19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.

Ποιες άλλες προτάσεις έχετε για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής;

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 22:05 | Βασίλης Τ.

    Πιστεύω ότι το καλύτερο φορολογικό σύστημα είναι αυτό που δεν τιμωρεί τον τίμιο φορολογούμενο και που ενθαρρύνει την ειλικρινή δήλωση εισοδήματος.

    Αυτό επιτυγχάνεται με ήπια φορολόγηση αλλά πολύ σκληρά πρόστιμα στις παραβάσεις.

    Επίσης, λίγο πολύ όλοι ξέρουμε ποιοι κλέβουν συστηματικά το ΦΠΑ και μάλιστα μιλάμε για τεράστια ποσά.

    1) Κέντρα διασκέδασης
    2) Γιατροί
    3) Υδραυλικοί
    4) Ηλεκτρολόγοι
    5) Έμποροι καυσίμων

    Είναι πανεύκολο να εντοπιστούν τέτοιες παραβάσεις όταν πρόκειται για μη κόψιμο αποδείξεων. Το δύσκολο είναι να ελέγξετε όσους εφοριακούς τα καλύπτουν προς χάριν προσωπικού κέρδους.

    Εντούτοις, με μεγάλη μου χαρά άκουσα σήμερα ότι σε έναν δικηγόρο επιβλήθηκε πρόστιμο 50.000 ευρώ για μη κόψιμο απόδειξης. Μακάρι να ακούμε τέτοια νέα για τις παραπάνω κατηγορίες. Αυτό δίνει κίνητρο στους χαμηλόμισθους και τους χαμηλοσυνταξιούχους να συνεχίσουν τον αγώνα τους.

    Και τέλος:

    Αντί για αύξηση στους φόρους καυσίμων, διαλύστε το λαθρεμπόριο καυσίμων!

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 21:52 | ΧΡΗΣΤΟΣ. K

    ΕΛΕΓΚΤΗΣ ΔΟΥ

    ΕΠΙ ΣΕΙΡΑ ΕΤΩΝ ΟΤΑΝ ΙΣΧΥΑΝ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΟ ΔΡΧ
    ΕΦΕΡΝΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΕΙΧΑΜΕ ΜΙΑ ΣΑΚΟΥΛΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΕΤΟΥΣΑΜΕ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΓΙΑΤΙ ΑΦΕΝΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΘΟΥΝ .

    ΑΝ ΙΣΧΥΕ ΤΟΤΕ ΜΕ ΤΟ ΕΚΚΑΤΟΜΥΡΙΟ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝ ΖΗΤΗΘΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΠΟΥ ΣΥΛΛΕΓΟΥΝ ;;;;

    ΒΡΕΙΤΕ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑΙ ΔΩΣΤΕ ΚΙΝΗΤΡΑ (ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ)ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ .

  • Όψεις της εκπαιδευτικής παραοικονοµίας
    Οι ιδιωτικές εκπαιδευτικές δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών αποτελούν ένα σηµαντικό ποσοστό
    του οικογενειακού προϋπολογισµού το οποίο κυµαίνεται τα τελευταία χρόνια από 1,6% έως 2,4% και µας
    κατατάσσει πρώτους µε υπερτετραπλάσια ποσοστά του µέσου όρου µεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής
    Ένωσης .Η ετήσια έρευνα της ICAP για το 2008 προσδιορίζει το ποσό σε 1,8 δις € ετησίως µε την
    επισήµανση ότι ένα πολύ σηµαντικό µέρος των δαπανών αυτών γίνεται χωρίς παραστατικά , φόρους και
    εισφορές .
    Η εκπαιδευτική αυτή παραοικονοµία καταγράφεται κατά κανόνα στις οικογενειακές δαπάνες για
    ιδιαίτερα µαθήµατα που αφορούν την εκµάθηση ξένων γλωσσών αλλά και την προετοιµασία των µαθητών σε
    όλες τις βαθµίδες της εκπαίδευσης. Αδιόριστοι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, καθηγητές µε µερική
    απασχόληση σε φροντιστήρια, διορισµένοι καθηγητές του δηµοσίου, µέλη του διδακτικού προσωπικού τις
    τριτοβάθµιας και φοιτητές διαφόρων σχολών έχουν τα ιδιαίτερα µαθήµατα ως κύρια η συµπληρωµατική
    εργασία.
    Πέρα από το γεγονός ότι πολλές έρευνες αµφισβητούν τα ιδιαίτερα µαθήµατα ως προς την
    παιδαγωγική και µαθησιακή τους αποτελεσµατικότητα η έκταση του φαινοµένου έχει ανησυχήσει τους
    ιθύνοντες αλλά και όλους τους φορείς που νοµίµως παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες και πλήττονται
    ευθέως από τον αθέµιτο ανταγωνισµό της « µαύρης παιδείας» η οποία προσδιορίζεται στο 30% των
    µαθητών της δευτεροβάθµιας και σε απροσδιόριστα υψηλό ποσοστό µαθητών που καταφεύγουν σε µη
    νόµιµες υπηρεσίες για την εκµάθηση ξένων γλωσσών.
    Αν σε όλα αυτά προστεθεί και το γεγονός ότι η εκπαιδευτική αυτή παραοικονοµία ασκείται άνευ
    ελέγχου και πιστοποίησης µε αποτέλεσµα να διδάσκουν Αγγλικά άνθρωποι χωρίς επάρκεια ή Ελληνικά και
    Μαθηµατικά άνθρωποι χωρίς πτυχίο προβάλλει αδήριτη η ανάγκη ρεαλιστικών λύσεων νοµιµότητας.
    Το φαινόµενο µπορεί να περιορισθεί αν η συντεταγµένη πολιτεία θεσπίσει και ενεργοποιήσει άµεσα :
    Κίνητρα φοροαπαλλαγής για τους γονείς των µαθητών που κάνουν ιδιαίτερα µαθήµατα µε την κατάθεση
    νόµιµων παραστατικών.
    Δηµόσιο µητρώο πιστοποιηµένων καθηγητών οι οποίοι παραδίδουν ιδιαίτερα µαθήµατα της ειδικότητας
    τους ως ασφαλισµένοι και διαπιστευµένοι ελεύθεροι επαγγελµατίες.
    Εκστρατεία ενηµέρωσης και ευαισθητοποίησης των συναλλασσόµενων µε αµοιβαία την ωφέλεια καθώς
    στο χώρο της εκπαιδευτικής παραοικονοµίας είναι εγκλωβισµένοι χιλιάδες καθηγητές οι οποίοι αναζητούν
    ασφάλιση εναγωνίως από παράπλευρες ενασχολήσεις ως ωροµίσθιοι, ως αναπληρωτές και στα
    φροντιστήρια.
    Ενεργοποίηση του θεσµικού πλαισίου που απαγορεύει ρητά την «µαύρη παιδεία» εκείνων που
    παρανοµούν και στρατολογούν την πελατεία τους µε το δέλεαρ της προφορικής και γραπτής
    βαθµολογίας
    ΤΕΩΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΕΦΕ

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 21:12 | Ελευθ.Ελευθεριαδης

    ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ…
    ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΣΑΦΩΣ ΟΡΙΖΕΙ:ΟΛΟΙ ΕΙΜΕΘΑ ΙΣΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ(ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΙΜΕΘΑ ΙΣΟΙ) ΕΚΑΣΤΟΣ ΕΙΣΦΕΡΕΙ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΒΑΡΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ.ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΙΡΑ -ΟΧΙ ΑΣΚΟΠΑ-ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ :ΠΡΩΤΑ ΙΣΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ.
    ΕΡΩΤΗΣΗ :ΣΕ ΠΟΙΟ ΝΟΜΟ -ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΠΕΡΙ ΙΣΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ-ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ
    ΟΤΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΠΑΙΔΙ -ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ-ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.ΤΩΝ ΕΛΠΕ.ΟΛΠ Κ.Λ.Π, .ΚΛ.Π.ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΟΝΟΣ ΕΠΩΝΥΜΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ;ΜΕ ΠΟΙΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ Ο «ΛΕΓΟΜΕΝΟΣ «ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΒΟΥΛΗΣ ΒΟΛΕΨΕ ΔΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΑ
    ΑΡΚΕΤΟΥΣ «ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΥΣ:
    ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ,ΤΟ ΕΣΧΕΣ ΝΑ ΜΗ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΑΣ:
    ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΥΠΕΡΟΓΚΕΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΝΑ ΜΗ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΔΟΕ:
    ΓΙΑΤΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΜΟΛΙΣ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΤΟΥΣ,ΤΟΝ ΑΔΕΛΦΟ ΤΟΥΣ,ΤΗΝ ΑΝΑΗΨΙΑ ΤΟΥΣ Κ.Λ.Π.ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥΣ ΕΝΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΥΘΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΠΑΣΠΑΣΘΟΥΝ ΓΙΑΥΤΗ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ;
    ΑΣ ΜΗ ΚΡΥΒΟΜΑΣΤΕ,Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΟΤΑΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ, ΕΝΩ ΕΣΕΙΣ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΤΟ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΜΑΓΓΙΑ ΣΑΣ….
    (ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ)
    Υ,Γ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΜΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΟΥΤΕ ΜΟΥ ΠΑΕΙ ,ΝΑ ΚΛΕΒΩ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ και καλες γιορτες ε.ε. 24-12-09

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 21:10 | Gouloudis Stilianos

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΜΕ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΑ

    Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΑ, ΓΙΑΤΙ?

    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΙΜΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΗΣ ΚΑΛΩ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ Η ΖΗΜΙΑ ΕΙΝΑΙ 200 ΕΥΡΟ – ΖΗΤΑΩ ΑΠΟΔΕΙΞΗ – ΜΟΥ ΛΕΕΙ 240
    ΑΡΑ ΤΟΥ ΛΕΩ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕ ΚΟΨΕΙ.

    ΟΔΟΝΤΟΓΙΑΤΡΟΣ ΜΟΥ ΖΗΤΑΕΙ 12ΟΟ ΕΥΡΩ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ 1448 ΕΥΡΩ ΑΡΑ ΤΟΥ ΛΕΩ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕ ΚΟΨΕΙ

    ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ

    ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111

    ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ?

    ΤΟ ΕΚΔΙΔΕΙ Η ΕΦΟΡΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕ ΦΥΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΠΛΟΤΥΠΟ ΕΝΑ ΑΠΟΚΟΜΜΑ Ο ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΗΣ ΕΝΑ Ο ΠΑΡΟΧΕΑΣ (ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ) ΕΝΑ Η ΕΦΟΡΙΑ.

    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
    Ο ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΣ ΜΟΥ ΖΗΤΑΕΙ 200 ΕΥΡΩ ΤΟΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟ ΝΑ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΜΟΥ – ΚΟΒΕΙ ΜΕ ΦΠΑ 240 – ΜΕ ΤΟ ΑΠΟΚΟΜΑ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ ΠΗΓΑΙΝΩ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΡΑΤΙΚΗ Η΄ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΝΩ ΠΙΣΩ ΤΟ ΦΠΑ.

    ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΖΗΤΑΕΙ ΤΟΝ ΦΠΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΡΟΧΕΑ ΟΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΑΠΟΚΟΜΜΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΕΙ.

    ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΑΠΟΚΟΜΜΑ ΤΟ ΒΑΖΩ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΟΥ ΔΗΛΩΣΗ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΕΧΩ ΕΚΠΤΩΣΗ ΦΟΡΟΥ

    ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ

    ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ
    ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΣΠΡΑΤΕΙ ΤΟΝ ΦΠΑ ΑΦΟΥ ΤΟΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ – ΜΑ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΙΩΣ ΔΕΝ ΕΙΣΠΡΑΤΕΙ ΦΠΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΚΟΒΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ.

    ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ
    ΘΑ ΦΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΡΑ ΘΑ ΑΝΕΒΕΙ Ο ΑΜΕΣΟΣ ΦΟΡΟΣ ΤΟΥΣ
    ΜΕ ΤΙΜΗ ΓΟΥΛΟΥΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
    ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 21:20 | Δημήτρης Πετκόπουλος

    2ο σχόλιο : Η επόμενη παρατήρησή μου αφορά την αναδιάρθρωση που πρέπει να γίνει στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών. Εκεί πρέπει να δοθεί το μεγάλο βάρος. Το ένα σκέλος αφορά την βελτίωση των πληροφοριακών συστημάτων και την δυνατότητα συλλογής στοιχείων για τον κάθε φορολογούμενο για την διενέργεια διασταυρώσεων και το δεύτερο την λειτουργία των υπηρεσιών σε νέα βάση.
    Κατά την ταπεινή μου άποψη πρέπει να διαχωριστούν οι υπηρεσίες είσπραξης και εξυπηρέτησης καθώς και τα δικαστικά τμήματα από τις ελεγκτικές υπηρεσίες . Δεν είναι δυνατόν σήμερα κάποιος για να πληρώσει τις ασφαλιστικές του εισφορές τις δημοτικές του εισφορές και τις φορολογικές του υποχρεώσεις να πρέπει να τρέχει σε όλα τα σημεία του ορίζοντα όλη την ημέρα. Με τον ΑΦΜ του από ένα σημείο έισπραξης να μπορεί να πληρώσει όλες του τις υποχρεώσεις προς οποιονδήποτε δημόσιο φορέα.
    Οι σημερινές ΔΟΥ και Ελεγκτικά κέντρα να συνενωθούν σε μεγαλύτερες υπηρεσίες και ο σκοπός τους να είναι αμιγώς ο φορολογικός έλεγχος και όχι η έκδοση διπλοτύπων και η εξυπηρέτηση του κοινού. Όλες οι δηλώσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά και ο φορολογικός έλεγχος να είναι ένας , όχι προληπτικός , προσωρινός, τακτικός ή άτακτος . Ο φορολογικός έλεγχος είναι απλά έλεγχος και ελέγχει τις τρεις φορολογίες που έχουν όλα τα κράτη με ανάπτυξη : εισόδημα , προστιθέμενη αξία και περιουσία. Όλα τα τέλη να καταργηθούν γιατί το κόστος βεβαίωσης είναι μεγαλύτερο από την είσπραξη το ίδιο και οι εργατοώρες που χάνονται(ως κόστος ευκαιρίας). Πάρτε για παράδειγμα τα τέλη κυκλοφορίας. Κάθε χρόνο γίνεται ένας χαμός και από παντού ακούγονται διάφορα «όμορφα λογάκια» . Γιατί να μην επιρριφθεί ο φόρος στην βενζίνη κατά το πρότυπο της Νορβηγίας ή να μην επιβάλλονται διόδια στις μεγάλες πόλεις κατά το μοντέλο της Σιγκαπούρης; Και τι χρωστάει ο κάτοικος της «Ψηλής Ραχούλας » στην παραμεθόριο να πληρώνει Τέλη κυκλοφορίας για να πάει 10 χιλιόμετρα παρακάτω στα «Άσπρα Χώματα»; Αυτόν πρέπει να τον πληρώνεις μόνο που κάθεται εκέι που είναι. Ο χρήστης του δρόμου πληρώνει για την χρήση , γιατί οι μποτιλιαρισμένοι αυτοκινητόδρομοι είναι κοινόκτητοι φυσικοί πόροι και όπως γνωρίζετε , η οικονομική επιστήμη έχει δώσει λύσεις στο πρόβλημα της «τραγωδίας των κοινόκτητων πόρων».

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 21:00 | Σωτήρης

    Μέτρα που Θα βοηθούσαν την σύλληψη της φοροδιαφυγής
    1) επέκταση του online banking που θα επέτρεπε την καταγραφή όλων των συναλλαγών μέσω τραπεζών
    2)έλεγχο των τραπεζικών λογαριασμών όσων χρωστούν στο δημόσιο και παγωμα των λογαριασμών μεχρι την εξόφληση του ληξιπρόθεσμου χρέουσ προς το δημόσιο
    3) εισαγωγή αυστηρών ποινών για όσους δεν δηλώνουν την ακίνητη ή κινητή περιουσία τους που περιλαμβάνουν α) δήμευση περιουσίας, β) κλείσιμο επιχείρησης, γ) πάγωμα των τραπεζικών λογαριασμών δ) πρόστιμα
    4) ενδελεχής εξέταση των περιουσιακών στοιχείων των εφοριακών και ποθεν εσχες. Αυστηρές ποινές για όσους συναλλάσονται που να περιλαμβάνουν άμεση απόλυση , υποχρεώτική μαγνητοφώνηση των συναλλαγών των πολιτών με τουσ εφοριακούς, αξιολόγηση των εφοριακών ανάλογα με την αποτελεσματικότητά τους και δυνατότητα προαγώγής όσων είναι πιο αποτελεσματικοί στη συλλογή εσόδων απο άλλους.
    5) ενίσχυση του τμήματος εσωτερικού ελέγχου των εφοριών από ανεξαρτητα τμήματα ώστε να αποφεύγονται τα φαινομενα συναλλαγών, το τμήμα αυτό μπορεί να αποτελεί τμήμα άλλου υπουργείου όπωσ για παράδειγμα το τμήμα για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος του υπουργείου προστασίας του πολίτη
    6) ηλεκτρονική διασύνδεση ολων των επιχειρήσεων με την εφορία ώστε να εισπράσσεται άμεσα ο ΦΠΑ όπως είχε διακυρήξει η προηγούμενη κυβέρνηση αλλά ποτέ δεν εφαρμόστηκε
    7) καθολική επέκταση του μέτρου των αποδείξεων που να εκπιπτουν από το εισόδημα
    8) συμμετοχή ιδιώτικών εταιριών στους φορολογικούς ελέγχους που να αυξάνουν την αποδοτικότητα των ¨δημοσιων υπαλλήλων»
    9) αναγνώριση ότι η φοροδιαφυγή είναι έγκλημα και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται όχι με την ποινική εννοια του όρου αλλα με τον κοινωνικό στιγματισμό όσων φοροδιαφεύγουν
    10) ηλεκτρονικές συναλλαγές παντου
    11) χρήση ταμειακών μηχανών σε μπαρ, βενζιναδικα,
    12) συνεχής ανάδειξη των επαγγελματικών κατηγοριών που φοροδιαφεύγουν
    13) χρήση αντικειμενικών κριτηρίων διαβίωσης για όλους (δεν μπορεί να δηλώνουν αφορολόγητο εισόδημα όσοι έχουν σκάφη αναψυχής, 2 σπίτια, κλπ)
    14) επέκταση της φορολόγησης και στα επαγγελματικά σκάφη. Γιατι πρέπει ο ιδιώτης να πληρώνει για το σκάφος και όχι και η εταιρεία
    15) φορολόγηση των κερδών από την εκμετάλλευση τών ακινήτων της εκκλησίας
    16) φορολόγηση με μεγαλύτερο συντελεστή των κερδών απο χρηματιστηριακές συνναλαγές αλλά και μικρότερο συντελεστη για τις μακροχρόνιες (> 1 χρόνο)πάντα με συμψηφισμό των ζημιών. Η φορολόγηση των κερδών να γίνεται με βάση την κλίμακα έτσι ώστε να φορολογείται περισσότερο ο μεγαλοεισοδηματίας από τον μικρομεσαίο που ευκαιριακα συνναλασσεται με το χρηματιστήριο
    14)Σώμα ορκωτών λογιστών να διερευνά και να επιλαμβάνεται τών επίορκων εφοριακών που χρηματίζονται.
    15) Να τίθονται στόχοι για τα έσοδα εκαστης εφορίας και εαν δεν επιτυγχανονται να απομακρύνεται ο προιστάμενος.
    16) επιβράβευση όσων προισταμένων εφοριακών ε[ιναι αποτελεσματικοί στην συλλογή εσόδων
    17) διαρκής δημοσιοποιήση επιτυχιών της εφορίας στο διαδίκτυο για να υπάρχει το αίσθημα κοινωνικής δικαιοσύνης

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 21:25 | Κωνσταντίνος Ν. Στρατηλάτης

    Μία καλή αρχή για την προώθηση φορολογικής δικαιοσύνης είναι η προτεινόμενη διασύνδεση του ποσού που απαλλάσσεται φόρου με τη συλλογή αποδείξεων. Αντίθετα, θεωρώ άδικη τη σύνδεση των αποδείξεων με εκπτώσεις από τον φόρο που καταβάλλεται ή και με μείωση του συνολικού φορολογητέου εισοδήματος. Διότι με αυτόν τον τρόπο μειώνεται ίσως οριακά η φοροδιαφυγή ορισμένων επαγγελματιών, πλην όμως χάνει το κράτος πόρους που, εάν δεν υπήρχε φοροδιαφυγή, θα εδικαιούτο (βάσει των γενικών κανόνων και αρχών της φορολογικής δικαιοσύνης) να εισπράξει. Αποτελεί δηλαδή η έκπτωση φόρου βάσει αποδείξεων (α) επιβεβαίωση της αδυναμίας του κράτους να καταπολεμήσει τη φοροδιαφυγή, με τραγικές αν και αδιόρατες πολλές φορές συνέπειες σε ό,τι αφορά το επίπεδο φορολογικής συνείδησης των πολιτών (βλ. επόμενη παράγραφο), (β) άδικο κόπο και σπατάλη πόρων για τις δημόσιες υπηρεσίες που ασχολούνται με την εφαρμογή του μέτρου(άδικο κόπο διότι τα ποσά που κερδίζει με το ένα χέρι το κράτος από τη μείωση της φοροδιαφυγής των επαγγλματιών τα χάνει ούτως ή άλλως από το άλλο χέρι με την έκπτωση φόρου) και μάλιστα (γ) επιβράβευση της φοροδιαφυγής των ελεύθερων επαγγλματιών (διότι αυτοί που θα κληθούν να καλύψουν τα κενά που προκύπτουν από τη μείωση φόρων θα είναι και πάλι οι μισθωτοί, αυτοί δηλαδή που κέρδισαν προσωρινά κάποιο όφελος από τη συλλογή αποδείξεων). Με μία λέξη, η σύνδεση των αποδείξεων με έκπτωση φόρου συνιστά «τρύπα στο νερό» (επαναλαμβάνω ότι συμφωνώ απόλυτα με τη σύνδεση αποδείξεων και φορο-απαλλασσόμενου εισοδήματος).

    «Τρύπα στο νερό» η οποία δίνει το λάθος μήνυμα στους φορολογούμενους, μάλιστα. Όλα τα μέτρα που προτείνετε κύριε Υπουργέ έχουν πιθανότητα επιτυχίας μόνο εάν στηριχθούν σε προηγούμενη ορθή τοποθέτηση όχι μόνο του ζητήματος της φορολογικής δικαιοσύνης (ποιοί πληρώνουν πόσο) αλλά επίσης του ζητήματος της ακριβοδίκαιης τήρησης των κανόνων της φορολογικής δικαιοσύνης από τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Εξηγούμαι: Το να μη δίνουμε ΚΑΙ το να μη ζητούμε αποδείξεις δεν αποτελεί απλώς αντικοινωνική αλλά επιπλέον εγκληματική συμπεριφορά. Έως σήμερα τα όποια κατασταλτικά μέτρα αφορούσαν αποκλειστικά αυτούς που δεν εκδίδουν αποδείξεις, με αποτέλεσμα το «γήπεδο» της συναλλαγής μεταξύ πωλητή-αγοραστή να μένει ανοιχτό (διότι εάν ο πωλητής επιθυμεί να αναλάβει το ρίσκο και ο αγοραστής κερδίζει χωρίς να κινδυνεύει, τότε ποιό το πρόβλημα να κερδίσουν και οι δύο;) Τα πράγματα θα μπορούσαν να αλλάξουν μόνο εάν ΚΑΙ ο αγοραστής γνώριζε ότι κινδυνεύει να τιμωρηθεί για την εγκληματική συμπεριφορά του. Τότε ίσως να σκεφτόταν για δεύτερη φορά να βγει από το κατάστημα χωρίς απόδειξη. Εν πάση περιπτώσει, εάν τα ορθά μέτρα ήπιας πολιτικής που προτείνετε μείνουν ορφανά από τη δυνατότητα κατασταλτικού ελέγχου τήρησής τους από όλους (έναντι όλων), τότε: (α) Δημιουργείται η πεποίθηση σε κάθε μέλος αυτής της κοινωνίας ξεχωριστά ότι δεν φταίει ο ίδιος για την κατάσταση αλλά ο διπλανός του, (β) δίνεται η δυνατότητα σε όποιον ζητεί αποδείξεις να πάψει να το κάνει, με την εύκολη δικαιολογία ότι αυτός χάνει, εφόσον οι λοιποί καταναλωτές δεν το κάνουν ή το κάνουν ανάλογα με το εάν θα κερδίσουν κάποια έκπτωση φόρου (εδώ η σύνδεση μεταξύ της πολιτικής κινήτρων και της κατασταλτικής πολιτικής γίνεται άμεση), (γ)με τη σκέψη επιπλέον ότι εάν δεν ζητήσει απόδειξη το πολύ-πολύ να χάσει μία έκπτωση φόρου, χωρίς να διακινδυνεύει τίποτα περισσότερο.

    κύριε Υπουργέ,
    Μία κοινωνία η οποία δεν ενδιαφέρεται για την αυστηρή τήρηση των νόμων, μία κοινωνία η οποία παραιτείται από την τήρηση των νόμων, δίνοντας κίνητρα στους ιδιώτες-μέλη της να τους τηρούν μόνο εάν τους συμφέρει, είναι μία κοινωνία ανισότητας στη βάση της και όχι μόνο στα επιμέρους πολιτικά και κοινωνικο-οικονομικά χαρακτηριστικά της. Είναι επιπλέον μία κοινωνία που παραιτείται από την πολιτική ικανότητά της, μία κοινωνία που εναποθέτει τις ελπίδες της σε αυτόματους πιλότους και σε αόρατα χέρια. Ένα παράδειγμα από άλλον χώρο, τον χώρο της οδικής κυκλοφορίας είναι ίσως αρκετό για να γίνουν κατανοητά τα παραπάνω. Φτιάχτηκαν στη Θεσσαλονίκη ποδηλατόδρομοι για να δώσουν ένα κίνητρο στους πολίτες να μην χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους, έτσι ώστε να απαλυνθεί κάπως η κατάσταση κυκλοφοριακής συμφόρησης. Το μέτρο δεν συνοδεύτηκε βέβαια από αστυνόμευση της τήρησής του και οι ασυνείδητοι αυτοκινηστές παρκάρουν πλέον έξω από αυτέρς τις λωρίδες, κλείνοντας τελείως το δρόμο. Όπως κάθε μέτρο (και… μετρό) στο πεδίο αυτό της δημόσιας πολιτικής, κατέληξε να γίνει μία τρύπα στο νερό, η οποία καθόσον φαντάζομαι κόστισε αρκετά εκατομμύρια ευρώ σε διάφορους τεχνοκράτες μελετητές. Το πρόβλημα δεν είναι μόνον ότι έτσι το κυκλοφοριακό δεν λύνεται, ούτε πρόκειται φυσικά να λυθεί το συνολικό πρόβλημα της ποιότητας ζωής στην πόλη χωρίς αστυνόμευση. Το πρόβλημα είναι επίσης ότι γελοιοποιείται για μία ακόμη φορά ο νόμος και η δυνατότητα όλων μας να ψηφίζουμε εκπροσώπους που θα ψηφίζουν νόμους. Πρόκειται για μία ακόμη περίπτωση όπου η νομοθετική ευφυία κατέληξε να υπονομεύει την ίδια την ιδέα του νόμου. Φροντίστε λοιπόν να μην γίνουν και τα μέτρα της φορολογικής πολιτικής σας με τον ίδιο τρόπο περίγελος, να μην αποτελέσει η προσπάθειά σας μία ακόμη τρύπα στο νερό, χάριν όσων επενδύουν για διάφορους λόγους όχι μόνο στην έλλειψη φορολογικής δικαιοσύνης αλλά στην έλλειψη νόμου και πολιτείας γενικώς. Να γνωρίζετε ότι απέναντί σας δεν θα βρείτε μόνο τα κάθε λογής οργανωμένα συμφέροντα (media, επαγγελματίες φοροφυγάδες κ.λπ.) Θα βρείτε και τον εθισμένο στην ακινησία έλληνα πολίτη, ο οποίος δυστυχώς έχει συνηθίσει να τηρεί τους νόμους μόνο όταν τον συμφέρει και όχι επειδή πιστεύει στην δημοκρατική πολιτεία και στις ικανότητές της.
    Με εκτίμηση,
    Κώστας Στρατηλάτης
    Δρ. Νομικής Α.Π.Θ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 20:01 | Δημητριάδης Πανος

    -Ποινικη διωξη στην περιπτωση μη εκδωσης αποδειξεων για ιδιαιτερα κατοικον μαθηματα
    -Ποινικη Διωξη για Μη φορολογηση εισοδηματων εργασιων από μεταναστες ή ελληνες πολιτες σε διαφορες εργασιες οικιων,καθαρισμοι κλπ.
    – Δεν εκδιδεται ποτε καμμια αποδειξη στην περιπτωση όλων των εργασιων οικοδομων παρα μονο το ελαχιστο με βαση το ελαχιστο κοστος κατασκευης.Οι αποδειξεις αυτες αφορουν μονο το 10% του κοστους της οικοδομης.
    -Δημιουργια φορεα ελεγκτικου αποκλειστιου στοχου ελεγχου φοροδιαφυγης στηριζομενου σε νομοθετικα μετρα.
    – Φοροδιαφευγον = Κακουργημα

    ΜΦΧ
    Ενας αγανακτισμενος πολιτης .

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 20:21 | Δημήτρης Πετκόπουλος

    Το φορολογικό σύστημα πρέπει να γίνει περισσότερο «συγκρουσιακό». π.χ. όταν γίνεται μια συναλλαγή μεταξύ δύο επιχειρήσεων με δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ θεωρείται αυτονόητη η τιμολόγηση της πράξης. Αυτό γιατί η πώληση του ενός είναι για τον άλλο έκπτωση του φόρου και θα τον συμψηφίσει με τις πωλήσεις του.
    Το πρόβλημα είναι συνεπώς στην λιανική πώληση. Εκεί δεν υπάρχει η σύγκρουση συμφερόντων αλλά γίνεται το αντίθετο. Τι υπάρχει ; Σιωπηρή ταύτιση στόχων, γιατί η πώληση του εμπόρου είναι προς το συμφέρον του να μην εμφανιστεί με διπλό όφελος : 1)δεν θα αποδώσει τον ΦΠΑ της πώλησης και 2)δεν θα αποδώσει τον φόρο εισοδήματος της πώλησης. Για τον καταλωτή είναι προς το όφελός του να μην πάρει την απόδειξη (που δεν την χρειάζεται σε κάτι), αλλά να πάρει την έκπτωση που θα του κάνει ο πωλητής ή αυτός που παρέχει την υπηρεσία, γιατί φυσικά το ερώτημα είναι : να σου κόψω απόδειξη ή να σου μειώσω την τιμή κατά χ ποσό; και η φυσική απάντηση είναι να μου μειώσεις την τιμή.
    Επίσης μεγάλο όφελος με την έκπτωση φόρου από τις αποδέιξεις θα υπάρξει και από την μείωση του αθέμιτου ανταγωνισμού από νόμιμους και μη νόμιμους εμπόρους , γιατί άλλο πράγμα είναι να πουλάς κάτι και να απαιτεί ο καταναλωτής απόδειξη και άλλο να μην τον απασχολεί καθόλου η έκδοσή της.
    Πολυ σηναντικό είναι να επιρρίπτεται ΦΠΑ και σε δραστηριότητες που είναι εκτός του φόρου σήμερα (δικηγόροι , γιατροί , αγρότες ιδιοκτήτες ακινήτων , ταξί , βενζινοπώλες κλπ) . Αυτό γιατί όλες αυτές οι κατηγορίες επαγγελματιών θα αναγκαστούν να εμφανίσουν φόρο εισροών, άν δηλαδή κάποιος δικηγόρος αγοράσει έναν υπολογιστή ή κάνει ανακαίνιση το γραφείο του θα ζητήσει παραστατικό από τον πάροχο της υπηρεσίας ενώ τώρα δεν θαζητήσει τίποτα.Σε κάποιες κατηγορίες πρέπει να ισχύει το ειδικό καθεστώς (πχ αγρότες αλλά με την διαφορά ότι η δήλωση του ΦΠΑ θα πρέπει να καταβάλλεται ετήσια κατά το Φινλαδικό σύστημα).

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 20:04 | am

    • Όλες οι τραπεζικές συναλλαγές (χρεώσεις/πιστώσεις, και όχι υπόλοιπα λογ/σμών και εκτός από μεταφορές από/προς λογ/σμό του ιδίου) να συνυποβάλλονται σε συνολικά αθροίσματα με τη φορολογική δήλωση αλλά και να τροφοδοτούν τα συστήματα του Υπ. Οικονομικών μέσω ΔΙΑΣ/Τραπεζών. Διαφορά στις πιστώσεις με τα δηλωθέντα έσοδα και στις χρεώσεις (που αποτελούν και την τεκμαρτή δαπάνη) να ελέγχεται. ΄Ετσι διασφαλίζεται και η εμπιστευτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα.
    • Όλες οι δηλώσεις προς το Δημόσιο (Ε1,2,3,..ΦΑΠ, Κτηματολόγιο, Νηολόγιο, αρχεία πελατών/προμηθευτών από τις Εταιρείες, Intrastat, εισαγωγές κλπ) να γίνονται μέσα από το ίδιο σύστημα. Αυτό είναι και το πόθεν έσχες, δεν χρειάζεται 5.500.000 άνθρωποι να ξαναγράψουν τα ξαναγραμμένα που έτσι κι αλλιώς δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν αν δεν υπάρχουν τα κατάλληλα συστήματα.
    • Συνεχείς διασταυρώσεις στοιχείων, επωφελούμενη της δυνατότητας της μαζικής επεξεργασίας στοιχείων (τα στοιχεία, όπως είπαμε υπάρχουν) που δίνει η πληροφορική και τα συστήματα Tax/Financial Anti-Fraud που υπάρχουν.
    • Να γίνονται μόνο δειγματοληπτικοί έλεγχοι για τη μείωση κόστους και του Δημοσίου και της λειτουργίας των επιχειρήσεων αλλά με μεγαλύτερες ποινές σε περίπτωση φοροδιαφυγής και ιδιαίτερα των εταιρειών (πχ και ανάκληση άδειας λειτουργίας επιχείρησης, και επαγγελματικής άδεια του φυσικού προσώπου κλπ) . Οι έλεγχοι να επιλέγονται μέσα από κριτήρια Ελεγκτικά, το ίδιο και η επιλογή της ομάδας Ελεγκτών- εφόρων από τη βάση των Ελεγκτών του Υπουργείου. Για να λειτουργήσει αποτελεσματικά πρέπει ταυτόχρονα να εκσυγχρονισθεί το Υπ. Δικαιοσύνης με αντίστοιχη μηχανοργάνωση των Νόμων, των υποθέσεων, της βάσης των Δικαστών/Δικηγόρων, του χρόνου εκδίκασης, των ποινών κλπ).
    • Να επιβληθεί η σταδιακή εφαρμογή των ηλεκτρονικών τιμολογίων με προαιρετική εκτύπωσή τους, έτσι ώστε και οι διασταυρώσεις να γίνονται πιο εύκολα και για να μειωθούν τα λειτουργικά κόστη των εταιρειών.
    • Να εκπαιδευτούν οι ελεγκτές, ανάλογα με το αν ελέγχουν μεγάλες ή μικρές εταιρείες ή προσωπικές. Να εναλλάσσονται.
    • Να εκπαιδευτούν οι φορολογούμενοι έτσι ώστε να αλλάξει η σημερινή τριτοκοσμική κουλτούρα που συνδέει, όχι άδικα, τη χαμηλή ποιότητα δημοσίων υπηρεσιών (θα πρέπει να μπούνε κανόνες παροχής δημοσίων υπηρεσιών όπως, ημέρες απάντησης σε αίτημα-γράμμα-email, ημέρες πληρωμής Δημοσίου, αξιολόγηση Δημ.υπαλλήλων, ηλεκτρονική διακυβέρνηση κλπ), την διαφθορά (τα πιο σημαντικά βήματα είναι η αλλαγή του νόμου περί ευθύνης Υπουργών και ο Εκλογικός Νόμος που επηρεάζει τη άμεσα τη διαβλητή χρηματοδότηση κομμάτων. Παράλληλα να γίνει συγκέντρωση όλων των Προμηθειών Δημοσίου σε ένα ανεξάρτητο φορέα) και το ψηλό κόστος διαβίωσης (να ανοίξουν επειγόντως όλα τα κλειστά επαγγέλματα) με τη φοροδιαφυγή σαν αντίδραση. Αν παράλληλα δεν διορθωθούν οι τρείς αυτοί παράγοντες, η φοροδιαφυγή δεν θα βελτιωθεί.
    • Να δημιουργηθεί γραμμή επικοινωνίας με το Υπ.Οικονομικών για τη Φοροδιαφυγή.
    • Να δοθούν ή να διαφημιστούν άλλα εμπορικά κίνητρα για αγορά με αποδείξεις πχ υποχρεωτική επιστροφή χρημάτων εντός 30 ημερών για μη αποδεκτές υπηρεσίες ή ελαττωματικά προϊόντα, εγγύηση της συναλλαγής για χρονικό διάστημα Χ κλπ
    • Να δοθεί ένα διάστημα 3 μηνών «αμνηστίας», για υποβολή διορθωτικών φορολογικών δηλώσεων των τελευταίων 5 χρόνων, χωρίς καμία ποινή και προσαύξηση. Να κληθούν συγκεκριμένα επαγγέλματα να συμμετάσχουν στη διόρθωση, με ονομαστική επιστολή από το Υπ.Οικονομικών.
    • Να ανακοινώνονται δημόσια οι φοροφυγάδες, μετά από τελεσίδικη απόφαση.
    • Να εφαρμοσθεί η συνεργασία – που υπάρχει στα χαρτιά – μεταξύ των Φορολογικών γραφείων των άλλων χωρών (κάτω από τις διμερής συμβάσεις ή με υπογραφή ανανεωμένων ή καινούργιων) έτσι ώστε να μπορούν να βρεθούν οι εκλεπτυσμένες φοροδιαφυγές μεγάλων εταιρειών.
    • να καταργηθεί η τεκμαρτή φορολόγηση ελευθέρων επαγγελματιών όπως πχ πλανόδιοι λιανοπωλητές, οδηγοί Ταξί, οδηγοί φορτηγών, Κάμπινγκ, ενοικιαζόμενα δωμάτια, αγρότες κλπ και να ενταχθούν στις προσωπικές επιχειρήσεις με χρήση ταμειακών μηχανών.
    • να άρετε η ασυλία των μελών του κοινοβουλίου χωρίς έγκριση της Βουλής, για όλο το διάστημα που μέλος του είναι κάτω από φορολογικό έλεγχο.
    • Να αποσυρθεί η περαίωση.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 20:27 | Βροχίδης Ιωάννης

    Σεπερίπτωση κατάθεσης σε προσωπικούς αποταμιευτικούς λογαριασμούς ασυνήθιστα μεγάλων χρηματικών ποσών (π.χ. 500.000 ευρώ και άνω) να ζητείται η προσκόμιση παραστατικών από τα οποία να προκύπτει από ποια συναλλαγή προέκυψε το ποσό αυτό ή πώς δικαιολογείται σε σχέση με τα δηλούμενα από τον καταθέτη στη φορολογική του δήλωση εισοδήματα .

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 19:37 | Μιχαηλ

    Αξιοτιμε κυριε Υπουργε,
    Αναφορικα με την φοροδιαφυγη θα ηθελα να σας ρωτησω,γιατι δεν εφαρμοζετε
    οσα γινονται σενα Ευρωπαικο κρατος με την λιγοτερη φοροδιαφυγη?π.χ.της Γερμανιας?
    Μια σκεψημου,εαν η καθε επιχειρηση γνωριζε οτι,την τριτη φορα που θα ηταν υποτροπη σε φοροδιαφυγη την επιχειρηση του θα την κλεινατε οριστικα
    και ο ιδιος θα οδηγουντα φυλακη,θα τολμουσε να φοροδιαφυγη?
    Και εαν ο καθε εφοριακος που απεδεδειγμενα χρηματιζοτανε για να καλυψη
    φοροφυγα [που ειναι και η μεγαλητερη πλυγη της φοροδιαφυγης]οδηγουντα
    στη φυλακη και η περιουσιατου δημευοτανε, θα τολμουσε να χρηματιστει?
    σας ευχαριστω για την φιλοξενια.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 19:25 | ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    ΣΥΓΧΑΡΤΗΡΙΑ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ.
    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΩ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.

    1.ΓΙΑΤΡΟΣ ΠΡΙΝ ΔΕΚΑ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΕΝΩ ΚΑΙΓΕΤΑΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΧΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΜΟΥ ΖΗΤΗΣΕ ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ 1500 ΕΥΡΩ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΠΩΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΑΛΛΙΩΣ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ
    ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΑ ΔΙΠΛΑ .ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΝΑ ΑΝΑΒΑΛΩ ΤΗΝ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΠΑΡ ΟΛΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΥΓΙΕΙΑΣ.
    2.ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΝΑΚΑΝΙΣΗ ΣΕ ΔΥΟ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ.ΠΕΡΑΣΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΖΗΤΟΥΣΑ
    ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΜΕ ΚΟΙΤΟΥΣΑΣΝ ΣΑΝ ΚΙΝΕΖΟ.ΜΟΝΟ Ο ΑΛΟΥΜΙΝΑΣ ΠΟΥ ΕΦΕΡΕ ΥΛΙΚΑ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΤΟ 50% ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ.

    ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ;AΡΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ Η ΤΟ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ;

    H MONΑΔΙΚΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΜΟΝΟ ΘΑ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΙ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ Η ΕΚΠΤΩΣΗ
    ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ.
    ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟ ΠΟΙΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΣΟ ΣΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 19:06 | Α. Μυτιλήνης

    Εφόσον κρίνεται αναγκαία η συλλογή αποδείξεων απο τους φορολογουμένους, να ληφθεί μέριμνα ώστε για τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών (μερίδα της κοινωνίας χρησιμοποιεί κατα κόρον το πλαστικό χρήμα)να αναγράφεται στο παραστατικό Δεκεμβρίου κάθε κάρτας, το συνολικό ετήσιο ποσό δαπάνων που έγινε μέσω της κάρτας και τα παραστατικά των καρτών να γίνονται αποδεκτά απο την φορολογική αρχή, αντί του όγκου των αποδείξεων για τις συναλλαγές που έγιναν μέσω του πλαστικού χρήματος.

    Ετσι θα αντιγράφεται αυτούσιο το συνολικό ποσό απο τον φορολογούμενο χωρίς να βασανίζεται στοιβάζοντας στο σπίτι του αποδείξεις αφού υπάρχει το μηνιαίο αναλυτικό extrait και αφετέρου είναι πιθανό να οδηγηθούν περισσότεροι στην χρήση του πλαστκού χρήματος που λόγω των ευκολων διασταυρώσεων απο τις τράπεζες, μπορεί να ελεγχθεί καλύτερα.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 19:58 | ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ

    Εγώ νομίζω οτι το θέμα του ελέγχου της φοροδιαφυγής μπορεί να γίνει με άλλον τρόπο και όχι να αποτελέσει ο κόσμος τους φοροφύλακες του κράτους που έτσι εμφανίζει την διάλυση του με αποτέλεσμα οι φοροφυγάδες να αισθάνονται περισσότερο άνετοι .
    Θα πρέπει λοιπόν να γίνει μια τεράστια υπαλληλική μετάταξη πλεονάζοντος προσωπικού από όλον τον δημόσιο τομέα και μετά από ένα καλό οικονομικό σεμινάριο ελέγχου να τοποθετηθεί στις οικονομικές εφορίες για συνεχείς ελέγχους μέσα στις επιχειρήσεις .
    Το προσωπικό του Δημόσιου Τομέα είναι πέντε φορές περισσότερο από αυτό της Γαλλίας π.χ σε συνάρηση με τον πληθυσμό .
    Δεν βλέπω τον λόγο γιατί πρέπει οι απλοί πολίτες να κάνουν τους ελεγκτές των επιχειρίσεων και χιλιάδες υπάλλοιλοι να κάθονται στα γραφεία τους χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο.
    Επομένως δεν συμφωνώ με την άποψη οτι το αφορολόγητο θα υπολογίζεται σε συνάρτηση με την προσκόμιση των αποδείξεων απο τον απλό κόσμο.
    Συμφωνώ με την κατάρτιση δεκάδων χιλιάδων υπάλλήλων που υποαπασχολούνται σε διάφορα πόστα και την μετάταξη τους στις υπηρεσίες ελέγχουν των Οικονομικών Εφοριών.
    Εάν δε οι υπόψη υπάλληλοι πέρνουν πρίμ απόδοσης και είσπραξης ποσών απο επιχειριματίες που φοροδιαφεύγουν τότε σταδιακά θα αρχίσει το μεγάλο πάρτι και τότε το κράτος θα πάψει να έχει τέτοιου είδους προβλήματα.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 18:19 | Σαρηγιάννης Κώστας

    Μέσα στα χρόνια 2008 και 2009 έχω δώσει πάνω απο 7000 σε δικηγόρους για διάφορες υποθέσεις.
    Δεν εχω λάβει ούτε μια απόδειξη μιας και η δικαιολογία ήταν
    1. ότι αφού δεν χρησιμοποιούνται τι να τις κάνεις
    2. για δίκες δεν δίνουμε αποδείξεις

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 18:16 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Προτείνονται τα παρακάτω:

    α. Αύξηση του τεκμηρίου διαβίωσης για πισίνες πάνω από 60 τμ.(προτείνεται ο επανακαθορισμός των απαλλασομένων τμ με πρώτη κλίμακα μέχρι 25 τμ, που είναι συνήθως οι πισίνες με τις οποίες «εξοπλίζονται» από τους εργολάβους οι περισσότερες λαικές κατοικίες συμβάλλοντας επίσης και στην εξοικονόμηση ύδατος.

    β. Περιορισμός του απαλλασομένου ποσού για απόκτηση αυτοκινήτου ΙΧ (ποιός άραγε μισθωτός ή συνταξιούχος διαθέτει πάνω από 20-25000 ευρώ για αγορά ΙΧ , εκτός και αν κάνει μαύρη εργασία)και αντικειμενικές αξίες (κόστος κτήσης με στάνταρ εξοπλισμό) από εκεί και πάνω, ανάλογα με τη μάρκα και το κυβισμό τους. Προκειμένου να προσδιοριστεί η μάρκα στην εκκαθάριση να δοθεί μοναδικός κωδικός για κάθε μάρκα που θα συμπληρώνεται από τους κατόχους στο Ε1.

    γ. Αύξηση των τεκμηρίων διαβίωσης ή και διπλασιασμό τους για ιστιοφόρα σκάφη άνω των 8 μέτρων.

    δ. Εφαρμογή αυστηρών αντικειμενικών κριτηρίων αποκλειστικά σε γιατρούς οδοντίατρους και δικηγόρους και όχι στην έκδοση αποδείξεων (είναι ίσως οι μοναδικοί που λόγω ιδιαιτερότητας εκμεταλλεύονται την ανάγκη των πολιτών), ανάλογα με την επαγγελαματική στέγη (τμ, περιοχή) με προοδευτική κλίμακα ανάλογα με τα χρόνια εξάσκησης του επαγγέλματος.Είναι αδιανόητο και προκαλεί το κοινό αίσθημα να ακούγεται ελεύθεροι επαγγελματίες σε προνομοιούχες περιοχές να δηλώνουν εισοδήματα πτώχειας και να διαβιώνουν πολυτελώς. Μιά ακόμη επισήμανση που συμβαίνει στις περισσότερες των περιπτώσεων. ΓΙΑΤΊ ΟΙ περισσότεροι οδοντίατροι παραπέμπουν τους πολίτες να περάσουν στο τέλος του χρόνου για να πάρουν την απόδειξη ή και ακόμη επισημαίνοντας ότι αν θέλουν απόδειξη θα πληρώσουν πολύ περισσότερα!!!!!

    ε. Να δοθεί η δυνατότητα στους πολίτες που κατέχουν περουσιακά στοιχεία τα οποία δεν έχουν δηλωθεί, να τα δηλώσουν άπαξ πληρώνοντας ένα ποσό φόρου 3-5 % προκειμένου να τύχουν αμνηστίας και χωρίς περαιτέρω συνέπειες. Παύει έτσι η αιμοραγία πολύτιμων κεφαλαίων προς το εξωτερικό καθώς επίσης ενθαρύνεται ο επαναπατρισμός άλλων.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 18:22 | ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤ.

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ Η ΕΙΣΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΠΟΙΝΙΚΟ ΑΔΙΚΗΜΑ ,ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΟΡΙΣΜΕΝΟ ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΠΑΝΩ.ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΕΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ,ΚΑΙ ΤΟ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΟ,ΘΑ ΠΑΕΙ ΦΥΛΑΚΗ.ΙΣΩΣ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΑΠΟ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΜΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ ,ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΒΡΕΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ. ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΖΗΤΗΣΕΙ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΛΙΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ Κος ΒΑΡΔΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ Α.ΣΑΜΑΡΑ. ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ DNA ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ Η ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ,ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΠΕΙΘΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ,ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ,ΕΝΟΣ ΑΥΣΤΗΡΟΥ ΜΟΝΙΜΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ. ΣΑΣ ΑΝΑΦΕΡΩ ΜΟΝΟ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ-ΦΟΡΟΚΛΟΠΗ ΩΣ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ 1923 .Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ STEFI GRAF,ΠΕΝΤΕ ΦΟΡΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΤΕΝΙΣ,ΜΠΗΚΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΦΥΛΑΚΗ ΓΙΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ.ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ,ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΕΞΑΙΡΕΣΗ????.ΟΙ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΧΟΝΤΕΣ,ΕΧΕΙ ΑΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΠΛΟΚΗ ,ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑ,ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ,ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ,ΤΗΝ ΑΝΟΜΙΑ,ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΩΣ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ,ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ ,ΤΙΣ ΜΑΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΕ ΕΝΑΝΤΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥΟΤΙ ΘΑ ΤΙΣ ΔΑΜΑΣΕΙ????ΕΧΟΥΜΕ ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΝΗ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ?

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 18:44 | mesas

    να στείλετε μερικούς φυλακή: εφοριακούς, εμπόρους, ιδιοκτήτες νυχτερινών…
    έναν από κάθε κλάδο…

    έγραψα αλλού: διαφήμιση της ανάγκης μείωσης της παραοικονομίας καθώς ροκανίζει τις κρατικές παροχές υγείας-παιδείας (ότι έμεινε)

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 17:09 | Γιωργος Ζορμπάς

    ΒΗΜΑ 1ο. Δώστε παράλογα γενναιόδωρα κίνητρα για συλλογή αποδείξεων το 2010, όπως πχ αφαίρεση όλου του ποσού από το φορολογητέο εισόδημα.

    ΒΗΜΑ 2ο. Διασταύρωση στοιχείων και δημιουργία βάσης δεδομένων ελεύθερων επαγγελματιών με τα εισοδήματα του καθενός για το 2010, τα οποία θα είναι πάρα πολύ κοντά στα πραγματικά.

    ΒΗΜΑ 3ο. Καταργήστε την φοροαπαλλαγή μέσω αποδείξεων το 2011 και με μπούσουλα τα εισοδήματα του 2010 κυνηγήστε τους ελεύθερους επαγγελματίες.

    ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 17:22 | Παναγιώτης Κονδύλης

    =ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ:
    -Οι ξένοι πού κάνουν διακοπές στην Ελλάδα, τι κίνητρο έχουν να ζητάνε αποδείξεις;

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 17:26 | Μανώλης

    Αξιότιμε κε Πρωθυπουργέ,

    1) Φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών εμπόρων και επιχειρηματιών και όλου του ιδιωτικού τομέα γενικά με ένα κατώτερο δηλωθέν εισόδημα σαν βάση ανάλογα τις κατηγορίες που θα θεσπιστούν και στην συνέχεια περαιτέρω φορολόγηση σύμφωνα με τα τεκμήρια διαβίωσης (αυτοκίνητα πολυτελείας σκάφη κτλ.) που τα βρήκες; Τέρμα οι μηδενικές Φορολογικές δηλώσεις! Και όπου αυτές υπάρχουν να περνάνε από το μικροσκόπιο. Τέρμα οι πολλές φοροαπαλλαγές.

    2) Αυστηροί νόμοι που θα προβληθούν ιδιαίτερα και τακτικά από τα ΜΜΕ και θα προβλέπουν βαριές ποινικές διώξεις φυλάκιση χρηματικές ποινές αφαίρεση αδειών, απολύσεις δίχως αποζημίωση, δημοσιοποίηση κοινωνικός εξευτελισμός για περιπτώσεις χρηματισμού «φακελάκια-βαλίτσες» και άλλα φαινόμενα διαφθοράς, φοροδιαφυγή κ.τ.λ. σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης νομαρχίες, δήμαρχοι, συνεταιρισμοί. Όλες οι αποφάσεις να δημοσιοποιούνται στο Ιντερνετ και να επιτηρούνται συνεχώς από το γραφείο του πρωθυπουργού.

    3) Καταπολέμηση της ακρίβειας. Ας δώσει το κράτος το καλό παράδειγμα. Μείωση τιμών και πλαφόν αυξήσεων σε βάθος 5ετίας σε ΔΕΗ και νερό ΦΠΑ κατάργηση και μείωση έμμεσων φόρων, του ΕΤΑΚ των τελών κυκλοφορίας (200% αύξηση μέσα σε ένα χρόνο) καθώς και της πρόσφατης άδικης νομοθετικής ρύθμισης αυτών (αύξηση τελών ανάλογα την παλαιότητα) . Μείωση αποδοχών και αυξημένη φορολογία στα υψηλόμισθα κυβερνητικά και του ευρύτερου δημοσίου στελέχη. Να καταργηθούν οι λιμουζίνες πλην του Προέδρου της Δημοκρατίας.

    4) Καταπολέμηση της ακρίβειας συνέχεια. Να υποχρεωθούν με νομοθετική ρύθμιση όλες οι επιχειρήσεις βιομηχανίες ανεξαρτήτως, συμπεριλαμβανομένου και τα σούπερ Μάρκε να δηλώνουν στο κράτος με ηλεκτρονικό τρόπο ανά εξάμηνο τον δείκτη ΜΟΡΑΤ (Μέσο Όρο Αύξησης Τιμών) της τελικής κοστολόγησης στο πελάτη (δηλαδή πολίτη καταναλωτή ή λιανέμπορο αντιπρόσωπο). Η αύξηση αυτή δεν θα μπορεί να είναι παραπάνω από μία ανά προϊόν ή υπηρεσία ανά εξάμηνο και από ένα ποσοστό και άνω θα υποκύπτει η επιχείρηση σε αυξημένη κρατική φορολόγηση ενώ στην αντίθετη περίπτωση του Αρνητικού δείκτη ΜΟΡΑΤ στο τέλος του έτους θα γίνονται κάποιες φορολογικές εκπτώσεις. Επιπλέον για τα σούπερ Μάρκε θα υποχρεούνται να αναρτούν σε κρατική ιστοσελίδα τις τιμές των προϊόντων τους πριν αυτές βγουν στα ράφια. Τέλος θα υπάρχει σώμα Ελεγκτών Ακρίβειας με αιφνιδιαστικούς ελέγχους και αυστηρές ποινές που προβλέπουν ακόμα και το προσωρινό κλείσιμο της επιχείρησης.

    5) Τα νομοσχέδια ψηφίζονται αλλά δεν εφαρμόζονται. Για παράδειγμα τις πρόσφατες αλλαγές του νόμου για τα κρατικά αυτοκίνητα. Κάντε μία βόλτα μετά από 1 χρόνο να δείτε πόσες υπηρεσίες, φορείς δήμοι Νομαρχίες ΔΕΚΟ Στρατός έχουν εναρμονιστεί με τα νέα μέτρα; Ούτε το 20% στην καλύτερη περίπτωση. Πρέπει να υπάρχει κυβερνητικός τακτικός ή αιφνιδιαστικός έλεγχος εφαρμογής των μέτρων και νόμων και συνεχής επιτήρηση, από εντεταλμένο δικαστικό υπάλληλο που θα εναλλάσσεται συνεχώς για να μην έχουμε κρούσματα διαφθοράς. Θα υπάρχει σύστημα bonus malus σε περίπτωση παραβάσεων και καθυστερήσεων που θα σχετίζεται με την αξιολόγηση και κρατική επιχορήγηση του φορέα, δήμου νομαρχίας. Και φυσικά θα πέφτουν κεφάλια διοικητών και διευθυντών σε αντίθετη περίπτωση.

    6) Να υπάρχει μέσα στα ΚΕΠ ειδική υπηρεσία συνηγόρου του πολίτη που θα διαβιβάζει επώνυμα τα αιτήματα τις επισημάνσεις και ιδέες των πολιτών στα γραφεία των υπουργών που αυτοί επιθυμούν, καθώς και το πρωθυπουργικό γραφείο αν θελήσουν. Τέλος σε μία Ιστιοσελίδα στο Ιντερνετ που θα διαφημιστεί πολλή και συνεχώς από τα ΜΜΕ να αναρτηθούν συνολικά όλα τα στοιχεία επικοινωνίας των γραφείων αυτών (τηλ. Φαξ e-mail).

    Mε τιμή,

    Ένας Πολίτης

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 17:12 | Μανώλης

    Αξιότιμε κε Πρωθυπουργέ,

    1) Φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών εμπόρων και επιχειρηματιών και όλου του ιδιωτικού τομέα γενικά με ένα κατώτερο δηλωθέν εισόδημα σαν βάση ανάλογα τις κατηγορίες που θα θεσπιστούν και στην συνέχεια περαιτέρω φορολόγηση σύμφωνα με τα τεκμήρια διαβίωσης (αυτοκίνητα πολυτελείας σκάφη κτλ.) που τα βρήκες; Τέρμα οι μηδενικές Φορολογικές δηλώσεις! Και όπου αυτές υπάρχουν να περνάνε από το μικροσκόπιο. Τέρμα οι πολλές φοροαπαλλαγές.

    2) Αυστηροί νόμοι που θα προβληθούν ιδιαίτερα και τακτικά από τα ΜΜΕ και θα προβλέπουν βαριές ποινικές διώξεις φυλάκιση χρηματικές ποινές αφαίρεση αδειών, απολύσεις δίχως αποζημίωση, δημοσιοποίηση κοινωνικός εξευτελισμός για περιπτώσεις χρηματισμού «φακελάκια-βαλίτσες» και άλλα φαινόμενα διαφθοράς, φοροδιαφυγή κ.τ.λ. σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης νομαρχίες, δήμαρχοι, συνεταιρισμοί. Όλες οι αποφάσεις να δημοσιοποιούνται στο Ιντερνετ και να επιτηρούνται συνεχώς από το γραφείο του πρωθυπουργού.

    3) Καταπολέμηση της ακρίβειας. Ας δώσει το κράτος το καλό παράδειγμα. Μείωση τιμών και πλαφόν αυξήσεων σε βάθος 5ετίας σε ΔΕΗ και νερό ΦΠΑ κατάργηση και μείωση έμμεσων φόρων, του ΕΤΑΚ των τελών κυκλοφορίας (200% αύξηση μέσα σε ένα χρόνο) καθώς και της πρόσφατης άδικης νομοθετικής ρύθμισης αυτών (αύξηση τελών ανάλογα την παλαιότητα) . Μείωση αποδοχών και αυξημένη φορολογία στα υψηλόμισθα κυβερνητικά και του ευρύτερου δημοσίου στελέχη. Να καταργηθούν οι λιμουζίνες πλην του Προέδρου της Δημοκρατίας.

    4) Καταπολέμηση της ακρίβειας συνέχεια. Να υποχρεωθούν με νομοθετική ρύθμιση όλες οι επιχειρήσεις βιομηχανίες ανεξαρτήτως, συμπεριλαμβανομένου και τα σούπερ Μάρκε να δηλώνουν στο κράτος με ηλεκτρονικό τρόπο ανά εξάμηνο τον δείκτη ΜΟΡΑΤ (Μέσο Όρο Αύξησης Τιμών) της τελικής κοστολόγησης στο πελάτη (δηλαδή πολίτη καταναλωτή ή λιανέμπορο αντιπρόσωπο). Η αύξηση αυτή δεν θα μπορεί να είναι παραπάνω από μία ανά προϊόν ή υπηρεσία ανά εξάμηνο και από ένα ποσοστό και άνω θα υποκύπτει η επιχείρηση σε αυξημένη κρατική φορολόγηση ενώ στην αντίθετη περίπτωση του Αρνητικού δείκτη ΜΟΡΑΤ στο τέλος του έτους θα γίνονται κάποιες φορολογικές εκπτώσεις. Επιπλέον για τα σούπερ Μάρκε θα υποχρεούνται να αναρτούν σε κρατική ιστοσελίδα τις τιμές των προϊόντων τους πριν αυτές βγουν στα ράφια. Τέλος θα υπάρχει σώμα Ελεγκτών Ακρίβειας με αιφνιδιαστικούς ελέγχους και αυστηρές ποινές που προβλέπουν ακόμα και το προσωρινό κλείσιμο της επιχείρησης.

    5) Τα νομοσχέδια ψηφίζονται αλλά δεν εφαρμόζονται. Για παράδειγμα τις πρόσφατες αλλαγές του νόμου για τα κρατικά αυτοκίνητα. Κάντε μία βόλτα μετά από 1 χρόνο να δείτε πόσες υπηρεσίες, φορείς δήμοι Νομαρχίες ΔΕΚΟ Στρατός έχουν εναρμονιστεί με τα νέα μέτρα; Ούτε το 20% στην καλύτερη περίπτωση. Πρέπει να υπάρχει κυβερνητικός τακτικός ή αιφνιδιαστικός έλεγχος εφαρμογής των μέτρων και νόμων και συνεχής επιτήρηση, από εντεταλμένο δικαστικό υπάλληλο που θα εναλλάσσεται συνεχώς για να μην έχουμε κρούσματα διαφθοράς. Θα υπάρχει σύστημα bonus malus σε περίπτωση παραβάσεων και καθυστερήσεων που θα σχετίζεται με την αξιολόγηση και κρατική επιχορήγηση του φορέα, δήμου νομαρχίας. Και φυσικά θα πέφτουν κεφάλια διοικητών και διευθυντών σε αντίθετη περίπτωση.

    6) Να υπάρχει μέσα στα ΚΕΠ ειδική υπηρεσία συνηγόρου του πολίτη που θα διαβιβάζει επώνυμα τα αιτήματα τις επισημάνσεις και ιδέες των πολιτών στα γραφεία των υπουργών που αυτοί επιθυμούν, καθώς και το πρωθυπουργικό γραφείο αν θελήσουν. Τέλος σε μία Ιστιοσελίδα στο Ιντερνετ που θα διαφημιστεί πολλή και συνεχώς από τα ΜΜΕ να αναρτηθούν συνολικά όλα τα στοιχεία επικοινωνίας των γραφείων αυτών (τηλ. Φαξ e-mail).

    Mε τιμή,

    Ένας Πολίτης

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 17:33 | ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΩΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΚΥΡΙΩΣ ΑΙΜΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΡΟΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΠΕΙΔΗ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΥΣΑΝΑΧΕΤΗΣΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΔΡΑΜΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ. ΑΥΤΟΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ [ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ (ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ), ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ] ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΝΕΟΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΟΥΝ ΕΝΑ ΣΩΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥπΕΕ. ΤΟ ΣΩΜΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΑΠΑΡΤΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΥ ΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΑ ΕΝΕΡΓΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΩΡΑΡΙΟ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ 2-3 ΑΤΟΜΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΜΕ ΕΦΟΡΙΑΚΟ ΣΕ ΝΟΜΙΚΑ Η ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ. ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΑΥΤΕΣ ΘΑ ΣΥΓΚΡΟΤΟΥΝΤΑΙ ΤΥΧΑΙΑ. ΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΘΑ ΑΝΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΟΤΑΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ. ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ ΠΙΟ ΣΥΧΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΔΕΛΕΧΕΙΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ. ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΤΕΥΓΧΘΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΣΩΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥπΕΕ. ΣΑΝ ΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΠΟΥ ΕΝΤΟΠΙΣΑΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΟΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΘΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΝΕΡΓΟΙ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 15:21 | A. ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΟΥ

    Εφόσον, όπως ακούγεται στα δελτία ειδήσεων, οι αποδείξεις που θα συγκεντρώνονται από τον φορολογούμενο δεν θα υποβάλλονται, αλλά θα καταχωρούνται μόνο τα στοιχεία τους σε ειδική ηλεκτρονική φόρμα μαζί με τη φορολογική δήλωση, πώς θα εξασφαλιστεί:

    1) Ότι δεν θα γράφει ο καθένας ό,τι του κατεβεί σ’ αυτή τη φόρμα, προκειμένου να φανεί ότι έχει μαζέψει ικανό αριθμό αποδείξεων;

    2) Ότι δεν θα χρησιμοποιείται η ίδια απόδειξη από πολλούς φορολογούμενους — π.χ. άτομα που σχετίζονται συγγενικά ή φιλικά ή επαγγελματικά;

    Πώς είναι θα γίνεται επαλήθευση όλων αυτών των αποδείξεων;

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 15:30 | Γιώργος Μηχιώτης

    Αλήθεια, γιατί υπάρχει φοροδιαφυγή; Γιατί κάποιος φοροδιαφεύγει; Κατά τη γνώμη μου για δυο λόγους: γιατί έχει οικονομικό συμφέρον να το κάνει, και γιατί το κράτος του παρέχει το πλαίσιο να το κάνει. Θα προσθέσω σ’ αυτά τα δύο και το ότι το κάνει γιατί το κάνει κι ο διπλανός του…

    Το κράτος προσπαθεί να μετατρέψει το σαθρό πλαίσιο στον πολίτη με το μέτρο των αποδείξεων. Ημίμετρο ουσιαστικά αφού στο μόνο που συμβάλλει είναι στην τόνωση της φορολογικής συνείδησης, η οποία συνήθως λείπει από τον Ελληνα. Αλλά πρακτικό αποτέλεσμα δύσκολα θα έχει…

    Αποτέλεσμα θα υπάρξει μόνο με τον εντοπισμό της συναλλαγής, και το κράτος δεν μπορεί να ρίχνει τόσο μεγάλο βάρος μόνο στον πολίτη. Πρέπει να δράσει και το ίδιο. Πρέπει να μπορεί να ελέγχει τις συναλλαγές, κι αυτό δεν μπορεί να γίνει με την χαρτούρα των αποδείξεων. Πρέπει η συναλλαγή να γίνει ηλεκτρονική, για πολύ πιο εύκολο έλεγχο…

    Ωσπου να εφαρμοστεί όμως αυτό, αρκετοί θα μπορούν να φοροδιαφεύγουν γιατί θα έχουν οικονομικό συμφέρον. Αυτό το οικονομικό συμφέρον, μπορεί να του το πάρει το κράτος, μόνο αν τον τιμωρήσει οικονομικά. Αυτό σημαίνει τσουχτερά πρόστιμα, που σημαίνει όμως και αυστηρό έλεγχο στον καθένα μας…

    Κι εδώ είναι το ζουμί της φοροδιαφυγής. Χωρίς αξιόπιστο ελεγκτικό μηχανισμό δεν πρόκειται να γίνει τίποτα. Πρέπει ο φοροδιαφυγάς να νοιώσει την καυτή ανάσα του εφοριακού στον σβέρκο του, για να μην το κάνει πια. Γιατί αν ξέρει πως θα φάει το γερό πρόστιμο, και πως δεν θα τη γλυτώσει με το λάδωμα στον εφοριακό, τότε θα προτιμήσει να γίνει νομοταγής… κάλλιο πέντε και στο χέρι δηλαδή…

    Επίσης, οι έλεγχοι δεν πρέπει να είναι δειγματοληπτικοί, γιατί τότε θα υπάρξουν αδικίες και θα παίξει το «γιατί εμένα κι όχι τον δίπλα;». Ελεγχο σε όλους ανεξαιρέτως, έλεγχος στη σειρά, αλλά κυρίως έλεγχος αιφνιδιαστικός, για να μην μπορεί να προετοιμαστεί ο φοροφυγάς…

    Ολα αυτά βέβαια χρειάζονται αναδιοργάνωση του φοροελεγκτικού μηχανισμού, και φυσικά εξυγίανσή του. Οσο ο εφοριακός είναι κολλητός με το λογιστή και μοιράζονται τη μίζα, δεν πρόκειται να γίνει τίποτα. Αν όμως ο πρώτος πάει φυλακή, και ο δεύτερος χάσει την άδειά του, θα κόψουν τις λαμογιές…

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:23 | Ταρασίδης Δ. Γεώργιος

    Εάν το φορολογητέο εισόδημα ΟΛΩΝ προκύπτει από ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ τότε ΟΛΟΙ θα ζητούν αποδείξεις για έχουν έξοδα και να κατεβάσουν αυτό το όριο.Καμία άλλη ενέργεια δεν χρειάζεται. Οι αποδείξεις μπορούν να είναι ακόμη και ΑΘΕΩΡΗΤΕΣ όπως είναι στην ΓΕΡΜΑΝΙΑ, αλλά γίνεται έλεγχος επειδή ΟΛΟΙ τις βάζουν στα έξοδά τους. Έξοδο θα μπορεί να θεωρηθεί ακόμη και η μεταφορά χρημάτων σε επαγγελματία (χωρίς να υπάρχει απόδειξη ΠΑΡΟΧΗΣ) αρκεί να υπάρχει απόδειξη πληρωμής σε ΤΡΑΠΕΖΑ. Όλοι οι έλεγχοι να γίνονται στην διακίνηση, οι λογιστές συνυπεύθυνοι με τις εταιρίες για την ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ των ΕΓΓΡΑΦΩΝ στα βιβλία και στις δηλώσεις, φορολογούμενοι χωρίς ΛΟΓΙΣΤΗ να έχουν τρίμηνο φορολογικό έλεγχο για επαλήθευση ΕΓΓΡΑΦΩΝ και ΦΠΑ,επαγγελματίας ή εταιρία που δεν κάνει δήλωση ΦΠΑ να αποστέλεται για πληρωμή η αντίστοιχη αξία του ΜΕΣΟΥ ΟΡΟΥ του επαγγέλματος. (Προυποθέτει ΕΛΕΓΧΟ στις εταιρίες με ΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΦΠΑ και εκαθάρισή τους) Εάν και στα επόμενα διστήματα αποστέλει πιστωτικό ΦΠΑ ή αποδεχθεί ξανά την πληρωμή ΦΠΑ βάση ΜΕΣΟΥ ΟΡΟΥ τότε να πηγαίνει σε τακτικό ΕΛΕΓΧΟ. ΜΟΝΟ μικτά κλιμάκια ελέγχων σε επιχειρήσεις (εκτός των τακτικών)με υπάλληλο από ΙΚΑ, ΕΦΟΡΙΑ, ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ, ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:37 | νικος

    να καταχωρουνται ολες οι αποδειξεις.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:03 | Βασίλης

    Επειδη η Ελλαδα ειναι η χωρα του τζογου μπορειτε να προτρεψετε να καταγραφουν τις αποδειξεις στο ιντερνετ και καθε μηνα να κληρωνονται με βαση το ΑΦΜ και το ποσο η με καποιο μοναδικο αριθμο καθε αποδειξης 1000 υβριδικα αυτοκινητα η αλλα δωρα

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:50 | νικος

    Κυριοι δωστε εσεις πρωτα το καλο παραδειγμα χωρις off shore εταιρειες για τα παιδια σας και γαμους στο Παρισι και μετα θα γινουν ολοι συνεπεις φορολογουμενοι.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:24 | KΩΣΤΑΣ ΣΥΦΑΝΤΟΣ

    Να δημιουργηθεί τεραψήφιοςή πενταψήφιος αριθμός τηλεφώνου για να δέχεται καταγγελίες πολιτών για μή παράδοσης απόδειξης,ώστε οι μηχανισμοί του Υπ.Οικ.να δρουν άμεσα.Προς τούτο εκτιμώ ότι πρέπει να δημιουργηθεί ειδική ομάδα άμεσης παρέμβασης.Ευχαριστώ.-

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 13:06 | Θ. Βαμβάκος

    Συμφωνω με τον Κο Γιανναδάκη !!

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 13:22 | βασιλης

    οι αντικειμενικες αξιες των ακινητων να επαναπροσδιορισθουν ετσι ωστε να μην χανονται φοροι στις μεταβιβασεις και κυριως να μην ειναι στρεβλο ολο το συστημα που αφορα τις μεταβιβασεις οπως τα δανεια απο τις τραπεζες ,οι καταθεσεις -ποθεν εσχες κλπ.
    το εκκο των οικοδομων να προσαρμοσθει στις πραγματικες τιμες κοστους το δε φπα στις αποδειξεις των ιδιωτων να αφαιρειται απο το κοστος με καποιο τροπο .

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 13:34 | ΓΙΑΝΝΑΔΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    ΕΝΑΣ ΕΞΥΠΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΟΒΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΣΥΝΕΤΑΙΡΟ ΤΟΥ. ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΤΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΑΖΕΥΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΙΣΕΣ ΜΕ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΠΕΙ: ΓΙΑ ΟΣΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ (ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ SUPER MARKET) ΜΟΥ ΦΕΡΕΙΣ ΜΕ ΦΠΑ 9% ΘΑ ΣΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΩ π.χ ΤΟ 2% ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΜΟΥ ΦΕΡΕΙΣ ΜΕ ΦΠΑ 19% ΘΑ ΣΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΩ π.χ 5% ΜΕΤΡΗΤΑ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 13:12 | Θ. Βαμβάκος

    Στο οποιοδήποτε έγγραφο που αφορά παροχή υπηρεσιών (απόδειξη, τιμολόγιο, συνταγές, γνωματεύσεις γιατρών και εκθέσεις πάσης φύσεως άλλων επαγγελματιών εμπειρογνωμόνων, δικηγόρων κλπ.) να αναγράφεται υποχρεωτικά και με νόμο το ΑΦΜ του παρέχοντος την υπηρεσία. Και ο νοών νοείτω.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 13:31 | Ράνια

    Αρχικά ακούγεται καλό το μέτρο με τις αποδείξεις, πλην όμως τα πρακτικά προβλήματα πολλά από την αποθήκευση και την μέτρηση ως την ανταλλαγή κλπ. Αν οι δηλώσεις γίνονται ηλεκτρονικά πότε θα ελέγχονται; Οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα συνεχίσουν να μη δίνουν αφού οι πελάτες δεν θέλουν να πληρώνουν το ΦΠΑ. Δηλαδή για 10000Ε (ας πούμε για ένα ελεύθερο επαγγελματία) το κόστος ΦΠΑ είναι περίπου 2000Ε. Τόσα θα πληρώσει στην εφορία αν δεν έχει αφορολόγητο; Πάντως πρέπει να γίνει γιατί πρώτον μόνο έτσι θα γίνει εν μέρει συνήθεια στον κόσμο να ζητάει αποδείξεις, τουλάχιστον εκεί που έτσι κι αλλιώς πληρώνεται ο ΦΠΑ και δεύτερον και κυριώτερο θα αναγκαστούν επιτέλους να βάλουν όλοι ταμειακές. Έτσι κι αλλιώς στα κάυσιμα, ταξί, λαϊκές κλπ πληρώνουμε τον φόρο και απόδειξη δεν παίρνουμε…
    Ένα ακόμη στοιχείο που άκουσα από τη μητέρα μου είναι το εξής: οι περισσότεροι συνταξιούχοι δεν έχουν έξοδα πλην των λογαρισμών και των super market. Τι γίνεται τότε;
    Νομίζω ότι όλοι συμφωνούνε ότι μόνο με ελέγχους μπορεί να λυθεί το πρόβλημα. Ας πάει κάποιος σ’ ένα ιατρείο όπου περιμένουν 20 άτομα και να δεί πόσες αποδείξεις κόβονται. Και ας δίνουν τα ιατρεία απόδειξη πριν την επίσκεψη. Υπάρχουν πολλοί τρόποι αν το θέλουμς. Και το κυριότερο να υπάρχουν μεγάλα πρόστιμα στους παραβάτες. Και επιστοφή χρημάτων… Γιατί απ’ όλα τα σκάνδαλα που ζήσαμε δεν επιστάφηκε ούτε 1Ε στο Δημόσιο;

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:18 | ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΝΑ ΣΑΣ ΣΥΓΧΑΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΥ ΛΑΒΑΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΥΠΩΣΩ ΩΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΔΥΟ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΑΝΟΥΝ ΧΡΗΣΙΜΕΣ
    Α) ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΑΠΟ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΟΤΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΟΣΟΙ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΟΧΗΜΑΤΑ- ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ-ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ ΣΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΟ ΛΕΓΟΜΕΝΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΛΟΠΗ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΟΥ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ .ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΓΙΑ ΧΑΜΗΛΟΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΟΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ
    Β) ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΤΗΝ ΝΟΝΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΜΕ ΠΟΣΟ 50ε ΑΝΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΜΕΤΡΑ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΧΘΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 5 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΔΙΑΦΥΓΟΝΤΑ ΕΣΟΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:57 | Ψώμος Βασίλης

    Καταρχήν να αρχίσω με το μέτρο των αποδείξεων, το οποίο θεωρώ πολύ ωραίο μέτρο και στη σωστή κατεύθυνση. Όμως, ακόμα και ένα τόσο ορθό μέτρο χρειάζεται να εφαρμοστεί σωστά. Και εξηγούμαι. Η κίνηση του χρήματος και η καταγραφή της κίνησης αυτής είναι που αποδίδει διπλά κέρδος στο κράτος τόσο με την απόδοση Φ.Π.Α. όσο και με τη φορολογία του σαν εισόδημα σε αυτόν που εισπράττει. Πρέπει εδώ ακριβώς να γίνει πρόβλεψη για την αποφυγή καιροσκόπων που θα αγοράζουν αποδείξεις πληρώνοντας μόνο ένα χαμηλό Φ.Π.Α. (9% του συνολικού ποσού της απόδειξης για παράδειγμα) κερδίζοντας πολλαπλά από την έκπτωση από ένα υψηλό συντελεστή φορολόγησης [40%(ποσοστό έκπτωσης ποσού απόδειξης)*40%(φορολογικός συντελεστής που αποφεύγεται)=16% του ποσού της απόδειξης και άρα ΚΕΡΔΟΣ 7% επί του ποσού της απόδειξης. Παρόμοιος τρόπος δλδ αγοράς τυχερών δελτίων σε λαχεία και άλλα τυχερά παιχνίδια]. Θα πρέπει λοιπόν το όφελος να σχετίζεται με την απόδοση Φ.Π.Α. κάθε απόδειξης. Δλδ, θα πρέπει να εκπίπτει του φορολογητέου εισοδήματος το ποσό (ή ποσοστό του ποσού) που αποδίδει κάποιος σαν Φ.Π.Α. με την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
    Στο ίδιο σκεπτικό κινείται και η δεύτερη πρότασή μου. Πολλοί συναλλασσόμενοι με το δημόσιο, στις πληρωμές που τους γίνονται, υπάρχει πάντα μια παρακράτηση φόρου στο ύψος του 20%. Είναι γνωστό ότι επίσης πολλοί από αυτούς τους συναλλασσόμενους με το δημόσιο είναι δημόσιοι υπάλληλοι είτε (ξεπερνάνε με τους τακτικούς μισθούς τους το αφορολόγητο έστω και οριακά). Αργότερα ξεχνούν να δηλώσουν τις μη τακτικές παροχές τους στις φορολογικές τους δηλώσεις για να αποφύγουν το επιπλέον 7-20% της φορολόγησης πάνω στο ποσό της πληρωμής τους. Αν η παρακράτηση φόρου ήταν στο 30% ή και 40% όλοι θα έσπευδαν να δηλώσουν αυτά τα εισοδήματα για μια μικρή ή μεγαλύτερη επιστροφή φόρου . Επιπλέον αυτό το μέτρο θα βοηθούσε και στη καταπολέμηση της ανεργίας, μιας και οι φορτωμένοι με προσόντα δημοσίου θα φτάνουν λογικά και σε υψηλό συντελεστή φορολόγησης, ίσως να μην κάνουν τον κόπο να ασχοληθούν με το 60% που θα πληρωθούν, ενώ για ένα άνεργο ή εργαζόμενο κάτω από το αφορολόγητο το 60% που θα πληρωθεί + 40% επιστροφή φόρου στη συνέχεια θα είναι ένα καλύτερο εισόδημα και θα έχει πιο πολλές πιθανότητες να το βρει.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:12 | aki klada

    αποδειξις να απαιτουν ολοι διοτι θα φοβουνται οτι οποιο προιον βρεθει επανω τους η στο οχημα τους και δεν αποδεικνιεται απο νομιμο εντυπο να εχουν πολυ βαριες κυρωσεις αν το κανετε ολα θα φτιαξουν επισης οποιο αντικειμενο πανω απο 500ε να φυλαγεται η αποδειξι του για 6 χρονια διοτι δυγματολιπτικα μπορει να ζητηθει ευχαριστω.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 12:30 | Αλέξανδρος Κ

    Υποχρεωτικός εφοδιασμός με POS (Point of Sale)όλων των ελεύθερων επαγγελματιών και κίνιτρα στους πολίτες (έκπτωση φόρου 50 εως 100%)για χρήση ηλεκτρονικού χρήματος (χρεωστικές-πιστωτικές κάρτες, ηλεκτρονική τραπεζική, κτλ).

    Καλές Γιορτές σε όλους

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:01 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΥΤΑΝΟΓΛΟΥ

    ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΤΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΗ
    ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΝΑ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ.ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ.
    ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥΣ ΚΛΠ.ΤΟ Φ.Π.Α
    ΠΟΥ ΘΑ ΖΗΤΑΝΕ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΕΝΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟ
    ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΙΝΗΤΡΟ ΝΑ ΖΗΤΑΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:09 | Γιώργος Χαριτάκης

    Δεν θα αποδώσει το συγκεκριμένο μέτρο, όπως δεν έχει αποδώσει και το υπάρχον μέτρο με την έκπτωση του 40% των αποδείξεων από ηλεκτρολόγους, γυμναστήρια, εστιατόρια κλπ. για τους παρακάτω λόγους:

    1) Βασίζεστε σε μια εσφαλμένη παραδοχή ότι οι πολίτες είναι ειλικρινείς, νόμιμοι και ορθολογικά σκεπτόμενοι και άρα θα ζητούν αποδείξεις για να γλιτώσουν φόρο. ΛΑΘΟΣ!! Αυτό που θα συμβεί είναι ότι θα συνεχίσουν να μην ζητούν αποδείξεις και θα δηλώνουν ψευδή ποσά στη φορολογική τους δήλωση την οποία θα υποβάλλουν ηλεκτρονικά και αν ποτέ τους καλέσουν για έλεγχο θα μοιράζουν ο ένας φορολογούμενος στον άλλο τις αποδείξεις τους για να γλιτώσουν.

    2) Θα αυξηθεί κι’ άλλο η γραφειοκρατία για τις εφορίες με αποτέλεσμα οι εφοριακοί υπάλληλοι να αδυνατούν να επικεντρώνονται σε ουσιαστικούς ελέγχους και να «κουταλομετράνε» τις αποδείξεις των φορολογουμένων και να έρχονται σε διενέξεις μαζί τους

    3) Αυτοί που δεν «κόβουν» αποδείξεις θα συνεχίσουν ούτως ή άλλως
    να μην κόβουν και το αντίστροφο, οι νομοταγείς θα συνεχίσουν να είναι νομοταγείς

    4) Αυτοί που θα πληγούν περισσότερο από το συγκεκριμένο μέτρο θα είναι οι μη έχοντες (μισθωτοί, συνταξιούχοι) οι οποίοι δεν ξοδεύουν χρήματα για κατανάλωση από τον ήδη πενιχρό μισθό τους

    Εναλλακτικά, για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής έχω να σας προτείνω τα εξής:

    1) Σημαντικό πλήγμα στη φοροδιαφυγή θα πετύχετε μόνο εαν αποκαταστήσετε την εμπιστοσύνη των φορολογουμένων απέναντι στην Πολιτεία. Φειδωλή και ιερή διαχείριση του δημόσιου χρήματος, δίκαιοι και «καθαροί» φορολογικοί μηχανισμοί, απλοποίηση των φορολογικών νόμων, ίση αντιμετώπιση ΟΛΩΝ ανεξαιρέτως των φορολογουμένων με επιβολή και εφαρμογή αυστηρότατων ποινών στους μεγάλους φοροφυγάδες

    2) Επιβράβευση της ειλικρίνειας. Κάποια στιγμή οι νομοταγείς πολίτες πρέπει να απολαύσουν κάποια προνόμια και να νιώσουν ότι αξίζει τόσα χρόνια που είναι τίμιοι και ειλικρινείς

    3) Κωδικοποίηση και απλοποίηση των φορολογικών νόμων

    4) Κατάργηση της γραφειοκρατίας του δημοσίου με στόχο την ουσία και όχι τους «τύπους»

    5) Το χρήμα δεν εξανεμίζεται. Οι φοροφυγάδες δεν φυτεύουν τα χρήματά τους στο χώμα. Κάποια στιγμή θα εμφανιστούν τα χρήματα αυτά (μέσω αγορών κινητών πραγμάτων ή ακινήτων, κληρονομιών κλπ.), και τότε ο φορολογικός μηχανισμός θα πρέπει να είναι σε ετοιμότητα να τα εντοπίσει. Εφαρμόστε το ρητό «follow the money» μην «χτυπάτε» τις τραπεζικές καταθέσεις αλλά το μαύρο χρήμα μόλις αυτό εμφανισθεί

    6) Ενισχύστε με προσωπικό τις ελεγκτικές υπηρεσίες. Οι φορολογούμενοι πρέπει να αισθάνονται ότι κάποια στιγμή θα ελεγχθούν και θα λογοδοτήσουν. Παράλληλα, να ασκείτε σκληρή επιτήρηση και στους εφοριακούς υπαλλήλους με αυστηρότατες κυρώσεις για τους επίορκους και προαγωγή των δίκαιων και αξιόλογων υπαλλήλων. Βοηθήστε επίσης με κάθε τρόπο το δύσκολο έργο τους.

    7) Εφαρμόστε τους νόμους!!! Καταλάβετε επιτέλους ότι νόμοι στην Ελλάδα υπάρχουν! Απλά δεν τους εφαρμόζετε!!!

    Σε κάθε ειλικρινή και δίκαιη προσπάθεια να ξέρετε ότι θα έχετε την αμέριστη συμπαράσταση και την εκτίμησή μας.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:39 | Π.Τριτάκης

    Να είναι υποχρεωτική από το νόμο η αναγραφή των αμοιβών όλων των επιτευδηματίων (κυρίως ιατρών -τεχνίτων) ώστε να μην αρχίζει η πονηρή διαδικασία τόσο είναι χωρίς απόδειξη και τόσο με απόδειξη. Η αμοιβή πρέπει να είναι προκαθορισμένη και συγκεκριμένη πριν την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας και να μην επιδέχεται αμφισβήτηση
    Επιτέλους να γίνει έλεγχος σε όλους αυτούς που προκλητικά φοροδιαφεύγουν όπως τα πάρκιγκ νυχτερινών κέντρων και κλαμπ που εκτός από το παγκόσμιο φαινόμενο κατάληψης και ιδιοποίησης δημόσιου χώρου και μετατροπή σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης δεν πληρώνουν δεκάρα στην εφορία.

  • Στην Αυστραλια που εζησα αρκετα χρονια η φοροδιαφυγη οδηγει σε δημευση περιουσιας,οι εφορια εχει δικαιωμα μετα απο καταγγελια να ψαξει ακομη και το σπιτι αυτου που φοροδιαφευγει,υπαρχει αυστηρο ποθεν εσχες στους εφοριακους,καταστηματα που φοροδιαφευγουν μπορει α τα κλεισουν.
    Εδω μετα απο 35 χρονια δεν γινετε τιποτα αντιθετα το κρατος αδιαφορει,το κρατος συμπαρισταται σε οσους φοροδιαφευγουν,οι εφοριακοι ειναι ανεντιμοι,ειχα πελατισα εφοριακο που ερχοταν στο κααστημα που εργαζομουν αι επαιρνε 5 ζευγη υποδηματα καθε φορα χωρις να πληρωνει με ανταλλαγμα να ενημερωνει τον ιδιοκτητη για τυχον ελεγχους,και να τον καλυπτει σε περιπτωση προβληματος.

    Δεν φταιει κανεις παρα αυτο το ασυστολο κρατος που ζουμε για το οτι εφτασε η κατασταση ως εδω.

    Εγω προσωπικα οποτε ακουω οτι θα παταξει καποιος υπουργος την φοροδιαφυγη κατουριεμε στα γελια.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 11:45 | Βασιλειος Ηλιόπουλος

    Για να κόβονται αποδείξεις στις συναλλαγές πρέπει :

    Να θεωρειται ποινικό αδίκημα εάν καταγγείλει στην αρμόδια Αρχή ο πολίτης ότι ο έμπορος ή ο οιοσδιποτε επαγγελματίας τον ρώτησε έαν θέλει απόδειξη για τη συναλλαγή του ή αν θέλει συναλλαγή με ΦΠΑ ή χωρίς ΦΠΑ .

    Η πρόταση αυτή γίνεται για να σταματήσει ο εκβιασμός του πολίτη από τον εμπορο ή επιτηδευματία,αφού είναι βεβαιο οτι ο πολίτης , εάν ερωτηθεί , θα ζητήσει πληρωμή χωρις ΦΠΑ, αφού θα γλιτωσει 100 ή 200 ευρώ.

    Πρέπει να εμπεδωθεί στη συνείδηση όλων οτι μια τιμή υπάρχει για κάθε προιον ή υπηρεσία και σε αυτήν εμπεριέχεται και ο ΦΠΑ.

    Να μην υπάρχει δηλαδή το : με ΦΠΑ ή χωρίς ΦΠΑ

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:47 | Άρης Μ.

    Θεωρώ πως θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη η επιβολή ειδικού και μάλιστα ιδιαίτερα υψηλού φόρου, ανάλογο με εκείνο που ισχύει για τα ποτά και τα τσιγάρα, στα πάσης φύσης σπρέι και παρεμφερή υλικά, τα οποία χρησιμοποιούνται για την αναγραφή συνθημάτων κλπ, σε τοίχους δημοσίων και ιδιωτικών κτηρίων, οικιών κλπ, σε πινακίδες κυκλοφορίας, μέχρι και σε μνημεία.

    Το κόστος αποκατάστασης αυτών των ζημιών δικαιολογεί απόλυτα την επιβολή ενός τέτοιου φόρου, τα έσοδα του οποίου θα μπορούσαν να κατευθυνθούν στους ΟΤΑ και σε άλλους φορείς που είναι επιφορτισμένοι με τη σχετική υποχρέωση.

    Πιστεύω πως το υψηλό κόστος, αν επιβληθεί ο ειδικός φόρος, αφενός θα μειώσει τη διάθεση αγοράς των προϊόντων αυτών από εκείνους που προβαίνουν σ’ αυτές τις ενέργειες και αφετέρου θα συμβάλλει στην ασφάλεια της κυκλοφορίας (καθαρές πινακίδες σήμανσης) και την αισθητική αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου.

    Σε κάθε περίπτωση θα γίνει ευχαρίστως αποδεκτή από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών που έχουν αγανακτήσει με την εικόνα που παρουσιάζουν οι πόλεις μας τα τελευταία χρόνια.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:04 | Βασίλης

    Θεμελιώδες στοιχείο είναι να αντιληφθεί και ενστερνηθεί ο έλληνας πολίτης ότι η σύμπραξη στη μη έκδοση απόδειξης είναι σε βάρος πρωταρχικά του ιδίου και δευτερευόντος του κράτους. Η μη απόδοση του ΦΠΑ που εμείς πληρώσαμε και η φοροδιαφυγή (απόκρυψη εισοδημάτων) από τον έμπορο – ελεύθερο επαγγελματία, στερεί από τον κάθε έλληνα πολίτη τη δυνατότητα ανάπτυξης ενός κοινωνικού κράτους δικαίου και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής μας.
    Αναρωτιέμαι γιατί όταν ένας επαγγελματίας διαπιστωμένα δεν παρέχει απόδειξη, ήτοι κλέβει, ή ένας κρατικός υπάλληλος (πάλι διαπιστωμένα) ‘λαδώνεται’, δεν τιμωρούνται με άρση της άδειας εξασκήσεως επαγγέλματος ή παύσης εργασίας / απόλυσης αντίστοιχα, με σημαντική περιστολή των ανάλογων γραφειοκρατικών διαδικασιών. Μήπως επειδή πράττουν ‘εξ αμελείας’ ή λόγω ‘μετάνοιας’;

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:31 | Βασιλική Μάντη

    Ας αρχίσουμε από τα πιο απλά: συνυπευθυνότητα μεταξύ συναλλασσομένων. Δηλαδή, ευθύνη για την έκδοση απόδειξης πρέπει να έχει και αυτός που πουλάει και αυτός που αγοράζει. Και εντατικοποίηση ελέγχων. Δεν υπάρχει ουσιαστικός και διαρκής έλεγχος πουθενά. Δεν μου διαφεύγει το γεγονός, ότι ο εισπρακτικός μηχανισμός είναι δαπανηρός, αλλά δε νομίζω ότι μπορεί να γίνει διαφορετικά.
    Οπωσδήποτε θα πρέπει να ελεγχόμαστε και εμείς οι δημόσιοι λειτουργοί και ασφαλώς όχι από το σινάφι μας, όπου επικρατεί το esprit de corps, δηλαδή, κόρακας κοράκου μάτι δε βγάζει. Αυτά τα θέματα έχουν λυθεί προ πολλού στις ανεπτυγμένες κοινωνίες, όπου θέλουμε να ανήκουμε. Αν επιτέλους ωριμάσαμε και δεν θέλουμε να τα ρημάξουμε όλα, δεν έχουμε παρά να κοιτάξουμε γύρω μας. Και μη μου πουν, ότι τα ξένα μοντέλα δεν μπορούν να εφαρμοστούν στην Ελλάδα, λόγω της ιδιοσυγκρασίας της φυλής…. Καιρός να σοβαρευτούμε ΟΛΟΙ!!

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:00 | Ελευθερία

    Όλοι μιλάμε για φοροδιαφυγή που είναι το κυριότερο πρόβλημα της
    Ελληνικής Οικονομίας (Εθνικό σπόρ το λένε) . Πιστεύω οτι η φορολογική μας νομοθεσία είναι αρκετά καλή που όμως χρειάζεται να αναπροσαρμόζεται με τις συνθήκες της αγοράς .
    Τό πρόβλημα πιστεύω οτι είναι η δίκαιη και ταχύτατη επιβολή των φορολογικών παραβάσεων (όπου υπάρχουν) .
    Υπάρχουν χιλιάδες μικροπαραβάσεις για τις οποίες αναλώνονται εκατοντάδες εργατώρες (εφοριακοί , φοροτεχνικοί , δικηγόροι , δικαστικοί ,γραμματείς κλπ) και δεκάδες έγγραφα , οι οποίες καταλήγουν είτε να τύχουν αθωωτικής απόφασης , είτε να εισπραχθούν τα πρόστιμα μετά απο αρκετά χρόνια (πολλες φορές μηδαμινά) .
    Έτσι πιστεύω θα ήταν σκόπιμο , όλες οι φορολογικές παραβάσεις να κρίνονται ταχύτατα απο μία ανεξάρτητη επιτροπή η οποία δεν θα βασίζεται μόνο «στο γράμμα του Νόμου» , αλλα θα κρίνει κάθε υπόθεση σφαιρικά συνεξετάζοντας την τυχόν «συγγνωστή πλάνη» ή τον ενδεχόμενο δόλο του παραβάτη , καθώς επίσης και το ύψος των προστίμων , και δεν θα φοβάται τυχόν επιπτώσεις απο «άνωθεν» άν την βάλει τελεσίδικα στο αρχείο .
    Επίσης να συσταθεί ιδιαίτερος κλάδος στα Πρωτοδικεία επιφορτισμένος μόνο με τις φορολογικές παραβάσεις που θα προωθούνται απο την επιτροπή και θα εκδικάζονται με τη διαδικασία του επείγοντος .