1. Τα μισθώματα, τα οποία, κατά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος άρθρου, καταβάλλουν το Ελληνικό Δημόσιο και οι φορείς του δημοσίου τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 1Β του ν. 2362/1995 (Α’ 247), το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 2 του ν. 3871/2010 (Α’ 141) και συμπληρώθηκε με την παρ. 1α του άρθρου 50 του ν. 3943/2011, για τη μίσθωση ακινήτων, στα οποία στεγάζονται οι υπηρεσίες τους, όπως τα μισθώματα αυτά αναπροσαρμόσθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 4002/2011, μειώνονται, από 1-10-2012, σύμφωνα με την ακόλουθη προοδευτική κλίμακα:
α) Για το ποσό του μηνιαίου μισθώματος έως τα χίλια (1.000,00) Ευρώ, κατά ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%).
β) Για το ποσό του μηνιαίου μισθώματος από τα χίλια και 0,01 (1.000,01) Ευρώ έως τα δύο χιλιάδες (2.000,00) Ευρώ, κατά ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%).
γ) Για το ποσό του μηνιαίου μισθώματος από τα δύο χιλιάδες και 0,01 (2.000,01) Ευρώ έως τα τρεις χιλιάδες (3.000,00) Ευρώ, κατά ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%).
δ) Για το ποσό του μηνιαίου μισθώματος, που υπερβαίνει τα τρεις χιλιάδες (3.000,00) Ευρώ, κατά ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%).
Τα αναπροσαρμοσμένα ως άνω μισθώματα δύνανται να αυξηθούν μετά την 1-1-2015.
2. Η μείωση του μισθώματος της προηγούμενης παραγράφου δεν εφαρμόζεται στις μισθώσεις, στις οποίες οι εκμισθωτές, μετά την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 21 του ν. 4002/2011, έχουν συμφωνήσει με το Ελληνικό Δημόσιο ή τους φορείς του δημοσίου τομέα, όπως αυτοί καθορίζονται ανωτέρω, στη μείωση του καταβαλλόμενου μισθώματος τουλάχιστον κατά τα προβλεπόμενα στην ως άνω παράγραφο ποσοστά. Σε περίπτωση, που έχει συμφωνηθεί μείωση κατώτερη από αυτή, που αναλογεί με βάση τα οριζόμενα στην ανωτέρω παράγραφο, τότε το καταβαλλόμενο μηνιαίο μίσθωμα μειώνεται, από 1-10-2012, έως το ύψος, που προκύπτει από την εφαρμογή των ποσοστών αυτών.
3. Στις περιπτώσεις, που το ετήσιο μίσθωμα, το οποίο προκύπτει μετά την εφαρμογή των προβλεπομένων στην πρώτη παράγραφο του παρόντος, είναι κατώτερο του μισθώματος, το οποίο διαμορφώνεται από την εφαρμογή συντελεστή απόδοσης τέσσερα και ογδόντα εκατοστά τοις εκατό (4,80%) επί της αξίας, που προκύπτει από την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 41 και 41α του ν. 1249/1982 (Α’ 43), δικαιούται ο εκμισθωτής, με αίτησή του στην αρμόδια για την καταβολή του μισθώματος υπηρεσία, στην οποία επισυνάπτεται φύλλο υπολογισμού της αντικειμενικής αξίας του μισθίου ακινήτου θεωρημένο από την αρμόδια για την φορολογία εισοδήματος του εκμισθωτή Δ.Ο.Υ., να ζητήσει τον περιορισμό της μείωσης του μισθώματος, όπως προσδιορίζεται ανωτέρω, ή τη μηδενική του μείωση, στην περίπτωση που το μίσθωμα, πριν από οποιαδήποτε μείωση, είναι ίσο ή κατώτερο αυτού. Η αρμόδια για την καταβολή του μισθώματος υπηρεσία ενημερώνει εγγράφως σχετικά την αρμόδια για τη σύναψη της μισθωτικής συμβάσεως αρχή.
Κατά τη γνώμη μου όσο και να μειωθούν τα μισθώματα το Δημόσιο δεν πρόκειται ποτέ να μειώσει τις δαπάνες του με τον τρόπο αυτό. Θα πρέπει υποχρεωτικά οι Δημόσιες Υπηρεσίες να εγκαθίστανται σε κτήρια που τους ανήκουν, π,χ, ΙΚΑ – Πειραιώς και όχι βεβαίως να υποχρεώνονται να μετακομίζουν σε κτήρια ακατάλληλα για τα οποία θα πρέπει να πληρώσουν και νέα εγκατάσταση, π.χ. Κεράνης
Δεν χρειάζεται ΚΑΝΕΝΑ μίσθωμα, με τόσα κτίρια άδεια, ελεύθερα ή καταπατημένα.
Αν όμως «απαιτείται», τότε να κρατιέται ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ αυτό το Μίσθωμα -απο ΟΛΟΥΣ, απο κλητήρα έως Υπουργό, σε ποσοστό επί των αποδοχών.
Οι αντιδρόντες θα μπορούσαν να ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ σε ένδειξη διαμαρτυρίας και να διαπρέψουν στον Ιδιωτικό Τομέα.
1. Συμφωνώ μα άλλους που επισημαίνουν ότι το βασικότερο είναι η μείωση των ενοικιαζομένων κτιρίων με αξιοποίηση των κτιρίων που ανήκουν ήδη στο δημόσιο. Είναι βέβαιο ότι η τεράστια επέκταση της ΄συνήθειας’ των ενοικιάσεων είναι εκ του πονηρού.
2. Νομίζω ότι η ιδέα περί οριζόντιων αναλογικών μειώσεων πρέπει να συνδιαστεί με τον αντικειμανικό προσδιορισμό της αξίας του ακινήτου. Διαφορετικά, όσοι ήδη εισπράττουν δυσανάλογα υψηλά ενοίκια, θα συνεχίσουν να το κάνουν, Ενώ όσοι πιθανόν έχουν ενοικιάει σε λογικές τιμές τα ακίνητά τους πιθανόν να έχουν μεγαλύτερες μειώσεις απ΄ότι θα έπρεπε.
3. Θα πρέπει με κάποιο τρόπο να ελεγχθούν οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ανάγκες σε χώρους που δηλώνει κάθε υπηρεσία με Αυτοψίες. Εκτός των άλλων, νομίζω ότι πολύ μεγάλοι χώροι καταλαμβάνονται κυριολεκτικά από ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ που κανεις δεν έχει μπει στον κόπο να ξεδιαλέξει και να πετάξει. Αυτά μπορεί να είναι οτιδήποτε – από απαξιωμένα ή κατεστραμένα έπιπλα και άλλα είδη εξοπλισμού, μέχρι αρχεία προαιώνια που διατηρούνται απλά επειδή δεν βρέθηκε ποτέ ένας φιλότιμος προιστάμενος να φροντίσει το ξεκαθάρισμά τους.
Ίσως θα έπρεπε να υπάρξει ένας κανονισμός για το πόσα (περίπου) τετραγωνικά θα έπρεπε να αντιστοιχούν στο χώρο εργασίας κάθε υπαλλήλου, πόσα γαι την κίνηση του κοινού και πόσα για αποθηκευτικούς χώρους κάθε υπηρεσίας.
Επίσης να υπάρξει και δεσμευτική ρύθμιση για την υπεύθυνη καταστροφή άχρηστων πραγμάτων. Γιατί οι συχνές αλλαγές υπευθύνων στο δημόσιο τομέα, καθώς και οι συνεχείς καταργήσεις ή διαφοροποιήσεις φορέων, σε συνδιασμό με το γενικά ευθυνοφοβικό κλίμα που επικρατεί στο δημόσιο και την συχνότατη αδιαφορία των προισταμένων για εξοικονόμηση, καταλήγουν στη συσσώρευση άφθονου άχρηστου υλικού, που απαιτεί χώρους αποθήκευσης που τελικά κοστίζουν περισσότερο από τους πραγματικά χρήσιμους και λειτουργικούς χώρους.
ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΑ ΑΦΗΣΑΝ ΝΑ ΤΑ ΡΗΜΑΞΟΥΝ ΤΑ ΚΛΕΦΤΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ. ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΝΑ ΜΙΣΘΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΜΗΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΩΜΑ 250.000 Ε ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΣΤΕΓΑΣΤΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΩΗΝ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΑ ΚΤΙΡΙΑ ΠΟΥ ΡΗΜΑΧΤΗΚΑΝ; ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑΥΤΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ;
Όπως πολλοί τονίζουν, γιατί δεν μετακομίζουν δημόσιες υπηρεσίες που πληρώνουν ενοίκιο σε κρατικά κτήρια? Όσοι έφαγαν, έφαγαν! Ας σταματήσει πλέον το δημόσιο να είναι μαγαζάκι των επιτηδείων!
διορθωση.. εφορεια ν. φιλαδελφειας με εφορεια ν. ιωνιας ειναι 1200 μετρα αποσταση
μπορειτε καλιστα να εχετε μισες δαπανες οταν υπουργεια κια διαφορες αλλες υπηρεσιες μετακομησουν στα κρατικα κτιρια που ειναι απλα κλιστα και δεν χρησιμοποιουντε. τοτε τα ενοικια που ολοκληρωτικα θα γιτωσουμε θα ισοδυναμει με το 40% των παγιων εξοδων το κρατους σε κτιρια. κτιρια που νικαζετε και τα εξοπλιζετε με ολα τα συγχρονα μεσα που μετεπειτα μενουν στο κτιριο σε κερδος του ιδιοκτητη.
οσο αφορα το σχεδιο με τις εφορε, εν μερει σωστο. το λαθος βρισκετε ομως ακριβως οτι δεν εχουν σχεση αυτοι που αποφασιζουν το πιες θα μεταφερθουν με τις ιδιετεροτητες των εφορειων. οπως ειπε πιο πανω καπιος φιλος για τις εφορειες αγρινιου ναυπακτου.. την εφορεια της ν.φιλαδελφειας που συγχωνευετε στην εφορεια ν.ιωνιας.. προσεχτε εδω.. ειναι 100 μετρα αποσταση η μια απο την αλλη . μονο που η πρωτη εξυπηρετει φιλαδελφεια και βιομηχανιες της μεταμορφωσης και εχει ωρο για παρκινγκ η δευτερη εξυπηρετει μονο καταστηματα και δνε εχει χωρο για παρκινγκ. επρεπε να γινει το αναποδο..ψ η εφορεια της Σαλαμινας που θα μεταφερθει στην Ε’ πειραιως.. μα ποσο μυαλο ειχε αυτος ο σχεδιαστης που θα κλισει καπιος το μαγαζι του για; να παει στον πειραια να διεκπερεωσει καποια πραγματα και αν δεν προλαβει θα φαει και αλλη μια μερα οποτε θα το κλισει 2 μερες . . . ( αρχικα ηταν να παει στα μεγαρα μετα ελευσινα ) στην σαλαμινα τα μισα καταστηματα εχουν κλισει φροντιστε να κλισουν και τα υπολοιπα. ανεγκεφαλοι δημοσιοι υπαληληοι τελικα ..
Η ανακολουθία πράξεων και λόγων είναι χαρακτηριστική.
Αναφέρεται ότι στα σχέδια της κυβέρνησης -ελέω μνημονίου κλπ. – είναι και η κατάργηση – συγχώνευση δου ανά την Ελλάδα.
Ως εδώ ίσως καλά, αλλά …
χαρακτηριστική περίπτωση ο νομός Αιτωλοακαρνανίας.
Προτείνεται η συγχώνευση-κατάργηση ΔΟΥ Αγρινίου και Ναυπάκτου και η λειτουργία μίας.
Και τελικά αν ισχύει αυτό, αυτοί που το σκέφθηκαν ούτε το χάρτη δεν είδαν και δεν συμβουλεύθηκαν και μερικά πράγματα που χρηζουν προσοχής.
Η ΔΟΥ Αγρινίου αναφέρεται σε ένα μεγάλο μέγεθος συναλλασσόμενων και συναλλαγών. Και μάλιστα τώρα που ο Δήμος Αγρινίου είναι ένα τεράστιο πράγμα, θα οδηγείται ο δημότης-κάτοικος Αγρινίου και γενικά του μισού και πλέον νομού στο Μεσολόγγι …
Η ΔΟΥ Ναυπάκτου έχει δύο ιδιαιτερότητες: α) αφορά εκτός από την περιοχή του Δήμου Ναυπακτίας και το μισό νομό Φωκίδας και β) οι αποστάσεις με το Μεσολόγγι για δημότες-κατοίκους ορεινών και άγονων χωριών είναι ιδιαίτερα μεγάλες.
Σημειώνεται ότι στο νομό οι ΔΟΥ Μεσολογγίου στεγάζεται σε ιδιόκτητο κτίριο. Η Δου Ναυπάκτο στεγάζεται σε ιδιόκτητο κτίριο. Η Δου Αγρινίου στεγάζεται σε μισθωμένο.
Και … η ανάπτυξη πηγαίνει περίπατο, αφού τελικά όλοι θα υποβάλλονται σε βάσανο, κόπο, έξοδα κλπ. για να βρεθούν Μεσολόγγι.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση αρκούσε να υπάρξει λογική:
1) να διατηρηθούν οι τρεις δου του Νομού Αιτωλοακαρνανίας και 2) να γίνει προσπάθεια να στεγαστούν σε ιδιόκτητα κτίρια – στο Αγρίνιο μπορεί να βρεθεί τέτοιο κτίριο και δεν είναι ανάγκη να είναι στο κέντρο του Αγρινίου…
ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ.
ΚΑΙ ΔΕΙΞΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ – ΚΑΝΤΕ ΠΡΑΞΗ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ.
Κτήρια του Δημοσίου υπάρχουν πολλά, Το γεγονός ότι δεν «ιδιοκατοικούνται» δείχνει ότι κάποιοι επ΄ωφελούνται από αυτό.Τουλάχιστον οι εκμισθωτές φορολογούνται για υπέρογκα μισθία που λαμβάνουν ή κάποιοι κάνουν τα στραβά μάτια;;
1η Παρατήρηση-Ερώτηση: Αναφορικά με την παράγραφο 1 του άρθρου 2
Σύμφωνα με τον Νόμο 4002/2011 ΟΛΑ τα μισθώματα που κατέβαλλαν το Ελληνικό Δημόσιο και οι φορείς του Δημοσίου , μειώθηκαν υποχρεωτικά από 22/8/2011 20%.
Κατόπιν τούτου, παρακαλούμε να προβείτε σε διευκρίνιση εάν οι μειώσεις που αναφέρει το νέο νομοσχέδιο θα είναι επιπλέον του 20%. Π.χ πρό του Νόμου 4002, το μίσθωμα ήταν 10.000€, από 22/8/2011 το μίσθωμα έγινε 8000€ (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ, πλην της εξαιρέσεως της περίπτωσης που το ετήσιο μίσθωμα ήταν ίσο ή κατώτερο του 5% της αντικειμενικής αξίας)
Με το νέο Νομοσχέδιο το εν λόγω μίσθωμα θα μειωθεί κατά 1250€?(8000-3000)x 25%, δηλαδή θα έχει υποστεί ο ιδιοκτήτης συνολική μείωση 32,5%? (1250+2000)
2η Παρατήρηση –Ερώτηση : Υπονοείται στην παράγραφο 2 ότι τελικά δεν έχει γίνει εφαρμογή του Νόμου 4002, και υπάρχουν ιδιοκτήτες που εκμισθώνουν ακίνητο στο Δημόσιο, που δεν έχουν υποστεί την μείωση του 20% ?
3η Παρατήρηση:
Οι κλίμακες των μειώσεων των μισθωμάτων ( 1000€, 2000€ και 3000€ , 10%, 15%, 25%) που προτείνονται εάν δεν λαμβάνουν υπόψη την επιφάνεια του κτηρίου μπορεί να προκαλέσουν αδικίες , με ταυτόχρονο κίνδυνο να μη μειωθούν τα πραγματικά υψηλά μισθώματα κατά το επιθυμητό επίπεδο
Π.χ Μπορεί να υπάρχει μίσθωμα 3000 για 1000τμ (3€/τμ) και 3000 για 300 τμ(10€/τμ). Στην περίπτωση αυτή ο ιδιοκτήτης που προσφέρει πολύ φθηνά το ακινητό του και πληρώνει πολύ μεγαλυτερο ΕΕΤΗΔΕ, υπόκειται την ίδια μείωση με ιδιοκτήτη που προσφέρει πολύ ακριβότερο ακίνητο και πληρώνει και μικρότερη φορολογία για το ακίνητό του
Επιπλέον σημαντικό είναι να χωριστεί η χώρα σε κάποιες ζώνες, όπου θα αναφέρεται το μέσο ενοίκιο ανα τετραγωνικό μέτρο με βάση τιμές αγορά και βάσει αυτού θα δημιουργηθούν προοδευτικές κλίμακες μειώσεων.
Π.χ Αττική (Βόρειου Τομέα) μέσο σημερινό μίσθωμα 14€/τμ
Κλίμακες: Μισθώματα από 12€/τμ μείωση 10%
Μισθώματα από 12,1€/τμ εως 14€/τμ μείωση 15%
Μισθώματα από 14,1€/τμ μείωση 25% ή παραπάνω
Έτσι λαμβάνεται υπόψη η επιφάνεια και η περιοχή, δύο παράγοντες σημαντικοί για την αξιολόγηση των μισθωμάτων.
Ιδανικά θα έπρεπε να λαμβάνεται υπόψη και η ηλικία των κτηρίων και σε παλια ενεργοβορα κτηρια να γίνεται μεγαλύτερη μείωση
Να επιστρέψουν οι δημόσιες υπηρεσίες σε ιδιόκτητα κτήρια και κυρόως να επιστρέψουν στο κέντρο της Αθήνας, για να ξαναζωντανέψει! Ας παραδειγματιστούμε από τις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες!
Είναι παντελώς αυθαίρετη η μείωση με το έτσι-θέλω των μισθωμάτων.
Αντί για ετσιθελική μείωση, καλύτερα είναι να υιοθετηθεί μια διαδικασία με τεκμήρια αντικειμενικότητας και ανεξαρτησίας.
Θα μπορούσε να προβλέπεται δικαστική διαδικασία ατελώς για όλους τους διαδίκους, στην οποία θα γίνεται και η δια της δικαστικής οδού μείωση μισθωμάτων του δημοσίου σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.
Θα πρέπει δε να προβλεφθεί και δεύτερος βαθμός (έφεση) με σύντομη προθεσμία (5 ημερών) για κλήτευση και άμεση εκδίκαση το πολύ σε δέκα (10) ημέρες από το δικαστή του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου.
Σε πρώτο βαθμό αρμόδιος δικαστής ο Ειρηνοδίκης. Σε δεύτερο βαθμό το Μονομελές Πρωτοδικείο.
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΙΣΧΥΕΙ ΑΤΕΛΩΣ – ΚΑΙ Η ΑΤΕΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΑ, ΓΙΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ, ΓΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ, ΓΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΜΕΣΩ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΟ ΠΡΟΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΟΤΑΝ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ.
Υ.Γ.: Γιατί έχει σταματήσει η δυνατότητα επιδοκιμασίας ή αποδοκιμασίας μια γνώμης;
1. Το υπουργείο εθνικής άμυνας έχει σε αχρησία πολλούς χώρους σε πολλές πόλεις, όχι μόνον κτίσματα αλλά και γήπεδα-οικόπεδα που μπορούν και να αποσυμφορήσουν πολλές πόλεις όπως η Λάρισα κλπ. Αυτοί οι χώροι μπορούν να διατεθούν με πολύ χαμηλότερα ενοίκια, όσο απαιτείται για την συντήρηση τους, ώστε ούτε τα ακίνητα αυτά να καταστραφούν από αχρησία αλλά και σημαντική δαπάνη του δημοσίου να μειωθεί.
2. Πρέπει να γίνει έλεγχος και σύγκριση ως προς το ύψος των ενοικίων των ακινήτων που πληρώνει το δημόσιο σύμφωνα με τα ενοίκια που πληρώνουν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις στην περιοχή και ανάλογα να προσαρμοσθούν.
3. Οι αντικειμενικές αξίες πρέπει να συγκριθούν με τις εμπορικές διότι σε πολλές περιοχές η εμπορική αξία πλέον είναι κατά πολύ μικρότερη απο την αντικειμενική λόγω των συνθηκών.
4. Υπάρχουν πλέον λόγω κρίσης πολλά ακίνητα ελεύθερα, κατά πολύ φθηνότερα απο αυτά που εκμισθώνει μέχρι τώρα το δημόσιο που και με την προτεινόμενη μείωση πάλι είναι πανάκριβα.
Γιατί αύξηση του μισθώματος;
Δεν υπάρχουν χώροι να αξιοποιηθούν ή να περιοριστούν οι δαπάνες για μισθώσεις και να επενδυθούν αλλού αυτά τα ποσά;
Το Δημόσιο αντί να νοικιάζει κτίρια για να στεγάσει υπηρεσίες από μια και να μένουν κλειστά άλλα δημόσια κτίρια με το πρόσχημα της χρονοβόρας αναπαλαίωσης-συντήρησης από την άλλη,μήπως δύναται να χρησιμοποηθούν τα δεύτερα κτίρια αφού γίνει μια πρόχειρη αρχικά ανακαίνιση (π.χ. βάψιμο); Αργότερα με τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν αφού δεν θα πληρώνεται ενοίκιο γίνεται κανονική ανακαίνιση.
Να αξιοποιήσει το δημόσιο τα ακίνητα που διαθέτει, και σταματήσει να στεγάζει υπηρεσίες του σε ενοικιαζόμενους χώρους. Υπάρχουν δήμοι που έχουν κτίρια κενά στην κατοχή τους και μισθώνουν ιδιωτικά για να στεγάσουν ΚΕΠ! (Δήμος Πτολεμαΐδας)
Να γίνει έλεγχος σε όλα τα μισθώματα του δημοσίου και να μεταφερθούν όλες οι υπηρεσίες σε ιδιόκτητα κτίρια μέχρι την άνοιξη του 2013.
ΠΑΡΑΛΕΙΨΑΤΕ ΟΜΩΣ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΜΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ. ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΤΕΧΕΙ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΕΤΑΙ , ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΙΜΗ ΑΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΕ ΤΗΝ ΑΦΗΝΕΙ ΝΑ ΡΗΜΑΖΕΙ ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ: ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΠΟΥ ΑΦΗΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΗΣ…..
Βραχυπρόθεσμα, η απόφαση μείωσης των μισθωμάτων που καταβάλει το δημόσιο είναι σωστή και αμέσου αποδόσεως. Όμως, εδώ και πολλά χρόνια παρατηρούμε ότι, μένουν αναξιοποίητα δημόσια κτίρια, πολλές φορές και περισσότερο λειτουργικά απ’τους μισθωμένους χώρους, και παρ’ολα αυτά, δέν γίνεται καμιά ενέργεια για την μετεγκατάσταση των διάφορων υπηρεσιών σε δημόσια κτίρια. Ο κόσμος δεν μπορεί να κατανοήσει τις αντιδράσεις των υπαλλήλων σε μιά τέτοια μετεγκατάσταση. Ο κόσμος ψηφίζει τις κυβερνήσεις για να κυβερνούν. Αν κυβερνούν οι Δημόσιοι υπάλληλοι, τότε τί τις θέλουμε τις κυβερνήσεις; Ακόμη, κυκλοφορούν πολλές φήμες ότι, υπάρχει διαπλοκή και συναλλαγή ανάμεσα στους ιδιοκτήτες ακινήτων που χρησιμοποιούνται απ’το Δημόσιο και τους υπεύθυνους για τις σχετικές αποφάσεις δημόσιους λειτουργούς. Σπάστε αυτό το απόστημα και απαλλάξτε τους φορολογούμενους από περιττές δημόσιες δαπάνες!
Αντί τών ρυθμίσεων αυτών πού πραγματικά πολύ λίγα θά αποφέρουν στό Δημόσιο, είναι προτιμώτερο νά συσταθεί μιά εταιρεία πού θά έχει τίς εξής αρμοδιότητες/ αντικείμενα:
– Έλεγχο κατάστασης, ενεργειακής ταυτότητας, καταλληλότητας ΟΛΩΝ τών κτιρίων τού Δημοσίου
– Έλεγχο εξόδων γιά Ηλεκτρικό καί Θέρμανση καί σύγκρισή τους μέ αντίστοιχο κτίριο αναφοράς ενεργειακής κλάσσης Β. Αμέσως θά προκύψει τό ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌ ποσόν περιστολής εξόδων πού θά αποφέρει στό Δημόσιο η μεταφορά τής υπηρεσίας σέ καλύτερο ενεργειακά κτίριο, ή η ενεργειακή ανάβάθμιση τού υπάρχοντος.
Καθορισμός χρονικού ορίζοντα γιά τήν επίτευξη τού συγκεκριμμένου στόχου από ΚΑΘΕ ΚΡΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ καί θέσπιση ΠΟΙΝΗΣ στήν περίπτωση υπέρβασης τού στόχου αυτού. Μέσα σέ δύο χρόνια ΚΑΜΜΙΑ ΚΡΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ δέν πρέπει νά υπερβαίνει σέ κατανάλωση τήν ενέργεια πού αντιστοιχεί στό ενεργειακά αναβαθμισμένο κτίριο.
– Έλεγχο διαθεσίμων κτιρίων γιά τήν (μετα)στέγαση τών Κρατικών υπηρεσιών καί διαπραγμάτευση τού μισθώματος όπως ακριβώς κάνουν π.χ. οι Τράπεζες.
Αυτό πού περιγράφεται στό σχέδιο νόμου μέ ποσοστά μείωσης 10%, 15%, 20% ΚΛΠ, χωρίς ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ στήν Ενεργειακή ταυτότητα τού υπό εξέτασιν κτιρίου, μοιάζει εντελώς παράλογο. Είναι π.χ. πολύ πιθανό νά συμφέρει νά μετακομίσει μιά Υπηρεσία σέ κτίριο μέ υψηλώτερο μίσθωμα τού υπάρχοντος εάν έτσι εξοικονομεί ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ από τήν εξοικονομηση ενεργείας.
Τό Δημόσιο σπαταλά ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΑ γιά τήν θέρμανση/ Ψύξη καί τόν φωτισμό τών δημοσίων κτιρίων. Ένας απλός οπτικός έλεγχος θά σάς πείσει. Πετάμε κυριολεκτικά «τσουβάλια» μέ χρήματα στόν αέρα.
Η μείωση -ή η αύξηση τών μισθωμάτων είναι κάτι πού αφορά προσφορά καί ζήτηση είτε προκειται γιά ίδιώτες είτε γιά κρατικές Υπηρεσίες. Τό καλύτερο πού μπορεί νά προσφέρει τό Δημόσιο στόν εαυτό του – καί άρα σέ όλους εμάς τούς πολίτες αυτής τής χώρας – είναι νά λειτουργήσει επι τέλους μέ τούς αυτονόητους όρους τής αγοράς. Νά «παζαρέψει» τά μισθώματα όχι μέ φόρμουλες καί «ποσοστά» αλλά όσο πάει η αγορά όπως ο κάθε ιδιώτης.
Καί νά περικόψει δραστικά τήν ΣΠΑΤΑΛΗ τήν τραγική ΣΠΑΤΑΛΗ «πικρών» δημοσίων χρημάτων γιά τήν λειτουργία κτιρίων ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ.
Έχω νά προτείνω καί τρόπο πού θά γίνεται αυτό τό «παζάρι» καί ο αντίστοιχος έλεγχος:
– Θά επιλεγούν 6 εταιρείες συμβούλων (ιδιωτικές) κατόπιν αντιστοίχου διαγωνισμού οι οποίες θά αναλάβουν τό έργο πού αναφέραμε πιό πάνω.
Αυτές οι εταιρείες θά ψάχνουν τήν αγορά, θά ελέγχουν τά κατάλληλα κτίρια, καί θά είναι γενικά ο μεσάζων ανάμεσα στόν ιδιώτη πού νέμεται τό κτίριο καί στήν Υπηρεσία πού ενδιαφέρεται γιά αυτό (ή στεγάζεται ήδη σέ αυτό).
ΟΙ εταιρείες αυτές θά μπορούν νά λειτουργούν καί ανταγωνιστικά μεταξύ τους, δηλ. μιά Υπηρεσία θά μπορεί νά απευθύνεται σέ περισσότερους συμβούλους καί νά επιλέξει ποιά προσφορά κτιρίου είναι η καλύτερη γιά τήν στέγασή της.
Γενικά, ο όρος πού πρέπει νά μπεί είναι ότι π.χ. από 01-01-2014 καμμία Κρατική Υπηρεσία δέν επιτρέπεται νά στεγάζεται σέ κτίριο Ενεργειακής Κλάσσης χαμηλώτερης τής Β.
Τότε η εξοικονόμηση θά ήταν ΤΕΡΑΣΤΙΑ καί μάλιστα θά είχαμε καί παράπλευρα οφέλη αφού οι ιδιοκτήτες ανταγωνιζόμενοι ο ένας τόν άλλο θά έσπευδαν νά αναβαθμίσουν τά κτίριά τους γιά νά μήν χάσουν τό -πολύτιμο -μίσθωμα.
Δώστε στήν περίφημη «ανάπτυξη» μιά δυνατότητα, μήν φτιάχνετε «κουτάκια μέ ποσοστά». Δώστε στό Δημόσιο τήν δυνατότητα νά μπεί δυναμικά στόν «εξυχρονισμό», τόσο στίς υποδομές όσο καί στήν λογική λειτουργίας πού τό διέπει. Δέν μπορεί νά λειτουργούμε μέ λογικές είσπραξης καί περικοπών πού θυμίζουν άλλες εποχές καί άλλα πολιτικά συστήματα
ΝΑ ΕΛΕΧΘΕΙ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΤΑ ΕΝΟΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΗΣ ΠΙΑΤΣΑΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΘΟΥΝ ΝΕΟΙ ΧΩΡΟΙ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΜΕ ΦΘΗΝΟΤΕΡΟ ΜΙΣΘΩΜΑ.Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΝΟΙΚΙΩΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ 20% ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΩΝΤΑΣ ΣΤΟ 40% , ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Ο ΡΟΣ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΟ 2015 ΚΑΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ.ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ..ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ.
ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΟΡΙΣΤΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣΑΠΑΡΤΙΖΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΦΟΡΕΙΣ ΚΡΑΤΟΥΣ -ΠΕΡ.ΔΙΟΙΚ. Τ.Α- ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΞΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΕΣ ΑΠΟ 1-1-2013 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΜΗ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΟΥΣ. ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΧΩΡΟΙΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΣΕ ΚΡΑΤΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ ΜΕ ΣΥΠΤΥΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ. ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΝΟΙΚΙΩΝ.
ΠΧ. ΚΤΙΡΙΟ ΤΕΩΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ ΣΕΡΡΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 2 ΔΟΥ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑ. ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΕΓΑΖΕΤΑΙ ΣΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΓΡΑΦΕΙΑ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΕΡΡΩΝ ΧΩΡΙΣ ΠΛΗΡΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ
ΑΡΘΡΟ 2 ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ ΔΗΜ. ΚΤΙΡΙΩΝ.
Από τα πλέον βέβαια φορολογικά έσοδα του δημοσίου, είναι οι φόροι που εισπράτονται στην πηγή τους, κατά την καταβολή των μισθωμάτων στους ιδιώτες ιδιοκτήτες.
ΣΥΝΕΠΩΣ. Κάθε μείωση μισθώματος συνεπάγεται και αντίστοιχη μείωση εισπραττόμενου φόρου και μάλιστα παλλαπλάσιου του ποσοστού της μείωσης γιατί ο ιδιώτης φορολογείται για το λαμβανόμενο μίσθωμα, κατά μέσω όρο με συντελεστή 20 έως 40% .
Η Ωφέλεια είναι περιορισμένη για το δημόσιο ενώ ταυτόχρονα αφαιρεί αγοραστική δύναμη από τους ιδιώτες καταναλωτές,
Χρησιμοποίηση κτιρίων του Δημοσίου που δεν θέλουν
να τα χρησιμοποιούν οι υπάλληλοι, αλλά τα χρησιμοποιούν
οι εργολάβοι για κάθε είδους χρήση.
Καλό για αρχή το Ν/Σ. Σαφώς τα ενοίκια που καταβάλλει το Δημόσιο είναι υπερτιμημένα σε σχέση με τα ισχύοντα μεταξύ ιδιωτών στο σημερινό περιβάλλον υποτίμησης, αφού πρώτα και πάνω από όλα η εσωτερική υποτίμηση άρχισε από τα ενοίκια. Το ζήτημα για το Δημόσιο και τις δαπάνες του μακροπρόθεσμα όμως είναι να αξιοποιήσει τα ακίνητα ιδιοκτησίας του και να μεταφέρει εκεί τις υπηρεσίες του κι όχι να πληρώνει ενοίκια! Τόσα χρόνια που πλήρωνε υπέρογκα ενοίκια θα είχε αποσβέσει το κόστος επισκευής παλαιών κτιρίων που ανήκουν στο ίδιο το δημόσιο ή εταιρείες του. Αλλά και τώρα δεν είναι αργά. Στην επαρχία είναι ευκολότερο. Υπάρχουν κτίρια τελωνείων, λιμενικών ταμείων, δήμων που συγχωνεύτηκαν κλπ. Ας τα αξιοποιήσει! Κι όχι να πληρώνει υπέρογκα ενοίκια για τις κτηματικές υπηρεσίες!!! Κανείς δεν σκέφτηκε ότι πρέπει να συγχωνεύσει όλες τις κτηματικές με τις εφορίες και τα τελωνεία και να υπάρχει μία μονο Οικονομική Υπηρεσία σε κάθε πρώην νομό;
1) Υπάρχουν κτίρια που ήταν πρώην κοινοτικά γραφεία, πρώην δημαρχεία, δημοτικά σχολεία και γενικά κτίρια ποθ λέμε κρατικά με την ευρεία έννοια, τα οποία δεν λειτουργούν και παρόλα αυτά συνεχίζουν να είναι συνδεμένα με το δίκτυο της ΔΕΗ και να πληρώνουν πάγιο…..
2) Την ίδια στιγμή που αυτά τα κτίρια μένουν σε αχρηστία, το κράτος (συμπεριλαμβάνω και τους δήμους στην έννοια κράτος) πληρώνει ενοίκια για να στεγάσει αστυνομικά τμήματα, ΚΕΠ και άλλες υπηρεσίες………
1) Υπάρχουν κτίρια που ήταν πρώην δημοτικά σχολεία, πρώην κοινοτικά γραφεία, πρώην δημαρχεία και γενικά κτίρια που ανήκουν στο κράτος με την ευρύτερη έννοια, τα οποία δεν λειτουργούν και εν τούτοις είναι ακόμη συνδεδεμένα με ρολόι της ΔΕΗ και πληρώνουν πάγιο!
2) Επίσης ενώ αυτά τα κτίρια είναι σε αχρηστία, την ίδια στιγμή το κράτος (βάζω και τους δήμους στην έννοια κράτος) πληρώνει ενοίκιο για τη στέγαση αστυνομικών τμημάτων, ΚΕΠ και άλλων υπηρεσιών μόλις λίγα μέτρα μακριά τους.
Συγχαρητήρια που έστω και καθυστερημένα επιτεύχθηκε η παραπάνω μείωση ενοικίων με σημαντικά ωφέλη του Κράτους.Υπάρχουν όμως και τα Ολυμπιακά ακίνητα που μετατρέπονται καθημερινά σε δημόσιες τουαλέττες και παραμένουν τελείως ανεκμετάλλευτα επί 8 χρόνια τώρα.
Δεν γνωρίζω σε ποιόν φορέα ανήκουν αλλά είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα και μάλιστα σε ελάχιστο χρόνο ώστε με πολύ μικρό κόστος να μετατραπούν σε υπηρεσίες Υπουργείων,φορέων και οργανισμών.Δεν χρειάζεται να δημιουργηθεί «φορέας» αξιοποίησης τους με τους γνωστούς όρους της δήθεν διαφάνειας και αναβλητικότητας,χρειάζεται πολιτική βούληση και αποφασιστικότητα.Επρεπε να είχε γίνει από χρόνια,κάντε το τώρα που έχετε την σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας του κόσμου.Κάπου πρέπει να τελειώσει το «πάρτυ» του 2004,να ωφεληθεί και ο λαός.
Προτεινω μειωση των ενοικιων για ολοκληρο το ποσο απο 0,01 ευρω εως 20.000 ευρω μειωση 20% , απο 20.001 εως 50000 ευρω μειωση 30% καιαπο 50001 ευρω και ανω μειωση 40%.
Τα ορια των ποσων που αναφερει το αρθρο ειναι τουλαχιστον ανεπαρκη και ειναι σε οφελος των ιδιοκτητων.Αλλαγη των οριων λοιπον και εφαρμογη της μειωσης σε ολο το ποσο .οπως γινεται αυτη τη στιγμη και στην πραγματικη αγορα.
Υπάρχουν περιπτώσεις ιδιοκτητών ακινήτων που το δημόσιο έθεσε προδιαγραφές γιά να νοικιάσει το ακίνητό τους. Έτσι πολλοί από αυτούς συνήψαν δάνεια με τράπεζες γιά την κατασκευή η επισκευή τους.
Τώρα με την μονομερή μείωση του μισθώματος εκ μέρους του δημοσίου πολλοί εξ αυτών κινδυνεύουν να χάσουν τά ακίνητά τους διότι είναι πιθανόν να μην μπορούν να ανταποκριθούν στα δάνεια που έχουν πάρει.
Σε χειρότερη δε μοίρα είναι οι ιδιοκτήτες των οικημάτων των εφοριών που θα κλείσουν εντελώς,και έχουν πάρει δάνειο.
Γι’ αυτό πρέπει να υπάρξει πρόνοια εκ μέρους του νομοθέτη ώστε αυτοί οι εκμισθωτές να μην (τιμωρηθούν) με πιθανή κατάσχεση του οικήματος τους από τισ τράπεζες.
Κατά την γνώμη μου πρέπει και η δόση του δανείου τους να μειωθεί ανάλογα χώρίς να επιβαρυνθούν με υπέρογκους τόκους αποπληρωμης του δανείου τους.
Η μείωση των μισθωμάτων είναι αποτέλεσμα της λεπτομερής κοστολόγησης και αξιολόγησης των Δημοσίων δαπανών και των υπηρεσιών τους. Όχι απλώς απόφαση για μείωση τόσο της εκατό βάση του ποσού των μισθωμάτων.
Εκείνο που είναι σημαντικό είναι να υπολογίζεται και η μείωση των φόρων επί εισοδήματος μισθωμάτων.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση πάσχει συνταγματικότητας, διότι στις μισθώσεις δεν δύναται μονομερώς, δηλ. με το έτσι θέλω, το Δημόσιο, ως μισθωτής, να αποφασίζει να μειώσει το καταβαλλόμενο μίσθωμα.
Τα ποσοστά μείωσης των 1α,1β θεωρώ ότι είναι πολύ μικρά .
Στη Θεσσαλονίκη π.χ , συγγενής μου νοίκιασε διαμέρισμα 50m2 με έκπτωση 28% και μάλιστα μετά από αναμονή 4 μηνών .
Τα ποσοστά μείωσης σε μερικές πόλεις, μπορούν άνετα να ορισθούν : 1α=1β =1γ=20%
( με την προυπόθεση ότι δεν θα υπάρχει καθυστέρηση στην πληρωμή των ενοικίων από το ελληνικό δημόσιο ).
Τα ενοίκια θα μπορούν να αναπροσαρμόζονται ( προς τα κάτω εννοείται ), κάθε χρόνο.
1. Αλλη μια οριζόντια περικοπή, ακούραστη και αβίαστη.
2. Οι υπηρεσίες θα μπορούσαν να αναζητήσουν αντίστοιχους χώρους, όπου πιθανώς το ενοίκιο να είναι πολύ χαμηλότερο από την επιχειρούμενη μείωση του 10%-25%. Οι ατέλειωτοι ελεύθεροι χώροι που υπάρχουν κρύβουν και ατέλειωτες ευκαιρίες. Το κόστος μετεγκατάστασης θα αξιολογηθεί ανά περίπτωση. Με ανοικτό διαγωνισμό στα μεσιτικά γραφεία μπορούν να βρεθούν οι χώροι. Το μεσιτικό κόστος μπορεί να ορισθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα λόγω της απραξίας των μεσιτικών γραφείων.
3. Σε μία διαπραγματευόμενη αξία (ενοίκιο) ΠΟΤΕ δεν ορίζει ο ενοικιαστής πότε θα αυξηθεί το ενοίκιο. Αφενός η ύφεση μπορεί να μην επιτρέψει τέτοια αύξηση, οπότε θα είστε για μία ακόμη φορά αναξιόπιστοι και αφετέρου δεν χαρίζεις. Αφήνεις τον εκμισθωτή να ζητήσει εκείνος και ΠΟΤΕ δεν του προσφέρεις από μόνος σου.
Εάν μένατε σε νοίκι θα δίνατε από μόνοι σας αύξηση στον ιδιοκτήτη;
Αλλά ξεχνάτε το πιο σημαντικό. ΔΕΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΣΤΕ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΧΡΗΜΑΤΑ.
Δεν αντιλαμβάνομαι την επιμονή του ελληνικού κράτους στην μίσθωση ακινήτων για την στέγαση των υπηρεσιών του.
Η έναρξη σχεδιασμού με αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς (ώστε να έχουμε το αισθητικά αρτιότερο κτίριο) , σε περιοχές όπου έχουν τέρμα ή στάση τα μέσα Μαζικής Μεταφοράς (όπου θα εξοικονομηθεί καύσιμο , χρόνος , εργατοώρες κλπ.)
περιμετρικά των πόλεων και των κωμοπόλεων με ένα πρόγραμμα χρηματοδοτησης απο τράπεζες με χαμηλό επιτόκιο (ακόμα και σήμερα συμφέρει) και με κόστος κατασκευής (ίδιο με τον ιδιωτικό τομέα π.χ 1000 ευρώ/τ.μ. και όχι εργολαβικές τιμές)θά έλυνε το πρόβλημα.
Οι υπηρεσίες (αστυνομια, διοίκηση κλπ.) θα αποκτούσαν επιτέλους κτίρια με τις σωστές προδιαγραφές , οι τοπικές οικονομίες θα επωφελούντο απο τις κατασκευές , το κράτος θα εξοικονομούσε χρήματα απο τα ενοίκια.
Ειδικά σήμερα μια τέτοια κίνηση ειναι πλήρως αναπτυξιακή και θα δώσει αισιοδοξία στον λαό και τους εργαζόμενους.
Ας ξεκινήσει λοιπόν το πρόγραμμα ανοικοδόμησης του ελληνικού κράτους αρχίζοντας απο τα κτιριά του.
Το άρθρο 2 καθόλου δε συμβάλλει στην περιστολή δαπανών αφού διατηρεί
το καθεστώς των μισθωμένων κτιρίων.Με τα χρήματα που σπαταλά σε ενοίκια
το Κράτος 1.θα μπορούσε να επισκευάσει τα ακίνητα του Δημοσίου 2.Να κάνει αγορά κτιρίου όταν δεν υπάρχει ιδιόκτητο πχ για ενοίκιο υπηρεσίας
ΙΚΑ ,ΕΦΟΡΙΑΣ ,ΟΑΕΔ, το μικρότερο μηνιαίο μίσθωμα είναι 6000 € για ισόγειο κατάστημα, και πολλαπλάσιο για κεντρικό πολυώροφο κτίριο Σε σύντομο διάστημα θα έκανε απόσβεση δαπάνης αγοράς.
Πολύ θα ωφελούσε αν το σχέδιο νόμου πρότεινε ετήσια διαδικασία καταγραφής όλων των μισθωμένων κτιρίων με όλα τα στοιχεία ,επωνυμία ιδιοκτήτη,μηνιαίο μίσθωμα,διάρκεια κλπ και ανάρτηση του συγκεντρωτικού πίνακα στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΕΙΜΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥ ΟΑΕΕ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΤΙΡΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΡΟΦΩΝ ΤΟ ΕΝΟΙΚΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ 10/2007 ΕΙΝΑΙ 6000 ΕΥΡΩ ΜΗΝΑΙΩΣ ΕΝΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΟΑΕΕ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΣΟΒΑΡΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Η ΟΥΣΙΑ ΔΕ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΜΑΤΩΝ ΜΟΝΟ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΩΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΠΟΛΥ ΣΥΧΝΑ ΕΧΟΥΝ ΧΑΜΗΛΑ ΠΟΣΑ! ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ -ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ- ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΝΑ ΠΡΟΒΕΙ ΣΕ ΜΙΣΘΩΣΗ ΧΩΡΟΥ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ! ΕΠΙΣΗΣ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Ο ΕΚΜΙΣΘΩΤΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΥΓΓΕΝΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ!
Προτείνω να μειωθούν ΟΛΑ τα μισθώματα ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ κατά 40%.
Ετσι κι αλλιώς την μείωση θα την κάνει αργότερα η ΑΡΜΟΔΙΑ ΔΟΥ…
Σχετικά με το προβλεπόμενο στην παραγρ. 3 ποσοστό ελάχιστης (κατ’ουσίαν) απόδοσης 4,80% επί της αξίας του ακινήτου (όπως αυτή ειδικά προσδιορίζεται), έχω ένσταση για το ύψος αυτού του ποσοστού… Γιατί 4,80% ? Ποιά άλλη επάνδυση τη σημερινή εποχή αποδίδει τέτοιο ποσοστό ? τη στιγμή που π.χ. οι τραπεζικές καταθέσεις αποδίδουν πολύ πιό χαμηλά ποσοστά ?
Παρακαλώ για την σχετική επ’αυτού επεξηγηματική πληροφόρηση.
Ευχαριστώ
καλές οι (υποχρεωτικές) μειώσεις μισθωμάτων των δημοσίων υπηρεσιών, έστω και αν άργησαν. Πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα ο σχεδιασμός, και να υλοποιηθεί γρήγορα, η μεταστέγαση όλων των δημοσίων υπηρεσιών σε δημόσια κτίρια (ιδιοκτησίας Δημοσίου), κατά προτίμηση συγκεντρωμένα σε ένα κτιριακό συγκρότημα (όπου είναι εφικτό).
Καλό θα ήταν επιτέλους το Δημόσιο να καταγράψει τι του ανήκει, όσον αφορά στα ακίνητα, όπως επίσης και στη δημόσια γη, για να τελειώνουμε επιτέλους με τους καταχραστές,τους καταπατητές και τους εμπρηστές. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν οι δημόσιες υπηρεσίες να μεταφερθούν σε κτίρια κρατικά και δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν ενοίκιο σε κανέναν.
Θα συνυστούσα για πραγματική εξοικονόμηση πόρων να περαν τον όσων αναγράφονται στο παρόν νομοσχέδιο τα οποία και πρέπει να γίνουν άμεσα ίσως και σε μεγαλύτερο ποσοστό γιατι 10-15% εγω θα έλεγα 30-35% οχι για να αδικήσω κανέναν, απλά γιατί εκεί βρίσκεται η κατάσταση αυτή την στιγμή στην αγορά (οποιος ιδιοκτήτης διαφωνεί μπορεί να μας το πεί, στο κάτω-κάτω αν θεωρεί οτι το ακινητό του είναι τόσο πολύτιμο ας το ενοικιάσει αλλόυ), οπότε για ποιό λόγο μόνο 10-15% περικοπές όταν οι μισθοί και οι συντάξεις περικόπτονται γενναία άνω του 30% και η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών πέφτει αντίστοιχα οι ιδιοκτήτες να καρπώνονται ενοίκια 2009, το 2012; και απο το Ελληνικό Δημόσιο μάλιστα.
Συνεχίζοντας θα πρέπει να προσθέσω οτι κακώς το νομοσχέδιο κάνει μελλόντική πρόβλεψη για το 2015, ελέυθερη οικονομία έχουμε, όταν με το καλό ανακάμψουμε θα ανακάμψουν και οι αψίες των ακινήτων.
Εμβαθύνοντας θα πρόσθετα οτι επιτέλους το παρόν νομοσχέδιο και οι γενικοί γραμματείς θα πρέπει να εκμεταλλευτούν δημόσια κτίρια που φθείρονται ανεκμετάλευτα για να στεγάσουν τις ανάγκες του δημοσίου και ας είναι και υποδεέστερα, αλλά είναι ΔΩΡΕΑΝ και είμαι σίγουρος οτι όταν ο εργαζόμενος έχει μισθό των 800 ευρώ η βασικό μισθό των 400 ευρώ, ησύνταξη του είναι 300 ευρώ και ο άνεργος (25%) δεν έχει να αγοράσει ψωμί στα παιδιά του, δεν θα ενοχληθούν αν το υπουργίο είναι άβαφο, δεν έχει κλιματιστικά, ή είναι ανεπαρκής η θέρμανση και ο ίδιος πλέον δεν ανάβει το καλοριφέρ στο σπίτι του όπως το άναβε γιατι να το ανάβει το υπουργίο που στο κάτω-κάτω ευθύνεται για αυτή την κατάσταση, τα υπουργία δεν είναι αυτά που διαχειρίζονται σε ανώτατο βαθμό τις δημόσιες υποθέσεις μας και τα έργα μας, ας αρχίσουν λοιπόν να προσφέρουν έργο στον Ελλήνικό λαο φθηνότερα, όπως τον αναγκάζουν να εργαστεί για φθηνότερη ζωή και φθινότερο μεροκάματο. Πρώτα οφείλουμε να κοιτάμε την γυναίκα του Καίσαρα, για να μην «βρωμάει» το ψάρι απο το κεφάλι
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ…ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ …ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ..ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ …ΚΛΠ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΕΝΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ???ΠΟΣΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ..ΟΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΕΣ …ΚΛΠ ΗΣΑΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΜΕΝΕΣ..ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΑ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΕΝΟΙΚΙΟ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ…ΠΟΣΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ …ΕΙΧΑΝ ΣΤΙΣ ΣΤΕΓΕΣ ΤΩΝ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ….???ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Αφαίμαξη μισθών,Αφαίμαξη Καταθέσεων, Αφαίμαξη Ενοικίων, Αφαίμαξη ακινήτων, Αφαίμαξη ανθρώπων, Αφαίμαξη του Λαού.
Ωραίο δρόμο έχουμε διαλέξει την εύκολη λύση της αφαίμαξης.
Αλήθεια που οδηγήτε την ακίνητη περιουσία.
Πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει εξαίρεση από το νομο για τις πρόσφατες συμβάσεις που έχουν υπογραφει λογω ανανεωσησ συμβολαιου. Πως είναι δυνατόν να μεταφέρεται μια υπηρεσία σε νέο οίκημα, να μειώνει το ενοίκιο κερδίζοντας ένα πολύ ανταγωνιστικό μίσθωμα μέσω διαγωνισμού και στη συνέχεια να ζητάμε από τον ιδιοκτήτη να ξανά μειώσει το ενοίκιο κατα ένα μεγάλο ποσοστό, ειδικά όταν αυτό το μιθιο που προσφέρει έιναι ήδη πολύ ανταγωνιστικό λόγω του πρόσφατου διαγωνισμού.
Θεωρώ λοιπόν ότι οι πρόσφατες συμβάσεις μέσω διαγωνισμών θα πρέπει να εξαιρεθούν από το νομο, γιατί είναι ήδη πολύ ανταγωνιστικές και δεν μπορούν να υποστούν νέες μειώσεις.
Σε κάθε περίπτωση ο εκμισθωτής υποχρεούται να δηλώσει, το δηλούμενο στις φορολογικές αρχές ποσό και το ποσό του φόρου που κατέβαλε, τα τρία προηγούμενα οικονομικά έτη και να προσκομίσει σχετικά παραστατικά στον φορέα που καταβάλει το μίσθωμα.
Τα ενοίκια στην αγορά έχουν μειωθεί όχι κατά 10%, αλλά κατά 30% – 50%.
Αλλά δεν είναι μόνο εκεί το ζήτημα: Εχει γίνει καμιά μελέτη κατα πόσον τα διάφορα μίσθια δεν θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με κτίρια του δημοσίου που κάθονται αραγμένα και καταστρέφονται το ένα μετά το άλλο;
ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΤΩΝ ΑΜΟΙΒΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ (ΥΠΟΥΡΓΩΝ , ΓΓ. ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ) ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ , ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ , ΚΛΠ ΥΨΙΛΟΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΥΨΙΛΟΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΑ 3000,00-3.000,00 ΚΑΘΑΡΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ , ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΤΟ 70% ΤΟΥ ΠΛΥΘΗΣΜΟΥ ΖΕΙ ΑΠΟ ΜΙΣΘΟΥΣ ή ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΑΠΟ 300,00 ΕΩΣ 1500,00 [Π.Χ Η ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΣΑ -ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ Δ/ΝΤΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕ 33 ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΕΧΩ ΚΥΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ 1200 ΕΥΡΩ,ΕΝΩ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΕ ΝΑ ΠΕΡΙΚΟΨΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΤΩΝ 48.000,00 (ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΑΒΕΙ)ΚΑΤΑ 20.000,00!!!)].ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ Ή ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΧΡΟΥΝΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ , ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΤΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ, ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΜΟΙΒΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ, ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΕΚΤΕΛΕΙΤΕ Σ’ΑΥΤΕΣ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΑ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΑ ΣΑΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ , ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΜΟΙΒΕΣΘΕ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟΣΑΣ.
ΣΥΝΕΠΩΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΥΘΗΣΜΟ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΑΘΌΙΚΟΝ
Σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν. 4002/2011 τεκμαίρεται ότι τα μισθώματα τα οποία καταβάλλονται από το δημόσιο και τους φορείς του μειώνονται κατά ποσοστό 20%, το οποίο υπολογίζεται στο ύψος των μισθωμάτων της χρήσης Ιουλίου 2010.
Όπως αναφέρεται και στην αιτιολογική έκθεση του νόμου ότι λόγο της κρίσης που ξέσπασε από το έτος 2009, με την προτεινόμενη διάταξη επιχειρείται ο εξορθολογισμός, η αναγωγή δηλαδή στο μέτρο που αρμόζει, των μισθωμάτων που καταβάλει το Δημόσιο και οι φορείς του δημόσιου τομέα για μισθώσεις ακινήτων που έχουν συναφθεί πριν από τον Ιούλιο του έτους 2010, ώστε να ανταποκρίνονται στη μισθωτική αξία των ακινήτων και να μη καθίσταται η εκτέλεση της μισθωτικής σύμβασης υπέρμετρα δυσμενής μονομερώς σε βάρος του Δημοσίου.
Στο άρθρο 2 του σχεδίου Νόμου για Δημόσια Διαβούλευση με θέμα «Περιστολή δημοσίων δαπανών και ρύθμιση θεμάτων δημοσιονομικών ελέγχων», θα έπρεπε να εξαιρεί επίσης τις μισθώσεις οι οποίες έχουν συναφθεί μετά τον Ιούλιο του 2010, οι οποίες έχουν συναφθεί με τα δεδομένα της αγοράς η οποία βρισκόταν ήδη σε κρίση και οι οποίες έχουν γίνει έπειτα από δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό!!!!.
κ.Σταικουρα
Σας υπενθυμιζω οτι ακριβως πριν ενα χρονο ο κ.Βενιζέλος προεβει σε μειωση των μισθωματων των ακινητων,και μαλιστα με αναδρομικη ισχύ απο 1/1/2011 κατα 20%
Βεβαια Κυβερνηση ειστε, και δικαιωμα σας να νομοθετειτε αυτο που εσεις πιστευετε, αλλα δεν νομιζω οτι ειναι συνταγματικο οτι οσοι εχουν μισθωσει καποιο ακινητο στο δημοσιο, να αποδεχονται καθε λιγο και λιγακι αυθαιρετες μονομερεις ενεργειες , εστω και κυβερνητικες.
Τουλαχιστον ας μας επιτραπει και σε εμας, να εχουμε το δικαίωμα να μην αποδεχθουμε τη μονομερη τροποποιηση της μισθωσης, με διακοπη της μισθωσης.
Ουτως «η αλλως οτι εισπρατουμε δεν αρκει να πληρωσουμε τους φορους.
Αξιότιμοι κύριοι,
Σχέδιο νόμου χωρίς αιτιολογική έκθεση, δεν μπορεί καν να κατατεθεί στη Βουλή.
Από την άλλη πλευρά, η αιτιολογική έκθεση είναι το ουσιαστικό συστατικό της δημόσιας διαβούλευσης καθώς καλείται να επεξηγήσει χωρίς τεχνικούς και νομικούς/διαδικαστικούς όρους τις προτεινόμενες ρυθμίσεις στο ευρύ κοινό (στο κοινό δηλαδή περί δικαίου αίσθημα) αλλά και στους μη επαϊοντες βουλευτές που θα λάβουν τελικά τις αποφάσεις.
Σαν πρώτο σχόλιο θα μπορούσα να επισημάνω ότι το Ελληνικό Δημόσιο εμφανίζεται εξαιρετικά γαλαντόμο προς τους εκμισθωτές του αν συγκριθεί με την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί στις ιδιωτικές επαγγελματικές μισθώσεις (25-50% σε σχέση με τα επίπεδα του 2009, χώρια τα ξενοίκιαστα ακίνητα λόγω παύσης δρατηριοτήτων).
Μία τέτοια πρόταση, όπως αυτή που κατατίθεται, θα μπορούσε να δικαιολογηθεί μόνο αν αποδεδειγμένα (αιτιολογική έκθεση) το Δημόσιο έχει επιτύχει εμπορικές μισθώσεις καλύτερες από τις αντίστοιχες ιδιωτικές μισθώσεις. Θα μπορούσε επίσης να δικαιολογηθεί αν θα είχε πρόγραμμα να εισπράξει περισσότερα φορολογικά έσοδα (αιτιολογική έκθεση) παρά τη μείωση 25-50% από τα φορολογικά έσοδα των ιδιωτικών μισθώσεων ακινήτων, ποιά είναι η σχετική συνεισφορά στα φορολογικά των εκμισθωτών ακινήτων στο Δημόσιο από την αντίστοιχη των ιδιωτών εκμιοσθωτών προς ιδιώτες? (αιτιολογική έκθεση και πάλι).
Εν κατακλείδι, πως αιτιολογείται το Ελληνικό Δημόσια να είναι τόσο γαλαντόμο όταν τα φορολογικά του έσοδα μειώνονται (ύφεση-εσωτερική υποτίμηση-λουκέτα) με μεγαλύτερους ρυθμούς από τις επιχειρούμενες και νομοθετούμενες μειώσεις δαπανών?