με δανειο). Γιατι πρεπει να ξαναπληρωνει φορο καθε χρονο? Αποφέρει καποιο κέρδος? Οχι – και αν απεφερε, θα φορολογούνταν μεσω δηλωσης εισοδηματος ουτως η αλλως.
Ειπαμε ενταξυ το κρατος εχει αναγκη απο χρηματα, αλλα ετσι πως παει η ιστορια, με βιαστικες κινησεις και αποφασεις, σε λιγο δε θα εχει κανενας να του τα δωσει ..
Θα σας προτεινα (οπως εχει αναφερθει κ απο πολλους) να φροντισετε να βοηθησετε να αυξηθει η κινηση στην αγορα ακινητων και γενικότερα στην Ελληνικη αγορα, αντι να αρχισετε να χτυπατε παντου και οποιον παρει η μπαλα, καθοτι πολλα πραγματα δεν ειναι οπως φαινονται με τη πρωτη ματια.
και η απορια της ημερας: Τα χρηματα που τσεπωθηκαν απο διαφορους πολιτικους και μη τη τελευταια εικοσαετια ειτε απο μιζες ειτε απο σκανδαλα ειτε απο αλλες πηγες, και εξαφανιστηκαν, γιατι δε κανει κανενας τιποτα για να τα μαζεψει και να τα φερει πισω στα δημοσια ταμεια? Ποιος μας εγγυαται οτι τα χρηματα που θα πληρωσουμε και αυτη τη φορα δε θα βρεθουν σε καμια υπογεια θυρίδα στη Ζυρίχη?
ΚΑΤΑΡΧΑΣ ΑΠΑΝΤΩ ΣΤΟΝ Κο Γ. ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΟΤΙ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΜΕΡΙΔΑ ΑΠΟΥΛΗΤΩΝ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥΧΟΥΣ ΜΗ ΕΧΟΝΤΕΣ, ΔΙΟΤΙ ΑΝ ΕΙΧΑΝ ΘΑ ΤΑ ΕΚΤΙΖΑΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ, ΑΡΑ, ΜΕΛΕΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙ ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗΣ ΝΟΜΟ…
ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ,
Η ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΖΕΤΑΙ ΠΡΩΤΟΝ ΣΕ ΠΡΟΣΟΔΟΦΟΡΑ ΚΑΙ ΜΗ ΠΡΟΣΟΔΟΦΟΡΑ ΜΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΝ, ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΑ ΕΙΧΕ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΑΠΛΟ ΤΟΥΤΟ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ :
ΚΑΘΕ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟΝΟΝΤΑΝ ΟΧΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΛΑΙΩΝ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΤΟΥ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΤΗΡΙΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΑΜΕΙΟ (Δ.Ο.Υ.) ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΩΛΗΤΟΥ, ΑΛΛΙΩΣ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΝΙΣΧΥΡΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΓΓΡΑΦΗΣ…ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΘΑ ΕΙΣΕΠΡΑΤΤΕ ΑΜΕΣΑ ΤΑ ΤΕΛΗ-ΦΟΡΟΥΣ ΚΛΠ, ΚΑΙ ΘΑ ΗΛΕΓΧΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΑΡΑΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ ΑΜΕΣΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΘΑ ΕΙΣΕΠΡΑΤΕ ΔΙΑ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗΣ ΚΙ ΟΛΑ ΤΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΑ ΠΟΣΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΥΧΟΝ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ ΤΟΥ !!!
1 ατομο 70 τμ αφορολογητα. καθε προστατευομενο μελος (χωρις εισοδημα ή εισοδημα μεχρι 30% του αφορολογητου)+20 τμ. Ή αφορολογητη αξια για εναν ανθρωπο 150.000 και για καθε προστατευομενο μελος +30.000.
αγορα α’ κατοικιας αναλογα με τα ατομα της οικογενειας και την αξια, προοδευτικη φορολογηση
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΘΕΣΠΙΣΗ ΕΝΟΣ ΦΟΡΟΥ ΑΝΑ ΕΤΟΣ
200000 ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ 0.1% ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΑΝΩ
Το ακίνητο να θεωρείται ως μια μορφή επιχείρησης. Κάθε χρόνο να αναπροσαρμόζονται οι αντικειμενικές τιμές. Η υπεραξία που παράγεται κάθε χρόνο αντιστοιχεί στο κέρδος της επιχείρησης και έτσι θα πρέπει να φορολογείται. Εφόσον το ακίνητο δεν πωλείται εντός του οικονομικού έτους να διέπεται από την φορολογία που αντιστοιχεί στα κέρδη που επενδύονται και σε περίπτωση που πωληθεί να αντιμετωπίζεται ως πώληση επιχείρησης. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει ένα αφορολόγητο όριο που να διέπεται από κοινωνικά κριτήρια.
Θεωρώ άδικη, αντισυνταγματική και καταχρηστική την φορολόγιση ακίνητης περιουσίας ή οποία σημειοτέον υποτίθεται πως προστατέυεται από το Σύνταγμα.
Φόροι θα πρέπει να μπαίνουν μόνο σε εισοδήματα, όπου και τεκμηριώνεται η φοροδοτική δυνατότητα.
Φόρος στην ακίνητη περιουσία στερεί (στην πράξη) από κάποιον χαμηλόμισθο το δικαίωμα (που κανονικά έχει από το ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ) να κατέχει ακίνητη περιουσία (την οποία προφανώς κληρονόμησε καταβάλοντας φόρο κληρονομιάς – που πιθανότατα για να καταβάλει πούλησε τμήμα της περιουσίας αυτής).
Ο φόρος ακίνητης περιουσίας θα αναγκάσει πολλούς να πουλήσουν τα ακίνητα τους παρά την θέλησή τους. Ακομα και αυτό ωστόσο με τη σημερινή κρίση δεν ειναι ευκολο.
Αντί του ΦΜΑ θα πρέπει το κράτος να εξετάσει την αύξηση του φόρου από τα ενοίκια (που τεκμηριώνουν εισόδημα), και σε καμία περίπτωση να μήν φορολογείται ακίνητο – οικόπεδο που δεν είναι προιόν εκμετάλευσης.
Να καταργήθεί ο εξευτιλιστικος νομός που στις γονικες παροχές πληρωνεται ο φορος νομικών, δηλαδή μας κοροιδευουν, οταν λενε οτι δεν απαιτειται παρουσια δικηγορου, παρολα αυτα πληρώνουμε για το ταμείο τους.Ελεος!
Προσεξτε μονο τον κλαδο της Οικοδομης. Καποτε ηταν η ατμομηχανη της Ελληνικης Οικονομιας και σημερα καταρρει. Οι αδειες για νεες κατοικιες που εκδιδονται το 2009 ειναι οι χαμηλοτερες των τελευταιων 15 ετων τουλαχιστον. Κινδυνευει με ολοκληρητικη καταστροφη την επομενη πενταετια με σημαντικες αρνητικες επιπτωσεις την Οικονομια.
τον φόρο μεταβίβασης γιατί είναι υπερβολικός,δίκαιο είναι να πληρώνει φόρο υπεραξιας αν πωλήσει το ακίνητο.
Ο φόρος μεταβίβασης δεν διευκολύνει αυτούς που έχουν ένα ακίνητο και θέλουν να αγοράσουν άλλο γιατί χάνουν αμέσως το 15% της αξίας του ακινήτου σε φόρους συμβολαιογραφικά και δικηγορικά.
για να γίνει κατανοητό αν έχεις ένα σπίτι 60 τ.μ στη Νέα Σμύρνη και θέλεις να αγοράσεις ένα σπίτι 60 τ.μ στου Ζωγράφου με 2.000 /μ2 τότε απο την πώληση θα εισπράξει 120.000 ευρώ και με αυτά θα αγοράσει μόνο 52 τ.μ αξίας 104.000 ευρώ πλέον φόρων 16.000 ευρώ σύνολο 120.000 ευρώ
που σημαίνει ότι με 2-3 αγοραπωλησίες ή κληρονομιες το δημόσιο θα σου πάρει το σπίτι ενω αν έχεις επιχείρηση τότε πληρώνεις πολύ λιγότερο
Έχω κατασκευάσει ένα ακίνητο ,με την βοήθεια δανείου, το οποίο εκμισθώνω ως εμπορικό κατάστημα. Για ποιο λόγο οι τόκοι τους οποίους καταβάλω στην τράπεζα για την αποπληρωμή του δανείου, λογίζονται ως έσοδό μου, μπαίνουν στο φορολογητέο εισόδημα και φορολογούμαι για αυτό το ποσό, όταν δεν το εισπράττω; Θεωρώ ότι η φορολόγηση αυτού του ποσού είναι όχι μόνο άδικη αλλά και παράλογη καθώς το ποσό αυτό αποδίδεται στην τράπεζα και όχι στον δανειολήπτη . Σε ένα δίκαιο σύστημα θα έπρεπε να εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα όχι μόνο οι τόκοι δανείων αλλά και όλα τα έξοδα που καταβάλει ο ιδιοκτήτης για επισκευές και ανακαινίσεις ακινήτων τα οποία εκμισθώνονται, και που από αυτά προκύπτει εισόδημα το οποίο φορολογείται. Το ίδιο ισχύει εξ άλλου και στην Ευρώπη…..
θεωρω οτι η φορολογηση της ακινητης περιουσιας τοσο μεσω της φορολογησης του εισοδηματος (απο ενοικια) αλλα και των ΕΤΑΚ και ΦΜΑΠ ειναι αδικη και θα πρεπει να υπολογιζεται ξεχωριστα και διαφορετικα.
Καποιος που αποφασισε να διαθεσει τα οποια χρηματα του για να τα επενδυσει σε ενα ακινητο, να πρεπει να πληρωνει φορο εισοδηματος, συμπληρωματικο φορο, χαρτοσημα, ΕΤΑΚ ή ΦΜΑΚ, δημοτικούς φόρους κλπ ενω καποιος που αφησε τα χρηματα του στην τραπεζα ως καταθεση να πληρωνει μονο 10% για τους τοκους.
Αν μη τι αλλο επενδυοντας τα οποια χρηματα σε ακινητο πληρωσε και φορο μεταβιβασης, συμβολαιογραφους, δικηγορους κ.α. Ποιος ειναι λοιπον αυτος που συμβαλει περισσοτερο στην τονωση της οικονομιας?
Ο μονος κερδισμενος στην περιπτωση των καταθεσεων ειναι η τραπεζα που μπορει και επενδυει τα χρηματα του προς ωφελος της.
Γιατι στην εκτακτη εισφορα να πλήρωσουν μονο αυτοι με ακινητη περιουσια πανω απο 400.000 και να μην πληρωσουν και αυτοι που εχουν καταθεσεις ή μετοχές πάνω απο ενα ποσό?
όχι άλλους φορους στα ακίνητα, υπάρχουν και άλλες επενδύσεις προς φορολόγηση.
Είμαι τραπεζοϋπάλληλος. Δίνουν οι τράπεζες στεγαστικά όσο η αντκειμενική αξία και το υπόλοιπο μαϊμούεπισκευαστικό..Να ζτάμε υποχρεωτικώς παραστατικά για τις…δήθεν επισκευές. Επίσης ο κατασκευασής της πολυκατοικίας να δηλώνει πόσα διμερίσματα πούλησε, πόσο καισε ποιόν.έτσι θα φαίνεται συνολικά πόσα εισέπραξε απο τις πωλήσεις. Δεν μπορεί μια οικοδομή που κόστισε π.χ. 800.000 , να πωλείται συνολικά 900.000 … κάπυ ο κατασκευαστής πήρε μαύρα.
«Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ’ ΧΕΙ ΤΟΥΜΠΑΝΟ Κ’ ΕΜΕΙΣ ΚΡΥΦΟ ΚΑΜΑΡΙ», λέει η παροιμία κ. Υπουργέ.
Βάλτε ανθρώπους νέους με συμβάσεις, όχι ανεβάζοντας τον τρομερό αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων, που να εργάζονται ακόμη και με ποσοστά στη συλλαμβανόμενη και μη δηλωμένη ή παραποιημένη φορολογητέα ύλη, όχι μόνο τους παλαιούς εφοριακούς μαθημένους σε μια συγκεκριμένη κουλτούρα, να ψάξουν σε όλα τα παραθεριστικά κέντρα και όχι μόνο. Οι αναφορές τους να είναι υπεύθυνες: βρήκαν ή δεν βρήκαν. Θα βγάλουν λαβράκια!.
Το περισσότερο χρήμα από φοροδιαφυγή ή και παράνομες δραστηριότητες σε πρώτη φάση πάει εκεί. Όλοι μας όλο και κάποιους γνωρίζουμε ή υποψιαζόμαστε βάσιμα μεγαλοϊδιοκτήτες «χαμηλού» δηλούμενου εισοδήματος. Ο όποιος όπως πιο πάνω υπάλληλος θα τον βρει πολύ εύκολα. Κάποιος Μηχανικός της εφορίας θα κάνει την ανάλογη εκτίμηση της αξίας.
Ποιος ενδιαφέρθηκε μέχρι σήμερα να ψάξει στο τομέα αυτό συμπεριλαμβανόμενου αυτού της νέας γενικά κατασκευής;. Έχει πάει ποτέ εφοριακός να ψάξει τι γίνεται;, όπως π.χ στις ΗΠΑ, που ακόμα και καινούργια λεκάνη στην τουαλέτα του να βάλεις κάποιος η εφορία κάνει τις ανάλογες εκτιμήσεις για τα εισοδήματα του.
Διαφορετικά θα ψάχνετε να εισπράξετε ανεβάζοντας το κόστος σε κάποιον που έχει ένα σπιτάκι που θέλει να δώσει τη ψιλή κυριότητα στο παιδί του. Όχι ότι διαφωνώ στη ψηλή φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας που κάποιοι πολλές φορές ανάξιοι απόγονοι να δημιουργήσουν οι ίδιοι καλοζούν αυτοί και τα τρισέγγονά τους.
Αλήθεια, πως βγαίνουν αυτές οι αντικειμενικές αξίες;
Σε πολλές περιοχές δεν είναι ούτε οι μισές από τις τιμές αγοράς νέων κατοικιών και εξοχικών όπως έχουν διαμορφωθεί και με τα εύκολα ακόμη τραπεζιτικά δάνεια που καθιστούν νέα ζευγάρια αιχμάλωτα για 35 τουλάχιστον χρόνια, μέχρι την εξόφληση της πρώτης τους κατοικίας.
Ποτε δεν σκεφθηκε καποιος να φορολογησει τις καταθεσεις. Σωστα σκεφτηκε ομως να φορολογησει τα κερδη (τοκους) απο τις καταθεσεις.
Ετσι ειναι παραλογο να φορολογειτε η κατοχη ενος ακινητου το οποιο δεν αποδιδει καποιο κερδος.
Εγραψε καποιος παραπανω και συνυπογραφω:
Σε γενικές γραμμές, οποιοσδήποτε φόρος στο ακίνητο που δεν σχετίζεται με την υπεραξία που αυτό αποδίδει, με εξαίρεση ίσως τους φόρους που σχετίζονται άμεσα με την εξυπηρέτηση του ακινήτου (π.χ. περιβαλλοντικοί φόροι, φόροι για οργάνωση της γης στην περιοχή του ακινήτου κλπ) δεν έχουν λόγο ύπαρξης και βρίσκονται σε προφανή δυσαρμονία σε άλλες μορφές επένδυσης, πολύ λιγότερο παραγωγικές.
ΤΟ ΤΑΠ
Τα σπίτια μια φορά γίνονται μια φορά πρεπει να φορολογούνται. Ας ανέβει λοιπόν το αρχικό κόστος περιλαμβάνοντας ότι φόρους πρέπει και ως εκεί.
Η ενοικίαση και η αγοραπωλησία είναι εμπορική συναλλαγή.
Όχι η διαμονή, ούτε η γονική παροχή, ούτε η κληρονομιά μέχρι τρίτου βαθμού συγγένειας αλλά ούτε και η κατοχή.
Η λύση στο πρόβλημα της οικονομίας είναι απλή:
Να επιβληθεί ο ΦΜΑΠ και άλλοι επιπλέον φόροι και στους εργολάβους και στις οικοδομικές επιχειρήσεις για τα απούλητα διαμερίσματά τους. Αυτές οι επιχειρήσεις που τόσα χρόνια δουλεύουν με μαύρο χρήμα, που τόσα χρόνια έχουν φτιάξει αμύθυτες περιουσίες σε βάρος του απλού κοσμάκη που πληρώνει χρυσάφι για να πάρει 4 τοίχους και χρεώνετε μια ζωή εις βάρος όλης της υπόλοιπης κατανάλωσης, ΠΡΕΠΕΙ να υποχρεωθούν να κινήσουν την οικονομία, ΚΥΡΙΟΙ του υπουργείου!
Αυτοί λοιπόν οι αγράμματοι κοιλαράδες εργολάβοι, μόνο με την ιδέα ότι θα πληρώσουν φόρο θα πουλήσουν και θα πουλήσουν στις τιμές που επιβάλλει ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης, δηλαδή 20%-30% χαμηλότερα.
Έτσι θα σταματήσουν να έχου stock, θα σταματήσουν να πουλάν στις τιμές αισχροκέρδειας που πουλάνε σήμερα και θα γίνουν επιτέλους αγοραπωλησίες. Συνέπεια αυτού θα είναι και η τόνωση των εσόδων του κράτους και η δημιουργία νέων πολυκατοικιών και άρα θα κινηθεί όλη η οικονομία. Ας γίνει αντιληπτό από όλους αυτό που ξέρει όλη η Ευρώπη. Το κέρδος βρίσκεται στη γρήγορη κίνηση του χρήματος με ένα λογικό περιθώριο κέρδους και όχι στο υψηλό ποσοστό κέρδους
ΚΥΡΙΟΙ του υπουργείου, όλοι οι προκάτοχοί σας βοηθήσαν σε αυτή τη νοσηρή κατάσταση: (είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα) . Να κρατάν οι εργολάβοι ΑΠΟΥΛΗΤΑ τα διαμερίσματα προκειμένου να μην κατεβάσουν τιμή. Έχουν αποκομίσει αφορολόγητα υπερκέρδη και δεν τους νοιάζει!!!
Αναλάβετε τις ευθύνες σας και ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΤΕ ΒΑΡΙΑ τα απούλητα διαμερισματα
Πρόσφατα μου έδωσε ο πατέρας μου με γονική παροχή δύο ακίνητα αλλά κράτησε την επικαρπία για να τα εκμεταλλεύεται.
Όταν πλήρωσα τον ΕΤΑΚ είδα ότι για τα εν λόγω ακίνητα πλήρωσα και εγώ που έχω την ψιλή κυριότητα αλλά και ο πατέρας μου που έχει την επικαρπία.
Θεωρείτε ότι είναι λογικό να πληρώνουμε και οι δύο για το ίδιο ακίνητο;
Δεν είναι προς όφελος των δημόσιων οικονομικών η συνεχιζόμενη επιβάρυνση της ακίνητης περιουσίας με φόρους, ιδίως αν αυτή δεν αποδίδει εισόδημα, για μια σειρά από λόγους, προφανείς σε οποιονδήποτε συμμετέχει στην παραγωγική διαδικασία:
1) Συντελεί στην καθίζηση της οικοδομικής δραστηριότητας και της αγοροπωλησίας ακινήτων συμπαρασύροντας ολόκληρο το σχετικό επαγγελματικό κύκλωμα. Ανεξάρτητα με τις προσδοκίες για ανάκαμψη μέσω «πράσινης» ανάπτυξης κλπ., είναι δεδομένο ότι ακόμη και σε πολύ περισσότερο τεχνολογικά προηγμένες κοινωνίες από τη δική μας (π.χ. ΗΠΑ, Γερμανία) η οικοδομική δραστηριότητα αποτελεί ακόμη τον κύριο μοχλό ανάπτυξης. Η απώλεια εσόδων (φορολογικών και ασφαλιστικών) από τον περιορισμό της οικοδομικής δραστηριότητας και τις σχετιζόμενες εμπορικές συναλλαγές μπορεί εύκολα να ξεπεράσει το όφελος από την άμεση φορολόγηση των κατόχων ακίνητης περιουσίας.
2)Δημιουργεί αίσθημα αδικίας στον κάτοχο ακινήτου, ο οποίος επένδυσε στη γη (στην απλούστερη περίπτωση) ή σε κατοικία (προσφέροντας εργασία κατά την κατασκευή, και έχει πολλαπλώς φορολογηθεί), και βλέπει η επένδυσή του να φορολογείται ενώ ενδεχομένως η αξία της μειώνεται (όπως πρόσφατα) ή δεν αποδίδει (π.χ. οικόπεδο). Ταυτόχρονα, ισόποση επένδυση σε καταθετικό λογαριασμό ή ομόλογο (μια κατά τεκμήριο σαφώς λιγότερο παραγωγική επένδυση) αποδίδει τόκο που μόνον αυτός φορολογείται με μικρό συντελεστή, ενώ το κεφάλαιο παραμένει ανέπαφο. Η αδυναμία περαιτέρω φορολόγησης των καταθέσεων, ομολόγων και λοιπών τραπεζικών προϊόντων (λόγω της «κινητής» τους ιδιότητας) δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για την ολοένα αυξανόμενη φορολογική επιβάρυνση των ακινήτων.
3) Μακροπρόθεσμα, η συνεχής επιβάρυνση με φόρους των ακινήτων θα οδηγήσει στην απομείωση της αξία τους. Ηδη σε πολλές περιοχές της χώρας η αντικειμενική αξία υπερβαίνει την πραγματική (δηλ. την αξία που καθορίζει η αγορά) ενώ το γνωστό (αλλά ανενεργό) ελάχιστο αποδεκτό ενοίκιο ως ποσοστό της αντικειμενικής αξίας (6%) αποτελεί μόνον λόγο ιλαρότητας. Η πρόσφατη κρίση που πυροδοτήθηκε από τη μείωση της αξίας ακινήτων δείχνει τις επιπτώσεις μια ενδεχόμενης απαξίωσης της ακίνητης περιουσίας.
4) Η κατοχή, η αγοροπωλησία ακινήτων και η εκμετάλλευσή τους σχετίζονται ήδη με πολύ υψηλές φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις αλλά και δαπάνες για τρίτους (Ταμείο Νομικών, συμβολαιογράφους κ.α.) που δεν είναι διαπραγματεύσιμες. Στον κάτοχο ακινήτου, όλες οι επιπλέον δαπάνες έχουν τη μορφή «φόρου» με την ευρεία έννοια, ανεξάρτητα αν κάποιες από τις δαπάνες αυτές καταλήγουν στο δημόσιο ταμείο.
5) Το κόστος από την αυξημένη φορολόγηση των ακινήτων θα μεταφερθεί, κατά το δυνατόν, σε ενοικιαστές επιβαρύνοντας τις οικονομικές συνθήκες φυσικών προσώπων και επαγγελματιών. Στην χειρότερη περίπτωση, ευνοεί την σύμπραξη μισθωτή-εκμισθωτή για την αποφυγή φορολόγησης με τη δήλωση μικρότερου ενοικίου από το πραγματικό.
Σε γενικές γραμμές, οποιοσδήποτε φόρος στο ακίνητο που δεν σχετίζεται με την υπεραξία που αυτό αποδίδει, με εξαίρεση ίσως τους φόρους που σχετίζονται άμεσα με την εξυπηρέτηση του ακινήτου (π.χ. περιβαλλοντικοί φόροι, φόροι για οργάνωση της γης στην περιοχή του ακινήτου κλπ) δεν έχουν λόγο ύπαρξης και βρίσκονται σε προφανή δισαρμονία σε άλλες μορφές επένδυσης, πολύ λιγότερο παραγωγικές.
Σταματήστε τις τράπεζες από το να παρέχουν επισκευαστικά δάνεια χωρίς παραστατικά και θα δείτε πως οι αξίες συμβολαίων μεταβίβασης των ακινήτων θα προσεγγίσουν τις πραγματικές!! Οι εικονικές αξίες των συμβολαίων ακινήτων είναι η μεγαλύτερη αιτία φοροδιαφυγής στα ακίνητα.
Γιατί σήμερα οι τράπεζες με αυτό τον τρόπο συνεννούν στη δημιουργία μαύρου χρήματος καθώς οι αγοραστές που στην πλειοψηφία τους πέρνουν δάνειο από τράπεζα για την αγορά ακινήτου, στα συμβόλαια βάζουν τις αντικειμενικές αξίες γιατί το υπόλοιπο ποσό τους το δίνουν οι τράπεζες σε μορφή επισκευαστικού δανείου να το δώσουν στους κατασκευαστές…. Αν δεν τους παρεχόταν αυτή η ευχαίρεια προκειμένου να πάρουν το σπίτι και το σύνολο του στεγαστικού δανείου θα αναγκάζονταν να βάλουν την πραγματική αξία στο συμβόλαιο. Με αυτόν τον τρόπο και οι κατασκευαστές θα αναγκάζονται να πέρνουν νόμιμα παραστατικά δαπανών για να τα περνούν στα έξοδα τους και να μην πληρώνουν μεγάλο φόρο υπερτιμήματος!
Στείλτε κανά διευθυντή τράπεζας φυλακή και να δείτε πως διορθώνονται τα πράγματα!
1)Αυτο το αισχος που ονομαζεται Τελος Ακινητης Περιουσιας ΤΑΠ & το κατασπαταλουν οι δημοτικες αρχες τις χωρας, χωρις κανενα ελεγχο. Να καταργηθει, να εισπρατει ενα συνολικο φορο επι των ακινητων η Κεντρικη Κυβερνηση και μετα να χρηματοδοτη με τμημα αυτου του εσοδου, τους δημους, συμφωνα με ελεγμενες πριν ή μετα δαπανες/αναγκες των δημων.
2)Το κτιριο που μενω στη Πλ. Κολωνακιου εχει 33(εμβαδο 930 Μ2)υπογειες θεσεις σταθμευσης αυτοκινητων. Επειδη λοιπον ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΜΕ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ & ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ, Ο ΑΘΛΙΟΣ ΔΗΜΟΣ ΜΑΣ ΜΑΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΔΕΗ του Γκαραζ ΜΕ €6,88/Μ2, ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ € 1.026,47 ΣΥΝ 178,84 ΤΑΠ = 1.205,31 ΕΠΕΙΔΗ ΤΟΛΜΑΜΕ & ΕΧΟΥΜΕ ΓΚΑΡΑΖ!!!
ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕΤΑ ΚΥΡΙΟΙ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΝΑ ΤΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΑΘΕ ΚΑΚΛΑΜΝΗ
Ευχαριστω
Καλό θα ήταν να εξετάσετε το ενδεχόμενο να φορολογούνται με διαφορετικά κριτήρια ή με συγκεκριμένο ειδικό καθεστώς οι ακίνητες περιουσίες που εμφανίζονται να βρίσκονται στην ιδιοκτησία ή στην διαχείρηση μη κερδοσκοπικών εταιρειών και σωματείων. Δε μπορεί κάποιοι με τεράστια οικονομική επιφάνεια να ιδρύουν μη κερδοσκοπικές εταιρείες ή σωματεία και να περνάνε σε αυτά νομότυπα όλα τα μελλοντικά ακίνητα, προς ιδιωτική και επαγγελματική χρήση – και να απολαμβάνουν τα ωφέλη αυτής της τακτικής.
Θεωρώ άδικους φόρους όσους φόρους απευθύνονται στο κεφάλαιο καθεαυτό και όχι στο εισόδημα ή την υπεραξία του. Δηλαδή θεωρώ άδικο φόρο το ΤΑΠ, ΕΤΑΚ ή τον ΦΜΑΠ όπως και να ισχύσει γιατί φορολογούν την τιμή του ακινήτου-κεφαλαίου. Με το ίδιο τρόπο και για λογους φορολογικής δικαιοσύνης θα έπρεπε εφόσον κάποιος έχει ενα μεγάλο ποσόν στην τράπεζα να μην φορολογείται μονο στους τόκους-εισόδημα όπως γίνεται τώρα αλλα και στο ίδιο το κεφάλαιο με ένα αντίστοιχο φόρο μεγάλων καταθέσεων. Επίσης θεωρώ άδικους τους φόρους κληρονομιών και γονικών παροχών και μεταβιβάσεως με τον τρόπο που επιβάλλονται. Και εξηγούμαι αμέσως. Έστω οτι κληρονόμησα ένα ακίνητο αξίας 300000€ και κατέβαλα φόρο χ ευρώ. Μετά απο αρκετά χρόνια το κληρονομεί το παιδί μου και η εφορία βγάζει αξία 500000€. Για τα 300000€ που ήταν η παλιά αξία εγώ έχω φορολογηθεί και θα ξαναφορολογηθεί το παιδί μου ενώ κανονικά θα έπρεπε να αφαιρούνται και το παιδί μου να φορολογείται για τα υπόλοιπα 200000€.
Αντίθετα θεωρώ δίκαιο τον φόρο εισοδήματος και όπως καταλάβατε και απο το προηγούμενο παράδειγμα τον φόρο υπεραξίας που θα έπρεπε κατα την γνώμη μου να ισχύει (νέα αξία-παλιά αξία)σε κάθε μεταβίβαση και να φορολογείται με ένα ποσοστό κλιμακωτό. Μεγαλύτερη υπεραξία-μεγαλύτερη επιβάρυνση.
ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΠΩΜΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΒΑΡΟΣ. ΣΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΝΕ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ, Η ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ. ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΠΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΦΟΡΟΥΣ ΤΥΠΟΥ ΕΤΑΚ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.
Η ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΞΙΕΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΤΩΝ 300000€ ΑΝΑ ΓΟΝΕΑ ΚΑΙ ΑΝΑ ΤΕΚΝΟ.
ΦΟΡΟΛΟΓΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΚΙΝΗΤΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΤΟΥΣ ΒΙΟ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΒΕΤΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΙΠΟΤΑ ΣΠΑΤΑΛΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΥΣ ΑΣΚΟΠΑ
Ως κάτοχος ακινήτου δεν θεωρώ κανέναν φόρο ακίνητης περιουσίας άδικο, εφόσον με την καταβολή αυτού, η Πολιτεία φροντίζει για τις υποδομές και την περιβαλλοντική ανάπτυξη της περιοχής του ακινήτου μου.
Θεωρώ αναποτελεσματικό έως και απαράδεκτα προκλητικό τον Φόρο Αυτομάτου Υπερτιμήματος ο οποίος νομίζω ότι εξυπηρέτησε τα μέγιστα μεταβιβάσεις ακινήτων αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ μεταξύ Κράτους – Εκκλησίας και Εταιριών.
Θεωρώ αναποτελεσματικό το ΕΤΑΚ επειδή απαιτείται μεγάλη κινητοποίηση και πόροι του Δημοσίου για την βεβαίωση και είσπραξή του.
Προτείνω την ένταξη του συνόλου της Επικράτειας στο σύστημα Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξίας Ακινήτων, άμεσα, για να επιβληθεί ο ΦΜΑΠ κλπ χωρίς τις καθυστερήσεις/ανακρίβειες του συγκριτικού συστήματος. Αυτό μπορεί να γίνει γιατί είμαστε μικρή χώρα, και λίγο-πολύ τα υφιστάμενα κριτήρια των περιοχών του αντικειμενικού μπορούν να εφαρμοστούν στις αντίστοιχες του συγκριτικού.
Σας ευχαριστώ και καλή συνέχεια στο έργο σας.
Η ελεεινή προηγούμενη κυβέρνηση ακολούθησε λάθος πρακτικές σε πάμπολλα ζητήματα. Στο συγκεκριμένο εδάφιο υπάρχει η εξής αδικία:
Προφανώς κρίνοντας με τιμές Αθηνών αύξησε τα αντικειμενικά κριτήρια πολλών περιοχών της επαρχίας πιο πάνω απο τις πραγματικές τιμές.
Κατέχω διαμέρισμα στις Σέρρες 68 τ.μ. το οποίο πουλώ μεταξύ 50.000 και 55.000 €. Δεν βρίσκω αγοραστή!! Η εφορία μου έστειλε ΕΤΑΚ για να πληρώσω εκτιμώντας αντικειμενική αξία 72.000 €!!!
Δεν είναι μόνο ο φόρος που γεννήθηκε είναι και το ότι στην περίπτωση που βρώ αγοραστή και μάθει ότι θα πληρώσει 2.000 € επιπλέον φόρο (δηλαδή για 72Κ και όχι για 50Κ) σίγουρα θα λακίσει.
Σε τελική ανάλυση το πουλάω στο υπουργείο οικονομικών με 50Κ και του χαρίζω ολοκληρα 22κ.
Αυτό δυσκολεύει την αγορά των ακινήτων γενικότερα με κίνδυνο να μην εισπράτονται φόροι μεταβίβασης. Και εγώ να αναλάβω να καλύψω τη διαφορά δεν παύει να είναι μια μεγάλη απώλεια εισοδήματος. Είναι ανάγκη λοιπόν να γίνει μείωση των αντικειμενικών αξιών εκεί που πρέπει και αύξηση εκεί που επιβάλλεται.
Θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν μηχανικοοί, (Εκτιμητές ακινήτων), ως σύμβουλοι στις Δ.Ο.Υ. σχετικά με την φορολογία των ακινήτων και ειδικά στις μεταβιβάσεις αυτών.
π.χ. (1) κατοικία ‘κατασκευασμένη’ το 1983, (βάσει οικοδομικής άδειας), που έχει όμως αποπερατωθεί πολύ αργότερα ή που έχει γίνει ανακατασκευή τα τελευταία χρόνια, ΞΕΓΕΛΑ τον υπάλληλο της Δ.Ο.Υ. γιατί αυτός στηρίζετε στο έντυπο της οικοδομικής άδειας και όχι στην πραγματική εικόνα που έχει το προς μεταβίβαση ακίνητο.
Αποτέλεσμα, καταβάλλετε φόρος για παλαιό κτίσμα και όχι για πρόσφατα αποπερατωμένο ή πρόσφατα ανακαινισμένο.
π.χ. (2) κατοικία που στην οικοδομική άδεια έχει επιφάνεια ισογείου 90 μ2 και ορόφου 75 μ2 και σηλώνετε χωριστά ως δύο ανεξαρτητες κατοικίες, στην πραγματικότητα έχουν ενοποιηθεί, αποτελούν μια ενιαία μεζονέτα 165 μ2
Αποτέλεσμα, καταβάλλετε φόρος για δυο μικρές <120 μ2 κατοικίες ενώ η χρήση είναι ενιαία και επιφάνειας μεγαλύτερης των 120 μ2
Που θα βρεθούν οι Μηχανικοί αυτοί ?
Είτε έπειτα από σχετικό διαγωνισμό, είτε από τους καταλόγους με τους Πραγματογνώμονες των Πρωτοδικείων της Ελληνικής επικράτειας, που συντάσσονται ανά έτος.