Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από την πρώτη του μεθεπόμενου της δημοσίευσής του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μηνός, εκτός και αν ορίζεται διαφορετικά από αυτές.
Άρθρο 25: Έναρξη ισχύος
- 283 ΣχόλιαΆρθρο 01:Ορισμοί
- 50 ΣχόλιαΆρθρο 02: Κυριότητα και προορισμός αιγιαλού, παραλίας, παλαιού αιγιαλού, όχθης, παρόχθιας ζώνης και παλαιάς όχθης.
- 52 ΣχόλιαΆρθρο 03: Οριοθέτηση του αιγιαλού
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 04: Επιτροπή καθορισμού οριογραμμών
- 60 ΣχόλιαΆρθρο 05: Οριοθέτηση παραλίας – Συνέπειες -Περιορισμοί
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 06: Υποχρεωτική χάραξη παραλίας
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 07: Οριοθέτηση του παλαιού αιγιαλού -Προβολή ιδιωτικών δικαιωμάτων
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 08: Νέα οριοθέτηση αιγιαλού
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 09: Καθορισμός οριογραμμής όχθης, παρόχθιας ζώνης και παλαιάς όχθης, λιμνών και ποταμών
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 10: ρυθμίσεις για τις παραχωρήσεις
- 171 ΣχόλιαΆρθρο 11: Παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας
- 50 ΣχόλιαΆρθρο 12: Παραχώρηση χρήσης για την εκτέλεση έργων
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ειδικές περιπτώσεις παραχώρησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 14: Προστατευτικά έργα – Προσχώσεις
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 15: Νομιμοποίηση αυθαίρετων κατασκευών
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 16: Αντάλλαγμα χρήσης – Πρόστιμο αυθαίρετης χρήσης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 17: Προστασία αιγιαλού, παραλίας και άλλων χώρων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 18: Διοικητικές κκυρώσεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 19: Καθορισμός της ζώνης λιμένα
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 20: Αδειοδότηση έργων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21: Επισκευές – συντηρήσεις – επεμβάσεις τοπικού χαρακτήρα.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22: Παραχωρήσεις χώρων ζώνης λιμένα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23:
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 24: Μεταβατικές και τελικές διατάξεις
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 25: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
17 Απριλίου 2014, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Μαΐου 2014, 12:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
73 Σχόλια 1113 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Είμαι αντίθετος στον νόμο διότι αυτός: • Νομιμοποιεί επιχειρηματικής χρήσης αυθαίρετα και καταπατήσεις έναντι τιμήματος και δίχως ουσιαστική εκτίμηση περιβαλλοντικής επίπτωσης. • Επιτρέπει την ολοκληρωτική κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις. • Καταργεί στην πράξη τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού και θέτει στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του ακινήτου «να αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα του ακινήτου που καταλαμβάνεται από τη ζώνη παραλίας». • Αφήνει εκτός προστασίας την παρόχθια ζώνη πολλών και μεγάλων λιμνών, τις οποίες χαρακτηρίζει «μικρές» και οι περισσότερες από τις οποίες αποτελούν πολύτιμο οικολογικό πόρο. • Καθιστά προαιρετική τη χάραξη παραλίας, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά την οριοθέτηση της ζώνης προστασίας και τη διαπίστωση παρανομιών και καταπατήσεων. • Αγνοεί τον προ τριετίας νόμο για τη βιοποικιλότητα, που επιβάλλει την οριοθέτηση και προστασία της «κρίσιμης παράκτιας ζώνης.
Σαφώς δεν αντιτιθέμεθα στην ιδιωτική πρωτοβουλία, το αντίθετο μάλιστα. Αυτή τη φορά βρισκόμαστε όμως μπροστά σε μια άνευ προηγουμένου παραβίαση των δικαιωμάτων του πολίτη, ο οποίος πληρώνει αιματηρούς φόρους και δεν απολαμβάνει πλέον ούτε τα αυτονόητα. Είναι απαράδεκτο και πρωτοφανές.
Θεωρώ πρώϊμη και κατά κάποιον τρόπο πρωθύστερη την παρούσα πρόταση νόμου, δεδομένου ότι κατά γενική παραδοχή το έργο κάτάρτισης εθνικού κτηματολογίου δεν έχει ούτε κατά το ήμισυ ολοκληρωθεί (και δεν εννοώ την κατασκευή ορθοφωτοχαρτών, εννοώ την λεπτομερή και ακριβή καταγραφή των ιδιοκτησιών). Στοχεύει να αυξήσει άμεσα τα εισοδήματα του ΥΠ.ΟΙΚ. χωρίς ιδιαίτερη πρόβλεψη για τις μέλλουσες, μακροχρόνιες συνέπειες, κυρίως μέσω τακτοποιήσεων αυθαιρέτων κτισμάτων (που είχαν εξαιρεθεί από την ρύθμιση Παπακωνσταντίνου) και ταχυπαραχωρήσεων. Μπορεί ο παλαιός νόμος να είναι αναποτελεσματικός, αλλά σίγουρα δεν είναι αυτός εδώ ο σωστός αντικαταστάτης του.
θεωρώ τον νόμο αυτό απαράδεκτο για τους ακόλουθους λόγους:
Νομιμοποιεί επιχειρηματικής χρήσης αυθαίρετα και καταπατήσεις έναντι τιμήματος και δίχως ουσιαστική εκτίμηση περιβαλλοντικής επίπτωσης.
• Επιτρέπει την ολοκληρωτική κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις.
• Καταργεί στην πράξη τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού και θέτει στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του ακινήτου «να αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα του ακινήτου που καταλαμβάνεται από τη ζώνη παραλίας».
• Αφήνει εκτός προστασίας την παρόχθια ζώνη πολλών και μεγάλων λιμνών, τις οποίες χαρακτηρίζει «μικρές» και οι περισσότερες από τις οποίες αποτελούν πολύτιμο οικολογικό πόρο.
• Καθιστά προαιρετική τη χάραξη παραλίας, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά την οριοθέτηση της ζώνης προστασίας και τη διαπίστωση παρανομιών και καταπατήσεων.
• Αγνοεί τον προ τριετίας νόμο για τη βιοποικιλότητα, που επιβάλλει την οριοθέτηση και προστασία της «κρίσιμης παράκτιας ζώνης».
Ζητώ την άμεση απόσυρση του νόμου.
Αναστασιάδου Χρυσούλα
Κύριε Υπουργέ,
Σας ζητώ την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου για τους αιγιαλούς προκειμένου να μελετηθεί το ζήτημα εκ νέου κ με μοναδικούς άξονες την προστασία του περιβάλλοντος κ το όφελος της κοινωνίας. Το παρόν νομοσχέδιο δεν προωθεί καν μια σαφώς οριοθετημένη εμπορική/ επιχειρηματική εκμετάλλευση της δημόσιας περιουσίας. Αντιθέτως, αποτελεί ένα ελλιπέστατο κ χωρίς δικλείδες σχέδιο που τυφλά εξυπηρετεί κερδοσκόπους καταπατητές κ όχι ιδιώτες επενδυτές.
Το παρόν σχέδιο νόμου ξεδιάντροπα καταστρατηγεί τη θεμελιώδη υποχρέωση της κυβέρνησης να προστατεύει κ να εκμεταλλεύεται ορθά και προς όφελος του λαού τα δημόσια αγαθά της χώρας.
Με εκτίμηση,
Δρ Φωτεινή Κωφίδη
Η Ελλάδα είναι τουριστικά ελκυστική, σε μεγάλο βαθμό, λόγω της φυσικής της ομορφιάς. Το νομοσχέδιο υπό συζήτηση, δίνοντας τη δυνατότητα ανέγερσης μόνιμων κατασκευών θέτει την φυσική της ομορφιά σε κίνδυνο. Δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί βραχυπρόθεσμα η οικονομία μέσω του οικοδομικού τομέα, αλλά αυτό θα γίνει εις βάρος του φυσικού τοπίου προκαλώντας μακροπρόθεσμα πτώση του τουρισμού.
Επίσης θα ανατυπώσω τις πολυ σωστές παρατηρήσεις του WWF.
• Νομιμοποιεί επιχειρηματικής χρήσης αυθαίρετα και καταπατήσεις έναντι τιμήματος και δίχως ουσιαστική εκτίμηση περιβαλλοντικής επίπτωσης.
• Επιτρέπει την ολοκληρωτική κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις.
• Καταργεί στην πράξη τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού και θέτει στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του ακινήτου «να αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα του ακινήτου που καταλαμβάνεται από τη ζώνη παραλίας».
• Αφήνει εκτός προστασίας την παρόχθια ζώνη πολλών και μεγάλων λιμνών, τις οποίες χαρακτηρίζει «μικρές» και οι περισσότερες από τις οποίες αποτελούν πολύτιμο οικολογικό πόρο.
• Καθιστά προαιρετική τη χάραξη παραλίας, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά την οριοθέτηση της ζώνης προστασίας και τη διαπίστωση παρανομιών και καταπατήσεων.
• Αγνοεί τον προ τριετίας νόμο για τη βιοποικιλότητα, που επιβάλλει την οριοθέτηση και προστασία της «κρίσιμης παράκτιας ζώνης».
Σύμφωνω με την ιδιωτική πρωτοβουλία. Θεωρώ οτι το κράτος και η πολιτεία έχει υποχρέωση να θέτει να αυστηρό πλαίσιο και να διαφυλάσσει τα συμφέροντα των πολιτών της.με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν βλέπω το μελλοντικό όφελος για την κοινωνία. Ζητώ να γίνει επαναδιαπραγμάτευση με κριτήρια το περιβάλλον και το κοινωνικο σύνολο
Οι παρατηρήσεις της κυρίας Άρτεμις Σούγκαρτ με κάλυψαν. Να επαναλάβω: προστασία των φυσικών ακτών, όχι σε περιορισμούς στην πρόσβαση (εκτός αν πρόκειται για προστασία βιοτόπων)και στην παραχώρηση εκτάσεων για εμπορική εκμετάλλευση, όχι στο χτίσιμο εμπορικών και ιδιωτικών κατοικιών στις ακτές – ο τουρισμός της Ελλάδας έχει μόνο να κερδίσει από την προστασία της φυσκικής ομορφιάς της
Συνοπτικά
ΟΧΙ στην αφαίρεση περιορισμών που μπορούν να παραχωρηθούν σε απλή χρήση.
ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ στην αφαίρεση αναφορών στην υποχρέωση ελεύθερησ και απρόσκοπτης πρόσβασης στον αιγιαλό καθώς και στην απαγόρευση της παραχώρησης αποκλειστικής χρίσης αιγιαλού και παραλίας.
ΟΧΙ ΟΧΙ ΞΑΝΑ ΟΧΙ στο παραπάνω.
ΟΧΙ στη δημιουργία μόνιμων κατασκευώμ από ιδιώτες για επιχειρηματικό σκοπό.
ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΩΣ στην επιχωμάτωση θαλάσσιου χώρου για την εξυπηρέτηση επιχειρηματικής δράσης.
ΚΑΙ ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΟΧΙ στην δυνατότητα νομιμοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών για κατοικία ή επιχειρηματικού σκοπού.
Τίποτα από όλα αυτά δεν θα βοηθήσει τον τουρισμό. Το πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι το εκπληκτικό και σχετικά παρθένο φυσικό θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον. Περισσότερα οφέλει θα έχει ο τουρισμός αν το προστατέψετε αυτό παρά αν το καταστρέψτε.
Και φυσικά ΟΧΙ σε οποιαδήποτε ρύθμιση ανατρέπει την υποχρέωση ελεύθερης πρόσβασης στον αιγιαλό.
ΟΧΙ ! Δεν μπορείς να βασίζεσαι στον Τουρισμό και να απαξιώνεις το προϊόν που πας να πουλήσεις !!!! Εκτός από την απείρως εγκληματική πράξη της καταστροφής του περιβάλλοντος θα προσθέσετε και την επίσης απείρως εγκληματική πράξη της καταστροφής του μόνου προϊόντος που έχει η Ελλάδα, το ΠΑΡΘΕΝΟ ΤΟΠΙΟ, που ευτυχώς δε μοιάζει ούτε με το Ρίο, ούτε με την Ισπανία.
ΟΦΕΙΛΕΤΕ να αφήσετε την Ελλάδα όσο γίνετε πιο παρθένα για τις επόμενες γενιές. Δε σας ανήκει, ούτε δικαιούστε να την πουλήσετε για να γεμίσετε ταμεία και αν ξεπληρώσετε δανειστές….
Αφήστε τον Αιγιαλό στην ησυχία του τόσο για αν τον χαιρόμαστε εμείς οι Έλληνες όσο και για να τον χαίρονται οι μόνοι που διατίθενται να πληρώσουν γι αυτόν, οι Τουρίστες. Το παρθένο τοπίο πουλάει, όχι οι πολυκατοικίες στη θάλασσα και οι μπαζωμένες παραλίες.
ΟΧΙ, ΟΧΙ και πάλι ΟΧΙ.
Είμαι αντίθετος στον νόμο διότι αυτός:
• Νομιμοποιεί επιχειρηματικής χρήσης αυθαίρετα και καταπατήσεις έναντι τιμήματος και δίχως ουσιαστική εκτίμηση περιβαλλοντικής επίπτωσης.
• Επιτρέπει την ολοκληρωτική κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις.
• Καταργεί στην πράξη τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού και θέτει στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του ακινήτου «να αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα του ακινήτου που καταλαμβάνεται από τη ζώνη παραλίας».
• Αφήνει εκτός προστασίας την παρόχθια ζώνη πολλών και μεγάλων λιμνών, τις οποίες χαρακτηρίζει «μικρές» και οι περισσότερες από τις οποίες αποτελούν πολύτιμο οικολογικό πόρο.
• Καθιστά προαιρετική τη χάραξη παραλίας, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά την οριοθέτηση της ζώνης προστασίας και τη διαπίστωση παρανομιών και καταπατήσεων.
• Αγνοεί τον προ τριετίας νόμο για τη βιοποικιλότητα, που επιβάλλει την οριοθέτηση και προστασία της «κρίσιμης παράκτιας ζώνης».
Ο υπο διαβούλευση νόμος θα επιτείνει όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως πολίτες και ως Σύλλογοι στις ακτές της Αττικής και ολόκληρης της Επικράτειας.
Όποιος έχει αντιμετωπίσει την αυθαιρεσία ακόμα και εντός του υπάρχοντος, αυστηρού, νομικού πλαισίου, γνωρίζει απο πρώτο χέρι πως ότι γινεται στον αιγιαλό είναι ΜΟΝΙΜΟ και ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΟ. Απαριθμώ μερικά οικεία παραδείγματα:
-Παράνομη επέκταση ταβέρνας προς τον αιγιαλό
-Παράνομη επέκταση μαρίνας, ο βραχίονας της οποίας «εξαφάνισε» σε λίγες εβδομάδες μια τεράστια παραλία
-Τσιμέντωμα της παραλιακής ζώνης απο ένα bar για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων
-Παράνομα συρματοπλέγματα ιδιώτη
-Παλαιές τσιμεντοκατασκευές για φύλαξη σκαφών που έγιναν επι δικτατορίας
-Ξενοδοχεία πάνω στο κύμα που έγιναν επι δικτατορίας
Τα απομεινάρια παρόμοιων παραβάσεων βρίσκονται σε πολλά σημεία της χώρας.
Το νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί, καθώς στο όνομα της αξιοποίησης ανοίγει διάπλατα την πόρτα για πληθώρα δυσμενών επεμβάσεων στις ακτές, οι οποίες είναι μη αναστρέψιμες και καταστρέφουν ένα απο τα σπουδαιότερα πλεονεκτήματα της χώρας μας: τη υπέροχο θαλάσσιο τοπίο και φυσικό περιβάλλον.
Θα συμφωνήσω απολύτως με τα σημεία εναντίον του Νομοσχεδίου, τα οποία υποδεικνύει η WWF Ελλάς:
• Νομιμοποιεί επιχειρηματικής χρήσης αυθαίρετα και καταπατήσεις έναντι τιμήματος και δίχως ουσιαστική εκτίμηση περιβαλλοντικής επίπτωσης.
• Επιτρέπει την ολοκληρωτική κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις.
• Καταργεί στην πράξη τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού και θέτει στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του ακινήτου «να αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα του ακινήτου που καταλαμβάνεται από τη ζώνη παραλίας».
• Αφήνει εκτός προστασίας την παρόχθια ζώνη πολλών και μεγάλων λιμνών, τις οποίες χαρακτηρίζει «μικρές» και οι περισσότερες από τις οποίες αποτελούν πολύτιμο οικολογικό πόρο.
• Καθιστά προαιρετική τη χάραξη παραλίας, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά την οριοθέτηση της ζώνης προστασίας και τη διαπίστωση παρανομιών και καταπατήσεων.
• Αγνοεί τον προ τριετίας νόμο για τη βιοποικιλότητα, που επιβάλλει την οριοθέτηση και προστασία της «κρίσιμης παράκτιας ζώνης».
Τίνα Κολλάρου-Τουπάι
Πρόεδρος Εξωραϊστικού Συλλόγου «ΜΑΤΙ»
Ο αιγιαλός και η παραλία είναι εθνικό φυσικό κεφάλαιο.
Για τη διαχείρισή τους απαιτείται περιβαλλοντικά ορθή και κοινωνικά δίκαιη νομοθεσία.
Ζητώ την απόσυρση του νομοσχεδίου και την περαιτέρω επεξεργασία του στο πλαίσιο που προτείνουν περιβαλλοντικά έγκριτοι οργανισμοί – όπως η WWF – και ειδικοί επιστήμονες.
Η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στον αιγιαλό είναι συνταγματικό δικαίωμα και το νομοσχέδιο οφείλει ρητά να την διασφαλίζει.Η παρεμπόδιση της πρόσβασης είναι βαριά ύβρις στην έννοια της Δημοκρατίας και του πολίτη.
Η παραχώρηση ακόμα και για απλή χρήση οφείλει να σέβεται τα δικαιώματα και των πολιτών οι οποίοι δεν επιθυμούν αυτή τη χρήση, επομένως δεν μπορεί αυτη να ξεπερνά το μισό της παραλίας.
Η «αξιοποίηση» της φυσικής ομορφιάς της χώρας με τρόπο που φέρνει ανεπανόρθωτες αλλαγές όπως είναι τα πάσης φύσεως κτίσματα, δεν συνιστά ανάπτυξη αλλά παρασιτισμό καθώς δεν παράγει απολύτως τίποτα αντιθέτως τρώει τα έτοιμα, αυτά τα οποία η φύση δώρισε στη χώρα μας. Ο φυσικός πλούτος της χώρας πρέπει να παραδοθεί στις επόμενες γενεές. Μόνο να διαφυλαχθεί μπορεί από την εκαστοτε Κυβερνηση και σε καμία περίπτωση να κατασπαταληθεί καθώς δεν της ανήκει.
Η μή «αξιοποίηση» άλλωστε της Ελληνικής φύσης είναι το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα του Ελληνικού τουρισμού και η καλύτερη εγγύηση για το μέλλον του. Μέλημα επομένως του νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι οι όποιες παρεμβάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού να είναι ήπιες και ανα πάσα στιγμή αναστρέψιμες. Θα έπρεπε να παίρνει υπόψιν του την παγκόσμια τάση του οικολογικού και εναλλακτικού τουρισμού για τον οποίο η χώρα μας είναι ιδανική.
Αντιθέτως, στις προθέσεις των σχεδιαστών του νομοσχεδίου είναι η μετατροπή της χώρας σε τόπο διακοπών λίγων κροίσων με τους ίδιους τους Ελληνες πολίτες β΄κατηγορίας.Γι αυτό και δεν εχει ιδιαίτερο νόημα η κατ’ άρθρο κριτική. Το παρόν νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί και να αντικασταθεί από άλλο εντελώς διαφορετικής λογικής.
Ο αιγιαλός και η παραλία αποτελούν φυσικό κεφάλαιο της χώρας.
Η διαχείρισή τους πρέπει να είναι περιβαλλοντικά ορθή και κοινωνικά δίκαιη.
Ζητώ την απόσυρση του νομοσχεδίου και τον επανασχεδιασμό του στο πλαίσιο που θέτουν έγκριτες περιβαλλοντικές οργανώσεις και ειδικοί επιστήμονες.
Είμαι αντίθετη στον νόμο διότι αυτός
• Νομιμοποιεί επιχειρηματικής χρήσης αυθαίρετα και καταπατήσεις έναντι τιμήματος και δίχως ουσιαστική εκτίμηση περιβαλλοντικής επίπτωσης.
• Επιτρέπει την ολοκληρωτική κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις.
• Καταργεί στην πράξη τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού και θέτει στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του ακινήτου «να αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα του ακινήτου που καταλαμβάνεται από τη ζώνη παραλίας».
• Αφήνει εκτός προστασίας την παρόχθια ζώνη πολλών και μεγάλων λιμνών, τις οποίες χαρακτηρίζει «μικρές» και οι περισσότερες από τις οποίες αποτελούν πολύτιμο οικολογικό πόρο.
• Καθιστά προαιρετική τη χάραξη παραλίας, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά την οριοθέτηση της ζώνης προστασίας και τη διαπίστωση παρανομιών και καταπατήσεων.
• Αγνοεί τον προ τριετίας νόμο για τη βιοποικιλότητα, που επιβάλλει την οριοθέτηση και προστασία της «κρίσιμης παράκτιας ζώνης».
Δεν είμαι εναντίον της ομαλής και οργανωμένης ανάπτυξης σε επιλεγμένα σημεία και με αυστηρό έλεγχο, κάτι που θα αποτελούσε πρωτοβουλία για επένδυση, αλλα ο νόμος αυτός μόνο δεν αποτελεί πρωτοβουλία για επένδυση. Είναι παράδοση δημόσιας περιουσίας προς όφελος αυτών που την έχουν καταπατήσει και προς όφελος αυτών που μπορούν να κερδοσκοπίσουν από αυτηήν εις βάρος της κοινωνίας και των παιδιών μας στο μέλλον.
Θα πρέπει να αποσυρθεί και μετά από σοβαρή μελέτη να επαναδιατυπωθεί έτσι ώστε να αποφευχθε’ι η Ελλάδα να γίνει Ιμπιζα.
«Είμαι αντίθετος στον νόμο διότι αυτός: • Νομιμοποιεί επιχειρηματικής χρήσης αυθαίρετα και καταπατήσεις έναντι τιμήματος και δίχως ουσιαστική εκτίμηση περιβαλλοντικής επίπτωσης. • Επιτρέπει την ολοκληρωτική κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις. • Καταργεί στην πράξη τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού και θέτει στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του ακινήτου «να αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα του ακινήτου που καταλαμβάνεται από τη ζώνη παραλίας». • Αφήνει εκτός προστασίας την παρόχθια ζώνη πολλών και μεγάλων λιμνών, τις οποίες χαρακτηρίζει «μικρές» και οι περισσότερες από τις οποίες αποτελούν πολύτιμο οικολογικό πόρο. • Καθιστά προαιρετική τη χάραξη παραλίας, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά την οριοθέτηση της ζώνης προστασίας και τη διαπίστωση παρανομιών και καταπατήσεων. • Αγνοεί τον προ τριετίας νόμο για τη βιοποικιλότητα, που επιβάλλει την οριοθέτηση και προστασία της «κρίσιμης παράκτιας ζώνη.
Αυτό δεν είναι «ανάπτυξη». Μην μας «απαντήσετε» άλλο!
Ο νόμος αυτός:
• Νομιμοποιεί επιχειρηματικής χρήσης αυθαίρετα και καταπατήσεις έναντι τιμήματος και δίχως ουσιαστική εκτίμηση περιβαλλοντικής επίπτωσης.
• Επιτρέπει την ολοκληρωτική κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις.
• Καταργεί στην πράξη τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού και θέτει στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του ακινήτου «να αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα του ακινήτου που καταλαμβάνεται από τη ζώνη παραλίας».
• Αφήνει εκτός προστασίας την παρόχθια ζώνη πολλών και μεγάλων λιμνών, τις οποίες χαρακτηρίζει «μικρές» και οι περισσότερες από τις οποίες αποτελούν πολύτιμο οικολογικό πόρο.
• Καθιστά προαιρετική τη χάραξη παραλίας, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά την οριοθέτηση της ζώνης προστασίας και τη διαπίστωση παρανομιών και καταπατήσεων.
• Αγνοεί τον προ τριετίας νόμο για τη βιοποικιλότητα, που επιβάλλει την οριοθέτηση και προστασία της «κρίσιμης παράκτιας ζώνης».
ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ Costa del Sol.. θα ειναι εθνικη αυτοκτονια!
Ως πολίτης αυτής της χώρας εναντιώνομαι σε κάθε πράξη, νόμο ή οποιαδήποτε ενέργεια υποβαθμίζει ή καταργεί τη χρήση των παραλιών από τους πολίτες ή επιπλέον θέτει σε κίνδυνο τη βιοποικιλότητα εν γένει το φυσικό περιβάλλον της εκάστοτε παραλίας. Συνεπώς, δηλώνω απερίφραστα την κάθετη εναντίωση μου σε οποιοδήποτε νόμο προσπαθεί να νομιμοποιήσει καποια από τις παραπάνω ενέργειεις και γι’αυτόν τον λόγο ζωτώ την απόσυρση του.
Με εκτίμηση,
Βασιλική Φλώρου
Ο νόμος κατά τη γνώμη μου κινείται σε αντιδιαμετρικά λάθος κατεύθυνση από την πρέπουσα:
α. Δεν προστατεύει τη δημόσια περιουσία από ιδιώτες καταπατητές, ως οφείλει και μάλιστα δίχως μελέτη για ενδεχόμενες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
β. Αποκλείει τη δωρεάν πρόσβαση στον αιγιαλό για τους πολίτες.
γ. Επιτρέπει την ολοκληρωτική κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις.
δ. Δεν κινείται με βάση τις αρχές της αειφορίας, η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατήρηση της φύσης της χώρας σε σταθερή κατάσταση για τις επόμενες γενεές.
ε. Έρχεται σε αντιδιαστολή με προηγούμενες νομοθετικές διατάξεις που αφορούν στην διατήρηση της παράκτιας βιοποικιλότητας.
Ως εκ τούτου, θεωρώ πως τα συμφέροντα του δημοσίου δεν εξυπηρετούνται, αλλά αντιθέτως καταπατούνται εις βάρος συγκεκριμένων επενδυτικών σχημάτων με αμφίβολες προθέσεις.
Ζητώ την ολοκληρωτική απόσυρση του σχεδίου νόμου, ως ασύμβατο με σειρά νομοθετικών διατάξεων και -με βάση την προσωπική μου κρίση- ασύμβατο με το δημόσιο συμφέρον. Τέλος, θεωρώ πως η ευαγγελιζόμενη ανάπτυξη της χώρας θα πρέπει να προέρχεται από πρακτικές που συντηρούν το φυσικό της κάλλος, το οποίο άλλωστε και τη διατηρεί εξαιρετικά δημοφιλή ανάμεσα στους θαλάσσιους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως.
Με εκτίμηση,
Αστέρης Αποστολίδης
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχ.
ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ κατευθυνση εχουν λαβει πολλες αποφασεις σας. Απαιτω επαναδιατυπωση του εν λογω ΝΣ. Οι ακτες ειναι δικες μας και των παιδιων μας.
Θεωρώ προσωπικό όνειδος την υπογραφή και την ψήφιση αυτού του Άρθρου-Ντροπή. Η θάλασσα και οι ακτές της είναι δημόσιο αγαθό, κύριοι. Αναλάβετε επιτέλους μια θέση ευθύνης απέναντι στον ελληνικό λαό και αφήστε και κάτι όρθιο!
Φαντάζομαι ότι οι κυβέρνηση καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να περιμένει να συμφωνεί κανένας λογικός πολίτης με αυτόν τον νόμο-ντροπή για τη χώρα. Υπέροχες ελληνικές παραλίες που αντέξανε χιλιάδες χρόνια θα καταστραφούν με το -ύποπτο- «έτσι θέλω της παρούσας κυβέρνησης.
Ποιους εξυπηρετεί αυτός ο νόμος;
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ! Ν-Τ-Ρ-Ο-Π-Η ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!!!
Είναι απαράδεκτο να ψηφιστεί ως έχει το παρόν κείμενο διότι οι ασάφειες αφήνουν μεγάλα περιθώρια για την καταστροφή της εικόνας και της οικολογικής ισορροπίας των ελληνικών παραλιών. Επισημαίνονται τα εξής σημεία (σύμφωνα και με τη γνώμη του WWF – Παγκοσμίου Ταμείου για τη Φύση):
– Νομιμοποιούνται επιχειρηματικής χρήσης αυθαίρετα και καταπατήσεις έναντι τιμήματος και δίχως ουσιαστική εκτίμηση περιβαλλοντικής επίπτωσης.
– Επιτρέπεται η εξ’ολοκλήρου κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις.
– Καταργείται στην πράξη ο κοινόχρηστος χαρακτήρας του αιγιαλού εφόσον τίθεται στην ευχέρεια του ιδιοκτήτη «να αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα του ακινήτου που καταλαμβάνεται από τη ζώνη παραλίας».
– Αφήνονται εκτός προστασίας οι όχθες πολλών και μεγάλων λιμνών, οι οποίες χαρακτηρίζονται «μικρές» και οι περισσότερες από τις οποίες αποτελούν πολύτιμο οικολογικό πόρο.
– Γίνεται προαιρετική η χάραξη παραλίας, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά την οριοθέτηση της ζώνης προστασίας και τη διαπίστωση παρανομιών και καταπατήσεων.
– Αγνοείται ο προ τριετίας νόμος για τη βιοποικιλότητα, που επιβάλλει την οριοθέτηση και προστασία της «κρίσιμης παράκτιας ζώνης».
Παράλογο και επικίνδυνο σχέδιο που θα επιφέρει ανεπανόρθωτες καταστροφές.
1. δεν νοείται να νομιμοποιούνται τα αυθαίρετα και να ενθαρρύνονται νέα με τις ευλογίες τού νόμου
2. Οι παραλίες είναι αγαθό που ανήκει σε όλους τους πολίτες αυτής τής χώρας και έτσι πρέπει να παραμείνουν: ελεύθερες και προσβάσιμες
3. Οι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα για το φυσικό κάλλος και αυτό πρέπει να διαφυλαχτεί πάσει θυσία. Η αύξηση του τουρισμού πρέπει να γίνει πουλώντας αυτό ακριβώς το προϊόν και όχι κτίρια+ξαπλώστρες παντού+bar παντού. Εχουμε ένα καταπληκτικό προϊόν. Ας το πουλήσουμε έξυπνα.
Είναι αδιανόητο μια κυβέρνηση που υποσχόταν να σώσει μια και καλή τη χώρα («») να προωθεί νομοσχέδιο το οποίο παραδίδει με τόση ευκολία τις παραλίες στον κάθε τυχάρπαστο, χωρίς κανένα σχέδιο, χωρίς περιορισμούς και όρους στο όνομα της «ανάπτυξης». Αντί να κατεδαφίζονται τα αυθαίρετα, η κυβέρνηση δίνει την ευκαιρία/ευκολία στους καταπατητές να νομιμοποιήσουν τα αυθαίρετά τους. Όποιος έχει χρήμα δηλαδή κάνει το κομμάτι του. Η παραλία ανήκει σε όλους. Αντί να δίνει τις παραλίες σε επιχειρηματίες, η κυβέρνηση οφείλει να τις διαφυλάξει ως κόρη οφθαλμού και να εγγυηθεί την ελεύθερη πρόσβαση σε αυτές, ειδικά για τις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες.
Η λέξη ντροπή είναι πολύ λίγη για να περιγράψει το «εγχείρημα».
καλέ θέλω κι εγώ ένα καταπατημένο οικοπεδάκι στην Ακροθαλασσιά!!!
Ένα νομοσχέδιο με ανεπίτρεπτες ασάφειες που ξεκλειδώνει παραθυράκια και ανοίγει το δρόμο για την πλήρη αλλοίωση της ακτογραμμής. Αντιεπιστημονικό, αντισυνταγματικό και πέρα από την έννοια του δημόσιου συμφέροντος, καθώς:
• Νομιμοποιεί επιχειρηματικής χρήσης αυθαίρετα και καταπατήσεις έναντι τιμήματος και δίχως ουσιαστική εκτίμηση περιβαλλοντικής επίπτωσης.
• Επιτρέπει την ολοκληρωτική κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις.
• Καταργεί στην πράξη τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού και θέτει στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του ακινήτου «να αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα του ακινήτου που καταλαμβάνεται από τη ζώνη παραλίας».
• Αφήνει εκτός προστασίας την παρόχθια ζώνη πολλών και μεγάλων λιμνών, τις οποίες χαρακτηρίζει «μικρές» και οι περισσότερες από τις οποίες αποτελούν πολύτιμο οικολογικό πόρο.
• Καθιστά προαιρετική τη χάραξη παραλίας, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά την οριοθέτηση της ζώνης προστασίας και τη διαπίστωση παρανομιών και καταπατήσεων.
• Αγνοεί τον προ τριετίας νόμο για τη βιοποικιλότητα, που επιβάλλει την οριοθέτηση και προστασία της «κρίσιμης παράκτιας ζώνης».
Είναι αδιανόητο το υπουργείο να προτείνει νόμο ο οποίος καταργεί την χρήση των παραλιών με τόσο βάναυσο τρόπο.
Υπενθυμίζω ότι η WWF έχει αναφέρει ότι ο νόμος:
• Νομιμοποιεί επιχειρηματικής χρήσης αυθαίρετα και καταπατήσεις έναντι τιμήματος και δίχως ουσιαστική εκτίμηση περιβαλλοντικής επίπτωσης.
• Επιτρέπει την ολοκληρωτική κατάληψη παραλιών από επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις.
• Καταργεί στην πράξη τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του αιγιαλού και θέτει στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του ακινήτου «να αφήσει σε κοινή χρήση το τμήμα του ακινήτου που καταλαμβάνεται από τη ζώνη παραλίας».
• Αφήνει εκτός προστασίας την παρόχθια ζώνη πολλών και μεγάλων λιμνών, τις οποίες χαρακτηρίζει «μικρές» και οι περισσότερες από τις οποίες αποτελούν πολύτιμο οικολογικό πόρο.
• Καθιστά προαιρετική τη χάραξη παραλίας, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά την οριοθέτηση της ζώνης προστασίας και τη διαπίστωση παρανομιών και καταπατήσεων.
• Αγνοεί τον προ τριετίας νόμο για τη βιοποικιλότητα, που επιβάλλει την οριοθέτηση και προστασία της «κρίσιμης παράκτιας ζώνης».
Ο νόμος δεν αποτελεί πρωτοβουλία για επένδυση, αλλά παράδοση δημόσιας περιουσίας προς όφελος αυτών που την καταπάτησαν και αυτών που έχουν τον τρόπο να κερδοσκοπίσουν από αυτήν εις βάρος της κοινωνίας.
Ζητώ την πλήρη απόσυρση και επαναδιατύπωση του νόμου.
Με εκτίμηση,
Στράτος Σαφιολέας, Ph.D.
ΟΧΙ στη νομιμοποιήση αυθαιρέτων. ΟΧΙ στην παραχώρηση χρήσης για επιχειρηματικούς σκοπούς ή για την εκτέλεση επιχειρηματικών έργων. Η πρόταση τέτοιων άρθρων είναι τελείως κοντόφθαλμη αφού όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τα τουριστικά συμφέροντα της χώρας, αλλά αποτελεί τον πιο σίγουρο τρόπο καταστροφής της μοναδικότητας της ελληνικής ακτογραμμής.
Έναρξη ισχύος 1/10/2014. Όχι λίγο πριν τη νέα καλοκαρινή περίοδο 2014.
το φυσικό περιβάλον δεν ανήκει σε κανέναν. εχουμε υποχρεωση να το διαφυλάξουμε και να το παραδωσουμε στα παιδια μας.
απομάκρυνση των αυθαιρετων κατασκευων απο τις ακτες και τα δαση.
ελευθερη προσβαση σε ολες τις ακτες.
οι τουριστες που ερχονται στην ελλαδα, θελουν να απολαυσουν τις φυσικες ομορφιες τις χωρας και να επισκεφθουν ιστορικους τοπους.
αλλιως πανε ιμπιζα, καραιβικη, ταυλανδη…
ή μενουν στο all inclusive ξενοδοχειο τους σαν τους φυλακισμενους στα κελια. για αυτους δεν χρειαζεται παραλια. την βγαζουν στην πισινα. βαλτε τα all-inclusive σε σκουπιδοτοπους και αυτοι θα ειναι στην πισινα.
οι υπολοιποι θελουμε τις παραλιες και τα δαση μας προσβασιμα και δημοσιους χωρους.
οικολογικη αναβαθμηση ελευθερου αιγιαλου και παραλιων, με δωρεαν ομπρελες και ξαπλωστρες , για ολο τον κοσμο ελληνες και ξενους τουριστες .Kατασκευη καντινων και beach bar του εκαστοτε Δημου με οικονομικες τιμες προιοντων , χωρις μεσαζοντες!Οι μεγαλες ξενοδοχειακες μοναδες να κτιζονται μονο σε βραχωδη αιγιαλο ,με κλιση εδαφους 10%
Πρόκειται για πρόχειρη δουλειά εκ μερους του υπουργείου και αυτό μπορεί καποιος να το αντιληφθεί με μια γρηγορη ανασκόπηση της ανάρτησης. Οι ελληνικές ακτες δεν μπορουν να περάσουν στην λογική των οριζόντιων μέτρων.
Θα πρεπει να εργασθείτε παραπάνω πανω σε αυτό το κείμενο και πιθανά να χρειαστει να παραχωρήσετε την κυβέρνηση αν δε το κάνετε σωστά.
Συμφωνώ με το παρακάτω σχολιο και επαναδημοσιεύω:
4 Μαΐου 2014, 16:10 | Γεράσιμος Κορρές Φυσικός Ωκεανογράφος/ Κύριος Ερευνητής ΕΛΚΕΘΕ Μόνιμος Σύνδεσμος
Τα ιδιαίτερα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια (6 μήνες) που δίνονται κατά την παράγραφο 3 του άρθρου 3 στις Κτηματικές Υπηρεσίες για τον έλεγχο της ορθότητας των προσωρινών οριογραμμών υποδηλώνουν ανεξήγητη βιασύνη από πλευράς Υπουργείου και πρακτικά δεν δίνουν στις Υπηρεσίες αυτές τα περιθώρια για ουσιαστικούς ελέγχους. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων θα οδηγήσουν στη de facto αποδοχή των προσωρινών οριογραμμών από πλευράς Κτηματικών Υπηρεσιών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσωρινή οριοθέτηση του αιγιαλού γίνεται σύμφωνα με τα στοιχεία της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. η οποία για την χάραξη της οριογραμμής χρησιμοποίησε την μεθοδολογία της φωτοερμηνείας με χρήση ορθοφωτοχαρτών που σαν μέθοδος εμφανίζει κατά περίπτωση εγγενή προβλήματα (αδυναμία απόδοσης βαθυμετρίας και μορφολογίας βυθού, κλίσης δέντρων, αδυναμία διάκρισης ποιοτικών διαφορών στο υλικό της ακτής) και εικάζεται ότι σε αρκετές περιπτώσεις τείνει να αποδίδει το όριο του αιγιαλού πιο κοντά στην ακτογραμμή από ότι στην πραγματικότητα βρίσκεται (απώλεια κοινόχρηστου χώρου).
Ο αιγιαλός ως εξαρτώμενος από διάφορα φυσικά φαινόμενα και διεργασίες (κυματισμοί, μόνιμες ή παροδικές μεταβολές της στάθμης της θάλασσας, φυσική ή ανθρωπογενής διάβρωση της ακτής, μεταφορά και απόθεση φερτών υλικών) τα οποία μπορούν να μεταβάλλονται στο χρόνο (πχ φυσικές ή ανθρωπογενείς κλιματικές μεταβολές) πρέπει να οριοθετείται βάσει διεπιστημονικών και επαρκώς τεκμηριωμένων κριτηρίων έχοντας πάντα κατά νου ότι η οριοθέτησή του είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία.
Με μία γρήγορη ματιά θεωρώ πως το νομοσχέδιο αυτό είναι παράλογο και επικίνδυνο για όλους τους πολίτες αλλά και για τον τουρισμό. Υπάρχουν αρκετές ασάφειες ειδικά στο κομάτι για τις παραχωρήσεις. Ενισχύεται έκδηλα η ιδιωτικοποίηση και το μπάζωμα των ακτών. Να αποσυρθεί άμεσα.
Αυτός ο νομος ειναι απαραδεκτος.
Τα οικονομικά οφέλη θα ειναι μονο πρόσκαιρα και δε θα βελτιωθεί ο τουρισμός. Οι τουριστες που ερχονται στη χωρα μας, ερχονται γιατι ακο΄μα θεωρείται «παρθενα» και δεν εχει καταντησει miami!
Γιαυτο το λογο εχουν συνεχη τουριστικη ανάπτυξη περιοχές απομονωμενες, αγονες, παρθενες, με μικρες πανσιόν, καθαρές και αναξιοποιητες παραλίες.
Οι μονοι που θα ωφεληθούν από αυτό τον νομο ειναι οι ιδιοκτητες μεγάλων ξενοδοχειακών μοναδων.
Οι Έλληνες, οι τουρίστες, η αισθητική, η ελευθερη πρόσβαση στις παραλίες, το περιβάλλον θα ειναι οι σιγουροι χαμενοι!
ενα καλο εμεινε σε αυτη τη χωρα. μην το καταστρεφετε και αυτο!!!
Ο ελληνικός λαός υποφέρει χρόνια τώρα από τις λανθασμένες πρακτικές που έχουν υιοθετήσει όλοι αυτοί οι αρμόδιοι- αναρμόδιοι..Σταματήστε πια να σκέφτεστε με μοναδικό γνώμονα το χρήμα και την οικονομική εκμετάλλευση των πάντων και αρχίστε απλά να σκέφτεστε, έστω και λίγο, το συμφέροντου ΈΛΛΗΝΑ πολίτη, που σας έχει βάλει με την ψήφο του, καλώς ή κακώς, σε αυτή τη θέση που είστε.
Σας θυμίζω ότι η WCED (World Commission for the Environment and Development – Παγκόσμια Επιτροπή για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη), με την έκθεση Brundland, όρισε ως αειφόρο ανάπτυξη «…αυτή που ικανοποιεί τις ανάγκες του παρόντος, χωρίς να μειώνει την ικανότητα των μελλοντικών γενεών ανθρώπων να ικανοποιήσουν τις δικές τους».
Μην καταστρέψετε τη δυνατότητα των επόμενων γενεών να απολαμβάνουν ανεμπόδιστα τον φυσικό πλούτο τις χώρας μας…ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ το νομοσχέδιο ΤΩΡΑ.
άλλο ένα πρόχειρο νομοσχέδιο , δυστυχώς τα αποτελέσματα δε θα είναι άμεσα αλλά μετά από κάμποσα χρόνια θα είναι μη αναστρέψιμα…
Αλήθεια έχετε σκεφτεί τις περιβαλοντολογικές επιτπωσεις;
Αλήθεια έχετα λάβει υπόψη σας τις ανάγκες των τουριστών … αρκετοί τουρίστες κυριώς υψηλού οικονομικού επιπέδου που έρχονται στη χώρα μας ενδιαφέρονται για το φυσικό κάλλος και όχι για τα beach bars ή για τα υπερπολυτελή κατασκευάσματα… τέτοια υπάρχουν πολλά σε άλλα μέρη Dubai – Riviera – Monaco κλπ Στην ελλάδα έρχονται ακόμα για το φυσικό κάλος.
Ομολογώ δε διάβασα όλα τα άρθρα του νομοσχεδίου αλλά από άλλα σχόλια σε συγκεκριμένα σημεία του νομοσχεδίου έβγαλα το συμπέρασμα ότι το νομοσχέδιο είναι αδούλευτο και εξυπηρετεί έστω και ακούσια επιχειρηματικά συμφέροντα.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΓΡΑΦΤΕΙ ΣΕ ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ.
Ελπίζω πραγματικά να λάβετε υπόψη σας όλα τα προλεχθέντα.
Δουλεύω στο εξωτερικό και συζητώντας με τον κόσμο, αυτό για το οποίο είναι πιο γνωστή η Ελλάδα είναι οι υπέροχες παραλίες της. Δε νομίζω ότι με την επιχωμάτωσή τους θα συνεχίσουν να αποτελούν το ατού του ελληνικού τουρισμού, ειδικά όταν χώρες όπως Τουρκία, Κροατία κλπ έχουν να προσφέρουν εξίσου όμορφα τοπία σε πολύ χαμηλότερες τιμές.
Και ακόμη και τις προεκτάσεις που αυτή η υποβάθμιση έχει στον τουρισμό να μη λάβουμε υπόψη, όταν τίθεται σε ερώτημα η δυνατότητα των πολιτών να έχουν άμεση πρόσβαση σε παραλίες χωρίς να πρέπει να πληρώνουν γι αυτό, δεν υπάρχουν περιθώρια να ταχθούμε υπέρ ενός τέτοιου νόμου.
Καλή η οικονομική ανάπτυξη, αλλά με κάποια όρια. Δε μπορούμε να τα ισοπεδώνουμε όλα στο όνομα της ανάπτυξης.
Ο καθε κυριος Στουρνάρας ας σεβεται περισσοτερο τη θέση του, τους πολίτες και την ίδια του τη χωρα
πριν θέσει αγοραστική αξία και στον αέρα που αναπνέουμε.
ΣΩΣΤΟΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΛΗΦΘΟΥΝ ΥΠΟΨΙΝ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΘΕΙ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ.
Γενικά, ο νόμος δεν κινείται στην κατεύθυνση προστασίας του περιβάλλοντος και προστασίας των περιοχών ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους όπως είναι η πλειονότητα των ελληνικών ακτών.
Είναι αμφίβολο, ως απίθανο αν θα επιφέρει ακόμη και οικονομικά οφέλη για την Εθνική Οικονομία, πέρα από τα εξόφθαλμα οφέλη που θα αποφέρει στους επιχειρηματίες που εκμεταλλεύονται επί χρόνια τον πλούτο των ακτών της χώρας.
Σε συνδυασμό και με το νομοσχέδιο για την παραχώρηση των κατεχόμενων εκτάσεων σε ιδιώτες, θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο κύμα αιτήσων γι επαναχάραξη αιγιαλού με σοβαρούς κινδύνους για όλους.
Οφείλουμε να προστατεύσουμε το δικαίωμά μας στην ελεύθερη, ανεμπόδιστη επίσκεψη, παραμονή, διέλευση και κολύμβηση στις παραλίες και αιγιαλούς μας. Οφείλουμε να προστατεύσουμε το φυσικό περιβάλλον. Οφείλουμε να εμποδίσουμε την ψήφιση αυτού του αισχρού νομοσχεδίου, το οποίο ανοίγει τον δρόμο στην νομιμοποίηση των αυθαιρεσιών των ξενοδόχων και στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας μας. Έχουμε υποχρέωση να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές, όσα ελεύθερα μας κληροδότησαν οι προηγούμενες. Η Ελλάδα δεν ανήκει σε κανέναν. Είμαστε όλοι φιλοξενούμενοι. Ας σεβαστούμε τα δικαιώματα των παιδιών μας.
Απατάστε αν νομίζετε οτι θα ξεπουλήσετε τα πάντα.
Έρχεται το μαύρο στις εκλογές. Πιο μαύρο δεν γίνεται.
Στην περίπτωση των πλωτών εξεδρών και πάρκων αναψυχής καλό είναι η ισχύ να είναι άμεση (αν ψηφιστεί σύντομα ) μην χαθεί και αυτό το καλοκαίρι επειδή η λιμενικές αρχές έχουν έτοιμες τις διαδικασίες αδειοδότησης .
Ο νόμος στην ολότητά του είναι γενικόλογος.
Στοχοποιείται μεν η επίλυση ΚΑΠΟΙΩΝ χρόνιων προβλημάτων αλλά χρειάζεται ΠΟΛΛΗ δουλειά ακόμα.
Ανοίγει νέα αδιερεύνητα μέτωπα εφαρμογών που είναι αναγκαίο να ρυθμιστούν με μεγάλητερη σαφήνεια και λεπτομέρεια και να προβλεφθούν περισσότερες υποπεριπτώσεις της κάθε περίπτωσης.
Αν ψηφιστεί ως έχει θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απο όσα πάει να επιλύσει.
Κύριοι, με τι προσωπικό θα τα κάνουν όλα αυτά οι Κτηματικές???????????????? Με τα 2-3 άτομα (και συχνά με 1 ή και χωρίς μηχανικούς) που υπηρετούν στην κάθε μια? Άντε κι εγιναν και 4-5 (που δεν το βλέπω).Και λύθηκε το πρόβλημα?
Εύκολα ψηφίζονται οι νόμοι αναρωτηθήκατε όμως αν πρακτικά εφαρμόζονται?
Θα συμφωνήσω με την άποψη της κας| Αρτεμις Σούγκαρτ Μόνιμος ΣύνδεσμοςΣυνοπτικά
ΟΧΙ στην αφαίρεση περιορισμών που μπορούν να παραχωρηθούν σε απλή χρήση.
ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ στην αφαίρεση αναφορών στην υποχρέωση ελεύθερησ και απρόσκοπτης πρόσβασης στον αιγιαλό καθώς και στην απαγόρευση της παραχώρησης αποκλειστικής χρίσης αιγιαλού και παραλίας.
ΟΧΙ ΟΧΙ ΞΑΝΑ ΟΧΙ στο παραπάνω.
ΟΧΙ στη δημιουργία μόνιμων κατασκευώμ από ιδιώτες για επιχειρηματικό σκοπό.
ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΩΣ στην επιχωμάτωση θαλάσσιου χώρου για την εξυπηρέτηση επιχειρηματικής δράσης.
ΚΑΙ ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΟΧΙ στην δυνατότητα νομιμοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών για κατοικία ή επιχειρηματικού σκοπού. Τίποτα από όλα αυτά δεν θα βοηθήσει τον τουρισμό. Το πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι το εκπληκτικό και σχετικά παρθένο φυσικό θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον. Περισσότερα οφέλει θα έχει ο τουρισμός αν το προστατέψετε αυτό παρά αν το καταστρέψτε. Και φυσικά ΟΧΙ σε οποιαδήποτε ρύθμιση ανατρέπει την υποχρέωση ελεύθερης πρόσβασης στον αιγιαλό.
Είναι αδιανόητο να απαγορεύεται η πρόσβαση στις παραλίες ή τις ακτές. Παραβιάζει την ελευθερία του ατόμου. Μπορεί άνετα να υπάρξει οικονομική αξιοποίηση χωρίς απαγόρευση πρόσβασης από τους πολίτες.
Συνοπτικά
ΟΧΙ στην αφαίρεση περιορισμών που μπορούν να παραχωρηθούν σε απλή χρήση.
ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ στην αφαίρεση αναφορών στην υποχρέωση ελεύθερησ και απρόσκοπτης πρόσβασης στον αιγιαλό καθώς και στην απαγόρευση της παραχώρησης αποκλειστικής χρίσης αιγιαλού και παραλίας.
ΟΧΙ ΟΧΙ ΞΑΝΑ ΟΧΙ στο παραπάνω.
ΟΧΙ στη δημιουργία μόνιμων κατασκευώμ από ιδιώτες για επιχειρηματικό σκοπό.
ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΩΣ στην επιχωμάτωση θαλάσσιου χώρου για την εξυπηρέτηση επιχειρηματικής δράσης.
ΚΑΙ ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΟΧΙ στην δυνατότητα νομιμοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών για κατοικία ή επιχειρηματικού σκοπού.
Τίποτα από όλα αυτά δεν θα βοηθήσει τον τουρισμό. Το πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι το εκπληκτικό και σχετικά παρθένο φυσικό θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον. Περισσότερα οφέλει θα έχει ο τουρισμός αν το προστατέψετε αυτό παρά αν το καταστρέψτε.
Και φυσικά ΟΧΙ σε οποιαδήποτε ρύθμιση ανατρέπει την υποχρέωση ελεύθερης πρόσβασης στον αιγιαλό.
Με τόσες υπουργικές αποφάσεις που απαιτούνται για την εφαρμογή του, είναι αμφίβολο αν επαρκει το διάστημα μεχρι την ισχύ του. Το πιθανότερο είναι να μη λειτουργήσει ο νόμος στο χρόνο που πρέπει, κρατώντας μας ομήρους των υπουργικών αποφάσεων. Καλό είναι ο νόμος να ψηφιστεί τη χειμερινή περίοδο και οχι τη καλοκαιρινή που ο τουρισμός είναι στο ζενίθ του (βλέπε παράδειγμα τον Νόμο για τις πλωτές εξέδρες που ψηφίστηκε Απρίλη του 2014 και είναι αμφίβολο αν αδειοδοτηθούν πρίν το καλοκαίρι) γιατί θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση.