Στην παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 3986/2011 (Α΄ 152), περί επιβολής τέλους επιτηδεύματος σε επιτηδευματίες και ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα, η περ. γ) αντικαθίσταται, η περ. ε), περί Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων και το προτελευταίο εδάφιο καταργούνται, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Οι επιτηδευματίες και οι ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα, εφόσον τηρούν βιβλία Β΄ ή Γ΄ κατηγορίας του Κ.Β.Σ., υποχρεούνται σε καταβολή ετήσιου τέλους επιτηδεύματος, το οποίο ορίζεται ως εξής:
α) Για νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε τουριστικούς τόπους και σε πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως διακόσιες χιλιάδες (200.000) κατοίκους, σε οκτακόσια (800) ευρώ ετησίως.
β) Για νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό πάνω από διακόσιες χιλιάδες (200.000) κατοίκους, σε χίλια (1.000) ευρώ ετησίως.
γ) Για τους επιτηδευματίες, και ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα σε τριακόσια είκοσι πέντε ευρώ (325 €), εφόσον δηλώνουν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος που υπερβαίνει το ποσό που αντιστοιχεί στο τεκμαιρόμενο ελάχιστο ετήσιο κέρδος των άρθρων 28Α έως 28Δ του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε., ν. 4172/2013, Α΄ 167), και σε τετρακόσια ογδόντα επτά ευρώ και πενήντα λεπτά (487,50 €), όταν το δηλούμενο εισόδημά τους υπολείπεται του ποσού που προκύπτει από την εφαρμογή των άρθρων 28Α έως 28Δ του Κ.Φ.Ε..
δ) Για κάθε υποκατάστημα σε εξακόσια (600) ευρώ ετησίως.
Ως υποκατάστημα, για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου, νοείται κάθε επαγγελματική εγκατάσταση του επιτηδευματία στην ημεδαπή, εκτός της έδρας της επιχείρησης, στην οποία ενεργείται παραγωγική ή συναλλακτική δραστηριότητα. Δεν λογίζονται ως υποκαταστήματα, για την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος, οι προσωρινοί εκθεσιακοί χώροι και οι πρόσκαιρες επαγγελματικές εγκαταστάσεις, που λειτουργούν για χρονικό διάστημα μέχρι τριάντα (30) ημέρες, οι επαγγελματικές εγκαταστάσεις που στεγάζονται σε διαφορετικούς ορόφους, συνεχόμενους ή μη, του ίδιου κτιριακού συγκροτήματος, οι εγκαταστάσεις τουριστικών καταλυμάτων εντός παραδοσιακών κτισμάτων, σύμφωνα με το π.δ. 33/1979 (Α΄ 10), που λειτουργούν σε ξεχωριστά κτίρια, αλλά με ενιαία άδεια λειτουργίας, η οποία εντάσσεται ως ενιαία εγκατάσταση στην ίδια τουριστική μονάδα, καθώς και οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις της περίπτωσης δ) της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3874/2010 (Α΄ 151), όπως ισχύει.
Ειδικά για τις Αστικές μη Κερδοσκοπικές Εταιρίες της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε., καθώς και για τα φυσικά πρόσωπα που το εισόδημα τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι τρία (3) φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα, ή το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από ένα (1) φυσικό ή/ και νομικό πρόσωπο, τα ποσά του τέλους επιτηδεύματος, εξακολουθούν να ισχύουν όπως επιβλήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2012.
Από το οικονομικό έτος 2013 και εφεξής, εξαιρούνται από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος τα πρόσωπα που ασκούν ατομική εμπορική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα και παρουσιάζουν αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του ογδόντα τοις εκατό (80%).».
1)Δεν λαμβανετε υποψη επιχειρησεις με τζιρο <10000 , χωρις ΦΠΑ….
2)Δεν λαμβανετε υποψη επιχειρησεις χωρις εδρα σε σπιτι δωματιου!!!!!
θεωρειται οτι εχουν κερδος 15000 δηλαδη τζιρο 250000 , ολοι αν εχουν βιβλια 15 χρονια …απιστευτο γονατογραφημα, αποκλειετε να το εγραψε οικονομολογος η φοροτεχνικος
ΑΙΣΧΟΣ.
ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΟΙ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΜΕ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ?
ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΣΑΝ ΜΗΤΕΡΑ ΝΑ ΥΠΟΑΠΑΣΧΟΛΗΘΩ , ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ?
Η ΝΑ ΥΠΟΑΠΑΣΧΟΛΗΘΩ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ ΕΠΙΘΥΜΩ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ Ο ΣΥΝΤΡΟΦΟς ΜΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ Η ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ?
ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ ΟΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΠΙΖΩ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ, ΜΗ ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΝΑ ΚΛΕΙΣΩ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥ?
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ?
ΑΡΚΕΤΑ ΜΕ ΣΑΣ. ΜΑΣ ΣΤΕΡΗΣΑΤΕ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑς ΠΙΑ.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΣΕς ΧΙΛΙΑΔΕς ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ, ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ, ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΑΜΕΤΡΗΤΕς ΕΡΓΑΤΟΩΡΕΣ, ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΜΠΗΚΑΝ ΜΕΣΑ?
ΑΥΤΟΙ ΔΗΛΑΔΗ, ΤΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ?ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥς ΑΠΛΗΡΩΤΟΥΣ?
ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΤΕ?
ΤΗΝ ΑΝΗΘΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΤΕ?
ΠΩς ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΖΗΤΑΤΕ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥς ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ, ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΑ, ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΕΜΜΙΣΘΟΙ Η ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΟΛΟΥς ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΑΛΛΑΣΕΤΕ?
ΜΕΓΑΛΗ ΑΜΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΑς ΒΑΛΑΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΙΠΑΚΙ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΕς ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΨΑΤΕ ΤΑ ΒΡΩΜΕΡΑ ΣΑς ΣΧΕΔΙΑ.
ΜΕΓΑΛΗ Η ΑΔΙΚΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΕΛΠΙΖΩ.
ΤΟΣΟΥΣ ΑΔΥΝΑΜΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΕ ΑΠΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΞΙΣΩΝΕΤΕ ΜΕ ΤΗ ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΦΟΡΟΥΣ 200 ΦΟΡΕς ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ?
ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΑς ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΔΡΑ ΤΗΝ ΟΙΚΙΑ ΤΟΥΣ , ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΞΙΣΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ ΕΙΚΟΝΙΚΑ, ΕΝΩ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ Η ΚΑΙ ΖΗΜΙΕΣ, ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΝΑ ΤΟΥς ΒΑΖΕΤΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΦΟΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΥΡΩ , ΕΝΩ ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΜΗΔΕΝ?
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΤΕΙΛΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ, ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ?
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙς ΕΣΥ, Ο ΕΞΥΠΝΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΩΣΤΟς, ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΕΙΣ ΩΣ ΠΟΛΙΤΗ?
ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙς ΠΟΛΙΤΕ ΩΜΕΓΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΤΕ ΕΣΕΙΣ ΚΥΡΙΟΙ ΤΕΛΕΙΟΙ?
ΑΝ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΤΟΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ?
ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΟΜΙΑ
ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΒΓΑΖΑΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙς ΑΡΚΕΤΑ.
ΟΛΕς ΟΙ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ.
Δεν έχει γίνει καμία αναφορά στον νόμο αν στο τεκμαρτό αυτό εισόδημα θα υπολογίζεται και τεκμαρτό ΦΠΑ όπως γινόταν στις αυτοπεραιώσεις. Γιατί αν υπάρχει πρόβλεψη για κάτι τέτοιο και δεν έχει αναφερθεί πουθενά, τότε τί δημόσια διαβούλευση κάνετε για το νομοσχέδιο;
Έχοντας ορίσει ως τεκμαρτό εισόδημα ανάλογα με τα χρόνια που είναι κάποιος επαγγελματίας : 4 χρόνια 3.603,00 € 5 χρόνια 7.316,00 € 6 χρόνια 10.920,00 € 7–9 χρόνια 12.012,00 € 10–12 χρόνια 13.104,00 € πάνω από 12 χρόνια 14.196,00 € , ουσιαστικά περιορίζετε την απαλλαγή από το ΦΠΑ μικρών επιχειρήσεων σύμφωνα με το άρθρο 39 του κώδικα ΦΠΑ με τζίρο ως 10.000,00 € μόνο για επαγγελματίες με έναρξη ως 5 χρόνια, διότι πως γίνεται να έχει κάποιος τεκμαρτά κέρδη 10.920,00 € και τζίρο κάτω των 10.000,00 €. Θα πρέπει να γίνει κάποια πρόβλεψη για αύξηση των ορίων απαλλαγής από το ΦΠΑ ή να δοθεί απαλλαγή από τον προσδιορισμό των τεκμαρτών κερδών για επιχειρήσεις που είναι ενταγμένες στο άρθρου 39 του ΦΠΑ
Πραγματικά έσοδα 10000, πραγματικά έξοδα 5000. Φορολόγηση πχ στα 11000 με το τεκμαρτό εισόδημα παρότι ουδέποτε υπήρχε ούτε καν τέτοιος τζίρος, πόσο μάλλον εισόδημα. Επιπρόσθετα θα καταλογίζετε πρόστιμα 250,500 πχ για κάθε δαπάνη που ξεχάστηκε να «χαρακτηριστεί» στο mydata παρότι δεν αναγνωρίστηκε εξ αρχής φορολογικά. Δηλαδή όποιος μικροεπαγγελματίας έχει την ατυχία να πραγματοποιεί έξοδα θα τιμωρείται 2 φορές ένα ως προς την μη αναγνώριση(φορολόγηση με τεκμαρτό) και δεύτερο με πρόστιμο ως προς την μια διαβίβαση λόγω δυσλειτουργιών στην ΑΑΔΕ, πρόβλημα στο ίντερνετ, μη επαρκής και ξεκάθαρη πληροφόρηση ως προς τον τρόπο διαβίβασης και άλλες τέτοιες γραφειοκρατικές και άχρηστες διαδικασίες.
1) δεν αναγνωρίζετε τον πραγματικό κύκλο εργασιών
2) δεν αναγνωρίζετε τις δαπάνες του και υπό προϋποθέσεις τις τιμωρείτε κιόλας
3) δεν αναγνωρίζετε ότι υπάρχουν κάποιοι που συμπληρώνουν εισόδημα μέσω μιας ατομικής όντας όχι απαραίτητα μισθωτοί αλλά με την συμμετοχή τους και την αμοιβή τους από άλλες εταιρείες με την μορφή προσωπικής εργασίας (αμοιβή από μερίσματα ΟΕ, ΕΕ απλογραφικών βιβλίων)
4) φορολογείτε στο μικτό εισόδημα, κανένας μισθωτός δε φορολογείται στο μικτό εισόδημα αλλά σε αυτό μετά την αφαίρεση των κρατήσεων- εισφορών
5) Το επικοινωνιακό αφήγημα ότι οι μισθωτοί πληρώνουν περισσότερους φόρους για πχ 12000 εισόδημα επανεξετάστε το καθώς έχουν αφορολόγητο μέχρι περίπου τις 9000 κατά περίπτωση. Ο επαγγελματίας πληρώνει περισσότερους φόρους για τέτοιου είδους εισοδήματα ελλείψει αφορολογήτου, τέλους επιτηδεύματος – έστω και μειωμένου καθώς και ταμειακή επιβάρυνση λόγω προκαταβολής φόρου που δεν έχουν οι μισθωτοί.
Με βάση τα παραπάνω ποιος ο λόγος να τηρούνται λογιστικά βιβλία αφού ακυρώνονται παντελώς; Το Νομοσχέδιο φαίνεται να αποτελεί καθαρά οριζόντιο εισπρακτικό μέτρο παρά να υπηρετεί φορολογική δικαιοσύνη. Μάλιστα πιστεύω ότι αφενός θα αδικήσει τεράστια μερίδα ανθρώπων και αφετέρου θα επιφέρει λιγότερα έσοδα.
Το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που έχει τεθεί προς διαβούλευση πλήττει τις
ατομικές επιχειρήσεις του κλάδου μας – πρακτορεία ΟΠΑΠ- σε πολύ μεγάλο βαθμό .
Ο τεκμαρτός τρόπος φορολόγησης οδηγεί τον κλάδο μας να φορολογείται ακόμα και αν επενδύει και ξοδεύει χρήματα προκειμένου να αποκτήσει επιπλέον πρακτορεία. Συγκεκριμένα με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο κάποιος επιχειρηματίας με πρακτορείο ΟΠΑΠ , ο οποίος επιθυμεί να αποκτήσει νέο καταστήμα, κινδυνεύει να φορολογηθεί ενώ υπάρχει περίπτωση να έχει ζημιά και φορολογική και πραγματική.
Επίσης πολύ μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται με τον τρόπο προσαύξησης
του τεκμαρτού εισοδήματος που αφορά την σύγκριση του τζίρου της
επιχείρησης με τον Μ.Ο των ΚΑΔ του κλάδου . Να τονίσουμε σε αυτό το σημείο
ότι είμαστε ο μοναδικός κλάδος σε όλη τη χώρα που δηλώνει τα έσοδα του στο 100% χωρίς καμία απολύτως απόκλιση η απόκρυψη. Είναι κάτι στο οποίο τα πρακτορεία ΟΠΑΠ όσο και τα καταστήματα Play ΟΠΑΠ πρέπει να εξαιρεθούν.
Τέλος, εφαρμόζοντας τον νόμο από το 2023, δεν δίνεται κανένα περιθώριο
αντίδρασης στις επιχειρήσεις και επίσης όσοι επένδυσαν με την απόκτηση
νέου καταστήματος η ανακαίνισης του ήδη υπάρχοντος θα βρεθούν προ
εκπλήξεως πληρώνοντας φόρους βάσει της τεκμαρτής φορολόγησης.
Καλή σας ημέρα.
Φρονώ ότι η μετατροπή του τέλους επιτηδεύματος σε ελάχιστη προκαταβολή φόρου, θα ήταν πιο αποτελεσματική και κοινωνικά αποδεκτή.
Μία τέτοια επιλογή θα:
1) Καταργούσε ουσιαστικά το τέλος στις κερδοφόρες επιχειρήσεις,
2) Θα παρότρυνε στην εμφάνιση κερδών στις μικρές
3) Θα απλοποιούσε ή έστω θα περιέπλεκε πολύ λιγότερο το φορολογικό τοπίο σε σχέση με το παρόν προτεινόμενο νομοσχέδιο.
4) Σε περίπτωση συσσώρευσης πιστωτικού φόρου, αυτός θα επιστρεφόταν, κατόπιν αίτησης και σχετικού ελέγχου…
Με αυτό τον τρόπο και κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος θα υπήρχε και μείωση του φαινομένου των τεχνηέντως ζημιογόνων ή με πολύ μικρά κέρδη επιχειρήσεων.
Είμαι ιδιοκτήτης – μη οδηγός ταξί και θα ήθελα να υποβάλλω το παρακάτω σχόλιο ερώτημα.
Εγώ νοικιάζω το ταξί μου σε οδηγό επίσημα με μισθωτήριο συμβόλαιο το οποίο έχω υποβάλλει στην ΑΑΔΕ και εκδίδω κάθε μήνα τιμολόγιο μίσθωσης.
Ο φορολογικός μηχανισμος του ταξιού είναι στο όνομα του οδηγού.
Εγώ γιατί θα πρέπει να φορολογηθώ με το νέο τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης??
αφού δεν εκμεταλεύομαι το ταξί απλά το νοικιάζω??
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΡΩΜΑ.
1/ ΟΣΟΙ ΔΗΛΩΝΑΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΘΑ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΟ ΠΛΑΦΟΝ.
ΑΡΑ ΜΕΙΟΝ ΣΤΟ ΦΠΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΦΟΡΟ
2/ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕ ΘΑ ΖΗΤΑΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ-ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΟΥ ΑΦΟΥ ΕΧΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΕ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΟ.
ΑΡΑ ΜΕΙΟΝ ΣΤΟ ΦΠΑ
3/ ΟΣΟΙ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΘΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Ή ΘΑ ΑΠΟΛΥΣΟΥΝ
ΑΡΑ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ, ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΦΜΥ, ΑΝΕΡΓΙΑ.
4/ ΛΟΥΚΕΤΑ ΠΑΝΤΟΥ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΜΙΑ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΛΗ ΝΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ (ΠΧ ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΟΕ) ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ.
Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΗΛΩΝΕΙ ΖΗΜΙΕΣ ‘Η ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΑ ΚΕΡΔΗ ΑΠ’ ΟΤΙ Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ.
ΣΥΝΕΠΩΣ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΥΤΟ ΠΡΟΑΓΕΙ ΤΟΝ ΑΘΕΜΙΤΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ.
TO 1995 ENA ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΠΕΤΥΧΕ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ!!!
ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
ΟΤΑΝ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΜΕ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΤΖΙΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΚΕΡΔΗ.
ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ OFFSHORE ΚΛΠ.
ΜΕ ΤΗ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
ΜΕ ΤΟ ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΣΜΑ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΔΕΝ ΧΤΥΠΑΣ ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ.
ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ-ΘΑΝΑΤΟ.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΛΗΡΟΥΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ Η ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ Φ.Π.Α. ΕΠΙ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ (ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ,ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ,ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ κ.λ.π.),ΩΣΤΕ Η ΠΑΡΟΧΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΙΟΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ.
Για αυτούς που παρέχουν «παροχή υπηρεσιών» ελεύθερους επαγγελματίες…
Τα ποσά που δαπανάμε πχ για επισκευή σπιτιών κλπ είναι πολύ μεγάλα και ο ΦΠΑ είναι 24% .Δηλαδή ένα ποσό 16000 εμπεριέχει περίπου 3,100 ΦΠΑ που με αυτά μπορεί ο ενδιαφερόμενος να φτιάξει πχ 3 πόρτες ασφαλείας ή μία σύνδεση φυσικού αερίου ή εξωτερική θερμομόνωση, την επόμενη ημέρα και όχι μετά από 5 χρόνια.
Τα πόσα περί των οικοδομών είναι υψηλά και άρα ενέχουν πάνω από 99% φοροαποφυψή. Αλλο ένα κουλούρι που όσο φπα και αν του βάλουμε έστω 50% θα γίνει 0,80*1,50=1,2 και 100 κουλούρια να μη κοπούν θα έχουμε 100*1,2=120 ευρώ φοροαποφυγή & φοροΦΠΑ ΚΛΟΠΗ, ΚΑΙ 5 ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΩΛΗΘΟΛΥ, αλλά μία πόρτα ασφαλείας κόστους περίπου στην αγορά είναι 900 ευρώ & άρα ανάλογα ποσά διακυβεύονται.
ΔΗΛΑΔΗ:
ΕΑΝ Ο ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΚΛΕΒΕΙ ( ΚΑΙ Ο ΑΛΕΥΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΨΗΣΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΤΑΦΟΡΕΑΣ) .. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΧΑΣΕΙ 23 ΕΥΡΩ ΦΠΑ, ΚΑΙ 18 ΠΕΡΙΠΟΥ ΦΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ( ΑΠΌ ΟΛΟΥΣ).
ΕΑΝ Ο ΑΛΟΥΜΙΝΑΣ ΚΛΕΒΕΙ (ΚΑΙ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ,ΚΑΙ Ο ΤΖΑΜΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΙΔΕΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΤΑΦΟΡΕΑΣ).. Η ΚΛΟΠΗ ΦΟΡΩΝ ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΑ 290 ΕΥΡΩ….
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΥΣΗ
ΟΣΟΙ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΥΝ Α.Π.Υ. ΝΑ ΕΚΠΤΙΠΤΕΙ ΑΜΕΣΑ ποσοστό ΤΟΥ ΦΠΑ ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΔΗΛΩΣΗ,
1.ΓΙΑ ΠΟΣΑ 50 -100 ΕΚΠΤΩΣΗ 30% στο ΦΠΑ και μέχρι 50 αποδείξεις
2.ΓΙΑ ΠΟΣΑ 100-200 ΕΚΠΤΩΣΗ 45% ΣΤΟ ΦΠΑ -ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ και μέχρι 20 αποδείξεις
3.ΓΙΑ ΠΟΣΑ 200-500 ΕΚΠΤΩΣΗ 60% ΣΤΟ ΦΠΑ -ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ και μέχρι 10 αποδείξεις
4.ΓΙΑ ΠΟΣΑ 500-1000 έκπτωση 65% στο ΦΠΑ και μέχρι 5 αποδείξεις.
5.ΓΙΑ ΠΟΣΑ 1000-5000 έκπτωση 70% στο ΦΠΑ και μέχρι 3 αποδείξεις.
…
ΑΥΤΟ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ. εσείς έχετε την εικόνα των εκδιδόμενων ΑΠΥ… ΚΑΙ κρίνετε τι ποσά θα χαθούν από τις εκπτώσεις αυτές / ανά φορολογική δήλωση και τι ποσά θα δηλωθούν από τους ελεύθερους επαγγελματίες, ή κάντε τις δικές σας κλίμακες. ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΡΟΤΑΣΗΣ και δεχόμενοι ότι ο καθένας κόβει το max των αποδείξεων έχουμε συνολικά
50*100=5000 ευρω–20*200=4000 ευρω–10*500=5000 ευρω–5*1000=5000 ευρώ–3*5000=15,000 ευρώ ΗΤΟΙ ΣΥΝΟΛΟ 34.000 ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ –ΠΡΑΓΜΑ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ.
ΟΜΩΣ
Στην 1 κλίμακα είναι το 65-80% των ΑΠΥ
Στην 2 κλίμακα είναι το 10-15% των ΑΠΥ
Στην 3 κλίμακα είναι το 10-15 % των ΑΠΥ
Στην 4 κλίμακα είναι το 5% των ΑΠΥ ΣΧΕΔΟΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑ..
—
**ΠΑΡΑΤΗΣΗ **
1.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΗΡΟΥΝ ΟΙ ΣΥΖΥΓΟΙ
2.ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ 3 ΜΕ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΠΛΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.
Τι δεν επιτρεπει στους ελευθερους επαγγελματιες το συγκεκριμενο αρθρο:
1. Δεν επιτρεπει να διατηρω την επιχειρηση μου, και να συμπληρωνω το
οικογενειακο μου εισοδημα, με ενα εισοδημα μικροτερο απο 910 ευρω το μηνα
(υπολογιζομενο στην μικροτερο 10920/12=910), παροτι δεν μπορω να εργαστω σε κατι
αλλο ως μισθωτος. Πολλοι διατηρουν την επιχειρηση τους για τα 500-600 ευρω που
τους αποφερει το μηνα, συμπεριλαμβανομενης της ασφαλισης.
2. Δεν επιτρεπει να εχω την επιχειρηση μου, να εχω καθαρα κερδη 15.000-20.000
και να αποφασισω σε καποια χρηση, να κανω μια επενδυση
(αλλαγη παγιων π.χ. υπολογιστες, software, διαμορφωση χωρου κ.α.) και να
ελπιζω οτι σε αυτην την επενδυση θα συμμετεχει και το ελληνικο κρατος κατα το
ποσοστο εκπτωσης του φορου. Δηλαδη στο παραδειγμα που εχω 20000 κερδη οτι θα
επενδυσω τα 15000 και τελικα θα φορολογηθω για 5000.
3. Δεν επιτρεπεται, να προσλαβω επιπλεον προσωπικο απο οσο χρειαζεται
αυτη την στιγμη η επιχειρηση μου, να περιορισω τα κερδη μου σε επιπεδο μικροτερο
της ελαχιστης αμοιβης, για διαφορους λογους (υγειας-δεν μπορω για ενα διαστημα
να εργαστω, ξεκινημα μιας νεας δραστηριοτητας που απαιτει εμπειρο προσωπικο, αρα
για καποιο χρονικο διαστημα θα πρεπει να εκπαιδευτει χωρις να μου αποφερει εσοδα)
4. Δεν επιτρεπεται να διατηρω την επιχειρηση μου χωρις εσοδα, ελπιζωντας ειτε οτι
θα υπαρξουν εσοδα στο μελλον, ειτε οτι τουλαχιστον θα εχω περιθαλψη ή θα συμπληρωσω\
τα ετη για συνταξιοδοτηση.
Υψος της ελαχιστης αμοιβης:
Για εναν επαγγελματια π.χ. με τζιρο 200.000 ευρω, ελαχιστη αμοιβη 14196.
14196 ελαχιστη αμοιβη και για επαγγελματια του ιδιου ΚΑΔ με τζιρο 50.000.
Στην παραμετροποιηση θα επρεπε να λαμβανει υποψη το υψος του τζιρου πωλησεων
και το υψος των αγορων-δαπανων. Τα κριτηρια καταστρεφουν τους μικρους,ευνοουν τους μεγαλυτερους.
Θα μπορούσατε να επιστρέφεται το 100% του ΦΠΑ στους αγοραστες για συγκεκριμένες ομάδες που γνωρίζουμε όλοι πως δε κόβουν απόδειξη. Σίγουρα θα χάνετε το ΦΠΑ που ούτως ή άλλος και τώρα δε το παίρνετε αλλά θα βρίσκατε ένα τεράστιο νουμερο από τη φορολογία εισοδήματος των ελεύθερων επαγγελματιών που τώρα μη κόβοντας απόδειξη εμφανίζονται με μηδενικά εισοδήματα.
Παραβλέπετε την ύπαρξη μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων που έχουν επιλέξει να μην κάνουν χρήση της δυνατότητας εργασίας του πρώτου μέλους συγγένειας χωρίς υποχρέωση ασφάλισης και έχουν προτιμήσει, κοιτώντας πιο μακροπρόθεσμα και παρά τις δυσκολίες και τις κρίσεις των τελευταίων ετών να ασφαλίζουν τον υπάλληλο που είναι πρώτο μέλος συγγένειας. Σε αυτή την περίπτωση ο ιδιοκτήτης σύζυγος πχ , όπως στην περίπτωσή μας, έχει χαμηλότερο εισόδημα από την υπάλληλο σύζυγο, αλλά το οικογενειακό εισόδημα επαρκεί για να ζουν αξιοπρεπώς. Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης δεν πρέπει να έχει εισόδημα μικρότερο του υπαλλήλου. Ετσι, όμως, θα αναγκάσετε πολλούς να μην ασφαλίζουν συζύγους και παιδιά (παρεμπιπτόντως στα πρώτα μέλη συγγένειας είναι υποχρεωτική η full time ασφάλιση, ακόμα και αν εργάζονται part time) και έτσι και χρήματα από τα ασφαλιστικά ταμεία θα λείψουν και στους ανθρώπους αυτούς στερείτε το δικαίωμα της εργασίας με ασφάλιση. Και μάλιστα τη στιγμή που με τη χρήση των pos, my data, διασύνδεση pos με ταμειακή μηχανή, κίνητρα για ηλεκτρονικές πληρωμές, εφαρμογές καταγγελιών και με ένα taxisnet τόσο πια οργανωμένο είναι πολύ δύσκολο για ένα κατάστημα ή μια μικρή βιοτεχνία να φοροδιαφύγει και το καθετί που αφορά την επιχείρησή του είναι πολύ εύκολο να ελεγχθεί. Και όσον αφορά στο επιχείρημα ότι δεν είναι δυνατόν οι ελεύθεροι επαγγελματίες (που θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη ότι ο όρος αυτός περιλαμβάνει πλήθος μικρότερων κατηγοριών, όπως αγρότες, επιτηδευματίες, παροχή υπηρεσιών κλπ, με τις δικές της ιδιαιτερότητες η καθεμία, οπότε τα οριζόντια μέτρα για κάποιους κλάδους θα είναι ισοπεδωτικά) να πληρώνουν μικρότερους φόρους από τους μισθωτούς, δεν έχει μπει στην εξίσωση το γεγονός ότι ένας ιδιοκτήτης καταστήματος / βιοτεχνίας πέραν του φόρου εισοδήματος καταβάλει ΦΠΑ , τέλος επιτηδεύματος κτλ.
Η τεκμαρτή φορολόγηση είναι και η απόδειξη της αποτυχίας του συστήματος ελέγχου.
Αν θεωρούμε πως υπάρχει φοροδιαφυγή, δεν βάζεις φωτιά παντού. απλά κάνεις έλεγχο.
Επίσης δεν αλλάζεις το τρόπο φορολόγησης 1,5 μήνα πριν το τέλος της χρονιάς.
Εφόσον ως επιχειρηματίες θα έχουμε τεκμαρτό εισόδημα, παρακαλώ να μας χορηγηθεί και το αφορολόγητο των μισθωτών-αγροτών και να καταργηθεί άμεσα το τέλος επιτηδεύματος και η προκαταβολή φόρου. Επίσης το τεκμαρτό εισόδημα να διαμορφώνεται μετά την αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών. Τα παραπάνω, κατά την γνώμη μου, προάγουν την αρχή της ισονομίας και της ίσης φορολογικής μεταχείρισης όλων των πολιτών.
Αν νομίζετε πως με αυτό το οριζόντιο μέτρο θα καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή είστε πολύ βαθιά νυχτωμένοι. Είναι εντελώς άδικο να υπάρχει οριζόντιο μέτρο με πρακτικές που γυρίζουν τη χώρα 30 χρόνια πίσω. Βάζετε στην εξίσωση τους μισθωτούς οι οποίοι έχουν αφορολογητο. Δεν έχουν τέλος επιτηδεύματός(προφανώς) αλλά ούτε προκαταβολή φόρου. Για πιο δίκαιο σύστημα μιλάμε ακριβώς?
Αρθρο 12 «Ειδικά για τις Αστικές μη Κερδοσκοπικές Εταιρίες της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε., καθώς και για τα φυσικά πρόσωπα που το εισόδημα τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι τρία (3) φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα, ή το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται
από ένα (1) φυσικό ή/ και νομικό πρόσωπο, τα ποσά του τέλους επιτηδεύματος, εξακολουθούν να ισχύουν όπως επιβλήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2012
Είναι δυνατόν τα «μπλοκάκια» που είναι φορολογούνται σαν μισθωτοί να πληρώνουν παραπάνω Τέλος Επιτηδεύματος 500 € ή 400 € απ ότι οι Ελεύθεροι Επαγγελματίες 325 € ή 487,50 € ? Διορθώστε το
Κεφ. Β, άρθρο 10.
Υπάρχει ένα πλήθος αυτοαπασχολούμενων/ ελεύθερων επαγγελματιών με εξαρτημένη σχέση εργασίας, όπως για παράδειγμα μηχανικοί ή δικηγόροι σε εταιρείες. Εργάζονται με ευθύνη και μεγάλα ωράρια επί δεκαετίες, αμείβονται κατά κανόνα καλά. Ως αποτέλεσμα το εισόδημα αναλώνεται κατά 45% σε φόρο και ΕΦΚΑ. Ποτέ δεν έχουν λάβει -pass, KOT, επίδομα. Όταν θεσπίζεται κατώτατο φορολογητέο εισόδημα στο ύψος των 10.000€, θα περίμενε κάποιος να υπάρχει κλιμακωτή έκπτωση στο φόρο που προκύπτει από την ανώτατη κλίμακα του 44%? Με την προ-τελευταία παράγραφο του κεφ.Β, αρθρ10 εξαιρεί από το δωράκι στο τέλος επιτηδεύματος κάποιον που πληρώνει 30-40.000€ φόρο ετησίως. Θα συνεχίζει να τροφοδοτεί με υψηλούς φόρους και θα συνεχίσει να πληρώνει το Τ. Επιτηδεύματος που ορίστηκε ως οριζόντιος φόρος λόγω αδυναμίας ελέγχων.
Η πρόταση είναι η διαγραφή της εν λόγω εξαίρεσης και πιο τολμηρά η πρόβλεψη για κλιμακωτή φορο-ελάφρυνση στο συντελεστή 44%.
Είμαι Πολιτικός Μηχανικός.Έχω Τεχνικό γραφείο.Αρκετά χρόνια τώρα δεν εχω εισοδηματα απο την δουλειά μου αλλά διατηρώ το γραφείο για να έχω ιην ασφαλεια (ιατροφαρμακευτική περίθαλψη) αλλά και για να πάρω αργότερα σύνταξη.Έχω όμως εισοδήματα από ενοίκια από ακίνητα μου και πληρώνω 2200 ευρω το χρόνο φόρο.Τωρα λοιπόν με το καινούριο νομοσχέδιο οι » φωστήρες » του υπουργείου οικονομικών θελουν να με βάλουν να πλήρωνω επιπλέον 1200 με 1300 ευρώ για εισοδήματα από την δουλεία μου τα οποία φυσικά και δεν εχω όπως προανέφερα. ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΝΣΤΑΣΕΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΠΟΛΙΤΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣΑΠΤΟΥΝ.Διαφορετικα ας πηγαίνουμε στα Δικαστήρια για να ησυχασουμε.
Για λόγους δικαιοσύνης θα πρέπει να υπάρχει πρόνοια και να υπολογιστεί ότι κάποιοι Ε.Ε., κυρίως αυτοαπασχολούμενοι, έχουν πολύ μικρούς ή και μηδενικούς τζίρους.
Ειδικά στις περιπτώσεις που ο τζίρος είναι μηδενικός θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα για πλήρη απαλλαγή από φόρους και/ή τεκμήρια.
Κάποια παραδείγματα για να γίνω κατανοητός.
1. Ε.Ε. – Αυτοαπασχολούμενος που είναι π.χ. ηλεκτρολόγος. Είναι παντρεμένος, ζει στο σπίτι του πατέρα του που είναι συνταξιούχος και η σύζυγός του εργάζεται. Το συνολικό ετήσιο εισόδημα (οικογενειακό και του πατέρα του) είναι π.χ. 25.000 ευρώ το έτος (τα οποία έχουν φορολογηθεί και δεν μπορούν να φοροδιαφύγουν) και ενώ έχει ενεργό ΚΑΔ, δεν έχει τζίρο διότι δεν εργάζεται.
2. Ε.Ε. – Αυτοαπασχολούμενος που είναι π.χ. εργολάβος κατασκευών. Είναι παντρεμένος, φιλοξενούμενος στο σπίτι των γονιών του, έχει 2 παιδιά, σύζυγο που εργάζεται, εισόδημα από ενοικίαση ακινήτων και 50.000 ευρώ νόμιμες καταθέσεις. Το συνολικό εισόδημα (οικογενειακό, του πατέρα του, συν τα ενοίκια) είναι π.χ. 40.000 ευρώ το έτος (τα οποία έχουν φορολογηθεί και δεν μπορούν να φοροδιαφύγουν) και ενώ έχει ενεργό ΚΑΔ, δεν έχει τζίρο διότι δεν εργάζεται.
Η δικαιοσύνη δεν είναι κάθετη, ούτε οριζόντια… Ισορροπεί.
Για εμάς, που ξεκινήσαμε ελεύθερο επάγγελμα το 2022 , κοινώς πριν βγει το παρόν νομοσχέδιο, ίσχυε ότι για τα 5 πρώτα χρόνια απαλλασσόμαστε από το τέλος επιτηδεύματος. Είναι απαραίτητο να διατηρηθεί αυτό, διότι βάσει αυτού κάναμε την έναρξη μας. Είναι παντελώς άδικο , να αλλαχθεί αυτό σε κάθε περίπτωση και σίγουρα θα είναι σοβαρός λόγος διακοπής των εργασιών μας.
Με υπουργέ, γιατί μας εξαιρείτε εμάς με τα μπλοκακια που έχουμε έως και δύο εργοδότες μέσω συμβάσεων? Το θεωρείτε σωστό στα πλαίσια της ισονομίας? Και στο κάτω κάτω, τι θέλετε να έχετε? Εμείς προτιμησαμε να παράγουμε και να μην φυτοζωουμε όπως η πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων. Θα πρέπει να τιμωρουμαστε επειδή επιχειρούμε σε αυτές τις δύσκολες εποχές? Να καταργήσετε ή να μειώσετε αρκετά το τέλος επιτηδευματος ώστε να είμαστε όλοι ίσοι.
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΜΠΛΟΚΑΚΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ που εμπίπτουν στις διατάξεις της περίπτ. στ’ της παρ. 2 του άρθρου 12 του ΚΦΕ – Ν. 4172/2013 (ΜΠΛΟΚΑΚΙΑ) ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΚΑΤΑ 50%
Κύριοι,
Όπως πολύ ορθά εξαιρέθηκε από την υποχρεωτική χρήση pos ο ΚΑΔ «56.29.20.04 Υπηρεσίες που παρέχονται από σχολικές καντίνες (κυλικεία)», με το ΦΕΚ 1586 τεύχος Β 8/5/2018, λόγω απ’ ότι αντιλαμβάνομαι πως συνεκτιμηθηκε ότι δεν είναι μια ευρεία επιχειρηματική δραστηριότητα λόγω του γεγονότος ότι αφενός απευθύνεται σε συγκεκριμένο πελατολόγιο και αφετέρου λόγω του περιορισμένου χρόνου λειτουργίας, μικρότερου του μισού έτους, συγκεκριμένα οι ημέρες λειτουργίας σε ένα κυλικείο κυμαίνονται περί τις 160 σε δημοτικά και λιγότερες ακόμα περί τις 120 σε γυμνάσια λύκεια. Παραταύτα μετά την πενταετία ο εκμεταλλευτής κυλικείου πληρώνει ήδη σύμφωνα με τη νομοθεσία το τέλος επιτηδευματος όπως όλες οι επιχειρήσεις, αν και η εργασία του είναι περιορισμένη, δηλαδή λιγότερη του μισού έτους και πληρώνει κανονικά τις ασφαλιστικές εισφορές επί 12μηνο.
Δηλαδή με 160 μέρες λειτουργίας πληρώνει ΟΛΟ το τέλος επιτηδευματος ύψους 650€ και όλες τις ασφαλιστικές εισφορές του ετους ύψους 2880€. Απ’ ότι φαίνεται ήδη η φορολογική αντιμετώπιση και οι εισφορές που καταβάλλονται δεν είναι αναλογικές ως προς τις ημέρες εργασίας.
Κατόπιν των παραπάνω θα πρότεινα να ληφθούν υπόψη, οι μέρες λειτουργίας ενός κυλικείου, οι ασφαλιστικές εισφορές, καθώς και το τέλος επιτηδευματος που καταβάλλει, έχοντας υπόψη ότι αφορά καθαρά ατομικές επιχειρήσεις χωρίς κατά βάση εργαζόμενους, από ανθρώπους που σκοπό έχουν να συμπληρώσουν το οικογενειακο τους εισόδημα ή να έχουν κάποια ασφαλιστική κάλυψη.
To νομοσχέδιο καταπατά την αρχή του συντάγματος περί ισονομία όλων των πολιτών και δίκαιης κατανομής των βαρών ισοπεδώνοντας όλες τις κατηγορίες ΕΕ και αυτοαπασχολούμενων.
– Ποιος ο λόγος της ηλεκτρονικής καταγραφής και επιτήρησης όλων των οικονομικών στοιχείων των πολιτών όταν αυτά δεν χρησιμοποιούνται και οι πολίτες φορολογούνται οριζόντια με τεκμαρτά, δηλαδή εικονικά στοιχεία;
– Είτε δουλεύεις σε ένα δωμάτιο στο σπίτι σου, είτε νοικιάζεις γραφεία είσαι το ίδιο πράγμα, δεν λαμβάνονται υπόψην όλες οι άλλες πηγές εισοδημάτων όπως πχ ενοίκια και δεν επιτρέπεται η αποτυχία σε κάποιο οικονομικό έτος.
– Δεν λαμβάνεται υπόψην το οικογενειακό εισόδημα καταστρατηγόντας την βασική αρχή της οικογένειας, την αλληλοστήριξη των μελών της με στόχο την επιβιώση της οικογένειας.
– Δεν λαμβάνει υπόψην την περίοδο της κρίσης και όλους αυτούς άνω των 55-60 που προσπαθούν να κρατήσουν ανοιχτές τις δουλειές τους με την ελπίδα να καταφέρουν να βγουν σε σύνταξη. Αντίθετα τους τσεκουρώνει.
– Η διαδικασία αρχικής φορολόγησης με τεκμαρτό και στη συνέχεια προσφυγή στην αρμόδια υπηρεσία επιλύσεως φοροδιαφορών, θα δημιουργήσει απίστευτη γραφειοκρατεία, ουρές υποθέσεων και ανεξόφλητων, καταστροφή της αγοράς.
Υπάρχουν κι άλλα πάρα πολλά προβλήματα γιατι το νομοσχέδιο τσουβαλιάζει όλες τις περιπτώσεις σε μία δυό σελίδές και γενικά είναι εξαιρετικά προχειρογραμμένο, με τεράστια κενά-παραλείψεις και θα δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα επιβιώσης σε εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες και τις οικογένειες τους.
Πιστεύω ότι ως χώρα αξίζουμε μια σοβαρη προσπάθεια για φορολογική ισονομία και όχι ενα βιαστικο και κακογραμμένο ξεπέταγμα
Δεν γίνεται ένα νέο παιδί με ένα ένσημο κ ένα ημερομίσθιο το χρόνο να έχει τεκμαρτό τρείς χιλιάδες κάνοντας φορολογική δήλωση κ κάποιοι με μεγάλα εισοδήματα με εξοχικά με σκάφος σπουδάζοντας τά παιδιά τους στα καλύτερα στο εξωτερικό η στην Ελλάδα με αυτοκίνητα με γραφεία με μαγαζιά νά θέλουν νά δηλώνουν μηδέν η ελάχιστα, μόνο κ μόνο απ’τούς λογαριασμούς πού πλήρωναν έπρεπε νά τούς είχαν βρει, χρόνια αυτή η ιστορία αλλά κάπου πρέπει να μπει ένα τέλος.
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΜΠΛΟΚΑΚΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ που εμπίπτουν στις διατάξεις της περίπτ. στ’ της παρ. 2 του άρθρου 12 του ΚΦΕ – Ν. 4172/2013 (ΜΠΛΟΚΑΚΙΑ) ΠΡΕΠΕΙ ΡΗΤΑ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΕΚΜΑΡΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ κ.λ.π. ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΕΛΟΥΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΑ ΣΕ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΟΠΩΣ ΕΙΧΕ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΙΛΕΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ , ΧΩΡΙ ΚΛΙΜΑΚΕΣ, ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ 15% ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΦΑΙΡΟΥΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ
ΜΕΙΩΣΗ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 50% Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΕ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ
ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΓΙΑ ΠΑΡΑΞΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΑΥΣΤΗΡΩΝ ΠΟΙΝΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
1)ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΖΙΡΟ < 10000 , ΠΟΥ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΦΠΑ.
2)ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΥΣ Ε.Ε ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΔΡΑ ΔΩΜΑΤΙΟ ΣΠΙΤΙΟΥ ΤΟΥΣ .
ολο το νομοσχέδιο αποπνέει μια απιστευτη προχειρότητα που τρομάζει . Μόνος του στόχος να εξισωσει φτωχο αυτοαπασχολούμενο Ε.Ε επιστημονα,δικηγόρο,δημοσιογράφο,εργατοτεχνιτη με εδρα ενα δωματιο σπιτιου του ,που δεν μπορει να ανοιξει γραφειο ή μαγαζι ,με τον μεγαλοιδιοκτητη γραφειων η Σουπερ Μαρκετ.
Τα άρθρα από 9 εως και 18 πρέπει να αφαιρεθούν διότι καταπατούν και παραβιάζουν κάθε έννοια του συντάγματος, περί ίσης μεταχείρισης των φορολογικών βαρών.
Με εξαίρεση το άρθρο 10, το οποίο πρέπει να τροποποιηθεί ευνοϊκότερα, πχ έκπτωση 50% στο τέλος επιτηδεύματος για όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα ή καλύτερα άμεση κατάργηση του.
Οι μισθωτοί με μπλοκάκι δεν εξαιρούνται από το τεκμαρτό ελάχιστο εισόδημα του άρθρου 13 – δεν βρίσκονται δλδ. στις περιπτώσεις (α)-(η) της παρ. 3 του άρθρου 13.
Ωστόσο βλέπω ότι εξαιρούνται από την μείωση στο τέλος επιτηδεύματος του άρθρου 10:
«, καθώς και για τα φυσικά πρόσωπα που το εισόδημα τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι τρία (3) φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα, ή το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από ένα (1) φυσικό ή/ και νομικό πρόσωπο, τα ποσά του τέλους επιτηδεύματος, εξακολουθούν να ισχύουν όπως επιβλήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2012».
Οπότε ένας ‘μπλοκάκιας’ που παίρνει πχ 1000 ευρώ μεικτά για 15 χρόνια, θα πληρώσει παραπάνω φόρο + το ίδιο τέλος επιτηδεύματος, αν καταλαβαίνω σωστά.
Η φορολογική δήλωση οποιουδήποτε Ε. Επαγγελματία όταν είναι κάτω απο τον κατώτατο μισθό μισθωτού, θίγει την νοημοσύνη όλων των υπολοίπων Φορολογουμένων Ελλήνων.
κατά αρχάς, θεωρώ πως έπρεπε αν υπάρξει μια αποφασιστική επέμβαση στην φορολογική συμμετοχή των αυτοαπασχολούμενων, εν τούτοις υπάρχουν πολλά προβλήματα που δεν λύνονται και είναι άδικα. Εφ΄όσον ζητούμενο είναι η δίκαιη φορολογική συμμετοχή, και εφ’ όσον μπαίνει η λογική πως δεν γίνεται ένας αυτοαπασχολούμενος να δηλώνει λιγότερα από όσο ένας εργαζόμενος με τον κατώτατο μισθό, θα πρέπει να υπολογιστεί και τούτο, πως ο εργαζόμενος με τον κατώτατο μισθό έχει αφορολόγητο, ενώ ο αυτοαπασχολούμενος πληρώνει φόρο από το πρώτο ευρώ. Δεύτερον, υπάρχουν πολλοί αυτοαπασχολούμενοι που βρίσκονται σε προχωρημένη ηλικία, άνω δηλαδή των 50 ετών, και δεν είναι εύκολη η εύρεση εργασίας για να κατορθώσουν να βγάλουν ένα αξιοπρεπές εισόδημα, και συνεχίζουν, όσο μπορούν, μέσω της εργασίας τους να συμπληρώνουν το οικογενειακό εισόδημα με όση δυνατότητα έχουν. Πολλοί δε, άνω των 60, προσπαθούν μέσω της απασχόλησης τους να πληρώνουν τις εισφορές των για να βγάλουν μια σύνταξη στα 67 τους. Θα μπορούσε λοιπόν, να κριθούν οι συγκεκριμένοι με βάση το οικογενειακό τους εισόδημα, ως τεκμήριο επιβίωσης, καθότι δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τους ίδιους η επιβίωση τους.Επίσης, να υπάρξει και μια κατανόηση της φορολογικής επιβάρυνσης που υπάρχει ήδη στις επιχειρήσεις των αυτοαπασχολούμενων λόγω της φορολόγησης από το πρώτο ευρώ + το τέλος επιτηδεύματος. Ευχαριστώ πολύ!
«…για τα φυσικά πρόσωπα που το εισόδημα τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι τρία (3) φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα, ή το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από ένα (1) φυσικό ή/ και νομικό πρόσωπο, τα ποσά του τέλους επιτηδεύματος, εξακολουθούν να ισχύουν όπως επιβλήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2012.»
Δηλαδή τετρακόσια (400) ή πεντακόσια (500) ευρώ, ανάλογα τον πληθυσμό.
Ποιά είναι η αιτιολόγηση της παραμονής της εξαίρεσης για τις συγκεκριμένες κατηγορίες;
Θεωρώ άδικη και αντισυνταγματική την εξαίρεση των 2 κατηγοριών αυτών από τη μείωση του τέλους επιτηδεύματος,θα έπρεπε είτε να απαλειφθεί η σχετική πρόβλεψη στο άρθρο 10 του παρόντος είτε να προβλεφθεί έστω κάποια αναλογική μείωση του τέλους ως προς στα ποσά που θα ισχύσουν για τους άλλους.
ΕΕ(παλιος) δηλώνει μετα απο αφαιρεση εξοδων (μονο 3732 ευρω η ασφαλεία του ) έσοδα 8000 ευρω με το νέο συστημα πληρωνει 2310,62 ευρω(και δεν έχω υπόλογισει την προκάταβολη φόρου) . Αντιστοιχα ποσο εισοδημα καποιος μισθωτος πρεπει να εχει για ιδιο φόρο. [(10000-8636)*9%] +22%*Χ=2310,62 ==> Χ=9944,82 Δηλαδή Συνολο 10000+9944,82=19944,82 και να προστεσουμε και την ασφαλεια ΕΣΟΔΑ=23676 ευρω ,μηνιαιως 1973. Αρα καποιος να βγάζει λιγότερα για το νομοσχεδιο δεν υφιστάται ή δεν επιτρέπεται .
Είναι δίκαιο ;
Γιατί δεν μας δίνετε το αφορολογητο αφου συγκρινόμεθα με τους μίσθωτους ,γιατι έχουμε τέλος επιτηδεύματος και προκαταβόλη φόρου ;;
Οι ασφαλιστικές εισφορές είναι ίδιες.
Πως γίνεται ανόμοια πράγματα να τα συγκρίνουμε ;
Η Κατηγορία των ελευθέρων επαγγελματιών(ασφαλιστικοί πράκτορες ) που αμείβονται με προμήθεια από ασφαλιστικές εταιρείες και δεν έχουν ΦΠΑ( άρα τα τα έξοδα που έχουν , έχουν φορολογηθεί με το συντελεστή ΦΠΑ ), εκτός των ενοικίων γραφείων .θα πρέπει να φορολογηθούν τα καθαρά τους έσοδα σαν μισθωτοί για να έχουν το αφορολόγητο και τους συντελεστές αυτών και απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύματος αφού είναι ξεκάθαρο το ύψος των μικτών εσόδων από ΑΕ.
ΣΤΗΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΥΤΗ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ !!!
ΠΡΟΤΑΣΗ :1)ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ
2)ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΙΣΘΟΤΩΝ
3)ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΞΟΔΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΕΚΤΑ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ (ΕΞΟΔΑ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ,ΚΙΝΗΣΗΣ ,ΔΕΚΟ ΚΤΛ.)
Νομίζω ότι το νομοσχέδιο γράφτηκε στο πόδι με σκοπό να μας γυρισει 30 χρόνια πίσω τιμωρώντας όσους ασκούν το ελεύθερο επάγγελμα. Τις δαπάνες που έχει ένα μαγαζί τις σκεφτήκατε ; Το ΦΠΑ που πληρώνουν όλοι που αγοράζουν προϊόντα δρν είναι φόρος ; Το ΦΠΑ που αποδίδει ο επιτηδευματίας δεν είναι φόρος ; Ισονομία δώστε οτι απαλλαγές έχει ο ιδιωτικός υπάλληλος να έχει και ο Ελ. Επαγγ. Το τέλος επιτηδεύματος δεν είναι χαράτσι ; Τα χρόνια του μνημονίου και του covid τα μετράτε για κανονικά χρόνια με τζίρο ; Εάν δηλαδή δηλώνουμε πιο χαμηλά εισοδήματα και η σύζυγος που εργάζεται δηλώνει αλλά τόσα και μπορεί η οικογένεια να συντηρηθεί πάλι χαράτσι θα πληρώσουμε ; Εάν θέλετε να ελέγξετε την φοροδιαφυγή κοιτάξτε πολύ πιο ψηλά και δώστε κίνητρα στους μικρούς Με αυτό το νομοσχέδιο μάλλον τους πάτε για κλείσιμο ή για μεταφορά έδρας στις γείτονες χώρες.
Εχετε ξεχασει πολλες κατηγοριες Ε.Ε και τους εχετε τσουβαλιασει όλους χωρις κριτηρια ,σε 1 νομοσχεδιο γραμμενο βιαστικά.
1)Τι γίνετε με τις επιχειρησεις που εχουν εδρα το σπιτι του Ε.Ε, ειναι το ιδιο με αυτους που εχουν γραφεια και μαγαζιά;..Για εσας ναι..
2) Τι προβλεπετε για επιχειρησεις με τζιρο <10000 που ειναι χωρις ΦΠΑ; ..θα τους χρεωνετε κερδη 15000 αν ειναι πανω απο 10 χρονια;..με το ΦΠΑ;….ουτε που θυμηθηκατε πως υπαρχουν τετοιες επιχειρησεις.
Δηλαδή για τα νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση (Ο.Ε Ε.Ε ….) δεν πρόκειται να μειωθεί το τέλος επιτηδεύματος. Μπορεί δηλαδή να πληρώνει η εταιρεία 20000€ στην εφορία , αλλά να δίνει και προκαταβολή και 1000€ τέλος επιτηδεύματος.
Ας ισχυει το τέλος επιτηδευματος, όταν ο φόρος είναι κάτω απο κάποιο όριο (πχ 5000€).
Είναι λίγο παραπάνω από οφθαλμοφανές πως με αυτό το εξάμβλωμα επιχειρείται ο στραγγαλισμός των ατομικών επιχειρήσεων. Κάθε εμπόρευμα και κάθε αναλώσιμο υπόκειται σε ΦΠΑ που σε πολλές περιπτώσεις φτάνει στο 24 τοις εκατό, έμμεση φορολόγηση λέγεται αυτό, άρα ποιοι ακριβώς δεν αποδίδουν φόρους εξηγήστε μου! Συμπεριλαμβάνονται στα χρόνια που υπολογίζονται για την αύξηση του τεκμαρτού εισοδήματός μας τα μαύρα χρόνια των μνημονίων, όπου όσες ατομικές επιχειρήσεις δεν κλείσανε, δημιούργησαν σοβαρά χρέη που ακόμα προσπαθούν να ξεπληρώσουν, βλέπε ρυθμίσεις επί ρυθμίσεων που διαρκώς χάνονται, και έμεναν ανοιχτές μόνο για να καλύπτουν λογαριασμούς και ασφαλιστικές εισφορές των επαγγελματιών. Τέλος, αν τεκμαίρεται ως ελάχιστο εισόδημα αυτό του μισθωτού, γιατί συνεχίζει να υφίσταται ΚΑΙ το τέλος επιτηδεύματος, έστω και κουρεμένο ώστε να μας χρυσωθεί το χάπι ίσως.
Αφού ανησυχείτε τόσο για τις φορολογικές εισροές σας συμβουλεύω να δείτε λίγο και τι γίνεται με τα χρέη των κομμάτων, ποια χρωστάνε και πόσα, και κάποια στιγμή να τα εισπράξετε, πώς σας φαίνεται η ιδέα.
Στο νεο νομοσχέδιο να υπάρχει δικαιοσύνη και για αυτούς που εργάζονται σαν μισθωτοί και έχουν ένα ταξί που δεν το δουλεύουν οι ίδιοι, αφού εργάζονται σαν μισθωτοί, με πλήρες ωράριο, και το ενοικιάζουν σε εταιρείες, με μισθωτήριο που κατατίθεται στο taxis.Ο κωδικός επαγγέλματος είναι ιδιοκτήτες ταξί, μη οδηγοί.Τα έσοδα από το μίσθωμα, καθώς και το φπα από τα Τ.Π.Υ τα υποβάλουν στην εφορία, τριμηναιώς κ ετησίως και φορολογούνται αντίστοιχα.(ο φορολικός μηχανισμός είναι στην επωνυμία της εταιρείας που ενοικιάζει το ταξί από τον ιδιοκτήτη).
Ελπίζω στο νεο νομοσχέδιο να υπάρχει δικαιοσύνη και για αυτούς που εργάζονται σαν μισθωτοί και έχουν ένα ταξί που δεν το δουλεύουν οι ίδιοι, αφού εργάζονται σαν μισθωτοί, με πλήρες ωράριο, και το ενοικιάζουν σε εταιρείες, με μισθωτήριο που κατατίθεται στο taxis.Ο κωδικός επαγγέλματος είναι ιδιοκτήτες ταξί, μη οδηγοί.Τα έσοδα από το μίσθωμα, το υποβάλουν στην εφορία ετησίως και φορολογούνται αντίστοιχα.(ο φορολικός μηχανισμός είναι στην επωνυμία της εταιρείας που ενοικιάζει το ταξί από τον ιδιοκτήτη.
Θα πρέπει να εφαρμοστεί βάση του Συντάγματος η ισονομία όλων των πολιτών. Άρα την ίδια κλίμακα φορολόγησης και φοροαπαλλαγών που έχουν οι μισθωτοί να έχουν και οι ελευθεροι επαγγελματίες. Να υπάρχει δικαιοσύνη και ισονομία, μόνο έτσι θα μπορέσει κάποιος να μην μπει στον πειρασμό της φοροδιαφυγής. Επίσης να γίνει ρητώς επισήμανση ότι ο όποιος παραβάτης θα έχει δρακόντιες κυρώσεις, δηλαδή απενεργοποίηση ΑΦΜ και απαγόρευση να ανοίξει επιχείρηση με την ίδια δραστηριότητα για 5 έτη.
Ο διαχωρισμός που γίνεται στην παρ. γ’ με έκπτωση 25% ή 50% αναλόγως εισοδήματος είναι πέρα από κάθε λογική! Από τη στιγμή που άπαντες πρόκειται να φορολογηθούν βάσει τεκμαρτού εισοδήματος, δηλαδή ο φόρος θα είναι ίδιος για όλους βάσει ελάχιστου τεκμαρτού κι όχι βάσει πραγματικού, τότε μόνο σαν επιπλέον «τιμωρία» λαμβάνεται η έκπτωση 25% όσων δηλώνουν κάτω από το ελάχιστο τεκμαρτό.
Το κίνητρο φαίνεται να είναι «δήλωσε περισσότερα για να έχεις μεγαλύτερη έκπτωση στο τέλος επιτηδεύματος», το οποίο επρόκειτο να καταργηθεί εντελώς για όλους, χωρίς αστερίσκους και μεγαλύτερη επιβάρυνση (όπως η νομοθετούμενη) για αυτούς που αδίκως το πλήρωναν μέχρι τώρα.
Συμμετέχοντας σε αυτή την διαβούλευση καταθέτω τη σκέψη μου, πιστεύοντας ότι μπορώ να δώσω μια διαφορετική οπτική.
Στους επιτηδευματίες υπάρχουν δύο διακριτές κατηγορίες.
Η παροχή υπηρεσιών και η εμπορική δραστηριότητα.
Στην κατηγορία της παροχής υπηρεσιών το κράτος εισπράττει ότι δηλώνει ο επιτηδευματίας και το αντίστοιχο ΦΠΑ που συνήθως είναι μικρό αφού δεν εκδίδονται παραστατικά ή εκδίδονται πολύ λίγα.
Στην περίπτωση όμως των εμπορικών επιχειρήσεων και ειδικά τώρα με τα pos το κράτος έχει αρχίσει και εισπράττει πολύτιμο ΦΠΑ σε ποσοστό μεγαλύτερο από ότι παλιά.
Με την προτεινόμενη φορολόγηση ως προς το εισόδημα των επιτηδευματιών όλοι όσοι ασκούν εμπορική δραστηριότητα και βρίσκονται στο μεταίχμιο θα αναγκαστούν να διακόψουν τη δραστηριότητά τους με αποτέλεσμα την αύξηση της ανεργίας και τη μείωση της ποικιλότητας των προϊόντων που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην αγορά. Οι καταναλωτές θα στραφούν προς τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες πού ως γνωστόν έχουνε προϊόντα των μεγάλων παραγωγικών μονάδων, που σε κάποιες περιπτώσεις ασκούν και μονοπωλιακές πρακτικές.
Τα μικρά εμπορικά καταστήματα δουλεύουν με μικρούς Έλληνες παραγωγούς συμβάλλοντας έτσι στην ελληνική παραγωγικότητα. Τέχνες και τεχνικές παραδοσιακές και συνυφασμένες με την πατρίδα μας, που στις μέρες μας οριακά υπάρχουν και συντηρούνται θα εκλείψουν.
Για παράδειγμα ένα super market δεν θα βάλει ποτέ στο ράφι του έναν Μικρό Έλληνα παραγωγό γιατί … είναι μικρός και δεν εχει ποσότητα που μπορεί να καλύψει τις πανελλαδικές ανάγκες ενός μεγάλου super Market.
Πιστεύω λοιπόν ότι θα πρέπει εδώ, να εξεταστεί καλύτερα ο σχεδιασμός προς το μικρό λιανεμπόριο, να έχει διαφορετική πιο εξειδικευμένη αντιμετώπιση από τους λοιπούς επαγγελματίες παροχής υπηρεσιών.
Με την προτεινόμενη γενική αντιμετώπιση αυτοί θα υποστούν ζημιά, και κατ’ επέκταση η χώρα μας.
Πρέπει να καταλάβει ο νομοθέτης ότι πάρα πολλοί ελεύθεροι επαγγελματίες συμπληρώνουν το οικογενειακό εισόδημα όπου το κύριο εισόδημα είναι του/της συζύγου από μισθωτή εργασία και του ιδίου δρα μόνο συμπληρωματικό. Παράδειγμα αν βγάζει σε αυτή την περίπτωση ο ελεύθερος επαγγελματίας ένα ποσό της τάξης των 5-6000€ ετησίως, αυτό για την οικογένεια είναι σημαντικό. Σύμφωνα με αυτό το νομοσχέδιο θα πρέπει να δηλώσει αυτό το άτομο σχεδόν το διπλάσιο.
Αυτό είναι παντελώς λάθος.
Bravo κάτι καλό για τα αμεα
Bravooo
Θεωρώ ότι θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη, για ειδική αντιμετώπιση, ελευθέρων επαγγελματίων οι οποιοί έχουν ταυτόχρονα και εισόδημα απο μισθωτή εργασία.
Στις περιπτώσει αυτές, συνήθως το μεγαλύτερο ποσοστό εισοδήματος προέρχεται απο την μισθωτή εργασία.
Η πολιτικη ηγεσία να δώσει επαγγελματικά δικαιώματα σε τρίτης κατηγορίας βιβλία στους πτυχιουχους ΙΕΚ λογιστικής- φοροτεχνικων, πλέον ολες οι εταιρείες ειναι Νομικής μορφής ΙΚΕ και δεν μπορουμε να δουλέψουμε.
Με αυτο θα επιτύχουμε αυξηση των ασφαλιστικων εισφορών μιας και οι συνάδελφοι αναγκαζονται να δουλέυουν χωρις εναρξη, σημειωτέων οι επιχειρήσεις δεν θέλουν να κολλάνε ΙΚΑ.
Ποτε επιτέλους ο Υπουργός θα δώσει τέρμα στην ομηρία των αποφοίτων ΙΕΚ?