Στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167) προστίθεται άρθρο 28Β ως εξής:
«Άρθρο 28Β
Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας
Για τους υπόχρεους της παρ. 1 του άρθρου 28Α που αποκτούν εισόδημα από μισθωτή εργασία ή σύνταξη του άρθρου 12 ή από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα της παρ. 1 του άρθρου 21, το οποίο υπολείπεται του ποσού της παρ. 2 του άρθρου 28Α, το ποσό της παρ. 2 του άρθρου 28Α μειώνεται κατά ποσό που αντιστοιχεί στο εισόδημα που αποκτούν από τη μισθωτή εργασία, τη σύνταξη ή την αγροτική δραστηριότητα.
Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
Άρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 330 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 29 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΛΗΡΩΜΗΣ Άρθρο 3 Αγοραπωλησία ακινήτων με τραπεζικά μέσα πληρωμής – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 20 ν. 3842/2010 – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 1587/1950
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 4 Συνέπειες από την ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Τροποποίηση άρθρου 15Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 5 Κυρώσεις για χρήση μετρητών άνω του προβλεπόμενου ορίου – Προσθήκη παρ. 1Α και τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 54 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πρόστιμα για παραβάσεις έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης από Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό – Τροποποίηση περ. β) παρ. 1 άρθρου 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 257 ΣχόλιαΆρθρο 7 Κυρώσεις για παράβαση της υποχρέωσης προς ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Προσθήκη άρθρου 54ΙΓ στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Εφαρμογή κινήτρων για ηλεκτρονική τιμολόγηση – Μεταβατική διάταξη – Προσθήκη παρ. 84Α στο άρθρο 72 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 152 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ Άρθρο 10 Μείωση τέλους επιτηδεύματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3986/2011
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 11 Μεταφορά ζημιών από την επιχειρηματική δραστηριότητα – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 27 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 12 Χρήση έμμεσων τεχνικών για τον προσδιορισμό εισοδήματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 28 στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1.210 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 15 Άλλες μειώσεις του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ειδικές ρυθμίσεις – Προσθήκη άρθρου 28Γ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 16 Διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Δ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 17 Φορολόγηση επί του τεκμαιρόμενου ελάχιστου κέρδους για φυσικά πρόσωπα που έπαυσαν την ατομική επιχειρηματική δραστηριότητά τους και έχουν συστήσει μονοπρόσωπη εταιρεία – Προσθήκη άρθρου 28Ε στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 18 Μεταβατική διάταξη για προκαταβολή φόρου σε περίπτωση τεκμαρτού προσδιορισμού κέρδους – Προσθήκη άρθρου 28ΣΤ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Άρθρο 19 Μέτρα δέουσας επιμέλειας για τη διάθεση και τη διακίνηση ενεργειακών προϊόντων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20 Παραβάσεις σχετικές με τα καύσιμα – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 119Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Έλεγχος συστημάτων εισροών – εκροών – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 31 ν. 3784/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού ΚώδικαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Καταγραφή ελέγχων της Φορολογικής Διοίκησης και συναλλαγών με φορολογουμένους – Προσθήκη παρ. 4, 5 και 6 στο άρθρο 23 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 24 Χρηματική επιβράβευση προσώπων κατόπιν επιβολής προστίμου μετά από επώνυμη καταγγελία – Προσθήκη παρ. 3 έως 9 στο άρθρο 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 99 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 25 Εισόδημα από βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 39Α Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 132 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διάρκεια και φορολογική αντιμετώπιση βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 111 ν. 4446/2016
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 27 Υπαγωγή βραχυχρόνιας μίσθωσης σε καθεστώς Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 4, τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 8 και παρ. 2 Κεφαλαίου Β Παραρτήματος ΙΙΙ Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
- 98 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 28 Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Αντικατάσταση άρθρου 53 ν. 4389/2016 και τροποποίηση Παραρτήματος Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 29 Έκπτωση δαπανών ανακαίνισης κτιρίων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 39Β Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενωνΆρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιώνΆρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας ΑκινήτωνΆρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας Ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΦΟΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Άρθρο 35 Επιδόσεις εγγράφων που εκδίδονται στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3Α, τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 5 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Άμεσος προσδιορισμός φόρου σε περίπτωση δήλωσης Φόρου Προστιθέμενης Αξίας σε άλλο κράτος μέλος στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 31 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 53 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Επιβολή, κοινοποίηση και πληρωμή προστίμων που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 62 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 43 Φόρος κατανάλωσης σε ηλεκτρικά θερμαινόμενα προϊόντα χωρίς καπνό – Τροποποίηση άρθρου 53Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Διαδικασίες μεταβολής φορολογικής κατοικίας – Τροποποίηση παρ. 2α άρθρου 4 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Χωριστή φορολογική δήλωση συζύγων – Αντικατάσταση περ. β) παρ. 4 άρθρου 67 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 46 Μείωση συντελεστή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 1676/1986
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Μείωση συντελεστή φόρου πώλησης εισηγμένων μετοχών – Τροποποίηση περ. α παρ. 2 άρθρου 9 ν. 2579/1998
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 32 ν. 3220/2004
- 35 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 49 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Νοεμβρίου 2023, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Νοεμβρίου 2023, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
142 Σχόλια 2833 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Έχουμε κάνει ένα τεράστιο δημόσιο που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τι πάει να πει δουλεύω και βάζω μέσα και το στρατό μιας και δεν διαφέρει από το υπόλοιπο δημόσιο εκτός ίσος από κάποια επιλεκτικά τμήματα. Ειλικρινά το μόνο που θα καταφέρετε με τον συγκεκριμένο νόμο είναι να κλείσετε τους πολύ μικρούς για να αρχίσουμε και εμείς να γυροφέρνουμε γύρο από το δημόσιο, τα επιδόματα τα και τα ταμεία ανεργίας. Θα έλεγα ότι το κάνετε από αφέλεια και θα έγραφα ολόκληρα κατεβατά, ότι είναι αδύνατο να βγάζουμε αυτά τα ποσά που ισχυρίζεστε κέρδος, για να σας αποδείξω ότι κάνετε λάθος μέσα από χρεωκοπία, μνημόνια, υπερφορολογήσει και COVID. Λειτουργείτε σαν νέος κοτσαμπάσης !!! αλλά ακόμα και αυτός ήθελε να υπάρχουμε για να μπορεί να μας φορολογεί, εσείς θέλετε να μας εξαφανίσετε.
Άρθρο 14: Στα εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο εισόδημα από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, θα πρέπει να προστεθούν και αυτά από την εκμίσθωση ακινήτων, δεδομένου ότι έτσι:
1. Αντιμετωπίζονται, λογικά και δίκαια, περιπτώσεις συνεπών επιχειρηματιών που, έχοντας τη δυνατότητα λόγω είσπραξης ενοικίων, επιλέγουν τη διατήρηση της όχι επικερδούς επιχείρησής τους αναμένοντας καλύτερες μέρες, ενώ είναι και ασφαλισμένοι στον ΕΦΚΑ, καταβάλλοντας τις εισφορές τους.
2. Οι παραπάνω επιχειρήσεις διατηρούν το υφιστάμενο προσωπικό τους, που, προφανώς, θα απολυθεί σε περίπτωση παύσης της λειτουργίας τους.
3. Δημιουργείται κίνητρο για τη δήλωση των μισθωμάτων που εισπράττονται.
Τα εισοδήματα από ενοίκια θα πρέπει να αφαιρούνται από το τεκμήριο. Είναι τεκμήριο διαβίωσης και φορολογούνται αυτοτελώς. Εάν δεν αφαιρούνται είναι σαν να φορολογούνται δύο φορές και αυτό θα οδηγήσει, αυτονοήτως, σε αύξηση των ενοικίων.
Ευχαριστώ
Για λόγους δικαιοσύνης και πραγματικότητας γεγονότων πρέπει να μπει όρος ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη του όλα τα εισοδήματα που έχει ο επιχειρηματίας με ατομική επιχείρηση καθώς είναι και αλληλέγγυος ο ίδιος για τα χρέη που τυχών δημιουργηθούν από την άσκηση του επιτηδεύματος του άρα χρησιμοποιεί και όλες τις πηγές εισοδήματος του για να ευδοκιμήσει η ατομική του επιχείρηση. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα εισοδήματα του και από άλλες πηγές, να φορολογείται το μεγαλύτερο εισόδημα μεταξύ:
α) του πραγματικού από όλες τις πηγές
β) των τεκμηρίων διαβίωσης
γ) του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους ατομικής επιχείρησης.
οταν υπαρχει ελευθερο επαγγελμα απο πχ δικηγορος και επισης ο δικηγοροσ συμμετεχει σε εταιρεια νομικης μορφησ και ασκει ουσιαστικα το επαγγελμα του δικηγορου επικουρικα και η κυρια πηγη εισοδηματος ειναι απο την εταιρεια θα πρεπει το εισοδημα του απο την εταιρεια που φορολογειται στην πηγη (εταιρεια) και προκυπτουν εισοδηματα που φορολογηθηκαν , να ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ στο συνολικο εισοδημα Ττου φορολογουμενου οπως θα γινεται αν εχει και μισθωτες αποδοχες και αν αυτο υπερβαινει το τερμακτο εισοδημα που οριζει ο νομος να μην φορολογειται τερκμακατα αφου το τερκμακτο εισοδημα καλυπτεται απο το εισοδημα του στην εταιρεια .
Αποτελεί μια ακόμη άδικη μεταχείριση σε βάρος των ιδιοκτητών ακινήτων το ότι τα μισθώματα δεν συγκαταλέγονται μεταξύ των πηγών εισοδήματος που μειώνουν το νέο τεκμήριο των επαγγελματιών. Αυτό πρέπει να διορθωθεί άμεσα, με την αυτονόητη προσθήκη στη σχετική διάταξη και των μισθωμάτων, εφόσον το ζητούμενο του νομοσχεδίου είναι η φορολογική δικαιοσύνη και λογική, και όχι η φορολογική καταπίεση…
θα μπορούσε να ληφθεί υπ όψην κάτι σε σχέση με προώθηση της ιδιωτικής ασφάλισης γενικότερα ως κουλτούρα υγιούς εξόδου με ανταποδωτικό ώφελος.
Παρακαλώ να εξαιρεθούν οι αμειβόμενοι με μπλοκάκι και έδρα την οικία τους, αλλιώς οδηγούνται σε οικονομική καταστροφή.
ποια η ερμηνεία της διατύπωσης, «το οποίο υπολείπεται του ποσού της παρ. 2 του άρθρου 28Α»;;;;;; Δηλαδή εάν το ποσό από μισθούς ή συντάξεις υπερβαίνει το ποσό της παρ. 2 του άρθρου 28Α (τεκαρτά κέρδη ατομικής επιχείρησης), τότε δεν θα υπολογίζεται μείωση;;;;;;;;;;;;;;;;;; Εξετάστε πάλι τη διατύπωση γιατί εάν παραμείνει έτσι, οδηγούμαστε σε εξωφρενική φορολόγηση ενός μισθωτού ο οποίος ως δεύτερη απασχόληση μπορεί να ασκεί και επαγγελματική δραστηριότητα.
Επίσης σαφώς στα εισοδήματα που μειώνουν τα τεκμαρτά κέρδη του 28Α πρέπει να προστεθούν όλα τα λοιπά φορολογητέα ή και τα νομίμως απαλλασσόμενα εισοδήματα όχι σε ατομικό αλλά σε οικογενειακό επίπεδο. Γενικά εάν δεν προσέξετε ο νόμος αυτός θα καταπέσει στα δικαστήρια αφού όμως θα έχει αδικήσει και ταλαιπωρήσει τον κόσμο.
Παρακαλώ να εξαιρέσετε ΡΗΤΩΣ τις ατομικές επιχειρήσεις που φορολογικά υπάγονται στην κατηγορία ΜΙΣΘΩΤΟΥ όπως επισήμως αναγγελλόταν πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου.
Καταρχήν να σημειώσω πως 10 χρόνια τώρα περιμένουμε να καταργηθούν τα τεκμήρια και πάμε κάθε χρόνο σε αναβολή.
Τεκμήρια που είναι άδικα, κάτα κοινή ομολογία και της κυβέρνησης, αφού πιάνουν μόνο τους μικρούς που κατάφεραν να έχουν ένα σπίτι και ένα αυτοκίνητο.
Δλδ πληρώνεις για την κατοχή και όχι για το εισόδημα. Χαράτσι δηλαδή όπως και ο ΕΝΦΙΑ.
Και αντί αυτού πάμε σε νέα τεκμήρια και για την εργασία. Βήμα προς τα πίσω αντί για μπροστά. Και τα λέω αυτά ενώ είμια μισθωτός.
Αν γίνει τελικά αυτό για το τεκμήριο πρέπει τουλάχιστον να μετράνε ΟΛΑ τα εισοδήματα που εισπράτουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες. ΚΑΙ τα ενοίκια. Όπως και στο ατομικά τεκμήρια. Έτσι δημιουργείται και ένα κίνητρο να δηλώνονται τα πραγματικά εισοδήματα από ενοίκια και όχι μισά στο συμβόλαιο και μισά μαύρα στο χέρι.
Ξέρετε πόσοι κρατάνε ανοικτά βιβλία για διάφορους λόγους (προβλήματα υγείας, κούρασης, μεγάλης ηλικίας κτλ) απλά για να πληρώνουν εφκα και να έχουν ασφάλεια; Δηλαδή θα αναγκαστεί κόσμος να μην είναι ασφαλισμένος τελικά στον εφκα.
Πολύ φοβάμαι πως τα έσοδα που περιμένει η κυβέρνηση δεν θα έρθουν ποτέ αφού θα χαθούν από τα κλεισμένα βιβλία και την αύξηση της μαύρης εργασίας.
Και μετά ότι και να κάνεις ΔΕΝ ξανα ανοίγουν. Νόμος. Ότι κλείσει δεν ξανα ανοίγει.
Και όλα αυτά τα προβλήματα δημιουργούνται από τα αναχρονιστικά τεκμήρια που όσοι όντως κλέβουν δεν θα νοιαστούν και πολύ για ένα χιλιάρικο έξτρα φόρο αλλά όσοι δουλεύουν οριακά θα πάθουν μεγάλη ζημιά.
Μόνη λύση που άγνωστο γιατί δεν την υιοθετούμε είναι η αμερικάνικη φορολόγηση.
Έσοδα έξοδα για ΟΛΟΥΣ και πλέον όλοι θα ζητάνε απόδειξη για να μην φορολογηθούν στο τέλος του χρόνου. Εύκολα πλέον θα εμφανιστούν τα πραγματικά εισοδήματα όλων.
Μέχρι να γίνει αυτό θα υπάρχουν τα τεράστια προβλήματα και αδικίες των τεκμηρίων..
Για ποιό λόγο δεν έχει συμπεριληφθεί στη συγκεκριμένη διάταξη για τον υπολογισμό του τεκμηρίου και τα εισοδήματα από μίσθωση ακινήτων, δηλαδή η είσπραξη ενοικίων; Είναι σωστό και δίκαιο να συμπεριληφθεί και το εισόδημα από ενοίκια για τον υπολογισμό του τεκμαρτού εισοδήματος. Η συγκεκριμένη πηγή εισοδήματος είναι απολύτως διαφανής, κατατίθενται κάθε μήνα το ενοίκιο στον λογαρισμό του ελεύθερου επαγγελματία, είναι ποσό συγκεκριμένο και φορολογήσιμο κάθε έτος και επομένως πρέπει να συμπεριληφθεί και αυτή η πηγή εισοδήματος.
Το ορθό και φορολογικώς δίκαιο είναι να προστεθούν στα εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα και τα εισοδήματα από μισθώματα ακινήτων.
Εισοδήματα νόμιμα και υψηλά φορολογημένα (π.χ. ΕΝΟΙΚΙΑ,ΤΟΚΟΙ) τα οποία προσμετρώνται στην υποχρέωση κατανάλωσης του 30% με ηλεκτρονικά μέσα γιατί δεν υπολογίζονται στην μείωση του τεκμαρτού κέρδους;
Καλημέρα σας, είμαι συνταξιούχος ΟΑΕΕ και έχω εισοδήματα από ακίνητα, η σύζυγός μου έχει ατομική επιχείρηση(από το 2014) και λειτουργεί την επιχείρηση για να βγάλει μία μικρή σύνταξη στα 67 έτη(σήμερα είναι 61) και λόγω ηλικίας εργάζεται λίγες ώρες και το καθαρό της εισόδημα είναι πολύ κάτω από τα τεκμήρια. Το οικογενειακό εισόδημα είναι πολλαπλάσιο των τεκμηρίων. Ως εκ τούτου πιστεύω ότι θα πρέπει να την απαλλάξετε από πρόσθετη φορολόγιση.
α) Συνυπολογισμός μισθωμάτων (τα οποία φορολογούνται και υπέρογκα) – ένα επιπλέον κίνητρο για την μη απόκρυψή τους!
β) Εξαίρεση όλων όσων συμπληρώνουν ένα ηλικιακό όριο και έχουν εισέλθει σε διαδικασία συνταξιοδότησης εντός του 2023.
γ) Να μην ισχύσει το 30% για προσωπικές δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα για το υπερβάλλον ύψος του τεκμαρτού εισοδήματος. Είναι αδύνατο να καλυφθεί σto σύντομο διάστημα που απομένει!
Πρέπει να υπολογίζονται στο ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα τα έσοδα από ενοίκια…
Στα εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο κέρδος Ελευθερων Επαγγελματιών θα πρέπει κατ’ελάχιστον να προστεθούν, τα υπόλοιπα εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα (π.χ. κέρδη από προσωπικές εταιρείες (Ο.Ε, ΕΕ)), τα μερίσματα και τα έσοδα από ενοίκια
ΜΗΛΑΤΕ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΤΟΥ ΤΕΚΜΑΡΤΟΥ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΜΙΣΘΟΥς Η ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΞΕΙς Η ΑΓΡΟΤΙΚΕςΕΡΓΑΣΙΕς!!
Για εισοδημα απο ενοικια γιατι δεν λαμβανεται υποψιν?????
1.γιατι οι ελεύθεροι επαγγελματίες να μην έχουν αφορολόγητο;
2.γιατι να μην έχουν δικαίωμα στη ζημιά;
3. Πρέπει προφανώς να προστεθούν τα εισοδήματα απ ενοίκια
Με ποια λογικη ενας μισθωτος εχει αφορολογητο οριο και ενας ελευθερος επαγγελματιας δεν εχει?
Και στις δυο περιπτωσεις δεν πρεπει να καλυφθουν καποιες βασικες αναγκες διαβιωσης?
Επισης το τελος επιτηδευματος δεν αντιστοιχει σε τεκμαρτη φορολογηση?
Η εννοια του επιχειρειν , δεν ενεχει ρισκο ?
Πως αυτο αναιρειται με ( πρακτικα μη μαχητο) τεκμαρτο εισοδημα?
Ενα ξεκαθαρα εκδικητικο και αδικο νομοσχεδιο που βαζει τον πολιτη για αλλη μια φορα απεναντιστο κρατος.
Η διάταξη συμπληρώνεται ως εξής στο τέλος: 《 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας……. μειώνεται κατά ποσό που αντιστοιχεί στο εισόδημα που αποκτούν από τη μισθωτή εργασία, τη σύνταξη ή την αγροτική δραστηριότητα ή εισοδήματα από ακίνητα, μερίσματα, τόκους ή άλλα φορολογητέα εισοδήματα》.
Δεν είναι συνταγματικό να λαμβάνετε υπόψη μόνο την μισθωτή εργασία ή την σύνταξη ως λόγο μείωσης του τεκμαιρόμενου κέρδους, αλλά κάθε φορολογητέο εισόδημα της φορολογικής δήλωσης.
10920 ΕΕ/14=780
780 ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ ΜΗΝΙΑΙΟΣ ΜΙΣΘΟΣ (ΜΙΚΤΑ)
780Χ13,87%=108,19 ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ 780-108,19=671,81 ΚΑΘΑΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
671,81Χ14=9405,4 ΕΤΗΣΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΕΕ 240,25Χ12= 2883
ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΜΙΣΘ 108,19Χ14=1514,66
ΣΤΟ ΜΙΣΘΩΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙ!
ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΓΙΑΤΙ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ!
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΣΤΟ ΠΟΔΙ(ΟΤΙ ΠΡΟΛΑΒΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΟΥΜΕ)
ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΑΦΤΙΖΟΥΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΗ
ΣΤΑ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΤΕΚΜΑΙΡΟΜΕΝΟ ΚΕΡΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΒΑΛΟΜΕΝΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΟΥΝ ΟΙ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ
Στα εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο κέρδος Ελευθερων Επαγγελματιών θα πρέπει κατ’ελάχιστον να προστεθούν, τα υπόλοιπα εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα (π.χ. κέρδη από προσωπικές εταιρείες (Ο.Ε, ΕΕ)), τα μερίσματα και τα έσοδα από ενοίκια
Είμαι 67 ετών και πριν από ένα μήνα υπέβαλα αίτηση συνταξιοδότησης. Με 40 χρόνια επαγγελματικής απασχόλησης θα φορολογηθώ βάσει υψηλού τεκμαρτού εισοδήματος. Τον τελευταίο χρόνο είχα μηδενικά εισοδήματα. Έχει σκεφθεί ο νομοθέτης πως θα μπορέσω να αποπληρώσω τους φόρους μου; Επιβάλλεται να εξαιρεθούν όσοι βρίσκονται σε διαδικασία ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ και έχουν υπερβεί ένα όριο ηλικίας.
ΜΙΑ ΕΞΥΠΝΗ ΙΔΕΑ…Απο την στιγμή που το ελάχιστο τεκμαρτό είναι οι μικτές αποδοχές του κατώτατου μισθού, θα μπορούσαν οι ασφαλιστικές εισφορές να διαγράφουν αντίστοιχο τεκμήριο με την προυπόθεση να πληρώνονται. Έτσι δίνεται και κίνητρο στους ελεύθερους επαγγελματίες και όχι μόνο να επιλέξουν μεγαλύτερη ασφαλιστική κατηγορία για να σβήσουν περισσότερο τεκμήριο
θα πρέπει να προστεθούν στο άρθρο 14 και άλλες πηγές εισοδημάτων οι οποίες μειώνουν το τεκμήριο, όπως μερίσματα απο επιχειρηματική δραστηριότητα απο εταιρεία Α.Ε.στην οποία ο ελευθερος επαγγελματίας είναι μέτοχος και συμμετέχει στη διοίκηση. Επιπρόσθετα, άλλες πηγές εισοδημάτων του ελευθερου επαγγελματία πρέπει να προσυπολογίζονται στη διαμόρφωση του τεκμηρίου, όπως έσοδα απο μισθώματα, μερίσματα ή κερδη απο πώληση μετοχών εισηγμένων στο χρηματιστήριο μετοχών, κέρδη απο πώληση αμοιβαίων κεφαλαίων ή ομολόγων, εισοδήματα απο τόκους και τοκομερίδια ομολόγων.
1. Αδιανόητο να μην συνυπολογίζονται τα νομίμως αποκτηθέντα και ούτως ή άλλως υπερφορολογημένα ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΜΙΣΘΩΜΑΤΩΝ.
2. Να απαλλάσσονται του τεκμαρτού εισοδήματος όσοι έχουν υπερβεί το 65ο ΕΤΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ και αθροιστικά έχουν υποβάλλει ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2023 ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΣ. Τα εισοδήματα το τελευταίο έτος πριν την σύνταξη μειώνονται σημαντικά, η δε αποπληρωμή φόρων το επόμενο έτος με τρέχον εισόδημα μόνο τη σύνταξη (εάν έχει ήδη εκδοθεί) θα είναι αδύνατη και τιμωριτική για τον συνταξιούχο.
Στα εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο κέρδος Ελευθερων Επαγγελματιών θα πρέπει κατ’ελάχιστον να προστεθούν και τα υπόλοιπα εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Για παράδειγμα, από προσωπικές εταιρείες (Ο.Ε, ΕΕ).
Θα είναι παράλογο να χρεωθεί ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα σε Ελευθερο Επαγγελματια ο οποίος παράλληλα δηλώνει υψηλά κέρδη από προσωπική εταιρεία.
Άρθρο 14 Τα εισοδήματα απο ακίνητα είναι ένα νόμιμο εισόδημα που εισπράττεις και ανάλογα με το ποσό πληρώνεις , φόρο απο 15% εως 45% .Επομένως δεν νοείται οτι δεν πρέπει να υπολογίζεται στο συνολικό ποσό του τεκμαρτού εισοδήματος των ελευθέρων επαγγελματιών.
Επίσης πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και το συνολικό οικογενειακό εισόδημα καθώς ο θεσμός της οικογένειας είναι ως ολότητα να υπάρχει αλληλοβοήθεια και μπορεί να χορηγεί και να βοηθάει οικονομικά ο ένας τον άλλον ,ακόμα και όταν στην ατομική επιχείρηση ΄δεν υπάρχει κέρδος και δηλώνεται ζημιά .Λόγοι που μπορεί να συμβεί είναι όταν είναι κοντά στη συνταξιοδότηση ή θέλει να ολοκληρώσει τα σαράντα χρόνια εργασίας. και η εύρεση εργασίας ως μισθωτός σε ηλικίες πάνω απο 57 χρονών δεν είναι εφικτή.
Αυτοαπασχολούμενος που συμπληρώνει εισόδημα από ενοίκια ΝΟΜΙΜΩΣ φορολογημένο, γιατί δεν έχει μείωση στο τεκμήριο, κατ’ αναλογία πχ με αυτοαπασχολούμενους συνταξιούχους, στους οποίους μετράει η σύνταξη για τη μείωση του τεκμηρίου; ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ
Τα προωθοέμενα μέτρα θα πλήξουν άδικα τις οικογένειες με μικρά παιδιά στα χωριά. Το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος θα πρέπει να μπορεί να καλυφθεί από το συνολικό οικογενειακό εισόδημα από όποια πηγή και αν προέρχεται αυτό. Στις οικογένειες στα χωριά (όπου δεν υπάρχουν δουλειές με 800€, ούτε δομές φύλαξης των παιδιών) μπορεί να δουλέψει πλήρως ο ένας εκ των δύο. Με το μέτρο αυτό δεν θα μπορεί ο άλλος σύζυγος να έχει ένα μαγαζί για να ενισχύσει το οικογενειακό εισόδημα βγάζοντας 200-300 το μήνα (ναι υπάρχουν και αυτοί!). Με την άδικη οριζόντια θεώρηση ότι όλοι πρπεπει να βγάζουν 800€ το μήνα κέρδος αφαιρείτε από τον/την σύζηγο το δικαίωμα της μερικής απασχόλησης στο χωριό και λέγοντας χωριό δεν θα πρέπει να θεωρούμε μόνο αυτά κάτω των 500 κατοίκων αλλά οικισμούς 2000 κατοίκων και κάτω τουλάχιστον. Δεν είναι δυνατόν έναν άνθρωπο που έχει ένα μικρό κατάστημα λιανικής και αγοράζει προϊόντα 5.000€ το χρόνο (τζίρος περίπου 10.000€) αφού πληρώσει ασφαλιστικές εισφορές, ΦΠΑ, λογιστές, θέρμανση κλπ να του λέτε ότι έχει κέρδη 15.000! Απλώς τον υποχρεώνετε να κάνει παύση εργασιών και να χάσετε και τα 2.000€ από το ΦΠΑ και άλλα τόσα ο ΕΦΚΑ από τις ασφαλιστικές εισφορες.
Όπως ήδη έχει προαναφερθεί, θα πρέπει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ «Στα εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος θα πρέπει να προστεθούν εισοδήματα από ΕΝΟΙΚΙΑ, ΤΟΚΟΥΣ τραπεζικών καταθέσεων και ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ χρηματοοικονομικών προϊόντων». Όλα αυτά συμπληρώνουν το εισόδημα, συνεπώς θα πρέπει όλα αυτά να μπαίνουν στην εξίσωση και όχι μόνο τα έσοδα από την επιχείρηση – ελεύθερο επάγγελμα.
Τα ενοίκια είναι μία νόμιμη, υγιής, φορολογημένη πηγή εισοδήματος και μάλιστα υψηλού ρίσκου (ζημιές, κακοπληρωτές κλπ.). Κακώς δεν υπολογίζονται, θα ήταν μέτρο κατά της φοροδιαφυγής σε αυτην την κατηγορία. Άλλωστε πολλοί επαγγελματίες προσαρμόζουν τον ρυθμό ή τις προσδοκίες από τη δουλειά τους με βάση και τα έσοδα που έχουν από ενοίκια.
Στον υπολογισμό του τεκμηρίου θα πρέπει να συνυπολογίζεται οπωσδήποτε το τεκμαρτό έσοδο ιδιόχρησης γραφείων, καταστημάτων κλπ. Άλλως θα πρέπει να καταργηθεί η τεκμαρτή φορολόγηση ιδιόχρησης ακινήτου για την άσκηση της δραστηριότητας.
Στα εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος θα πρέπει να προστεθούν εισοδήματα από ενοίκια, τόκους τραπεζικών καταθέσεων και μερίσματα χρηματοοικονομικών προϊόντων. Μισθοί και συντάξεις συγγενών ά βαθμού (σύζυγοι,γονείς) θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν για τον σχηματισμό του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους. Επίσης, από το τεκμαιρόμενο κέρδος θα πρέπει να εξαιρεθούν πρόσωπα που ασκούν την δραστηριότητα τους με δηλωμένη έδρα την οικία τους, ή με έδρα κάποιο διαμέρισμα στο οποίο τους έχει παραχωρηθεί χώρος από συγγενικό τους πρόσωπο.
πρέπει να ισχύουν και έσοδα από ενοίκια. έτσι δίνετε και ένα κίνητρο όσοι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν έσοδα απο ενοίκια να δηλώνουν τα πραγματικά.
Επειδή πολλοί φορολογούμενοι ασκούν την ίδια ή παράλληλες δραστηριότητες και εξακολουθούν να έχουν σε λειτουργία δραστηριότητα για διάφορους λόγους (ασφαλιστικούς, αδυναμίας εκκαθάρισης, κληρονομικούς κτλ.) ενώ η πραγματική εισοδήματός τους είναι η άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας μέσω εταιρείας και εισπράττουν μερίσματα προτείνεται να προστεθεί και το δηλωθέν εισόδημα από μερίσματα στα εισοδήματα από μισθωτή εργασία, συντάξεις και αγροτική δραστηριότητα και να μειώνεται το ποσό του τεκμηρίου ανάλογα.
θα πρέπει να ισχύουν και τα εισοδήματα απο ενοίκια που εισπράτουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Έτσι δίνετε ένα κίνητρο να δηλώνουν τα πραγματικά εισοδήματα από ενοίκια και όχι μισά στο συμβόλαιο και μισά μαύρα στο χέρι.
Δεν είναι δυνατόν να μην προσμετρώνται τα εισοδήματα από ενοίκια για να μειωθεί το τεκμήριο. Πόσοι και πόσοι ζουν από τα ενοίκια και απλά έχουν ανοιχτά βιβλία για να πληρώνουν εφκα και να έχουν ασφάλεια. Δηλαδή θα αναγκαστεί κόσμος να μην είναι ασφαλισμένος τελικά στον εφκα.
θα πρέπει να προστεθούν στο άρθρο 14 και άλλες πηγές εισοδημάτων οι οποίες μειώνουν το τεκμήριο, όπως μερίσματα απο επιχειρηματική δραστηριότητα απο εταιρεία Α.Ε.στην οποία ο ελευθερος επαγγελματίας είναι μέτοχος και συμμετέχει στη διοίκηση. Επιπρόσθετα, άλλες πηγές εισοδημάτων του ελευθερου επαγγελματία πρέπει να προσυπολογίζονται στη διαμόρφωση του τεκμηρίου, όπως έσοδα απο μισθώματα, μερίσματα ή κερδη απο πώληση μετοχών εισηγμένων στο χρηματιστήριο μετοχών, κέρδη απο πώληση αμοιβαίων κεφαλαίων ή ομολόγων, εισοδήματα απο τόκους και τοκομερίδια ομολόγων.
το εισόδημα από ενοικια να προσμετράται στον υπολογισμό του τεκμαρτού εισοδήματος. Να μειωθεί και η πρώτη κλίμακα φορολόγησης ενοικίων από 15% σε 7 ή 8..
Congratulations
Πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό του τεκμαρτού εισοδήματος ελευθέρων επαγγελματιών και το εισόδημα από ενοίκια. Επίσης να μειωθεί ο συντελεστής φορολογησης 15% της πρώτης κλίμακας εισοδήματος από ενοίκια.
Το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος πρέπει να μειώνει κάθε εισόδημα ανεξαρτήτως προέλευσης.
Προσθήκη στο άρθρο:
-Επιχειρηματικά κέρδη από ΟΕ, ΕΕ με απλογραφικά
-Μερίσματα από εταιρείες με διπλογραφικά ΕΠΕ, ΙΚΕ ,ΑΕ
-Ενοίκια
ΑΡΘΡΟ 13 ΚΑΙ 14 Στον υπολογισμο του τεκμηριου να συνυπολογιζονται και εισοδηματα απο ενοικια
επισης να λαμβανονται υπ οψιν οι πληρομες απο τον ΔΑΠΕΕΠ για εισοδημα απο ΑΠΕ
μοναδικη δραστηριοτητα
Σχετικά με το προτεινόμενο άρθρο 14, στα εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας θα πρέπει να προστεθούν και τα εισοδήματα από ενοίκια, μερίσματα από εταιρίες με διπλογραφικά, καθώς και τα καθαρά κέρδη από εταιρίες με απλογραφικά. Επίσης πρέπει να λαμβάνεται υπ όψιν το συνολικό οικογενειακό εισόδημα. Δεν νοείται όταν το οικογενειακό εισόδημα είναι πχ 50000€ τα οποία προέρχονται: α) από τον υπόχρεο 10000€ ενοίκια, 10000€ μέρισμα από εταιρίες με απλογραφικά,5000€ απο ατομική επιχείρηση και β) απο την σύζυγο 25000€ απο μισθούς , η φορολογική δικοίκηση να απαιτεί επιπλέον 10940€ απο τον υπόχρεο, απο την στιγμή που σε οικογενειακό επίπεδο το φορολογητέο εισόδημα είναι 50000€ και καλύπτονται πλήρως οι δαπάνες διαβίωσης και σε πραγματικό και τεκμαρτό επίπεδο.
Άρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
Στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167) προστίθεται άρθρο 28Β ως εξής:
«Άρθρο 28Β
Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας
Για τους υπόχρεους της παρ. 1 του άρθρου 28Α που αποκτούν εισόδημα από μισθωτή εργασία ή σύνταξη του άρθρου 12 ή από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα της παρ. 1 του άρθρου 21 ή από κεφάλαιο του άρθρου 35, ή από μερίσματα του άρθρου 36, ή από τόκους του άρθρου 37 ή από δικαιώματα του άρθρου 38 ή από ακίνητη περιουσία του άρθρου 39, το οποίο υπολείπεται του ποσού της παρ. 2 του άρθρου 28Α, το ποσό της παρ. 2 του άρθρου 28Α μειώνεται κατά ποσό που αντιστοιχεί στο εισόδημα που αποκτούν από τη μισθωτή εργασία, τη σύνταξη ή την αγροτική δραστηριότητα ή το κεφάλαιο ή τα μερίσματα ή τους τόκους ή τα δικαιώματα ή από την ακίνητη περιουσία.