Πως κρίνετε την αποτελεσματικότητα του μέτρου αυτού; Ποια προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν. Εφόσον κρίνετε θετικά το μέτρο ποιες προϋποθέσεις θα βελτίωναν την εφαρμογή του;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
210 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Οι συναλλαγές μεταξύ επιτηδευματιών θα πρέπει να γίνονται ΜΟΝΟ μέσω τρπεζικών λογαριασμών, επιταγών δίγραμμων ή εταιρικών πιστωτικών καρτών, από ένα ποσό και άνω, αλλά αρκετά χαμηλό (πχ 300 ή 400€). Όλοι οι τραπεζικοί λογαριασμοί και οι πιστωτικές κάρτες πρέπει να είναι προσβάσιμοι στις φορολογικές αρχές. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ισχύει το τραπεζικό απόρρητο έναντι των φορολογικών αρχών, εκτός αν κάποιος φοροδιαφεύγει. Ποιός είναι ο λόγος να υπάρχει απόρρητο στις τραπεζικές συναλλαγές, εκτός από τη φοροδιαφυγή? Δεν μπορούμε να μιλάμε για σύλληψη της φοροδιαφυγής και να δεχόμαστε το τραπεζικό απόρρητο. Βέβαια θα θεωρηθεί ότι μειονεκτούμε και ότι είμαστε λιγότερο ανταγωνιστικοί από άλλες χώρες στις οποίες ισχύει το τραπεζικό απόρρητο, αλλά οι ξένοι επενδυτές δεν ενδιαφέρονται να φοροδιαφύγουν, οπότε μικρό το κακό.
Η πρόταση είναι σωστή . Το πρόβλημα που θα πρέπει να αντιμετωπισθεί είναι ότι σ’ αυτούς τους επαγγελματικούς τραπεζικούς λογαριασμούς , θα έχουν πρόσβαση και οι ίδιες οι Τράπεζες που τηρούν τους λογαριασμούς , παρακρατώντας ενδεχομένως διάφορα οφειλόμενα από τους συναλλασόμενους , από άλλες άσετες αιτίες , ποσά , με αποτέλεσμα τη στρέβλωση και δυσλειτουργία των συναλλαγών . Ασφαλώς όμως , η πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών θα πρέπει να υπάρχει .
Κανενα προβλημα αρκει οι τραπεζες να μην πλουτισουν απο την αλλη.
Θα πρεπει να καταργηθει η επιταγη με την σημερινη της μορφη (μεταχρονολογημενη).
δεν ξέρω εάν θα πετύχει…
εάν το θεσπίσετε να γίνει από αξία τιμολογίου €1,000 και πάνω, όχι είδους
Συμφωνώ απολύτως, αλλά εάν περιοριστεί μόνο στους επαγγελματίες θα αποτύχει. Το μέτρο πρέπει να αφορά τους πάντες. Αλλιώς σταδιακά θα δημιουργηθεί παράλληλη δομή συστήματος πληρωμών (με την σύμπραξη συγγενών και συνεργατών…). Άλλωστε, μεγάλο μέρος των πληρωμών γίνεται από ιδιώτες που και αυτοί με την σειρά τους θα πρέπει να δηλώνουν το εισόδημα που τους επιτρέπει να αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες.
Προκειμένου να επιτύχει, το μέτρο πρέπει να συνδυαστεί:
1. Με πραγματικά χαμηλό επιτρεπόμενο όριο συναλλαγών με μετρητά
2. Αντίστοιχη μείωση του ορίου πάνω από το οποίο οι Τράπεζες ζητούν πραγματική δικαιολόγηση του νομίμου της προέλευσης των μετρητών που κατατίθενται
3. Υποχρέωση των τραπεζών να εκδίδουν χρεωστικές κάρτες συνδεδεμένες με τους λογαριασμούς των πελατών με ενιαίο σύστημα, ώστε και τα καταστήματα να μην είναι υποχρεωμένα, όπως σήμερα, να διατηρούν συλλογή μηχανημάτων για συναλλαγές με PIN.
4. Χωρίς χρέωση συναλλαγές μέσω χρεωστικής κάρτας ή e-banking (αλλιώς οι συναλλασσόμενοι δικαίως θα αντιδράσουν)
5. Άρση του απορρήτου για όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Άλλωστε η εμπειρία έχει δείξει ότι το απόρρητο μόνο την παραοικονομία έχει εξυπηρετήσει.
Ευχαριστώ και καλή επιτυχία.
Όλες οι πληρωμές μέσω τραπέζης ή κάρτας. Έτσι φαίνεται από ποιο λογαριασμό βγήκαν τα χρήματα και σε ποιον μπήκαν. Δυσκολεύει αρκετά τις πλαστές συναλλαγές (τιμολόγια, αποδείξεις κτλ).
Αν η σχετική κατάθεση συνιστά αποκλειστικό μέσο καταβολής, θα δίδεται η ευκαιρία σε κακόπιστους οφειλέτες να αναβάλουν τις πληρωμές τους, με τη δικαιολογία ότι δεν πρόφτασαν να πάνε στην Τράπεζα!
καλο μετρο αλλα για 100 ευρο να πηγαινουμε στη τραπεζα?απο 2000,5000,10000 και μετα.
Να δημιουργηθεί ένας τραπεζικός αριθμός για κάθε ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ και ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ σαν το konto Nr. που υπάρχει στην ΓΕΡΜΑΝΙΑ. Το νούμερο να είναι δωσμένο από την Τράπεζα της Ελλάδος και να μπορεί να δουλέψει σε όλες τις Τράπεζες. Όλες οι υποχρεώσεις για το ΔΗΜΟΣΙΟ να βγαίνουν από αυτόν, και όλες επιστροφές και Εσοδα από το Δημόσιο να μπαίνουν σε αυτόν. Η Τράπεζα τελικός φορέας να εγγυείται μόνο στο ποσό που έχει καθορίσει για κάθε εταιρία ή φυσικό πρόσωπο. Όλες οι συναλλαγές πάνω από 10.000€ αναγκαστικά μέσω λογαρισμού ή επιταγής από αυτό τον λογαριασμό. Όποιος έχει παραπάνω λογαριασμούς βάση ΑΦΜ να μαζεύονται τα στοιχεία στην Τράπεζα της Ελλάδος για έλεγχο και αναζήτηση χρημάτων από το ΔΗΜΟΣΙΟ και μετά από τους άλλους ΠΙΣΤΩΤΕΣ.
Δεν νομίζω ότι θα έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα ένα τέτοιο μέτρο… ήδη μέσα σε δυο μέρες ο Ελληνας βρήκε τον τρόπο να το καταστρατηγήσει με το σπάσιμο των συναλλαγών!
Ούτε στη φοροδιαφυγή θα βοηθήσει… πως θα πιάσεις τον εστιάτορα που δεν θα κόψει ποτέ απόδειξη 500 Ευρώ; Αυτά που πληρώνει αυτός στους προμηθευτές τα δηλώνει ούτως ή άλλως, γιατί θέλει να δείξει έξοδα! Δώρον άδωρον δηλαδή…
τη δική μου λύση την ανέπτυξα στο κομμάτι του κώδικα βιβλίων και στοιχείων με την Ηλεκτρονική Επιχείρηση. Πέραν αυτού, η λύση είναι απλή, η ηλεκτρονική συναλλαγή: Ο καταναλωτής θα προμηθευτεί με μια κάρτα από την Τράπεζά του (στο στυλ της VISA ELECTRON) ή οποία θα είναι συνδεδεμένη απευθείας με το λογαριασμό του, και με την οποία θα πληρώνει σε αντίστοιχο μηχανάκι-ταμειακή μηχανή της επιχείρησης. Εννοείται ότι χρειάζεται να υπάρχουν κινητές ταμειακές για ταξί, υδραυλικούς, κλπ, οι οποίες θα πρέπει να ενημερώνουν τους επαγγελματικούς λογαριασμούς των επαγγελματιών, ώστε να πιστώνονται οι συναλλαγές που έκαναν σε αυτά. Ετσι, όσο πιο γρήγορα ενημερώσει ο επιχειρηματίας το online σύστημα, τόσο πιο γρήγορα θα πάρει τα χρήματά του…
Οι τράπεζες δεν θα πρέπει να χρεώσουν τίποτα στις συναλλαγές, αφού και μόνο από την κατακράτηση του ποσού της συναλλαγής για μερικές ώρες, ευνοούνται…
Το ότι δεν υπάρχει η τεχνολογική υποδομή αυτή τη στιγμή, δεν με φοβίζει, είναι θέμα βούλησης να γίνει. Εύκολο είναι…
Το μόνο αρνητικό που βλέπω είναι σε ανθρώπους ηλικίας, οι οποίοι δεν είναι εξοικιωμένοι με κάρτες και έχουν μια εμμονή με το ζεστό χρήμα. Υπάρχουν και πολλά θετικά βέβαια, ένα εκ των οποίων είναι η καταπολέμηση της μαύρης εργασίας – κυρίως των αλλοδαπών – αφού δεν θα είναι εύκολο να βρεθεί (και να δικαιολογηθεί) χρήμα για την πληρωμνή τους, ενώ και οι ίδιοι θα «φανούν» μέσω των τραπεζικών τους κινήσεων…
ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΚΑΡΤΑ
Η απορια μου ειναι γιατι δεν καταργουνται τα χαρτονομισματα ανω των 10 € για παραδειγμα και ολες οι συναλλαγες να γινονται με καρτα ωστε τα παντα να φαίνονται και παραοικονομια να μην υπαρχει,ουτε ξεπλυμα βρωμικου χρηματος κλπ .Αν υπαρχει βούληση πιστευω οτι αν υπαρξουν τεχνικες δυσκολιες θα ξεπεραστουν ευκολα.
Προσωπικα ειμαι ενάντιος στην ολοκληρωτικη παραδοση της οικονομικης ζωης στις τραπεζες και στην εγκαθίδρυση επιπλεον γραφειοκρατιας.
Σε λιγο θα παιρνουμε και τσιχλες απο τις τραπεζες με τιμολογιο και δηλωση προσωρινου ΦΠΑ!
Αρκει να εχει το κρατος το μηχανογραφικο συστημα που χρειαζεται για διασταυρωσεις κτλ,και να αφησουν τις τραπεζες να κανουν την δικη τους δουλεια και οχι την κρατικη.
σωστο πανω απο 1000 ε να γινεται με αφμ και για ιδιωτες και οποιο αλλο τροπο υπαρχει για να ελεγχετε το ποθεν εσχες
Οπωσδήποτε πρέπει να γίνει αυτό. Εδώ η εφορία δεν δέχεται μετρητά πάνω από ένα ποσό, παρά μόνο επιταγή.
Πρέπει να υπάρξει ένα κατώτερο όριο π.χ. 1000,00 και η απόδειξη κατάθεσης (με ηλεκτρονική κατάθεση ή αντίγραφο ταμίου) να συνυποβάλλεται στην φορολογική δήλώση του φορολογούμενου.
Επίσης ακόμα και οι ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω Internet banking ή καταθέσεις σε λογαριασμούς εξυπηρετησης (εταιρικούς/επαγγελματικούς), θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ανεξαρτήτως ορίου.
Παραθέτω μια πρόσφατη περίπτωσή μου, που αποτελεί πιστεύω και κλασσικό παράδειγμα. Για 4 διανυκτερέυσεις στο Πάπιγκο έκανα ηλεκτρονική κατάθεση για προκαταβολή 50% και έλαβα απόδειξη από το ξενοδοχείο ΜΟΝΟ για το υπόλοιπο 50%. Το ίδιο έγινε και στα Ιωάννινα όπου για 2 διανυχτερεύσεις έγινε κατάθεση προκαταβολής σε λογαριασμό για το 50%…
Οι πληρωμές με χρεωστικές/πιστωτικές κάρτες θα μπορούσαν και αυτές να συμπεριληφθούν μόνο όμως για την διασταύρωση του εισοδήματος του προσώπου που δέχεται την πληρωμή (αγορά αγαυών ή παροχή υπηρεσιών).
Η καταρχήν γενική ιδέα του συγκεκριμένου μέτρου είναι όχι μόνο ορθή αλλά και απολύτως αναγκαία.
Η ουσία όμως είναι στην εξειδίκευση του μέτρου, προκειμένου αυτό να έχει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.
Παρατηρώ-σημειώνω τα εξής :
1) Υποχρέωση τήρησης επαγγλεματικού τραπεζικού λογαριασμού για κάθε επιτηδευματία, άρα για κάθε μορφής επιχείρηση.
2) Καθορισμός ελάχιστης αξίας διεξαγωγής εμπορικών συναλλαγών μέσω του εν λόγω τραπεζικού λογαριασμού € 1.000- € 1.500 πλην ελευθέρων επαγγελματιών παροχής υπηρεσιών (γιατροί,μηχανικοί,κλπ),σε αυτές τις κατηγορίες άνευ ελάχιστου ορίου.
Και καταλήγω στον πυρήνα του του προβλήματος (κατά τη γνώμη μου):
Όπως ήδη σχολιάστηκε από συμπολίτες μου, πέραν των συναλλαγών μεταξύ επιτηδευματιών υφίστανται και οι συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών και επιτηδευματιών :
Επομένως, όταν αναφερόμαστε σε εμπορικές συναλλαγές, προφανώς συμπεριλαμβάνονται και εκείνες μεταξύ επιτηδευματιών και ιδιωτών.
Και καταλήγω : Για να μεγιστοποιηθεί η απόδοση αυτού του μέτρου θα πρέπει το φυσικό πρόσωπο να έχει ουσιαστικό κίνητρο και να επιδιώκει την έκδοση παραστατικού από τον επιτηδευματία, άρα μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στο μηχανισμό έκπτωσης των ΑΠΥ/ΤΠΥ από το φορολογητέο εισόδημα του φυσικού προσώπου.
Ενώ ακούγεται σωστό , στήν πράξη αποτελεί εργαλείο εκβιασμού .
Για παράδειγμα εχει ζητηθεί απο έλεγχο δίγραμμη επιταγή για αγορα καινούργιου φορτηγού , αν και αυτό εχει αγοραστεί απο την αντιπροσωπεία στην κανονική τιμή …. , εχει καταλογισθεί παράβαση γιατι σε εξόφληση τιμολογίων για εμπορεύματα που εχουν ολα τα παραστατικά μεταφοράς, αποθήκευσης και εισαγωγής σε ψυγεία , η κατάθεση στην Τράπεζα έγινε σε προσωπικό λογ/σμό του πωλητή και οχι στον λογ/σμό τής ΟΕ………. , και πολλά παρόμοια .
Πρέπει να εξετάζεται η εικονικότητα ή μη της συναλλαγής και οχι μόνον ο τρόπος εξόφλησης , γιατί έτσι βαφτίζονται αληθείς και οι εικονικές συναλλαγές που εχουν εξοφληθεί μέσω τραπέζης .
Και μιά ερώτηση για να δείτε το ανεδαφικό της πρότασης ,
Ορίζει ο ΚΒΣ πότε πρέπει να ξοφλήσω ενα τιμολόγιο ανω των 15000 ευρώ ?
Οχι , αρα σε περίπτωση ελέγχου , μπορώ κάλλιστα να λέω οτι δεν το εχω εξοφλήσει ακόμα .
Αρα , σωστό το μέτρο αλλά με διερεύνηση εικονικότητας , και οχι καταλογισμός παράβασης για πραγματική συναλλαγή .
ευχαριστώ .
Σε περίπτωση που γίνει υποχρεωτικό κάποιο τέτοιο μέτρο, να θεσπιστεί νόμος που θα υποχρεώνει τις τράπεζες να μην κρατούν καμμία προμήθεια στους εταιρικούς λογαριασμούς.
Εγώ δεν θέλω να κάνω πλουσιότερο κανέναν τραπεζίτη, ή μήπως αυτό θέλετε εσείς;
Το μέτρο είναι σωστό. Καλό θα ήταν να επεκταθεί και σε συναλλαγές όπως η μισθοδοσία υπαλλήλων, όπως γίνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, για την παράλληλη μείωση της εισφοροδιαφυγής. Το θέμα φυσικά είναι οι μηχανισμοί ελέγχου και η αμεσότητα της επιβολής ποινών.
Σ’όλο το κόσμο όλες οι συναλλαγές μεταξύ επαγγελματιών και επιχειρήσεων πραγματοποιούνται μέσω των τραπεζών,επομένως και στη χώρα μας πρέπει επιτέλους να εφαρμοσθεί το μέτρο αυτό, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος της ηλεκτρονικής διασύνδεσης με τις συνεργαζόμενες τράπεζες.Οι συναλλαγές αυτές θα γίνονται με τη χρήση των ΑΦΜ των συναλλασομένων και οι ελεγκτικές αρχές θα μπορούν με πολύ απλό και γρήγορο τρόπο να διασταυρώνουν τα στοιχεία αυτά με τα βιβλία των ελεγχομένων.Επίσης οι αφοραπωλησίες ακινήτων πρέπει να γίνονται μέσω τραπεζικών λογ/μών και να δηλώνονται τα πραγματικά καταβληθέντα τιμήματα και να σταματήσει αυτή η γελοία διαδικασία όπου όλοι, κράτος τράπεζες κατασκευαστές και πολίτες γνωρίζουν ότι κοροιδεύει ό ένας τον άλλο . Το βασικό μας πρόβλημα είναι το μεγάλωμα της φορολογικής βάσης και όχι οι συντελεστές , έτσι ώστε κάποια στιγμή επιτέλους να έχουμε διαφανή στοιχεία (ΑΕΠ, χρέος..)και να γίνουμε ένα ΚΡΑΤΟΣ που θα μας σέβεται θα το σεβόμαστε και να μη μας λοιδωρούν οι ξένοι σαν τους πρωταθλητές της αδιαφάνοιας και διαφθοράς. Εδώ ακόμη και μικρά κρατίδια όπως τα Σκόπια εφαρμόζουν τέτοια απλά συστήματα και γιαυτό έχουν χαμηλούς συντελεστές φορολόγησης.
Επιπρόσθετα παράλληλα με την εφαρμογή του προτεινόμενου μέτρου θα έπρεπε να δούμε και το μεγάλο θέμα της ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ της χρήσης μεταχρονολογημένων επιταγών ,που από μέσο πιστωτικής διευκόλυνσης έγινε μέσο απόκρυψης φορολογητέας ύλης ( μη έκδοση τιμολογίων ), οι τράπεζες να εισπράτουν προμήθειες, τα δικαστήρια – δικηγόροι να έχουν άπειρες υποθέσεις, να φαλκιδεύεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων και εντέλει τεράστιες επιβαρύνσεις στην οικονομία της χώρας .
Η πρόταση αυτή θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στο τρέχον πιστωτικό σύστημα της αγοράς. Συγκεκριμένα, η πλειονότητα των συναλλαγών σήμερα διενεργείται με μεταχρονολογημένες επιταγές που αποτελούν το βασικό μέσο εγγύησης για παροχή πίστωσης. Σύμφωνα με το προτεινόμενο μέτρο, δεν θα επιτρέπεται η εξόφληση τιμολογίων παρα μόνο με κίνηση μεταξύ των τραπεζικών λογαριασμών, και ως εκ τούτου θα καταργηθεί η επιταγή ως μέσο εγγύησης για πίστωση. Αυτό σημαίνει ότι η αγορά θα πρέπει να κινηθεί μέσω εγγυητικών επιστολών για παροχή πίστωσης με προφανείς παρενέργειες στην εύρυθμη λειτουργεία της (η ανάλυση των παρενεργειών δεν αποτελεί αντικείμενο της παρόντος σχολίου).
Δεδομένου ότι ο συντάκτης του σχολίου είναι υπέρμαχος της αλλαγής του κεθεστότος της μεταχρονολογημένης επιταγής, αλλά και εξ’ ίσου υπέρμαχος της άποψης ότι η εν λόγω κατάργηση πρέπει να είναι σταδιακή και όντως να βοηθάει στη διαφάνεια των συναλλαγών και στην αποκάλυψη τυχόν αποκρυπτόμενης φορολογητέας ύλης, κατατίθεται η εξής πρόταση που ικανοποιεί και τις δύο παραδοχές:
Κατάργηση Δεύτερης Οπισθογράφησης Επιταγών, πλήν Τραπεζικών Ιδρυμάτων.
Όλες οι συναλλαγές άνω του ποσού που ήθελε κρίνει και αποφασίσει το Υπουργείο να διενεργούνται μέσω τραπεζικών λογαριασμών, άλλως μέσω επιταγών που θα απαγορεύεται δια νόμου η «κυκλοφορία» τους μέσω οπισθογραφήσεων και θα εισπράτονται στην ημερομηνία λήξης τους μόνο μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου (που μπορεί να είναι και συνδεδεμένος με την εφορία). Ικανοποιείται η συνθήκη του ελέγχου, αλλά και της παροχής πίστωσης μέσω της επιταγής.
Όλες να θεωρούνται ως Δίγραμμες και να επιτρέπεται μόνο η δεύτερη οπισθογράφηση από Τράπεζες ένεκα προεξόφλησης.
Ευχαριστώ.-
ναι
Υποχρεωτική χρήση τραπεζικών λογαριασμών με ebanking ή καταστήματος ή ΑΤΜ, για όλες τις συναλλαγές πάνω από 300 ευρώ και καρτών με 3μηνη άτοκη για κάτω από 300 ευρώ.
Υποχρεωτική χρήση φορητών ή σταθερών POS για όλους τους επαγγελματίες ανάλογα την επιχείρηση.
Καμία συναλλαγή με μετρητά εκτός των αλυσίδων (supermarket κτλ) που λόγω δικτύου και δικού τους ελέγχου δεν χάνουν ούτε μία απόδειξη.
Για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (ή και επαγγελματιών) είναι σωστό και σχετικά εύκολο, ανεξαρτήτως ποσού
Για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (ή και επαγγελματιών) από τη μια μεριά και ιδιωτών από την άλλη ένα ποσόν πάνω από 200 Ευρώ, είναι λογικό.
Θα πρέπει να θεωρηθεί ότι στην έννοια των τραπεζικών λογαρισμών εμπίπτουν και οι πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.
Άν μπεί όριο στις συναλλαγές θα πρέπει επίσης να προβλεφθεί ότι το όριο αυτό ισχύει όχι για κάθε συναλλακτική πράξη, αλλά για κάθε συναλλαγή επί ενός υλικού είδους ή υπηρεσίας (π.χ. για μια δικαστική υπόθεση μπορεί να πληρωθεί ο δικηγόρος 10 φορές μέχρι να τελεσιδικήσει με διάφορα «μικροποσά». Έτσι μια δικαστ. υπόθεση θα πρέπει να θεωρείται ως μία συναλλαγή για την εφαρμογή του ορίου.
H προτεινόμενη διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών, σίγουρα θα βοηθήσει για τον έλεγχο των συναλλαγών μεταξύ εταιρειών.
Ο έλεγχος όμως μεταξύ επαγγελματία και τελικού πελάτη παραμένει μετέωρη, τουλάχιστον σε υπηρεσίες που προσφέρονται στον σπίτι του πελάτη ( π.χ. μπογιατζής υδραυλικός κ.λ.π. ).
Πρόταση
Δημιουργία αναγκαστικών συνεταιρισμών μπογιατζήδων, υδραυλικών κλπ σύμφωνα με το άρθρο 12. 6 του Ελληνικού Συντάγματος και η υποχρεωτική προσφορά υπηρεσιών μόνο μέσω αυτών.
Η Γενική Συνέλευση του συνεταιρισμού καθορίζει τιμοκατάλογο υπηρεσιών και ταμίες που μαζεύουν τα έσοδα
Οι πελάτες απευθύνονται στον συνεταιρισμό ζητώντας την ανάλογη προσφορά εργασίας
Ο συνεταιρισμός στέλνει τον τεχνικό- μέλος για να εκτελέσει την εργασία.
Ο τεχνικός- μέλος προμηθεύεται μόνο ένα φύλλο απόδειξης πληρωμής επί πίστωσει. Αυτό το φύλλο αποτελεί και απόδειξη της «εντολής» εκτέλεσης εργασίας από τον συνεταιρισμό
Ο τεχνικός-μέλος με το τέλος της εργασίας αποδίδει την απόδειξη επί πιστώσει
Ο ταμίας περνά και πληρώνεται
Στο τέλος κάθε έτους, εκτός των προκαταβολών, όπως σε κάθε συνεταιρισμό γίνεται το μοίρασμα του μεγαλύτερου μέρους των εσόδων σύμφωνα με τις αποδείξεις πληρωμής που έφερε το κάθε μέλος τεχνικός, αφήνοντας ένα μέρος ( 30% ) στο κοινό ταμείο για κοινές και κοινωνικές ανάγκες. ( Σύμφωνα με τον τρόπο που εφαρμόζεται το συνεταιριστικό δίκαιο διεθνώς και εάν εφαρμοστεί στην Ελλάδα )
Εάν ένα μέλος έκοψε τιμολόγιο με χαμηλότερη τιμή θα πάρει και μικρότερο ετήσιο μέρισμα
Εάν κάνει μαύρη εργασία εκτός συνεταιρισμού χωρίς να διαθέτει την «εντολή εκτέλεσης εργασίας- φύλλο απόδειξης πληρωμής» ο κάθε συνάδερφος του που πιθανά τον εντοπίσει, θα μπορεί να ενημερώσει για την ανάρμοστη συμπεριφορά του. Έχει ατομικό και συλλογικό συμφέρον, μέρος αυτών των χρημάτων που βγάζει ο συνάδερφος, θα ανήκαν σε αυτόν και στον κοινό συνεταιρισμό.
Οι συνεταιρισμοί εκτός από τον αυτό-έλεγχο των εργασιών μπορούν να προσφέρουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες λόγο της μαζικής αγοράς πρώτων υλών, καταφέρνοντας να διαπραγματευτούν χαμηλότερες τιμές κατά την αγορά τους.
Επίσης εάν εφαρμοστεί αυτό που αναφέρει η Διεθνή και Ελληνική νομοθεσία αλλά δεν εφαρμόζεται στην Ελλάδα ( Ν 16667/86 άρθρο 1.2 ) , να αποβλέπουν οι συνεταιρισμοί εκτός από την οικονομική ανάπτυξη των μελών του και στην κοινωνική θα μπορούσε να στηρίξει κοινωνικές δομές με το κοινό ταμείο όπως:
Συνεταιριστικά Ταμιευτήρια με διαφορά τόκου επιτοκίου 2% , όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο ( Δείτε Κύπρο για τεκμηρίωση )
Καταναλωτικούς συνεταιρισμούς που πουλάνε τρόφιμα στο κόστος κλπ
Για το μη κερδοσκοπικό
Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης &
Περιφερειακής Ανάπτυξης
« Οι συνεταιρισμοί φέρνουν πάντα λύσεις σε περιόδους κρίσης»
Τεκμηρίωση Έκθεση Διεθνούς Γραφείου Εργασίας « Απαντήσεις για την παγκόσμια Οικονομική Κρίση- Η Ανθεκτικότητα του συνεταιριστικού επιχειρηματικού μοντέλου στην κρίση» http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/anthektikotita.pdf
Στοιχεία της παραπάνω έκθεσης υιοθετήθηκαν από τον Γ.Γ του ΟΗΕ όπου πρότεινε και έγινε αποδεκτή από την Γ.Σ. των Ηνωμένων Εθνών η κήρυξη του 2012 ως έτος προώθησης των συνεταιρισμών γιατί πράγματι δίνουν λύσεις στα καθημερινά προβλήματα των ανθρώπων
Έκθεση ΓΓ ΟΗΕ http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/OHE.pdf
Αποδοχή ψήφισμα Γ.Σ. Ηνωμένων Εθνών http://www.ica.coop
ανεφικτο,εκδιδω περιπου 100 τιμολογια την ημερα και θελω να πληρωθω μετρητοις απο μαγαζακια σε επαρχιακα μερη,πως θα γινει αυτο?θα φυγουν και οι 100 να πανε στην τραπεζα να μου βαλουν τα λεφτα και μετα θα κανω αποστολη εμπορευματων?
Προτείνω την πλήρη ηλεκτρονική διασύνδεση της έκδοσης τιμολογίων με το taxis net, με ταυτόχρονη παρακράτηση του ΦΠΑ στην πηγή του. Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να υπάρχουν τραπεζικοί λογαριασμοί ΦΠΑ.
Δηλαδή, κόβει η Εταιρεία Ά, ένα τιμολόγιο στην Εταιρεία Β. Το ΦΠΑ του τιμολογίου αυτού «αυτόματα» αφαιρείται από τον Τραπεζικό λογαριασμό ΦΠΑ της Εταιρείας Β και δεν πληρώνεται στην ουσία προς την Εταιρεία Α (άρα δεν υπάρχει πιά και η έννοια της απόδοσης ΦΠΑ). Ο λογαριασμός θα μπορεί να γίνει «αρνητικός» (με πιστωτικό όριο που θα δίνει στην εταιρεία η κάθε τράπεζα, δηλ. κάποια μορφή δανείου) αλλά ποτέ δεν θα μπορεί να γίνει πραγματικά αρνητικός. Με άλλα λόγια αν η εταιρεία Β δεν έχει χρήματα ή η τράπεζα δεν της εγγυηθεί την πίστωση τότε αυτή δεν θα μπορεί να κάνει αγορές.
Με τον τρόπο αυτό, λύνεται σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα της φοροκλοπής (tax fraud). Δηλαδή της μη απόδοσης του ΦΠΑ στο δημόσιο.
Φυσικά, μένει προς αντιμετώπιση το θέμα της μή έκδοσης στοιχείων.
Με εκτίμηση,
–Δημήτρης Δούκας
Δυστυχώς στα σχόλια άλλων βλέπω μια μεγάλη μερίδα να προτείνει ακραία μέτρα που μόνο το αντίθετο αποτέλεσμα θα φέρουν. Πώς γίνεται να προτείνεται όρια για συναλλαγές με μετρητά (κάτι αστειότητες περί 20ευρώ κλπ). Ούτε όλοι έχουν πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες, ή και να έχουν πολλοί δεν ξέρουν να τις χρησιμοποιούν. Φαντάζεστε τον εργάτη στο εργοτάξιο να τον πληρώνεις το ημερομίσθιο των 40 ευρώ με τραπεζικό έμβασμα ? Αυτά είναι γελοία μέτρα που δεν συμβαίνουν πουθενά.
Στο να υπάρχει κάποιο όριο μετά το οποίο η συναλλαγή θα πρέπει να γίνεται μέσω τραπέζης, ναι, αλλά θα πρέπει να είναι τέτοιο που να είναι πρακτικό και να μην εμποδίζει τις καθημερινές συναλλαγές προς όφελος των φορολογικών κερδών. Εγώ ένα τέτοιο όριο το βάζω στις 3.000 με 5.000 ευρώ. Δεν πρέπει οποιοδήποτε φοροεισπρακτικό μέτρο να πλήξει την πραγματική οικονομία και την αγορά.
Γενικά οποιοδήποτε μέτρο θα πρέπει να εφαρμοστεί σταδιακά και με αρκετό χρόνο προσαρμογής, ώστε όλοι να μπορέσουν να ρυθμίσουν τα οικονομικά τους. Και ας μην ξεχνάμε ότι ο λόγος που ο κόσμος φοροδιαφεύγει είναι γιατί δεν θέλει τα λεφτά του να του τα φάει στην πορεία ο «μηχανισμός» και οι διεφθαρμένοι σε κάθε επίπεδο της δημόσιας διοίκησης. Πρέπει πρώτα το κράτος να επιδείξει ότι μπορεί να ελέγξει το ίδιο το σύστημα πριν ζητήσει από τους πολίτες να το εμπιστευτόυν.
Σωστό, αρκεί να το ποσό να είναι πάρα χαμηλό (<100 ευρώ), προκειμένου να μην "σπάζουν" οι συναλλαγές και καταστρατηγηθεί το μέτρο.
Οχι αναγκαστικα τραπεζικη καρτα αλλα μια καρτα σταθερων στοιχειων αμεσα συδεδεμενη με το ΑΦΜ των συναλασομενων (βλεπε ΕΚΑΜ).Μπορει να ειναι η ιδια καρτα του ΕΚΑΜ εμπλουτισμενη με στοιχια και φορητα μηχακια στους επαγγελματιες συνδεδεμενα με τα επαγγελματικα τους δεδομενα.Αυτο προιποθετη αναδιαταξη ολων των επαγγελματικων προιποθεσεων λητουργειας μιας επιχειρησης.
Το μέτρο να ισχύσει για κάθε εμπορική συναλλαγή ανεξαρτήτως ποσού.
Φυσικά θα υπάρχουν κάποια προβλήματα στην αρχή αλλά είναι σίγουρο οτι θα ξεπεραστούν.
Θα ήθελα να μάθω πόσο δύσκολο είναι να τοποθετηθούν ταμειακές μηχανές σε ελευθερους επαγγελματίες όπως γιατροί, συμβολαιογράφοι, δικηγόροι, μηχανικοί, κωμοτήρια, γυμναστήρια, ταξί, κτλ, με on-line σύνδεση με την εφορία ?
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΕ OFFSHORE ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΝΑ ΜΗ ΔΗΛΩΝΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΔΙΑΚΙΝΕΙ ΜΕΣΩ OFFSHORE ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΩΣ.
3. ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕΤΡΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΑΝΕΥ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ. ΣΗΜΕΡΑ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΔΙΝΕΙ ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗ ΜΕΤΡΗΤΩΝ ΕΩΣ €250,000 / ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ
4. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΣΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΕΙΣΡΟΕΣ ΚΑΙ ΕΚΡΟΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΑΠΟ/ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ
5. ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΣΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΚΙΝΗΣΑΝ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ ΟΤΙ ΘΑ «ΤΟΥΣ ΠΙΑΣΟΥΝ».
να υπαρχει σε ολα τα κινητα προιοντα απο 500 ευρω και πανω μοναδικος κωδικος για να μην μπορει να σπασει το ποσο και να γινετε συναλαγη με αναγραφη ταυτοτητας και αφμ ακομα και μεσω τραπεζικου λογαριασμου η οτι αλλο εξασφαλιζει το ποπθεν εσχες για ολους . να αυξηθουν κατα πολυ τα προστιμα σε περιπτωσης παρανομιας
να υπαρχει σε ολα τα κινητα προιοντα απο 500 ευρω και πανω μοναδικος κωδικος για να μην μπορει να σπασει το ποσο και να γινετε συναλαγη με αναγραφη ταυτοτητας και αφμ ακομα και μεσω τραπεζικου λογαριασμου η οτι αλλο εξασφαλιζει το ποπθεν εσχες για ολους . να αυξηθουν κατα πολυ τα προστιμα σε περιπτωσης παρανομιας.
Συμφωνώ απόλυτα,αλλά με ποιο παραπάνω κόστος?Τι θα κρατάει παραπάνω η τράπεζα για την συναλλαγή ? Η τράπεζα πως θα χρησιμοποιεί τα στοιχεία που θα συλλέγει? (δεν φοβάμαι την καλή πρόθεση του νομοθέτη,φοβάμαι την κακή χρήση-κατάχρηση).
Συμφωνώ με το μέτρο αλλά έχει κίνδυνο να στρέψει ρευστότητα προς την παραοικονομία. Για να έχει επιτυχία προτείνω
1)Να μην αναγνωρίζεται έκπτωση του ΦΠΑ εάν η συναλλαγή έγινε με μετρητά.
2)Εάν η συναλλαγή γίνεται με (μεταχρονολογιμένη) επιταγή αυτή υποχρεωτικά να είναι δίγραμμη (μη μεταβιβάσιμη) και να συνοδευέται με αντιγραφο του τιμολογίου όταν κατατίθεται ως κάλυμα δανείου. Με αυτό τον τρόπο οι τράπεζες θα χρηματοδοτούν μόνο νόμιμες (μη μαυρες) συναλλαγές.
3)Κάθε μέρα οι επιχειρήσεις να είναι υποχρεωμένες να καταθέτουν τις εισπράξεις τους στον ειδικό τραπεζικό λογαριασμό.Το μέγιστο ποσό που επιτρέπεται να έχουν στο ταμείου τους να είναι περιορισμένο και ανάλογο με το μεγεθός και τις ανάγκες τους.
4)Να απαγορευεται να πληρώνουν οι τράπεζες οποιοδήποτε ποσό προς φυσικά πρόσωπα εκτός μισθοδοσίας και μερισμάτων από τους ειδικούς λογαριασμούς.
Εάν ισχύσουν τα παραπάνω τότε ότι ρευστό «πέσει» στην ΛΕΥΚΗ οικονομία μένει για πάντα λευκό, το ΜΑΥΡΟ χρήμα θα γίνει πιο δυσευρετο και ακριβό και πιθανώς κάποτε ασύμφωρο, ιδίως εάν μειωθουν οι συντελεστές φορολόγησης.
Επίσης προτείνω (ασχετο με το θέμα) να δημιουργηθεί και ειδικός λογαριασμός συμβολαιογράφου. Ο αγοραστής καταθέτει πολλές μέρες πριν την μεταγραφή το αντίτιμο στον λογαριασμό. Ο συμβολαιγράφος μετά την υπογραφή των συμβολαίων μεταγράφει το ακίνητο και μεταφέρει τα χρήματα. Εάν το συμβόλαιο δεν υπογραφεί τότε ο συμβολαιογράφος επιστρέφει τα χρήματα στον αγοραστή. Με αυτό τον τρόπο αποκαλύπτεται πάντα το αντίτιμο και μηδενίζονται τα ΜΑΥΡΑ. Ομως ο συντελεστης φόρου πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα (στο 50% του σημερινού).
ΜΑ ΤΙ ΛΕΤΕ ΤΩΡΑ? ΓΙΑΤΙ ΣΤΑ Γ’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΒΙΒΛΙΑ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ? ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΑ EXΤRES ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ?
ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ Β’ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΤΟΤΕ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΘΑ ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΑΛΙ. ΤΟΥΣ ΑΤΟΜΙΚΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ «ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΙΤΗΔΕΙΟΙ» ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΞΕΙ? ΡΩΤΗΣΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΤΑΜΕΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΝΑ ΣΑΣ ΠΕΙ ΤΙ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΑΚΙΑ ΤΟΥΣ.
ΑΠΛΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ:
1. ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΑΦΜ ΜΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΤΩ ΤΩΝ €12,000 ΜΕ ΤΡΑΠΕΖΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ. ΑΥΤΟ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΝΑ ΜΗ ΔΗΛΩΝΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΝΑ ΔΙΑΚΙΝΕΙ ΜΕΣΩ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΤΟΥ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΩΣ.
2. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΕ OFFSHORE ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΝΑ ΜΗ ΔΗΛΩΝΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΔΙΑΚΙΝΕΙ ΜΕΣΩ OFFSHORE ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΩΣ.
3. ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕΤΡΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΑΝΕΥ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ. ΣΗΜΕΡΑ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΔΙΝΕΙ ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗ ΜΕΤΡΗΤΩΝ ΕΩΣ €250,000 / ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ
4. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΣΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΕΙΣΡΟΕΣ ΚΑΙ ΕΚΡΟΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΑΠΟ/ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ
5. ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΣΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΚΙΝΗΣΑΝ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ ΟΤΙ ΘΑ «ΤΟΥΣ ΠΙΑΣΟΥΝ».
ΑΥΤΑ
Συμφωνώ απόλυτα με όριο τα 1000 €, και μάλιστα το όριο των 1000 € υπό προϋποθέσεις να κατέβει στα 500 €.Σήμερα υπάρχει η δυνατότητα από όλους τους πολίτες να εκτελούν πληρωμές μέσω των Τραπεζών.Τέλος να μην δύνεται η δυνατότητα στους επιτηδευματίες να «σπάζουν» το ποσό σε συναλλαγές κάτω του ορίου, με την δέσμευση τις δυνατότητας πραγματοποίησης άνω τις μίας συναλλαγής με το ίδιο πρόσωπο την ίδια μέρα και ώρα, απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία του μέτρου η προσωπική απόδειξη με αναγραφή του ΑΦΜ του συναλλασσόμενου αλλά και του είδους.
Θετικο το μέτρο. σκεφτείτε όμως και την επαρχία όπου δεν υπάρχουν παντού τράπεζες και παρατρεχάμενοι υπάλληλοι!!!
Πολύ σωστό με τη διαφορά δύσκολο και γραφειοκρατικό για όποιους δεν χειρίζονται ή φοβούνται την ηλεκτρονική συναλλαγή. Φανταστείτε ουρές κόσμου στις τράπεζες και χάσιμο χρόνου με ανάλογες, σωστές, αντιδράσεις.
Συμφωνώ απόλυτα με πιο πάνω προτείνοντα να ισχύσει, έστω δοκιμαστικά για 2 χρόνια, για κάποια επαγγέλματα, όπως γιατροί και δικηγόροι.
Να θεσπιστεί ιδιαίτερα στην περίπτωση των πληρωμών σε δικηγόρους και γιατρούς όπου οι πληρωμή θα επιτρέπεται να γίνεται μόνο με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό ή με πιστωτική κάρτα ανεξαρτήτως ποσού.
ΤΟ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ Ο ΑΝΑΞΙΟΠΟΙΗΤΟΣ (ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ?) ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΥΡΙΟΣ ΑΛΕΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ.
ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ?
Αν είσαι νόμιμος (νομικό/φυσικό πρόσωπο) έχεις ΑΦΜ
Αν έχεις ΑΦΜ μπορείς και υποχρεούσαι να έχεις τραπεζικό λ/σμο
Αν είσαι ιδιώτης κατέχεις τουλάχιστον χρεωστική κάρτα.
Αν είσαι επαγγελματίας / επιχείρηση πέρα από τον λ/σμο υποχρεούσαι να έχεις συσκευή χρέωσης καρτών (υπάρχουν και φορητές σαν κινητά τηλέφωνα)
Απαγορεύονται δια νόμου οι συναλλαγές σε μετρητά πάνω από €20 Ευρώ. Όλες οι υπόλοιπες συναλλαγές εκτελούνται μέσω εμβασμάτων ή χρέωσης καρτών.
Κατόπιν τούτου, εκδίδονται αναγκαστικά και τιμολόγια/αποδείξεις.
Οι τράπεζες χρεώνουν τις επιχειρήσεις/επαγγελματίες μόνο ένα μικρό μηνιαίο πάγιο για τις συναλλαγές. Το όφελός τους έρχεται από την κατάργηση των γκισέ.
Οι εμπορικές συναλλαγές άνω των 15.000 Ευρώ γίνονται υποχρεωτικά με δίγραμμη επιταγή. Είναι κοινή πρακτική να «σπάνε» τα τιμολόγια σε μικρότερα για να αποφευχθεί το όριο. Σε μηχανικούς που γίνεται κατάθεση της αμοιβής σε λογαριασμό, ο μηχανικός απλά κάνει ανάληψη του ποσού την επομένη και επιστρέφει στον πελάτη την έκπτωση, ή κάνει ο ίδιος την κατάθεση στο λογαριασμό του.
Νομίζω ότι το μέτρο είναι πρακτικά ανεφάρμοστο λόγω του τεράστιου όγκου συναλλαγών που θα πρέπει να ελεγχθούν και αμφίβολης αποτελεσματικότητας αφού υπάρχουν πολλοί τρόποι καταστρατήγησης. Τέλος νομίζω ότι το κύριο πρόβλημα φοροδιαφυγής είναι η μη έκδοση παραστατικών (αποδείξεις / τιμολόγια) και όχι οι πληρωμές.
ΤΟ μετρο είναι εξαιρετικό και να εφαρμοστεί χωρίς ελάχιστο ποσό για τις εταιρείες και τους ελεύθερους επαγγελματίες (γιατρούς κοκ) και τα 1000 Ευρώ για τα φυσικά πρόσωπα.
Κατά την άποψή μου, το μέτρο της διεξαγωγής των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών είναι σωστό και θα επιτρέψει τον έλεγχο της φοροδιαφυγής μόνο κατά ένα μέρος ιδιαίτερα των εταιρειών δεδομένου ότι ελεύθεροι επαγγελματίες όπως Γιατροί, Δικηγόροι κλπ συνήθως πληρώνονται σε μετρητά ενώ ελεύθεροι επαγγελματίες άλλων κατηγοριών είναι γνωστό σε όλους ότι πολλές φορές προτείνουν στον πελάτη τιμή με ΦΠΑ και χωρίς ΦΠΑ χωρίς την έκδοση τιμολογίου.
Πιστεύω ότι το μέτρο της δυνατότητας των φορολογικών υπηρεσιών να έλεγχουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς των εταιρειών θα πρέπει να επεκταθεί και στους λογαρισμούς των φυσικών προσώπων σε συνδιασμό με την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ διεξαγωγή πάσης φύσεως αγοραπωλησιών ακινήτων, αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και σκαφών αναψυχής αποκλειστικά και μόνο μέσω τραπεζικών λογαριασμών οι οποίοι θα μπορούν να ελέγχονται ανά πάσα στιγμή σε συνδιασμό με τις φορολογικές δηλώσεις και τις δηλώσεις Ε9 οι οποίες δυστυχώς δεν έχουν εισαχθεί ή έχουν εισαχθεί μερικώς (τα πάσης φύσεως αγροτεμάχια δεν έχουν εισαχθεί ακόμη στο μηχανογραφηκό σύστημα) λόγω του ΕΤΑΚ, στο σύστημα μηχανογράφησης του Υπ. Οικονομικών.Το μέτρο αυτό της πρόσβασης των υπηρεσιών ελέγχου ισχύει ήδη σε πολλές Ευρωπαικές χώρες. Επί πλέον ο έλεγχος των φορολογικών δηλώσεων σε συνδυασμό με το Ε9 δεν πρέπει να γίνεται δειγματοληπτικά αλλά υποχρεωτικά για όλους. Αυτό μπορεί να γίνει με την ανάπτυξη ενός λογισμικού (πρόγραμμα)το οποίο θα ενεργεί τον έλεγχο αυτόματα αφού έχουν εισαχθεί τα απαραίτητα στοιχεία βέβαια εκ των προτέρων.
Πιστεύω ότι όπως λέει ο λαός μας, «ο κόμπος έφτασε στο χτένι» και θα πρέπει επιτέλους να σταματήσει το φαινόμενο οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι να καλούνται κάθε φορά να καλύψουν τα ελλείματα.
Μέτρο άνευ νοήματος.
Οι τραπεζικοί λογαριασμοί των επιχειρήσεων είναι ανοικτοί στον έλεγχο από το κράτος άρα ποιο είναι το νόημα αυτού; Αν ο οποιοσδήποτε επιτηδευματίας αρνηθεί να επιδείξει τις κινήσεις των λογαριασμών της επιχείρησης του τεκμαίρετε παρακόλληση ελέγχου και απορρίπτονται τα βιβλία του.
Πολύ καλό αλλά πρέπει να βρεθεί προσεκτικά ένα κάτω όριο. Δεν γίνεται ότι αγοράζουμε-πληρώνουμε να είναι μέσω τράπεζας.
Πέρα από την προμήθεια που θέλει η τράπεζα καταργείται και η έννοια των μετρητών.
ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ.ΝΑ ΜΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΖΕΣΤΟ ΧΡΗΜΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΥΡΟ.ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΨΙΛΙΚΑΤΖΙΔΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ,ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ. Η ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΑΠΟ ΕΦΟΡΙΑΚΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΕΠΑΦΗ. Π.Χ. ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ. ΓΙΑΤΙ ΑΝ Ο ΕΦΟΡΙΑΚΟΣ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟ ΧΑΣΑΜΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΑΦΗ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΠΕΙΡΑΣΜΟ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ.
Να είναι υποχρεωτικό για τις εταιρικές συναλλαγές οποιουδήποτε ποσού. Δηλαδή στις χρεώσεις/πιστώσεις που αφορούν συναλλαγές μεταξύ εταιρειών (οποιασδήποτε μορφής).
Υποχρεωτικό και για τους ιδιώτες από κάποιο ποσό και πάνω.