Πως κρίνετε τα ισχύοντα φορολογικά κλιμάκια, τα αφορολόγητα όρια και τους συντελεστές ανά κλιμάκιο; Ποιες αλλαγές προτείνετε;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1.713 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Το εισόδημα μιας οικογενείας ( ας πούμε τετραμελούς) με ανήλικα παιδιά όπου ένας εκ των δυο συζύγων δεν εργάζεται θα έπρεπε να φορολογείτε διαφορετικά.
Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτός που εργάζεται προσπαθεί να ‘’βγάλει’’ το δυνατόν περισσότερα καλύπτοντας την απόλυα εισοδήματος του/της συζύγου, φορολογείται όμως αδίκως στο επίπεδο του υψηλόμισθου ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι έτσι. Πρόκειται για εισόδημα οικογενείας και όχι ενός ατόμου.
Στην περίπτωση λοιπόν που περιγράφω, με 5.400 € μεικτά παίρνεις 3.750 € καθαρά.
Ποσό που αποτελεί το εισόδημα της οικογένειας.
Εάν εργάζονταν και οι δυο και το εισόδημα ήταν το ίδιο στα μεικτά 5.400€
δηλ. 3.400 € ο σύζυγος και 2.000 € η σύζυγος
το καθαρό θα ήταν 2500 + 1500 = 4000 €.
Προτείνω λοιπόν στις οικογένειες όπου ένας εκ των δυο εργάζεται να υπάρχει η σχετική επιστροφή φόρου ή η μείωση στην παρακράτηση φόρου, εφόσον πρόκειται για μισθωτό.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΘΗΣ
Κύριε Υπουργέ,
το πρώτο ερώτημα αφορά το σύνολο του νομοσχεδίου.Όσα σκοπεύετε να εφαρμόσετε, τα είχατε εξαγγείλει προεκλογικά, ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες τις προθέσεις σας ; Οι πολίτες είχαν ακούσει ότι τα χρήματα θα βρεθούν από την πάταξη των φοροδιαφυγής και την είσπραξη των μη εισπραχθέντων φόρων και τώρα ακούμε για νέα φορολόγηση και μέτρα και μείωση μισθών. Νομίζετε ότι αυτό είναι ηθικό, δίκαιο
Επιπλέον, για κάθε φορολογικό μέτρο θα πρέπει να υπάρχει κλιμάκωση ανάλογα με τον αριθμό των τέκνων.Τόσο στο αφορολόγητο όριο, όσο και για τους άλλους φόρους ( ΕΤΑΚ ή όποιον άλλον ).Ειδικά για τους πολύτεκνες και υπερπολύτεκνες οικογένειες θα πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα, με αυξανόμενο αφορολόγητο παντού, αναλογικά από το 3ο παιδί και πάνω. Επιπλέον, οι πολύτεκνες οικογένειες θα πρέπει να εξαιρεθούν από οποιαδήποτε σκέψη μείωσης των επιδομάτων τους.
Εάν καθιερώσετε αφορολόγητο με αποδείξεις, τότε θα πρέπει να συμπεριλάβετε όλες τις αποδείξεις ( σουπερμάρκετ, βενζίνη, ΟΤΕ, ΔΕΗ, νερό, δηλαδή όλα τα πάγια έσοδα κάθε οικογένειας ), διαφορετικά να το αφήσετε αμετάβλητο ειδικά για μισθωτούς και συνταξιούχους.
Επιπρόσθετα, ενώ εξαγγέλετε μείωση των μισθών, αυξάνετε τα τέλη κυκλοφορίας για αμάξια 10-15 ετών, που περνάνε ΚΤΕΟ και έχουν κάρτα καυσαερίων. Αν είχε ο κόσμος οικονομική άνεση, δεν θα αγόραζε νέο ; Αφού, λοιπόν, βάζετε αυξημένα τέλη, γιατί μας υποχρεώνετε να πηγαίνουμε κάθε 2 χρόνια ΚΤΕΟ ; Γιατί μας αναγκάζετε να έχουμε κάρτα καυσαερίων
Είμαι οικονομολόγος και λογιστής-φοροτεχνικός. Το πρόβλημα του οικονομικου συστήματος που ψάχνετε να βρέιτε λύση μέσω φορολογίας με απασχωλή ιδιέτερα. Οσο και να φένεται παράλογο, μόνο ένα αφορολόγητο των τάξεων 8-9000 ευρώ και οτι ξεπερνα να φορολογείται με 10% τίποτα παραπάνω. Η φορολογεία είναι ενα εργαλείο – αυτο πρέπει να το καταλάβουμε.
Καλησπέρα,
Συγχαρητήρια για το θέμα της Δημόσιας Διαβούλευσης.
Δεν είμαι ειδικός αλλά θα ήθελα να επισημάνω ότι σε μία καθαρά τουριστική χώρα δεν είναι δυνατόν να μη δίνεται κίνητρο ώστε να ζητούνται αποδείξεις από τουριστικά καταλύμματα (ξενοδοχεία ,camping, εστιατόρια, καφέ, καντίνες, θαλάσσια Sports κτλ).
θα πρέπει με κάθε τρόπο να δωθούν κίνητρα φορό-απαλλαγών, ώστε να ζητούνται οι συγκεκριμένες αποδείξεις. Με το συγκεκριμένο τρόπο θα αυξηθεί μεν ο τουρισμός (με ότι αυτό συνεπάγεταιγια την εκάστοτε τοπική αγορά) καθώς περισσότερος κόσμος θα πηγαίνει για διακοπές όταν γνωρίζει ότι έχει φορο-απαλλάγή και παράλληλα θα αυξάνονται τα έσοδα του κράτους.
Παράλληλα θα πρέπει να σκεφθεί κάποιος κίνητρα για να ζητάνε και οι ξένοι τουρίστες αποδείξεις (πχ επιστροφή χρημάτων κτλ) και το οποίο θα πρέπει να διαφημίζεται στις πύλες εισόδου (αεροδρόμια, λιμάνια, κτλ) της χώρας.
Δεν θεωρώ ότι η αύξηση των φορολογικών συντελεστών σε μισθωτούς και συνταξιούχους λύνει το πρόβλημα αντιθέτως οξύνει τα ήδη μεγάλα τους προβλήματα. Το πρόβλημα του φορολογικού δεν λύνεται επίσης ούτε αυξάνοντας σε 35% την φορολογική κλίμακα στα στα εισοδήματα εώς 80.000 ή στο 40% από εκεί και πάνω. Διότι η κατηγορίες αυτές των μισθωτών ούτως ή άλλως τόσα χρόνια πλήρωναν. Το πρόβλημα το φορολογικού λύνεται μόνο με διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Είναι γνωστό σε όλους ότι το 1/2 των ελλήνων φορολογουμένων δεν δηλώνουν αυτά που παίρνουν. Άρα η θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων και η θέσπιση τεκμαρτών εισοδημάτων είναι ο καλύτερος τρόπος διεύρυνσης της φορολογικής βάσης. Μία διεύρυνση που σε βάθος χρόνου πιθανόν να επιτρέψει και την αποκλιμάκωση κάποιων συντελεστών και όχι την αύξησή τους. Εξ’άλλου μην ξεχνάμε ότι όσο μεγαλώνουν οι φορολογικοί συντελεστές τόσο θα προσπαθούμε να σκαρφιζόμαστε νέους τρόπος «φοροδιαφυγής». Ενώ αντιθέτως αν το φορολογικό σύστημα είναι πίο δίκαιο αντίστοιχα και ο πολίτης θα συμβιβαστεί πιο εύκολα με την ιδέα ότι πρέπει να φορολογηθεί. Αυξάνοντας τους φορολογικούς συντελεστές στα μεσαία εισοδήματα, διότι κακά τα ψέματα 70.000Ε οικογενειακό εισόδημα σε μια τετραμελής οικογένεια δεν είναι υψηλό εισόδημα, το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να μεγαλώσουμε τις ανισότητες, να ρίξουμε κατά πολύ την αγοραστική δύναμη της μεσαίας τάξης και να αυξήσουμε την προσπάθεια του πολίτη για φοροδιαφεύγει. Ενώ αντίστοιχα αν διευρύνουμε την φορολογική βάση και «τσιμπήσουμε» τους εκάτοντάδες χιλιάδες που φοροδιαφεύγουν, και πιο δίκαιο θα είναι το σύστημα, και πολύ περισσότερα χρήματα θα μαζευτούν. Αντίστοιχα θαρρώ ότι θα πρέπει να κινηθούμε και στο ασφαλιστικό.
Κάποιος προλαλήσας είπε για ενιαίο οικογενειακό αφορολόγητο δίνοντας κι ένα σοφό παράδειγμα. Η πρότασή του χρειάζεται μελέτη. Το όλο θέμα χρειάζεται μελέτη. Δε βγάζουν πολλοί πολλά χρήματα και τα όσα βγάζουν δε σημαίνει ότι μένουν στην τσέπη τους. Εμένα η εργασία μου άλλαξε τόπο. Αναγκάστηκα να ακολουθήσω αλλά εκεί που ήθελα 30 το μήνα για ΜΜΜ τώρα θέλω 200,00 για καύσιμα και διόδια. Υπέστην εν ολίγοις μεγάλη μείωση μισθού, περί τα 2400,00 το χρόνο , αλλά πάραυτα θα φορολογηθώ για τα χρήματα αυτά.
Έπειτα λόγω της κρίσης η γυναίκα μου έμεινε άνεργη και προκειμένου να πατήσουμε στα πόδια μας και να μεγαλώσουμε εμείς τα παιδιά μας κάναμε μια προσπάθεια και άνοιξα παράλληλα ατομική επιχείρηση μπας και καταφέρω ποτέ να φτάσω σε ένα σημείο να μπορέσω να την προσλάβω και να έχει ασφάλιση κτλ. κι ενδεχομένως να υπάρξει ανάπτυξη και να δώσει και σε άλλους ψωμί. Απο την άλλη όταν είσαι μισθωτός του ιδιωτικού τομέα και λείπεις 10 ώρες τη μέρα, τι χρόνος μένει για την ατομική επιχείρηση; Ελάχιστος και προχωράς με ρυθμούς χελώνας. Γιατί σας το αναφέρω αυτό; Για να δείτε ότι κάθε περίπτωση έχεις τις ιδιαιτερότητές της και δεν θα πρέπει να στραγγαλιστούμε απο φόρους και να αναγκαστούμε αντί να πάμε μπροστά να πούμε ότι σταματάμε και κλείνουμε. Η χώρα χρειάζεται ανάπτυξη, όχι αφαίμαξη.
1.Αυστηρος ελεγχος των φαρμακειων καθ’οσον δεν χορηγουν αποδειξεις,για τα διαφορα παραφαρμακευτικα προιοντα που πουλανε(βιταμινες,καλυντικα,κρεμες,κολωνιες,προιοντα διατροφης).Θα πρεπει οι αποδειξεις των παραφαρμακευτικων προιοντων να υπολογιζονται στο αφορολογητο,καθως και οι αποδειξεις των συμμετοχων να επικολλωνται στις συνταγες των ταμειων,προς αποφυγη της φοροδιαφυγης και της παρανομης συναλλαγης που γινεται με τους ασφαλισμενους.
2.Επισης κ. υπουργε πως θα παταξετε το μαυρο χρημα που εισπρατουν οι γιατροι του ΕΣΥ.Γνωριζετε σε τι επιπεδα ειναι σε ορισμενες ειδικοτητες ιδιως χειρουργικες.Γνωριζετε οτι γιατροι του ΕΣΥ χειρουργουν στα νοσοκομεια,εχουν ιδιωτικο ιατρειο, χειρουργουν και σε ιδιωτικες κλινικες με αλλο ονομα.
Συμφωνώ πλήρως για την εφαρμογή μίας φορολογικής κλίμακας με την προϋπόθεση ότι ΜΟΝΟ στους συνταξιούχους θα υπάρξουν παράλληλα ειδικές φοροαπαλλαγές λόγω των αυξημένων δαπανών υγείας.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ , ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ «ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΙ» , ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΑΔΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ , ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ, ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΞΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΕΚΟ, ΝΟΙΚΙΑ , ΦΑΓΗΤΟ.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ , ΠΟΥ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΠΕΙΝΑΝΕ , ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΑΠΙ ΤΟ ΕΝΑ ΕΥΡΩ.
ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ & ΕΞΟΔΟΥ ΛΟΓΩ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ, ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ ΕΙΔΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΕΡΓΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΕ ΕΝΙΑΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ, Ή ΟΤΑΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΣΥΝΤΑΞΗ.
ΚΑΤΑ Τ ΑΛΛΑ , ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ , ΟΤΑΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΚΡΑΤΟΥΝΤΕΣ,
ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΚΛΕΦΤΕΣ
ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΕΙ ΑΚΟΜΑ
ΣΑΡΑΝΤΕ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΙΤΗΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΤΩΤΟΝ ΠΡΕΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΙΑΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ.ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί υπάρχει στους ελεύθερους επαγγελματίες η κλίμακα φόρου για 10.500 και για 12.000 ευρώ. Πιστεύω δε πως η κλίμακα φόρου θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη για τα εισοδήματα αυτά που κατά κανόνα πιστεύω πως φοροδιαφεύγουν. Είναι άπειρα τα παραδείγματα ελεύθερων επαγγελματιών με εισοδήματα 40.000, 50.000 και 60.000 ευρώ οι οποιόι δεν δηλώνουν εισοδήματα πάνω από τις 15.000 ευρώ.
Καναδικό σύστημα:
(τρέχουσα ισοτιμία: 1 EUR = 1.50 CAD)
— Ομοσπονδιακός φόρος —
* 15%: 0 – $40,726
* 22%: $40,726 – $81,452
* 26%: $81,452 – $126,264
* 29: $126,264 – …
— Επαρχιακός φόρος για Ontario —
(η μεγαλύτερη επαρχία του Καναδά, πληθυσμός 12 εκατ., δηλ. συγκρίσιμος με αυτόν της χώρας μας)
* 6.05% 0 – $36,848
* 9.15% $36,850 – $73,698
* 11.16%: $73,698+
http://www.cra-arc.gc.ca/tx/ndvdls/fq/txrts-eng.html
Άρα:
(Δεν υπάρχει αφορολόγητο)
$ 21.05%: $0-36,848
$ 24.15%: $36,848-40,726
$ 31.15%: $40,726-73,698
$ 33.16%: $73,698-81,452
$ 37.16%: $81,452-126,264
$ 40,16%: $126,264-…
ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΡΩ (κατά προσέγγιση):
$ 21.05%: €0-25,000
$ 24.15%: €25,000-27,000
$ 31.15%: €27,000-49,000
$ 33.16%: €49,000-54,000
$ 37.16%: €54,000-84,000
$ 40,16%: 84,000-…
Χοντρικά, 21% μέχρι τα 26 χιλιάρικα, 31% μέχρι τα 51, 37% μέχρι τις 84,000 και 40% από κει και πάνω
Μάλιστα οι μισθοί εκεί υψηλότεροι, αλλά δεν υπάρχει (η δική μας!) φοροδιαφυγή!
Αν ακολουθούσαμε όπως έχει αυτό το μοντέλο, και δεδομένου ότι εμείς δεν είμαστε ομοσπονδιακό κράτος, θα μπορούσαμε να υιοθετήσουμ κάτι σαν το παρακάτω:
======================
*20% : € 0 – 30000
*30% : € 30000 – 50000
*35% : € 50000 – 80000
*40% : € 80000-…
======================
Είναι αφελές να ασχολείστε με το πως θα φορολογείσετε βαρύτερα τα δηλωμένα εισοδήματα.
Δεν θα βοηθήσει οποιαδήποτε αναθεώρηση της φορολογίας των μισθωτών.
Η φοροδιαφυγή των επαγγελματιών είναι οργιώδης. Εκεί είναι όλο το πρόβλημα και όχι πως θα φορολογήσετε λίγο παραπάνω αυτούς που δεν κρύβουν και πληρώνουν ήδη.
Πραγματικά, είναι εξοργιστικό να μιλάμε για φόρους στους μισθωτούς!
Προτείνεται ο απόλυτος συνδυσμός των παρακάτω:
α) Ναι στην απλοποιημένη αναλογική τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας με σταδιακά (ανά έτος) χαμηλότερους συντελεστές από τους ισχύοντες και με μεγαλύτερο αφορολόγητο όριο ειδικά σε οικογένειες με 2 παιδιά και πάνω.
β) Κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης και εφαρμογή της παραπάνω κλίμακας σε όλα τα εισοδήματα. Εξαιρούνται οι αποζημιώσεις οι οποίες θα μπορούν να φορολογούνται αυτοτελώς αλλά κλιμακωτά ανάλογα με το ύψος της αποζημίωσης.
γ) Ενσωμάτωση στις φοροαπαλλαγές όλων των αποδείξεων ανεξαιρέτως.
Με τα παραπάνω επιτυγχάνουμε:
– Αύξηση των φορολογικών εσόδων πρωτίστως από ΦΠΑ (λόγω των αποδείξεων) και δευτερευόντως από την φορολογία εισοδήματος επειδή λόγω των μειωμένων συνετελεστών και φοροαπαλλαγών θα μπορούν όλοι να πληρώνουν ακόμα και αυτοί που παρέχουν υπηρεσίες χωρίς αποδείξεις.
– Ενίσχυση της αγοραστικής ικανότητας των πολιτών. Πολύ σημαντικό για την τόνωση της αγοράς και συνεπώς της ανεργίας
– Δίκαιη μεταχείρηση όλων των φορολογουμένων πράγμα πολύ σημαντικό μιας και αποκαθίσταται σιγά-σιγά έτσι μία εμπιστοσύνη απαραίτητη για την λειτουργία ενός σύγχρονου κράτους.
Εδώ θέλω να επισημάνω κάτι που έχει διαστρεβλωθεί πολύ. Το μεγαλύτερο ποσοστό των υψηλών εισοδημάτων φυσικών προσώπων έχει να κάνει με θέσεις σημαντικής ευθύνης, υποχρεώσεων και φυσικά χωρίς ωράρια κ.α. Είναι λοιπόν παράλογο να συζητάμε για σημαντικά αυξημένους φορολογικούς συνετελεστές στα εισοδήματα αυτά σε σχέση με τα υπόλοιπα μιας και δεν λογαριάζονται οι παράμετροι που μόλις προανέφερα. Το μεγάλο μας πρόβλημα δεν είναι να αυξηθεί η φορολογία αλλά να πληρώνουν όλοι ανεξαιρέτως και ανάλογα και με το εισόδημα τους αλλά και με την φύση της εργασίας τους.
Ευχαριστώ
Η.
Τα ισχύοντα Φορ. Κλιμάκια και όρια είναι Λογικά.
Το βάρος πρέπει να δοθεί στην σωστή απόδοση του ΦΠΑ από τις επιχείρήσεις. Οι τελικοί καταναλωτές (όλοι μας δηλαδή)τον πληρώνουν ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ σε ΚΑΘΕ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ. Δεν πρέπει λοιπόν να θεωρείται από τις επιχειρήσεις μέρος των κερδών τους. Πρέπει να αποδίδεται στο δημόσιο.
Για να γίνει αυτό, από όλους πρέπει να καλιεργηθεί στον Έλληνα ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ. Για να γίνει αυτό πρέπει η πολιτεία να αποδείξει ότι τα χρήματα (φόροι) που ζητάει «ΠΙΑΝΟΥΝ ΤΟΠΟ». Γίνονται έργα, λειτουργεί η δημόσια διοίκηση, παιδεία, υγεία, έργα, όπως πρέπει και δεν κατασπαταλούνται.
Το δημόσιο ήδη εισπράτει χρήματα. Και μάλιστα αρκετά. Για να αυξηθούν πρέπει να απαιτηθούν από τον φορολογούμενο, όχι με το άγριο (ΑΓΡΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ, ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΙ ΝΟΜΟΙ, ΑΣΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ, ΠΡΟΣΤΙΜΑ κτλ), αλλά με ήπιο τρόπο και με έργα προς τον Πολίτη.
Ο Έλληνας έχει φιλότιμο.
Και αυτό δεν έιναι αστείο.
Κύριοι,
Οταν πριν από 35 ολόκληρα χρόνια άκουγα από τους καθηγητές της -τότε- Βιομηχανικής του Πειραιά και διάβαζα στις αναλύσεις του Α.Παπανδρέου ότι η σημαντικότερη γάγγραινα της ελληνικής οικονομίας είναι η παραοικονομία και η τεράστια φοροδιαφυγή, δεν φανταζόμουν ότι το ίδιο ακριβώς θα μας λέει η κυβέρνηση του Γ.Παπανδρέου εν έτη 2010, έχοντας, μάλιστα, βάλει στο στόχαστρο τα εισοδήματα των μισθωτών.
Θεωρώ ότι η σύνδεση του αφορολογήτου ορίου των πενιχρών 12.000 ευρώ, με την προσκόμιση αποδείξεων από επιλεκτικές δαπάνες, στην ουσία σημαίνει κατάργηση του αφορολογήτου ορίου, με αποτέλεσμα τη νύφη να την πληρώσουν και πάλι οι μισθωτοί και ειδικότερα εκείνες οι κατηγορίες των μισθωτών που το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης τους αφορά αγορές σε καταστήματα σούπερ μάρκετ, τιμολόγια ΔΕΚΟ και εταιριών τηλεπικοινωνίας, καύσιμα κλπ.
Με αυτή και μόνο τη λογική η φορολογική σας μεταρρύθμιση ξεκινά με όρους που ακυρώνουν την την προοδευτικότητα της φορολογίας και την κοινωνική δικαιοσύνη, για την οποία γίνεται τόσος λόγος.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΒΑΡΟΣ ΣΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΜΜΕΣΩΝ ΦΟΡΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΟΜΩΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ.ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΚ ΒΑΘΡΟΥ ΑΝΑΝΕΩΣΗ,ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙΜΑΡΙΘΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΠΑΝΤΟΝΤΕ ΟΜΩΣ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ.ΑΥΤΟ ΚΑΘΙΣΤΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΜΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΙΟ ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΘΑ ΘΕΣΕΙ ΤΑ ΕΧΕΓΓΥΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΜΑΛΗ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΗΦΟΡΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΜΑΣ ΩΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΥΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.ΦΥΣΙΚΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΣΤΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΩΝ ΠΟΡΩΝ, ΕΜΨΥΧΩΝ ΚΑΙ ΑΨΥΧΩΝ, ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ «ΔΙΑΡΚΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ»-ΟΚΝΗΡΙΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ,ΜΕ ΤΟΝ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΜΟΙΒΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΟΥΝ.
Με δεδομένο ότι σημερινά ετήσια εισοδήματα μέχρι 36.000 Ευρώ πρέπει να έλαφρυνθούν φορολογικά και από εκεί και πέρα η αύξηση της φορολογίας να γίνεται προοδευτικά με ανώτατο συντελεστή για εισοδήματα άνω των 100.000 Ευρώ, προτείνω την εξής κλίμακα για όλες τις κατηγορίες φορολογουμένων:
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΝΟΛΟ
ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΦΟΡΟΥ
12.000 0 0 12.000 0
6.000 15 900 18.000 900
6.000 25 1.500 24.000 2.400
6.000 30 1.800 30.000 4.200
6.000 40 2.400 36.000 6.600
39.000 42 16.380 75.000 23.340
άνω 75.000 45
Τα κλιμάκια αυτά θα αναπροσαρμόζονται τιμαριθμικά κάθε χρόνο.
Με την κλίμακα αυτή:
1) Ανακουφίζονται σημαντικά τα εισοδήματα, μέχρι 36.000 Ευρώ, με μεγάλη μείωση του φόρου για τα χαμηλότερα εισοδήματα της κατηγορίας αυτής και μικρότερη σταδιακά, όσο προσεγγίζεται το όριο των 36.000 Ευρώ.
2) Η αύξηση μέχρι εισόδημα 75.000 Ευρώ είναι σημαντική, αλλά με ήπια εξέλιξη
3) Η αύξηση για εισοδήματα άνω των 75.000 Ευρώ είναι μεγάλη.
Μία τέτοια κλίμακα, που τη θεωρώ κοινωνικά δίκαιη κάτω από τις παρούσες δύσκολες συνθήκες, θα είναι αποδοτική για τα δημόσια έσοδα, μόνο εφόσον συνδυαστεί με την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.
Σχετικά με αφορολογητο:
Συνδυασμός αφορολόγητου και συνολικού ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ εισοδήματος:
Σύνολο εισοδήματος μέχρι 25.000- – αφορολόγητο 15.000 για κάθε σύζυγο
Σύνολο εισοδήματος μέχρι 25.001-35.000 – αφορολόγητο 13.000 >>
Σύνολο εισοδήματος μέχρι 35.001-60.000 – αφορολόγητο 10.000 >>
Σύνολο εισοδήματος μέχρι 60.001+ – αφορολόγητο 8.000 >>
Για κάθε παιδί (ανά σύζυγο):
Επιπλέον αφορολόγητο: 2.000, ανεξαρτήτως συνολικού εισοδήματος.
Συντελεστές (ποσά ΠΑΝΩ από το αφορολόγητο, ανά φορολογούμενο/σύζυγο)
0-5.000: 5%
5.001-10.000: 15%
10.001-20.000: 25%
20.001+: 35%
Ο ανωτατος συντελεστης φορογιας εισοδηματος δεν πρεπει ν’αυξηθει γιατι γειτονευουμε με χωρες στην ΕΕ με πολυ χαμηλοτερη φορολογια.
Το κρατος πρεπει να θεσπισει ενα ειδος μπονους για τους ειλικρινεις φορλογομενους..
Θα πρεπει να παρουν μετρα ωστε η συλληψη της φορλογητεας υλης των ελευθερω εππαγελματιων και επιτηδευτων να προκαλεσει αυξηση του κοστους των παρεχομενων υπηρεσιων.
Π.χ εαν υπαρχουν τιμοκαταλογοι παροχης υπηρεσιων απο τους συνεταιρισμους των ηλεκτολογων,υδραυλικων,συνεργειων,ψυκτικων κλπ να διατηρηθουν στα ιδια επιπεδα και μετα του μετρου των αποδειξεων.Εαν δε δεν υπαρχουν να τους υποχρεωσουν μα τους κοινοποιησουν οπως ισχυει μκαι για τα προιοντα στο ραφι.( τιμες μς ΦΠΑ εννοειτε..)
Επειδη δε σιγουρα προβλεται αυξηση του κοστους υπηρεσιων(με την επιβολη του μετρου) αυξηση φορου εισοδηματος κλπ, δεν ξερω αν θα μεινει και τιποτα προς διαθεση προς το κοινο καλο..
Επισης θα πρεπει να πολεμηθουν οι συντεχνιες ορισμενων επαγγελματων¨: δικηγοροι,συμβολαογραφοι, εκτελωνιστες, και αλλοι που αμοιβονται με προμηθεια επι της αξιας.Γιατι ειανι υποχρεωτικο να πληρωνω 1,5% δικηγορο εαν δεν θελω να εχω.Γιατι αν μετβιβασω εαν ακινητο στο παιδι μου πρει να δωσω προμηθειες σε νομικους.Δεν πρεπει ν’αμοιβονται με την ωρα?.Ο συμβολαιγραφος δεν ειναι εκπροσωπος του κρατους?
ποιος τα θεσπισε ολα αυτα?Μηπως οι περισσοτεροι απο τους εθνοπατερες ειναι η ηταν νομικοι?
Επισης Οι μεσιτες γιατι τα παιρνουν και απο τον αγοραστη και απο τον πωλητη ( και χωρις αποδειξη!)
Ολα τα παραπανω κατα την γνωμη μου ειναι αλληλενδετα με την ομαλη λειτουργια της αγορας,τους επιβαλομενους φορους και το μεγεθος της αποταμιευσης (αν μπορει ν’επιτευχθει σημερα) να μπορει να επιτρεπει την πληρωμη των αυξημενων ( κακως) φορων
ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΝΙΑΙΑ,ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ,ΤΙΜΑΡΙΘΜΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΘΑ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ ΣΕ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ;
Κύριε υπουργέ,
Με μεγάλη χαρά πληροφορήθηκα πως αυτό το απαρχαιωμένο σύστημα άμεσης φορολόγησης πρόκειται να εκσυγχρονιστεί. Επίσης, θεωρώ ύψιστη εκδήλωση δημοκρατίας, που παραπέμπει σε αρχαιοελληνικά πρότυπα, τη σελίδα της ανοικτής διακυβέρνησης. Για τα τελευταία οφείλω να ομολογήσω πως η κυβέρνηση με εξέπληξε θετικά.
Ωστόσο, δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός πως η επικρατούσα αίσθηση είναι αύξηση των φορολογικών συντελεστών για κάποια υψηλά εισοδήματα, προκειμένου να “καταστείλουμε” τους “αμαρτωλούς” υψηλόμισθους του ιδιωτικού τομέα καθώς και τις επιχειρήσεις που του δίνουν τέτοιους μισθούς.
Λοιπόν κύριοι πλανάστε πλάνην οικτράν αν νομίζετε πως θα αυξήσετε τα κρατικά εισοδήματα μ’αυτόν τον τρόπο. Ένας υψηλόμισθος (του ιδιωτικού τομέα για να μην παρεξηγούμαι) έχει θυσιάσει τα νιάτα του σε σπουδές, την προσωπική του ζωή δουλεύοντας τουλάχιστον 50% παραπάνω από κάποιον χαμηλόμισθο και κυρίως έχει να προσφέρει, να δημιουργήσει. Είναι επίσης βέβαιο πως από τη στιγμή που θα ισχύσει κάτι τέτοιο θα αλλάξει το τρόπος που αμείβονται τα στελέχη για να μείνουν εκτός υψηλής κλίμακας. Άρα για μία ακόμη φορά θα χάσει το κράτος, δηλαδή όλοι μας. Είναι τουλάχιστον άδικο στοχεύετε ξανά προς μισθωτούς, τη στιγμή που η “μαγκιά” του ελεύθερου επαγγελματία που φοροδιαφεύγει ξεχειλίζει. Ποιος από εμάς (εγώ τουλάχιστον πολλές φορές) δεν έχει χαρακτηριστεί γραφικός ζητώντας απόδειξη από έναν υδραυλικό ή τεντά, ενώ οι τιμές που σου ανακοινώνουν εννοείται πως στερούνται ΦΠΑ! Είναι κοινωνικά άδικο να πληρώνω εγώ μέσω της φορολόγησής μου τις κρατικές υπηρεσίες του “απέναντι” διότι αυτός έχει τη “μαγκιά” να φοροδιαφύγει μέσω ενός ελεύθερου επαγγέλματος, ενώ εγώ δηλώνω τα πάντα. Ο “απέναντι” λοιπόν θα μπορεί να αγοράζει σπίτια, SUV και να έχει καταθέσεις δηλώνοντας €10.000 το χρόνο. Εκεί είναι τα διαφυγόντα χρήματα του κράτους, στην κάστα της ρεμούλας, της αρπαχτής, του μαύρου χρήματος και της μαγκιάς της φοροδιαφυγής.
Κύριε υπουργέ, μην τάσσεστε με τον “απέναντι”, ανοίξτε τους λογαριασμούς τραπεζών και δώστε κίνητρα για όλες τις αποδείξεις. Αν θέλετε να πατάξετε τη φοροδιαφυγή, τη βασική αιτία δημοσιονομικού ελείματος, εμείς σας δείχνουμε εκεί. Εν αντιθέσει με τους προκατόχους σας, μην κοιτάξετε το δάχτυλο!
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΑ ΤΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ.
ΜΕΤΑ ΤΙΣ 10.000 ΕΥΡΩ, ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΠΟΣΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑ,ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΠΟΣΟ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ, ΥΨΟΥΣ 4.ΟΟΟ ΕΥΡΩ.
ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ, Ο ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑΣ ΜΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 1160 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΣ.
ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΑΥΤΟ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ, ΜΕ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΚΛΙΜΑΚΙΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΙΑ ΤΑ ΕΞΗΣ.
ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΦΟΡ. ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΦΟΡΟΣ ΣΥΝ. ΦΟΡΟΥ
10.ΟΟΟ € 0 0 0
14.ΟΟΟ €( ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ) 0 0 0
20.ΟΟΟ € 5% 300€ 300€
25.000 € 10% 500€ 800€
30.000 € 15% 750€ 1550€
35.000 € 20% 1000€ 2550€
40.ΟΟΟ € 25% 1250€ 3800€
45.ΟΟΟ € 30% 1500€ 5.300€
50.000 € 35% 1750€ 7.050€
55.000 € 40% 2.000€ 9.050€
60.000 € 45% 2.250€ 11.300€
65.ΟΟΟ € 50% 2.500€ 13.800€
ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 65.000€ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ 55% ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΕ 5% ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ.
Νομιζω οτι απο «σημερα»πρεπει ν’αρχισει η εφαρμογη του ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ λαμβανοντας υποψη τα περιουσιακα στοιχεια του καθενος-κανενος
εξαιρουμενου-τον τροπο της ζωης που κανει,τι δηλωσεις εχει καταθεσει μεχρι τωρα και,αφου ενεργοποιησετε ΚΑΘΕ δυνατοτητα πληροφορικη και οχι μονο,δεν υπαρχει περιπτωση να παραμεινουν αδηλωτα εσοδα.ΠΡΟΣΟΧΗ,ομως χωρις εξωπραγματικους συντελεστες η’φορομπηχτικη πολιτικη.Και δευτερον να μην επιτραπουν υπονοιες περι απαλλαγμενων η'»δικων μας παιδιων» κ.λπ.Τετοιες φημες ειναι καταστροφη.Οσον αφορα στα ορια τα αφφορολογητα και γενικα,ειμαι σιγουρος οτι οποιος θελει να κανει σωστη και τιμια δουλεια,το κομματι αυτο ειναι το ευκολωτερο.Βουληση χρειαζεται…Ευχαριστω.
Θεωρώ άδικο την σύνδεση του αφορολόγητου με τις αποδείξεις τουλάχιστον για εμάς τους μισθωτούς υπαλλήλους και τους συνταξιούχους. Ήμαστε οι μοναδικοί που δυστυχώς δεν μπορούμε να κρύψουμε εισοδήματα από την εφορία, αλλά το κράτος βάζει εμάς να κυνηγήσουμε αυτούς που φοροδιαφεύγουν. Σύμφωνα με τον υπουργό οικονομικών οι επιχειρηματίες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες δηλώνουν λιγότερα από τους μισθωτούς. Από την στιγμή που ξέρουν ποιοι φοροδιαφεύγουν ας πάρουν μέτρα γι’ αυτούς και να ελαφρύνουν σημαντικά τα βάρη από τους μισθωτούς.
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1086792
Τα μεγαλύτερα έξοδά μου είναι σε αποπληρωμή δανείου και σε καύσιμα. Τι θα γίνει λοιπόν, τα δάνεια θα υπολογίζονται?? Τα έξοδα σε ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, super market, πετρέλαιο θέρμανσης θα υπολογίζονται?
Πιστεύω πως το αφορολόγητο είναι ήδη χαμηλά μιας και τα 12.000Ε είναι για κάποιον που βγάζει καθαρά 850Ε τον μήνα. Να αυξηθεί τουλάχιστον στα 14.000Ε. Και από εκεί και μετά, το δίκαιο είναι προοδευτική φορολογική κλίμακα. Εμείς δεν μπορούμε να προτείνουμε συντελεστές φορολόγησης. Το κράτος ξέρει από τις φορολογικές δηλώσεις τι δηλώνει ο καθένας και τι χρήματα θέλει να μαζέψει. Βάση αυτών των στοιχείων ας βγάλει και τους συντελεστές αρκεί όμως όσα πιο πολλά βγάζει κάποιος, τόσο περισσότερο να πληρώνει.
ΣΥΜΦΩΝΩ. ΜΙΑ ΕΝΝΙΑΙΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ, ΑΠΟ ΟΠΟΙΑ ΠΗΓΗ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ. ΣΤΗΡΙΞΗ ΕΚΕΙΝΩΝ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ, ΠΟΥ ΕΙΤΕ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ (ΑΝΑΠΗΡΟΙ), ΕΙΤΕ ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ, ΤΟΥ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟΥ (ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ). ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ (ΠΡΟΝΟΙΑΚΑ -ΠΟΛΥΤΕΚΝΙΚΑ), ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΟΥΣ.
Καλή Χρονιά και δώστους Καλά Μυαλά, Θεέ μου!!!
Άλλο πάλι και τούτο.
Δηλαδή εγώ που είμαι 80 χρόνων και παίρνω 720 ευρώ σύνταξη –με το ΕΚΑΣ το μήνα – κάπου 10.000 το χρόνο θα μου παίρνει φόρο τα 1.000 για τα υπόλοιπα 4.000 ευρώ εάν δεν μαζέψω αποδείξεις;
Πόσες φορές το χρόνο θα χρειαστώ υδραυλικό, ηλεκτρολόγο, μπογιατζή;
Καλά γιατρούς θα χρειαστώ, γιατί άμα δεν πάω στο ιατρείο τους θα δυσκολευτώ στο ΙΚΑ.
Εσύ κύριε υπουργέ μου -μετά συγχωρήσεως- ζητάς απόδειξη από τον γιατρό σου -όχι σαν υπουργός- και από όλους τους άλλους και σου δίνουν γιατί εγώ άμα ζητήσω απόδειξη θα μου διπλασιάσουν το ποσό που ζήτησαν ή ο γιατρός θα με στραβοκοιτάξει και χαιρέτα μας τον πλάτανο όταν θα τον ξαναχρειαστώ –διαβητικός άνθρωπος 30 χρόνια. Για τόλμησε να ζητήσεις απόδειξη από τον υδραυλικό σου, θα σου πει καλημέρα και θα φύγει. Πήγαινε για κάποια ανάγκη σε νοσοκομείο και τα λέμε άμα δεν λαδώσεις. Αυτή τη γάγγραινα άμα δεν την ξεπετάξετε δεν γίνεται τίποτα.
Για κάντε άθροιση των απλών εξόδων διαβίωσης
1.Ενοίκιο
2.Κοινόχρηστα
3.ΔΕΗ –το 50% του ποσού πάει στον Δήμο, άλλη ανεξέλεγκτη σπατάλη-
4.ΥΔΑΤΩΝ
5.ΟΤΕ –χρειάζομαι το τηλέφωνο, αναγκαίο κακό, για το ΙΚΑ και για επικοινωνία
6.Τρόφιμα (Σουπερμάρκετ, Λαϊκή, Φούρνος, Κρεοπώλης, Ψαράς –με το εισόδημα που έχω κατεψυγμένα ή μαριδάκι
7.Γιατροί -τουλάχιστον 10 επισκέψεις (εγώ και η γυναίκα μου )
8.Φάρμακα (εγώ και η γυναίκα μου )
9.Οδοιπορικά (λεωφορεία και ταξί γιατί δεν μπορώ να μετακινηθώ εύκολα)
Και εσείς οι βουλευτές και υπουργοί;
Και η Εκκλησία με του μητροπολίτες;
Και οι μεγαλοδημοσιογράφοι;
Και τα κανάλια;
Και οι λαθρόβιες εφημερίδες;
Και οι μεγαλογιατροί;
Και οι δικαστές και στρατιωτικοί;
Και οι μεγαλοδικηγόροι:
Και τα Golden Boys των ΔΕΚΟ και των Τραπεζών με τις 400.000 €
Και κάποιοι άλλοι πασίγνωστοι με τι ς Off Shore εταιρείες; -καλά οι επιχειρηματίες μα ακόμα και οι υπουργοί, οι βουλευτές, οι παπάδες;
Φυσικά για τους συνταξιούχους και τους μισθωτούς δεν χρειάζεται κόπος, τους πιάνουμε εύκολα.
Από που τα αγόρασαν αυτά τα μυαλά οι σύμβουλοί σου κύριε Πρωθυπουργέ μου, Γιωργάκη μου; θέλω να αγοράσω κι εγώ για να γίνω καλά.
Μετά μεγάλης τιμής και μετά συγνώμης.
Κάποιος ηλίθιος από το Ελλαδιστάν.
Και αντ΄αυτού
Βασίλης Γιαννόπουλος
Συνταξιούχος του ΙΚΑ, με ΕΚΑΣ, 80 χρόνων
Και πάλι καλή χρονιά
Υστερόγραφο
Αγαπητοί κύριοι με τα διπλώματα και τις περγαμηνές μήπως όταν αναλαμβάνετε τέτοιες θέσεις το μυαλό σας σκουριάζει; Μήπως τα χάνετε και δεν γνωρίζετε τι σας γίνεται;
Υπάρχει ένα ωραίο εργαλείο –πολλοί από εσάς θα το γνωρίζετε και όσοι δεν το γνωρίζετε καλό είναι να το μάθετε- λέγεται «Θεωρία των Αποφάσεων» (Decision’s Theory) γιατί δεν το χρησιμοποιείτε; Θα σας ξεσκουριάσει τα μυαλά, σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Νομίζω ότι θα πρέπει να αποφασίσει το κράτος τι πρέπει να φορολογεί και τι όχι, ανεξάρτητα από την επίλυση των τωρινών προβλημάτων με «ανορθόδοξους» και μη τρόπους.
Π.χ. Πρέπει να φορολογούνται τα εισοδήματα κάθε ατόμου. Σ’ αυτό συμφωνούμε όλοι. Πόσες φορές όμως? Πρέπει να φορολογείται και η καλή διαχείρισή τους? Πρέπει να επιβραβεύεται η κακή διαχείρισή τους?
Θέλω να πω πως αν φορολογούνται όλα τα εισοδήματά μου γιατί πρέπει να ξαναπληρώσω φόρο εάν έχω ένα σπίτι που το αγόρασα με τα χρήματα που έχουν ήδη φορολογηθεί? ή έχω ένα σκάφος αντί να εχω 20 ή 30 τσάντες PRADA ή ρολόι με διαμάντια ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο μη φορολογήσιμο?
Το ότι πρέπει να πιαστούν οι φοροδιαφεύγοντες είναι διαφορετικό από το ότι πρέπει να πληρώσουν το κόστος της φοροδιαφυγής άμεσα ή έμμεσα, όσοι δηλώνουν εντίμως τα εισοδήματά τους.
Επίσης, όταν δεν μπορώ να αυξήσω τα έσοδα, προσπαθώ να μειώσω τα έξοδα…. το γνωστό…
γιατί λοιπόν μιλάμε για άσκοπες αυξήσεις των 100 ευρώ π.χ. ετησίως σε κάθε δημόσιο υπάλληλο, που δεν θα τον σώσουν και δεν μιλάμε για μειώσεις καυσίμων, ειδών πρώτης και δεύτερης γιατί όχι ανάγκης, ώστε να μειωθούν τα έξοδα των πολιτών και επιχειρήσεων ίσως? Αφού η οικονομία δεν πάει καλά γιατί δεν μειώνονται υποχρεωτικά όλα τα κέρδη, παραμόνο των μισθωτών, ενώ όσοι μπορούν να αυξήσουν τιμές και υπηρεσίες το πράττουν συνεχώς και χωρίς΄κανέναν έλεγχο;
Γιατί πρέπει ο πολίτης να κάνει το φοροεισπράκτορα του κράτους πληρώνοντας το ΦΠΑ όχι ως επαγγελματίας αλλά ως καταναλωτής; ή μήπως δεν γνωρίζεται ότι στις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών το ΦΠΑ το επιβαρρύνεται ο καταναλωτής και όχι ο επαγγελματίας.
Περιμένω επιτέλους να δω έναν δίκαιο νόμο και τρόπους που πραγματικά εισπράτουν από τους φοροδιαφεύγοντες και όχι τους εύκολα στοχοποιήσιμους κάθε φορά.
Και δεν έχω καταλάβει γιατί δεν εφαρμόζονται εντατικοί έλεγχοι εκεί που όλοι γνωρίζουμε ότι δεν τηρούνται οι νόμοι και θεωρητικά υπάρχουν μεγάλα πρόστιμα.Π.χ. νομοθεσία για το κάπνισμα και φοροδιαφυγή στα μεγάλα νυχτομάγαζα ….
ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΝΙΑΙΑ,ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ,ΤΙΜΑΡΙΘΜΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΗΜΑΤΑ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΘΑ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ ΣΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΣΗ
Συμφωνώ απόλυτα για την ενιαία προοδευτική τιμαριθμική κλίμακα, φτάνει τα σκαλοπάτια αυτής της κλίμακας να είναι το δυνατόν μικρότερα για να αποφεύγονται αδικίες.
Απαιτησή μου είναι το κράτος να μην με θεωρεί πλούσιο επειδή είμαι συνεπής με τις οικονομικές μου υποχρεώσεις( Δάνειο, λογαριασμούς ΔΕΚΟ κλπ). Ευχαριστώ.
Φαίνεται σύμφωνο με τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές ισονομίας και ισοπολιτείας.
Πρέπει όμως να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι ιδιαίτερες ανάγκες σε συνδυασμό με τις φοροδοτικές δυνατότητες του καθενός.
Έτσι ένας άνθρωπος με ιδιαίτερες οικονομικές ανάγκες όπως π.χ. ΑΜΕΑ
θα πρέπει να εξοικονομεί επιπλέον χρήματα για να τις καλύψει, και ταυτόχρονα να διαθέτει τα ποσά που θα απαιτηθούν για να πετύχει το βιοτικό επίπεδο των υπολοίπων συμπατριωτών του.
Προς το στόχο αυτό θα μπορούσε να διαμορφώνεται το αφορολόγητο ποσό
ανάλογα με αυτές τις ανάγκες και δυνατότητες.
Μια ιδέα.
Προοδευτική φορολογική κλίμακα για όλους με τα σημερινά ελαχιστα χωρίς αποδειξεις. Οιπερισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες εκτος απο τις φίρμες κάθε επαγγέλματος δίνουν μάχη για να πληρώσουν τα ασφαλιστικα ταμεια τους.Αποπδείξεις και από πολυκαταστήματα κοινόχρήστα ΔΕΚΟ γιατι πλεόν αυτά εινα τα πάγια έξοδα του κάθε νοικοκυριου.
Μιλάμε πάλι για μισθωτούς και συνταξιούχους αφού οι υπόλοιποι φοροκλέβουν και εισφοροδιαφεύγουν ασύστολα.Δηλαδή ο υπάλληλος που είναι μισθωτός και μετά 25 χρόνια δουλειάς, με τα 2 η3 πτυχία που διαθέτει, με την εργασία πέραν του ωραρίου του που τον υποχρεώνει η Υπηρεσία του να δουλεύει λόγω έλλειψης προσωπικού, και την ατυχία να ανήκει στο υψηλόβαθμο προσωπικό θάπρεπε να «πονέσει» περισσ΄οτερο, επειδή συγεντρώνει μικτά 500000; Μήπως τα έκλεψε ο άνθρωπος; Άλλωστε και ο Μ.Ο. των ανώτερων φορολογικών συντελεστών στην Ε.Ε. δεν ξεπερνά το 42%. Η στα πλαίσια ποάς ηθικής θα πρέπει να συνεισφέρει δυσανάλογα ο «υψηλόμισθος»; Μήπως γιατί αυτό συμφέρει κάποιες λαικίστικές πολιτικές; ΚΥΡΙΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ τους φόρους και τα έσοδα που επιδιώκετε να μαζέψετε βα τα ψάξετε από αυτούς που δεν έχουν πληρώσει φράγκο μέχρι τώρα ,μερικοί δε απο αυτούς είναι και φίλοι μας και συγγενείς μας. ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΕΙΤΕ την αρετη και το ταλέντο του Έλληνα που (δυστυχώς), διαθέτει, και το οποίο είναι το»κάρφωμα»,(κοινώς ρουφιανιλίκι), για να σωθεί η ελλάδα. Εγώ προσωπικά σας υπόσχομε 10 καταγγελίες φοροκλοπής την ημέρα και δεν ντρέπομε να το πω. Αυτοί οι ανθρωποι πρέπει να εντοπισθούν από εμάς τους ίδιους και να διαπομπευθούν. Αφήστε επιτέλους τους παγιδευμένους και μόνιμους αιμοδότες του κρτικού κορβανά ήσυχους.
οπως εχει πει και ο Α.ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ με αδεια ταμεια δεν μπορεις να κανεις λαικη φορολογικη πολιτικη.Πρεπει να δοσουμε εμφαση στην αναπτυξη για να ερθουν και οι δουλειες και τα εσοδα του κρατους,αλλιως οδηγουμαστε σε φαυλο κυκλο(π.χ δειτε τι εγινε με τα τελη κυκλοφοριας η κυβερνηση πηγε να εισπραξει περισσοτερα λεφτα απο τα τελη και θα βρεθει στο τελος με μεγαλυτερο ελλειμα).
ΣΥΜΦΩΝΟ
ΑΝ ΔΕΧΘΟΥΜΕ πως όλοι οι φορολογούμενοι είναι ειληκρινείς τότε το ισχύον φορολογικό σύστημα είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ Α Δ Ι Κ Ο .
Δηλαδή αν κάποιος έχει είσόδημα ,το τονίζω πραγματικό , 70000 να πληρώσει για άμεσους φόρους 20000 ? και αν προσθέσουμε και ,τουλάχιστον , άλλα 20000 τέλη και έμεσους φόρους του μένουν 30000!
Δηλαδή ένας ούτε κάν «μικρομεσαίος»
Νομίζω πως το ΑΕΠ μας είναι περίπου 350 δις . Αν έχουμε μια κλιμακούμενη φορολογία με μέσο όρο 20% θάχουμε 70δις άμεσους φόρους και πάνω απο 50 δις έμεσους…
Η αδυναμία [ ή «αδυναμία»] του κράτους να συλλάβει την φοροδιαφυγή το κάνει να την «πέφτει» στους μισθωτούς!
Οταν μας λένε πως η φορολογία , μέσος όρος ,στην ευρωζώνη είναι 42% μας λένε «ψέματα» αφου ΜΑΣ ΚΡΙΒΟΥΝ ΠΩΣ ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 100000 [ Ή ΚΑΙ 150000] και όχι για πάνω απο 25 ή 30000 που ισχύει για μας.
Οταν πήγαινα στο Δημοτικό οι δάακαλοι μας μίλαγαν για τον επαχθέστατο φόρο των Τούρκων το περίφημο ΔΕΚΑΤΟΝ …..τι θα λέγανε για το σημερινό ΤΕΤΑΡΤΟΝ ;
Η μεγάλη φοροδιαφυγή και φοροκλοπή γίνεται στα ανώτατα «κοινωνικά» στρωματοκυκλώματα με το λαθρεμπόριο καυσίμων ,μεγαλοαπάτες με νοσοκομεία και Δημόσια έργα….
και ένα τελευταίο :
ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ οι προσφερόμενες τιμές του Ηλεκτρολόγου ,του Μηχανουργού , του ξυλουργού ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ .
Ετσι αν πάω στο Μηχανικό το αυτοκίνητό μου και μου πεί πως χρωστάω 50 ευρο ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΑΝ ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΩ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΝΑ ΜΟΥ ΖΗΤΗΣΕΙ 59,5 !
Να είστε καλά
Είναι προφανές ότι χρειάζονται δραματικές αλλαγές στο φορολογικό σύστημα. Αλλαγές που στην ουσία να το «στήνουν» από την αρχή. Σε ότι αφορά τα κλιμάκια, τους συντελεστές, κλπ, πρέπει να διαμορφωθούν με δίκαιο τρόπο…
Αυτό σημαίνει περισσότερα κλιμάκια, ειδικά στην κατηγορία από 12.000 μέχρι 30.000 €. Π.χ. δεν είναι δυνατόν κάποιος μισθωτός ή ειλικρινής επαγγελματίας με εισόδημα 14.000 € και 1 παιδί να πληρώνει τον ίδιο αναλογικά φόρο με κάποιον που έχει εισόδημα 28.000 € και επίσης 1 παιδί.
Άρα θα πρότεινα τα κλιμάκια στη χαμηλή κατηγορία να γίνουν 4:
12.001-15.000 —> 12-14%
15.001-20.000 —> 16-18%
20.001-25.000 —> 20-22%
25.001-30.000 —> 24%
Οι συντελεστές είναι ενδεικτικοί …αν και νομίζω ότι θα πρέπει να ισχύσει ο μεγαλύτερος για κάθε κατηγορία, με εξαίρεση ίσως την πρώτη.
Επίσης νομίζω ότι δεν πρέπει να ανατραπεί η πολιτική για μείωση τους μέχρι το 2013.
Σε ότι αφορά την κλίμακα από 30.001-75.000 το να υπάρχουν περισσότερα κλιμάκια δεν είναι ιδιαίτερα κρίσιμο. Αν και το ποιο δίκαιο θα ήταν για κάθε 5.000€-10.000€ να υπάρχει διαφορετικό κλιμάκιο.
Σίγουρα όμως χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση για όσους έχουν εισοδήματα 70.001-90.000 € (συντελεστής 45%), αλλά και για όσους έχουν πάνω από 90.001 € (προτείνω συντελεστή 49%), ανεξάρτητα από την προέλευση αυτών των εισοδημάτων.
Τέλος σε ότι αφορά τα αφορολόγητα όρια…
Η πρόταση μου είναι το αφορολόγητο όριο, αλλά και η κλίμακα να τιμαριθμοποιείται υποχρεωτικά κάθε 2 χρόνια τουλάχιστον.
Το αφορολόγητο όριο πρέπει να αυξηθεί για τους μισθωτούς στις 13.500€ (τουλάχιστον).
Επίσης για τους μισθωτούς με εισοδήματα από το αφορολόγητο μέχρι το ύψος των 30.000 € προτέινω το αφορολόγητο να αυξάνεται κατά το 25% (λίγο περισσότερο από τον ΦΠΑ που θα πλήρωναν αν δεν έπαιρναν απόδειξη) του κόστους των αποδείξεων που προσκομίζουν.
Για τους μισθωτούς με εισόδημα 30.001-60.000 € προτείνω το αφορολόγητο να αυξάνει -πέραν του ποσού βάσης- κατά το 35% του ύψους των αποδείξεων που προσκομίζουν. (Π.χ. 13.500+1.050€ για κάποιον που προσκομίζει αποδείξεις αγαθών-υηρεσειών ύψους 3.000€).
Αντίθετα για όσους μισθωτούς έχουν εισόδημα πάνω από 60.001€ προτίνω όλο το αφορολόγητο (δηλαδή χωρίς ποσό βάσης) να εξαρτάται από τις αποδείξεις που προσκομίζουν και να φτάνει στο 75% του ποσού των αποδείξεων αυτών.
Σε αντίθεση με τους μισθωτούς προτείνω για τους ελέυθερους επαγγελματίες το αφορολογήτο να εξαρτηθεί σε ΟΛΕΣ τις κλίμακες από το ύψος των αποδείξεων που προσκομίζουν. Μάλιστα αυτό προτείνω να γίνει αντιστροφα από ότι στους μισθωτούς.
Για όσους δηλώνουν εισόδημα μέχρι 45.000€ το αφορολόγητο όριο να ισούται με το 75% του ύψους των αποδείξεων που προσκομίζουν.
Ενώ για όσους έχουν εισόδημα πάνω από 45.001 το αφορολόγητο όριο να ισούται με το 35% του ύψους των αποδείξεων που προσκομίζουν.
Σε ότι αφορά τα προστατευόμενα τέκνα προτείνω να ισχύουν κανονικά οι προσαυξήσεις για όσους εμπίπτουν στο «σταθερό» αφορολόγητο όριο. Αντίθετα όπου διαμορφώνεται «ατομικό» αφορολόγητο όριο (κυμαινόμενο με βάση τις αποδείξεις) τότε οι προσαυξήσεις του αφορολόγητου λόγω προστατευόμενων μελών προτίνω να ισχύουν μέχρι το ύψος που το αυτό το «νέο» αφορολόγητο όριο δεν ξεπερνάει το 75% του συνολικού φορολογητέου εισοδήματος.
Κλείνοντας σε σχέση με τις αποδείξεις νομίζω ότι σε αυτές που θα δικαιολογούν απαλλαγή φόρου, πρέπει να περιλαμάνονται όλες οι καταναλωτικές δαπάνες αγαθών-υπηρεσειών, με εξαίρεση τα έξοδα τηλεφωνίας-internet-συνδρομητικής τηλεόρασης, τα είδη διατροφής (νωπά ή συσκευασμένα/κατεψυγμένα, κλπ) που αγοράζονται σε σουπερ-μάρκετ και υπερ-αγορές, οι αποδείξεις από αλυσίδες cash&carry, που υποτίθεται ότι απευθύνονται σε επαγγελματίες, και οι δαπάνες νυχτερινών κέντρων/εκδηλώσεων και αγοράς σκαφών/εξαρτημάτων αναψυχής.
Όλες οι υπόλοιπες δαπάνες και κυρίως όσες σχετίζονται με ενοικίαση σπιτιών, αγορές τροφίμων που αγοράζονται από παντοπωλεία, κρεωπολεία, οπωροπωλεία, ψαράδικα, ψιλικατντζίδικα, mini-market, αγορές από περίπτερα (να μπουν ταμειακές), έξοδα για υπηρεσείες από γιατρούς, δικηγόρους, μηχανικούς, συμβολαιογράφους, διδασκαλία μαθημάτων κάθε είδους, αγορά ρούχων-υποδημάτων, ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών, δαπάνες για κάθε λογής οικοδομικές εργασίες εσωτερικών και εξωτερικών χώρων-κήπων(μελέτη-κατασκευή-συντήρηση-επισκεύη), υπηρεσείες/είδη αισθητικής-γυμναστικής-κομμωτικής, έξοδα για είδη δώρων-γάμων-ποτά-ζαχαροπλαστεία-καφετέριες-ταχυφαγεία, έξοδα για μετακινήσεις (ταξί, αεροπλάνα, κλπ), θα πρέπει να συμμετέχουν στην διαμόρφωση του αφορολόγητου ορίου… (και όχι απλά κάποιας φοροαπαλλαγής, όπως ίσχυε παλιότερα)
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣ ΤΩΝ ΛΑΙΚΩΝ ΕΧΟΥΝ ΑΣΥΛΙΑ?ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΩΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ?
ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΣΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΣΕ ΚΛΕΒΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΖΥΓΙ.ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΕΣ ΖΥΓΑΡΙΕΣ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΛΑΙΚΗ!
ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΩΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΠΟΥ ΤΖΙΡΑΡΟΥΝ ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ!
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ,ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΞΕΡΩ ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥΣ ΗΛΕΚΤΟΛΟΓΟΥΣ ΚΛΠ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΔΙΠΛΩΜΑ Η ΕΧΟΥΝ ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ.ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΖΗΤΑΝΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ?
Είμαι υπέρ μιας ενιαίας, μοναδικής φορολογικής κλίμακας, χωρίς διακρίσεις και χωρίς εξαιρέσεις. Όλοι οι φορολογούμενοι πρέπει να είναι και να αισθάνονται ίσοι έναντι του νόμου και των φορολογικών τους υποχρεώσεων.
Όχι ξεχωριστές κλίμακες για μισθωτούς και ελεύθερους επαγγελματίες! Η ίδια κλίμακα για όλους, όπου θα εντάσσονται όλα τα εισοδήματα από όλες τις πηγές.
Προτείνω να μην υπάρχει καθόλου αφορολόγητο ποσό. Φορολόγηση και των πολύ μικρών εισοδημάτων με χαμηλό συντελεστή, π.χ.5%, που ούτως ή άλλως παρακρατείται από μισθούς και συντάξεις. Πρέπει όλοι οι φορολογούμενοι να συμβάλλουν, ανάλογα με τη δυνατότητά τους, στα έσοδα του κράτους.
Πώς είναι δυνατόν 1500000 φορολογούμενοι να μη πληρώνουν δεκάρα φόρο (συνήθως παίρνουν και επιστροφές σε μετρητά) και ταυτοχρόνως να είναι δέκτες όλων των δημοσίων παροχών (δωρεάν φάρμακα, δωρεάν σχολεία, δωρεάν περίθαλψη, επιδόματα πρόνοιας και ανεργίας κλπ);
Υπάρχουν τεράστιες ομάδες φορολογουμένων (π.χ. αγρότες) που, ασχέτως εισοδημάτων, ζητούν συνέχεια νέες παροχές από το κράτος χωρίς να έχουν πληρώσει φόρο ποτέ!
Προς θεού, όχι άυξηση των ανώτατων συντελεστών! Θα είναι η χαριστική βολή στο φορολογικό σύστημα, καθώς και οι λίγοι ειλικρινείς φορολογούμενοι ή αυτοί που δε μπορούν να υποκρύψουν τα εισοδήματά τους, θα κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να μειώσουν το φορολογητέο ποσό, πράγμα που σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη μείωση των εσόδων.
Σκοπός δεν πρέπει να είναι η οικονομική αφαίμαξη αυτού που δήλωσε 100000 ευρώ (συντελεστής 40%), αλλά να ερευνήσουμε μία προς μία τις περιπτώσεις φορολογουμένων που δηλώνουν λιγότερα από 10000 ευρώ το χρόνο (κάτω από το όριο της φτώχειας)και να εξετάσουμε πώς ζουν. Είμαι σίγουρος ότι η έρευνα στα πολύ χαμηλά δηλωθέντα εισοδήματα κρύβει πολλές εκπλήξεις, γι’αυτό εισηγούμαι φορολογία, με χαμηλό συντελεστή, από το πρώτο ευρώ.
1. Σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Harvard Business review πρόσφατα απεδείχθη ότι το 70% και πλέον του πληθυσμού έχει περιορισμένη ικανότητα χειρισμού αριθμών και μεγεθών. Η έννοια λοιπόν της δημόσιας διαβούλευσης για το φορολογικό πάσχει εκ φύσεως τόσο διότι θυμίζει τον Αρκά (δημοκρατία είναι όταν τέσσερις λύκοι και ένα πρόβατο ψηφίζουν για το τι θα φάνε) όσο και γιατί τα ζητήματα που τίθενται προς διαβούλευση είναι τόσο πολύπλοκα που το 99% του πληθυσμού δεν έχει το γνωστικό υπόβαθρο να τα χειρισθεί. Ταυτόχρονα λόγω της φύσεως του μέσου (διαδίκτυο) δημιουργείται σοβαρό θέμα αντιπροσωπευτικότητας λόγω του περίφημου «ψηφιακού χάσματος». Σε απλά ελληνικά σε ένα νοσοκομείο δεν κάνουν δημόσια διαβούλευση για το πως θα αντιμετωπίσουν έναν βαριά πολυσυστεμικό ασθενή – κάνουν ιατρικό συμβούλιο στο οποίο συμμετέχουν ειδικοί.
2. Το βασικότερο πρόβλημα του φορολογικού συστήματος είναι η εκτεταμένη διαφθορά εξ αιτίας της οποίας σημαντικό μέρος του πληθυσμού δεν πληρώνει φόρο αντίστοιχο του εισοδήματός του. Εάν δεν αντιμετωπισθεί η διαφθορά και η ροή μαύρου πολιτικού χρήματος κάθε προσπάθεια σύλληψης της φοροδιαφυγής θα καταλήξει σε κυνήγι μαγισσών και σε πλουτισμό του ελεγκτικού μηχανισμού, των πολιτικών και των ταμείων των κομμάτων. Η Μοζαμβίκη ανέθεσε το 1997 την λειτουργία των τελωνείων της στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Crown Agents (ιδρύθηκε από την Αγγλία για να βοηθά στην διοικητική μεταρρύθμιση των κρατών μελών της Κοινοπολιτείας και σήμερα ανήκει στο ομώνυμο ίδρυμα) το οποίο πάταξε τη διαφθορά, εκπαίδευσε νέο προσωπικό και παρέδωσε τα τελωνεία στην μοζαμβικανική διοίκηση το 2006. Βλέπε http://www.crownagents.com/News/Certificate-of-excellence-awarded-for-customs-reform-in-Mozambique.aspx Ομοίως εκτιμώ ότι χρειαζόμαστε «έμπιστους τρίτους» στην μεταβατική περίοδο καθώς και ένα νέο πλαίσιο διαφάνειας στο πολιτικό χρήμα που είναι τελικά η ρίζα του κακού.
3. Το δεύτερο εξίσου σημαντικό πρόβλημα είναι η αλόγιστη σπατάλη του Δημοσίου. Το κράτος σήμερα έχει μηχανισμό αναγκαστικής είσπραξης φόρων αλλά δυστυχώς έχει απωλέσει το απαιτούμενο ηθικό υπόβαθρο. Όταν ο φορολογούμενος βλέπει στρατιές αργόμισθων, προκλητική σπατάλη, πλήρη αδιαφορία του κρατικού μηχανισμού για τον πολίτη δεν αναπτύσσει την περίφημη «φορολογική συνείδηση». Χωρίς αυτήν κάθε νέο σύστημα φορολογίας είναι καταδικασμένο εκ των προτέρων.
4. Η ενιαία κλίμακα είναι, υπό προϋποθέσεις, θετικό βήμα. Πρέπει να ισχύει, χωρίς καμία εξαίρεση, για το σύνολο των φορολογουμένων συμπεριλαμβανομένων αυτών που σήμερα απολαμβάνουν συντεχνιακά προνόμια (τελωνειακοί, εφοριακοί, αθλητές, δήμαρχοι, βουλευτές κλπ) και να αφορά το σύνολο των εισοδημάτων, πάλι χωρίς εξαιρέσεις. Έχουν ήδη αρχίσει τα φάλτσα (π.χ. φορολόγηση του μισού μόνο επιδόματος στους εφοριακούς, εξαίρεση του επιδόματος επικινδυνότας στους στρατιωτικούς κλπ). Πρέπει να μελετηθεί το σύνολο της επιβάρυνσης όλων των φόρων (ΕΤΑΚ, ΦΜΑΠ κλπ)οι οποίοι είναι εγγενώς άδικοι γιατί επιβάλλονται ασχέτως του εισοδήματος. Εάν επιθυμούμε δικαιοσύνη μέσω της ενιαίας κλίμακας πρέπει να καταργηθεί το σύνολο των λοιπών άμεσων φόρων. Επίσης θα πρέπει να μελετηθεί η συνολική επιβάρυνση π.χ. στα μερίσματα. Εάν αυτά εισαχθούν στην κλίμακα δεν πρέπει να φορολογούνται καθόλου στην πηγή. Επίσης πρέπει να καταργηθούν εξοργιστικές ρυθμίσεις όπως το νόμιμο «μαύρο» 2% επί τζίρου που παρέχει το κράτος στους εκδότες. Επίσης θα πρέπει να μελετηθούν ειδικοί μηχανισμοί ώστε να μην επιβαρύνονται ευπαθείς ομάδες στις οποίες ακόμη και μια μικρή φορολόγηση μπορεί να είναι δυσβάσταχτη.
Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο από τα έξοδα του ενοικίου που πληρώνει ένας ενοικιαστής, εκπίπτει κάποιο ποσό από το φορολογητέο του εισόδημα, στην κατωτέρω όμως περίπτωση δεν ισχύει αυτό. Συγκεκριμένα, είμαι ιδιοκτήτης κύριας κατοικίας που την ενοικιάζω σε ιδιώτη, χρήζω όμως ανάγκης να διαμένω σε άλλη κατοικία που δεν μου ανήκει, πληρώνοντας βέβαια ενοίκιο στον ιδιοκτήτη της. Τα έσοδα του ενοικίου από την ιδιόκτητη κύρια κατοικία μου τα οποία και διαθέτω για να πληρώσω το ενοίκιο στον ιδιοκτήτη της κύριας κατοικίας που διαμένω φορολογούνται εξολοκλήρου. Το δίκαιο θα ήταν να φορολογούμαι μόνο για κάποιο ποσοστό για την διαφορά των εσόδων μου από το ενοίκιο που λαμβάνω μειωμένο από τα έξοδα των ενοικίων που πληρώνω και όχι για το σύνολο των εσόδων που λαμβάνω από το ενοίκιο (όπως γίνεται τώρα).
Μετατρέψτε τις τράπεζες από συνεργούς στη φοροδιαφυγή σε συνεργάτες του κράτους.
Αν θέλουν πολύ γρήγορα να συλλάβουν τεράστια φοροδιαφυγή,υπάρχει ένας απλός τρόπος πού οι περισσότεροι τραπεζικοί ξέρουν…
Τόσα σπίτια έχουν πουληθεί τα τελευταία 10 χρόνια με στεγαστικά….
Σε κάθε στεγαστικό δάνειο που έχει εγκριθεί τα τελευταία χρόνια, η τράπεζα εκδίδει 2 επιταγές (υποχρεωτικά ) υπέρ του πωλητή. Μία με τα λεφτά του συμβολαίου (όπως όλοι ξερουμε στο συμβόλαιο αναγράφεται η αξία της εφορίας) και τα οποία δηλώνονατι και μία με τα «μαύρα «. .
Ολα τα στοιχεία των επιταγών είναι μηχανογραφημένα . Το κράτος μπορεί (αν θέλει ) να ζητήσει από τις τράπεζες ( δεν υπάρχει απόρρητο για την εφορία )
για όλα τα στεγαστικά δάνεια τις επιταγές σε μια βδομάδα και μετά να πάει σε αυτούς που τα εισέπραξαν και να τους φορολογήσει…
Απλά πράγματα σε χρόνο μηδέν….
Δάνεία cash collateral
Εχω μαύρο χρήμα και θέλω να κάνω μία αγορα. Πάω στην τράπεζα, καταθέτω τα μαύρα μετρητά, και ο τραπεζίτης μου δίνει ισόποσο δάνειο και αγοράζω ότι θέλω. Η καλύτερη δουλειά για τις τράπεζες ( μηδενικό ρίσκο ).
Η εφορία βλέπει το «δανειο» αλλά δεν το ακολουθεί και στα επόμενα χρόνια για να δεί ότι τον επόμενο χρόνο έχει αποπληρωθεί, και να διερωτηθεί πως αποπληρώθηκε….
Ολα τα στοιχεία υπάρχουν στις τράπεζες μηχανογραφημένα και σε μία εβδομάδα μπορεί να αποσταλούν σε κάθε ΔΟΥ.
Ολα τα μαύρα χρήματα διακινούνατι μέσω τραπεζών – Μην πελαγοδρομείτε αλλού….
*********************************************
Είμαι δημόσιος υπάλληλος με ετήσιο εισόδημα 22.000 ευρώ(συνολικό ετήσιο οικογενιακό εισόδημα 22.000ευρώ),παντρεμένος με μη εργαζόμενη σύζυγο και 2 παιδιά .
α. Με 25% πληρώνω φόρο 2.000 ευρώ.
Εαν εργαστεί η σύζυγός μου με μηνιαίο μισθό 800 ευρώ(ετήσιο εισόδημα 11.200 ευρώ, συνολικό οικογενιακό εισόδημα 33.200 ευρώ) πόσο φόρο θα πληρώσω με το ισχύων φορολογικό σύστημα?
β. Ζευγάρι, με ή χωρίς παιδιά, εργαζόμενοι και οι δύο σύζυγοι με μηνιαίο εισόδημα 800 έυρώ, ετήσιο εισόδημα 11.200 ευρώ έκαστος(συνολικό ετήσιο οικογενιακό εισόδημα 22.400 ευρώ) πόσο φόρο θα πληρώσουν με το ισχύων φορολογικό σύστημα?
Πιστεύω ότι εκτός από την ατομική φορολογία θα πρέπει να μεριμνηθεί φορολογία συνολικού οικογενιακού εισοδήματος. Γεγονός που αφορά μεγάλο ποσοστό οικογενειών ετήσιου εισοδήματος 20.000 ευρώ και άνω απαλλασόμενοι φόρου λόγω ατομικού αφορολόγητου ορίου.
Η φορολόγηση του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος μπορεί να πραγματοποιηθεί με προοδευτική κλίμακα χαμηλών συντελεστών, δεδομένου ότι η εν λόγω κατηγορία συμπολιτών μας αποτελούν νέα φορολογική πηγή.
Είμαι μισθωτή, μόνη, με δύο παιδιά ανήλικα στα σχολεία. Δεν λαμβάνω διατροφή, αλλά πληρώνω ενοίκιο και δίνω 455 ευρώ για μαθήματα δυσλεξίας του γιού μου το μήνα, επειδη το κωλοσύστημά σας δεν έχει προβλέψει για αυτα τα παιδιά. Δεν σας βάζω τα υπόλοιπα…. Για να βγω οικονομικά, με ενισχύουν η μητέρα μου (συνταξιούχος των 600 ευρώ), η αδελφή μου και η θεία μου, οι οποίες με τη σειρά τους φορολογούνται για τα εισοδήματα που εισπράττουν. Αν με το σύστημα που λέτε, αποδειχθεί ότι εγώ χαλάω περισσότερα από αυτά που λαμβάνω – που έτσι είναι – θα φολογηθούν ΞΑΝΑ τα χρήματα που λαμβάνω απο τους συγγενείς μου ως αρωγή για να ζήσω. Δηλαδή θα ξαναφορολογηθούν τα ίδια εισοδήματα δύο φορές. Αυτό εσείς το βρίσκεται σωστό?
Και εντάξει εγώ ας πεινάσω με τα παιδιά μου. Δεν θα είχα αντίρρηση αν κάθε τέλος του χρόνου,ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΟΎΣΑΤΕ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ ΔΗΛΩΘΕΝΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝΤΑ ΦΟΡΟΥ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ.Και οταν λεώ «δημοσια προσωπα» εννοώ τους πολιτικους, τους τραγουδιστες, τους μεγαλοεπιχειρηματιες, τους γιατρους, τους δικηγόρους και όλους αυτους που γνωρίζετε….
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΚΛΕΨΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΣΑΣ ΝΑ ΚΛΕΒΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΚΡΙΣΗ. ΝΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΑ’ΦΑΓΑΝ.. ΕΣΕΙΣ ΔΗΛΑΔΗ. ΤΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ ΣΑΣ, ΚΑΙ ΤΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΝΔ (ΑΥΤΟΙ ΙΣΑ ΠΟΥ ΠΡΟΛΑΒΑΝ ΔΗΛΑΔΗ, ΝΑ ΞΕΤΙΝΑΞΟΥΝ ΟΤΙ ΨΙΧΟΥΛΑ ΕΙΧΑΤΕ ΑΦΗΣΕΙ ΕΣΕΙΣ)ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΑΜΦΟΤΕΡΟΙ ΝΑ ΝΤΡΕΠΕΣΤΕ ΠΟΥ ΜΙΛΑΤΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΖΕΤΕ ΑΠΟ ΠΆΝΩ. ΞΥΠΝΗΣΑΜΕ ΕΥΤΥΧΩΣ – ΑΝ ΚΑΙ ΑΡΓΑ – ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΚΑΛΑ ΠΡΙΝ ΚΑΝΕΤΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ…
Το πιο σωστο είναι μισθωτοί και συνταξιούχοι να μην υποβάλλουν δήλωση καθόλου.Να φορολογούνται απ’ευθείας μιας και ειναι γνωστό το ύψος των αποδοχών τους, φτάνει να γίνεται σωστή επεξεργασία και ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των υπηρεσιών. Το αφορολόγητο καλό θα είναι να αυξηθεί και για μιθωτους και για επαγγελματίες στο ποσό των 12.000 και απο εκεί και πέρα να ελλατωθεί ο πρώτος συντελεστής σε 15% και να αυξηθεί ο τελευταίος σε 45%.
Δεν είναι δυνατόν να χρειάζονται ΟΑΕΔ, ΙΚΑ, ΕΠΙΘ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ για να δηλώσεις έναν εργαζόμενο..όλα στο ΙΚΑ ούτε πρόσληψη κατευθείαν να πληρώνεις τα ένσημα γιατι μήπως δεν αποκτύπτουν το πότε προσλήφθηκε ενας εργαζόμενος και τώρα; Απλά να γίνονται έλεγχοι.
ένα άχρηστο πράγμα που δηλώνεται είναι τα ενοίκια..στο εξωτερικό τα καταθέτεις στο λογαργιασμό του ιδιοκτήτη με το ΑΦΜ του και το δικό σου και φορολογούνται επι τόπου.
η φορολογηση με συντελεστες ως ποσοστο ειναι αναξιοκρατικη καθως θα εχουμε:
α. φορολογηση με πχ 40% καποιου που δηλωνει 70000 εισοδημα και με 35% καποιου που δηλωνει 69999. στο τελος και μετα τη φορολογηση ο δευτερος θα ειναι παντοτε πιο πλουσιος.
β. σε καθε περιπτωση, ο πρωτος θα φοροδιαφευγει οσο χρειαζεται για να βρισκεται μονιμως στη χαμηλοτερη κλιμακα.
κατα την αποψη μου:
α. θα πρεπει να υπαρχει αφορολογητο για τα μικρα εισοδηματα.
β. απο εκει και περα, θα πρεπει να υπαρχει εννιαιος συντελεστης ως εξης: ποστοτοποιηση πληρης του φορου αναλογως του εισοδηματος με ραντα ωστε ολοι να πληρωνουν το ιδιο. Αλλα:
γ. εκπτωσεις απο αποδειξεις με τον ιδιο τροπο ωστε οι αποδεχομενες εκπτωσεις για τα μικροτερα εισοδηματα να ειναι μεγαλυτερες απο τα μεγαλα.
Για την υποχρεωση ολων να κοβουν αποδειξεις, θα πρεπει σε καθε περιπτωση το ποσοστο του ΦΠΑ να εκπιπτει απο το εισοδημα ακομη και στα μεγαλυτερα εισοδηματα.
MHPWS UA PREPEI OI SYNTELESTES AN EINAI PERISSOTEROI KAI TA EISODHMATA NA FOROLOGOYNTAI ANA XILIA EUROS???
Καλημερα και χρονια πολλα!
Εδω και μηνες,ακουω-διαβαζω, για το νεο συστημα φορολογησης και εχω την εντυπωση πως, δεν ανηκω εδω, δεν μιλουν για τα Ελληνικα πραγματα.
Ακουω για εισοδηματα, εως 30000 ευρω, να μην φορολογηθουν λεει, για ακινητη περιουσια, εως 400000 ευρω και πιστευω πως {σιγουρα} δεν αναφερονται στην Ελλαδα!! Και εξηγουμαι¨ Τωρα ειμαι συνταξιουχος,{ αναπηρικη, 384 ευρω τον μηνα} Οταν δουλευα ειχα ενα μισθο που με το ζορι εφτανε τα 1000 ευρω, για ακινητη περιουσια, ουτε λογος. Πιστευω δε πως, ο κυκλος μου ειναι στην ιδια με εμενα κατασταση και πολυς κοσμος ακομα. Ομως εγω, οπως και αυτος με τα «εως 30000 εισοδηματα» πληρωνω τους ιδιους φορους, πετρελαιο,των τροφιμων,τσιγαρων, μεταφορικα, ενοικιων, φως-νερο τηλεφωνο κ.α. Καταλαβαινετε λοιπον κυριε υπουργε, ποσο αδιαφορο, με αφηνουν ολα αυτα περι διαμαχης για το αφορολογητο οριο?? Οπως επησεις ποσο αγανακτηση νοιωθω, οταν βλεπω την μαχη που δινουν οι «πτωχοι» κτηματιες για να ανεβασουν το αφορολογητο οριο της ακινητης περιουσιας, πανω απο 400000 ευρω!!!
Δεν λεω, δικα τους ειναι να τα χαιρονται,και μπαβο τους, αλλα ας μην κλαιγονται! Τι να πω κι¨εγω και ολοι οι αλλοι σαν εμενα!! Μηπως, μηπως λεω, θα επρεπε να βρεθει ενας τροπος, να απαλαχτουμε και απο τους φορους της καταναλωσης?? Γιατι ειναι αδικο, εγω με εισοδηματα της ταξεως των 3500 ευρω ετησιως, να πληρωνω τους ιδιους φορους με αυτον που ειναι κατω απο το αφορολογητο οριο!!!
Ευχαριστω για την φιλοξενια.
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ! ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΕΚΤΑΚΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΠΑΞ!ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΑΝΑΛΓΗΤΟ ΑΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ!
ΝΑΙ ΣΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ 12.000!
ΑΥΞΗΣΗ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΣΕ ΤΡΙΤΕΚΝΟΥΣ-ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ!
ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΠΙΗΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ ΣΕ ΓΙΑΤΡΟΥΣ-ΔΙΚΗΓΟΡΟΥς-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ!ΕΛΕΟΣ!
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΩΝ ΑΥΞΗΣΕΩΝ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΛΑΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ! ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ ΝΑ ΠΕΡΝΩ ΚΤΕΟ, ΝΑ ΒΓΑΖΩ ΚΑΡΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΑΙΟ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ!!
Κατ αρχην συμφωνω με οτι μετρο λαμβανεται,για την παταξη της φοροδιαφυγης και της εισφοροδιαφυγης ,γιατι αποτελει(η παταξη), υποχρεωση προς το κοινωνικο συνολο ,ολων των πολιτων που βρισκονται στην παραγωγικη διαδικασια .Θα ηθελα ομως να εστιασω τα σχολια μου, στον τροπο προβολης των εντιμων και ανεντιμων φορολογουμενων απο τα μεσα μαζικης ενημερωσης, με συνοδοιπορο το υπουργειο Οικονομικων. Φθανοντας στα ορια του ρατσισμου , διαχωριζονται οι φορολογουμενοι σε δυο κατηγοριες, οπου θεωρει η μια την αλλη βαριδιο και αντιπαλο .Οι μεν μισθωτου και συνταξιουχοι , προβαλλονται ως τα γνωστα υποζυγια των φορολογικων βαρων,οι δε ελευθεροι επαγγαλματιες ως τα γνωστα λαμογια (ας μου επιτραπει η εκφραση) του φορολογικου συστηματος.Η αληθεια ομως κρυβεται καπου στην μεση. Υπαρχουν μισθωτοι και συνταξιουχοι περα απο τους εντιμους που φοροδιαφευγουν, ειτε κανοντας δευτερη εργασια που δεν δηλωνουν , ειτε εχοντας εισοδηματα που δεν εμφανιζουν,οπως υπαρχουν και ελευθεροι επαγγελματιες περα απο τους ανεντιμους ,που δηλωνουν εσοδα τα οποια δεν εισπραττουν. Ισως αυτο να ακουγεται σαν επιστημονικη φανατασια ,αλλα για του λογου το αληθες θα αναφερω ενα μικρο παραδειγμα . Π.χ. εταιρος ΟΕ ο οποιος βασει των κερδων της εταιρειας που συμετεχει λαμβανει ως επιχειρηματικη αμοιβη το 50% αυτων , τα δηλωνει στην εφορια σαν ατομικα εσοδα.Σας διαβεβαιωνω οτι στις περισοτερες περιπτωσεις οι εταιροι δεν βλεπουν ποτε αυτα τα εσοδα για τα οποια φορολογουνται ,γιατι οι εταιρικες αναγκες παντα προηγουνται.Επισης απο τα καταγραφομενα προς φορολογηση εσοδα της χρησης ,πολλα εισπρατονται τις επομενες χρονιες η και καθολου .Και πριν προλαβει καποιος να σκεφτει απο ποια κερδη, θελω να πω οτι οι περισσοτερες εταιρειες προσπαθουν να παρουσιαζουν κερδη ,για να εχουν οι οικονομικες τους καταστασεις κυρος και διαπραγματευτικη ικανοτητα στις τραπεζες ,στους πελατες και γενικα σε οσους συναλλασονατι με αυτες. Απεναντιας ο μισθωτος και συντατιουχος χωρις να διακινδυνευει τιποτα , εισπραττει το αντιτιμο του μισθου η την συνταξης του ,μικρο η μεγαλο ,το οποιο μπορει να καταναλωσει για προσωπικες η οικογενειακες αναγκες .Με ολα τα παραπανω θελω να
επισημανω ,οτι αυτες τις ωρες το μονο που δεν μας χρειαζεται ειναι ο πολεμος μεταξυ μας ,με κατηγοριοποιηση των φορολογουμενων σε υποζυγια και λαμογια , σε εντιμους και ανεντιμους.Εκεινο που μας χρειαζεται ειναι η υιοθετηση ηπιων τονων , η ενοτητα , η κατανοηση ,η συμμαχια και η προσφορα απο ολους αναλογα με το δυνασθαι.