Πως κρίνετε την αποτελεσματικότητα του μέτρου αυτού; Ποια προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν. Εφόσον κρίνετε θετικά το μέτρο ποιες προϋποθέσεις θα βελτίωναν την εφαρμογή του;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
210 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Είμαι οικονομολογος και λογιστής φοροτεχνικός. Δεν είναι καλό το μέτρο αυτό. Δεν θα είμαστε πια ελεύθεροι στο να επιλέγουμε οτι θέλουμε.
Ολες οι εμπορικες συναλλαγες μεταξυ επαγγελματιων ανεξαρτηρου ποσου
να λαμβανουν μερος μεσω τραπεζης η διγραμμων επιταγων.
Να εφαρμοσθεί, όχι για μεμονομένες συναλλαγές, αλλά για το σύνολο των συναλλαγών.
Αφορολόγητο αποκλειστικά και μόνο για όλες τις δαπάνες που πραγματοποιούνται μέσω πιστωτικών καρτών. Χρήση της πιστωτικής κάρτας ακόμα και για τα ψώνια στο περίπτερο της γειτονιάς.
Κατανοώ τη σκοπιμότητα του μέτρου, αλλά ποιος θα σταματήσει την αισχροκέρδεια των τραπεζών μόλις διαπιστώσουν ότι κρατάνε στο χέρι τόσους επαγγελματίες και μπορούν αν χρεώνουν ότι θέλουν σαν τραπεζικές εργασίες και ό,τι άλλο φαντυαστούν?
ΚΑΝΕΙΣ έχει αποδειχτεί. ΟΥΤΕ ΚΡΑΤΟΣ ΟΥΤΕ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ!!!!
Συμφωνώ με την πρόταση με τις εξής παρατηρήσεις:
1.Το όριο της αξίας πάνω απο την οποία θα ισχύσει το μέτρο να είναι κα τα το δυνατόν μικρότερο ώστε αφ ενός να περιορίσει τον κίνδυνο καταστρατήγησης με το σπάσιμο των ποσών σε περισσότερες συναλλαγές και αφ ετέρου να μήν δυσκολεύει τις μικρής αξίας συναλλαγες.Προτείνω σαν όριο τα 100 ευρώ.
2.Ολες οι συναλλαγές που υπάγονται στο μέτρο να καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο απο ηλεκτρονικό σύστημα π.χ το TAXIS ή άλλο με ΟΝ LINE σύνδεση με τα πλήρη στοιχεία αμφοτέρων των συναλλασομένων (ΑΦΜ κ.λ.π)
3.Κατά την πιοπάνω καταγραφή θα ξεχωρίζεται το ποσό ΦΠΑ που αντιστοιχεί στην εν λόγω συναλλαγή ώστε να καταγράφεται η υποχρέωση απόδοσής του από τον υπόχρεο προς τούτο.
Τέλος πιστεύω ότι θα πρέπει να αναζητηθούν και τα αντίστοιχα ισχύοντα στίς χώρες του εξωτερικού όπου ισχύουν αντίστοιχα μέτρα.
Οπως καινα έχει όμως το μέτρο ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ.
Poli sosto.
Η πληρωμή μέσω λογαριασμού είναι ένα σωστό μέτρο σαν μακρο-μεσοπρόθεσμος στόχος. Αυτό άλλωστε ισχύει και στα περισσότερα αναπτυγμένα κράτη.
Αλλά……..
Αυτή την στιγμή οι περισσότερες συναλλαγές μεταξύ εταιρειών (αλλά και μεταξύ ιδιωτών σε ένα βαθμό) τακτοποιούνται με μεταχρονολογημένες επιταγές, οι οποίες οπισθογράφονται και κυκλοφορούν σαν οιονεί χρήμα.
Η μέθοδος αυτή έχει τις αδυναμίες της, αλλά και ισχυρά επιχειρήματα. Το κυριώτερο είναι ότι η «επιταγή πελατείας» προσφέρει την δυνατότητα σε επιχειρήσεις χαμηλής φερεγγυότητας να βρούν χρηματοδοτικές λύσεις, είτε από τους προμηθευτές τους, η από τις τράπεζες. Αλλιώς δεν θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν.
Η άμεση λοιπόν υιοθέτηση της προτεινόμενης ρύθμισης θα είχε σαν αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο χιλιάδων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.
Για να γίνει μία μέτρηση του προβλήματος αρκεί να ερωτηθούν οι τράπεζες, οι οποίες ξέρουν (τεκμαρτά) πόσο διαδεδομένο είναι το σύστημα των μεταχρονολογημένων επιταγών, αφού αυτές δίνουν τα μπλόκ επιταγών και κάνουν την τελική τους εκκαθάριση. Πάντως ας κάνουμε μία προσέγγιση: Εφέτος «έσκασαν» 3 δις Ευρώ ακάλυπτες επιταγές. Αν κάνουμε μία προβολή, χρησιμοποιώντας το ποσοστό των ¨κόκκινων»-βλέπε μη εξυπηρετούμενων δανείων, που σήμερα είναι κοντά στο 8%, και υποθέσουμε ένα παρόμοιο ποσοστό επί των κυκλοφορούντων επιταγών, συμπεραίνουμε ότι οι συνολικά κυκλοφορούντες επιταγές είναι της τάξεως των 40 δις € ετησίως.
Σημειώνουμε ότι οι τράπεζες ζητούν και χρησιμοποιούν αυτές τις επιταγές σαν καλύμματα/εγγυήσεις για τις χρηματοδοτήσεις που παρέχουν στις επιχειρήσεις. Η απουσία αυτών των καλυμμάτων θα μείωνε δραματικά τις χρηματοδοτήσεις. Φαντασθείτε μία μείωση των χρηματοδοτήσεων κατά έστω και ένα κλάσμα του ποσού που αναφέρθηκε (40 δις) και έχετε έναν εφιάλτη μείωσης του ΑΕΠ, με όλες τις πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις ενός «φαύλου» κύκλου.
Επομένως μάλλον δεν γίνεται να εφαρμοστεί το μέτρο άμεσα και απόλυτα. Δεν γίνεται να τα έχουμε όλα στην ζωή. Φαντάζομαι όλοι θέλουμε να είμαστε νέοι, υγιείς, πλούσιοι, έξυπνοι και ταλαντούχοι,αλλά η πλειοψηφία μας έχει να διαχειριστεί μία πιο γκρί πραγματικότητα.
Στην περίπτωση της αλλαγής του σημερινού συστήματος πληρωμών μεταξύ των επιχειρήσεων, θα ήταν συνιστώμενη μία προσέγγιση σε βήματα:
– Μια και η γενεσιουργός αιτία των μεταχρονολογημένων επιταγών είναι η υποκεφαλαιοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων, που οδηγεί σε ανάγκη πιστώσεων για την λειτουργία τους, θα ήταν σκόπιμο πρώτα να δούμε μέτρα που να βοηθούν στην θεραπεία του προβλήματος. Το κράτος πρώτα πρώτα να δώσει το παράδειγμα εξοφλώντας τις υποχρεώσεις του στις επιχειρήσεις εντός 60 ημερών (σήμερα υπάρχουν περιπτώσεις που αυτό γίνεται σε 4 χρόνια). Να δοθούν κίνητρα για συγχωνεύσεις επιχειρήσεων για να δημιουργηθούν μεγαλύτερες μονάδες που θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση στις χρηματοδοτήσεις. Σήμερα ο μεγάλος «τιμωρείται» με όλους τους δυνατούς τρόπους.
– Να δοθούν φορολογικά κίνητρα των επιχειρήσεων εκείνων που θα επιλέξουν να υιοθετήσουν το νέο προτεινόμενο σύστημα, το οποίο να είναι προαιρετικό για μία πρώτη περίοδο 2 ετών.
– Να δημιουργηθεί μία «ατραπός», ένας τρόπος νομιμοποίησης των σημερινών επιταγών μέσα στο σύστημα επαγγελματικών λογαριασμών, έτσι που η φορολογική αρχή να μπορεί να τις παρακολουθεί. Στο τέλος τέλος αυτό που ενδιαφέρει την φορολογική αρχή είναι να αποκτήσει πλήρη στοιχεία συναλλαγών έτσι ώστε να κλείσει τα «παράθυρα» φοροδιαφυγής.
Το προτεινόμενο μέτρο,χρήσης εξόφλησης οφειλών με επιταγές ή λοιπά τραπεζικά στοιχεία π.χ bank advice, electronic transfers κτλ, διαμέσου τραπεζικών λογαριασμών, είναι μια ορθολογιστική αντιμετώπισης απαιτεί όμως (α) έλεγχο στο κόστος που θα επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις (β) επίλυσης του θέματος των μεταχρονολογημένων επιταγών και απογόρευσης της κυκλοφορίας τους σε τρίτους.
Αντίστοιχο σύστημα έχει εφαρμοστείστην Αγγλία με το Cheques Act.
Αναφορικά με το θέμα των ήδη εκδοθέντων μεταχρονολογημένων επιταγών θα πρέπει να εξεταστεί ένα σύστημα τιτλοποιήσης (securitization) με ευμενείς φορολογικές διατάξεις διαγραφής των τυχόν ζημιών λόγω μή είσπραξης τους.
Σωστό σαν μέτρο η υποχρέωση διεξαγωγής συναλλαγής κάποιου ύψους μέσω τραπεζας αλλά η διαρθρωση των τραπεζών δε νομίζω ότι επιτρέπει κατι τέτοιο γρήγορα και με χαμηλό κόστος. Από την άλλη πλευρά δεν διασφαλίζει την κατάσταση γιατί μία δαπάνη μπορεί να «σπάσει» σε πολλές μικρότερες και να διαφεύγει του μέτρου (μη ξεχνάμε ότι οι Ελληνες είναι ικανότατοι στην περιγραφή των νόμων)
Ναι, να γίνεται η πληρωμή όλων των συναλλαγών από 1000,00 ευρώ και άνω μέσω τραπεζών ή με επιταγές, αρκεί να υπάρχει ο κατάλληλος μηχανισμός να πραγματοποιεί τις διασταυρώσεις των πληρωμών με τις συναλλαγές.Επι πλέον πρέπει να απλοποιηθεί το φορολογικό σύστημα του Κ.Β.Σ. Είτε να καταργηθεί τελείως η θεώρηση των στοιχείων είτε εξακολουθεί να ισχύει, να μην απαιτούνται Βεβαιώσεις ασφαλιστικής ενημερότητας από τους ασφαλιστικούς φορείς και επιμελητήρια. Ως επαγγελματίας σας πληροφορώ ότι το Δημόσιο χάνει πολλά χρήματα από την αδυναμία των επιτηδευματιών να θεωρήσουν φορολογικά στοιχεία.Στην περίπτωση που έχουν εκδοθεί φορολογικά στοιχεία αθεώρητα και έχουν καταχωρηθεί στα βιβλία των επιχειρήσεων, να θεωρούνται ειλικρινή και να μην επιβάλλονται εξαντλητικά πρόστιμα εφόσον δεν υπήρχε πρόθεση αλλά αδυναμία. Καλό είναι όλλες οι χρηματικές συναλλαγές να γίνονται μέσω τραπεζών, ώστε να περιοριστεί η διακίνηση του μαύρου χρήματος αλλά απαιτούνται διαρθρωτικά μέτρα και από την πλευρά του Υπουργείου και από την πλευρά των τραπεζών ώστε να διευκολύνουν αυτή τη διαδικασία.
Οχι. Δεν μπορούν οι πολίτες αλλά και οι επιχειρήσεις να είναι υπόδουλοι των τραπεζών ειδικότερα αυτή την εποχή, που η κοινωνία πιστεύει ότι η σημερινή οικονομική κρίση εν πολλοίς οφείλεται στην απληστία των τραπεζιτών και των golden boys. Για το λόγο το αληθές της ανωτέρω άποψης, μπορείτε να λάβετε υπόψη σας (i) τα ψιλά γράμματα των κάθε μορφής συμβάσεων με τις Τράπεζες ii) τις πιέσεις που ασκούν στους δανειστές με ανεπίτρεπτες μεθόδους, iii) τις καθημερινές οχλήσεις των τραπεζών (και σε ακατάλληλες ώρες) για την χορήγηση νέων καρτών και δανείων, iv) τα πανωτόκια , v)τις δολιοφθορές εξτρεμιστικών οργανώσεων ειδικότερα σε τραπεζικά καταστήματα χωρίς την προώθηση ληστείας, vi)τα τεράστια κέρδη που οι ίδιες ανακοινώνουν ετησίως.
Απόλυτα σωστή απόφαση. Επιτέλους ασ γίνουμε και εμείς λίγο Ευρώπη. ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΠΛΑΣΤΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΙΚΑ τιμολογία άμεσα!!!!!
Δεν είναι δύσκολο να γίνει
Το πιο απλό και αποτελεσματικό είναι να πιστώνεται τη στιγμή της αγοράς ενός προιόντος το ΦΠΑ σε λογαριασμό της αντίστοιχης εφορίας της περιοχής που ανήκει η επιχείρηση απο λογαριασμό που διατηρεί η επειχήρηση στη τράπεζα.Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξουν άμεσα χρήματα στο ταμείο του κράτους θα μειωθεί η φοροδιαφυγή καιθα υπάρχει άμεση εικόνα λειτουργίας της επειχήρησης και γενικά του συγκεκριμένου κλάδου και γενικότερα της αγοράς.
Δεν μπορεί να υπάρξει σοβαρή αντίρρηση σε όλα όσα προανέφεραν οι
συμπολίτες.
Αυτά που λέγονται περί τραπεζικού απορρήτου είναι μη σοβαρά και τελικά εξυπηρετούν μόνο τους φοροδιαφεύγοντες.
Οπωσδήποτε κατάργηση των μεταχρονολογημένων επιταγών.
Πληρωμές για όλα τα ύψη συναλλαγών μόνο με κάρτες ή μέσω τραπεζών !
Όχι βέβαια! Είστε με τα καλά σας; Η εφορία αυτή την στιγμή έχει αρκετά μέσα για να σταματήσει την φοροδιαφυγή. Το πρόβλημα είναι η άνευ προηγουμένου διαφθορά των εφοριακών. (βλ. συνήγορο του πολίτη)
Τώρα, γιατί όχι:
1. Γιατί αντίκειται στην τρέχουσα νομοθεσία (όπως και το καθεστώς της δίγραμμης επιταγής). Ο νόμος σήμερα ορίζει ότι ο μόνος νόμιμος τρόπος εξόφλησης είναι τα μετρητά. Δηλ. εγώ, που κάποιος μου χρωστάει χρήματα, μπορώ να αρνηθώ να πληρωθώ με επιταγή και να απαιτήσω να με πληρώσει με μετρητά. Αλλάξτε πρώτα αυτόν τον νόμο και μετά τα συζητάμε. (για να σταματήσει επιτέλους και το κράτος να παρανομεί)
2. Τι θα γίνεται στην περίπτωση που η επιταγή που έχω πάρει για την εξόφληση βρεθεί ακάλυπτη; Θα με αποζημιώνει το κράτος που θα με έχει υποχρεώσει να πάρω επιταγή αντί για τα ωραία μου μετρητά;
3. Τι θα γίνει στην περίπτωση που η τράπεζα απλώς αρνείται να μου εκδώσει μπλοκ επιταγών; Θα κλείσω την επιχείρηση και θα πάω να γίνω δημόσιος υπάλληλος; Ή μήπως θα υποχρεωθούν οι τράπεζες να εκδίδουν μπλοκ επιταγών σε κάθε περίπτωση;
4. Θα καταργηθεί το απόρρητο των καταθέσεων των νομικών προσώπων; Ωραία πράγματα, μήπως να επιτρέψουμε και στους αστυνομικούς να κάνουν επιτόπιους ελέγχους στον δρόμο για διαπιστώνουν την ύπαρξη ύποπτων ποσών μετρητών στο πορτοφόλι μας; Και να τα κατάσχουν υπερ του δημοσίου κατά βούληση;
5. Θα ξέρει ο κάθε εφοριακός πόσα μετρητά έχει ανά πάσα στιγμή μια εταιρεία στους λογαριασμούς της; Ωραία! Σε ποιόν άλλο θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη αυτή η πληροφορία; Χμμμ, σε σπείρες απαγωγέων; Λίγο τραβηγμένο αλλά σίγουρα ναι. Σε ανταγωνιστές της συγκεκριμένης εταιρείας; Και βέβαια! Δεν θα μειώνει αυτή η πληροφορία την ικανότητα μιας επιχείρησης για διαπραγματεύσεις τιμών; Δεν θα μπορεί να ξεκινάνε ψευδείς φήμες για την υγεία ή όχι της επιχείρησης; Μιλάμε για χρυσοφόρες πληροφορίες.
Τι θα έπρεπε να γίνει;
1. Να σταματήσετε να νομοθετείται. Και ειδικότερα να νομοθετείται βλακείες σαν και αυτήν με την δίγραμμη επιταγή που νομοθέτησε το ΠΑΣΟΚ το 2003 (κάποιος βλάκας υπάλληλος δηλαδή) ο οποίος δεν ήξερε ότι η δίγραμμη επιταγή μεταβιβάζεται μια χαρά. Έλεος πια με τις σαχλαμάρες.
2. Σωστή και πλήρης μηχανογράφηση των οικονομικών και ελεγκτικών υπηρεσιών του κράτους. Ελαχιστοποίηση της επαφής ελεγκτών και επιχειρήσεων. Πλήρης ανωνυμία των στοιχείων της επιχείρησης κατά την διάρκεια του ελέγχου. (ο εφοριακός θα ξέρει μόνο έναν κωδικό και τίποτα άλλο)
3. Αλλαγή του εργασιακού κώδικα των εφοριακών-ελεγκτών. (βασικό, τι να λέμε τώρα, για αυτό και αν χρειάζεται δημόσια διαβούλευση…)
4. Και βέβαια κατάργηση περίπου των 2/3 της φορολογικής νομοθεσίας…
Και βλέπουμε.
Κατα τη γνωμη μου ολες αυτες οι αλλαγες που προτεινονται δεν επιφερουν καμια αλλαγη παρά ακόμα μια παλαβωμαρά στο δαιδαλωδες συστημα της χώρας. Κανένας νομος δεν προσφέρειστην αγορα και στην χωρά τιποτα αν το ίδιο το κράτος (δημοσια διοικηση) δεν αλλάξει τροπο λειτουργιας. Η πιθανοτητα να ευδοκιμησει η χωρα όπου το ασυνεπεστατο κράτος ζηταει απο τον πολιτη-επιχειρηση να ειναι συνεπης ειναι η ιδια με αυτη της κατασκευης της «αεικινητης μηχανης». Αν δεν σταματησει η δημοσια διοικηση να λειτουργει σαν να είναι σε αλλό πλανητη από όλους τουσ υπόλοιπους όλα θα πέφτουν στο κένο , γιατί απλουστατα η ελληνική δημόσια διοηκηση αποτελει κοινο παρανομαστη-προβλημα για ολα τα μεγάλα θέματα της σύχγρονης Ελλάδος. Είναι σαν θελεις να διαλέξεισ ενά από μια σειρα super waou προγραμματα για την μηχανοργανωση τησ επιχεισησης σου για να το τρέξεις σε ένα ΙΒΜ του 70′!Ερώτησεισ: με ποιους θα υλοποιησουν αυτεσ τισ ιδέεσ που λένε?Πως τολμας και ζητάς συνέπεια σε οικονομικη συναλλαγη όταν είσαι ο μεγαλύτεροσ κακoπληρωτης?
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΑΠΟ 10.000Ε ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΩΝ.
Μια λύση είναι η διαρκή καταγραφή των τραπεζικών λογαριασμών και των κινήσεών τους, ενώ και ο έλεγχος νομικών και φυσικών προσώπων πρέπει να ξεκινά από τον έλεγχο των τραπεζικών λογαριασμών. Αυτό όμως για να γίνει πρέπει πρώτα να εξασφαλιστεί ότι δεν θα έχουμε αποστολή κεφαλαίων στο εξωτερικό. Δηλαδή, πρέπει να δωθεί αρχικά μια αμνηστία στα κεφάλαια που υπάρχουν εδώ, αλλά και με κάποιο τρόπο να αποβεί ασύμφορη η απομάκρυνση των κεφαλαίων στο εξωτερικό.
Όχι από μια αξία και πάνω! Τα πάντα στην νέα ρύθμιση για συναλλαγές μέσω του τραπεζικού συστήματος κατά αποκλειστικότητα. Ειδάλλως θα μηχανευθούν τα λαμόγια τρόπους να ξεφεύγουν!
θα μπορούσε να καθιερωθεί ημερήσια αναφορά στην αρμόδια ΔΟΥ με τις αγορές και πωλήσεις ή επιστροφές που έκανε την συγκεκριμένη μέρα με την αναγραφή του ΑΦΜ όπου επιβάλεται
Συμφωνώ
το στοιχημα και η λυση κατα τη γνωμη μου βρισκεται στην καταγραφη της κινησης του χρηματος!ο μοναδικος τροπος για αυτη την διαδικασια ειναι το πλαστικο χρημα!κινητρα λοιπον για συναλλαγες με καρτες!τωρα η σκεψη για δηλωση των αποδειξεων με το αφμ απο τους πελατες λιανικης καλη ειναι, αλλα αρκετα κουραστικη και δεδομενου οτι οι μισοι ελληνες ειναι αγραμματοι δεν καταφερνουμε και πολλα πραγματα.Τελος να τονισω οτι μας ενδιαφερουν αυτοι που δεν κοβουν αποδειξεις αρα καποιος τροπος αμεσης καταγγελιας πρεπει να βρεθει!ευχαριστω!
Συμφωνώ απολύτως, αυτό γίνεται εδώ και δεκαετίες στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε, στη χώρα μας δε γίνεται για λόγους που προφανώς κάποιοι θα γνωρίζουν. Πρέπει να υπάρξουν επαγγελματικοί λογαριασμοί για κάθε επιτηδευματία, μόνο μέσω των οποίων θα γίνονται οι οικονομικές συναλλαγές, η κίνηση των οποίων θα δηλώνεται ηλεκτρονικά σε πραγματικό χρόνο από τις τράπεζες στο υπουργείο Οικονομικών-ή θα χορηγείται on-line πρόσβαση σε αυτό, προκειμένου οι ελεγκτικές υπηρεσίες του ΥΠΟΟ (της Εφορίας, του Τελωνείου, ΥΠΕΕ κλπ)και της οικονομικής αστυνομίας να έχουν on-line ενημέρωση, και να μπορέσουν κάποια στιγμή εάν τους επιτραπεί να κάνουν και αυτές τη δουλειά τους.. Αυτό βέβαια πρέπει να γίνει με πλήρη σεβασμό στα ατομικά δικαιώματα των φορολογουμένων, να υπάρχει πρόσβαση μόνο σε αυτά μόνο από πιστοποιημένους ελεγκτές του ΥΠΟΟ με κωδικούς και passwords, και εν γένει να γίνει με σοβαρότητα και επαγγελματισμό..Με τον τρόπο αυτόν και σε συνδυασμό με άλλα μέτρα, ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΠΛΑΣΤΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΙΚΑ τιμολογία άμεσα, θα μειωθεί η φοροδιαφυγή άμεσα, θα μειωθεί πολύ το ξέπλυμα χρήματος, θα αυξηθούν τα φορολογικά έσοδα, κλπ.. Ολα τα υπόλοιπα είναι συζήτηση για να μη γίνει τίποτα..
Όχι μόνο από ένα ποσό και πάνω. Κάθε συναλλαγή που αφορά εμπορική δραστηριότητα θα πρέπει να καταγράφεται. Και τα περί τραπεζικού απορρήτου είναι εκ του πονηρού. Απλώς με την δημιουργία της επιχείρησης θα πρέπει να υπάρχει τραπεζικός λογαριασμός που θα αφορά τις συναλλαγές της επιχείρησης και μόνο και θα είναι υποχρεωμένος ο επιχεριρηματίας να τον χρησιμοποιεί παράλληλα με την ταμειακή μηχανή. Κάθε τιμολόγιο θα πληρώνεται μέσα από τον τραπεζικό λογαριασμό, και οι εισπράξεις κάθε μέρα που θα καταγράφονται στην ταμειακή μηχανή θα κατατίθενται σε αυτόν το λογαριασμό. Δοκιμασμένη μέθοδος που εξασφαλίζει την πλήρη διαφάνεια στις συναλλαγές των επιχειρήσεων. Βέβαια ο επιχειρηματίας θα μπορεί να διατηρεί και προσωπικό λογαριασμό που εκεί θα ισχύουν όλες οι διατάξεις για την προστασία του τραπεζικού απορρήτου. Ο εταιρικός λογαριασμός θεωρείται φορολογικό στοιχείο και είναι κάτω από τον πλήρη έλεγχο των φορολογικών αρχών.
Το πρόβλημα το αντιμετώπισαν οι χώρες της ανατολικης ευρώπης με πιό μεγάλη επιτυχία στην Σερβία και στην Πολωνία. Στην σερβία, όλες οι ταμειακές μηχανές είναι on-line με το υπουργείο, δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται χρήματα μετρητά από επαγγελματικούς λογαριασμούς και είναι πλήρως απογορευμένη η χρήση προσωπικών λογαριασμών για πληρωμές κλπ. Στο τέλος κάθε ημέρας θα πρέπει να μην υπάρχουν πάνω από 1000 ευρώ στο ταμείο της επιχείρησης και να μην είναι στην τράπεζα.
Φωνάξτε την κεντρική τράπεζα της Σερβίας για ιδέες και θα δείτε τι σημαίνει το κράτος να είναι μπροστά από την παραοικονομία.
Στην Πολωνία, δεν μπορεί να ξεκινήσει επιχείρηση χωρίς λογαριασμό τράπεζας για όλες τις πληρωμές.
Αλλες απλές προτάσεις
– Να απαγορευτεί και το cash loan για τα κεφάλαια κινήσεως. Οι επιχειρήσεις, τα κεφάλαια κινήσεως και τις αναλήψεις πάνω από 3000, να τις κάνουν με μεταφορά σε λογαριασμό προμηθευτή κλπ. Ετσι η κίνηση των 120 δις δανείων επιχειρήσεων θα συνδεθεί αυτομάτως με πληρωμές, προμηεθυτές, αγορές κλπ.
– Να απαγορευθούν στις τράπεζες να δίνουν 2πλά στεγαστικά δάνεια για αγορές διότι σήμερα έχουμε ένα δάνειο για την αντικειμενική αξία και καπάκι και δεύτερο δάνειο για να φτάσουμε την εμπορική αξία. Πολλές τράπεζες εκταμιεύουν τα χρήματα σε ατομικούς και όχι επιχειρηματικούς λογαριασμούς και έτσι ο κ. κατασκευαστής που κλαίγεται δεν δηλώνει πουθενά αυτά τα έσοδα
– Να απαγορευτεί η σύνδεση των POS πωλήσεων με ατομικούς λογαριασμούς και να είναι παντού λογαριαμσοί όψεως
– Να απαγορευθούν οι ενδοκοινοτικές εισαγωγές «μαιμού» μέσω εμβασμάτων. Ολες οι ενδοκοινοτικές συναλλαγές θα πρέπει να μετρώνται διότι σήμερα όσοι έχουν μυαλό δεν κάνουν εισαγωγές αλλά απλά εμβάσματα χωρίς όριο … και έτσι δεν φαίνονται πουθενά τα εμπορεύματα που εισάγωνται
– να φορολογούνται ως τζίρος οι επιταγές που πληρώνει κάποια επιχείρηση ώστε να εμφανισθούν στον ετήσιο τζίρο οι επιταγές ευκολίας. Δεν θα μπορεί ο άλλος να αγοράζει 10 και να πουλάει 1000 …
ΠΟΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗ Η ΜΕΤΑΧΡΟΝΟΛΟΓΙΜΕΝΗ ΕΠΙΤΑΓΗ ???
ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΣΥΝΑΛΑΓΕΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΚΑΡΤΑ ΧΡΕΩΣΤΙΚΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΚΔΙΔΗ Η ΕΦΟΡΙΑ(ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ)ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΥΤΕς ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΟΥΤΕ ΚΑΝ Ο ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ Δ.Ο.Υ (ΓΙΑΤΙ ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΡΧΙΜΑΓΕΙΡΙΑ ΤΩΝ ΑΤΑΣΘΑΛΙΩΝ)
ΕΠΙΣΗΣ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΣΗ ΘΑ ΓΙΝΕΤΕ ΜΕ ΒΑΣΕΙ ΤΙΣ ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΧΡΕΩΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΩΣΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ Η ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΜΕ ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΩΣΤΕ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΧΡΟΝΟΛΟΓΗΜΕΝΕΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ.ΕΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΘΕΛΗ ΠΙΣΤΩΣΗ ΑΣ ΠΑΕΙ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΠΟΥ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΣΥΝΝΑΛΑΓΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΜΕΤΡΗΤΑ.ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΟ ΙΣΧΥΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΤΑΝ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟ ΦΠΑ Ο ΥΠΟΧΡΕΩΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΜΕΤΡΗΤΑ ΕΧΕΙ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΟΥ ΕΠΙΤΑΓΕΣ 2,3,6,12 ΜΗΝΩΝ , ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΑΝ ΣΦΡΑΓΙΖΕΤΕ ΜΙΑ ΕΠΙΤΑΓΗ , Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΔΕΝ ΦΕΡΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΠΙΣΩ ΦΠΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΟΘΗ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΑΝ ΜΠΕΙΣ ΣΕ ΠΟΛΥΠΛΟΚΕΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ.
ΕΧΕΤΕ ΑΝΑΡΩΤΗΘΗ ΠΟΣΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΗ ΛΟΓΩ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ , ΠΟΣΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΘΑ ΕΙΧΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΤΑΓΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΦΡΑΓΙΣΤΕΙ?
ΔΕΝ ΘΑ ΚΟΒΑΝΕ ΟΛΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΕΑΝ ΞΕΡΑΝΕ ΟΤΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΑ.
ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΠΡΑΞΗ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΑΣ ΝΑ ΓΙΝΟΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΑΣ.
Κρίνω το μέτρο όχι μόνο ως θετικό, αλλά και ως αναγκαίο.
Είναι πράγματι αμφίβολο αν θα λειτουργήσει με ελάχιστο όριο, μια που το σπάσιμο του ποσού σε ποσά μικρότερα του ορίου θα το ακυρώσει. Το μέτρο πρέπει να ισχύσει ειδικά σε ελεύθερους επαγγελματίες ομάδων που φοροδιαφεύγουν και που είναι δύσκολο να διασταυρωθούν αλλιώς (π.χ. παροχή υπηρεσιών) και, μάλιστα, άνευ ελαχίστου ορίου.
Οι συναλλαγές θα μπορούν να γίνονται με χρεωστικές κάρτες χωρίς έξοδα από τις τράπεζες (πράγμα που ήδη απαλλάσσει τους συναλλασσόμενους από κάποιο ποσό, έστω και μικρό) και με μηχανήματα (ακόμη και κινητά για διάφορες ομάδες επαγγελματιών) που θα ενημερώνουν για τη συναλλαγή, τόσο τις εμπλεκόμενες τράπεζες, όσο και την αρμόδια ΔΟΥ (όταν θα έχει γίνει η μεταβίβαση του ποσού) ηλεκτρονικά.
Καλό θα ήταν το μέτρο να συνδυαστεί με φορολογικά προνόμια (ίσως και με φοροαπαλλαγές, αλλά όχι απαραίτητα) αυτών που θα ενταχθούν στο σύστημα.
Το σύστημα ηλεκτρονικής ενημέρωσης θα πρέπει σε πρώτο στάδιο να είναι αποκεντρωμένο (αρμόδια ΔΟΥ) και μετά να ενημερώνεται το κεντρικό σύστημα, σε ώρες που δε θα είναι φορτωμένο. Χρειάζονται εκσυγχρονισμός αλλά η τεχνογνωσία καθώς και η υποδομή (ακόμη και τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας) υπάρχουν.
Είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν δυσκολίες και, ίσως, αδικίες σε ορισμένες κατηγορίες πολιτών που μπορούν να ρυθμιστούν αργότερα. Θα διορθωθεί όμως σε κάποιο βαθμό μια πολύ μεγάλη αδικία απέναντι σε πολλούς έντιμους και μη κατέχοντες φορολογούμενους.
Και με ποια λογική οι τράπεζες θα έχουν στα χέρια τους στοιχεία επιχειρήσεων που μπορεί καν να μην είναι πελάτες τους?
Και από πότε οι τράπεζες αναγορεύτηκαν σε ελεγκτές των πελατών τους?
Μήπως να αλλάξουμε την επίσημη ονομασία του πολιτεύματος μας και σε «ελληνική τραπεζική δημοκρατία» με τόση εξουσία που έχει δοθεί και τόση ασυδοσία που υπάρχει στο καρτέλ των τραπεζών ??
Επίσης ισχύει το τραπεζικό απόρρητο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορεί να γνωστοποιηθεί οποιοδήποτε στοιχείο χωρίς τις σχετικές νομικές διαδικασίες για την άρση του τραπεζικού απορρήτου,
για την οποία θα πρέπει να υπάρχει σαφής ένδειξη παράβασης.
Μια τρύπα στο νερό δηλαδή.
Αφήστε που αν γίνει αυτό, όλες αυτές οι συναλλαγές θα γίνουν μαύρες (χωρίς καθόλου παραστατικά)..
Κύριε Υπουργέ.
Επιβάλλεται πλέον η κατάργηση της ΜΕΤΑΧΡΟΝΟΛΟΓΙΜΕΝΗΣ ΕΠΙΤΑΓΗΣ.
Πως ζητάτε οι επιχειρήσεις να σας πληρώσουν φόρους για εισοδήματα τα οποία μπορεί να μην εισπράξουν, όπως επίσης καλούνται να πληρώσουν και το Φ.Π.Α. το οποίο μπορεί και να μην εισπράξουν.
Το σύστημα αντιμετώπισης είναι απλό ‘Δεν ανακαλύψαμετον τρόπο’ είναι κάτι το οποίο εφαρμόζεται σ’ όλες τις σοβαρές χώρες που θέλουν να έχουν μία υγειή αγορά.
Οι επιχειρήσεις οι οποίες θέλουν να χρηματοδοτηθούν να ζητούν χρήματα βάση ενώς πλαφόν χρημάτων από κάποια τράπεζα βάση πραγματικών στοιχείων »ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ- ΚΕΡΔΗ – ΤΖΙΡΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ» και με βάση αυτού οι πληρωμές να γίνονται μόνο με ΜΕΤΡΗΤΑ.
Αν ο δανειζόμενος θέλει να πληρωθεί μετά την πώληση σε χ μήνες θα επιβαρυνθεί τους τόκους και δεν τους μεταβιβάζει στην αγορά. Αν κλείσει το πλαφόν του λόγο κακοδιαχείρισης θα επωμιστεί αυτός της ευθύνες όχι η αγορά.(Η τράπεζα εξασφαλίζεται από την πραγματική περιουσία βάση της οποίας του έδωσε το πλαφόν). Η αγορά θα κινείται ΜΟΝΟ με μετρητά μέσω τραπεζών ή μέσω κάρτας δεν έχει σημασία, αυτό που έχει πραγματικά μεγάλη σημασία είναι ότι η αγορά θα έχει σωστή βάση ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ.
Μετά την εφαρμογή του ανωτέρω συστήματος κυρ.Υπουργέ είναι πιο εύκολα να ζητήσετε φόρους και λεφτά ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ και δεν θα υπάρχει δυσαρέσκεια
Σίγουρα θα βοηθήσει κάτι τέτοιο αλλά είναι εύκολο να καταστρατηγηθεί. Ο φοροφυγάς έχει ισχυρό κίνητρο να συμμορφώνεται για τα παραστατικά που εκδίδει και να κάνει τις υπόλοιπες συναλλαγές με μετρητά.
Αυτή η λύση θεωρείται εν των ων ουκ άνευ για να περιοριστεί σοβαρά η φοροδιαφυγή.
Θεωρητικά ειναι σωστό μέτρο. Πλήν ομως και σήμερα οι φορολογικές αρχές εχουν πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς των επιχειρήσεων.
Ομως γνωρίζουμε, πολύ μεγάλο μέρος των εμπορικών συναλλαγών γίνεται με μεταχρονολογημένες επιταγές. Τι θα γίνει με αυτήν την μάστιγα?
Η οποια εφαρμογή του προτεινόμενου μέτρου πρέπει να γίνει σταδιακά.
Πρώτον, πρέπει να καταργηθεί το αργότερο μέσα σε 12 μήνες η χρήση των μεταχρονολογημένων επιταγών και να απαγορευθεί στις τράπεζες να τις λαμβάνουν ως ενέχυρο γιά χρηματοδοτήσεις κεφαλάιου κινήσεως. Αντί αυτού να λαμβάνουν ως ενέχυρο τα τιμολόγια που εκδίδουν οι επιχειρήσεις ή τις συναλλαγματικές (οι οποίες μπορέι να λάβουν και ηλεκτρονική μορφή). Με τον τρόπο αυτό αυτομάτως ενα πολύ μεγάλο μέρος των συναλλαγών θα πραγματοποιείται μέσω τραπεζικών λογαριασμών.
Δεύτερον, πρέπει να θεσπισθεί γενικός κανόνας για την παρακράτηση του ΦΠΑ (ή μέρος αυτού) από την τράπεζα μέσω της οποίας πληρώνεται ενα τιμολόγιο και η αμεση απόδωση του στις φορολογικές αρχές.
Τρίτον, πρέπει να ενταχθούν στο σύστημα αυτό και οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, ιδίως οι μικρές. Εδώ πρέπει να χρησιμοποιηθούν οι πιστωτικές κάρτες. Οι τράπεζες να παρακρατούν τον ΦΠΑ και να τον αποδίδουν στις φορολογικές αρχές και οι επιχειρήσεις να απολαμβάνουν κίνητρο ωστε να δέχονται πιστωτικές καρτες μέσω θέσπισης χαμηλότερου φορολογικού συντελεστή γιά κέρδη που πραγματοποιούν από πωλήσεις που εγιναν με την χρήση των πιστωτικών καρτών.
Εχω την αποψη οτι αυτο το μετρο θα περιορισει κατα πολυ τις <> αρκετων. Ισως προκαλεσει καποια συμφορηση στο τραπεζικο συστημα
Το κλειδι είναι το «απο μιά αξία καί πάνω». Σ’αυτή την φράση ο Έλληνας
θα χτίσει ένα τεράστιο παράθυρο. Κάθε συναλλάγή θά σπάζει σε μικρότερες ώστε να μήν ξεπερνιέται αυτό το όριο. Κάτι ανάλογο που γίνεται καί με τις αναθέσεις δημόσιων έργων. Εάν καθιερωθεί το μέτρο, καμία συναλλαγή των επιχειρηματιών-επαγγελματιών δέν πρέπει να γίνεται τοις μετρητοίς. Κάθε τιμολόγιο, αγοράς ή πώλησης θα πρέπει να καλύπτεται από ανάλογη επιταγή, ή από παραστατικό πίστωσης του ειδικού λογαριασμού. Μετρητοίς μόνο τα Δελτία Λιανικής πώλησης, αλλοιώς, ο ευρηματικός Έλληνας φοροφυγάς, θα αχρηστέψει το μέτρο.
Όλες οι συναλλαγές των φυσικών πρόσωπων & των πάσης μορφής εταιρειών, πάνω από 500 ευρω πρέπει να γίνονται μόνο μέσω τραπεζών. ( χρεωστικές κάρτες όχι πιστωτικές χωρίς να επιβαρύνονται με έξοδα & με χρεόγραφα τα όποια δεν μεταβιβάζονται ) όλες οι συναλλαγές κατά γράφονται μέσου του Α.Φ.Μ. στην υπηρεσία η όποια θα κάνει τον έλεγχο διακινήσεις των κεφαλαίων.
ΚΑΘΕ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΤΟΛΟΔΟΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΑΔΟΧΟ
Ο ΕΝΤΟΛΟΔΟΤΗΣ ΘΑ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΜΕ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΑΦΜ, ΕΙΤΕ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΕΙΤΕ ΝΟΜΙΚΟ.
ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΑΔΟΧΟ. ΘΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ΤΟ ΑΦΜ ΤΟΥ.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΑΦΜ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΟΣΟΜΕΝΟΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΑΝ ΤΟ ΦΠΑ, ΜΕΣΩ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΦΟΡΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΝΑΞΑΡΤΗΤΟΥ ΑΝ ΤΟ ΔΕΧΕΤΑΙ Ή ΟΧΙ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ. ΘΑ ΥΠΟΒΑΛΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΑΝΑ ΑΦΜ
Ολες οι εμπορικες συναλαγες να γινονται μεσω τραπεζων και να επεκταθει η χρηση πιστωτικων καρτων χωρις να αποτελουν τεκμηριο διοτι θα καταγραφουν συναλλαγες που τωρα δεν καταγραφονται. Σε φορολογικους ελεγχους φοροδιαφυγης η προσβαση στους τραπεζικους λογαριασμους θα επιτρεψει και την χρηση της δαπανης πιστωτικων καρτων για συλληψη της φορολογητεας υλης
Χρόνια σας Πολλά,
Καλό το μέτρο αλλά πρέπει να προσεχτεί το εξής:
ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ Η ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ είτε ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ είτε ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΘΑ ΔΙΑΤΑΡΑΞΕΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.
ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΚΛΠ.
ΑΡΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΑΥΤΗΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ – ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ και ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΡΕΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΞΩ.
(Πώς θα γίνει όμως αυτό σε όλα τα λογισμικά των Τραπεζών;
Μήπως να ύπάρχει ένα ειδικό λογισμικό του Υπουργείου που αυτό θα συνδέεται με την κάθε τράπεζα; Όπως π.x. όταν χρεώνουμε τις πιστωτικές κάρτες στα διάφορα e-shops? δηλ. να μπαίνουμε στο website του υπουργείου και από εκεί στη συνέχεια αυτό να κάνει διασταύρωση με τους λογαριασμούς των επιχειρήσεων στην τράπεζα που ζητάμε για επιβεβαίωση στοιχείων κλπ?)
Πάντως έχω προτείνει και σε άλλο μου σχόλιο και έναν άλλο τρόπο για τις πληρωμές:
–> ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΜΟΝΟ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΣΕ ΜΗΝΙΑΙΑ ΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΔΟΥ, ΛΙΣΤΑΣ ΠΛΗΡΩΜΩΝ – ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
(ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ: Διαχωρισμός των Παραστατικών που εκδόθηκαν από τις Πληρωμές που έγιναν: Πότε εκδόθηκε το παραστατικό και πότε και με ποιό τρόπο έγινε η πληρωμή – μετρητά ή με επιταγές, προκαταβολές, εξοφλήσεις, κλπ – Την αλήθεια δηλαδή…)
–> ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΗΝΙΑΙΑ ΒΑΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΠΛΗΡΩΜΩΝ – ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ (ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΦΠΑ)
–> ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΩΝ 2 ΑΝΩΤΕΡΩ ΜΕΤΡΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΚΟΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Ο ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΩΝ ΜΕ ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΟΥ.
ΑΛΛΑ ΜΕ ΜΙΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΟΜΩΣ – ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ :
–> ΣΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΡΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΕ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΗΣ ΔΟΥ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟΥΣ (Για λόγους που αφορούν την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων), ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ και επιπλέον θα υπάρχουν ΠΟΛΥ ΑΥΣΤΗΡΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ σε όποιον υπάλληλο της γραμματείας ή αλλο πρόσωπο διαρεύσει τις παραπάνω εμπιστευτικές πληροφορίες των συναλλαγών και των εκδοθέντων παραστατικών που προαναφέρθηκαν.
ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΕΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ ΔΟΥ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΠΡΟΒΟΥΝ ΣΕ ΕΛΕΓΧΟΥΣ.
το θεμα της φοροδιαφυγης ειναι συνθετο και οι ακροτητες νομιζω δεν οδηγουν σε νηφαλια και μακροχρονια λυση
δεν κοιμηθηκαμε το βραδυ καλα και ξυπνησαμε το πρωι αρρωστοι
Υπαρχουν πολλων ειδων φοροδιαφυγες
Φοροδιαφευγει και το μικρο μαγαζι οταν δεν κοβει αποδειξη , αλλα επισης φοροδιαφευγει και η μεγαλη επιχειρηση των εκατονταδων ισως εκατομμυριων ευρω με αλλο τροπο
Η μικρη επιχειρηση που φοροδιαφευγει το κανει για αλλους λογους απο την μεγαλη
Εξαλλου τι ποσα μπορει να αποκρυψει μια επιχειρηση που κανει τζιρο 50 με 60 χιλιαδες ευρω?
και τι μπορει να τα κανει?απλα σε περιοδο περιορισμενης ρευστοτητας να παει να πληρωσει τη δοση του ασφαλιστικου ταμειου η το ΦΠΑ που μπορει να ειναι μειωμενο λογω της περιορισμενης εισπραξης αλλα εν πασει περιπτωσει το πληρωνει.
Αν εξαφανισθουν οι μικρες επιχειρησεις αληθεια που θα αποροφηθουν ολοι αυτοι οι ανθρωποι την στιγμη που η προσφορα εργασιας ειναι σχεδον ανυπαρκτη
Πρεπει να επελθει μια αρμονια στην αγορα και να μην πληρωσουν αυτοι που δεν δημιουργησαν την οικονομικη κριση
Η αναπτυξη της τεχνολογιας δινει την δυνατοτητα του ελεγχου
Οσο για την αποψη που εξεφρασε καποιος οτι με μετρητα κινουνται μονο οι εγκληματιες νομιζω οτι ειναι πολυ ακραια και φυσικα λαθος
γιατι υπαρχουν ανθρωποι που δεν θελουν να εμπλεκουν τις τραπεζες στις συναλλαγες τους για λογους καθαρα ιδεολογικους
ΙΑΚΩΒΟΣ
Πολύ σωστό.
Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες οι συναλλαγές ακόμα και για να αγοράσεις τσίχλες γίνονται μέσω χρεωστικών καρτών. Μόνο στην μπανανία της Ελλάδας λειτουργούν όλα με μετρητά. Αλλά πως μπορεί να γίνονται όλες οι συναλλαγές ηλεκτρονικά όταν οι Ελληνικές Τράπεζες λειτουργούν ως νταβατζήδες και χρεώνουν προμήθεια ακόμα και για online μεταφορές χρημάτων στην ίδια τράπεζα??? Χτυπήστε πρώτα τις Τράπεζες και σταματήστε τις προμήθειες και μετά περιορίστε τις συναλλαγές με μετρητά.
Καταργήστε πλήρως το τραπεζικό απόρρητο για φορολογικό έλεγχο. Μόνο όσοι έχουν μαύρα και παράνομα εισοδήματα εξυπηρετούνται από το τραπεζικό απόρρητο. Ακόμα και αν τα βγάζουν στο εξωτερικό, αν όλες οι συναλλαγές γίνονται ηλεκτρονικά θα καταγράφονται και θα φορολογούνται.
Έλεος πια με το Τραπεζικό Απόρρητο. Ο Τειρεσίας μπορεί να με ελέγχει αν ζητήσω δάνειο αλλά η εφορεία δεν μπορεί να ελέγξει του γνωστούς λωποδύτες με μαύρα εισοδήματα οι οποίοι τα έχουν στην ασφάλεια της Τράπεζας η οποία λειτουργεί ως κλεπταποδόχος.
Έλεος ΠΙΑ.
Το συγκεκριμένο μέτρο δεν βοηθάει στην πάταξη της φοροδιαφυγής για ένα πολύ απλό λόγο. Όποιος θέλει να κάνει μία μαύρη συναλλάγή αφού δεν θα κόψει παραστατικά, θα πληρωσει και μετρητά εκτός τράπεζας και δεν θα εντοπιστεί από πουθενά.
Ούτως η άλλως και σήμερα για μεγάλες παραγγελίες και ειδικά για αγορές από εξωτερικό χρησιμοποιούνται τραπεζικοί λογαριασμοί.
Όσο αφορά τους ιδιώτες είναι εντελώς ανεφάρμοστο διότι δεν νομίζω ότι κάποιος για να αγοράσει μιά τηλεόραση θα πρέπει να καταθέσει τα χρήματα στην τράπεζα και μετά να πάει στο κατάστημα να παραλάβει. Πολύ γραφειοκρατία χωρίς ουσία.
Κάποιοι έξυπνοι που λένε όλες οι συναλλάγές μέσω πιστωτικών ας ενημερωθούν ότι κανένας δεν έχει δικαίωμα να με υποχρεώσει να έχω πιστωτική κάρτα και να σταματήσουν να παίζουν το παιχνίδι των τραπεζών «δώστε σε όλους πιστωτική κάρτα για να τους χρώνουμε περισσότερο»
Σωστό μέτρο.
Αμεση μετάβαση σε ηλεκτρικό χρήμα.Πάντου τερματικά σε δυσκολους χώρους
με ασυρματη σύνδεση …ΟΛα στο φως όλα στο σύστημα και φυσικά καταργηση
του τραπεζικού απόρρητου….Διαφανεια .Τι φοβάστε αλήθεια…;
Το μέτρο πρέπει να είναι γενικευμένο και να μην αφορά μόνο επαγγελματίες. Σε όλον τον πολιτισμένο κόσμο με μετρητά συναλλάσονται μόνο οι αφερέγγυοι και οι εγκληματίες. Σε αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει:
α) Να αποκτήσουν όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα έναν και μόνο ένα «βασικό» τραπεζικό λογαριασμό σε μία τράπεζα της επιλογής τους , μέσω του οποίου δια νόμου θα γίνονται όλες οι συναλλαγές από και προς τη τράπεζα αλλά και εντός αυτής. Εννοείται ότι θα μπορούν να υπάρχουν και άλλοι συνδεδεμένοι στο «βασικό», λογαριασμοί στην ίδια ή σε άλλη τράπεζα (προθεσμιακοί, ταμιευτηρίου, επενδυτικοί κλπ). Ο μόνος περιορισμός να είναι ότι όλες οι συναλλαγές θα «περνούν» από τον «βασικό» λογαριασμό (ακόμα και αν θέλει κάποιος να εμβάσει χρήματα στο εξωτερικό, ή να εισάγει χρήματα από το εξωτερικό αυτό θα γίνεται μέσω του «βασικού» λογαριασμού, ανάληψη από υπάρχοντα λογαριασμό του ιδίου στην ίδια η άλλη τράπεζα να απαιτεί πρώτα μεταφορά στον «βασικό» λογαριασμό και στη συνέχεια ανάληψη από αυτόν). Εννοείται ότι όποιος λογαριασμός δεν συνδεθεί με το βασικό ουσιαστικά θα είναι νεκρός αφού δεν θα μπορεί να εγγράφει κινήσεις. Τραπεζικά έξοδα που τυχόν θα απαιτηθούν να αναληφθούν από το κράτος (το όφελος θα είναι υπερπολλαπλάσιο)
β) Να έχει απευθείας πρόσβαση το ΥΠΟΙΚ μόνο στο «βασικό» λογαριασμό κάθε φυσικού ή νομικού προσώπου και μόνο για ανάγνωση των εισροών – εκροών. Στο σημείο αυτό θα ήταν σκόπιμο να δεσμευθεί δια νόμου το κράτος ότι δεν πρόκειται να φορολογηθεί το κεφάλαιο των καταθέσεων και να διασφαλίζεται το τραπεζικό απόρρητο με εξαίρεση τις κινήσεις του «βασικού» λογαριασμού
γ) Να γίνεται δια νόμου μέσω του «βασικού» λογαριασμού η μισθοδοσία Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα όπως και οι συντάξεις (ισχύει ήδη σε μεγάλο βαθμό).
δ) Να καθοριστεί μηνιαίο ποσό μετρητών (σχετικά μικρό πχ 500 ευρώ) που θα μπορεί κάποιος να λαμβάνει από τον «βασικό» λογαριασμό του ανάλογα με την επαγγελματική κατηγορία στην οποία ανήκει, για μικροέξοδα που απαιτούν μετρητά (λαϊκή, περίπτερο, διάφορα εισιτήρια, ταξί κλπ)
ε) Να απαγορευθεί δια νόμου στις τράπεζες να δέχονται μετρητά από οποιονδήποτε πέραν ενός μικρού ποσού (πχ 500 ευρώ/μήνα). Για επαγγελματίες που θα συναλλάσσονται με μετρητά (περιπτεράδες, ταξιτζίδες κλπ), να ισχύει διαφορετικός περιορισμός σε ατομική βάση μέσω βεβαίωσης της οικείας ΔΟΥ που θα προσκομίζεται από τον ενδιαφερόμενο στην τράπεζα όταν θα θέλει να καταθέσει μετρητά, διαφορετικά η παραλαβή μετρητών άνω του νομίμου ορίου να αντιμετωπίζεται ως βαριά τραπεζική αμέλεια και να επιβάλλεται βαρύ πρόστιμο.
στ)Όλες οι λοιπές συναλλαγές να εκτελούνται μέσω πιστωτικής κάρτας ή δίγραμμης επιταγής πληρωτέας αυθημερόν για ιδιώτες ή όπως χρησιμοποιείται σήμερα για τους επαγγελματίες (με κάποιον περιορισμό στον αριθμό των οπισθογραφήσεων για να μπορεί η τράπεζα μεταξύ των άλλων να χρεώνει λογιστικά τους βασικούς λογαριασμούς όλων όσων έχουν οπισθογραφήσει την επιταγή).
ζ) Να μην υποβάλλεται φορολογική δήλωση με τη σημερινή της μορφή, αλλά να αποστέλλεται από το ΥΠΟΙΚ στους φορολογούμενους αντίγραφο των κινήσεων του «βασικού» λογαριασμού και να ζητείται αιτιολόγηση ΟΛΩΝ των εισροών και ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ όλων των εκάστοτε εκπιπτουσών εκροών (ιατρικά έξοδα τόκοι στεγαστικών κλπ).
η) Τα παραπάνω δεν θα απαλλάσσουν τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες από την έκδοση παραστατικών κατά βάση όμως για την καταβολή του ΦΠΑ αφού σχεδόν όλες οι δοσοληψίες θα είναι καταγεγραμμένες στο βασικό λογαριασμό.
Με το παραπάνω σύστημα επιτυγχάνουμε:
1/ Απαλλαγή σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ανάγκη ελέγχου (προσωπικό)
2/ εξαφάνιση του «λαδώματος» (ποιος «λαδώνεται» με επιταγή και αν υποθέσουμε ότι τα «παίρνει» μετρητά , τι να τα κάνει
3/ εξαλείφεται το φαινόμενο της φοροδιαφυγής και συναφώς και της εισφοροδιαφυγής αν οι ασφαλιστικές εισφορές συνδεθούν με το τζίρο.
4/ εξαφανίζεται το μαύρο χρήμα γενικότερα από παράνομες δραστηριότητες
Ανεξάρτητα από τα ανωτέρω είναι σκόπιμο το όποιο μέτρο ληφθεί (και αυτό θα πρέπει να ανακοινωθεί πριν ισχύσει ο νέος φορολογικός νόμος), όταν θα αρχίσει να αποδίδει, να οδηγήσει σε μείωση των φορολογικών συντελεστών. Πρέπει να γίνει κατανοητό προς όλους μέσα και έξω από τη χώρα, ότι είναι απόλυτα θεμιτό να επιθυμεί κάποιος να πλουτίσει αρκεί να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του απέναντι στην κοινωνία και φυσικά αυτές οι υποχρεώσεις δεν είναι δυνατό να ανέρχονται στο 50% του εισοδήματός του διότι αυτό εκτός του ότι ισοδυναμεί με τιμωρία αποτελεί και ουσιαστικό κίνητρο φοροδιαφυγής. ΤΡΟΠΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΘΕΛΗΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ?
Ίσως είναι λίγο ακραίο, προτείνω γιά όλες τις χονδρικές πωλήσεις, ανεξαρτήτως ποσού, η συναλλαγή να γίνεται μέσω τράπεζας ή τραπεζικής επιταγής. Με μετρητά μόνον οι λιανικές πωλήσεις, και εκείνες μέχρι ενός ποσού. Απο κεί και πάνω με επιταγή ή πιστωτική κάρτα.
Φυσικά και το τραπεζικό μας σύστημα χρειάζεται εκσυγχρονισμό, ωστε να βοηθήσει κι΄ αυτό, όχι μόνο να κερδίζουν αλλά να και προσφέρουν στο κράτος κάτι παραπάνω απο τα ψίχουλα των φόρων που πληρώνουν σε σχέση με όσα κερδίζουν.
κ. Υπουργέ Ευλογημένα Χριστούγεννα.
1. Επιβάλετε στις τράπεζες να δηλώνουν στην εφορία ηλεκτρονικά όλες τις συναλλαγές (καταθέσεις, αναλήψεις, μεταφορές…) πάνω απο ένα ποσό καθώς
και όλες τις συναλλαγές με τράπεζες στο εξωτερικό. Οι συναλλαγές ΠΡΕΠΕΙ να
συνοδεύονται με το ΑΦΜ (παραλήπτη και αποστολέα)….
Απορώ γιατί ΔΕΝ το κάνατε ακόμη
(από μόνο του αυτό ΔΕΝ είναι αρκετό φέρει αποτέλεσμα).
2. Ανοιγμα τραπεζικών λογαρισμών χωρίς εισαγγελική εντολή αλλά αυτοδίκαια απο
την εφορία. Δήλωση των τόκων κάθε χρόνο και πρόσθεση του ποσού των τόκων
στο φορολογητέο εισόδημα. Έμεσσα αυτό σας δείχνει και τις καταθέσεις….
Για επιβεβαίωση στέλνουν τους τόκους (+ΑΦΜ καταθέτη) οι τράπεζες
στις Εφορίες και την βεβαίωση των τόκων την επισυνάπτει ο φορολογούμενος
στη δήλωσή του.
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ότι:
Η καλύτερη φοροδιαφυγή στην Ελλάδα είναι η κατάθεση των μαύρων χρημάτων σε
τραπεζα. ΔΕΝ φορολογείτε ποτέ το κεφάλαιο. Οι τόκοι φορολογούνται ανεξάρτητα του ποσού με 10-15%?. Και το ποθεν έσχες είναι απλό να καταστρατηγηθεί καθώς οι αγορές πχ.
σπιτιών γίνονται με εικονικά δάνεια, τα πολυτελή αυτοκίνητα αγοράζονται με leasing και τα σκάφη αναψυχής ανήκουν σε εικονικές και ζημιογώνες
τουριστικές επιχειρήσεις!!!!
ΑΝΟΙΞΤΕ επίτέλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς όλων.
ΑΝ ΠΟΤΕ κάνετε τα παραπάνω (που αμφιβάλω) τότε αρχίστε να σκέφτεστε ότι
για τα Φυσικά Πρόσωπα πρέπει
Αριθ. Δελτ. Ταυτ. == ΑΜΚΑ == ΑΦΜ == …..
Η διασταύρωση στοιχείων γίνεται ευκολότερη….και άμεσση…
κ. Υπουργέ, αν τέλος θέλετε να πάρετε ιδέες για το πώς ο Καναδάς χειρίζεται τέτοια θέματα τηλεφνήστε μου.
Με τιμή, καλή επιτυχία
Δρ. Τηλέμαχος Δούκογλου
ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 18ΠΑΡ3 ΤΟΥ π.δ 186/92 ΟΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΑΝΩ ΤΟ 15000€ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΙΓΡΑΜΜΕΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ Ή ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΩΝ .
ΔΩΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠ.ΟΙΚ. ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΙΚΟΝΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΕΙΣ . ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΠΛΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΥ,
ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΑΝ ΕΠΕΚΤΑΘΕΙ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΡΙΟ .
ΘΕΛΕΙ ΠΙΟ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ .