Πως κρίνετε τα ισχύοντα φορολογικά κλιμάκια, τα αφορολόγητα όρια και τους συντελεστές ανά κλιμάκιο; Ποιες αλλαγές προτείνετε;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1.713 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Κύριοι Κυβερνώντες,
Σας έτυχε …ο κλήρος για να μείνετε στην Ιστορία, αλλάζοντας τα …..κακώς κείμενα στη χώρα μας. Μην σκεφθείτε το πολιτικό κόστος!!!!
Ξεχάστε ακόμη και τις προεκλογικές σας Υποσχέσεις. Τέτοια ευκαιρία δεν θα ξαναυπάρξει για την Ελλάδα και για σας προσωπικά. ΠΑΡΤΕ ΜΕΤΡΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!!!! ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ!!!! ΗΔΗ ΕΧΕΤΕ ΑΡΓΗΣΕΙ!!!!!!
Συμφωνώ για μια Ενιαία και Προοδευτική Φορολογική Κλίμακα. Ξεχάστε την …Τιμαριθμοποιημένη για τα επόμενα 4 χρόνια.
Προτείνω την παρακάτω Φορολ. Κλίμακα, ίδια για όλους!!!!!!!!!
Κλιμάκιο Φορολογικός Φόρος Σύνολο Σύνολο
Εισοδήματος Συντελεστής Κλιμακίου Εισοδήματος Φόρου
12.000 0 0 12.000 0
4.000 15 600 16.000 600
4.000 20 800 20.000 1.400
5.000 25 1.250 25.000 2.650
5.000 30 1.500 30.000 4.150
10.000 35 3.500 40.000 7.650
20.000 40 8.000 60.000 15.650
40.000 45 18.000 100.000 33.650
άνω 100.000 50
Για το θέμα των Αποδείξεων θα επανέλθω στα σχόλια του αντίστοιχου άρθρου. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, άν μπεί κάποιος στον κόπο και το διαβάσει!!!!
Δημήτρης Παπάς
Καλή χρόνια σ’ όλους, φορολογούμενος και μη. Θεωρώ ότι η φορολόγηση θα έπρεπε να γίνει πιο δίκαια μέσα στα πλαίσια του οικονομικού συστήματος και τις άνισης κοινωνίας στην οποία ζούμε. Τι εννοώ? Σήμερα, ή ως σήμερα τουλάχιστον, αυτοί οι οποίοι είναι συνεπείς στην καταβολή των φορών που τους αναλογούν είναι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι. Και αυτό γιατί τα έσοδα τους δεν μπορούν να αποκρυφτούν.
Ως ελάχιστο εισόδημα θα πρέπει να νοείται, το βάση EUROSTAT κατώτερο εισόδημα διαβίωσης το οποίο εκτιμάται στα 1500 ευρώ για κάθε άτομο. Δηλαδή σε αριθμούς αυτό σημαίνει 1500*12μήνες =18.000 ευρώ. Αυτό το ποσό δεν θα έπρεπε να μη φορολογείται. Εννοείται ότι για τις οικογένειες τα ποσά θα πρέπει να προσαρμοστούν σε άλλα επίπεδα, δηλαδή συν 50% για σύζυγο που δεν εργάζεται και 10% για κάθε παιδί. Ως ανώτερο μη φορολογήσιμο ποσό για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους να νοούνται οι 30.000 ευρώ. Η φορολογία θα πρέπει να ξεκινάει από αυτό το ποσό και πάνω με συντελεστή φορολόγησης 40%. Και αυτό το 40% θα πρέπει να είναι ενιαίο και το ελάχιστο ποσοστό φορολόγησης. Όσο πιο υψηλό εισόδημα τόσο να αυξάνεται και η φορολόγηση. Οπότε, για απαλλαγή από καταβολή φόρου πάνω από 30000 ευρώ θα πρέπει να προσκομίζονται αποδείξεις πάσης φύσεως.
Γιατί είναι απαράδεκτο αυτό που γίνεται σήμερα να φορολογούνται έσοδα που είναι πολύ πιο κάτω από τα όρια τις φτώχιας, έτσι τουλάχιστον όπως τα ορίζει η «μεγάλη οικογένεια» στην οποία ανήκουμε, η Ευρωπαϊκή Ένωση. Και εν πάση περιπτώσει καιρός είναι να αρχίσουν να πληρώνουν αυτοί οι οποίοι δημιούργησαν και την αποκαλούμενη κρίση. Και ένα είναι σίγουρο, ότι αυτοί δεν είναι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι. Προτείνω λοιπόν ως ένα μέτρο που μπορεί η σημερινή κυβέρνηση να πάρει είναι να φορολογήσει όλους όσους έχουν μετοχές σε εταιρίες ή που
«παίζουν στο χρηματιστήριο» και αποκομίζουν κέρδη που δεν φορολογούνται όπως θα έπρεπε. Κάνοντας αυτό ενδεχομένως να αφήσουν ήσυχους του μισθωτούς και τους συνταξιούχους. Πρέπει επίσης η κυβέρνηση να σταματήσει να θέλει να τιμωρήσει αυτούς που δεν έχουν φταίξει σε τίποτα. Ξέρω ότι αυτοί είναι οι εύκολοι. Τους άλλους πρέπει να τους ψάξει. Ε ας τους ψάξει λοιπόν. Μήπως και κάποια στιγμή γίνουμε μια πιο δίκαιη και ισότιμη κοινωνία.
Αξιότιμε Κύριε υπουργέ.
Δείτε προσεκτικά το οικογενειακό αφορολόγιτο γιατί είναι άδικο γιά τις οικογένειες με εισόδημα ενός. Π.χ. εισόδημα 100.000 ευρώ στην μία περίπτωση έχει φόρο 30.250 ευρώ και στην άλλη με 50.000 ευρώ ο καθένας έχει 23.000 ευρώ. Μήπως θα πρέπει να ισοσκελιστεί.
Η αγορα είναι προστατευόμενο είδος.Αυτή είναι η πραγματική οικονομία.Εκεί υπάρχει παραγωγή.Εκεί επενδυει όλος ο κόσμος όλος ο πλανητης.
Όποιος αγωνίζεται στην ελευθερη αγορα σημερα είναι είδος προς στήριξη.Αντιθέτως το κρατος είναι σπαταλο,αντιπαραγωγικό, και ανεξελεγκτο.
Εκεί θα γίνει έλεγχος..εκεί θα γίνουν περικοπές. ο κόσμος περιμένει με αγωνία το συμάζεμα του του Κρατικού μηχανισμού.
ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΤΑΧΘΕΙ Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ Η ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙ.
Διαφωνώ με την υπερβολική φορολόγηση των μισθωτών, που έχουν «υψηλά» εισοδήματα! Απλώς είναι θύματα, που δεν μπορούν να αμυνθούν.
Οι άνθρωποι αυτοί σπούδασαν με κόπους, μόχθησαν να αποκτήσουν μία θέση εξαρτημένης εργασίας, εξακολουθούν δε να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο σχετικά περισσότερα από τον μέσο όρο, αλλά είναι τελικά αγελάδες προς άρμεγμα!
Βεβαίως εξαιρώ τους υπερβολικά αμειβόμενους σε ΔΕΚΟ, που τα προσόντα τους είναι ίσως μόνο οι σχέσεις με το κόμμα που κυβερνάει!
Για τον λόγο αυτό προτείνω την ΜΕΙΩΣΗ των μεγάλων συντελεστών, π.χ. από το 40% στο 20% (και πολλά είναι).
ΝΑΙ στην αύξηση της έμμεσης φορολόγησης, όποιος ξοδεύει περισσότερα, να φορολογείται έμμεσα περισσότερο.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΩΣ ΕΧΕΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ Ο ΕΝΑΣ ΣΥΖΥΓΟΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 20000 ΕURO ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΟΠΩΣ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 40000 ΔΗΛΑΔΗ 20000 ΕURO Ο ΚΑΘΕΝΑΣ.ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΕΙΠΑΜΕ
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
20000 ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΕΓΓΑΜΟΣ ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ
6500 ΣΕ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ
1500 ΣΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ
3000 ΣΕ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ (ΔΕΗ.ΟΤΕ.ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ.ΔΕΥΑΞ,ΚΙΝΗΤΑ)
3000 ΣΕ SYPER MARKET
1000 ΕΥΡΟ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΞΟΔΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΔΩΡΟ,ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙΑ ΚΑ
ΣΥΝΟΛΟ 15000 ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕ ΜΕΤΡΑΝΕ.ΤΩΡΑ ΑΝ ΠΑΡΩ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ 5000 ΜΕΧΡΙ ΤΑ 20000 ΠΟΥ ΥΠΟΛΟΙΠΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΑΣΩ ΚΑΜΙΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΩ 250 ΕYRO ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΩ ΟΛΛΑ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΕΥΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΤΟ ΛΑΒΕΤΕ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗΝ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ:
ΓΙΑΤΙ Η ΤΡΑΠΕΖΕΣ ,ΕΤΑΙΡΙΕΣ Α.Ε,Ο.Ε ,ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΕΣ Ε.Π.Ε κ.λ.π ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ;
ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ;
ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΑΙ ΜΕ 40% ΕΝΩ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ 20% ; ΓΙΑΤΙ ;
ΠΡΟΤΑΣΗ
ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΕΙ,ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ,ΕΤΑΙΡΙΕΣ ,ΤΡΑΠΕΖΕΣ ,ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ,ΕΚΚΛΗΣΙΑ κ.λ.π
ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΛΛΑΓΗ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΗ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΗ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
Αξιότιμε κ. Υπουργέ Οικονομικών,
Είμαι Πολιτικός Μηχανικός στο επάγγελμα, ελεύθερος επαγγελματίας εδώ και πέντε χρόνια. Απο την μικρη μου εμπειρια ως εργαζομενος και αυτοαπασχολουμενος θα γραψω τα αυτονοητα που ο οποιοσδηποτε ανευ πειρας μπορει να διακρινει:
ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
Δυστυχως κ. Υπουργε αν υποθεσουμε οτι εχουμε 1.000.000 δημοσιους υπαλληλους μονο το 30% αυτων εργαζονται και μαλιστα σκληρα. Οι υπολοιποι κανουν τσιγαρο στους διαδρομους, βολτες στα καφενεια, στα μπαλκονια, ψαχνουμε να τους βρουμε λογω αναρρωτικων αδειων, δεν τηρουν ωραριο κλπ. Περιμενουν μονο να ερθει ο μισθος τους καθε μηνα και δεν δειχνουν κανενα σεβασμο στο δημοσιο χρημα. Παρασιτουν πανω στον συναδελφο τους δημοσιο υπαλληλο ο οποιος απο αξιοπρεπεια και φιλοτιμο σεβεται τον εργοδοτη του: το κρατος δηλαδη ολους μας.
Ειναι ξεκαθαρο οτι ενα μεγαλο ποσοστο των ανωτερω δημοσιων υπαλληλων – αεργων εχουν ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ – ΑΣΥΛΙΑ απο την ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ και την ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ. Ειναι συνυπευθυνο ολο το πολιτικο συστημα για αυτη την τραγικη κατασταση στο Δημοσιο.
Προτεινω:
1)Maximum οριο ετησιως στις αναρρωτικες αδειες στο Δημοσιο, η απυθμενη κοροιδια και σπαταλη δημοσιου χρηματος στην Ελλαδα. Υπαρχουν δημοσιοι υπαλληλοι οι οποιοι παιρνουν τρεις εβδομαδες το μηνα αναρρωτικη αδεια ανευ λογου. Να ελεγχονται επιτελους και οι γιατροι που δινουν αυτες τις αναρρωτικες αδειες.
2)Πριμ – Bonus Παραγωγικοτητας στο Δημοσιο. Πρεπει καποια στιγμη να επιβραβευθουν οι αξιοπρεπεις και τιμιοι Δημοσιοι Υπαλληλοι. Ο μισθος όλων να ξεκιναει απο χαμηλα (300 ευρω) και να αυξανει αναλογα με την ποσοτητα που διεκπεραιωνει ο δημοσιος υπαλληλος μηνιαιως.
3)Μειωση του αριθμου των Δημοσιων Υπαλληλων σε λογικα επιπεδα για τον πληθυσμο της Ελλαδας.
4)Ενιαιο μισθολογιο για τους δημοσιους υπαλληλους αναλογα με τους τιτλους σπουδων τους ανεξαρτητα σε ποιο υπουργειο εργαζονται κλπ.
4)ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ, η αρχη του κακου, της διαπλοκης, της διαλυσης του δημοσιου τομεα.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΑΜΤΙΕΣ – ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ / ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ
Θα ξεκινησω λεγοντας οτι γενικα για ολους τους ελευθερους επαγγελματιες στον ελληνικο προυπολογισμο δεν σπαταλιεται ουτε ενα ευρω για αμοιβες κλπ. Ζουν απο την προσωπικη τους εργασια και δεν ζουν σε βαρος κανενος. Αντιθετα εχουν την αγωνια για την οικονομικη κατασταση της χωρας αφου δεν υπαρχει η σιγουρια του σταθερου μισθου.
ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ – ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ της ταξης των 10.000 ευρω. Τα χρηματα που δηλωνουν στην εφορια δεν ειναι τα καθαρα χρηματα με τα οποια ζουν. Ο ελευθερος επαγγελματιας εχει εξοδα για την επιχειρηση του. Συγκεκριμενα ο Πολιτικος Μηχανικος εχει εξοδα γραφειου, προσωπικου, αναλωσιμων, αποσβεσης ακριβου ηλεκτρονικου εξοπλισμου (οπως Θεοδολιχοι, Γεωδαιτικοι Σταθμοι, GPS, Plotter, ακριβοι Η/Υ), αγορα & πληρωμη συμβολαιων ανανεωσης πανακριβων λογισμικων (στατικων – αρχιτεκτονικων – διεκπεραιωσεων αδειων κλπ), εργαστηριακες δοκιμες στο εργοταξιο, ατελειωτες χαμενες εργατοωρες στην Πολεοδομια λογω ανεπαρκειας Δημοσιου Τομεα κλπ.
Στον μισθωτο, ειτε του Δημοσιου ειτε του Ιδιωτικου Τομεα, το χρημα με το οποιο αμοιβεται καταληγει στο σπιτι του. Στον ελευθερο επαγγελαμτια οχι.
ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Αν και εχει γινει αντιληπτο και στα ΜΜΕ οτι οι μηχανικοι δεν φοροδιαφευγουν γενικα, επαναλαμβανω οτι οι Αρχιτεκτονες – Πολιτικοι Μηχανικοι δεν μπορουν να αποκρυψουν απο την εφορια τιποτα. Οποιαδηποτε επαφη τους με την Πολεοδομια για την εκδοση Οικοδομικης Αδειας απαιτει την αποδειξη καταθεσης Αμοιβης Μελετης Επιβλεψης ως προαπαιτουμενο εγγραφο στο Πρωτοκολλο της Πολεοδομιας. ΣΥΝΕΠΩΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να αντιμετωπιζονται ενιαια οπως οι υπολοιποι ελευθεροι επαγγελαμτιες που δεν δεσμευονται αναλογως σε φορολογικο επιπεδο.
Αξιοτιμε κ. Υπουργε κλεινω λεγοντας να εφαρμοσετε τα αυτονοητα. Αυτα που για ψηφοθηρικους λογους δεν εγιναν ποτε τα τελευταια τριαντα χρονια στην Ελλαδα. Μονο ετσι ο Ελληνας θα αγαπησει τον Συνελληνα.
ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Ε.Μ.Π. – Msc Ε.Μ.Π.
Είναι απορίας άξιον που τελικά κάθε κυβερνητική πολιτική σχετικά με την ανάπτυξη ενός φορολογικού συτήματος ξεκινάει με το πόσα χρ5ήματα χρειάζεται το Δημόσιο για τις ανάγκες του και όχι με το γιατί οι πολίτες αυτού του κράτους δεν τηρούν τιε φορολογικές τους υποχρεώσεις.
Και για να μην παρεξηγωηθώ εξηγούμε .
1. Όταν τα ίδια πρόσωπα ( οι δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στις υπηρεσίες τους )εισηγούνται στην εκάστοτε πολιτκή ηγεσία την φορολογική πολιτική δεν μπορεί κάποιος να περιμένει κάτι πραγματικά καινούργιο.
2.Όταν έχει το excel και κάνεις διάφορα σενάρια για να δείς ποιόν θα ακουμπήσεις για να του τα πάρεις είναι φυσικό να μην μπορείς να έχεις φαντασία , ευρηματικότητα και αξιοπιστία.
Και για να μην πω αυτά ας πάω περιληπτικά στις προτάσεις μου.:
1.Όταν κάποιος χρωστάει στο δημόσιο πρέπει νά » πτωχεύει » αρα να είναι ανίκανος προς δικαιοπραξία. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι κάποιος χρωστάει στο δγημόσιο το ΙΚΑ και κάνει συμφωνίες διαπραγματεύεται, εισπράτει, καταθέτει συμβάσεις στην εφορία και το δημόσιο και διατηρεί την δικαιοπρακτική του ικανότητα…. Έχω παραδείγματα αν χρειάζεστε….
2.Όταν μιά επιχείρηση εντοπίζετε ότι φοροδιαφεύγει τότε να της επιβάλλεται ένα μικρό πρόστιμο αλλά ο νόμιμος εκπρόσωπος να στερείται του δικαιώματος ναμ την εκρποσωπεί…. έχω και άλλες σθυμπληρωματικές πτοάσεις…
3. Όταν τα νοσοκομεία έχουν χρεωκοπήσει οι γιατροί βγάζουν τόσα χρήματα που τα στέλνουν στην Ελβετία και στην Ελλάδα ζούν πλουσιοπαροχα….
4. Αν το κράτος έβαζε κάθε μέρα σε 1000 μεγαλογιατρούς έαν υπάλληλο την ώρα του ιατρείου, θα εναλλάσεται τακτικά, θα πλήρωνε 50 ευρώ τον κρατικό υπάλληλο και θα εισέπρατε 1000 για κάθε μέρα.
5. Ο δικηγόρος όσο είναι μάχιμος – ενεργός δηλώνει 15.000,00 ετ΄’ησιο εισόδημα και αν του αφαιρέσεις τις εισφορές για ταμεία είναι αφορολόγητος.ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΟΤΑΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΤΕΙ ΩΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ 35.000,00 ΤΟ ΧΡΟΝΟ. ΔΗΛΑΔΗ ΑΦΟΥ ΖΟΥΣΕ ΜΕ 15.000,00 ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΩΣ ΜΑΧΙΜΟΣ ΓΙΑΤΙ ΩΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΠΛΑΣΙΑ.
6. ΟΠΟΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΕΛΑΜΤΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ Η ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΣΗ ΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΜΙΚΡΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΜΕΣΑ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΜΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΑΓΟ ΤΟΝ ΦΟΠΡΟΦΥΓΑΔΩΝ. ΟΤΑΝ ΔΕ ΞΑΝΑΠΙΑΣΕΙ ΔΟΥΛΙΑ ΝΑ ΕΛΓΧΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
7. ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΑΜΤΙΑΣ, ΕΧΕΙ ΖΗΜΙΑ Η ΚΕΡΔΗ ΜΕΧΡΙ 15.000,00 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΟ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΡΧΗ. ΤΟΤΕ ΝΑΔΕΙΤΕ ΠΟΣΑ ΚΕΡΔΗ ΘΑ ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΙ.
8. ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΒΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ
9. ΓΙΑΤΙ ΝΑ Ε4ΧΟΥΝ ΕΞΑΙΡΕΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΠΑ ΤΟΣΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ….
ΚΡΙΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΤΣΙΩΤΗΣ
Αξιότιμοι, Πρωθυπουργέ, Υπουργέ Οικονομικών,
Αγωνιζόμαστε να βρούμε το… ακριβές αφορολόγητο αν θα είναι €12.000, ή μεγαλύτερο, αν θα εξασφαλίζεται με αποδείξεις, με ποιές, πόσες, και πώς θα φορολογούνται τα παραπάνω εισοδήματα από το όριο αυτό… Ξεχνάμε όμως ότι μιλάμε για εισοδήματα ΜΙΣΘΩΤΩΝ κατ’ ουσίαν, καθώς, μόνο σε αυτούς τα εισοδήματα είναι πραγματικά, καθώς, όλοι οι υπόλοιποι, ως γνωστό, έχουν τη δυνατότητα να δηλώνουν ό,τι έχουν ευχαρίστηση, δηλαδή ΤΙΠΟΤΑ, ή, αυτό που πρόσφατα ουσιαστικά έμαθα ή συνειδητοποίησα, ότι, σε μερικά επαγγέλματα (π.χ. ταξιτζήδες), το κράτος «δια νόμου» έχει δώσει τη δυνατότητα να δηλώνουν ένα ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ-ΟΥΤΟΠΙΚΟ-ΕΙΚΟΝΙΚΟ εισόδημα, μακράν μικρότερο του πραγματικού και η φορολόγηση γίνεται βάσει αυτού!!!
Κύριοι, προτείνω (και πριν μπείτε στα… ασήμαντα, δηλαδή στο ΠΩΣ-ΠΟΣΟ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ τα εξής 2 μόνο:
1. Καταργείστε άμεσα την παραπάνω εικονική φορολόγηση των παραπάνω επαγγελμάτων.
2. Σας λείπουν ελεγκτές για να πιάσουν τους φοροκλέφτες ελεύθερους επαγγελματίες; Δείτε λοιπόν: Κάντε συνειδητοποιημένους ελεγκτές σας τους πολίτες και χωρίς οικονομική επιβάρυνση του κράτους!!! Πώς; Δώστε κίνητρα στους πολίτες (π.χ. με ένα ποσοστό «επιβράβευσης» επί του τελικά επιβληθέντος προστίμου στον φοροκλέφτη) το να βοηθήσει στην επ’ αυτοφόρω διαπίστωση της φοροδιαφυγής του. Π.χ. φεύγει ο πολίτης από το γραφείο του γιατρού, με συνταγολόγιο, αλλά χωρίς απόδειξη; Να προσέρχεται κάπου, να το καταγγέλει, επιδεικνύοντας το συνταγολόγιο και να ακολουθεί έλεγχος του γιατρού, εν ευθέτω χρόνω και να διαπιστώνεται η μη κοπή απόδειξης προς τον εν λόγω ασθενή, την εν λόγω μέρα που εκδόθηκε το συνταγολόγιο. Δημιουργείστε ένα 4ψήφιο αριθμό (όχι σαν αυτό με τις καταγγελίες καπνίσματος, που έγινε για την πλάκα), που καθένας που βρίσκεται σε μια καφετέρια, ή ταβέρνα, και δεν του κόβουν απόδειξη, να μπορεί να καταγγείλει το γεγονός και να έρθουν επι τόπου ελεγκτές από την οικεία Νομαρχία και να βεβαιώσουν το γεγονός. (Οι ιδέες γράφησαν ολίγον ακατέργαστες, αλλά το σκεπτικό είναι σαφές).
(Πρόσφατη εμπειρία μου: Στο Καρπενήσι, στις γιορτές Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς, ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ, ίσως η μεγαλύτερη, δεν έκοβε απόδειξη ούτε για δείγμα, αλλά και σχεδόν καμμία ταβέρνα στην πόλη αυτή επίσης! Ακόμη και από 1/1/10 με την τόση εκστρατεία για τις αποδείξεις! Και κανείς δε ζητούσε! Και δεν έπεφτε πουθενά καρφίτσα! Μάλλον είναι σχετικά γενικό χαρακτηριστικό των επαγγελματιών αυτής της πόλης. Τί μπορούσα να κάνω, πλην του να ζητήσω τη δική μου απόδειξη;)
Αφού λύσετε το θέμα της ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ των εισοδημάτων, θα δείτε ότι το αφορολόγητο θα καταστεί μεγάλο και οι προοδευτικοί συντελεστές άνω αυτού, αρκετά μικρότεροι των υφισταμένων.
Για την ώρα πάντως, και μέχρι να επιτευχθούν τα ανωτέρω, προτείνω αφορολόγητο €12000 με λήψη υπ’όψη όλων των εξόδων, άρα και ΔΕΚΟ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ και ΚΑΥΣΙΜΩΝ-SUPER MARKET-ΛΑΪΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ-ΑΓΟΡΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ-ΑΣΦΑΛΕΙΩΝ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΗΣ-ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ&ΥΠΟΔΗΜΑΤΩΝ (άμεση τοποθέτηση ταμειακών μηχανών στα πρατήρια καυσίμων και στις λαϊκές) καθώς, όταν κάποιος ξοδεύει μόνο για τα «ΒΑΣΙΚΑ», δηλ. διατροφή-μετακίνηση-ένδυση-υπόδυση-λογαριασμοί ΔΕΚΟ-ασφάλειες, το σύνολο των αποδείξεων σίγουρα θα είναι τουλάχιστον ίσο με το αφορολόγητο των €12000 και αξίζει να πάρει κανείς όλο το αφορολόγητο αν τις προσκομίσει (εφόσον τις προσμετρήσετε όλες τις παραπάνω). Για τη λήψη υπηρεσιών τώρα (καφετέριες-ταβέρνες-ταξίδια-υδραυλικοί-ηλεκτρολόγοι, κλπ), αυτά μπορούν να εκπίπτουν σε μεγάλο ποσοστό (για να τις απαιτεί κανείς), και μέχρι ενός ποσού, π.χ. €6000 (πέραν των 12000 παραπάνω).
Μετά το τελικώς επιτυγχανόμενο τελικό αφορολόγητο για τον καθένα, προτείνω φορολογικούς συντελεστές από 10% για τα πρώτα €8000 που τελικά θα φορολογηθούν, 20% για τα επόμενα €8000, 30% για τα επόμενα €8000 και 40% για τα όλα τα επόμενα.
ΤΕΛΟΣ:
Χρησιμοποιείστε (ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ) ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ:
1)Ετήσιος λογαριασμός ΔΕΗ ιδιοκατοικιών, άνω κάποιου ορίου
2)Ετήσιος λογαριασμός κινητών, άνω κάποιου ορίου
3)Εμπορική αξία (αθροιστική) κατεχομένων ΙΧ, άνω κάποιου ορίου,κλπ
4)Κατοχή πισινών, κλπ…
Εν ολίγοις: Ποιά πράγματα τεκμαίρουν την άνετη οικονομική ζωή κάποιων (ελεύθερων επαγγελματιών, πάντα); Βρείτε τα, σκεφτείτε λογικές οικονομικές δαπάνες και πάνω από αυτές φορολογείστε τεκμαρτά.
Αυτά, εν ολίγοις, χρόνια πολλά, αλλά δεν έχω άλλο χρόνο να «διατρίψω» άλλο. ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΣΑΣ, πάντως, είναι ΑΝΕΞΑΝΤΛΗΤΕΣ για να σωθεί η Ελλάδα και όχι πάλι σε βάρος των ΜΙΣΘΩΤΩΝ.
Τρεις μεγάλες αδικίες!!!
Κύριε Υπουργέ των Οικονομικών ΔΕΙΤΕ ΑΥΤΟ που προτείνω!!!
Ναι σε μια ενιαία τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα
1) Τα αφρολόγητα όρια
Πρέπει να συνδέονται με το σύνολο των μελών μιας οικογένειας. Σαν μέτρο πρέπει να ληφθεί ο κατώτερος μισθός του ΟΓΑ 360 ευρώ* 14=5000 περίπου το χρόνο. Κάθε άτομο θα έχει αφορολόγητο το ποσό αυτό, που είναι και ένα ποσό για να επιβιώσει κάποιος δηλαδή 2 άτομα 10.000 αφορολόγητο, 3 άτομα 15.000, 4 άτομα 20.000 κ.λπ.
ΕΙΚΟΣΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΘΕΛΕΙ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ ΕΝΑ ΖΕΥΓΑΡΙ ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ!!! Τώρα αν οι Γιατροί, Δικηγόροι εργολάβοι, μηχανικόι αυτοκινήτων, σφυρηλατιστες, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, ταξιτζήδες, επιχειρηματίες, εισοδηματίες κ.λπ. ήτοι το 94% των φορολογουμένων δηλώνει εισόδημα κάτω των 12.000 ευρώ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ το αφορολόγητο σαν τεκμήριο διαβίωσης.
2) Τα εισοδήματα των δύο συζύγων και των παιδιών( αν υπάρχουν και των επιβαρυνουν)
Πρέπει να προστείθεντε είτε είναι μισθωτοί είτε μισθωτός και επαγγελματίας, είτε επιχειρηματίας και αγρότης καθώς και κάθε εισόδημα, απο ακίνητα, χωράφια κ.τλ. Με τον τρόπο αυτό θα έχουμε το συνολικό εισόδημα μιας οικογενειας και θα δένει με το αφορολόγητο. Και για δείτε και το άδικο που υπάρχει σήμερα!
1 άτομο στην οικογένεια όταν εργάζεται και έχει εισόδημα 30.000 ευρώ το χρόνο πληρώνει φορο 4.860 ευρώ.
1 ζευγάρι που δουλέυει που έχει συνολικό εισόδημα και απο τους δύο συζύγους 30.000 ευρώ πληρώνει φόρο 810 έκαστος σύνολο 1610 ευρώ.
Με 3250 ευρώ τιμωρούνται τα παιδιά της πρώτης οικογένειας γιατί είχαν την ατυχία ή δεν είχαν το μέσο να δουλεύουν και οι δύο γονείς τους. ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ!!! Αλλά εδώ και τα συμφέροντα. 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι*3500 ευρώ μέσο όρο φόρο θα πλήρωναν 3,5 δισ. περισσότερο.
Για τους συντελεστές φορολόγησης κάθε αύξηση επιβαρύνει πάλι υο 6% των φορολογουμένων και δυστυχώς οι φοροφυγάδες που δηλώνουν 10000 έως 25000 ευρώ θα είναι στο απειρόβλητο. 1,5 εκατομμύριο φορολογούμενοι*10.000 φόρο πυ έπρεπε να πληρώνουν μας κάνουν 15 δισ.
Ο ΦΟΡΟΦΥΓΑΣ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΧΑΜΗΛΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕ ΘΑ ΠΛΗΓΟΥΝ, ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ.
Τέλος για τις αποδείξεις πολύ θόρυβος για το τίποτα.
Υ.Γ. Κύριε υπουργέ μια και καταγόμαστε απο την ίδια περιοχή, όταν ανεβείτε στην περιφέρεια σας, σας προσκαλώ στο σπίτι μου για έναν καφέ και μπορώ να σας δείξω ότι στοιχείο μου ζητήσετε για να δείτε πως μια μέση οικογένεια που ανήκουν 2 εκατομμύρια Έλληνες και ανήκω κι εγώ. Για την εφορία με 15000 ευρώ φορο ανήκω στους 100.000 πλούσιους Έλληνες. Ε, όχι λοιπον! Γιατί εγώ για να καταφέρω τα προς το ζην της οικογενείας μου κρατάω αυτοκίνητο 20 χρόνων και το σπίτι το μεγαλύτερο μερος το πήρα με δάνειο.
Τα κριτήρια φορολογίας με αντικειμενικά μέτρα μπορεί να είναι άδικα. Ο ελεύθερος επαγγελματίας θα πρέπει να φορογείται με βάσει τις πωλήσεις που έχει από παροχή υπηρεσιών. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να εκδίδει αποδείξεις. Επίσης ο λήπτης των υπηρεσιών πελάτης να υποχρεούται να ζητάει αποδείξεις. Η μη έκδοση αποδείξεων αλλά και η μη αίτηση αυτών να τιμωρείται αυστηρά σε επίπεδο πλημμελήματος.
Η ενσωμάτωση της αύξησης στην τιμή του προϊόντος από τη έκδοση αποδείξεων να αποτελεί σοβαρό ποινικό αδίκημα. Μόνο με τις αποδείξεις θα μπορέσει εν μέρει τουλάχιστον να ελεγθεί η φοροδιαφυγή. Ακόμη και για περιπτώσεις που είναι ελεγχόμενες ούτως ή αλλως όπως αποδείξεις από σούπερ μάρκετ να ζητούνται αποδείξεις. Το μέτρο των αποδείξεων είναι βαθύτατα ψυχολογικό, αν αναπτυχθεί στους πολίτες η ψυχολογία αυτή να ζητούν αποδείξεις για όλα τότε έχει γίνει ένα πρώτο βήμα για την παταξη της φοροδιαφυγής και τον έλεγχο της παραοικονομίας.
Πρέπει τα κίνητρα για την συλλογή αποδείξεων να γίνουν ακόμη ισχυρότερα και να απαλλάσονται του φόρου οι πολίτες και για ακόμη μεγαλύτερο όριο πχ 18.000 ευρώ.
Ακόμη και ο περιπτεράς, η λαϊκή αγορά να εκδίδει αποδείξεις.
ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΠΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ, ΩΣΤΕ ΜΕ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΦΟΡΟΙ (ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ) ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΝΤΕΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ. ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΙΣ ΣΠΑΤΑΛΕΣ (ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ) ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΛΛΟΘΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΕΙ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΡΑΤΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ (ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΚΛΠ) ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ ΔΙΕΞΟΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΥΧΟΝ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ. ΚΑΝΩ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΗ ΣΚΕΨΗ ΠΙΘΑΝΟΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ. ΑΣ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ.
ΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΩΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
1. ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΗΔΕΝ (0), ΜΕΧΡΙ ΕΝΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΝΤΟΣ ΠΟΣΟΥ (1) ΕΛΑΧΙΣΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΟΥΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ Ο ΦΟΡΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 15 % ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΜΕ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΘΕΩΡΗΜΕΝΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥ ΩΣ ΑΝΩ ΠΟΣΟΥ (2) ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ/ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΦΟΡΟΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΠΑ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ. ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ
2. ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΩΣ ΑΝΩ (1) ΟΡΙΑ ΜΕΧΡΙ ΕΝΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΝΤΟΣ ΠΟΣΟΥ (2) ΜΕΣΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΟΥΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ Ο ΦΟΡΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 30 % ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΜΕ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΘΕΩΡΗΜΕΝΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥ ΩΣ ΑΝΩ ΠΟΣΟΥ (2) ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΦΟΡΟΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΠΑ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ 3. ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΩΣ ΑΝΩ ΟΡΙΑ (2) ΜΕΧΡΙ ΕΝΟΣ ΑΝΩΤΕΡΟΥ ΟΡΙΟΥ (3) ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ Ο ΦΟΡΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 40 % ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΜΕ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΘΕΩΡΗΜΕΝΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥ ΩΣ ΑΝΩ ΠΟΣΟΥ (3) ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΦΟΡΟΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΠΑ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ
3. ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ Ο ΦΟΡΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 50 % ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΜΕ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΘΕΩΡΗΜΕΝΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΦΟΡΟΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΦΠΑ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ Ο ΦΠΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ 15 % ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ/ΥΓΕΙΑ/ΔΕΗ/ΟΤΕ/ΕΥΔΑΠ/ΕΝΟΙΚΙΑ/ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ) Ο ΦΠΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ 20 % ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ, ΚΑΥΣΙΜΑ, ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ο ΦΠΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ 30 % ΓΙΑ ΕΙΔΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ, ΝΥΚΤΕΡΙΝΑ ΚΕΝΤΡΑ, ΠΟΤΑ, ΤΣΙΓΑΡΑ, ΚΛΠ
ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΚΟΒΟΝΤΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΤΑΧΘΕΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΝ ΝΑ ΚΟΒΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ ΤΟΝ ΦΠΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΒΑΛΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΝ ΕΚΔΙΔΟΝΤΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙς ΤΙΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ Χ. ΠΑΝΤΟΥΒΑΚΗΣ
ΤΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΕΛΑΧΙΣΤΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΜΕΣΟΝ ΟΡΟ ΩΣ ΕΞΗΣ
ΑΝΥΠΑΝΤΡΟΣ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΣ ΜΕ 1 ΜΕ 2 ΜΕ 3 ΜΕ >4
ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΕΔ 10000 13000 16000 20000 25000 30000
ΜΕΣΟ ΕΔ 15000 18000 21000 25000 30000 35000
ΑΝΩΤΕΡΟ ΕΔ 20000 22000 25000 30000 35000 40000
ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΝΑΙ ΜΕΝ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ 15 % ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ (ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ) ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΤΟΝ ΦΠΑ (19%) ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΤΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΩΣ ΑΝΩ ΠΟΣΑ. ΕΑΝ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 8000 ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΥΠΑΝΤΡΟ (ΠΟΥ ΛΟΓΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΦΟΥ 10000 ΕΧΕΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΙ ΣΑΝ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ) ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΦΟΡΟ 15 % ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟΝ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΠΟΥ ΤΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΑ 8000. ΑΝΤΟΙΣΤΙΧΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ
ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΣΟ ΕΔ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ 30 % ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΦΠΑ (19%) ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥ ΩΣ ΑΝΩ ΠΟΣΟΥ
Η ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΤΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ 10 % ΜΕΙΩΣΗ ΛΟΓΩ ΠΡΟΕΙΣΠΡΑΞΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΟ ΕΔ
ΕΠΙΣΗΣ ΓΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ (ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ, ΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ, ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ OFF-SHORE) ΝΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΠΙΣΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΕ ΕΝΤΙΜΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΝ ΣΕ ΝΕΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΟΥΝ ΕΠΙΣΗΣ ΑΜΕΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΥΠΕΣΤΗΣΑΝ ΖΗΜΙΕΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ Η ΦΥΣΙΚΩΝ ΖΗΜΙΩΝ ΠΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΕΝΤΙΜΟΙ, ΩΣΤΕ ΟΛΟΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΠΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΝΤΙΜΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ.
ΕΙΝΑΙ ΔΕ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΑΝ ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΙΤΑ ΘΑ ΒΡΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΥΓΕΙΑ, ΠΡΟΝΟΙΑ, ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ, ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΛΠ
ΠΑΝΤΩΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΤΑΞΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ ΤΟΥ (ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΠΑΤΑΛΕΣ ΚΑΙ ΑΠΛΩΤΕΣ
ΑΝ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΙΓΟΥΡΕΥΤΕΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΘΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΘΟΥΝ ΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΘΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
Χ. ΠΑΝΤΟΥΒΑΚΗΣ
Τα τελευταία (46) σαράντα-έξι χρόνια , κάνω φορολογικές δηλώσεις στον Καναδά
΄Οπου πάντα και χωρίς παρέκληση το ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ σε μας τους ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ αλλά και στους ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ απ’ ότι γνωρίζω είναι $12,000.00 Καν. Δολλάρια.
Οι αποδείξεις πάσης φύσεως συναλλαγής , ( εκπαιδευτικής ,βιβλίων, ιατρικές, φαρμάκων , ασφάλιστρα, και κάθε μορφής παροχής υπηρεσιών) εκπίπτουν από το
φορολογητέο εισόδημα, αθριστικά και πάνω από τα $12,000.00 Δολλ.
Δηλαδή 12,000.00 αφορολόγητο σύν
08,000.00 αποδείξεις
_________________________________
Σύνολο : $20,000.00 αφορολόγητο
Αν δεν υποβάλεις αποδείξεις τότε έχεις μόνο τις $12,000.00 αφορολόγητο εισόδημα.!!!
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΚΥΡΙΟΙ ,
ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΚΑΝΕΤΕ ΘΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΩΤΕΡΑ ΑΠΕΤΥΧΕ
Ο Καναδάς το τειρεί αυτό επί 46 χρόνια τώρα και έτσι δεν έχει πρόβλημα απώλειας των
φόρων κατανάλωσης , και ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΠΟΛΙΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΤΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ
ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΤΙΜΗ. Διοτι ο συντελεστης φορολόγησης εισοδημάτων φυσικών προσώπων είναι 40 % , Καταλάβατε το ΚΙΝΗΤΡΟ ???
Η ενιαία κλίμακα για όλους (και όχι μόνο για τα εισοδήματα από όλες τις πηγές) είναι το μόνο σωστό και συνταγματικό μέτρο.
Η διαφοροποίηση μεταξύ μισθωτών και υπολοίπων ήταν απαράδεκτη και αντισυνταγματική.
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο ιδιώτης μηχανικός πρέπει να έχει άλλη χειρότερη φορολογική κλίμακα ή μικρότερο αφορολόγητο από το δημόσιο υπάλληλο μηχανικό ή ο δικηγόρος σε σχέση με οποιοδήποτε υπάλληλο γραφείου. Την ίδια δουλειά δεν κάνουν;
Επίσης ποτέ δεν κατάλαβα τις διαφοροποιήσεις μεταξύ των πηγών.
Γιατί φορολογείται διαφορετικά το αγροτικό μου εισόδημα, διαφορετικά το εισόδημά μου από ακίνητα και διαφορετικά από ελεύθερα επαγγέλματα;
ΣΥΜΦΩΝΩ λοιπόν στη μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλους και για όλα τα εισοδήματα.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΙΣΧΥΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1η
Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΕΧΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 30000 ΕΥΡΩ
Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΣΥΝΟΛΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ 30000 ΕΥΡΩ
ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 5000 ΕΥΡΩ
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2η
Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΕΧΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 15000 ΕΥΡΩ
Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΕΧΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 15000 ΕΥΡΩ
ΣΥΝΟΛΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ 30000 ΕΥΡΩ
ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΠΕΡΙΠΟΥ 1800 ΕΥΡΩ
Π Ο Ι Α Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Κ Η Δ Ι Κ Α Ι Ο Σ Υ Ν Η Τ Ο
Ε Π Ι Τ Ρ Ε Π Ε Ι Α Υ Τ Ο ?????
Η ΛΥΣΗ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΑΘΡΟΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΔΥΟ ΣΥΖΥΓΩΝ, ΤΗ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑ ΔΥΟ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΘΕ ΣΥΖΥΓΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΣΟ (ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΔΥΟ ΣΥΖΥΓΩΝ). ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ
Ι Δ Ι Ο Σ Φ Ο Ρ Ο Σ Γ Ι Α
Ι Δ Ι Α Ο Ι Κ Ο Γ Ε Ν Ε Ι Α Κ Α Ε Ι Σ Ο Δ Η Μ Α Τ Α.
Γεια σας κι απο μενα και καλη χρονια σε ολους μας κι αλλα κακα να μη μας βρουν αν και πολυ δυσκολο το βλεπω!
για να μπουμε ομως στο ψητο:
1) φορολογικοι συντελεστες πανω απο 20-25% ειναι χαρατσι και μοιρασμα των εισοδηματων καποιου με το κρατος και το ‘λαο’.
και οσοι εχουν φορολογητεα εισοδηματα πανω απο 50χιλ και βαλε, ναστε σιγουροι πως δεν τρεφουν καμια εκτιμηση ουτε για το κρατος- που το εχουν ταυτισει-και δικαιολογημενα -με τις ρεμουλες των πολιτικων, αλλα ουτε και για τα χαμηλοτερα στρωματα που απλα δεν τους αφορουν.
Αλλωστε καλυπτουν ιδιωτικα τις περισσοτερες αναγκες τους για υπηρεσιες (υγεια, παιδεια, μεταφορες κλπ) ενω καποιοι επιχειρηματιες, συνηθως πληρωνουν ακριβα υπηρεσιες που σχετιζονται με την δουλεια τους, σε διεφθαρμενους δημοσιους υπαλληλους και υφιστανται-δικαιως ή αδικως -και ολο το δυσλειτουργικο γραφειοκρατικο συστημα.
Κατοπιν αυτων, ουδεμια υποχρεωση αισθανονται για φορολογικη ειλικρεινια, αντιθετως θεωρουν ΄νομιμη αυτοαμυνα’ τη συστηματικη φοροδιαφυγη.
Επισης οι υψηλοι φ.σ αδικουν καταφορα τους ελαχιστους ειλικρεινεις υψηλοεισοδηματιες, οι οποιοι καλουνται να πληρωσουν και για την φοροδιαφευγουσα πλειοψηφια.
ΟΙ ΥΨΗΛΟΙ Φ.Σ. ΕΙΝΑΙ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ και τελικα το μονο που μπορουν να πετυχουν ειναι να παρουν περισσοτερα απο λιγοτερους, δηλ. μετρο αδικο και ειπρακτικα αναποτελεσματικο, ενω η κατασταση απαιτει σε μονιμη βαση, λιγοτερα αλλα απο πολυ περισσοτερους, δηλ ΜΑΖΕΨΤΕ ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ που δεν ειμαι σιγουρος αν συνειδητοποιειτε την εκταση της ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΤΕ ΤΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗ ΓΡΦΕΙΟΚΡΑΤΕΙΑ στο δημοσιο τομεα. (περισσοτερα για αυτα στα σχολια μου στις μεθοδους)
Δεν εχω καποια αντιρρηση στα κλιμακια και στους συντελεστες φορων οπως και ποτε δεν ειχα.
Το προβλημα ειναι γιατι επι δεκαετιες ανεχονται οι κυβερνητες και οι υπευθυνοι για τα φορολογικα εσοδα αυτην την εξωφθαλμη φοροδιαφυγη που συμβαινει στους περισσοτερους κλαδους.
Απαιτειται βουληση, επανδρωση των ομαδων ελεγχων με τα απαραιτητα σε αριθμο και εξειδικευση ατομα με υψηλα μπονους επι των εισπρακτεων φορων, εξαντλητικες ποινες σε οσους υποπιπτουν σε παραβαση καθηκοντος και φορολογικη «ασυλια» σε οσους πολιτες αποκαλυπτουν παρομοια περιστατικα, αλλα και κινητρα σε πολιτες να αποκαλυπτουν στις αρχες περιπτωσεις φοροδιαφυγης.
Αν ο φοροφυγας φοβαται οτι μπορει να τον καταδωσει οποιοσδηποτε στις αρχες, οτι θα υπαρχουν ατομα στις υπηρεσιες να τον ελεγξουν αποτελεσματικα και οτι δεν μπορει να ξεφυγει απο τον ελεγχο και το νομο -γιατι κανεις ελεγχτης δεν θα ρισκαρει να συνδιαλλαγει μαζι του- θα πληρωσει για να εχει το κεφαλο του ησυχο.
ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ,
Μην ζητήσετε απόδειξης από συνταξιούχους με ετήσια σύνταξη κάτω τον 12000 euro.
Θα είναι ΝΤΡΟΠΗ!! 1)έχω σύνταξη 11000euro,.
Πληρώνω 580 euro ενοίκιο, κοινόχρηστα,πετρέλαιο, x12 =7000+1200 I.X+ I800 νερό,δεη, οτε,internet,+1000 metro,λόττο,10 φορες γήπεδο,=11000. Φαγητό μας φέρνουν τα παιδιά μας και είδη καθαριότητος. ΠΟΥ θα βρω αποδείξεις αφού supermarket,bar ταβέρνες θέατρα κομμωτήρια k.l.p then πάμε? Και ενώ then έχω λεφτά ούτε διά 1 φραντζόλα ψωμί μου λες θα πληρώσω φόρο αν then σου φέρω αποδείξεις 1000-2000 euro….ΑΙΣΧΟΣ!!! Έστω, αν είχα δικό μου σπίτι και είχα 4000 euro αποδείξεις,το κράτος then θα κέρδιζε τίποτε διότι τα super market κόβουν αποδείξεις,όμως εγώ πρέπει να γίνω λογιστής και το κράτος να πληρώνει να ελέγξει…= κέρδος 0. 2)Σας Τονίζω the, ότι αυτοί που έχουν εισόδημα πάνω από 25000 κάθε βδομάδα «χοdεβουν» 250 euro στο supermarket που κόβει αποδείξεις x 52 εβδομάδες= 13000!!! έτσι θα έχουν περίσσεμα και θα μου «πουλούν» τις επί πλέον αποδείξεις…. Επίσης θα ΦΟΥΝΤΩΣΕΙ η φοροδιαφυγή καθώς ο πελάτης η ο ασθενής θα εκβιάζει διά χαμηλότερες τιμές τον ιατρό αφού το κράτος πλέον τον ενθαρρύνει να μην ζητάει αποδείξεις!!! Ποιος εγκέφαλος,σύμβουλος σας παρέσυρε?? Σας συμβουλεύω:Φιλικά, a)από 12-25000 συντελεστές,10+15% b)από 60000+ 45% και πάνω από 150000, 50% διά 2 χρονια.εκτάκτως,
Kώστας
Για τον εντοπισμό ιδιοκτητών κατοικιών που τις νοικιάζουν αλλά αποκρύβουν παντελώς τα εισοδήματα του ενοικίου μπορεί να χρησιμοποιηθούν στοιχεία από την κατανάλωση ρεύματος, νερού και τη χρήση σταθερού τηλεφώνου στην συγκεκριμένη κατοικία.
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΗ ΝΥΦΗ (ΔΗΛΑΔΗ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ) ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ. ΚΟΨΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΟΓΚΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΤΗς ΕΡΤ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΜΠΟΫΣ
Κύριοι
Το πρώτο μου σχόλιο είναι γενικό. Το φορολογικό σύστημα της χώρας είναι επί δεκαετίες άδικο. Και είναι άαδικο έναντι των παραγωγικών επιχειρήσεων της χώρας. Αναπαράγεται κατα κόρον η αδικία ότι οι μισθωτοί και συνταξιούχοι είναι τα υποχύγισ της φορολογίας. Στην πραγματικότητα το φορολογικό σύστημα αποτρέπει την επιχειερηματικότητα, την νόμική οικονομική δραστηριότητα, και λειτουργεί ως γενεσιουργός αιτία της διαφθοράς. Διαφθοράς η οποία διαχέεται σε όλα τα κοινωνικά στρώματα και σε όλα τα επαγγέλματα.
για τα ατομικά εισοδήμστα προτείνω ωσ ανώτατη κλίματα το 35%. Είσοδήματα τα οποία επενδύονται σε μακροχρόνιες παραγωγικές δραστηριότηρες τουλάχιστον για πέντε έτηθα πρέπει να απαλλάσσονται φορολογίας. Οι αποδείξεις θα πρέπει να λαμβάνονται ως έξοδα καθ’ ολοκληρίαν. Τα οικογενειακά εισοδήματα θα πρέπει να φορολογούνται με στόχο την προστασία του θεσμού της οιοκογένειας.
Σχετικά με την αξιοποίηση της απόδειξης καταβολής των τελών κυκλοφορίας οχήματος του έτους 2010,
αν οι ασυνεπείς που τα κατέβαλαν εκπρόθεσμα μετά την 31-12-2009, δηλαδή το χρονικό διάστημα από 1-1-2010 έως 15-1-2010, την περιλάβουν στις δαπάνες του έτους 2010,
πολύ περισσότερο θα πρέπει τη δαπάνη αυτή να την περιλάβουν στις δαπάνες έτους 2010 οι συνεπείς φορολογούμενοι, που κατέβαλαν τα τέλη κυκλοφορίας του έτους 2010, εμπρόθεσμα, εντός του 2009.
Το μέτρο είναι σωστό, όμως η φορολογική κλίμακα θα πρέπει να αποκτίσει μεγαλύτερη προοδευτικότητα και όχι μόνο τέσσερις κατηγορίες εισοδημάτων όπως τώρα, διότι είναι άδικο κάποιος που υπερβαίνει για 500-1000 ευρώ μια εισοδηματική κλίμακα να αυξάνεται ο φόρος του 15% ή και 20%.
Η φορολόγηση πρέπει να γίνεται ανάλογα με την αξία των κινητών και ακινήτων και όχι με άλλα χαρακτηριστικά.
π.χ.
1. σκάφη λογίζονται ως τεκμήριο όταν είναι πάνω από 10 μέτρα. Για δείτε πόσοι γιατροί έχουν σκάφη 9,5 μέτρα αξίας 150000 ευρώ και άνω όταν δηλώνουν 20 η 30 η 40 χιλιάδες ευρώ ετησίως?
2. αυτοκίνητα 1800 κυβικών πληρώνουν τέλη αναάλογα μρε τον κυβισμό και όχι ανάλογα με την αξία τους δηλ το skoda 1800 έχει την ίδια αξία με το mercedes 1800?
3. Πρώτη κατοικία 150 τμ – αφορολόγητη? – στην Κοκινιά και στο Κολωνάκι η στη Μύκονο έχουν την ίδια αξία?
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΑΞΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ.
Σας ευχαριστώ πολύ.
1. Να διατηρηθούν τα αφορολόγητα όρια ως έχουν. Σε καμία περίπτωση να μην γίνουν δυσμενέστερα. Τότε πως θα μπορείτε να μιλάτε για τους μη προνομιούχους, στους οποίους στηριχήκατε για να γίνετε κυβέρνηση.
2. Ο φορολογικός συντελεστής 25% του κλιμακίου των 18000€ να γίνει άμεσα 15%. Αυτό θα βοηθήσει τους μη προνομιούχους.
3.Να διατηρηθεί οπωσδήποτε το αφορολόγητο για τους τρίτεκνους και πολύτεκνους καθώς και για τις ατομικές επιχειρήσεις σε οικισμούς κάτω των 1000 κατοίκων. Οι λόγοι είναι ευνόητοι.
Θα πρότεινα την μείωση του συντελεστή φορολόγησης σε φυσικά πρόσωπα με ειδόδημα έως 20.000 € κατά 10% ανα κατηγορία αλλά και την αντίστοιχη αύξηση σε φυσικά πρόσωπα με εισόδημα άνω των 45.000 €.Ευχαριστώ
Eίμαι Αξκός και υπηρετώ στο Μιλάνο Ιταλίας για 3 έτη. Το Στρατηγείο που υπηρετώ συμμετέχει σε αποστολές εκτός Ιταλίας. Τον τελευταίο χρόνο υπηρέτησα από το Στρατηγείο αυτό στο Αφγανιστάν για 7 μήνες, εκτελώντας αποστολές του ΝΑΤΟ σε όλη τη χώρα, με κίνδυνο ζωής.
Προκειμένου να ανταπεξέλθω στις αυξημένες απαιτήσεις διαβίωσης της οικογενείας μου (4μελής) στο Μιλάνο, λαμβάνω αποζημίωση εξωτερικού που δεν φορολογείται (μέχρι πρότινος φορολογούνταν αυτοτελώς με συντλεστή 15 τοις εκατό). Εφόσον η αποζημίωση μου αυτή προστεθεί στο συνολικό εισόδημα και κατόπιν φορολογηθώ με την κλίμακα, η αποζημίωση αυτή θα εξανεμιστεί. Οι συνθήκες εδώ είναι δύσκολες και είμαστα μακριά από την πατρίδα.
Προτείνω αυτό το είσοδημα το οποίο έχω από την αποζημίωση εξωτερικού να μην προστείθεται στο συνολικό εισόδημα και να μην φορολογηθεί. Επιπλέον, τι θα γίνει με την συλλογή αποδείξεων για εμένα που υπηρετώ στο εξωτερικό?
Περαιτέρω, όταν ήμουν στο Αφγανιστάν διαπίστωσα ότι άλλα έθνη δεν φορολογούν το στρατιωτικό τους προσωπικό για το εισόδημα που αποκτούν από την υπηρεσία τους συνολικά για όσο χρόνο βρίσκονται στην εμπόλεμη ζώνη. Προτείνω όπως, το ίδιο ισχύσει και για τους Έλληνες στρατιωτικούς καθόσον σε επικύνδυνες αποστολές εκτός Ελλάδας, διακυνδυνεύουν την ζωή τους επ ωφελεία το γενικού συνόλου.
Ευχαριστώ.
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ.ΓΝΩΣΤΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΟΥ ΟΤΑΝ ΠΙΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΒΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΙΜΩΡΙΘΗΚΕ ΜΕ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΗΤΑΝ ΑΠΕΙΡΟΕΛΑΧΙΣΤΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΛΥΤΩΣΕ ΜΗ ΚΟΒΩΝΤΑΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ.ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ Η ΤΙΜΩΡΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΣΤΗΡΟΤΑΤΗ.ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΑΣΤΕΙ Ο ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΛΕΓΧΟΙ.ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ.ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥΣ ΞΕΡΟΥΝ .ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΞΕΡΕΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ?Ο ΛΑΟΣ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ.ΑΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΘΕΛΟΥΝ.ΑΥΣΤΗΡΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΚΑΙ ΑΥΣΤΗΡΟΤΑΤΕΣ ΠΟΙΝΕΣ.ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΔΕΝ ΤΟΛΜΑΣ ΝΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΕΙΣ ΓΙΑΤΙ Η ΤΙΜΩΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΣΤΗΡΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΑΛΛΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ.Ο ΑΠΛΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΘΑ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ ΤΟΝ ΑΠΑΤΕΩΝΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΙΝΔΙΝΕΥΕΙ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ΚΑΡΦΙ .ΠΡΕΠΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ.
Καταρχήν συγχαρητήρια για τη δημόσια διαβούλευση. Θέλω να πιστεύω ότι θα αξιοποιήσετε κάποιες από τις χιλιάδες απόψεις και προτάσεις που θα κατατεθούν.
Η δική μου ένσταση έχει σχέση με την ύπαρξη φορολογικών κλιμακίων για τα φυσικά πρόσωπα. Και πριν ξεσηκωθούν πολλοί, ας με πείσει κάποιος γιατί είναι δίκαιο ένα φορολογικό σύστημα όταν: ένας που δηλώνει π.χ. 1.000 ΕΥΡΩ εισόδημα πληρώνει π.χ. 100 ΕΥΡΩ φόρο, ενώ ένας που δηλώνει δεκαπλάσιο εισόδημα και λογικά θα πρέπει να πληρώνει δεκαπλάσιο φόρο (αναλογικά και δίκαια) αυτό δεν συμβαίνει και υποχρεώνεται να πληρώσει φόρο όχι ανάλογα με το εισόδημά του αλλά πολλαπλάσιο.
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τη λογική στους αυξανόμενους με το εισόδημα φορολογικούς συντελεστές;
Εδώ το κράτος είναι σα να σου λέει δύο πράγματα: ή μην προσπαθείς να αυξήσεις το εισόδημά σου γιατί θα σου πλάρω πολλαπλάσιο φόρο και στο τέλος θα γίνουμε ουσιαστικά συνεταίροι (!!), ή προσπάθησε να αποκρύψεις το εισόδημά σου.
Η μόνη λογική στους αυξανόμενους συντελεστές είναι ότι το κράτος θεωρεί δεδομένη τη φοροδιαφυγή και ίσως για το λόγο αυτό βάζει πολλαπλάσιο φόρο σε υψηλότερα εισοδήματα. Όμως δεν μπορεί να θεωρεί εκ προοιμίου όλους τους ελευθεροεπαγγελματίες φοροφυγάδες γιατί τότε τους παραπέμπει στις δύο πιο πάνω επιλογές.
Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και τα οικονομικά της προσφοράς, όπου αυξανομένου του εισοδήματος μειώνονται οι φορολογικοί συντελεστές και λειτουργούν έτσι ως κίνητρο για μεγαλύτερη παραγωγικότητα, μεγαλύτερο εισόδημα που θα δηλώνεται και το κράτος να βγαίνει τελικά ωφελημένο.
Η πρότασή μου: για τους ελεύθερους επαγγελματίες – φυσικά πρόσωπα (όχι εταιρίες) ένας ενιαίος συντελεστής για όλα τα εισοδήματα, ίδιος με αυτόν όλων των φυσικών προσώπων, π.χ. 10, 15 ή 20 %.
Από εκεί και έπειτα αυστηρή πάταξη της φοροδιαφυγής για την οποία πλέον δεν θα υπάρχει καμία δικαιολογία και ηθική.
Όταν όμως το κράτος σε κλέβει και σε θεωρεί εκ προοιμίου φοροφυγά, τότε σε προτρέπει ουσιαστικά να το κάνεις ή να μειώσεις την παραγωγικότητά σου, και τελικά βγαίνει ζημιωμένο.
Ειλικρινά θα ήθελα να ακούσω ένα αντίλογο με επιχειρήματα στις απόψεις που έθεσα και στις παραπάνω προτάσεις.
Επειδή πολλά έχουν γραφτεί για να γίνει φορολόγηση του οικογενειακού και όχι του ατομικού εισοδήματος που ισχύει εδώ και δεκαετίες, θεωρώ ότι είναι άδιανόητο και άκρως άδικο η φορολόγηση του εισοδήματος φυσικών προσώπων να γίνει σε οικογενειακή βάση. Κάτι τέτοιο θα πλήξει καίρια το θεσμό της οικογένειας και αποτελεί αντικίνητρο στο να εργάζεται και η γυναίκα και να συνάπτονται νέοι γάμοι.
΄Οσον αφορά τις περιπτώσεις που εργάζεται μόνο ένας σύζυγος, το δίκαιο θα ήταν να θεσπισθούν σημαντικές φοροελαφρύνσεις του υπόχρεου συζύγου, ανάλογα με τα μέλη της οικογένειάς του που δεν εργάζονται.
1.
ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ . ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΔΥΣΚΟΛΟ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ.
ΑΝ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΕΞΗΣ
ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΔΙΝΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΠΟΝΤΩΝ ΟΠΩΣ Π.Χ Ο ΒΑΣΛΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΠΕΡΑΝΕ ΤΑ ΠΟΣΑ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ .
ΜΕΣΩ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΜΙΑ «ΣΟΥΜΑ» ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΜΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΠΕΛΑΤΗ. ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΔΕΝ ΕΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ ΤΟ ΟΝ ΛΙΝΕ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΒΓΕΙ ΜΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΡΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΦΟΡΙΕΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΧΕΙ Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΨΩΝΙΖΕΙ ΘΑ ΤΗΝ ΠΕΡΝΑΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΕΜΠΟΡΟΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΑΣΧΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΛΗΡΩΜΗΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΤΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΜΟΝΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ.
2.
ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΕΝΑ 30 % Η 40% ΝΑΙ ΑΛΛΑ ΟΛΟ ΤΟ ΠΟΣΟ????
ΝΟΜΙΖΩ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΔΙΚΙΕΣ. ΑΦΟΥ Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ «ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ» ΚΙ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΖΑΒΟΛΙΕΣ…ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ.
Καλησπέρα σας και Καλή Χρονιά.!!
Γνώμη μου είναι να παραμείνει ως έχει το αφορολόγητο των φυσικών προσώπων. Υπάρχουν άλλοι τρόποι να αναγκαστούν οι επιτηδευματίες να εκδώσουν αποδείξεις. Θα πρέπει να βρεθεί κάποιος τρόπος φύλαξης των παραστατικών της φορολογικής δήλωσης, αλλιώς δεν πρόκειται να αυξηθεί ο αροθμός ηλεκτρονικής τους υποβολής. Όσο για τα σχόλια των παραπάνω για σκανάρισμα αποδείξεων και λοιπά σχετικά, αυτά μόνο για ανέκδοτο μου φαντάζει, τη στιγμή που υπάρχει ΠΟΛ. στο συρτάρι για υποχρεωτική υποβολή των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ Β’ κατηγορίας μέσω taxisnet και ακόμη παραμένει απενεργοποιημένη.
Παπαδημητρίου Γιώργος
Φοροτεχνικός.
Η πάταξη της φοροδιαφυγής είναι το μεγάλο πρόβλημα. Οι αποδείξεις δεν θα λύσουν το πρόβλημα γιατί θα την πληρώσουν αυτοί που πληρώνουν. Τουλάχιστον να είναι αποδεκτές αποδείξεις από πηγές που φανερά κλέβουν. Γιατί να μην μπει ένα πλαφόν ανά επιχείρηση π.χ. ο φούρνος της γειτονιάς, το κουρείο να πληρώνει 1000 ευρώ τουλάχιστον το μήνα Φ.Π.Α. με βάση τις αποδείξεις που πρέπει να κόβει; Αν διαφωνεί να μπει σε επιτήρηση και αν συλληφθεί να φοροδιαφεύγει θα κλείνει η επιχείρηση του στο πρώτο παράπτωμα, ΓΙΑ ΜΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑ να μπαίνει σήμανση κλειστό λόγω φοροδιαφυγής και θα πληρώνει για ένα χρόνο 1200 ευρώ το μήνα. Αν είναι υπότροπος να κλείνει η επιχείρηση για ένα μήνα και να πληρώνει 1500 ευρώ το μήνα κ.λ.π. Στην Τρίτη παράβαση δεν θα ανοίγει η επιχείρηση αν δεν προεξοφλήσει με 2000χ12=24000 ευρώ τις υποχρεώσεις του. Όσοι αποδέχονται τον διακανονισμό να υπάρχει στην πρώτη παράβαση σύσταση ενώ σε υποτροπή να ακολουθούν οι συνέπειες. Στον Έλληνα το να δώσει 2 Ευρώ τα μετρά σαν 700 δρχ. στο να πάρει δυο ευρώ τα μετρά σαν 2 δρχ. Είναι απαράδεκτο να κλέβει το Φ.Π.Α. του καταναλωτή που τον δίνει για τη περίθαλψη του , την υγεία, την παιδεία ,τη σύνταξη την ανάπτυξη. Αυτοί που κλέβουν το Φ.Π.Α. αν ψάξετε κάνουν και ιδιωτικές ασφαλίσεις και ότι πάρουν απ το κράτος . Έτσι πρέπει να γίνει για ταβέρνες, εστιατόρια, πιτσαρίες κ.α. Να γίνει συνείδηση στον κάθε επαγγελματία ότι κανείς δεν ανέχεται να κλέβει τον Φ.Π.Α. από τα τραγελαφικά φαινόμενα της εποχής είναι ότι ο παραγωγός στις λαϊκές πουλά όσο ο μανάβης. Από ποιον προμηθεύεται τα προϊόντα του ο μανάβης και πόσο;Από ποιόν αποζημιώνεται ο παραγωγός στις θεομηνίες; Από τον μανάβη ή τον μεσάζοντα που πουλά τζάμπα τα προϊόντα του ή από τον καταναλωτή που τα αγοράζει πανάκριβα; Αποζημιώνεται από τους φόρους του έντιμου φορολογούμενου που είναι ο καταναλωτής μισθωτός, συνταξιούχος, έντιμος μικροεισοδηματίας. Δεν ξέρω γιατί οι παραγωγοί και οι μικροπωλητές των λαϊκών αγορών και των παραγκών που γεμίζουν την Ελλάδα αρνούνται να βάλουν ταμειακές μηχανές ;Αφού τα εισοδήματα τους είναι ασήμαντα τι φοβούνται ;Θα ανταποδίδουν Φ.Π.Α. ;Αυτός είναι του καταναλωτή. Οι ταμειακές μηχανές είναι τόσο σύγχρονες που θα του βγάζουν τι πρέπει να πληρώνει όποτε θέλει. Όποιος δεν θέλει να βάλει ταμειακή δεν θα έχει δικαίωμα ούτε επιδότησης, ούτε αποζημίωσης σε καταστροφές από θεομηνίες, πυρκαγιές κ.α.
Μην προσπαθούν κάποιοι καλοθελητές να κατοχυρωθούν στις υποσχέσεις της κυβέρνησης για να δικαιολογήσουν κλέφτες και απατεώνες. Διαμορφώσαν που διαμόρφωσαν τιμές ανεξέλεγκτες έ όχι να κλέβουν επί πλέον και 19%!.έλεος πια!.
Υπάρχει ένα πρόβλημα με τους μηχανικούς καθαρά μελετητές-επιβλέποντες ιδιαίτερα στην επαρχία όπου για να εκδοθεί μια άδεια κατατίθενται οι αμοιβές και προκαταβάλλεται φόρος 10% επί της αμοιβής .Έτσι ο μηχανικός δηλώνει το εισόδημα του αλλά στην επαρχία το 99% των μηχανικών κάνει σιωπηρή έκπτωση και επιστρέφει το 25-30% στον ιδιώτη αλλιώς το έκλεισε το μαγαζί .Έτσι φορολογείται για εισόδημα μεγαλύτερο. Δεν κλέβει. Για κατασκευαστές ,εργολάβους μηχανικούς αλλάζουν τα πράγματα.
Αν δεν πιαστούν οι δικηγόροι,γιατροί,αθλητές,ηλεκτρολόγοι,υδραυλικοί,ταξί,bar-καφετέριες,εστιατόρεια, και γενικά οι ελεύθεροι επαγγελματίες – ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ ΜΟΥ…Ένα 10% απο όλους αυτούς ΑΝ ΗΘΕΛΑΝ να πιάσουν θα κάλυπτε σχεδόν όλο το έλλειμα μας…αλλά είπαμε ΑΝ ΗΘΕΛΑΝ !!! Το μαύρο χρήμα εύκολα το βρίσκεις…ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΘΕΛΕΙΣ !!!
Αν διαβασει καποιος πολλά απο όσα γραφτηκαν εδω μέσα, θα διαπιστώσει την αίσθηση της ΄΄καυτής πατάτας΄΄ ότι δηλαδή : οι μεν δημόσιοι Υπαλληλοι θέλουν το φίδι απ τη τρύπα να το βγάλουν οι ελευθεροι επαγγελματίες, κι αυτοί με τη σειρά τους επειδή σε συνθήκες πίεσης ,αισθάνονται ότι είναι ήρωες,…θέλουν το αντίστροφο…
Συμπέρασμα: προσοχή στα όποια μέτρα , για να μην διαταραχτεί ο κοινωνικός ιστός, να μην έχουμε φαινόμενα διχασμού στην ελληνική κοινωνία..
Προσωπική μου άποψη είναι, ότι τουλάχιστον , για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο τομέα εγγυάται κάποιος…για τους υπόλοιπους κανείς..οπότε ιδιαίτερη μέριμνα για επαγγελματίες και εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα…εκεί απαιτείται στήριξη.
Ευχαριστώ για την τιμή.
Περιπτώσεις όπως αυτές του Δημήτρη Α. (5 Ιαν 2010 ώρα 13:05) δείχνουν τα προφανή και εύλογα αδιέξοδα που οδηγούν αποφάσεις ελληνικού τύπου (πάρε περισσότερα από όποιους μπορείς όπως μισθωτοί ιδιωτικού τομέα και τα ακίνητα που κάποιοι επιμένουν να δηλώνουν και να φορολογούνται όταν υπουργοί στήνουν υπεράκτιες για τα «παιδιά τους») για να περνούν καλά οι διορισμένοι (που ζητούν και αυξήσεις 8% αφού άλλοι θα τις πληρώσουν). Όταν θα ενταθεί η μαζική μετανάστευση ανθρώπων και κεφαλαίου τότε να δούμε τι θα μείνει να φορολογείτε.
Κατά τα άλλα ευτυχώς που υπάρχουν και ευρωπαϊκοί θεσμοί στους οποίους εφόσον ανακοινωθούν εμφανώς αντισυνταγματικά μέτρα όπως αυτά που έχουν ήδη θιγεί ή όπως αυτά που διαρρέουν οι «ειδικοί» της κυβέρνησης περί ΦΜΑΠ, μπορούμε να προσφύγουμε και τότε θα δούμε τι θα μείνει στο κράτος να λάβει, με τη λογική που το χαρακτηρίζει.
Κύριοι, οι ευρωπαίοι μας έδειξαν το δρόμο: περικοπή δαπανών που αφορούν τους βολεμένους. Εμείς ούτε είδαμε τίποτα από το δημόσιο ενώ συνέχεια πληρώνουμε για να ακούμε για «κεκτημένα» και «δικαιώματα». Τα δικά μας κεκτημένα και δικαιώματα που είναι; Την όποια νόμιμη περιουσία δημιουργεί ο καθένας με τον κόπο του και τις ατελείωτες ώρες δουλειάς του η οποία φορολογείται κανονικά μέσω κλίμακας με ποιο δικαίωμα επιχειρείτε να λεηλατήσετε περαιτέρω; Μαζί την φτιάξαμε; Μας δανείσατε δανεικά κι αγύριστα και δεν το ξέρουμε; Μας διορίσατε πουθενά διοικητές με bonus και stock options ή μας δώσατε δωρεάν αυτοκίνητα; Μας εξασφαλίζετε σύνταξη με 5 ως 8 έτη «εργασίας» όπως οι βουλευτές;
Αν θέλετε να καλοπιάνετε τους κομματικούς στρατούς των βολεμένων, δημεύστε την περιουσία των βουλευτών και διαθέστε την για να τους πληρώνετε, είναι βέβαιο ότι θα φτάνει και θα περισσεύει. Καμία ανοχή σε περαιτέρω επιβαρύνσεις, όταν ήδη πληρώνουμε ετήσιους φόρους πάνω από όσα πληρώνει μια μικρομεσαία επιχείρηση και λαμβάνουμε το απόλυτο τίποτα. Αν στο δημόσιο εργάζονται 4 φορές περισσότεροι από όσο χρειάζεται και δανείζεστε για να τους πληρώνετε για να απεργούν και να διαμαρτύρονται μονίμως ότι θέλουν κι άλλα, δεν είναι πρόβλημα των υπολοίπων να λύσουμε ούτε εμείς το προκαλέσαμε. Σταματήστε λοιπόν να διαλύετε ότι παραγωγικό γιατί οδηγείτε τη χώρα στο γκρεμό. Ξεκινήστε από το να φέρετε την ισότητα και τη δικαιοσύνη μεταξύ των φορολογουμένων καταργώντας πρωτίστως όποια επιβάρυνση είναι πρόσθετη στη φορολόγηση μέσω κλίμακας (π.χ. πρόσθετους φόρους μισθωμάτων, χαρτόσημα, προκαταβολές !! επόμενου έτους για φυσικά πρόσωπα) γιατί είναι αντισυνταγματικά. Επιτέλους απαιτούμε δικαιοσύνη για όλους και όχι κοροϊδία.
Να καταργηθεί η φορολογία στο σύνολο της ,να μπούν κόκκινα φωτάκια στα υπουργεία και τέλος να αυτοπυρποληθούμε όλοι μαζί και τα 11000000 μαζί με τα άλλα 4500000 οικονομικλων μεταναστών που βρίσκονται στη χώρα μας.
Είμαι νέος, ελεύθερος επαγγελματίας με το λεγόμενο μπλοκάκι, και παρέχω υπηρεσίες. Εργάζομαι σε 2 εργοδότες και τα μικτά έσοδά μου ανά έτος δεν υπερβαίνουν τις 15.000.
Δεν είμαι από τους ελεύθερους επαγγελματίες που φοροδιαφεύγουν, αλλά θα κληθώ κι εγώ να μαζέψω αποδείξεις ύψους 10.500 ευρώ για να διατηρήσω αυτό το αφορολόγητο. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ξοδεύω 875 ευρώ το μήνα, πολυτέλεια που δεν διαθέτω καθώς δεν έχω ούτε τα πάγια έξοδα ούτε τα έσοδα άλλων ελ. επαγγελματιών (ιδιοκτήτες μπαρ, εστιατορίων, κλπ.)
Αν ισχύσει αυτό το μέτρο, θα φορολογηθώ από τις 4000-5000 ευρώ (τόσα υπολογίζω να είναι τα ετήσια έξοδά μου). Δηλαδή επιστρέφουμε μοιραία στην ιδέα που είχε το 2008 ο κ. Αλογοσκούφης: να φορολογήσει όλους τους ελ. επαγγελματίες από το πρώτο ευρώ. Ένα μέτρο άδικο για πολλούς ελεύθερους επαγγελματίες που, αφενός είναι σωστοί ως προς τις υποχρεώσεις τους στο κράτος, και αφετέρου το εισόδημά τους δεν επαρκεί για να καλυφθεί το υπέρογκο αυτό ποσό σε δαπάνες.
Θα πρότεινα να μειωθεί στο μισό το ποσό (5250 ευρώ), όπως ισχύει για τους μισθωτούς, ώστε να μην αδικηθεί ένα μεγάλο μέρος των νέων που αναγκάζονται να δηλωνουν ελ. επαγγελματίες και να εργάζονται με μπλοκάκι ώστε να βρουν δουλειά.
Ευχαριστώ κι ελπίζω να τεθεί υπόψη το θέμα αυτό.
Να μην φορολογούνται τα έξοδα των φυσικών προσώπων.
Καλή σας μέρα,
Πιστεύω πως ιδιαίτερα όσον αφορά τους ελέυθερους επαγγελματίες ένας εκ των οποίων είμαι και εγώ θα πρέπει να φορολογούμαστε όπως οι εταιρείες. Δηλαδή, από τη στιγμή που δεν μου καλύπτει σαν μηχανικό ιδιαίτερα έξοδα ας μου βάλει ένα εννιαίο ποσοστό της τάξεως του 15% στα καθαρά έσοδα έτσι ώστε να γνωρίζω εκ των προτέρω πως να κοστολογίσω τις υπηρεσίες που προσφέρω. Δεν μπορώ να αλλάζω την αμοίβη ανάλογα με τον τζίρο που θα κάνω γιατί παρόλα αυτά η δουλειά μου είναι η ίδια.
Ο ίδιος κόπος θα φορολογείται διαφορετικά ανάλογα με τον τζίρο. Δεν είμαι συνέταιρος με το κράτος αλλά θέλω να συνεισφέρω δίκαια.
Επίσης, καλό θα ήταν να θεσπισθούν και κλίμακες όσον αφορά τις ποινές για φορολογικές παραβάσεις έτσι ώστε να μην είμαστε όλοι οι πολίτες έρμαια του κάθε εφοριακού. Όπως γνωρίζουμε τίμημα για το οτιδήποτε έτσι θα πρέπει να γνωρίζουμε τι πρέπει να πληρώσουμε εφόσον υποπέσουμε σε κάποια παράβαση.
Είμαι διατεθιμένος να πληρώσω μέχρι εκεί που μπορώ γιατί σίγουρα έχω και εγώ μερίδιο ευθύνης για την κατάντια της χώρας μας.
Σκεφτείτε σοβαρά, χρειάζεται συμμετοχή όλων μας αλλά και αξιοκρατία αλλιώς δεν πρόκειται να υπάρξει λύση.
Ευχαριστώ
ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕ ΔΙΚΑΙΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ,ΜΑΛΛΟΝ ΤΟ ΞΕΧΑΣΑΤΕ.ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΙΣΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ,ΟΥΤΕ ΟΙ ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ,ΒΕΝΖΙΝΑΔΕΣ,ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ,ΚΕΝΤΡΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ,ΓΙΑΤΡΟΙ,ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ.ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΙΕΖΕΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.(ΔΕΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ)
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΟΥΣΙΑ ΑΝ ΔΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ(4000-8000)ΠΛΗΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ-ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΜΗ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΩΝ ΜΙΣΘΩΤΩΝ.
ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΟΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ .ΙΔΙΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
Ανήκω μεταξύ των κορόιδων «προνομιούχων» μισθωτών του ιδιωτικού τομέα που δουλεύουν 12 ώρες την μέρα, δηλώνουν όλα τα εισοδήματά τους μέχρι το τελευταίο λεπτό και φορολογούνται με 40%. Πέρσι πλήρωσα γύρω στα 20.000 σε φόρους και 10.000 σε ασφαλιστικές εισφορές. Ο εργοδότης μου έδωσε άλλα 20.000 σε ασφαλιστικές εισφορές.
Με άλλα λόγια η προσωπική μου εργασία ταίσε την μαύρη τρύπα της Ελλάδας με 50.000. Για κάθε 500 ευρώ που μπαίνουν καθαρά στην τσέπη μου ο εργοδότης πληρώνει 1000.
(Παρεπιπτόντως, με τις υπηρεσίες που παρέχει το ΙΚΑ, φοβόμαστε να αρρωστήσουμε, ενώ το γεγονός ότι πληρώνω αστρονομικές εισφορές είναι άσχετο με την σύνταξη που θα πάρω, γιατί ως γνωστών μετράμε μόνο τα ένσημα είτε πληρώνει εισφορές 100 ευρώ είτε 1000.)
Τώρα σε αντιστοιχία, μισή άδεια ταξί κερδίζει γύρω στα 30.000 καθαρά και φορολογεί τον ιδιοκτήτη της τεκμαρτά με 600 ευρώ (2%).
Το κράτος λοιπόν για λόγους φορολογικής δικαιοσύνης θέλει να μου αυξήσει και πάλι τον φορολογικό συντελεστή.
Είναι δίκαιο εγώ να φορολογούμε με 50% και ο ταξιτσής με %2.
ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;
Εφόσον κανείς δεν φαίνεται να εκτιμά τα 50.000 ευρώ που προσφέρω στο «φιλόξενο» Ελληνικό Κράτος και στον συμπαθή Δημόσιο Τομέα, έχω αρχίσει τις διαδικασίες να μεταναστεύσω σε κάποια πολιτισμένη χώρα που (α) θα σέβεται τον κόπο μου (β) τα χρήματά μου θα πιάνουν τόπο και θα αντιστοιχούν σε πραγματικές υπηρεσίες (γ) τα παιδιά μου θα πάνε σε ένα αξιοπρεπές σχολείο (δ) οι γιατροί δεν θα παίρνουν φακελάκια και (ε) η σύνταξη θα είναι ανάλογη των αποδοχών μου.
Καληνύχτα και Καλή Τύχη.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ.ΚΑΤΑΘΕΤΩ ΤΗΝ ΑΠΟΨΙΝ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΣ ΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ…
1. ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ 7500 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΜΑΙ.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΥΡΟΠΙΤΕΣ Η ΤΟΥΣ ΚΑΦΕΔΕΣ Η ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΜΜ ΚΑΙ ΤΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΩΝ ΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΙΚΡΟΕΞΟΔΑ. ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΠΕΡΑ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΑΥΤΟΥ Η ΚΑΠΙΟΥ ΑΝΑΛΟΓΟΥ ΠΟΣΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ…
2. ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΑΝΤΟΥ…
3. ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΣΗΣ(π.χ.ΑΥΤΟΚΟΛΗΤΕΣ,ΙΔΙΟ ΜΗΚΟΣ ΣΧΗΜΑ) ) ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΠΟΥ ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΛΟΓΙΣΤΗΣ (ΓΕΡΟΙ,ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΙ,ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ,ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ)ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΥΚΟΛΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΣΗΣ.
4. ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ(ΠΛΑΝΟΔΙΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ)
Κ Προεδρε την χωρα την εχετε πτωχευσει ολοι οσοι την διαχηριστηκατε τα τελευταια 20 κ ετη.
Αρχιστε απο πανω προς τα κατω να βαζεται φυλακη.Δεν υπαρχει αλλος τροπος αν θελετε να ξεχορισεται απο ολους τους αλλους διαχηριστες που περασανε απο την χωρα.
Αλλα για να εμπεδοσεται κ το αισθημα δηκαιοσηνης που επικαλεισθαι καθε φορα , γιατη κατανταει αηδεια .
Αναλογιστειται την ευθηνη που αναλαβατε απεναντη οχι σε κανενα αλλον αλλα στην πατριδα ΕΛΛΑΔΑ.
Κ πως θα σας γραψει η ιστορια .
με τημη
Ο καθένας στη διαβούλευση, λέει ότι τον συμφέρει και όχι ότι χρειάζεται αυτός ο τόπος.
Πάρτε άγρια μέτρα και επωμιστείτε όλο το πολιτικό κόστος γιατί αν κάνετε αυτά που λένε οι περισσότεροι εδώ μέσα θα πτωχεύσουμε μια ώρα γρηγορότερα.
Συμφωνώ απόλυτα στην ανάγκη αναθεώρησης του φορολογικού συστήματος από μηδενική βάση και κυρίως στην προσπάθεια απλούστευσης και διατήρησής του σε ένα βάθος χρόνου τουλάχιστον πενταετίας ώστε να διαμορφωθεί και ένα πλαίσιο σταθερότητας με αποφυγή αιφνιδιασμών προς τους φορολογούμενους. Το κλειδί πάντως είναι η διεύρυνση της φορολογητέας ύλης και όχι η διαρκής επιβάρυνση των αδυνάτων του συστήματος (μισθωτών και συνταξιούχων). Είναι πρόκληση να υπάρχουν μόνο 2000 Έλληνες με εισόδημα άνω των €200.000. Πού είναι οι υπόλοιποι;
Θα ήθελα να προσθέσω μια ακόμη διάσταση που είναι αυτή του οικογενειακού εισοδήματος στις περιπτώσεις οικογενειών με προστατευόμενα μέλη στις οποίες εργάζεται μόνο ο ένας σύζυγος. Η πρότασή μου είναι να εξετάζεται το αφορολόγητο όριο στο συνολικό οικογενειακό εισόδημα και όχι ατομικά στον κάθε σύζυγο. Το σημερινό σύστημα επιβαρύνει με περισσότερο φόρο τον ένα σύζυγο που ενδεχομένως να έχει υψηλές απολαβές (λ.χ. Α) αλλά να συντηρεί το σύνολο των εξόδων της οικογένειας σε σύγκριση με το συνολικό φόρο θα πλήρωναν οι δύο σύζυγοι εάν είχαν ο καθένας τις μισές απολαβές (λ.χ. Α/2).
Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Είτε γράψουμε είτε δεν γράψουμε τι πιστεύουμε στη διαβούλευση ,η κυβέρνηση θα κάνει αυτό που θέλει και που πρέπει διότι έχει πάρει νοπή εντολή από τον ελληνικό λαό.
Οποιαδήποτε απόκλιση είναι προϊόν συναλλαγής και διαπλοκής.
Το αφορολόγητο πρέπει να παραμείνει στίς 12000 χωρίς αποδείξεις και να ισχυέι γιά όλους (Μισθωτούς και ελευθερους επαγγελματίες).
Να ισχύσει γία όλους τους επαγγελματίες και για κάθε παροχή υπηρεσίας ο ΦΠΑ (γιατροί, δικηγόροι , ταξί κλπ επαγγέλματα που σήμερα δεν υπόκεινται στό καθεστώς του ΦΠΑ).
Τα φυσικά πρόσωπα που ζητούν και λαμβάνουν απόδείξεις από επαγγέλματα που συνήθως δεν εκδίδουν απόδείξεις (Ενδεικτικά αναφέρω : Γιατροί , δικηγόροι, κτηνίατροι,συνεργεία αυτοκινήτων κλπ)να εκπίπτουν από το εισόδημα τους (πέραν του αφορολογήτου ) ολόκληρο το ποσό του ΦΠΑ που κατέβαλαν (Μέ ή χωρίς ανώτατο πλαφόν έκπτωσης).
Οι σχετικές αποδείξεις (για την έκπτωση του ΦΠΑ) να υποβάλλονται στίς ΔΟΥ για έλεγχο , ακύρωση και διασταυρωση). Στήν ηλεκτρονική υποβολή της φορολογικής δήλωσης ,οι αποδείξεις (Υπολογίζω ότι θα έιναι μικρός ο αριθμός τους), μπορούν να υποβάλλονται σκαναρισμένες ,αφού προηγουμένως αναγραφεί επ΄αυτων το ονοματεπώνυμο και ο ΑΦΜ του φορολογουμένου ώστε να «ακυρώνονται» (Δηλ, να μην είναι δυνατή η χρήση τους από αλλό φορολογούμενο)
Όλοι πρέπει να έχουν ταμειακή μηχανή (Γιατί όχι και οι γιατροί οι δικηγόροι , οι υδραυλικοι, οι ηλεκτρολόγοι κλπ.) . Ολες οι ταμειακές μηχανές να είναι συνδεδεμένες με το ΥΠΟΙΚ.Εαν υπάρξει πολιτική βούληση τό σύστημα μπορεί να λειτουργήσει σέ λιγότερο από έξι μήνες αρκεί να τεθεί επικεφαλής ο ειδικός που θα συντονίσει και θα «τρξει» το πρόγραμμα σύνδεσης των ταμειακών μηχανών με το ΥΠΟΙΚ. (Εδώ οι τράπεζες με ένα απλό on line τερματικό διαχειρίζονται όλες τίς αγορές με πιστωτικές κάρτες , καταγράφουν πόντους ,τούς εξαργυρώνουν κλπ.)
Κύροι θα ήθελα να σας επισημάνω ότι όποιες αποφάσεις λάβετε για το αφορολόγητο, θα πρέπει να είναι ίδιες για όλες τις κατηγορίες φυσικών προσώπων, καθώς ότι άλλο θα είναι ξεκάθαρα αντισυνταγματικό καθώς θα θέτει υπό αίρεση τη βασική αρχή της ισότητας των πολιτών που ρητά προβλέπει το σύνταγμα της χώρας, αλλά και τα ανθρώπινα δικαιώματα σε επίπεδο ευρωπαϊκού δικαστηρίου τόσο στο θέμα αυτό, όσο και σε σχέση με το δικαίωμα στην περιουσία και την προστασία της. Επίσης αν σκέφτεστε να καθιερώσετε πρόσθετο αφορολόγητο βάση αποδείξεων, τότε όλες θα πρέπει να εκπίπτουν πλήρως, συμπεριλαμβανομένου ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, κοινοχρήστων, διατροφής, γυμναστηρίων, βενζίνας κτλ καθώς με όλα αυτά ζούμε και για όλα αυτά δαπανάμε χρήματα και ευνοήτως αν θέλετε να καταγράψετε την οικονομική μας δραστηριότητα θα πρέπει να τα συμπεριλάβετε κι όχι να ζητήσετε μόνο αμοιβές υδραυλικών, γιατρών, δικηγόρων, ηλεκτρολόγων, κομμωτηρίων, συνεργείων κ.ά. καθώς πως πόσες τέτοιες δαπάνες κάνετε εσείς μέσα σε ένα έτος; Πόσο δε μάλλον που για κάποιες μπορεί να μην προκύψει ανάγκη ετνός κάποιου έτους (δεν χαλάνε κάθε χρόνο τα υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, το αυτοκίνητο, ούτε απαραίτητα χρειαζόμαστε κάθε χρόνο γιατρό κτλ).
Σε σχέση με τη φορολόγηση, το πλεόν ορθό είναι μια κλίμακα φορολόγησης στην οποία θα εντάσσονται όλα τα εισοδήματα και θα φορολογούνται ομοειδώς (με εξαίρεση ίσως για το στρατιωτικό προσωπικό και τους πιλότους ΠΑ που καθημερινά ρισκάρουν τη ζωη τους για όλους μας), καταργώντας φόρους που δημιουργούν αντισυνταγματικές διακρίσεις ανάμεσα στα φυσικά πρόσωπα (πρόσθετος φόρος 3% στα μισθώματα, χαρτόσημο μισθώσεων, προκαταβολή φόρου (!!) επόμενης χρονιάς στα έσοδα από μισθώσεις).
Τέλος, επειδή αρκετοί από εμάς δεν έχουν την «τύχη» να έχουν βολευτεί στο δημόσιο, ενώ μπορεί να μην έχουν και σταθερή μισθωτή απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα, αφαιρέστε πλήρως από το φορολογητέο εισόδημα τις δαπάνες για ιδιωτικά προγράμματα υγείας και συνταξιοδότησης (αντίστοιχα με τους μισθωτούς όπου εκπίπτουν πλήρως οι δαπάνες ΙΚΑ από το φορολογητέο είσόδημά τους), καθώς δεν μπορεί να δημιουργείται αντισυνταγματική διάκριση στην ιατρική περίθαλψη και το συνταξιοδοτικό δικαίωμα μεταξύ των πολιτών, ειδικά όταν φορολογούμαστε αγρίως. Δηλαδή όταν πληρώνουμε φόρους, έκτακτες εισφορές, τέλη κυκλοφορίας και ότι άλλο σκεφτούν οι εκάστοτε σοφοί κυβερνώντες είμαστε καλοί και όταν μιλάμε για βασικά δικαιώματά μας περίθαλψης και σύνταξης σφυράτε αδιάφορα; για να μην αναφέρω ότι κάποιος που καλύπτεται από ιδιωτική ασφάλεια και κάνει χρήση των συμββλημένων γιατρών της και των νοσοκομείων δεν συνεισφέρει στη φοροδιαφυγή καθώς το όλο κύκλωμα δουλεύει εξ ορισμού του με αποδείξεις -δίχως φακελάκια και τυχερά- ώστε να υπάρχει έλεγχος από την εταιρία που καλύπτει τις δαπάνες. Άρα που κολλάμε στην υλοποίηση καθώς εξυπηρετείται και η βασική φιλοσοφία σας για πάταξη της φοροδιαφυγής;
Αν κάτι από όσα αναφέρω είναι παράλογο, παρακαλώ για τον αιτιολογημένο αντίλογο. Διαφορετικά ξεκινήστε άμεσα με αυτά που και ένα παιδί του δημοτικού αντιλαμβάνεται και αποδείξτε ότι όταν μιλάτε για δίκαιο και ισότητα των πολιτών, το εννοείτε κιόλας.