Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
Έως ποιο ποσό θα πρέπει να ισχύει το αφορολόγητο; Πως πρέπει να διαμορφωθεί η κλίμακα φορολόγησης;
Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
Έως ποιο ποσό θα πρέπει να ισχύει το αφορολόγητο; Πως πρέπει να διαμορφωθεί η κλίμακα φορολόγησης;
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριε Υπουργέ
1.Πρέπει οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων να φτάσουν τις εμπορικές.
Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα μεγαλύτερα φορολογικά έσοδα για το δημόσιο και έλεγχο του μαύρου χρήματος που καταβάλλεται στα συμβολαιογραφικά γραφεία από τον αγοραστή προς τον πωλητή.
Ειναι γνωστό οτι ακίνητα με αντκειμενική αξία πχ 150.000 πωλούνται εναντι διπλασίου η και τριπλασίου τιμήματος και τα χρήματα καταβάλλονται σε βαλίτσες η κατατίθενται σε λογαριασμούς τραπεζών του εξωτερικού.
2.Οσον αφορά στο φόρο κληρονομιάς και γονικής παροχής εκεί πρέπει να είστε πιο επιεικείς με τη μεταβίβαση της περιουσίας από γονιό σε παιδί, ορίζοντας υψηλό αφορολόγητο και διατηρώντας το συντελεστή 1%.
Για κληρονομιές όμως Β κατηγορίας σε ανήψια,ξαδέρφια κλπ εκεί πρέπει οι συντελεστές να είναι πράγματι υψηλοί διότι τα ακίνητα ουσιαστικά αλλάζουν περιβάλλον και περνάνε σε τρίτα πρόσωπα τα οποία πρέπει με κάποιο τρόπο να πληρώσουν για τα ακίνητα που περιήλθαν στην κατοχή τους άκοπα και χωρίς προσπάθεια.
3.Τα φορολογικά έσοδα που θα απωλεσθούν από την χαμηλή φορολόγηση της κληρονομιάς Α κατηγορίας και γονικών παροχών, θα ισοσκελισθούν και μάλιστα με πολλαπλασιαστικά με την εξίσωση των αντικειμενικών με τις εμπορικές τιμές των ακινήτων.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Γρηγ. Μπέρσος
Η κατάργηση του αφορολόγητου αποτελεί τεράστιο σκάνδαλο, που ισοδυναμεί με αύξηση των συντελεστών με πλάγιο τρόπο, για τους εξής λόγους:
Ένα ζευγάρι φέτος με 15.000 + 15.000 εισόδημα είναι αφορολόγητο έως τα 12.000 ή έως τα 10.500 αν είναι επαγγελματίες. Αν καταργηθεί το αφορολόγητο θα πρέπει να μαζέψει 12.000 + 12.000 ευρώ σε αποδείξεις, πράγμα ακατόρθωτο δεδομένου ότι εγώ με την γυναίκα μου φέτος μαζεύοντας μανιωδώς αποδείξεις φθάσαμε μετά βίας τις 13.000 ευρώ! Επομένως ο ένας από εμάς του χρόνου χάνει το αφορολόγητο. Επιπλέον με τις φετινές αποδείξεις θα έχουμε και έκπτωση 13.000 Χ 40% = 5.200 ευρώ.
Εκτός των παραπάνω ένα μεγάλο μέρος του οικογενειακού προυπολογισμού πηγαίνει στα πάγια έξοδα όπως: ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΘΕΡΜΑΝΣΗ, ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ, ΝΕΡΟ, ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, τα οποία προφανώς δεν έχει σκοπό ο κ. Παπακωνσταντίνου να τα υπολογίζει ως έξοδα. Επομένως ένας χαμηλόμισθος με εισόδημα έως 20.000 ευρώ θα πρέπει να αφήσει απλήρωτο το ΝΕΡΟ και το ΡΕΥΜΑ και να ξοδέψει τα λεφτά του σε περιττά έξοδα για να διατηρήσει το αφορολόγητο του κ. Παπακωνσταντίνου!!!
Συγχαρητήρια κ. Υπουργέ για το ξεζούμισμα των μικρο-μεσαίων που ετοιμάζεις.
Συγχαρητήρια και στους συμβούλους σου (πόσα πληρώνονται; 10-20.000 ευρώ το μήνα;) που σου προτείνουν τέτοια σκανδαλώδη τερτίπια για να κλέψετε τον φτωχό.
Το να καταπολεμήσεις τους επαγγελματίες, γιατρούς, δικηγόρους, συμβολαιογράφους που φοροδιαφεύγουν ούτε που σας περνάει από το μυαλό ε; Και μη μου πεις ότι είναι δύσκολο. Βάλε τις αποδείξεις των δικηγόρων να εκπίπτουν ολόκληρες από το εισόδημά μας (χωρίς ΦΠΑ) και τους έπιασες. Αλλά ξέχασα, η μισή βουλή είναι δικηγόροι!
Δηλαδή επειδή δεν μπορείτε να φορολογήσετε τους πεθαμένους, φορολογείτε τους ζωτανούς που θα τους κληρονομήσουν;
ΟΥΤΕ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΔΕΝ ΣΕΒΕΣΑΙ ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ;
Ο φόρος γονικής παροχής ΔΕΝ καταργήθηκε. ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ από τις υποχρεωτικές αμοιβές των συμβολαιογράφων και δικηγόρων (σαν ποσοστό επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου!!!!). Από αυτά τα ποσά παρακρατά φόρο το κράτος.
Άρα με την επαναφορά του φόρου γονικών παροχών θα πρέπει να καταργηθούν και οι υποχρεωτικές αμοιβές.
Είναι δυνατό π.χ. να υπολογίζεται ο φόρος με βάση την αντικειμενική αξία του ακινήτου αλλά τα συμβολαιογραφικά να καθορίζονται κατόπιν συμφωνίας των συναλλασομένων και όχι σαν ποσοστό επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.
Γιατί ο γονέας που δωρίζει ένα ακίνητο στο παιδί του να πρέπει να κάνει πλούσιους τους δικηγόρους και τους συμβολαιογράφους;
Ο τρόπος υπολογισμού των συμβολαιογραφικών με βάση τις αντικειμένικές αξίες είναι βλακώδης και προκλητικός. Δεν μπορεί το κράτος να καθορίζει υπέρογκα ποσά για εργασία μερικών ωρών.
ΒΠ
Πρίν 7 χρόνια όταν έφυγε από την ζωή ο πατέρας μου πληρώσαμε φόρο κληρονομιάς 55000 ευρώ για ένα διατηρητέο κτίριο,δόξα τον θεό που τα είχαμε καθώς θα μας πέταγε το κράτος έξω. Το διατηρητέο σπίτι ούτε να το γκρεμίσω μπορώ ούτε να το αξιοποιήσω και πληρώνω ένα σορό φόρους. Να καταργηθεί αν είναι ο ΦΜΑΠ και να μπεί ΕΤΑΚ αλλά με πολύ χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές,επίσης υψηλό αφορολόγητο,και δικαιότερος υπολογισμός αντικειμενικής αξίας ακινήτων που από οτι ξέρω βασίζεται με νόμο του 1982.
ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΑΣΕΙ ΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΣΠΙΤΙΑ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΥΟ ΓΕΝΕΕΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΑ ΜΙΣΑ ΣΠΙΤΙΑ ΣΕ ΑΞΙΑ ΠΙΣΩ. ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 500.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΩΣ 1.000.000 ΕΥΡΩ ΝΑ ΕΙΑΙ ΕΩΣ 4%. ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ 10%.
Παράδειγμα:
Έχω ένα ακίνητο αξίας 1.000.000 ευρώ στο Π.Ψυχικό σε ΑΕ που κατέχω το 100% της ΑΕ. Το μεταβιβάζω στο παιδί μου και πληρώνω φόρο με συντελεστή 1%. Έχω το ίδιο ακίνητο στο όνομα μου, το μεταβιβάζω και πληρώνω εώς 40%.
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ?
Να υπολογίζεται σε συνδυασμό με τα εισοδήματα του κληρονόμου.
Αν εγώ για παράδειγμα είμαι μισθωτή και έλαβα μία μεγάλη κληρονομιά,
να πληρώσω ένα ποσό ανάλογο με τις δυνατότητές μου και όχι ανάλογα
με την κληρονομιά.
Στη συνέχεια, αν πρόκειται για παραγωγική κληρονομιά, πχ διαμέρισμα το οποίο θα ενοικιάζω, τότε να φορολογούμαι επί του εισοδήματος ενοικίου.
Όχι όμως να φορολογούμαι με ποσά υπεράνω των δυνατοτήτων μου, επειδή ο πατέρα μου ή κάποιος συγγενής μου, μου άφησε μία μεγάλη κληρονομιά.
Λογικό είναι επίσης, ο γονέας να μπορεί να κληροδοτήσει την περιουσία του στο παιδί του, χωρίς υπερβολικές οικονομικές συνέπειες για τον κληρονόμο.
Σωστό είναι και να υπάρχει και όριο αφορολόγητου.
***
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ ΓΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΕΣ – ΓΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ 300000 € ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ.Ο ΦΟΡΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΙΜΑΚΟΥΜΕΝΟΣ ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1%
ΚΑΙ ΦΘΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ 10% ΣΤΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΣΑ.ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΕΠΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ
ΣΤΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ.
Ναι στη φορολόγηση κληρονομιών και γονικών παροχών, ΜΟΝΟ ΟΜΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ τους. Επιχειρηματιλογία: Οι κληρονόμοι και αποδέκτες γονικής παροχής, δεν πρέπει να υποβάλλονται σε φορολόγηση της περιουσίας που περνάει στο όνομά τους, παρά μόνο όταν ρευστοποιούν μέρος αυτής. Είναι άδικο το παιδί που αποκτά ακίνητη περιουσία να υποκειται σε φορολόγηση, αν σκοπεύει να κρατήσει την περιουσία αυτή.
1.ΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟ ΚΑΙ ΑΠΛΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΩΝ
ΚΑΙ ΓΟΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ
2.ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
3.ΠΡΟΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ
4.ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΒΑΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΦΜΑΠ ΓΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ
Κυριοι θεωρω απαραδεκτο το μετρο της επαναφορας του φορου κληρονομιας-γονικης παροχης τουλαχιστον για πρωτου βαθμου συγγενειας. Γιατι σε αυτον τον τοπο πρπει να τιμωρειται αυτος που μοχθει και παραγει.
Και γιατι πρεπει οταν θελω να δωσω την περιουσια μου στο παιδι μου να αναγκαζομαι να ξεπουλησω εγω η το παιδι μου για να καλυψω φορους.Παρακαλω ξανασκεφτειτε το μετρο νομιζω οτι ειναι αδικο.
ευχαριστω
Νομιζω οτι ενας συνδιασμος και των δυο θα ηταν το καλυτερο γιατι αυτοι που κληρονομουν θα εχουν λιγοτερες επιβαρινσεις και το κρατος θα εχει ετησια σταθερα εσοδα
Στις χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης δεν υφίσταται φόρος κληρονομίας. Κανείς Ευρωπαίος δεν πληρώνει για να ξανααγοράσει την δική του περιουσία. Στην φορολογία των επιχειρήσεων στην Ελλάδα καταβάλλεται φόρος το 1% για την μεταβίβαση της περιουσίας από γενιά σε γενιά. Γιατί στα φυσικά πρόσωπα να μην ισχύει ίδιο?
Προτείνω την φορολόγηση εως 2.000.000 με 1% και το υπερβάλλον με 2% με αφορολόγητο όριο 200.000 ευρώ για κληρονομιές και γονικές παροχές.
Πρόκειται για την χειρότερη φοροκλοπή παγκοσμίως…..να πληρώνεται φόρος πάνω στον θάνατο.
Δηλαδή κύριοι, εύχεστε ολόψυχα να πεθάνει κάποιος για να εισπράξετε.
Και μετά λέμε «κοράκια» όσους έχουν γραφελιο τελετών……
Όσο για το κόλπο της γονικής παροχής, άστε την κοροϊδία…..Το βίωσα προσωπικά όταν 10 χρόνια μετα την γονική παροχή που πέθανε η μητέρα μου, κλήθηκα να πληρώσω συμπληρωματικό φόρο με συντελεστή φόρου κληρονομίας.
Το κράτος πρέπει να επιλέξει μεταξύ ΕΤΑΚ και φόρου κληρονομιάς. Δεν είναι δυνατό να διπλο-φορολογεί τα ακίνητα εκτός εαν θεωρήσουμε ότι δεν υφίσταται δικαίωμα ατομικής ιδιοκτησίας αλλά μακροχρόνιας χρηματοδοτικής μίσθωσης με το κράτος ουσιαστικό ιδιοκτήτη.
Σε κάθε περίπτωση, υφίσταται και εδώ η παρατήρηση σχετικά με τον τρόπο κτήσης των ακινήτων αυτών (κληρονομιά ή αγορά) στο σχόλιό μου για το προηγούμενο άρθρο όπως και η επισήμανση για το ΕΔΑΔ.
Έστω ένας μισθωτός, ο οποίος έχει κάποιες οικονομίες.
Δεν μπορεί να τις καταθέσει στις τράπεζες γιατί οι τόκοι είναι τις περισσότερες φορές κάτω από τον πληθωρισμό.
Δεν μπορεί να επενδύσει στο Χρηματιστήριο γιατί είναι αβέβαιο και γιατί απαιτεί πληροφορίες που δεν έχει.
Δεν μπορεί να επενδύσει σε ακίνητα γιατί αν και είναι ο πλέον παραδοσιακός τρόπος τοποθέτησης χρημάτων, φορολογούνται αγρίως.
Δεν μπορεί να τα κρύψει στο σεντούκι γιατί θα χάσουν την αξία τους.
Τελικά τι διέξοδο έχει; Που μπορεί να τοποθετησει τις αποταμιεύσεις του χωρίς να πληρώνει χαράτσι σε κάποιο αρπακτικό;
Αντίθετα είναι λογικό νομίζω να φορολογούνται τα εισοδήματα ή οι υπεραξίες που δημιουργούναι από την άνοδο της τιμής των ακινήτων.
Επίσης ο συντελεστής εξόδων συντηρήσεων και απόσβεσης 5% είναι, όχι πάντα, αλλά πολλές φορές ανεπαρκής. Ταυτόχρονα κανένας τεχνίτης δεν κόβει απόδειξη για εργασίες συντήρησης. Μήπως θα έπρεπε να καταθέτονται αποδείξεις και για τις εργασίες συντήρησης με ταυτόχρονη αύξηση του ορίου;
Δε βρίσκω τίποτα δίκαιο στην επαναφορά της γονικής παροχής. Ένα σπίτι που κληρονομείται με γονική παροχή εκτός και αν είναι πρώτη κατοικία:
1- τα χρήματα που δόθηκαν για αυτό έχουν ήδη φορολογηθεί με 40%
2- αν είναι σχετικά καινούριο έχει φορολογηθεί με ΦΠΑ
3- αν ήταν αξιοποιήσιμο τα ενοίκια από αυτό έχουν επίσης φορολογηθεί με υψηλό ποσοστό
Γενικότερα αν κάποιος έχει αρκετά μεγάλη ακίνητη περιουσία την έχει πληρώσει ξανά και ξανά και ξανά. Και ο κληρονόμος του θα κάνει το ίδιο, είτε μέσω του σχετικού φόρου (ΦΜΑΠ/ΕΤΑΚ) είτε μέσω των ενοικίων που θα εισπράττει.
Για να απαντήσω και στην Ειρήνη (http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=6843) το να τιμωρείται η σκληρή δουλειά με υψηλούς φόρους δε διαφέρει σε πολλά από το να τιμωρείται η σκληρή δουλειά σε συνδυασμό με την αποταμίευση (που χρειάζεται για να πάρει κάποιος σπίτι) με σκληρούς φόρους.
Πλήρης απαλλαγή από τον φόρο κληρονομιών-γονικών παροχών και ΦΜΑΠ
όλων των γεωργικών και κτηνοτροφικών εκτάσεων ανεξαρτήτως εάν ο κάτο-
χος,ο κληρονομούμενος,ο κληρονόμος,ο δωρητής ή δωρεοδόχος είναι κατά
κύριο επάγγελμα αγρότες και αυτό διότι αφενός μεν η πρόσοδος από τις
γεωργοκτηνοτροφικές εκτάσεις είναι μηδαμινή έως και αρνητική και αφε-
τέρου δεν είναι οικοδομήσιμες,διότι διέπονται από διατάξεις όπως
Πεντελικό,Παρνηθιακό,πλάγιες αποστάσεις κ.λ.π.Επιπλέον όποια αύξηση
των αντικειμενικών αξιών είναι απαγορευτική.Αντίθετα,μάλλιστα,πρέπει
να γίνει μείωση την στιγμή που δεν είναι οικοδομήσιμες ούτως ώστε η
αντικειμενική αξία να μην υπερβαίνει την αξία των αγροτεμαχίων της
Κωπαΐδας ή του νομού Κορινθίας,τα οποία είναι περισσότερο εύφορα.
Ενώ γενικά η Ν.Δ. άσκησε καταστροφική πολιτική στον τομέα της Οικονομίας και της Φορολογίας (όπως και σε κάθε άλλο τομέα), οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΘΕΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ που έλαβε ως κυβέρνηση (και που αφορούσε κυρίως τη μεσαία τάξη)ήταν η κατάργηση του φόρου κληρονομιάς και γονικής παροχής.
Ανακουφίστηκε πολύς κόσμος.
Η στέγαση, σύμφωνα με το Σύνταγμα, αποτελεί βασικό κοινωνικό δικαίωμα. Η καλύτερη λύση θα ήταν ένα σύστημα σοσιαλιστικού σχεδιασμού, που θα εξασφάλιζε άνετη, πολυτελή και ποιοτική κατοικία ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, και όχι μόνο για τους έχοντες, όπως σήμερα.
Σε μια τέτοια περίπτωση θα μπορούσε να καταργηθεί ακόμη και το ίδιο το δικαίωμα κληρονομίας, διότι θα υπήρχε αγώγιμη αξίωση του πολίτη προς το κράτος για ποιοτική στέγη υψηλών προδιαγραφών.
Από τη στιγμή όμως που το κράτος δεν εξασφαλίζει ποιοτική στέγη υψηλών προδιαγραφών για όλους (π.χ. λόγω αδυναμίας εξεύρεσης πόρων, όπως λέει το ίδιο), τότε θα πρέπει να αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη φροντίδα την ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ.
Συνεπώς, στο σύστημα όπου ζούμε (και με τις δυσκολίες απόκτησης κατοικίας που υπάρχουνε σήμερα), ο φόρος κληρονομιάς ή γονικής παροχής, ΕΑΝ ΑΦΟΡΑ ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ (και μάλιστα εάν ο φορολογούμενος δεν έχει πολύ υψηλά εισοδήματα και άρα δεν διαθέτει ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ και οικονομική άνεση) είναι παντελώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ, επειδή δεν λαμβάνει υπόψη το γεγονός ότι η κατοικία δεν γεννάει χρήμα κατά τον ίδιο τρόπο που γεννάνε χρήμα τα ομόλογα, οι επενδύσεις, κλπ. Κατά συνέπεια, αν κάποιος κατοικεί σε σπίτι που τυχαίνει να έχει μεγάλη αντικειμενική αξία (χωρίς να μπορεί ο ίδιος να έχει λόγο επ’ αυτού !!), και ιδίως αν έχει γεννηθεί ή μεγαλώσει στο σπίτι αυτό, είναι άδικο να του ζητείται φόρος κληρονομιάς ή γονικής παροχής, ΙΔΙΩΣ ΕΑΝ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΠΑΡΚΕΣ ΕΤΗΣΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ, διότι η αξίωση π.χ. να πουλήσει το σπίτι του χωρίς τη θέληση του, αποκλειστικά και μόνο για να μην πληρώνει φόρο κληρονομιάς ή γονικής παροχής, δεν συνάδει προς τις αξίες μιας δημοκρατικής κοινωνίας, διότι το σπίτι δεν αποτελείται μόνο από άψυχη ύλη αλλά εμπερικλείει αναμνήσεις, συναισθήματα, κλπ.
Άρα, το ιδανικό θα ήταν η πλήρης απαλλαγή (από φόρο κληρονομιάς ή γονικής παροχής) της πρώτης κατοικίας που αποτελεί και συνταγματικό δικαίωμα (δεδομένου ότι υπάρχει κόσμος, ιδίως της μεσαίας τάξης, που δεν διαθέτει μεγάλο εισόδημα, αλλά έχει κληρονομήσει κατοικίες, λόγω παρελθούσης ευημερίας των γονέων του – πράγμα απολύτως θεμιτό).
Αν πάντως μια πλήρης εξαίρεση της πρώτης κατοικίας κριθεί επί του παρόντος ως μη εφικτή, για δημοσιονομικούς λόγους, τότε το ύψος του φόρου κληρονομιάς ή γονικής παροχής θα πρέπει να ΣΥΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ με τα ετήσια ατομικά εισοδήματα του ιδιοκτήτη της πρώτης κατοικίας και να επιβάλεται (με κλιμακωτό συντελεστή) ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ σε κατοικίες των οποίων ο ιδιοκτήτης έχει παραλλήλως, σύμφωνα με τη φορολογική δήλωση του, σταθερό ΕΤΗΣΙΟ εισόδημα ΑΝΩ των 60.000 ευρώ, διότι όσο υψηλό κι αν είναι το αφορολόγητο κληρονομιάς ή γονικής παροχής, τα ποσά σε απόλυτους αριθμούς θα είναι μεγάλα, και αν δεν του περισσεύουν χρήματα θα μπει σε μεγάλες οικονομικές ή ψυχολογικές περιπέτειες.
Εννοείται ότι οι δεύτερες, τρίτες κλπ κατοικίες θα πρέπει να φορολογούνται κανονικά (και κλιμακωτά), χωρίς κανενός είδους απαλλαγή. Δηλαδή η απαλλαγή από το φόρο κληρονομίας ή γονικής παροχής να ισχύει ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ανεξαρτήτως αξίας (ενώ η νομοθεσία της Ν.Δ. το είχε – κακώς – επεκτείνει ΚΑΙ στις δευτερεύουσες κλπ κατοικίες).
Συμπληρωματικά, για περισσότερη ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ στο θέμα της ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ, το κράτος θα μπορούσε να θεσπίσει την εξής ρήτρα : Αν κάποιος πολίτης κάνει χρήση του δικαιώματος ΠΛΗΡΟΥΣ απαλλαγής της πρώτης κατοικίας από το φόρο κληρονομιάς ή γονικής παροχής, τότε σε περίπτωση που επιχειρήσει να πωλήσει το περιουσιακό αυτό στοιχείο (και εφόσον αυτό υπερβαίνει π.χ. την αντικειμενική αξία των 800.000 ευρώ), με προφανή στόχο να κερδοσκοπήσει επ’ αυτού, ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ να μπορεί το κράτος να του επιβάλει έναν ειδικό ΦΟΡΟ ΠΩΛΗΣΗΣ. Έτσι το κράτος δεν θα επιβάλει την υποχρεωτική ρευστοποίηση στον πολίτη που επιθυμεί να κατοικήσει σε σπίτι που κληρονομεί (όπως δυστυχώς θα συμβεί με πολύ κόσμο της μεσαίας τάξης αν επανέλθει ο ΟΛΕΘΡΙΟΣ ΦΟΡΟΣ κληρονομίας ή γονικής παροχής), αλλά δικαίως και εύλογα, σε τυχόν περίπτωση, πώλησης θα μπορεί το κράτος να διεκδικήσει φόρο ΚΑΙ από τον κερδοσκοπούντα πωλητή ΚΑΙ βεβαίως κανονικά κι από τον αγοραστή. Είναι μία έξυπνη λύση που θα αφήσει ικανοποιημένες και τις «δύο πλευρές», ενώ θα διασφαλίζει έσοδα για το κράτος εκεί όπου ο φορολογούμενος θα έχει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ τη φοροδοτική δυνατότητα να ανταποκριθεί (ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΚΒΙΑΖΕΤΑΙ ΣΕ …υποχρεωτική πώληση βασικής πρώτης κατοικίας).
Αν δεν προκριθεί ούτε αυτή η λύση, τότε ο φόρος κληρονομίας ή γονικής παροχής θα πρέπει να επιβάλεται είτε ΜΟΝΟ σε κατοικίες άνω των 200 τ.μ. είτε ΜΟΝΟ σε κατοικίες άνω του 1.000.000 ευρώ με σημερινές αντικειμενικές αξίες (όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια στη γειτονική ΙΤΑΛΙΑ), και που θα αναπροσαρμόζεται σε περίπτωση ανόδου των αντικειμενικών αξιών, ενώ θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή κατάσταση με περαιτέρω διευρύνσεις του αφορολόγητου ορίου.
Από το όριο του 1.000.000 ευρώ και πάνω, να φορολογείται κλιμακωτά , με συντελεστές από 2% έως 5 % το μέγιστο.
Οι κληρονομιές είναι σαν τις επιχειρήσεις : αν συμφέρουν στους κληρονόμους θα γίνει η αποδοχή. Αλλά αυτό που είναι, κατά την γνώμη μου απαράδεκτο, είναι η επιβολή προστίμου στις διαφορές μεταξύ δηλωθείσας αξίας κληρονομιάς και εκτιμηθείσας από την Εφορία. Πρώτον, η εκτίμηση γίνεται σχεδόν πάντα λίγο πριν την παρέλευση 10ετίας, λόγω φόρτου εργασίας των εκτιμητών της Εφορίας. Δεύτερον, εαν υπάρχει διαφορά μεταξύ της(προ 10ετίας) δηλωθείσας αξίας και της(από την Εφορία μετά 10ετία) εκτιμηθείσας αξίας, η διαφορά τοκίζεται με 1% μηνιαίως για όλη την 10ετία. Φθάνει κανείς να οφείλει περισσότερα σε πρόστιμο παρά φόρο και επομένως συμφέρει το κράτος να καθυστερεί τις εκτιμήσεις! Αλλά εάν υπερφορολογηθεί η κληρονομιά (ή δημιουργηθεί η εντύπωση οτι το κράτος το κάνει αυτό, δεδομένου οτι κανείς δεν ξέρει τί θα πληρώσει), πιθανώς να αφαιρεθεί ένα κίνητρο των πολιτών να αναπτύξουν πλούτο. Αυτό μάλλον θα είναι κακό για όλους μας.
Το αφορολόγητο γονικής παροχής πρέπει να συνδέεται άμεσα με το αφορολόγητο της α’ κατοικίας
ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ.
ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΤΑΘΕΡΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΘΕ 2 ΧΡΟΝΙΑ.ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΙ ΝΑ ΜΕ ΑΙΦΝΙΔΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΩ.
ΟΙ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΣΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΕΤΑΚ , ΦΜΑΠ ΚΛΠ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΑΡΚΕΤΕΣ.
ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕΤΕ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕ ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑΣ.
ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΤΑΝ ΦΕΥΓΕΙ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΗΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΡΗΜΑΞΕΙ ΤΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΦΟΡΙΑΚΟΣ/ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ Ή ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΥΤΩΝ ???
ΟΔΗΓΟΥΜΕΘΑ ΣΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ, ΠΟΥ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΣΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
ΑΝΗΚΩ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΧΑΜΗΛΑ ΕΩΣ ΜΕΣΑΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ. ΕΧΩ ΒΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΓΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΙ ΕΧΩ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΦΟΡΟ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ. ΟΜΟΛΟΓΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΗΤΑΝΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΗ Η ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΕΩΡΗΣΑ ΑΔΙΚΕΣ.
ΠΛΕΟΝ ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΦΟΡΩΝ-ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΟΣΩΝ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ-, ΠΛΗΝ ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΥΠΟΨΗ ΤΑ ΚΑΤΩΘΙ:
Α. ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ (Π.Χ. ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ, ΕΞΟΧΙΚΗ, ΓΡΑΦΕΙΟ, ΑΓΡΟΣ,ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ, ΠΑΡΕΧΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ? Κ.Τ.Λ.).
Β. ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ (Π.Χ. ΕΓΓΑΜΟΣ, ΑΡ. ΤΕΚΝΩΝ, ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ Κ.Τ.Λ.).
Γ. ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΩΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΠΟΣΟ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΣΙΕΣ ΠΕΝΗΝΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ (250.000) ΕΥΡΩ, ΑΝΑ ΓΟΝΕΑ, ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΓΟΝΙΚΗ ΠΑΡΟΧΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΦΟΡΟ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ. ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΗΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΑΡΑΓΡΑΦΩΝ Α ΚΑΙ Β, ΜΕ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΣ.
ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ, Ν.Α.
Οι φόροι κληρονομιάς και γονικών παροχών σε συγγενείς Α’ βαθμού (από γονέα σε παιδιά και σύζυγο) πρέπει να καταργηθεί τελείως για άξίες μέχρι 800.000 € και ανάλογα με τις περιπτώσεις. Π.χ. κάποιος χαμηλόμισθος κληρονομεί ένα ακίνητο αξίας 900.000 €. Εάν δεν έχει, σαν χαμηλόμισθος,να πληρώσει το φόρο τι πρέπει να κάνει;
Με το άρθρο 11 του Ν. 3091/2002 ουσιαστικά καταργήθηκε ο φόρος κληρονομίας, δωρεάς και γονικής παροχής προκειμένου για μετοχές είτα εισηγμένες στο χρηματιστήριο είτε όχι. Την εποχή εκείνη η ρύθμιση κατακρίθηκε αλλά εξακολουθεί να ισχύει.Το σημερινό καθεστώς της ουσιαστικής κατάργησης του φόρου κληρονιμιών και γονικών παροχών θεσπίσθηκε με τον Ν. 3634/2008. Αλλά για τις δωρεές μετοχών διατηρήθηκε η ρύθμιση του Ν. 3091/2002. Στο παρελθόν όταν ίσχυαν οι κλίμακες φόρου όπως κατά καιρούς είχαν τροποποιηθεί κατά καιρούςστις οποίες ανώτερος συντελεστής ήταν για την Α’ κατηγορία (στην οποία περιλαμβάνονται σύζυγοι και τέκνα) 25% (και παλαιότερα ακόμη μεγαλύτερος)δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις εκείνες στις οποίες οι κληρονόμοι ήταν αναγκασμένοι να πωλήσουν ακίνητα και άλλα περιουσιακά στοιχεία προκειμένου να καταβάλουν τον φόρο κληρονομίας. Μετά την ισχύ του «ποινολογίου» είναι αμφίβολο αν ισχύει η διάταξη που περιόριζε την συνολική φορολογική επιβάρυνση για φόρο και πρόστιμα στο 90% της αξίας της κληρονομίας.Πάντως η διάταξη αυτή δεν έχει συμπεριληφθεί στην ισχύουσα κωδικοποίηση του Ν.2961/2001, ούτε σε μεταγενέστερς τροποποιήσεις του. Είναι εύκολο να επιχειρηματολογέλι κανείς υπέρ της επιβολής φόρου κληρονομίας σε μεγάλης αξίας κληρονομιές. Ποιά θεωρείται μεγάλη κληρονομιά είναι ζήτημα καθαρά υποκειμενικό.Το ίδιο ισχύει και για το αφορολόγητο όριο που προτείνεται από πολλούς. Σίγουρα υπα΄ρχουν περιουσίες μεγάλης αξίας. Η επιβολή του φόρου όμως πλήττει όλους. Ποιό θα είναι το όριο επιβολής; Η αύξηση των αντικειμενικών αξιών θα δημιουργεί κάθε φορά άμεση ανάγκη αναπροσαρμογής του αφορολογήτου και της κλίμακας. Το σημερινό καθεστώς αποτελεί σημαντική μείωση του φόρου και όχι κατάργηση παρά τον αντίθετο τίτλο του Ν.3634/2008.Άλλωστε τα ποσά που καταβάλλονται και με τους ισχύοντες συντελεστές δεν είναι αμελητέα προκειμένου για μεγάλη ακίνητη περιουσία.Η χαρακτηριζόμενη ως κατάργηση του φόρου αφορά κυρίως παιδιά, γονείς και αδελφούς. Ανεξάρτητα από την κριτική που ασκήθηκε οι ισχύοντες ανλογικοί χαμηλοί συντελεστές έχουν το πλεονέκτημα της απλότητας στην εφαρμογή. Βέβαια οι αναλογικοί συντελεστές δεν είναι δυνατό να είναι υψηλοί, Είναι αναμφισβήτητο ότι εάν πρόκειται να ισχύσουν υψηλοί συντελεστές τότε αυτοί θα πρέπει να βασίζονται σε προοδευτική κλίμακα. Στη σημερινή οικονομική και κυρίως δημοσιονομική συγκυρία φαίνεται αναγκαία η επιβολή φόρου κληρονομιών και γονικών παροχών με βάση κλιμακες όπως και στο παρελθόν φαίνεται ελκυστική γιατί εκτιμάται ότι θα αποφέρει περισσότερα έσοδα.Όσον αφορά τις κληρονομιές τα ΄΄εσοδα θα είναι περισσότερα. Οι γονικές παροχές εξαρτώνται από την θέληση των φορολογουμένων.Αύξηση του φόρου θα μειώσει των αριθμό των αντίστοιχων πράξεων και άρα τα αντίστοιχα ποσά φόρου δεν θα αυξηθούν. Ενδιάμεση λύση αν πρέπει οπωσδήποτε να γίνει αύξησει των συντελεστών θα μπορούσε να είναι η αύξηση του αφορολογήτου στις 200.000 για την Α’ κατηγορία και στις 50.000 για την Β’ κατηγορία και η παράλληλη καθιέρωση ενιαίου συντελεστή φόρου 10% αντί των έξη συντελεστών που ισχύουν σήμερα. Αν για οποιοδήποτε λόγο αποφασισθεί η επιβολή φόρου με βάση κλίμακες όπως ίσχυε στο παρελθόν για την μεγάλη περιουσία, τότε το όριο του αφορολογήτου θα πρέπει να είναι το ίδιο που προτείνεται πιό πάνω και οι συντελεστές να διαμορφωθούν στα ίδια ποσοστά που ορίζει ο Ν. 3634/2008 με ανάλογη προς το αφορολόγητο προσαρμογή των κλιμακίων.
Η ΓΟΝΙΚΗ ΠΑΡΟΧΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ .
ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΒΡΑΧΝΑΣ.
ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΙΣΤΕΙ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΥΨΗΛΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 300.ΟΟΟ€ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΓΟΝΙΟ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΗΘΟΥΝ ΠΑΛΙ ΟΙ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ .
ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΦΕΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟΤΕ ΕΓΩ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕ ΜΕ 40% ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΠΕΡΝΑΩ ΤΑ 35000€ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΕΧΩ ΚΑΙ 2 ΠΑΙΔΙΑ Η’ ΕΙΜΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΤΩΝ 800€ ΜΗΝ ΜΕ ΠΥΡΟΒΟΛΗΤΕ ΜΕ ΦΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΩ ΕΞΑΙΡΕΣΤΕ ΜΕ .
Πράγματι, εφόσον τα ακίνητα φορολογούνται ήδη, νομίζω ότι το αφορολόγητο όριο που πρέπει να θεσπιστεί για τη φορολογία κληρονομιών και γονικών παροχών θα πρέπει να είναι το υψηλότερο δυνατό. Θα πρέπει ξεκάθαρα να επιβαρύνονται οι υψηλές κληρονομιές και όχι η μεγάλη πλειοψηφία των κληρονομιών και γονικών παροχών που γίνονται από την πλειοψηφία των φορολογουμένων και αφορούν μικρές και μέσαίες κληρονομιές. Θα πρέπει να είναι καθαρα ένας φόρος που θα αφορά στους οικονομικά ισχυρούς.
ΣΥΜΦΩΝΩ.
Να μην επανέλθει ο φόρος κληρονομίας και γονικών παροχών. Οι φόροι που βαρύνουν τα ακίνητα και ιδιαίτερα ο φόρος εισοδήματος επί των εισοδημάτων των ακινήτων, ο ΤΑΠ και ο ΦΜΑΠ αποτελούν ήδη δυσβάσταχτη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας.
Προτείνω να καταργήσετε την αμοιβή των δικηγόρων που παρίστανται κατα την υπογραφή των συμβολαίων.Είναι ανήθικο και άτιμο να πληρώνει ο απλός πολίτης μια κατηγορία επαγγελματιών και μάλιστα προνομοιούχων.θα είναι μια καλή κίνηση απο μεριάς της πολιτείας ούτως ώστε να γίνει αποδεκτή μια δίκαιη φορολόγιση στις μεταβιβάσεις και κληρονομιές.
Είμαι λογιστής η προηγούμενη κυβέρνηση το μόνο δίκαιο μέτρο που έκανε ήταν η κατάργηση του φόρου κληρονομιάς.Είναι άδικο και παράλογο να συζητείται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς.Φανταστείται ενας γονιός να έχει ένα οικόπεδο αξίας 1000000,00 ευρώ δηλαδή μεγάλης αξίας και να είναι μισθωτός καθώς και το παιδί του να είναι άνεργος η μισθωτός και ξαφνικά παιθαίνη ο πατέρας. Τώρα τη κάνει το παιδί! δυστυχώς θα πρέπει να το πουλήση και να το πάρη κάποιος πλούσιος για να γίνη πλουσιότερος εκμεταλεύωντας την ανάγκη του άλλου.
Προτείνω να μην επανέλθη ο φόρος κληρονομιάς διότι φόρο πρέπει να πληρώνη κάποιος που έχει εισόδημα βεβαίως θα μπορούσε για να είμαστε δίκαιοι να επιβάλεται φόρος στην περιουσία που κληρονομείται εφόσον πωλείται.
Η πολιτεία πρέπει να σέβεται τον πολίτη και να εισπράτει φόρους όταν έχει έσοδα διαφορετικά τον οδηγείται σε παράνομες πράξεις πχ.Μή αποδοχή κληρονομιάς,χρησικτησίες κλπ.
επαναφορά του φόρου κληρονομιάς, με διαφορετκές κλίμακες φορολογίας, ανάλογα με τον βαθμό συγγενείας του κληρονομημένου, αφορόλογητο για βαθμό Α συγγενείας σε τέτοιο ύψος , ωστε να μπορεί ο γονιός να αφήσει στο παιδί του ενα σπιτι , και να μην κινδυνεύει να του το πάρει η εφορία
Απο τους αμερικανοτραφεις και αμερικανοσπουδαγμενους πρωθυπουργο και αρχηγο αξιωματικης αντιπολιτευσης περιμενουμε αντιστοιχους φορους με το Αμερικανικο τους μοντελο
Αρκετα με το ξεζουμισμα των κοροιδων ιθαγενων (για οσους πληρωνουν φυσικα) με φορους εισοδηματος του 40% και φορους κατοχης ακινητων και επιπλεον εισφορες και φπα 18% και καυσιμων 50% και κληρονομιων και γονικων παροχων και και και….και τα σοσια-ληστικα σας οραματα . Αναμενουμε ονοματα ,ποινες ,και συνεπειες για αυτους που μας χρεωσαν και για τους εμπλεκομενους σε υποθεσεις διαθφορας ,μιζων,και σκανδαλων, και περασμα απο το ταμειο για εξοφληση με την προσωπικη τους περιουσια.Η Δανεζικη φορολογηση με βαλκανικο σερβις για μας και οι Αμερικανικες φοροαπαλλαγες για σας μονο στο σινεμα
Kαι για οσους θελουν να δουν τους φορους σε ολες τις πολιτειες της Αμερικης ας κοιταξουν την παρακατω διευθυνση
http://retirementliving.com/RLtaxes.html
Αν και έχω συμφέρον να είναι στο 1% διαφωνώ πλήρως διότι υπάρχουν τεράστιες περιουσίες που κληρονομούν κάποιοι συμπολίτες μου οι οποίοι πληρώνουν 1% όσο δηλαδή και εγώ που θα λάβω ως γονική παροχή ακίνητα συνολικής αντικειμενικής αξίας 500000 ευρώ.
Αυτό είναι άδικο και πρέπει να αλλάξει γιατί υπάρχουν άλλοι που λαμβάνουν ως γονική παροχή ακίνητα αντικειμενικής αξίας 5000000 ευρώ και πληρώνουν ως φόρο 50000 ενώ θα έπρεπε να πληρώσουν τουλάχιστον τα διπλάσια.
Επαναφορα του φορου κληρονομιων- γονικων παροχων με αφορολογητο
300000,00ε και ο φορος να υπολογιζεται επιτων εμπορικων τιμων
με την ταυτοχρονη μειωση των συντελεστων φορου.
Το ακίνητο είναι ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ ΜΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ.
Φτάνει πια.
Νομίζω ότι ο φόρος μεταβίβασης και ο ΦΜΑΠ είναι αρκετοί.
Συμφωνώ
Ο πιο δίκαιος κοινωνικά φόρος είναι αυτός της κληρονομιάς και γονικής παροχής. Οχι μόνο πρέπει να επανέλθει αλλά με μεγάλους συντελεστές και πολύ χαμηλό αφορολόγητο. Είναι ο μοναδικός τρόπος να πληρώσουν οι έχοντες. Επιτέλους σταματήστε πια να επιβαρύνετε την εργασία και τα εισοδήματα από τον μόχθο των μισθωτών.
Σας φαίνεται λογικό να πληρώνω 40% φόρο από τον μισθό μου επειδή εργάζομαι σκληρά και αλλάζουν χέρια περιουσίες ατελώς;
Σας φαίνεται κοινωνικά δίκαιο να τιμωρείται η εργασία με σκληρή φορολογία και να είναι δωρεάν οι κληρονομιές;
Σας φαίνεται οικονομικά αποτελεσματικό να δίνεται το μήνυμα ότι η δουλειά επιβαρύνεται και η κληρονομιά επιβραβεύεται;
Ετσι θα κάνετε αναδιανομή, φορολογόντας τη μεταβίβαση περιουσίας και όχι παίρνοντας το 40% από μισθωτούς που δεν κρύβουν!
Πραγματικα δεν καταλαβαινω γιατι θα πρεπει να υπαρχει φορος κληρονομιας & γονικης παροχης.Αν θα πρεπει απαραιτητος να επιβληθει,τουλαχιστον ας οριστει το αφορολογητο σε σχετικα υψηλο επιπεδο για να μην πληρωσουν για ακομη μια φορα οι μικρομεσαιοι!
Εγω δεν καταλαβαίνω γιατι οταν ο γονιος δινει κατι στο παιδί του θα πρεπεί να το χρυσοπληρώνει και βαζετε όλους αυτους τους φορούς.
Δεν θα πρεπει να επανελθει ο φορος κληρονομιών και γονικών παροχών ή αν επανέλθει με υψηλό αφορολόγητο ανώ των 200,000 € για τον καθε γονιο.
Να μην επανέλθει ο φόρος κληρονομίας και γονικών παροχών. Οι φόροι που βαρύνουν τα ακίνητα και ιδιαίτερα ο φόρος εισοδήματος επί των εισοδημάτων των ακινήτων, ο ΤΑΠ και ο ΦΜΑΠ αποτελούν ήδη δυσβάσταχτη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας.
Η κληρονομιά ή γονική παροχή στο παιδί σου πρώτης κατοικίας μέχρι 120 τ.μ. να είναι αφορολόγητη. Η περαιτέρω κληρονομιά ή γονική παροχή να έχει ένα αφορολογητο π.χ. 800.000 ευρώ και από κει και πάνω να φορολογείται κλημακωτά από 2% έως 6% μάξιμουμ, εφόσον θέλουμε να φορολογηθεί πράγματι η μεγάλη ακίνητη περιουσία.
To kirio provlima me ton foro klironomias einai i emessi epivoli polisis idiotikis periousias.
Gia paradeigma: o Kirios X einai misthotos. Oi goneis tou eihan ktimata pou, me ta hronia pou perasan, tora ehoun megali aksia. Pethainoun ksanfika, kai o Kirios X klironomi ta ktimata. Ma o Kirios X einai misthotos: den ehei ta metrita na plirosei ton foro klironomias. Opote anagnazetai na poulisei ta ktimata kakin-kakos gia na plirosei ton foro! Den pistevo oti einai dikaio to kratos na epivalei (emesos) tin polisi idiotikis periousias. Oute kai gia to kratos einai kali i polisi logo panikou.
Opote the proteina tis eksis tropopiiseis ean epanaferthei o foros klironomias:
1) Metrita na forologountai ti stigmi pou i klironomia paradidetai.
2) Akinita (kai metohes) na forologountai ti stigmi pou polountai, opote (kai ean) poulithoun apo ton klironomo.
Apo praktikis plevras, to (2) the epiferei megalitera esoda sto kratos giati i polisi tha ginei se sinthikes pou envooun ton politi, kai ara i aksia polisis tha einai ipsiloteri, kai analogos gia to meridio tou kratous (foros).
Vasei diethnon stihion tha proteina to aforologito na einai ipsilo: ano ton 1,000,000 Euro (kai na anevainei aftomata me vasei ton plithorismo), ma o sintelestis na einai shetika ipsilos (20%). O logos einai praktikos: einai diskoli i epivoli tou forou klironomias stin praksi, kai ta megalitera esoda erhontai apo tis terasties periousies, ohi aftes mesaiou megethous. Me to aforologito sta 1,000,000 Euro, to kostos elegxou einai logiko kai i apodosi esodon megali.
Ο φόρος κληρονομιάς και γονικών παροχών πρέπει να εξεταστεί μαζί με το κόστος μεταβίβασης από πώληση. Τα δύο αυτό κόστη πρέπει να είναι κοντά, ώστε να είναι σχετικά αδιάφορο αν θα πουλήσεις το σπίτι και θα αφήσεις τα χρήματα ή αν θα κληροδοτήσεις το σπίτι ή οικόπεδο. Επίσης, αν και ο φόρος αυτός είναι δίκαιος να υπάρχει και σημαντικός για τα δημόσια έσοδα πρέπει να είναι λογικός. Τι σημαίνεια αυτό? Αν παλαιά ήταν πχ 30% αλλά σε αντικειμενικές αξίες που ήταν χαμηλές σήμερα που οι αντικειμενικές αξίες έχουν αυξηθεί και είναι κάποιες φορές και πάνω από τις αγοραίες αξίες (φυσικά στην πλειοψηφία, αλλά όχι τη συντριπτική πλειοψηφία πλέον, υστερούν ακόμα) ο συντέλεστής πρέπει να είναι χαμηλός. Άρα πχ 10%. Το κόστος πώλησης πρέπει να μειωθεί αντίστοιχα με μείωση του φόρου μεταβίβασης σε ένα 4% και μείωση των υποχρεωτικών αμοιβών ώστε τελικά το κόστος να μην ξεπερνάει το 5%.
Αν η κληρονομιά είναι 10% και η πώληση 5% ουσιαστικά θα είναι ούδέτερη η επιλογή και άνευ ουσίας το ερώτημα αν πρέπει να κληρονομηθεί ή πουληθεί το ακίνητο.
Το κράτος θα έχει έσοδα από τις κληρονομιές (τα οποία είναι σχετικά ανελαστικά και για αυτό ήταν και λάθος η κατάργηση αυτού του φόρου) αλλά και την αύξηση των πωλήσεων λόγω ελαστικότητας της αγοράς ακινήτων στη μείωση των φόρων μεταβίβασης.
Για το αφορολόγητο, ο χαμηλός φόρος κληρονομιάς για ένα χαμηλής αντικειμενικής αξίας διαμέρισμα δεν είναι το τέλος του κόσμου. Σε κάθε περίπτωση ένα αφορολόγητο των 200 ή έως 400.000 ευρώ καλύπτει σίγουρα τους πλέον αδύναμους, και η τελική διαμόρφωση του κάπου μέσα σε αυτό το εύρος μικρή σημασία θα έχει για την ουσιαστική κοινωνική δικαιοσύνη. Οτιδήποτε κάτω από τις 200.000 είναι χαμηλό, και πάνω από τις 400.000 δεν χρειάζεται. Θα ήταν ίσως πρακτικό το αφορολόγητο για κληρονομία και γονική παροχή να είναι το ίδιο που ισχύει για την αγορά πρώτης κατοικίας.
Είναι σχετικό και εξαρτάται από την προηγούμενη μεθόδευση.
Η λέξη αδικία ή ειναι δίκαιο νομίζω ότι δεν είναι εδώ δόκιμη.
Η επιλογή γίνεται με βάση το Δημόσιο συμφέρον . Θα πρέπει όμως πάντοτε να υπάρχει και σεβασμός στα ατομικά δικαιώματα, ειδικά όταν ο νομοθέτης μπορεί από θέση ισχύος να λειτουργεί.
Η ακίνητη περιουσία αποκτήθηκε και φορολογήθηκε , ελέγχθηκε το πόθεν έσχες διότι όπως είναι γνωστό ελέγχεται στην αγορά ακινήτων , πληρώνει ετήσιο φόρο χρήσης αλλά πρέπει να φορολογείται ελάχιστα, σχεδόν τυπικά κατά την μεταβίβαση στα παιδιά.
Νομίζω ότι το ισχύον σύστημα ήταν σε σωστή κατεύθυνση , μπορεί βραχυπρόθεσμα να έπασχε αλλά μακροπρόθεσμα και με διορθώσεις θα απέδιδε και κυρίως επειδή κάποια στιγμή πρέπει να φροντίσει το κράτος να δημιουργήσει κοινωνικό κεφάλαιο.
Δηλαδή νομοθετώντας να εξασφαλίζει τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη των πολιτών.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΟΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ ΜΕ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ.
– Δεν θεωρώ σωστόν οποιονδήποτε φόρο για κληρονομιά ή γονική παροχή απο γονέα σε τέκνο, εφ΄όσον το/τα ακίνητο/α έχει/εχουν κτισθεί/αποκτηθεί νομίμως, δηλαδή δεν είναι αυθαίρετο/α.
– Οπωσδήποτε, μέσω ΔΕΗ/κλπ πληρώνει τοπικούς φόρους και τέλη.
– Αν πρέπει να φορολογηθεί (????!!!), τότε η πρώτη κατοικία θα απαλλάσεται σύμφωνα με τα τετραγωνικά (π.χ. 50τμ για ένα πρόσωπο, συν 25 τμ ανα πρόσθετο πρόσωπο, δηλαδή, υιός με σύζυγο και 2 παιδιά = 125 τ.μ.) ασχέτως αξίας, και όλη η υπόλοιπη περιουσία με ΦΠΑ.
Συμφωνώ, το αφορολόγητο στις 300000 ευρώ, λογικό για τρέχουσες τιμές ακινήτων.