Ο αποκτήσας, είκοσι (20) έτη πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, από επαχθή αιτία ακίνητο που κείται σε περιοχές όπου λειτουργεί το Κτηματολόγιο Δωδεκανήσου, σύμφωνα με το κυβερνητικό διάταγμα 132/1.9.1929 περί Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου (Β΄ 132), και στηρίζει το δικαίωμά του σε κτηματολογικές εγγραφές, οριστικές ή μεταγενέστερες, η εγκυρότητα των οποίων αμφισβητήθηκε από το Δημόσιο μέσω άσκησης αγωγής, δικαιούται να υποβάλει στην οικεία κτηματική υπηρεσία αίτηση για την οριστική επίλυση της διαφοράς με τίμημα, που αντιστοιχεί στο πενήντα τοις εκατό (50%) της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου, προσαυξανόμενου κατά ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%), εφόσον υπάρχει κτίσμα. Η αίτηση υποβάλλεται εντός προθεσμίας δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος και συνοδεύεται από πιστοποιητικό ή βεβαίωση του κτηματολογικού γραφείου, από τα οποία αποδεικνύονται:
α) η ιδιότητα του αποκτήσαντος το ακίνητο από επαχθή αιτία,
β) οι κτηματολογικές εγγραφές και
γ) η μεταγενέστερη των εγγραφών αυτών άσκηση αγωγής από το Δημόσιο.
Στον χρόνο της κατοχής του αιτούντος συνυπολογίζεται και ο χρόνος κατοχής των δικαιοπαρόχων του. Μετά την παραλαβή της αίτησης και των δικαιολογητικών, η οικεία κτηματική υπηρεσία προσδιορίζει το τίμημα και καλεί τον αιτούντα να καταβάλει αυτό εφάπαξ, εντός έξι (6) μηνών, στην κατά τόπο αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.O.Υ.). Μετά την εξόφληση του τιμήματος, η Δ.O.Υ. εκδίδει σχετική βεβαίωση, η οποία κοινοποιείται στην οικεία κτηματική υπηρεσία, προκειμένου το Δημόσιο να προβεί σε παραίτηση από το δικόγραφο και το δικαίωμα της αγωγής. Με επιμέλεια του αιτούντος, καταχωρίζεται στα κτηματολογικά βιβλία του οικείου κτηματολογικού γραφείου η απόφαση του Υπουργού Οικονομικών περί παραίτησης του Δημοσίου.
Η επιμονή των εκάστοτε κυβερνήσεων αλλά και της σημερινής να αγνοούν τον κίνδυνο που παραμονεύει ακούγοντας μόνο τις φωνές των λίγων δήθεν ισχυρών και αφήνοντας τις εκτάσεις στο παραλιακό μέτωπο και πάλι με αμφισβητούμενο χαρακτήρα εξαιρώντας τες επι της ουσίας απο το παρόν σχέδιο αφού τα όρια του αιγιαλού και τις παραλίας μένουν αιωρούμενα πάνω απο τον ιταλικό νομικό κόσμο είναι πραγματικά πολύ επικίνδυνο παιχνίδι.
Μετά και τις πρόσφατες εξαγγελίες τούρκων αξιωματούχων οι οποίοι καλούν τους πολίτες της Τουρκίας να υποβάλουν αιτήσεις για εκτάσεις στα νησιά μας ώστε να δημιουργήσουν τετελεσμένα, Ο κίνδυνος είναι πιο υπαρκτός απο ποτέ. Το άρθρο 17 ως έχει, έρχεται νομιμοποίήσει ανθρώπους που εμφάνισαν πλαστούς τίτλους απο την εποχή του Μαϊλη(γνωστό όνομα στου κύκλους του κτηματολογίου) αλλά και πολλά δήθεν φιρμάνια απο τον Αγά τα οποία εμφανίζονταν απο το πουθενά. Στην γειτονική μας χώρα υπήρχε(ει;)ολόκληρη οργάνωση πλαστογράφων οι οποίοι διατηρούν πάπυρους εκείνης της εποχής και με πολύ λίγα χρήματα αναλογικά με την αξία της γής, αρκετοί στο παρελθόν έρχονταν απο ταξίδια στην Τουρκία με φιρμάνια ότι ο αγάς είχε δώσει στον πάππου του προπάππου του παππού του την έκταση. Ο ιταλικός κανονισμός και γιαυτούς που τον χειρήζονταν καλά με ένα τέτοιο έγγραφο η τακτοποίηση του ζητήματος ήταν βούτηρο στο ψωμί τους. Για όσους απο αυτούς το Ελληνικό δημόσιο αμφισβήτησε το παρόν άρθρο έρχεται να τακτοποιήση.. δεκτό.
Όταν όμως υπάρχουν αμφισβητούμενες εκτάσεις, δηλαδή κοινόχρηστες ζώνες που δεν είναι κοινόχρηστες με βάση την Εθνική και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, χαρακτήρισμο που δίνει το ίδιο το ελληνικό δημόσιο με την μη αναγνώριση των νόμιμων ιδιοκτητών του απο το 1947 έως σήμερα. ο κίνδυνός να έρθουν Τούρκοι με ψευτόχαρτα στις ιδιοκτησίες των νησιωτών και να εγείρουν αξιώσεις σε αυτές ζητώντας την εγγραφή τους στο κτηματολόγιο με μια δικαστική απόφαση είναι πέρα για πέρα υπαρκτός.
Σωστά ειπώθηκε απο γνωστό Νομικό του νησιού πως οι καταγεγραμένες Ιδιοκτησίες των νησιωτών που κτηματογραφήθηκαν είναι ασφαλής… αυτές όμως που αρνήστε να κτηματογραφήσετ;
Όταν τις κηρύσσετε ως αμφισβητούμενες και δεν ΄δύναται καμία δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να σας αποδείξουν τα εμπράγματα δικαιώματα τους ΟΥΤΕ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY, κατοχυρώνοντας ιδιοκτησίες Ελλήνων στα Ελληνικά σύνορα, παίζουμε με τη φωτιά.
Είναι Εθνική, ηθική κοινωνική και κυρίως Συνταγματικώς επιβεβλημένη ανάγκη H διευθέτηση ένος τόσο ευαίσθητου ζητήματος που αρνείστε επιδεικτικά να λύσετε με μια λύση που απαιτεί απλα την ισχύ του εθνικού νόμου και στα νησιά μας.
Προτείνω την κατάθεση της τροποποίησης του άρθρου 26 του νόμου 2971/2001 ή την πλήρη κατάργηση του, ώστε οι νησιώτες να διασφαλίσουν την ιστορία των οικογενειών τους που κρέμεται στους τοίχους των σπιτιών που θέλετε να γκρεμίσετε, αλλά και το μέλλον τους έστω με την διαδικασία της εξαγοράς.
Ο Σύλλογος μας αριθμεί εκατοντάδες μέλη τα οποία πολλά εξ αυτών αποτέλεσαν βασικούς πυλώνες του Σημερινού τουρισμού με την διάδοση της Ελληνικής φιλοξενίας και των αξιών των Ελλήνων απο τη δεκαετία του 1960 με τα μικρά τους ταβερνάκια που απο στόμα σε στόμα κατάφεραν να δημιουργήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης κυρίως με τον δυτικό κόσμο που αποτέλεσαν οι πολίτες του τους πρώτους μας τουρίστες με αποτέλεσμα σήμερα να απολαμβάνουμε τους καρπούς τους. μεταξύ του 1976 και 1981 το ελληνικό δημόσιο που μόλις είχε εδραιωθεί συνταγματικά στη Χώρα ήρθε και του «ενημέρωσε» πως είναι αυθαίρετοι και βρίσκονται σε κοινόχρηστο χώρο ενός δημοσίου που ακόμα και σήμερα φαίνεται να παραμένει ιταλικό. Ο διαφορετικός τρόπος χάραξης των ορίων του αιγιαλού και της παραλίας στα νησιά που έχουν κτηματολόγιο εξαίρεσε τον ορθό χαρακτήρα των ιδιοκτησιών τους, αφού τους χαρακτήριζαν οι Ιταλικές δυνάμεις, κοινόχρηστους ώστε να αποροφηθούν υπέρ τους και να ικανοποιήσουν το σχέδιο ανάπτυξης του Ιταλικού Τουρισμού γεγονός που μαρτυρά πως το σύνολο των Ιταλικών μνημείων πχ Πηγές Καλλιθέας (βρίσκονται στην ίδια μοίρα και θεωρούνται αυθαίρετα) με αποτέλεσμα να χάσουν το δικαίωμα της Εγγραφής στους κτηματολογικούς χάρτες. Απο τότε μέχρι σήμερα τους εχουν βεβαιωθεί πρόστιμα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, κάποιοι δεν άντεξαν και τα κατεδάφισαν και πολλοί μέχρι σημερα παλεύουν να βγάλουν φορολογική ενημερώτητα αφου τα δυσβάσταχτα πρόστιμα τους έχουν ισοπεδώσει οικονομικά. Με τις κινήσεις ενός σημαντικού φορέα του νησιού μας της Ενιαδ οι ελπίδες των νησιωτών του παραλιακού μετώπου επανεμφανίστηκαν. Η Ένωση μας παρουσίασε μελέτη που αποδεικνύει πως ότι συνέβαινε στο παρελθόν με τους ιδιοκτήτες αυτού ερχόταν σε εμφανή σύγκρουση με το Σύνταγμα. Συ στρατευθήκαμε μαζί της.
Η εξαίρεση απο το σχέδιο της μετάπτωσης η νέα κολισιεργία ως την κατάθεση της τροπολογίας της ορθής χάραξης και τώρα η έλληψη πρόβλεψης σε αυτό το σχέδιο νόμου αποτελούν πρόκληση για όλη την τοπική κοινωνία.
Καλούμε την κυβέρνηση να προβεί στην κατάθεση τηε τροπολογίας της τροποποίησης του άρθρου 26του νόμου 2971/2001 ώστε να οριστούν με σαφήνεια οι κοινόχρηστοι χώροι του αιγιαλού και της παραλίας η=οι οποίοι είναι ιδιοκτησία του Ελληνικού δημοσίου και οι οποίοι είναι αδιαπραγμάτευτοι ως προς την οποιαδήποτε εκποίηση τους και διαχωριστούν τα δημόσια κτήματα τα οποία οι δικαιούχοι και οι νόμιμοι ιδιοκτήτες τους να έχουν μπορούν να ασκήσουν το δικαίωμα τους στην εξαγορά που το παρόν σχέδιο νόμου ορίζει.
Σημαντικό το γεγονός πέραν των παραπάνω είναι πως με αυτών τον τρόπο θα γίνει πλήρης διαχωρισμός των σύγχρονων καταπατητών απο τους νόμιμους ιδιοκτήτες.
ΧΡΟΝΙΑ ΑΓΩΝΩΝ ΘΥΣΙΕΣ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΙΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΘΑ ΘΑ ΘΑ ΑΛΛΑ ΕΝΑ ΤΩΡΑ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ. ΦΕΡΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΝΑ ΧΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΞΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΧΛΩΡΑ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ.
Πρέπει να κάνετε δεκτή την πρόταση της ΕΝΙΑΔ και να λύσετε με δικαιοσύνη και ισότητα ένα πρόβλημα που έχει οδηγήσει ανθρώπους σε χρεοκοπίες σε καταστροφές ακόμα και σε αυτοκτονίες. Τροπολογία για την τροποποίηση του άρθρου 26 του 2971. Το καθεστώς Δωδεκανήσου δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει είναι Ιταλικό Ευρημα. Τα νησιά είναι πλέον ελληνικά αν δεν το έχετε καταλάβει
Στις αρχές του καλοκαιριού ΟΛΑ τα κόμματα της Βουλής συμφώνησατε για το δίκαιο του αιτήματος των Δωδεκανήσιων σχετικά με τα δημόσια κτήματα στο παραλιακό μέτωπο που έχουν εσφαλμένο χαρακτήρα κοινόχρηστου χώρου εξαιτίας του ιταλικού διατάγματος. Στη Διαδικασία της μετάπτωσης μας εξαιρέσε το υπουργείο Δικαιοσύνης όπως ακριβώς έκαναν όλες οι κυβερνήσεις απο το 1947 μέχρι σήμερα, ΜΑς είπατε πως το Σεπτέμβρη θα φέρνατε την τροποποίηση του αιγιαλού και θα μπορούσαμε να μπούμε στο σχέδιο νόμου. Τι ακριβως συμβαίνει και μας αγνοείται 20000 πολίτες…Εκλογές εν όψη
Ο Τσιάρας ο Βεσυρόπουλος ο Γεραπετρίτης όλοι οι Βουλευτες ο Μαστρομανώλης μας μας είπαν πως θα κατέθετε το Υπουργείο Οικονομικών την τροποποίηση του άρθρου 26 του ν 2971/2001 για να δημιουργηθούν σε περιοχές εκτός αιγιαλού και παραλίας δημόσια κτήματα που θα μπορούσαν οι δικαιούχοι δικαίωμα εξαγοράς. Το σχέδιο της εξαγοράς είναι εδω.. η τροπολογία που είναι;
Στο παραλιακό μέτωπο της Ρόδου Κω Λέρου υπάρχουν εκτάσεις που δεν έχουν εγγραφεί στους κτηματολογικούς χάρτες και βρίσκονται εκτός αιγιαλού και παραλίας θα πρέπει να υπάρξει ειδική πρόβλεψη και για αυτά τα ακίνητα.
Προφανώς η διάταξη αυτή συμπεριλαμβάνει και τους καθολικούς ή ειδικούς διαδόχους αυτών που απέκτησαν την κυριότητα των ακινήτων εξ επαχθούς αιτίας επί τη βάσει των δεδομένων των κτηματικών εγγραφών, που προϋπήρχαν της αγωγής του δημοσίου, και επομένως και αυτούς που διαδέχθηκαν τους εγγεγραμμένους τιτλούχους με πρακτικά συναινετικής χρησικτησίας και πλήρωσαν και φόρο μεταβίβασης (επαχθής φόρος) με 11 τοις εκατόν, επί της αντικειμενικής αξίας.
Προφανώς η διάταξη αυτή προστατεύει και τους καθολικούς ή ειδικούς διαδόχους αυτών που απέκτησαν την κυριότητα των ακινήτων με επαχθή αιτία που στηρίχθηκαν στα δεδομένα των κτηματικών εγγραφών και επομένως και αυτούς που διαδέχθηκαν τους εγγεγραμμένους τιτλούχους με πρακτικά χρησικτησίας.
Κατά την άποψή μου η διάταξη θα πρέπειι να διαμορφωθεί ως εξής:
“Ο αποκτήσας, δεκαπέντε (15) έτη* πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, ακίνητο που κείται σε περιοχές όπου λειτουργεί το Κτηματολόγιο Δωδεκανήσου, σύμφωνα με το κυβερνητικό διάταγμα 132/1.9.1929 περί Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου (Β΄ 132), και στηρίζει το δικαίωμά του σε κτηματολογικές εγγραφές μεταγενέστερες της απόφασης απόδοσης δημόσιου κτήματος**, η εγκυρότητα της οποίας αμφισβητήθηκε από το Δημόσιο μέσω άσκησης αγωγής, δικαιούται να υποβάλει στην οικεία κτηματική υπηρεσία αίτηση για την οριστική επίλυση της διαφοράς με τίμημα, που αντιστοιχεί στο πενήντα τοις εκατό (50%) της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ***,.Η αίτηση υποβάλλεται εντός προθεσμίας δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος και συνοδεύεται από πιστοποιητικό ή βεβαίωση του κτηματολογικού γραφείου, από τα οποία αποδεικνύονται:
α) η ιδιότητα του αποκτήσαντος το ακίνητο με εγγραφή μεταγενέστερη της αμφισβητούμενης απόφασης απόδοσης δημόσιου κτήματος****
β) οι κτηματολογικές εγγραφές και
γ) η μεταγενέστερη των εγγραφών αυτών άσκηση αγωγής από το Δημόσιο.
Στον χρόνο της κατοχής του αιτούντος συνυπολογίζεται και ο χρόνος κατοχής των δικαιοπαρόχων του. Μετά την παραλαβή της αίτησης και των δικαιολογητικών, η οικεία κτηματική υπηρεσία προσδιορίζει το τίμημα και καλεί τον αιτούντα να καταβάλει αυτό εφάπαξ, εντός έξι (6) μηνών, στην κατά τόπο αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.O.Υ.). Μετά την εξόφληση του τιμήματος, η Δ.O.Υ. εκδίδει σχετική βεβαίωση, η οποία κοινοποιείται στην οικεία κτηματική υπηρεσία, προκειμένου το Δημόσιο να προβεί σε παραίτηση από το δικόγραφο και το δικαίωμα της αγωγής. Με επιμέλεια του αιτούντος, καταχωρίζεται στα κτηματολογικά βιβλία του οικείου κτηματολογικού γραφείου η απόφαση του Υπουργού Οικονομικών περί παραίτησης του Δημοσίου.”
*Δεκαπέντε έτη και όχι είκοσι επειδή στο Κτηματολόγιο ισχύει ο κτηματολογικός κανονισμός δωδεκανήσου που προβλέπει την δεκαπενταετή κτητική παραγραφή.
**οι όροι οριστικές ή μεταγενέστερες είναι απρόσφοροι. Το σύνολο των περιπτώσεων των αμφισβητήσεων αφορούν την εγγραφή μιας αρχικής ανυπόστατης απόφασης του Νομάρχη Δωδεκανήσου με την οποία αποδόθηκε ακίνητο σε δικαιούχους. Αυτή αμφισβητείται με τις αγωγές του δημοσίου και συμπαρασύρει και τις μεταγενέστερες εγγραφές οι οποίες είναι καθόλα νόμιμες , είτε είναι συμβολαιογραφικές πράξεις είτε είναι δικαστικές αποφάσεις είτε είναι πρακτικά συμβιβασμού επί αγωγών.
*** είναι αβάσιμη η αξίωση τιμήματος η προσαύξηση κατά ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%), εφόσον υπάρχει κτίσμα καθώς κανένα ακίνητο δεν αποδόθηκε με τις αμφισβητούμενες αποφάσεις απόδοσης με κτίσμα. Το σύνολο των κτισμάτων κατασκευάστηκαν μετά από τις αποδόσεις και μάλιστα όχι από τους δικαιούχους αλλά από μεταγενέστερους αποκτήσαντες με συμβολαιογραφικές πράξεις (χαριστικές ή επαχθείς δικαιοπραξίες ) ή με δικαστικές αποφάσεις ή με πρακτικά συμβιβασμού επί αγωγών.
****αποκτήσαντες είναι όσοι στηρίζουν το δικαίωμά τους σε μεταγενέστερες της απόφασης απόδοσης κτηματολογικές εγγραφές που αφορούν συμβολαιογραφικές πράξεις ή δικαστικές αποφάσεις ή πρακτικά συμβιβασμού επί αγωγών. Ο μόνος λόγος αποκλεισμού είναι εφόσον στηρίζουν το δικαίωμά τους απευθείας σε ανυπόστατη απόφαση απόδοσης που αμφισβητείται με την αγωγή του δημοσίου και όχι αν είναι τρίτοι αποκτήσαντες με οποιονδήποτε τρόπο μεταγενέστερα της εγγραφής της απόφασης απόδοσης.
Η αναφορά σε σχόλια στην διαβούλευση αυτή και όχι μόνο, στο 2023 για Ιταλικό κτηματολόγιο μαρτυρά την χρόνια διοικητική αδράνεια των κυβερνήσεων απο το 1947 εως σήμερα και την εσφαλμένη αντίληψη που αναπαράγεται στην συνείδηση του κόσμου αναφορικά με τα όρια του αιγιαλού και της παραλίας. Αν η Ιταλική Αντιμετώπιση αυτή ήταν ορθή και περιβαλλοντικά επαρκής γιατί ο κοινός νομοθέτης δεν την υιοθέτησε σε όλη την Επικράτεια. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε πως τα Δωδεκάνησα, οι νησιώτες τους και οι ιδιοκτησίες τους δεν ανήκουν σε κανένα Ιταλικό δημόσιο. Αν υπήρχε αυτή η Αδράνεια της διοίκηση σε όλα τα ιταλικά διατάγματα που άφησαν οι κατακτητές κατά την παράδοση των νησιών σήμερα θα είμασταν Φορολογικός παράδεισος, Αυτά όμως που ήταν προς όφελος μας τα καταργήσανε εγκαίρως αυτά που ήταν προς όφελος τους ακόμα διατηρούνται.
Ενιαία εθνική νομοθεσία σε κάθε γωνιά της Ελλάδος.
Δεδομένου πως υπάρχουν ζώνες στο παραλιακό μέτωπο στις οποίες υπάρχουν εκτάσεις για τις οποίες δεν πραγματοποιήθηκαν εγγραφές οι οποίες βρίσκονται εκτός αιγιαλού και παραλίας στην βάση της εθνικής νομοθεσίας, θα πρέπει να υπάρξει ειδική πρόβλεψη για αυτά καθώς εκεί βρίσκονται ιδιοκτήτες με αέναη κατοχή οι οποίοι βρίσκονται εκτός αιγιαλού και της κοινόχρηστης ζώνης της παραλίας κατά τον 2971/2001.
Η ειδική μέριμνα θα πρέπει να γίνει άμεσα καθώς τα κτηματολογικά γραφεία βρίσκονται στη φάση της μετάπτωσης στο Εθνικό κτηματολόγιο και η παράληψη της θα αποτελέσει πισωγύρισμα και χαμένο χρόνο ως προς την ορθή μεταφορα των δεδομένων
Να προστεθεί σε αυτό το άρθρο ότι εξαιρείται από το παρόν νόμο τα ακίνητα που εμπίπτουν στην ζώνη Αιγιαλού και Παραλίας όπως αυτή η ζώνη οριοθετείτε με το Ιταλικό Κτηματολόγιο ΡΟΔΟΥ – ΚΩ-ΛΕΡΟΥ. Αν δεν καταστεί ρητά ότι εξαιρούνται, θα εκποιηθούν ακίνητα που είναι στη ζώνη αιγιαλού και παραλίας όπως φαίνεται στο ιταλικό κτηματολόγιο
Θα πρέπει να υπάρξει και πρόβλεψη για περιπτώσεις που δεν έχει πραγματοποιηθεί εγγραφή εξαιτίας του τοπικού δικαίου. Δηλαδή υπάρχουν εκτάσεις στις οποίες δεν επετράπει η κτηματολογική τους εγγραφή και θα πρέπει να δίδεται η δυνατότητα αίτησης να εξετάζεται η περίπτωση, να εκδίδεται ΠΟΑ και να υπάρχει δυνατότητα υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος σχεδίου για τους δικαιούχους.
Ποιους συμβουλευτήκατε κατά την νομοθετική διαδικασία του συγκεκριμένου άρθρου;
Ποιοί Φορείς κατέθεσαν προτάσεις; Οι Δικηγόροι και η Κτηματική ;
Οι Βουλευτές μας τι σας είπαν;
Οτί αυτό είναι το ζήτημα που θα πρέπει να προβλεφθεί ;
Πείτε μας να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας
Πάλι ημιτελής αποφάσεις για τα Δωδεκάνησα. Πιθανον είναι να μην μπορούν τα αρμόδια πολιτικά όργανα να κατανοήσουν τι ακριβώς συμβαίνει. Ας κάνω μια προσπάθεια να εξηγήσω μήπως και γίνει κατανοητή πόσο σημαντική παράληψη υπάρχει στο εν λόγο άρθρο.
Το Κτηματολογικό Δωδεκανησιακό Καθεστώς ορίζετε από τον Κτηματολογικό
Κανονισμό Δωδεκανήσου (Κανονιστικό Διάταγμα 132/1929), και ο οποίος
(σύμφωνα με την αντίληψη που αναπαράγεται ως αυτονόητη) διατηρήθηκε σε ισχύ
αρχικά με το άρθρο 8 ν.5110/1947 (Α’ 298) και στη συνέχεια με το άρθρο 26 ν.2971/2001 (Α’ 285).
Μετά την αποχώρηση των Ιταλικών κατοχικών δυνάμεων το ΚΔ132/1929 μοιάζει να
παρέμεινε σε Ιταλικό καθεστώς, αφού το ελληνικό κράτος μετά την ενσωμάτωση
των Δωδεκανήσων δεν ολοκλήρωσε ποτέ την κτηματογράφηση που ξεκίνησαν οι
κατοχικές δυνάμεις. Άνθρωποι που κατείχαν νόμιμα ιδιοκτησίες (ακόμα και από την περίοδο της οθωμανικής κατοχής) εξαιρέθηκαν της κτηματογράφησης η οποία είναι προφανές πως δεν ολοκληρώθηκε αφού κτηματογραφήθηκαν μερικώς μόνο τα
νησιά της Ρόδου, Κως και Τμήματος της νήσου Λέρου από τα Δώδεκα νησιά του
νομού.
Θεωρείτε αυτονόητο πως η κτηματογράφηση κατακτημένων πολιτών από κατοχικές
δυνάμεις σημαίνει, πως ένας κατακτητής θέτει τους όρους και τις προϋποθέσεις σε κατακτημένους, για το ΠΩΣ και κυρίως το ΑΝ θα κτηματογραφηθούν.
Αν για παράδειγμα ένας ιδιοκτήτης αντιτάσσονταν των κατακτητών καταλαβαίνουμε πως δεν κτηματογραφούνταν ή αν οι κατακτητές θεωρούσαν την ιδιοκτησία κάποιου στρατηγικής σημασίας επίσης δεν είχε δικαίωμα εγγραφής στους κτηματολογικούς τόμους (ενώ πχ ένας προσκείμενος στις ιταλικές δυνάμεις γείτονας σε απόσταση 4 μέτρων κτηματογραφούνταν).
Με τέτοια έκνομα κριτήρια και για παρόμοιους λόγους, με χιλιάδες περιπτώσεις
Ελλήνων πολιτών να εξαιρέθηκαν της κτηματογράφησης, δημιουργήθηκαν τα
αρχεία των Κτηματολογικών γραφείων με τις κτηματομερίδες που κατέγραψαν οι
δυνάμεις της ιταλικής κατοχής. Το μετέπειτα Ελληνικό κράτος δεν έδωσε καμία
εντολή ολοκλήρωσης της διαδικασίας εγγραφών στους κτηματολογικούς τόμους,
ούτε των εξαιρουμένων ιδιοκτητών, αλλά ούτε και των υπολοίπων νησιών που θα
σήμαινε και την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου Δωδεκανήσου.
Αντιθέτως το μετέπειτα ελληνικό κράτος, υιοθετώντας ΜΟΝΟ τα Ιταλικά δεδομένα
χωρίς καμία διαδικασία ολοκλήρωσης βάση των διατάξεων του άρθρου 3 όρισε τον
αιγιαλό, τα όρια της οριογραμμής του Αιγιαλού προσαύξησε κατά Δώδεκα μέτρα,
όπως ορίζουν οι διατάξεις του για τις εκτός αστικών κέντρων περιοχές και τα όρια
των θαλάσσιων παραλιών από τα όρια της δωδεκάμετρης λωρίδας μέχρι τα όρια
πάσης άλλης ιδιοκτησίας δημόσιας η ιδιωτικής (ως τις καταγεγραμμένες
κτηματομερίδες που κατέγραψαν οι Ιταλοί δηλαδή).
Έτσι προέκυψε η ανυπόστατη, με βάση τους σημερινούς ισχύοντες νόμους του
κράτους αλλά και των Ευρωπαϊκών Οδηγιών για την προστασία του περιβάλλοντος,
οριογραμμή της Παραλίας, που έχει ως σήμερα αποτέλεσμα ιδιοκτήτες ακινήτων
που κατείχαν νόμιμα ιδιοκτησίες που εξαιρέθηκαν της κτηματογράφησης να
θεωρούνται από τις διατάξεις του ΚΔ 132/1929 πως βρίσκονται στον κοινόχρηστο
χώρο της παραλίας ενώ κάτι τέτοιο με τις ισχύουσες διατάξεις των επαρκέστατων
νόμων (ν.2971/2001) που αφορούν τον αιγιαλό και την παραλία δεν ΙΣΧΥΕΙ.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να θεωρούνται μετά από σχεδόν έναν αιώνα
κατοχής μιας ιδιοκτησίας, ως καταπατητές και να διώκονται με διοικητικές πράξης
κατεδάφισης και υπέρογκων προστίμων που τους έχουν εξαθλιώσει οικονομικά και
ψυχικά.
Το εν λόγο σχέδιο νόμου αποτελούσε για το σύνολο της Δωδεκανησιακής Κοινωνίας το βάλσαμο στις πληγές δεκαετιών έστω πληρώνοντας ξανά για να αποκτήσουν τον τίτλο ιδιοκτησίας που δικαιούνται.
Δυστυχώς και για ανεξήγητους πλέον λόγους οι πολίτες αυτοί εξαιρούνται και πάλι και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη γιαυτούς. Είναι αδιανόητο το 2023 να μπορεί ο νομοθέτης να αγνοεί το μεγαλύτερο ιδιοκτησιακό ζήτημα χωρίς να φέρνει καμία διάταξη. Θεωρώ απαραίτητη την κατάθεση τροπολογίας του άρθρου 26 του νόμου 2971/2001 ώστε να μπορούν οι πολίτες να υπαχθούν στον παρόν σχέδιο νόμου.
Μια Επικίνδυνη Εξαίρεση απο Αυτό το σχέδιο Νόμου
Η κυβέρνηση από τον Νοέμβριο του 2020 κατανοώντας όπως μας δήλωσε το πρόβλημα και λαμβάνοντας υπόψη της θέσεις της Ένωσης Ιδιοκτητών Ακινήτων Δωδεκανήσου δυναμικό μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων, προχώρησε στην κατάρτιση και τελικά στην ψήφιση του νόμου περί «Ένταξης περιοχών ισχύος του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου στο Εθνικό κτηματολόγιο» πράγμα που όπως καταλαβαίνει κανείς θα σήμαινε και την ολοκληρωτική ένταξη των περιοχών αυτών στην ενιαία εθνική νομοθεσία.
Για λόγους όμως που δεν γίνονται ακόμα κατανοητοί στην τοπική κοινωνία, το Υπουργείο Δικαιοσύνης πέταξε το μπαλάκι στο Υπουργείο Οικονομικών και κράτησε σε ισχύ το άρθρο 3 που δίνει πνοή στο πρόβλημα, αφού για την κατάργηση του απαιτείται η τροποποίηση του άρθρου 26 του ν 2971/2001 αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών που αφορά την χάραξη των ορίων του αιγιαλού και της παραλίας.
Με απλά λόγια έχουμε έναν κανονισμό σε κατάργηση με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης και τον κανονισμό σε ισχύ από τον υφιστάμενο νόμο του Υπουργείου Οικονομικών.
Το Υπουργείο Οικονομικών από τον Νοέμβριο του 2020 συνεχώς υπόσχεται πως μέχρι τέλους του επόμενου 6 μήνου θα έχει γίνει η τροπολογία. Τον Ιούνιο δε όπου ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης δια στόματος και του ίδιου του Υπουργού κ Κώστα Τσιάρα έγινε αναφορά πως το Υπουργείο οικονομικών θα κινηθεί άμεσα προς την επίλυση του θέματος, κάτι που μας δήλωσε και ΓΓ του Υπουργείο Οικονομικών πως η τροποποίηση θα γίνει τον Σεπτέμβριο. Δυστυχώς και ο Σεπτέμβριος πέρασε με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε σήμερα αντιμέτωποι με αξιώσεις τούρκων σε περιοχές που δεν έχουν καταγραφεί στους κτηματολογικούς χάρτες σκόπιμα, δηλαδή για την απορρόφηση τους από το δημόσιο.
Περιμέναμε πως με τις τελευταίες εξελίξεις και τα τουρκικά δημοσιεύματα θα είχε γίνει κατανοητό από τα αρμόδια υπουργεία αφενός πως είναι κρίσιμη η επίσπευση της τροπολογίας για την τροποποίηση του άρθρου 26 του νόμου 2971/2001 που να άρει την ισχύ του άρθρου 3 του κτηματολογικού κανονισμού και αφετέρου, η εγγραφή των ιδιοκτησιών αυτών στους κτηματολογικούς χάρτες με την χρήση πχ αεροφωτογραφιών μεταξύ του 1940-1960 και κάθε άλλου πρόσφορου μέσου που θα έβαζε τέρμα στις όποιες αξιώσεις καθώς το ελληνικό δημόσιο θα αναγνώριζε ως ιδιοκτήτες τους κατοίκους που βρίσκονται εκεί από την οθωμανική εποχή και δεν θα έθετε τις εκτάσεις υπο αμφισβήτηση.
Για να γίνει πλήρως κατανοητό αυτό να εξηγήσουμε πως όταν η προσέγγιση της ιδιοκτησίας γίνει με την διαδικασία της αντιμετώπισής των πολιτών ως καταπατητές δηλαδή της εξαγοράς των περιουσιών τους και όχι με την παραδοχή πως ήταν πάντα ιδιοκτήτες, μπορεί ένας τούρκος να εγείρει αξιώσεις για μια ιδιοκτησία που εξαγοράστηκε αφού θα γίνεται ευθεία παραδοχή πως ήταν αμφισβητούμενη η ιδιοκτησία του Δωδεκανήσιου πολίτη αν και βρίσκεται εκεί από το 1900 πχ οπότε και ο κίνδυνος να διεκδικήσει κάποιος τούρκος μια έκταση θα παραμένει υπαρκτός.
Είναι Ανάγκη η τροποποίηση του άρθρου 26 του ν 2971/2001 να κατατεθεί ως τροπολογία σε αυτό το σχέδιο νόμου ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την αποκατάσταση αυτής της Ιστορικής Αδικίας.
Δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Yeni Safak με τίτλο: «Οι τίτλοι ιδιοκτησίας των νησιών είναι εδώ» Οι Τούρκοι εμφανίζουν τίτλους ιδιοκτησίας με τους οποίους προτρέπουν τους πολίτες τους να προβούν σε κατάθεση αίτησης ώστε να δημιουργήσουν σύγχυση και ίσως τετελεσμένα σε εκτάσεις των νησιών μας.
Ξέρετε για ποιές εκτάσεις μιλούν ;
Για αυτές που αρνήστε να χαραξετε σωστά τα όρια και έχετε τοποθετήσει σε καθεστώς αμφισβήτησης. Ενσωματώστε τα νησιά στην Ελλάδα επιτέλους..Μόνο να πέρνετε ξέρετε
Συγνώμη Κάνατε την χάραξη των κοινόχρηστων με ενιαίους κανόνες για να δημιουργηθούν σωστά οι μερίδες ή πάλι δεν περιέχει κανόνες ουσιαστικού δικαίου το σχέδιο σας….
Για όσους το έχουν ξεχάσει τα Δωδεκάνησα είναι Ελληνικά. Συνήθως σε μία χώρα ισχύουν ίδιοι νόμοι, σας το φωνάζουμε χρόνια τωρα, Φτάνει πια να ξοδεύομουμε τους κόπους μας στα δικαστήρια. Χαραξη και Τακτοποίηση Τώρα.
Πόση υποκρισία και παλιομοδίτικη πολιτική των κλαδικών του 90′ πια. Διάταξη για 200-300 ακίνητα και εξαιρεση 10.000 του γνωστού πλέον σε όλη την Ελλάδα προβλημα. Τροποποίηση του αρθρου 26 του 2971 τώρ να δούμε φώς και εμείς.
Ζητήσαμε το πίο απλό ότι ισχύει στην υπόλοιπη Ελλάδα στον Αιγιαλό και την παραλία να χαραχθούν τα όρια ότι βρισκεται εντός γκρέμισμα και ότι είναι εκτός και προυφύσταται του 71 εξαγορά. Και εσείς τι… Αντί να πείτε αυτοί οι άνθρωποι είναι εκεί πρίν το ελληνικό δημόσιο ας δούμε τι έχουν να μας πουν…επιλέγεται να μας γράψετε όπως έκαναν όλοι οι προηγούμενοι… Κοντός ψαλμος
Με την Ένωση Ιδιοκτητών ενηγμερώσαμε τους πάντες για το τί ακριβώς συμβαίνει στα νησια με κτηματολόγιο. Διωκόμαστε ΑΔΙΚΑ απο ένα νόμο με ιταλική υπογραφή που φροντίσατε να τον κρατήσετε σε ισχύ. Μας αγοήσατε τον Ιούνιο με τον Τσιάρα να πιστεύει πως είμαστε απο άλλο πλανήτη και τώρα αφού πέρασε και αυτός ο σεπτέβρης που μας είπατε έρχεται σχέδιο για την τακτοποίηση και πάλι εμείς λείπουμε..Ρεεε Ελληνες είμαστε και εμείς
Πως Μπορείτε να μας αγνοείτε τόσο επιδεικτικά. Δεν είμαστε στον αιγιαλο και την παραλία γιατί και πάλι να εξαιρεθούμε απο την ευκαιρία να αποκατασταθεί μια ιστορική αδικία…τί πρέπει να κάνουμε για να καταλάβετε ότι έχει στηθεί μεγάλη αδικία εις βάρος μας
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα….
«Με τα κατεχόμενα μας έλεγαν θα είναι και η τροπολογία για το άρθρο 26 του νόμου 2971 για να μπορέσετε να τα πάρετε τουλάχιστον» μετά από αέναη νομή και κατοχή.
…..Μας λένε από το πρώτο μας το γάλα
«Από τη μια μεριά η θάλασσα και από την άλλη μεριά οι μερίδες που κατέγραψαν οι Ιταλοί όπου και αν είναι αυτές όσο μακριά και να είναι «. αυτός είναι ο αιγιαλός και η παραλία στα νησιά μας όπως λέει και ο Νομος… δεν πάει να το έχεις το ακίνητο από το 1800 και να είσαι 200 μέτρα μακριά από την παραλία δεν είναι δημόσιο κτήμα άρα δεν μπορείς να κάνεις υπαγωγή στο νόμο άρα μας κορόιδεψαν πάλι.
Με άλλα λόγια από τη μια μέρα η Τουρκία από την Άλλη η Ιταλία και η Ελλάδα θεατής των βασανιστηρίων μας.
Συνεχίστε την Διασκέδαση σας και απολαύστε και πάλι την παράσταση κύριοι της Ελλ.Βουλης όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία 75χρονια.
Υφ. Οικονομικών Α.Βεσυροπουλος: «Έχετε δίκιο, δεν γίνεται αλλά να ισχύουν σε όλη την Επικρατεια και άλλα στη Ρόδο και στην Κω. Μέσα στους επόμενους μήνες θα έχουμε καταθέσει την λύση»
ΓΓ Υπ. Οικονομικών Μ. Μαστρομανωλης : Είναι δίκαιο το αίτημα το υπουργείο προχωρά στην κατάθεση της σχετικής τροπολογίας για να μπορέσουν οι ιδιοκτήτες να εξαγοράσουν τα ακίνητα τους με το σχέδιο των κατεχομένων.
Κώστας Τσιάρας: » Το νομοσχέδιο της μετάπτωσης δεν περιέχει διατάξεις ουσιαστικού δικαίου (…ουδέν σχόλιο) αλλά επικοινώνησα με το Υπουργείο οικονομικών το οποίο δεσμεύεται πως μέσα στο Σεπτέμβριο θα φέρε την τροποποίηση του σχετικού άρθρου).
Αυτά τους τελευταίους 8 μήνες τα κατεχόμενα έφτασαν και μείναμε σε υποσχέσεις.
Μας κουρασατε.
Αλλά 4 χρόνια υποσχέσεων φτάνουν στο τέλος τους. Δεσμεύσεις από υπουργούς από υφυπουργούς από Βουλευτές και από όποιον άλλο μπορεί να δεσμευθεί. Το μισό νησί είναι αιγιαλός και παραλία και εσείς φέρνετε σχέδιο για την εξαγορά τον κατεχομένων χωρίς να ρυθμιστεί το μεγαλύτερο νομικό κόλπο απορρόφησης εκτάσεων στην ιστορία της συνταγματικής ανθρωπότητας.
Πρώτα την χάραξη των ορίων του αιγιαλού και της παραλίας στα νησιά μας και μετά ειδικές διατάξεις και χρονοδιαγράμματα.
Θα πρέπει να προστεθεί και ο όρος ή διευκρίνηση:
<>.
Καθ’οσον το νόμος επιτρέπει την απόκτηση με χρησικτησία και ελέχθηκε από το κτηματολογικό δικαστή,τότε λοιπόν δικαίως θα πρέπει να προβλεφθούν και αυτές οι περιπτώσεις που θεωρώ αποτελούν την πλειονότητα.
18 χρόνια περιμένουμε τη ρύθμιση αυτή και πάλι δεν εντάσσει την απόκτηση με συμβιβαστική επίλυση διαφοράς(χρησικτησία).
Εμείς ήμαστε καλόπιστοι τρίτοι αφού προηγήθηκαν τρείς άλλες εγγραφές στο κτηματολόγιο.
Η πρώτη εγγραφή έγινε με την περιβόητη πλαστή υπογραφή Νομάρχη και με αγοραπωλησία το πουλάνε σε ένα 2ο,στη συνέχεια ο 2ος το πουλάει σε έναν 3ο και εμείς με την εξώδικη επίλυση διαφοράς,το αποκτήσαμε από τον τρίτο το 2005.
Η αλήθεια είναι πως προηγήθηκε άτυπη αγορά από τον πατέρα μου το 1967 και για αυτό έγινε δεκτή η εξώδικη επίλυση διαφοράς,και έτσι μεταβιβάστηκε σε εμάς στο Κτηματολόγιο.
Αφού προηγήθηκαν 2 άλλςς μεταβιβάσεις με επαχθή αιτία θα πρέπει και εμείς οι τελευταίοι να έχουμε το δικαίωμα εξαγοράς και απόκτησης του.
Απο τον 719/77 εκτός απο τον 2971 εκτός απο την μετάπτωση εκτός και απο αυτό το σχέδιο εκτός. Μάλλον θα πρέπει να κάνουμε αιτηση στην τουρκία τωρα πο το ανακοινωσαν αυτοι πριν απο μας
Ακίνητο 220 μέτρα απο τη θάλασσα με δημόσιο δρόμο να περνά μπροστά του , κληρονομιά απο τη γιαγιά μου το 81 μας είπαν πω΄ς είναι αυθαίρετο και ειναι στην ζώνη της παραλίας. Συστρατευθήκαμε με την ΕΝΙΑΔ και πιστέψαμε πως όταν θα ερχόταν αυτό το σχέδιο νόμου θα είχαμε την ευκαιρία να τελειώνουμε επιτέλους γιατί θα έιχε καταργηθεί ο Ιταλικός νόμος. Πάλι όμως φουμαρα.
ίσως πιό ελλειπής διάταξη του σχεδίου. Τακτοποίηση 200-300 υποθέσεων και εξαίρεση 10000 υποθέσεων αφού ακόμα είμαστε υπο ιταλικό καθεστώς στα νησιά με το άρθρο 3. Τουλάχιστον μισό δισεκατομμύριο χάνει το ελληνικό δημόσιο για σκεφτείτε 10.000*50.000 = 500.000.000 ευρώ τουλάχιστον.
Ότι και να πούμε είναι λίγο απο κάθε άποψη
Κύριε Σταικούρα μας έχουν μεταφέρει καιρό τώρα πως οι τροποποιήσεις του Αιγιαού και τις παραλίες είναι στο γραφείο σας στις οποίες βρίσκεται και η τροποποίηση τυ άρθρου 26 του ν 2971.
Γιατί δεν την καταθέτεται να μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε αυτόν τον νόμο;
Γιατί δεν καλέσατε τους φορείς ώστε να νομοθετηθεί σωστά η ιστορική τροποποίηση και ακούτε μόνο την κτηματική υπηρεσία και όχι την Ιστορία
Είναι αλήθεια ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για αυτους που κατέχουν τις ιδιοκτησίες που δεν κτηματογραφήθηκαν πως θα μπουν στο ίδιο καζάνι αυτού του σχεδίου νόμου;
Γιατι φέρνεται ένα σχέδιο νόμου με ειδική διάταξη για τα Δωδεκάνησα που αφορά 400 ακίνητα χωρίς και ΠΑΛΙ να υπάρχει ρύθμιση για πάνω απο 10000 ακίνητα του παραλιακού μετώπου;
Μήπως να περιμένουμε να περάσει η προθεσμία του ενός έτους που μπορεί κάποιος να υποβάλει αίτηση να λήξη ο νόμος και να το τακτοποιήσετε μετά για να τα βγάλει μετά τα ακίνητα μας η ΕΤΑΔ στο σφυρί… Μην ελπίζεται.
Πάλι εκτός νομοσχεδίου, πάλι ψέμματα, πάλι ψευτικές υποσχέσεις δήθεν Σεπτέμβριο έρχεται η οριοθέτηση όπως γίνεται στην λοιπή Ελλάδα και πάλι φούμαρα. Τον μάρτιο που θα αρχίσουν άδικες κατεδαφίσεις και θα λάβουμε τα μέτρα μας και στις εκλογές θα γελάσουμε.
Με την Ένωση Ιδιοκτητών Ακινήτων Δωδεκανήσου παραθέσαμε ακαδημαική μελέτη τον Νοέμβριο του 2020 που αναφέρει πως στα Δωδεκανήσα το τοπικό δίκαιο είναι αντισυνταγματικό και πλήττει νόμιμους Ιδιοκτήτες ακινήτων που τα δικαιωμάτα τους χάθηκαν εξαιτίας τους.
Τον Μάρτιο του 2022 είδαμε να έρχεται στη διαβούλευση και τελικά να ψιφήζεται απο την Βουλή το νομοσχέδιο της μετάπτωσης που παραδέχεται την σύγκουση του τοπικού δικαίου με το σύνταγμα, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΡΓΟΥΣΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 3 που μας στέρησε τα δικαιώματα μας. Ο υπουργός δικαιοσύνης μας μετέφερε την δέσμευση του Υπ Οικονομικών πως μέχρι το Σεπτέμβρη θα έρχονταν η τροποποίηση του νόμου περί αιγιαλού και παραλίας συμπεριλαμβανομένης και της τροποποίησης του άρθρου 26 του νόμου 2971/2001 ώστε να μπορεί να γίνει η υπαγωγή χιλιάδων ιδιοκτητών στο παρόν σχέδιο νόμου.
Σήμερα στο ίδιο έργο θεατές, για άλλη μια φορά εξαιρούμαστε σαν παιδιά αλλου θεού σαν ξένοι στην ίδια μας τη χώρα, σαν κατακτημένοι.
Το μόνο που μένει είναι να γίνουν πράξη η Τουρκικές Αξιώσεις απο τους τούρκους σε αυτές τις «αμφισβητούμενες» εκτάσεις…Δεν είναι αμφισβητούμενες κύριοι είναι δικές μας.
Η τροπολογία του άρθρου 26 του 2971/2001 που θα καταργούσε το άρθρο 3 των Ιταλών και θα μας έδινε την ευκαιρία εστω και να αγοράσουμε τις περιουσίες μας και να ησυχάσουμε που είναι;
Είμαι 76 Ετών και παλεύω για το σπίτι μου απο την ημέρα που γεννήθηκα, ο Πατέρας μου εξαιτίας της αντίστασης στους Ιταλούς φυλακίστηκε και η ιδιοκτησία μας ξαφνικά έγινε παραλία αφού δεν κτηματογραφήθηκε, απο τότε μέχρι σήμερα η Ελλάδα συμφωνεί με τους ιταλούς φαίνεται. Μάλλον δεν θα προλάβω να δώ τίτλο ιδιοκτησίας και θα παλέυουν τα παιδιά μου και ίσως τα εγγόνια μου. Στις υποσχέσεις που δεν υλοποιήθηκαν και που έχω ακούσει τόσα χρόνια θα προσθέσω αλλη μια.
Τον Ιουνιο μας είπατε θα τακτοποιήσουμε το θέμα μέχρι το Σεπτέμβριο για να έχουμε δικαίωμα υπαγωγής στο σχέδιο νόμου αυτό. Τώρα για άλλη μια φορά στο ίδιο έργο θεατές απουσιάζει η πρόβλεψη για τα ακίνητα που εξαιρέθηκαν της κτηματογράφησης και θεωρούμαστε πως βρισκόμαστε εντός της παραλίας αν και τα ακίνητα μας είναι 250 μέτρα μακριά απο αυτήν. Πάλι για εμάς χωρίς εμάς. Ντροπή
ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΕΣΦΑΛΜΕΝΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΙΑΛΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΑΥΤΟ, ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ;
Κλικ….
Πάλι εκτός το μεγαλύτερο πρόβλημα των νησιών.
Δεν είναι για μας είναι για του άλλους.
Θα συνοδευτεί το σχέδιο νόμου με τροπολογία του άρθρου 26 του ν 2971/2001;
Εσείς δεν υποφέρεστε. 100 χρόνια περιμένουμε το σχέδιο αυτό για να ληθούν τα προβλήματα μας έστω και αγοράζοντας ξανά τα σπίτια μας και εσείς μας πετάτε έξω και πάλι. Φέρνετε αυτό το σχέδιο πριν ορίσετε τα όρια του αιγιαλού και της παραλίας όπως αυτά ισχύουν σε ολη την Ελλάδα;
Μας είχατε πεί το Σεπτέμβριο θα το λύνατε και θα φέρνατε την τροπολογία για τον αιγιαλο στα νησιά Ροδο και Κω για να μπορούμε να μπούμε στο νόμο, και τώρα εκτός απο ότι μας βγάζεται εκτός μας λέτε ότι σε ενα χρόνο θα κλείσουν οι αιτήσεις. Εκλογές έρχονται θα τα πούμε….
Ειδικό άρθρο για τα Δωδεκάνησα χωρίς την τροποποίηση του αιγιαλού μοιάζει σαν έχουν προβληματα καμιά δεκαρία γνωστοί σας και πρέπει κάτι να κάνετε.
Μας κοροίδεψε το Δικαιοσύνης τον Ιούνιο μας κοροίδεψε το Οικονομικών και προχωράμε… Ντροπή!!!
Εμείς είμαστε δημόσια κτήματα όπως ισχύει σε όλη την επικράτεια ή αιγιαλός και παραλία όπως ισχύει στην Ρόδο της Ιταλίας?
Αφού ακόμα ισχύει ο Ιταλικός Κανονισμός και το άρθρο 3 που ΔΕΝ φροντίσατε να τροποποιήσετε κυριε Τσιάρα εμείς τώρα πως θα μπορούμε να μπούμε σε αυτό το νομοσχέδιο, Α ξέχασα θα το έφτιαχνε το άρθρο 26 του 2971/2001 το Υπ οικονομικών τον Σεπτέμβριο. Δεν μας είπατε όμως ποιον Σεπτέμβριο ευνοούσατε. Γελάει ο Κόσμος.
Για άλλη μια φορά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια εξόφθαλμή και φωτογραφική διάταξη. Με το παρόν άρθρο φροντίζει ο νομοθέτης να νομιμοποιήσει ορθά τα δημόσια ιδιόκτητα που καταγράφονται απο την εποχή της τουρκοκρατίας στα νησιά μας απο την άλλη όμως φωτογραφικά,οι πλαστοί τίτλοι ιδιοκτησίας που βρέθηκαν στο κτηματολόγιο ρόδου των οποίων ο νεκρός πλαστογράφος μπήκε στη φυλακή θα βρούν χώρο να νομιμοποιηθούν.
Το σημαντικότερο όμως γεγονός είναι πως έρχεται ένα σχεδιο νόμου για την εξαγορά καταχωμένων δημοσίων κτημάτων χωρίς να έχουν ορισθεί με σαφήνεια και να διαχωριστούν τα δημόσια κτήματα απο τους κοινόχρηστους χώρους.
Αλήθεια πως μπορεί στην ειδική διάταξη για τα Δωδεκάνησα να απουσιάζει η κατάργηση του άρθρου 3 του Κτηαμτολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου και η τροπολογία του άρθρου 26του ν 2971/2001 που θα κάνει σαφή τα δικαιώματα του δημοσίου ως προς την ιδιωτική του περιουσία και τα όρια των κοινόχρηστων χώρων του αφενός και αφετέρου θα δώσει την ευκαιρία σε χιλιάδες ιδιοκτήτες να εξαγοράσουν τουλάχιστον τις ίδιες τους τις περιουσίες που χρόνια τώρα κατακτητές και κατακτημένοι προσπαθούν να τους τις υφαρπάξουν επιλέγοντας την εξαθλίωση ως τρόπο.
Είναι καιρός να παρθεί μια μεγάλη απόφαση φτάνει πια.
Αυτοί οι άνθρωποι κράτησαν το ελληνικό στοιχείο στα νησιά, αυτοί οι άνθρωποι μέσω των προστίμων σας έχουν αγοράσει αυτά τα ακίνητα 10 φορές, αυτοί οι άνθρωποι αποτέλεσαν τα θεμέλια της έναρξης του τουρισμού. Μην του πολεμάτε άλλο είναι και αυτοί Έλληνες όπως και εσείς εκτός αν είστε ακόμα Ιταλοί…
Πόσα χρόνια θα μας εξαιρείτε ακόμα. Δώστε μας την ευκαιρία έστω να τα αγοράσουμε.
Καταργείστε το άρθρο 3 του κτηματολογικού κανονισμού με τροποποίηση του άρθρου 26 του νόμου για τον αιγιαλό να μπορούμε και εμείς έστω να τα αγοράσουμε και να ησυχάσουμε. Δεν βρισκόμαστε ούτε στον αιγιαλό ούτε στην παραλία και είμαστε εκεί πρίν να έρθει το ελληνικό δημόσιο. μην ελπίζεται δεν θα σας τα χαρίσουμε.
H Ένωση Ιδιοκτητών Ακινήτων Δωδεκανήσου με δεκάδες επιστολές προς κάθε αρμόδιο Φορέα, παρέθεσε στοιχεία που αφορούν μια ιστορική αδικία που πλήττει τα νησιά μας για σχεδόν έναν αιώνα. Πάνω απο 14.000 ιδιοκτήτες ακινήτων εξαιρέθηκαν για προφανής λόγούς της ιταλικής κτηματογράφησης με την πρόφαση, πως βρίσκονται εντός των ορίων της κοινόχρηστης ζώνης του παραλιακού μετώπου, το οποίο για τους κατακτητές ήταν το όπλο της υφαρπαγής των περιουσιών των νησιωτών, γεγονός που μαρτυρούν ιστορικά στοιχεία. Η Ελληνική πολιτεία εκμεταλλεύθηκε το κατακτητικό διάταγμα και ο διατήρησε σε ίσχύ μέχρι και σήμερα. Τον περασμένο Ιούνιο κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου περί την ένταξης περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στην ενιαία εθνική νομοθεσία ΓΙΑ άλλη μια φορά όλοι έπαιξαν με την νοημοσύνη μας και ενέδωσαν στα συμφέροντα των άμεσα ενδιαφερομένων, οι οποίοι βγάζουν το ψωμί τους με τις αγωγές 14.000 που κατατίθενται ετησίως στα νησιά μας, αφού σε αυτό το νομοσχέδιο έχει προβλεφθεί και να καταργηθεί κάθε αδικία που περιείχε ο ιταλικός κανονισμός ΕΚΤΟΣ φυσικά απο την ιστορική τροποποίηση- κατάργηση του άρθρου 3 που θα έβαζε τέλος στην ταλαιπωρία και την αγωνία χιλιάδων πολιτών. Το σημαντικότερο γεγονός είναι πως αυτή η διοικητική αδράνεια που συνεχίζεται σχεδόν έναν αιώνα έχει ώς αποτέλεσμα να εξαιρούνται απο το παρόν σχέδιο νόμου όλοι αυτοί οι ιδιοκτήτες ακινήτων. Με δεκάδες επιστολές μας ενημερώσαμε πως η τροποποίηση του άρθρου 26 του νόμου 2971/2001 θα πρέπει να προηγηθεί ώστε να λυθεί επιτέλους το ζήτημα που ταλανίζει τα νησιά μας αφενός και αφετέρου να μην χαθούν εκατομμύρια ευρώ απο τα δημόσια ταμεία. Να θυμίσουμε πως οι ιδιοκτήτες αυτοί στη βάση του Ιταλικού διατάγματος φαίνεται να είναι καταπατητές δημόσιας γής και των κοινόχρηστων χώρων του αιγιαλού και της παραλίας που κάτι τέτοιο με την ενιαία εθνική νομοθεσία ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ. Με ΑΠΛΆ ΛΌΓΙΑ ΑΝ ΟΙ Ιδιοκτήτες ΑΥΤΟΊ δεν βρίσκονταν στην Ροδο την Κω και στο Λακκί Της Λέρου αλλά πχ στη Σύρο δεν είχαν αυτό το πρόβλημα και ούτε θα έπρεπε να εξαγοράσουν την ίδια τους την περιουσία.
Για άλλη μια φορά όμως οι πολιτεία τους αγνοεί και τους αφήνει μετέορους να πληρώνουν υπέρογκα πρόστιμα αυθαίρετης χρήσης και να έρχονται αντιμέτωποι με πρωτόκολλα κατεδάφισης στις περιουσίες των προγόνων τους που σε χιλιάδες περιπτώσεις χρονολογούνται απο το 1880 τουλάχιστο..
Η Ένωση μας καλεί το Υπουργείο Οικονομικών να φέρει τροπολογία του άρθρου 26 του νόμου 2971/2001 που θα συνοδέψει το παρόν σχέδιο νόμου στη βουλή ώστε να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα σε όλη την επικράτεια χωρίς να εξαιρεθούν και πάλι τα νησιά μας. Οι γείτονες μας πρόσφατα κάλεσαν Τούρκους πολιτες ώστε να διεκδικήσουν εκτάσεις στα νησιά μας, μην αφήνεται άλλο μετέωρα τα σύνορά μας και του πολίτες της Ελλάδας.
Οι Νομικοί Σύμβουλοί της Ένωσης Ιδιοκτητών Ακινήτων Δωδεκανήσου πιστοί στον σκοπό της Ένωσης συνέταξαν το σχέδιο της απαραίτητης τροπολογίας του άρθρου 26 του νόμου 2971/2001, το οποίο όπως ισχύει μέχρι σήμερα, τοποθετεί, εσφαλμένα με βάσει τις διατάξεις που ισχύουν στη λοιπή Ελλάδα, χιλιάδες ιδιοκτήτες εντός αιγιαλού και παραλίας στερώντας του από την εποχή της Ιταλικής κατοχής το δικαίωμα της κτηματογράφησης των ιδιοκτησιών που κληρονόμησαν από τους προγόνους τους.
Για να γίνει σαφές το νόημα της λέξης εσφαλμένα αρκεί να αναφέρουμε πως σε σύγκρουση με το Σύνταγμα και την αρχή της ισότητας ο νόμος 2971/2001 οριοθετεί τον αιγιαλό μέχρι τα όριο του χειμέριου κύματος και την ζώνη της παραλίας από 30 έως 50 μετρα στις περιπτώσεις που απαιτείται για την διευκόλυνση της πρόσβασης στον αιγιαλό, ενώ στα Δωδεκάνησα βάσει των διατάξεων, του Ιταλικού κατοχικού με οθωμανικές ρίζες, κανονιστικού Διατάγματος, ο αιγιαλός στις εκτός αστικών κέντρων περιοχές είναι στα όρια του χειμέριου κύματος προσαυξημένος κατά 12 μέτρα και η παραλία μέχρι τα όρια πάσης άλλης ιδιοκτησίας δημόσιας ή ιδιωτικής διάταξη που ερμηνεύεται εδώ και χρόνια, μέχρι τα όρια των ιδιοκτησιών που κατέγραψαν οι ιταλικές δυνάμεις στο Ιταλικό κτηματολόγιο.
Το άρθρο 26 του νόμου 2971/2001 που αναφέρεται στο καθεστώς Δωδεκανήσου ορίζει πως οι διατάξεις του Ιταλικού διατάγματος κατισχύουν του εθνικού Νόμου στα νησιά της Δωδεκανήσου, κυρίως όμως στα νησιά τα οποία έχουν κτηματολόγιο καθώς στα υπόλοιπα που δεν έχουν, ορίστηκε ο αιγιαλός βάση του εθνικού νόμου και μετά μπήκαν σε καθεστώς κτηματογράφησης στο Κτηματολόγιο ΑΕ.
Στις διατάξεις της προτεινόμενης τροπολογίας προβλέπεται η αποκατάσταση χρόνιων αδικιών με τρόπο τέτοιο ώστε να παραμένουν ακέραια και αδιαμφησβήτητα τα κοινόχρηστα αγαθά του αιγιαλού και της παραλίας.
Σχέδιο Τροπολογίας Άρθρου 26 ν2971/2001
Το άρθρο 26 του ν. 2971/2001 ( Α 285) αντικαθίσταται ως εξής :
«1. Ο αιγιαλός και η παραλία στα νησιά της Περιφερειακής Ενότητας Δωδεκανήσου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου καθορίζονται κατά τον παρόντα νόμο.
2. Κατά την οριοθέτηση του αιγιαλού και της παραλίας, όπως ορίζονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου, η περιοχή που προκύπτει ανάμεσα στην οριογραμμή της παραλίας, όπως αυτή ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, και τα όρια κάθε άλλης ιδιοκτησίας, όπως αυτά είχαν προσδιοριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 του ΚΔ 132/1929, ανήκει στην ιδιωτική περιουσία του δημοσίου, εξαιρουμένων των δημοτικών ή ιδιωτικών ακινήτων, μετά των υφισταμένων κτισμάτων τα οποία προϋφίστανται του έτους 1973. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα τεχνικού και λεπτομερειακού χαρακτήρα σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου αυτού.
3. Τυχόν διοικητικές πράξεις, διοικητικής αποβολής κατεδάφισης και πράξεις επιβολής προστίμου, που επιβλήθηκαν στους ιδιοκτήτες της παραγράφου 2, βάση των διατάξεων του άρθρου 3 του ΚΔ132/1929 θεραπεύονται με σχετική αίτηση.
4.Oι διατάξεις του άρθρου 3 ΚΔ 132/1929 παύουν να ισχύουν από τη δημοσίευση του παρόντος»
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ ήρθε η ώρα για την αποκατάσταση της ιστορικής αδικίας.
Απο τον Νοέμβριο του 2020 περιμένουμε αυτό το σχέδιο νόμου ώστε να δούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων των νησιών Ρόδου Κω Λέρου να επέλθει η ιστορική αποκατάσταση των ιδιοκτησιών τους που εξαιρέθηκαν της ιταλικής κτηματογράφησης στο παραλιακό μέτωπο. Τον Ιούνιο η κυβέρνηση δεσμεύτηκε πως θα προχωρούσε το Υπ Οικονομικών στην τροποποίηση του άρθρου 26 του ν 2971/2001 το οποίο θα καταργούσε επιτέλους το εσφαλμένο και κατακτητικό άρθρο 3 του Ιταλικού Κτηματολογικού κανονισμού και θα χαράσσονταν επιτέλους τα όρια του αιγιαλού και της παραλίας και να γίνονταν οι ιδιοκτησίες των ανθρώπων δημόσια κτήματα και με αυτό το νομοσχέδιο να μπορούσαν ΕΣΤΩ και να αγοράσουν τις ίδιες τους περιουσίες που κληρονόμησαν απο τους προγόνους τους απο την περίοδο της Τουρκοκρατίας ακόμα. Αντί αυτού το παρόν σχέδιο προηγείται της ιστορικής τροποποίησης η καλύτερα δεν συνοδεύεται απο την τροποποίηση του άρθου 26 του ν 2971/2001 με αποτέλεσμα 14.000 ιδιοκτήτες ακινήτων να εξαιρούνται και πάλι απο την νομοθέτηση και να παραμένουν δέσμιοι ενός κατακτητικού νόμου. Κρίνεται απαραίτητη η άμεση τροποποίηση του νόμου περί των ορίων του αιγιαλού και της παραλίας στη βάση της εθνικής νομοθεσίας και στα νησιά μας, που θα σημαίνει και την δυνατότητα υπαγωγής των Δωδεκανήσιων στον παρόν σχέδιο νόμου. Απαραίτητος επίσης είναι στην σχετική τροποποίηση και εξαιτίας της ιδιάζουσας περίπτωσης ο ορισμός ημερομηνίας απόδειξης εμπράγματων δικαιωμάτων το 1971 ώστε να εμπίπτουν οι ιδιοκτήτες που εξαιρέθηκαν της κτηματογράφησης σε χαμηλότερο συντελεστή της αντικειμενικής αξίας καθώς πληρώνουν τις περιουσίες τους ξανά και ξανά εξαιτίας ενός αιώνος διοικητικής αδράνειας.
Μην κοροιδεύεται άλλο τους νησιώτες. Δώστε τέλος στην αγωνία τους. Για πρώτη φορά μια όμάδα χιλιάδων ανθρώπων ζητά την ισότητα και την ίση αντιμετώπιση τους απο τον νομο χωρίς ίχνος ρουσφετολογίας, με υψηλό το αίσθημα της περιβαλλοντικής συνείδησης και εξακολουθείτε να τους αγνοείται. Υλοποιήστε της δεσμεύσεις σας.
Σωτήρης Βαγιανός Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Ακινήτων Δωδεκανήσου.
Υπάρχουν και οι περιπτώσεις που τα ακίνητα αποκτήθηκαν λόγω επαχθούς αιτίας από καλόπιστους τρίτους
πλην όμως όχι με συμβόλαιο αγοράς αλλά με χρησικτησία και ειδικότερα με αγωγή χρησικτησίας επί της οποίας υπογράφηκε πρακτικό εξωδικαστικής επίλυσης διαφοράς , που ενέχει θέση δικαστικής απόφασης, το οποίο επικυρώθηκε από τον πρόεδρο του δικαστηρίου και μεταγράφηκε στο κτηματολόγιο , ως λόγος δε απόκτησης της νομής από τον τρίτο περιγράφεται στις αγωγές αυτές ότι ήταν η άτυπη πώληση του ακινήτου ( δηλαδή επαχθής αιτία).
Θα πρέπει να περιληφθούν και οι περιπτώσεις αυτές καθώς η αγωγή χρησικτησίας ( 15ετής κτητική παραγραφή) είναι η πλέον συνήθης τακτική μεταβίβασης στο Κτηματολόγιο Ρόδου και αφορά περίπου το 50% των περιπτώσεων που προσπαθεί να ρυθμίσει ο νόμος.
ΘΑ πρέπει να προστεθεί και η απόκτηση ακινήτου που έγινε με συμβιβαστική επίλυση διαφοράς (χρησικτησία) επιπλέον της επαχθούς αιτίας,όταν έχουν προηγηθεί τρείς άλλες μεταβιβάσεις.
ΘΑ πρότεινα για απόκτηση από επαχθή αιτία κάποιου ακινήτου να ορίζετε η 15ετία σαν προ απαιτούμενος χρόνος κατοχής του τελευταίου αγοραστή ή 20ετία από την πρώτη απόκτηση του από το Δημόσιο και την εγγραφή του στο κτηματολόγιο.
ΣΟΦΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ