Συμφωνείτε με την εφαρμογή αυτού του μέτρου; Αν ναι ποια συνοδευτικά μέτρα κρίνετε αναγκαία για την απρόσκοπτη εφαρμογή του;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
200 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Μερικές σκέψεις:
Σωστή η ηλεκτρονική υποβολή, ΟΧΙ όμως αποκλειστικά μέσω των ΚΕΠ ή των λογιστικών γραφείων.
Π.χ.: Όταν μπορώ από τον υπολογιστή μου να κάνω οποιαδήποτε τραπεζική μου συναλλαγή, κι όχι μόνο, γιατί θα πρέπει να πάω στο ΚΕΠ ή να πληρώσω έναν λογιστή για να μου καταχωρήσει τα νούμερα; Εκτός εάν το σύνολο του ποσού της απόδειξης του λογιστή επιστρέφεται (όχι απλά να αφαιρείται από τα ακαθάριστα ως έξοδο, αλλά να επιστρέφεται).
Η δυνατότητα για χρήση και των ΚΕΠ να υπάρχει εναλλακτικά και ΜΟΝΟ για μισθωτούς και συνταξιούχους, σε συνδυασμό ίσως με τις προτυπωμένες δηλώσεις. Οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες συνήθως απασχολούν λογιστή, που οι περισσότεροι και σήμερα κάνουν ήδη ηλεκτρονικά συναλλαγές με ΔΟΥ, όπως ο ΦΠΑ αλλά και το ΙΚΑ, κι έτσι κι αλλιώς μπορούν να περάσουν την δαπάνη στα βιβλία τους.
Δυστυχώς όμως υπάρχουν ακόμη πολλά τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα που θα εμφανισθούν στην πορεία. Βασικό θέμα είναι η καταγραφή των αποδείξεων στην δήλωση (με ποσό, αλλά ίσως και ΑΦΜ ώστε να μπορεί να διασταυρωθεί η αγοραπωλησία) ώστε να τις ζητάν οι φορολογούμενοι, και η φύλαξη τους, που θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον για 5 έτη.
Επίσης, θυμάμαι παλαιότερα ότι έπαιρνα βεβαίωση από τις πιστωτικές κάρτες για το ύψος των δαπανών μου, που χρησιμοποιούνταν ως τεκμήριο. Γιατί να μην χρησιμοποιείται αυτόματα το μηνιαίο εκκαθαριστικό τους και για πιστοποίηση των αντίστοιχων δαπανών;
Αυτό θα μπορούσε να γίνει με πολύ προσεγμένο λογισμικό και πολύ απλές δηλώσεις που βήμα-βήμα θα καθοδηγούν τον φορολογούμενο και θα τον προστατεύουν όταν δηλώνει κάτι κραυγαλέο. Πρέπει οπωσδήποτε να προηγηθεί αρχική καταγραφή περιουσιακών στοιχείων που θα τα λαμβάνει υπόψη το λογισμικό.
Ναι, απερίφραστα.
Ηδη εχουμε αργήσει. Να εξαιρεθούν ομως οι συνατξιούχοι
Συμφωνό απόλυτα ότι η φορολογικές δηλωσεις πρέπει να γίνονται αποκλεστικά με ηλεκτρονικό τρόπο κ η εφορίες να κάνουν ουσιαστική δουλειά και όχι data entry.
Ετσι προτείνω τα παρακάτω κανάλια:
1.Internet – απο το σπίτι.
2.Internet – από ΚΕΠ και Δήμους, με ραντεβού
3.Voice Recognition μέσω τηλεφώνου, όπου ο πολίτης θα λέει π.χ. γραμμή 501 πόσο 19.000 ευρώ, γραμμή 600 ποσό 1.500 ευρώ, είναι εκπληκτικό το πως κλείνεις εισηρία σινεμα στο village
4.Internet – από Λογιστικό γραφείο που θα έχει φοιτητές οικονομικών stage και θα πληρώνονται με fix αμοιβή π.χ. 20 ευρώ για την καταχώριση.
Επίσης:
Μαζί με την φορμα φορολογικής δήλωσης να αποστέλλετε και ένα χαρτί με αυτοκόλλητους αριθμούς.Αυτούς να τους κολλάς στην δήλωση για να σχηματίσεις το πόσό που θέλεις. Ετσι θα μπορείς να πας στο ΚΕΠ να στο σκανάρει και να φτιάξει γρηγορα ένα αρχείο που θα κάνει upload ο υπάλληλος του KEΠ στο TAXIS.
Τέλος: Όλα τα δικαιολογιτηκα να μπορούν να γίνουν scan και upload στο Taxis, στο ΑΦΜ του καθενός, ανα πάσα χρονική στιγμή και να παίρνεις αριθμό πρωτοκόλλου.
Το upload θα μπορεί να γίνει απο οπουδήποτε έχει internet αρκεί να είσαι πιστωποιημένος χρήστης, ενώ αυτή την εργασία να δίνεις αντίγραφα στο ΚΕΠ που θα τα κάνουν scan & upload και θα σου στέλνουν με SMS όταν το κάνουν τον αριθμό πρωτοκόλλου.
Ετσι ο εφοριακός θα μπορεί να κάνει ένα προ-έλεγχο απο το γραφείο του χωρίς να ψαχνει το φορολογούμενο και τις χαρτινες αποδειξεις.
Προσοχή στις θερμικές αποδείξης που ξεθωριαζουν μετά απο μερικούς μήνες.
Για τον φορολογούμενο απλοποίηση είναι τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων να πληρώνονται μαζί με το φόρο ,το σήμα να είναι μαζί με το εκκαθαριστικό, με αποτέλεσμα να πάει μια φορά για πληρωμή και το κράτος να γλυτώνει τα χρήματα για την έκδοση και διακίνηση των σημάτων καθώς και την προμήθεια που πληρώνει στις τράπεζες για 5.000.000 αυτοκίνητα μιλάμε γαι εκατομύρια ώρες αναμονής στις ουρές για πληρωμή και με κόστος-προμήθεια στις τράπεζες 5 ευρώ πάνω από 25.000.000 ευρώ οικονομία
Πρέπει να το τολμήσουμε.Οι υπάλληλοι των εφοριών πρέπει να έχουν ως κύριο έργο το ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ και όχι να είναι καταχωρητές και διεκπαιρεωτές.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ παντού σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και εκπαίδευση του κόσμου(που μπορεί) στις ΤΠΕ.
Σε μια πενταετία θα έχει αλλάξει το τοπίο.
Να εκπαιδευτούν και υπάλληλοι στις κοινότητες και στους Δήμους με σχετικό αντικείμενο για να βοηθούν ανθρώπους με φυσική αδυναμία.
*Τα παιδιά που κάνουν την πρακτική τους απο τα ΑΕΙ-ΤΕΙ και τα ΕΠΑΛ του οικονομικού κλάδου μπορούν να βοηθήσουν και να έχουν μια μικρή ανταμοιβή μαθαίνοντας παραλληλα.
εαν γινει ηλεκτρονικη η αποστολη Φ.Δ τοτε επιδη οι το 60% των ελληνων
αδυνατει να στειλη ηλεκτρονικα τη δηλωση π.χ συνταξιουχοι εργατες κλπ
θα βοηθησει πολυ.τοποθετηση ιντερνετ σε ολα τα ΚΑΠΗ οπου καθε μερα ενας υπαληλος του δημου θα διευκολυνει τους εκει στελνοντας τη δηλωση τους ηλεκτρονικα. επισης ολες οι υπηρεσιες δημοσιες ιδιωτικες.εργοστασια κλπ αφου διαθετουν λογιστες..θα στελνουν την δηλωση των εργαζομενων.. απο τον τοπο εργασιας τους,,σιγα σιγα δεν τους πιεζει κανενας? ετσι θα κερδιθει αρκετος χρονος για εφοριακους να κανουν αυτο που πρεπει να κανουν,,,,,
Λόγω εμπειρίας από παραλαβή δηλώσεων περί τα 20 χρόνια ( ως υπάλληλος αλλά και ως προιστάμενος και διευθυντής τώρα δε επιθεωρητής) θέλω να τονίσω πως από πρώτη άποψη το μέτρο δείχνει σωστό. Πρέπει όμως να διασφαλιστούν παράμετροι α) τι θα γίνει με τα δικαιολογητικά θα τα κρατάει σπίτι του ή θα τα αποστέλει στη Δ.Ο.Υ. β) η εκκαθάριση εικάζεται πως θα είναι άμεση, η πιθανή όμως επιστροφή δεν θα πρέπει να ελεγχθεί προς αποφυγή καταστρατήγησης εκπτώσεων και δαπανών; γ) ο χρόνος υποβολής να είναι αρκετός (μέχρι τέλους Ιουλίου) γιατί ούτε οι φοροτέχνες ούτε τα ΚΕΠ θα ανταποκριθούν στον όγκο δουλειάς.δ)Σε καμία περίπτωση το μέτρο δεν πρέπει να αφορά τους επιχειρηματίες και ελέυθερους επαγγελματίες τουναντίον θα έλεγα οι δικές τους δηλώσεις υποχρεωτικά να κατατίθενται στη Δ.Ο.Υ. , γιατί πλέον έχοντας αποσυμφορηθεί οι Δ.Ο.Υ. από τον τεράστιο όγκο μπορούν να εντοπίσουν λάθη, παραλείψεις, υπέρογκες δαπάνες απόκρυψη εισοδημάτων, δυσαρμονίες οικονομικών μεγεθών και εν τέλει τη δυνατότητα άμεσης επιλογής προς έλεγχο. ε) ομοίως θα πρέπει να διασφαλισθεί η υποβολή μόνο στη Δ.Ο.Υ. όσων έχουν τεκμήρια ( αγορές περιουσιακών στοιχείων ) ή ο άμεσος έλεγχος των στοιχείων δικαιολόγησης ( δάνεια δωρεές αλλά κυρίως ανάλωση κεφαλαίου)
simfono apolitos…kai aporo pos den exei ginei akoma. tha borousate vevaia na anathesete se kathe nomarxia tin euthini ekpaideusis ton simpoliton mas apo ta kep, sxoleia, tei, aei,mko pou drastiriopoiounte se autin.
Αξιότιμε κε Υπουργέ,
θεωρώ οτι η ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων θα συνεισφέρει στα παρακάτω:
1. ΑΜΕΣΗ επεξεργασία και εκκαθάριση της δήλωσης, όποτε και αμεσότητα και ευκολία για τον ίδιο τον φορολογούμενο.
2. Δραστική μείωση του παραγωγικού χρόνου των υπαλλήλων των Δ.Ο.Υ.
3. Μείωση των logistic costs αφου πλέον δεν θα χρειάζεται ουτε καν εκτύπωση και αποστολη του εκκαθαριστικού σε κάθε φορολογουμενο μέσω ταχυδρομείου.
4. Επειτα απο την λήξη της ημερομηνίας υποβολης η οποια θα μπορει να ειναι κοινη για όλους, η διοίκηση του Υπουργείου θα μπορει μεσω MIS να έχει άμεση πρόσβαση σε τεράστιο πληροφοριακο πλουτο με αποτέλεσμα την ταχύτερη λήψη αποφάσεων.
5. Εάν για την υποβολή κάθε δήλωσης μέσω λογιστικού γραφείου απαιτείται η έκδοση απόδειξης θα αποδοθεί ΑΦΜ απο τους λογιστές οι οποιοι τώρα δεν τον αποδίδουν αφού μπορουν να μην εκδίδουν αποδείξεις.
Με εκτίμηση,
Δ.Γ.
Μηχανικός Η/Υ
Μερικές παρατηρήσεις.1)Σωστή η ηλεκτρονική υποβολή των φορολογικών δηλώσεων εισοδήματος για όλους.2)Σωστό το μέτρο της έκπτωσης με αποδείξεις αλλά για ότι αγοράζει ο καθένας μας.Να διατηρηθεί το αφορολόγητο για μισθωτούς ,συνταξιούχους και σε ειδικές κατηγορίες ελεύθερων επαγγελματιών,όπως νέα ζευγάρια που τα πρώτα χρόνια δουλειάς έχουν πολύ χαμηλό εισόδημα.3)Να εισπράττονται τα τέλη κυκλοφορίας μέσω του διαδικτύου πχ συμβαίνει στην Κύπρο για όσους διαθέτουν πιστωτική κάρτα ή μέσω e-banking.Αποφεύγεται συνωστισμός και αγωνία αν θα φτάσει έγκαιρα το ειδοπητήριο και άλλα ωφέλη πχ τύπωση ειδοποιητηρίου κλπ.Να μην αυξηθεί η φορολογία των καταθέσεων τουλάχιστο έως του ποσού των 100000 ευρώ.Πολλές προτάσεις για πάταξη της φοροδιαφυγής που θα τις υπέβαλλα αυτοπροσώπως στο Υπουργείο αν με καλούσε ο αρμόδιος υπουργός ή το επιτελείο του.Τέλος αν εισακουστούμε τότε θα έχει αξία και η ανοικτή διαβούλευση.Ευχαριστώ σε όσους με διαβάσουν για την υπομονή τους.
EINAI O ΚΑΛΗΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ,ΑΠΛΩΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ
ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΑ ΠΛΑΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ,ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΠΟΣΤΕΙΛΕΤΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ
ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΣΘΩΤΟΣ Η ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ Η ΜΙΚΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΟΓΙΣΤΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΕΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΕ ΕΙΔΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΠ.
ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΚΕΠ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΟΥΝ ΤΟΣΟ ΟΓΚΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η υποβολή των δηλώσεων θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από τους λογιστές με ηλεκτρονικό τρόπο, οι οποίοι θα είναι συνυπεύθυνοι αν υπάρχει απόκρυψη εισοδημάτων ενώ οι ίδιοι το γνώριζαν. Όσοι έχουν αποκλειστικά εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες ή συντάξεις, θα μπορούν να υποβάλουν τις δηλώσεις μέσω ΚΕΠ.
Συμφωνώ, ως οι περισσότεροι σχολιαστές, ότι η υποβολή φορολογικών δηλώσεων ηλεκτρονικά είναι μια καλή ιδέα. Έχω μια σημαντική ανησυχία για τους ακόλουθους πρακτικούς λόγους:
Όπως άλλοι έχουν σημειώσει ότι είναι η πρακτικότητα της εφαρμογής. Το KEP δεν υπάρχει σε πολλά μέρει.
Επίσης, τα κέντρα KEP θα έχουν τον κατάλληλο αριθμό υπαλλήλων για να χειριστούν τον όγκο των πελατών; Θα μεταφερθούν πρόσθετοι υπάλληλοι από άλλους οργανισμούς στα KEP για να βοηθήσουν; Εάν ναι, το KEP θα έχει αρκετό διαθέσημο χώρο για να φιλοξενήσει τους πρόσθετους υπαλλήλους;
Η ελληνική κυβέρνηση απαιτεί ένα πλήθος λογαριασμών με τη φορολογική δήλωση. Η παρούσα κυβέρνηση λέγεται οτι θα απαιτήσει ακόμα περισσότερους. Σε κάθε περίπτωση, πώς ο φορολογούμενος θα στείλει αυτά τα βουνά εγγράφων στην εφορία;
Με σκανάρισμα; Θα απαιτήσουν κάποιο φορολογικό κώδικα έτσι δεν θα χαθούν. Εχει το TAXIS την ικανότητα: Να χειριστεί τον ηλεκτρονικό όγκο; Έχει την ικανότητα δίσκων για τα δισεκατομμύρια των στοιχείων; Έχει την ικανότητα editing ικανότητα για να
εξάγει τα στοιχεία από την εικόνα;
Με το Ταχυδρομείο; Είναι το ταχυδρομείο σε θέση για τον όγκο των επιστολών; Θα απαιτήσουν κάποιο φορολογικό κώδικα.
Με την παράδοση τους στην εφορία; Πώς αυτό θα βελτιώσει η παρούσα σπάταλη διαδικασία;
Διαφωνώ με την έννοια «υποχρεωτικού». Έλληνες δεν είναι γνώστες υπολογιστών και θα αναγκαστούν να πληρώσουν κάποιο για την αποστολή.
Είναι αυτό που μια σοσιαλιστική κυβέρνηση θέλει;
Ειλικρινά,
Χρίστος Παπαδουλής
22940-34-245
συμφωνώ
μάλλον όμως πρέπει να γίνει μέσω λογιστών, οι οποίοι να κόβουν και απόδειξη για τη δήλωση…
Σωστοτατο.
EPREPE NA EXEI SYMBEI EDV KAI MIA 5ETIA.
Προτείνω πλήρη κατάργηση της «χαρτούρας» και υποβολή ΜΟΝΟ με ηλεκτρονικό τρόπο. Θα είναι σαφώς οικονομικότερο για το δημόσιο, αλλά και κέρδος πολλών χιλιάδων ανθρωποωρών για την οικονομία.
Προφανώς συμφωνώ με το μέτρο, το οποίο όμως θα πρέπει να ξεπεράσει κάποιες πρακτικές δυσκολίες:
– Να βεβαιωθούμε ότι δεν θα καταρρεύσει το ΚΕΠΥΟ!
– Να απλοποιηθεί το σύστημα υποβολής, ώστε να μη χρειάζεται λογιστής για να κάνει τη δήλωση.
– Τα ΚΕΠ δεν αρκούν, θα καταρρεύσουν. Προτείνω να δημιουργηθούν ειδικές κρατικές υπηρεσίες φορολογικών θεμάτων, στις οποίες οι πολίτες να απευθύνονται για οποιοδήποτε φορολογικό θέμα, πριν κατακλύσσουν τις Εφορίες. Κάτι σαν ΕΣΥ της Φορολογίας. Καταλαβαίνω ότι ένα τέτοιο μέτρο είναι αντίθετο στους φοροτεχνικούς-λογιστές, αλλά από την άλλη μεριά δεν μπορούμε να αναγκάζουμε τον συνταξιούχο των 600 Ευρώ το μήνα να δίνει 100-200 Ευρώ για τη σύνταξη της δήλωσής του! Εναλλακτικά, να πληρώνει το κράτος την αμοιβή του φοροτεχνικού, για τους χαμηλόμισθους και τους συνταξιούχους…
Η ΙΔΕΑ ΝΑ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΟΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ. Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ. ΘΑ ΣΥΝΩΣΤΙΖΕΤΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΣΤΑ ΗΔΗ ΕΠΙΒΑΡΗΜΕΝΑ ΚΕΠ? ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ. Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΑΓΑΝΑΚΤΕΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΠ. ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΟΥΝ
Προτείνω μεγαλύτερη αξιοποίηση των Λογιστικών- Φοροτεχνικών Γραφείων
για την συμβολή τους στο τεράστιο πρόβλημα της απώλειας εσόδων του κράτους απο την φοροδιαφυγή.
Συγκεκριμένα προτείνω, την ανάθεση σ’αυτά τής σύνταξης ή του ελέγχου του Ισολογισμού των επιχειρήσεων και της συνυπογραφής αυτού,απο τα πιο πάνω Γραφεία,τα οποία θα είναι συνυπεύθυνα με την επιχείρηση ως προς το περιεχόμενο του Ισολογισμού.Φυσικά τα Γραφεία αυτά θα πρέπει να είναι πιστοποιημένα απο το αρμόδιο Υπουργείο.Αυτό άλλως τε ισχύει σε πολλές χώρες της Ευρώπης όπως,Γαλλία,Ελβετία αλλά και στην Ν.Αφρική ακόμη.Δηλαδή,η τελική σύνταξη του Ισολογισμού γίνεται απο ανεξάρτητα Λογιστικά-Φοροτεχνικά Γραφεία πιστοποιημένου κύρους.
Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνονται σε γενικές γραμμές τα εξής:
1)Ενισχύεται η ακρίβεια του περιεχομένου των Ισολογισμών.
2)Μείωση των φορολογικών ελέγχων στις επιχειρήσεις.
3)Περιορισμός τυχόν αθεμίτων συναλλαγών.
4)Μείωση του κόστους των ελέγχων απο πλευράς Δημοσίου.
Πρόθυμος για περαιτέρω ανάπτυξη της πρότασής μου.
ΗΛΙΑΣ ΔΕΜΙΡΗΣ
Λογιστής -Φοροτεχνικός
ΑΜΟΕ 0017180 Α’ΤΑΞΗΣ
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ & ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΗ ΟΕ
ΤΗλ.2106015725
Γραφειοκρατία είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης στον πολίτη.
Η ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων είναι ιδιαίτερα θετικό μέτρο προς την κατεύθυνση της αποκατάστασης αυτής της εμπιστοσύνης.Ωστόσο είναι απαραίτητος ο αυστηρός,δειγματοληπτικός έλεγχος των δηλωθέντων στοιχείων και η υεπιβολή κυρώσεων στους παραβάτες.Έτσι θα γίνει συνείδηση στον πολίτη οτι το κράτος με εμπιστεύεται αλλά και εγώ θα είμαι ειλικρινής.
Προτείνω την πλήρη κατάργηση όλων των εντύπων που χρησιμοποιούνται από όλες τις Δημόσιες υπηρεσίες σε φυσική μορφή δηλ. σε χαρτί και την αντικατάστασή τους με ίδια ή απλούστερα και λιγότερα έντυπα αλλά σε ηλεκτρονική/ψηφιακή μορφή σε κοινή βάση δεδομένων για ολόκληρο στο στενό αλλά και ευρύτερο Δημόσιο τομέα και χρήση ψηφιακών υπογραφών των δημοσίων λειτουργών με αποτέλεσμα:
α)ελάχιστο κόστος για το ΔΗΜΟΣΙΟ (προς λύπη όμως των διαφόρων ΄΄προμηθευτών΄΄)Κάθε φορά που κρίνεται απαραίτητη η αλλαγή εντύπων να αλλάζει το software και να μην καταστρέφονται/πολτοποιούνται τα παλαιά έντυπα που αντικαθίστανται με τεράστιο κόστος για το Δημόσιο.
β)Όλες οι δημόσιες υπηρεσίες να άντλούν τα στοιχεία από την κοινή βάση δεδομένων και να επικοινωνούν μεταξύ τους χωρίς να ταλαιπωρούν τον πολίτη – βάση για όλους να αποτελεί το μοναδικό Α.Φ.Μ των συναλλασσομένων.
ε)Προφανές όφελος για το περιβάλλον αφού θα καταναλώνεται χαρτί σε μικρότερο βαθμό
ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ ΠΡΩΤΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ ΠΟΥ
ΚΑΙ Ο ΠΙΟ ΧΑΖΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΝΑΝ λΟΓΙΣΤΗ =€ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΕΥΚΟΛΟ.
ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΘΕΜΑ.ΘΑ ΜΕΝΟΥΝ ΣΠΙΤΙ ; ΓΙΑ ΠΟΣΟ ; ΚΑΙ ΑΝ ΧΑΘΟΥΝ ; ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΛΟΥΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;
NAI,
Προτάσεις :α) Να πιστοποιηθούν τα Λογιστικά γραφεία και να είναι υπεύθυνα για τις υποβαλλόμενες δηλώσεις με ποινή στέρησης της αδείας σε περίπτωση εσκεμένης μή αληθούς δηλώσεως.
β) Εκκαθάριση και καταβολή του φόρου ηλεκτρονικά με ιντερνετ μπανκινγκ ταυτόχρονα.
γ)Αναγραφή της εκδοθείσης αποδείξεως απο τον λογιστή για κάθε δήλωση που υποβάλει.
δ)Απαγόρευση να δέχονται οι εφορίες δηλώσεις για΄να λήψουν οι άτυπες συνεργασίες λογιστών εφοριακών και εξωεπαγγελματιών.
ε)Να μήν είναι δυνατή η αποστολή άνω της μιάς δηλώσεως απο ένα email εκτός και αν είναι διαπιστευμένο προς τούτο.
στ)Τα παραπάνω να ισχύσουν και για τα Νομικά πρόσωπα η τις προσωπικές εταιρείες ούτως ώστε να μπορούν οι λογιστές να κάνουν τη δουλειά τους τίμια, και να μήν μεταφέρουν λανθασμένα δεδομένα κάτω απο πίεση οτι θα χάσουν το ψωμί τους απο τον πελάτη.
Ακούγεται δελεαστική σαν ιδέα αλλά…
1. Υπάρχει μεγάλος ηλεκτρονικός αναλφαβητισμός, ειδικά στους συνταξιούχους και μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους
2. Γενικότερα, η διείδυση στο Internet δεν έχει φθάσει σε τέτοια επίπεδα, ώστε να είναι δυνατή η εφαρμογή αυτού του μέτρου
3. Πως θα προσκομίζονται τα συνοδευτικά στοιχεία (αποδείξεις και άλλα)?
Σε 30 χρόνια ίσως να είναι εφικτό αυτό το μέτρο. Προς το παρόν θα πρέπει να δοθούν κίνητρα – και μάλιστα απλά και κατανοητά κίνητρα – ώστε όσοι μπορούν να τα υποβάλλουν ηλεκτρονικά. Ένα σαφές κίνητρο είναι να αυξηθεί το αφορόλογητο κατά Χ ευρώ σε όσους υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις. Το ποσό Χ να είναι τέτοιο ώστε το οικονομικό όφελος από τη μείωση του κόστους της γραφειοκρατίας να είναι μεγαλύτερο από τα λιγότερα έσοδα λόγω της άυξησης του αφορολόγητου. Έτσι και κίνητρο δίδεται στον πολίτη και δεν επιβαρύνεται το κράτος.
Θεσ/νίκη Δεκ. 2009
Αξιότιμε κε Υπουργέ
Κατ’ αρχάς σας τιμά ιδιαιτέρως, και εσάς και όλη την κυβέρνηση, το γεγονός της δημόσιας ενημέρωσης σχετικά με τα εισοδήματα των γιατρών που είδαμε πριν λίγο χρονικό διάστημα. Είναι ηλίου φαεινότερον ότι, πέρα από την διάχυτη αίσθηση αδικίας στην Ελληνική κοινωνία σχετικά με την φοροδιαφυγή ωρισμένων επαγγελματικών ομάδων, είναι πλέον απόλυτη ανάγκη η πάταξη αυτής για την σημαντική ενίσχυση των εσόδων του κράτους. Στο πλαίσιο της συμμετοχικής δημοκρατίας και της ανοιχτής διακυβέρνησης επιτρέψτε μου να εκφράσω τον προβληματισμό μου και τις προτάσεις μου
Είναι σωστή η σκέψη εφαρμογής ενός φορολογικού πλαισίου, σύμφωνα με το οποίο οι μισθωτοί θα μπορούσαν να φορολογούνται ως «εταιρείες» με την έννοια «έσοδα – έξοδα = φορολογητέο εισόδημα». Δεν είναι η πρώτη φορά που το ακούω, μου φαίνεται δε ότι κάτι ανάλογο ισχύει στην Σουηδία. Είναι όμως σίγουρο ότι είναι η πρώτη φορά που οι πιθανότητες να εφαρμοσθεί δεν είναι μηδενικές. Προσωπικά θα έβλεπα κάτι ανάλογο όχι ως μεταρρύθμιση αλλά ως επανάσταση.Ολες οι μελέτες λένε ότι το σημερινό σύστημα είναι άδικο και αποτυχημένο. Είναι σαφές ότι ο μοναδικός τρόπος να εφαρμοσθεί ένα δίκαιο σύστημα, αντάξιο μίας σοσιαλιστικής φιλοσοφίας, είναι η φορολόγηση του «καθαρού κέρδους» του πολίτη, έστω και με συντελεστές μεγαλύτερους από τους ισχύοντες σήμερα. Μόνον έτσι όμως ο πολίτης θα έχει πραγματικό κίνητρο. Ο μοναδικός τρόπος για να απαιτεί ο Έλληνας πολίτης απόδειξη είναι αυτή να έχει αντίκρυσμα. Και φυσικά είναι ο μοναδικός τρόπος για να φαίνεται η ροή του εισοδήματος. Είναι βασικό να αποτυπώνεται η πραγματική χρηματική ροή. ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ, όπως λέει ο αξιότιμος πρωθυπουργός μας.
Είναι ένα έργο τρομακτικά δύσκολο. Δεν υπάρχει όμως άλλη λύση. Δεν μπορεί να κυκλοφορεί τόσος πλούτος και το κράτος να οδεύει προς πτώχευση. Είναι σαφές ότι υπάρχει η πολιτική βούληση για την εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος αλλά είναι εξ’ ίσου εμφανές ότι η δυσκολία είναι στην πρακτική εφαρμογή. Διότι η κατά δήλωση του φορολογουμένου δαπάνη δεν μπορεί να αποτελεί σοβαρό αποδεικτικό στοιχείο. Ούτε μπορεί ο φορολογούμενος να υποβάλει το σύνολο των αποδείξεων και να πρέπει ο υπάλληλος της εφορείας να τις διασταυρώσει μία προς μία.
ΤΕΧΝΙΚΑ
Ο μόνος τρόπος θα μπορούσε να είναι μέσω των κωδικών ΑΦΜ. Ο κωδικός ΑΦΜ έχει 9 ψηφία. Στην υποβολή της δήλωσης εισοδήματος θα έπρεπε να μπεί άλλο ένα πεδίο (με 1 αλφαριθμητικό χαρακτήρα) το οποίο θα δηλώνει έσοδο ή έξοδο. π.χ. Ι (input) για έσοδα και Ο (output) για έξοδα. Θα πρέπει να δηλώνεται και ο ΑΦΜ του εισπράξαντος. Το σύστημα θα έπρεπε να περιλαμβάνει πληροφορία σε 3 πεδία: ΑΦΜ1, ΑΦΜ2 και το διακινηθέν ποσόν μεταξύ αυτών. Το ποσόν είναι το link μεταξύ των 2 κωδικών. Εάν φεύγουν 1.000 Ευρώ από τον ΑΦΜ1 προς τον ΑΦΜ2, αυτό θα πρέπει να αποθηκεύεται. Το σύστημα θα αφαιρεί αυτό το ποσόν από το φορολογητέο του 1 και θα το προσθέτει στο εισόδημα του 2.
ΑΦΜ1 ——>1.000 Euro ——-> ΑΦΜ2
012345678Ο 7654321Ι
Ενδεχομένως να πρέπει να τοποθετηθούν και άλλα πεδία στον κωδικό συναλλαγής. Το σύστημα θα ελέγχει την αντιστοίχιση, διότι θα πρέπει να το δηλώνουν και οι δύο ΑΦΜ. Το μεγαλύτερο κίνητρο να το δηλώσει βεβαίως θα το έχει ο εκταμιεύων. Βέβαια χρειάζεται τρομακτική υπολογιστική ισχύς. Τεχνικά όμως τίποτα δεν είναι αδύνατον σήμερα, και επί πλέον ο πληθυσμός της χώρας δεν είναι τεράστιος. Τεχνικά θα πρέπει ο κάθε ΑΦΜ να διαθέτει έναν σχετικά ικανό χώρο αποθήκευσης. Θα πρέπει να υπάρχει link μεταξύ όλων των κυκλοφορούντων ΑΦΜ σε αντιστοίχιση 1 προς 1, και αυτό ενδεχομένως να είναι το μεγαλύτερο τεχνικό πρόβλημα. Θα μπορούσε ο κάθε πολίτης να μπαίνει στο σύστημα μία φορά το μήνα και να ενημερώνει το φάκελλό του με τα έξοδα. Θα μπορούσε αυτομάτως να ενημερώνεται και ο άλλος ΑΦΜ ή να αποστέλεται μία ειδοποίηση ενημέρωσης με ερώτηση αποδοχής κλπ. κλπ. κλπ. Εάν είναι αδύνατον να γίνει από πλευράς ΙΤ τότε όλα τα άλλα θα είναι διαβλητά ημίμετρα. Λογικά πρέπει να είναι τεχνικά εφικτό, καθώς π.χ. μεγάλες τράπεζες εφαρμόζουν προγράμματα μεταφοράς πληροφορίας σε μεγάλα δίκτυα μεταξύ εκατομμυρίων χρηστών.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Προτείνεται η συγκρότηση ομάδας έργου από άτομα με μεγάλη τεχνική εξειδίκευση στους απαραίτητους τομείς (χρόνος: 1 εβδομάδα).
Προτείνεται πιλοτική εφαρμογή σε 100 ΑΦΜ μισθωτών/συνταξιούχων και σε 100 αντιπροσωπευτικά ΑΦΜ ελεύθερων επαγγελματιών (χρόνος: 3 μήνες). Για ασφαλή συμπεράσματα θα πρέπει να υπάρχει ροή μεταξύ αυτών.
Προτείνεται η επεξεργασία των στοιχείων από συγκεκριμμένη ομάδα εντός των Δ.Ο.Υ. με στόχο την αποτύπωση των διαδικασιών που μπορούν να αυτοματοποιηθούν άμεσα και εκείνων που σε πρώτη φάση θα πρέπει να γίνονται χειροκίνητα.
Προτείνονται η εισαγωγή των στοιχείων σε μεγάλες υποκατηγορίες (σίτηση – ένδυση, ενέργεια, υγεία, παιδεία, κατανάλωση κ.α.). Εάν τίθενται τα στοιχεία μέχρι την λήξη του μηνός, το σύστημα θα ελέγχει τα αναμενόμενα έσοδα του κράτους ανά μήνα και ανά κατηγορία. Το κράτος δεν θα κυνηγάει τον ΦΠΑ αλλά θα βεβαιώνει αμέσως την είσπραξή συγκεκριμμένων ποσών.
Πρώτον η σίτηση ή η ενέργεια. Θα μπορούσε το φορολογητέο να μειωθεί κατά ένα ποσοστό του ποσού που προκύπτει σαν έξοδο σίτησης ή έξοδο ενέργειας. Η σίτηση φαίνεται να είναι το πλέον εύκολο πιλοτικό για προφανείς λόγους. Δεύτερον η ιατρική περίθαλψη. Σαν αρχή θα μπορούσε να είναι το πλήρες αφορολόγητο για ποσόν που αποδεικνύεται για ιατρικές επισκέψεις και ιατρικές εργασίες. Αυτό, ειδικά, ενδεχομένως να είχε ως αποτέλεσμα και κάποια ελάφρυνση των ταμείων. Σίγουρα βέβαια δεν θα μπορούσε να εφαρμοσθεί καμία ελάφρυνση χωρίς ταυτόχρονη αναπλήρωση, των πόρων που θα ελαττωθούν, από άλλη πηγή.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Θα επιτυγχάνετο διεύρυνση της φορολογικής βάσης και βελτίωση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού στον βέλτιστο δυνατό βαθμό.
Ολοι θα είχαν πραγματικό κίνητρο και να καταναλώσουν και να δηλώσουν την πραγματική χρηματική ροή. Ακόμη και εκείνοι που θίγονται ως εισπράττοντες θα έχουν κίνητρο να δηλώσουν τα έξοδά τους.
Οι Δ.Ο.Υ. δεν θα γεμίζουν χαρτιά, καθώς οι αποδείξεις θα παραμένουν στα χέρια των χρηστών.
Ενδέχεται ο όγκος της πληροφορίας και των links να είναι μικρότερος απ’ όσο φαίνεται σε μία πρώτη ματιά, καθώς οι μεγάλες επιχειρήσεις με τους πολλούς πελάτες ούτως ή άλλως εκδίδουν αποδείξεις.
Λίγο-πολύ κάθε οικογένεια έχει σχέση με το web. Όσοι δεν χρησιμοποιούν υπολογιστή θα συνέχιζαν να δίνουν στον φοροτεχνικό τους τα στοιχεία, ο οποίος θα ενημέρωνε την μερίδα τους.
Πιστεύω ότι η πλατιά μάζα θα το αποδεχόταν και θα το υποστήριζε.
Με κάθε συμπαράσταση στο δύσκολο έργο σας, ειδικά σε αυτή την δυσμενή οικονομική συγκυρία.
Με εκτίμηση
Σ. Μπίτσας
Τ.Ε.Ε. αρ. μητρώου 54270
Εαν πρέπει να σπάσει ο φαύλος κύκλος πρέπει το μέτρο να εφαρμοστεί από το φετινό φορολογικό έτος. ΑΥΣΤΗΡΑ μόνο στα ΚΕΠ, από το taxisnet και λογιστές, όλοι ηλεκτρονικά. Να εφαρμοστεί φέτος, άμεσα. Μονό για 5.5 εκ δηλώσεις, εαν προσθέσεις το κόστος εκτύπωσης, χρωμάτων, ταχυδρομικών κλπ κλπ πρέπει να είναι μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρό. Τι σταματάει το υπουργείο να το εφαρμόσει φέτος; Εαν ο διαγωνισμός έχει ανατεθεί ας εκτυπώσουν κάτι άλλο, σίγουρα το δημόσιο θα έχει ανάγκες για αλληλογραφία με τους πολίτες το 2010. Επίσης δεν πρέπει να υποβάλλονται δηλώσεις καθόλου απο μισθωτούς και συνταξιούχους με μία πηγή εισοδήματος. Εαν δικαιούνται έκπτωσης φόρου ας συμπληρώνουν μια φόρμα για επιστροφή φόρου (tax credits) όπως και σε αρκετές άλλες χώρες. Αν κάποιος έχει συναισθηματικό δέσιμο με το χαρτί ας εκτυπώσει το pdf από το taxis net. Όσο αφορά αποδείξεις εκκαθαριστικά κλπ πρέπει το δημόσιο να εμπιστευτεί του πολίτες και οι πολίτες να λένε αλήθεια. Και οι κανόνες να είναι απλοί. Όποιος δηλώνει έστω και 1 ευρο ψέματα η ποινή θα είναι κατάργησή του αφορολογήτου και επιστροφή όλων να επιστροφών φόρου απο την μέρα εφαρμογής του μέτρου. Απλά και κατανοητά. Κύριοι, εαν διαβάζετε τα σχόλια των πολιτών μία παράκλησή, εφαρμόστε το μέτρο φέτος. Σταματήστε αυτό το αίσχος. Είναι και μέτρο με σοβαρή περιβαλλοντολογική επίπτωση. Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών θα σας επιβραβεύσει.
Αντί να προτείνετε δήθεν πρωτοποριακά μέτρα, γιατί δεν κοιτάτε πρώτα τι γίνεται σε άλλες προηγμένες χώρες;
Παντού όπου γνωρίζω η ηλεκτρονική υποβολή συνυπάρχει και με χειρόγραφη υποβολή. Και μιλάμε για χώρες με πολύ πιό απλοποιημένα φορολογικά συστήματα και με πιό οργανωμένους μηχανισμούς.
Διακινδυνεύετε να δημιουργήσετε επιπλέον ταλαιπωρία για τους πολίτες με αμφίβολο όφελος.
Η ηλεκτρονική υποβολή βοηθά στη μείωση του κόστους για το Δημόσιο, όμως θα πρέπει να γίνονται συχνότεροι δειγματοληπτικοί έλεγχοι. Επίσης εάν υποβάλλονται οι φορολογικές δηλώσεις στα ΚΕΠ, τότε αυτά θα καταρρεύσουν, καθώς ήδη έχουν πολλά αντικείμενα και μεγάλο φόρτο εργασίας. Άλλωστε αυτό δεν προσφέρει κάτι θετικό, διότι το κόστος εξυπηρέτησης των πολιτών δε θα το επωμίζεται η ΔΟΥ, αλλά ο Δήμος ή η Νομαρχία, δηλαδή θα υπάρξει μόνο μετατόπιση του κόστους. Σε τελική ανάλυση τα ΚΕΠ δεν είναι λογιστικά γραφεία. Όποιος δεν μπορεί να την υποβάλλει ηλεκτρονικά θα πρέπει να απευθύνεται σε λογιστή.
Λίγο δύσκολο το βλέπω αυτό.Για ένα 20% με 40% μπορεί να γίνει αυτό.
Ειναι πολλοί πάρα πολλοί που δυσκολευονται,επειδή δεν ξέρουν και γράμματα η βοήθεια της εφορίας παιζει μεγάλο ρόλο.Αλλά θα παίξει μεγάλο ρόλο η σταθερή φορολογική πολιτική.Πάντως τα έντυπα πρεπει να βγαίνουν
κάθε χρόνο με το βιβλιαρακι με μεγάλα γράμματα και παραδείγματα
Λίγο δύσκολο το βλέπω αυτό.Για ένα 20% με 40% μπορεί να γίνει αυτό.
Ειναι πολλοί πάρα πολλοί που δυσκολευονται επειδή δεν ξέρουν και γράμματα η βοήθεια της εφορίας παιζει μεγάλο ρόλο.Αλλά θα παίξει μεγάλο ρόλο η σταθερή φορολογική πολιτική.Πάντως τα έντυπα πρεπει να βγαίνουν
κάθε χρόνο με το βιβλιαρακι με μεγάλα γράμματα και παραδείγματα
Συμφωνώ απόλυτα, διότι διευκολύνονται οι πολίτες και μειώνονται οι κρατικές δαπάνες. Πιστεύω ότι η Κυβέρνηση θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει στην μηχανογράφηση όλων των πολιτών. Με την βοήθεια της μηχανογράφησης θα είναι εύκολη η διασταύρωση των εισοδημάτων και των περιουσιακών στοιχείων που δηλώνουν οι πολίτες.
Συμφωνώμε την παροχή ισχυρού κινήτρου για ηλεκτρονική υποβολή. ¨οχι όμως υποχρεωτική, δεδομένου ότι δεν έχουν όλοι πρόσβαση στο διαδίκτυο (μεγάλοι σε ηλικία άνθρωποι ή άνθρωποι που δε χρησιμοποιούνηλεκτρονικό υπολογιστή).
Σταδιακά, με την μείωση του κόστους χρήσης του διαδικτύου και τη μεγαλύτερη διείσδυσή του θα γίνει από μόνο του αναγκαίο οπότε δεν θα απαιτείται η υποχρέωση για την ηλεκτρονική υποβολή.
Την ευκολία της ηλεκτρονικής υποβολής να είστε σίγουροι ότι όσοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο τη γνωρίζουν και την αναγνωρίζουν!
Πιστεύετε ότι κάποιος που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο θα πάει να στηθεί στην ατέλειωτη ουρά της εφορίας?
Φιλικά,
Γιώργος
Kapoies poly aples skepseis parathetw pou thewrw oti exoun kapoio endiaferon.
Sigoura i sizitisi einai pros tin swsti kateuthinsi. Den mporei se kamia periptwsi pros to paron toulaxiston na ginetai apokleistika i dilwsi mono ilektronika gia olous tous logous pou aneferan oi proigoumenoi. Ara gia ta epomena 1-2 xronia i dilwsi tha ginetai ilekronika me ayximena kinitra kai me ilektronikous orous gia na yfistatai o xaraktiras aplopoiisis tis diadikasias.
Tha eixe poly endiaferon pantws na systathei mia omada anthrwpwn/enas organismos (mesw KEP, i teleiws mia anexartiti arxi) pou tha voithousan ton kathe elina politi na simplirwsei ilektronika tin dilwsi grigora, xwris lathi kai paraleispeis kai me mideniko kostos. Kai ola ta dikaiologitika na katatethontai mesw tis anexartitis autis aytis. Xwris kanena kostos kai propantwn xwris talaipwria. I toulaxiston san kostos ena symvoliko poso gia kathe dilwsi (max. 10 Euro).
Kai fysika o organismos autos na leitourgei san «Consultants» twn politwn me symvouleytiki diathesi kai propantwn apofugi dysarestwn katastesewn, mathimatikwn mageirematwn kai alogistis forodiafygis.
Alliws oloi tha katafeygoume pali se tritous kalothelites epi plirwmi kai oloi tha ginoun experts stin ypovoli ilektronikis dilwsis, faulos kyklos. O kyklos twn xamenwn logistwn me internet kai gallika..
Pali tha katalixoume stin mizeria tis teleutaias stigmis kai tis ateleiwtis ouras tou wxaderfismou kai tis anyparxias tis organwtikotitas mas ws ethnos. Megaleia tis outopias…
Ti xreiazomaste se aytin tin periptwsi gia ola ayta? Meraki kai kinitra se neous anthrwpous pou tha pliroun stoixeiwdi prosonta kai tha aparithmoun aytin tin omada (oikonomologous, programmatistes, grammateis, logistes, nomikous, ethelontes,..). Posa paidia that ithelan na doulepsoun se enan tetoio organismo? Gia fantasteite.
KAI SE KAMIA PERIPTWSI DEN ORAMATIZOMAI TO DIMOSIO XARAKTIRA SE OLO AYTO.
Ti kerdizoume apo ola ayta?
— Amesi exipiretisi olwn twn politwn kai pliresteri eikona tis forogikis enimerwtitas gia kathe politi. Tha katagrafei i pliroforia kai tha xtistei mia database tou kathe forologoumenou pio konta stin pragmatikotita ilektronika, amesa me to mikrotero dynato kostos.
— Exaleipsi tis forodiafygis se megalytero vathmo. Amesos elegxos tou kathe endiaferomenou apo atoma pou tha exoun symvouleytiko xaraktira kai oxi katadiwktiko. Ktisimo empistosynis. Alla to kratos ofeilei na dwsei megalitera kinitra ston forologoumeno gia na apeikonisei tin pragmatiki tou katastati.
— Mikrotero kostos tis dilwsis gia ton politi, ligotero agxos kai megalyteri empistosyni sto kratos efoson plirei tis proypotheseis oi opoies tha diepoun tin forologiki sxesi politi-kratous opws anaferetai parapanw i opoia tha ktistei se nea vasi. Oles oi synallages tha ginontai mesw tis arxis (plirwmi/eispaxi forwn, katathesi dikaiologitikwn,..)
— Aplopoiisi tis diadikasias dinontas perissoteres epiloges kai perissoteri axiopistia. Den einai outopia mporei na ginei pragmatikotita. Dikaiwma gia ameso elegxo se periptwsi lathwn kai dikaiwmatos enstasewn efoson auto krinetai aparaititio. Se periptwsi provlimatos i arxi ayti ofeilei na yperaspistei ton politi kai na frontisei gia tin akeraiotita tis forologikis tou katastasis. Synigoros tou forologoumenou me amesi yperaspisi twn dikaiwmatwn tou kai amesa ruthmistis kai tagos twn ypoxrewsewn kai twn dikawmatwn tou.
–Amesa eispaxi forwn apo to kratos. Giati na perimenoume ton Aprili i ton Mai gia tin ypovoli twn dilwsewn kai ton Iounio i Septembrio gia tin forologiki ekkatharisi? O Ianouarios einai kalos minas alla prosoxi min pesoume stin pagida tis «teleutaias stigmis». Prosektika na katatethoun oi katalixtikes imerominies twn protesmiwn kai se kamia periptwsi na piestei o politis se poly mikro xroniko diastima na piestei gia tin ypovoli. Oxi alli talaipwria. Ekei isws tha prepei na doume tin taxinomisi ana epaggelma. Thelei doulitsa pantws.. Kai se kathe periptwsi na oikodomithei o xaraktiras me realistika stoixeia
–Giati oxi na min dinontai kinitra na ypovalontai kai prin to kleisimo tou etous? Ton Dekemvri? Min viazeste.. SE KAMIA PERIPTWSI DEN ENNOW APOKRYPSI ESODWN alla gia fantasteite oi foroi na mporoun na eispraxhtoun nwritera me ton politi na exei meiwsi (e.g 5%) an proplirwsei nwritera ousiastika kai provei se diakanonismo me to kratos? Kerdos diplo. Enas misthwtos tha mporouse na to kanei otan xerei kata proseggisi ta esoda tou kata mina.
Mporw na skeftw para polla epixeirimata akomi.
Elpizw to minina na paralifthei apo tous endiaferomenous
======================
Sygxwreste mou tin grafi….
Να απλοποιηθεί το έντυπο να μην αλλάζει κάθε χρόνο,να είναι διαφορετικό για τους έχοντες εισόδημα μόνο από μισθωτές υπηρεσίες και να δίνεται κίνητρο για την έγκαιρη υποβολή,όπως άμεση εκκαθάριση και σε περίπτωση πληρωμής έκπτωση μεγαλύτερη σ΄αυτούς που υποβάλουν την δήλωση π.χ τον Ιανουάριο,φεβρουάριο και καθόλου σε αυτούς που υποβάλουν καθυστερημένα.
Οπωσδήποτε θα διευκολύνει αν υποβάλονται και από πιστοποιημένα λογιστικά γραφεία με άμεση εκκαθάριση για να γίνεται και άμεσα η είσπραξη του φόρου
Πολύ σωστό μέτρο, με αρκετά θετικά στοιχεία:
1)Εξοικονομούνται χρήματα που σπαταλώνται για την εκτύπωση εντύπων τα οποία πολλές φορές καταλήγουν στα σκουπίδα αφού έτσι κι αλλιώς αρκτετά μεγαλο ποσοστό δηλώσεων υποβάλλεται ηλεκτρονικά, όπως επίσης μηδενίζονται τα έξοδα αποστολής εντύπων. Επίσης και οι πολίτες δε χρειάζεται να περιμένουν σε ουρές ούτε και να καταβάλλουν τα 3 ευρώ αν στείλουν τη δήλωσή τους ταχυδρομικά.
2)Υπάρχει έλεγχος και διαφάνεια, καθώς είναι κοινό μυστικό πως άν έχεις γνωστό εφοριακό μπορεί να σε «εξυπηρετήσει» σε βάρος των υπόλοιπων πολιτών, π.χ. καθυστερώντας την αποστολή της δήλωσης για εκκαθάριση με αποτέλεσμα καθυστέρηση στην είσπραξη του φόρου, ή να δεχθεί τη δήλωση σαν εμπρόθεσμη ενώ δεν είναι κλπ.
3)Αυτόματη εκκαθάριση, άρα λιγότερο κόστος για το ΚΕΠΥΟ για τις καταχωρήσεις (πχ έκτακτο προσωπικό, συμβασιούχοι, υπερωρίες κλπ)
4)Μείωση του χρόνου εκκαθάρισης, αποστολής σημειωμάτων και είσπραξης / επιστροφής φόρου.
5)Εξάλειψη του φαινομένου συνωστισμού στις ΔΟΥ
6)Αν το σύστημα αναβαθμιστεί με άλλες λειτουργίες, όπως π.χ. δυνατότητα διόρθωσης / υποβολής τροποποιητικής δήλωσης (άρα μείωση των επισκέψεων στις ΔΟΥ),ή δυνατότητα πληρωμής online με πιστωτική κάρτα (μείωση δαπανών για ταμίες, γραφειοκρατία με επιταγές για μεγάλα ποσά, καλύτερη εξυπηρέτηση λόγω λιγότερου κόσμου τις ημέρ/νιες λήξης των οφειλών) θα είναι πιο ορατά περισσότερα οφέλη στους πολίτες.
7)Μπορεί η μείωση του 1,5% που ισχύει σήμερα στην ηλεκτρονική υποβολή να ενσωματωθεί στην εκκαθάριση πχ με μείωση φορολογικών συντελεστών που εχει νόημα καθώς μειώνονται έξοδα (εκτυπωτικά, ταχυδρομικά, υπερωρίες κλπ)
8)Όλα τα παραπάνω θα αποφορτίσουν τους εφοριακούς από δουλειές ρουτίνας (παραλαβή δικαιολογητικών, επιφανειακός έλεγχος) και θα τους επιτρέψουν να ασχοληθούν με ποιοτικότερους και ουσιαστικότερους ελέγχους και διασταυρώσεις.
Προτείνω την σημαντική αύξηση του κινήτρου για την ηλεκτρονική υποβολή με σταδιακή μείωση τα επόμενα χρόνια
με ελεύθερη την επιλογή του τρόπου υποβολής της δήλωσης.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που εξυπηρετεί τον πολίτη η κατάθεση της δήλωσης στην εφορία , άμεσος έλεγχος παραστατικών, διευκρινήσεις κ.α.
Με την ηλεκτρονική κατάθεση τα παραστατικά φυλάσσονται από τον πολίτη και με δειγματοληπτικό έλεγχο γίνεται η προσκόμιση των παραστατικών με το ψυχολογικό κόστος του έλεγχου για τον πολίτη.
Η μη αποστολή των εντύπων είναι θετικό, η επιθυμία του πολίτη να μην του αποσταλούν μέσο ταχυδρομείου τα έντυπα της δήλωσης του επόμενου έτους θα πρέπει να δηλωθεί με την κατάθεση της φετινής δήλωσης και στην ηλεκτρονική δήλωση με τσεκαρισμένη την επιθυμία της μη αποστολής.
Διαφωνώ, η Ελλάδα θέλει απλοποιηση και οχι δυσχερεια στην καθημερινότητα. Αυτό το μέτρο θα διευκολύνει το Δημόσιο αλλά θα δυσχεράνει σημαντικά την ζωή πολλών ελληνων. Μην το κάνετε υποχρεωτικό, αλλά δωστε κίνητρα και αν είστε σίγουροι οτι αυτοι που μπορούν θα το εκμεταλευθουν το μέτρο.
Ειναι σαφες οτι η ηλεκτρονικη υποβολη των φορολογικων δηλωσεων θα περιορισει την γραφειοκρατια και θα συμβαλλει θετικα στην αναμορφωση των σχεσεων πολιτη / κρατους.
Πρεπει ομως να συνδυαστει με την καταγραφη ολων των εσοδων και των εξοδων του φορολογουμενων την στιγμη που πραγματοποιουνται μεσω χρεωστικης ή πιστωτικης καρτας, ωστε αμεσα ο λογιστης ή το ΚΕΠ να βλεπει την εικονα του φορολογουμενου και να μην χρειαζεται να κουβαλαει σκαναρισμενα τιμολογια και αποδειξεις.
Ακομα – ας μην αφησουμε λαϊκιστικες αποψεις του τυπου «και πως θα υποβαλλει ηλεκτρονικα την δηλωση της η γιαγιακα στην Πανω Ποταμια» να καταστρεψουν την ευκαιρια που εχει η Ελλαδα να μπει ουσιαστικα στον 21 αιωνα.
ΝΑΙ
Αυτό το μέτρο θα πρέπει να το δει η κυβέρνηση σε συνάρτηση με την διεύρυνση της προσκόμισης αποδείξεων που κατά την γνώμη μου είναι στην σωστή κατεύθυνση αλλά κινείται αντίρροπα με την ηλεκτρονική υποβολή επειδή ευνοεί την ψευδή δήλωση ύψους αποδείξεων.
Παράλληλα θα ήθελα να πω ότι ημουν από τους πρώτους που υιοθέτησαν το μέτρο της ηλεκτρονικής υποβολής και από τους πρώτους που ξαναγύρισαν στο παλιό σύστημα όταν για επιστροφή πάνω από 1.500 ευρώ μου ζητήθηκε να πάω πάλι τα δικαιολογητικά. Λόγω συνεχούς επιστροφής πάνω από 1.500ευρώ κάθε χρόνο (δάνεια, φροντηστήρια, αποδείξεις, γιατροί) η πιο γρήγορη λύση για εμένα είναι να προσκομίζω όλα τα παραστατικά μαζί με την φορολογική μου δήλωση στην οικεία μου εφορία.
Προκειμένου να αυξήσουμε το αφορολόγητο πρέπει να προσκομίσουμε αποδείξεις.
Αυτές θα τις σκανάρουμε;
ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΛΟΙ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ.ΤΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΡΤΙ,ΟΠΩΣ ΜΕ ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ.
ΤΙ ΝΑ ΠΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ .
ΜΑΣ ΠΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ …..
Το μέτρο είναι θετικό και να προχωρήσει ως έχει. Άλλωστε αν συμπληρωθεί και με το προτεινόμενο μέτρο της προσυμπληρωμένης δήλωσης για μισθωτούς και συνταξιούχους τότε ο αριθμός των ανθρώπων που θα είναι ανίκανοι να υποβάλουν την δήλωση ηλεκτρονικά θα μειωθεί στο ελάχιστο.
Θεωρώ ότι πρέπει να περάσουμε σε μια νέα εποχή για το τρόπο επαφής των φορολογουμένων με τις Δ.Ο.Υ.
Είναι επιτακτική ανάγκη ο φορολογούμενος να μην μπαίνει σε Δ.Ο.Υ. να εξυπηρετηθεί. Επιβάλλεται να υπάρχουν πιστοποιημένα λογιστικά γραφεία που θα αναλαμβάνουν πλήθος από διεκπεραιώσεις πολιτών με τις Δ.Ο.Υ.
Ο εφοριακός δε θα αναλώνεται στην εξυπηρέτηση του κοινού στην καθημερινότητά του αλλά θα δωθεί έμφαση στην ελεγκτική διαδικασία. Πρέπει να μην υπάρχει ούτε ένας εφοριακός χωρίς ελεγκτικό αντικείμενο. Το μηχανογραφικό σύστημα μπορεί να ρυθμιστεί ώστε με βελτιωμένες εκτυπώσεις ο εφοριακός είτε είναι στο τμήμα ΦΠΑ είτε στο τμήμα Μητρώο είτε στον Κώδικα να συμμετέχει στην ελεγκτική διαδικασία.
Μόνο μέσα από το νέο θεσμό των πιστοποιημένων λογιστικών γραφείων καθώς και για κάποιες εργασίες μικρότερης φορολογικής σημασίας από τα ΚΕΠ (εκτυπώσεις εκκαθαριστικών και υποβολή δήλωσης καθώς και τροποποιητικής δήλωσης) θα υπάρξει εκσυγχρονισμός.
Ηλεκτρονικά πρέπει να γίνονται και οι πληρωμές μέσα στις Δ.Ο.Υ.
Δεν μπορεί μέσα σε Δ.Ο.Υ. να υπάρχει εγχρήματη συναλλαγή. Πρέπει να αναβαθμιστεί ο ηλεκτρονικός τρόπος πληρωμής των υποχρεώσεων των φορολογουμένων. Είτε με τις πιστωτικές κάρτες είτε με cash cards είτε με την έκδοση ηλεκτρονικής φοροταυτότητας είτε με τις επιταγές θα υπάρχει συναλλαγή που θα καταγράφεται ολοκληρωτικά ηλεκτρονικά. Δεν μπορεί το 2010 να υπάρχει ταμείο στις Δ.Ο.Υ. που να συναλλάσεται με κέρματα. Πρέπει να μην υπάρχει εγχρήματη συναλλαγή στις Δ.Ο.Υ.
Πράγματι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών θα βοηθήσει στην μείωση του κόστους λειτουργίας του κράτους. Η υποβολή φορολογικής δήλωσης μέσω διαδικτύου κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.
Η υποβολή μέσω ΚΕΠ όμως μεταβιβάζει το «πρόβλημα» από τις αρμόδιες ΔΟΥ σε μια άλλη υπηρεσία’ μια υπηρεσία που ως θεσμός επιβαρύνεται καθημερινά με καινούργια αντικείμενα, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την μη εύρυθμη λειτουργία τους.
Η υποβολή των φορ.δηλώσεων μέσω πιστοποιημένων λογιστικών γραφείων είναι ενδεδειγμένη και μάλιστα με εκ των προτέρων ελάχιστη υποχρεωτική χρέωση. Με αυτό τον τρόπο θα αυξηθούν και τα δηλωθέντα εισοδήματα των λογιστικών γραφείων και ως εκ τούτου και ο φόρος που καταβάλουν. Το κόστος που επωμίζεται ο πολίτης θα μπορούσε να καλυφθεί έμμεσα από το ίδιο το κράτος με την επιστροφή του στον φορολογούμενο ως μείωση του φόρου του, με δεδομένο:
1) Την αύξηση εσόδων από την φορολόγηση των λογιστικών γραφείων των επιπλέον αμοιβών
2) Την άμεση μείωση εξόδων από την μη αποστολή έντυπου υλικού στους φορολογούμενους.
3) Την έμμεση μείωση εξόδων από την καλύτερη αξιοποίηση του έμψυχου υλικού του δημοσίου λόγω της μη ενασχόλησης με την διαδικασία παραλαβής φορολογικών δηλώσεων.
Επιπροσθέτως πιστεύω ότι στην προσπάθεια που καταβάλλει η πολιτεία στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής θα πρέπει να έχει σύμμαχο και συνεργάτη τον λογιστή-φοροτέχνη. Άλλωστε αποτελεί και αίτημα των ενώσεων των λογιστών η πιστοποίηση τους.
Κλείνοντας, θα βοηθήσει εξαιρετικά και η ολοκλήρωση της προσπάθειας που είχε ξεκινήσει παλιότερα με την «προσυμπλήρωση» στοιχείων της φορολογικής δήλωσης από τα στοιχεία που είχε στην διάθεση του το ΥΠ.ΟΙΚ.