Ποιες άλλες προτάσεις έχετε για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
739 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Ως κατοικος Τσικαλιών Μέσα Μάνης,αντιμετωπίζοντας κινδύνους υπαρξης,θεωρώ αδύνατη τη συλλογή αποδείξεων καθόσον αν ζητηθούν δεν πρόκειται να εξυπηρετηθούμε ξανά σε μια περιοχή δύσβατη και επικύνδυνη με ανυπαρξία συγκοινωνίας.Να ευρεθεί μια φόρμουλα διασταυρωσης στοιχείων κι εμείς να τύχομε των εκπτώσεων που δικαιούμεθα καθόσον τα οικονομικά βάρη είναι δυσβάσταχτα λόγω μακρόχρονης ασθενείας του συζυγου μου και συνακόλουθα δυσβαστάχτων δανειακών αναγκών που ακολούθησαν.
ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΎΛΟΥ ΖΩΗ
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΤΣΙΚΑΛΙΑ 230 62 ΑΡΕΟΠΟΛΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
27330 53601
Το αφορολόγητο όριο πρέπει να παραμείνει στίς 12000 ,να τιμαριθμοποιηθεί και να ειναι ανιαίο για όλους για όλους (μισθωτούς συνταξιούχους, ελευθερους επαγγελματίες) , χωρίς αποδείξεις.
Για αποδείξεις που ο φορολογούμενος θα συγκεντρώνει από συνεργεία αυτοκινήτων , τελετές γάμων, υδαυλικών, ηλεκτρολόγων , ιατρών, δικηγόρων και όλων των άλλων επαγγελμάτων που συνηθίζουν να μην εκδίδουν αποδείξεις θα πρέπει το ποσό του ΦΠΑ που καταβλήθηκε να αφαιρείται ολόκληρο από το εισόδημα του φορολογουμένου (πέραν του αφορολογήτου ,με ή χωρίς ανώτερο πλαφόν).Οισχετικά λίγες απόδείξεις αυτές ανα φορολογούμενο , θα συνυποβάλλονται με τη φορολογική δήλωση ώστε να ελέγχονται και να ακυρώνονται από τη ΔΟΥ και να μπορούν να διασταυρωθούν.Στην περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής της δήλωσης ,μπορούν να υποβάλλονται σκαναρισμένες αφού προηγουμένως ο φορολογούμενος αναγράψει επ΄αυτών το ονοματεπώνυμο και τον ΑΦΜ του (Ώστε να μη μπορούν να χρησιμοποιηθούν από αλλον).
πιστεύω ότι η φοροδιαφυγή μπορεί να αντιμετωπιστεί άμεσα με τους εξής τρόπους: επιχειρήσεις που φοροδιαφεύγουν να ελέγχονται σε βάθος 10ετίας, να υπάρχει ποινή άμεσης φυλάκισης και δήμευσης περιουσιακών στοιχείων μέχρις δεύτερου βαθμού συγγενείας.
η φοροδιαφυγή να χαρακτηριστεί αδίκημα ισότιμο της ανθρωποκτονίας από πρόθεση, τα ονόματα των φοροφυγάδων να δημοσιεύονται στον ημερίσιο τύπο επί μία εβδομάδα. επίσης, ο καταγγέλων επώνυμα φοροδιαφυγή να απαλλάσεται ως ένα βαθμό από τη φορολόγηση του για δύο έτη. σας φαίνονται σκληρά όλα αυτά; μα αν δεν παρανομήσω όσο σκληρός κι αν είναι ο νόμος δεν έχω να φοβηθώ τίποτα. ευχαριστώ.
Σχετικά με την εκτόξευση τιμών όπως ανέφεραν αρκετοί. Εδώ είναι που
θα χρειαστεί η δυναμική παρέμβαση του Κράτους. Να υπάρξουν έλεγχοι
και όχι ν’αφήσει ο Κρατικός μηχανισμός την ανεγξέλεγκτη αύξηση.
Στην ανάγκη ας προχωρήσει και σε πλαφόν τιμών.
ΝΑΙ στην ελεύθερη αγορά ΟΧΙ όμως στην ασύδοτη αγορά.
Θα πρέπει πιστεύω να γίνει άμεσα μία συνάντηση του Υπουργού Οικονομίας με τον ομόλογο του από κάποιο από τα προηγμένα κράτη π.χ Γερμανία έτσι ώστε να δοθούν συγκεκριμένες κατευθύνσεις για το πως φορολογούνται οι επιχειρήσεις εκεί, πως αποδίδουν τον ΦΠΑ κλπ. Για παράδειγμα αν επιχειρήσεις δεν κόβουν αποδείξεις και δεν αποδίδουν το ΦΠΑ να υπάρχει Online σύστημα έτσι ώστε να μπλοκάρονται οι λογαριασμοί των επιχειρηματιών στις τράπεζες και να μην είναι σε θέση ούτε να πληρώνουν τους εργαζομένους τους, ούτε να τραβούν χρήματα από τους λογαριασμούς τους κλπ. Επίσης προτείνω σε κλάδους όπου υπάρχει μεγάλη φοροδιαφυγή να επιστρέφετε άμεσα το 40% της απόδειξης από τις ΔΟΥ. Φέςρνεις για παράδειγμα έναν υδραυλικό σπίτι και του λες δώσε μου απόδειξη. Σου λέει χωρίς ΦΠΑ 100 Ευρώ και με ΦΠΑ 119. Αν πάρει ο πελάτης την απόδειξη με το ΦΠΑ δηλαδή και πληρώσει 119 Ευρώ, να πηγαίνει στη ΔΟΥ (χωρίς να βάλει την απόδειξη στη φορολογική δήλωση) και να εισπράτει άμεσα το 40% από το αντίτιμο της σε μετρητά. Δηλαδή να παίρνει στο χέρι άμεσα 47,6 Ευρώ σε μετρητά. Το ποσοστό μπορεί να κυμανθεί και σε 50% σε κάποιους κλάδους.
4-ΙΑΝ-2010
Ο τρόπος για την είσπραξη φόρων δεν είναι κατά εμέ σε σωστό δρόμο και ειδικά στο ΦΠΑ διότι μιλάμε για ένα μεγάλο φόρο που είναι δέλεαρ σε ορισμένους κατεργαρεους, να στήνουν επιχειρήσεις μαϊμού, και να το καρπώνονται.
Και δια της νομίμου οδού και εδώ πάλι υπάρχει πρόβλημα με τον ισολογισμό που υπάρχει μεταξύ της αγοράς και της πώλησης.
Π.χ. επαγγελματίας αγοράζει πάγιο προϊόν για την εργασία του αξίας 10000€ και καταβάλει ΦΠΑ 19% 1900€ ο ίδιος για εργασία που κάνει, κόβει τιμολόγιο 10000€ και εισπράττει ΦΠΑ 19% 1900€ με τον ισολογισμό που νόμιμα εφαρμόζει δεν αποδίδει καθολου ΦΠΑ.
Παράδειγμα άλλο. Έμπορος αγοράζει προϊόν 500€ και καταβάλει ΦΠΑ 95€ το προϊόν αυτό με 25% έχει κέρδος 125€ θα αποδώσει ΦΠΑ στο κράτος 23,75€ και ο τελικός αγοραστής θα το πληρώσει 743,75€
Τι μπορούσε να γίνει εάν ο φόρος ΦΠΑ ήταν 3% και ήταν εισπρακτέος σε κάθε συναλλαγή.
Στη πρώτη περίπτωση το κράτος από μηδενικό φόρο είσπραξης θα εισπράξει 300+300=600€
Στη δεύτερη περίπτωση το κράτος θα εισπράξει 34€ ενώ ο καταναλωτής θα πληρώσει λιγότερα στην αγορά του δηλαδή 663€. Αντί των 23,75€ φόρο για το κρατος και ο καταναλωτής να πληρώνει στη τελική του τιμή περισσότερο, στα 743,75€
Τελικό συμπέρασμα μικρότεροι φόροι και εισπρακτέοι παρά μεγάλοι και χαμένοι.
Για τα καύσιμα. Η αγορά τους στα διυλιστήρια να γίνεται χωρίς φόρο και ο φόρος να καταβάλλεται στην αντλία του πρατηρίου οταν μπαινει το καύσιμο στα οχήματα.
Ποιος θα βάλει στο πρατήριο λαθραίο η κλεμμένο καύσιμο όταν οι φόροι θα έπονται του καυσίμου.
Σας ευχαριστώ ΣΤΑΘΗΣ ΓΚΟΒΑΣ
Γενικά περί ταμειακών μηχανών
Η εγκατάσταση απλών – συμβατικών ταμειακών μηχανών σε καταστήματα – επιχειρήσεις δεν θα αποφέρει κανένα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα στα οποία προσβλέπει το Υπουργείο Οικονομικών.
Θα πρέπει οι Μηχανογραφικοί σας Σύμβουλοι να βρουν ένα σύστημα και τρόπους κατά τους οποίους θα πρέπει κατά την στιγμή της πώλησης και ο λιανικός πελάτης να είναι αναγκασμένος να παραλαμβάνει την λιανική απόδειξη και ο πωλητής / καταστηματάρχης όσο γίνεται παρά την θέλησή του, να εκδίδει την λιανική απόδειξη.
Και οι δύο άκρως σημαντικοί αυτοί παράγοντες γίνονται πολύ περισσότερο εφικτοί από την χρήση ενός μικρού μηχανογραφημένου λογισμικού συστήματος.
Υπάρχουν μηχανογραφικές λύσεις για την επίτευξη της παραπάνω κατάστασης – ενδεικτικά αναφέρω την χρήση RF – πρακτικό παράδειγμα είναι τα αντικλεπτικά συστήματα που βλέπουμε σε καταστήματα πώλησης ρούχων – δίσκων κ.α.
Βέβαια το παραπάνω μπορεί να κριθεί μη πρακτικό και εξεζητημένο στα περίπτερα και εν γένει στα καταστήματα λιανικής πώλησης – ρούχα – στεγνο-καθαριστήρια και πλειάδα άλλων καταστημάτων.
Σκεφτείτε μόνο τον βαθμό ελέγχου που μπορεί να έχει το Υπουργείο Οικονομικών, ιδιαίτερα με την ενδεχόμενη online σύνδεση με τις ΔΟΥ ή κατάλληλα κέντρα αποδοχής στοιχείων – αντίστοιχα με αυτά των παρόχων υπηρεσιών Διαδικτύου.
Αυτή όμως η υποδομή η οποία δεν είναι δαπανηρή αλλά άκρως αποτελεσματική για το Κράτος, την Φοροδιαφυγή χρειάζεται μία σοβαρή λήψη αυτής της απόφασης και υλοποίησης αυτών των κέντρων, από το Κράτος.
Οι ταμειακές μηχανές οι οποίες είναι παρωχημένες έχουν πολλά τεχνικά μειονεκτήματα και ελλείψεις θα πρέπει να αντικατασταθούν με ολοκληρωμένα μηχανογραφημένα λογισμικά συστήματα για τους λόγους που τεκμηριώνονται και παρουσιάζονται – εν πειλήψει – στο/ην άρθρο υπόμνηση αυτό/ή.
Παναγιώτης Β. Μυλωνάς
Προγραμματιστής Η/Υ – Μηχανικός Λογισμικού –
Αναλυτής Συστημάτων Η/Υ – Δ/ντής Τμ. Μηχ/σης
(Dip.H.E. – B.Sc. – M.Sc. U.K.)
Κε Υπουργέ,
Η πρόταση για συμμετοχή των αποδείξεων στη διαμόρφωση του αφορολόγητου είναι μία αρχή.
Προσωπικά πιστεύω ότι το σύνολο του αφορολόγητου θα πρέπει να διαμορφώνεται από τις αποδείξεις των δαπανών διαβίωσης το δε αφορολόγητο δεν θα πρέπει να έχει κάποιο πλαφόν ωστε να μπορέσουμε κάποτε τα αποκτήσουμε μια πραγματική εικόνα της οικονομίας και όχι πλασματικά μεγέθη όπως έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα.
Το μεγαλύτερο εμπόδιο που θα συναντήσουμε στην εφαρμογή της πρότασης αυτής σίγουρα θα είναι η καταγραφή, ο έλεγχος και η διασταύρωση (αν ποτέ γίνει) των αποδείξεων αυτών.
Προτείνω τα εξής :
1) Εφοδιασμός όλων των πολιτών με φορολογική κάρτα (θα μπορούσε να ήταν η πολυσυζητημένη και επί μακρόν αναμενόμενη νέα αστυνομική ταυτότητα), η οποία θα έχει τσιπ και θα μπορεί να αθροίζει τις δαπάνες ανα κατηγορία.
2) Εφοδιασμός όλων των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της λιανικής (λιανεμπόρων, τεχνιτών, ιατρών κ.λ.π.) με φορολογικό τερματικό. Σε κάθε συναλλαγή με πολίτη το τερματικό θα ενημερώνει τον αντίστοιχο αθροιστή στο τσιπ της κάρτας και τη μερίδα του φορολογούμενου (κατόχου της κάρτας) στο ΚΕΠΥΟ , ενώ θα τυπώνει και χαρτάκι όπως γίνεται με τις πιστωτικές κάρτες για επαλήθευση από τον πελάτη φορολογούμενο την ίδια στιγμή.
Η τεχνογνωσία υπάρχει μιας και ήδη χρησιμοποιείται αντίστοιχο σύστημα στις πιστωτικές κάρτες (βλέπε προγράμματα Bonus της ΕΤΕ και ΑΛΦΑ).
Με τον τρόπο αυτό το σύνολο των πληροφοριών για τις πραγματοποιηθείσες συναλλαγές είναι στην διάθεση μας άμεσα οπότε θα :
Μπορούμε κατα συνέπεια να ελέγξουμε την απόδοση του Φ.Π.Α. έγκαιρα και όχι το νωρίτερο στο μέσον του επόμενου έτους.
Οι φορολογούμενοι δεν υποχρεούνται σε συλλογή παραστατικών και δεν αυξάνεται ο όγκος της γραφειοκρατίας.
Έχουμε στη διάθεση μας, έγκαιρα, στατιστικά στοιχεία για τον όγκο και το είδος των δαπανών μιάς και στη μερίδα του κάθε φορολογούμενου στο ΚΕΠΥΟ τηρούνται ξεχωριστοί αθροιστές για κάθε κατηγορία δαπανών. Έτσι κατά περίπτωση μπορούμε να αυξομειώνουμε το συντελεστή έκπτωσης (με αντίστοιχη καμπάνια για παρότρυνση συλλογής αποδείξεων) για κάποιες κατηγορίες δαπανών όταν βλέπουμε ότι έχουμε υστέρηση δηλωθέντος Φ.Π.Α. από τους αντίστοιχους επαγγελματίες.(πχ τεχνίτες κ.λ.π.)
Οι φορολογούμενοι θα μπορούν περνώντας τη κάρτα τους από κατάληλους αναγνώστες καρτών που θα βρίσκονται στις ΔΟΥ να εκτυπώνουν οποιαδήποτε στιγμή τα σύνολα των αθροιστών της κάρτας τους για το τρέχον ημερολογιακό έτος.
Ήδη κυκλοφορούν τερματικά για πιστωτικές κάρτες ασύρματα, που κάνουν χρήση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας, οπότε είναι δυνατή η χρήση τους και από πλανόδιους πωλητές, οδηγούς ταξί ακόμα και στις λαικές αγορές.
Πρέπει να υπάρχουν περισσότεροι έλεγχοι στην αγορά με ελέγχους από όλους τους υπαλλήλους της εφορίας ετσι ώστε ο κάθε επιχειρηματίας να μη γνωρίζει πότε θα του έλθουν για έλεγχο. Η συγκέντρωση των αποδείξεων πρέπει να συνδεθεί με το όριο του αφορολόγητου.
Η απόδοση του ΦΠΑ από τους επιχειρηματίες πρέπει να γίνεται κάθε μήνα.
Αφού συνδεθούν online οι ταμειακές μηχανές με το TAXIS να γίνεται αυτόματα έλεγχος μη απόδοσής του και να λειτουργήσει όπως η ΔΕΗ που αν δεν πληρώσεις σου κόβει το ρεύμα, εδώ να μπαίνει λουκέτο με παρέμβαση εισαγγελέα. Ετσι αποφεύγετε η συσώρευση μη αποδοτέου ΦΠΑ και μετά εξαφανίζεται ή δεν έχει ακίνητη περιουσία για κατάσχεση.
Επίσης οι επιστροφές ΦΠΑ που τώρα είναι ένα χάος θα ελέγχονται καλύτερα αφού θα γνωρίζουν οι εφορίες ποιές επιχειρήσεις είναι συνεπείς ποιές αεριτζίδικες και ποιές εικονικές.
Με τους καθηγητές και δασκάλους που είναι διορισμένοι αλλά κάνουν ιδιαίτερα με τρελά λεφτά και αφορολόγητα πως θα τους πιάσετε; Απαγορεύστε τα ιδιαίτερα με την απειλή οτι οποιος συλληφθεί θα απολυθεί και επιρρίψτε και ευθύνες στους διευθυντές των σχολείων και διευθύνσεων αβάθμιας και 2βάθμιας εκπαίδευσης για τις διευκολύνσεις που τους παρέχουν. Ετσι θα δημιουργηθούν κενές θέσεις για τους αδιόριστους και αν τους δοθούν και μόρια σε μελλοντική πρόσληψη, για τα ιδιαίτερα που θα κάνουν, θα τα δηλώνουν και θα φορολογούνται
Όσον αφορά την έκδοση ταμειακών αποδείξεων στα περίπτερα μπορώ να δηλώσω υπεύθυνα ότι θα πρέπει να εγκατασταθούν ολοκληρωμένα μηχανογραφικά συστήματα συνδεδεμένα με φορολογικούς μηχανισμούς οι οποίοι εκδίδουν νόμιμες αποδείξεις λιανικής.
Δεν θα επιφέρει κανένα αποτέλεσμα η εγκατάσταση και χρήση ταμειακών μηχανών – όπως ακούγεται από τα Μ.Μ.Ε. αυτές τις ημέρες.
Οι λιανικοί πελάτες των περιπτέρων δεν θα ζητούν αποδείξεις – θα βρεθεί πάλι κάποιο «κόλπο» από τους περιπτεριούχους – έτσι ώστε να μη εκδώσουν ταμειακές αποδείξεις – ακριβώς από τον τρόπο με τον οποίο δεν χρησιμοποιήθηκαν όλες αυτές οι χιλιάδες ειδικές εκτυπωτικές μηχανές που είναι εγκατεστημένες, είναι συνδεδεμένες με τα ταξίμετρα σε όλα τα ταξί της χώρας και ΔΕΝ χρησιμοποιούνται !!
Δηλώνω υπεύθυνα ότι οι περιπτεριούχοι δέχονται και έναν μεγάλο όγκο ατιμολόγητων αγορών γνωστά ως μαύρα από πλανόδιους μικρο-πωλητές οι οποίοι και δεν τους χρεώνουν ΦΠΑ και εκείνοι με την σειρά τους πωλούν αυτά τα αγαθά, σε κανονικές τιμές λιανικής, φοροδιαφεύγοντας.
Τα παραπάνω αγαθά τα πωλούν μαζί με τα επίσημα τιμολογημένα από επίσημους προμηθευτές τους και έτσι καλύπτεται όλη η φοροδιαφυγή.
Το μηχανογραφημένο σύστημα παρακολουθεί όλο αυτό το κύκλωμα
Πρόκειται για μηχανογραφικά συστήματα ανάγνωσης γραμμωτού κώδικα barcode θα είναι πιστοποιημένα από το Υπουργείο Οικονομικών και συνδεδεμένα με ΑΔΗΜΕ φορολογικούς μηχανισμούς – όμοια με αυτά τα συστήματα Οθόνης Αφής που βλέπουμε σε γνωστά επώνυμα σημεία πώλησης Ξένου Τύπου – Ψιλικών – Ζαχαρωδών – Τσιγάρων που βλέπουμε σε σιδηροδρομικούς σταθμούς, αεροδρόμια, σε αλυσίδες mini markets.
Απτή απόδειξη της αναποτελεσματικότητας του μέτρου είναι η συντριπτική πλειοψηφία των ταμειακών μηχανών που ήδη βλέπουμε σε μίνι μάρκετ, ψιλικατζίδικα, καταστήματα πώλησης ρούχων κ.α. οι οποίες δεν χρησιμοποιούνται, οι ιδιοκτήτες αυτών των καταστημάτων, καθοδηγούμενοι απόλυτα από τους λογιστές τους, «κόβουν» ή δεν «κόβουν» αποδείξεις, ανάλογα με την λογιστική κίνηση και συμφέροντα του ισοζυγίου των αγορών / πωλήσεών τους.
Οπότε όπως βλέπετε και αυτό το μέτρο θα αποβεί άκρως αναποτελεσματικό για όλα αυτά που θέλει να πετύχει το Υπουργείο Οικονομικών.
Μόνο με ένα ολοκληρωμένο μηχανογραφικό σύστημα το οποίο θα παρακολουθεί όλη την σειρά των προμηθειών – τιμολόγησης – πωλήσεων των περιπτέρων και η κατά το δυνατόν υποχρεωτική και απρόσκοπτη – κατά την στιγμή της λιανικής πώλησης – έκδοσης της εκάστοτε ταμειακής απόδειξης – θα μπορέσει το μέτρο να αποβεί στην πρακτική αποτελεσματικό.
Με την εγκατάσταση ενός τέτοιου μηχανογραφικού συστήματος – δηλ. Ηλεκτρονικός Υπολογιστής – λογισμικό – αναγνώστης γραμμωτού κώδικα – Φορολογικός Μηχανισμός, θα μπορεί ακόμα και η Εφορία να ελέγχει online τα πωληθέντα – με μία μικρή έξτρα υποδομή – από πλευράς περιπτέρου, στο έμμεσο μέλλον.
Παναγιώτης Μυλωνάς
Οχι δεν συμφωνώ . Να υπάρχει το αφορολογητο για όλους μέχρι 12.000 και απο εκει και πέρα να μετράνε οι αποδείξεις για επι πλέον έκπτωση. Κάποιος που παίρνει μια μικρή σύνταξη, θα υποχρεωθεί να καταφύγει σε φοροτέχνη για να του κάνει τη δήλωση. Θα πληρώσει 100 , όσο περίπου και η έκπτωση που θα κερδίσει…
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Κύριοι, αν το μέτρο με τις αποδείξεις έχει σκοπό την μείωση του αφορολόγητου, τότε καλώς μεν τίθεται σαν μέτρο, αλλά κακώς τίθεται λόγω των υποσχέσεων του ΠΑΣΟΚ. Αν όμως έχει σκοπό την μείωση της φοροδιαφυγής, έχω την εντύπωση, οτι ουδέν θα προσφέρει. Αυτοί που ήδη κόβουν αποδείξεις θα συνεχίσουν να κόβουν. Οι υπόλοιποι θα συνεχίζουν να διαπραγματεύονται την έκδοσή τους. Τα κίνητρα για τον φορολογούμενο πολίτη δεν είναι και τρομερά, καθώς θα του αφαιρείται από το ετήσιο εισόδημα το ποσόν των αποδείξεων και των τεκμηρίων και έτσι θα έχει ελάχιστο υπολοιπόμενο ποσό για κάποια αγορά. Για τον λόγο αυτό και για τον φόβο των Ιουδαίων, ο πολίτης ίσως και να επιζητά την μή έκδοση απόδειξης προκειμένου να έχει κάποια μείωση στο κόστος.
Επί πλέον, πιστεύετε οτι είναι τόσο εύκολο, να καταρτίσει οποιοσδήποτε λίστες με αποδείξεις, για να τις υποβάλει στην εφορία; Ή θα αναγκαστούν πολλοί να προσφύγουν σε λογιστές, με αυξημένο πλέον κόστος για την υποβολή της φορολογικής του δήλωσης.
Και τέλος πάντων σε ποιές άλλες χώρες γίνεται αυτό το πράγμα: Αν μπορούσε κάποιος να μας φωτίσει, γιατί από τις χώρες που ξέρω εγώ η υποβολή αποδείξεων δεν γίνεται πουθενά.
Κύριοι, θεωρώ ότι γίνεται τρομερός θόρυβος στην ουσία για το τίποτε. Ο κόσμος έχει μπερδευτεί, η κυβέρνηση εμφανίζεται αμφιταλαντευόμενη και τέλος πάντων, περιμένετε πρώτα να γίνει και η διαβούλευση, και μετά αποφασίζετε τι ακριβώς θα κάνετε.
Όπως αναφέρω και σε άλλο σχόλιό μου, ο μόνος τρόπος μείωσης της φοροδιαφυγής είναι η πριμοδότηση για συναλλαγές μέσω προπληρωμένων καρτών. Οι εμπορικές επιχειρήσεις να φορολογούνται με έσοδα έξοδα, εφόσον τηρούν αποθήκη, με αγορές και τεκμήρια εφόσον δεν τηρούν αποθήκη και όλες οι συναλλαγές τους μέσω ειδικών λογαριασμών. Οι επιχειρήσεις να τηρούν βιβλία παραγγελιών και όλες οι συναλλαγές τους μέσω ειδικών λογαριασμών ή προπληρωμένωνκαρτών.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Πρέπει να υπάρχουν περισσότεροι έλεγχοι στην αγορά με ελέγχους από όλους τους υπαλλήλους της εφορίας ετσι ώστε ο κάθε επιχειρηματίας να μη γνωρίζει πότε θα του έλθουν για έλεγχο. Η συγκέντρωση των αποδείξεων πρέπει να συνδεθεί με το όριο του αφορολόγητου.
Η απόδοση του ΦΠΑ από τους επιχειρηματίες πρέπει να γίνεται κάθε μήνα.
Αφού συνδεθούν online οι ταμειακές μηχανές με το TAXIS να γίνεται αυτόματα έλεγχος μη απόδοσής του και να λειτουργήσει όπως η ΔΕΗ που αν δεν πληρώσεις σου κόβει το ρεύμα, εδώ να μπαίνει λουκέτο με παρέμβαση εισαγγελέα. Ετσι αποφεύγετε η συσώρευση μη αποδοτέου ΦΠΑ και μετά εξαφανίζεται ή δεν έχει ακίνητη περιουσία για κατάσχεση.
Επίσης οι επιστροφές ΦΠΑ που τώρα είναι ένα χάος θα ελέγχονται καλύτερα αφού θα γνωρίζουν οι εφορίες ποιές επιχειρήσεις είναι συνεπείς ποιές αεριτζίδικες και ποιές εικονικές
Συμφωνώ απόλυτα με το μέτρο των αποδείξεων αλλά δεν κατανοώ την συσχέτιση του με το αφορολόγητο όριο. Είμαι μηχανικός πληρώνομαι με δελτίο από την Ελλάδα και δηλώνω όλα τα εισοδήματα μου στην εφορία αλλά δουλεύω στο εξωτερικό. Τι αποδείξεις να κόψω στο εξωτερικό;
Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά
Θα ήθελα να αναφερθώ στις αποδείξεις. Ακούω οτι δεν θα υπολογίζονται οι αποδείξεις απο ΔΕΚΟ. Όμως στο σπίτι μας χρησιμοποιούμε το νυχτερινό ρεύμα για τη θέρμανση του χειμώνα.Εάν στις αποδείξεις συμπεριλαμβάνονται οι αποδείξεις από το πετρέλαιο, δεν είναι άδικο για εμένα και την οικογένειά μου – και υποθέτω και για πολλές άλλες οικογένειες – οι αποδείξεις από τις ΔΕΚΟ να μην υπολογίζονται?
Προτείνω την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής στον κλάδο των υδραυλικών και των ηλεκτρολόγων με τον εξής τρόπο.
Κάθε φορά που καταθέτουν μια προσφορα,οι ανωτέρω,αναγράφουν σε αυτή ξεχωριστά την συνολική τιμή και κατω από αυτή, ξεχωριστά τη τιμή με το Φ.Π.Α. Αναγκάζοντας ετσι τους πελάτες να αποδεχτούν τη τιμή της προσφοράς χωρίς το Φ.Π.Α για οικονομικούς λόγους.
Προτείνω λοιπον,να καταργηθεί η προσφορά στην οποία μπαινει ξεχωριστά το Φ.Π.Α και να ενσωματωθεί στη συνολική τιμή,ειδάλλως να θεωρηθεί ως απόπειρα για φοροδιαφυγή.
Κύριοι,
για άλλη μια φορά σ’ αυτό το κράτος το παράδοξο γίνεται δεδομένο.
Μία πανάκριβη για τα παγκόσμια δεδομένα κρατική διοίκηση, που την χρυσοπληρώνουμε μέσα από τους φόρους μας,μας δηλώνει ότι δεν μπορεί να κάνει την δουλειά για την οποία πληρώνεται, δηλαδή να μαζέψει τους φόρους και καλούμαστε να το κάνουμε εμείς, με τίμημα αν δεν το κάνουμε να «τιμωρηθούμε» με μείωση του αφορολόγητου.
Δηλαδή πληρώνουμε την ακριβή αυτή διοίκηση για να μας τιμωρεί αν δεν κάνουμε την δουλεία της, για την οποία την πληρώνουμε….
Κύριοι, εξασφαλίστε ότι ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός δεν είναι τελείως διεφθαρμένος και βγείτε να ΔΟΥΛΕΨΕΤΕ!!
Δεν είναι δυνατόν, σε εμάς που δεν είναι η δουλειά μας, να πέφτουμε καθημερινά σε περιπτώσεις που δεν δίνουν απόδειξη και οι εντεταλμένοι να κάνουν αυτόν τον έλεγχο να μην μπορούν να τις εντοπίσουν.
Επίσης η μη έκδοση απόδειξης άρα και η μη απόδοση φόρων πρέπει να αντιμετωπιστεί ως κλοπή ξένων χρημάτων (του πελάτη που τα στέλνει στο κράτος).
Ευχαριστώ για την δυνατότητα έκφρασης σκέψεων και για την φιλοξενεία.
Φοροδιαφυγή σημαίνει αφαίρεση χρημάτων και πόρων από κάποιους και μεταφορά τους σε κάποιους άλλους.Οποιος φοροδιαφεύγει δεν κλέβει το κράτος όπως ισχυρίζονται οι δήθεν επαναστάτες, αλλά τους συμπολίτες του.Είναι ποινικό αδίκημα και πολιτική πράξη(το λέω γιατί πολλοί δήθεν προοδευτικοί φοροδιαφεύγουν).
Χαμηλός ενιαίος φορολογικός συντελεστής γιά όλα τα εισοδήματα ώστε να αφαιρεθεί κάθε επιχείρημα περί αδικίας από τους φοροδιαφεύγοντες.
Από κει και μετά, αναστολή άδειας λειτουργίας της επιχείρησης γιά ένα εξάμηνο στο πρώτο κρούσμα φοροδιαφυγής,ένα έτος στο δεύτερο, αφαίρεση της άδειας στο τρίτο.
Η φοροδιαφυγή είναι το βασικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας ίσως και το μοναδικό που αν δεν υπήρχε δεν θαχρειαζόταν να συζητάμε σήμερα.
σχετικά με την κατάργηση του αφορολόγητου ορίου των 12000 ευρώ μπήκατε στα άγια των αγίων του έλληνα και θα το πληρώσετε
Εάν πρόκειται να εφαρμοστεί το μέτρο της συγκέντρωσης αποδείξεων, όπου θα πρέπει ο κάθε πολίτης να καταγράφει σε ειδικές λίστες κάθε συναλλαγή της αντίστοιχης απόδειξης με το ΑΦΜ του εμπόρου κι όλα τα λοιπά στοιχεία, προτείνω οι ειδικές αυτές λίστες να αποσταλούν στους πολίτες ΑΜΕΣΑ, ενδεχομένως μαζί με τη δήλωση για το οικονομικό έτος 2010, έτσι ώστε κάθε βδομάδα ή μήνα τα νοικοκυριά να καταγράφουν στις λίστες αυτές τις αποδείξεις που συγκεντρώνουν, καθ’όλη τη διάρκεια του έτους. Με τον τρόπο αυτό δε θα χρειαστεί δουλειά ατέλειωτων ωρών όταν θα πρόκειται να κατατεθεί η δήλωση του οικονομικού έτους 2011.
ΗΜΟΥΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΘΕΩΡΟΥΣΑ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΕΝΑ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΧΑΟΣ. ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ ΜΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΟΤΙ ΣΑΝ ΚΑΤΙ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΕ ΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΛΛΕΙΠΕ.ΜΕ ΕΥΛΑΒΙΑ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΖΗΤΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ Η ΤΟ ΨΩΜΙ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΑΝ. ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΙΤΙΚΑ ΤΕΛΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ.ΑΝ ΑΥΞΗΘΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟΝ ΤΕΛΕΙΟΤΕΡΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΠΟΤΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΟΤΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΘΑ ΦΑΝΟΥΝ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2010 ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΦΠΑ.
ΚΑΤΑΒΑΛΕΤΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ ΑΜΟΙΒΕΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑΤΙ ΑΣΚΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ .ΓΝΩΡΙΖΩ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΣΑΣ…….
Υπάρχει κάποιος τηλαφωνικός αριθμός για επώνυμες ή ανώνυμες καταγγελίες όσον αφορά το θέμα της έκδοσης αποδείξεων; Εκανα μόνος ένα μικρό έλεγχο και δεν μου δόσανε απόδειξη στο Video Club μετά όμως απο επιμονή μου δόθηκε, στο ψιλικατζίδικο όμως όπου πήρα περιοδικά δεν μου δώσανε όσο και αν επέμενα, το ψιλικατζίδικο είνα 150 μέτρα απο ΔΟΥ.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ:
Το πρόβλημα της φοροδιαφυγής έχει καταντήσει»Εθνικό Σπόρ». Η έλειψη Φορολογικής Συνείδησης από την πλειοψηφία των Ελλήνων φορολογουμένων, είναι δημιούργημα του ίδιου του Κράτους για τους εξής τέσσερις λόγους.
Α) Το Κράτος από καταβολής του μεταχειρίζεται τους πολίτες ως εκ των πρωτέρων «κλέφτες» αναγκάζοντας τους σε «άμυνα». («Αφού έτσι και αλλιώς θα μου τα πάρουν, ας τα κρύψω και ας τους να τα βρουν»). Είμαστε ίσως το μοναδικό κράτος το οποίο διαθέτει επίσημο έγγραφο Συμψηφισμού!!!!!! Η χρωστάς η δεν χρωστάς. Τι σημαίνει συμψηφισμός;
Β) Το φορολογικό μας σύστημα ήταν και είναι εντελώς άδικο γιατί ποτέ δεν λειτούργησε στην βάση του «πλήρωσε σύμφωνα με τα έσοδα σου» (διεθνώς PAYE=Pay As You Earn), με αποτέλεσμα να την πληρώνουν οι ασθενέστεροι. Και αυτό γιατί αυτοί που το σχεδίαζαν ήταν πάντα από την «άλλη πλευρά». Έτσι η αδικία μονιμοποιήθηκε και έφτιαξε την σχέση Άμεσοι φόροι/Έμμεσοι φόροι 28%/72%. Σούπερ αδικία. (Η μέση αντίστοιχη σχέση στην ΕΕ είναι 67%/33%.
Γ) Το Κράτος ποτέ δεν είπε στους Πολίτες που πηγαίνουν τα χρήματα που πληρώνουν σε φόρους. Εκτός από τις γενικότητες ενός ετήσιου προϋπολογισμού, ποτέ δεν έδόθηκε στην δημοσιότητα ένας στοιχειώδης απολογισμός η καταγραφή των οικονομικών πεπραγμένων, με αποτέλεσμα οι Πολίτες να απαιτούν χωρίς να πληρώνουν. Το αστείο δε είναι ότι αυτοί που φωνάζουν περισσότερο, δεν είναι αυτοί που πληρώνουν γιατί δεν μπορούν να κρύψουν αλλά οι άλλοι που δεν πληρώνουν μόνιμα και κατ’ εξακολούθηση. (δηλώνουν το αφορολόγητο και κάτω, ενώ ζουν ζωή των εκατομμυρίων).
Δ) Όταν το Κράτος τα παίρνει άδικα, αυτά που μένουν δεν φτάνουν για μια στοιχειώδη και αξιοπρεπή ζωή για κάποιους (τους πολλούς). Αποτέλεσμα, ψάχνουν τρόπους να μην πληρώσουν για να έχουν τα στοιχειώδη.
Αν λοιπόν οι λόγοι που αναφέρω πιο πάνω εκκλείψουν, όλα θα αλλάξουν στο θέμα «Είσπραξη Φόρων κατ’ αναλογία»
Επειδή όμως το πρόβλημα έχει γίνει χιονοστιβάδα, η νοοτροπία χτισμένη για δεκαετίες, η δυσπιστία των Πολιτών προς το Κράτος είναι δεδομένη, και το σλόγκαν «Στην Ελλάδα ζούμε» σε συνδυασμό με της «ράτσας» τον «Ωχαδερφισμό» δεν επιτρέπει να ελπίζουμε πως η φορολογητέα ύλη ως εκ θαύματος θα βρεθεί και θα εισπραχθεί άμεσα και χωρίς κόπο και κανόνες, θέλω να προτείνω τα εξής:
1) Καθιερώστε την «Φορολογική Ταυτότητα» (Φωτογραφία-ονοματεπώνημο-ΑΦΜ) η δώστε χώρο στην Αστυνομική Ταυτότητα για την καταχώρηση του ΑΦΜ από την ηλικία των 16 ετών. Έτσι η οποιαδήποτε συναλλαγή με φορολογικό περιεχόμενο θα ταυτοπροσωπείται.
2) Εκτός από έξοδα για ένδυση, υπόδηση και διατροφή κάθε άλλη συναλλαγή που θα αφορά αγορά ειδών και υπηρεσιών να καταγράφεται υποχρεωτικά με δύο ΑΦΜ του πωλητή και του αγοραστή.
3) Όλες οι συναλλαγές να γίνονται μηχανογραφικά ώστε να είναι δυνατή η παράλληλη παρακολούθηση και επιβεβαίωση αυτών και ο έλεγχος από τις εφορίες.
4)Χαρακτηρίστε την Φοροδιαφυγή Κακούργημα (Criminal Offence) και θεσπίστε μεγάλες τιμωρίες ώστε να υπάρξουν «δεύτερες σκέψεις» σε όσους θα σκεφθούν να παρανομίσουν. Π.Χ Άμεσο κλείσιμο της επιχείρησης, αφαίρεση της άδειας του επιτηδευματία η ελεύθερου επαγγελματία χωρίς αναστολές η επαναλειτουργία. Φυλάκιση από 10-30 χρόνια για τον επιχειρηματία και 5-10 χρόνια για τον αποδέκτη συναλλαγής με απόκρυψη φορολογητέας ύλης.
5) Καταγράψτε με λεπτομέρεια τα περιουσιακά στοιχεία όλων ώστε ότι προσθήκη προκείψει να ελεγθεί η αγορά σε σχέση με τα δηλωθέντα εισοδήματα.
6) Θεσπίστε αντικειμενική φορολόγηση (Flat Taxation) για επιχειρήσεις που είναι δύσκολο να ελεχθούν,(Εστιατόρια, Μπαρ, Καφετέριες, Κέντρα Διασκέδασης κ.τ.λ.) στη βάση της άδειας λειτουργίας τους. Δηλαδή, Περιοχή, Τετραγωνικά ωφέλιμου χώρου, Χωρητικότητα σε άτομα, Ημέρες λειτουργίας, Πρόβλεψη κύκλου εργασίας, Μέση κατανάλωση κατ’ άτομο, Συμβόλαια αμοιβής καλλιτεχνών. Προδιαγραφές δηλαδή, που πρέπει να τηρούντε (όχι άδεια για 100 άτομα και βάζω μέσα 200. Στα 101 σου πέρνω την άδεια και κλείνεις.) «Αυτή είναι η άδεια που θέλεις (έχεις);
Θα πληρώνεις τόσα τον χρόνο. Και άστον μετά να πουλήση όσα θέλει και μπορεί μέσα στις προδιαγραφές που έχει αναλάβει.
Επειδή δεν μπορεί κανείς να δηλώνει € 10.000 έσοδα τον χρόνο και να ξοδεύει € 200.000, ο καλλίτερος τρόπος για να υποχρεωθεί να δηλώσει τα έσοδά του είναι να ξέρεις τις αγορές του.
Θεσπίστε μεγάλες τιμωρίες για τους επίορκους Δημοσίους υπαλλήλους που διενεργούν ελέγχους. Εγώ τους αποκαλώ «Εθνικούς Προδότες». Γιατί; Μα αν ο εφοριακός, ο τελωνιακός, ο ελεγκτής που επιτρέπει στον οποιοδήποτε να κλέβει το Κράτος επ’ αμοιβή δεν είναι «Προδότης» τι είναι;
Βρήτε τις αδικίες του κράτους προς τους πολίτες και διορθώστε τις και έτσι να μας βοηθήσετε όλους να εμπιστευθούμε το Κράτος και τους λειτουργούς του. Πιο είναι αυτή την εποχή το πρόβλημα που έχουμε με τους απ’ έξω; ΕΛΕΙΨΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ. Ακριβώς το ίδιο πρόβλημα έχουμε και μέσα.
Να μια μεγάλη αδικία που θα μπορούσατε να καταργήσετε άμεσα. Το Κράτος «κλέβει» από τους νέους κατόχους αυτοκινήτου (πρωτοταξινομούμενα αυτοκίνητα) από 1-11 μήνες τέλη κυκλοφορίας. Πως; Τα μόνα αυτοκίνητα για τα οποία δικαιολογείται η είσπραξη τελών κυκλοφορίας 12 μηνών όταν πρωτοταξινομούντε είναι όσα ταξινομούντε το Ιανουάριο. Τον Φεβρουάριο πληρώνεται ένας μήνας παραπάνω, τον Μάρτιο δύο……τον Δεκέμβριο έντεκα μήνες χωρίς να κυκλοφορίσει πληρώνει. Γιατί; Τέλη Κυκλοφορίας λέγοντε. Σ’ όλη την Ευρώπη τα αυτοκίνητα πληρώνουν τα τέλη για όλο τον χρόνο τον μήνα που έχουν «γεννεθλια» της ταξινόμησης τους.
Δώστε δείγματα γραφής αλλάζοντας προς το καλλίτερο πράγματα που δεν κοστίζουν!!!!!!!!!!!
Η φοροδιαφυγή δεν καταπολεμείται με το να γίνω εγώ και ο κάθε πολίτης έφορος. Είναι δουλειά του κράτους και όχι δική μου. Ο έμπορος θα κάνει την δουλειά του (θα μεγιστοποιεί το κέρδος του με όποιο τρόπο) και το κράτος ΠΡΕΠΕΙ να ΜΠΟΡΕΙ να τον ελέγχει. Ας δούμε το παρακάτω παράδειγμα.
1) Είμαι πατέρας 3 παιδιών. Ο γυναικολόγος της γυναίκας μου, μου έλεγε (πριν από 12-7 χρόνια) π.χ. 100 χωρίς απόδειξη 200 με απόδειξη. Κόστος σε άλλο γιατρό της ιδιας εξέτασης 50-70 με απόδειξη. Ποιος ΤΡΕΛΟΣ ζητάει απόδειξη; Ποιός μπορεί να πει στην γυναίκα μου να αλλάξει γυναικολόγο; Εγώ δεν ζήτησα απόδειξη. Τον γυναικολόγο τον ξέρουν όλοι τι είναι και τι ζητάει. Η εφορία δεν ξέρει τίποτα; Αν τον βρεί θα του πάρει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος; Εγώ θα συνεχίσω να μην ζητάω αποδείξεις, αφου το κράτος δεν κάνει τίποτα.
2) Πως θα ζητάει ο κόσμος αποδείξεις; όταν το ΦΠΑ πάει στο 5%. Τότε και ο εμπορος δεν θα εχει μεγαλο συμφερον απο το να μην κόψει απόδειξη αλλά και εγώ θα ζητάω (όχι βεβαια από τους παραπάνω τύπους).
3) Πως θα καλύψω το αφορολόγητο; Από αποδείξεις συγγενών. Το έχουμε ξανακάνει το άθλημα. Φέτος εγώ του χρόνου εσύ κ.ο.κ.
Σχετικά με την ακίνητη περιουσία και συγκεκριμένα για κληρονομιές εξ αδιαιρέτου όπου οι κληρονόμοι είναι πολλοί υπάρχει αδικία στην φορολογία.
Ενώ πληρώνουμε φόρους δεν μπορούμε να επενδύσουμε στο ακίνητο εξ αδιαιρέτου καθώς δεν συμφωνούν όλοι οι κληρονόμοι είτε για την πώληση του είτε για την εκμετάλλευση του. Μάλιστα οι Τράπεζες δεν μας δίνουν δάνειο βάζοντας υποθήκη το εξ αδιαιρέτου ακίνητο, γνωρίζοντας ό,τι είναι δύσκολο να πωληθεί.
Πιστεύω ό,τι θα ήταν δίκαιο να λαμβάνεται υπ’όψιν στην φορολογία όχι μόνον η αξία του ακινήτου αλλά και εαν το ακίνητο είναι εξ αδιαιρέτου με πολλούς κληρονόμους.
Σχετικά με την ακίνητη περιουσία και συγκεκριμένα για κληρονομιές εξ αδιαιρέτου όπου οι κληρονόμοι είναι πολλοί υπάρχει αδικία στη φορολογία. Ενώ πληρώνουμε φόρους δεν μπορούμε να επενδύσουμε στο ακίνητο εξ αδιαιρέτου καθώς δεν συμφωνούν όλοι οι κληρονόμοι είτε για την πώληση του είτε για την εκμετάλλευση του.Μάλιστα οι Τράπεζες δεν μας δίνουν δάνειο βάζοντας υποθήκη το εξ αδιαιρέτου ακίνητο γνωρίζοντας ό,τι είναι δύσκολο να πωληθεί.
Πιστεύω ό,τι θα ήταν δίκαιο να λαμβάνεται υπ’όψιν στην φορολογία εαν το ακίνητο είναι εξ αδιαιρέτου με πολλούς κληρονόμους.
Συμφωνώ με το σχόλιο που έχουν κάνει κι άλλοι συμπολίτες μου, ότι αν ένας ελεύθερος επαγγελματίας, είτε είναι νοσηλευτής, είτε δικηγόρος, είτε ιατρός, είτε υδραυλικός ανακοινώσει στον ενδιαφερόμενο δύο τιμές, μία με απόδειξη και μία χωρίς απόδειξη, το μέτρο αυτό πολύ απλά πάει στράφι. Επιτυγχάνεται μεν μία -μικρής κλίμακας- πάταξη της φοροδιαφυγής από κάποιες καφετέριες, για παράδειγμα, αλλά «αν ο καφές κοστίζει 3,50 ευρώ με απόδειξη και 2,00 χωρίς απόδειξη», το μέτρο που πρέπει να λάβετε είναι πολύ, μα πολύ διαφορετικό.
Επίσης, τα σουπερμάρκετ, για παράδειγμα, εκδίδουν απόδειξη έτσι κι αλλιώς και δεν κομίζετε γλαύκας εις Αθήνας. Ωθούνται οι πολίτες να κάνουν τις αγορές τους από εκεί αντί για τα -ακριβότερα αλλά πιο βολικά πολλές φορές- περίπτερα (μέχρι να προμηθευτούν ταμειακές μηχανές) ; Θα έχετε ακούσει, φαντάζομαι, για την αρχή της αναλογικότητας και τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Ξανασκεφθείτε το.
Επίσης, θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Ένα γενικά αυξανόμενο ποσοστό των Ελλήνων προχωρεί σε σύγκριση τιμών προϊόντων στην αγορά μέσω του διαδικτύου και σε αγορά είτε από ελληνικό είτε από ξένο κατάστημα online. Θεωρώ πολύ βασικό σημείο το να γίνονται δεκτές αποδείξεις καταστημάτων του εξωτερικού, καθώς και αυτές οι δαπάνες από την ίδια τσέπη -κι επομένως εισόδημα- πληρώνονται. Διαφορετικά καταπατούνται κάποιες βασικές αρχές και πρόκειται για αθέμιτο ανταγωνισμό της του ελληνικού κράτους κατά των ξένων εμπόρων (και άνετα μπορεί να συρθεί το ελληνικό κράτος στα δικαστήρια), ενώ παράλληλα καταπατάται και το δικαίωμα να επιλέγει κανείς ελεύθερα πωλητή.
Κατά τη γνώμη μου ο καλύτερος τρόπος να τακτοποιηθεί το θέμα των αποδείξεων είναι να δημιουργηθεί ένα σύστημα στο οποίο σε κάθε απόδειξη που κόβεται να καταχωρείται απευθείας το αφμ του καταναλωτή. Πχ θα μπορούσαμε όλοι όσοι έχουμε αφμ να έχουμε μια κάρτα την οποία θα περνάει ο έμπορος στην ταμειακή μηχανή πριν την έκδοση της απόδειξης. Στο τέλος της ημέρας ή του μήνα ο έμπορος θα πρέπει να εκτυπώνει την κατάσταση (που θα έχει δημιουργηθεί αυτόματα) ή να αποστέλλει το ηλεκτρονικό αρχείο με το σύνολο των αποδείξεων (ημ/νια, ποσό, αφμ καταναλωτή)στην εφορία. Οι καταναλωτές δεν θα χρειάζεται να συγκεντρώνουν αποδείξεις, αφού οι (ηλεκτρονικές) αποδείξεις θα στέλνονται απευθείας στην εφορία στο αφμ τους, και δεν θα μπορούν να χειραγωγούν τη συγκέντρωση αποδείξεων ανταλλάσοντας αποδείξεις μεταξύ τους ή συγκεντρώνοντας αποδείξεις που δεν τους ανήκουν. Επίσης μη γνωρίζοντας το συνολικό ποσό που έχει συγκεντρωθεί στο αφμ τους και ποιες από τις κατηγορίες αποδείξεων θα εκπίπτουν, ο καταναλωτής θα έχει κίνητρο να ζητάει αποδείξεις από παντού.
Ένα τέτοιο σύστημα είναι μάλλον ουτοπιστικό αυτή τη στιγμή, αλλά ένα απλό λογισμικό, μικρές τροποποιήσεις στις ταμειακές μηχανές, και περισσότερη διάθεση για συνεργασία από μέρους των εμπόρων θα μπορούσαν να το κάνουν πραγματικότητα από το 2011 και μετά.
Το μεγαλυτερο ποσοστο φοροδιαφυγης οφειλεται στην μη καταβολη του ΦΠΑ
Δυστυχως το 1992 ο τοτε υπουργος οικονομικων κ.Παλαιοκρασας με προσχημα την ελευθερη διακινηση προιοντων και εμπορευματων λογω της
πληρους ενταξης της Ελλαδος στην Ευρωπαικη Ενωση αφαιρεσε την αρμοδιοτητα της αμεσης εισπραξης του ΦΠΑ απο τα Τελωνεια και την εδωσε στις κατα τοπους ΔΟΥ,εξυπηρετωντας ετσι τα συμφεροντα των εισαγωγεων και οχι τα δημοσιονομικα.
Σε μια χωρα που δεν υπαρχει βιομηχανια και σχεδον τα παντα ειναι
εισαγομενα μπορει κανεις με μεγαλη ευκολια να φανταστει με ποσα χρηματα εχει ζημιωθει το Δημοσιο απο αυτην την λανθασμενη αποφαση,μολις
το 1993 με ενα προχειρο υπολογισμο και μονον ενα χρονο μετα την εφαρμογη του ανωτερω μετρου το Ελληνικο δημοσιο ειχε ζημιωθει με πολλα δις δραχμες αφου οι ΔΟΥ δεν ειχαν ουτε την τεχνογωσια ουτε το καταλληλα εκπαδευμενο προσωπικο που διεθεταν τα Τελωνεια για τον ελεγχο των εισαγομενων απο την ΕΕ εμπορευματων.
Αυτο λοιπον το τεραστιο ελλειμα του μη καταβληθεντος ΦΠΑ ευθυνεται σε πολυ μεγαλο βαθμο για το σημερινο δημοσιονομικο χαλι και δυστυχως καμμια κυβερνηση απο τοτε μεχρι σημερα, πιθανον για να μη δυσαρεστησει
τους εισαγωγεις,δεν εχει κοιταξη προς αυτη την κατευθυνση.
Προτεινω λοιπον οσο και αν σε καποιους ακουγεται αναχρονιστικο ειτε την επιστροφη της αμμεσης καταβολης του ΦΠΑ στα Τελωνεια για να εισπραξη το κρατος αμμεσα ζεστο χρημα χωρις πολιτικο κοστος και χωρις νεες φορολογικες επιβαρυνσεις,ειτε τουλαχιστον την διασταυρωση στοιχειων μεσω των Τελωνειων για τιμολογια που αφορουν εισαγομενα απο την Ε.Ε. εμπορευματα.
Υ.Γ.Καποιοι θα πουν οτι τετοια μετρα ειναι σημερα αναχρονιστικα και ισως μη επιτρεπτα απο την Ε.Ε. λογω της ελευθερης διακινησης προσωπων και εμπορευματων στην Ε.Ε.
Ομως κατω απο τις σημερινες πιεσεις απο την Ε.Ε. για την μειωση του ελλειματος πιστευω οτι οι Ευρωπαιοι εταιροι μας οχι μονον δεν θα ειχαν κανενα προβλημα αλλα αντιθετα σιγουρα θα συνενουσαν,και το κυριοτερο ειναι οτι θα γεμισαν τα αδεια ταμεια του κρατους χωρις επιπλεον φορους
ΠΡΟΣΟΧΉ!
ΜΕΓΑΛΟΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙΑΤΡΟΙ ΣΠΕΥΔΟΥΝ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ
ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΔΑΝΕΙΑ ΜΕ ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΙΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ!!
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΦΟΡΟΑΠΑΛΑΓΕΣ!!
ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ;;
Κύριοι,
Τιμωρείστε παραδειγματικά τους φοροκλέφτες.
Μόνο ‘ετσι θα συνετισθουν και οι υπόλοιποι.
Στήν Αμερική το μεγαλύτερο ‘εγκλημα είναι η φοροκλοπή.
Εδώ είναι μαγγιά να κλέβεις το κράτος.
Τώρα που η πλειοψηφία του λαού συννενεί, βάλτε ένα τέλος στην απαράδεκτη κατάσταση που επικρατει/
κυριε υπουργε
απο την 1.1 και μετα , εχω ξουδεψει γυρου στα 35ε σε τσιγαρα , εφημεριδα , αναψυκτικα και χαρτομαντλα (σας γραφω ακριβως τα πραματα που πηρα) τα οποια τα πηρα απτο περιπτερο της γειτονιας μου, ΠΟΥ στο καλο θα βρω αποδειξη για να σας ΔΩΣΩ ? ή θα πρεπει να παρω το αυτοκινητο και να παω στου αλλο χωριο που εχει ψιλικατζιδικο και να τα παρω απου εκει , και να καψω και 5 ευρω βενζινες!!! εμ δε καναμε τιποτα κυρ υπουργε μου … και εγω θα πρεπει να πληρωσω πιρσοτερα και ο μπατζανακς περιπτερας θα πρεπει να κλεισει του περιπτερο αφου κανεις δεν θα αγοραζει πλεον απο αυτον !!! ασε να σας πω και χτες που εβαλα βενζινα στο αμαξι και ειπα τη κυρα θοδωρα να με δως αποδειξη με ρωτσε τι ειναι αυτουνο ρε σουρηρ? το θεωρειτε δικιο ? η χρονια ομως τρεχει και σε 12 μηνες θα μου ζητατε να σας δηλωσω τα αυτα που πηρα αλλα εγω δε θα μπουρω.
επισης εγω γιατρο εχω να παω κατι χρονια , α η γνυκα καμια φορα που παενει και ο γιατρος δεν τη δινει ποτε αποδειξη , και υδραυλικο δεν παιρνω γιατι τα κανω εγω με το περιπτερα για βοηθο οτ χρειαζομαι, οποτε τι μου ζητατε κυρ υπουργεμ ? τι ? σουπερ μαρκετ η γναικα παει καμια φορα … και κραταμε και την αποδειξη …
εγω πολλα γραμματα δε ξερω , αλλα σκεφτομαι οτι αμα τους βαλεις να περναει ο χωροφυλακας καθε μερα και να μετραει αποδειξεις , αλλα και να τους μετραει και τα σπιτια και τς βιλες και ταμαξια … εεε τοτε θα τους πιασεις οπως και ναχει και αμα τους πιασ τοτε να τους βαλς φυλακη … αλλα οχι στη φυλακη με ολους τους αλλους γιατι σε μια τετοια εβαλαν και τον ξαδερφος και εγινε ξαδερφη!!!!!!
θελει πουλυ προσοχη κυρ υπουργεμ σε οτι κανεις και καλη δυναμ ναχς
εγω κι ο περιπτερας !!!
Παρακαλώ την κυβέρνηση να διευκρινίσει δημόσια το εξής:
Τι σημαίνει ότι δεν θα λαμβάνονται υπόψη για το αφορολόγητο αποδείξεις του ΟΤΕ, που θεωρείται ΔΕΚΟ;
α) Θα έχει μείωση φόρου από τις αποδείξεις ένας πελάτης της Forthnet, HOL, On Telecoms κλπ αλλά όχι ένας πελάτης του ΟΤΕ;
β) Ο πελάτης του ΟΤΕ θα έχει μείωση φόρου, απλώς δεν χρειάζεται να καταθέτει τις σχετικές αποδείξεις γιατί θεωρούνται ήδη γνωστές;
Θα την πληρώσει πάλι ο χαμηλοσυνταξιούχος ο οποίος δεν θα μπορεί να προσκομήσει αποδείξεις μερικών χιλιάδων ευρώ!
Γιατί έτσι χτίζονται τα νομοσχέδια.
Φέρνουμε πάντα πρώτα σαν παράδειγμα ένα μεγαλογιατρό ή μεγαλοδικηγόρο που φοροδιαφεύγει, κατα προτίμηση με γραφείο στο κολωνάκι, και έπειτα σφάζουμε φορολογικά όλο το πλυθυσμό ο οποίος αγωνίζεται μέρα-νύκτα για να αντιμετωπίσει τα βασικά προς το ζειν!
ΜΜ
Το μέτρο των αποδείξεων συγκρούεται με τα τεκμήρια. Γιατί να δηλώσει κανείς δαπάνες πέραν ή κοντά στο δηλούμενο εισόδημα, αν θα τον πιάσει το τεκμήριο ή θα του ζητούνται εξηγήσεις από την ΔΟΥ;
Η φοροδιαφυγή είναι τεράστια. Προτείνω τα εξής.
1) Μεταφορά των θετικών πλευρών των φορολογικών συστημάτων χωρών όπως
η Γερμανία, η Δανία, η Σουηδία και η Γαλλία. Εκεί δε σηκώνει παιχνίδια
και κομπίνες. Αν σε πιάσουν να φοροδιαφεύγεις σου κλείνουν την επιχείρηση (με υποτροπή), παγώνουν οι καταθέσεις και των συγγενών σου, ανακαλείται η άδεια του λογιστή σου κλπ.
Να τεθεί _αμέσως_ τέλος στις χαριστικές ρυθμίσεις, που ενθαρρυνουν – ΙΔΙΩΣ τους μεγάλους – φοροφυγάδες .
Σε μια τέτοια ευνομούμενη χώρα είναι υψηλή η φορο-δοσία αλλά και
η ανταπόδοση στον πολίτη από καλές κρατικές υπηρεσίες υγείας, παιδείας κλπ. Το κοινωνικό σύνολο ευνοεί τη φορο-δοσία.
2) Άμεσα μέτρα εδώ. Καταρχάς ηλεκτρονικός έλεγχος των ιδιοκτητών όλων των πολυτελών αυτοκινήτων αξίας π.χ. από 40.000 Ευρώ και άνω, που αγοράστηκαν _τουλάχιστον_ την τελευταία 5-ετία. Δεν είναι δυνατό να έχεις ΠΟΡΣΕ και να δηλώνεις π.χ. 12.000 Ε το χρόνο. Ανεύρεση πραγματικού ιδιοκτήτη οχήματος, σκάφους κλπ. με συσχετιση και έλεγχο επαγγέλματος και εισοδημάτων έως και 2ου βαθμού συγγενών. ΠΟΛΛΟΙ έχουν την περιουσία στο όνομα γιαγιάδων, παιδιών κλπ. ‘Ομοια για τα μεγάλα ακίνητα. Επαναφορά τέτοιου είδους τεκμηρίων εισοδήματος.
3) Eταιρειες off-shore. Να περιοριστεί τα μέγιστα η δυνατότητα να
κατέχουν περιουσία κινητή και ακίνητη στη χώρα. Να κλείσει το παράθυρο
που επιτρέπει στον καθένα να ιδρύει off-shore η οποία κατέχει την
περιουσία του, οπότε είναι νομίμως …αφανής ! Φαντάζομαι ότι αρχικά
θεσπίστηκε η δυνατότητα να κάνουν μπιζνες απλώς (…), και μετά
τα προνόμια των off-shore …ξεχείλωσαν.
4) Αμάν με τη μείωση του αφορολόγητου. Οχι. Οι φόροι θα έρθουν από
τα μεγάλα εισοδήματα, και τον περιορισμό της πραγματικης παραοικονομίας, που δεν αφορά στους μισθωτούς.
5) Προώθηση όλων των μέτρων εξορθολογισμού και δημοσιοποίησης στο web
των δαπανών του Δημοσίου, όπως για την προμήθεια ιατροφαρμακευτικού υλικού, και επιβολή ελέγχων στις εταιρείες που συναλλάσσονται με το
Δημόσιο ώστε να ελαχιστοποιηθεί το «μαύρο» χρήμα γενικώς.
Διαβάζοντας τίς προτάσεις καί τίς επισημάνσεις τών συμπολιτών μου γύρω από τό φορολογικό καταλαβαίνει κανείς οτι οι πολίτες γνωρίζουν καί οι ηγεσίες καί οι υπηρεσίες «αγνοούν».
Δέν ειναι ομως ετσι.
Ο περιοριορισμός τής φοροδιαφυγής ειναι θέμα πολιτικής βούλησης πρώτιστα.
Κανένα μέτρο ή πρόταση δέν εχει καμμία τύχη εάν δέν αλλάξουμε αξιακό μοντέλο.
Ολων μάς αρέσει νά μιλάμε γιά τό πώς θά «πιαστούν» οι αλλοι βγάζοντας
πρώτοι εμείς αθώο τόν εαυτό μας.
Η δημόσια διαβούλευση περίμενα οτι θά ειχε στοιχεία γιά τό πώς μπορεί
νά εχουμε ενα φορολογικό σύστημα πού νά ευνοεί τήν ανάπτυξη καί τίς επενδύσεις σέ μία χώρα πού δέν παράγει σχεδόν τίποτα πλέον.
Αντί αυτού «συζητάμε» γιά αυτό πού οι αρμόδιοι καί ξέρουν καί τόν μηχανισμό εχουν νά τό συλλάβουν.
Θά σάς πώ ενα παράδειγμα.
Τά περισσότερα ακίνητα αγοράστηκαν μέ τραπεζικό δανεισμό.
Δηλαδή ενα στεγαστικό σύν ενα επισκευαστικό δάνειο.
Εχει πληρώσει ο αγοραστής τόν πωλητή μέσω τραπεζικών λογαριασμών ή τραπεζικών επιταγών τήν πραγματική αξία πού αγόρασε?
Εάν κάποιος θέλει τό βρίσκει πανεύκολα ναί ή οχι?
Αντί ομως νά πιάσει τήν φορολογητέα υλη βάζει Ε.Τ.Α.Κ ή Φ.Π.Α.Π καί ετσι αντί νά πιάσει τήν φοροδιαφυγή μέ ενα μικρό αντίτιμο στήν «θεσμοθετεί».
Καί ετσι κανένας δέν διαμαρτύρεται.
Αλλιώς θά επρεπε εκτός από καταθέσεις «πινακίδων» αυτοκινήτων στίς εφορίες νά περιμένουμε νά δούμε καί «εξώπορτες» ακινήτων!
Κάθε φορά στην Ελλάδα γίνονται βήματα προς τα πίσω. Δεν γίνεται να μετακαλείται η ευθύνη του φορολογικού ελέγχου από το κράτος στις πλάτες των φορολογουμένων. Επιτέλους να γίνονται έλεγχοι αντικειμενικοί. Πρέπει να αυξηθούν οι έλεγχοι σε ελεύθερους επαγγελματίες και μικρές εταιρίες και γενικώς σε κλάδους όπου η φορολογία είναι εκτεταμένη. Το να ανακαλύπτουμε το πρόβλημα και να διαπομπεύονται ολόκληροι κλάδοι (σήμερα οι γιατροί, αύριο οι δικηγόροι κ.ο.κ.) χωρίς ουσιαστικό έλεγχο δεν είναι η λύση. Αυτό δημιουργεί μόνο κοινωνικό φθόνο.
ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ!!
ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ (ΠΧ ΕΚΠΤΩΣΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΟΥ ΦΠΑ).
ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΚΑΙ ΘΑ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ.
ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟ.
ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΒΑΣΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΓΚΕΝΤΩΣΕΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΟ ΛΟΓΟ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ (Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ) ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥ. Ο ΜΙΚΡΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΑΛΛΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ.ΜΗΝ ΒΑΛΕΤΕ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΡΕΛΛΑ.»ΖΟΥΝ» ΤΗΝ ΤΡΕΛΛΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΑΣ ΜΗΝ ΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ.
ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ
ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ-«ΠΛΗΓΗ»
ΠΟΙΟΣ ,ΠΟΙΟΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ.ΠΡΩΤΟΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΜΗ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ.ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΠΟΣΟΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ, ΠΩΣ ΖΟΥΝ ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ. ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΝΙΩΘΩ ΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΚΛΥΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΧΩΡΙΑ, ΕΠΑΡΧΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ,ΑΘΗΝΑ ΠΑΝΤΟΥ.ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝΟΙΑΖΕΙ ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΘΑ ΕΧΕΙ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΦΘΑΝΟΥΝ ΤΑ 4.000.000 ΧΩΡΙΣ ΥΠΕΡΒΟΛΗ.
ΟΙ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
ΦΟΡΟΕΛΕΓΚΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ.ΤΟ ΒΕΒΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. ΜΑΛΛΟΝ ΠΡΩΤΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΟΙ ΦΟΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ,ΝΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΟΙ ΑΛΛΑ…
Χρόνια πολλά και καλή χρονία.
Θεωρώ ότι ένα στοιχείο που μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της Φοροδιαφυγής είναι η διασταυρωση του δηλωθέντος εισοδήματος και των τραπεζικών καταθέσεων.
Γιά αποφυγή μεταφοράς χρημάτων σε τράπεζες του εξωτερικού θα μπορούσε να εφαρμοστεί το μέτρο της φορλόγησης με ειδικό συντελεστή των χρημάτων που μεταφέρονται από και προς λογαριασμούς του εξωτερικού.
Τέλος θέλω να σας ενημερώσω ότι σε όσες συγκεντρώσεις βρέθηκα τις ημέρες των Χριστουγέννων και συζητήθηκαν τα προτεινόμενα Οικονομικά μέτρα αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες το μόνο που έδειχναν να μην θέλουν ήταν ο έλεγχος τραπεζικών καταθέσεων. Αυτό λέει πολλά από μονο του
Ευχαριστώ
Με απλά μέτρα μπορείτε να αποκαλύψετε φορολογητέα ύλη που αποκρύπτεται. Μπορείτε π.χ. να υποχρεώσετε κλάδους στην έκδοση αποδείξεων με ΦΠΑ (π.χ. γιατρούς, δικηγόρους, εργολάβους κτλ κτλ) αλλά με μία προϋπόθεση και μάλιστα αυστηρή. Να μπορεί ο καταναλωτής να εκπίπτει τον ΦΠΑ κατευθείαν από τον φόρο που του αναλογεί στο εισόδημα (όχι σαν έκπτωση επί του συνόλου της απόδειξης από το εισόδημα) και το καθαρό ποσό της απόδειξης από το εισόδημα όπως με τις άλλες αποδείξεις. ΤΟΤΕ ΜΟΝΟ με το απλό αυτό μέτρο θα ζητάνε όλοι οι καταναλωτές την απόδειξη με το ΦΠΑ από τις κατηγορίες αυτές αφού δεν θα τους επιβαρύνει το ΦΠΑ που τους βαρύνει σήμερα. Το κράτος δεν θα εισπράττει τελικά μεν ΦΠΑ από τις περιπτώσεις αυτές αλλά θα ωφεληθεί τεράστια από την αποκάλυψη εισοδημάτων και φυσικά τον αναλογούντα φόρο στα εισοδήματα αυτά. Απλά μέτρα που θα έδιναν και για πρώτη φορά στο κράτος το πραγματικό κίνητρο σε πολίτες για την αποκάλυψη εισοδημάτων που αφενός μεν φοροδιαφεύγουν αφετέρου υποχρεώνουν τον πολίτη στην πληρωμή εξόδων με συμμετοχή του στην μαύρη συνδιαλλαγή (αφού αποφεύγει το ΦΠΑ ή την έκπτωση)
Φορολογική Κάρτα
Με το να υποχρεωθούν όλοι οι φορολογούμενοι της χώρας να μαζεύουν αποδείξεις σχεδόν από κάθε αγορά που κάνουν, να την καταγράφουν και να την αρχειοθετούν, θα προκύψουν τα εξής αποτελέσματα:
– Θα καταπολεμηθεί μέρος της φοροδιαφυγής καθώς θα εκδίδονται περισσότερες αποδείξεις(το πόσο θα φανεί στην εφαρμογή, γιατί αν o μάστορας σου πει 100 euro με απόδειξη και 80 χωρίς θα συμφέρει όλους να ζητούν απόδειξη;)
– Θα αυξηθεί ο χρόνος που θα ξοδεύει ο πολίτης για τις φορολογικές του υποχρεώσεις, ή/και θα πληρώνει περισσότερα χρήματα σε λογιστές. Πρόκειται για χρόνο και χρήμα τον οποίο οι πολίτες θα μπορούσαν να επενδύσουν στην επαγγελματική τους δραστηριότητα και τα οποία θα χαθούν. Αυτό το κόστος θα πρέπει να προϋπολογιστεί και να συγκριθεί με τα έσοδα που θα έχει το κράτος. Τα αποτελέσματα αυτής της σύγκρισης θα πρέπει να δημοσιοποιηθούν και να εκτιμηθεί αν συμφέρει τη χώρα αυτή η προσέγγιση.
– Τελικά σχεδόν όλοι οι πολίτες θα αμελήσουν να μαζέψουν μέρος των αποδείξεων των αγορών τους (ποιος θα μαζεύει απόδειξη από το περίπτερο για κάθε μικροαγορά;), χάνοντας έτσι μέρος της έκπτωσης που τους αναλογεί.
Το να βάλουμε τον κόσμο να μαζεύει αποδείξεις επειδή σαν κράτος δεν έχουμε τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που θα έπρεπε, ταλαιπωρώντας και επιβαρύνοντας τον κόσμο, είναι ένα λάθος που θα πρέπει να αποφευχθεί. Εάν ωστόσο δεχθούμε ότι δεν πρέπει να υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί που να πηγαίνουν στις επιχειρήσεις και να εξετάζουν το αν εκδίδονται αποδείξεις ή όχι, τότε θα μπορούσε να εκδοθεί κάρτα τύπου πιστωτική από το υπουργείο οικονομικών, η οποία δεν θα μεταφέρει χρήματα, αλλά μόνο την πληροφορία των συναλλαγών στις εφορίες. Εάν αυτή η κάρτα γίνει υποχρεωτική σε όλες τις συναλλαγές (αντί της χρήσης της ταμειακής μηχανής και μπλοκ αποδείξεων) τότε το κράτος θα έχει όλα τα στοιχεία τα έσοδα και τα έξοδα όλων των πολιτών σε πραγματικό χρόνο. Έτσι θα αντιμετωπιζόταν ταυτόχρονα η φοροδιαφυγή με την γραφειοκρατία. Η διασύνδεση των συσκευών ανάγνωσης των «φορολογικών» αυτών καρτών θα μπορούσε να γίνεται μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας χωρίς επιβάρυνση του κράτους ή του πολίτη με ειδική συμφωνία με τις εταιρείες αυτές (το κράτος μπορεί να επικαλεστεί το κοινό συμφέρον σε συνδυασμό με τη μηδενική επιβάρυνση των δικτύων από αυτή τη λειτουργία).
Το μέτρο των αποδείξεων συναλλαγών λιανικής είναι σωστό σε γενικές γραμμές έως ότου να μάθουμε όλοι ότι πρέπει να ζητάμε ή να δίνουμε αποδείξεις.
Προκαλεί όμως τεράστιο φόρτο εργασίας σε όλους τους εμπλεκόμενους.
Προτείνω την καθιέρωση κάρτας φορολογικής απαλλαγής.
Θα έχει την μορφή των πιστωτικών καρτών.
θα εκδίδεται ανά ΑΦΜ φυσικού προσώπου.
Από ένα φθηνό και επιδοτούμενο (για τις επιχειρήσεις) φορολογικό μηχανισμό θα φορτώνεται ηλεκτρονικά η συναλλαγή στην κάρτα (ημερομηνία ,ποσό,ΑΦΜ επιχείρησης).
Μετά το τέλος του έτους στις ΔΟΥ σε ειδικά ΑΤΜ θα ξεφορτώνουμε την κάρτα και τα δεδομένα της θα περνάνε απ’ευθείας στην προεκτυπωμένη φορολογική μας δήλωση.
Οι δυνατότητες διασταύρωσης των συναλλαγών θα είναι απεριόριστες.
Δεν θα υπάρχει ανάγκη ελέγχου των υποβαλλόμενων δηλώσεων όσον αφορά τις αποδείξεις.
Ακόμη μπορεί να αντιμετωπιστεί και η δυνατότητα έκδοσης περισσότερων από 1 απόδειξης σε περισσότερα από 1 άτομα (πχ κοινός λογαριασμός σε εστιατόριο από 1 παρέα).
Με κατάλληλη διαφημιστική προώθηση οι συναλλασόμενοι θα επιλέγουν τις επιχειρήσεις που διαθέτουν τέτοιο μηχανισμό.
Και γενικώς υπάρχουν πληθώρα πλεονεκτημάτων που πρέπει να εκτιμηθούν.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΚΥΡΙΟΙ
ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ (ΜΙΣΟ ΑΦΟΛΟΓΗΤΟ ΜΙΣΟ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ)ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ,ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΞΗΓΩ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ:
Α ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ SUPER MARKET ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΜΕΣΩΣ ΤΟ ΚΑΛΥΨΕ.ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ SURER MARKET ΔΕΝ ΚΟΒΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ? ΚΟΒΟΥΝ ΑΡΑ ΤΟ 90% ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΑΥΤΗΣ ΚΟΒΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΝΑ 10% ΤΑ ΣΥΝΟΙΚΙΑΚΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΟΒΟΥΝ ΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΗΔΕΝ.
Β ΗΛΕΚΡΟΛΟΓΟΙ ΕΛΑΙΩΧΡΩΜΑΤΙΣΤΕΣ
ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΙΣ ΚΑΝΟΥΝ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΘΑ ΠΑΡΕΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΧΙ,
ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΦΩΝΑΖΕΙΣ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΦΤΗΝΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ Η ΔΕΝ ΒΡΕΙΣΚΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ,ΑΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΗΔΕΝ
Γ ΕΓΩ ΣΑΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΨΩΝΙΖΩ ΣΧΕΔΟΝ ΤΟ 99% ΚΟΒΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ
ΠΟΙΟΙ
ΔΕΝ ΚΟΒΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΟΥΣ ΞΕΡΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ (ΟΧΙ ΟΛΟΙ) ΟΙ ΔΕΞΙΩΣΕΙΣ ΓΑΜΩΝ(ΚΟΒΟΥΝ ΕΛΑΧΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΟΣΟΝ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΓΑΜΟΣ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 15000€ ΕΩΣ 25000€ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ 3000 ΜΕ 4000€ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΛΕΙΠΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΑΡΑ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ,ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΧΑΖΟΙ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΔΑΝΕΙΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ,ΡΟΥΧΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΚΟΒΟΥΝ ΟΛΟΙ
Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ
ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΤΙΜΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΕΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΖΩΗ ΠΟΥ
ΚΑΝΟΥΝ ΕΝΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΒΓΑΛΑΤΕ ΣΤΗΝ ΣΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 45 ΤΟΥ
ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΕΛΕΧΓΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ
ΑΛΛΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΜΕ ΠΙΟ ΤΡΟΠΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ.
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΩ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ 5 ΑΤΟΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΜΕΝΕΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΔΕΝ ΜΕΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.
ΤΑ 5 ΑΤΟΜΑ ΕΙΝΑΙ
ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΒΓΑΖΕΤΕ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 40 ΤΟΥ
ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ
ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΕΑΡΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥ
ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ
Εγώ και η συζυγός μου είμαστε συνταξιούχοι, δεν έχουμε άλλο εισόδημα από τη σύνταξή μας και δεν μπορούμε να φοροδιαφύγουμε. Γιατί να υποχρεωθούμε να συγκεντρώσουμε αποδείξεις για να δικαιολογήσουμε το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ. Οι συνταξιούχοι και γενικά οι μισθωτοί, χρόνια τώρα είμαστε τα υποζύγια της είσπραξης των φόρων για το κράτος, όπως τόνισε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, γι΄αυτό και ο λαός τον εμπιστεύτηκε και του έδωσε μεγάλη αυτοδυναμία για να άρει τις αδικίες. Τώρα μας τιμωρεί;
Επιτρέπεται να μιλάμε για ηλεκτρονική διακυβέρνηση και να χρησιμοποιούμε παλιούς τρόπους είσπραξης φόρων με αποδείξεις με τα μικροποσά σε μια κατάσταση, εδώ θα χρειαστούμε ολόκληρα βιβλία και ποιος θα τις ελέγχει; Θα κάνουμε τους εφοριακούς γραφιάδες να ελέγχουν τις αποδείξεις ενώ υπάρχει άλλος τρόπος να περιορίσουν την φοροδιαφυγή. Να κάνουν ελέγχους. Σε περίοδο κρίσης αυτά τα μέτρα θα φέρουν κοινωνική έκρηξη.
Αφού όλοι ξέρουμε ποιοι φοροδιαφεύγουν, είναι κοινό μυστικό, το διαπιστώνετε και οι ίδιοι, το γράφουν κάθε χρόνο και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Αν ελέγξετε αυτούς που φοροδιαφεύγουν, με την πρώτη παράβαση να τιμωρούνται με μεγάλο πρόστιμο και αν το επαναλάβουν ν’ αφαιρείται η άδεια λειτουργίας του καταστήματος ή το δίπλωμα και να μην ταλαιπωρούνται οι τίμιοι και οι ευσυνείδητοι πολίτες.
Χρόνια τώρα λιτότητα για το ένα, λιτότητα για το άλλο… λιτότητα…λιτότητα…και την πληρώνουν συνέχεια οι συνταξιούχοι και οι μισθοσυντήρητοι. Αφήστε κύριοι την υποκρισία, σας δώσαμε ισχυρή αυτοδυναμία για να μας τιμωρήσετε, γιατι στόχος σας ειναι να μειώσετε το αφορολόγητο και όχι να χτυπήσετε τη φοροδιαφυγή, γιατί ξέρετε ποιοι φοροδιαφεύγουν.
Να εφαρμοστουν οι νομοι.Να υπενθυμισω οτι τον ΑΛ ΚΑΠΟΝΕ τον επιασαν για φορολογικους λογους.ΘΕΛΗΣΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΕΙΝΩ:
1)ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΣ.
ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΟ ΚΟΛΠΟ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΣΕ
ΠΑΙΔΙΑ,ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΚΛΠ.
2)ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ ,ΓΙΑΤΡΟΥΣ,ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ,ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥΣ ΚΑΙ
ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ.
3)ΧΡΩΣΤΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ,ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ, ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΤΑΣΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ
ΜΕΧΡΙ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΣ.
4)ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 500 ΕΥΡΩ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΚΑΙ
ΝΑ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΦΜ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΜΑΣ.
5)ΑΝΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ ΚΑΙ Η ΕΦΟΡΙΑ ΝΑ ΣΟΥ
ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΓΙΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ .
ΜΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: 20 ΧΡΟΝΙΑ ΠΗΓΑΙΝΩ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ , ΖΗΤΑΩ
ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΔΕΙΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΧΑΘΗΚΕ ΚΑΙ ΤΗΝ
ΨΑΧΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΟΤΑΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΚΛΠ.
ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΝΟΥΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ.ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ
ΒΙΛΕΣ,ΤΙΣ ΠΟΡΣΕ ΚΛΠ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΩΝ.
ΔΕΝ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΕΦΟΡΙΑΚΟΥΣ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ;
Πρόταση 1η : Να διευρυνθεί ο ΦΠΑ. και να αλλάξει ο τρόπος και οι δικαιούχοι επιστροφής ΦΠΑ ως εξής:
1) Να ενταχθούν στον ΦΠΑ όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι επιχειρήσεις, τα συνεργεία κ.τ.λ.
2) Το δικαίωμα επιστροφής ΦΠΑ να αφαιρεθεί από αυτούς που εισπράττουν τον ΦΠΑ, δηλαδή από τους επαγγελματίες και επιχειρηματίες, και να δοθεί σ’ αυτούς που τον πληρώνουν, δηλαδή στους καταναλωτές, με βάση τις αποδείξεις πληρωμής που θα οριστεί να συγκεντρώνουν.
3) Τις αποδείξεις αυτές θα υποβάλει ο κάθε φορολογούμενος με την ετήσια φορολογική του Δήλωση και εκτός από τις άλλες ευεργετικές επιπτώσεις για την ελάττωση του φορολογητέου ή την αύξηση του αφορολόγητου εισοδήματος του, θα επιστρέφεται σε αυτόν και μέρος του αθροίσματος του ΦΠΑ των αποδείξεών του. Το ποσοστό μάλιστα της επιστροφής θα είναι προκαθορισμένο (π.χ. από 20% μέχρι 50%) και τόσο μεγαλύτερο όσο μεγαλύτερο είναι το άθροισμα του ΦΠΑ των αποδείξεών του, σε σχέση πάντα και με το δηλούμενο εισόδημα της Δήλωσής του, π.χ. το συνολικό ποσό της επιστροφής ΦΠΑ δεν θα μπορεί να υπερβαίνει το (π.χ.) 50% του φόρου που αναλογεί στο εισόδημά του.
4) Οι δαπάνες των επαγγελμάτων που σήμερα υπολογίζονται στην επιστροφή ΦΠΑ θα υπολογίζονται στο εξής και θα προσθέτονται στις επαγγελματικές τους δαπάνες.
Σημείωση: Οι αλλαγές αυτές στον ΦΠΑ θα έχουν σοβαρή επίπτωση στον περιορισμό της φοροδιαφυγής και της φοροκλοπής διότι: α) ο καταναλωτής υπηρεσιών θα έχει ένα πρόσθετο οικονομικό (και ψυχολογικό) κίνητρο να ζητάει την απόδειξη της δαπάνης του επειδή θα γνωρίζει ότι ένα μέρος του ΦΠΑ που χρεώνεται θα επιστρέψει πάλι σ’ αυτόν. β) με την διασταύρωση των στοιχείων που θα υποβάλλονται και από τους καταναλωτές, θα ελέγχεται πολύ εύκολα και η απόκρυψη εισοδήματος και η μη απόδοση του ΦΠΑ.
Πρόταση 2η: Όσοι από τους γιατρούς «πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης» επιθυμούν να ασκούν και ελεύθερο επάγγελμα, να μπορούν να το ασκούν νομίμως, με την προϋπόθεση ότι θα το δηλώσουν και θα στερούνται φυσικά τα αντίστοιχα ειδικά επιδόματα. Διότι σήμερα στην κατηγορία αυτή υπάρχουν πάρα πολλοί μεγαλοεισοδηματίες γιατροί, οι οποίοι «νομίμως» και … υποχρεωτικά φοροδιαφεύγουν!
Αντί να ψάχνετε καινούριους φόρους, συνδιαστε την καταβολή των τελών κυκλοφορίας με το ΑΦΜ.
Υπάρχουν πάρα πολλοί που δν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας παρελθόντων ετών και εξακολουθούν να λαμβάνουν φορολογική ενημερότητα.
Οι έντιμοι κατέθεσαν πινακίδες, οι πονηροί πέταξαν τα ειδοποιητήρια χωρίς καμμία συνέπεια.
Κύριοι του Υπουργείου Οικονομικών,
τα όσα κυκλοφορούν περί σύνδεσης του αφορολόγητου με προσκόμιση αποδείξεων είναι παντελώς ανεδαφικά. Ένα παντρεμένο ζευγάρι μισθωτών έχει αφορολόγητο 12.000 + 12.000 ευρώ. Αν του ζητήσετε να καλύψει το μισό αφορολόγητο με αποδείξεις θα πρέπει να συγκεντρώσει αποδείξεις ύψους 6.000 + 6.000 = 12.000 ευρώ ετησίως ή 1.000 ευρώ μηνιαίως. Μιλάμε για εκατοντάδες αποδείξεις ετησίως που και μόνο η συμπλήρωσή τους στη φορολογική δήλωση θα είναι μια επίπονη διαδικασία άνευ πρακτικού αποτελέσματος (άραγε το υπουργείο μπορεί να δεχτεί και να επεξεργαστεί έναν τέτοιο όγκο ηλεκτρονικών δηλώσεων;)
Αντί λοιπόν να βάλετε πάλι τους μισθωτούς να βγάλουν το φίδι άπό την τρύπα έχω να σας προτείνω το εξής: πέρσυ οι ελεύθεροι επαγγελματίες δήλωσαν μέσο εισόδημα 10.000 ευρώ ενώ οι μισθωτοί 16.000 ευρώ γεγονός το οποίο αντίκειται στην κοινή λογική. Θα πρέπει ΑΜΕΣΑ να θεσπίσετε ελάχιστο αντικειμενικό εισόδημα για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες το ποσό των 15.000 ευρώ (είναι μόλις 1.250 ευρώ μηνιαίως) το οποίο θα προσαυξάνεται ανάλογα με κάποια κριτήρια (πχ. γιατρός του Κολωνακίου δε μπορεί να δηλώνει κάτω από 20.000 ευρώ). Έτσι θα πετύχετε άμεση ενίσχυση των φορολογικών εσόδων και μεγαλύτερη φορολογική δικαιοσύνη.