1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.

Πως κρίνετε τα ισχύοντα φορολογικά κλιμάκια, τα αφορολόγητα όρια και τους συντελεστές ανά κλιμάκιο; Ποιες αλλαγές προτείνετε;

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 13:49 | Αρης

    Για την πάταξη της φοροδιαφυγης πρέπει να αλλάξει ο ελεγκτικός μηχανισμός να μπούν νέοι <> σε μια νέα υπηρεσία γιατί όλοι οι παλαιοί υπάλληλοι έχουν διαβρωθεί απο το σύστημα ας μη γελιέμαστε .Και όσο αφορά για το φόρο εισοδήματος μησθωτών υπερεσιών καλό είναι να βλέπουμε το οικογενιακό εισόδημα

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 12:34 | γεωργος τερζης

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΤΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΠΙΟ ΣΚΟΠΟ???
    ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ 37 ΧΡΟΝΩΝ ΝΑΥΤΙΚΟς ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΔΟΧΕς ΜΟΥ ΕΦΟΣΟΝ ΤΑΞΙΔΕΨΩ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ 35000Ε.(ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΠΛΗΡΩΜΑ)
    ΔΥΣΚΟΛΕΥΩΜΑΙ ΝΑ ΒΡΩ ΔΟΥΛΕΙΑ ,ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΩ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 5ΜΗΝΟ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΛΟΓΩ ΠΟΛΙΤΙΚΗς ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ—ΕΧΩ 2ΜΗΝΕΣ ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ–ΠΩΣ ΘΑ ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΑΝ ΣΤΕΡΙΑΝΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΣΤΕΡΙΑΝΟΙ,ΠΧ 8ΩΡΑ,ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΟΝΤΑ,ΚΤΛ
    ΟΣΟ ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΠΕΡΝΩ ΕΝΣΥΜΟ,ΜΟΛΙΣ ΕΙΜΑΙ ΣΤΗΝ ΣΤΕΡΙΑ ΤΙΠΟΤΑ

    ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΩ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΩ ΕΚΕΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΜΕ ΞΕΝΗ ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ/////
    ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΚΟΡΟΙΔΑ ΟΙ ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΦΕΡΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ//
    ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΑΛΑΓΜΑ ΕΙΝΑΙ 16ΔΙΣ ΕΤΗΣΙΟς

    ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΑΚΟΜΑ ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΒΑΛΕΤΕ ΣΕ ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΑΝ ΣΤΕΡΙΑΝΟΥΣ/////ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΟΤΙ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΕΤΕ ΣΤΗΝ ΣΤΕΡΙΑ

    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ
    ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 12:55 | ΛΑΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΚΡΑΥΓΑΛΕΕΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΕΝΕΙΑΚΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΧΩΡΙΣΤΑ.
    Π.Χ.ΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΕΙΝΑΙ 12.000€ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΈΝΑ.
    ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΕΤΗΣΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 20.000€ Ο ΚΑΘΈΝΑΣ Ο ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ 20.000-12.000=8.000*25%=2.000€ ΦΟΡΟΣ
    ΗΤΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ 2.000*2= 4.000€
    Η ΑΔΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΝ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΕΓΕΝΑΙΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΩΣ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΜΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑ Π.Χ. 30.000€ Ο ΦΟΡΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΕΙΝΑΙ 4.500€.
    ΑΝ ΑΥΤΟ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΙΑ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΜΕ 30.000€ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ 4.500€ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΟΓΕΙ ΦΟΡΟΣ 4.000€ ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 4Ο.000€ ΤΟΤΕ ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΔΙΚΑΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΜΙΛΑΜΕ.
    ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΑΔΙΚΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΔΙΚΑΙΑ ΣΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΒΑΡΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΟΙΚΕΝΕΙΑΚΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ.-

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 11:02 | Ελευθερία

    Πάντα αναρωτιόμουν γιατί υπάρχει ο διαφορετικός φορολογικός συντελεστής ανάλογα με το εισόδημά σου. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί το τελικό καθαρό μου ποσόν ήταν κάποιες φορές μικρότερο παρότι έπαιρνα κάποια αύξηση ή δούλευα περισσότερες ώρες και είχα υπερωρίες . Αλλαζα“ φορολογική κλίμακα”. Η μόνη μου απορία ηταν τι το περισσότερο μου προσέφερε το κράτος, μου βελτίωνε την ποιότητα της ζωής μου ; Μου παρείχε μεγαλύτερη ασφάλεια; Περισσότερη καθαριότητα; Τι ; Σαν πολίτης αυτής της χώρας απολαμβάνω ότι απολαμβάνει το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοίκων της χώρας μου, Ελλήνων και μη, νόμιμων και παράνομων. Αρα λοιπόν ποιά η σημασία της διαφοροποίησης ανάλογα με το εισόδημα μου;
    Δεν ανήκω στην ομάδα πολιτών που τους παρέχεται επι πλέον προστασία, δεν με προσέχουν δέκα, δεν χρησιμοποιώ κρατικά αυτοκίνητα, δεν ωφελούμαι με ευεργετήματα σύνταξης μετά απο 4ετία (δεν έχω βουλευτικό αξίωμα) δεν δουλεύω 6ωρο, δεν είμαι δημόσιος υπάλληλος, και δεν έχω επιδόματα και όλα τα επιπλέον των δημοσίων. Οταν ‘απολαμβάνω’ τις Εθνικές οδούς, την Αττική οδό πληρώνω διόδια, δεν απασχολώ το αστυνομικό και νομικό σώμα της πατρίδας μου λόγω παραβατικότητας. Οταν χρησιμοποιώ δημόσιο οργανισμό (εφορία, πολεοδομία κλπ) πληρώνω παράβολα. Αν δεν πληρώσω έγκαιρα δημόσιο χρέος θα πληρώνω τόκους. Χρησιμοποιώ τους ίδιους δρόμους της πόλης μου, κινδυνεύω στις ίδιες λακούβες…. Γιατί λοιπόν θα πρέπει να αναθεωρήσω τις αρχές μου , να γίνω τεμπέλα, αναπαραγωγική, ή να μπω στο σκεπτικό πως θα ωφεληθώ απο το κοινωνικό κράτος;
    1. Σίγουρα οι ομάδες εκείνες που έχουν επιπλέον κρατικές παροχές, είναι απαραίτητο και δίκαιο να φορολογούνται με υψηλότερο συντελεστή. 2. Οι υπόλοιποι να έχουν μια ενιαία κλίμακα. Η ενιαία κλίμακα θα βοηθήση στη πάταξη της φοροδιαφυγής, και στη απόκρυψη εισοδημάτων
    3. Να φορολογούνται όλοι.Να υποβάλλουν όλοι οι κάτοικοι αυτής της χώρας φορολογική δήλωση
    4. Να υπάρχει το αφολόγητο μέχρι τις 12.000
    5. Να στηριχθούν οι χαμηλό-συνταξιούχοι δίκαια -αριθμός ενσήμων και αμοιβής που λάμβαναν. Να υπάρξει κοινωνικό κράτος αλλά με πραγματικούς ελέγχους στα βοηθήματα, έτσι ώστε να μην λαμβάνουν βοήθημα οι έχοντες.
    6. Να υπολογισθούν στους φόρους ΔΕΗ κλπ όλα τα τετραγωνικά που καταλαμβάνουν οι κατοικίες, κυριοι χώροι και βοηθητικοί, αποθήκες, parking, ημιυπαίθριοι χώροι, με το σκεπτικό ότι το μεγαλύτερο μέρος των νέων κατοικιών έχουν αλλάξει χρήση. Να δωθεί παράλληλα η δυνατότητα αίτησης με αυτοψία και απαλλαγής στις περιπτώσεις που δεν έχουν προβεί σε αλλαγή χρήσης. Να μην νοιώθω παράνομη για τον ημιυπαίθριο χώρο που χρησιμοποιώ γιατί είναι γνωστό ότι δεν ευθύνεται ο αγοραστής, αλλά το παραθυράκι νόμου που έδωσε την ευκαιρία στους κατασκευαστές να παρανομήσουν.
    7. Να υπάρξει σοβαρός έλεγχος για την φοροδιαφυγή.
    8. Να πάψει το παραεμπόριο των προιόντων και των προιόντων μαιμού. Αλλοδαποί κλέβουν το κράτος ανενόχλητα ακόμα και κάτω από τη μύτη μας , ακόμα και κάτω απο την μύτη του υπουργείου Οικονομικών. Ολοι, έμποροι, καταστηματάρχες, επιχειρηματίες, βλέπουν όλη αυτή την κατάσταση και παραδειγματίζονται αναλόγως.. Να πάψει πλεον να υπάρχει η σιγουριά ότι ολοι οι φορολογικοί νόμοι και οι εξαγγελίες έχουν σκοπό: Την άντληση επιπλέον χρημάτων από τους συνεπείς φορολογούμενους και όχι από τους λαθρέμπορους, τους φοροφυγάδες κα τους παράνομους κάθε είδους. Να πάψουν πλέον τα σκάνδαλα να ξεχειλίζουν από τον υπόνομο της πολιτικής ζωής του τόπου, παρακολουθώντας υπουργούς να μασουλούν αχόρταγα ό,τι βρίσκεται στο πέρασμά τους και αντιλαμβανόμενοι ότι το δημόσιο χρήμα (δηλαδή το δικό τους χρήμα) είναι απλώς το αντικείμενο προς ξάφρισμα.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 11:02 | Μπατσής Βασίλης

    Το σχόλιο αφορά τα αφορολόγητα όρια.Τα αφορολόγητα όρια να γίνουν οικογενειακά και όχι ατομικά. Μία οικογένεια με δύο εργαζόμενους χωρίς παιδιά έχει εισόδημα 24.000 ευρώ αφορολόγητο. Μία οικογένεια με έναν εργαζόμενο και δυο παιδιά με ασύγκριτα μεγαλύτερα έξοδα έχει αφορολόγητο εισόδημα 12.000 ευρώ. Αυτά πρέπει να γίνουν πιο δίκαια. Δεν είναι σωστό να επωφελείται η οικογένεια με δύο εργαζόμενους και να τιμωρείται κατά κάποιο τρόπο η οικογένεια με τον ένα σύζυγο άνεργο.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 11:27 | Ζιάνης Δημήτριος

    Κύριε Υπουργέ

    Συμφωνώ με τις γενικές αρχές του φορολογικού νομοσχεδίου , που έχω ακούσει ως τώρα. Έχω όμως να θείξω μερικούς τομείς:

    – Να ισχύει η φορολόγηση του οικογενειακού εισοδήματος και όχι του ατομικού. Δεν μπορεί εγώ που έχω 2 παιδιά και δεν δουλεύει η γυναίκα μου να πληρώνω παραπάνω φόρο από ότι ένα ζευγάρι που δουλεύουν και οι δύο και βγάζουν παραπάνω από εμένα.

    – Να εκπίπτει από το εισόδημα το σύνολο των αποδείξεων. Εάν ξέρουμε ότι αυτό ισχύει τότε μόνο ζητώντας αποδείξεις δίνουμε το 19% των αγορών μας στο κράτος και όχι στον κάθε ένα που φοροδιαφεύγει.

    – Να ισχύσει αυστηρά το πόθεν έσχες. Έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε μεγαλογιατρούς με μικρότερα δηλωμένα εισοδήματα από εμάς.

    – Να υπάρξουν αυστηρές ποινές για τους δημόσιους υπαλλήλους που χρηματίζονται κλπ. Ας δούμε και κάποιους στην φυλακή για να σταματήσει επιτέλους η διαφθορά στην δημόσια διοίκηση.

    – Να πάψουν τα ειδικά καθεστώτα φορολόγησης. Να φορολογούνται όλοι (ιδιοκτήτες φορτηγών , αγρότες κλπ) με έσοδα έξοδα.

    – Να υπάρξουν αυστηρές ποινές για όσους δεν εκδίδουν αποδείξεις.

    Σας ευχαριστώ

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 11:36 | AΠΟΣΤΟΛΟΣ

    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΡΟΠΟΙ-ΚΑΙ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΜΑΣ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ-ΩΣΤΟΣΟ, ΑΦΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΔΙΑΤΥΠΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ,ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ Σ΄ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ.ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ.1.ΟΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ,ΑΦΟΥ,ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ, ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΩΣ ΑΜΟΙΒΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 30ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΗΛΩΣΗ.ΕΤΣΙ,ΛΟΓΙΣΤΗΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΕΤΗΣΙΩΣ 1000 ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 30000 ΕΥΡΩ,ΠΟΣΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ,ΑΠ΄ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΩ,ΔΕ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ.ΠΡΟΤΕΙΝΩ,ΛΟΙΠΟΝ,ΝΑ ΚΑΤΑΧΩΡΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ.ΕΤΣΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΤΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΗΣ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΩΣ.2.ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ,ΕΠΙΣΗΣ,ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΔΕΝ ΚΟΒΟΥΝ ΠΟΤΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΓΙ΄ΑΥΤΟ.ΠΡΟΤΕΙΝΩ,ΛΟΙΠΟΝ,ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΠΟ ΑΡΜΟΔΙΑ ΟΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ,ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ Η ΥΠΕΔΑ,ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ.3.ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΕ ΒΙΒΛΙΟ, ΠΟΥ ΘΑ ΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΑ ΕΦΟΡΙΑ, ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΗΣ ΠΙΝΑΚΙΔΑΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΩΣ.ΕΞΥΠΑΚΟΥΕΤΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΣΕ ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 11:25 | Γιώργος Τσικριτσάκης

    Είμαι Ιατρός, ανήκω στο 3% των «Ιατρών του Κολωνακίου» που δηλώνουν το εισόδημα τους, αν και το ιατρείο μου είναι στο Μπραχάμι.
    Οι Φορολογικές κλίμακες είναι ήδη υψηλές και είναι αντικίνητρο για εργασία αφού απο ένα σημείο και μετά δεν συμφέρει να εργάζεται κάποιος ή κάνει το πάν ώστε να μην δηλώνει το αποκτηθέν εισόδημα.
    Προτείνω λοιπόν την αναμόρφωση-αλλαγή των φορολογικών κλιμάκων από αντικίνητρο, σε κίνητρο εργασίας. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με διαφορετικές και πυραμιδικά κλιμακούμενες κλίμακες ανα κατηγορίες επαγγελμάτων π.χ. για τον κλάδο των Ιατρών, Δικηγόρων, Εφοπλιστών (που εσείς γνωρίζετε που περίπου κυμαίνονται τα εισοδήματα τους).
    Προτείνω λοιπόν την διατήρηση (περίπου) της κλίμακας που ήδη υπάρχει, όμως πάνω από κάποιο όριο (π.χ. πάνω από 100000€ για ιατρούς) να αρχίζει πάλι σταδιακά να μειώνεται (σαν πυραμίδα) η κλίμακα.
    Αν π.χ. στους «μεγαλογιατρούς» που ούτως η άλλως δεν δηλώνουν το εισόδημα τους (καρδιοχειρουργοί-Χειρουργοί κλπ) υπάρχει φορολογική κλίμακα π.χ. 10% για εισοδήματα άνω των 200000€ αυτό θα αποτελούσε κίνητρο και εργασίας αλλά και να δηλώνουν και να νομιμοποιούν τα εισοδήματα τους.
    Έτσι δίνεται ισχυρό κίνητρο να δουλέψει κάποιος περισσότερο ώστε ανεβαίνοντας κλίμακα να κερδίσει και αυτός (αναπτυξιακό κίνητρο).
    Τα παραπάνω νούμερα είναι εντελώς ενδεικτικά και όπως προείπα θα μπορούσαν να διαμορφωθούν ανα κατηγορία επαγγελμάτων έχοντας 3-5 διαφορετικές φορολογικές κλίμακες με πυραμιδική κατανομή.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 10:25 | ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ’80

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΟΠΟΥ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟΝ Ο ΕΝΑΣ ΣΥΖΥΓΟΣ.
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ €40.000:
    – ΑΝ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟΝ Ο ΕΝΑΣ ΣΥΖΥΓΟΣ, ΚΑΤΑΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ «ΥΨΗΛΟΜΙΣΘΟΥΣ» ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΙΝΑΙ €7.980.
    – ΑΝ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΣΥΖΥΓΟΙ, ΜΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ π.χ. €15.000 Ο ΕΝΑΣ ΚΑΙ €25.000 Ο ΑΛΛΟΣ, Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΙΝΑΙ €3.760 (= €630 + €3.130).
    ΠΡΟΤΑΣΗ: ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΤΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ (ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΟΝΟΓΕΝΕΪΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ), ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΚΑΙ ΔΙΠΛΑΣΙΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΦΟΡΟΥ.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 10:16 | ΚΟΥΡΟΥΝΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

    Προς αποφυγη της καταγραφης των αποδειξεων για τον σχηματισμο του αφορολογητου ποσου,προτεινεται η αναβαθμιση του λογισμικου των ταμειακων μηχανων ωστε να αναγραφεται ο Α.Φ.Μ του πελατη,που στη συνεχεια θα μεταβιβαζεται,καθε συναλλαγη,αυτοματα στην ΔΟΥ του καθε πελατου για τον σχηματισμο ειδικου αρχειου για καθε φορολογουμενο.
    Ο φορολογουμενος να εχει την δυνατοτητα της προσβασης στο αρχειο αυτο για την αναγραφη του ποσου αυτου στην δηλωση του.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 09:34 | ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Πριν την διαμόρφωση οποιοδήποτε φορολογικού μέτρου θα πρέπει πάντα να ξέρουμε τους στόχους που πρέπει να επιτύχουμε. Για την χώρα μας οι στόχοι είναι η πάταξη της φοροδιαφυγής και του μαύρου χρήματος και η ενίσχυση της κατανάλωσης για να ενισχυθούν τα έσοδα από το ΦΠΑ και να ξανακινηθεί η οικονομία να δημιουργηθεί υγιής ανάπτυξη και να δημιουργηθούν και πάλι συνθήκες απασχόλησης. Οπότε και η φορολογική κλίμακα θα πρέπει να έχει αυτό τον γνώμονα.
    Επίσης ένα φορολογικό σύστημα πρέπει να είναι απλό για να κατανοείται από τον πολίτη να μην υπάρχουν παραθυράκια για τους λίγους αλλά και να μπορεί να εκλεχτεί αποτελεσματικά. Οπότε μία ενιαία κλίμακα κινείται στην σωστή κατεύθυνση.
    Βέβαια όταν λέμε ενιαία όμως εννοούμε για όλους χωρίς εξαιρέσεις, οπότε σημαίνει προς πρέπει να θιγούν συμφέροντα και ιδιαίτερα στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Διότι αν στην ενιαία κλίμακα υπάρχουν πχ υπάλληλοι υπουργιών ή εφοριακοί που εισοδήματα τους φορολογούνται με διαφορετικές κλίμακες τότε θα υπάρξει γενικότερο πρόβλημα και μη αποδοχή από τον κόσμο!
    Σχετικά με την προοδευτική κατανοώ την χρησιμότητα της, δηλαδή τα μεγαλύτερα εισοδήματα να συνεισφέρουν περισσότερα αν και πιστεύω ότι ένας και μόνο ενιαίος συντελεστής είναι δικαιότερος και δίνει μεγαλύτερο κίνητρο να παράγεται πλούτος αλλά και να δηλώνετε. Η πρόταση μου σχετικά με την προοδευτική κλίμακα είναι να υπάρχει αφορολόγητο συνδεδεμένο με αποδείξεις της τάξης των 12.000 και από τις 12.000 μέχρι και τις 30.000 περίπου (που είναι και το μέσο κατά κεφαλήν εισόδημα της Ελλάδας) να υπάρχει ένας χαμηλός συντελεστής όχι περισσότερο από 10%. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει κίνητρο από τους πολίτες και τους εργοδότες να δηλώσουν πολλά από τα εισοδήματα τους καθώς μέχρι τώρα μετά από το αφορολόγητο πηγαίναμε σε κλίμακα της τάξης του 25%! Ένας χαμηλός συντελεστής θα επέφερε αύξηση των εισοδημάτων με αποτέλεσμα να ενισχυθεί η κατανάλωση. Από τις 30.000 μέχρι τις 40.000 20% από τις 40000 μέχρι τις 50000 25% , από τις 50000 μέχρι τις 60000 30% και από τις 60000 και πάνω 35% . Δεν θα επέβαλα μεγαλύτερο συντελεστή για υψηλότερα εισοδήματα καθώς συνήθως ο κόσμος που τα έχει και τα μέσα και τα κίνητρα να τα αποκρύπτει νομίμως ή μη, αλλά και ο κόσμος που έχει τα υψηλά εισοδήματα είναι αυτός που μπορεί να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην αγορά (κατανάλωση & επενδύσεις).
    Τώρα σχετικά με την τιμαριθμοποίηση σίγουρα είναι κάτι δίκαιο και πρέπει να υπάρχει ιδίως σε συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, και ένα μέτρο που δημιουργεί μία αίσθηση δικαιοσύνης στο σύστημα.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 09:52 | Πασβαντης Δημητρης

    Οικογενειακο εισοδημα.Εσοδα Εξοδα και φορολογιση του οικογενειακου κερδους με συντελεστη πανω απο το ΦΠΑ για να υπαρχει κινητρο για τις αποδειξεις.
    Δημιουργεια ενος ταμειου περιθαλψης και ενος συνταξης με υποχρεωση του ασφαλισμενου να καταβαλει τις εισφορες.
    Καθε ασφαλισμενος εχει το δικο του λογαριασμο στο ταμειο.
    Η πολιτεια εφαρμοζει κοινωνικη πολιτικη με χρηματα του προυπολογισμου και οχι με χρηματα των ταμειων.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 09:39 | Κώστας Σπανός

    Προτείνω:

    1). Οι Αποδείξεις για το αφορολόγητο όριο, να περιοριστούν σ’ εκείνες που αναφέρονται σε ποσά μεγαλύτερα των 10 ή 15 ευρώ, για να περιοριστεί ο όγκος του χαρτιού και η όλη διαδικασία καταγραφής των σε καταστάσεις, με το ΑΦΜ, το ποσό και την ημερομηνία εκάστης.
    2). Να μην υπολογίζονται εκείνες των ΔΕΚΟ, αγοράς σπιτιών, αυτοκινήτων/μοτοσικλετών, σκαφών, έργων τέχνης, Super Market, εισιτηρίων ταξιδιών και δημόσιων θεαμάτων, όπως και αποδείξεις από ιδιωτικά Σχολεία και από τυχόν χορηγίες και δωρεές (όπου εδώ γίνεται πολύ μεγάλες απάτες).
    3).Τα ποσά αποδείξεων από ελεύθερους επαγγελματίες & επιτηδευματίες (Γιατρούς, Δικηγόρους, Μηχανικούς, Υδραυλικούς Ηλεκτρολόγους, Ηλεκτρονικούς, Μαραγκούς, Φροντιστές, Κομμωτές, κλπ), να υπολογίζονται στο διπλάσιο, για να έχει ο φορολογούμενος κίνητρο να τις ζητά. (Οι κατηγορίες αυτές είναι γνωστό πως παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη φοροκλοπή).
    4). Το αφορολόγητο όριο είναι ενιαίο και κλιμακωτό, ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος και με το συνολικό ποσό των αποδείξεων κάθε κατηγορίας φορολογουμένων. Για παράδειγμα:

    Α). Δηλώσεις εισοδήματος, με συνολικό εισόδημα μέχρι τα 10.000 ευρώ, να έχουν αφορολόγητο όριο τα 10.000 ευρώ και να μην χρειάζεται η συγκέντρωση και υποβολή αποδείξεων. (Απαλλάσσεται έτσι μια πολύ μεγάλη κατηγορία μη εχόντων και κατεχόντων, από τη δυσκολία του να μαζεύουν αποδείξεις).
    Β). Για εισόδημα 10.001 – 20.000 ευρώ, το αφορολόγητο όριο να είναι στα 10.000 ευρώ, εφόσον όμως και το ποσό των αποδείξεων θα υπερκαλύπτει τα 10.000 ευρώ. Αν οι αποδείξεις δεν καλύπτουν πλήρως το όριο αυτό, να μην παρέχεται κανένα αφορολόγητο όριο. Το εναπομείναν φορολογητέο ποσό, να φορολογείται με 10% -12%.
    Γ). Για εισόδημα 20.001 – 30.000 ευρώ, το όριο να είναι στα 12.500 ευρώ, εφόσον και οι αποδείξεις θα υπερκαλύπτουν τα 12.500 ευρώ. Αν δεν καλύπτουν πλήρως το όριο αυτό, να μην παρέχεται κανένα αφορολόγητο όριο. Το εναπομείναν ποσό, να υπόκειται σε φόρο 15% – 18%.
    Δ). Για εισόδημα 30.002 – 40.000 ευρώ, το αφορολόγητο όριο να είναι στα 15.000 ευρώ, εφόσον και οι αποδείξεις θα υπερκαλύπτουν τα 15.000 ευρώ. Αν δεν τα καλύπτουν, να μην παρέχεται κανένα αφορολόγητο όριο. Το εναπομείναν ποσό να υπόκειται σε φόρο 20% – 25%.
    Ε). Για εισόδημα 40.001 – 60.000 ευρώ, το αφορολόγητο όριο να είναι στα 17.500 ευρώ, εφόσον όμως οι αποδείξεις θα υπερκαλύπτουν τα 25.000 ευρώ. Αν δεν καλύπτουν το ποσό αυτό, να μην παρέχεται κανένα αφορολόγητο όριο. Το εναπομείναν ποσό να υπόκειται σε φόρο 28 – 30%.
    ΣΤ). Για εισόδημα 60.001 – 80.000 ευρώ, το αφορολόγητο όριο να είναι στα 20.000 ευρώ, εφόσον όμως οι αποδείξεις θα υπερκαλύπτουν τα 30.000 ευρώ. Αν δεν τα καλύπτουν, να μην παρέχεται κανένα αφορολόγητο όριο. Το εναπομείναν ποσό να υπόκειται σε φόρο 38 – 40%.
    Ζ).Για εισόδημα 80.001 – 120.000 ευρώ, το αφορολόγητο όριο να είναι στα 22.500 ευρώ, εφόσον οι αποδείξεις θα υπερκαλύπτουν τα 40.000 ευρώ. Αν δεν τα καλύπτουν, να μην παρέχεται κανένα αφορολόγητο όριο. Το εναπομείναν ποσό να υπόκειται σε φόρο 45-50%.
    Η). Για εισόδημα πάνω από 120.000 ευρώ, το αφορολόγητο όριο να είναι στα 25.000 ευρώ, εφόσον οι αποδείξεις θα υπερκαλύπτουν τα 50.000 ευρώ. Αν δεν τα καλύπτουν, να μην παρέχεται κανένα αφορολόγητο όριο. Το εναπομείναν ποσό να υπόκειται σε φόρο 55-60%.

    5).Να υπάρχουν βαριές κυρώσεις για όσους υποβάλλουν αναληθή στοιχεία, για όσους δεν ζητούν αποδείξεις και για όσους δεν εκδίδουν αποδείξεις. Βαριές ποινές θα πρέπει να επιβάλλονται σε όσους επαγγελματίες και επιτηδευματίες συλλαμβάνονται για δεύτερη φορά να παρανομούν. (Κάποτε θα πρέπει να ανακαλούνται και οι άδειες άσκησης επαγγέλματός των…)
    6). Θα μπορούσαν επίσης οι φορολογούμενοι να υποβάλλουν -αν θέλουν- μια υπεύθυνη δήλωση και να επισυνάπτουν μια δεύτερη κατάσταση, με τα ποσά που κατέβαλαν σε κάποιον επαγγελματία/επιτηδευματία, ο οποίος είτε δεν τους έδωσε απόδειξη, είτε τους εζήτησε ένα αυξημένο ποσό για να τους δώσει απόδειξη. Τέτοια ποσά θα μπορούσαν να υπολογίζονται στο διπλάσιο ή και στο τριπλάσιο, για το αφορολόγητο όριο του φορολογούμενου, για να υπάρχει κίνητρο. Η κατάσταση αυτή να περιέχει την ημερομηνία και το ποσό της συναλλαγής, το ονοματεπώνυμο του επαγγελματία/ επιτηδευματία που παρανόμησε, με τη διεύθυνσή του ή το τηλέφωνό του. (Η ΔΟΥ θα μπορεί έτσι να βάλει στο στόχαστρο αυτούς που παρανομούν).

    Κώστας Σπανός

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 07:19 | Γ. Ε. ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

    Ας ανακοινώσει κάποιος:
    ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΡΆΦΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΟΡΑΣΤΗ (ΟΝΟΜΑ,ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, Α.Φ.Μ. κλπ,) ΚΑΙ ΠΟΙΑ;

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 02:04 | Νικος Κ

    Δυστυχώς, το να εργάζεται κάποιος περισσότερο από κάποιον άλλο είναι κακό! Ομοίως το να έχει κανείς γη, σπίτι κλπ.
    Δε συμφωνώ με τη λογική του να υπάρχουν κλίμακες φόρου.
    Ένας λογικός, ενιαίος συντελεστής για όλους.
    Νομίζετε ότι αυτοί που έχουν χρήματα πάνω από το μέσο όρο, δε θα βρουν άλλους τρόπους? Ότι θα αφήσουν τα χρήματά τους στις Ελληνικές τράπεζες? Ότι θα συνεχίσουν να έχουν Ελληνικές πιστωτικές κάρτες? Ότι δε θα αλλάξουν έδρα και δε θα φύγουν στο εξωτερικό? Στο τέλος τι θα μείνει να φορολογήσετε? Πάλι μισθωτούς και συνταξιούχους!
    Καιρός να γίνετε κι εσείς «ανταγωνιστικοί» και να προσελκύσετε καμία επένδυση.

    Η φορολογία να είναι ανταποδοτική, να βλέπουμε έργο και όχι να αναρωτιώμαστε που πάνε τα χρήματά μας. Καιρός είναι να σταματήσουν οι προσλήψεις ατόμων για βόλεμα και ψηφοθηρία. Καιρός να σταματήσει η λογική του «ΕΧΩ ΓΝΩΣΤΟ ΕΚΕΙ».

    Τόσα χρόνια ακούμε τα ίδια πράγματα και έργο μηδέν.
    Ποιότητα ζωής μηδέν. Κουραστήκαμε! Μας έχετε κάνει «ανθέλληνες» αλλά οι ανθέλληνες είναι αυτοί που μας ταλαιπωρούν τόσα χρόνια για να βολευτούν αυτοί και οι οικογένειες τους, «γνωστοί» και «οπαδοί» τους.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 00:10 | Σαχινίδης Νίκος-Χημικός Μηχανικός

    Σε συνέχεια των προτάσεών μου στα γενικά θέματα, παρακαλώ δεχθείτε ορισμένες σκέψεις σχετικές με τα κλιμάκια σε συνδυασμό με την υποβολή των αποδείξεων εξόδων:

    Θεωρώ λογικό, όταν το αναγκαίο ποσόν εξόδων για την κατοχύρωση του τελικού αφορολογήτου ορίου καλυφθεί με τις αντίστοιχες αποδείξεις, να πάψει το ενδιαφέρον των πολιτών για την λήψη επιπλέον αποδείξεων. Προτείνω να εξετασθεί η δυνατότητα:

    «προσθέτου ποσού 5000-6000 ευρώ πάνω από το τελικό αφορολόγητο όριο με αποδείξεις, το οποίο θα φορολογείται με μικρώτερη κλίμακα, εφόσον υποβάλλονται πρόσθετες αποδείξεις, σε σχέση με την φορολόγηση χωρίς υποβολή αποδείξεων». Δηλαδή να υπάρχει μία μορφή κλιμάκωσης και στο αφορολόγητο ποσόν εισοδήματος, ώστε να μεγιστοποιήσει το ενδιαφέρον των πολιτών για την λήψη αποδείξεων( οι 18000 ευρώ χωρίζονται σε τρία περίπου ισότιμα μέρη: το πρώτο είναι αφορολόγητο και χωρίς αποδείξεις, το δεύτερο πλήρως αφορολόγητο, εφόσον υπάρχουν οι αποδείξεις, και το τρίτο μερικώς αφορολόγητο, εφόσον υπάρχουν οι αποδείξεις).

    Ευχαριστώ

    Σαχινίδης Νίκος

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 00:05 | Κωνσταντίνος Καζ.

    Κε υπουργέ,
    Είναι γεγονός οτι η φοροδιαφυγή έχει πάρει διαστάσεις ανεξέλεγκτες στη χώρα μας. Η φορολόγηση με διαφορετικούς συντελεστές ανάλογα με το ύψος των αποδοχών καθώς και οι διάφορες διακρίσεις που προβλέπονται από το νόμο και ευνοούν κάποπιες κατηγορίες φορολογούμενων δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την εξάπλωση του φαινομένου της φοροδιαφυγής σε αυτό το βαθμό.
    Ένας ενιαίος φορολογικός συντελαστής για όλα τα εισοδήματα από όπου και άν προέρχονται και από όποιον και αν αποκτώνται φυσικό ή νομικό πρόσωπο, είναι η πιο δίκαιη πρόταση.
    Ακόμα το αφορολόγητο δεν πρέπει να είναι πάγιο αλλά να διαμορφώνεται αποκλειστικά από τη συλλογή αποδείξεων.
    Με το τρόπο αυτό φορολογούμενοι με χαμηλότερα εισοδήματα που τα δαπανούν σχεδόν εξ ολοκλήρου για τις δαπάνες διαβίωσης αυτών και της οικογενείας τους δεν θα πληρώνουν καθόλου φόρο ενώ αυτοί που έχουν υψηλότερο εισόδημα θα πληρώνουν τον αναλογούντα φόρο για το ποσό που δεν δαπανούν (έσοδα μείον έξοδα επί τον χ ενιαίο συντελεστή).
    Το κράτος θα αυξήση τα έσοδα του από την διεύρυνση της φορολογικής βάσης και από τη αυξημενη απόδοση του ΦΠΑ (φόρος που έχει και τα πιό άμεσα αποτελέσματα)

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 23:31 | ΣΩΤΗΡΗΣ

    Τα μετρα που παρελαυνουν απο τα καναλια εχουν θορυβησει το κοσμο.
    θα ηθελα να καταθεσω την αποψη μου.
    οτι μετρα και αν παρθουν η μεγαλη φοροδιαφυγη ειναι σε συγκεκριμενα μερη που ξερουν ολοι, το μετρο των αποδειξεων εαν δεν γινει με σωστο και συγκεκριμενο τροπο πολυ φοβαμαι να μην γυρισει μπουμερανγκ στην κυβερνηση δεν μπορει να περιμενουμε ενας μισθωτος η ενας συνταξιουχος να μαζευει αποδειξεις απο super market κ.λ.π για να δικαιολογησει τι? αυτα που δεν μπορει να αποκρυψει ενω καποιοι αλλοι μπορουν.
    ξερω ανθρωπους συνταξιουχους των 650 ευρω που κανουν και δευτερη δουλεια για να μπορεσουν να ζησουν την οικογενεια τους τα μετρα πρεπει να ειναι σε συγκεκριμενες κατευθυνσεις που ξερει η κυβερνηση που γινεται η φοροδιαφυγη.
    να καποιες προτασεις που πιστευω που στοχευουν στην καρδια του προβληματος.
    1.διατηρηση η και αυξηση του αφορολογητου οριου για μισθωτους και συνταξιουχους.
    2.συγκεντρωση αποδειξεων απο συγκεκριμενα επαγγελματα που ειναι διασταυρωμενο που φοροδιαφευγουν με συνδιασμο με το ποθεν εσχες.
    ωστε να ειναι σφιχτος ο ελεγχος του κρατους δεν μπορει ολη η φορολογητεα υλη να ειναι μονο απο μισθωτους και συνταξιουχους οι αλλοι που ειναι? τραπεζιτες, επιχειρηματιες, εφοπλιστες, μεγαλογιατροι, μεγαλοδικηγοροι, αθλητες, νυχτερινα κεντρα, εκκλησια, διαφορα ιδρυματα.
    3.ποθεν εσχες στους κρατικους λειτουργους.
    4.αρση του τραπεζικου απορητου για ολες τις συναλλαγες και τις καταθεσεις αλλα και για τις θυριδες!!!!
    5.φορολογηση των τραπεζων και του χρηματιστηριου και των καζινων.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 22:24 | ZOIS KOLIOS

    θα ήθελα να σας τονίσω τα εξής:
    Για τη διαβούλευση πρώτα να συγκροτήσετε ομάδες εργασίας που να απαρτίζονται από ανθρώπους της αγοράς με εμπειρία πάνω στα φορολογικά και που θα είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο κράτος και στον πολίτη.Οχι σε αυτές τις ομάδες των υπηρεσιακών παραγόντων (εφοριακοί, τελωνιακοί κλπ) των υπουργείων και των συνδικαλιστικών φορέων , που σκοπός τους είναι η εξυπηρέτηση μικροπολιτικών συμφερόντων.
    Ο σκοπός του κράτους δεν πρέπει να είναι η αφαίμαξη των φορολογουμένων αλλά η εύρεση της φοροδοτικής τους ικανότητας.
    Στις δύσκολες εποχές που ζούμε , πρώτα από όλα πρέπει να λαμβάνουμε υπ΄ όψιν μας ότι ο κόσμος αδυνατεί σχεδόν να επιβιώσει. Αρα όταν θα επιβληθούν μεγάλοι φόροι , τότε θα τρέξουν όλοι να φοροδιαφύγουν.
    Φορολογική μεταρύθμιση θα πει πραγματική και ριζική αλλαγή και όχι πασαλίματα των προηγούμενων νόμων και καταστάσεων.Αποφασίστε να αφήσετε ιστορία στην Ελληνική πολιτική σκηνή και όχι να υπάρξετε μια ιστορία ακόμη για δάκρυα.
    Η φορολογία να γίνει απλή και κατανοητή.Να καταλάβουν όλοι οι Ελληνες ότι πρέπει να συνεισφέρουν αναλογικά στο κράτος από τα έσοδά τους και ότι το κράτος αναγνωρίζει και ανταποδίδει την εισφορά τους αυτή.Οχι άλλα πρόστιμα υπέρογκα και απίθανα.
    Κλίμακες φορολογίας εισοδήματος
    α)Οικογενειακό εισόδημα από 0 εως 25.000 συντ 5% φορ 1.250 ε
    β) >> 25.001 35.000 συντ 15% φορ 1.500 ε
    γ) >> 35.001 45.000 συντ 25% φορ 2.500 ε
    δ) >> 45.001 75.000 συντ 40% φορ 12.000 ε
    πάνω από τις 75.001 ανά 20.000 εισοδ 2% αυξ συντ εως το 50%

    ετσι οικογενειακό εισόδημα 35.000 ευρώ θα πληρώσει φόρο
    1.250 + 1.500 = 2.750
    και οικογενειακό εισόδημα 65.000 ευρώ θα πληρώσει φόρο
    1.250 + 1.500 + 2.500 + 6.000 = 11.250

    Αναζητήστε τα έσοδα για το κράτος από άλλες πηγές .
    Φορολογήστε τις εταιρείες των σκαφών (ΝΕΠΑ ) που είναι εντελώς αφορολόγητες
    Φορολογήστε τις εταιρείες εξωτερικού που κατέχουν ακίνητα
    Φορολογήστε το πόθεν έσχες των καταθέσεων με ημερομηνία 1-1-2010 και μετά για να μην νομίζουν οι πολίτες ότι τους εφνιδιάζετε.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 22:58 | Πασβαντης Δημητριος

    Το φορολογικο συστημα πιστευω οτι πρεπει να ειναι απλο και κατανοητω.
    Ολοι οι πολιτες πρεπει να εχουν καρτα με το ΑΦΜ και να χρησιμοποιειται
    στις συναλλαγες τους.Ετσι ηλεκτρονικα στην πηγη θα καταγραφεται καθε
    δαπανη.Αν δεν χρησιμοποιηθει η καρτα δεν θα μπορει να εκδοθει αποδειξη
    με ευθυνη και των δυο.(ποινικη ευθυνη)Με αυτο τον τροπο θα ειναι
    γνωστα τα εισοδηματα του πωλητη και οι δαπανες του καταναλωτη.
    Θα εχουμε δηλ. ΕΣΟΔΑ – ΕΞΟΔΑ για ολους.Εφοσον υπαρχει διαφορα θα φορολογηται η διαφορα με συντελεστη πανω απο 25%(πανω δηλ.απο ΦΠΑ)και κλιμακωτα προς τα πανω αναλογα με το υψος των εισοδηματων

    π.χ Εισοδημα 0-20.000 η διαφορα 25%
    20.001-40.000 30%
    40.001-60.000 35%
    60.001-80.000 45%
    80.001 50%
    Το εισοδημα να ειναι οικογενειακο και οι δαπανες επισης.
    Εισοδημα θεωρηται καθε ποσο απο ολες τις πηγες.
    Δαπανες επισης τα παντα.

    Τα παραπανω νομιζω οτι πρεπει να τα συνδεσουμε και με τις εισφορες στα Ταμεια.Δημιουργεια ενος ταμειου για υγειονομικη περιθαλψη και ενος ταμειου για συνταξη.Καθε ασφαλισμενος πληρωνει ο ιδιος τις εισφορες του.Αρα ο εργαζομενος τις εισπρατει απο τον εργοδοτη και ειναι ο ιδιος υπευθυνος για την καλυψη περιθαλψης και συνταξης.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 21:12 | Πολυχρονας Κωνσταντίνος

    Επειδή μεγάλωσα και σπουδάζω δύο παιδιά και ξέρω πολύ καλά τις δυσκολίες,καλό είναι να λάβουμε σοβαρά υπόψη το έτήσιο κόστος διαβιώσης ,πριν μιλήσουμε για φορολογία.Το αφορολόγητο των δώδεκα χιλιάδων είναι αστείο στην περίπτωση πχ τετραμελούς οικογένειας με εργαζόμενους και τους δύο γονείς.Με τον ένα γονέα εργαζόμενο δε συζητείται καν. Πρόταση μου λοιπόν να προσαρμοστούν τα κλιμάκια ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση ή να αυξηθούν κατα πολύ οι εκπτώσεις από το φόρο.Στην περίπτωση μου υπολογίζω το βασικό ετήσιο κόστος 40000 ευρώ.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 21:46 | ΚΩΝ/ΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣΚΟΣ

    Αγαπητέ κ. Υπουργέ των Οικονομικών,
    Με την ευκαιρία της φορολόγησης του εισοδήματος, έχω να να σημειώσω τα εξής:
    1. Το γνωρίζετε ότι μεγάλα ποσά του Ελληνικού Δημοσίου διαβιβάζονται μέσω του Υπουργείου των Εξωτερικών στο εξωτερικό, για τη διατήρηση του Ελληνικού στοιχείου και του ΣΑΕ. Την εποχή που υπηρετούσα ως Συντονιστής Εκπ/σης γνωρίζω ότι 18.000 Δολάρια ΗΠΑ διαβιβάστηκαν στην Ελληνική Κοινότητα της Αλεξάνδρειας για τη συντήρηση του Δημοτικού Σχολείου που είχε 20 μαθητές και του Γυμνασίου-Λυκείου που είχε 24 μαθητές, χωρίς να παρέχονται γνήσιες αποδείξεις, ούτε κανείς επίσημος απολογισμός από το 1990. Δόθηκαν επίσης ως επιδότηση 9.000 Δολάρια ΗΠΑ για το Δημοτικό Σχολείο του Καΐρου και το ίδιο ποσό για την Αμπέτειο Σχολή (Γυμνάσιο-Λύκειο) που ανήκει στην Αρχιεπισκοπή του Σινά. Τα χρήματα αποστέλονται εδώ και χρόνια και αποτελούν αιμοραγία του Ελληνικού Δημοσίου σε Ελληνικές αρχές του Εξωτερικού για τη συντήρηση των Ελληνικών Σχολείων, ενώ δεν υπάρχει καμιά οικονομική ανάγκη. Δεν είναι κρίμα να ζητούνται θυσίες από τον Ελληνικό λαό, που στερούνται εδώ και χρόνια τις νόμιμες αυξήσεις και να δίδονται τα χρήματα αυτά στο εξωτερικό και μάλιστα, όταν δεν υπάρχει ανάγκη.
    2. Το γνωρίζετε ότι η σύνταξη που δίνονταν εδώ και χρόνια στους Αιγυπτιώτες, επειδή διώχθηκαν από τον Νάσερ, ήταν άδικη, επειδή δεν υπήρξε τέτοιο θέμα και ήταν ένα κίνητρο να εγκαταλείπουν τη Αίγυπτο οι Έλληνες, για προλάβουν να πάρουν τη σύνταξη αυτή, δίχως να δίνουν ούτε δραχμή ως κράτηση στο δημόσιο.
    3. Το γνωρίζετε ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί και μόνιμοι κάτοικοι του εξωτερικού δεν κάνουν φορολογική δήλωση και απολαμβάνουν τα χρήματα της σύνταξής τους στις διακοπές τους το καλοκαίρι. Έχω υπόψη μου ζευγάρι από τις ΗΠΑ.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 21:35 | Μανόλης Κουσλόγλου

    Είμαι μόνιμος εκπαιδευτικός. Είμαι 40 χρονών. Πριν από 3-4 μήνες ήρθα να υπηρετήσω σε σχολείο της Γερμανίας για την επόμενη 5ετία.
    – Άφησα πίσω μου φίλους/γνωστούς/συγγενείς.
    – Διδάσκω σε μια χώρα της οποίας τη γλώσσα κατέχω σε μικρό μόνο βαθμό (παρόλες τις προπάθειές μου). Τα προβλήματα μερικές φορές είναι σχεδόν αξεπέραστα…
    – Άφησα πίσω μου επαγγελματικά θέματα που μου απέφεραν κάποιο επιπλέον εισόδημα (είμαι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων)
    – Πούλησα μισοτιμής το (σχεδόν καινούργιο) 2ο αυτοκίνητο της οικογένειας (απαραίτητο για τη σύζυγο) το οποίο ακόμα ξεπλήρωνα με δόσεις.
    – Δεν έχω πλέον φοροελαφρύνσεις από αποδείξεις ή οτιδήποτε άλλο θέμα σχετίζεται με τη ζωή στη χώρα μου.
    – Ξόδεψα περίπου 10.000 ευρώ το 1ο δίμηνο της παραμονής μου στη Γερμανία (μετακινήσεις, εγγυήσεις ενοικίων/μεσιτικά, αγορές για το νέο μου διαμέρισμα)
    – Πληρώνω ενοίκιο 850 Ε/μήνα (για ένα σπίτι που θα πλήρωνα 350 Ε/μήνα στην Ελλάδα) που φυσικά δεν εκπίπτει από τη φορολογική μου δήλωση.

    Η αφορμή για την μετακίνησή μου εδώ είναι το γεγονός ότι, λόγω του επιμισθίου που λαμβάνω, θα μπορέσω να εξοικονομήσω κάποια χρήματα. Αυτό δεν το είχα καταφέρει μέχρι τώρα καθώς αφενός ο μισθός μου δεν ήταν αρκετός, αφετέρου ασχολήθηκα με πολλά εκπαιδευτικά θέματα χωρίς οικονομική αποζημίωση (συνέδρια, ιστοσελίδες κ.λ.π.).

    ΡΩΤΩ: Είναι ηθικό να μου ζητήσει η πολιτεία, ενώ βρίσκομαι στο εξωτερικό και αφού έχω ζυγίσει όλα τα παραπάνω κι έχω έρθει στη Γερμανία με την οικογένειά μου, να λαμβάνω πολύ λιγότερα χρήματα λόγω κατάργησης της αυτοτελούς φορολόγησης του επιμισθίου;

    Υ.Γ. Όσα καταχωρώ παραπάνω, και ντρέπομαι πραγματικά που έφτασα σε σημείο να κάνω δημόσια κάτι τέτοιο, είναι αληθινά προσωπικά στοιχεία. Γνωρίζω όμως πολύ καλά ότι σε κάποιες άλλες περιοχές ή και χώρες οι συνάδελφοί μου αντιμετωπίζουν πολύ χειρότερα προβλήματα και συνεχίζουν τη διαμονή τους εκεί κάνοντας άπειρη υπομονή.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 19:49 | EX

    Η ΙΔΕΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΙΘΕΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΩΔΙΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ .
    ΟΜΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ. ΤΟΤΕ ΟΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ <> ΝΑ ΕΧΩ ΚΕΦΑΛΑΙΑΚΑ ΚΕΡΔΗ ΑΠΟ ΜΕΤΟΧΕΣ Η ΟΜΟΛΟΓΑ ΚΑΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ, ΕΝΩ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ Ο ΑΓΡΟΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΣ ΔΕΝ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΣΑ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΥ. ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΥΚΑΤΑΦΡΟΝΗΤΑ ΠΟΣΑ.ΑΝ ΣΤΟ ΕΝΤΥΠΟ Ε1 ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΥΠΩΜΕΝΟ ΤΟ ΠΟΣΟΝ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ, ΘΑ ΤΡΙΒΑΤΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΟΥΣ!!!!!!!!!! ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑ; ΛΑΒΕΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΟΨΙΝ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΩΤΕΡΩ ΟΜΑΔΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΤΑΝ ΥΠΟΣΤΟΥΝ ΖΗΜΙΑ ΛΟΓΩ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ. ΕΓΩ ΠΟΥ ΠΟΥΛΩ ΜΕΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΑ ΜΕ ΖΗΜΙΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΙΝ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΜΟΥ;
    ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΔΙΟΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΙΝΗΤΡΟ ΟΛΟΙ ΝΑ ΤΙΣ ΖΗΤΟΥΝ. ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΔΕ ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΒΟΛΩΝ ΟΤΑΝ ΑΦΟΡΟΥΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΖΩΗΣ,ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΚΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 19:18 | Γιώργος Π.

    Ναι στην ένταξη ΟΛΩΝ των εισοδημάτων, από οποιαδήποτε πηγή κι αν προέρχονται, σε ενιαία κλίμακα. Καμία αυτοτελής φορολόγηση!
    αφορολόγητο 12000 (μισθωτοί, συνταξιούχοι)
    12001-15000 10%
    15001-20000 15%
    20001-30000 20%
    30001-45000 30%
    45000-75000 40%
    75000 και πάνω 45%
    Το όριο των 30000 ευρώ με τις σημερινές συνθήκες και τα δεδομένα είναι λίαν συντηρητικώς το επίπεδο ενός μικρομεσαίου εισοδήματος.
    Ευχαριστώ!

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 19:19 | Νικολόπουλος Νίκος

    Να υπάρχει μεγαλύτερη φοροαπαλλαγή για οικογένειες που παιδιά τους σπουδάζουν σε άλλη πόλη από την κατοικία τους και ειδικά όταν τα παιδιά είναι δύο σε διαφορετικές πόλεις.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 19:05 | Eleni van Vliet Daskalopoulou

    Since you have decided to turn each tax paying citizen into a tax controller you owe to give the people the chance to inform the authorities anonym whenever they are not provided with a bill. You owe to make it widely known that people can use a telephone number or an e-mail address in order to provide the authorities with the name of the shop or service that neglected to issue a bill, without obliging the citizen to ask for the bill or argue. This will enable the officer of ministry of finance to exercise a control at the given shop or service.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 18:21 | ΠΟΛΙΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΤΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΚΑΤΩΤΑΤΑ ΟΡΙΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΓΙΑ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ, ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ.

    ΤΟ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ(12.ΟΟΟ) ΕΥΡΩ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΑΦΟΡΟΛΗΤΟ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ Π.Χ. ΣΤΙΣ 5.000,ΟΟ, ΕΠ΄ΟΥΔΕΝΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ.

    ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΣ (12000-30.000) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΣΕ 2 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ, ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΤΕΡΑ ΥΨΗΛΟΣ Ο ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 25% ΓΙΑ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΥΡΟΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ. Π.Χ. 12000-20000 10 η 15% ΚΑΙ 20 η 25 % ΑΠΟ 20000-30000 ΕΥΡΩ.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 17:37 | Κώστας

    Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά σε όλους,

    Φορολογική κλίμακα

    Η φορολογική κλίμακα που ήταν εν ισχύ για τα εισοδήματα του 2009 θεωρώ ότι ήταν ικανοποιητική. Μάλιστα από την στιγμή που από ότι φαίνεται θα κοπούν πολλές κατηγορίες εκπτώσεων από τον φόρο (προσοχή πρέπει να δοθεί από την Κυβέρνηση σε ευαίσθητες εκπτώσεις όπως τους τόκους στεγαστικών δανείων Α κατοικίας μέχρι 120 τ.μ., τις ιατρικές δαπάνες, κλπ) καθώς επίσης θα υπάρχει μία ενιαία κλίμακα για όλες τις κατηγορίες εισοδημάτων τα έσοδα από την φορολογία εισοδήματος πιστεύω ότι θα είναι μεγαλύτερα.

    Ίσως θα μπορούσε να εξεταστεί η επιβολή ενός μεγαλύτερου συντελεστή για τα εισοδήματα άνω των Ευρώ 70,000 – 80,000 κλιμακωτά φυσικά και κατά την γνώμη μου με συντελεστή όχι πάνω από 50% γιατί μετά ενέχετε ο κίνδυνος της συνειδητής προσπάθειας για φοροδιαφυγή καθώς και μοιάζει με τιμωρία του κράτους προς όλους αυτούς που δηλώνουν έντιμα τα εισοδήματά τους και που με πολύ κόπο και αξία αποκτούν.
    Η ουσία όμως πιστεύω ότι δεν είναι η κλίμακα αυτή καθαυτή.

    Φοροδιαφυγή

    Η ουσία είναι να παταχθεί η φοροδιαφυγή και να υπάρξουν οι προϋποθέσεις ώστε να δηλώνονται όλα τα εισοδήματα.
    Γνωρίζουμε όλοι ότι υπάρχουν κατηγορίες συμπατριωτών μας (κυρίως ελεύθεροι επαγγελματίες) που δεν ξέρουν τι έχουν από καταθέσεις (στην Ελλάδα και στο εξωτερικό), από ακίνητη περιουσία, κλπ και οι οποίοι δεν πληρώνουν φόρο ή πληρώνουν ψίχουλα σε σχέση με το τι τους αναλογεί.

    Βασικές αλλαγές στον τρόπο των ελέγχων – παραδειγματικές κυρώσεις
    Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα πρέπει να βελτιωθούν. Χαιρετίζω κάποιες γνώμες που διατυπώθηκαν για επανελέγχους φορολογικών υποθέσεων από ανεξάρτητους και ειδικούς επαγγελματίες όπως είναι η κατηγορία των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών (επαγγελματίες αυξημένων προσόντων).
    Σε περιπτώσεις εντοπισμού φορολογικών παραβάσεων θα πρέπει να επιβάλλονται σοβαρές παραδειγματικές κυρώσεις. Για ειδικές περιπτώσεις φοροδιαφυγής προτείνω την σύσταση επιτροπών (Εφοριακοί, Ορκωτοί Ελεγκτές Λογιστές, Πανεπιστημιακοί, κλπ) οι οποίες θα εξασφαλίζουν την απόδοση της φορολογικής δικαιοσύνης.

    Μεγάλη και ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο ‘’Πόθεν έσχες’’. Από εκεί μπορεί να βγούνε ‘’λαυράκια’’.

    Σίγουρα πρέπει να αλλάξουν πολλά. Αν δεν αλλάξουν πολλά δεν έχουμε μέλλον.

    Πάταξη της διαφθοράς – δικλείδες ασφαλείας

    Όλοι γνωρίζουμε τι γίνεται με την διαφθορά και είναι από τα αγαπημένα βασικά θέματα των δελτία ειδήσεων. Από μόνη της η διαφθορά δεν πρόκειται να παταχθεί. Ούτε μόνο με λόγια, απαιτούνται έργα.
    Θα πρέπει να υπάρχουν δικλίδες ασφαλείας, να ενδυναμωθούν οι έλεγχοι, να αλλάξει ο τρόπος της διενέργειας των ελέγχων (η τεχνολογία παρέχει πάρα πολλές δυνατότητες) να γίνουν αλλαγές προσώπων (άφθαρτα πρόσωπα – τεχνοκράτες) οι οποίοι θα αλλάξουν (ακούγεται ακατόρθωτο αλλά είναι μονόδρομος) το καταστημένο και σαθρό σύστημα που όλοι μας κατηγορούμε αλλά τίποτα ουσιαστικό δεν γίνεται για δεκαετίες.

    Νομίζω ότι ήρθε η ώρα για μεγάλες τομές και εύχομαι να έχει η σημερινή νέα κυβέρνηση το θάρρος, την βούληση και την τύχη για να βγάλει την χώρα μας από την δύσκολη θέση που είναι σήμερα. Δεν της αξίζει, δεν μας αξίζει.

    Η Ελλάδα οφείλει να έχει βασικό ρόλο στις εξελίξεις της Ευρώπης, δεν μας ταιριάζει ο ρόλος του παρατηρητή. Δυνατή ιστορία, δυνατή οικονομία, δυνατός λόγος.

    ΠΑΜΕΕΕΕ που λέει και ο Πρωθυπουργός μας!!

    Με εκτίμηση,

    Κώστας

  • 1. Αφορολόγητο για όλους στο όριο στοιχειώδους διαβίωσης. Το όριο να καθορίζεται με βάση την οικογενειακή κατάσταση.
    2. Φορολόγηση όλων των εισοδημάτων πέραν του αφορολόγητου, με ενιαία προοδευτική κλίμακα
    3. Σύνδεση του αφορολόγητου με αποδείξεις για αγορές, υπηρεσίες
    4. Τεκμαρτή φορολόγηση ελευθέρων επαγγελματιών (γιατρών δικηγόρων, μηχανικών φοροτεχνικών, κλπ) με προοδευτική τιμαρθμοποιημένη φορολογική κλίμακα.
    5. Για όλους τους επιτηδευματίες φόρος επιτηδεύματος με προοδευτική κλίμακα με κριτήρια πληθυσμιακά του τόπου που ασκείται το επιτήδευμα.
    6. Φόρος επί του τζίρου και επί των κερδών με προοδευτική φορολογική κλίμακα για εμπόρους και βιοτέχνες.
    7. Φόρος επί των μερισμάτων με προοδευτική κλίμακα
    8. Φόρος επί της μεταφοράς κεφαλαίων σε λογαριασμούς του εξωτερικού και ειδικά σε χώρες όπου χαρακτηρίζονται φορολογικοί παράδεισοι.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 16:11 | κυριακος

    συμφωνω απολυτως να δημιουργηθει μια ενιαια προοοδευτικη φορολογικη κλιμακα για ολα τα εισοδηματα. το αφορολογητο οριο θα πρεπει σ’ αυτη την φαση ειναι περιπου στα 12.000€ για τον αγαμο και να αυξανεται περιπου κατα 25% για την συζυγο και για καθε τεκνο. μεχρι του ποσου των 30.000€ θα πρεπει η ο φορολογικος συντελεστης να ειναι χαμηλος, να μην ξεπερνα το 10% με 15%, ενω στην τελευταια κλιμακα πρεπει να φτανει και το 50%. η συνδεση του αφορολογητου με τις αποδειξεις θα πρεπει να ισχυει μονο για αποδειξεις απο συγκεκριμενο καταλογο επαγγελματιων οι οποιοι φοροδιαφευγουν ιδιαιτερα. τετοια ειναι ολα τα επαγγελματα που σχετιζονται με την οικοδομη, γιατροι,λογιστες, ιδιοκτητες ταχι κτλ κτλ

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 16:27 | θωμας

    Για τους ελεύθερους επαγγελματίες ,όπως γιατροι ,δικηγόροι
    κλπ και σε όσους υπάρχει δυνατότητα να ισχύει το συνηθεισμένο
    σύστημα που επικρατεί μέχρι σήμερα και δεν είναι δυνατός ο
    έλεγχος όπως συμβαίνει [πχ με απόδειξη 119 χωρίς απόδειξη 100] , να ισχύει
    το σύστημα των αντικειμενικών κριτηρίων και του πελατολογίου
    ή το ποσό της απόδειξης παροχής υπηρεσιών να εκπίπτει από
    το εισόδημα των ελεύθερων επαγγελματιων με κατώτερο όριο
    μέχρι 15000 Ε. δηλαδή να αποτελεί κίνητρο η παροχή απόδειξης
    πάνω από 15000 Ε.
    Το ποσό των 15000 για τις κατηγορίες αυτές να φορολογείται
    με συντελεστή 50% ,η να μη περιλαμάνεται φπα στην απόδειξη
    αλλα΄ να υπολογίζεται μόνο για τον καθορισμό.
    των εσόδων του επαγγελματία .
    Εν πάσει περιπτώσει , να βρεθεί μέθοδος που να αποκλείει
    την επιβάρυνση της τιμής παροχής Υπηρεσίας όταν
    εκδίδεται απόδειξη. Νομίζω ότι υπάρχει μέθοδος.
    Η καλύτερη και πιό αποτελεσματική μέθοδος νομίζω ότι είναι
    η επιστροφή όλου του ποσού ΦΠΑ στον πολίτη . Δηλαδή να μην πληρώνει καθόλου φπα ο πολίτης στους γιατρούς δικηγόρους κπλ.
    Δεν θέλουν ,ομως οι κυβερνήσεις να την εφαρμόσουν επειδή
    το σώμα της βουλής αποτελείται από δικηγόρους και γιατρούς.
    Επίσης

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 16:43 | ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    Για το αφορολογητο για τους τριτεκνους και πολυτεκνους δεν εχει λεχθει τι προτεινετε.
    Και ειναι φυσικα παραλογο να θεωρειται οτι μια τριτεκνη οικογενεια πρεπει να φορολογειται το ιδιο με την οικογενεια με ενα παιδι.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 15:27 | ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    Το σχολιο μου αφορα την κατηγορια των Δικηγορων και των Γιατρων. Διοτι δυστυχως χρειαστηκα καποιον Δικηγορο για αγωγη κατα ενος Δημοσιου φορεα για διαφορες παρανομιες.

    Ο συγκεκριμενος Δικηγορος ποτε δου μου εκοψε αποδειξη, αν και για να ειμαι ειλικρινης, και εγω δεν την απαιτησα κυριως διοτι φοβαμαι μηπως δεν χειριστει καλα την υποθεση ή μηπως κανει συνεχης αναβολες και μου τα παρει διπλά.

    Αυτες ομως οι περιπτωσεις ειναι πολυ απλες για το κρατος, αφου μπορουν πολυ ευκολα να δουν πιοι δικηγοροι παριστανται σε καθε υποθεση και να ελεγχουν αν εχουν κοψει αποδειξεις ή οχι εστω και μειωμενες. Δεν γινεται ομως διοτι οι περισοτεροι βουλευτες ειναι δικηγοροι και επωφελουνται και οι ιδιοι απο αυτη την κατασταση.

    Οσο για τους Γιατρους, θα περιγραψω μια προσφατη περιπτωση που ακουσα απο συναδελφο για την αρρωστη μητερα του σε Δημοσιο Νοσοκομειο της Αθηνας. Θεωρω οτι ειναι αληθης αλλα βεβαια δεν εχω καμμια αποδειξη.

    Ενω λοιπον εκρεμουσαν τα αποτελεσματα βιοψιας για την αρωστη γυναικα, ο γιατρος ο οποιος ειναι και ειπε στο γιο της γυναικας
    οτι η κατασταση της επιβαλει να γινει επεμβαση και δεν πρεπει να περιμενει τα αποτελεσματα της βιοψιας (με το αζημιωτο φυσικα). Ο γιος της αρρωστης προτεινε 1500 ευρω, αλλα ο ειπε οτι δεν ειναι ψιλικατζης και συμβιβαστηκε στις 3000 ευρω, εγινε η επεμβαση, αλλα οταν μετα βγηκαν τα αποτελεσματα της βιοψιας διαπιστωθηκε οτι δεν υπηρχε κακοηθεια και επομενως δεν επρεπε να γινει καμμια επεμβαση.
    Φυσικα δεν δοθηκαν αποδειξεις, και ο γιος της γυναικας δεν μπορει επισημα να ζητηση αποζημιωση αφου αλλωστε συμφωνησε στην συγκεκριμενη διαδικασια που κοκοβουλα προτεινε ο κος .

    Ετσι εξηγειται πως οι βιλες σε καποια ακριβα προαστια και γιατι υποβαθμιζονται τα δημοσια Νοσοκομεια και ο κοσμος τρεχει στα Ιδιοτικα νοσοκομεια.
    Απο την αλλη πλευρα πρεπει να πω οτι εγω εκανα επεμβαση στο Ευαγελισμο το 2005 και δεν πληρωσα κανεναν γιατρο.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 15:12 | ΣΤΑΥΡΟΣ

    Ειμαι ελευθεροσ επαγγελματιασ,και επειδη ακουω και διαβαζω ολο και πιο πολυ οτι η μεγαλη φοροδιαφυγη γινεται απο αυτον τον κλαδο(κατι σαν τα μαυρα προβατα τησ παραοικονομιασ)δεν θα πρεπει τα νεα μετρα να εχουν ωσ κυριο στοχο μονο αυτα τα επαγγελματα.Αλλωστε ειναι και η βαση τησ οικονομικησ αναπτυξησ τησ χωρασ μασ.Θα συμφωνησω οτι αρκετοι ποροι απο τα εισοδηματα δεν δηλωνονται αλλα καλυτερα να ψαξουμε την αιτια του προβληματοσ.
    1.Με τα ισχυοντα φορολογικα μετρα και με την προθεση τησ κυβερνησησ να αυξησει τα ποσοστα τησ κλιμακασ βρειτε μου εναν λογο για εναν ελ.επαγγελματια να δουλευει και να εχει συνεταιρο το κρατοσ με 40%-45%?Γιατι οσο πιο πολλα κερδιζεισ τοσο περισσοτερο να δινεισ?Δουλεμενα χρηματα ειναι οχι κλεμμενα!Το πιο δικαιο ενιαια κλιμακα για ολουσ .Το ποσοστο ασ το κρινουν οι ειδικοι.αρκει να ειναι ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
    2.ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ.Θεωρω δικαιο το εξησ..Ναι να δηλωνουμε ολοι μασ τα πραγματικα εσοδα,αλλα να δωθει κινητρο πχ στην συνταξιοδοτηση.Στα 35 ετη πχ να υπολογιζεται η συνταξη με βαση τα ποσα τησ φορολογικησ δηλωσησ αυτων των χρονων.Οσο πιο πολλα δηλωνεισ(αρα εχεισ πληρωσει και τουσ αναλογουσ φορουσ)-τοσο μεγαλυτερη συνταξη θα εισπρατεισ.Ετσι να ειστε σιγουροι οτι θα κοβουμε αποδειξεισ χωρισ να μασ το ζητανε!

    Οσο για την σκεψη (και ελπιζω να παραμεινει ωσ σκεψη)να υπαχθουν σε ΦΠΑ ορισμενα επαγγελματα οπωσ οι ιατροι ασ κανουμε γνωστο στον κοσμο οτι αυτα τα επαγγελματα εχουν ουτωσ η αλλωσ παρακρατηση φορων 20%-23%.Και για σκεφτειτε τι θα γινει με τισ συμβασεισ με τα ταμεια…θα δηλωνονται αποδειξεισ με ΦΠΑ για το δημοσιο(οι οποιεσ θα πληρωνονται μετα απο 6 μηνεσ) και μετα θα το επιστρεφει??ποιοσ ο λογοσ?
    Ευχαριστω για την καταχωρηση και ελπιζω στην καλυτερη δυνατη λυση για ολουσ τουσ πολιτεσ.

    ΥΓ.Με ολη την συμπαθεια μου προσ τον κλαδο των συνταξιουχων δεν γινεται στην ΕΛΛΑΔΑ ο μισοσ πλυθησμοσ και κατι παραπανω να ειναι συνταξιουχοι και οι υπολοιποι να δουλεουν για αυτουσ…..

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 15:02 | ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

    ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΡΟΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΩΝ Η ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΑΦΟΥ
    1) ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ ΠΡΟΣ ΤΙ Η ΕΠΑΝΑΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥΣ
    2) ΟΜΟΙΩΣ ΟΙ ΤΟΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ.
    ΣΧΟΛΙΑ
    ΤΕΤΟΙΕΣ ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΖΗΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΑΦΟΥ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΙΑΡΡΟΩΝ ΣΤΕΡΗΘΗΚΕ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΗΔΗ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΝΩ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ.
    ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΣΤΑΘΕΡΑ ΟΦΕΛΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΧΘΕΙ ΠΛΟΥΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑΣ ΜΟΡΦΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΝΑ ΤΑ «ΚΑΤΑΣΧΕΣΟΥΜΕ» ΑΠΟΣΤΡΑΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΛΠΙΔΕΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΜΑΣ.
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΕΝΤΙΜΟ ΟΥΤΕ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΝΑ ΥΦΑΡΠΑΖΟΥΜΕ Η ΝΑ ΚΑΤΑΣΧΟΥΜΕ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΕΣ ΟΤΑΝ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΠΛΟΥΤΟ ΚΑΙ ΠΡΟΗΛΘΑΝ ΑΠΟ ΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΓΟΝΙΩΝ ΠΟΥ ΤΙΣ ΕΓΚΑΤΕΛΗΨΑΝ ΣΕ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ ΑΔΥΝΑΜΙΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΥΤΕ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΝ.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 14:50 | Ασκληπιός Ιπποκράτης

    Λοιπόν όσον αφορά την φορολογία των εφημεριών των γιατρών του Ε.Σ.Υ νομίζω ότι πρέπει να διατηρηθεί το ισχύον σύστημα (αυτοτελής φορολογία 20%) για τους κάτωθι λόγους: 1. Οι εφημερίες δεν αποτελούν επίδομα αλλά πραγματικό χρόνο εργασίας των γιατρών που υπερβαίνει κατά πολύ τις προδιαγραφές της ΕΕ σύμφωνα με τις οποίες ο γιατρός πρέπει να εργάζεται 47 ώρες την εβδομάδα, κάτι που για τους ειδικευμένους γιατρούς μεταφράζεται σε 4 περίπου εφημερίες κάθε μήνα. Επίσης η εφημερία των γιατρών δεν αποζημιώνεται σαν υπερωρία οποιουδήποτε εργαζόμενου, αλλά λιγότερο και ως εκ τούτου είναι σαν ήδη να έχει φορολογηθεί εις διπλούν!
    Πρόσφατα στο νοσοκομείο όπου εργάζομαι προκηρύχθηκαν 2 θέσεις γιατρών: Καρδιολόγου και Παιδιάτρου. Σας λέω ότι δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον! κανείς γιατρός δηλαδή δεν θέλησε να ενταχθεί στην οικογένεια του Ε.Σ.Υ! Γιατί άραγε; Με τι κίνητρο; Μήπως τις συνθήκες εργασίας; Μήπως άραγε τις απολαβές (συγκριτικά με τις αντίστοιχες των ειδικευμένων ιατρών της ΕΕ) τις οποίες προσπαθείτε να μειώσετε περαιτέρω;
    Κύριοι συμφωνώ ότι όλοι πρέπει να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση της παρούσης κατάστασης. Αλλά δεν μπορεί στο όνομα της κρίσης να ισοπεδωθούν οι βάσεις της κοινωνίας όπως η Παιδεία, η Υγεία, η Ασφάλεια και η δυνατότητα αγοράς των προς το ζειν.
    Αυτά είχα να καταθέσω σαν απλός έλληνας πολίτης
    Υ.Γ
    Α! και κάτι που τώρα θυμήθηκα. Γιατί ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου 30000 ευρώ (2000 κυβικών) να πληρώνει έκτακτη εισφορά 150 ευρώ, και ο άλλος, κάτοχος αυτοκινήτου αξίας 70000 ευρώ, επειδή τυχαίνει να είναι 1800 κυβικά εκατοστά, να μην πληρώνει;

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 13:53 | Γιώργος

    Συγχαρητήρια πολύ καλό το μέτρο.
    Οι αποδείξεις θα πρέπει να υποβάλλονται ηλεκτρονικά (Δισκέτα) ή να μπορούν να γίνονται upload. Είναι απαραίτητο το κάθε ΑΦΜ να έχει τη δική του μερίδα στην ιστοσελίδα του υπουργείου και να μπορεί ανά πάσα στιγμή να ενημερώνει τις αλλαγές(αποδείξεις , έσοδα κλπ). Μόνο έτσι θα υπάρχει αμεσότητα και θα ξέρει η εφορία τι αποδείξεις έχει εκδώσει ο κάθε επιχειρηματίας.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 12:43 | ΠΕΤΡΟΣ ΠΟΥΛΗΜΕΝΑΚΟΣ

    ΕΝΙΑΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ 20% : ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ & ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ Η ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ (ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΒΛΕΠΩ)!

    ΦΠΑ ΕΠΙΣΗΣ 20%

    ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ =

    ΜΕ ΡΥΠΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΑΦΟΥ ΚΥΒΙΚΑ = ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ => ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΗΔΗ!)

    ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠΛΑΤΟΣ – ΜΗΚΟΣ) ΟΜΩΣ => ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΧΩΡΟ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ – ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑ ΚΛΠ ΑΡΑ ΣΥΝΤΕΛΕΙ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ! (ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ??)

    ΚΑΤΑΡΓΕΙΣΤΕ (ΜΑΙΜΟΥ) ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ – ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ & ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ & ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ!

    ΘΕΣΠΙΣΤΕ PRODUCTIVITY GAIN SHARING (KAI ΚΑΤΑΡΓΕΙΣΤΕ ΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΡΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΡΝΟΥΣ ΟΛΟΙ!!!)

    ΚΑΤΑΡΓΕΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΔΑΣΜΟΥΣ ΣΤΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΕΒΟΜΑΑΣΤΕ ΤΟΥς ΕΤΑΙΡΟΥΣ ΜΑΣ.

    ΜΕΙΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΔΑΣΜΟΥΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΕΚΤΟΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΕΖΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.

    ΔΩΣΤΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ (KAI MH) ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ!

    LIVE THE REST OF YOUR LIFE IN GREECE PROGRAM!

    ΘΣΕΠΙΣΤΕ ΑΠΟΒΟΛΗ ΔΙΑ ΠΑΝΤΟΣ ΑΠΟ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΣΩΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΝ.

    ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΕΞΑΣΚΗΣΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΟΣΩΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ!

    ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΧΟΥΝ ΖΗΣΕΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ….

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ????

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 12:25 | ΠΕΤΡΟΣ ΠΟΥΛΗΜΕΝΑΚΟΣ

    H ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ! από Αθανάσιος Κρίσπης => ΜΕ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 20%!!! ΕΤΣΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΕΒΕΙΣ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΩΦΕΛΕΙΑΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ / ΚΟΣΤΟΣ ΦΟΡΑΔΙΑΦΥΓΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΑΡΑ ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΗ!!!

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΣΠΑΝΕ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ (ΓΙΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ) ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΚΛΙΜΑΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 40-50% ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΙΑΙΟΣ 20% ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΗΤΡΟ! ΚΑΙ ΦΟΡΤΩΝΟΥΝ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΕΤΑIΡΕΙΑΣ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΓΙΑΤΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΙΧΕΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ!!!! ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ!!! ΑΡΑ 20% ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΣ – ΑΤΟΜΙΚΕΣ- ΟΕ ΕΠΕ ΑΕ ΚΛΠ.

    ΑΣ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΕΞΑΓΩΓΕΣ (ΜΕΙΩΣΗ ΚΕΡΔΩΝ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ!)

    ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ Η ΚΛΙΜΑΚΑ 20% ΘΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ!

    Η ΚΛΙΜΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΗ ΓΙΑ ΒΑΖΕΙ ΤΑΒΑΝΙ ΣΤΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ / ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΦΟΥ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΟΡΙΟ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΣΤΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΚΑΙ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ!

    ΔΗΛ. ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΩΣ ΚΡΑΤΟΣ => ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ ΑΦΟΥ ΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΒΓΑΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟΣΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΦΟΡΟΓΛΕΙΤΑΙ ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΟΥΣΙΑΣΙΤΚΑ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΗΤΑ ΕΠΟΜΕΝΩΣ!!! ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ!!!

    ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ! ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΜΟΙΡΑΑΖΝ ΠΙΤΣΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΒΑΣΗ!!! Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ!

    ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΤΕ ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΠΩΣ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ – ΠΙΣΙΝΕΣ – ΣΚΑΦΗ!!! (ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ 7 ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΜΟΝΟ???) ΟΧΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΤΕΤΡ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΓΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΙΤΕΣ!

    ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – ΣΤΑ ΣΚΑΦΗ – ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ – ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ – ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΡΑΔ -ΤΗΛ. ΚΛΠ! ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ ΚΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙς ΚΑΘΟΣΟΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΠΑΡΑΠΝΩ ΧΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.

    ΘΕΣΠΙΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΔΡΟΜΩΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ 3 ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ (CAR POOLING – COMMUTING)

    MEΙΩΣΤΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΤΗΝ ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΤΕΡΕΛΑΙΟ.

    ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΣΤΕ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΑΜΜΕΝΑ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ JIATROPHA

    Σαν φυτό είναι δηλητηριώδες (άρα δεν τρώγεται), καλλιεργείται οπουδήποτε ακόμα και σε άγονα σχετικά εδάφη, θέλει ελάχιστο νερό, περιέχει έλαιο μέχρι και 40% (ανάμεσα στις υψηλότερες περιεκτικότητες σε έλαιο στη λίστα των φυτών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή βιοκαυσίμων) που το κάνει πολύτιμο και είναι φτηνότερη η συντήρηση της καλλιέργειάς του. Τη στιγμή που μιλάμε μια βρετανική εταιρεία παραγωγής βιοντήζελ έχει ήδη καλλιεργήσει το συγκεκριμένο φυτό σε 1,5 εκατομμύριο στρέμματα σε διάφορες περιοχές του κόσμου όπως η Νότια Αφρική και η Ινδία και έχει σκοπό να τα αυξήσει.

    AΛΛΩΣΤΕ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΛΕΓΑΤΕ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΟΤΙ ΣΚΟΤΩΝΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ???

    ΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΑ – ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΑ ΟΧΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΝΡΩΠΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ (ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ) ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΤΟ ΤΟΠΟ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΑΛΙΑ!!!

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 11:35 | Αντώνης Π. Μιχαλόπουλος

    Σε κάθε Δημόσια Διαβούλευση γράφουν οι πολίτες τα σχόλια τους.
    Και εγώ το έχω κα΄νει αρκετές φορές.

    Όμως ο κάθε πολίτης έχει σημασία όταν γράφει το δικό του σχόλιο να κάνει μια προσωπική υπέρβαση και να αποτυπώνει στο ηλεκτρονικό χαρτί τα σχόλια του όχι έτσι όπως τον συμφέρει να το κάνει αλλά έτσι όπως ορίζει η σχετική με το θέμα οικονομική επιστήμη στη συγκεκριμένη περίπτωση αλλά και έτσι όπως αντιλαμβάνεται ο ίδιος τη λύση των προβλημάτων άσχετα από ιδιοτελή συμφέροντα.

    Ο καθένας λοιπόν κατά πλειοψηφία κάνει σχόλια με βάση τα προσωπικά του συμφέροντα,πράγμα που είναι λάθος.

    Έτσι η διαβούλευση δεν λειτουργεί σωστά αλλά και ούτε οι πολίτες καθορίζουν τις πολιτικές.
    Τις πολιτικές τις καθορίζει η κυβέρνηση η οποία αν ακούει χιλιάδες πολίτες και τα σχόλια τους προσπαθώντας να ικανοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερους δεν πρόκειται να έχει το αποτέλεσμα που θα έπρεπε αν άφηνε κατά μέρος το πολιτικό κόστος και ησχολείτο περισσότερο με το πως θα βγούμε από αυτή την οικονομική κρίση.

    Η διαβούλευση παίζει ένα ρόλο αντισταθμίσματος των πολιτικών ενεργειών που πρόκειται να γίνουν, από το κοινωνικό σύνολο και αν δεν είναι σύμφωνο με το αποτέλεσμα των πολιτικών δράσεων τότε η κυβέρνηση παίρνει πίσω τα μέτρα προς ψήφιση ή κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις στα υπο ψήφιση νομοσχέδια.

    Νομίζω ότι η κατάσταση δεν αφήνει τέτοια περιθώρια στο κράτος μας και ότι θα πρέπει η κυβέρνηση και το οικονομικό επιτελείο να προχωρήσουν σε ριζικές αδιαμορφώσεις και άμεσες δράσεις της οικονομίας άσχετα με το τι λένε οι πολίτες.Η κυβέρνηση πρέπει να πάρει τη κατάσταση στα χέρια της και να κάνει αυτό που πρέπει μακρυά από προσωπικές επιλογές των πολιτών,των συνδικαλιστών και λοιπών φορέων κυρίως κομματικών και οικονομικών κατεστημένων.

    Γι αυτό ψηφίσαμε το ΠΑΣΟΚ,ακριβώς για την ακυβερνησία που η Νέα Δημοκρατία έφερε στο τόπο με τα γνωστά αποτελέσματα όταν ο κάθε λιγούρης Νεοδημοκράτης κομματικός ή πέριξ αυτών έκανε τόσα σκάνδαλα όσα δεν είχαν γίνει τα τελευταία 50 χρόνια .
    Ποιός θα ξεχάσει τα τελευταία 5.5 χρόνια τα σχεδόν κάθε τρεις ημέρες καινούργια σκάνδαλα που έβγαιναν στη δημοσιότητα σε σημείο που ακόμα και ο πρώην πρωθυπουργός να καταθέσει αμαχητί το έργο της σεμνότητας και ταπεινότητας ;

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 11:50 | ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Δ

    Κύριε Υπουργέ
    Παρά το γεγονός ότι μια προοδευτική φορολογική κλίμακα θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο φορολογικούς συντελεστές κάτω από το 25% για τα χαμηλά εισοδήματα, εντούτοις η επιτυχία του μέτρου των αποδείξεων θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το κίνητρο του φορολογούμενου να ζητά απόδειξη και να έχει όφελος μεγαλύτερο από το 19% (ΦΠΑ) με τον οποίο επιβαρύνεται με την έκδοση απόδειξης.Συνεπώς ο κατώτατος συντελεστής 25% πρέπει να παραμείνει και να διευρυνθεί το αφορολόγητο ποσό με αποδείξεις το οποίο κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να προσδιορίζεται από το ύψος του δηλούμενου εισοδήματος αλλά και από τον αριθμό των προστατευόμενων μελών του φορολογούμενου.
    Μια ενδεικτική πρόταση με κοινωνικά χαρακτηριστικά θα πρέπει να περιλαμβάνει:
    Αφορολόγητο τουλάχιστον 10000 ευρώ χωρίς αποδείξεις για όλους.
    Επιπλέον αφορολόγητο τουλάχιστο 5000 ευρώ στο οικογενειακό εισόδημα όταν εργάζεται μόνο ο ένας σύζυγος.
    Πρόσθετο αφορολόγητο με αποδείξεις ίσο με το 15% του δηλούμενου εισοδήματος που θα προσαυξάνεται με πχ 500 ευρώ για κάθε προστατευόμενο μέλος.Αποδείξεις που θα υπερβαίνουν το ανωτέρω όριο μπορούν ενδεχομένως να λαμβανονται υπόψιν κατά το 1/3 προκειμένου να διευρύνουν το αφορολόγητο ποσό μέχρι το 30% του δηλούμενου εισοδήματος ή τις 8000 ευρώ (ενδεικτικά) και να μην γίνονται άχρηστες ή προιόν συναλλαγής.
    Οι ιατρικές αποδείξεις λόγω της εκτεταμένης φοροδιαφυγής και της πρόδηλης αδυναμίας του ασθενούς, να εκπίπτουν από το εισόδημα ώστε να παρέχεται ισχυρό κίνητρο για την έκδοση τους.
    Αύξηση του φορολογικού συντελεστή στο 40% πάνω από 50000 ευρώ και βέβαια λογιστικός προσδιορισμός εισοδήματος για κάθε φορολογούμενο χωρίς υπερβολές στη βάση των δαπανών διαβίωσης και κτήσης περιουσιακών στοιχείων και επιβολή φόρου στο τεκμαρτό εισόδημα όταν υπολείπεται του δηλωθέντος.
    Καλή χρονιά και καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 11:37 | Μαρία Οικονόμου

    Ποιοί δεν έχουν αντοχές να πληρώσουν παραπάνω το μάρμαρο??
    Οι οικογένειες που δεν έχουν δικό τους σπίτι (ενοίκιο ή δάνεια στις τράπεζες) και έχουν παιδιά που σε λίγο θα είναι άνεργοι.
    Μπορούν να πληρώσουν όσοι έχουν καλή δουλειά και δικό τους σπίτι καινούριο αυτοκίνητο καταθέσεις και ανελλιπώς διακοπές.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 10:34 | Μαρία Οικονόμου

    Καλή Χρονιά.

    Συνήθως ο στόχος του φορολογικού συστήματος είναι καθαρά εισπρακτικός.
    Λίγο απασχολεί η δικαιοσύνη.
    Και δυστυχώς το οικονομικό μας σύστημα λειτουργεί πάντα υπέρ των εχοντων.
    Ενα απλό παράδειγμα.Εχω ένα σπίτι απ τους δικούς μου.Αρα το θέμα της στέγης λυμμένο. Ο μισθός μου δεν πηγαίνει σε νοίκια και δάνεια.
    Ο συνάδελφος μου που δεν κληρονόμησε σπίτι και πληρώνει ενοίκιο ή δάνειο ο μισθός του γίνεται ο μισός απ την στιγμή που θα τον πάρει.
    Πως να σηκώσει κεφάλι?? Πως να φτάσει εμένα ?? Γλιτώνει ένα ελάχιστο ποσό στο τέλος από μια μικρή φοροαπαλλαγή.Σταγόνα στον ωκεανό.
    Δείτε τις καταθέσεις και τη ζωή που κάνει αυτός που έχει το σπίτι απ τους γονείς του.Διακοπές ακριβό αυτοκίνητο.
    Ο άλλος που πληρώνει ενοίκια και δάνεια δεν ξέρει τι σημαίνουν διακοπές και κυκλοφορεί με σαραβαλάκι που δεν μπορεί να αλλάξει.

    Κάποιος τρόπος θα μπορούσε να βρεθεί να ανακουφιστεί η οικογένεια που πληρώνει για τη στέγη.Και ειδικά τα χρόνια που τα παιδιά έχουν πολλά ανελαστικά έξοδα (φροντιστήρια διαμονή σε άλλη πόλη για σπουδές ) θα τον δείτε να μετράει και να ξαναμετράει τις δόσεις και τα έξοδα και να είναι στα όρια(?) της κατάθλιψης.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 10:07 |

    Αν θέλουμε να θεωρούμαστε μία δίκαιη φορολογικά Ευρωπαϊκή χώρα θα πρέπει να συγκαταλέγουμε στη φορολογίσιμη περιουσία και τις τραπεζικές καταθέσεις, οπουδήποτε και αν αυτές είναι κατατεθημένες (λαμβάνοντας φυσικά υπόψη τις διακρατικές συμφωνίες περί διπλής φορολόγησης).
    Κάθε πολίτης που έχει σαν φορολογική του βάση την Ελλάδα, θα πρέπει να δηλώνει όλες του τις τραπεζικές καταθέσεις όπου και αν βρίσκονται αυτές και να πληρώνει τον φόρο που του αναλογεί.
    Θα μπορούσε βέβαια να πει κανείς ότι ένα τέτοιο μέτρο θα οδηγούσε τον εκπατρισμό κεφαλαίων για την αποφυγή φορολόγησης. Αυτό το έχουν λύσει στην ΕΕ, πρώτον με τη δυνατότητα και την υποχρέωση (αν ζητηθεί) ανταλλαγής οικονομικών στοιχείων μεταξύ χωρών (ακόμα και από Ελβετία και Λουξεμβούργο) και δεύτερον με την δυνατότητα ηλεκτρονικής παρακολούθησης κεφαλαίων που εξάγονται στο εξωτερικό. ‘Οταν κάποιο μεγάλο ποσό εξάγεται, αν δεν υπάρχει δικαιολόγηση για τη χρήση του να θεωρείται ότι παραμένει στη κατοχή του ιδιοκτήτη του και να φορολογείται ανάλογα.
    Η Ολλανδία και η Γερμανία είναι παραδείγματα χωρών που εφήρμοσαν με επιτυχία αυτό το μέτρο.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 10:14 | ΚΩΣΤΑΣ

    Σας αναφέρω μερικές σκέψεις μου.
    Κάθε φορά που ο υπουργός οικονομικών διαπιστώνει υστέρηση εσόδων του έτους έρχεται στην αρχή του επομένου έτους με νέο φορολογικό νομοσχέδιο και πατάει στα σίγουρα. Δηλαδή, αύξηση εμμέσων φόρων και επίθεση στους δημοσίους υπαλλήλους στους εργαζομένους και στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες. Για την ταμπακέρα τίποτα. Οι πρώτοι είναι που στηρίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό στην χώρα μας την φορολόγηση των φυσικών προσώπων. Όμως είναι αυτοί που στο σύνολό τους δηλώνουν τα πραγματικά εισοδήματα. Είναι οι μόνοι που έχουν χωρίς να το θέλουν φορολογική συνείδηση και πάντα τιμωρούνται από ένα κατά τα άλλα δίκαιο κράτος. Και όσοι έχουν επιπλέον εισοδήματα από επιδόματα που φορολογούνται αυτοτελώς και ‘δεν φορολογούνται’ είναι αυτά που εσείς επιλέξατε με ιδιαίτερο ζήλο διαχρονικά και δεν μιλάω για τα ασήμαντα επιδόματα των εφοριακών και παρόμοια αλλά για την αποζημίωση για συμμετοχές σε ΔΣ και άλλες επιτροπές που ανεβάζουν υπερβολικά το μισθό τους και αυτά τα ποσά είναι αυτοτελώς φορολογημένα. Παρόμοια είναι και τα μπόνους των στελεχών κυρίως των εποπτευομένων ιδρυμάτων του δημοσίου με πρώτον και καλύτερο τον Δ/τή της Τραπέζης της Ελλάδος, της ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΟΤΕ και άλλων. (ενδιαφέρονται για την τσέπη του και όχι για το κράτος, αλλά συστήνουν μείωση μισθού στον υψηλά αμειβόμενο δημόσιο υπάλληλο των 1000-1600 ευρώ; είναι ακριβώς τα χρήματα που παίρνουνε αυτοί μόνο την μια ημέρα.) Αυτές οι επιτροπές και τα μπόνους αν περιοριστούν, ακόμη και η αποζημίωση των μελών αυτών μηδενιστεί τότε το όφελος για το δημόσιο θα είναι σημαντικό. Νοικοκύρεμα και περιορισμό του σπάταλου κράτους με αυτή την ένοια και σε παρόμοιες δαπάνες απαιτεί ο κόσμος και όχι επίθεση στους μέσους μισθούς. Ακόμη και τα ακριβά ταξίδια στελεχών και πολυμελών αντιπροσωπειών στις ευρωπαϊκές χώρες. Το φαγοπότι τόσα χρόνια έγινε από αυτούς και όχι από τον μέσο εργαζόμενο.
    Βρείτε χρήματα από τους επιχειρηματίες μικρούς και μεγάλους που χρησιμοποιούν ακριβά αυτοκίνητα (jeep, mercendes κτλ) με χρονομίσθωση ως επαγγελματικά αυτοκίνητα ενώ είναι τα οικογενειακά τους, τα ακριβά επαγγελματικά φαγοπότια, τα ακριβά δώρα δήθεν συνεργατών και τα υπέρογκα παγία έξοδα των Α.Ε. και στριμώξε τις παράκτιες εταιρίες που λειτουργούν στην χώρα μας. Λειτουργείστε τους εισπρακτικούς νόμους και για τα υψηλά έσοδα. Λειτουργείστε το πόθεν έσχες σε επικίνδυνες ομάδες. Χρησιμοποιείστε όρια διαβίωσης και φορολογείστε με αυτά. Περιορίστε σημαντικά το μαύρο χρήμα. Μην τους αφήσετε να δηλώνουν έσοδα λιγότερο από τον μέσο εργαζόμενο. Εκλέξτε τους μεγαλογιατρούς των νοσοκομείων (το γνωστό φακελάκι και τα μπόνους των φαρμακευτικών εταιριών)και άλλες ομάδες τέτοιου μεγέθους. Ελαττώστε τις λειτουργικές δαπάνες των Υπουργείων.
    Κάντε ένα μόνιμο φορολογικό νομοσχέδιο που να είναι δίκαιο.

    Αναφορικά με την κλίμακα πρέπει να μπει ένας χαμηλότερο συντελεστής για μισθωτούς-συνταξιούχος για το εισόδημα από 14 έως 18 χιλιάδες ευρώ. Για τους μισθωτούς θα πρέπει να αυξηθεί το αφορολόγητο όριο επίσης δε να μειωθούν οι φορολογικοί συντελεστές. Βοηθήστε τους γονείς που σπουδάζουν παιδιά σε άλλες πόλεις της Ελλάδος και μόνο.
    Αφορολόγητο ποσό έως 14.000,00 ευρώ
    Από 14.001-30.000,00 ευρώ φόρος 20%
    Από 30.001-40.000,00 ευρώ φόρος 25%
    Από 40.001-75.000,00 ευρώ φόρος 30%
    Από 75.001 κι ύστερα φόρος 35%

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 10:45 | ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

    ΙΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΟΡΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ.
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΕΝΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΟΑΕΕ, ΙΚΑ, ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΑ ΑΠΟΦΟΡΟΛΟΓΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΟΡΟΛΟΓΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ .
    ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΕΝΟΣ ΑΤΟΜΟΥ.
    ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΥΝΗΓΗΣΕΤΕ ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ .
    ΜΗ ΦΟΒΑΣΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΣΑΣ .

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 10:56 | ΤΑΣΟΣ ΧΕΙΛΑΡΗΣ

    Οποιοσδήποτε φορολογικός συντελεστής μεγαλύτερος του 25% αποτελεί φοροκλοπή . Όταν το κράτος γίνεται φοροκλέφτης , ο πολίτης γίνεται φοροφυγάς .
    Κατά συνέπεια οι ισχύοντες συντελεστές ήταν οι πλέον δίκαιοι που είχαμε ποτέ .

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 10:45 | Αλέκος

    Κάποτε ο ΣΟΦΟΣ Στέφανος Μάνος είχε προτείνει την κατάργηση της φορολογίας εισοδηματος, με ισχυρότατα επιχειρήματα… δεν το προτείνω, βέβαια, γιατί ο λαικισμός απαιτεί την «προοδευτική» φορολόγηση (που, κατά περίεργο τρόπο, θεωρείται και προοδευτική).

    Αυτός που κερδίζει περισσότερα, πληρώνει και περισσότερα ακόμα και με σταθερό, μη προοδευτικό συντελεστή φορολόγησης. Ας δεχτούμε όμως το «δίκαιο» της προοδευτικής αύξησης των συντελεστών. Τι θα καταφέρετε? Μόνο αν τον εφαρμόσετε αναδρομικά, θα κάνετε την «αρπαχτή» γιατί θα βρεθούν όλοι ανέτοιμοι. Τον επόμενο όμως χρόνο… θα βρούνε ΟΛΟΙ τρόπους να «μεταμφιέσουν» το υπερβάλλον εισόδημα. Ενισχύετε λοιπόν την φοροδιαφυγή.

    Ακόμα, πως ορίζετε το «δίκαιο» της προοδευτικής αύξησης? Μα… ως γνήσιοι, κουτοπόνηροι έλληνες! Χαμηλόνοντας το όριο του «πλούτου» βέβαια…

    Κάνω έκκληση να μην αυξησετε συντελεστές. Να δώσετε στον ελληνα το κίνητρο να «κερδίσει» περισσότερα. Απενοχοποιείστε επι τέλους το κέρδος, την επιχειρηματικότητα, τον πλούτο… μόνο έτσι θα αυξήσετε την φορολογητέα ύλη, μόνο έτσι θα εισπράξετε περισσότερους φορους… αφήστε τα «κομμουνιστικά» οράματα της νιότης σας και τις ενοχές… θυμηθείτε οτι ο παπούς του σημερινού Πρωθυπουργού ΝΙΚΗΣΕ στον εμφύλιο, και πάψτε να αισθάνεστε ακόμα ένοχοι για αυτό, αρκετά τιμωρήθηκε και αυτομαστιγώθηκε η αστική τάξη για την νίκη αυτή….

    Αλλά.. τί λέω τώρα, και προς ποιούς….

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 09:05 | ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

    ΠΡΟΧΩΡΗΣΤΕ ΣΕ ΔΙΚΑΙΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΦΟΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ .
    ΕΙΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ Σ’ ΕΝΑΝ ΑΓΩΝΑ ΔΡΟΜΟΥ.
    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ, ΕΙΤΕ ΤΟ ΘΕΛΕΤΕ ΕΙΤΕ ΟΧΙ.

    ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ( ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ) ΠΗΓΑΝ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΚΑΔΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ.
    ΕΙΜΑΙ 47 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ.
    ΕΝΝΟΩ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΟΥ.

    ΜΗ ΦΟΒΑΣΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ , ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΣΑΣ , ΦΤΙΑΞΤΕ ΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΣΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΡΑΤΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΜΟΝΙΜΗ ΒΑΣΗ ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΖΗΤΙΑΝΟΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ .

    ΕΥΧΟΜΑΙ ΟΛΟΨΥΧΑ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΡΓΟ ΣΑΣ.