Θεωρείτε ότι το μέτρο αυτό μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες περιπτώσεις φορολογούμενων;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
133 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Για αυτη την κατηγορια να αποστελλεται μια ενημερωση με τα ισχυοντα αν καποιος θελει να αλλαξει – συμπληρωσει να το κανει ηλεκτρονικά
ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΔΗΛΩΝΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΜΙΣΘΩΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΑ ΑΠΑΛΑΣΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΗΛΩΣΗΣ
ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ Ο ΚΑΘΕ ΦΟΡΕΑΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΚΑΘΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ
Ναι ο Εργοδότης να δηλώνει στο σύστημα τις αποδοχές και τις κρατήσεις ΦΟΡΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ κ.τ.λ..
Τα υπόλοιπα όπως στον τίτλο σας.
κ.κ. της κυβέρνησης: Ακριβώς το ίδιο είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση του ίδιου κόμματος πριν από 9 χρόνια περίπου. Και το μας εξαγγέλετε ξανά ως καινοτομία…. Έλεος!!!!!
Το μέτρο είναι σωστό,μπορεί να εφαρμοστεί και σε συνταξιούχους, αλλά από μόνο του δεν μπορεί να σταθεί. Για παράδειγμα τι θα γίνει με την υποχρέωση υποβολής αποδείξεων; Θα πρέπει να συνδεθούν οι ταμειακές μηχανές on line με τις αρμόδιες υπηρεσίες, και μεσω του ΑΦΜ να καταχωρούνται ηλεκτρονικά οι αποδείξεις και στούς δύο συμβαλλόμενους.Για την αλλαγή περιουσιακών στοιχείων; on line σύνδεση των συμβολαιογράφων κλπ.
Συμπερασματικά απαιτειται μια σοβαρή μελέτη για καθολική ηλεκτρονική διαχείρηση των συναλλαγών γενικότερα,ώστε να απλοποιηθούν οι διαδικασίες και να μειωθεί η φοροδιαφυγή. Με αυτή τη προυπόθεση, θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλες περιπτώσεις φορολογουμένων.
θα προκαλέσει μεγαλύτερο μπλέξιμο και προβλήματα από όσα πάει να λύσει. Η μεγάλη πλειοψηφία έχει πρόσθετα φορολογικά στοιχεία (ενοίκια, εκπτώσεις, αλλαγές, κτλ) και θα αναγκάζεται σε διορθώσεις κτλ. Δεν είναι μέτρο προτεραιότητας.
Νομίζω οτι ήδη γίνεται σε κάποια μέρη της Ευρώπης (Σουηδία, Αγγλία)και μόνο όταν κάποιος έχει ένσταση κάνει τροποποιήσεις και αυτές ηλεκτρονικά.
Προτεινω το μετρο αυτο να ισχυση και για μονιμους κατοικους εξωτερικου, που εχουν μεν καποια περιουσια στην Ελλαδα, αλλα κανενα εισοδημα σαυτην. Για τον λογο αυτο οι φορολογικες τους δηλωσεις εχουν συνηθως καθε χρονο το ιδιο περιεχομενο: δηλωση των ακινητων τους και μηδενικο εισοδημα.
Εφοσον θα υπαρξει η ηλεκτρονικη δυνατοτητα διασταυρωσης στοιχειων, ειναι ευκολο για ενα λογισμικο προγραμμα να ανακαλυψει καποιο εισοδημα που δημιουργηθηκε απο καποιον μονιμο κατοικο εξωτερικου. Στην περιπτωση αυτη ο φορολογουμενος θα πρεπει να κανει τη δηλωση του κανονικα και στις προβλεπομενες προθεσμιες.
Φυσικα αλλαγες των περιουσιακων στοιχειων θα πρεπει να δηλωνεται. Δικηγοροι η/και συμβολαιογραφοι πρεπει να ειναι υποχρεωμενοι να δηλωνουν αλλαγες των περουσιακων στοιχειων των πελατων τους στις αντιστοιχες εφοριες ηλεκτρονικα, εχοντας προσβαση στα αντιστοιχα μερη της φορολογικης δηλωσης των πολιτων με σχετικη εξουσιοδοτηση(μηδαμινο κοστος εκτελεσης).
Το μετρο γενικα ειναι σωστο, γιατι μειωνει κοστος, επιταχυνει διαδικασιες και ανεβαζει την αποδοτικοτητα των εφοριων.
Παρολα αυτα πρεπει να υπαρξει μεριμνα για οσους δεν εχουν την δυνατοτητα χρησης ηλ. υπολογιστη. Η χρηση των Κεντρων εξυπηρετησης πολιτων για μια τετοια δουλεια θα σημαινε κατακορυφη αυξηση της δουλειας στα Κεντρα και μαλιστα εποχιακη. Μια συστηματικη αναλυση των υπαρχοντων στοιχειων θα μπορουσε μεν να δωση μια σχετικη προβλεψη για την αντιμετωπιση της καταστασης με εποχιακους υπαλληλους. Ενας αλλος τροπος σχεδιασμου θα μπορουσε να ειναι π.χ. η εκ των προτερων δηλωση των ενδιαφερομενων φορολογουμενων στα Κεντρα στα οποια υπαγονται.
Καλη επιτυχια…
Κεχαγιας Θωμας
Ηλ/γος Μηχανικος
Μια απλή απορία:
Για όσους αμοίβονται με συμβάσεις έργου μεν, αλλά έχουν αποκλειστικά έναν εργοδότη (κατά κανόνα εταιρείες και νομικά πρόσωπα του ευρύτερου δημόσιου τομέα), είναι δίκαιο να φορολογούνται ως ελεύθεροι επαγγελματίες (που και με το σημερινό καθεστώς έχουν αφορολόγητο όριο 10500 έναντι 12000 των μισθωτών), παρότι δεν έχουν ούτε 14 μισθούς, ούτε μισθούς στο ύψος των αντίστοιχων των μονίμων συναδέλφων τους;
Για να αρθεί η αδικία πρέπει οι συμβασιούχοι έργου με εισοδήματα από έναν εργοδότη να μην αντιμετωπίζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλά ως μισθωτοί και να ισχείσει η υποχρεωτική ασφάλισή τους στο ΙΚΑ αντί στον ΟΑΕΕ. Κατά 99% τέτοιες περιπτώσεις υποκρύπτουν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας και η άδικη φορολογική αντιμετώπιση επιτείνει το πρόβλημα.
Δεν καταλαβαίνω ποιά είναι τα οφέλη από την εφαρμογή αυτού του μέτρου.
Η πρώτη μου εντύπωση είναι πως πρόκειται για πρόταση χαμηλής προτεραιότητας.
Ειδικότερα, θα πρέπει να προστεθούν στη δήλωση και άλλα στοιχεία πέραν των εισοδημάτων από μισθωτή υπηρεσία π.χ. αποδείξεις, δαπάνη ενοικίου, αυτοκίνητο, έκτακτα εισοδήματα που μπορεί να έχει ο μισθωτός π.χ. μερίσματα κ.ά.. Θα πρέπει να μπορεί ο μισθωτός που έλαβε προσυμπληρωμένη δήλωση, εύκολα να την αλλάξει. Εάν το μέτρο των αποδείξεων πάρει την έκταση που ακούμε, τότε σχεδόν κάθε δήλωση θα θέλει αλλαγή. Εάν υπάρξουν και λάθη στις προσυμπληρωμένες δηλώσεις, θα είναι μέτρο με χαμηλή αποδοτικότητα. Πρέπει να ζυγιστούν τα υπέρ και τα κατά προσεκτικά. Επίσης, στην περίπτωση συζύγων είναι δύσκολο να μην υπάρχουν και από τους δύο προσθήκες.
Ισως κάποιες κρατικές υπηρεσίες ή δημόσιοι φορείς ήδη διαθέτουν τα στοιχεία εισοδήματος από μισθωτές υπηρεσίες (πριν υποβληθούν οι δηλώσεις εννοείται) και μπορούν να τα αναπαράγουν αξιόπιστα στα έντυπα των δηλώσεων ή στις ηλεκτρονικές δηλώσεις. Πιστεύω θα είναι λάθος να επιβαρυνθούν οι επιχειρήσεις που απασχολούν μισθωτούς με την ανάπτυξη υποδομών και τις διαδικασίες υποβολής αναφορών με τα στοιχεία που θα μπουν στις προσυμπληρωμένες δηλώσεις. Ηδη οι επιχειρήσεις πληρώνουν αρκετές ανθρωποώρες για μη παραγωγικές διαδικασίες που επιβάλλονται από το κράτος και την αδυναμία του να ελέγξει επαρκώς.
ΚΥΡΙΟΙ
Θα μπορούσε η όλη διαδικασία να απλοποιηθεί περαιτέρω ως εξης:
Όσοι έχουν καταθέσει έστω και μια φορά στο TAXIS φορολογική δήλωση ασφαλώς είναι γνωστοί στο σύστημα αφού έχουν κωδικούς. Συνεπώς θα μπορούσε κάποιος να λάβει την συμπληρωμένη δήλωση ηλεκτρονικά μέσω του TAXISnet και αν διαφωνεί κάπου να την διορθώνει πάλι ηλεκτρονικά.
Έτσι θα αποφευχθεί το ….χαρτομάνι, η γραφειοκρατεία και οι καθυστερήσεις από τα ΕΛΤΑ.
παρα πολυ σωστο…το προτειναν και οι φιλοι μας αμερικανοι αυτο αλλα
εμεις ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΕΡΗΜΩ χασαμε πολυ χρονο..πολυ σωστο το μετρο
Σωστό το μέτρο. Στην εποχή της ψηφιακής πληροφορίας , έπρεπε να είχε ήδη γίνει.
και θα συμπλήρωνα » εφόσον δεν έχει εισοδήματα από άλλη πηγή» Σωστό μέτρο θα αποσυμφορήσει Δ.Ο.Υ. Η εμπειρία μου λέει πως το μόνο που επιτυγχάνετο με την υποβολή δηλώσεων μικροσυνταξιούχων ΟΓΑ ΤΕΒΕ κ.λ.π. ήταν να μπλοκάρει το σύστημα σε ουρές να χάνονται ώρες ατελείωτες σε παραλαβή ταξινόμηση και αρχειοθέτηση και τελικά να χάνονται και τα σημαντικά και άξια ελέγχου μέσα στα ανάξια.
Κύριε Υπουργέ,
Το μέτρο αυτό θεωρώ οτι θα οδηγήσει σε ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα με αυτα που επιδιώκετε με την ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης.
Καταρχήν η αποστολή προσυμπληρωμένης δήλωσης προυποθέτει οτι και πάλι κάποιος θα την καταθέτει σε κάποια Δ.Ο.Υ με ο,τι αυτό συνεπάγεται.
Τα έσοδα δεν είναι ποτέ τα ίδια αφου καθε χρόνο αλλάζουν τα εισοδήματα και τα έξοδα. Η σύνδεση των εργοδοτών με το ΚΕΠΥΟ με σκοπό τη προσυμπλήρωση των δηλώσεων θα απαιτούσε κόστος με ελάχιστα οφέλη.
Τα χρήματα τα οποία θα εξοικονομούνταν απο την πληρη μετάβαση σε ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων θα ήταν μεγάλα, καθώς δε θα χρειαζόταν ούτε οι δηλώσεις να αγοραστούν, ουτε να ταχυδρομηθούν, όπως επίσης δε θα χρειαζόταν να εκτυπωθεί και αποσταλλεί το εκκαθαριστικό σημείωμα.
Με εκτίμηση,
Δ.Γ.
παλαιό που εξαγγέλθηκε αλλά δεν υλοποιήθηκε..
οι λογιστές των δημόσιων υπηρεσιών, τμήματα προσωπικού, θα μπορούν να καταχωρούν τα στοιχεία εγκαίρως και σωστά;
εννοείται πως είναι στη σωστή κατευθυνση
Πως αποδεικνύεται η ειλικρίνεια;
ΟΧΙ. Υποχρεωτική δήλωση.
Σωστό.
Ναι συμφωνώ με την πρόταση. Το πρόβλημα θα εντοπιστεί στους συνταξιούχους των οποίων τα επικουρικά και Μετοχικά ταμεία θα πρέπει να συγχρονισθούν με το ΚΕΠΥΟ για την έκδοση των βεβαιώσεων.
Σωστοτατο.
Ανεφερα και αλλου. Το μονο που θα χρειαζεται να κανουν ειναι να υποβαλλουν υπευθυνη δηλωση για τα εξοδα τους βασει αποδειξεων
εχω συμμετάσχει και άλλες φορές στην ηλεκτρονική οργάνωση του Υπουργείου Οικονομικών Υπηρεσιών.
Πιστεύω οτι τα οικονομικά στοιχεία του όποιου εργαζόμενου πρέπει να αποστέλλει ηλεκτρονικά η επιχείριση που εργάζεται .
Η αρμόδια οικονομική εφορία θα συμπληρώνει και τα άλλα στοιχεία που απαρτήζουν μια φορολογική δήλωση και θα αποστέλλεται στον εργαζόμενο για πιστοποίηση και επιστροφή .π.χ εάν έχει και κάποια κτήματα με ελαιοδενδρα με μια αντικειμενική τιμή ανά στρέμα , αυτή θα υπολογίζεται από την οικονομική εφορία με βάση τις νέες τιμές και απλώς θα πιστοποιείται από τον φορολογούμενο.
εν κατακλείδι ο φορολογούμενος θα συμπληρώνει κάποιο πληροφοριακό έντυπο μόνο σε περίπτωση αγορας η πώλησης κάποιου οικονομικού στοιχείου και τίποτα άλλο.
Είναι εντυπωσιακό ότι στην εποχή των Computers και της ηλεκτρονικής επανάστασης η εφαρμογή μιας τέτοιας ρύθμισης μόλις τώρα συζητιέται ενώ θα έπρεπε να είχε εφαρμοστεί από καιρό. Φοβάμαι ότι ο μόνος λόγος που αργοπόρησε η λήψη μιας τέτοιας άποφασης είναι η συνειδητή και άοκνη προσπάθεια που καταβάλλουν οι σύγχονοι Έλληνες για να κρύψουν τα εισοδήματά τους. Αναφέρομαι, βέβαια, στους έχοντες κάτι να κρύψουν και όχι στους μισθωτούς και συνταξιούχους που και να θέλουν δε μπορούν να πάρουν μέρος σ’ αυτό το ευρέως διαδεδομένο νεοελληνικό σπορ. Φυσικά και συμφωνώ για την επέκταση αυτής της ρύθμισης και σε άλλες περιπτώσεις φορολογουμένων, εφόσον υπάρχει πλέον η δυνατότητα να αντλούνται τα αναγκαία οικονομικά στοιχεία με απευθείας διασύνδεση της Εφορίας με τα αρχεία των εισοδηματιών. Νομίζω πως το μέτρο της αποστολής προσυμπληρωμένης δήλωσης μπορεί να επεκταθεί και στους φορολογούμενους που έχουν εισοδήματα ΚΑΙ από μισθωτές υπηρεσίες με την προϋπόθεση ότι θα υποβάλλουν δήλωση για τα επιπλέον εισοδήματά τους. Σίγουρα, αξίζουν συγχαρητήρια στον Υπουργό που τολμά να θίξει τα κακώς κείμενα στην νοοτροπία του νεοέλληνα αλλά προτιμώ να το κάνω αυτό μετά την ψήφιση του νόμου.
Αυτονόητο μέτρο. Αν κάποιος έχει και άλλα εισοδήματα πέραν του μισθού του (αλλά μάλλον αυτό δεν ισχύει για την πλειονότητα των βιοπαλαιστών μισθωτών), τότε απλά δεν θα συμφωνεί με την προσυμπληρωμένη δήλωση και θα κάνει συμπληρωματική, μην πνίγεστε σε μια κουταλιά νερό…
Αυτό είναι αντίθετο με τη λογική της καταγραφής της περιουσίας κάθε χρόνο, δεδομένου ότι αυτή θα αλλάζει… άρα άσκοπο. Ας προσυμπληρωθούν τα ποσά στην ηλεκτρονική φόρμα, αυτό θα βοηθήσει…
Ασφαλώς και συμφωνώ. Να ολοκληρωθεί επιτέλους η περιβόητη μηχανοργάνωση του Υπουργείου οικονομικών (την ακούμε δεκαετίες), έτσι ώστε να επωφεληθούν και οι πολίτες και το κράτος, με την μείωση της γραφειοκρατίας, αποσυμφόρηση των ΚΕΠΥΟ, μείωση περιττών εξόδων και ταλαιπωρίας. Να επεκταθει δε καισε περισσότερες κατηγορίες, αν είναι δυνατόν φυσικά.
(Υ.Γ. Συγχαρητήρια για αυτήν την πρωτοποριακή δυνατότητα άμεσης παρεμβολής των πολιτών στα τεκταινώμενα του κράτους.)
Συμφωνώ με τη σκέψη αυτή.
Εννοείται οτι η διαδικασία αυτή θα γίνεται ηλεκτρονικά και τυχόν τροποποιήσεις στην προσυμπληρωμένη δήλωση θα γίνονται άμεσα χωρίς την εμπλοκή υπηρεσιών και έντυπων εγγράφων
Είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό. Πρέπει να το δω να συμβαίνει για να το πιστέψω. Φαντάζομαι ότι συμπεριλαμβάνει και τους συνταξιούχους έτσι;
Κανονικά για τους μισθωτούς τα ποσά πρέπει να δίδονται από την εταιρεία απευθείας στην εφορία. Ποιος ο λόγος η εταιρεία να δίνει ετήσιο έντυπο που αφορά την εφορία στον εργαζόμενο και ο εργαζόμενος μετά να συμπληρώνει τη δήλωση και να δίνει και αντίγραφο το έντυπο στην εφορία για να μπορεί να δει ο εφοριακός υπάλληλος αν συμπληρώθηκαν όλα σωστά.
Το ίδιο πρέπει να γίνει και με όσα στοιχεία της φορολογικής δήλωσης προέρχονται από άλλες πηγές, ειδικά αν πρόκειται για δημόσιους φορείς. Γιατί ο δημόσιος υπάλληλος να συμπληρώνει τη μισθοδοσία που το ίδιο το κράτος του δίνει?
ΝΑΙ
Επρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια.
απόλυτα σωστό, θα γλυτώσουμε και τα 50 ευρώ, χωρίς απόδειξη, στον λογιστή!!!
Αυτό είναι άσκοπο.
Χρόνο με το χρόνο θα υπάρχουν σίγουρα αλλαγές (απόκτηση αυτοκινήτου, εισοδήματα από κάποιο ενοίκιο κλπ).
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΔΙΟΤΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΕΝΟΙΚΙΑ Π.Χ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Η ΕΦΟΡΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΣΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ.
Ναι, αλλά τα υπόλοιπα πεδία της δήλωσης πως θα προ-συμπληρώνονται; (δαπάνες, ακίνητα, αυτοκίνητα, ασφαλιστικές εισφορές, σκάφη κλπ).
Για όλους τους φορολογούμενους πρέπει να ισχύει αυτό – να στέλνει δηλαδή το κράτος, στις αρχές τους έτους, ένα συνολικό λογαριασμό με το τι έχει δηλωθεί ως εισόδημα για το φορολογούμενο – μισθωτό και ελεύθερο επαγγελματία καθόσον και γι’ αυτούς καταβάλλονται παρακρατήσεις. Στη συνέχεια ο εισοδηματίας, επιχειρηματίας κλπ. να επανέρχεται με τις αναγκαίες συμπληρώσεις
Πολυ σωστο. Επιτελους ας μας πει το κρατος τι παιρνουμε γιατι το ιδιο μας πληρωνει!
Πραγματικα πολύ ωραίο μέτρο. Μακάρι να εφαρμοστεί!
και τωρα, αν καποιος αλλα ξει στοιχεια, τα διαγραφει και γραφει τα ασωστα. τι νοημα εχει η προσυμπληρωση;
αστε το οπως ειναι μεχρι τωρα. ηλεκτρονικη υποβολη δεν ξερουν ολοι και επιπλεον δεν την εμπιστευονται ολοι
Διαφωνώ ριζικά.
Το μόνο που θα δημιουργήσει παραπάνω κόστος. Αν δεν έχεις να συμπληρώσεις στοιχεία ιδιοκατοίκησης, θα συμπληρώσεις στοιχεία ενοικίου για α΄κατοικία ή φιλοξενία από τον Χ,Ψ θα συμπληρώσεις ως επί το πλείστον στοιχεία αυτοκινήτου ή αποδείξεων κλπ.
Πρακτικά ανεφάρμοστο και δεν θα εξυπηρετήσει κανέναν..
Πολύ σωστό αλλά καλό θα είναι να συμπληρώνονται όλα τα στοιχεία. Εάν όλες οι ταμειακές μηχανές (καταστήματα, νοσοκομεία, επιχειρήσεις, ταξί, βενζιάδικά, γιατροί, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι κ.α.)είναι συνδεδεμένες με το υπουργείο και για κάθε συναλλαγή χρησιμοποιώ το ΑΦΜ μου, το υπουργείο θα γνωρίζει όλα μου τα έξοδα και συνεπώς δε θα χρειάζεται η προσκόμιση αποδείξεων.
Εγώ θα καλούμαι να κάνω μόνο τις μεταβολές και να τις αιτιολογήσω αναλόγως.
Σε καλό δρόμο είμαστε…
Φιλικά
Γιώργος
αυτο το μετρο ειναι απλό και σωστό. Με την λογικήα υτή μπορείτε να απλοποιήσετε πολλά προβληματα του Δημοσίου. ΝΑΙ
Επιτέλους σωστό μέτρο
ΝΑΙ
ΝΑΙ
ΝΑΙ
Θα εξοικονομήσει πόρους και θα δώσει την αίσθηση στους πολίτες οτι όλη η οικονομική δραστηριότητα είναι υπο γνώση και έλεγχο (η εφορία ξέρει απο πριν τι παίρνω και τι δίνω)
Μάλλον ανεφάρμοστη η πρόταση αφού θα αφορά ελάχιστους φορολογούμενους που συμπληρώνουν μόνο τους κωδικούς του εισοδήματος από μισθωτές υπηρεσίες και το φόρο που αντιστοιχεί. Πόσοι είναι αυτοί;
Πως θα συμπληρώνονται σ’ αυτή την περίπτωση οι δαπάνες που εκπίπτουν πλήρως ή μερικώς, ιδιαίτερα αν συσχετιστεί το αφορολόγητο με τις αποδείξεις;
Πολύ καλή πρόταση και συμφωνώ απόλυτα!
Το μέτρο αυτό μπορεί φυσικά να επεκταθεί στους συνταξιούχους.
Διαφωνώ!
Η φορολογική πολιτική δεν πρέπει να ξεχωρίζει κατηγορίες φορολογούμενων.
Δεν είναι δίκαιο και πρέπει να λάβετε υπόψη ότι οποιοσδήποτε διαχωρισμός απλά προσθέτει μια νέα περίπτωση-υποπερίπτωση στο φορολογικό πλαίσιο απαγορεύοντας έτσι την απλοποίησή του.