Στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167) προστίθεται άρθρο 28Β ως εξής:
«Άρθρο 28Β
Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας
Για τους υπόχρεους της παρ. 1 του άρθρου 28Α που αποκτούν εισόδημα από μισθωτή εργασία ή σύνταξη του άρθρου 12 ή από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα της παρ. 1 του άρθρου 21, το οποίο υπολείπεται του ποσού της παρ. 2 του άρθρου 28Α, το ποσό της παρ. 2 του άρθρου 28Α μειώνεται κατά ποσό που αντιστοιχεί στο εισόδημα που αποκτούν από τη μισθωτή εργασία, τη σύνταξη ή την αγροτική δραστηριότητα.
Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
Άρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 330 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 29 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΛΗΡΩΜΗΣ Άρθρο 3 Αγοραπωλησία ακινήτων με τραπεζικά μέσα πληρωμής – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 20 ν. 3842/2010 – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 1587/1950
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 4 Συνέπειες από την ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Τροποποίηση άρθρου 15Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 5 Κυρώσεις για χρήση μετρητών άνω του προβλεπόμενου ορίου – Προσθήκη παρ. 1Α και τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 54 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πρόστιμα για παραβάσεις έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης από Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό – Τροποποίηση περ. β) παρ. 1 άρθρου 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 257 ΣχόλιαΆρθρο 7 Κυρώσεις για παράβαση της υποχρέωσης προς ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Προσθήκη άρθρου 54ΙΓ στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Εφαρμογή κινήτρων για ηλεκτρονική τιμολόγηση – Μεταβατική διάταξη – Προσθήκη παρ. 84Α στο άρθρο 72 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 152 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ Άρθρο 10 Μείωση τέλους επιτηδεύματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3986/2011
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 11 Μεταφορά ζημιών από την επιχειρηματική δραστηριότητα – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 27 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 12 Χρήση έμμεσων τεχνικών για τον προσδιορισμό εισοδήματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 28 στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1.210 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 15 Άλλες μειώσεις του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ειδικές ρυθμίσεις – Προσθήκη άρθρου 28Γ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 16 Διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Δ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 17 Φορολόγηση επί του τεκμαιρόμενου ελάχιστου κέρδους για φυσικά πρόσωπα που έπαυσαν την ατομική επιχειρηματική δραστηριότητά τους και έχουν συστήσει μονοπρόσωπη εταιρεία – Προσθήκη άρθρου 28Ε στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 18 Μεταβατική διάταξη για προκαταβολή φόρου σε περίπτωση τεκμαρτού προσδιορισμού κέρδους – Προσθήκη άρθρου 28ΣΤ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Άρθρο 19 Μέτρα δέουσας επιμέλειας για τη διάθεση και τη διακίνηση ενεργειακών προϊόντων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20 Παραβάσεις σχετικές με τα καύσιμα – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 119Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Έλεγχος συστημάτων εισροών – εκροών – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 31 ν. 3784/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού ΚώδικαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Καταγραφή ελέγχων της Φορολογικής Διοίκησης και συναλλαγών με φορολογουμένους – Προσθήκη παρ. 4, 5 και 6 στο άρθρο 23 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 24 Χρηματική επιβράβευση προσώπων κατόπιν επιβολής προστίμου μετά από επώνυμη καταγγελία – Προσθήκη παρ. 3 έως 9 στο άρθρο 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 99 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 25 Εισόδημα από βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 39Α Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 132 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διάρκεια και φορολογική αντιμετώπιση βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 111 ν. 4446/2016
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 27 Υπαγωγή βραχυχρόνιας μίσθωσης σε καθεστώς Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 4, τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 8 και παρ. 2 Κεφαλαίου Β Παραρτήματος ΙΙΙ Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
- 98 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 28 Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Αντικατάσταση άρθρου 53 ν. 4389/2016 και τροποποίηση Παραρτήματος Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 29 Έκπτωση δαπανών ανακαίνισης κτιρίων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 39Β Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενωνΆρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιώνΆρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας ΑκινήτωνΆρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας Ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΦΟΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Άρθρο 35 Επιδόσεις εγγράφων που εκδίδονται στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3Α, τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 5 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Άμεσος προσδιορισμός φόρου σε περίπτωση δήλωσης Φόρου Προστιθέμενης Αξίας σε άλλο κράτος μέλος στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 31 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 53 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Επιβολή, κοινοποίηση και πληρωμή προστίμων που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 62 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 43 Φόρος κατανάλωσης σε ηλεκτρικά θερμαινόμενα προϊόντα χωρίς καπνό – Τροποποίηση άρθρου 53Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Διαδικασίες μεταβολής φορολογικής κατοικίας – Τροποποίηση παρ. 2α άρθρου 4 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Χωριστή φορολογική δήλωση συζύγων – Αντικατάσταση περ. β) παρ. 4 άρθρου 67 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 46 Μείωση συντελεστή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 1676/1986
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Μείωση συντελεστή φόρου πώλησης εισηγμένων μετοχών – Τροποποίηση περ. α παρ. 2 άρθρου 9 ν. 2579/1998
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 32 ν. 3220/2004
- 35 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 49 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Νοεμβρίου 2023, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Νοεμβρίου 2023, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
142 Σχόλια 2833 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Ενας ΕΕ που είναι 52 ετών , έχει συμπληρωμένα ήδη 30 χρόνια εργασίας και για τους Χ,Ψ λόγους απλά κρατάει τα βιβλία ανοιχτά για να πληρωνει τις εισφορές του και να φτάσει τα 40 χρόνια που απαιτούνται για την συνταξιοδότηση, τι θα κάνει κυριοι ? Ποιοι μπορεί να είναι οι Χ,Ψ λόγοι ; Σύζυγος καρκινοπαθης , παιδί με αυτισμό , προσωπικά προβλήματα του ίδιου και τόσα άλλα θέματα που αυτή την στιγμή δεν μου έρχονται στο μυαλό. Πως ζούνε κύριε Χατζηδάκη ? Με την βοήθεια της οικογένειας. Βοηθούν τα αδέλφια και παίρνουν και ένα ενοίκιο . Ζουν λητα κύριε Χατζηδάκη. Την ξέρετε την λητή ζωή ; Ξέρετε τι είναι να σου έχουν τελειώσει όλα τα χρήματα δέκα μέρες πριν βγει ο μήνας ; Προφανώς δεν το ξέρετε ούτε εσείς , ούτε ο κ.Θεοχαρης και βέβαια ούτε ο κ. Μητσοτάκης.
Και ας υποθέσουμε ότι αυτός ο ΕΕ βγαίνει στην αγορά να ζητήσει εργασία . Ποιος θα τον προσλάβει στα 52 ; Πραγματικά γελάμε εδώ.Δηλαδή τι προσπαθείτε ; Να μας κάνετε να πηδάμε από τα μπαλκόνια; Είναι δυνατόν να είστε τόσο απάνθρωποι ; Είναι δυνατόν να δείχνετε τόσο μίσος ; Πώς κοιμαστε την νύχτα ; Να προσπαθείτε να μας στείλετε στον θανατο στο όνομα του σχεδίου αυτουνου του Πισσαριδη ; Οπότε σας συμφέρει μας συγκρίνετε με την Ευρώπη , όποτε δεν σας συμφέρει δεν βγάζετε κουβέντα. Σταματήστε και αυτή την ιστορία με τις δημοσκοπήσεις, δεν πείθετε κανεναν. Έχετε όλα τα μέσα για να βρείτε ποιοι φοροδιαφευγουν πραγματικά. Μήπως δεν θέλετε να τα εφαρμόσετε γιατί κάποια μεγαλοσυμφεροντα θα θιγούν ; Ειστε απάνθρωποι, δείχνετε μίσος , διαλύετε ζωές και στην τελική δεν έχετε την νομιμοποίηση για να ψηφίσετε κάτι τέτοιο γιατί πριν τις εκλογές αλλα λέγατε και ουσιαστικά κλέψατε την ψήφο μας
Τα τεκμαρτά ενοίκια από ιδιόχρηση του γραφείου του δικηγόρου πρέπει να συνυπολογίζονται στα κέρδη. Επίσης πρέπει να συνυπολογίζονται έσοδα από μισθώματα ακινήτων, που έχει και από άλλες πηγές γιατί αυτή είναι η πραγματική εικόνα που συμβάλλει στη διαβίωση και όχι μόνο από το ελεύθερο επάγγελμα. Η αντιμετώπιση του άρθρου αυτού είναι πρόδηλα εσφαλμένη.
Άρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας… μειώνεται κατά ποσό που αντιστοιχεί στο εισόδημα που αποκτούν
1.από τη μισθωτή εργασία,
2.τη σύνταξη ή
3.την αγροτική δραστηριότητα.
Γιατί δεν συμπεριλαμβάνονται τα εισοδήματα απο ακίνητα ?
Δηλαδή επιβάλετε φόρος επι του εισοδήματος απο εκμίσθωση ακινήτων αλλά δεν είμαι ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ το εισόδημα αυτό να το χρησιμοποιήσω και να επιδοτήσω την επιχείρηση μου ..?
Αν δεν το λάβετε υπόψη όπως και άλλες πηγές εσόδων(μερίσματα, οικογενειακό εισόδημα..κ.α) τα οποία φορολογούνται τότε Τεκμαίρεται οτι δεν είναι έσοδα επομένως δεν υφίσταται λόγος Φορολόγησης..!!!
Να έχετε υπόψη Οτι Όσοι Πάνε Για Πολλά Χάνουν Και Τα Λίγα..
Πως γίνεται να τα εχεις ολα σε ενα ενιαίο φορολογικο σύστημα οταν καθε πολη εχει αλλη δυναμική; ενα μικρο μαγαζακι στη Μύκονο τζιραρει 1 εκατομμυριο. Αντιστοιχο μαγαζακι σε μη τουριστικη περιοχη τζιραρει με το ζορι 10 χιλιάδες και το κραταει για να συμπληρωσει ενσημα για τη συνταξη. Αυτον τον ανθρωπο τον αφηνουμε να πεθανει; το μαγαζακι που φορολογεις τωρα με το νεο σύστημα δεν εχει δουλεια γιατι δεν εχετε αφησει δεκαρα στον καταναλωτη και επισης γιατι απο τον κοροναιο ακομα ματωμενο ειναι.
Άδικο το νεο σύστημα.
Αδικο και οι βουλευτές να εχουν αφορολογητο το 40% των εσοδων τους.
Εφ’ όσον το οικογενειακό εισόδημα (πχ ο μισθός συζύγου) καλύπτει το τεκμήριο διαβίωσης (που πρακτικά είναι ισοδύναμο μ’ αυτό που θέλετε να κάνετε) γιατί να μην προσμετράται και στην κάλυψη του ελάχιστου τεκμαρτού κέρδους?
Η επιμονή σας να μη το συμπεριλαμβάνετε στην κάλυψη του ελαχίστου τεκμαρτού κέρδους μήπως καταμαρτυρά και τον αποκλειστικά φοροεισπρακτικό χαρακτήρα του μέτρου;
Ειδάλλως είναι ηλίου φαεινότερον ότι θα πρέπει να συμπερηληφθεί και το οικογενειακό εισόδημα.
Νομίζω ότι στο άρθρο 28β η διατύπωση δεν αποτυπώνει την θέληση του νομοθέτη να απαλλάξει τον φορολογούμενο ο οποίος έχει εισοδήματα από μισθωτή εργασία κλπ που υπερκαλύπτουν το τεκμαρτό.
Εγώ για παράδειγμα έχω εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες 35.000 ευρώ και κέρδη από ελεύθερο επάγγελμα 4.000 ευρώ από κάποιες μικροδουλειές το απόγευμα. Το εισόδημα μου από μισθωτές υπηρεσίες ΔΕΝ ΥΠΟΛΟΙΠΕΤΑΙ του τεκμαρτού άρα…….τι; Θα φορολογηθώ; Με συντελεστή 37-42% στο τεκμαρτό!!!
Χρειάζεται ορθότερη διατύπωση.
Επίσης αν και δεν είμαι σε αυτή την κατηγορία θεωρώ ότι θα πρέπει να υπολογίζονται τα ενοίκια αλλά και τα μερίσματα για την μείωση του τεκμαρτού.
Όπως έχει αναφερθεί και σε άλλα σχόλια με τη συγκεκριμένη διατύπωση φαίνεται ότι η μείωση αφορά μόνο στην περίπτωση όπου το εισόδημα από μισθωτή εργασία είναι μικρότερο από το ελάχιστο εισόδημα και όχι γενικά. Αν ισχύει αυτό τότε είναι οικονομική καταστροφή για οποιονδήποτε έκανε το λάθος να ανοίξει ατομική επιχείρηση για να είναι νόμιμος για κάποια μικρή παράλληλη δραστηριότητα και έχει μεγάλα εισοδήματα από μισθωτή εργασία. Τα εισοδήματα από παράλληλη δραστηριότητα ΔΕΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ αυτοτελώς αλλά ο συντελεστής τους βγαίνει αφού προστεθούν τα εισοδήματα από μισθωτή εργασία με συνέπεια ο συντελεστής των εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα να μπορεί να είναι ακόμα και 44% για το ελάχιστο εισόδημα! Προφανώς δεν μιλάμε για 1000ευρώ επιβάρυνση πλέον αλλά από 5000 – 10000 ευρώ για εικονικά εισοδήματα που υπάρχουν μόνο στην φαντασία του νομοθέτη. Πρόκειται για απόλυτο παραλογισμό και οικονομική εξόντωση και μάλιστα αναδρομικά για το 2023! Θα παρακαλούσα να ξεκαθαριστεί αν πρόκειται για παράλειψη η υπάρχει η πρόθεση εξόντωσης κάθε νόμιμης δραστηριότητας των μισθωτών.
Ειναι εντελως αντιαναπττξιακός ο νομος.Ωθει ελ επαγγελματιες οπως πχ της συζυγου μου πολ μηχανικος 30 χρονια στο επαγγελμα που εχει πραγματικα ζημιες κ χρεη.Ζουμε λογω δικων μου εισοδηματων μηχανικος επισης ελ επαγγελματισς συνταξιουχος μηχανικος απασχολουμενος Της λετε δηλ να κανει διακοπη επαγγελματος? Ζει διοτι ζευγαρι ελ επαγγελματιων μηζανικων φτωχυναμε στη κριση χρεωθηκαμε και πηγα Ν Ανατολη 5 χρονια για δουλεια
ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΖΕΥΓΑΡΙ ΕΛ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΣΕ ΤΕΚΜΗΡΙΟ
ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ:εγω απασχολούμενος συνταξιουχος.Εχω παρακράτηση στη σύνταξη.Εργάζομαι εξ αναγκης.Δεν εξναι δυνατον συνταξιουχοι απασχολουμενοι να υποκεινται σε τεκμήρια.Η ημερομηνια που εκδιθηκε η συνταξη πρεπει να θεωρειται για τους σκοπους νομοσχεδιου να θεωρείται διακοπή δραστηριότητας.Πληρωνει εφκα εχει περικοπες στη συνταξη δε εχει ιδιες ευκαιρίες στην αγορά ενω η ανταποδοτικοτητσ εισφορων στην συξηση συνταξη πολύ μικρή.
ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ πρέπει να συμπεριληφθούν στο εισόδημα που μειώνει το τεκμαρτό και τα ποσά από ενοικίαση ακινήτων. Υπάρχουν πολλοί που για αρκετά έτη επιβιώνουν κυρίως από τη μίσθωση-εις ακινήτων,παρά από το εισόδημα της απασχόλησης τους.
Θα είναι εντελώς ΑΔΙΚΟ -ίσως και στα όρια του αντισυνταγματικού- και ΜΕΡΟΛΗΠΤΙΚΟ να υπολογίζονται άλλα εισοδήματα για μείωση του τεκμαρτού κι όχι τα ενοίκια.
Εκτός αν ο σκοπός του νομοσχεδίου δεν είναι η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής -όπως διαφημίζεται- κι η ισότητα των φορολογουμένων -όπως ορίζει το σύνταγμα-,αλλά πόσα χρήματα λείπουν στα κρατικά ταμεία να τα καλύψουμε όπως να’ναι…
ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ πρέπει να συμπεριληφθούν στο εισόδημα που μειώνει το τεκμαρτό και τα ποσά από ενοικίαση ακινήτων. Υπάρχουν πολλοί που για αρκετά έτη επιβιώνουν κυρίως από τη μίσθωση-εις ακινήτων,παρά από το εισόδημα της απασχόλησης τους.
Θα είναι εντελώς ΑΔΙΚΟ -ίσως και στα όρια του αντισυνταγματικού- και ΜΕΡΟΛΗΠΤΙΚΟ να υπολογίζονται άλλα εισοδήματα για μείωση του τεκμαρτού κι όχι τα ενοίκια.
Εκτός αν ο σκοπός του νομοσχεδίου δεν είναι η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής -όπως διαφημίζεται- κι η ισότητα των φορολογουμένων -όπως ορίζει το σύνταγμα-,αλλά πόσα χρήματα λείπουν στα κρατικά ταμεία να τα καλύψουμε βιαστικά όπως να’ναι…
Η διάταξη λέει για την περίπτωση που το εισόδημα από μισθωτή εργασία υπολλείπεται του εισοδήματος από άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, όχι το ανάποδο.
Στην περίπτωση αυτή δεν είναι ξεκάθαρο τι γίνεται αν κάποιος είναι μισθωτός πλήρους απασχόλησης και έχει ένα πρόσθετο εισόδημα 5-6 χιλιάδες Ευρώ/χρόνο από απογευματινή/ευκαιριακή απασχόληση και είναι υποχρεωμένος γι΄αυτή την απασχόληση να έχει κάνει έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Εφορία και δεν μπορεί να πληρώνεται με Εργόσημο ή Τίτλο Κτήσης.
Γιατί να μην μπορεί να προσμετράται το εισόδημα από μισθωτή εργασία σε αυτό από το ελευθέριο επάγγελμα και το ΣΥΝΟΛΟ των εισοδημάτων να συγκριθεί με το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα?
Πρέπει να λάβετε υπόψη και τα ενοίκια στον υπολογισμό του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος.
Κύριοι,
Στα Εισοδήματα που μειώνουν το Ελάχιστο Τεκμαρτό Κέρδος, θα έπρεπε να προσμετρούνται και το ενοίκιον.
Είμαι 64 ετών και κρατώ τον τίτλο του Ελεύθερου Επαγγελματία , με ΜΗΔΈΝ (0) εισόδημα από δραστηριότητα, για να συμπληρώσω ένσημα για την σύνταξη. Τις Εισφορές μου στον ΕΦΚΑ, και διαβίωση κάνω από ένα ενοίκιο που εισπράττω. Αν τώρα προσθέσετε και Τεκμαρτό Εισόδημα δεν θα μπορώ να ανταποκριθώ στις υποχρεώσεις ( ΕΦΚΑ, ηλεκτρικό, Ετήσιο Φόρο Ενοικίου,διατροφή..)μου χρησιμοποιώντας το εισόδημα από το ενοίκιο. Αν από την άλλη διακόψω την (ΜΗΔΕΝΙΚΉ) Δραστηριότητα του Ελεύθερου Επαγγελματία, δεν θα μπορώ να ασφαλιστώ για να συγκεντρώσω τα υπολειπόμενα Ένσημα.
Άρα θα πρέπει ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΣΌΔΗΜΑ ΑΠΌ ΕΝΟΊΚΙΟ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΊΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΜΕΊΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΚΜΑΡΤΟΎ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΛΕΎΘΕΡΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΊΑ.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
εκτός από μισθωτή εργασία και συντάξεις πρέπει να ληφθεί υπόψη και το εισόδημα από ακίνητη περιουσία και γενικότερα οποιοδήποτε άλλο εισόδημα ήδη φορολογείται.
Τι γίνεται στην περίπτωση που μια ατομική επιχείρηση προβεί σε ανακαίνιση του χώρου και στην ανανέωση του εξοπλισμού της? Και όχι απαραίτητα σε μια χρονιά. Έχει υποχρέωση να πληρώσει το τεκμαρτό? Αφού την συγκεκριμένη χρονιά ή χρονιές δεν το εισέπραξε? Έτσι θα ωθήσει την επιχείρηση να μην κόψει παραστατικά εξόδων για να πιάσει το τεκμαρτό.
ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΟΛΓΙΣΕΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΚΜΑΡΤΟ ΟΠΩΣ ΕΝΟΙΚΙΑ ΜΙΣΘΩΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΤΛ
ΑΛΛΙΩΣ 500,000 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΑΣ ΑΝ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΥΤΟ
Να συμφωνήσω , για οικονομία και μόνο της συζήτησης , ότι ο ελεύθερος επαγγελματίας στις περισσότερες των περιπτώσεων (σε καμία περίπτωση σε όλες) δεν μπορεί να δηλώνει λιγότερα από έναν ανειδίκευτο εργαζόμενο που λαμβάνει τον κατώτατο μισθό. Όταν όμως λαμβάνει μισθώματα ή μερίσματα που υπερκαλύπτουν αυτόν , γιατί αυτά να μην υπολογισθούν;
Και για να τα κάνουμε λιανά .
Έχεις φάει των ζωή σου για να σπουδάσεις και να πάρεις το πτυχίο σου στην Νομική Σχολή. Έχεις δουλέψει ως δικηγόρος 35 χρόνια και ενώ σύμφωνα με τα ισχύοντα όταν ξεκίνησες τον επαγγελματικό σου βίο , σήμερα θα μπορούσες να λάβεις την σύνταξη σου έρχεται το κράτος και σου λέει «δεν στα είπαν καλά , θα δουλέψεις ως τα 67 ή μέχρι να φτάσεις στα 40 χρόνια δικηγορίας». Σε αυτά τα 35 χρόνια εργασίας με τα έσοδα σου που έχουν φορολογηθεί κανονικότατα, έχεις αγοράσει ή κατασκευάσει ένα ακίνητο που σου αποφέρει ένα πολύ καλό ετήσιο εισόδημα (πάντως πάνω από τον ετήσιο κατώτατο μισθό) το οποίο και αυτό με την σειρά του φορολογείται κανονικότατα. Την ίδια στιγμή δεν μπορείς να βγεις στην σύνταξη και έτσι είσαι υποχρεωμένος να καταβάλεις κανονικότατα τις ασφαλιστικές σου εισφορές , διατηρώντας το δικηγορικό σου γραφείο για πέντε τουλάχιστον ακόμα χρόνια, να πληρώνεις ενοίκια , κοινόχρηστα , παρόχους ενέργειας και βεβαίως ασφαλιστικές εισφορές και τέλος επιτηδεύματος
Και έρχεται σήμερα το Κράτος να σου πει ότι κύριε μου για αυτά τα πέντε χρόνια θα πληρώνεις επιπλέον όλων αυτών και τεκμαρτό φόρο 2.000 Ευρώ και πολύ πιθανόν , γιατί μας προετοιμάζουν και γι αυτό στα επόμενα τρία χρόνια, αντί για πέντε χρόνια που σου είπα ότι θα πρέπει να περιμένεις για να βγεις στην σύνταξη , εσύ υπολόγιζε επτά.
Ας σταματήσει επιτέλους αυτό το παραμύθι με τους ελευθερους επαγγελματίες που ζουν στην πλάτη των υπολοίπων. Αν θέλετε ντε και καλά φορολόγηση με τεκμαρτό τρόπο , τουλάχιστον κάντε το στοιχειωδώς δίκαια, συνυπολογίζοντας σε αυτό, κάθε άλλη πηγή εισοδήματος που έχει ήδη φορολογηθεί ( ενοίκια , μερίσματα κλπ)
Καλημέρα σας,
Είμαι 63 ετών, Χημικός Μηχανικός.
Μέχρι τον Μάρτιο 2017 εργαζόμουν ως μισθωτός, από το 1986.
Από τον Οκτώβριο του 2018 έχω κάνει έναρξη επαγγέλματος ως αυτοαπασχολούμενος και ελεύθερος επαγγελματίας με σκοπό να σημπληρώσω τα απαραιτητα ένσημα για την συνταξιοδότηση μου.
Επίσης από τον Δεκέμβριο 2022 έχω υποβάλει αίτηση για συνταξιοδότηση και παράλληλα συνεχίζω να εργάζομαι.
Η εταιρεία μου δεν έχει κέρδη έως τώρα, όμως από τα κεφάλαια της μισθωτής εργασίας και με έσοδα από ενοίκια μπορώ να καλύπτω τις ετήσιες ανάγκες μου.
Δεν λάμβάνω κανένα επίδομα επειδή η ακίνητη μου περιουσία ξεπερνά το όριο των €300.000,00.
Στην περίπτωση μου, όχι μόνο δεν με ενδιαφέρει να αυξήσω τον τζίρο μου, αλλά θα ήθελα να τον μειώσω σταδιακά προκειμένου την κλείσω με μερικά (2-3) χρόνια από τώρα.
Επειδή πολλοί συνάδελφοι βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση (λίγα χρόνια πριν από την συνταξιοδότηση), πιστεύω πως τα έσοδα από ενοικια θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στην κάλυψη των τεκμηρίων διαβίωσης στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο.
Με εκτίμηση
Εκτός από τα αγροτικά εισοδήματα στην κατηγορία αυτή θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η κατηγορία των αυτοαπασχολούμενων που λειτουργούν μικρή ατομική επιχείρηση λιανεμπορίου. Με την κατάρρευση των λιανικών πωλήσεων τα τελευταία 15 χρόνια,την οικονομική κρίση, capital control ,κλείσιμο καταστημάτων δύο χρόνια λόγω κορονοϊού, η άσκηση της παραπάνω δραστηριότητας εγκυμωνεί τεράστιο κίνδυνο και μεγάλο ρίσκο. Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει οι αυτοαπασχολούμενοι που διατηρούν μικρή επιχείρηση λιανεμπορίου καιι έχουν ετήσιο τζίρο ως 100.000 € που σημαίνει καθαρό ετήσιο κέρδος 10.000 € ή 833 € το μήνα ,να είναι απαλλαγμένοι από κάθε μορφή φόρου ή εισφοράς και να είναι υπόχρεοι μόνο στην απόδοση ΦΠΑ.
Αντίστοιχα με την πρόβλεψη άλλου άρθρου του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου για αποφυγή καταχρηστικής παράκαμψης του τεκμαρτού εισοδήματος με διακοπή επιτηδεύματος και ίδρυση εταιρείας θα πρέπει να υπάρχει κάλυψη του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος από μερίσματα εταιρειών στις οποίες συμμετέχει ως εταίρος ο επιτηδευματίας.
Θα πρέπει να συνυπολογίζονται στα εισοδήματα που μειώνουν το τεκμαιρόμενο κέρδος και τα εισοδήματα από μισθώματα αλλά και κάθε άλλο δηλωθέν εισόδημα του ιδίου ή παλαιότερου έτους (ανάλωση κεφαλαίου). Ένας επιχειρηματίας μπορεί επί 3 έτη να εμφανίζει ζημίες (ή μειωμένα κέρδη) αλλά πχ την προηγούμενη δεκαετία να είχε δηλώσει κέρδη εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ και να ζει και συντηρεί την επιχείρηση του από αυτά.
Η παρούσα διάταξη προκαλεί σημαντικές αδικίες, αμβλύνει ανισότητες και ενοχοποιεί το σύνολο του επαγγελματικού κόσμου.
1.Στα εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας δεν συμπεριλαμβάνονται τα έσοδα από άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα, παρά μόνο από μισθωτή εργασία, σύνταξη ή την αγροτική δραστηριότητα.
Επομένως, ένας απασχολούμενος που διαθέτει μια εταιρεία (πχ ΟΕ, ΕΕ κ.α.) από την οποία εμφανίζει κέρδη που υπερκαλύπτουν το τεκμαρτό εισόδημα, ενώ ταυτόχρονα δεν έχει αντίστοιχα κέρδη από την ατομική του επιχείρηση, φορολογείται επιπλέον ενώ στο κράτος αποδεικνύει από που προκύπτουν τα απαραίτητα για την διαβίωσή του χρήματα. Επίσης, τα χρήματα από άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα που φαίνονται στις δηλώσεις των επαγγελματιών είναι ήδη φορολογημένα (στις εταιρείες) και αποτελούν εξολοκλήρου διαθέσιμο εισόδημα.
2.Το γεγονός ότι ενώ προσμετράται το εισόδημα από μισθωτή εργασία δεν προσμετράται το εισόδημα από άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα έχει ως αποτέλεσμα να θεωρείται το κέρδος από μισθωτή εργασία σημαντικότερο από αυτό της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ενισχύοντας την ανισότητα του γεγονότος οτι οι μισθωτοί απολαμβάνουν αφορολόγητο εισόδημα σε αντίθεση με τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Δηλαδή ένας αυτοαπασχολούμενος με κέρδη από ατομική επιχείρηση 5000 ευρώ και 14000 από μισθωτή εργασία θα φορολογηθεί με περίπου 1.250€ ενώ ένας με κέρδη από ατομική επιχείρηση 5000 ευρώ και 14000 από άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα θα φορολογηθεί με περίπου 4.700€.
Συνοψίζοντας η πρόταση μου για το άρθρο 14 είναι, στα εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας να προστεθεί και το εισόδημα από άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ! ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ, ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ !!
Mετα απο 35 χρονια ελ.επαγγελματος και προσφατο σημαντικο προβλημα υγειας εχοντας ατομικα εισοδηματα απο ακινητα 12000/ανα εος και συζυγο με εισοδημα περιπου 35.000 ανα ετος μπορω να δουλευω πιο χαλαρα και να καταβαλλω εισφορες 3000 ευρω το χρονο οι οποιες σε αντιθεση με τις εισφορες των μισθωτων ουτε καν υπολογιζονται στο τεκμαρτο εισοδημα 14.200 ευρω
Ειλικρινα ποια η λογικη αυτου του προσχεδιου νομου ας μας εξηγησει αυτος που το συνεταξε
Είναι απόλυτα ορθή η δημιουργία ενός δίκαιου συστήματος φορολόγησης ελεύθερων επαγγελματιών.
Επίσης είναι ορθή η συλλογιστική ότι η προσωπική συνεισφορά κάθε ελεύθερου επαγγελματία στην ατομική του επιχείρηση δεν μπορεί να αποτιμάται σε επίπεδο χαμηλότερο από το εισόδημα του μισθωτού που πληρώνεται με τον κατώτατο μισθό.
Για την επίτευξη δίκαιης συνεισφοράς, για το τεκμαρτό εισόδημα θα έπρεπε να υπολογίζονται όλα τα εισοδήματα των ελευθέρων επαγγελματιών με τα οποία στηρίζουν τα έξοδα διαβίωσης και στο σύνολό τους δεν υπολείπονται του κατώτατου μισθού.
Επομένως θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη συνυπολογισμού ενδεικτικά και των κάτωθι :
Ενοίκια,
Μισθωτή εργασία
Αγροτική δραστηριότητα
Μερίσματα από συμμετοχή σε εταιρεία
Δωρεές και παροχές,
Εισοδήματα συζύγου
Πρέπει να συμπεριληφθεί με σαφήνεια στα εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και το εισόδημα από μισθωτή εξ αποστάσεως εργασία για άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επιπλέον πρέπει να διασαφηνιστεί τι ισχύει όταν το εισόδημα από μισθωτή εργασία υπερβαίνει το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος.
Σε κάθε θε περίπτωση εισοδήματα από ενοίκια αλλά και τεκμαρτο εισόδημα από ιδιοχρηση επαγγελματικής στέγης ελευθερου επαγγελματία πρέπει να συνυπολογιζονται στο «τεκμαιρομενο» εισόδημα. Οι παραπάνω παράγοντες απαντούν εξάλλου σε μεγάλο βαθμό στο «ερώτημα» πώς ζει και πώς διατηρεί γραφείο ή επιχείρηση ο ελεύθερος επαγγελματίας, που βέβαια δεν έχει άλλον τρόπο να είναι ασφαλισμένος και να θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης, αλλά αυτά αφορούν σε άλλο άρθρο.
Οι αποδείξεις δαπανών (όχι τιμολογια) να διαβιβαζονται στο mydata μόνο αφμ εκδότη.
Μονο τότε να συμμετέχουν στην μείωση φόρου.
Αυτήν την στιγμή μπορεί να διαβιβασει μια επιχείρησή τις ίδιες αποδείξεις ως έξοδα πχ από 3 ΑΦΜ ( 3 διαφορετικές επιχειρήσεις του ίδιου επιχειρηματία). Δεν θα το βρει κανείς!!!
Αν ισχύσει όμως αποστολή με ΑΦΜ εκδότη,τότε πχ ένα πρατήριο καυσίμων που διαβιβάζει έσοδα παράδειγμα 1.000.000 , δεν θα μπορεί να έχουν δηλωθεί έξοδα από επιχειρήσεις 1.100.000!!!
Επίσης, θα μπορούσε να συμμετέχουν στα έξοδα μόνο όσες δαπάνες γίνονται με κάρτα, χωρίς απαραίτητα την διαβιβασει αυτών ανά ΑΦΜ εκδότη.
1. Οι εξαιρέσεις δεν αναφέρονται κάπου ? Υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορούν για διάφορους λόγους να κάνουν διακοπή δραστηριότητας (εγκλωβισμένοι φορολογικά) που έχουν εγκαταλείψει την επαγγελματική δραστηριότητα. Να εξαιρεθούν όσοι έχουν μηδενικά ακαθάριστα έσοδα στο Ε3. Απλά υποβάλλουν ένα μηδενικό Ε3 και χρεώνονται ένα τέλος επιτηδευματος για να έχουν κάνει δήλωση. Μην πνιγούν σε ακόμα περισσότερα χρέη τα οποία δεν πρόκειται ποτέ να εισπράξει το δημόσιο.
2. Αφού αποφασίσατε να προχωρήσετε σ αυτό το αναχρονιστικό σύστημα επιβολής φόρου δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει τουλάχιστον κάποιος διαχωρισμός έστω μεταξύ των επαγγελματιών. Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται το ίδιο ο γιατρός, ο δικηγόρος,ο συμβολαιογράφος, ο λογιστής, ο έμπορος αυτοκινήτων κλπ «καλοί» επαγγελματίες 12ετιας με τον ψιλικατζή, τον περιπτερά, τον τσαγκαρη, τη μοδίστρα, κλπ μικροεπαγγελματίες που προσπαθούν να επιβιώσουν. Ούτε το ίδιο ο επαγγελματίας του κέντρου με τον επαγγελματία της περιφέρειας. Άλλο Αθήνα και άλλο Σπάρτη, Αλεξανδρούπολη, και μικρές κωμοπόλεις.
Προλαβαίνετε να συμπεριλάβετε συντελεστή ανάλογα με τον ΚΑΔ, και πληθυσμιακό κριτήριο που να μειώνουν σε λογικά επίπεδα, αυτά τα εξωπραγματικά για κάποιους κέρδη που έχετε προσδιορίσει. Ας παραμείνει μόνο η άδικη διάκριση μεταξύ των επαγγελματιών του ίδιου κλάδου.
Αφού αποφασίσατε να το κάνετε ας μην είναι προχειροδουλειά που θα σκοτώσει μικροεπαγγελματίες γιατί δυστυχώς δεν υπάρχουν επιχειρήσεις να τους προσλάβουν.
ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ τι πρεπει να προσθεσετε σε μια ακομα παραγραφο
Ολα τα επιπλεον εισοδηματα που φορολογουνται Η εχουν φορολογηθει στην πηγη τους θα προστιθενται και θα καλυπτουν το το πλασματικο (τεκμαρτο ) εισοδημα.
ΝΑ ΥΣΗΧΑΣΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ,τους εχετε με τα μυαλα στα Καγκελα.
Καλα τοσο ΜΠΟΥΝΤΑΛΑΔΕΣ ειστε…??
ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ τι πρεπει να προσθεσετε σε μια ακομα παραγραφο
Ολα τα επιπλεον εισοδηματα που φορολογουνται Η εχουν φορολογηθει στην πηγη τους θα προστιθενται και θα καλυπτουν το το πλασματικο (τεκμαρτο ) εισοδημα.
ΝΑ ΥΣΗΧΑΣΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ,τους εχετε με τα μυαλα στα Καγκελα.
Καλα τοσο ΜΠΟΥΝΤΑΛΑΔΕΣ ειστε…??
Καλημέρα σας. Εργάζομαι ως διανομέας(συνεργάτης-ελεύθερος επαγγελματίας) στην εταιρεία wolt. Το εισόδημα μου είναι συγκεκριμένο και μοναδικό (δεν εργάζομαι αλλού), για την αμοιβή που λαμβάνω από την εταιρεία (wolt) κόβω τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών. Δεδομένων λοιπόν ότι 1)εργάζομαι μειωμένες ώρες (ημιαπασχόληση) και 2)αυτή είναι η μοναδική εργασία μου, με ποιο τρόπο θα φορολογηθώ?
Σας ευχαριστώ!
Από τη στιγμή που μας φορολογείτε τεκμαρτά ως υπαλλήλους, τότε αυτονόητο είναι το φορολογικό καθεστώς μας (αφορολοόγητο, κλίμακες) να είναι ενιαίο για όλους.Εσεις όμως διατηρείτε όλα τα σε βάρος των ελεύθερων επαγγελματικών επαχθή φορολογικά μέτρα του προηγούμενου καθεστώτος φορολόγησης, τα οποία υπολογίζετε στο νέο τεκμαρτό εισόδημα μας.
Το τεκμαρτο εισοδημα που θα πρέπει να είναι το οικογενειακό και όχι το ατομικό. Όλα τα επιδόματα και τα pass της κυβέρνησης δίνονται με βάση το οικογενειακό εισόδημα. Εγώ που έχω κέρδη ατομικής επιχείρησης 4000, και συμπληρώνω απλώς το οικογενειακό εισοδημα, δεν λαμβάνω κανένα επίδομα γιατί το εισοδημα του άντρα μου είναι 28000.
Σε περίπτωση που το τεκμαρτο εισοδημα εφαρμοστεί ατομικά τότε έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Δεν είναι νοητό να εξαιρούνται τα ενοίκια από το τεκμαρτό εισόδημα που φορολογούνται αυτοτελώς με 15% μέχρι 12.000 ευρώ και με αυξανόμενη κλίμακα για ποσά άνω των 12000 ευρώ. Είναι απολύτως αυταπόδεικτο ότι ο ελεύθερος επαγγελματίας καλύπτει μέρος ή το σύνολο του αυθαίρετου ούτως ή άλλως τεκμηρίου διαβίωσης.
Ο κ.πρωθυπουργος το δηλωσε καθαρα στην συνεντευξη του στον ΣΚΑΙ.Οποιος βγαζει λιγοτερα απο αυτα που πιστευω εγω οτι βγαζει θα πρεπει να αλλαξει επαγγελμα ,η στην καθομιλουμενη να μας αδειασει την γωνια.Δηλαδη τι αλλο πρεπει να σας πει;
Για το τεκμαρτό εισόδημα θα έπρεπε να υπολογίζονται όλα τα εισοδήματα. Όπως:
Ενοίκια,
Μισθωτή εργασία
Αγροτική δραστηριότητα
Συμμετοχή σε εταιρεία
Δωρεές και παροχές,
Εισοδήματα συζηγου. Κτλ
Δεν είναι δυνατόν να απαιτείται ελάχιστο εισόδημα στους επαγγελματίες χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ΟΛΑ τα υπόλοιπα εισοδήματά του.
Έχετε εργαλεία να παταξετε την φοροαποφυγή ή την φοροδιαφυγή.
POS, MyData, τεχνικές ελέγχου.
Μην εξαντλειται το σύνολο των επαγγελματιών.
Γιατί μια παντρεμενη μητερα 2 παιδιών, όπως εγώ, έχει το δικαίωμα να εργαζεται με μερική απασχόληση, να αμοιβεται με 5.0000-6.000 ευρώ και να είναι αφορολγητη;Ενώ εγώ θα πρέπει να τιμωρούμαι με το τεκμαρτό εισόδημα ακριβώς με τις ίδιες συνθήκες εργασίας;
Δεν είναι κατανοητό γιατί το ύψος του τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος μειώνεται μόνο κατά το ποσό των πραγματικών εισοδημάτων από μισθωτή εργασία, συντάξεις ή αγροτική δραστηριότητα. Γιατί θα πρέπει να αποκλείονται εισοδήματα από άλλες πηγές, όπως μισθώματα, μερίσματα, τόκοι κτλ; Αν π.χ. κάποιος δικηγόρος εισπράττει 20.000 Ευρώ ετησίως από μισθώματα ενώ ένα άλλος δικηγόρος εισπράττει 15.000 Ευρώ από παράλληλη μισθωτή απασχόληση γιατί πρέπει να θεωρείται ότι ο δεύτερος δικαιούται της μείωσης του ύψους του τεκμηρίου ενώ ο πρώτος όχι; Δηλαδή θα ήταν παράλογο κάποιος που έχει ένα αξιόλογο εισόδημα από μισθώματα, μερίσματα κτλ, να ασχολείται περιστασιακά με το ελευθέριο επάγγελμά του (ή και να το έχει ως πάρεργο) ; Γιατί θα πρέπει να του στερείται η δυνατότητα να τύχει της μείωσης του ύψους του τεκμηρίου την στιγμή που θεωρείται λογικό να απολαμβάνει της μείωσης κάποιος που έχει ένα (ενδεχομένως λιγότερο αξιόλογο) παράλληλο εισόδημα από μισθό ή σύνταξη ;
Τα μισθώματα ακινήτων δεν αποτελούν εισόδημα;;;
Το σωστό είναι να θεσπίσετε τεκμαρτό εισόδημα (και όχι κέρδος) βάσει της εικόνας της κάθε επιχειρήσεως με έκπτωση των δαπανών της. Αρκετοί ηλικιωμένοι λειτουργούν ατομικές επιχειρήσεις για να συγκεντρώσουν τα ελλείποντα για την συνταξιοδότησή τους έτη εργασίας. Όλοι τους απαλλάσσονται από την καταβολή τέλους επιτηδεύματος και τώρα θα κληθούν να καταβάλλουν φόρο για ανύπαρκτα εισοδήματα, δεδομένου ότι συνήθως τέτοιες επιχειρήσεις υπολειτουργούν. Εφ΄όσον υιοθετήσετε το τεκμαρτό κέρδος, πρέπει να μειώνεται από οποιοδήποτε άλλο εισόδημα του υπόχρεου, όπως το εισόδημα από μισθώσεις ακινήτων. Πάντως άνευ θεσπίσεως αφορολογήτου ο νόμος οπωσδήποτε χαρακτηρίζεται παντελώς άδικος.
Εισοδήματα που απαλλάσσονται από το φόρο ή φορολογούνται με ειδικό τρόπο καθώς και Εισοδήματα που εξαιρούνται από φόρο και εισφορά (παρ. 2 άρθρ. 43Α ΚΦΕ) και Επιδόματα ανεργίας ΔΥΠΑ(πρώην ΟΑΕΔ), ΓΕΝΕ, ΕΤΑΠ- ΜΜΕ και Καθαρά κέρδη από συμμετοχή σε νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που τηρούν απλογραφικά βιβλία θα μειώσουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας ????
Δεν βρήκα ρύθμιση σχετικά με το τι θα ισχύει όταν το εισόδημα από μισθωτή εραγσία υπερβαίνει το εισόδημα που προκύπτει από την εφαρμογή των νέων διατάξεων.
Η εξαίρεση των εργαζομένων με μπλοκάκι σε ποιο άρθρο προβλέπεται;
Μαζικά τα εικονικά διαζύγια στο εξής για να γλυτώσουμε την φορολαιλαπα.. ΝΔ. Το κόμμα που έκανε και υπουργείο οικογένειας….
στα Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος στο νομοσχεδιο εκτος εκει που αναφερει για μισθωτες υπηρεσιες κτλ πρεπει να αναφερει και τις επιχειρηματικες αμοιβες των εταιρων των εταιρειων οταν ο εταιρος εκτος απο εισοδηματα απο ελευθεριο επαγγελμα εχει και αμοιβες απο συμμετοχη σε εταιρεια νομικο προσωπο και ασκει πολλες φορεσ σαν δευτερη δραστηριοτητα το ελευθερο επαγγελμα του
στα Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος εκτος εκει που αναφερει για μισθωτες υπηρεσιες κτλ πρεπει να αναφερει και τις επιχειρηματικες αμοιβεςτων εταιρων των εταιρειων οταν ο εταιρος εκτος απο εισοδηματα απο ελευθεριο επαγγελμα εχει και αμοιβες απο συμμετοχη σε εταιρεια νομικο προσωπο και ασκει πολλες φορεσ σαν δευτερη δραστηριοτητα το ελευθερο επαγγελμα του
(Α)
Στα εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, εκτός από τη μισθωτή εργασία, σύνταξη και
αγροτική δραστηριότητα, να προστεθεί και το εισόδημα από τη συμμετοχή σε Ο.Ε.
(εταίρου και διαχειριστή) που δεν είναι μονοπρόσωπη και που έχει διαφορετικούς
ΚΑΔ από αυτούς της ατομικής του αυτοαπασχολούμενου.
Διότι έχουμε ρήξει το βάρος της απασχόλησης μας στην Ο.Ε. διατηρώντας και
την ατομική που υστερεί σε έσοδα/κέρδη της Ο.Ε.
(Β)
Και τα ενοίκια θα έπρεπε να μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος.
Γιατί ακριβώς δεν συνυπολογίζονται στο τεκμαρτό εισόδημα τα εισοδήματα από ενοίκια και από (νόμιμες, διατραπεζικά) γονικές παροχές χρημάτων; Τόσο αδιανόητο είναι να έχεις έσοδα από ενοίκια 7.000 (ή και περισσότερα) και άλλες 7.000 ευρώ από το γραφείο/επιχείρησή σου; Δηλαδή δεν ζεις με 14.000 ευρώ το χρόνο;
Δεκάδες χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι έχουν τέτοια εισοδήματα και κάνουν συμπληρωματικά το επάγγελμά τους (από το οποίο πραγματικά αποκομίζουν ελάχιστα κέρδη) για να πάρουν μελλοντικά σύνταξη (για την οποία πληρώνουν κάθε μήνα ΕΦΚΑ) κλπ. π.χ. μητέρα με ανήλικο έχει τυροπιτάδικο με χαμηλούς τζίρους αλλά και εισόδημα από ενοίκια 10.000 ευρώ το χρόνο. Εκείνη δουλεύει στο τυροπιτάδικο για να έχει ασφαλιστική κάλυψη και επειδή της αρέσει, αυτό είναι το χόμπυ της και επέλεξε να το κάνει ως επάγγελμα. Όλοι αυτοί είναι νομιμότατοι και δεν φοροδιαφεύγουν. Γιατί θέλετε να τους κλείσετε όλους αυτούς και τι θα κερδίσετε έτσι; Τι σόι λογική είναι «αν δεν βγάζεις παραπάνω από έναν μισθωτό να το κλείσεις!»;
Θα έπρεπε και τα έσοδα από ενοίκια (που φορολογούνται αυτοτελώς) να μειώνουν το το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος,
Το ίδια και αποζημιώσεις πχ. απο Διοικητικά Συμβούλια ή Συμμετοχές σε επιτροπές (ΕΕ κλπ).
Γενικά το άρθρο 13 είναι οπισθοδρόμηση για μία δυτικού τύπου οικονομία.
Οι μηχανισμοί υπολογισμού του τεκμαρτού κέρδους αντιδημοκρατικοί και ρατσιστικοί.
πχ. μία γυναίκα γιατί να μήν μπορεί μία χρονιά να ασχοληθεί με το/τα παιδιά της
χωρίς να φορολογηθεί? απλά να κρατήσει ανοικτά τα βιβλία λόγω Ασφάλισης.
ή πχ. γιατί, εφόσον την μία χρονιά έχω υψηλά έσοδα (φορολογημένα) να μήν μπορώ την επόμενη να κάνω πχ. διακοπές με ανάλωση φορολογημένων κεφαλαίων.???
Σύμφωνα με το αρθ. 13, όχι απλά θα φορολογηθώ/ουν με τεκμαρτό κέρδος (όχι εισόδημα ΚΕΡΔΟΣ!!!! άρα τί γίνεται με τα έξοδα) ΑΛΛΑ θα αυξηθεί και 10% μία απο τις τρείς συνιστώσες υπολογισμού του.
Τα τεκμαρτά ενοίκια από ιδιόχρηση του ακινήτου της επιχείρησης να συνυπολογίζονται στα κέρδη της επιχείρησης, γιατί είναι και αυτά ένας λόγος
που διαφοροποιεί τα εμφανιζόμενα κέρδη λογιστικά. Αλλά στην ίδια τσέπη καταλήγουν και συμβάλουν στην διατήρηση της επιχείρησης με φαινομενικά λίγα κέρδη