Πως κρίνετε τα ισχύοντα φορολογικά κλιμάκια, τα αφορολόγητα όρια και τους συντελεστές ανά κλιμάκιο; Ποιες αλλαγές προτείνετε;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1.713 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
..θα ήθελα να συμπληρώσω ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένα template (πρότυπο) ηλεκτρονικής μορφής όπου εκεί θα αναγράφονται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, τα στοιχεία της κάθε απόδειξης:
Επωνυμία επιχείρησης….. ΑΦΜ……. Ποσό……
και στο κάτω μέρος του να υπογράφεται απο τον φορολογούμενο και απο το λογιστή. Με αυτό το τρόπο θα μπορεί η εφορία – ακόμα και κάθε μήνα όπως κάποιος κύριος έχει προτείνει – να σκανάρει τα στοιχεία και αυτά με την σειρά τους ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ να καταχωρούνται σε μια Database (Βάση Δεδομένων Αποδείξεων)όπου θα γνωρίζει πια το κράτος, τι γίνεται και στο τέλος χωρίς καμμία άλλη κίνηση θα εκτυπώνεται τι κέρδη έχει και τι Φ.Π.Α έχει αποδώσει η κάθε επιχείρηση και τι ξόδεψε ο κάθε φορολογούμενος…
Με εκτίμηση
Παπαχρήστος Βασίλης
Tha ithela na theso ena zitima to opoio eos afti ti stigmi den exei apasxolisei katholou.
Ta teleftaia daka xronia kai me tin epektasi ton Ellinikon epixeiriseon se alles agores – eite me tin eksagora thygatrikon eite me tin systasi neon epixeiriseon – ena arketa megalo kommati ergazomenon (aneksartitos stelexiakou epipedou )exei apospastei se epixeiriseis ellinikon symferonton sto eksoteriko eno i dioikisi afton edrazei stin Ellada. Os ek toutou o misthos ton en logo ergazomenon katatithetai stin Ellada (os ypallilon kentrikis dioikisis i allo) eno epi tis ousias zoun ektos Ellados ksodevontas stis xores stis opoies diamenoun. Apo ti stigmi pou to neo forologiko tha stirizetai stin lipsi kai ypovoli apodeikseon agoron oi opies tha ekpiptoun apo to forologiteo eisodima, pos einai dynato aftoi oi anthropoi na provainoun sto proanaferthen eno ousiastika i zoi tous einai ektos Ellados?
Efxaristo gia tin prosoxi.
Το πρόβημα δεν είναι οι φορολογικές κλίμακες αλλά η είσπραξη του αναλογούντως ποσού από τον καθένα μας και η μείωση των δαπανών του δημοσίου.
Νομίζω η λύση είναι απλή και στηρίζεται σε τέσσερεις άξονες:
1. Μηχανισμός είσπραξης του ΦΠΑ. Μηχανισμός ο οποίος να αποδόσει και όχι για τηλεοπτική προβολή χωρίς ουσία. Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι αυτά είναι χρήματα του Δημοσίου και όχι μέρος του τζίρου τους. Η μη απόδοση είναι κλοπή του δημοσίου χρήματος.
2. Είσπραξη χρημάτων από όσους ζουν πλουσιοπάροχα και δηλώνουν ετήσιο εισόδημα κάτω του αφορολόγητου. Πιθανώς η θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων που θα υπολογίζονται προσθετικά καθώς και η διασταύρωση εξόδων μέσω του ΑΦΜ να βοηθήσει στον προσδιορισμό του ελάχιστου εισοδήματος. Π.Χ. Δεν είνα δυνατόν κάποιος να πληρώνει για δάνεια και πάγια έξοδα (τηλέφωνο σταθερό, κινητό, ρεύμα, νερό κ.λ.π) περισσότερα από το δηλωθέν εισόδημα.
3. Μείωση (επιτέλους) των δημοσίων υπαλλήλων. Μετατάξεις και αναστολή προσλήψεων. Ας πάψει πια η πελατιακή σχέση ψηφοφόρου – πρόσληψη στο δημόσιο.
4. Να πάψουν οι χαριστικές ‘ρυθμίσεις’ υπέρ αυτών που δεν πληρώνουν φόρους και δεν αποδίδουν ΦΠΑ, γιατί κάνουν όλους τους άλλους που πληρώνουν κανονικά να νιώθουν κορόιδα και τους στρέφουν προς την κατεύθυνση να πράξουν το ίδιο.
ΕΩΣ ΠΟΤΕ ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΜΟΝΟ ΘΑ ΣΗΚΩΝΟΥΝ ΟΛΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΘΑ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΑΣΤΕΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ; ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ (ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΣΕ ΠΟΣΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΞΟΥΝ), ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΒΡΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΜΕ ΔΙΚΑΙΟ ΤΡΟΠΟ; ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΕΜΕΙΣ, ΔΥΟ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΜΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΜΑΣΤΕ ΥΨΗΛΟΜΙΣΘΟΙ ΜΕ 44.000 ΕΥΡΩ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ 1.300 ΕΥΡΩ ΦΟΡΟ (ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ ΛΙΓΟ, ΛΟΓΩ ΤΟΚΩΝ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ), ΕΝΩ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΕΙΔΙΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΑΣ.
κ. Υπουργέ τα μέτρα που προτείνεται σίγουρα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και ελπίζω να βελτιωθούν μετά και από τις προτάσεις της δημόσιας διαβούλευσης, όμως με αυτά που ακούγονται πρόσφατα περί παγώματος των μισθών άνω των 2000 ευρώ διαφωνώ γιατί πρόκειται περί αδικίας. Είμαι στρατιωτικός με 15 έτη υπηρεσίας απόφοιτος ΑΣΕΙ και με δύο τέκνα οι καθαρές αποδοχές μου είναι 1470 ευρώ ενώ ενός εκπαιδευτικού με 3 έτη και ανύπαντρου είναι 1280 ευρώ και λόγω της φύσεως του επαγγέλματος απουσιάζω για μεγάλα χρονικά διαστήματα από την οικογένεια μου και τις υπόλοιπες μέρες που δεν απουσιάζω απασχολούμαι σαφώς περισσότερες ώρες απο πολλούς υπαλλήλους του δημοσίου με αποτέλεσμα να αναγκάζομαι να στέιλω απο το επόμενο έτος τα παιδιά μου σε ιδιωτικό σχολείο. Οι μικτές αποδοχές μου είναι της τάξης των 2098 ευρώ και έτσι δεν θα δικαιούμαι για δεύτερο συνεχές έτος αύξηση μισθού. Όμως οι αποδοχές έχουν θεσπιστεί βάσει πολλών παραγόντων όπως πχ οι ευθύνες, η κατηγορία ΠΕ, ΤΕ κλπ, και μ’αυτόν τον τρόπο αδικείται αυτούς που δεν θα πάρουν αυξήσεις. Ετσι λοιπόν θα πρότεινα αν επιλέξετε να κινηθείτε κατ’ αυτόν τον τρόπο να δώσετε αυξήσεις υπό μορφή επιδόματος ώστε να τηρηθούν οι αναλογίες που ήδη υπάρχουν.
Σας ευχαριστώ.
Θεωρώ τις προτάσεις του Κου Γεωργακόπουλου και όσως άλλων είναι της ίδιας εντελώς ανεφάρμοστες. Το μόνο που θα μπορούσαν να επιφέρουν είναι μια δαιδαλώδης κατάσταση και μια απαράδεκτη ταλαιπωρία. Θα πρότεινα επίσης να λάβετε υπ΄όψιν προτάσεις όσων έχουν σχέση με το αντικείμενο και όχι όσων ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ και μόνο γνωρίζουν ή πειραματίζονται.
Προτείνω φορολόγηση από 12.000 – 20.000 με 10% και από 20.001 – 25.000 με 15%.
Επίσης, ας ξεκαθαριστεί από ποιον θα γίνεται η ενημέρωσή μας σχετικά με τα θέματα του φορολογικού. Από τα ΜΜΕ και άσχετους ή από επίσημες πηγές του Υπουργείου…
Συμφωνώ με μία ενιαία φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα απο οποιαδήποτε πηγή και αν προέρχονται.
Ένα τέτοιος φορολογικός νόμος θα αυξήσει το αίσθημα των πολιτών περί κράτους δικαίου.
Προσοχή όμως:Δεν πρέπει να υπάρξει καμμία εξαίρεση γιατί το μέτρο θα αποτύχει.
Προτείνω:
0% 0-12000
15% 12000-20000
25% 20000-30000
30% 30000-45000
35% 45000-75000
40% 75000-100000
45% Ανω των 100000
Κατ’αρχην να σας συγχαρω για την διαβουλευση.Ειναι πολυ θετικο βημα.
Οσον αφορα τα αφορολογητα ορια νομιζω οτι ειναι δικαιο να υπαρχει κατηγορια φορολογησης με 5% και με 15%,που να αφορα τα εισοδηματα αμεσως μετα το αφορολογητο οριο και εως τις 25000.Επισης θεωρω πως ο ανωτατος συντελεστης μπορει να διαμορφωθει στο 45%για τα εισοδηματα ανω των 100000.
Ειναι ιδιαιτερα σημαντικο ΟΛΟΙ και ολα τα εισοδηματα να φορολογουνται βασει της ιδιας κλιμακας.Χωρις εξαιρεσεις,χωρις επιδοματα,χωρις προνομιουχους.Ειναι υψιστο μετρο φορολογικης δικαιοσυνης.Τη μονη εξαιρεση που μπορω να δεχθω ειναι το επιδομα των πιλοτων της πολεμικης αεροποριας και αναλογα επιδοματα επικινδυνοτητας των ενοπλων δυναμεων.Ειναι καιρος να σταματησουμε να εχουμε προνομιουχες κοινωνικες ομαδες εις βαρος των υπολοιπων.
Οσον αφορα τις αποδειξεις θεωρω το μετρο σωστο σε γενικες γραμμες.Επειδη ομως ειναι δυσκολο για μια οικογενεια να πρεπει να συγκεντρωσει μεσω αγορων και αποδειξεων μεγαλο μερος ή και το συνολο του αφορολογητου της,προτεινω να υπαρχει ενα αφορολογητο μικρο μερος για ολους(πχ στο υψος των δαπανων για λογαριασμους ΔΕΚΟ μιας μεσης οικογενειας )ή να συμπεριλαμβανονται και οι λογαριασμοι των ΔΕΚΟ!
Επισης νομιζω οτι πρεπει να λαμβανονται υποψη και τα ατομα που περιλαμβανει μια οικογενεια ή που βαρυνουν αυτην(πχ ειναι διαφορετικο καποιος ελευθερος επαγγελματιας να πρεπει να συγκεντρωσει αποδειξεις για 12000,ειτε ειναι μονος του,ειτε εχει οικογενεια και ανηλικα παιδια να συντηρει).
Επισης ολοι πρεπει να υποχρεωθουν να εχουν ταμειακες,ταξι-λαικες-βενζιναδικα κ.τ.λ.
Θα ηταν πολυ θετικο ορισμενες αποδειξεις να μπορουν να εχουν αυξημενη βαρυτητα και να αυξανουν ακομη το αφορολογητο,ιδιαιτερα απο επαγγελματικες ομαδες που κατα βαση δεν δινουν αποδειξεις ακομη κι αν ζητηθει(υδραυλικοι-γιατροι-ηλεκτρολογοι κτλ).
Οι αποδειξεις θα πρεπει να γραφονται σε μια κατασταση(με ευθυνη του φορολογουμενου)που θα περιλαμβανει το ΑΦΜ της επιχειρησης,το ποσο και την ημερομηνια.Αυτη θα κατατιθεται μαζι με την δηλωση εισοδηματος,ενω οι αποδειξεις να κρατουνται για καποιο διαστημα σε περιπτωση που τους ζητηθει.
ΤΕλος συμφωνω με τον λογιστικο προσδιορισμο των εισοδηματων των ελευθερων επαγγελματιων και την συνδεση τους με ορισμενα αντικειμενικα κριτηρια διαβιωσης/δαπανων.Αυτο θα πρεπει να αφορα ενα ελαχιστο φορολογητεο εισοδημα και να ενεργοποιηται οταν δηλωνονται προκλητικα χαμηλα εισοδηματα ειτε κατω του οριου του λογιστικου προσδιορισμου.
Ευχαριστω
Να τοποθετηθεί νέος πρόεδρος στην ΕΡΤ το ταχύτερο και να σταματήσει εκπομπές γελοίες και χαμηλού επιπέδου καθώς και να σταματήσουν να λαμβάνουν τέτοιους υπέρογκα μεγάλους μισθούς τα τρωκτικά του ελληνικού λαού ξεσκίζοντας τις σάρκες μας και τα πορτοφόλια μας διότι την ΕΡΤ την πληρώνουμε όλοι μέσω της ΔΕΗ.
Σήμερα ακολούθησε την παλαιότερη ανάρτηση μισθών στελεχών της ΕΡΤ και δημοσιεύτηκαν νέοι αργόμισθοι – συνταξιούχοι υπάλληλοι της ΕΡΤ με μισθούς αράβων κροίσων σε όλα τα blogs.
Είναι ντροπή διότι από τη μία ο ελληνικός λαός καλείται συνεχώς να προσφέρει στο κράτος όλο και περισσότερα χρήματα για να καλύψει τα χρήματα που έχουν κλέψει κάποιοι πολιτικοί ή πέριξ αυτών και από την άλλη υπάρχουν μισθοί προκλητικοί σε ανθρώπους που προσωπικά δεν θα τους είχα για λούστρους ή καθαρίστριες στο σπίτι μου.
1. Πολύς λόγος γίνεται για τις «αποδείξεις».
Γιατί να μην νομοθετηθεί και ισχύσει ένας ‘απλος’ νόμος που να λέει ότι «όποιος αμοίβεται για παροχή υπηρεσιών, έργου, προϊόντων κλπ και δεν κόβει απόδειξη χάνει δια βίου το δικαίωμα να ασκεί το συγκεκριμένο επάγγελμα’.
2. Γιατί να σπάμε κάθε φορά το κεφάλι μας να βρούμε ένα «δίκαιο» φορολογικό σύστημα, και να μην ‘αντιγάψουμε’ το αντίστοιχο κάποιας προηγμένης οικονομικά χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ελάχιστο δείκτη διαφθοράς;
1) ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΜΙΑ ΕΝΙΑΙΑ, ΤΙΜΑΡΙΘΜΟΠΟΙΗΜΕΝΗ, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ, ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ.
2) ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΠΟΣΟ, ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΚΛΙΜΑΚΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΦΟΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΣΟΔΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.
ΑΝ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ Η ΝΑ ΕΛΑΦΡΥΝΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΕΙΤΕ ΜΕΣΩ ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΕΙΤΕ ΜΕΣΩ ΕΙΔΙΚΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ–> ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΛΑΦΡΥΝΕΙ ( ΠΟΣΟ?)ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ
Α) ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ 14.000 ΕΥΡΩ
Β) ΚΛΙΜΑΚΙΟ 14.000 ΕΩΣ 20.000 ΦΟΡΟΣ 15%
Γ) >> 20.000 ΕΩΣ 25.000 >> 20%
Δ) >> 25.000 ΕΩΣ 35.000 >> 25%
Ε) >> 35.000 ΕΩΣ 50.000 >> 35%
ΣΤ) >> 50.000 ΕΩΣ 75.000 >> 40%
Ζ) >> ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΤΩΝ 75000 45%
3) ΟΙ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΕΥΝΟΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ . ΠΟΙΟΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ???? ΔΥΝΑΜΗ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΝΟΧΗ , ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ? ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΚΛΠ ΓΙΑΤΙ???
4) ΑΜΕΑ ΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ.
5) ΠΡΟΣΟΧΗ !!?? ΕΙΔΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ Π.Χ. ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΕΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟΛΥΣΗ ΜΙΣΘΩΤΟΥ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΜΕΤΑ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΙΣΩΣ ΚΑΙ 10 ΧΡΟΝΙΑ!! ΜΕ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΑΠΟ 15-20% ΚΑΙ ΦΟΡΩΝ?
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΘΕΙ Η ΕΝΑΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΕΦ ΑΠΑΞ 20 ΕΩΣ 25% Η ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΝΑ ΕΠΙΜΕΡΙΣΘΕΙ ΣΤΙΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ ΜΕ ΤΟ ΤΟΤΕ ΙΣΧΥΟΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΘΕΤΟΝΤΕΣ ΣΤΑ ΔΗΛΩΘΕΝΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ.
EΙΜΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ. ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΒΓΑΖΩ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ 3 ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΑΦΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ.ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΑΣ ΑΥΞΑΝΕΤΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΜΕΙΩΝΕΤΕ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥ ΜΙΣΘΟ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΤΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΟΥ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΠΟΥ ΜΕ «ΜΕΣΟ» ΠΡΟΣΛΗΦΘΗΚΕ ΣΤΟ ΤΡΑΜ Α.Ε, ΕΧΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΩΝΤΑ, ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΣΕ Α.Ε ΑΜΟΙΒΕΤΑΙ ΜΕ ΑΝΩ ΤΩΝ 2400 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΛΗΜΑΤΙΚΗ Α.Ε. ΒΑΣΗ ΠΟΙΑΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ, ΕΝΩ ΕΝΑΣ ΠΟΥ «ΤΑ ΞΥΝΕΙ» ΣΕ ΜΙΑ ΕΛΕΙΜΑΤΙΚΗ ΔΕΚΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΑΝΩ ΤΩΝ 2000 ΕΥΡΩ ΠΑΡΑ ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΛΟΓΩ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΥΠΕΡΟΓΚΩΝ ΑΜΟΙΒΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΣΛΗΦΘΗΚΑΝ Η Α.Ε ΕΓΙΝΕ ΕΛΛΕΙΜΑΤΙΚΗ? ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥ? ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΠΡΟΣΩΝΤΑ ΠΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ? ΜΕΙΩΣΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΝΟΥΝ ΥΠΕΡΟΓΚΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΣΤΙΣ ΔΕΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΣΧΟΛΗΘΗΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΑ. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΕ ΔΕΚΟ ΑΠΛΑ ΝΑ ΕΣΟΔΕΥΟΥΝ.
Επιβάλεται η ενιαία κλιμακα με σταθερό αφορολογητο ποσό γιά όλους επαυξανόμενο με τις αποδείξεις καταναλωτικών αγαθών με τις εξής παραμέτρους.
Διαβάθμιση του ποσού των αποδείξεων ανάλογα με την εισοδηματική κατηγορία του φορολογούμενου .
Για τις δαπάνες έντασης φοροδιαφυγής (παροχή υπηρεσιών κ.λ.π) να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα και γιά αυτές των τροφίμων ,(π.χ. σούπερ-μάρκετ) ,στις οποίες δεν παρατηρείται εκτεταμένη φοροδιαφυγή να δοθεί μικρή βαρύτητα π.χ. στο ο,20 %
ΠΡΟΣΟΧΗ Για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους ανεξαιρέτως να προβλεφθεί ώστε η παρακράτηση του ΦΜΥ να γίνεται όπως και σήμερα με την κλίμακα , ώστε να μην υποστούν μείωση του εισοδήματος , μεχρι την υποβολή της δήλωσης με τις αποδείξεις.
O ΕΦΟΡΙΑΚΟΣ
Θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τους ΑΝΕΡΓΟΥΣ και τις οικογένειες που τους υποστηρίζουν. Το ελάχιστο που μπορεί να γίνει είναι το αφορολόγητο να προστίθεται σε αυτό του συζύγου. Δεν είναι δυνατόν δηλαδή να δικαιούται το τρίτο παιδί αφορολόγητο 10.000 € ενώ για τον ΑΝΕΡΓΟ σύζυγο η οικογένεια να μην έχει καμία επιπρόσθετη φοροαπαλλαγή. Στη προκειμένη περίπτωση το φορολογικό σύστημα όχι μόνο είναι άδικο αλλά λειτουργεί και εναντίον της οικογένειας αντιμετωπίζοντας έκαστο σύζυγο χωριστά σαν να μην ζουν μαζί. Είναι καταφανέστατη η αδικία σε σχέση με οικογένειες όπου και οι δύο σύζυγοι εργάζονται με μεγαλύτερο σαφώς οικογενειακό εισόδημα αλλά και δικαιούμενοι όχι μόνο διπλάσια αφορολόγητα ποσά αλλά και διπλάσιο ποσό σε κάθε κλίμακα φόρου.
Χαρακτηριστική επίσης αδικία είναι το γεγονός κατά το οποίο δεν γίνονται αποδεκτές δαπάνες του ΑΝΕΡΓΟΥ από τον σύζυγό του όπως για παράδειγμα των τόκων στεγαστικού δανείου πρώτης κατοικίας. Ενώ δηλαδή αγοράσαμε εξ αδιαιρέτου διαμέρισμα με τον σύζυγο μου και σαφώς εννοείται ότι οι δόσεις εξ ολοκλήρου πληρώνονται από τον ίδιο, εντούτοις έχει το δικαίωμα να φοροαπαλλάσεται μόνο για το ήμισυ των καταβληθέντων τόκων.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση το φορολογικό σύστημα γίνεται ανάλγητο καθώς ενώ υποχρεώνει σε κοινή φορολογική δήλωση, χρησιμοποιεί το οικογενειακό εισόδημα κατά το δοκούν και σε ότι αφορά μόνον εισπρακτικές ενέργειες ή αποκλεισμού παροχών στον ΑΝΕΡΓΟ ή χαμηλόμισθο προφασιζόμενο το συνολικό οικογενειακό εισόδημα. Στην αντίθετη περίπτωση που πρέπει ο μοναδικός εργαζόμενος να ελαφρύνεται, το σύστημα σφυρίζει αδιάφορα.
Δεν αναφέρεται πουθενά στην πρόταση φορολόγησης φυσικών προσώπων η απαλλαγή φορολογητέου εισοδήματος για τα παιδιά. Το ισχύον ποσό των 1000 ευρώ για κάθε παιδί μέχρι 2 και 1000 ευρώ από το 3ο και πάνω είναι αστείο. Νομίζω οτι λογικό θα ήταν να γίνει 2000 ευρώ και να ισχύει και για τους δύο συζύγους.
η διεύρυνση των κλιμακίων θα απαλλάξει, έστω λίγο, τους μόνους που πληρώνουν συνέχεια δηλαδή τους δημ. υπαλλήλους.Τα κλιμάκια να ξεκινούν από το 5% μετά το αφορολόγητο των 12000 και να ανεβαίνουν κατά 5%/5000 ευρώ μέχρι τις 32000, έπειτα ανα10% ως τις 52000 ευρώ. Να υπάρχει κι ένα κλιμάκιο 45% για τους υψηλά αμοιβόμενους.
ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό και ενιαιος τροπος πληρωμών. να μην ξαναχορηγηθεί άλλο επίδομα πλην ενος κινήτρου απόδοσης πχ 10% επί του μισθού του κι αυτό έπειτα από αξιολόγηση της απόδοσης του. να χορηγέιται για κάθε επόμενο χρόνο και να καταργέιται αν ο υπάλληλος δεν αποδίδει την μεθεπόμενη χρονιά
Κύριε Υπουργέ
Έγραψα και εχθες τις απόψεις μου. Μπορείτε να μου απαντησετε στα ακόλουθα?
– Δεν ανήκω σε κανένα κόμμα. Όμως τα 2 κόμματα εξουσίας μας γεμίσατε με δημόσιους υπαλλήλους τους οποίους εγώ πληρώνω. Και όχι μόνο αυτό αλλά με καθυστερούν και ζητουν και λαδ.. σε οποια δουλειά πρέπει να τελειώσω.
– Δημόσια υγεία και παιδεία δεν έχω και τα πληρώνω από την τζέπη μου
– Τους δρόμους τα αεροδρόμια κλπ τα πληρώνω
– Σύνταξη δεν ξέρψ αν θα πάρω. Τα λεφτά μου τα φάγανε σε χρηματιστήριο και δομημένα
– Με εναν πρόχειρο υπολογισμό που έκανα σας δίνω το 60% των χρημάτων που κερδίζω( ΦΠΑ Εμεσοι και άμεσοι φόροι)
Αν θέλετε και άλλα πείτε το μου να φύγω στην Αφρική
Καλύτερα θα περνάω
Καλό 2010
ΜΙΣΘΟΙ
Περικοπή επιδομάτων
Εξαιρούνται επιδόματα κοινωνικού χαρακτήρα (οικογενειακό κλπ.)
Επίδομα μέχρι 200ευρώ μείωση 10%
>> 200 έως 400ευρώ >> 30%
>> 400 έως 600ευρώ >> 50%
>> 600 έως 800ευρώ >> 70%
>> 800 εως —– >> 90%
Παράλληλα σχεδιασμός για νέο ενιαίο δίκαιο μισθολόγιο
Υπάλληλοι που θα χρηματίζονται αποδεδειγμένα να τιμωρούνται:
-Ποινική δίωξη
-Πρόστιμο 50φορές πάνω από αυτό που κατηγορούνται
-Απόλυση χωρίς κανένα δικαίωμα αποζημίωσης και σύνταξης
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
-Πόθεν έσχες
-Φόρος ακίνητης περιουσίας με αφορολόγητο 600000,00 χιλ.ευρώ
ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ
– Όλοιταμειακές μηχανές
– Έλεγχοι συστηματικοί
– Ποινές:
– Όποιος δεν εκδίδει απόδειξη
-Την πρώτη φορά πρόστιμο με ποσό όσο ο ετήσιος κύκλος εργασιών και κλείσιμο για 6 μήνες με την ενδειξη κλειστό λόγω φοροδιαφυγής.
-Την δεύτερη φορά πρόστιμο τριπλάσιο του ετήσιου κύκλου εργασιών και κλείσιμο ενός έτους με την ένδειξη κλειστό λόγω φοροδιαφυγής.
-Την τρίτη φορά πρόστιμο και οριστικό κλείσιμο.
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Να προσδιορίζονται βάσει της αξίας αγοράς του αυτοκινήτου και να υπάρχει μείωση του τέλους 5% ή 10% κάθε δύτερο χρόνο και μέχρι 5 φορές ήτοι συνολικά 25% ή 50% οπότε και παραμένει σταθερό από εκεί και μετά.
ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ.
Καλημέρα σε όλους και συγχαρητήρια για το κουράγιο να γράψετε προτάσεις που κατά 99% δεν πρόκειται να ληφθούν υπ’ όψη από κανένα.
Παρά λοιπόν το μάταιο του πράγματος θα ήθελα εν συντομία να συνυπογράψω τις προτάσεις αρκετών συμπολιτών όπως π.χ. για μείωση των συντελεστών για τα χαμηλότερα εισοδήματα (ας πούμε 10 με 15% έως τις 30000), για υπολογισμό του οικογενειακού (δια του αριθμού των μελών της οικογενείας) και όχι του ατομικού εισοδήματος για τη φορολόγηση και άλλες που οδηγούν σε ελάφρυνση των μικρομεσαίων.
Και μία απορία ενός πολίτη που χρησιμοποιεί σχεδόν καθημερίνώς ταξί: τα ταξί υποχρεούνται ή όχι να δίνουν απόδειξη και αν ναι αυτή θα προσμετράται για το αφορολόγητο;
Κάτι δεν πάει καλά μου φαίνεται.
Παίρνω 1100 ευρώ σύνταξη. Μέχρι τώρα είχα αφορολόγητο 12000.
Τώρα θα πρέπει να βρω αποδείξεις 6000 και να κάνω και τον λογιστή.
Καλώς να προσπαθήσω. Όμως:
Ο περιπτεράς π.χ. δεν δίνει αποδείξεις για το καθημερινό μου έξοδο για τσιγάρα που θα πάνε στο συν. Τι είπατε; Να κόψω το τσιγάρο και θα κάνει καλό στην υγεία μου; Εσείς γιατί δεν κόβετε τις άλλες συνήθειες που κάνει κακό στη δική σας υγεία;
Μπογιατζής και υδραυλικός δεν με αφορούν γιατί ενοικιάζω το σπίτι και αν χαλάσει κάτι από τη χρήση προτιμώ να κάνω μόνος μου τον υδραυλικό και τον ηλεκτρολόγο.
Αγορές δεν κάνω ούτε επίπλων, ούτε ηλεκτρικών συσκευών, ούτε ρούχων (παπούτσια; Από δεκαετίας όταν πήρα το εφάπαξ) και ρούχα προσπαθώ να μην παχύνω ή να μην αδυνατίσω και δεν μου κάνουν. Το κομμωτήριο πάλι; Καλό κι αυτό! Οι γιατροί όπως καλά ξέρετε και οι δικηγόροι, δεν θα πεθάνουν από την πείνα αν δεν τους αποδεχθώ σαν άνευ αποδείξεων! Απλά εγώ θα υποφέρω κι εγώ θα χάσω τη δίκη μου. Σιγά τον πελάτη που θα χάσουν ώστε να μπορέσω να τους απαιτήσω όταν σε κοιτάνε στην τσέπη με το ευγενικό χαμόγελο (ο συνηθισμένος εκβιασμός δια μέσου της ευγενείας) ενώ έχεις πάει όχι σε τσεπολόγο, αλλά σε ουρολόγο π.χ.
Επειδή δε, τα τρόφιμα τα παίρνω με το σταγονόμετρο (όχι για δίαιτα βέβαια) βλέπω να προσθέτω δίφραγκα για να συμπληρώσω από το σούπερ μάρκετ το αστρονομικό ποσό 6000 ευρώ. Πόσα ΑΦΜ πρέπει να γράψω για να συμπληρώσω λίστα 6000 ευρώ από 0,50 ευρώ, μέχρι το πολύ 5 ευρώ που χαλάω όταν δεν σκέπτομαι το αύριο και γίνομαι σπάταλος;
Τι να πω κύριοι; Καλή επιτυχία… την ατυχία μου!
ΥΓ 1: Ελπίζω η δημοσίευση των σκέψεών μου να μη αποτελεί ύβρη ή προσβολή και αιτία αποσιώπησης, όχι ότι έχει και κάποια σημασία δηλαδή όταν οι χορτάτοι, προγραμματίζουν, σαφώς με σοφία, για τους νηστικούς…
ΥΓ 2: Ούτε την πείνα μας δεν μπορούμε να κρύψουμε, έστω για τα προσχήματα περί την αξιοπρέπειά μας στα πέριξ. Βλέπεις τα εκατομμύρια βρίσκουν διαδρόμους μέσα στην πολυνομία και οδηγούνται σε φαρδιές τσέπες και η αξιοπρέπεια δεν θίγεται…
Παλιά λέγανε μάθε γέρο γράμματα, τώρα το αντικείμενο της εκπαίδευσης είναι τα λογιστικά!
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ
ΚΛΙΜΑΚΙΟ Φορολογικός Φόρος ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΝΟΛΟ
ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ Συντελεστής Κλιμακίου Εισοδήματος Φόρου
(ΕΥΡΩ) (%) (ΕΥΡΩ) (ΕΥΡΩ) (ΕΥΡΩ)
12.000 0 0 12.000 0
4.000 15 600 16.000 600
4.000 20 800 20.000 1400
5.000 25 1250 25.000 2650
5.000 30 1500 30.000 4150
10.000 35 3500 40.000 7650
20.000 40 8000 60.000 15650
40.000 45 18000 100.000 33650
άνω 100.000 50
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τα σχόλια του S.D.TSAMAIDIS (4/1/10-12:24).
Η δική μου η άποψη είναι οτι ο μόνος τρόπος για να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή και το φορολογικό σύστημα να είναι πιο δίκαιο (100% δεν θα γίνει ποτέ) είναι με το να έχει μία δομή η οποία θα βασίζεται στη σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ των διαφόρων κοινωνικών ομάδων και με ωφελημένο το Δημόσιο. Για παράδειγμα, για ποιο λόγο να ζητήσω απόδειξη από το γιατρό ο οποίος με χρεώνει 70 Ευρώ χωρίς απόδειξη και 90 Ευρώ με απόδειξη? Μέχρι του σημείου που η απόδειξη αυτή θα εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα στο 100% (και μόνο στο 100%) τότε θα το κάνω ΑΛΛΑ πέρα απο το ανώτατο σημείο/όριο αποδείξεων που θα θεσπισθει δεν θα το κάνω γιατί δεν θα με συμφέρει. Χρησιμοποιώ τη φράση «δεν θα με συμφέρει» γιατί θεωρώ ότι χαρακτηρίζει το τρόπο σκέψης και ενέεργειών της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων φορολογουμένων.
Ένας από τους βασικούς άξονες της φορολογικής μεταρρύθμισης των φυσικών προσώπων πρέπει να είναι η αφαίρεση απο το εισόδημα ΟΛΩΝ των αποδείξεων για την αγορά οποιουδήποτε αγαθού/υπηρεσίας (ΔΕΚΟ, τόκοι πιστικών καρτών/δανείων, super market κλπ-Είναι άδικο με άλλα λόγια να εξαιρεθούν οι αποδείξεις από κλάδους όπου είθισται να κόβονται αποδείξεις/τιμολόγια και τα έξοδα αυτά αντιστοιχούν σε ένα σημαντικό ποσοστό του διαθέσιμου εισοδήματος). Επίσης ο φορολογικός συντελεστής φυσικών προσώπων θα πρέπει να είναι ενιαίος και ίσος με τον φορολογικό συντελεστή των ανωνύμων εταιρείων. Πραγματικά ποτέ μου δεν κατάλαβα για ποιο λόγο σε μία ανώνυμη εταιρεία μπορούν να εκπίπτουν από τα έσοδα της ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ (χρηματικές και λογιστικές όπως οι αποσβέσεις) και να φορολογείται στα εναπομείναντα κέρδη (αν εμφανίζει κέρδη) και εγώ ως φυσικό πρόσωπο να φορολογούμαι στη πράξη επί του αντίστοιχου κύκλου εργασιών μου (με αλλά λογια επι των μεικτών μου αποδοχών ως εργαζόμενος). ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ και αυτό δημιουργεί το κίνητρο στον κάθε ένα από εμάς (το αν το ακολουθεί επαφίεται αποκλειστικά στη συνειδησή του) να μην ζητάει αποδείξεις εάν πετυχαίνει καλύτερες τιμές.
Τέλος είμαι της απόψης ότι η εμμονή που επιδεικνύεται στο κυνήγι της ακίνητης περιουσίας:
1) Αποδεικνύει έναν ανεπαρκέστατο φοροελεγκτικό μηχανισμό που ψάχνει την εύκολη λύση
2) Είναι φορολογικά άδικο καθώς για την αγορά/κτίσιμο οποιουδήποτε ακινήτου έχει επιβληθεί ήδη υψηλή φορολογία (υπερ Δημοσίου και υπέρ τρίτων) και επισης καταβάλλονται υψηλά τέλη μέσω των λογ/σμων της ΔΕΗ
3) Στερείται οποιασδήποτε λογικής ο φόρος στην ακίνητη περουσία ιδιαίτερα για τα ακίνητα τα οποία είναι ιδιοχρησιμοποιούμενα (το σε ποια καταστάση είναι η κατοικία μου ή το εξοχικό μου ή τα εξοχικά μου είναι αποκλειστικά δικό μου θέμα-Εγώ επιλέγω εάν θα ζω σε ένα αχούρι ή σε ένα παλάτι και να ξοδεύω λίγα ή πολλά χρήματα για τη συντήρησή του. Για αυτό όμως το αχούρι ή το παλάτι έχω πληρώσει φόρους και συνεχίζω να πληρώνω τέλη. Δεν μπορεί κάποιος αυθαίρετα να θεωρεί ότι για να ζω σε ένα σπίτι στην τάδε περιοχή θα πρέπει να έχω ένα ελάχιστο εισόδημα).
ΤΕΛΟΣ στο θέμα της αύξησης των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων προκειμένου να πλησιάσουν τις εμπορικές θεωρώ ότι κάτι τέτοιο την παρούσα χρονική στιγμή, με την υφιστάμενη οικονομική δυσχέρεια και την πτώση της οικοδομικής δραστηριοτητας είναι τουλάχιστον άτοπο. Εν τούτοις θα ήμουν δεκτικός σε μια τέτοια αύξηση αλλά υπό ΕΝΑ ΟΡΟ. Το Δημόσιο όταν θα αποφασίζει να αυξήσει τις αντικειμενικές αξίες κατά 20%, 30% 40% ακόμη και 100% να ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ εάν ένας ιδιοκτήτης αποδεδειγμένα σε κάποιο χρονικό διάστημα (2 μήνες) δεν μπορεί να πωλήσει το ακίνητο του στην ελεύθερη αγορά στην αντικειμένική του αξία (όπως αυτή έχει καθόρισθεί από το Δημόσιο) ΤΟΤΕ έαν ο ιδιοκτήτης το επιθυμεί να εξασκεί το δικαίωμα του να το πωλήσει στο Δημόσιο. Δεν θα είναι ένα ωραίο τεστ και για το Δημόσιο να δει πόσο σωστές είναι οι εκτιμήσεις των «ειδημόνων» του για τις αξίες των ακινήτων σε μία χρονική στιγμή που αγορά ακινήτων ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ?
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Αξιότιμοι κύριοι,
εδώ και 10χρόνια περίπου που εργάζομαι, έχω ακούσει για πολλές αλλαγές, κάθε φορά υπέρ των αδικημένων και των αδυνάτων ώστε να μην «πληρώσουν την νύφη».
Σας παραθέτω το δικό μου παράδειγμα, που μοιάζει με άλλων συμφοιτητών μου:
Οι γονείς μου, πρόσφατα αποφάσισαν να μου δώσουν ως γονική παροχή το σπίτι τους και δώσαμε περίπου 7.000ευρώ(με δόσεις) σε έξοδα για συμβολαιογράφους, υποθηκοφυλακείο, ταμεία νομικών κ.ά.
Τελικά, θα φορολογούμαι για ένα σπίτι που πλήρωσαν οι γονείς μου εδώ και 35 χρόνια, θα συνεχίσω να πληρώνω εγώ, ενώ παράλληλα δεν έχω πάρει αύξηση εδώ και ένα χρόνο, ζω με τους γονείς μου και δεν διαφαίνεται να υπάρχει ελπίδα να φτιάξω δικό μου σπίτι , να πάρω αύξηση, να έχω την οικονομική δυνατότητα να παντρευτώ και να αποκτήσω παιδιά …
Παράλληλα φοιτώ στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο για το οποίο πληρώνω 1600 ευρώ το χρόνο, τα οποίο η εφορία δεν τα δικαιολογεί ως έξοδο που να εκπίπτει από τη φορολογική μου δήλωση…(παράλογο δεν είναι;)
Με βάση τα παραπάνω θα ήθελα να σας ζητήσω να λάβετε υπόψη σας την ελληνική πραγματικότητα όπως πραγματικά είναι : πληρώνουμε χωρίς αντικειμενικά κριτήρια και χωρίς πραγματικές ελαφρύνσεις.
Γι’αυτό το νέο σύστημα φορολογίας θα πρέπει έχει ξεκάθαρες κλίμακες με συντελεστές 5%,10 %,15% κτλ .
Πχ μισθός 1000 εώς 2500ευρώ και 1σπίτι = αφορολόγητο
2501 εώς 3500 και 1σπίτι = φόρος 50ευρώ/έτος κτλ
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας και σας εύχομαι καλή επιτυχία στο έργο σας για το καλό όλων μας.
Με εκτίμηση,
Μ.Παπά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο φορολογούμενος θεωρείται και αντιμετωπίζεται με σεβασμό καθόσον οι φόροι που προκύπτουν από τα εισοδήματά του στηρίζουν το κοινωνικό σύνολο
ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΛΙΜΑΚΑΣ
Προτείνω μία μόνο κλίμακα για τα φυσικά πρόσωπα (μισθωτούς-συνταξιούχους-επαγγελματίες) η οποία καλύπτει το άθροισμα των εισοδημάτων είτε προέρχονται από μισθούς ή συντάξεις ή ακίνητα ή γεωργική εκμετάλλευση ή άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες.
Σύνολο εισοδήματος Συντελεστής
0-12.000 0%
12.001-30.000 25%
30.001-75.000 35%
άνω των 75.001 45%
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ
– Το σύστημα σέβεται το φορολογούμενο. Διατηρεί το αφορολόγητο με ταυτόχρονη αποδεκτή επιβάρυνση των σχετικά υψηλών εισοδημάτων.
– Ο φορολογούμενος δεν θα εκβιάζεται ώστε να μαζεύει αποδείξεις. Αυτές θα συλλέγονται ώστε να μειώνουν περαιτέρω κατά ένα ποσό το φόρο, σαν μπόνους για την προσπάθεια που κατέβαλε ο φορολογούμενος για τη συλλογή τους.
– Δεν υπάρχουν ειδικά τέλη για εισοδήματα από ακίνητα
– Κανένα τεκμήριο διαβίωσης ή λογιστικός προσδιορισμός εισοδήματος δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα εισοδήματα με σκοπό την επιπλέον καταχρηστική φορολόγηση επί φανταστικών εισοδημάτων.
– Τα τεκμήρια διαβίωσης απλά χρησιμοποιούνται σαν ένδειξη πιθανής φοροδιαφυγής που θα θέτουν τη δραστηριότητα του φορολογουμένου υπο πιθανή στενή παρακολούθηση με σκοπό τη διαπίστωση φοροδιαφυγής.
ΟΤΑΝ ΛΕΤΕ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟ ΕΝΝΟΕΙΤΕ Η ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ Π.Χ [ΑΓΡΟΤΕΣ, ΤΑΞΙ, ]ΚΛΠ. ΚΑΛΗ Η ΜΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΤΗΘΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΥΔΙΣΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ. ΚΑΙ ΕΝΝΟΩ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΤΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΛΠ.
Είναι σωστά όλα τα επιμέρους μέτρα. Πρέπει επιτέλους να μπουν όλα τα εισοδήματα σε μια δίκαια προοδευτική κλίμακα λαι να μην φορολογούνται τα «συνήθη κορόϊδα», μισθωτοί και συνταξιούχοι.
Συμφωνώ με την ενιαία προοδευτική τιμαριθμοποιημένη φορολόγηση εισοδημάτων ανεξαρτήτου πηγής με τη θέσπιση ενδιάμεσων συντελεστών ώστε να αποφεύγονται οι κοινωνικές και παράλογες αδικίες. Προτείνω την ανάπτυξη φορολογικών συντελεστών με κλιμάκωση έως 5% για περισσότερες κατηγορίες φορολογουμένων με βάση το ετήσιο εισόδημα. Η μηχανογραφική εφαρμογή στατιστικών είναι διαθέσιμη στη ΓΓΠΣ και στο Υπ.Οι.Ο. Ενδιάμεσοι συντελεστές για περισσότερες κατηγορίες ετήσιων εισοδημάτων. Σε καμία περίπτωση : (1) ΟΧΙ αύξηση του ανώτερου συντελεστή (40%) και (2) Κατάργηση της κατηγοριοποίησης μισθωτός, συνταξιούχος, ελεύθερος επαγγελματίας, αυτοαπασχολούμενος κτλ. Τι σημαίνει αυτό ; Οι πολίτες κατηγοριοποιούνται με βάση το ετήσιο εισόδημά τους ανεξάρτητα από που προέρχεται και παύουν οι δικαιολογίες. Άμεση αποσύνδεση των επιπλέον οφελημάτων φοροαπαλλαγής από αποδείξεις με το φόρο εισοδήματος. Αυτό σημαίνει αυτόματα ότι για κάθε εισόδημα να υπάρχει φόρος, προοδευτικός αυτός να συμψηφίζεται λογιστικά στην εκκαθάριση της δήλωσης με τυχόν άλλες απαλλαγές. Για τα χαμηλά εισοδήματα το αφορολόγητο να υπάρχει αλλά να επιβεβαιώνεται με δαπάνες πραγματικής διαβίωσης (βλέπε σχετικό σχόλιο του ίδιου χρήστη στο ανάλογο άρθρο).
Είμαι ελεύθερη επαγγελματίας εδώ και 10 περίπου χρόνια. Δεν έχω φοροδιαφύγει ποτέ (αυτό αποδεικνύεται και από το ότι το σύνολο των πελατών μου είναι δημόσιοι φορείς / ιδιωτικές εταιρείες και όχι φυσικά πρόσωπα), δηλώνω καθαρό ετήσιο εισόδημα της τάξης των 60.000 – 70.000 ευρώ ετησίως και καταβάλλω κανονικά το 40% του εισοδήματός μου ως φόρο στο Ελληνικό Κράτος. Κατανοώ ότι ανήκω στην κλίμακα των ‘προνομιούχων’ και ότι θα κληθώ απ’ ότι ακούω να φορολογηθώ με ποσοστό άνω του σημερινού 40% επί των αποδοχών μου . Μεγαλώνω μόνη μου 2 παιδιά ηλικίας 17 και 13 ετών, ζώντας μαζί με τους υπερήλικες συνταξιούχους γονείς μου – με ό,τι συμπαρασύρει αυτό από πλευράς εξόδων και υποχρεώσεων – και θα ήθελα να καταθέσω τα εξής:
Ως ελεύθερη επαγγελματίας, εργάζομαι την τελευταία 10ετία περισσότερες από 70 ώρες την εβδομάδα και 11 1/2 μήνες το χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι εργάζομαι όσο 2 μισθωτοί οι οποίοι εργάζονται ο καθένας 40 ώρες την εβδομάδα, 11 μήνες το χρόνο ενώ εισπράττουν 14 μισθούς . Το γεγονός αυτό από μόνο του θα έπρεπε να προβληματίσει ως προς το ποιος είναι πραγματικά ο ‘προνομιούχος’ δεδομένου ότι εάν εργαζόμουν τις ίδιες ώρες με έναν μισθωτό, οι αποδοχές μου θα ήταν αντίστοιχα 30.000-35.000 ευρώ, θα είχα 1 μήνα άδεια το χρόνο μετ’αποδοχών, θα εισέπραττα επιδόματα αδείας και δώρα, η φορολογία μου θα ήταν το πολύ της τάξης του 25% και θα απολάμβανα διάφορα άλλα προνόμια που έχουν οι μισθωτοί.
Από την παραπάνω απλή συλλογιστική, φαίνεται καθαρά ότι το κριτήριο του εισοδήματος και μόνο, δεν αποτελεί δίκαιο τρόπο φορολόγησης των φυσικών προσώπων. Δεν είμαι οικονομολόγος αλλά ως πολίτης θα έβρισκα απόλυτα λογικό και δίκαιο να εισαχθούν στο σχεδιασμό της φορολόγησης των φυσικών προσώπων και κάποια κριτήρια τα οποία να καθιστούν άμεσα συγκρίσιμα τα μεγέθη με βάση τα οποία θα κληθεί ο καθένας μας να συμβάλει στα οικονομικά του κράτους, ιδιαίτερα εάν πρόκειται για μητέρες μονογονεϊκών οικογενείών που είναι συγχρόνως και επαγγελματίες που εδώ και χρόνια στηρίζουν με τις ειλικρινείς τους δηλώσεις ένα κράτος που κάθε άλλο παρά διευκόλυνε και ενθάρρυνε τη μητρότητα και την επιχειρηματικότητα.
Κύριοι,
Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι συμφωνώ εν μέρει, αλλά η πρόταση μου είναι η παρακάτω: να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια.
Με εκτίμηση,
Ευθύμιος Βουρδούμπασης
Α) ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
1) Πιστεύω οτι πρέπει να υπάρχει μία ενιαία προοδευτική κλίμακα γιά όλα τα εισοδήματα, με αφορολόγητο όριο & με αρχικούς συντελεστές 5% & 15%.
2) Οσοι μισθωτοί ή συνταξιούχοι με μοναδικό εισόδημα την αμοιβή τους η οποία ειναι μέχρι το αφορολόγητο όριο να μην συγκεντρώνουν αποδείξεις.
3) Για εισοδήματα πάνω απο το αφορολόγητο όριο οι δαπάνες να αφαιρούνται απο το εισόδημα , με επέκταση των αποδείξεων π.χ. σουπερ μαρκετ, ρουχισμό, υπόδηση, καύσιμα αυτοκινήτου, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΚΙΝΗΤΑ,ΕΥΔΑΠ, οικιακές συσκευες, ηλεκτρονικα ,κ.λ.π.. Διότι ενας πολίτης με μηνιαίο εισόδημα μέχρι 1,500 ευρω καθαρά . Τα συνολικά του έξοδα ειναι τα ανωτέρω πλέον εξοδα ταβέρνας, καφετέρεια, κομμωτήρια, το ενοίκιο (εφ΄οσον δεν έχει ιδιόκτητο ακίνητο), έξοδα λαικής , τσιγάρα, εφημερίδα κ.λ.π.
4) Για τις αποδείξεις πιστεύω οτι πρέπει να αποστέλονται στις ΔΟΥ κάθε μήνα , με μία απλή κατάσταση οπου θα αναγράφεται το:
ΑΦΜ,
Ονοματεπώνυμο,
Διεύθυνση,
Το συνολο των αποδείξεων π.χ.( 25 αποξείξεις),
Το σύνολο της αξίας των αποδείξεων.
5) Συμφωνώ με την κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης
εισοδημάτων με εξαίρεση :
α) την αποζημείωση του Ν 2112/1920,
β) τον τόκο καταθέσεων,
γ) το εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων,
δ) και τα επιδόματα κοινωνικου χαρακτήρα π.χ ΟΑΕΔ, πολυτέκνων
6) Στην τυχόν κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων απο μετοχές, να λάβετε υπόψιν οτι αυτοί που εχουν μεγάλα πακέτα μετοχών σε διάφορες εταιρείες εισηγμένες ή μή στο Χρηματιστήριο, δεν ειναι σε φυσικά πρόσωπα αλλα σε εταιρείες που έχουν εδρα σε χώρες που θεωρούνται φορολογικοί παράδεισοι.
7) Συμφωνώ με τον λογιστικό προσδιορισμό του εισοδήματος για εμπόρους , ελεύθερους επαγγελματίες βάσει λογιστικών καταστάσεων, αλλά το οποιοδήποτε καθαρό εισόδημα πρός φορολογία να συνδεθεί μέσω Γ.Γ.Π.Σ με της δαπάνες διαβίωσης που θα δηλώνει κάθε έτος ο φορολογούμενος.
Β) ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
Θεωρώ ότι για την φορολογία ακινήτων πρέπει να υπάρχουν μόνον οι κάτωθι φόροι
1) φόρος μεταβίβασης ή ΦΠΑ κατα την αγορά και κατά την πώληση να φορολογείται μόνο η διαφορά μεταξύ αγορας- πώλησης.
2) Απο την την εκμετάλευση του ακινήτου (ενοίκιο) το εισοδημα.
3) Φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας με αφορολόγητο 600,000 ευρω.
4) Φόρος κληρονομιάς ή γονικής παροχής με αφορολόγητο 600,000 ευρω.
5) Φορος απο ιδιοκατοίκηση σε ακίνητο ανω των 200 Μ2,σε συνάρτηση με την αξία του ακινήτου
6) Επίσης πρέπει να καταργηθεί η ΕΠΙΚΑΡΠΙΑ , ΨΙΛΗ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ.
Γ) ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
1) Κατάργηση του ΚΒΣ.
2) Θεωρώ οτι πρέπει να υπάρχουν εταιρείες μόνο ΑΕ ή ΕΠΕ & να καταργηθούν οι ΟΕ, ΕΕ.
3) Επίσης ολες οι εταιρείες ΑΕ ή ΕΠΕ να φορολογούνται με τον ίδιο τρόπο.
4) Επίσης πρέπει να υπάρχουν βιβλία α) Εσόδων – Εξόδων & β) Γ. Κατηγορίας.
5) Υποχρεωτική τήρηση των λογιστικών προτύπων.
6) Κατάργηση όλων των ειδικών καθεστώτων φορολόγησης.
Δ) ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
1) Ταμειακές μηχανές σε κάθε επιτηδευματία (π.χ. βενζιναδικα, περίπτερα, ταξί, λαική)
2) Οπως γνωρίζεται οι μεγάλες εταιρείες ελέγχονται απο ορκωτούς λογιστές οι οποίοι συντάσουν εκθεση καθε χρόνο για την φορολογική περίοδο που ελέγχουν. Πλην ομως κατα τον ελεγχο απο τις φορολογικές αρχες , η έκθεση των ορκωτών ελάχιστα λαμβάνεται υπόψιν απο τον φορολογικό έλεγχο με αποτέλεσμα οι τυχόν λογιστικές διαφορές (σημ. Οι ελεγχοι των φορολογικών αρχών γίνεται συνήθως καθε 5 η 6 χρόνια) και αναλογούν φόρος να βεβαιώνονται καθυστερημένα. Γιατί δεν βάζετε συνυπεύθυνους και τους ορκωτους σε περιπτωση τυχον διαφοροποίηση του φορολογικού αποτελέσματος.;
3) Κατάργηση του νομου περι περαίωσης.
Ε) ΜΕΙΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
1) Υποβολή των δηλώσεων μέσω ιντερνετ & οσοι υποβάλουν μέσω λογιστικών γραφείων , η αμοιβή του γραφείου να αφαιρείται απο τον φόρο & συχρόνως ο λογιστής να ειναι συνυπεύθυνος για την σωστη καταγραφή των στοιχείων στις δηλώσεις.
2) Να επιτρέπεται η συναλλαγή με τις ΔΟΥ μέσω διαδυκτίου.
Ζ) ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1) θεωρώ οτι πρέπει να γίνει νεα κωδικοποίηση του Ν. 3323/55 και να επεναξεταστούν ολα τα αρθρα.
2) Ωστε οι πάντες φυσικά πρόσωπα, επαγγελματίες, εταιρείες , ξένοι επενδυτές να γνωρίζουν το φορολογικό καθεστώς της χώρας το οποίο ομως θα μείνει σταθερό τουλάχιστον για 10-15 χρόνια.
3) Τα τέλη κυκλοφορίας πρέπει να επανεξεταστούν & στόν τρόπο υπολογισμού να λαμβάνονται υπόψιν α) τα κυβικά , β) τους ιππους που έχει το αυτοκίνητο γ) η αξία του αυτοκινήτου δ) το έτος κατασκευης απο την εταιρεία.
Καλή Χρονιά. Είμαι Καθηγητής Πανεπιστημίου και πρόκειται να μετοικίσω μάζι με την οικογένειά μου στην Αμερική με εκπαιδευτική άδεια για 6 μήνες. Τί αποδείξεις ταμειακής μηχανής θα πρέπει να προσκομίσω για το διάστημα αυτό? Από Αμερικανικές ταμειακές μηχανές?
Αγαπητοι κυριες-οι του Οικονομικου Επιτελειου,
σας προτεινω να αφησετε τις «ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ» και λοιπες Κ-Ο-Υ-Τ-Ο-Π-Ο-Ν-Η-Ρ-Ι-Ε-Σ(?) και να κανετε αυτα που λενε στα ΚΑΦΕΝΕΙΑ:
1.τεκμηρια και φορολογικες δηλωσεις ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ..
2.Καταργηση του αφορολογητου για ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘ.ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ και κλιμακα φορου με 10% ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΥΡΩ.(ενας απο τους λογους που «εφαγε» και τον ΑΛΟΓΟ…)
3.Να παραμεινει ως εχει το καθεστως φορολογησης στους ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ τουλαχιστον μεχρι τα 30.000 ευρω με τις αντιστοιχες ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ(στο συνολο τους). ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΩΣ ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΤΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΕΜΜΕΣΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ,ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
4.Σταματηστε ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ,οπως την παρουσιαζετε μεσω των ΜΜΕ και των ΠΑΠΑΓΑΛΩΝ,θα γινουμε ΡΕΖΙΛΙ ΚΑΙ ΣΑΤΥΡΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΑ…
5.ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Κ-Α-Κ-Ο-Υ-Ρ-Γ-Η-Μ-Α η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΗ και η ΕΙΣΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ
6 ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ: ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ Ε Φ Ο Ρ Ι Ε Σ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ…(ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ κλπ , κλπ..)
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ.. 1)ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΘΕΣΠΙΣΗ ΕΝΙΑΙΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 10% ΑΝΑ ΑΦΜ 2)ΑΜΕΣΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΛΕΙΣΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΥΡΩΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΑ ΜΑΥΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ Π.Χ. ΤΑΞΙ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ 350000 ΕΥΡΩ.3)ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ,ΒΛΕΠΕ ΓΕΡΜΑΝΙΑ 4)ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΟΠΩΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ .5)ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΦΟΡΟΥ 6)ΟΧΙ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ 7)ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΤΑΡΕΙΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΔΗΛΩΜΕΝΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΟΨΕΩΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΠΟΣΟΥ 8)ΜΑΞΙΜΟΥΜ ΕΚΔΟΣΗ ΜΕΤΑΧΡΟΝΟΛΟΓΗΜΕΝΩΝ ΕΠΙΤΑΓΩΝ ΟΙ 90 ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ 2 ΕΤΩΝ ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΤΙΣ 45 ΗΜΕΡΕΣ 9)ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΗΣ ΓΟΝΙΚΗΣ ΔΩΡΕΑΣ ΜΕΤΡΗΤΩΝ 10)ΕΠΙΒΟΛΗ ΦΟΡΟΥ 19% ΣΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΥΠΕΡΑΚΤΙΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ,ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΝΟΜΙΚΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ
ΠΙΣΤΕΥΩ Ο,ΤΙ -1)ΤΟ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΠΟΤΕ
2)Η ΠΟΛΥΣΥΝΘΕΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ
3)ΟΙ ΜΕΤΑΧΡΟΝΟΛΟΓΗΜΕΝΕΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ ΣΤΡΕΥΛΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
4)ΤΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ
5)Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ Η ΑΓΓΛΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΟΥΝ ΟΔΗΓΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΦΟΡΠΛΟΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Λόγω της διάρθρωσης της Ελληνικής κοινωνίας και οικογένειας, αλλά και της έξαρσης της ανεργίας, συμβαίνει συχνά να μην εργάζετε ο ένας εκ των δύο συζύγων και έτσι, στο οικογενειακό εισόδημα συνεισφέρει μόνον ο ένας, ενώ αυτό μοιράζεται στους δύο. Στην φορολογία όμως, εντελώς άδικα, δεν προβλέπεται, για τα ζευγάρια που συζούν, οικογενειακό, αλλά ατομικό εισόδημα. Έτσι, αφού, μη έχων εισόδημα ο ένας εκ των δύο συζύγων, δεν έχει απαλλασσόμενο ποσό, ο έχων επωμίζεται, εντελώς ΑΔΙΚΑ, όλα τα φορολογικά βάρη, εις βάρος του οικογενειακού κορβανά.
Δηλώνω πάντα όλα μου τα εισοδήματα, που προέρχοναι από μισθούς και συντάξεις και κατέβαλα φόρο εισοδήματος για το 2008, 13.000 Ευρώ. Εάν, το οικογενειακό αυτό εισόδημα, διαιρείτο δια δύο (52.000:2=26.000), τότε ο φόρος, που σαν οικογένεια, θα πληρώναμε θα ήταν 7.000 Ευρώ. Δεν είναι άδικο αυτό???
Κατ’αρχην το προβλημα της φορολογιας των ατομικων εισοδηματων δεν ειναι καιριο προβλημα.Θα μπορουσε κανεις να κανει μικροεπεμβασεις στην κλιμακα ,ιδιαιτερα στα ανωτερα εισοδηματα ωστε να γινει πιο προοδευτικη η να συνδεσει το αφορολογητο οριο με τις οικογενειακες δαπανες, εφ’οσον αυτο θα εξυπηρετουσε τον κυριο στοχο,που ειναι η συλληψη μη φορολογουμενης υλης.
Γιατι αυτο ειναι ενα απο τα κυριωτερα προβληματα του κακου μας δαιμονα,δηλαδη ενος φτωχου κρατους που κατοικειται απο αρκετους πλουσιους πολιτες-που δεν πληρωνουν τους φορους που τους αναλογουν.(Παρεπιπτοντως,πρεπει και το Κρατος να δειξει αναλογη ευαισθησια στην διαχειρηση της σπαταλης και τον εξορθολογισμο των δικων του δαπανων,αλλα αυτο θελει μεγαλη συζητηση)
Αναφέρεται στον τύπο ότι δεν θα υπάρξει αύξηση στους μισθούς που υπερβαίνουν τα 2000 ευρώ καθώς και ότι θα φορολογηθούν όλα τα επιδόματα 10%. Είμαι δημόσιος υπάλληλος με πολλά τυπικά προσόντα και 20 χρόνια υπηρεσία, με συνολικό μηνιαίο εισόδημα περί τα 2100 ευρώ, (μηνιαίος μισθός, επιδόμα θέσης, επιστημονικό επίδομα και οικογενειακό επίδομα). Η σύζυγός μου είναι άνεργη και είμαι πατέρας 4 ανήλικων παιδιών. Είναι δίκαιο να ληφθεί ως μόνο κριτήριο το συνολικό μηνιαίο μου εισόδημα χωρίς να ληφθεί υπ’ ‘οψιν πόσα άτομα συντηρούνται από αυτό; Σε μία οικογένεια με δύο παιδιά καιτους δύο γονείς να εργάζονται με συνολικό εισόδημα 3000 ευρώ το μήνα (από 1500 ο καθένας), σε αυτήν την περίπτωση θα υπάρξει αύξηση; Είναι δίκαιο αυτό;
ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΜΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΣΠΑΣΙΜΟ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΕ ΔΥΟ ΦΑΣΕΙΣ
ΦΑΣΗ 1.
ΟΛΟΙ Η ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΕΣ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΤΙ ΈΧΟΥΝ ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ 10% ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ ΤΟΥΣ. ΑΥΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 10% ΕΠΙ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ Ή ΤΟ 1% ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑ ΤΑΚΤΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ.
2. ΦΑΣΗ 2.
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΧΡΗΣΕΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΤΗΣΙΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΜΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ 10% ΑΝ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ 20%.
Ενιαίος καθολικός χαμηλός φορολογικός συντελεστής γιά όλους.
Αφορολόγητο 10000 ευρώ.
10000-100000, συνελεστής 10%
100000-200000, 20%
200000-300000 30%
300000-1000000 40%
Υπερβάλλον 50%
Ανελέητο κυνήγι όσων φοροδιαφευγουν ,ενώ με αυτούς τους συντελεστές δεν έχει νόημα η αυτοτελής φορολόγηση και οι όποιες φοροαπαλλαγές.
Δημιουργούνται κίνητρα γιά επενδύσεις και δεν υπάρχει καμμία δικαιολογία γιά φοροδιαφυγή.Δείξτε λίγη φαντασία στην πολιτική σας επίτέλους.Δεν είναι πλούσιοι όσοι βγάζουν 30000-40000 ευρώ τον χρόνο,σταματήστε να αναλώνεστε σε συζητήσεις γιά το αν οι κλίμακες θα πανε 1000 ευρώ πάνω ή κάτω,διαφοροποιηθείτε ουσιαστικά από τις προηγούμενες κυβερνήσεις,βγάλτε τους πολίτες από την μιζέρια και σταματήστε να στρέφετε την μιά κοινωνική τάξη εναντίον της άλλης.
Προτείνο να καταργηθεί το αφορολόγητο πρώτο κλιμάκιο της κλίμακας εισοδήματος και να αντικατασταθεί με ένα χαμηλό συντελεστή της τάξης του 5%. Με τον τρόπο αυτό ο κάθε πωλήτης συμμετέχει αναλογικά στα φορολογικά βάρη και σε συνδιασμό με το μέτρο συγκέντρωσης των αποδείξεων που έχει μεγάλες δυσκολίες στην εφαρμογή του μπορεί ο φόρος που αναλογεί με βάση την κλίμακα να μειώνεται ανάλογα.
Θα πρέπει να εκπίπτουν όλες οι αποδείξεις, ασχέτως φορέα έκδοσης. άρα να εκπίπτουν και όλοι οι λογαριασμοί των ΔΕΚΟ, και τα έπιπλα και τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά, και η βενζίνη και τα διόδια και τα ειδιτήρια κινηματογράφου-θεάτρου-συναυλιών, και γενικά κάθε τεκμηριωμένη δαπάνη.
Δεν μπορείτε να λέτε ότι δεδμεύεστε ως κυβέρνηση για ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα και να εξαιρείτε τις ΔΕΚΟ και κάποιες κατηγορίες δαπανών από τα φυσικά πρόσωπα, ενώ τα αφαιρείτε από τα νομικά πρόσωπα..
Επίσης θα πρέπει να θεωρηθεί ως ααορολόφητο εισόδημα το συνολικό ποσό των αποδείξεων που θα υποβάλει ο κάθε φορολογούμενος και όχι μέχρι κάποιο πλαφόν. Είναι άδικο για τον φορολογούμενο και δείγμα αναξιοπιστίας της δέσμευσης για δίκαιη φορολογία το να εξαιρείτε κάποιες κατηγορίες δαπανών (που είναι και πολύ σημαντικές για τη μέση οικογένεια – όπως ΔΕΗ, ΟΤΕ, καύσιμα, πετρέλαιο, διόδια, τέλη κυκλοφορίας, έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές κλπ., όταν είναι βεβαιωμένο ότι αυτές μειώνουν το διαθέσιμο εισόδημα, έχουν καταβληθεί και άρα δεν αφήνουν στον φορολογούμενο διαθέσιμο προς φορολόγηση εισόδημα.
Όπως στις επιχειρήσεις φορολογούνται τα καθαρά (προ φόρων)κέρδη, θα πρέπει και στα νοικοκυριά να φορολογείται το καθαρό (μετά την αφαίερση του συνόλου των δαπανών) εισόδημα.
Επίσης θα πρέπει να θεωρείται ως δαπάνη και η διατροφή που καταβάλει ο διαζευγμένος γονιός στο γονιό που ασκεί τη γονική μέριμνα, καθότι και αυτή είναι βεβαιωμένη οικογενειακή δαπάνη, και αντίστοιχα να επιβαρύνεται με την φορολογία της ο γονέας που την εισπράττει, καθότι γι’ αυτόν αποτελεί εισόδημα.
Σε αυτή την περίπτωση ας καταργηθεί τελείως το αφορολόγητο και ας είναι ο φορολογίκός συντελεστής ενιαίος και ίδιος με αυτόν των επιχειρήσεων.
Δεν είναι δυνατόν οι ΑΕ να φορολογούνται με συτνελεστή 23% για κέρδη δισεκατομμυρίων € και το κράτος να ζητάει το 50% του μισθού του φορολογούμενου με ετήσιες αποδοχές 50.000€ και πάνω.
Ελπίζω να λάβετε υπόψη σας τις παρατηρήσεις αυτές και να τις ενσωματώσετε στο φορολογικό νόμο.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΙ ΓΙ΄ΑΥΤΟ Η ΚΛΙΜΑΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ.
ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΟΜΩΣ ΟΛΟΙ ΔΙΚΑΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΠΛΟΕΡΜΗΝΕΙΑ. ΠΩΣ ΟΜΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΟΤΑΝ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ 2977 ΣΕΛΙΔΕΣ, ΜΕ ΠΑΡΑΠΕΜΠΙΚΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ. ΟΛΟΙ ΜΙΛΑΝΕ ΟΤΙ ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΠΑΛΙ ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ. ΚΑΝΕΙΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΕΝΩ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΕΡΓΙΑΣ? ΠΟΤΕ ΕΛΕΓΞΕ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΑΝΕΡΓΟΣ Ή ΟΧΙ? ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ 16 ΜΗΝΕΣ ΕΝΣΗΜΑ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ. ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΣΟΣ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΜΕ 440 ΕΥΡΩ . ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΠΟΣΤΑ ΟΠΩΣ Ο ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΜΕΤΑΤΑΧΘΟΥΝ ΣΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΡΑΦΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΙΣΟΥΝ. ΚΑΝΤΕ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΤΕ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ, ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΣΟ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ, ΝΑΙ, ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΟΜΑΔΑ,
ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΣΟΙ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΟΤΑΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ? ΠΟΤΕ ΕΓΙΝΕ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ Σ ΑΥΤΟΥΣ? ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ, ΠΩΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΙ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΑΛΛΑ ΚΟΛΑΝ ΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΟ ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ, ΑΝ ΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΚΛΠ. ΑΝΟΥΣΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΣΜΕΝΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΩΔΙΚΑ ΓΕΜΑΤΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΜΕΤΑ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΨΟΥΝ? ΟΤΑΝ ΠΙΑΣΤΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΙΚΟ, ΘΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ’ ΡΘΕΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΒΙΒΛΙΑ ΑΝΑΙΜΑΚΤΑ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΟΤΑΓΕΙΣ ΟΤΑΝ ΘΑ ΕΡΘΕΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΘΕΙ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΖΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΣΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟΣΟ..
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. ΟΛΟΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΥΜΕ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΧΩΡΙΣ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΠΟΣΟ ΧΩΡΙΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ, ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΟΛΩΝ, ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ, ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΣΥΝΕΧΩΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ, ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ, ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΜΑΓΑΖΙΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΜΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΝΑΚΙΔΑΣ : Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΛΟΓΩ ΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ ΚΛΠ.
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΠΩΘΟΥΝ,
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Κλιμάκιο 12000-20000 ευρώ φόρος 10%
>> 20001-30000 >> >> 15%
συμφωνω με την πιο κατω προταση για
ΕΝΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ 18000€ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
(ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΟΤΙ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑ –
ΒΙΩΝΕΙ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΑΝ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ.
ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΙΤΙΖΕΤΑΙ , ΝΑ ΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ , ΝΑ ΨΥΧΑΓΩΓΕΙΤΑΙ ,
ΝΑ ΠΕΡΙΘΑΛΠΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΘΝΗΣΚΕΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΩΣ…).
ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΥΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ (ΑΝ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ).
ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΔΕΣ
ΕΙΣΟΔΗΜΑ .
ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΦΙΚΤΟ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ , ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓIΚΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ :
15% ΕΩΣ ΤΙΣ 18000
18% ΕΩΣ ΤΙΣ 23000
23% ΕΩΣ ΤΙΣ 28000
27% ΕΩΣ ΤΙΣ 35000
33% ΕΩΣ ΤΙΣ 40000
38% ΕΩΣ ΤΙΣ 50000
45% ΕΩΣ ΤΙΣ 60000
52% ΕΩΣ ΤΙΣ 75000
60% ΕΩΣ ΤΙΣ 80000
ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΑΝΩ 65%
……………………………..
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΟΠΟΙΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΑΠΟΚΡΥΨΕΙ Η ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΕΙ ΤΑ ΔΗΛΟΥΜΕΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ Η ΤΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΤΟΥ TAXIS, ΑΥΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΑ 3 ΕΠΟΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΜΜΙΑΣ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΥ (ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ, ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ Κ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ)…………………………
Σαφώς δεν πρέπει να υπάρχουν αφορολόγητα εισοδήματα που να ευννούν κάποιες προνομιούχες κατηγορίες φορολογούμενων σε βάρος του συνόλου. Αφορολόγητα εισοδήματα πρέπει να θεωρούνται μόνο ειδικές κατηγορίες κοινωνικών βοηθημάτων ή αποζημιώσεων απολύσεων.
NAI, ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΕΝΙΑΙΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΗ.
Θεωρώ την εισαγωγή μίας ενιαίας φορολογικής κλίμακας πολύ ορθή. Δεν μπορεί να υπάρχουν διαφορές στην φορολόγηση των εισοδημάτων ανάλογα την πηγή προέλευσης. Η τιμαριθμοποίηση δεν είναι αναγκαία, διότι θα δημιουργεί προβλήματα και αδιαφάνεια, αν θα αναπροσαρμόζεται κάθε χρόνου εκ νέου. Αντ΄ αυτού θα μπορεί να αναπροσαρμόζεται ανά τακτικά χρονικά διαστήματα ανάλογα με την πολιτική που θέλει να εφαρμόσει το υπουργείο και η εκάστοτε κυβέρνηση. Την σημερινή κλίμακα την θεωρώ εν τάξει. Ίσως θα χωρούσαν μερικοί ακόμα συντελεστές, ένας χαμηλός 15% και ένας υψηλότερος 40%. Σε κάθε περίπτωση θα είναι λάθος και αντιπαραγωγικό, αν ο ανώτατος συντελεστής αρχίσει να εφαρμόζεται για χαμηλότερα εισοδήματα π.χ. από € 40.000. Ένας άνθρωπος που έχει εισοδήματα € 40.000,00 ή € 50.000,00 δεν θα πρέπει να θεωρείται πλούσιος και να δημιουργείται φθόνος. Επίσης θα μπορούσε να εφαρμοστεί ένα αντίστοιχο σύστημα ανάλογο με το γερμανικό για οικογένειες όπου το εισόδημα μοιράζεται στα δύο και φορολογείται με έναν συντελεστή. Σήμερα ισχύει σε μία οικογένεια με ένα παιδί όπου δουλεύει μόνο ένας σύζυγος με ετήσιο φορολογητέο εισόδημα € 28.000,00. Με την ισχύουσα κλίμακα με το αφορολόγητο ενός παιδιού πληρώνει φόρο εισοδήματος € 3.750,00 το έτος. Αντίστοιχα μία οικογένεια με ένα παιδί, όπου εργάζονται και οι δύο σύζυγοι με ένα ετήσιο φορολογητέο εισόδημα € 28.000,00 (παίρνουν αμφότεροι σύζυγοι €14.000 ετησίως), τότε πληρώνουν φόρο ο δε άντρας με το αφορολόγητο του παιδιού € 250,00 ετησίως η δε γυναίκα € 500,00 ετησίως, συνολικά € 750,00. Διαφορά € 3.000,00, κάτι το οποίο είναι κατάφορα άδικο. Συγκεκριμένα θα μπορούσε να ισχύει ένα χαμηλότερο αφορολόγητο για τον δεύτερο σύζυγο είτε εργάζεται είτε όχι.
Το αφορολόγητο δεν πρέπει να συνδεθεί με την προσκόμιση αποδείξεων. Είναι μέτρο αναχρονιστικό και γραφειοκρατικό. Αντ΄ αυτού για να παταχθεί η φοροδιαφυγή θα πρέπει να καταστεί ποινικό αδίκημα η φοροδιαφυγή, όπως ισχύει σε όλο τον προοδευμένο κόσμο. Έλεγχοι πρέπει να γίνονται σε μικρές εταιρίες και ελεύθερους επαγγελματίες πέραν των λογιστικών βιβλίων με αντικειμενικά κριτήρια ανά τρία έτη. Η φοροδιαφυγή δεν μπορεί να παραγράφεται μετά το πέρας τριακονταετίας. Δεν είναι δουλειά του απλού φορολογούμενου να ελέγχει τους επιχειρηματίες αν είναι φορολογικά σωστά.
ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΝΑΛΟΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ.
ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣ, ΟΤΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΛΛΕΙΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑΣ ΤΑΞΗΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ. ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΜΕΤΑΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΤΑΝ Η ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΗ ΛΙΣΤΑ ( Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΩΝ ΑΧΡΗΣΤΩΝ ) , ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ, ΟΠΟΥ ΣΤΙΣ ΔΟΥ ΔΙΝΕΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ. Ο ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΤΕΤΟΙΟΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΣ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΔΑΦΙΚΟΣ, ΑΛΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΘΑΡΟ ΕΜΠΑΙΓΜΟ.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ Ο ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΝΗΛΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΠΟ 4.000€; ΓΙΑ ΜΙΑ 4-ΜΕΛΗ, ΔΗΛΑΔΗ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΟΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΟΥΝ 16.000€ ΣΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΤΩΝ 12.000€;;;;; ΔΗΛΑΔΗ ΕΓΩ ΠΟΥ ΑΜΟΙΒΟΜΑΙ ΜΕ 1.000€ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΞΟΔΕΥΩ ΟΛΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΘΑ ΜΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ; ΓΙΑ ΝΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΕΡΟΛΟΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΟΧΙ.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 20.000€ ΜΟΝΟ.
Δεν γνωρίζω αν κάποιοι αρμόδιοι διαβάζουν τα σχόλια αυτά. Μέχρι σήμερα πάντως από τις προτάσεις που ακούγονται ότι υιοθετούνται από το Υπουργείο φαίνεται ότι εκείνοι που εισηγούνται και αποφασίζουν δεν γνωρίζουν καλά τον τρόπο που μία οικονομία κινείται και μάλιστα ειδικά όταν είναι σε ύφεση. Πιο συγκεκριμένα και με πολύ απλά βήματα θα μπορούσατε να αλλάξετε τελείως το τοπίο με τα κάτωθι απλά βήματα:
Θα πρέπει καταρχήν το κράτος επιτέλους να προβεί σε γενναία και πραγματικά δίκαιη αποκατάσταση του φορολογικού αισθήματος δικαιοσύνης του πολίτη. Ζητάει από τους ελεύθερους επαγγελματίες ατέλειωτες διατυπώσεις, στοιχεία βιβλίων, και τελικά δηλωμένα καθαρά εισοδήματα (και δικαίως το ζητάει) αλλά με λάθος τρόπο όταν στηρίζει επί χρόνια το γιγάντιο δημόσιο αδηφάγο τέρας να συντηρείται από αυτούς. Χάρις στην ύπαρξη εκείνων το κράτος μπορεί να ωφεληθεί από το τελικό ΦΠΑ πράξεων και φυσικά τον αναλογούντα φόρο στα καθαρά εισοδήματα. Θέλετε να αποκαταστήσετε το φορολογικό περί δικαίου αίσθημα και την φορολογική συνείδηση των ελευθέρων επαγγελματιών? Έτσι μόνο το κράτος θα αποφύγει την διπλογλωσσία του για κακούς επαγγελματίες αλλά και άδικο κυνήγι χωρίς κίνητρα για κάλυψη των δικών του αδυναμιών και ατολμίας του. Στο κάτω κάτω, μετά θα μπορεί να είναι όσο σκληρό θέλει αφού η θέσπιση κινήτρων θα σημαίνει και την δίκαιη απαίτηση του κράτους για δήλωση εισοδημάτων και πληρωμή φόρων.
Δώστε τους κίνητρα, καλύτερο αφορολόγητο και φορολογικά κλιμάκια από εκείνα των υπαλλήλων… Πολύ απλά γιατί εκείνοι ρισκάρουν κάθε μέρα με την πείνα και την αβεβαιότητα όταν άλλοι δεν ρισκάρουν ή δεν τόλμησαν να ρισκάρουν. Είναι φορολογικά συνεπές να δώσεις ώθηση σε αυτούς με κίνητρα να μην αποκρύπτουν εισοδήματα και να αποδίδουν και ΦΠΑ και φόρο που τους αναλογεί. Όπως θα διαπιστώσατε επί ένα χρόνο η μείωση των δραστηριοτήτων των ελευθέρων επαγγελματιών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων χωρίς κίνητρα ακριβώς στράγγιξε και το υπερπολύτιμο ΦΠΑ επί των δηλωθέντων εσόδων και φυσικά και τον αναλογούντα φόρο στα καθαρά εισοδήματα αυτά. Αν μάλιστα αυτό συμβαίνει και λόγω φοροδιαφυγής των εσόδων αυτών , τότε είναι σαφές ότι το κράτος βλάπτεται από την αποφυγή του φόρου αλλά και του αποδιδόμενου ΦΠΑ στις δραστηριότητες αυτές τις οποίες πολεμάει να κυνηγήσει χωρίς όμως να δίνει κίνητρα η φορολογικό συναίσθημα δικαιοσύνης όπως προαναφέρθηκε. Υψηλότερο αφορολόγητο και καλύτερα κλιμάκια φόρου (το αντίθετο δηλαδή με σήμερα) προς τους ελεύθερους επαγγελματίες θα έδιναν ακριβώς το δικαιότερο αίσθημα στους ελεύθερους επαγγελματίες για δήλωση εισοδημάτων και καταβολή φόρων εκ μέρους τους ώστε ΔΙΚΑΙΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΑΞΕΙΣ να αναγνωρίζει το κράτος ότι εργάζονται και ρισκάρουν κάθε μέρα περισσότερο από άλλους που δεν θέλησαν να αναλάβουν ποτέ αυτό το ρίσκο και την σκληρή εργασία , ενθαρρύνοντας και την επιχειρηματικότητα και αποθαρρύνοντας το όνειρο της πρόσληψης στο δημόσιο που μόνο στην ΕΛΛΑΔΑ από τις χώρες της ΕΕ υπάρχει με τέτοιο βαθμό.
Σε άλλες παραγράφους της διαβούλευσης αναφέρω την γνώμη μου πώς μπορεί να εντοπίσει εισοδήματα ελευθέρων επαγγελματιών που φοροδιαφεύγουν αφού ο καταναλωτής υποχρεώνεται στην συμμετοχή για την αποφυγή ΦΠΑ ή καλύτερης έκπτωσης. Και κίνητρα προς ελεύθερους επαγγελματίες αλλά και τρόποι για την απλούστευση των φορολογικών τους υποχρεώσεων για την δήλωση εισοδημάτων τους, πληρωμή φόρων και αποφυγής εκβιασμών, συνδιαλλαγής αλλά και οφέλους για το ΔΗΜΟΣΙΟ με την απλή μείωση δαιδαλώδους ατέλειωτης εργασίας των εφοριακών για τον έλεγχο υποθέσεων.
Επαναλαμβάνω προηγούμενο σχόλιό μου, με σχετικές διευκρινίσεις, αναγκαίες μετά απο τόσα άλλα σχόλια που διάβασα,
-Α- Το κυριώτερο πρόβλημα του φορολογικού συστήματος είναι η περιπλοκότης του.
– Οσο πιό απλό και κατανοητό απο φορολογούντας και φορολογουμένους τόσο περισσότερο θα ικανοποιήσει το «περί δικαίου αίσθημα»
-Β- Προτείνω, τα κατωτέρω
-Β1-Ολοι ανεξαιρέτως οι πολίτες να υποβάλλουν Φορολογική δήλωση.
-Β2-Να συμπεριλαμβάνονται όλα τα έσοδα απο κάθε πηγή.
-Β3-Ενας κοινός/ενιαίος φορολογικός συντελεστής για ΌΛΟΥΣ, ασχέτως ύψους εισοδήματος , ακριβώς ίσος με το ΦΠΑ.
-Β4-Νά αφαιρούνται απο το εισόδημα (με αποδείξεις) ΟΛΑ τα έξοδα, (απο ενοίκιο έως τσιγάρα απο το περίπτερο), συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών εισφορών, εφ΄΄οσον θα εξακολουθήσουν να φορολογούνται οι συντάξεις.
-Β4α-Ως αφορολόγητο εισόδημα μπορεί να θεωρηθεί η μηνιαία κατωτάτη σύνταξις του ΙΚΑ ή του ΟΓΑ ή το επίδομα ανεργίας επι 12 (12 επί 400? = 4800 ευρώ)
-Β4β-Το αφορολόγητο να ισχύει ανα ΑΤΟΜΟ, π.χ., τετραμελής οικογένεια , θα έχει αφορολόγητο 4χ4800=19200 ευρώ κλπ.
-Β5-Δειγματοληπτικοί έλεγχοι απο ανεξάρτητες εταιρείες (για απάτες και αδικαιολόγητες υπερβολές, π.χ. αδικαιολόγητη αγορά 4 ψυγείων εντός του έτους!)
-Β6-Καθορισμένη διάρκεια του Νόμου και επαναξιολόγησις (π.χ. 2-5 έτη)
-Γ-Το ΦΠΑ να γίνει ενα=ενιαίο, ας πούμε ο μέσος όρος των υπαρχόντων ΦΠΑ, π.χ. 14%, χωρίς εξαιρέσεις, ΙΔΙΟ με τον ενιαίο/κοινό φόρο για ΟΛΟΥΣ.
Παρατηρώ ότι πολλοί εδώ προτείνουν την γενική χρήση τεκμηρίων διαβίωσης. Καταλαβαίνω την ανάγκη θέσπισής τους και δέχομαι και το δίκαιο της εφαρμογής τους ΟΤΑΝ τα τεκμήρια αναφέρονται σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ εκροές χρήματος από την τσέπη του φορολογουμένου (ενοίκιο κατοικίας, δόσεις στεγαστικού δανείου, πιστωτικές κάρτες κλπ) ΑΛΛΑ ΟΧΙ οταν αποτελούν θεωρητικά κατασκευάσματα του κράτους βασισμένα σε αυθαίρετες υποθέσεις.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του δεύτερου είδους είναι το τεκμήριο της ιδιοκατοίκησης με βάση την αντικειμενική αξία. Παράδειγμα: Εχω ένα σπίτι το οποίο έχω αγοράσει στο παρελθόν, γιά το οποίο είτε το τίμημα αγοράς είτε οι δόσεις του στεγαστικού δανείου έχουν δηλωθεί και δικαιολογηθεί πλήρως από παρελθόντα φορολογημένα εισοδήματά μου και γιά το οποίο πλήρωνα πάντα ΦΜΑΠ, ΕΤΑΚ και ό,τι άλλο το κράτος κατά καιρους αποφασίσει να μου φορτώσει.
Με το τεκμήριο της ιδιοκατοίκησης αποφασίζει, λοιπόν, το κράτος ότι, γιά να κατοικώ με την οικογένειά μου στο αγορασμένο σπίτι μου, πρέπει να έχω ελάχιστο ετήσιο εισόδημα ανάλογο με την αντικειμενική αξία του σπιτιού μου (και άσχετο με την πραγματική δαπάνη συντήρησης), άσχετα αν τώρα πιά (είτε γιατί αποφάσισα να εργάζομαι λιγότερο και να αμείβομαι λιγότερο είτε γιατί οι συνθήκες της ζωής μου άλλαξαν) δεν έχω στην πραγματικότητα πιά το ύψος εισοδήματος που μου επέτρεψε τότε να αγοράσω το σπίτι αυτό.
Το κράτος, συνεπώς, με εξαναγκάζει να πάψω να ζώ στο σπίτι μου (που αγωνίστηκα τότε να αγοράσω) και να μεταφέρω την οικογένειά μου σε άλλο χαμηλότερης αξίας επειδή αυθαίρετα θεωρεί ότι το να κατοικώ στο αγορασμένο σπίτι μου σημαίνει ότι πρέπει να έχω τόσα εισοδήματα ώστε να μπορούσα να το νοίκιαζα αν δεν ήταν δικό μου!!!