1. Βεβαιωμένες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ.), τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.) και τον Τελωνειακό Κώδικα, δύνανται να ρυθμίζονται, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, εφόσον έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως και την 1η Μαρτίου 2015 και έχουν καταχωρισθεί στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων της Φορολογικής Διοίκησης μέχρι την ημερομηνία αίτησης για υπαγωγή σε ρύθμιση, με απαλλαγή κατά ποσοστό από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν ως ακολούθως:
α) Εφάπαξ με απαλλαγή κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%).
β) από δύο (2) έως και πέντε (5) μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή κατά ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%).
γ) από έξι (6) έως και δέκα (10) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%).
δ) από ένδεκα (11) έως και είκοσι (20) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%).
ε) από είκοσι μία (21) έως και τριάντα (30) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%).
στ) από τριάντα μία (31) έως και σαράντα (40) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εξήντα πέντε τοις εκατό (65%).
ζ) από σαράντα μία (41) έως και πενήντα (50) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%).
η) από πενήντα μία (51) έως και εξήντα (60) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό πενήντα πέντε τοις εκατό (55%).
θ) από εξήντα μία (61) έως και εβδομήντα (70) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%).
ι) από εβδομήντα μία (71) έως και ογδόντα (80) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό σαράντα πέντε τοις εκατό (45%).
ια) από ογδόντα μία (81) έως και ενενήντα (90) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%).
ιβ) από ενενήντα μία (91) έως και εκατό (100) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%).
Με την υπαγωγή και υπό την προϋπόθεση της τήρησης του προγράμματος ρύθμισης δεν υπολογίζονται τα πρόστιμα των άρθρων 57 και 59 του Κ.Φ.Δ. και του άρθρου 6 του Κ.Ε.Δ.Ε.
2. Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των είκοσι (20) ευρώ. Σε περίπτωση που υφίστανται οφειλές που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος άρθρου και είναι βεβαιωμένες σε περισσότερες της μιας υπηρεσίες της Φορολογικής Διοίκησης, το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης ρύθμισης διαμορφώνεται σε δέκα (10) ευρώ.
3. Στη ρύθμιση του παρόντος κεφαλαίου υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών έως και την 1η Μαρτίου 2015 που έχουν καταχωρισθεί στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων της Φορολογικής Διοίκησης μέχρι την ημερομηνία αίτησης για υπαγωγή σε ρύθμιση και δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή πληρωμής ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής.
Σε καλή κατεύθυνση αλλα πρέπει να ληφθούν υπόψιν και αλλα πράγματα.
Οπως υπάρχει η πάγια ρύθμιση των δώδεκα δόσεων και με προυποθέσεις 24 , να αλλάξει και να γίνει απο 1 εως 36.
Οπως επίσης και το επιτόκιο αυτής που είναι διπλάσιο απο ότι σε μια άλλη ρύθμιση.
Επίσης πρέπει να γίνει μνεία και για χρέη προς δήμους τα οποία ρυθμιστίκαν με εναν νόμο έκτρωμα του Κου Μητσοτάκη , που δεν έσβηναν καμμία προσαύξηση στην ουσία αμα τα πλήρωνες σε πανω απο 24 δόσεις και με το τοκογλυφικό επιτόκιο του 8,25. Μιλάω για τον Ν.4257/14 που χρήζει διορθώσεις τόσο ως προς το επιτόκιο όσο και στο κούρεμα προσαυξήσεων.
Θεωρώ απαράδεκτο από το κράτος να προσπαθεί να εισπράξει χρήματα (είτε σε μορφή δόσεων, είτε ολόκληρο το ποσό) από πολίτες που πραγματικά δεν έχουν, ή έχουν λίγα χρήματα, για να ζήσουν και οι οποίοι στα Ε1 τους δηλώνουν έσοδα κάτω από το όριο της φτώχειας, εδώ και 1 χρόνο τουλάχιστον –προπαντός όταν έχει το κράτος πρόσβαση στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς για να επιβεβαιωθεί αν έχουν χρήματα ή όχι… Για αυτήν την κατηγορία πολιτών, το κράτος θα έπρεπε να δείξει το ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟ και να ΔΙΑΓΡΑΨΕΙ τις οφειλές τους προς το Δημόσιο. Αν έχετε πραγματικά την απαίτηση να πληρώσουν τις οφειλές τους στο δημόσιο, τότε είναι και ΕΥΘΥΝΗ σας να τους βρείτε και μια δουλειά, εγγυημένη, για να σας τα πληρώσουν. Είναι το κράτος ικανό να το κάνει;… ΑΛΛΙΩΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ !!!!
ο Χαρης,η ΣΟφια,o Nεκτάριος,και υπολοιποι,σωστα αναφερονται στο μη ρεαλιστικα εφαρμόσημο τροπο εισροης, κρατικων εσοδων μεσω των_εισφορών_δοσεων. Ολες οι οφεολες απο οποιοφορέα καιαν προέρχονται ειτε ασφαλιστικο ειτε εφορια ειτε οποιοδήποτε αλλο του δημοσίου να ενωποιηθουν και αντιμετωπιστουν ως ενιαια οφειλη συνολικα,ετσι ωστε η δόση να μην ξεπερνα το25% του μηνιαίου εισοδήματος,εφοσον βέβαια γινει αφαίρεση τοκων,προστιμων.ποινων προσαυξησεων.Ας ληφθεί υποψη οτι τα τελεταια εξι χρόνια,ανθρωποι αυτοκτονούν,παιδιά υποσιτιζονται,και οι αστεγοι και πεινασμένοι πληθαίνουν.ΤΕλικά η προσωποκράτηση δεν είναι λύση,για κάποιους είναι δωρεαν στέγη και διαμονή που πληρώνουμε οι υπόλοιποι…
Να χορηγειται , ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ , μεσω ΤΑΧΙΣ , η φορολογικη ενημεροτητα , όταν υπαρχει μη ληξηπροθεσμη οφειλη ή έστω ρυθμισμενη οφειλη . σημερα Δεν ΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ , και οι πολιτες ταλαιπωρονυνται στις Δ.Ο.Υ ,, Να καταχωρειται η οφειλη ηλεκτρονικα , στη βεβαιωση που εκδιδεται απο το ΤΑΧΙΣ , όπως καταχωρειται από την ΔΟΥ , στο εντυπο φορολογικης ενημεροτητας .ΕΚΕΙ ΣΤΙΣ ΕΦΟΡΙΕΣ , ΥΠΑΡΧΕΙ , ΟΥΡΑ , και η εξυπηρητηση , ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ , ο οποιος στελνει τους πολιτες , απο το ένα γραφειο στο άλλο ,
ΣΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΦΕΙΛΗΣ , συμφωνα με την οποια πληρωνει ο οφειλετες ,στις τραπεζες ή μεσω e BANKINK , να υπαρχει καταχωρημενο τα καθε φορα υπόλοιπο χωρις τις προσαυξησεις ουτως ώστε να μπορει ο οφειλετης να το εξοφλει ολόκληρο χωρις να ταλαιπωρειται στις Δ.Ο.Υ . Στις μεχρι τωρα οφειλες που έχουν ρυθμισθει συμφωνα με το Ν 4305/14 , δεν υπαρχει αυτη η ένδειξη , Υπαρχει μονο η μηνιαία δοση , Ο Οφειλετης , δεν γνωριζει ποση ειναι η έκπτωση ή προσαυξηση. Το χειροτερο ειναι οτι δεν γνωριζουν και στην Δ.Ο.Υ .
Παρακαλούμε όπως εξετάσετε να συμπεριληφθούν στη ρύθμιση και τα χρέη που έχουν προκύψει στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ)και έχουν βεβαιωθεί από την ΔΟΥ πλοίων.
Και αυτό γιατί τα εν λόγω χρέη έχουν υποστεί δύο (2) προσαυξήσεις, μία μεγάλη προσάυξηση από τον ΟΛΠ, η οποία σε πολλές περιπτώσεις είναι αδικαιολόγητη και μία από την εφορία μετά την βεβαίωση από αυτήν.
Τέλος να λάβετε υπ΄όψιν σας ότι τα ποσά αυτά είναι υπρβολικά.
Στο σχέδιο νόμου νομίζω πως θα έπρεπε να μπουν και τα τέλη κυκλοφορίας. Το πρόστιμο, αν δεν το έχει πληρώσει κάποιος είναι το διπλάσιο,δύσκολα θα μπορέσει να το αποπληρώσει.
Το 3% που επιβάλεται στα ληξηπρόθεσμα ειναι μεγάλο όταν υπάρχουν επισκευαστηκά δάνεια απο συστημικές τράπεζες με 1,8.Όσον αφορά τον ΟΑΕΕ πρέπει να μπούνε εισοδηματικά κριτήρια στο 20% γιατι οι τρεις κατηγορίες κάτω δεν αρκούν. Επίσης,δεν πρέπει να χάνεται η ρύθμιση εάν δεν πληρωθούν τα τρέχοντα του ΟΑΕΕ. Πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός.
«Άμεσα μέτρα για την επανεκκίνηση της οικονομίας
και την ανάκτηση της εργασίας.
(Στόχος είναι η στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και η αύξηση των δημόσιων εσόδων).
1. Ευνοϊκή για τους πολίτες ρύθμιση χρεών προς το κράτος.
Σύσταση ειδικών περιφερειακών επιτροπών εξώδικου διακανονισμού χρεών ώστε να ρυθμιστούν ευνοϊκά για τους πολίτες και να εισπραχθούν οι οφειλές προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Οι δόσεις δεν θα ξεπερνούν το 30% του ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη.
Φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα θα δοθεί άμεσα για όσους ενταχθούν στη ρύθμιση.
Άμεσα θα σταματήσουν οι κατασχέσεις και οι ποινικές διώξεις για όσους εντάσσονται στη ρύθμιση, και θα ανασταλούν για όσους αποδεδειγμένα έχουν μηδενικό εισόδημα.
Καταργείται η αυτόφωρη διαδικασία για οφειλές προς το δημόσιο.»
Απόσπασμα από το πρόγραμμά σας μέσα από το επίσημο site σας. Τηρείστε τις υποσχέσεις σας για τις οποίες σας πίστεψε και σας ψήφισε ο βασανισμένος ελληνικός λαός και γκρέμισε το πολύχρονο σάπιο καθεστώς του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. Μην μας απογοητεύσετε τόσο γρήγορα. Ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος έλεγε πολύ σωστά σε κάθε του εμφάνιση ο πρωθυπουργός μας. Πώς να πληρώσω δόση η οποία είναι μεγαλύτερη από το μηνιαίο εισόδημά μου για χρέος το οποίο δημιουργήθηκε από άδικους και υπέρογκους φόρους, από φόρους που επιβλήθηκαν ακόμη και για μηδενικό εισόδημα (τέλος επιτηδεύματος, χαράτσια κ.α). Εάν η ρύθμιση δεν συνδυαστεί με εισοδηματικά κριτήρια θα αποτύχει και αυτή όπως και οι προηγούμενες και σε λίγο καιρό θα οδηγούμαστε και πάλι στα αυτόφωρα και στα δικαστήρια σαν κοινοί εγκληματίες γιατί κάποιοι σαν και μας κάναμε το λάθος και το έγκλημα σε αυτήν την χώρα να γίνουμε ελεύθεροι επαγγελματίες (πολιτικός μηχανικός και εργολάβος οικοδομών είμαι).
Δυστυχως για ακομη μια φορα δεν θα παει μακρια και αυτη η ρυθμιση,ειδικα για τον ΟΑΕΕ.Χωρις εισοδηματικα κρiτηρια ,δοσεις αναλογα με το εισοδημα ωστε να μενουν και καποια χρηματα να ζησει ενας ωφειλετης,να επιλεγουμε ελευθερα κατωτερη κατηγορεια η παγωμα οφειλων τα τελευτεα 3-5 χρονια και πληρωμη τα τρεχοντα.Για παραδειγμα οι δωσεις να μην υπερβαινουν το 20% του εισοδειματος του οφειλετη.
Επισης, τουλάχιστον για τον ΟΑΕΕ, θα πρέπει υποχρεωτικά να αφαιρεθούν από τα οφειλόμενα τα ιατροφαρμακευτικά, πού ούτως ή άλλως δεν καλύφθηκαν, και επί πλέον να μειωθούν δραστικά οι εισφορές, γιατί είναι πλέον υπέρογγες σε σχέση με το εισόδημα και το αναμενόμενο ποσό σύνταξης.
Με αυτη την ρυθμιση θα περιμενουμε για ακομη μια φορα την επομενη ρυθμιση! Κουρεμα κεφαλαιου να τρεξουμε να πληρωσουμε παση θυσια..μονο ετσι θα μαζεψετε δισεκατομμύρια.
Είναι γεγονος ότι ότι η αριστερη κυβερνηση του ‘ΣΥΡΙΖΑ’ψηφιστηκε για τις θεσεις του προγράμματος της θεσ/νικης δια ονοματος του πρωθυπουργου Α.ΤΣΙΠΡΑ για την καταπολεμηση της ανθρωπιστικης κρισης της λιτοτητας τηε επανεκκινησης της οικονομιας και να βαθμισης των θεσμων του κρατους και της δημ-διοικησης. Ο Α.ΤΣΙΠΡΑΣ δεσμευτικε και προεκλογικα και στις προγραμματικες δηλωσεις του στην βουλη ότι αυτό θα εφαρμοστει πλήρως και θα αποκαταστησει τις οποιες αδικιες από την πολιτικη των μνημονιων.Στον 2ο πυλωνα του προγράμματος για τα αμεσα μετρα για την επανεκκινηση της οικονομιας και την ευνοικη ρυθμιση χρεων των πολιτων προς το κρατος υπηρχαν τρια βασικα σημεια 1ο Συσταση ειδικων περιφεριακων επιτροπων εξωδικου διακανονισμου χρεων ώστε να ρυθμιστουν ευνοικα για τους πολιτες και να εισπραχθουν οι οφειλες προς το δημοσιο και τα ασφαλιστικα ταμεια . 2ο Οι ΔΟΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΤΟ 30ο/ο ΤΟΥ ΕΤΗΣΙΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΗ. 3ο Δινεται αμεσα φορολογικη και αφαλιστικη ενημεροτητα . Αντι για αυτές τις δεσμεύσεις ειδαμε ότι στο τελικο σχεδιο για τις 100 δοσεις για τα ληξιπρόθεσμα χρεη προς το δημοσιο ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΑΙ Η ΥΠΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΔΟΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΟΤΙΚΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ . Αυτή η προταση ΔΕΝ ΔΙΑΦΑΙΡΕΙ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΣΥΚ.ΝΔ-ΠΑΣΟΚ τον νοεμβρη του 2014 που ψηφιστικε στην βουλη για 72-100 δοσεις ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ Η ΙΔΙΑ ΟΠΟΥ ΟΙ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ ΜΕΙΩΝΟΝΤΕ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΔΟΣΕΩΝ. Στην συζητηση τοτε οντας αντιπολιτευση ο ‘ΣΥΡΙΖΑ’ ΔΗΛΩΣΕ ΠΑΡΩΝ διαφωνοντας ότι και αυτή η ρυθμιση θα ηταν αναποτελεσματικη [μονο τελικα 3000 οφειλετες προσηλθαν] γιατι δεν λαμβανε υπ’οψιν της την οικονομικη κριση από την πολιτικη των μνημονιων την απωλεια εισοδήματος από την μειωση μισθων και τα 700.000 λουκετα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και δεν την συνεδεαν με το εισοδημα των οφειλετών. Ετσι κι αλλιως από τα 74ΔΙΣ που εχουν φτασει τα χρεη στο δημοσιο από 32 ΔΙΣ που ηταν πριν 5 χρονια παρα τις κατά καιρους ρυθμισεις ελάχιστοι οφειλετες ανταποκρίνονταν . Κι όπως δηλωσε και η υπουργος Κ.ΒΑΛΑΒΑΝΗ μονο τα 9ΔΙΣ ΑΠΟ ΤΑ 74ΔΙΣ μπορουν να εισπραχτουν . ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΙΣ 100 ΔΟΣΕΙΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΒΑΣΙΚΗ ΜΑΣ ΑΡΧΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΣΟΤΕΡΑ ΕΣΟΔΑ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΧΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΑΡΞΗ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΤΩΝΤΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΗΡΑ . Τελος αν δεν μπορεσει να γινει αυτό [για εμας σημαινει βασικη υποχωρηση από την δεσμευση μας για τα χρεη προς το κρατος αφου λειπει το κριτηριο τους εισοδήματος στις δοσεις ]ΘΑΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΟΥΝ ΕΥΝΟΙΚΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΤΑΧΤΟΥΝ ΣΤΙΣ 100 ΔΟΣΕΙΣ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΡΓΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ.ΕΤΣΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΜΕΣΑ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΙΣ 100 ΔΟΣΕΙΣ ΜΕ ΕΥΝΟΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟΚΤΩΝΤΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ .
Πολύ σημαντική η ανάγκη για είσπραξη εσόδων το ταχύτερο δυνατόν. Όμως δεν περιλαμβάνεται καμία επιβράβευση για αυτούς που επέλεξαν ή κατάφεραν να είναι ενήμεροι μέχρι τώρα και πολύ περισσότερο κινητρα για να είναι ενήμεροι από εδώ και πέρα.
Θα πρότεινα λοιπόν, έκπτωση 1-2% για εφάπαξ καταβολή και αυτόματη απόδοση αυτού του ποσού υπέρ φιλανθρωπικών σωματίων, με προσωπική πίστωση του φορολογούμενου. Έτσι θα μπούν χρήματα στα δημόσια ταμία, τα οποία θα μπορούν άμεσα να αξιοποιηθούν και για την αντιμετώπιση της κοινωνικής κρίσης.
Οτι πρέπει να γίνει και να προχωρήσει μια σοβαρή ρύθμιση αυτή την φορά στην εφορία και στα ασφαλιστικά ταμεία, είναι βέβαιο. Σκοπός της ρύθμισης είναι να πληρωθούν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, όπου θα έχει συνέπεια, να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα. Για να είναι πετυχημένη θα πρέπει δίνει την δυνατότητα στους φορολογουμένους, να εξοφλησουν τμηματικά τα χρεη τους. Μέχρι τώρα όλες οι προηγούμενες ρυθμίσεις δεν πετυχαν το σκοπό τους. Για να γίνει αυτό πρέπει να δοθούν όσο το δυνατό περισσότερες δόσεις. ΟΙ ΕΚΑΤΟ ΔΟΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΕΣ κρίνοντας πάντα, οτι η πλειονότητα των γονατισμένων οικονομικά επιχειρήσεων, δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Όσον αφορά την δυνατότητα που δίνετε να εξοφλεί κάποιος εφαπαξ όλο το ποσό, προκειμένου να του αφαιρεθούν ολες οι προσαυξήσεις, δεν θα έχει το αποτέλεσμα που περιμένετε. Και αυτό γιατί θα προσέλθουν ελάχιστοι στα ταμεία να πληρώσουν εφαπαξ το σύνολο της οφειλής. Σκοπός του μέτρου, δεν πρέπει να είναι η μικρή συμμετοχή των φορολογουμένων,-γιατί μικρή θα είναι- αλλά να δώσει την δυνατότητα στούς πολλούς να εξοφλησουν. Όσες περισσοτερες δόσεις δώσετε τόσα περισσότερα χρήματα θα μαζέψετε. Είναι απλή και κοινή λογική. Όλα τα άλλα είναι φιλολογίες. Η αγορά εδω και εξι χρόνια είναι γονατισμένη. Αν δεν υπάρξουν σοβαρές ρυθμίσεις, σε λίγο καιρό, πάλι τα ίδια θα λέμε. ΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΝ. ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ. Σκοπός δεν είναι να ρυθμίσουν οι λίγοι, αλλά οι πολλοί. Και αυτό επιτυγχάνεται μόνο με πολλές, παραπάνω των 100 δόσεων. Μειώστε τις προσαυξήσεις και δώστε κίνητρα σοβαρά για να μπορέσει ο κόσμος να πληρώσει. Ο κόσμος θέλει να πληρώσει, αλλά δεν ΜΠΟΡΕΙ. Αυτό πρέπει να το κατανοήσετε, αν θέλετε πραγματικά να γίνει κάτι.
ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΔΕΝ ΔΙΕΥΚΡΥΝΙΖΕΤΑΙ ΑΝ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2015 ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΕΤΩΝ. ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΧΟΓΝΩΜΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥΣ.
Εαν δεν διαχωριστουν τα τρεχοντα. απο τα ληξιπροθεσμα οσον αφορα τον ΟΑΕΕ και δεν υπαρχει ελευθερει επιλογη κατηγοριας. η ρυθμιση δεν θα προχωρησει….
Στην περίπτωση που υπάρχουν βεβαιωμένες οφειλές σε περισσότερες απο μια ΔΟΥ και πολύ σωστά προβλέπεται η ελάχιστη δόση να ειναι 10 ευρώ αντί για 20 θα πρότεινα σαν λειτουργική λύση όλα τα χρέη να μεταφέρονται στην τελευταια ΔΟΥ και εκεί να ρυθμίζονται με ελάχιστο ποσό 20 ευρω. Με την ισχύουσα ρύθμιση μηχανογραφικά δεν μπορούσε να τακτοποιηθεί το πρόβλημα και αναγκαζόμασταν να κανουμε ρύθμιση με 50 ευρω σε καθε ΔΟΥ κόντρα με την διάταξη του νόμου.
Ευχαριστώ,
Για τους 3.500.000 οφειλέτες έως 5000 € η παρούσα νέα ρύθμιση του Υπουργείου θα λειτουργήσει θετικά και το πιθανότερο είναι να εισπραχθούν 6-8 δις την προσεχή τετραετία. Όμως για τις
ε π ι χ ε ι ρ ή σ ε ι ς δεν μπορεί να λειτουργήσει γιατί είναι και πολύ δύσκολη και άδικη.
Παράδειγμα
Οφειλή π.χ. 150.000 €
πρόστιμα και προσαυξήσεις 250.000 €
400.000 €
Μείον : έκπτωση σε πρόστιμα
και προσαυξήσεις -30% = 75.000 €
325.000 €
Δηλαδή, καλούμε τις πληγείσες επιχειρήσεις που βρίσκονται στο πρόθυρα κατάρρευσης, λόγω μνημονίου, να πληρώσουν για π ρ ό σ τ ι μ α και π ρ ο σ α υ ξ ή σ ε ι ς κλπ ισόποσα ή και μεγαλύτερα ποσά της πραγματικής οφειλής.
Είναι δυνατόν να μπορέσει κάποιος να ανταποκριθεί σε κάτι τόσο άδικο?
Ρ Ε Α Λ Ι Σ Τ Ι Κ Η Π Ρ Ο Τ Α Σ Η
Ζητήστε να πληρωθούν:
• Ολόκληρο το κεφάλαιο οφειλής
• Τόκοι επί κεφαλαίου για κάλυψη του κόστους χρήματος – από την ημέρα δημιουργίας της οφειλής έως σήμερα- με ετήσιο επιτόκιο 4-5%
• Δόσεις 100 για οφειλή έως 300.000 €
120 για οφειλή άνω των 300.000€
Και ίσως 150 για ταυτόχρονη ρύθμιση οφειλών Δημοσίου και Ασφαλιστικών Ταμείων με επιτόκιο 3% ετησίως.
Στόχος μιας τέτοιας ρύθμισης:
• Να μην παγιωθούν οι οφειλές
• Να εισπραχθεί ένα σημαντικό ποσόν περίπου 10-15 δις την προσεχή 8ετία
• Να γίνει επανεκκίνηση της οικονομίας με τεχνική ενίσχυση ρευστότητας
• Να γίνει ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων
• Να πάψουν να είναι εγκλωβισμένες 1.000.000 με τη δαμόκλειο σπάθη στο κεφάλι τους και με την ανατριχιαστική και μόνιμη απειλή της φυλάκισης
• Μείωση ανεργίας κατά 30 – 40000 ανέργους
Διαφορετικά, και να γεμίσουν οι φυλακές, χρήματα δεν θα εισπραχθούν, όπως δεν εισπράχθηκαν μέχρι τώρα, και ούτε θα εισπραχθούν με τη νέα ρύθμιση αφού οι διαφορές με την προηγούμενη δεν είναι ουσιαστικές, στο κομμάτι που αφορά τις επιχειρήσεις.
Προσοχή:
Δε ζητά κανείς ούτε σεισάχθεια ούτε «δικαίωση» των κατά σύστημα οφειλετών. Σε αυτή τη ρύθμιση να μπορούν να υπαχθούν μόνο όσες οφειλές δημιουργήθηκαν από 1/1/2010 και μέχρι σήμερα, ήτοι οι οφειλές που δημιουργήθηκαν λόγω μ ν η μ ο ν ί ο υ.
Αρχικά είχατε πει πως με την καταβολή ποσού οφειλής άνω των 200€ και για οποιοδήποτε ποσό θα διαγράφονταν διπλάσιο ποσό οφειλής πράγμα το οποίο δεν βλέπω να αναφέρεται σε αυτό το νομοσχέδιο.
Αυτό που αναφέρεται εδώ είναι μόνο για απαλλαγή προσαυξήσεων. Έτσι όμως δεν βοηθάτε ουσιαστικά αυτούς που θέλουν να πληρώσουν τις οφειλές τους…
Ένα ακόμη θέμα είναι οι συνεπείς φορολογούμενοι ,οι οποίοι τόσα χρόνια στερούνταν βασικά πράγματα για να είναι σωστοί απέναντι στο κράτος.
Δεν νομίζετε πως αυτοί οι φρολογούμενοι πρέπει να επιβραβευτούν με κάποιο τρόπο? π.χ σημαντική μείωση φόρων που θα προκύψουν από εδώ και πέρα?
Άλλωστε αν υπάρχει κίνητρο πληρωμής των φόρων τότε θα είναι καλό παράδειγμα και για τους υπόλοιπους.
Έχω παράσχει υπηρεσίες προς δημόσια υπηρεσία. Κόβω το τιμολόγιο. Εγώ το Φ.Π.Α. και εγώ το φόρο. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία σε …….μήνες πάει χρηματικό ένταλμα στην εφορία για να πληρωθώ. Εάν χρωστάω τότε μπαίνει το ποσό στην οφειλή μου.
α) όλο το ποσό θα μπει στην οφειλή ή μόνο το ποσό που έχω για την επόμενη δόση της ρύθμισης;
β) δεν θα έπρεπε να μπει το ποσό από την ημερομηνία εκδόσεως του τιμολογίου ώστε να μου αφαιρεθούν και οι ανάλογες προσαυξήσεις ; Η΄θα παραμείνει το ισχύων καθεστώς να επιβαρύνομαι εγώ τισ προσαυξήσεις κάθε φορά που κάνω δουλειά για το δημόσιο.
Δεν θα ήταν πιο απλό για όλους να γίνεται το εξής:
Κόβω εγώ το τιμολόγιο και η υπηρεσία μου δίνει μια βεβαίωση. Την πάω εγώ στην εφορία ή στο ασφαλιστικό μου ταμείο και τους την παραχωρώ. Εκείνοι μου διαγράφουν το ανάλογο ποσό από την οφειλή μου και δεν επιβαρύνομαι με προσαυξήσεις. Η εφορία τώρα ποια (ή το ταμείο), δεν έχει να κάνει με μένα για την είσπραξη, αλλά με την υπηρεσία στην οποία παρείχα την εργασία. Να σημειώσουμε ότι η υπηρεσία έχει στον προυπολογισμό της , άρα και στο λογαριασμό της το ποσό αυτό το οποίο <> στην τράπεζα. Εάν το κάνετε σήμερα αυτό, πόσα λεφτά θα μαζέψετε σε 1 μήνα; Πολλά. Είμαι σίγουρος. Και γρήγορα.
που υπάρχει η εξαγγελία της θεσσαλονίκης. Τα ποσά που θα προκύψουν
από την εκκαθάριση ρυθμίζονται σε 84 μηνιαίες δόσεις
και σε κάθε περίπτωση έτσι ώστε το συνολικό ποσό των ετήσιων δόσεων
να είναι μέχρι το 20% του ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη?
Οταν εχουμε οφειλές της τάξης των 15-20000 τα 3-4 τελευταία χρόνια σε ΙΚΑ, αλλα τόσα σε εφορία και άλλα τόσα σε ΟΑΕΕ, τι να μας κάνουν οι 100 δόσεις? Τουλάχιστον για τον ΟΑΕΕ, θα πρέπεο υποχρεωτικά να αφαιρεθούν από τα οφειλόμενα τα ιατροφαρμακευτικά, πού ούτως ή άλλως δεν καλύφθηκαν, και επί πλέον να μειωθούν δραστικά οι εισφορές, γιατί είναι πλέον υπέρογγες σε σχέση με το εισόδημα και το αναμενόμενο ποσό σύνταξης.
Ολες οι ρυθμίσεις προυποθέτουν ότι αυτός που θα ρυθμίσει η κάποιος του στενού περιβάλοντός του έχει στην άκρη χρήματα. Η κερδίζει αρκετά για να ζήσει και να πληρώσει και τη ρύθμιση. Αν ο ίδιος είχε δεν νομίζω να χρωστάει έτσι από χόμπυ. Επειδή ξέρω αρκετούς συμπαθείς συνταξιούχους ξέρω πως συντηρούν τις οικογένειες των παιδιών τους. Δεν ξέρω πόσο είναι καλό ένα κράτος να δίνει συντάξεις με το ένα χέρι και με το άλλο να τα πέρνει από φόρους.
Ξέρω επειδή διαβάζω ξένες εφημερίδες πως οι φίλοι μας οι Ευρωπαίοι είναι θυμωμένοι με τις αποταμιεύσεις των Ελλήνων όπως και με την ατομική ιδιοκτησία. Και λεν ας πάρουν από τις αποταμιεύσεις τους οι Ελληνες να πληρώσουν.
Δεν έχουν ιδέα βέβαια πως στην Ελλάδα ανέκαθεν λόγω παντελούς έλλειψης βοήθειας οι άνθρωποι που μπορούσαν πάντα αποταμίευαν για τη δύσκολη ώρα. Αν είχαμε τις παροχές άλλων κρατών ούτε εδώ θα αποταμίευε κανείς,όσο για την ακίνητη περιουσία περνάει από γονέα σε παιδί. Οση δημιουργήθηκε εκ του πουθενά ε ας τη δει το κράτος το πως δημιουργήθηκε.
Νομίζω πως πέρα από την οποιαδήποτε ρύθμιση που βέβαια και είναι καλύτερη από το τίποτα είναι πιο σημαντικό να ξανααρχίσουν οι άνθρωποι να δουλεύουν. Ετσι θα μπορέσουν να πληρώσουν και τα χρέη τους.
Πως θα γίνει αυτό???
Βασικά να δωθούν κίνητρα για αγροτική οικονομία,τουρισμό και εξαγωγές. Να αλλάξει τελείως το φορολογικό και ασφαλιστικό ώστε να μπορεί κανείς να δουλεύει χωρίς να κινδυνεύει να καταστραφεί επειδή δουλεύει.
Να μπορούν οι αυτοαπασχολούμενοι να εργαστούν αντί να προσθέτονται στην ανεργία επειδή το ασφαλιστικό τους ταμείο ζητάει το μήνα όσα νομίζει πως πρέπει να βγάζουν.
Να σταματήσει το κράτος να δημιουργεί χρέη στους πολίτες.
Να δείτε το θέμα με τους λογαριασμούς στις τράπεζες. Έχουν <> λογαριασμούς αν και δηλωμένοι ως μη, παρακρατούν όλο το ποσό, ακόμα και αυτό κάτω του ορίου και επικαλούμενοι φόρτου εργασίας, το αποδίδουν στην εφορία όποτε να είναι….Εγώ όμως επιβαρύνομαι τις προσαυξήσεις…
ΑΡΘΡΟ 4 ΜΗ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 2
ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 1 ΔΥΝΑΝΤΑΙ, ΕΠΙΣΗΣ, ΝΑ ΥΠΑΧΘΟΥΝ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΗ………ΕΩΣ 31/12/2014.
ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΙ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΑΦΕΣ ΟΤΙ ΟΣΟΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΩΣΑΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ (31/12/2014) ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΕΩΣ(26/05/2015) ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΝΑ ΤΙΣ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΗΣ ΟΦΕΙΛΗΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΧΘΕΙ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ 100 ΔΟΣΕΩΝ.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 19 ΟΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 57 ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4174/2013 ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ Η ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 54 ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 2 ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Α ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Β ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΑΠΟ 100ΕΥΡΩ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΣΤΑ 40ΕΥΡΩ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ Τ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ Γ ΚΑΙ Δ (250ΕΥΡΩ ΚΑΙ 500ΕΥΡΩ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ Β, Γ, Δ, ΣΤ) ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ. ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3 ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ4174/2013.
Σχετικά με τις δόσεις και την απαλλαγή προσαυξήσεων %, δόκιμο είναι να ληφθεί ως παράμετρος και η συνέπεια του φορολογούμενου πολίτη ως την στιγμή της ρύθμισης κατά τις προηγούμενες φορολογικές περιόδους, έτσι ως μπόνους δηλαδή για την κατηγορία των οφειλετών που ήταν συνεπείς.
ΕΙΧΑ ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΟΥ ΦΟΡΕΑ (ΟΑΕΕ)ΥΨΟΥΣ 21000 ΕΥΡΩ ΕΠΙΣΗΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΙΕΙΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΤΗΡΩ ΕΙΧΑ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΤΟΝ ΟΤΑ ΥΨΟΥΣ 12000 ΕΥΡΩ.ΠΡΙΝ 34 ΜΗΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΑ ΤΙΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΤΟΝ ΟΑΕΕ ΚΑΙ ΜΟΥ ΜΕΝΟΥΝ ΔΥΟ (2)ΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ 1700 ΕΥΡΩ.ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΙΝ 8 ΜΗΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΤΟΝ ΟΤΑ.ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΑΔΥΝΑΤΟΥΣΑ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΩ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ.ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΤΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΜΑΣ (ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΙ ΑΛΛΟΙ)ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΝ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΗΤΑΝ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ ΣΥΡΙΖΑ 1-10-2014
Άρθρο 1
Ρύθμιση φορολογικών υποχρεώσεων.
α.
1. Το σύνολο των βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων φορολογικών υποχρεώσεων μέχρι την κατάθεση της πρότασης νόμου υπάγεται σε ρύθμιση, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ. Το ετήσιο σύνολο των καταβολών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη όπως αυτό βεβαιώθηκε το προηγούμενο της υπαγωγής στην ρύθμιση οικονομικό έτος. Σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου του προηγούμενου εδαφίου οι δόσεις επεκτείνονται αναλογικά μέχρι την εξάλειψη της υπέρβασης.
ΠΟΣΟ ΚΑΛΗ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΑΥΤΗ Η ΡΥΘΜΙΣΗ! ΟΛΟΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΦΟΡΟΔΟΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ,ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ ΤΟΣΟ ΔΙΚΑΙΟ.ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΗΡΑΤΕ ΠΙΣΩ?
είμαι μηχανικός.
1. για να μπορέσει ένας ελεύθερος επαγγελματίας να αντεπεξέλθει στην οποιαδήποτε ρύθμιση θα πρέπει να έχει αντικείμενο εργασίας. αν δεν έχει αντικείμενο εργασίας δεν θα αντεπεξέλθει σε καμία ρύθμιση όσο ευνοϊκή και αν είναι αυτή(παράλληλα με τα τρέχοντα). άρα πρώτα δουλειές π.χ. στον δικό μας κλάδο ας τρέξουν επιτέλους το εξοικονόμηση κατ οίκον.
2.από τα χρωστούμενα των προηγούμενων ετών να αφαιρεθούν οι εισφορές για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη , την οποία έτσι κι αλλιώς δεν μπόρεσε να κάνει χρήση ο ασφαλισμένος.
3.να μπορούν να αφαιρεθούν μέχρι τρία χρόνια από τις παρελθούσες εισφορές και να προστεθούν στο τέλος των ετών εργασίας, δηλ αντί για σύνταξη στα 65 να συνταξιοδοτείται στα 68.
4. ρυθμίσεις και δόσεις ανάλογα με το εισόδημα τη συνολική οικονομική και περιουσιακή κατάσταση και το σύνολο των υποχρεώσεων. δηλ κάποιος μπορεί να βγάζει 30.000 ευρώ ετησίως αλλά αν έχει δάνεια στεγαστικά εταιρικά , επαγγελματικά ή εισφορές στην εφορία να λαμβάνονται και αυτά υπόψη προκειμένου να προσδιοριστεί η ικανότητά του να πληρώνει.ή κάποιος να εμφανίζει 5.000 ευρώ εισόδημα αλλά να έχει πέντε σπίτια και καταθέσεις.
Έχτιζα σπίτι και βρέθηκα χρεωμένη στο ΙΚΑ επειδή ο εργολάβος της οικοδομής που είχε αναλάβει με συμβολαιογραγική πράξη να αποδώσει το ΙΚΑ δεν το πλήρωσε. Το ΙΚΑ δεν το ενδιαφέρει το συμβόλαιο που είχε υπογραφεί. Βλέπει και εμένα ως οφειλέτη. Τέτοιες περιπτώσεις είναι χιλιάδες απ’ ό,τι έχω μάθει.
Επιτέλους ο νόμος δε θα έπρεπε να μεριμνά για εμάς που δώσαμε ό,τι έχουμε και δεν έχουμε για να χτίσουμε σπίτι και βρεθήκαμε χρεωμένοι από τρίτους; Το ξέρω ότι δεν έχει σχέση, αλλά αν βλέπετε πραγματικά τα σχόλια σας παρακαλώ, νομοθετείστε κάτι που να προστατεύει τέτοιους είδους περιπτώσεις σας παρακαλώ.
Και κάτι πιο σχετικό με το θέμα, παρόλα αυτά εγώ δε θέλω να χρωστάω όμως η οφειλή που άφησε ο εργολάβος είναι 48.000 και μέσα σε 4-5 χρόνια πήγε 77.000 με τις προσαυξήσεις. Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις απ΄ό,τι κατάλαβα μπορούν όλοι να πληρωσουν 100 δόσεις. Όμως, ακόμα και έτσι η δόση εμένα μου βγαίνει 600 κάτι ευρώ. Ο μισθός μου είναι 700 ευρώ. Και να θέλω να πληρώσω δεν μπορώ. Αν η δόση ήταν 200 ευρώ, ευχαρίστως να κάνω ό,τι μπορώ να το πληρώσω. Μήπως θα έπρεπε να υπάρχει ένα εισοδηματικό κριτήριο ώστε να είναι μικρή η δόση; (χωρίς να προσαυξάνεται το υπόλοιπο)Αλλιώς δεν έχουν νόημα οι 100 δόσεις
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΠΡΟΝΟΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥΣ!
Όσες ρυθμίσεις κι αν βγάλετε, εαν δεν εξαφανιστεί το παρακράτος των δημόσιων υπηρεσιών δε θα έχει αποτέλεσμα. Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες υποψήφιοι συνταξιούχοι στον ΟΑΕΕ με οφειλές. Παρόλο που αυτή η ρύθμιση (όπως και οι προηγούμενες) δεν αποκλείουν αυτούς τους ανθρώπους, ο ΟΑΕΕ έχει τους δικούς του νόμους που είναι ισχυρότεροι του κράτους. Αρνείται τη ρύθμιση σε αυτή την κατηγορία οφειλετών. Έχει δική του απόφαση που λέι πως οι οφειλές πρέπει να παρακρατούνται από τη σύνταξη, την οποία σύνταξη όμως δε μπορούν να πάρουν λόγω οφειλών. Να λοιπόν πολλές δεκάδες χιλιάδες ανθρώπων που θέλουν και δε μπορούν να μπουν στη ρύθμιση. Μαζί με αυτούς κι εγώ φυσικά.
Σωστή και απαραίτητη η ρύθμιση των χρεών προς τον ΟΑΕΕ. Όμως για να αποδώσει τα μέγιστα αποτελέσματα θα πρέπει, κατά την γνώμη μου, να παγώσουν τα χρέη των τελευταίων 3-5 ετών, ιδιαίτερα σε όσους μπορούν να βγουν άμεσα στην σύνταξη ή είναι πολύ κοντά σε αυτή. Επίσης και σε όσους βάσει εισοδηματικών κριτηρίων ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ δεν μπορούν να πληρώσουν. Θεωρώ ότι θα πρέπει να οριστεί ένα κατώτατο οικονομικό όριο εσόδων ανά έτος (για παράδειγμα 10.000€) και από εκεί και επάνω να ορίζεται δόση. Θα πρέπει να συνυπολογιστεί επίσης η μέχρι τώρα συνέπεια του ασφαλιζόμενου. Δηλαδή, όταν ένας επαγγελματίας είναι εδώ και 35 χρόνια απόλυτα συνεπής στις υποχρεώσεις εναντι του ταμειου του, δεν έγινε ξαφνικά μπαταχκτσής! Θα πρεπει λοιπόν να γίνει ουσιαστική διερεύνηση της πραγματικής οικονομικης κατάστασης των οφειλετών ώστε να μπουν εισοδηματικά κριτήρια.
Είναι δε εντελως παράλογο κάποιος ο οποίος δεν μπορούσε μέχρι σήμερα να είναι συνεπής στις υποχρεωσεις του προς τον ΟΑΕΕ και με τον νόμο αυτό ή με κάποιον άλλο τρόπο τώρα θα μπορούσε να πληρώσει το ταμείο του, να πληρώσει τις εισφορές υπέρ υγείας, δεδομένου ότι για το διάστημα που δεν πλήρωνε, δεν ήταν και καλυμμένος.
Ευχαριστω
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των φόρων που θα προστεθούν μετά το διακανονισμό. Η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί για την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ τον οποίο και για φέτος θα επιβαρυνθούμε. Αν για παράδειγμα ένας φορολογούμενος μπει στην ρύθμιση με οφειλή 10.000 ευρώ στην εφορία και άλλα τόσα στα ασφαλιστικά ταμεία θα έχει (περίπου ) > 200 ευρώ δόση. Οι τρέχουσες εισφορές στο ταμείο είναι 350 ευρώ (ΤΣΜΕΔΕ 4.200 το έτος). Επιπρόσθετα υπάρχει ένα ΕΝΦΙΑ 2.500 ευρώ δηλαδή 210 ευρω το μήνα.
Δηλαδή καλείται να πληρώσει 760 ευρώ το μήνα!!!
Αντιλαμβάνεστε ότι η ρύθμιση έχει αποτύχει.
Επιπρόσθετα στο παράδειγμα που προανέφερα να υπολογιστεί ότι μόνο οι τρέχουσες εισφορές και το ΕΝΦΙΑ έχουν κατ’ ελάχιστο (4.200+2.500= 6.700 *26%) 1.742 ευρώ φόρο δηλαδή επιπλέον 145 ευρώ . Δίνουμε δηλαδή 6.700 προς το κράτος και φορολογούμαστε κιόλας για αυτό το ποσό!!
Είναι εύκολα αντιληπτό το ποσό των 905 ευρώ το μήνα μόνο και μόνο για το κράτος είναι ανέφικτο σε περίοδο οικονομικής κρίσης.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί και το θέμα του να πληρώνουμε φόρους για τους φόρους που καταβάλουμε. Αναφέρομαι στο ποσό των 1.745 ευρώ του παραδείγματος το οποίο θα έπρεπε να είναι το κατ’ ελάχιστον αφορολόγητο.
Να προσθέσω ακόμη ότι τα ακίνητα που αποφέρουν κέρδη (ενοίκια κλπ ) φορολογούνται στη φορολογική δήλωση. Τα χιλιάδες ανοίκιαστα ακίνητα που δεν αποφέρουν κέρδη γιατί να χρεώνονται στον ΕΝΦΙΑ
Σωστή η ρύθμιση όμως ξεχνάτε ότι δεν υπάρχει ρευστότητα από πολλούς συνανθρώπους μας.Η κρίση έχει ξεκινήσει από το 2007 όταν οι τράπεζες δέχονταν από τους εμπόρους επιταγές ευκολίας στους λογαριασμούς τους για να τους χρηματοδοτησουν.Τέλος πάντων εγώ έχω το παιδί μου με οφειλές προς το δημόσιο.
Ηταν 180.000 και έχουν φτάσει με προσαυξήσεις κάπου 450.000.
θέλησε να επένδυση στην εταιρεία του και επειδή βρέθηκε κάποιος που λέγονταν νομάρχης δεν τον αδειοδοτουσε παρόλο που ήταν νόμιμος πέρασαν 4 χρόνια με την ιστορία της αδειοδότησης χρεώθηκε να πάρει δάνεια για τον εξοπλισμό της εταιρείας τα έξοδα έτρεχαν μπήκαν εγγυητές εγώ και τα άλλα μου παιδιά.Με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πληρώνει τις οφειλές του στο Δημόσιο
Το γεγονός αυτό κατέστρεψε τα παιδιά μου και τα όνειρά τους.
Είχε 16 υπαλλήλους και τώρα δεν έχει κανένα.Το εισόδημα του έχει μειωθεί πάρα πολύ 6.850 ευρώ το χρόνο.Θέλει να πληρώσει αλλά δεν έχει.Διαλύθηκε η οικογένεια του(χώρισε με 2 παιδιά).Τι να πρώτο πληρώσει από όλα ΕΦΟΡΙΑ ΙΚΑ
ΟΑΕΕ?Με το φόβο να συλληφθεί για τις οφειλές του αφού υπάρχει ποινική δίωξη
Θεωρώ ότι κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή πρέπει να μπουν εισοδηματικά κριτήρια τουλάχιστον να δώσουν όσα μπορούν σύμφωνα με το εισόδημα τους.Δεν είναι όλοι μπαταξήδες δεν έχουν να πληρώσουν.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ
Η εταιρεία μου υπέστη έλεγχο το 2010 με εντολή που εξεδόθη το 2007.
Για φορολογικές διαφορές του έτους 2003 επεβλήθη πρόστιμο επί του φόρου 252%(3% μηνιαίως).Ετσι καταλογίστηκε για 10.000 ευρώ οφειλόμενο φόρο και 25.200 ευρώ πρόστιμο και συνολικά βεβαιώθηκαν 35200 ευρώ.(Οταν δέ διαμαρτυρήθηκα στον διευθυντή των ΠΕΚ ότι με την τριετή καθυστέρηση επιβαρύνθηκα κατά 108%=_3%χ 36 μήνες μου απάντησε ότι δεν είχε προσωπικό.Να σημειώσω ότι ο προηγούμενος έλεγχος τελείωσε σε 4 μήνες απο τηνέκδοση εντολής ελέγχου)
Το ποσό αυτό ρυθμίστηκε σε δόσεις μετά την υποχρεωτική καταβολή του 20%.Λόγω αδυναμίας αρχικής πληρωμής το υπόλοιπο ποσόν προσαυξήθηκε εκ νέου μέχρι την ρύθμισή του και με δυσκολία λόγω μηδενικού τζίρου έκτοτε
πληρώνεται είτε από επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού απο το ΙΚΑ (πληρώθηκε το 2002 και επεστράφη το 2013 άτοκα) είτε από πώληση περιουσιακού στοιχείου μου ως συνυπόχρεου.Δεν θα έπρεπε να διαγραφεί ποσοστό των υπέρογκων προστίμων που επεβλήθησαν κατά τον έλεγχο?
υ.γ.Δεν μου παραδόθηκε ποτέ το τελικό πρακτικό ελέγχου παρά τις προσπάθειές μου διότι τα ΠΕΚ διελύθησαν και αγνοείται η τύχη του φακέλου .Εχω όμως την αρχική κοινοποίηση των φύλλων ελέγχου
Συμφωνώ με το Χάρη Β ότι πρέπει οι εκχωρήσεις ενοικίων να διαγραφούν καθότι δεν είναι φόροι. Δεν είναι δυνατόν ένα ιδιωτικό χρέος να μετατρέπεται σε φόρο και κρατικό χρέος. Οι επιχειρήσεις φορολογούνται για τα εμπορεύματα ή τις υπηρεσίες που πούλησαν επί πιστώσει. Σε τελική ανάλυση στον πρώτο μήνα που δεν πληρώθηκε ας τους κάναν έξωση οι ιδικτήτες τους ενοικιαστές. Τα χρεωστούμενα ενοίκια δεν είναι φόροι είναι χρέη μεταξύ ιδιωτών.
Δυστυχώς δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για εισοδηματικά κριτήρια. Υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι κυρίως ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων οι οποίοι επλήγησαν από την κρίση χάνοντας το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός των και βεβαίως δεν είαν τη δυνατότητα να πληρώσουν διάφορους φόρους και εισφορές. Σήμερα αυτοί οι άνθρωποι καλούνται να κάνουν 3 ρυθμίσεις (εφορία, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ) πληρώνοντας υπέρογκα ποσά κάθε μήνα τα οποία βεβαίως δε θα είναι σε θέση να τα πληρώνουν με συνέπεια. Προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ είχε σημαία του τη θέσπιση εισοδηματικών κριτητίων για τη ρύθμιση των 100 δόσεων το οποίο είναι και λογικό. Σε τηλ επικοινωνία μου με το υπουργείο οικονομικών πριν 2 εβδομάδες μου το επιβεβαίωσαν οτι θα γινόταν. Έχω την αίσθηση ότι το λογικό πρέπει να εφαρμόζεται ώστε να υπάρχει συνέχεια και συνέπεια στη ρύθμιση.
ΕΠΕΙΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ(ΟΙ ΔΗΜΟΙ) ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΧΘΕΙ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΕΤΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΔΥΟ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ 50€ ΕΛΑΧΙΣΤΟ
ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΣΑΦΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΣΤΟ ΥΠ΄ΟΨΗ ΝΟΜΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΓΙΑ ΔΥΟ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 100 ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΥΝΑΤΑΙ!!!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
1. ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΧΡΕΗ ΜΕΧΡΙ 31/12/2013 ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΕΩΣ ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ ΜΕ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ Κ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ.ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΟΥ 2014-2015 ΩΣ ΕΧΕΤΕ ΑΝΑΓΓΕΙΛΕΙ. ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ 2 ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ. ΜΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΕΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΡΓΙΑ. ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΘΑ ΜΑΖΕΥΤΕΙ ΧΡΗΜΑ.
2. ΟΙ ΕΚΧΩΡΗΣΕΙΣ ΕΝΟΙΚΙΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΟΙ!!!! ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΠΛΗΡΩΣΕΙ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΑΝΕΙ ΜΟΝΟ Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ. ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΟΛΟΙ ΧΑΝΟΥΝ!!!
3. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΤΕ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΞΩΦΛΗΣΕΙ ΜΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΦΕΙΛΗΣ ΕΦΑΠΑΞ ΝΑ ΕΧΕΙ 100% ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ.
4. ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΠΑΛΙΑΣ ΟΦΕΙΛΗΣ π.χ. ΣΕ ΜΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΦΕΙΛΗΣ, ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΕΧΟΥΝ ΠΑΕΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΕ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΕΞΩΦΛΗΘΕΙ. ΕΚΕΙ ΘΑ ΓΙΝΕΤΕ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ???
5. ΤΕΛΟΣ ΑΝ ΘΕΛΈΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΖΕΥΤΕΙ ΧΡΗΜΑ, ΕΦΑΡΜΟΣΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ.
Και σε όλα αυτά τα ωραία, πού υπάρχει πρόβλεψη για εμάς τους μακροχρόνια άνεργους και με θέματα υγείας;;
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ(ΟΠΩΣ ΔΩΘΗΚΕ ΛΥΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΕΝΦΙΑ) ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ.
Είναι αναγκαίο στην ρύθμιση να ενταχθούν και οι οφειλές προς τους ΟΤΑ
καλημερα σχετικα με τη ρυθμιση για τις 100 δοσεις αναφορικα με τον ΟΑΕΕ νομιζω οτι πρεπει να παγωσουν οι εισφορες των τελευταιων 4-5 ετωνκαι βεβαια να υπολολογισθουν στα συνταξιμα οπως επισης το κομματι της υγειας να διαγραφη διοτι λογω μη καταβολης εισφορων δεν ειχαμε καμμια καλυψη.ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ στην ρυθμιση θα ενταχθουν λιγοι και αυτοι γρηγορα θα εγκαταλειψουν.
1.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΞΟΦΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΜΕ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.
ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ.
Η ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΕΧΕΙ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΕΙ ΣΕ ΑΞΙΑ, ΕΝΩ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΑΔΥΣΩΠΗΤΑ.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΤΙΜΗ, Η ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΙΝΗΤΑ Η ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΦΕΡΟΥΝ ΤΙΠΟΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΖΗΤΗΣΗ, ΑΛΛΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩς ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΕΓΚΛΩΒΙΣΤΕΙ ΣΕ ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ ΑΥΑΞΑΝΟΜΕΝΕς ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ, ΕΝΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝΕ ΧΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΚΑΝ!
ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΕ ΑΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΜΕ!
2. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΤΙΜΩΝ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ. ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΑΝΥΠΑΡΚΤΕς ΕΜΠΟΡΙΚΕς ΤΙΜΕΣ.
Η ελάχιστη δόση δυστυχώς δεν σχετίζεται με το εισόδημα τού οφειλέτη. Υπήρξε λόγος να περιορισθεί στο έως 20% τού εισοδήματος ούτως ώστε να υπάρχει κάποια σοβαρή πιθανότητα ο οφειλέτης να μπορέσει να παραμείνει συνεπής σε μία ρύθμιση 100 μηνιαίων δόσεων (8 χρόνια και 4 μήνες). Η επιτυχία αυτής τής ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη προηγουμένων ρυθμίσεων χωρίς την επαφή τής οικονομικής πραγματικότητας οτι η φοροδοτική ικανότητα έχει άμεση σχέση με το διαθέσιμο εισόδημα.
Επίσης δεν υπάρχει καμμία επιβράβευση τών συνεπών φορολογουμένων όπως επίσης κάποια διευκόλυνση (πέραν τής ένταξης) όσων έχουν υπαχθεί στις ρυθμίσεις που ισχύουν σήμερα και τις τηρούν κάτω από δυσμενείς οικονομικά συνθήκες.
Επίσης συνεχίζεται η ισχύς τού αυτώφρου διαρκείας για οφειλές άνω τών 50.000 ευρώ (τα 500 έγιναν 5.000 τώρα 50.000) αλλά η συνταγματικότητα παραμένει αμφίβολη.
Έχω την εντύπωση ότι το άρθρο είναι λάθος παρά την όποια φιλοσοφία του που είναι σωστή και αποτελεί προγραμματική δέσμευση του προγράμματος Θεσσαλονίκης!Συνεπώς κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να δοθεί γενναία έκπτωση στην εφάπαξ δόση με ταυτόχρονο συνυπολογισμό του αριθμού των δόσεων όπως θα γίνονταν ανάλογη έκπτωση αλλά ταυτόχρονα θα έπρεπε να διαμορφωθεί το πρόγραμμα των οφειλόμενων δόσεων με βάση τη φοροδοτική ικανότητα των πολιτών που έχει άμεση σχέση με τα εισοδηματικά τους κριτήρια.
Με την υπαγωγή και υπό την προϋπόθεση της τήρησης του προγράμματος ρύθμισης δεν υπολογίζονται τα πρόστιμα των άρθρων 57 και 59 του Κ.Φ.Δ. και του άρθρου 6 του Κ.Ε.Δ.Ε.:
Θα πρέπει να προστεθεί και το άρθρο 58 του Κ.Φ.Δ. για πιο δίκαιη εφαρμογή
Έχω την εντύπωση ότι ο τρόπος των δόσεων με τις αντίστοιχες απαλλαγές των προσαυξήσεων αρχίζει έτσι για να καταλήξει στις 100 με τη μικρότερη απαλλαγή (30%). Όταν π.χ ορίζεται ότι από 11 έως 20 δόσεις η απαλλαγή των προσαυξήσεων θα είναι κατά 75%, γιατί να επιλέξει κανείς τις 11 δόσεις αφού θα έχει την ίδια μείωση; Επομένως ένας ορθότερος και κυρίως δικαιότερος τρόπος προκειμένου να «ωφεληθούν» αυτοί που αναγκαστικά θα επιλέξουν τις πολλές δόσεις θα ήταν ο εξής: 1) Εφάπαξ εντός 5 εργάσιμων ημερών με απαλλαγή των προσαυξήσεων κατά 100% 2) 10 μηνιαίες δόσεις απαλλαγή κατά 95% 3) 20 δόσεις απαλλαγή κατά 90% 4) 30 δόσεις απαλλαγή κατά 85% 5) 40 δόσεις απαλλαγή κατά 80% 6) 50 δόσεις απαλλαγή κατά 75% 7) 60 δόσεις απαλλαγή κατά 70% 8) 70 δόσεις απαλλαγή 65% 9) 80 δοσεις απαλλαγή κατά 60% 10) 90 δόσεις απαλλαγή κατά 55% 11) 100 δόσεις απαλλαγή κατά 50%. Για τις μικρές οφειλές οι δόσεις να ορίζονται αυτόματα έτσι ώστε το ποσό της δόσεις να είναι 20 € έχοντας την αντίστοιχη απαλλαγή των προσαυξήσεων. Μη σας διαφεύγει ότι η πλειονότητα των πολιτών θα προτιμήσει τις πολλές δόσεις. Άλλωστε και ο προηγούμενος νόμος ρύθμισης δεν απέδωσε παρ’ όλο ότι πρόβλεπε για την εφάπαξ πληρωμή, απαλλαγή κατά 100%.
Στο σχέδιο Νόμου δεν βλέπω πουθενά να προβλέπεται να μπορώ να ρυθμίσω τις οφειλές μου προς τον Δήμο. Εξόφλησα τον ΕΝΦΙΑ, τις Ασφαλιστικές μου εισφορές και άφησα τα χρέη μου προς τον Δήμο και τώρα είναι ληξιπρόθεσμα. Γιατί μας αφήνετε εκτός της ευεργετικής ρύθμισης? Οι ΟΤΑ δεν έχουν ανάγκη? Αφού το ζήτησε και η ΚΕΔΚΕ με επιστολή γιατί τον αγνοείται?