Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- Από ποια αξία και άνω θα πρέπει να αρχίζει η φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας; Κρίνετε ότι το μέτρο θα πρέπει να μην εξαιρεί καμία κατηγορία ακινήτων ή ιδιοκτητών; Σε αντίθετη περίπτωση ποιες εξαιρέσεις θα πρέπει να προβλέπονται; Πως πρέπει να διαμορφωθεί η κλίμακα φορολόγησης;
- Πως θα πρέπει να φορολογείται η ακίνητη περιουσία που εκμεταλλεύονται οι ιεροί ναοί, οι μονές, τα κοινωφελή ιδρύματα κλπ;
Ανεξάρτητα από τον τρόπο φορολόγησης τον οποίο θα επιλέξετε, θα είναι απαράδεκτο να μην συμπεριλάβετε σ’ αυτόν και την εκκλησιαστική περιουσία και όχι σε περιστασιακή, αλλά σε μόνιμη βάση. Ως γνωστόν ο μεγαλύτερος κάτοχος ακινήτων δεν πληρώνει σχεδον τίποτα και μάλιστα κάθε φορά ερωτώνται αν συμφωνούν στην φορολόγησή τους. Το Βατοπέδι μέχρι στιγμής έχει κατακλέψει τον κόπο του Ελληνικού λαού, τελικά θα πληρώσει η τα βάρη είναι μόνο γι’ αυτούς που δεν μπορούν να αντιδράσουν
Δημιουργία πράσινου φόρου που να εισπράττεται αντι ΦΜΑΠ ή σημαντική μείωση του ΦΜΑΠ στα πράσινα κτίρια και στα κτίρια που υφίστανται ενεργειακή αναβάθμιση.
Προκαταβολή του ΦΜΑΠ μέχρι 5 χρόνια με τις ισχύουσες αντικειμενικές και μείωση του φόρου στο 50% εκδιδομένου τίτλου που θα συνοδεύει το ακίνητο και θα πωλείται και αυτός μαζί με το ακίνητο ώστε να ενσωματωθεί στην τιμή του.
24-12-09
Κύριε ΥΠΟΥΡΓΕ.
ΟΤΙ ΚΑΙ ΕΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ,ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΥΠΟΨΗ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ ΚΑΙ Ν’ΑΠΑΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ,ΜΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑ,ΜΕΧΡΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΥΤΩΝ.-
Συμπληρώνοντας την προηγούμενη παρέμβαση, ολοκληρώνω ως εξής:
– Να παραμείνει το ΕΤΑΚ ως έχει για εκείνους που δεν έχουν μεγάλη ακίνητη περιουσία, δηλαδή η αντικειμενική αξία δεν ξεπερνά το οριζόμενο – όποιο και αν είναι αυτό – ποσό Χ (ίσως με κάποιες μειώσεις στα ποσοστά φορόλογησης)
– Να δημιουργηθεί ΦΜΑΠ μόνο για εκείνους που έχουν ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μεγαλύτερης του ποσού Χ, αλλά με διαχωρισμό των ακινήτων που δίνουν έσοδα και των ακινήτων που δε δίνουν έσοδα:
a. Ο φόρος των ακινήτων που δεν δίνουν έσοδα ή δίνουν έσοδα κάτω από Υ ευρώ το χρόνο να ακολουθούν τα ίδια ποσοστά με του ΕΤΑΚ
β. Ο επιπλέον φόρος τύπου ΦΜΑΠ να αφορά μόνο το ακίνητά τους που δίδουν εισόδημα πάνω από Υ ευρώ το χρόνο (θα προκύπτει από το Ε1 ποια ακίνητα δίνουν έσοδα πάνω από Υ ευρώ το χρόνο). Ο φόρος ΦΜΑΠ για τα ακίνητα που δίνουν έσοδα πάνω από Υ ευρώ το χρόνο θα υπολόγιζεται με βάση την αντικειμενική αξία του ακινήτου και όχι με το ποσό Υ (ούτως ή άλλως το ποσό Υ θα φορολογείται στο Ε1).
Με τον παραπάνω τρόπο επιτυγχάνονται τα εξής:
a. Δεν μειώνονται τα έσοδα του κράτους (αντιθέτως αυξάνονται γιατί και το ΕΤΑΚ παραμένει ίσως λλιγο μειωμένο αλλά και ΦΜΑΠ προστίθεται)
β. Δεν εξαντλούνται οικονομικά οι πολίτες που έχουν ακίνητα μεν, αλλά που δεν έχουν έσοδα από αυτά.
Αυτή είναι η συνέχεια του Ελληνικού ΚΡΑΤΟΥΣ ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου συμβεί αύριο. Επαναφορά φορου γονικής παροχής και φόρου κληρονομιάς ξανά ? Αυτό είναι η ισονομία των Ελλήνων Πολιτών ? 300.000 πρόλαβαν και τα μεταβίβασαν με το 1 % και οι υπόλοιποι την πάτησαν γιατί έχει προεκλογική δέσμευση το ΠΑΣΟΚ που άσχετα αν είναι σε λάθος κατεύθυνση πρέπει να τηρηθεί ?
Συμφωνω σε καποιο φορο ακινητης περιουσιας με λογικη κλιμακα. Θεωρω ομως απαραδεκτη την περιαωση ΦΜΑΠ και μαλλον εκβιαστικη. Πώς ειναι δυνατον να υπαρχουν ακομα ιδιοκτητες που δεν δηλωνουν τα ακινητα τους? Το κτηματολογιο γιατι εγινε δηλαδη? Είναι σωστο να στοχοποιουνται συνεχεια οι ιδιοκτητες ακινητων και μαλιστα οι συνεπεις? Είναι σωστο να ανεβαινουν καθε χρονο οι αντικειμενικες αξιες σε ποσοστα πολλαπλασια του πληθωρισμου και μαλιστα σε περιοδο κρισης για την κτηματαγορά?
Θεωρώ ότι πρέπει να καταργηθεί το ΕΤΑΚ και να αντικαταστθεί από τον ΦΜΑΠ. Το αφορολόγητο να είναι στα 400.000€ ανα άτομο και αντίστοιχη αύξηση στην οικογένεια. Θα πρέπει να επιβάλλεται μόνο σε αυτόν που έχει την πλήρη κυριότητα ή στον επικαρπωτή. Δηλαδή είναι απαράδεκτο να πληρώνεται κάθε ακίνητο δύο φορές. επίσης θα πρέπει η κύρια κατοικία οικογένειας να έχει διαφορετική μεταχείριση ιδιαιτέρως όταν έχει αποκτηθεί με στεγαστικό δάνειο Α΄κατοικίας και ο φορολογούμενος πληρώνει κάθε μήνα ένα σεβαστό ποσό δόση που πρέπει να σημειωθεί ότι πλέον δεν έχει αυτό το ποσόν ουσιαστική απαλλαγή ή έκπτωση φόρου.
Έχουμε τα εξής θέματα:
– Κατά την απόκτηση του ακινήτου ο αποκτών έχει πληρώσει
Είτε φόρο μεταβίβασης,
Είτε φόρο κληρονομίας
Είτε φόρο γονικής παροχής
– Ο ιδιοκτήτης πληρώνει επίσης δημοτικά τέλη
– Πολλά ακίνητα δεν παράγουν έσοδα
– Ο μέσος Έλληνας έχει κάποιο σπίτι σε χωριό από τους προγόνους του που συνήθως περισσότερα ξοδεύει για συντήρηση παρά λαμβάνει ως έσοδα
Ως εκ τούτου θα πρότεινα να φορολογούνται με ΦΜΑΠ μόνο τα ακίνητα που παράγουν έσοδα ως εξής:
Να καταγράφεται το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του φορολογούμενου, αλλά το αυξημένο ποσοστό φορολόγησης να αφορά μόνο στα ακίνητα εκείνα τα οποία παράγουν έσοδα
Έχουμε τα εξής θέματα:
– Κατά την απόκτηση του ακινήτου ο αποκτών έχει πληρώσει
Καταρχάς το όριο φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας θα πρέπει να είναι βάσει αξίας και όχι οι αλχημείες της προηγούμενης κυβέρνησης, όπου ένας κάτοχος δυο δυαριών στο Αιγάλεω θα πλήρωνε ΕΤΑΚ για το ένα (το άλλο απαλλάσετε λόγω πρώτης κατοικίας) και ένας ιδιοκτήτης νεόδμητου διαμερίσματος 120 τ.μ. σε μία ακριβή συνοικία δεν θα πλήρωνε δραχμή.
Ένα λογικό όριο βάσει των ισχυουσών αντικειμενικών αξιών πιστεύω ότι είναι τα 400.000-500.000 ΕΥΡΩ, αλλά θα πρέπει αν προσαυξάνετε ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση.
Σε αυτή την περίπτωση για τα 400.000 ο συντελεστής θα πρέπει να είναι μικρός 0,1% όπως ήταν το ΕΤΑΚ και να αυξάνεται κλιμακωτά, χωρίς όμως να γίνεται υπερβολικά υψηλός. Να φτάνει δηλαδή το 0,5% για ακίνητη περιουσία άνω των 2.000.000 ΕΥΡΩ.
Πάντως αυτό που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ουσιαστικά είναι τα ακίνητα που ανήκουν σε off-shore γιατί μόνο τότε θα συνεισφέρουν οι πραγματικά πλούσιοι. Έτσι εναλλακτικά θα μπορεί να καθιερωθεί ένας φόρος ανά ακίνητο και όχι ανά ιδιοκτήτη και στη συνέχεια να προσκομίζουν οι φορολογούμενοι τα στοιχεία ώστε να εξαιρούνται από τον φόρο. Για όσα ακίνητα δεν προσκομισθούν στοιχεία θα ισχύει η φορολόγηση και αν δεν πληρώσει ο εκάστοτε ιδιοκτήτης (αν δηλαδή είναι σε off-shore) θα βγαίνει παραγγελία κατάσχεσης του ακινήτου, έτσι ώστε να εμφανισθεί κάποιος εκπρόσωπος που θα πληρώσει το φόρο.
Απο τη μια διατεινεστε για ενιαια φορολογικη κλιμακα στα εισοδηματα αλλα στα ακινητα – και ιδιως σε αυτα που δεν παραγουν εισοδημα – καταργειτε το ΕΤΑΚ που ηταν καταμερισμενο σε ολους για να πληρωσουν με τον ΦΜΑΠ οι λιγοι. Δηλαδη χωρις να εξεταζεται η καθε περιπτωση ξεχωριστα, αποφασιζετε οτι αφου καποιος εχει τοσα τετραγωνικα στην ταδε περιοχη ειναι και αυτοματως πλουσιος. Δηλαδη οταν πηρε ο παππους μου το οικοπεδο στη Φιλοθεη το 1920 και ζουμε εκει απο τοτε αλλα ειμαστε μισθωτοι, πρεπει να μας διωξετε απο το σπιτι μας γιατι δεν θα εχουμε να πληρωσουμε. Ευχαριστουμε πολυ. Σας ευχομαι την ιδια τυχη.
Σίγουρα η αντιμετώπιση της μεγάλης περιουσίας πρέπει να είναι διαφορετική από αυτή της μικροιδιοκτησίας. Όμως η πλήρης απαλλαγή από κάποιο τέλος για τη μικρή ιδοκτησία αφενός υπονομεύει τη φορολογική συνείδηση και αφετέρου δίνει κίνητρα για τερτίπια. Ας φορολογηθούμε όλοι, αλλά με δίκαιο τρόπο και για την περιουσία μας. Το ΕΤΑΚ δεν ήταν κακή ιδέα, ίσως πρέπει να αλλάξουν οι κλίμακες υπολογισμού.
Πιστεύω πως πρέπει να υπάρξει ειδική μεταχείρηση γιά τον ηλικιωμένο πολίτη, που δούλεψε όλη του την ζωή, πλήρωσε τους φόρους του,συνέβαλε
με τον τρόπο του στο κοινωνικό γίγνεσθαι και αποσύρθηκε γιά να περάσει το τελευταίο κομάτι της ζωής του, απολαμβάνοντας ότι μπόρεσε να δημιουργήσει, έχοντας τώρα ως μόνο εισόδημα την σύνταξη του.
Αν έχει καταφέρει να αποκτήσει ένα μεγάλο σπίτι πρέπει τώρα να το πουλήσει και να ζήσει σε ένα μικρότερο, γιατί δεν μπορεί να πληρώσει το ΦΜΑΠ? Και ακόμα εάν εχει ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού πρέπει τώρα να το πουλήσει γιατί δεν του φτάνει η σύνταξη γιά να πληρώνει τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας?
Έχω 1.000.000 μετρητά και αγοράζω ένα ακίνητο ίσης αξίας το οποίο στην συνέχεια εκμισθώνω. Το μίσθωμα φορολογήται σύμφωνα με την κλίμακα φορολογίας. Επιπρόσθετα με το ΕΤΑΚ ή όποιον άλλο φόρο θα φορολογθεί και το 1.000.000 κάθε έτος.
Αντίστοιχα αν το 1.000.000 το αφήσω στην τράπεζα σε μετρητά θα φορολογηθεί μόνο το εισόδημα από τους τόκους.
Θεωρώ ότι δεν είναι δίκαιο να φορολογήται το κεφάλαιο που έχει επενδυθεί σε ένα ακίνητο ή εναλακτικά θα έπρεπε να φορολογήται και το κεφάλαιο που είναι κατατεθημένο σε τραπεζικούς λογαριασμού ώστε όλοι να συνεισφέρουν σύμφωνα με τις δυνάμεις τους (άρθρο 4 παρ 5 Συντάγματος);
Γιατί το ελλάχιστο κόστος οικοδομής ΕΚΟ (ΠΟΛ 1277/94) είναι τόσο χαμηλό ενώ όλοι στην αγορά γνωρίζουν ότι κυμαίνεται μεταξύ 700 και 1200 ευρώ. Με το σύστημα που ισχύει θα προπαθήσω να λάβω τιμόλόγια μέχρι του ποσόυ του ΕΚΟ και όχι για το πραγματικό κόστος της οικοδομής. Έτσι δεν προάγεται η φοροδιαφυγή;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας συμπεριλαμβάνεται στους φόρους κεφαλαίου. Το αν είναι δίκαιοι φόροι οι φόροι κεφαλαίου είναι μια άλλη συζήτηση. Το κύριο θέμα που θα έπρεπε να απασχολεί το οικονομικό επιτελείο θα ήταν τι αποτελεί κεφάλαιο για τους πολίτες. Η μόνη σίγουρη απάντηση είναι ότι κεφάλαιο ΔΕΝ είναι μόνο τα ακίνητα. Κεφάλαιο είναι επίσης η ιδιοκτησίες σε εταιρίες όλων των ειδών (ΑΕ, ΕΠΕ κτλ.), καταθέσεις, ομόλογα κτλ.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
Σε ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα, οι φόροι που πληρώνουν οι πολίτες πρέπει να είναι ποσοστιαία το ίδιο για όλους, ανάλογα με τα εισοδήματα τους. Δεν νοείται καμία κοινωνική τάξη να πληρώνει λιγότερους ή περισσότερους φόρους. Λαμβάνοντας υπόψιν το ΦΠΑ που το πληρώνουν όλοι οι πολίτες, τότε πρέπει να υπάρχουν προοδευτικοί συντελεστές ώστε όλοι να πληρώνουν το ίδιο. π.χ. κάποιος που έχει εισόδημα 12.000 ευρώ και το ξοδεύει όλο σε προιόντα με ΦΠΑ, τότε πληρώνει φόρο 19% του 12.000 ευρώ. Επίσης, κάποιος που βγάζει 100.000 ευρώ και ξοδεύει και αυτός 12.000 ευρώ, πληρώνει φόρο 19% του 12.000 ευρώ και το υπόλοιπο φορολογείται με συντελεστές για να φτάσει και αυτός το 19% φόρο σε σύνολο. Τώρα για τα ακίνητα, όταν πληρώνει ΦΠΑ για την απόκτηση, είναι λίγο οξύμορο να πληρώσεις και φόρο κατοχής. Επίσης, όταν κληρονομείς ένα ακίνητο και πληρώνεις πάλι φόρους στο ύψος του ΦΠΑ, τότε πάλι δεν νοείται να πληρώνεις φόρους κατοχής. Έτσι, προτείνω κατάργηση φόρου κληρονομιάς και μεταβιβάσεων, ώστε ο φόρος κατοχής να είναι δίκαιος. Όσον αφορά τους συντελεστές, κάθε ακίνητο θεωρώ θα έπρεπε να θεωρείται διαφορετικό κεφάλαιο όπως τα πλοία για τουε εφοπλιστές και ανάλογα το ακίνητο θα έπρεπε να είναι ο φόρος και όχι συνολικά.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ & ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ ΙΔΡΥΜΑΤΑ
Όπως και από πάνω, κάθε ακίνητο πρέπει να φορολογείται ανεξάρτητα και όχι συνολικά. Ότι έχει μεγάλη αξία να φορολογείται και ότι δεν έχει να μην φορολογείται. Ειδικά για την εκκλησία, η οποία χρηματοδοτείται από τους φόρους των πολιτών (βλ. μισθοί).
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ο φόρος ακίνητης περιουσίας είναι κοινωνικά άδικος. ΜΟΝΟ ο φόρος κεφαλαίου (ακίνητα, μετοχες σε ΑΕ, ΕΠΕ κτλ, ομόλογα, καταθέσεις) θεωρείται κοινωνικά δίκαιος και αυτός μόνο όταν ο φορολογικός συντελεστής είναι ενιαίος για όλα τα εισοδήματα και όχι προοδευτικός όπως τώρα.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος
Δρ Πολιτικός Μηχανικός
Οτι μέτρο και να παρθεί δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ και να αφορά στην ήδη υπάρχουσα ιδιοκτησία.
Με ποιό σκεπτικό να υπάρχει περιορισμός 1ης κατοικιας, ή τ.μ., ή αντικειμενικής αξίας ;
Εγώ όταν αγόραζα ή έχτιζα (πλήρωσα βεβαίως όλους τους αναλογούντες φόρους) δεν γνώριζα ότι θα κληθώ να πληρώνω για μια ζωή και εγώ και τα παιδιά μου. Αν μου το λέγατε εκ των προτέρων ίσως να μην έχτιζα πχ 210τ.μ. αλλά 199τ.μ., ή να έχτιζα σε άλλη περιοχή, ή ίσως και να μην έχτιζα καθόλου.
Τι θα πεί φόρος κατοχής; κατοχής ακινήτου ή κατοχής της χώρας από ανάξιους και σπάταλους κυβερνώντες…
Ασφαλώς θα υπάρξει ο αντίλογος κυρίως λόγω φθόνου και ζήλιας από τους μη κατέχοντες. Αλλά όλοι αυτοί οι κύριοι δεν γνωρίζουν πόσα μπορεί να έχει στερηθεί κανείς για να αποκτήσει την ακίνητη περιουσία που έχει.
Εξάλλου το ότι έχει κανείς κάποιο μεγάλο σπίτι δεν σημαίνει ότι έχει και τα ανάλογα μετρητά στην τράπεζα.
Ή το ότι κληρονομεί κάποιο σπίτι στο χωριό δεν σημαίνει ότι έγινε ξαφνικά πλούσιος και μεγαλοϊδιοκτήτης. Τι πρέπει να κάνει δηλαδή; Να το πουλήσει;
Η μοναδική ορθολογική πρόταση είναι να φορολογείται η περιουσία που αποδίδει εισόδημα, όπως και το κέρδος που προκύπτει από τις μεταβιβάσεις ακινήτων, διαιρεμένο βέβαια δια των χρόνων από την ημερομηνία αγοράς του. Για τα ακίνητα που απλά κατέχει κάποιος να μην φορολογείται καθόλου.
Ειδάλλως υπάρχει και μία άλλη πρόταση:
Να φορολογείται με τους συντελεστές που εσείς θέλετε το σύνολο της περιουσίας (ακίνητα, μετρητά, τιμαλφή, έργα τέχνης, αυτοκίνητα, αγορές, καταθέσεις στο εξωτερικό, μετοχές, μερίσματα, επιδόματα, εισοδήματα κλπ), ώστε να υπάρχει ισονομία.
Για παράδειγμα : Εγώ γιατί να πληρώνω την ιδιοκατοίκηση σε ένα σπίτι που αξίζει 1 εκ. ευρώ και αυτός που άφησε το 1 εκ. στην τράπεζα να μην πληρώνει τίποτα και να του αποδίδει και τους τόκους;
Είμαι ένας από τους πολλά υποζύγια του ελληνικού προυπολογισμού που κάθε χρόνο βρίσκονται μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις όταν αυτός ανακοινώνεται. Είμαι συνταξιούχος του δημοσίου και με το εφ’ άπαξ έχω αποκτήσει ένα σπίτι στο χωριό μου και η γυναίκα μου έχεις κληρονομήσει από τους γονείς της ένα δεύτερο αρκετά μεγάλης αξίας από το 2004. Από το 2004 και μετά έχω βρει τον μπελά μου και έχω βαρεθεί να πληρώνω την εφορία, τον δήμο, τους δικηγόρους και τους συμβολαιογράφους. Πίστευα ότι ξεχρέωσα με κάτι χρήματα που είχα στην άκρη και τα οποία μου έχουν τελειώσει. Τώρα λοιπόν έρχεται αυτός ο φόρος. Κύριοι ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος. Αν μου έρθει δεν πρόκειται να πληρώσω. Μια ζωή πληρώνω. Έλεος πια. Καταλαβαίνω την κρισιμότητα της κατάστασης στην οποία πιστεύω ότι δεν συνέβαλα. Μετά το 1996 κάποιοι μου ζήτησαν να βοηθήσω και το έκανα. Πλήρωσα. Τώρα κάποιοι μου ζητάνε να ξαναπληρώσω αυτά που πλήρωσα γιατί αυτά που πλήρωσα κάποιοι τα έχασαν. Θα το κάνω κύριοι θα ξαναπληρώσω αλλά με την προυπόθεση ότι θα βρείτε αυτούς που μου φάγαν τα λεφτά και θα τους παραδώσετε στην κρίση μου. Αλλιώς να χαίρεστε την χώρα σας. Θα πουλήσω ότι περιουσία έχω στην Ελλάδα και θα πάω να ζήσω αλλού. Δεν αντέχω πλέον αυτή τη κατάσταση στη χώρα που γεννήθηκα. Σας βαρέθηκα. Όλους.
ΝΑΙ. Η ακίνητη περιουσία πρέπει να φορολογείται. Η κλίμακα να μπεί με βάση τις ανάγκες του προϋπολογισμού. Όλοι συνεισφέρουν στα έσοδα του Δημοσίου, δεν έχει σημασία η κλίμακα, αρκεί να είναι προοδευτική.
Καμμία κατηγορία δεν πρέπει να εξαιρεθεί – όπου είναι ανάγκη, να μπεί στο πρώτο αφορολόγητο. Οι μεγάλες ακίνητες περιουσίες των πιο πλουσίων όμως είναι γραμμένες στις εταιρείες τους. Αυτό θα αντιμετωπιστεί;
Καμμία εξαίρεση απολύτως, ούτε για κοινωφελή ιδρύματα ούτε για κανέναν. Αν υπάρχει ανάγκη, δώστε επιδοτήσεις στα ιδρύματα. Το φορολογικό σύστημα πρέπει να αναι διαφανές.
ΓΕΝΙΚΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΥΠΟΧΡΕΟ (ΑΤΟΜΙΚΟ) 500000 ΕΥΡΩ
ΑΠΟ 500000-800000 ΕΥΡΩ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 0.10
ΑΠΟ 800000-1000000 ΕΥΡΩ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 0.20
ΑΠΟ 1000000 ΚΑΙ ΑΝΩ ΝΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝΕΤΑΙ ΑΝΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΩΣ
ΑΥΞΗΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ ΑΝΑ ΧΡΌΝΟ 5% ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΣΤΟ 80% ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ.
Το ΕΤΑΚ ΕΥΝΟΟΥΣΕ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΛΑΦΡΥΝΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ
ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΡΑΦΕΙ Η ΑΝΩΤΕΡΩ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΦΟΡΟΥ (Απο τα γνωρίζοντα στελέχη του Υπουργείου)
ΠΡΟΤΑΣΗ ΒΑΣΗΣ΅: ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ 250 τετραγωνικα (Μελλοντική μεταβίβαση σε δύο παιδια)
Είναι φυσικά πολύ εύκολο να πετάει κανείς το μπαλάκι το λαϊκσμού, στους «έχοντες και κατέχοντες». Η αντικειμενική αξία ήταν από τα ελάχιστα σωστά μέτρα του Τσοβόλα για την πάταξη της φοροδιαφυγής και την εξάρτηση, τη συναλλαγή και τη διαπλοκή του πολίτη από τον εκάστοτε Έφορο, ο οποίος σε εφορειακά δικαστήρια προσδιόριζε κατα το δοκούν την αξία του ακινήτου. Η αντικειμενικές δεν μπορούν να ταυτίζονται με τις εμπορικές, καθωές αυτές συνεχώς μεταβάλονται. Άλλωστε δεν έχουμε παρατηρήσει ποτέ μείωση των αντικειμενικών σε περιοχές οι οποιές κάποτε ήταν προνομιακές και τώρα μονίμως υποβαθμίζονται, ΄πως π.χ. το κέντρο της Αθήνας.
1. Πιστεύω πως θα πρέπει να φορολογείται η περιούσια και μάλιστα με συντελεστή μεγάλο, εως 45% αυτή η οποία προσφέρει εισόδημα. Άλλωστε με κίνητρο τη σοβαρή έκπτωση φόρου από τον ενοικιαστή, το εισόδημα αυτό θα δηλώνεται και δε θα θα υποκρύπτεται.
2. Δε φτάνει ο πόνος για το χαμό των δικών σου ανθρώπων, θα πρέπει να πουλήσεις και τη μισή κληρονομία για να μην σου τα πάρει η εφορίά; Κάθώς, η πράξη δείχνει πως τις φτωχές οικογένειες βαραίνει ο φόρος αυτός, καθώς είτε δεν έχουν λεφτά για παροχές και μεταβιβάσεις δικαιωμάτων είτε, σύνηθες, δε γνωρίζουν τα δικαιώματά τους
3. Δεν αντιλαμβάνομαι πως από τη στιγμή που το Κράτος πληρώνει τα λειτουργικά της Εκκλησσίας δε δικαιούται και να τη φορολογεί. Με αυτή τη λογική και εγώ που λέγομαι Παπ(π)άς να μη φορολογηθώ!!!!!
4. Ας φροντίσουμε τέλος να εισπράξει το κράτος αυτά που του χρωστούν και ας πάψει επιτέλους να τιμωρεί τους νομοταγείς πολίτες. Το αίσθημα αδικίας είναι μεγάλο και οδηγεί στη φοροδιαφυγή
5. Τα μετρά πρέπει να είναι προσεκτικά. Εχετε σκεφτεί για παραάδειγμα, πόσα χρήματα χάθηκαν από τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, όπου αντί το κράτος να εισπράξει έστω και αυτά τα ολίγα, χάνει και αυτά, καθώς ο κόσμος αντι να πληρώσει καταθέτει πινακίδες;
Σας ευχαριστώ για το βήμα διαλόγου
Θεωρώ πως η φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας πρέπει να γίνεται σε συνάρτηση με τα γενικότερα οικονομικά στοιχεία του ιδιοκτήτη καθώς και με την φύση, το είδος, την τοποθεσία και την γενικότερη πραγματική αξία της ακίνητης περιουσίας ή της οικονομικής ωφέλειας που θα μπορούσε να προκύψει από την αξιοπίηση της.
Τέλος όσον αφορά την ακίνητη περιουσία της εκκλησίας, ακούγεται γελοίο και μόνο που το αναφέρει κανείς (περιουσία της εκκλησίας?)… Δεν μπορώ να καταλάβω πως το κράτος αναρωτιέται ακόμα αν και πως θα πρέπει να φορολογήσει την ακίνητη περιουσία που εκμεταλλεύεται η εκκλησία… Αν εκκλησία είναι το σύνολο των πιστών τότε η κάθε μορφής περιουσία της ανήκει σε αυτούς, διαφορετικά μιλάμε για μια εταιρία και τότε να φορολογηθεί σαν μια απο αυτές!
Τη στιγμή που ολόκληρη η Ελλάδα μαστίζεται από την οικονομική κρίση και την πληρώνουν, ως συνήθως, οι μικρομεσαίοι, θα έπρεπε η εκκλησία από μόνη της να συμβάλλει, με ότι οικονομικά στοιχεία έχει, στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους. Εξάλλου ότι κατέχει, από τον ελληνικό λαό το έχει πάρει και ποιος ξέρει με ποιον τροπο! Από που προήλθαν στην κτήση της όλα αυτά τα εδάφη και τα κτίρια και τα οικόπεδα και από ποιον τ αγόρασε? Από τις συνεισφορές των πιστών? Ελπίζω το κράτος να μην κάνει και πάλι πίσω και να δείξει γενναιότητα σ αυτό το θέμα.
Είναι σωστή η φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας. Θεωρώ, όμως, ότι στην περίπτωση που η περιουσία αυτή ή μέρος της δεν προσθέτη εισόδημα στον ιδιοκτήτη της (διαμέρισμα κλειστό ή αγροτεμάχιο η εκμετάλευση του οποίου δεν είναι δυνατή) θα πρέπει να ληφθεί πρόνοια με κάποιο συντελεστή μείωσης της αξίας τους διότι, στην αντίθετη περίπτωση, το Δημόσιο θα απαιτεί ρευστό χρήμα από ιδιοκτήτη ο οποίος, όμως, ενδεχομένως, δεν θα το έχει.
Κατά πρώτον η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας πρέπει επιτέλους να φορολογείται όπως όλων των Ελλήνων. Καμία εξαίρεση. Φτάνει πιά.
Κατά δεύτερον η κύρια κατοικία χωρίς όριο δεν πρέπει να φορολογείται. Επίσης τό όριο πρέπει να είναι 400.000 Ευρώ.
Στους Φορους Ακινητης Περιουσιας,σαν αξια φορολογησης να λαμβανεται η αξια ΚΤΗΣΕΩΣ (αποπληθωρησμενη) και οχι η τρεχουσα Αντικ.Αξια.
Το εισοδημα πλειστων οσων δεν αυξηθεικε οσο η αξια των ακινητων.
Να βρεθει καποια φορμουλα για τα παλαια ακινητα οταν δεν υπηρχε το συστημα Αντικ.Αξιας, η’ το σπιτι χτιζοταν επι σειρα ετων (εγω το τελειωσα το δικο μου υστερα απο 20 χρονια!).
Υπ’οψη οτι το ακινητο (κυριως ιδιοκατοικηση) αποκτηθηκε απο εισοδημα το οποιο εχει ηδη φορολογηθει.
Γενικα, φορος Κεφαλαιου (γιατι περι τετοιου προκειται) γιατι μονο στα ακινητα και οχι πχ στις καταθεσεις?
ΕΤΗΣΙΟΣ ΦΟΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ 500.000,00 ΕΥΡΩ (ΜΕ ΝΕΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ + 20%)
ΑΠΟ 500.000,00 ΜΕΧΡΙ 700.000,00 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 0,1% (ΦΟΡΟΣ 200 ΕΥΡΩ)
ΑΠΟ 700.000,00 ΜΕΧΡΙ 900.000,00 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 0,2% (ΦΟΡΟΣ 200+400=600 ΕΥΡΩ)
ΑΠΟ 900.000,00 ΜΕΧΡΙ 1.100.000,00 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 0,3% (ΦΟΡΟΣ 200+400+600 = 1.200 ΕΥΡΩ)
ΚΤΛ. (ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΠΟΜΕΝΕΣ 200.000,00 ΕΥΡΩ ΑΥΞΗΣΗ +0,1%)
ΚΑΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ, ΟΙΚΟΠΕΔΑ, ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΑ, ΚΤΛ.
ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ.
Κακώς προτείνεται η επαναφορά του ΦΜΑΠ, διότι έχει αποτύχει ως φορος. Το 1997 φορολογήθηκαν μόνον όσοι τότε είχαν περιουσία που ξεπερνούσε το αφορολόγητο όριο.
Το κράτος δεν είχε τους μηχανισμούς να ελέγξει την αξία των περιουσιών που σε μεταγενέστερο χρόνο κατέστησαν φορολογήσιμες, με αποτέλεσμα οι πιο πολλοί να φοροδιαφεύγουν de facto. Η φοροδιαφυγή είναι ιδιαίτερα εύκολη για όσους δοαθέτουν πολλά μικρά ακίνητα και σε περισσότερες περιοχές της χώρας.
Παράλληλα, ελάχιστα αναπροσαρμόσθηκε από το 1997 το αφορολόγητο όριο, με αποτέλεσμα, δέκα χρόνια αργότερα, ο φόρος αυτός, αν εφαρμοζόταν, να συμπεριλάμβανε και μικρομεσαίες περιουσίες.
Κατά συνέπεια, ο ΦΜΑΠ έχει αποτύχει, όχι μόνο διότι δεν μπορούσε να συλλάβει την φορολογητέα ύλη και να εφαρμοστεί στο σύνολο των κατά καιρούς υποκειμένων σε φόρο, αλλά και διότι ακόμα και αν εφαρμοζόταν, θα ήταν άδικος.
Προτείνω τη διατήρηση του ΕΤΑΚ, ώστε όλοι ανεξαιρέτως οι ιδιοκτήτες ακινήτων να φορολογούνται ανάλογα με τίς δυνατότητές τους στη βάση του περιουσιολογίου που έχει δημιουργηθεί, με τη δημιουργία επιπλέον κλιμακίων για περιουσίες άνω των 500.000 ευρώ ατομικά και 1.000.000 ευρώ οικογενειακά, με τιμαριθμική αναπροσαρμογή των κλιμακίων κατ’ έτος.
Να φορολογούνται, όπως και σήμερα, μόνο τα κτίσματα και τα εντός σχεδίου ακίνητα, αφού τα εκτός σχεδίου αγροτεμάχια, είτε είναι πηγή βιοπορισμού των αγροτών, είτε είναι ανεπίδεκτα οικνομικής εκμετάλλευσης.
Με τις ανωτέρω προϋποθέσεις δεν συνιστά πρόβλημα η φορολόγηση της εκμεταλλεύσιμης περιουσίας των κοινωφελών ιδρυμάτων.
Με εκτίμηση
ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΕΡΒΟΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
Please do not forget that when a foreigner owns a property in your country, that property will never ever leave that country. Owners come and go but the property will always remain in Greece.
Bear this in mind when drafting any legislation concerning property.
Just as a local owner of property can not on his own control the value of it. Do not punish property owners it is a fact of life, and almost always one where they have no say in its value.
Είμαι καθ’ όλα αντίθετος στην κατάργηση του Ε.Τ.ΑΚ. και γενικότερα στην επιβολή φόρου κατοχής στα ακίνητα σε συνδυασμό με την επαναφορά της κλίμακας κληρονομιών & γονικών παροχών, ειδικά όταν οι κινητές αξίες, από τις πιο συντηρητικές έως τις πιο ριψοκίνδυνες, φορολογούνται ελάχιστα. Με την στάση του αυτή, το κράτος ουσιαστικά τιμωρεί αλλά και εκβιάζει τους ιδιοκτήτες ακινήτων, ειδικά όσους έχουν περιουσία αξίας, ωθώντας τους να πουλήσουν την περιουσία τους γιατί παύει πλέον να είναι οικονομικά όχι συμφέρον, αλλά εφικτό (!) να την συντηρούν/διατηρούν. Γιατί άραγε δεν κάνει το ίδιο στους ιδιοκτήτες μετοχών, ομολόγων, αμοιβαίων κεφαλαίων κλπ. αλλά επιλέγει να στοχοποιεί (μόνο) τα ακίνητα; Όλοι γνωρίζουμε ότι τα ακίνητα είναι ένας εύκολος, φορολογικά, στόχος αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι επέλεξαν τα ακίνητα για την τοποθέτηση των χρημάτων τους είναι άξιοι τιμωρίας από το κράτος. Επί του θέματος:
Δεδομένου ότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει στην επιβολή Φ.Μ.Α.Π. αντικαθιστώντας έτσι το Ε.Τ.ΑΚ. προτείνω: (α) καθολικό αφορολόγητο € 1.000.000 ανά φυσικό πρόσωπο, (γ) ανώτερο συντελεστή κλιμακίου το 3 τις χιλίοις και διαβάθμιση ως εξής: έως 1 εκ. 0 τις χιλίοις, από 1 εκ έως 1,5 εκ. 0,5 τις χιλίοις, από 1,5 έως 2 εκ 1 τις χιλίοις και ούτω καθεξής και (γ) απαλλαγή των ακινήτων που δεν αποφέρουν εισόδημα [ειδικά αν δεν ισχύσει το υψηλό αφορολόγητο που προτείνω] (δ) απαλλαγή των οικοπέδων που έχουν αποδεδειγμένα αγροτική χρήση εντός ή εκτός σχεδίου με προσκόμιση δικαιολογητικών και γενικά της γης που βρίσκεται σε περιοχές με ειδικούς όρους και περιορισμούς δόμησης.
Σε κάθε περίπτωση η επιβολή φορολογίας κατοχής στα ακίνητα, εφόσον επιβάλλεται, πρέπει να είναι ήπια γιατί (α) τα ακίνητα φορολογούνται επί του κεφαλαίου τους, από χρήματα που έχουν ήδη φορολογηθεί, ενώ παράλληλα φορολογούνται και για τα εισοδήματα τους και (β) πρακτικά η επιβολή τέτοιας φορολογίας δημιουργεί στρεβλώσεις και ανισότητες ειδικά σε όσους διαθέτουν περιουσία που όμως δεν είναι αξιοποιήσιμη και δεν αποφέρει εισόδημα (γ) τα εισοδήματα των φυσικών προσώπων είτε από τα ακίνητα τους είτε από μισθούς/συντάξεις δεν είναι αρκετά για την πληρωμή του φόρου χωρίς να θίγεται ουσιαστικά το επίπεδο διαβίωσης τους. Κατά συνέπεια, δεδομένου ότι τα φυσικά πρόσωπα ήδη σηκώνουν μεγάλο φορολογικό βάρος, η επιβολή Φ.Μ.Α.Π. στην περιουσία της εκκλησίας θα ανακούφιζε τα νοικοκυριά από τα φορολογικά τους βάρη καθότι το κράτος θα επιμέριζε τα προβλεπόμενα έσοδα από τον φόρο μεταξύ φυσικών προσώπων και εκκλησίας (όπως άλλωστε κάνει με τα υπόλοιπα φυσικά πρόσωπα).
Τέλος, θα ήθελα να επαναλάβω ότι είμαι κάθετα αντίθετος στην επιβολή και στη λογική του Φ.Μ.Α.Π. και ότι το Ε.Τ.ΑΚ. εφόσον αντικατέστησε τον φόρο κληρονομιάς και γονικής παροχής ήταν ένας φόρος αποδεκτός και το κυριότερο υποφερτός. Προσωπικά, δεν αντιλαμβάνομαι αυτή την φορολογική στοχοποίηση – απομόνωση των ακινήτων από την κυβέρνηση, όταν είναι δεδομένο πλέον πως τα ακίνητα δεν αποφέρουν τα εισοδήματα, αλλά δυστυχώς είναι ένας εύκολος στόχος. Επίσης, θα παρακαλούσα όσους δεν έχουν την ελάχιστη αντίληψη από φορολογικά και απλώς εκφράζουν απωθημένα, να φροντίσουν να μορφωθούν φορολογικά αντί σαν όχλος να προστάζουν την έμμεση δήμευση περιουσίων που αποκτήθηκαν με κόπο και μετά να εκφέρουν άποψη. Για όσους δεν καταλαβαίνουν λοιπόν εξηγώ: αν ο Φ.Μ.Α.Π. εφαρμοζόταν σε καταθέσεις και κινητές αξίες θα φορολογούσε το κεφάλαιο, πλέον των τόκων/κερδών που ήδη φορολογούνται. Θα το θέλατε αυτό για τα χρήματα σας; Μην το αξιώνετε λοιπόν για τα ακίνητα σας και ειδικά των άλλων!
Ευχαριστώ
Επειδή είστε ανίκανοι να πατάξετε τη φοροδιαφυγή γιατρών, δικηγόρων, επαγγελματιών κλπ.
Επειδή είστε ανίκανοι να πατάξετε την εισφοροδιαφυγή των εργολάβων, επιχειρηματιών κλπ,
Επειδή είστε ανίκανοι να ανοίξετε τα κλειστά επαγγέλματα δικηγόρων (επειδή υπάρχουν 150 δικηγόροι – φιλαράκια σας στη βουλή), συμβολαιογράφων (που παίρνουν 1% επί της αντικειμενικής, δηλαδή τουλάχιστον 1000 ευρώ για δουλειά μισής ώρας, λες και είναι συνέταιροι στην περιουσία των πολιτών) και ανοίγετε τα κλειστά επαγγέλματα ξεκινώντας από τους άμοιρους τους φορτηγατζήδες – τα εύκολα θύματα – για να δείξετε ότι κάτι κάνετε,
Επειδή είστε ανίκανοι να καταργήσετε τις 10 είδους κρατήσεις – νταβατζηλίκια υπέρ τρίτων που βαρύνουν κάθε ιδιοκτησία (ταμείο νομικών, τέλος μεταγραφής υπέρ ταμείου νομικών -άλλο το πρώτο, άλλο το δεύτερο -, ΟΓΑ, μεταγραφής, ΤΑΠ, ΤΕΕ, ΤΣΜΕΔΕ, κλπ),
Επειδή είστε ανίκανοι να καταπολεμήσετε τη διαφθορά στο δημόσιο τομέα και στις προμήθειες των νοσοκομείων,
Επειδή είστε ανίκανοι να περικόψετε τους μισθούς των 20.000 το μήνα για γενικούς διευθυντές, γραμματείς, προέδρους οργανισμών, συμβούλων και παρα-συμβούλων, μελών επιτροπών κλπ που τους διορίσατε επειδή ήταν αποτυχόντες υποψήφιοι βουλευτές,
Δηλαδή επειδή είστε ανίκανοι να κυβερνήσετε χωρίς να χρεωκοπήσετε τη χώρα, πρέπει να χρεωκοπήσετε τη μεσαία ιδιοκτησία;
Είναι απαράδεκτο να φορολογείτε και να ξαναφορολογείτε και να ξαναφορολογείτε ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ την ίδια ιδιοκτησία που ο πολίτης αγόρασε μία φορά, και πλήρωσε κανονικά τους φόρους που εσείς επιβάλατε. Δηλαδή τον τιμωρείτε κάθε χρόνο επειδή έκανε το λάθος να πιστέψει ότι ζει σε μία σοβαρή χώρα; Ήξεραν οι πολίτες όταν επένδυαν τα χρήματά τους ότι ερχόσασταν να τους τα πάρετε πίσω; Πόσοι πολίτες θα μετανιώσουν πικρά που επένδυσαν τους κόπους μιας ζωής στην ιδιοκτησία αντί να επενδύσουν σε μία σοβαρή Ευρωπαική χώρα ή να τα φάνε στα μπουζούκια;
Πόσοι πολίτες θα προσπαθήσουν να ξεφορτωθούν τα ακίνητά τους ρίχνοντας τις τιμές των ακινήτων και οδηγώντας σε μεγαλύτερη κρίση την οικονομία; Μήπως αυτό επιδιώκετε κ. υπουργέ; Να ξεπουλήσουν τα ακίνητα οι μικροί και να τα συγκεντρώσουν σε εξευτελιστικές τιμές 100 – 200 εταιρείες διαχείρησης ακινήτων ανά την Ελλάδα και έτσι να επιτύχετε τη δεύτερη μεγαλύτερη αναδιανομή πλούτου στη νεότερη ιστορία της χώρας μετά από εκείνη του χρηματιστηρίου του 1999; Όπως και τότε, έτσι και τώρα μία σοσια-ληστική κυβέρνηση θα έχει το θλιβερό προνόμιο να αφαιρέσει τον πλούτο από τους πολλούς (μεσαία τάξη) και να τον χαρίσει σε λίγους (200 οικογένειες των Αθηνών).
Η νέα ληστρική επιδρομή στην μεσαία ακίνητη περιουσία με το ΦΟΡΟ ΚΑΤΟΧΗΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ (και όχι ΦΜΑΠ όπως τον παρουσιάζουν) αποτελεί ομολογία της ανικανότητας σας να κυβερνήσετε. Αποτελεί ομολογία ανικανότητας της νέας κυβέρνησης να πάρει τα σωστά μέτρα για την οικονομία που είναι απλά: καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής και μείωση των δαπανών του κράτους. Αντί αυτών επιλέγει να φορολογήσει τα σίγουρα και εύκολα θύματα που μια ζωή πληρώνουν επειδή δεν μπορούν να κρυφτούν όπως όλοι οι υπόλοιποι: την ακίνητη περιουσία και τους μισθωτούς.
Ας μας πούνε σε ποια χώρα της ΕΕ φορολογείται το ακίνητο. Ίσως στην Ουγκάντα. Αυτή έχουν ως πρότυπο; Εκεί μπορεί να είδαν ότι έβαλε ο φύλαρχος φόρο κατοχής σε όσους έχουν μεγάλες καλύβες. Εγώ νόμιζα ότι η μητρική γλώσσα του Γιωργάκη είναι η Αγγλική. Γιατί έχει σαν πρότυπο την Ουγκάντα;
Δηλαδή όλοι οι Πρωθυπουργοί και Υπουργοί Οικονομικών ολόκληρης της Ε.Ε. και της Αμερικής που δεν διανοήθηκαν να κάνουν τέτοιο πράγμα είναι χαζοί; Αλλά ξέχασα, εμείς έχουμε τον φωστήρα, τον Γιωργάκη!!!
Αν δεν έχω εισόδημα από ακίνητο, πως θα πληρώνω το φόρο;
Είμαι άνεργος ρε αδερφέ και με ζει ο πατέρας μου, πώς θα πληρώνω το φόρο ακινήτου;
Και αν έχω ενοίκια από ακίνητο, αυτά δεν φορολογούνται στην κλίμακα με 15, 25, 35, 40%; + το φόρο της δήθεν μεγάλης ακίνητης περιουσίας = ο φορολογικός συντελεστής είναι 50 και 60%!!!
Ε ας το γυρίσουμε τότε στον υπαρκτό σοσιαλισμό, να γίνουμε ΕΣΣΔ ρε παιδί μου. Να δώσουμε τα ακίνητα στο κράτος, να τα διαχειρίζεται εκείνο, να τα συντηρεί και να μας δίνει κάθε μήνα ένα ποσό για να ζούμε!!! Κάθε σπίτι στην Ελλάδα βαρύνεται με 40 φόρους.
Μήπως γι’ αυτό σκέφτονται να δηλώνουμε και τις καταθέσεις μας στην φορολογική δήλωση; Για να πούνε μία μέρα: όποιος έχει 50.000 ευρώ θα πληρώνει ΕΤΚΑ = ΕΝΙΑΙΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ 0,1%, όποιος έχει 100.000 ευρώ 0,2% κλπ; Για όλα τους έχω ικανούς.
Αν είναι στην δημόσια διαβούλευση να ανεβαίνουν οι συντελεστές και να πέφτουν τα αφορολόγητα καλύτερα να αποφασίζουν οι υπουργοί κεκλεισμένων των θυρών. Δηλαδή πήγε ο λαός στη δημόσια διαβούλευση και παρακάλεσε τον Γιωργάκη να πληρώσει περισσότερο φόρο; Ρε ποιόν δουλεύουν;
Μήπως πρέπει να το ψάξουμε νομικώς; για την αντισυνταγματικότητα του ΦΟΡΟΥ ΚΑΤΟΧΗΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ;
Γιατί όχι και ΕΝΙΑΙΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΜΠΛΟΥΖΑΣ, ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΟΥ, ΣΩΒΡΑΚΟΥ κλπ και γιατί όχι ρολογιού, οδοντόβουρτσας… Βάλτε ΦΟΡΟ ΚΑΤΟΧΗΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΓΑΘΑ: από μπαταρίες και καλσόν μέχρι ελικόπτερα!!!
για να μην υπάρχουν αντισυνταγματικότητες, να πληρώνουν όλοι!
όμως:
1. η πλήρης κυριότητα 100% ενώ ψιλός κύριος 50% – επικαρπωτής 50%
2. σε αντ. αξία 400,000 ετησίως περίπου €200, πιο κάτω αναλογικά
από εκεί και πάνω κλιμάκια – ποσό περίπου
4-500,000-€350
5-750,000-€750
750-1,000,000 – €1500
κοκ
εξαιρέσεις και φοροαπαλλαγή σε ασθενέστερους, οικόπεδα, πρώτη κατοικία,
οι εκκλησίες να πληρώνουν για όσα ακίνητα εκμεταλλεύονται!
να πληρώνουν και όσα δεν έχουν κατεδαφιστεί ενώ θα έπρεπε
και η ΤτΕ να πληρώνει
Η ακίνητη περιουσία της εκκλησίας, των ιδρυμάτων, κοινωφελών ή μή κλπ, θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μια οιαδήποτε ακίνητη περιουσία ενός νομικού προσώπου παροχής υπηρεσιών. Κριτήριο πάντοτε για τη φορολόγηση είναι η παραγωγή εισοδήματος από το ακίνητο. Π.χ. ένας ναός δεν παράγει εισόδημα ως ακίνητο, άρα δεν φορολογείται, το διαμέρισμα όμως που νοικιάζει ο ναός γιατί να μη φορολογείταί;
Αν ιδιοχρησιμοποιούνται (κατοικία, γεωργική γή καλλιεργούμενη από τον ιδιοκτήτη κλπ) κανένας φόρος.
Αν έχουν αξία, αλλά μη εκμεταλευόμενα (π.χ. χέρσα γή, ανοίκιαστο διαμέρισμα κλπ), κανένας φόρος.
Αν είναι εκμεταλευόμενα κανένα αφορολόγητο και με προοδευτική κλίμακα.
Γενικώς, να τηρείται το άρθρο 4, παρ. 5 του Συντάγματος («Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους») κι επειδή δύναμη είναι το εισόδημα, καθένας που έχει εισόδημα από ακίνητο δεν επιτρέπεται να έχει και αφορολόγητο (αποτελεί διάκριση) και καθένας που δεν έχει εισόδημα από ακίνητα δεν έχει την κατά το Σύνταγμα «δύναμη» να συνεισφέρει.
Κι επιτέλους να σταματήσει το λαϊκίστικο «Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας». Όσοι κατέχουν και βγάζουν πληρώνουν. Λίγα βγάζουν, λίγα να πληρώνουν, πολλά βγάζουν πολλά να πληρώνουν.
ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΜΟΝΩΝ,ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΦΟΡΕΑΣ… ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΙΔΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΤΙ ΘΕΛΕΙ??? ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΝΑ ΜΗ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ (ΠΕΡΙΠΟΥ 500.000.000 ΤΟ ΧΡΟΝΟ!!!!) ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ + ΕΛΈΓΧΟΣ ΩΣ ΝΠΔΔ…
ΕΡΩΤΗΣΗ::ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟ ΝΑ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ Η ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΣΕ- ΕΤΑΚ-ΦΜΑΠ-ΕΕΚΑ -ΤΙ ΣΤΙΓΜΗ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ-ΕΝΟΙΚΙΑ-ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ 15-40% ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΦΟΡΟ 1,5% ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΟΙΚΙΑ ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΥ 55%-ΒΕΒΑΙΩΘΕΙΣ ΦΟΡΟΣ+ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ1,5% ΕΠΙ 55%-ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΘΕΙΣ ΦΟΡΟΣ ΚΑΘΟΣΟΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΥΠΟΧΡΕΟΣ ΣΕ ΦΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΝΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΑΛΕΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΦΟΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΤΟΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΥ ΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΕΤΟΥΣ ΠΟΥ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΣΕΠΡΑΞΕ ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ 1,5% ΑΠΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΕΝΟΙΚΙΑ-ΔΙΠΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ-.ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΗΓΗ ΕΣΟΔΩΝ.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΦΟΡΟΥ ΔΗΛΑΔΗ:
1.ΕΤΑΚ
2.ΦΜΑΠ
3.ΕΕΚΑ (ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ)
ΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΟ ΤΟ ΟΤΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΟΡΟΔΟΤΙΚΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΑΦΟΥ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΦΟΡΟΣ ΠΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΔΗΛΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΧΡΕΟ ΣΑΝ ΦΟΡΟΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΕΝΟΙΚΙΩΝ.ΕΝΤΥΠΟ 2.
ΑΡΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΦΟΡΟΣ ΣΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
ΑΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ – ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΗ ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ Η ΟΤΙ ΙΣΧΥΟΥΝ -ΤΟΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΤΙΘΕΤΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΘΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΕΤΟΙΩΝ – ΜΕ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ -ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ. ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΨΗΦΙΖΕΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.?
ΔΙΟΤΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΙ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ ΣΕ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ:
ΤΟ ΕΤΑΚ
ΤΟΝ ΦΜΑΠ
ΤΗΝ ΕΕΚΑ
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ 3 ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ ΕΙΝΑΙ
ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΦΟΡΟΣ ΣΕ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.ΕΙΝΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΦΟΡΟΣ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΑΚΙΝΗΤΟΥ Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΟΧΗ
ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΟΡΟΔΟΤΙΚΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΦΟΥ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΑΡΑ ΦΟΡΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ. ΤΟ ΔΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΜΙΣΘΩΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΥΠΟΧΡΩΤΙΚΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ.
ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ
ΤΑ ΟΠΟΙΟΑ ΟΡIA ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΤΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ… ΔΙΝΩ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΚΑΤΙ… ΣΤΟΧΟΣ ΤΟ ΟΣΟ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΡΑΓΩΜΕΝΟ Η ΑΠΟΤΥΠΟΜΕΝΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ. Η ΚΛΙΜΑΚΑ 4000ΟΟ ΕΥΡΩ ΕΙΝΑΙ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΕΓΕΙΡΕΙ ΑΝΤΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΗ 6ΟΟΟΟΟ. ΕΑΝ ΑΠΟΤΥΠΩΘΕΙ ΟΡΘΑ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΟΛΩΝ ΜΑΣ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ… ΚΙΝΗΤΡΟ Η ΛΟΓΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΕΣΟΔΩΝ ΧΩΡΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟ
Υπάρχουν μερικοί εξυπνοι που κανουν τον εργολάβο χωρίς να φαίνονται πουθενά στην εφορία και να αγοράζουν οικόπεδα να τα κτίζουν και να
τα πουλούν .Να εξετάζει η εφορία και αυτές τις περιπτώσεις
Μου φαίνεται αδιανόητο και εντελώς άδικο, να ζητάτε (και άλλοι που ζητούσαν πριν)φόρο, επειδή κάποιος έχει απλά μεγάλη ή μικρή ακίνητη περιουσία, όταν αυτή η περιουσία δεν αποδίδει κανένα έσοδο..
Ο φόρος δεν είναι το ποσοστό του κέρδους, που δικαιωματικά πρέπει να πάρει το κράτος, απο μια συναλλαγή;
Στην περίπτωση που ο κατέχων την περιουσία, δεν έχει κανένα έσοδο απο αυτή, το κράτος τι θέλει να εισπράξει;
Γιατί αν καταλαβαίνω καλά, αν η περιουσία φορολογηθεί, ας πούμε, με 10% και ο κατέχων δεν έχει να πληρώσει και πουλάει το ένα δέκατο,σε 10 χρόνια δεν θα έχει τίποτα ή αν το ποσοστό είναι 5% ανάλογα ή 2,5% παλι ανάλογα, θα χάσει την περιουσία του.
Μήπως θα έπρεπε να σκεφθείτε κάποιον τρόπο έτσι ώστε να δελεάσετε τους κατέχοντες αυτές τις «ακίνητες» περιουσίες, να τις κινήσουν και παράγουν έργο και να είναι όλοι ευχαριστημένοι;
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Συγχαρητήρια για τη διαβούλευση.
Τα ακίνητα φορολογούνται υπερβολικά .Γι΄αυτό όχι ετάκ.Τό αφορολόγητο
πρέπει να είναι 200.000 κατ¨άτομο και να φορολογούνται αυτά που
παράγουν εισόδημα και όχι αυτά που δέν παράγουν .Αυτό και επειδή πληρώνουν φόρο ηδη και όχι ένα καί δύο .¨Οσον αφορά τον κληρονομικό
φόρο πρέπει να είναι πολύ μικρός ειδικά γιά χήρο η χήρα που που είναι
ασθενεις και μικροσυνταξιούχι άνω των περιπου 50 η 60 ετών και με ασθένειες ή να υπάρχει προοδευτικότητα και ανάλογα με ηλικια και ύψος
εισοδήματος. Αυτά που πρέπει να φορολογηθούν και δεν φορολογούνται είναι
ακίνητα off shore companies ,που αν μπούν υπερβολικοί φόροι θα αγοράσουν
τα ακίνητα των φτωχών που δεν θα έχουν να πληρώσουν τους φόρους τους.
Επίσης μεγαλοεργολάβοι η και μικροεργολάβοι φοροδιαφεύγουν επικίνδυνα
επειδή γνωρίζουν που πρέπει να λαδώσουν. Το μεγαλύτερο εγλημα στην
Ελλάδα είναι η δωροδοκία και ειδικά η δωροαποδοχη.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟΝ ΦΟΡΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΠΟΛΛΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΦΟΡΟΥ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΕΤΑΚ.
ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΓΕΙ ΛΑΙΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ Ο Φ.Μ.Α.Π.
ΜΕ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΤΟ ΙΔΙΟ Η ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΣΕ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ.
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΑΠΟ ΔΑΝΕΙΑ.
ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ, ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.
Ο ΦΟΡΟΣ ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΙΜΑΚΩΤΟΣ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΙΩΣΗΦΙΔΗΣ
ΛΟΓΙΣΤΗΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ
ΑΠΟ 200.000 ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ ΓΙΑΤΙ 10 ΤΜ ΣΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ(ΑΝ ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΗΜΑ ΛΟΓΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΩΡΙΑ)
Ένα άλλο θέμα που χρήζει προσοχής: Υπάρχει περίπτωση ένα ακίνητο π.χ. 1000000 να ανήκει εξ’ αδιαιρέτου σε 4 άτομα. Σε αυτήν την περίπτωση θα είναι άδικο να πληρώσουν ΦΜΑΠ εφόσον δεν έχουν άλλη περιουσία στο όνομά τους.
Όμως πολύ φοβάμαι ότι για φοροεισπρακτικούς λόγους δεν θα υπολογιστεί το πόσο σε αντικειμενική αξία κατέχει καθένας από τους 4 (στο παράδειγμα 1000000/4 =250000) παρά θα το θεωρήσουν ως μεγάλη ακίνητη περιουσία και ο φόρος του θα μοιραστεί στα 4!!
ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΦΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ Η ΟΧΙ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΥΠΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΙΣΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΜΟΚΛΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΠΑΘΗ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ. ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΟΤΙ ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΙΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΞΑΓΩΓΩΝ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΔΟΜΗ. ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ, ΚΑΘΕ ΑΠΟΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΝΕΥΡΑΛΓΙΚΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΕΙΕΙ ΚΛΥΔΩΝΙΣΜΟΥΣ ΙΚΑΝΟΥΣ ΝΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΥΡΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ΄ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗ ΟΠΟΥ ΑΠΛΑ ΚΑΤΑΚΡΕΜΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΩΝ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤ’ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΩΝ, ΦΟΡΩΝ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΚΛΠ. ΣΗΜΕΡΑ, ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΥΤΗ ΑΝΩ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥ ΕΥΡΩ, ΚΙ ΑΥΤΗ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΟΥΜΕΝΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ. Η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ, ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ (ΕΩΣ 0.5%)ΓΙΑ ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΙ ΑΥΤΟ ΜΕ ΚΛΙΜΑΚΑ ΚΙ ΕΩΣ 1% ΚΛΙΜΑΚΩΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΕΔΡΑΖΟΝΤΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ, ΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΟΔΟΦΟΡΑ. ΤΕΛΟΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΠΙ ΦΜΑΠ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΝΕΟΔΜΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΙΑ 7ΕΤΙΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗΣ Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΜΕΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥΧΟΥ ΝΑ ΔΗΛΩΝΕΙ ΤΑ ΝΕΟΑΝΕΓΕΡΘΕΝΤΑ ΚΤΙΣΜΑΤΑ ΩΣ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΤΟΥΝ, ΥΠΟΧΡΕΟΣ ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΦΟΡΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ, ΜΕ ΑΠΛΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΦΜ ΤΟΥ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΑ ΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΗ ΔΗΛΩΣΗ Ε9.
Οι γονείς μου είναι συνταξιούχοι υπέργηροι (90 ετών) με εισόδημα συνολικά οι δύο που δεν ξεπερνά τις 20000. Διαμένουν στην Ν.Σμύρνη σε ένα σπίτι 50 ετών, που έχει οικόπεδο 550 μέτρων και το κληρονόμησαν από τους πατεράδες τους και το οποίο δεν τους αποφέρει κανένα εισόδημα. Η αντικειμενική του αξία με τα τωρινά δεδομένα είναι 700000.
Τι θα πρέπει να κάνουν; Να το πουλήσουν για να μην πληρώνουν ΦΜΑΠ επειδή κάποιοι φρόντισαν να κατασπαταλήσουν το Δημόσιο χρήμα και άφησαν τα ταμεία του κράτους άδεια;
Όποιος έχει μεγάλη ακίνητη περιουσία να φορολογηθεί αναλόγως. Είναι απόλυτα δίκαιο μέτρο, σε αντίθεση με το ΕΤΑΚ, που ήταν το αντίστοιχο της έμμεσης φορολογίας σε τρόφιμα και ποτά.
Η μη φόρολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας είναι πριμοδότηση των λίγων και προνομιούχων, σε βάρος της πλειοψηφίας των εργαζομένων που ανάλογα με τις δυνάμεις τους πληρώνει ο καθένας το φόρο που του αναλογεί. Πολύ δε περισσότερο που η μεγάλη ακίνητη περιουσία είναι και πηγή πλούτου.
Και επίσης στο ΦΜΑΠ πρέπει να ενταχθούν και τα οικόπεδα και τα αγροτεμάχια σε περιοχές με ιδιαίτερο εμπορικό-οικοδομικό ενδιαφέρον (παραθαλάσσια – βιομηχανικές περιοχές – υπό ένταξη κ.ο.κ.).
Ο φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας ουσιατικά τιμωρεί τους ειλικρινείς φορολογούμενους και αφήνει ατιμώρητους τους φοροφυγάδες.
Η ακίνητη περιουσία είναι πλήρως καταγεγγραμμένη και εύκολο να φορολογηθεί. Η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και η διεύρυνση της φορολογικής βάσης είναι το δύσκολο. Είναι όμως και το δίκαιο.
Νομίζω ότι το καθεστώς του ΕΤΑΚ ήταν πιο σωστό.
Ολοι να πληρώσουν από 100, 200, 1000 κλπ. Ο φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας αν εφαρμοστεί θα πρέπει να φορολογεί με σημαντικά χαμηλότερο συντελεστή τα ακίνητα που δεν αποφέρουν εισόδημα και με σημαντικά υψηλότερο συντελεστή τα ακίνητα που αποφέρουν εισόδημα.
Οι έχοντες ακίνητα και δει ακριβά ακίνητα δεν έχουν κατ΄ανάγκη και ρευστότητα, συνήθως συμβαίνει το αντίθετο, πρόκειται για ανθρώπους συντηρητικούς που θεωρούν το ακίνητο σχετικά ασφαλή τοποθέτηση για να διασφαλίσουν τα χρήματά τους.
Ανθρωποι που μένουν σε ένα ακριβό ακίνητο από κληρονομία ή βρίσκεται σε ακριβές περιοχές δεν σημαίνει ότι έχουν και την δυνατότητα να πληρώνουν κάθε χρόνο 5000, 7000, 10.000 και μάλιστα αναπροσαρμοζόμενο από την αύξηση των αντικειμενικών αξιών.
Νομίζω ότι θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και το ύψος των εισοδημάτων.
Εάν η κυβέρνηση θέλει να οδηγήσει ανθρώπους μισθωτούς, συνταξιούχους στο να πουλήσουν το ακίνητό τους λόγω αδυναμίας πληρωμής του φόρου και να προκληθεί έτσι κατάρρευση των τιμών των ακινήτων τότε οδεύει τον δρόμο τον σωστό.
Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος και τα έσοδα να αυξηθούν και να υπάρξει δικαιοσύνη. Το ακίνητο και η οικοδομή έδωσαν ώθηση τόσα χρόνια στην οικονομία δεν πρέπει να αφεθεί να πέσει σε ύφεση ο κλάδος των ακινήτων. Ο Ελληνας έχει δημιουργήσει ολόκληρη φιλοσοφία ζωής με τα ακίνητα. Η κυβέρνηση δεν είναι σωστό να του στερήσει με τον τρόπο αυτό το σπίτι που μένει.
Θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα σύστημα που τα ακίνητα μέχρι ποσού 800.000 να πληρώνουν ΕΤΑΚ και από 800.000 και πάνω ΦΜΑΠ με προοδευτικούς συντελεστές αρχίζοντας από 0,1%.
1.Από ποια αξία και άνω θα πρέπει να αρχίζει η φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας; Κρίνετε ότι το μέτρο θα πρέπει να μην εξαιρεί καμία κατηγορία ακινήτων ή ιδιοκτητών; Σε αντίθετη περίπτωση ποιες εξαιρέσεις θα πρέπει να προβλέπονται; Πως πρέπει να διαμορφωθεί η κλίμακα φορολόγησης;
Ο φόρος αυτός πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσει στον εξορθολογισμό των τιμών των ακινήτων. Θα συμβάλει στο περιορισμό της αποθησαύρισης γης και συνεπώς στη μείωσης της τιμής της. Το ίδιο ισχύει και για τα παλιά ακίνητα. Τι νόημα έχει να έχω ένα ερείπιο 50 – 60 ετών και να μη μπορώ να το κάνω χρήσιμο; Ας το πουλήσω σε κάποιον που μπορεί να το αξιοποιήσει. Αν θέλω να το κρατήσω πρέπει να φορολογηθώ.
Γι’ αυτό πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει η ίδια φορολογία για όλα τα ακίνητα ανεξάρτητα του τι ακίνητο είναι και ανεξάρτητα παλαιότητας κλπ. Επίσης θα πρέπει να φορολογούνται όλοι φυσικά ή νομικά πρόσωπα, χωρίς εξαιρέσεις, ανεξάρτητα της έδρας τους, ή του επαγγέλματος, ή οτιδήποτε άλλο, αλλά με μικρούς συντελεστές όχι πάνω πχ από 0,25% για το ανώτατο (χωρίς οροφή) κλιμάκιο. Ας μη ξεχνάμε ότι αν υπάρχει και εισόδημα, αυτό θα φορολογηθεί από το φόρο εισοδήματος.
2.Πως θα πρέπει να φορολογείται η ακίνητη περιουσία που εκμεταλλεύονται οι ιεροί ναοί, οι μονές, τα κοινωφελή ιδρύματα κλπ;
Εκτός από τους χώρους λατρείας όλα τα άλλα να φορολογούνται με τον ίδιο πιο πάνω τρόπο, χωρίς εξαιρέσεις.