Σκοπός του παρόντος είναι η μείωση της φορολογίας για τους συνεπείς φορολογουμένους, η σύλληψη διαφεύγουσας φορολογητέας ύλης με την καθιέρωση τεκμηρίων και τη διεύρυνση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, η φορολογική αντιμετώπιση ζητημάτων που προκύπτουν από την οικονομία του διαμοιρασμού, καθώς και η ρύθμιση ειδικότερων φορολογικών ζητημάτων.
ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 330 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 29 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΛΗΡΩΜΗΣ Άρθρο 3 Αγοραπωλησία ακινήτων με τραπεζικά μέσα πληρωμής – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 20 ν. 3842/2010 – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 1587/1950
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 4 Συνέπειες από την ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Τροποποίηση άρθρου 15Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 5 Κυρώσεις για χρήση μετρητών άνω του προβλεπόμενου ορίου – Προσθήκη παρ. 1Α και τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 54 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πρόστιμα για παραβάσεις έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης από Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό – Τροποποίηση περ. β) παρ. 1 άρθρου 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 257 ΣχόλιαΆρθρο 7 Κυρώσεις για παράβαση της υποχρέωσης προς ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Προσθήκη άρθρου 54ΙΓ στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Εφαρμογή κινήτρων για ηλεκτρονική τιμολόγηση – Μεταβατική διάταξη – Προσθήκη παρ. 84Α στο άρθρο 72 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 152 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ Άρθρο 10 Μείωση τέλους επιτηδεύματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3986/2011
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 11 Μεταφορά ζημιών από την επιχειρηματική δραστηριότητα – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 27 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 12 Χρήση έμμεσων τεχνικών για τον προσδιορισμό εισοδήματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 28 στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1.210 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 15 Άλλες μειώσεις του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ειδικές ρυθμίσεις – Προσθήκη άρθρου 28Γ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 16 Διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Δ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 17 Φορολόγηση επί του τεκμαιρόμενου ελάχιστου κέρδους για φυσικά πρόσωπα που έπαυσαν την ατομική επιχειρηματική δραστηριότητά τους και έχουν συστήσει μονοπρόσωπη εταιρεία – Προσθήκη άρθρου 28Ε στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 18 Μεταβατική διάταξη για προκαταβολή φόρου σε περίπτωση τεκμαρτού προσδιορισμού κέρδους – Προσθήκη άρθρου 28ΣΤ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Άρθρο 19 Μέτρα δέουσας επιμέλειας για τη διάθεση και τη διακίνηση ενεργειακών προϊόντων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20 Παραβάσεις σχετικές με τα καύσιμα – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 119Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Έλεγχος συστημάτων εισροών – εκροών – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 31 ν. 3784/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού ΚώδικαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Καταγραφή ελέγχων της Φορολογικής Διοίκησης και συναλλαγών με φορολογουμένους – Προσθήκη παρ. 4, 5 και 6 στο άρθρο 23 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 24 Χρηματική επιβράβευση προσώπων κατόπιν επιβολής προστίμου μετά από επώνυμη καταγγελία – Προσθήκη παρ. 3 έως 9 στο άρθρο 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 99 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 25 Εισόδημα από βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 39Α Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 132 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διάρκεια και φορολογική αντιμετώπιση βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 111 ν. 4446/2016
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 27 Υπαγωγή βραχυχρόνιας μίσθωσης σε καθεστώς Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 4, τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 8 και παρ. 2 Κεφαλαίου Β Παραρτήματος ΙΙΙ Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
- 98 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 28 Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Αντικατάσταση άρθρου 53 ν. 4389/2016 και τροποποίηση Παραρτήματος Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 29 Έκπτωση δαπανών ανακαίνισης κτιρίων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 39Β Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενωνΆρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιώνΆρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας ΑκινήτωνΆρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας Ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΦΟΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Άρθρο 35 Επιδόσεις εγγράφων που εκδίδονται στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3Α, τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 5 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Άμεσος προσδιορισμός φόρου σε περίπτωση δήλωσης Φόρου Προστιθέμενης Αξίας σε άλλο κράτος μέλος στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 31 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 53 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Επιβολή, κοινοποίηση και πληρωμή προστίμων που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 62 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 43 Φόρος κατανάλωσης σε ηλεκτρικά θερμαινόμενα προϊόντα χωρίς καπνό – Τροποποίηση άρθρου 53Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Διαδικασίες μεταβολής φορολογικής κατοικίας – Τροποποίηση παρ. 2α άρθρου 4 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Χωριστή φορολογική δήλωση συζύγων – Αντικατάσταση περ. β) παρ. 4 άρθρου 67 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 46 Μείωση συντελεστή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 1676/1986
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Μείωση συντελεστή φόρου πώλησης εισηγμένων μετοχών – Τροποποίηση περ. α παρ. 2 άρθρου 9 ν. 2579/1998
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 32 ν. 3220/2004
- 35 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 49 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Νοεμβρίου 2023, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Νοεμβρίου 2023, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
330 Σχόλια 2833 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Ορθώς ο σκοπός του παρόντος είναι η σύλληψη διαφεύγουσας φορολογητέας ύλης.
Η παραοικονομία όμως υφίσταται διότι προηγείται η πράξη του οφέλους απο την μη πληρωμή ΦΠΑ απο τους υπόλοιπους φορολογούμενους καθώς δέχονται να αγοράσουν υπηρεσίες και αγαθά χωρίς τα νόμιμα παραστατικά με σκοπό να ωφεληθούν το ποσό του ΦΠΑ.Επομένως συμμετέχουν εσκεμμένα στο έγκλημα της φοροδιαφυγής.
Αυτή την πράξη πρέπει να τιμωρείται με πρόστιμα !
Σύμφωνα με τα ετήσια στατιστικά δελτία με ημ 7.6.2023 το δηλωθέν εισόδημα του 2021 ήταν περίπου 84 δισ Μετά την αφαίρεση των φόρων είναι 75 Δισ όλων των φορολογούμενων αλλα μόνο τα 12 Δις αποδόθηκε μέσου νόμιμων παραστατικών στους ελεύθερους επαγγελματίες άρα και φορολογήθηκε .
Γιατί δεν αναζητάτε απο τους υπόλοιπους φορολογούμενους των 6 εκατομμυρίων που διοχετεύουν τα δικά τους υπολοιπόμενα εισοδήματα των 64 δις και στερούν το Κρατικό Ταμείο απο 24 δις απο οφειλόμενους φόρους και ΦΠΑ .
Αυτούς γιατί δεν τους ρίχνεται πρόστιμα αφού χρηματοδοτούν την παραοικονομία?
Αντιθέτως κρίνετε αυθαίρετα αφού δεν λαμβάνετε υπόψη τα οικογενειακά τους εισοδήματα που δηλώνουν οτι παρανομούν ολοι οι 473.000 αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες και τους ρίχνεται πρόστιμα.
Αν οι 473.00. είναι κλέφτες θα γνωρίζετε οτι ναι μεν ο κλέφτης τιμωρείται αλλά ταυτόχρονα το Κράτος επιβαρύνετε με την σίτιση του στη φυλακή.
Επομένως προετοιμαστείτε να μας ταΐσετε με επιδόματα της Ανεργίας γιατί εκεί θα μας οδηγήσετε αν μας θεωρείτε ΟΛΟΥΣ κλέφτες!
Πως θα γίνει η σύλληψη της διαφεύγουσας φορολογητέας ύλης, όταν δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη στο νομοσχέδιο για τους άπειρους δημόσιους λειτουργούς που εργάζονται έκτος δημοσίου, αμείβονται με μετρητά, που δεν δηλώνονται πουθενά,
και τους πάρα πολλούς επαγγελματίες που εργάζονται χωρίς να έχουν κάνει έναρξη σε ΔΟΥ, δεν πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές, σίγουρα θα παίρνουν επιδόματα, που τα στερείται κάποιος άλλος που θα έχει περισσότερη ανάγκη. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα δημιουργήσετέ σύνδεσμό στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, για καταγγελίες; υπάρχουν άλλοι τρόποι να τους βρείτε και δεν τους λέτε.
Αυτό που θέλετε να κάνετε με το νέο νομοσχέδιο είναι επιβολή κεφαλικού φόρου επί δικαίων και αδικών, και όχι πάταξη της φοροδιαφυγής.
Ευχαριστώ πολύ
Φοροδιαφυγή-φοροκλοπή ή κράτος δικαίου, εφαρμόζοντας «Έσοδα – Έξοδα» για όλους, η επιλογή στα χέρια σας.
Διαπιστώνω για μία ακόμη φορά ότι ο διαφαινόμενος στόχος της φορολογικής πολιτικής, είναι να γίνεται πολυπλοκότερος, για να δημιουργεί αντικείμενο διαφθοράς.
Οι έντιμοι πολίτες, αισθάνονται φορολογικά υποζύγια, χωρίς ανταποδοτικότητα της προσφοράς των. Δεν μπορεί να φορολογείται ο πολίτης για εισοδήματα που διαθέτει για τη διαβίωση του, πόσο μάλλον όταν πληρώνει ήδη φόρο, ΦΠΑ 24%.
Η λύση του φορολογικού, είναι απλή:
1) Φορολογία εισοδήματος και των φυσικών προσώπων στη βάση «Έσοδα – Έξοδα» για όλους.
Είναι κοινή πεποίθηση των πολιτών ότι:
• Η φοροδιαφυγή και φοροκλοπή(ΦΠΑ) δεν αντιμετωπίζεται χωρίς ουσιαστικά ανταποδοτικά μέτρα-κίνητρα.
Η λύση απλή και δίκαιη, φορολογία στη βάση εσόδων – εξόδων και για τα φυσικά πρόσωπα (με ηλεκτρονικές συναλλαγές και απευθείας απόδοση του ΦΠΑ, η μηχανοργάνωση των τραπεζών αρκεί, χωρίς ιδιαίτερες παρεμβάσεις στη ΑΑΔΕ).
Σύμφωνα με στοιχεία διεθνών οργανισμών, οι μαύρες συναλλαγές είναι στο 30% του ΑΕΠ της Ελλάδος(2022 εκτίμηση 220δισ. ευρώ), οι μισές να πιαστούν, αντιπροσωπεύουν προσθετά έσοδα από ΦΠΑ της τάξης των 7 δισ. Ευρώ, αφορά κυρίως υπηρεσίες με ΦΠΑ στο 24% και άλλα τόσα, από φόρο στα μαύρα εισοδήματα που θα εμφανιστούν σε ανώτερες κλίμακες.
• Η φορολογία εισοδήματος και των φυσικών προσώπων στη βάση, «Έσοδα – Έξοδα» για όλους, εμφανίζει τη πραγματική φορολογητέα ύλη, ότι εκπίπτει από τον ένα μεταφέρεται στον άλλον και οδηγεί στην πάταξη της φοροδιαφυγής και στην κατάργηση των τεκμηρίων.
• Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει, για λόγους προστασίας των χαμηλών εισοδημάτων, να καθιερωθούν ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης, ενδεικτικά, 10.000 ευρώ/έτος για τον Άγαμο, 10.000 το σύζυγο και 3.000 ευρώ/έτος,για την σύζυγο και ανά παιδί και ως κίνητρα εξοικονόμησης, εισοδήματα που ξεπερνούν μέχρι 10% τις ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης δεν θα φορολογούνται, ανεξαρτήτως εάν δε καλύπτονται από αντίστοιχες δαπάνες.
• Η φορολόγηση του υπερβάλλοντος των δαπανών εισόδημα, θα ξεκινούσε, με κατώτερη φορολογική κλίμα στο 30%, έτσι ώστε να έχει λόγο να πληρώσει και ΦΠΑ στο 24% και εάν κρίνεται σκόπιμο, με την επιβολή μέγιστων αποδεκτών εξόδων. Ποιος θα έχει πρόβλημα να φορολογηθεί το υπόλοιπο του εισοδήματος του με 30%, έχοντας καλύψει της κύριες ανάγκες του, οι χαμηλοεισοδηματίας δεν θα πληρώνουν φόρο εισοδήματος, παρόλα αυτά τα έσοδα θα υπερκαλύπτονται από τα διαφεύγοντα σήμερα έσοδα ΦΠΑ.
• Είναι δυνατή η άμεση εφαρμογή του με χρήση των τραπεζικών δεδομένων ηλεκτρονικών συναλλαγών, χωρίς την ανάγκη νέων μηχανογραφικών εφαρμογών του Δημοσίου. Το είδαμε στη φορολογική δήλωση. Εν προκειμένου, θα οδηγήσει τους πολίτες στην ευρύτερη χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, χωρίς να αποτρέπεται και η δυνατότητα καταχώρησης, χειρωνακτικά και των αποδείξεων των λοιπών συναλλαγών.
• Εκτιμώ ότι, η αύξηση των εσόδων θα επιτρέψει, τη μείωση των φορολογικών συντελεστών, τη δημιουργία αναπτυξιακών κινήτρων και την χρηματοδότηση των κοινωνικών μέτρων.
• Η αυτόματη παρακράτηση του ΦΠΑ, με την ηλεκτρονική συναλλαγή, βοηθά και τους μικρούς επαγγελματίες, που δεν μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά την ρευστότητα τους και αποτρέπει τη φορολογική και οικονομική έκθεση τους, βοηθώντας τους να επιβιώσουν επαγγελματικά.
• Η φορολογική ισότητα βοηθά στην εμπέδωση φορολογικής συνείδησης.
2) Μηδενική φορολογία των επιχειρήσεων.
• Η φορολογία των επιχειρήσεων θα πρέπει να εξαντλείται επί των μερισμάτων, θα μπορούσε να είναι στο 15%.
Το μέρισμα θα εντάσσεται στην γενικότερη ατομική φορολόγηση και θα συμψηφίζεται, η παρακράτηση, με το συνολικό φόρο εισοδήματος του μετόχου., στο πλαίσιο έσοδα-έξοδα, .
• Απαλλάσσει τις επιχειρήσεις από γραφειοκρατικές διαδικασίες, κυρίως ως προς την επένδυση των κερδών και την ανάπτυξη των.
• Αποτρέπει παράνομες συναλλαγές με τις φορολογικές Αρχές.
• Επιφέρει μικρότερη απασχόληση για τις ΔΟΥ, και επιτρέπει στις φορολογικές αρχές να επικεντρωθούν σε ελέγχους εικονικών κοστολογήσεων.
-Μεταβατικό στάδιο.
• Αν και η εκτίμηση των εσόδων μπορεί να είναι επαρκής, κατά το πρώτο έτος εφαρμογής, εισοδήματα 2024, παράλληλα θα μπορούσε να εφαρμοστεί και η υφιστάμενη φορολογία, για λόγους σύγκρισης και διορθωτικών κινήσεων.
Σύμφωνα με τα πρόσφατα νούμερα του κου Στουρνάρα περί φοροδιαφυγής, τα έσοδα θα είναι πολλαπλάσια από αυτούς που δεν πληρώνουν, μπας και ελαφρύνουμε αυτούς που πληρώνουν.
Με το παρόν σχόλιο θα ήθελα να σας κάνω μια πρόταση που θεωρώ ότι αξίζει να ληφθεί υπόψη από τα στελέχη της παρούσας κυβέρνησης ιδίως στην περίπτωση που υφίσταται η πολιτική πρόθεση έστω και στοιχειωδώς με αυτή την παρέμβαση της να είναι κοινωνικά δίκαιη και όχι εξοντωτική κυρίως απέναντι στους οικονομικά ευάλωτους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους που δυστυχώς έχουν όντως χαμηλά εισοδήματα όπου αυτά που δηλώνουν είναι τα πραγματικά τους εισοδήματα και δεν φοροδιαφεύγουν. Το παρόν νομοσχέδιο ως έχει τώρα με αυτά τα οριζόντια μέτρα προς όλους και χωρίς να λάβει υπόψη του μια συγκεκριμένη και οριοθετημένη μέριμνα για τους οικονομικά ευάλωτους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους που έχουν όντως χαμηλά εισοδήματα, θα έχει ως αποτέλεσμα να είναι ξεκάθαρα καταστροφικό και επιζήμιο για αυτή την κοινωνική ομάδα όπου το πιο πιθανό ενδεχόμενο είναι να οδηγήσει σε ένα κλείσιμο/ παύση των εργασιών σε ένα σημαντικό αριθμό οικονομικά ευάλωτων ελευθέρων επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων η οποίοι δεν φοροδιαφεύγουν και έτσι να τους οδηγήσει στην ανεργία αντίστοιχα και να δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα στις οικογένειες τους σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε.
Αντίθετα, και εδώ στο παρόν άρθρο όπως και στο άρθρο 13 του παρόντος νομοσχεδίου, σας παρουσιάζω μια συγκεκριμένη πρόταση που είναι εφικτή, ρεαλιστική και κοινωνικά δίκαιη και εφόσον αυτή εφαρμοστεί μαζί με το παρόν νομοσχέδιο του ως μια ουσιαστική μέριμνα του μπορεί να αμβλύνει σημαντικά τα όποια σοβαρά προβλήματα δημιουργεί το παρόν οριζόντιο μέτρο των πλασματικών εισοδηματικών τεκμηρίων προς τους οικονομικά ευάλωτους και χωρίς ταυτόχρονα να αναιρέσει την εφαρμογή αυτών των οριζόντιων μέτρων όπως και των φορολογικών στοχεύσεων που αυτά έχουν. Εάν ληφθεί υπόψη και η συγκεκριμένη πρόταση/μέριμνα ή κάποια ανάλογη ή αντίστοιχη αυτής στο ίδιο πνεύμα και με την ίδια στόχευση, τότε το αποτέλεσμα θα είναι θετικό και κοινωνικά δίκαιο προς όλους, και για το κράτος και τα φορολογικά έσοδα, και για τους οικονομικά ευάλωτους ελεύθερους επαγγελματίες όπως και για την κοινωνία γενικότερα.
Πιο συγκεκριμένα η πρόταση έχει ως εξής :
Εφόσον είναι επιθυμητό να εφαρμοστεί ένα νομοσχέδιο όπως είναι αυτό με τα τεκμαρτά-πλασματικά εισοδήματα, και για να υπάρξει μια στοιχειώδης μέριμνα προστασίας για τους οικονομικά ευάλωτους ελεύθερους επαγγελματίες όπως αυτό αναφέρθηκε παραπάνω, να εισαχθεί ταυτόχρονα στο ίδιο νομοσχέδιο και σε μια εθελοντική βάση συμμετοχής ένα αποκαλούμενο ως «Πρόγραμμα παροχής δεύτερης μισθωτής εργασίας μερικής απασχόλησης» αποκλειστικά παρεχόμενο για τους οικονομικά ευάλωτους ελεύθερους επαγγελματίες.
Το Πρόγραμμα αυτό θα τους δίνει την δυνατότητα προσφέροντας τους το κράτος μια πρόσθετη θέση εργασίας μερικής απασχόλησης στον νομό στον οποίο βρίσκονται, είτε στο δημόσιο, είτε μέσω ΣΔΙΤ στον ιδιωτικό τομέα, είτε σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα με επιδότηση της απασχόλησης τους (αντίστοιχο άλλων προγραμμάτων του ΟΑΕΔ), είτε μέσω αμοιβόμενων σεμιναρίων επαγγελματικής κατάρτισης και ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας χρηματοδοτούμενα από κοινοτικά ταμεία, έτσι ώστε να μπορούν με τις αμοιβές αυτές που θα λαμβάνουν από αυτή την παρεχόμενη πρόσθετη εργασία τους, και για τις ώρες απασχόλησης βεβαίως που αντιστοιχούν και αναλογούν σε αυτές τις αμοιβές, να καλύπτουν ανά έτος την όποια διαφορά που θα προκύπτει από τα πραγματικά τους χαμηλότερα εισοδήματα που δηλώνουν (πχ με βάση το προηγούμενο οικονομικό έτος) και τα αναπροσαρμοζόμενα και οριζόμενα με βάση τις διάφορες υποκειμενικές παραμέτρους από την κυβέρνηση τεκμαρτά-πλασματικά εισοδήματα τους.
Για παράδειγμα αν έχουν ένα εισόδημα 5.000 ευρώ και τους φορολογεί η κυβέρνηση για τεκμαρτό εισόδημα 10.920 ευρώ (ή ότι άλλο μεγαλύτερο που θα προκύπτει με τις διάφορες αναπροσαρμογές αυτών), η διαφορά αυτών που αφορά πχ ποσό 5.920 ευρώ (10.920 ευρώ – 5.000 ευρώ) να τους παρέχεται ως μια πραγματική αμοιβή για την δεύτερη πρόσθετη εργασία τους που θα τους παρέχει το Πρόγραμμα αυτό σε κάθε έτος. Ενδεχομένως οι αμοιβές αυτές να μπορεί να εξεταστεί αν υπάρχει η δυνατότητα να καλυφθούν και από κοινοτικά ευρωπαϊκά κονδύλια για την καταπολέμηση της ανεργίας μέσω της στήριξης ή της δημιουργίας νέων πρόσθετων θέσεων εργασίας ή την ενίσχυση και υποστήριξη της επιχειρηματικότητας γενικότερα και ιδιαίτερα των μικρομεσαίων επιχειρηματιών.
Επίσης, είναι προφανές ότι την δυνατότητα αυτή θα την αξιοποιήσουν κυρίως και μόνο όσοι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι είναι δυστυχώς χαμηλά εισοδηματικά και όπου οι αμοιβές τους υπολείπονται των αναπροσαρμοζόμενων τεκμαρτών-πλασματικών εισοδημάτων που θα τους ορίζονται σε κάθε έτος και όπου δεν θα μπορούν να ανταποκρίνονται σε αυτές τις πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις τους. Όσοι είναι σε υψηλότερα εισοδηματικά επίπεδα, είτε δεν έχουν την ανάγκη αυτή, προφανώς είναι αναμενόμενο αντίστοιχα να μην ενδιαφερθούν να συμμετέχουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα και να διαθέσουν εκεί τον όποιο χρόνο τους αναλογεί στις ώρες εργασίας του όπου ίσως και να μην επηρεάζονται και ιδιαίτερα οικονομικά από τα οριζόμενα πλασματικά εισοδηματικά τεκμήρια.
ΦΟΡΟΕΠΙΒΟΛΗ ΣΕ ΜΕΡΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ! ΟΧΙ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ! ΛΑΘΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ. ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΗ ΦΡΑΣΕΟΛΟΓΙΑ, ΟΠΩΣ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΕΛΑΦΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΒΑΡΩΝ. ΠΟΙΑ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΠΟΥΣ ΦΟΡΟΛΓΟΥΜΕΝΟΥ? ΠΟΣΟ ΑΚΡΙΒΩΣ, ΜΕΤΡΗΣΙΜΑ, ΘΑ ΕΛΑΦΡΥΝΘΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ? ΙΣΟΠΟΣΑ, ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΑΜΕΝΟΝΑ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΧΘΟΥΝ? ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ? ΑΝΕΚΠΛΗΡΩΤΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ! ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΑ, ΣΕ ΕΝΑ ΒΑΡΕΛΙ ΔΙΧΩΣ ΠΑΤΟ, ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΚΑΠΟΥ ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ. ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΦΟΡΟΕΠΙΔΡΟΜΗ, ΓΙΑ ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΕΝΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, 1000 ΕΥΡΩ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΗΝΙΑΙΩΣ ΜΕ ΤΑ «ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ». ΔΥΣΚΟΛΗ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ. Ο ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΤΟ ΕΙΠΕ ΚΥΝΙΚΑ: ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ..
Δεν είμαι κλέφτης φοροφυγάς! Λόγω κακής οικονομικής κατάστασης στο ελεύθερο επάγγελμα μου είμαι φιλοξενούμενος από τους γονείς μου. Όταν διαφημίζει και μοιράζει επιδόματα η κυβέρνηση, εγώ δεν παίρνω ποτέ φράγκο! Ακριβώς επειδή είμαι φιλοξενούμενος εξαιρούμαι και άρα με τρέφουν οι γονείς μου! Τώρα που η κυβέρνηση θέλει να μας καρατομήσει φορολογικά δεν πρέπει να υπάρξει κάποια μέριμνα για όσους είμαστε φιλοξενούμενοι; Δεν αποδεικνύει αυτό ότι μόνοι μας δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στα έξοδα μας και γι΄αυτό συνεχίζουμε να εξαρτιόμαστε από τους γονείς μας; Δηλαδή πάντα θα πρέπει να εφαρμόζετε το χειρότερο για τον φορολογούμενο σενάριο; Έλεος με την φοροληστεία που φέρνει το νομοσχέδιο επί δικαίων και αδίκων.
Στο όνομα μάλιστα της φορολογικής δικαιοσύνης, διαπράττεται φοβερό έγκλημα. Όσο για το «μαχητό» των τεκμηρίων αυτό είναι ανέκδοτο για κλάματα και προσχηματικό. Πρέπει να είσαι ετοιμοθάνατος, φυλακισμένος, νοσηλευόμενος, φαντάρος, έγκυος, άστεγος από φυσική καταστροφή ή κλειστός με κρατική εντολή. Δηλαδή πάρε το αβγό και κούρευτο.
Στην κάλυψη των τεκμηρίων επιβάλλεται να συνυπολογίζονται και η πηγή εισοδήματος από εκμίσθωση ακινήτων.
Έτσι θα είναι πιο δίκαιο το νέο σύστημα, διότι ελεύθερος επαγγελματίας που έχει έσοδα από ενοίκια ή άλλες νόμιμες πηγές, μπορεί να ασκεί πιο χαλαρή δραστηριότητα με λιγότερα έσοδα ή ακόμη και με καθόλου δραστηριότητα , μόνο για την λήψη σύνταξης.
Πιστεύω πως είναι παραπληροφόρηση αυτό που ακούγεται πως υπολογίζετε τον κατώτατο μισθό. Ο κατώτατος μισθός είναι κάτω από 700 ευρώ. Εσείς υπολογίζετε 780Χ14 δηλαδή βάζετε μέσα και τις εισφορές που ΔΕΝ πληρώνει ο εργαζόμενος από την τσέπη του, για 14 μήνες άρα 910 ευρώ το μήνα! Σε αυτά ΔΕΝ ΠΡΟΣΘΕΤΕΤΕ τις εισφορές που πληρώνει ένας ελεύθερος επαγγελματίας που είναι το λιγότερο 240 ευρώ το μήνα. Άρα τα 660 καθαρά του μισθωτού που ΔΕΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΎΝΤΑΙ κιόλας, στην περίπτωση μας γίνονται 1150 ευρώ το μήνα ΚΑΤ’ ΕΛΑΧΙΣΤΟ. Δηλαδή θεωρείτε ότι ο τελευταίος αυτοαπασχολούμενος στην Ελλάδα βγάζει το λιγότερο 1150 ευρώ ΚΑΘΑΡΑ το μήνα και τον φορολογείτε κιόλας! ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ.
Τότε σύμφωνα με τη λογική σας αφού βγάζουν τόσα λεφτά, μπορούν όλοι να γίνουν αυτοαπασχολούμενοι αντί να δουλεύουν για 600 ευρώ και να είναι και κύριοι του εαυτού τους. Δεν έχει βγει ούτε ένας να πει στον κόσμο την αλήθεια βάσει αριθμών που σας παρέθεσα.
Επίσης γνωρίζετε πως υπάρχουν άνθρωποι που απλά πληρώνουν εισφορές για να βγάλουν μια σύνταξη, ή πχ ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ που απλά νοικιάζουν την άδεια σε άτομα που δουλεύουν το ΤΑΞΙ και φορολογούνται κανονικά, αποδίδουν ΦΠΑ και ζουν τις οικογένειες τους από αυτό (2 οδηγοί μάλιστα). Γιατί πρέπει ο ιδιοκτήτης που απλά νοικιάζει την άδεια σε άλλους και υποχρεούται να πληρώνει και 240 ευρώ το μήνα εισφορές, να θεωρείται ότι βγάζει 11.000 το χρόνο που μετά από 6 χρόνια θα έχουν γίνει σχεδόν 15.000? Από που προκύπτει ότι θα αυξηθούν τα εισοδήματά του? Την άδεια νοικιάζει.
Υπάρχουν βεβαίως ακόμα άπειρα παραδείγματα.
Το λιγότερο που προτείνω για αυτό το απαράδεκτο και πρόχειρο νομοσχέδιο, είναι τουλάχιστον να εκπίπτουν οι εισφορές που πληρώνει στον ΕΦΚΑ ο ελ.επαγγελματίας. Δηλαδή 10.920-2880 (240Χ12) και αντίστοιχα για τις ανάλογες εισφορές.
Έχουμε κάνει ένα τεράστιο δημόσιο που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τι πάει να πει δουλεύω και βάζω μέσα και το στρατό μιας και δεν διαφέρει από το υπόλοιπο δημόσιο εκτός ίσος από κάποια επιλεκτικά τμήματα . Ειλικρινά το μόνο που θα καταφέρετε με τον συγκεκριμένο νόμο είναι να κλείσετε τους πολύ μικρούς για να αρχίσουμε και εμείς να γυροφέρνουμε γύρο από το δημόσιο, τα επιδόματα τα και τα ταμεία ανεργίας. Θα έλεγα ότι το κάνετε από αφέλεια και θα έγραφα ολόκληρα κατεβατά, ότι είναι αδύνατο να βγάζουμε αυτά τα ποσά που ισχυρίζεστε κέρδος, για να σας πείσω ότι κάνετε λάθος μετά από χρεωκοπία, μνημόνια, υπερφορολογήσει και COVID. Λειτουργείτε σαν νέος κοτσαμπάσης, αλλά ακόμα και αυτός ήθελε να υπάρχουμε για να μπορεί να μας φορολογεί, εσείς θέλετε να μας εξαφανίσετε !!!
Οι Έλληνες Ελεύθεροι Επαγγελματίες που κάποια στιγμή από 5.000 ή 10.000 άνοιξαν τα σύνορα ΚΑΙ ΈΓΙΝΑΝ 80.000 ΚΑΙ 100.000 και καταστράφηκαν εργασιακά και κατόπιν η Κρίση τους διέλυσε εντελώς χάνοντας εργάσιμους συντάξιμους και αποταμιεύσιμους χρόνους δραστηριότητας και τώρα είναι 60 και 70 χρόνων, άνεργοι με το πολύ 15 -20 χρόνια ασφάλισης ποιός θα τους αποζημιώσει από αυτά που έχουν χάσει εξ αιτίας κυβερνητικών επιλογών;
Ερώτηση άν κάποιος από τους Ελεύθερους Επαγγελματίες που λέμε ότι φοροδιαφεύγουν όταν πχ πάνε στο σπίτι του Δημοσιογράφου του ΣΚΑΙ, να του φτιάξουν τα φώτα της πέργολας, και που δεν γνωρίζουμε καν αν έχει μπλοκάκι Ελεύθερου Επαγγελματία, καθώς μπορεί να εργάζεται τα πρωϊνά σε Αλβανό Εργολάβο σε οικοδομή που κτίζει έμπορας ναρκωτικών από την Τουρκία, αν λοιπόν ο ηλεκτρολόγος δεν ζητήσει από τον Δημοσιογράφο του ΣΚΑΙ αμοιβή πχ 50 ευρώ, αλλά δύο τενεκεδάκια λάδι των 4 λίτρων που θα έχει αγοράσει από πρίν ο Δημοσιογράφος από κατάστημα με απόδειξη της οποίας το φπα και φόρους παίρνει το κράτος, μπορούμε να πούμε ότι η εργασία έγινε νόμιμα;
Πραγματικα απορω. Θελετε απο μια μεγαλη μεριδα της κοινωνιας η οποια δεν μπορει πια να ανταπεξελθει σχεδον στα βασικα να σηκωσει και αλλο βαρος στους ωμους της.
Σχεδια που ισως ναι υπαρχουν σε αλλα ευρωπαικα κρατη ….με ισως μεγαλυτεροι οικονομικη δυναμη και χαμηλοτερους συντελεστες ομως φορολογησης??
Κρατη στα οποια οι φορολογουμενοι δε χρειαζεται να πληρωσουν για την καλυτερη σχολικη εκπαιδευση των τεκνων τους η την ιατρικη τους περιθαλψη τη στιγμη που εδω στη χωρα μας δεν λειτουργει σωστα τιποτα απο αυτα??
Πληρωνουμε φορους απλα για να μη….παμε φυλακη δηλαδη εδω μιας και αυτα για τα οποια πληρωνουμε υπολειτουργουν!!
Αναφερω 2 απλα παραδειγματα μονο υπαρχουν δυστηχως δεκαδες!!!
Πληρωνουμε τελη κυκλοφοριας….που ειναι οι δρομοι??
Πρεπει πρωτα να γινουν τα σωστα βηματα απο το κρατος και μετα να βρει σωστα μετρα για φορολογηση των πολιτων!!
Δε μπορω να σκεφτω οτι υπαρχουν συμβουλια επι συμβουλιων με τοσους ανθρωπους στο υπουργειο και να καταληγουν σε τετοιες λυσεις σαν ιδανικες.
Δε χρειαζεται να ειναι μαθηματικος καποιος για δει οτι ολα γινονται αναποδα και οτι το νομοσχεδιο θα οδηγηθει σε….αναδιορθωσεις αν οχι κριθει και λαθος στο μελλον.
Η «φοροδιαφυγή» των επαγγελμάτων που κάνουν περιστασιακά σε κατ οίκον επισκέψεις για μικροδουλειές ή αλλιώς χαμαλοδουλειές, όπως υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, μπογιατζήδες, ιερόδουλες κλπ κλπ… μπορεί να αποτραπεί αν με νόμο οι νομοταγείς πολίτες που εξυπηρετούνται, κατόπιν της εξυπηρέτησης τους, πάνε στην Εφορία (ηλεκτρονικά) και πούν, έδωσα πχ 50 ευρώ στον ηλεκτρολόγο ή 300 ευρώ στην ιερόδουλη με συμφωνία χωρίς απόδειξη, και πληρώνω τα επιπλέον χρήματα όπως τα φορολογικά έξοδα τα λογιστικά το φπα κλπ πληρώνοντας άλλα τόσα στην Εφορία.
Σημείωση οι Πραγματικοί υδραυλικοί ηλεκτρολόγοι μπογιατζήδες κλπ δεν είναι που ασκούν τα παραπάνω επαγγέλματα στην χάσει και στην φέξη και κρατούν βιβλία για να γράψουν συντάξιμα, αλλά είναι αυτοί που εργάζονται σε νεόδμητες οικοδομές εργοστάσια ξενοδοχεία κλπ μήνες και χρόνια συνεχόμενα και αυτοί πληρώνονται μόνο με αποδείξεις…
ΤΟ ΟΤΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟ ΚΥΡΙΑΚΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ
ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑ-ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΣΤΗΝ
ΑΓΟΡΑ ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ.
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ ΟΜΩΣ.
ΘΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ ΕΚΕΙ.
6-9 Ιουνίου 2024 θα πέσει @@@
Η θέσπιση τεκμαρτού εισοδήματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες είναι μια παραδοχή ότι τα σύγχρονα συστήματα ελέγχων και διασταυρώσεων δεν είναι αποτελεσματικά. Αφού λοιπόν το Υπουργείο θέλει να εφαρμόσει αυτό το σύστημα πρέπει να θέσει και αρκετές εξαιρέσεις για να είναι το σύστημα όσο το δυνατό πιο δίκαιο. Γιατί δεν αφαιρούνται οι ασφαλιστικές εισφορές από το τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα; Γιατί δεν προστίθενται και άλλες πηγές εισοδήματος όπως το εισόδημα από ακίνητα στον υπολογισμό του τεκμαρτού εισοδήματος; Εγώ είμαι ασφαλιστικός πράκτορας χωρίς επαγγελματική εγκατάσταση. Κάνω αυτό το επάγγελμα για να έχω ασφάλιση αφού έχω εισοδήματα από ακίνητα.Οι προμήθειες που παίρνω φαίνονται μέχρι σεντ με την βεβαίωση προμηθειών από την ασφαλιστική εταιρεία που συνεργάζομαι. Δεν μπορώ να αποκρύψω τίποτα. Γιατί αφού παίρνω 5.000 να φορολογηθώ για 14.000; Ας βάλετε πλαφόν στις επαγγελματικές δαπάνες και να κάνετε περισσότερους ελέγχους.
ΕΧΩ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΣΥΝΟΙΚΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ.ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ. ΠΛΗΡΩΝΩ ΕΝΟΙΚΙΟ ΣΕ ΜΑΓΑΖΙ ΚΑΙ ΣΠΙΤΙ. ΤΑ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΠΕΡΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΓΩΝΑ. Ο ΣΥΖΥΓΟΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΟΥ ΑΜΟΙΒΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΜΙΣΘΟ. ΕΧΩ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΕΧΩ ΑΠΕΙΡΟΕΛΑΧΙΣΤΑ ΚΕΡΔΗ. ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΝΟΙΑ ΔΕΝ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ 10.920 ΕΥΡΩ. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ ΒΑΖΕΤΕ ΛΟΥΚΕΤΟ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΕ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΝΟΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ. ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΕΤΕ? ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΑ ΕΙΧΑΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΤΑ ΔΩΣΟΥΜΕ. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΑΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΤΕ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΕ ΚΑΤΙ ΤΟΣΟ ΑΔΙΚΟ. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ.
Καλημέρα σε όλους.θελοντας να σχολιάσω τα νέα φορολογικά μέτρα τονίζω ότι ξεκινάμε με το να μας χρεώνει η εφορία τέλος επιτηδευματος μας χρεώνει ΕΝΦΙΑ ένα σωρό λεφτά γιατί είναι κράτος και έτσι θέλει ,βενζίνη 1.80 με το 1.5 φόρο καθημερινά .Μας βάζει 1050 τέλος κυκλοφορίας γιατί εχεις Τζιπ να είσαι ποιο ασφαλής και τώρα θέλει να σε βάλει ότι κερδίζεις 14000 οπότε θα σου βάλει νέο φόρο και προκαταβολή 50%για το επόμενο έτος που δεν την καταργεί γιατί είναι κρατος κ έτσι θέλει .Ας γίνει δίκαιο αυτό και να ζητήσει από τους πολίτες να δηλώνουν σωστά στοιχεία . ευχαριστώ
Τα σχόλια είναι περιττά . Η διαδικασία διαβούλευσης είναι καθαρά να είχαμε να λέγαμε .
Αλλά θα πω και εγω τις σκέψεις μου μπας και …
Λοιπόν.
1) Για πιο λόγο συνεχίζει να υπάρχει απαλλαγή ΦΠΑ μικρών επιχειρήσεων 10.000 όταν το τεκμαρτό είναι αρκετά παραπάνω ?
2) Για πιο λόγο μια επιχείρηση αν αποφασίσει π.χ. να κάνει ολική ανακαίνιση δεν μπορεί να έχει ζημιές και υποχρεούται να πληρώσει φόρο για εισόδημα που δεν έχει ?
3) Οι ελ. επαγγελματίες που είναι και παράλληλα μισθωτοί για πιο λόγο να επιβαρυνθούν με τεκμαρτό εισόδημα από επιχ. δραστηριότητα ?
4) Πως μπορείτε να αποδώσετε φορολογική δικαιοσύνη όταν στο σύνολο της χώρας υπάρχουν περιοχές που οι τοπικές οικονομίες είναι διαφορετικών ταχυτήτων ? ΠΧ ένας μπακάλης σε ένα χωριό 800 κατοίκων έχει τις ίδιες δυνατότητες ανάπτυξης με έναν σε μια πόλη 30.000 κατοίκων και με έναν 300.000 κατοίκων ?
5) Το ότι θα κλείσουν πολλές επιχειρήσεις λόγω μεγάλης φορ. επιβάρυνσης με αποτέλεσμα να χαθούν πολλά από τα ασφαλιστικά ταμεία ( ΕΦΚΑ μη μισθωτών ) με αποτέλεσμα να αυξηθεί η ανεργία το έχετε σκεφτεί ? Ότι θα υπάρξουν απολύσεις λόγω προσδιορισμού της μισθοδοσίας στο τεκμαρτό , το έχετε σκεφτεί ?
Φυσικά υπάρχουν δεκάδες ακόμη ερωτήματα που προφανώς έχουν αναφερθεί απο πολλούς που έχουν σχολιάσει , αλλά ειλικρινά δεν ξέρω αν θα φτάσουν στα αυτιά κάποιου .
Έχουμε κάνει ένα τεράστιο δημόσιο που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τι πάει να πει δουλεύω και βάζω μέσα και το στρατό μιας και δεν διαφέρει από το υπόλοιπο δημόσιο εκτός ίσος από κάποια επιλεκτικά τμήματα . Ειλικρινά το μόνο που θα καταφέρετε με τον συγκεκριμένο νόμο είναι να κλείσετε τους πολύ μικρούς για να αρχίσουμε και εμείς να γυροφέρνουμε γύρο από το δημόσιο, τα επιδόματα τα και τα ταμεία ανεργίας. Θα έλεγα ότι το κάνετε από αφέλεια και θα έγραφα ολόκληρα κατεβατά, ότι είναι αδύνατο να βγάζουμε αυτά τα ποσά που ισχυρίζεστε κέρδος, για να σας πείσω ότι κάνετε λάθος μετά από χρεωκοπία, μνημόνια, υπερφορολογήσει και COVID. Λειτουργείτε σαν νέος κοτσαμπάσης, αλλά ακόμα και αυτός ήθελε να υπάρχουμε για να μπορεί να μας φορολογεί σουλτάνος, εσείς θέλετε να μας εξαφανίσετε !!!!
Καλημέρα σας. Να σας εκφράσω τον προβληματισμό σχετικά με το νομοσχέδιο που είναι σε διαβούλευση. Παράδειγμα: Η σύζυγος είναι διακοσμήτρια και συνεισφέρει στο οικογενειακό εισόδημα περιστασιακά διότι έχουμε αποφασίσει να δουλεύει λίγες ώρες ώστε να μην παρατήσει εντελώς κάτι που της αρέσει πολύ. Αυτό το μικρό εισόδημα που θα λάβει το οποίο βεβαίως δεν επιδιώκει και δεν ζει την οικογένεια γιατί και εγώ ο σύζυγος εργάζομαι και έχω τα δικά μου εισοδήματα που καλύπτουν τις ανάγκες μας Απλά δηλαδή συμπληρώνει το οικογενειακό εισόδημα, αλλά και απασχολείται ανάλογα με τα ενδιαφέροντα της. Δηλαδή, το βασικό επιχείρημα που χρησιμοποιείται για την ελάχιστη φορολογία ότι «δεν μπορεί να ζει ένας αυτοαπασχολούμενος με κάτω από 10.920 ευρώ», θα λέγαμε ότι δεν βρίσκει έρεισμα σε όλη την ελληνική πραγματικότητα, γιατί πρέπει να βλέπουμε το άθροισμα ως οικογένεια, στο ανδρόγυνο εάν προτιμάτε, γι΄ αυτό και τα τεκμήρια δαπανών διαβίωσης λαμβάνουν ως βάση το οικογενειακό εισόδημα με πληθώρα όμως κριτηρίων. Με το νομοσχέδιο σε διαβούλευση μας οδηγείται η να συνεχίσουνε να πληρώνουμε εφκα και τέλος επιτηδεύματος συν πλέον τον φόρο του υποτιθέμενου εισοδήματος η να σταματήσει να ασκεί το επάγγελμα της μένοντας ανασφάλιστη και χωρίς συντάξιμα. Έτσι το κράτος θα χάσει και το έσοδο του εφκα και το τέλος επιτηδεύματος στο τέλος δηλαδή θα είναι και χειρότερα για όλους. Απορώ πραγματικά με το τόσο αναχρονιστικό νομοσχέδιο. Κατανοώ ότι υπάρχει προβλημα αλλά δεν γίνεται να μπαίνουν όλοι στο ίδιο σακί. Πρέπει να προβλέπει το νομοσχέδιο ένα οικογενειακό εισόδημα που πάνω από αυτό να μην φορολογείτε τεκμαρτά εφοσον εινια φανερό πως καλύπτονται οι ανάγκες μιας οικογένειας
1.τι σημαινει ε.ε?γιατι δεν διαχωριζονται οι επαγγελματικες δραστηριοτητες?100 μαυρα για εναν τεχνιτη ειναι σχεδον το 90% αυτων των χρηματων,ολα στη τσεπη.στο εμποριο το κερδος ειναι πολυ λιγοτερο αν υπολογισουμε χονδρικη ,ενοικια,λογαριασμους υπαλληλοι κτλ.
δευτερον,με το τεκμαρτο ποινικοποιεις τα εξοδα,οι μονοι που ζηταγανε τιμολογιο ειναι οι αυτοι που ηθελαν να τα περασουν στα εξοδα,δηλ οι επαγγελματιες π.χ μια ανακαινιση.τωρα πια ουτε αυτοι δεν θα ζητανε τιμολογια.
επισης τζιρος μπορει να γινεται και χωρις κερδος καποιες φορες στο εμποριο..αστοχια στις αγορες μειωμενες πωλησεις,εκπτωσεις 6 μηνες τον χρονο,προσφορες ,πολλα προιοντα μη πρωτης αναγκης διατιθονται στο κοστολογιο.
οπωσδηποτε λοιπον πρεπει να διαχωριστει το εμποριο απο το κλαδο των υπηρεσιων
Έχουμε κάνει ένα τεράστιο δημόσιο που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τι πάει να πει δουλεύω και βάζω μέσα και το στρατό μιας και δεν διαφέρει από το υπόλοιπο δημόσιο εκτός ίσος από κάποια επιλεκτικά τμήματα . Ειλικρινά το μόνο που θα καταφέρετε με τον συγκεκριμένο νόμο είναι να κλείσετε τους πολύ μικρούς για να αρχίσουμε και εμείς να γυροφέρνουμε γύρο από το δημόσιο, τα επιδόματα τα και τα ταμεία ανεργίας. Θα έλεγα ότι το κάνετε από αφέλεια και θα έγραφα ολόκληρα κατεβατά, ότι είναι αδύνατο να βγάζουμε αυτά τα ποσά που ισχυρίζεστε κέρδος, για να σας πείσω ότι κάνετε λάθος μετά από χρεωκοπία, μνημόνια, υπερφορολογήσει και COVID. Λειτουργείτε σαν νέος κοτσαμπάσης !!! Αλλά ακόμα και αυτός ήθελε να υπάρχουμε για να μπορεί να μας φορολογεί, εσείς θέλετε να μας εξαφανίσετε απλός.
Καλημέρα!
Το νομοσχέδιο θα ήταν στο σωστό δρόμο εάν υπήρχε διάταξη για αφορολόγητο στον επαγγελματία όπως υπάρχει στον μισθωτό-συνταξιούχο-αγρότη.Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω την διαφορά αυτή σε σχέση με την συνεχή επιμονή του υπουργείου ότι δεν μπορεί ο επαγγελματίας να βγάζει λιγότερα χρήματα απόυ τον εργαζόμενο,όταν όλοι γνωρίζουμε ότι μισθωτοί-συνταξιούχοι-αγρότες μέχρι περίπου 8.550,00 συν 1000,00 για κάθε παιδί είναι αφορολόγητο.Επομένως φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι μία οικογένεια με 1,2,3 παιδιά όταν είναι αυτοαπασχολούμενοι πολλές φορές από ανάγκη
επιβίωσης να πληρώνουν περίπου 5000.00 φόρο,ενώ εάν ήταν μισθωτοί για εισόδημα περίπου 20000,00 μηδέν φόρο.Νομίζω ότι υπάρχει θέμα διαφορετικής αντιμετώπισης της οικογένειας γενικά.
Ευχαριστώ!
ΕΧΩ ΕΝΑ ΜΑΓΑΖΙ, ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΩ ΤΕΒΕ ΕΔΩ ΚΑΙ 38 ΧΡΟΝΙΑ.
ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΜΟΥ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ 38 ΧΡΟΝΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΩ, ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΩ ΑΛΛΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ, ΝΑ ΒΓΩ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ. ΕΙΜΑΙ ΜΙΚΡΟΣ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΠΙΑΣΕ ΚΟΡΟΙΔΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΚΑΙ ΒΑΖΩ ΤΕΒΕ ΑΠΟ ΤΑ 18 ΜΟΥ.
ΜΑ ΚΑΛΑ…. ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΕΝΑ, ΔΥΟ, Η ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΟΥΝ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΒΑΣΗ ΗΛΙΚΙΑΣ???? ΑΝ ΚΛΕΙΣΩ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΜΟΥ ΤΩΡΑ, ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΕ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ???? ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ????
Σαν ελεύθερη επαγγελματίας ήμουν στο γραφείο μου μέχρι την τελευταία μέρα πριν γεννήσω, και στις δύο εγκυμοσυνες, αλλά επίσης επέστρεψα στην εργασία μου την τρίτη μέρα μετά τις καισαρικές μου ως λεχωνα πάλι να δουλεύω, μετά κόπων, αγρυπνίας και βασάνων… Αφού θέλετε να μας αντιμετωπισετε σαν κοινούς εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα λοιπόν, μου οφείλετε πολλούς μηνες πληρωμένων αδειών εγκυμοσύνης και λοχίας, τις οποίες εγώ δεν δικαιουμουν οπως δικαιούνται οι ιδιωτικες υπάλληλοι! Έπρεπε λοιπόν να κάθομαι και να πληρώνομαι από το κρατος όπως εκείνες! Επιπλέον, τα τελευταία έτη λόγω της διάγνωσης του ενος παιδιου μου με κάποιο θέμα υγείας, μπορώ να εργάζομαι περίπου μόνο 4 ώρες ημερησίως. Για ποιο λόγο λοιπόν να με φορολογησετε σαν να απασχολουμαι πλήρως..;;;; Θα πρέπει να δηλώνουμε κάπου έστω πόσες ωρες εργαζόμαστε, διότι ακομα κι αν ήμασταν ιδιωτικοί υπάλληλοι θα είχαμε δικαίωμα να δουλεύουμε με ημιαπασχοληση! Το συμπερασμα: όταν είναι να γλιτώσετε παροχές με χαρακτηρίζεται «ελεύθερη επαγγελματία», ενώ όποτε είναι να μου πάρετε ό,τι έχω και δεν έχω τότε με χαρακτηρίζεται παρόμοια με ‘ιδιωτική υπαλληλο’.
Επιπλέον, απο το φορολογητεο εισόδημα των μισθωτών αφαιρούνται οι ασφ.εισφορες. Στο νέο τεκμαρτο ελευθερων επαγγελματιών γιατί θα υπολογίζετε τον ΜΕΙΚΤΌ μισθό;;;Γιατί δεν αφαιρείτε τις ασφ.εισφορες;;; Με ποια απίθανη λογική;;; Και αυτό είναι άδικο επίσης.
Εξαιρετική δουλειά προς την κατεύθυνση της φορολογικής δικαιοσύνης. Οι φτωχότεροι χαρακτηρίζονται κλέφτες και κυνηγιούνται για να εξοντωθούν, ενώ οι πλουσιότεροι έχουν φοροελαφρύνσεις σαν τίμιοι φορολογούμενοι που είναι. Εύγε. Δεν σας περνάει από το μυαλό ότι δεν υπάρχουν τόσες δουλειές που να αποφέρουν τα τεκμαιρόμενα κέρδη;
Είμαι φιλοξενούμενος από τους ηλικιωμένους συνταξιούχους γονείς μου, τους οποίους και φροντίζω. Επειδή είμαι φιλοξενούμενος έχω εξαιρεθεί από όλα τα επιδόματα και δεν έχω πάρει ούτε ευρώ. Τώρα όμως δεν είναι δίκαιο να εξαιρεθώ και από το τεκμήριο, αφού φιλοξενούμαι από τους γονείς μου;
Το τεκμήριο μου ανέρχεται όπως το βλέπω τώρα σε τουλάχιστον 14.192 ευρώ. Αυτό διά 12 μήνες κάνει 1182 ευρώ ανά μήνα. Όχι 780 που λέτε; Τόσα δεν παίρνουν ούτε οι συνταξιούχοι γονείς μου. Αλήθεια οι συνταξιούχοι και τόσοι άλλοι πως ζουν με λιγότερα λεφτά από 780/μήνα και δεν τους δίνετε αύξηση; Αλλά εγώ πρέπει να βγάζω στα χαρτιά 14.192/έτος, επειδή το διατάζει η κυβέρνηση; Δεν έχω δυστυχώς ούτε 2 μισθούς δώρα και στην δουλειά μου εργάζομαι μόνο 9 μήνες ανά έτος. Φυσικά ούτε υπάλληλο έχω για να δηλώνω λιγότερα από αυτόν. Πληρώνω ΕΦΚΑ και την εφορία, από την οποία δεν έχω κρύψει ποτέ εισοδήματα.
Πόση δικαιοσύνη υπάρχει να πληρώνω επιπλέον φόρο για εισόδημα που δεν έχω βγάλει, επειδή κλέβει ο παραδίπλα και δεν μπορείτε ή δεν θέλετε να τον βρείτε; Δείτε πάντως το θέμα των φιλοξενούμενων.
ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΥ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΑΛΕΥΟΥΝ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΛΕΦΤΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΕΔΩ ΚΑΙ 13 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΧΑΣΑΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΤΟΥΣ ΗΡΕΜΙΑ!ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ-ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ ΔΗΜ.ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟ ΠΩΣ ΟΔΗΓΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΛΟΥΚΕΤΑ. ΑΠΟΡΙΑΣ ΑΞΙΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ, ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΙΣΑ-ΙΣΑ ΕΠΙΒΙΩΝΟΥΝ (ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ),ΕΝΩ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ, λ.χ. ΑΓΓΛΙΑ,ΓΕΡΜΑΝΙΑ κλπ. ΕΛΠΙΖΩ ΣΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΩΝ ΑΔΙΚΙΩΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΦΡΜΟΣΤΟΥΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΚΛΗΡΟΤΕΡΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ.
Υπάρχουν πολλοί ελεύθεροι επαγγελματίες – αυτοαπασχολούμενοι χωρίς προσωπικό, που συχνά χρησιμοποιούν ως έδρα – γραφείο την κατοικία τους και οι οποίοι δηλώνουν πραγματικό ετήσιο εισόδημα από το ελευθέριο επάγγελμά τους πολύ πιο κάτω από τα εν λόγω τεκμήρια, διότι επειδή έχουν εισόδημα και από άλλες πηγές πχ. μισθώματα, συμμετοχή σε εταιρείες, εκμετάλλευση όχι επαγγελματική κτημάτων στο χωριό τους αλλά και από πώληση περιουσιακών στοιχείων, διαθέτουν ετήσιο εισόδημα αρκετά ανώτερο από τα υπό διαβούλευση τεκμήρια, με συνέπεια η επαγγελματική τους δραστηριότητα να είναι πιο χαλαρή και να μην τα καλύπτει.
Είναι λοιπόν άδικο κάποιος που δηλώνει πραγματικό εισόδημα πχ. 5.000 ευρώ να φορολογηθεί τεκμαρτά για 14.000 ευρώ, ενώ δηλώνει μισθώματα πχ. 20.000 ευρώ ή να έχει πωλήσει ακίνητο.
Πρέπει λοιπόν να συνυπολογιστούν αν υπάρχουν και οι άλλες πηγές εισοδήματος του επαγγελματία προς κάλυψη του τεκμηρίου και όχι να αγνοούνται.
Ευχαριστώ.
Νομιζω οτι το εαν ο σκοπος του νομου εχει επιτευχθει, θα πρεπει να αποδειχθει με αδιαψευστα στοιχεια απο την ΑΑΔΕ και να δημοσιοποιηθει στους πολιτες…επισης, «ποσο» κερδος θα εχει το κρατος? 1 Δισεκατομυριο? Αν δεν μπορει να αποφερει τους στοχους, θα πρεπει να ακυρωθει αυτοματα ο νομος μετα απο 2 ετη…να εχει ημερομηνια ληξης ισχυς, δηλαδη.
Παντως, βγαινουν συνεχεια νομοι, γραφειοκρατειες, κτλ, χωρις να γνωριζει ο πολιτης αν εχει επιτευχθει τιποτα, και χωρις βεβαιως το κοινοβουλιο να αναιρει αστοχους νομους…
Εξ αλλου, ολοι γνωριζουμε οτι η μεγαλη πλειοψηφια των πολιτων δεν εμπιπτει στην κατηγορια οπου αυτο το νομοσχεδιο ψαχνει για «φοροφυγαδες»…οι περισοτεροι πολιτες που αγοραζουν ακινητα αφηνουν ηλεκτρονικο τραπεζικο αποτυπωμα, εστω και «με μετρητα» που «σηκωνουν» απο τον τραπεζικο τους λογαριασμο…η ΑΑΔΕ εχει ολα τα στοιχεια απο τις τραπεζικες κινησεις, και απο το Ε9…δεν εχουν οι περισοτεροι πολιτες στρωματα με χρημα να φτανουν μεχρι το ταβανι …γιατι να τους ταλαιπωρουμε αραγε? Καποια πραγματα με το βασικο σκεπτικο του ολου νομοσχεδιου δεν εχουν νοημα…καλο ειναι να γινουν οι απαραιτητες τροποποιησεις για να μην ταλαιπωρηθει αλλο ο κοσμακης, τον οποιο διαχρονικα το κρατος τον θεωρει «ενοχο» πριν ακομα γινει το «εγκλημα»…αυτη η νοοτροπια πρεπει να αλλαξει καποτε σε αυτον τον τοπο…
ΕΙΜΑΙ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΝΩ 9282 ΚΑΘΑΡΑ 10920 ΜΙΚΤΑ. ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΜΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΣΤΟ ΡΕΥΜΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΘΕ 2 ΧΡΟΝΙΑ. ΠΟΣΟ ΑΔΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ!!!!!. ΠΟΣΟ ΘΑ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΨΕΥΤΕΣ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΜΕΝΟΙ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΤΟΥΣ.!!!!
Πραγματικός κεντρικός στόχος του νομοσχεδίου είναι η φορολογική επίθεση εναντίον μικρομεσαίων και μικρών ελευθέρων επαγγελματιών προκειμένου να συγκεντρωθεί ποσό 1 περίπου δις για να καλυφθεί μέρος των καταστροφών στην Θεσσαλία, στον Έβρο, στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στον εξοπλισμό των ενόπλων δυνάμεων για τις οποίες η κυβέρνηση φέρει τεράστια ευθύνη. Εξαπατήσατε τους πολίτες προεκλογικά ότι δεν πρόκειται να επιβάλλετε νέους φόρους και καταφέρατε να υφαρπάξετε την ψήφο τους.
Χαίρετε!
Είμαι συνταξιούχος στρατιωτικός από το 2022 και φέτος αποφάσισα να εργαστώ ως ιδιωτικός υπάλληλος.
Ως γνωστόν το απαιτούμενο ποσό δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής για κάθε φορολογικό έτος ορίζεται σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του πραγματικού εισοδήματος (και μέχρι 20.000 ευρώ δαπανών).
Με την νέα μου εργασία το ανώτερο τμήμα του εισοδήματός μου (ουσιαστικά αυτό που αποκτώ ως εργαζόμενος) φορολογείται με 44%, ενώ υπάρχει και εισφορά στον ΕΦΚΑ περίπου 13%, αθροιστικά δηλαδή για το τμήμα αυτό του εισοδήματός μου πληρώνω περίπου 57% σε κρατήσεις.
Με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας που θα κατατεθεί (σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου Υπουργού) θα επιβληθεί στο εν λόγω εισόδημα μια επιπρόσθετη κράτηση υπέρ ΕΦΚΑ 10%.
Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω διαπιστώνουμε ότι το ανώτερο τμήμα του εισοδήματός μου πρέπει σχεδόν «αποκλειστικά» να δαπανηθεί για να καλύψει το απαιτούμενο ποσό δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε ότι η νέα μου εργασία απαιτεί και πληρωμή ενοικίου καθώς εργάζομαι μακριά από την κύρια κατοικία μου (έξοδο που αν και καταβάλλεται με ηλεκτρονικά μέσα από τη μεριά μου, ΔΕΝ συνυπολογίζεται στο προαναφερθέν 30%), όλο μου το πραγματικό κέρδος από την εργασία μου (και μάλιστα και λίγο παραπάνω) πρέπει να κατευθυνθεί στην κάλυψη του 30%, ουσιαστικά σε συγκεκριμένες καταναλωτικές δαπάνες (δεν μπορώ φυσικά να αυξήσω την κατανάλωση του ρεύματος ή του νερού).
Ουσιαστικά η υπάρχουσα πρόβλεψη μου στερεί το δικαίωμα της ελεύθερης χρήσης του ανώτερου τμήματος του εισοδήματός μου (για αυτό που ουσιαστικά εγκατέλειψα την θαλπωρή του καναπέ μου ως συνταξιούχος και μετακόμισα μακριά από το σπίτι μου) καθώς υπό την απειλή επιβολής επιπρόσθετου φόρου 6,6% (πολλαπλασιάζοντας το 30% με το 22% που επιβάλλεται ως ποινή μη κάλυψης του ποσού) τα χρήματά μου πρέπει να κατευθυνθούν αποκλειστικά σε καταναλωτικά αγαθά. Έτσι -αναφέρω ενδεικτικά- στερούμαι του δικαιώματος να τα αποταμιεύσω για να εξασφαλίσω το μέλλον μου, να τα επενδύσω ή να αγοράσω ένα αυτοκίνητο (εξαιρείται του 30%).
Εκτιμώ ότι το μέτρο για τις ηλεκτρονικές δαπάνες (με το οποίο συμφωνώ και θεωρώ θεμιτό επί της αρχής) δεν μπορεί να επιβάλλεται ισοπεδωτικά (30% επί του πραγματικού εισοδήματος) ανεξάρτητα από το ποσό των κρατήσεων που καταβάλει ο πολίτης σε φόρους ή εισφορές γιατί έχει διαφορετική επίδραση αν οι κρατήσεις αυτές είναι στο 65% του εισοδήματος (όπως στην περίπτωσή μου) και άλλο αν αυτές είναι 15% ή λιγότερο.
Πέραν αυτών -θα μου επιτρέψετε την κρίση- ότι είναι μάλλον ιδιόμορφο να «απειλείται» με επιπρόσθετη φορολόγηση για δηλωμένα εισοδήματα του, πολίτης που τμήμα του εισοδήματός του φορολογείται με 44%. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι για το 2023 (που θα εργαστώ μόνο τους 6 μήνες καθώς ξεκίνησα τον Ιούλιο) το σύνολο των φόρων και εισφορών μου θα ξεπεράσει τις 15.000 ευρώ.
Εισηγούμαι λοιπόν στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο να υπάρξει πρόβλεψη που να απαλείφει την αναφερόμενη στρέβλωση. Ενδεικτικά μπορεί το ποσοστό των δαπανών που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής να υπολογίζεται με βάση το «καθαρό» εισόδημα του πολίτη, δηλαδή χωρίς τους φόρους και τις κρατήσεις. Στην περίπτωση αυτή μπορεί το ποσοστό αυτό να αυξηθεί και περεταίρω (πχ στο 40%).
Με εκτίμηση,
Δημήτριος Μπακάλης
Δεν γινεται να περιορισθει η φοροδιαφυγη χωρις την υποχρεωση λειτουργιας ηλεκτρονικης αποθηκης από ολους που διακινουν εμπορευματα
Όσοι ζουν στον πραγματικό κόσμο γνωρίζουν πολύ καλά πως οι μικροεπαγγελματίες δίνουν καθημερινά αγώνα επιβίωσης. Μεταφορά έδρας στην κατοικία, συνεχείς ρυθμίσεις με ΕΦΚΑ και εφορία, αδυναμία ακόμα και εξόφλισης συνδρομός σε επαγγελματικό ή επιστημονικό σύλλογο κ.λπ. Κι έρχεστε εσείς να μας αποκαλείτε συλλογικά «φοροφυγάδες» και να μας κρεμάτε μια βαριά πέτρα στο λαιμό και να μας ρίχνετε στη θάλασσα. Βάζετε εμένα να πληρώσω άμεσους φόρους περισσότερους από έναν εφοπλιστή. Και αυτό το βαφτίζετε «διεύρυνση φορολογικής βάσης»! Έλεος πιά… Ντρέπεται ακόμα και η ντροπή…
ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΕΚΤΡΩΜΑΤΟΣ
ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΙΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΝΕΔΑΦΙΚΑ, ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΧΕΔΙΑ ΕΠΙ ΧΑΡΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΑΔΕΧΘΗΤΕ ΟΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ….ΜΗΝ ΜΑΣ ΦΟΡΤΩΝΕΤΕ ΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΟΔΗΓΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΤΕΛΙΚΗ ΔΕ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΚΑΤΙ
ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΠΑΡΑΞΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΟΠΟ
ΟΧΙ ΣΤΑ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΝ
ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΕΡΟΓΚΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ..ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΕΠΙ ΦΟΡΩΝ
ΟΤΑΝ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ…ΤΙ ΘΑ ΠΕΙΤΕ ΤΟΤΕ?
ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ…
Αν πράγματι σκοπός του παρόντος είναι η μείωση της φορολογίας για τους συνεπείς φορολογουμένους,τότε εφαρμόστε το πρώτα στο δημόσιο χρήμα που αποδίδετε σε όσους αμείβονται για τις υπηρεσίες του από το κρατικό ταμείο συμπεριλαμβανομένων και Εσάς που νομοθετείται χωρίς καμία εξαίρεση και τους συνταξιούχους του δημοσίου.
Να γίνονται όλες οι συναλλαγές όσων αμείβονται από το Ταμείο του Κράτους με χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής (πιστωτικών ή χρεωστικών ή προπληρωμένων καρτών ή μέσω e-banking ,pos, ώστε ούτε ένα Ευρώ από το δημόσιο χρήμα να μην δίδεται στην παραοικονομία .
Η επιλογή αυτή θα αποφέρει άμεση κερδοφορία στο Δημόσιο καθώς θα ξανά επιστρέφετε το ποσό που αποδόθηκε , Φορολογημένο .
Σε περίπτωση πλεονάζον ποσό που δεν γίνεται χρήση ανά έτος να τοποθετείτε στο Τραπεζικό σύστημα το οποίο μπορεί να ελεγχθεί (αμοιβαία , αποταμίευση κ.α). Σε περίπτωση που επιλέξει ο δημόσιος υπάλληλος να χρησιμοποιήσει μετρητά να επιβαρύνεται με φόρο, για το υπολειπόμενο ποσό .
Π.χ Ενας δημόσιος υπάλληλος ή συνταξιούχος πληρώνει 1000 ευρώ ανα έτος σε ένα σύνολο ελεύθερων επαγγελματιών(γιατρό ,δικηγόρο ,υδραυλικό εμπορο ,κτλ) .Δεν ζητάει απόδειξη κερδίζει το ΦΠΑ 240 ευρώ πληρώνει μετρητά .
Αν δεν πληρώσει ηλεκτρονικά ο επαγγελματίας δεν θα φορολογηθεί αρά χρησιμοποιεί το δημόσιο χρήμα προς όφελος του χωρίς καμία φορολογική επιβάρυνση.
Αν η επιλογή του κάθε εργαζόμενο στο δημόσιο είναι να πληρώσει μετρητά τότε ας αποδεχτεί ότι πρέπει να αποδώσει στο δημόσιο το φόρο που τον αναλογεί με την μεγαλύτερη φορολογική κλίμακα για τα 1000 ευρώ.
ΝΑΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΥΠΑΡΧΕΙ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΘΕΙ, ΑΛΛΑ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΑ, ΟΧΙ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ… ΔΩΣΤΕ΅ΙΣΧΥΡΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΖΗΤΑΝΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ, ΚΑΝΤΕ ΕΛΕΓΧΟΥΔ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ (ΜΥΚΟΝΟ, ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, ΖΑΚΥΝΘΟ, ΡΟΔΟ κλπ), ΑΦΟΥ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΕΤΕ ΔΡΑΣΤΙΚΑ, ΚΑΝΤΕ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ 30-40 ΜΕΡΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΣΕΖΟΝ…
Αξιότιμε Κε Υπουργέ θέλω να σας υπερτονίσω 2 θέμετα πριν μπω στην ουσία της υπόθεσης.
Ειμαι διαχειριστής μίας ΙΚΕ και πατέρας ενός αποφοίτου ΙΕΚ φοροτεχνικών, ο υιός μου ασχολείτο με Γ κατηγορίας βιβλία 18 χρονια πριν ανοίξουμε την εταιρεία. Ο Γιός μου αν και αψογος γνώστης ολου του φασματος ΑΕ ΙΚΕ ΕΠΕ δεν μπορεί να τήρησει τα βιβλία της ίδιας μας της εταίρείας εξαιτίας των συντεχνιών του ΟΕΕ και ενός νόμου του 1997 που αποφασίζει ποια σχολή θα μπορεί να ασκήσει επάγγελμα και ποιά οχι. Τα ΙΕΚ ιδρυθήκανε μετα το ΠΔ 340/98 και παρόλα αυτα ποτέ δεν απέκτησαν δικαίωμα σε Γ κατήγορίας βιβλία.
Εσείς εφόσον είσαστε γνώστης και της επαγγελματικής κατάρτισης και των συντεχνιών που λυμαίνονται το λογιστικό επάγγελμα γιατι δεν το διορθώνετε. Για τα κακώς κέιμενα δεν σας εξέλεξε ο Ελληνικός λαός.
Η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΘΟ κατέβασε το όριο τηρησης βιβλίων απο λογιστή στα 30.000,01 ευρω απο 100.000 που ήταν πριν αναλάβει ο συριζα. Μου φανταζει να ακολουθείτε ιδια πολιτική στο ανωτέρω? Πότε θα θεραπευτεί αυτή η αστοχία. Με ποιο δικαίωμα μου αφαιρεί το Υπουργειο το αυτονόητο να τηρώ μονος τα βιβλία της επιχείρησης μου. Στην πραματικότητα οι περισσότεροι «λογιστες» κανουν τρομερα λάθη χωρις να τιμωρούνται στην πράξη.
Η φοροδιαφυγή οργιάζει σε τομείς που γνωρίζει ηδη το υπουργέιο.
Σε ασφαλιστικά μετρα ενος πολίτη δεν γνωρίζει το υπουργείο οτι η αμοιβή αρχιζει απο 600 το δικόγραφο εως 1200 με την παρασταση? Ιδια αμοιβή σχεδόν ολοι και ανώτερη
Οταν ο αλλος δηλώνει το δικόγραφο 100 ευρω (τα παράβολα) δεν σας κάνει συμμέτοχους?
Γιατί οι υπάλληλοι του δημοσίου εχουν διπλές και τριπλές απολαβές απο του ιδιωτικου τομέα. Τους μισθους τους ποιος τους πληρώνει? Τα ριχνετε όλα στην δηθεν φοροδιαφυγή.. Οσο ενας υπαλληλος των 600 ευρω καλείται να πληρώσει τα 2000 μισθο ή συνταξη του δημοσίου υπαλλληλου.. παντα θα σας φταίει η φοροδιαφυγή.
Επαναφερτε τον ΜΣΜΚ και ΜΣΚΚ και προσλάβετε ικανους ελεγκτες απο σχολές ειδικότητας λογιστικής και οχι μέλη του ΟΕΕ συνήθως μην γνωρίζοντες το αντικέιμενο
Με εκτίμηση
Ανδρεόπουλος Δημήτριος
Μέχρι πέρσι τον Σεπτέμβριο είχα επί 26 σχεδόν χρόνια ένα μικρό κατάστημα, επειδή από το 2001 με την είσοδο μας στον «παράδεισο» του €, περνάμε συνεχείς κρίσεις, δεν μπορούσα να κρατήσω άλλο ανοιχτό το μαγαζί. Ήμουν συνεπής όταν έκλεισα δεν χρωστούσα ούτε 1€ ούτε στην εφορία, ούτε στον ΕΦΚΑ, ούτε σε πάροχο ενέργειας, ούτε σε προμηθευτή, ούτε ενοίκια, ούτε πουθενά και ναι όσο απίστευτο και αν σας φαίνεται ο τζίρος μου ήταν κάτω των δέκα χιλιάδων ευρώ. Θα μου πείτε πως τα κατάφερνα, ζούσα με τους γονείς μου και δεν είχα επιπλέον έξοδα, αν είχα οικογένεια…;;;
1. Ναι φοροδιαφυγή υπάρχει και πρέπει να την πιάσετε, αλλά όχι οριζόντια, έτσι μόνο τα … σας θα πιάσετε, τίποτα άλλο.
2. Καταργήστε ΑΜΕΣΑ το χαράτσι του τέλους επιτηδεύματος και δημιουργήστε φορολογικές ζώνες με βάση τα πληθυσμιακά κριτήρια, την διάρκεια της τουριστικής περιόδου καθώς και τους επαγγελματικούς κλάδους.
Έτσι κάτι μπορεί να γίνει…
Και λίγα βάζεις 24000 ευρώ πρέπει να το πας .εγώ έχω ένα καφενείο σε μικρό χωριό που δεν κάνω τζίρο 15000 .πως θα πληρώσω. Και προτού προλάβεις να πεις πως ζω έχω και 70 στρεματα χωράφια που τα δουλεύω και 15 δεν παίρνω ένα μισθό δικό σας .
Μετά από τόσα χρόνια, είναι ίσως η πρώτη φορά που ένα τεράστιο μέρος ελ. επαγγελματιών (η πλειοψηφία κατ’ εμέ) θα μπει, έστω και βελούδινα, στο δόκανο της εφορίας. Για όσους πληρώνουμε φόρο και για το τελευταίο ευρώ, το 9% είναι και πάλι άδικο αλλά είναι καλύτερο από το τίποτα. Θα μεταφέρω την πρόταση ενός άλλου φίλου εδώ: Ένας μισθωτός ή συνταξιούχος με ετήσιο εισόδημα μέχρι 20,000 ευρώ (Υπάρχουν εκατομμύρια ) δεν θα προτιμήσει να πληρώσει εργασία επιβαρυμένη με ΦΠΑ 24% γιατί το πολύ πολύ να του επιστραφεί το 20% και μετά από ένα χρόνο, ενώ θα επιβαρυνθεί με τουλάχιστον 24% .
ΑΡΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ ΣΕ ΑΠΟΤΥΧΙΑ.
Η πρότασή μου έχει ως εξής : Ο κάθε μισθωτός ή συνταξιούχος να μπορεί να δηλώνει τα στοιχεία της απόδειξης ή τιμολογίου που θα παίρνει, σε πλατφόρμα που θα δημιουργήσει η ΑΑΔΕ, (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, ημερομηνία, ποσό), και τα δικά του στοιχεία ( ΙΒΑΝ λογ, ΑΦΜ). Η ΑΑΔΕ να του επιστρέφει ΦΠΑ 30%. Δλδ εάν σε εργασία 100 ευρώ επιβαρύνεται με 24 ευρώ το κράτος θα του επιστρέφει τον ΦΠΑ του των 124 ευρώ, δλδ 28 ευρώ .
Ο μισθωτός-συνταξιούχος θα κερδίζει 4 ευρώ, το κράτος σε καμπάνια θα κοκορεύεται ότι επιστρέφει ΦΠΑ 30%. Το ίδιο το κράτος στην περίπτωση που δεν κόβεται απόδειξη ή τιμολόγιο δεν παίρνει τίποτα ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα έχει να φορολογήσει ένα εισόδημα 96 ευρώ, (100-4=96 ευρώ), με συντελεστές από 9% έως 45%, κερδίζοντας δηλαδή από 4,6 ευρώ έως 43 ευρώ.
Καμία ανοχή/υποχώρηση δεν θα ήθελα να δω στις πιέσεις όλων αυτών των συνταχνιών
Νίκος
Επιπλέον κίνητρα για τους πολίτες να ζητάνε απόδειξη ή να πληρώνουν ηλεκτρονικά ειδικά για ιατρική δαπάνη. Δεν φαινεται να υπάρχει καμία μέριμνα για την (τεράστια) φοροδιαφυγή στον τομέα της ιδιωτικής υγείας ενώ το τεκμήριο εισοδήματος δεν θα αγγίξει ούτε στο ελάχιστο ιδιώτες γιατρούς.
Αξιότιμοι κύριοι,
Εργάζομαι ως σύμβουλος μηχ/σης επιχειρήσεων και όλα μου τα έσοδα είναι τιμολογημένα, συνεπώς τα μέτρα σας δεν μου δημιουργούν κανένα πρόβλημα, αντιθέτως θα έχω όφελος και από τη μείωση του φόρου επιτηδεύματος και από την αύξηση των φορολογητέων εσόδων. Παρόλα αυτά είμαι απολύτως αντίθετος για σειρά λόγων. Το ότι λαμβάνετε οριζόντια μέτρα είναι κατ’ αρχάς ομολογία αποτυχίας του περίφημου myData και των δυνατοτήτων διασταύρωσης και ελέγχων ικανών να περιορίσουν τη φοροδιαφυγή, ομολογία ότι άλλο η θεωρία που επικαλούμαστε (φιλελευθερισμός και νέες τεχνολογίες) και άλλο η πράξη (εφαρμογή μέτρων που θα μπορούσε να είχε πάρει κυβέρνηση το 1930 ή ο Αλί Πασάς), δείγμα αυτοσχεδιασμών στην οικονομία και αντιφάσεων (καταργούμε τα τεκμήρια ως άδικα και εφαρμόζουμε οριζόντια μέτρα δίχως κριτήρια) και πολλά ακόμη που μου δείχνουν ότι υπάρχει ανάγκη εσόδων και η κατάσταση στην οικονομία ή οι ικανότητές σας δεν είναι αυτές που διαφημίζετε. Κυρίως όμως φανερώνουν την απόφασή σας να μετατοπιστεί η πίεση από τη συζήτηση για σύλληψη της φοροδιαφυγής στην κατεύθυνση ‘να τα πάρουμε και από τους ελεύθερους επαγγελματίες’, ώστε να αφήσετε ανέγγιχτους τους μεγάλους φοροφυγάδες (όπως βοηθάτε όσους κληροδοτούν μεγάλη ακίνητη περιουσία) εν γνώση σας βεβαίως ότι θα θυσιαστούν όσοι πράγματι δεν έχουν τα ελάχιστα έσοδα που απαιτείτε. Και βεβαίως θα σας δώσουν τη δυνατότητα μελλοντικά να παρουσιαστείτε ως φιλολαϊκοί όταν θα τα αποσύρετε όπως γίνεται με την απόσυρση των μέτρων για τα τεκμήρια.
Επί της ουσίας θα διατυπώσω τρεις μόνο παρατηρήσεις/ερωτήσεις:
Α) Το όποιο κέρδος του επγγελματία δεν έχει σχέση με τα χρόνια που ασκεί το επάγγελμα. Αυτό ίσως ισχύει για τα πρώτα 5-10 χρόνια αλλά μετά μεγαλώνοντας υπάρχουν πολλοί λόγοι εύκολα αντιληπτοί για να έχεις χαμηλότερο, όχι υψηλότερο εισόδημα. Απο μια ηλικία άλλωστε και μετά δεν έχεις επιλογή να αλλάξεις και να ξεκινήσεις κάτι άλλο, κάποιοι δουλεύουν για να συμπληρώσουν ένσημα για να πάρουν σύνταξη. Αφαιρέστε τη σύνδεση εισοδήματος-τριετιών, είναι πέρα για πέρα άδικη!!
Β) Όταν κάποιος έχει πρόβλημα υγείας ο ίδιος ή το παιδί του και έχετε την υγεία στα χάλια που ξέρουμε όλοι, τον ωθείτε να πάει σε ιδιώτη γιατρό. Πώς φαντάζεστε ότι κάποιος που καλά-καλά δεν έχει να πληρώσει την αμοιβή του γιατρού θα πληρώσει και το 24% του ΦΠΑ που ζητάτε; Θεωρώ ότι σκοπίμως δεν το μειώνετε πχ σε ένα 6% διότι σ’ αυτή την περίπτωση ο κόσμος θα συμμορφωνόταν και προφανώς δεν θέλετε να φορολογήσετε τους (μεγαλο-)γιατρούς. Ενώ τώρα με τα 10.900€ το χρόνο αυτοί μια χαρά θα είναι και εσείς θα βγείτε και από πάνω ότι τους φορολογήσατε δήθεν. Το ίδιο ισχύει για δικηγόρους, μάστορες κλπ. Με 24% ΦΠΑ και όταν οι ίδιοι ομολογείτε ότι ο κόσμος περνάει δύσκολα πώς περιμένετε να συμμορφώνεται; Αν θέλατε να μειώσετε τη φοροδιαφυγή και να δημιουργήσετε φορολογική συνείδηση και εμπιστοσύνη στο κράτος θα μειώνατε τους συντελεστές σε συγκεκριμένες κατηγορίες σε ποσοστό που να μπορεί να πληρώσει ο κόσμος και θα είχατε αύξηση των εσόδων χωρίς καμιά ανάγκη για οριζόντια μέτρα, συνεπώς μάλλον δεν είναι αυτός ο στόχος σας.
Γ) Θυμόμαστε όλοι τη γιαγιά με τα τερλίκια πάνω στην οποία έπεσε βαρύς ο πέλεκυς της ΑΑΔΕ αφού αυτή έφταιγε που το ελληνικό κράτος χάνει δις κάθε χρονο από τη φοροδιαφυγή (τα μικρά ψαράκια δεν μπορούν να πληρώσουν διαπρεπείς δικηγόρους ώστε να μην πληρώσουν ποτέ τίποτα όπως κάνουν τα μεγάλα ψάρια). Αυτή λοιπόν θα έπρεπε να ανοίξει βιβλία, αλλά πόσα περιμένετε ότι θα βγάζει το χρόνο; Λοιπόν αν κάποιος λόγω ηλικίας, προβλημάτων, ικανοτήτων ή φιλοσοφίας ζωής θέλει ή μπορεί να εργάζεται μόνο περιστασιακά τι θα πρέπει να κάνει μετά την ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου; Είναι αδύνατον να μην έχετε αυτή την περίπτωση υπόψη σας και θεωρώ ότι συνειδητά τον καταδικάζετε είτε να σταματήσει και να μην έχει και αυτό το ελάχιστο εισόδημα είτε να καταφύγει σε μαύρα ώστε να μπορείτε μετά να τον «ξεσκίσετε» κατά το κοινώς λεγόμενο. Δεν το θεωρώ απλώς άδικο ή αβλεψία, αυτό το θεωρώ συνειδητό και ανάλγητο σε βάρος των πραγματικά αδυνάμων. Κανείς άλλωστε δεν έχει δικαίωμα να επιβάλει τον τρόπο ζωής στον άλλο και θα υπάρξουν δικαστήρια και εντάσεις που κάθε άλλο παρά θετικό κλίμα για τη κυβέρνησή σας θα δημιουργήσουν.
Θα ήθελα απαντήσεις, τουλάχιστον στα (Α) και (Γ), για το (Β) ξέρω ότι δεν πρόκειται να αλλάξετε για να μην φορολογήσετε τους μεγάλους.
Με εκτίμηση,
Νίκος Π. Μάγκος
Κυρίες και κύριοι του Υπουργείου των Οικονομικών:
Αν νομίζετε ότι με το φορολογικό σας νομοσχέδιο θα πατάξετε την φοροδιαφυγή που σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος μπορέι να ανέρχεται ακόμα και σε 40 δισ. ευρώ, πλανάσθε πλάνην οικτράν.
Προφανώς και γνωρίζετε, πολύ καλά μάλιστα, ότι δεν φοροδιαφέυγουν μόνον ωρισμενοι Ελ.Επ. Υπάρχουν και πολλοί άλλοι όπως άνεργοι, επαγγελματικά αδήλωτοι, μισθωτοί ημιαπασχολούμενοι, εκπαιδευτικοί, κλπ.
Αφού στο κάτω-κάτω θεσπίσατε το MyData και το καταστήσατε υποχρεωτικό με όποιο πρόσθετο λογιστικό κόστος συμμόρφωσης επιβάλλατε στον Ελ.Επ. και στις ατομικές επιχειρήσεις, βασισθείτε σε αυτό και προβείτε στις απαραίτητες ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για να δείτε τότε ποιά είναι τα πραγματικά εισοδήματα τους. Σίγουρα θα βγούν πολλά συμπεράσματα και ακόμα πιό σίγουρα θα προκύψουν αρκετοί νέοι φόροι που θα είναι και ΔΙΚΑΙΟΙ. Δεν χρειάζεται να καταφεύγετε σε αντισυνταγματικές, δυσνόητες και άδικες ρυθμίσεις σε βάρος των Ελ.Επ. και των ατομικών επιχειρήσεων. Για να πετύχετε τι; Να εισπράξετε όπως εσείς οι ίδιοι λέτε μόνον 600 εκατομμύρια παραπάνω φόρους δηλαδή λιγότερο από το 1% των ετήσιων κρατικών δαπανών);
Αυτό που σας προτείνω είναι το εξής:
1. Ηλεκτρονικές διασταυρώσεις βάσει των στοιχέιων του myData.
2. Υποχρεωτική τήρηση ΔΙΠΛΟΓΡΑΦΙΚΩΝ λογιστικών βιβλίων από όλους τους Ελ.Επ. και τις ατομικές επιχειρήσεις και βιβλίο αποθήκης για τις εμπορικές επιχειρήσεις.
3. Ανα τίμηνο αποστολή των ισοζυγίων (δευτεροβαθμίων λογαριασμών) στην ΑΑΔΕ
4. Υποχρεωτική τήρηση στην Τράπεζα χωριστού τραπεζικού λογαρισμού του Ελ.Επ. για την επαγγελματική του δραστηριότητα
5. Κατάρτιση ετήσιου ισολογισμού για κάθε Ελ.Επ. και ανάρτηση του στο ΓΕΜΗ
6. Συνυπευθυνότητα του λογιστή που καταρτίζει την επαγγελματική φορολογική δήλωση του Ελ.Επ. για την ορθότητά και την πιστότητά της.
7. Κατάρτισξη λίστας όλων των τύπων δαπανών που δύναται ο Ελ.π. και η ατομική επιχέιριση να εκπέσει από τα έσοδα της.
8. Υποχρεωτική φορολογική αναμόρφωση κατά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης με βάση την παραπάνω λίστα.
9. Αντικειμενικά τεκμήρια διαβίωσης με βάση κυρίως την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος (σε kWh), καυσίμων (σε λίτρα) και την προσαύξηση περιουσίας.
10. Εξορθολογισμός των φορολογικών συντελεστών!!! Ενιαίοι για όλους.
Και ένα σχόλιο για τον φίλτατο κ. Υπουργό: Προσέξτε πολύ για να μην χαρακτηρισθείτε ως ο «Κατρούγκαλος» της ΝΔ. Αφού καταθέσατε το νομοσχέδιο αυτό, φτιάξτέ το σωστά τουλάχιστον!!
Όπως θα έπρεπε να γνωρίζετε, το υπό ψήφιση νομοσχέδιο αντίκειται ευθέως στις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της προστασίας στο δικαίωμα εργασίας, περιουσίας αλλά και των αρχών της ισότητας και αναλογικότητας, αφού μια τέτοια επίπεδη νομοθετική ρύθμιση παραγνωρίζει και αδιαφορεί για την διαφορετικότητα και ιδιαιτερότητα διαφόρων ευπαθών ομάδων (εργαζόμενους γονείς που υποαπασχολούνται, ασθενείς ή ανάπηρους που αδυνατούν να εργασθούν σε πλήρες ωράριο, άτομα που παράλληλα διενεργούν σπουδές κα) όπως επίσης περιορίζει ελεύθερα το δικαίωμα επιλογής και αυτοπροσδιορισμού του καθενός ελεύθερου επαγγελματία να καθορίσει ο ίδιος το χρόνο/έκταση και ένσταση της εργασίας του. Είναι απορίας άξιον γιατί στοχοποιούνται οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν ήδη ενεργή δραστηριότητα και τζίρο και δεν γίνεται καμιά ενέργεια ως προς το να παταχθεί η φοροδιαφυγή σ’ αυτούς που δεν έχουν καν έναρξη και εμφανίζονται μακροχρόνια άνεργοι. Έχει κανείς την εντύπωση ότι ένας υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, κομμωτής, τεχνίτης, εργοθεραπευτής, καθηγητής κλπ δεν μπορεί να εργασθεί και να μην έχει καν έναρξη στην εφορία; Επίσης ας μας ενημερώσει το Υπουργείο σας τι ελέγχους έχει κάνει τόσο χρόνια σε όλους αυτούς που δηλώνουν μηδενικό εισόδημα ή ζημίες και όλους αυτούς που δεν έχουν εργασθεί ποτέ τους. Αυτό που θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη σας είναι ότι το παρόν νομοσχέδιο θα φέρει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα. Όσοι μπορούν θα κάνουν διακοπή και θα δουλεύουν εντελώς μαύρα, θα εκτιναχθεί η ανεργία στα ύψη, ο ΕΦΚΑ θα χάσει πόρους από όσους κατέβαλαν εισφορές για να έχουν μια ασφαλιστική κάλυψη. Φυσικά δε ακόμη πιο σημαντική επίδραση θα έχει στο πρόβλημα υπογεννητικότητας της Ελλάδος αφού οι πολίτες θα πρέπει να επιλέξουν αν θα κάνουν οικογένεια ή θα ασκήσουν επάγγελμα αφού προφανώς στο εξής δεν θα είναι εφικτό να συνδυαστούν.
Διαπράττετε έγκλημα σε βάρος των φορολογούμενων πολιτών και δη των ελεύθερων επαγγελματιών που επί 13 χρόνια σηκώνουν τα βάρη των μνημονίων & της κρίσης. Εντελώς ισοπεδωτικά τους βάζετε στο ίδιο τσουβάλι και τους τσακίζετε. Με αναγκάσατε υπό το βάρος της κρίσης να βάλω λουκέτο στην έντυπη τοπική εφημερίδα μου (Ανεξάρτητος & Διπλωματικός Παρατηρητής) την οποία εκδίδω από το 1997. Από τον Μάρτιο του 2023 (όταν και την έκλεισα) κρατώ ανοιχτό το ΑΦΜ μου ως αυτοαπασχολούμενος, πληρώνω με δυσκολία τον ΕΦΚΑ ώστε να συμπληρώσω τα συντάξιμα χρόνια μου (είμαι 60 ετών). Κι έρχεστε τώρα, να με φορολογείτε με ελάχιστο εισόδημα 10.920€!!! Είναι ή δεν είναι έγκλημα αυτό που κάνετε σε μένα και σε όσους βρίσκονται σε ανάλογη θέση; Ενώ πρακτικά δεν έχω εισόδημα και πασχίζω να βγω έντιμα στην σύνταξη, με ρίχνετε στον καιάδα θεωρώντας ότι έχω ετήσιο εισόδημα 10.920 €! Με λίγα λόγια με υποχρεώνετε να κλείσω τα φορολογικά μου βιβλία και να βγω στην ανεργία-χωρίς να μπορέσω να εργαστώ ποτέ-σε αυτή την ηλικία! Tέτοια νομοσχέδια εξοντώνουν τους πολίτες! Ντροπή!
Κύριοι,
Στην προσπάθειά μου να συμβάλλω και εγώ στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής από τους ελεύθερους επαγγελματίες σας υποβάλλω την πρότασή μου, έχοντας να παρατηρήσω το εξής : Ένας μισθωτός ή συνταξιούχος με ετήσιο εισόδημα μέχρι 20,000 ευρώ (Υπάρχουν εκατομμύρια ) δεν θα προτιμήσει να πληρώσει εργασία επιβαρυμένη με ΦΠΑ 24% γιατί το πολύ πολύ να του επιστραφεί το 20% και μετά από ένα χρόνο, ενώ θα επιβαρυνθεί με τουλάχιστον 24% .
ΑΡΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ ΣΕ ΑΠΟΤΥΧΙΑ.
Η πρότασή μου έχει ως εξής : Ο κάθε μισθωτός ή συνταξιούχος να μπορεί να δηλώνει τα στοιχεία της απόδειξης ή τιμολογίου που θα παίρνει, σε πλατφόρμα που θα δημιουργήσει η ΑΑΔΕ, (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, ημερομηνία, ποσό), και τα δικά του στοιχεία ( ΙΒΑΝ λογ, ΑΦΜ). Η ΑΑΔΕ να του επιστρέφει ΦΠΑ 30%. Δλδ εάν σε εργασία 100 ευρώ επιβαρύνεται με 24 ευρώ το κράτος θα του επιστρέφει τον ΦΠΑ του των 124 ευρώ, δλδ 28 ευρώ .
Ο μισθωτός-συνταξιούχος θα κερδίζει 4 ευρώ, το κράτος σε καμπάνια θα κοκορεύεται ότι επιστρέφει ΦΠΑ 30%. Το ίδιο το κράτος στην περίπτωση που δεν κόβεται απόδειξη ή τιμολόγιο δεν παίρνει τίποτα ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα έχει να φορολογήσει ένα εισόδημα 96 ευρώ, (100-4=96 ευρώ), με συντελεστές από 9% έως 45%, κερδίζοντας δηλαδή από 4,6 ευρώ έως 43 ευρώ. Ευχαριστώ που μου δίνετε γη δυνατότητα να διατυπώσω την πρότασή μου .
Ένα νομοσχέδιο λοιπόν που υποχρεώνει (α) τους μικρομεσαίους (ακόμα και αυτούς χωρίς υπάλληλο) να φορολογούνται σε εισόδημα που σε πολλές περιπτώσεις είναι μεγαλύτερο από το πραγματικό τους και (β) τους μεγάλους να φορολογούνται για ένα εισόδημα υποπολλαπλάσιο του πραγματικού τους. Και όλα αυτά γιατί δεν έχουμε ισχυρό έλεγχο της φοροδιαφυγής… Δηλαδή ένας δικηγόρος ή γιατρός που βγάζει 60-80κ και δήλωνε 8κ τώρα θα φορολογείται για 10κ; Ενώ ένας πωλητής που με το ζόρι βγάζει 8κ θα φορολογείται για 10κ; Εξαιρετικό μέτρο!
Μπορείτε να επαναφέρετε πάλι τους συντελεστές Μ.Κ.Κ. και να γίνετε η φορολόγηση με αυτούς για όλες τις επιχειρήσεις, να γίνονται δεκτά τα έξοδα με Τιμολόγια και ένα ποσοστό με αποδείξεις λιανικής αρκεί αυτές να έχουν εξοφληθεί με κάρτα της επιχείρησης και εάν το κέρδος που προκύπτει από τη διαφορά εσόδων-εξόδων είναι μικρότερο από τον συντελεστή να φορολογείται με το κέρδος που προκύπτει από τον συντελεστή και το ίδιο εάν προκύπτει ζημία. Όσον αφορά τις εξοφλήσεις μόνο με μετρητά άνω των 500,00 σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό δεν είναι εφικτό διότι σε κάποια επαγγέλματα, όπως της λαχαναγοράς που θα πάει ο έμπορός της λαϊκής αγοράς στις 5:00 το πρωί να αγοράσει και θα σχολάσει στις 4:00 το απόγευμα, δεν είναι δυνατόν να πάει στην Τράπεζα να κάνει εξόφληση μόνο εάν υποχρεωτικά να εξοφλεί με κάρτα αλλά σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να έχει και το ανάλογο όριο συναλλαγών. Θα μπορούσε να είναι υποχρεωτική η έκδοση αποδείξεων είσπραξης και αποστολή τους στα myData, για την αναγνώριση της συναλλαγής.